نوشته شده توسط : newmiiind

احتمال بارداری نزدیک به شروع قاعدگی بسیار پایین است. برای خانم هایی که چرخه معمولی قاعدگی بین 28 تا 30 روزه دارند؛ تخمک گذاری بین 11 تا 21 روز اتفاق می‌افتد. و تخمک خانم ها تقریبا بین 12 تا 24 ساعت برای بارداری در دسترس است. حتی احتمال ‌بارداری در 36 تا 48 ساعت بعد از تخمک گذاری وجود ندارد. و هرچه زمان بیشتری از تخمک گذاری بگذرد؛ احتمال ‌بارداری کمتر است. اگر قصد فرزند آوری دارید؛ قبل از شروع قاعدگی را انتخاب نکنید که احتمال بارداری بسیار کم است. 

فرزندآوری انتخاب خیلی از زنان و مردان است؛ به همین دلیل زوجین به دنبال راه های افزایش احتمال بارداری هستند. در دنیای امروز و با پیشرفت تکنولوژی روش های مختلفی برای بارداری، حتی برای زوجینی که نازا یا مشکلات جسمانی دارند نیز فراهم است. از طرف دیگر سقط های غیر اصولی و سبک زندگی ناسالم می‌تواند تا پایان عمر شانس داشتن فرزند را از آنها بگیرد. برای اینکه روند افزایش بارداری به بهترین نحو انجام شود، حتما از متخصص راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه احتمال ‌بارداری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  احتمال بارداری

احتمال بارداری چگونه سنجیده می‌شود؟

 

برای فرزند آوری روش‌های زیادی وجود دارد که احتمال بارداری را افزایش می‌دهد. به طور طبیعی اگر همه چیز خوب پیش برود؛ و سیکل جنسی شما به عنوان یک خانم 28 روزه باشد؛ در روز چهاردهم تخمک گذاری اتفاق می‌افتد. و بیشترین شانس برای باروری روز تخمک گذاری و دو روز قبل از آن است. برای اطلاع از این روزها بهتر است هر ماه تایم پریود خود را یادداشت کنید یا روی تقویم علامت بگذارید. حتی اپلیکیشن هایی برای بانوان وجود دارد که این روزها را یادآوری می‌کند. در این مقاله راجع به عوامل و جوانب احتمال بارداری توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

عوامل افزایش دهنده احتمال بارداری

برای افزایش احتمال بارداری روش های زیادی دخیل هستند. بسیار احتمال دارد که در روز های ذکر شده تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید و بارداری اتفاق نیوفتند. نگران نباشید زیرا این می‌تواند به دلیل عدم آمادگی محیط واژن یا رحم برای بارداری باشد. به این معنا که محیط واژن گاهی قلیایی یا اسیدی است و این برای لقاح بسیار اهمیت دارد. علت دیگر سرعت یا شکل اسپرم ها می‌باشد. اگر اسپرم ها سرعت کافی نداشته باشند یا به یکدیگر چسبیده باشند بارداری رخ نمی‌دهد.

PH و سیالی مایع منی نیز بسیار در احتمال بارداری موثر است. بسته نبودن لوله های فالوپ و سلامت رحم، نعوظ و انزال طبیعی، و به طور کلی آمادگی جسمانی زن و مرد در فرایند بارداری تاثیر گذار هستند. مهم نیست رابطه جنسی به چه شکلی اتفاق بی‌افتد؛ زیرا با ورود منی به محیط واژن احتمال بارداری وجود دارد. تلاش مکرر برای رابطه جنسی نیز شانس بارداری را بالاتر می‌برد. بسیاری معتقدند رابطه جنسی در صبح برای بارداری اثر بخشی بیشتری دارد. و به خاطر داشته باشید که محیط بهداشتی و دمای مناسب مقاربت را اثربخش تر می‌کند. 

عوامل کاهش دهنده احتمال بارداری

قطعا روش های پیشگیری از بارداری به طور موثر عمل خواهند کرد؛ اما در مواردی دچار خطا می‌شوند. بیماری های جسمانی مثل اندرومتریوز یا مشکل پروستات در آقایون، مشکلات هورمونی و … موانعی برای بارداری هستند. تلاش برای بارداری در روزهایی غیر از روزهای تخمک گذاری کاملا بی فایده نیست اما احتمال بارداری را خیلی پایین می‌آورد. عدم آمادگی از لحاظ روانی نیز یکی دیگر از عواملی است که احتمال‌ بارداری را کاهش می‌دهد. فرایند بارداری نیاز به زمان و تلاش دارد؛ و بسیاری از افراد بعد از یک تلاش ناموفق برای درمان ناباروری اقدام می‌کنند.

✨ عوامل دیگر

پیش آب مایعی است که قبل از خروج منی ترشح می‌شود و حاوی مقدار کمی اسپرم است. احتمال بارداری با پیش آب صفر نیست اما بسیار پایین است. بارداری بدون دخول نیز یکی دیگر از شبهات زوجین است. نکته اینجاست که اگر منی بدون دخول هم وارد واژن شود، باز هم احتمال بارداری وجود دارد. مثل افرادی که رحم شخص دیگری را برای بارداری اجاره می‌کنند. بارداری از طریق رابطه مقعدی ممکن نیست؛ به همین دلیل یکی از روش های رابطه جنسی برای زوجینی است که مایل به فرزندآوری نیستند.

حتی احتمال بارداری بدون تجربه ارگاسم نیز ممکن است. این احتمال در دوران پریود نیز بسیار پایین است. در زمان اقدام به تغذیه سالم توجه کنید؛ از مصرف سیگار و الکل بپرهیزید و خودارضایی نداشته باشید. میزان دخول آلت در احتمال بارداری تاثیری ندارد. مراجعه به یک متخصص و مشورت با او از زمان اقدام برای بارداری شانس شما را به شکل قابل ملاحظه ای افزایش می‌دهد. سن زوجین در زمان بارداری نیز در کیفیت منی و همچنین سلامت رحم مهم است.

احتمال بارداری از لحظه اقدام تا بارداری چقدر است؟

 

زمان مشخصی برای فاصله بین اقدام، تا زمان بارداری وجود ندارد. اما معمولا اگر همه چیز درست پیش برود در اولین تلاش، احتمال بارداری افزایش می‌یابد. مگر در این بین زوجین درگیر مسائل دیگری شوند یا دست از تلاش بردارند. اگر اقدام موفقیت آمیز باشد چند هفته بعد از رابطه جنسی علائم آشکار می‌شوند. اولین نشانه‌های بارداری در خانم‌ها احتمالا توقف عادت ماهیانه یا شروع ویارهاست که به دلیل فشار رحم به معده اتفاق می‌افتد. تورم و دردناک شدن سینه ها بعد از مدتی اتفاق می‌افتد و به مرور اندام زن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تکرر ادرار، خستگی مداوم و لکه بینی نیز از دیگر نشانه های حاملگی است.

چه زمانی باید برای ناباروری معاینه برویم؟

اگر بعد از یکسال تلاش، بارداری اتفاق نیوفتاد با مشورت یک پزشک روش های دیگر را امتحان کنید. امروزه با پیشرفت علم پزشکی روش های زیادی افزایش احتمال بارداری وجود دارد که شامل رحم اجاره ای، لقاح مصنوعی، IVF و  IUI می‌شود. گاهی به جای روش های جایگزین، زوجین با مصرف داروهایی به تقویت قدرت باروری اسپرم یا منظم کردن چرخه قاعدگی می‌پردازند. و اقدام دوباره احتمال بارداری را افزایش می‌دهد. 

سخن پایانی

با در نظر گرفتن شرایط جسمانی و برنامه ریزی دقیق می‌توانید احتمال بارداری را تا حد زیادی بالا ببرید. یا برای جلوگیری از آن روش های مختلفی را امتحان کنید. به سلامت جنسی خود اهمیت بدهید و برای بارداری به خود و همسر فشار وارد نکنید. بدن شما به عنوان یک زن باید آمادگی لازم جهت حمل و تغذیه نوزاد را داشته باشد. پس قبل از هر چیز از سلامت جسمانی خود مطمئن شوید و در این مسیر از یک متخصص کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه احتمال ‌بارداری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا احتمال بارداری بدون دخول وجود دارد؟

اگر منی به هر شکلی وارد واژن شود؛ در روزهای تخمک گذاری احتمال بارداری وجود دارد.

تخمک گذاری در چه روزهایی اتفاق می‌افتند؟

اگر سیکل قاعدگی 28 روزه باشد؛ قاعدگی در روز چهاردهم اتفاق می‌افتد. روز تخمک گذاری و دو روز قبل از آن بهترین زمان برای اقدام به بارداری است.

احتمال بارداری در زمان پریود وجود دارد؟

قاعدگی به این معناست که تخمک گذاری اتفاق افتاده است؛ اما احتمال بارداری نیز صفر نیست بلکه خیلی پایین است.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

نام گذاری اندام جنسی کودکان از دغدغه های بزرگ پدر و مادر است. این موضوع در دسته تربیت فرزندان قرار دارد و باید جدی گرفته شود. اما خیلی از پدر و مادر ها از میزان اهمیت این نام گذاری ها مطلع نیستند و نمی‌دانند که در چه بازه سنی و چه زمانی باید راجع به این موضوع به فرزندان خود توضیح دهند. جدا از این مساله، عواملی مانند خجالت و شرم اجازه صحبت درباره این موضوع را نمی‌دهد.

با توجه به اینکه نام گذاری اندام جنسی کودکان بسیار حائز اهمیت است؛ حتما باید به دنبال راهکاری مناسب برای ارائه باشید. اگر خودتان توانایی صحبت راجع به این موضوع را ندارید؛ حتما از یک روانشناس و متخصص کودک راهنمایی بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا با روش های اصولی بهتر و مناسب تری این سبک تربیتی را پیاده کنید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نام گذاری اندام جنسی کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  نام گذاری اندام جنسی کودکان

نام گذاری اندام جنسی کودکان

 

کودکان به عنوان یک انسان کنجکاو هستند تا اعضای بدن خود را شناسایی کنند. به همین جهت برای آنها این سوال پیش می‌آید که نام اندام جنسی آنها چیست. و چرا باید از چشم مردم پوشیده باشد. به عنوان والد هرگز نباید از پاسخ به این سوالات طفره رفت یا اینکه پاسخ های اشتباه به آنها داد.

باید سن مناسبی را برای نام گذاری اندام جنسی کودکان در نظر بگیرید و از روانشناس کودک در این باره راهنمایی گرفت. به خاطر داشته باشید که در این شرایط باید خونسردی خود را حفظ کنید و با آرامش کامل به سوالات فرزند خود پاسخ دهید. در واقع تربیت جنسی کودک باید به بهترین نحو انجام شود تا مشکلی در این زمینه برای فرزندتان پیش نیاید. اینکه فرزندتان تربیت جنسی مناسبی از شما آموزش ببیند؛ بهتر از آن است که تربیت جنسی را به اشتباه از همسالان آموزش ببیند. در این مقاله تمامی جوانب نام گذاری اندام جنسی کودکان را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سوالات جنسی کودکان کلیک کنید.

نکات مهم در زمینه نامگذاری اندام جنسی کودکان

برای نام گذاری اندام جنسی کودکان توجه و دقت به برخی نکات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تربیت جنسی با افزایش سن کودک و توالت رفتن او باید آغاز شود. در این دوره زمانی باید به فرزند خود بیاموزید که اندام جنسی خصوصی است و به هیچ کس دیگری جز خودش نباید آن را ببیند. برای اغلب پدر و مادر ها این سوال پیش می‌آید که نام اندام جنسی را چگونه به فرزند خود آموزش دهند و از چه اصطلاحاتی استفاده کنند. در این بخش مقاله به نکات مهمی در این زمینه اشاره کرده ایم.

✨ از کلماتی که بار معنای ناپسند و منفی مانند: بی ادبی، زشت و عیب دارند استفاده نکنید. زیرا این نامگذاری ها می‌تواند موجب شکل گیری تصورات منفی در کودک شود.

✨هرگز از اصطلاحات عامیانه با بار معنای نامناسب استفاده نکنید.

✨ برای نام گذاری اندام جنسی کودکان باید سن رشدی او را در نظر بگیرید. از کلماتی استفاده کنید که فراتر از دانش و اطلاعات او نباشد. مثلا استفاده از واژه آلت تناسلی مناسب کودک 4 ساله نیست. و بهتر است که از واژه های دیگری در این زمینه استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

برای نام ‌‌گذاری اندام جنسی کودکان از چه سنی باید آغاز کنیم؟

 

جهت نام گذاری اندام جنسی کودکان بهتر است که از سن 3 سالگی آغاز کنید. این آموزش می‌تواند همراه با آموزش توالت رفتن باشد که کودک آلت تناسلی خود را مشاهده می‌کند. در این دوره سنی به کودک خود در رابطه با اندام های جنسی اطلاعات سطحی بدهید. بر اساس مطالعات اغلب والدین از واژه های سوزی، سیسی، هینی و دیکی برای برای نام گذاری اندام جنسی کودکان استفاده می‌کنند. این نام ها واژه های مناسبی هستند که در کشور ایران بررسی های لازم در این باره صورت نگرفته است.

اما اینکه حتما از این واژه ها برای برای نام گذاری اندام جنسی کودکان استفاده کنید؛ الزامی نیست. می‌توانید واژه های بهتر، قابل فهم و دقیق تری را برای نامگذاری انتخاب کنید. برای مثال استفاده از کلماتی مانند “اونجا” و “چیز” مناسب برای آموزش و نام گذاری جنسی کودک نیستند. واژه هایی مانند اندام خصوصی پسرانه و یا اندام خصوصی دخترانه قابل درک تر از کلمات دیگر است. اما اگر در این زمینه با مشکل روبرو شدید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت جنسی کودکان کلیک کنید.

آیا اسم گذاشتن روی اندام خصوصی کودکان کار درستی است؟

از لحاظ علمی کودکان باید در سن 4 تا 5 سالگی از اطلاعات جنسی مناسب سن خود آگاه باشند. اما باید این بازه سنی را به شیوه ای انتخاب کنید که کودک درگیری فکری با آن نداشته باشد. برای اینکه کودک بتواند شروع خوبی برای آموزش داشته باشد؛ از تفاوت میان گیاه و جانور آغاز کنید. بهتر است که طریقه تولید مثل آنها را به شیوه ساده ای بیان کنید. سپس در رابطه با بچه دار شدن انسان ها با آنها صحبت کنید. اما به خاطر داشته باشید که لزومی به ذکر همه جزئیات نیست.

با تربیت جنسی مناسب زمانی که کودکان در گروه همسالان و مدرسه قرار می‌گیرند، به راحتی می‌توانند از خود مراقبت کنند و آموزش اشتباه همسالان خود را باور نکنند. برای اینکه آموزش را برای خود ساده تر کنید؛ از کتاب ها یا فیلم های آموزشی مخصوص در این زمینه راهنمایی بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دست زدن کودک به آلتش کلیک کنید.

چگونه در رابطه با نام‌ گذاری اندام جنسی کودکان صحبت کنیم؟

کودکان از سن 5 سالگی به شیوه جدی سوالات خود را در زمینه اندام های جنسی آغاز می‌کنند. در این شرایط واکنش شما به عنوان والد بسیار اهمیت دارد. لطفا فرزندان خود را تحت هیچ شرایطی در این زمینه دعوا نکنید. و با آرامش محض در ان باره با آنها صحبت کنید. با رفتار اشتباه این حس بد را در فرزند خود ایجاد می‌کنید که اندام جنسی که دارند به کل مشکل دارد. و برای کسب اطلاعات بیشتر به سوی همسالان خود قدم بر می‌دارند. برای اینکه از این مساله جلوگیری کنید؛ خودتان از سن 3 سالگی آرام آرام نام گذاری اندام جنسی کودکان را مطرح کنید.

کلام آخر

نام گذاری اندام جنسی کودکان بخشی از تربیت و رشد آنها است. والدین به عنوان فردی که در دسترس کودکان هستند باید در این زمینه صمیمیت ایجاد کنند و از روش های اصولی کمک بگیرند. اگر شرایط برای شما دشوار است؛ حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نام گذاری اندام جنسی کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

روابط فرازناشویی طیف وسیعی از انواع روابط را در برمی‌گیرد که همگی آنها خیانت محسوب شده و به دو طرف آسیب می‌زند. امروزه میبنیم که برخی زوجین وارد یک ازدواج باز شده که در آن دو طرف مجاز به انجام هرکاری هستند و تنها از لحاظ قانونی با یکدیگر زن و شوهر محسوب می‌شوند. معمولا این افراد چنین کاری را نوعی روشن فکری و آزادی عمل می‌دانند. اما قطعا به عواقب آن فکر نکرده و دچار مشکلات زیادی می‌شوند. به طور کلی داشتن روابط فرازناشویی دلایل زیادی دارد. که بررسی و ریشه یابی آنها مخصوصا در جامعه امروزی از اهمیت زیادی برخوردار است. افراد باید به خوبی قبل از ازدواج و یا ورود به هر نوع رابطه ای در مورد آن فکر کرده و حتی از مشاور کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط فرازناشویی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

 

منبع:  روابط فرازناشویی چه عواقبی دارد؟

روابط فرازناشویی

روابط فرازناشویی یا خیانت یکی از مشکلات اساسی جامعه امروزی است. امروزه بسیاری از افراد در حین داشتن همسر، همچنان با فرد دیگری رابطه داشته واین موضوع را کاملا عادی می‌دانند. اما فراموش نکنید که خیانت راه حل دائمی برای مشکلات زندگی مشترک محسوب نمی‌شود. با داشتن چنین روابطی، فرد نه تنها اعتماد همسر خود را از دست داده، بلکه افراد دیگر نیز تمایلی به داشتن رابطه با چنین فردی ندارند چرا که تصور می‌کنند هر لحظه به خودشان نیز خیانت می‌شود. در چنین شرایطی فرد پشیمان شده، اما دیگر راهی برای برگشت ندارد. در این مورد باید عوامل زیادی را بررسی نمود. برای اطلاع از دلایل بروز خیانت توافقی کلیک کنید.

تفاوت میان روابط زناشویی و فرازناشویی

بسیاری از در مورد معنی کلمه رواتبط فرازناشویی دچار سردرگمی می‌شوند. همچنین فراموش نکنید که این حالت به طور کامل با خیانت هم معنی نیست. چرا که خیانت احتمالا در هر نوع رابطه ای رخ می‌دهد. حتی روابط عاطفی قبل از ازدواج. اما در در روابط فرازناشویی فرد متاهل بوده و با وجود همسر، روابط دیگری را آغاز می‌کند. در واقع به جای اینکه از همسر خود جدا شده و زندگی دیگری را آغاز کند؛ با وجود همسر دست به چنین کاری می‌زند.

حتی اگر مشکل اساسی نیز در زندگی مشترک وجود دارد؛ افراد باید در ابتدا سعی کنند آن را حل کرده و یا در غیر این صورت از یکدیگر جدا شوند. چرا که اینکار بسیار اخلاقی تر و منطقی تر از داشتن روابط فرازناشویی است.

انواع روابط فرازناشویی

از طرفی روابط زناشویی نیز انواع مختلفی دارد. در برخی از موارد افراد خود را توجیه می‌کنند که این یک رابطه کاملا عادی است و اصلا خیانت محسوب نمی‌شود. اما این تعریف کاملا نسبی بوده و تنها نظر خودشان است. هر نوع رابطه ای که بدون اطلاع از همسر باشد و به وفاداری و تعهد میان آنها آسیب بزند؛ فرازناشویی و یا خیانت محسوب می‌شود. در این قسمت به توضیح این موارد می‌پردازیم. برای آشنایی با انواع خیانت کلیک کنید.

⭕روابط عاطفی

در بسیاری از موارد دو طرف به طور کلی یک رابطه عاطفی را با یکدیگر آغاز می‌کنند. در این رابطه هر رفتاری که زوج عادی با یکدیگر انجام می‌دهند؛ دیده می‌شود. حتی رابطه جنسی. توجیه افراد در چنین شرایطی این است که همسرم نیازهای من را برطرف نمی‌کند. به همین دلیل باید با فرد دیگری در ازتباط باشم.

⭕روابط جنسی

گاهی روابط فرازناشویی تنها به داشتن رابطه جنسی محدود می‌شود. افراد هیچ گونه ارتباط دیگری با یکدیگر ندارند و تنها برای برطرف کردن نیاز جنسی یکدیگر را ملاقات می‌کنند. معمولا مردان در این مورد حساس تر بوده و در واقع خط قرمز آنهاست. اما زنان در مورد داشتن روابط عاطفی، به احساساتی که میان دو نفر وجود دار؛ توجه می‌کنند.

⭕مرکب

این نوع از رابطه فرازناشویی، در واقع تهدید کننده ترین نوع برای ازدواج محسوب می‌شود. که در آن افراد هم با یکدیگر رابطه عاطفی داشته و هم رابطه جنسی. این رابطه کاملا دو طرفه بوده و زمان زیادی نیز از آن می‌گذرد.

⭕رابطه اینترنتی

در برخی از موارد زوجین تنها از طریق موبایل و اینترنت با یکدیگر در ارتباط هستند. این به دلیل نیازی است که فضای مجازی در افراد ایجاد می‌کند. برخی تصور می‌کنند که ای نوع از ارتباط به طور کلی روابط فرازناشویی محسوب نمی‌شود. اما اینترنت به راحتی می‌تواند یک رابطه کامل را بین افراد شکل دهد.

علل بروز روابط فرازناشویی

همچنین افراد به دلایل مختلفی به روابط فرازناشویی گرایش دارند. اگر بتوانند این موضوع را شناسایی کرده و آن را برطرف کنند؛ بسیاری از مشکلات آنها حل خواهد شد. برای اینکار می‌توانند از مشاور نیز کمک بگیرند. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شود.

سهل گیری

انتقام گیری

تنوع طلبی در رابطه

ابتلا به مشکلات جنسی

اثبات خود

نادیده گرفته شدن نیازها از سوی همسر

تجارب گذشته

ازدواج اجباری

راه های مقابله با روابط فرازناشویی

از طرفی برای نجات رابطه زناشویی و مقابله با روابط فرازناشویی نیز راه های وجود دارد. افراد با استفاده از این روش ها دوباره می‌توانند روابط خوبی با همسر خود داشته و از پیامدهای ناشی از خیانت نیز جلوگیری کنند. برای اطلاع از راه های برخورد با خیانت زنان کلیک کنید.

◀وقت گذرانی با یکدیگر

بهتر است زوجین برای داشتن رابطه ای بهتر، زمانی را به یکدیگر اختصاص داده و وقت گذرانی کنند. این موضوع معمولا از زمان تولد بچه ها محدود تر می‌شود. و یا زوجینی که هر دوی آنها شاغل بوده و مشلغه های زیادی دارند نیز یکدیگر را زیاد نمی‌بینند. همین موجب دور شدن آنها از یکدیگر و بروز روابط فرازناشویی می‌گردد.

◀به یکدیگر اهمیت دهید

فراموش نکنید که یکی از اصلی ترین راه های مقابله با روابط فرازناشویی، اهمیت دادن به نیازهای دیگری و توجه کردن است. باید به طرف مقابل خود نشان دهید که برای شما مهم است و او را دوست دارید. بسیاری از زوجینی که مدتی از ازدواج آنها می‌گذرد؛ به یکدیگر عادت کرده و دیگر هیچ تلاشی در رابطه نمی‌کنند.

◀صداقت

از طرفی برای مقابله با روابط فرازناشویی ، باید با یکدیگر در زمینه های مختلف صادق باشید. دورغگویی به رابطه آسیب زیادی زده و همچنین منجر به بروز مشکلات زیادی می‌گردد. در واقع افراد اینکار را می‌کنند. تا از بحرانی جلوگیری کنند. اما با دروغ اوضاع بدتر هم می‌شود.

پیشگیری از روابط فرازناشویی

داشتن روابط فرازناشویی موضوعی نیست که به راحتی بتوان آن را تشخیص داد و یا از آن پیشگیری کرد. اما به طور کلی اگر زوجین در زندگی مشترک به درستی با یکدیگر رفتار کرده و به برخی از اصول پایبند باشند؛ نه تنها خود دست به خیانت نمی‌زنند؛ بلکه از طرف مقابل خود نیز خیانت نمی‌بینند. همچنین باید نسبت به برخی از نشانه ها حساس بوده و حتما در این مورد با همسر خود صحبت کنند. یکی از راه های موثر در این زمینه مراجعه به روانشناس و زوج درمانگر نیز هست. برای اطلاع از راه های کنارآمدن با خیانت همسر کلیک کنید.

هشدارهای مربوط به ورود به روابط فرازناشویی

هشدار های زوابط فرازناشویی

در مورد ورود به روابط فرازناشویی مواردی هست که باید در نظر داشته باشید. حتی در برخی از مواقع فکر کردن به این موضوعات به طور کلی مانع از ورود به این نوع از روابط می‌شود. برای مثال با داشتن چنین روابطی، نیازهای عاطفی شما برآورده نمی‌شود، بعد از مدتی احساس تهی بودن و افسردگی می‌کنید، سرمایه های زیادی را از دست داده و همچنین دچار بی ثباتی عاطفی خواهید شد. بهتر است قبل از هر اقدامی در این مورد، به این موضوعات به خوبی فکر کنید.

سخن پایانی

بسیاری از افراد نمی‌دانند که در مواجهه با روابط فرازناشویی چطور عمل کنند. همانطور که گفته شد؛ این موضوع جوانب مختلفی دارد که باید در نظر گرفته شوند. به همین دلیل بهتر است در این مورد با همسر خود صحبت کرده و همچنین حتما از روانشناس کمک بگیرید. از طرفی خودتان نیز باید قبل از هرکاری به خوبی در مورد آن فکر کنید تا دچار پشیمانی نشوید. به طور کلی مقابله و مطلع شدن از این موضوع آسان نیست و احتمالا فشار زیادی را به شما وارد می‌کند. از همین رو بهتر است در هر مرحله با یک مشاور در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط فرازناشویی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ازدواج با فرد سیگاری مورد پذیرش هر کسی نیست. بر اساس آمار و ارقام، شمار افراد سیگاری در میان جوانان و دانشجویان در حال افزایش است. تعداد دختران سیگاری با پسران سیگاری برابری می‌کند و این موضوع دو جانبه باید بررسی شود. برای اینکه خوب و بد ازدواج با فرد سیگاری را بررسی کنیم؛ باید با برخی از حقایق آشنا شد.

همه ما از این موضوع مطلع هستیم که سیگار زیان و آسیب های بسیاری به خود فرد و اطرافیان وارد می‌کند. به همین جهت کمک به ترک سیگار بین اعضای خانواده همیشه در جریان است. اما به دلیل شدت وابستگی به سیگار؛ ترک آن برای همسر بسیار دشوار است. بر اساس تحقیقات افرادی که در کنار سیگاری ها زندگی می‌کنند، ریه سالمی نخواهند داشت. بنابراین باید به موضوع ازدواج در کنار سلامتی بیشتر دقت کنید. ازدواج مساله ساده ای نیست و باید همه معیارها در آن سنجیده شود. توصیه می‌کنیم که حتما با روانشناس در این زمینه صحبت کنید تا ابهامات برای شما رفع شود و تصمیم گیری بهتری داشته باشید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با فرد سیگاری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  ازدواج با فرد سیگاری

ازدواج با فرد سیگاری چگونه است؟

 

اگر خواستگار سیگاری داشته باشید؛ او را قبول می‌کنید؟ به طور کلی نظر شما راجع به افراد سیگاری چیست؟ آیا می‌توانید دود سیگار را در خانه و کنار خود تحمل کنید؟ باید تمامی این موضوعات را بسنجید. زیرا ازدواج با فرد سیگاری همراه با بوی سیگار؛ بوی دهان متفاوت و … است. به همین جهت باید قبل از ازدواج تمام این موارد را بررسی کنید؛ سپس تصمیم جدی بگیرید.

اینکه ازدواج با فرد سیگاری شما را سیگاری می‌کند؛ اشتباه است. و همانطور این موضوع که شما بعد از ازدواج می‌توانید همسر خود را ترک دهید نیز اشتباه است. به همین جهت حتما باید در نظر داشته باشید که باید مضرات و عواقب دخانیات در ازدواج با فرد سیگاری را تحمل کنید. این افراد حتی تمایل بیشتری به مصرف مواد مخدر، قلیان و الکل دارند. برای اینکه تصمیم گیری بهتری داشته باشید، در این مقاله به کل راجع به خواستگار سیگاری توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معایب ازدواج با فرد سیگاری

 

ازدواج با فرد سیگاری معایب بسیار زیادی به همراه دارد. و برای اینکه به پذیرش این موضوع برسید؛ باید از معایب آن اطلاع داشته باشید. در ادامه به مضرات سیگار همسر اشاره کرده ایم.

➰ نظر دیگران نسبت به او | ازدواج با فرد سیگاری

در برخی از خانواده ها و فرهنگ ها ازدواج با فرد سیگاری را بسیار منفی و بد می‌دانند. به همین جهت ممکن است که روند ازدواج شما با مشکل روبرو شود. در این شرایط یا در خفا به خود شما بوی سیگار همسر را گوشزد می‌کنند یا اینکه در جمع به راحتی ابراز می‌کنند. اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید این موضوعات را تحمل کنید و خانواده سر سختی دارید؛ حتما راجع به ازدواج با فرد سیگاری بیشتر فکر کنید.

➰ مشکلات سلامتی برای خود

از معایب ازدواج با فرد سیگاری، مشکلات سلامتی است که در آینده با آن روبرو خواهد شد. بر اساس تحقیقات، مصرف سیگار در طولانی مدت باعث مشکلات قلبی، تنفسی و گاه جنسی می‌شود. علاوه بر این افراد سیگاری اغلب به سرطان ریه مبتلا می‌شوند که موضوع بسیار ترسناکی است. جدا از این موارد؛ زندگی در کنار فردی که در آینده نه چندان دور با چنین مشکلاتی روبرو خواهد شد؛ اندکی دشوار است.

➰ مشکلات سلامتی برای شما

مشکلات سلامتی برای شما از دیگر معایب ازدواج با فرد سیگاری است. افرادی که در کنار سیگاری ها زندگی می‌کنند به مرور زمان با مشکلات تنفسی روبرو خواهند شد. بنابراین اگر شریک احساسی شما قصد دارد که در فضای خانه و بسته در حضور شما سیگار مصرف کند؛ باید در انتظار بیماری های جسمانی باشید.

➰ بوی بد | ازدواج با فرد سیگاری

یکی از معایب ازدواج با فرد سیگاری، بوی بدی است که می‌دهند. برای بسیاری از افراد این بو اذیت کننده است و زمانی که با این افراد ازدواج می‌کنند؛ تحمل دود سیگار را ندارند. و حتما گاهی اوقات بوی بد دهان و بدن او را باید تحمل کنید. حتی دستان این افراد بوی بد به خود می‌گیرد و باعث انتقال این بو به شما می‌شود.

با شرایط کنار بیایید!

اگر تصمیم به ازدواج با فرد سیگاری گرفته اید؛ باید تمام جوانب و معایبی که در این مقاله گفته ایم را به جان بخرید و تحمل کنید. البته که این تحمل نباید منت به همراه داشته باشد، زیرا به انتخاب شما بوده و باید با صبوری این موضوع را بپذیرید. اما بهتر است که در زمان تصمیم گیری به ازدواج با او صحبت کنید که در فضا های بسته سیگار نکشد و بوی بد سیگار را به خوبی کنترل کند تا باعث اذیت شما نشود. در صورتی که چنین توافقاتی با یکدیگر داشته باشید راحت تر می‌توانید با زندگی کنار بیایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک سیگار کلیک کنید.

از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید

برای ازدواج با فرد سیگاری حتما با مشاوره پیش از ازدواج صحبت کنید. مشکلاتی که سیگار تا به امروز در زندگی ها به وجود آورده است، بسیار جدی است. بنابراین این شرایط را واقعی بپندارید و از یک راهنمای در این زمینه کمک بگیرید. با کمک روانشناس می‌توانید میزان تفاهمات و اختلاف ها را با دقت بالاتری بسنجید تا خطراتی که ممکن است در آینده شما را تهدید کند؛ بشناسید.

البته اگر خواستگار سیگاری شما قصد دارد که این شرایط را تغییر دهد و سیگار را ترک کند؛ او را بسیار تشویق کنید و می‌توانید از روانشناس و مشاورین ترک اعتیاد و ترک سیگار راهنمایی بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله راجع به معایب ازدواج با فرد سیگاری صحبت کرده ایم. اگر قصد ازدواج با این افراد را دارید؛ سلامتی خود را حفظ کنید و از او بخواهید که شما را در معرض دود قرار ندهد. زیرا شما فرقی با افراد سیگاری نخواهید داشت. قبل از ازدواج نیز افکار و نگرش خود را مورد بررسی قرار دهید و به حرف های دیگران در این زمینه توجهی نداشته باشید. و برای کاهش ریسک کمتر، برخی از قوانین را شرح دهید. جدا از این مساله که فرد مقابل شما سیگاری است، برای تصمیم گیری باید از روانشناس کمک بگیرید تا بتوانید زندگی خوبی را آغاز کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با فرد سیگاری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بالا بردن آستانه تحمل به ما کمک می‌کند تا در برابر مصائب ایستادگی بیشتری داشته باشیم. در واقع آستانه تحمل بالا به منظور افزایش توانایی به تاخیر انداختن واکنش های فوری و غیر معقول است. همه ما در طول زندگی با مسائلی روبرو می‌شویم که خارج از حد تحمل می‌باشد. و این آستانه تحمل ما است که تعیین می‌کند نسبت به یک عامل خارجی چه واکنشی نشان دهیم. مثبت اندیشی و امید به نتایج کار باعث افزایش آستانه تحمل می‌شود. اضطراب، خشم فروخورده و افکار منفی مهم ترین عوامل تعیین کننده آستانه تحمل هستند. پس در مراجعه به روانشناس تمامی این عوامل بررسی و رفع می شوند. اگر در این زمینه مشکل یا سوالی دارید حتما برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مهارت ها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  بالا بردن آستانه تحمل 

بالا بردن آستانه تحمل چگونه است؟

 

تا به حال دیده‌اید که برخی افراد با کوچکترین حرف یا رفتار واکنش های تندی از خود نشان می‌دهند؟ اما افرادی هم هستند که در مقابل سخت‌ترین مسائل بسیار استوار رفتار می‌کنند. به طور کل به خاطر داشته باشید که زندگی همه انسان ها سرشار از سختی و دشواری است. به همین جهت باید سعی کنیم که در تمامی موقعیت ها آرامش خود را حفظ کنیم. امیدواری راهی برای بالا بردن آستانه تحمل است.

برای بالا بردن آستانه تحمل روش هایی وجود دارد که با کمک آن می‌توانید اعتماد به نفس کافی برای تحمل انجام همه کارها را داشته باشید. بهتر است که خود را برای شنیدن هرگونه خبر و اخبار آماده کنید. در واقع زمانی که آمادگی لازم برای تحمل مسائل را داشته باشید؛ هرگز سورپرایز نخواهید شد. در این مقاله روش های بالا بردن ‌آستانه تحمل را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روش های بالا بردن آستانه تحمل

 

برای بالا بردن آستانه تحمل روش هایی وجود دارد که می‌توانید با کمک آن به زندگی خود کمک کنید. در این بخش مقاله تکنیک های افزایش آستانه تحمل را توضیح داده ایم.

✨ امیدوار باشید | بالا ‌بردن آستانه تحمل

امیداور بودن از روش های بالا بردن آستانه تحمل است. این موضوع را مد نظر داشته باشید که زندگی همه انسان ها پستی و بلندی های زیادی دارد و هیچ روزی شبیه روز قبل نیست. به همین دلیل باید در مقابل سختی ها پایدار و امیدوار باشید تا از در جنگ زندگی پیروز باشید.

✨ مثبت اندیشی داشته باشید

یکی از کارهایی که باید برای بالا بردن آستانه تحمل انجام دهید، مثبت اندیشی است. افکار خود را از ابعاد منفی پاک کنید تا از اضطراب ها در امان باشید. افکار منفی اضطراب و استرس را افزایش می‌دهد. به همین جهت باید افکار مثبت خود را افزایش دهید تا از میزان این استرس ها کم شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زود عصبانی شدن کلیک کنید.

✨ آینده نگر باشید

یکی از کارهایی که باید برای بالا بردن آستانه تحمل انجام دهید، آینده نگری است. زمانی که تنش و استرس را تجربه می‌کنید؛ به سراغ فعالیت هایی نروید که باعث تخریب و پشیمانی شود. بنابراین برای هر کاری باید به شیوه منطقی فکر کنید و آینده را شوخی نگیرید.

✨ خود را باور کنید | بالا بردن آستانه تحمل

از کارهایی که باعث بالا بردن آستانه تحمل می‌شود، باور خود است. همیشه لازم نیست برای اینکه خود را قبول داشته باشید کارهای سخت و دشوار انجام دهید. بهتر است که به خود ایمان داشته باشید و کارهای درست را انجام دهید.

✨ برای افزایش اعتماد به نفس تلاش کنید

از کارهایی که باعث بالا بردن آستانه تحمل می‌شود، افزایش اعتماد به نفس است. بهتر است که در این مسیر از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید. تا راهکارهای مناسب برای افزایش اعتماد به نفس را آموزش ببینید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان استرس و اضطراب کلیک کنید.

✨ پذیرش خود را افزایش دهید | بالا‌بردن آستانه تحمل

از دیگر روش های بالا بردن آستانه تحمل، پذیرش است. اتفاقات زندگی را بپذیرید و تمام اتفاقات خوب و بد زندگی را بررسی کنید؛ سپس به درک و پذیرش برسید.  به این نکته توجه کنید که دوران سختی گذرا است و باید برای آینده ای روشن تلاش کنید.

✨ گاهی استراحت داشته باشید

برای بالا بردن آستانه تحمل لازم است که گاهی استراحت داشته باشید. با استراحت می‌توانید انرژی دوباره کسب کنید و از میزان خستگی، استرس و تنش خود کم کنید. فضایی را برای تنهایی در نظر بگرید و گاهی به آنجا سر بزنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره استرس کلیک کنید.

✨ عادت های خوب خود را تقویت کنید | بالا بردن آستانه تحمل

عادت خوب خود را تقویت کنید تا آستانه تحمل شما افزایش یابد. بهتر است که لیست رفتارهای مثبت و منفی داشته باشید تا با رفتارهای خود آشنا شوید. سپس اعمال و رفتار مثبت خود را افزایش دهید تا به بالا بردن آستانه تحمل شما کمک کند.

✨ کمک روانشناس را جدی بگیرید

برای بالا بردن آستانه تحمل توصیه می‌کنیم که حتما از روانشناس کمک بگیرید. با کمک روانشناس می‌توانید به شناسایی نقاط قوت و ضعف خود برسید. و برای قدرتمندی رفتارها و اعمال خود تلاش کنید. اگر از روانشناس کمک بگیرید؛ روند افزایش اعتماد به نفس سرعت بیشتری می‌گیرد.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله گفته شد؛ برای تحمل پستی و بلندی های زندگی نیازمند بالا بردن آستانه تحمل هستیم. زندگی همه انسان ها پر چالش است و هیچ فردی را پیدا نمی‌کنید که هیچ مساله ای در زندگی نداشته باشد. بر عکس همه افراد زندگی پر چالشی را تحمل می‌کنند اما انسان هایی که این سختی ها را بروز نمی‌دهند و فورا به حل آن می‌پردازند؛ آستانه تحمل بالایی دارند.

بهتر است که در این روش از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید تا روند سلامت روانی شما سرعت بیشتری به خود بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مهارت ها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ترس از کنکور زندگی و شرایط روانی بسیاری از دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع بیشتر افراد قبل از هر امتحان و اتفاق مهمی در زندگی خود دچار استرس می‌شوند که تا حدی طبیعی است و حتی به افراد کمک می‌کند تا بیشتر تلاش کنند. اما گاهی این ترس در زندگی فرد اختلال ایجاد کرده و مانعی برای مطالعه است.

منبع: ترس از کنکور

استرس داشتن و یا حتی کمی ترسیدن از کنکور قابل قبول است. اما برخی از دانش آموزان و یا حتی اطرافیان آنها این موضوع را به قدری ترسناک جلوه می‌دهند که فرد حتی از سالها قبل از کنکور از آن واهمه دارد. این موضوع به دلایل مختلفی ایجاد شده و همچنین روش هایی نیز برای مقابله آن وجود دارد. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از کنکور می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ترس از کنکور

در کشور ما کنکور یکی از آزمون های مهم در طول زندگی است. که امروزه بیشتر افراد هم در آن شرکت می‌کنند. همین متقاضیان زیاد و فضای رقابتی است که ترس از کنکور را باعث می‌شود. باید این موضوع را در نظر داشته باشید که شرایط برای همه یکسان است. در واقع اگر نتوانید بر این ترس غلبه کنید؛ به توانمندی های خود آسیب زده و نمی‌توانید به اندازه دیگران عملکرد خوبی داشته باشید. بسیاری دانش آموزان باهوش و ممتاز، تنها به دلیل همین ترس نمی‌توانند نتیجه خوبی در کنکور دریافت کنند. در واقع بهتر است دانش آموزان از این شرایط در جهت مثبت استفاده کرده و تلاش خود را در این مورد بیشتر کنند. برای پاسخ به سوال برای موفقیت در کنکور چند ساعت درس بخوانیم کلیک کنید.

دلایل ترس از کنکور

 

همانطور که به آن اشاره شد؛ ترس از کنکور به دلایل مختلفی ایجاد شده و مشکلات زیادی را هم برای افراد ایجاد می‌کند. برخی از این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند.

????ابتلا به اختلالات اضطرابی

افرادی که به طور کلی به اختلالات اضطرابی مبتلا هستند؛ بیشتر احتمال دارد که در این دوران ترس از کنکور را نیز تجربه کنند. نشانه های اختلالات اضطرابی پیامدهای بسیار بدی برای زندگی افراد ایجاد کرده و عملکرد آنها را در زمینه های مختلف مختل می‌کند. نمی‌توان به طور کلی نشانه های اضطراب را از بین برد. اما تا حدی می‌توان با آنها مقابله کرده و کنترل نمود.

????شکست در کنکور در گذشته

افرادی که در گذشته در کنکور شکست خورده و نتیجه دلخواه را کسب نکرده اند نیز ترس از کنکور را تجربه می‌کنند. در واقع چنین افرادی شرایط گذشته خود را به حال تعمیم داده و همچنین از آن درس نمی‌گیرند. به همین دلیل همواره نگران هستند که موقعیت گذشته دوباره تکرار شود.

???? ترس از کنکور برای فشارهای محیطی

یکی دیگر از عواملی که ترس از کنکور را ایجاد کرده و یا آن را تشدید می‎‌کند؛ فشارهای محیطی است. در برخی موارد اطرافیان به قدری این موضوع را بزرگ کرده و ترسناک جلوه می‌دهند که فرد نیز از هراس پیدا کرده و دچار مشکل می‌شود. فراموش نکنید که خود دانش آموز کنکوری به قدر کافی تحت فشار حجم زیاد مطالب و موضوعات درسی هست. او خود بعد از مدتی به حساسیت موضوع پی برده و تلاش را آغاز می‌کند. به همین دلیل نیازی نیست که این مورد را بغرنج کنیم.

????ایده آل گرایی

ایده آل گرایی خود دانش آموزی نیز در مورد ترس از کنکور بسیار موثر است. برخی از دانش آموزان تصور می‌کنند روند پیشرفت و موفقیت آنها همواره باید صعودی باشد. به همین دلیل با بروز کوچک ترین مشکلی در این مورد ناامید شده و همه چیز را رها می‌کنند. اما این شرایط بسیار خطرناک است.

پیامدهای ترس از کنکور

ترس از کنکور اگر به موقع پیگیری نشود؛ می‌تواند باعث بروز پیامدهای زیادی هم برای دانش آموز و هم اطرافیان او گردد. دانش آموزان به دلیل استرس بالایی که تجربه می‌کنند دچار حالات جسمی و روانی غیرعادی شده که آنها را نگران می‌کند. حتی گاهی این موضوعات به قدری شدید می‌شود که فرد در این شرایط به خودکشی و یا ترک موقعیت فکر می‌کند. اختلال در خواب و اشتها، ابتلا به اضطراب مزمن، ریزش مو، کاهش و یا افزایش وزن، دردهای عضلانی و… همگی از عوارض جانبی این موضوع هستند.

عوامل بروز شکست در کنکور

در مورد ترس از کنکور عواملی وجود دارد که بیشتر افراد را دچار استرس کرده و در واقع عامل شکست بسیاری از دانش آموزان در این دوران است. شناسایی این موضوعات و پیشگیری از آنها می‌تواند تا حد زیادی اضطراب افراد را کاهش دهد. موضوعاتی که به شکست در کنکور منجر می‌شوند؛ شامل نداشتن هدفی مشخص، نداشتن پشتکار، اهمال کاری، برنامه ریزی نکردن، عجله، بی دقتی، توجه نکردن به نقاط ضعف، عدم اعتماد به نفس و… است. برای اطلاع از دلایل قبول نشدن در کنکور کلیک کنید.

روش های غلبه بر ترس از کنکور

 

اما به طور کلی در مورد غلبه بر ترس از کنکور روش هایی وجود دارد که تا حد زیادی موثر بوده و به افراد در این مورد کمک می‌کند. در این قسمت به بررسی این روش ها می‌پردازیم. برای اطلاع از روش های ایجاد انگیزه برای درس خواندن کلیک کنید.

????در نظر گرقتن احتمالات مختلف

فراموش نکنید که باید شکست را به عنوان یک احتمال در نظر داشته باشید. اما از آن دچار استرس نشوید. همه افراد در زندگی خود شکست خورده و ناکامی هایی را تجربه می‌کنند. اوضاع همیشه تحت کنترل پیش نرفته و احتمال بروز اتفاقات زیادی وجود دارد. به همین دلیل از این عامل نباید دچار هراس شد.

???? غلبه بر ترس از کنکور | پیدا کردن نقاط ضعف

توجه به نقاط ضعف و رسیدگی به آنها نیز تا حد زیادی در مورد ترس از کنکور موثر هستند. در واقع هرچه زودتر افراد بتوانند ضعف های خود را شناسایی کرده و آنها را از بین ببرند؛ سریعتر می‌توانند از شکست پیشگیری کنند.

????کمک گرفتن از روانشناس

یکی از مهم ترین و موثرترین روش ها برای غلبه بر ترس از کنکور، کمک گرفتن از روانشناس است. در این مورد افراد هم باید از یک مشاور تحصیلی کمک گرفته و هم روان درمانی را به طور مرتب انجام دهند. در این حالت هم سلامت روان آنها برای مقابله با ترس آماده تر است و هم از لحاظ درسی پیشرفت خواهند کرد.

???? غلبه بر ترس از کنکور با نظم و برنامه ریزی

برای مقابله با ترس از کنکور افراد باید  نظم و برنامه ریزی داشته و به صورت هدفمند پیش بروند. در این حالت احساس کنترل بیشتری بر شرایط داشته و راحت تر می‌توانند با این آزمون مواجه شوند.

????عدم مقایسه خود با دیگران

یکی از دلایلی که منجر به ترس از کنکور می‌شود؛ مقایسه خود با دیگران است. در واقع افرادی که اینکار را زیاد انجام می‌دهند؛ بیشتر دچار استرس و اضطراب می‌شوند. فراموش نکنید که شرایط افراد با یکدیگر متفاوت بوده و همه افراد یک مسیر را برای موفقیت طی نمی‌کنند.

????تشویق خود

بهتر است پیشرفت های هرچند کوچک خود را در نظر گرفته و به خاطر آنها خود را تشویق کنید. این موضوع می‌تواند ترس از کنکور را تا حد زیادی کاهش داده و از طرف دیگر انگیزه شما را بیشتر کند.

????مثبت نگری

همچنین بهتر است باورهای خود را در مورد کنکور و حتی موفقیت تغییر داده برای از بین بردن ترس از کنکور مثبت نگری کنید. این به معنی خوش بینی سمی و هیچ کاری نکردن نیست. بلکه باید در کنار تلاش دید خوبی نیز نسبت به آینده داشته باشید.

سخن پایانی

بسیاری از افراد تحت تاثیر ترس از کنکور، دچار مشکلات زیادی شده و حتی به طور کلی از آن فرار می‌کنند. فراموش نکنید که کنکور نیز مانند همه آزمون های دیگر نیاز به تلاش و پشتکار داشته که ترس آنها را مختل می‌کند. به همین دلیل بهتر است در این زمینه از یک مشاور تحصیلی و همچنین روانشناس کمک گرفته تا این موضوع را کنترل کنید. این موضوع را در نظر داشته باشید که شکست در کنکور به معنی به پایان رسیدن دنیا نبوده و همواره فرصت هایی برای موفقیت وجود دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از کنکور می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ترفند بچه داری نکات ریزی است که اغلب خانم ها از مادران خود آموزش می‌بینند. خانم هایی که برای اولین بار مادر می‌شوند، اطلاعات کافی برای نگهداری از فرزند ندارند. به همین دلیل به نیروی کمکی یا تکنیک های آموزشی نیازمند هستند. نگهداری از فرزند نیازمند توجه به سلامت روانی و جسمانی اوست. زمانی که کودکی متولد می‌شود باید تمامی نیازهای او رفع شود. و جدا از توجه به نیازها، باید تربیت روانی نیز به شکل سالمی انجام شود.

منبع: ترفند بچه داری 

هر مادری برای رشد کودک خود باید از بهترین روش استفاده کند؛ به همین دلیل آموزش ترفندهای بچه داری برای آنها الزامی است. اینکه مادر از نحوه ارتباط و چگونگی مراقبت کودک مطلع نباشد، با مصیبت و سردرگمی های زیادی روبرو خواهد شد. به همین جهت برای کسب اطلاعات بیشتر از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترفند بچه داری می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ترفند بچه داری چیست؟

 

همه کودکان گرسنه می‌شوند، گریه می‌کنند و نیازهای مختلفی دارند. برای رفع این نیازها تمامی مادران باید آموزش های لازم را سپری کرده باشند. زمانی که کودک گریه می‌کند؛ مادر باید استرس خود را کنترل کند تا بتواند برای کودک کاری انجام دهد. در برخی از موارد استرس بسیار شدید باعث عدم کنترل می‌شود و به مرور خود مادر خسته می‌شود و همراه کودک گریه می‌کند. اما برای اینکه این استرس ها کنترل شود؛ ترفند بچه داری وجود دارد. که آموزش آن برای تمامی مادران، مخصوصا مادران اولی الزامی است.

ترفند بچه داری در دسته جسمی و روانی وجود دارد. زمانی که کودک با گریه کلنجار می‌رود؛ مادر باد از لحاظ جسمانی و روانی او را بررسی کند. هر دو این موضوعات حائز اهمیت است و به همین دلیل توصیه می‌کنیم که تربیت کودک را از همان ابتدا همراه با روانشناس پیش ببرید. در این مقاله تمامی تکنیک ها و ترفند های بچه داری را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

نکات جادویی بچه داری

 

کودکان از بدو تولد به مراقبت های دائمی نیازمند هستند. و تمامی مادران باید نسبت به این مراقبت ها آگاه باشند. ترفند بچه داری در دسته های مختلفی قرار دارد که در این بخش مقاله برای آگاهی بیشتر والدین توضیح داده ایم.

✨ مراقبت از سر و گردن نوزاد

ترفند بچه داری در مراقبت از سر و گردن نوزاد نیز خلاصه می‌شود. زمانی که نوزاد متولد می‌شود گردن قوی ندارد و تا 3 ماهگی این روند ادامه دارد. در واقع کودک توانایی تحمل وزن سر را ندارد. برای اینکه از آسیب های احتمالی جلوگیری شود؛ باید در زمان هایی که کودک را در آغوش می‌گیرید؛ سر او را در دستان خود نگه دارید.

✨ مراقبت از بند ناف | ترفند بچه داری

از مهم ترین ترفند بچه داری می‌توان به مراقبت از بند ناف اشاره کرد. تا زمانی که بند ناف خشک نشده، نباید به آن فشار وارد کرد تا کنده شود. همچنین هنگام شستشوی نوزاد باید ناف او را با آب ولرم بشورید و سپس خشک کنید. اگر قصد چک کردن بند ناف را دارید؛ حتما دستان خود را ضد عفونی کنید. در صورت مشاهده هرگونه قرمزی، ترشحات بد بو، تورم، چرک یا خونریزی فورا به پزشک مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سبک های فرزند پروری کلیک کنید.

✨ توجه به تغذیه نوزاد

یکی از مهم ترین موارد ترفند بچه داری، تغذیه نوزاد است. این موضوع بسیار پر اهمیت است و نوزاد تازه متولد باید تا 6 ماهگی طی 24 ساعت، 8 تا 12 نوبت شیر بخورد. که بهتر است در هر نوبت 10 دقیقه به کودک شیر دهید. زمانی که در پستان های خود احساس راحتی را دریافت کردید؛ کودک سیر شده است. به دلیل اینکه شیر مادر از مواد مغذی و آنتی بادی های الزامی جهت رشد کودک تشکیل شده است؛ تنها شیر مادران تا 6 ماهگی تمامی نیازهای کودک را رفع می‌کند. اما اگر برای تعذیه کودک تنها شیر مادر کفایت نمی‌کند؛ باید به کودک با نظر پزشک، شیر خشک بدهید. به طور کل در هر نوبت باید 60 تا 90 میلی لیتر شیر خشک داده شود.

✨ آروغ زدن

آروغ زدن یکی از تکنیک های مهم و ترفند بچه داری است. نوزادان هنگام مکیدن سینه مادر، هوا را نیز می‌بلعند. که این هوا باید از بدن کودک خارج شود. تا این گاز باعث قولنج در شکم کودک نشود. زمانی که کودک آروغ می‌زند؛ بهتر می‌تواند شیر خورده شده را هضم کند که در نهایت به کولیک و درد شکم دچار نشود. برای آروغ زدن باید با یک دست کودک را به شیوه ای در آغوش بگیرید که روی سینه شما قرار بگیرد و چانه او روی شانه های شما باشد. بعد با دست دیگری خیلی آرام به پشت کودک ضربه بزنید تا بتواند آروغ بزند.

✨ پوشک کودک | ترفند بچه داری

پوشک کودک یکی از اصلی ترین تکنیک ها و ترفند بچه داری است که باید آموزش آن به مادران داده شود. زمان تعویض پوشک باید دست مادران باشد تا پوست کودک دچار سوختگی نشود. در صورتی که تغذیه کودک مناسب باشد، حداقل 8 بار در روز نیاز به تعویض است. زمانی که قصد دارید پوشک کودک را عوض کنید، او را روی تشک نرم قرار دهید و از کرم سوختگی بچه استفاده کنید. در برخی از مواقع نیز کودک را بدون پوشک قرار دهید.

✨ ماساژ کودک

قبل از حمام نوزاد بهتر است که ماساژ را انجام دهید. دلیل اینکه ماساژ در رده ترفند بچه داری قرار دارد؛ کسب آرامش و هضم راحت غذا است. بهتر است که برای ماساژ از روغن یا لوسیون بدن نوزاد کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمک در بچه داری کلیک کنید.

✨ کوتاه کردن ناخن

رشد ناخن در نوزادان بسیار سرعتی است. و اگر ناخن ها کوتاه نشود؛ کودک به خود آسیب وارد می‌کند. برای این کار باید از ترفند بچه داری آگاه باشید و با آرامش این کار را انجام دهید تا به کودک آسیب وارد نکنید.

✨ حمام نوزاد | ترفند بچه داری

نوزاد تازه متولد شده نیاز به حمام دارد. یکی از مهم ترین های ترفند بچه داری، حمام است. نوزاد 2 تا 6 ساعت بعد از تولد به حمام نیاز دارد. و پس از اینکه بند ناف نوزاد خشک شد؛ 2 تا 3 بار در هفته او را حمام ببرید. برای آب تنی ابتدا باید حمام را گرم کنید و از وسایل حمام نوزاد استفاده کنید.

✨ خوابیدن نوزاد

از ترفند بچه داری می‌توان به خوابیدن نوزاد اشاره کرد. نوزاد تازه متولد شده تا 2 ماهگی به 16 ساعت خواب نیاز دارد. و معمولا 4 ساعت در روز چرت می‌زنند. برای اینکه کودک الگوی خواب داشته باشد، باید به تعویض پوشک و تغذیه او توجه کنید. در خوابیدن نوزاد به زاویه سر او دقت کنید تا صاف نشود.

کلام آخر

ترفند بچه داری به موضوعات مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به مهم ترین آنها اشاره کرده ایم. برای اینکه در زمینه های مختلف از این تکنیک های جادویی مطلع شوید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترفند بچه داری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تحقیر نوجوان یکی از رفتارهای نامطلوب و آسیب‌زای والدین می‌باشد. والدین برای جلوگیری از این رفتار باید به کلام و اعمال خود دقت کنند. اما گاهی اوقات خواسته یا ناخواسته پدر و مادر شروع به تحقیر نوجوان می‌کنند. بدون توجه به اینکه این رفتارشان باعث خدشه دار شدن اعتماد به نفس و شخصیت نوجوان شان می‌شود.

منبع: تحقیر نوجوان 

برای جلوگیری از چنین رفتارها و برخوردهایی؛ باید روش‌های تربیتی فرزندان را بدانید. نوجوانان روز به روز در جامعه پیشرفته تر می‌شوند و شما به عنوان والد وظیفه دارید که براساس عرف جامعه خود را بروزرسانی کنید. تا با رفتارهای قدیمی و اشتباه باعث تحقیر نوجوان نشوید. برای آگاهی از شیوه‌های تربیتی مناسب حتما از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تحقیر نوجوان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تحقیر نوجوان چطور تعریف می‌شود؟

 

دوره نوجوانی، عبور از کودکی به بزرگسالی است. به همین جهت این دوره بسیار حساس است. نوجوان تغییرات جسمانی و روانی زیادی را تجربه می‌کند. گرایش های متفاوتی از خانواده را نشان می‌دهد. و سبک زندگی خود را به مرور زمان پیدا می‌کند. این روند طبیعی زندگی هر انسانی است. و برای اینکه نوجوان را با استعدادها و علایق او آشنا کنیم؛ باید آنها را مورد تشویق قرار دهیم. اما عده ای از بزرگسالان، والدین و … با تحقیر نوجوان علایق آنها را سرکوب می‌کنند.

با تحقیر نوجوان علاوه بر اینکه استعدادهای او را سرکوب می‌کنید؛ هویت، اعتماد به نفس، علایق و … او را مورد سرزنش و تمسخر قرار می‌دهید. این رفتار والدین باعث احساس حقارت در نوجوان می‌شود. به مرور زمان چنین رفتارهایی موجب بروز اختلالاتی مانند عزت نفس پایین، افسردگی و فکر به خودکشی می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت نوجوان کلیک کنید.

راهکارهایی برای جلوگیری از تحقیر نوجوان

برای جلوگیری از تحقیر نوجوان، والدین باید شیوه تربیتی خود را تغییر دهند. بسیاری از پدر و مادر ها توجهی به نوع رفتار خود ندارند که همین امر موجب سرزنش و تحقیر های فراوان می‌شود. به همین جهت راهکارهایی را برای جلوگیری از این سبک رفتاری در این بخش مقاله ارائه داده ایم.

???? اشتباهات گذشته نوجوان را مرور نکنید

برای جلوگیری از تحقیر نوجوان نباید دائم اشتباهات او را تکرار کنید. زمانی که یک نوجوان از اشتباه خود درس می‌گیرد؛ لزومی به تکرار مداوم ندارد. با تکرار تنها به تحقیر و سرزنش نوجوان می‌پردازید. دفتر اشتباهات گذشته نوجوان را ببندید تا احساس بد مدام تکرار نشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات نوجوانان کلیک کنید.

???? مدت محرومیت نوجوان را کوتاه نگه دارید | تحقیر نوجوان

برای جلوگیری از تحقیر نوجوان، نباید مدت محرومیت نوجوان را طولانی نگه دارید. هرچقدر زمان محرومیت نوجوان بیشتر باشد؛ زمان بیشتری نیز برای بازیابی هویت لازم دارد. به همین دلیل زمان مناسبی را برای محرومیت در نظر بگیرید. تا صدمات زیادی به فرزندتان وارد نکنید.

???? با عزت نفس نوجوان کاری نداشته باشید

از کارهای مهمی که برای جلوگیری از تحقیر نوجوان باید انجام داد؛ توجه به عزت نفس است. برای اینکه باعث تحقیر نوجوان نشوید، به فعالیت هایی که نوجوان علاقه مند است، پر و بال بدهید. زمانی که نوجوان به کارهای مورد علاقه خود بپدازد؛ احساس خوب و مفید بودن دریافت می‌کند. این کار به مرور زمان باعث موفقیت و رشد او می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل نوجوان کلیک کنید.

???? آزادی را از نوجوان سلب نکنید | تحقیر نوجوان

یکی از روش های جلوگیری از تحقیر نوجوان، عدم سلب آزادی است. به نوجوان اجازه دهید تا چیزهای مختلفی را تجربه کند. زمانی که او را از هر چیزی منع می‌کنید؛ با خود می‌گوید که چیزی برای از دست دادن ندارد. و همین امر موجب می‌شود که نوجوان از کنترل خارج شود.

???? همه روزنه های ارتباطی نوجوان را نبندید

یکی از کارهایی که باعث تحقیر نوجوان می‌شود؛ بستن همه روزنه های ارتباطی اوست. برای اینکه از این رفتار جلوگیری کنید، اگر به تنبیه نوجوان پرداخته اید؛ ارتباط با دوستان را تا زمان محدودی در نظر داشته باشید. ارتباط را به طور کامل قطع نکنید. برای مثال بیرون رفتن را منع کنید؛ اما تلفن را از او نگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درک فرزند نوجوان کلیک کنید.

توصیه به نوجوانانی که تحت تحقیر قرار گرفته اند

 

پیشگیری از تحقیر نوجوان اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل راهکارهایی وجود دارد که از این احساس می‌توانید رها شوید. اما نوجوانانی وجود دارند که بسیار تحقیر شده اند و به دنبال راهی برای رفع این احساس هستند. در این بخش مقاله تکنیک های کمک به نوجوان تحقیر شده را توضیح داده ایم.

✨ با دوست خود تماس بگیرید. دوستان هم سن و سال این مزیت را دارند که طرز تفکر یکسانی با شما دارند. و بهتر از دیگران شما را درک می‌کنند.

✨ با یک بزرگسال صحبت کنید. برای رهایی از این حس با فرد بزرگ تر از خود مانند روانشناس و یک انسان بالغ صحبت کنید. فردی مورد اعتماد، پشتیبان و حمایت گر انتخاب کنید.

✨ احساسات خود را یادداشت کنید. با نوشتن، درد و غم خود را تخلیه می‌کنید. و حالت خنثی به شما دست می‌دهد. در واقع تجربه شما از بین خواهد رفت.

✨ صحبت کنید. برای رفع این حس لازم به صحبت است. برای اینکه احساست خود را بروز دهید با افراد قابل اعتماد صحبت کنید.

✨ از روانشناس کمک بگیرید. یکی از کارهایی که بسیار به رفع احساس تحقیر شما کمک می‌کند، کمک از روانشناس است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح با نوجوان کلیک کنید.

کلام آخر

بحران هویت در دوره نوجوانی است. نوجوانان اغلب به دلیل تفاوت هایی که دارند مورد سرزنش قرار می‌گیرند. تحقیر نوجوان آسیب های روانی برای فرزند شما پدید می‌آورد. که در بدترین حالت نوجوان به قدری تحت فشار قرار می‌گیرد که به خودکشی فکر می‌کند. بنابراین تربیت نوجوان را جدی بگیرید. و برای راهنمایی کمک روانشناس را فراموش نکنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تحقیر نوجوان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

حرف زدن در خواب نوعی اختلال است. افراد مبتلا به این اختلال در حین خواب به صورت نامنسجم صحبت می‌کنند و یا حتی فریاد نیز می‌زنند. این رفتار در کودکان و بزرگسالان رفتار رایجی است که اغلب باعث خجالت آنها می‌شود. دلایلی مانند ژنتیک، استرس، کم خوابی و … در بروز این اختلال وجود دارد. اما جای نگرانی نیست، زیرا روش های مختلفی در کنترل و جلوگیری از این عمل وجود دارد که با کمک روانشناس می‌توانید از آن ها برای کاهش این مساله استفاده کنید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواب می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع : حرف زدن در خواب

حرف زدن در خواب چیست؟

تا به حال برای شما پیش نیامده که بعد از بیدار شدن اطرافیان از صحبت کردن شما در خواب سخن بگویند؟ عده زیادی از افراد هنگام خواب به شیوه های مختلفی صحبت می‌کنند. برخی واضح و شفاف، برخی فریاد می‌زنند و عده ای نیز گنگ صحبت می‌کنند. تقریبا برای همه ما این اتفاق رخ داده است که در خواب سخن بگوییم. و معمولا این رفتار در زمان هایی که تب بالایی داریم رخ داده است. اما حرف زدن در خواب در برخی از افراد دائمی است و فرد مبتلا دارای اختلال (Somniloquy) می‌باشد. 

حرف زدن در خواب یا خواب گویی یک رفتار غیر طبیعی یا خواب پریشی است. اما هرگز به عنوان مشکل پزشکی در نظر گرفته نمی‌شود. این اختلال خطرناک نیست اما گاهی می‌تواند نشانه ای از بیماری های اعصاب باشد. در این مقاله نشانه ها و علائم حرف زدن در خواب را به همراه درمان توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کابوس شبانه کلیک کنید.

نشانه های حرف ‌زدن در خواب

تشخیص حرف زدن در خواب توسط خود فرد امکان پذیر نیست. مگر اینکه فرد گوشی خود را ضبط کند تا متوجه رفتارهایش شود. اما اگر هنگام خواب کسی در اطراف شما هست، به راحتی می‌توان رفتارهای شما را در نظر بگیرد. و در اغلب موارد این اطرافیان هستند که حرف زدن در خواب دیگران را گزارش می‌کنند. برخی از افرادی که چنین رفتارهایی دارند در کنار آن دندان قروچه، راه رفتن در خواب و کابوس های شبانه را تجربه می‌کنند. 

علل حرف ‌زدن در خواب

حرف زدن در خواب نیز مانند تمامی اختلالات به دلایل مختلفی بروز می‌کند. که اصلی ترین دلیل آن، ژنتیک است. اگر به شما گزارش شده که در خواب صحبت می‌کنید، بهتر است که ژن خود را بررسی کنید و علل ریشه ای را پیدا کنید تا در درمان سرعت بهبودی افزایش یابد. اما عوامل مختلف دیگری در بروز این اختلال دخیل هستند که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

???? استرس پس از سانحه

????فشار عصبی

???? کم خوابی  

????تب

???? سرما خوردگی 

????افسردگی

???? پریشانی روانی

????خستگی روزانه 

???? استعمال دخانیات

????سوء مصرف مواد مخدر

???? مصرف مشروبات الکلی

????ترومای روحی

چه زمانی برای حرف زدن در خواب باید به دکتر مراجعه کرد؟

حرف زدن در خواب هیچ خطری با خود به همراه ندارد. اما اگر این رفتار به شیوه دائمی باشد و باعث ایجاد مزاحمت، خستگی و عدم تمرکز برای دیگران شود؛ باید تحت درمان قرار گرفت. در صورت نیاز حتما در ابتدا از روانشناس کمک بگیرید تا با راهنمایی های او روند بهبودی را سرعت ببخشید. 

برای آشنایی با سایر اختلالات خواب کلیک کنید.

چجوری از حرف زدن در خواب پیشگیری کنیم؟

برای پیشگیری از حرف زدن در خواب، بهتر است که بهداشت خواب را رعایت کنید. تا به امروز روش قطعی برای درمان حرف زدن در خواب وجود نداشته است. اما اگر بهداشت خواب را رعایت کنید و ریتم شبانه روزی مناسبی داشته باشید؛ کمتر با نشانه های این اختلال روبرو خواهید شد. 

روش های کنترل حرف‌زدن ‌در خواب

در حال حاضر درمانی برای رفع کامل حرف زدن در خواب وجود ندارد. اما با کمک روان درمانی و دارو درمانی می‌توانید نشانه های خود را کاهش دهید. روان درمانگر با کمک روش های مناسب علت این رفتار شما، به شما کمک می‌کند تا برای درمان جدی تر اقدام کنید. اما دارودرمانی به کاهش استرس و اضطراب شما کمک می‌کند و باعث می‌شود که علائم را کمرنگ تر تجربه کنید. و اغلب از کلونازپام برای کنترل استفاده می‌کنند. اما روش هایی نیز برای کنترل حرف زدن در خواب وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? از نوشیدن الکل اجتناب کنید. 

????از خوردن غذاهای سنگین و چرب قبل از ساعت خواب دوری کنید.

???? یک برنامه خواب منظم تنظیم کنید. 

????فعالیت های بدنی و ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید. 

???? ارتفاع بالشت را تنظیم کنید. 

????فضای مناسبی برای خواب خود تنظیم کنید. 

???? در طول روز در معرض نور باشید و فعالیت های بدنی انجام دهید. 

????قبل از خواب نور اتاق را کم کنید و در فضای آرام بخوابید. 

کلام آخر

اگر شما نیز مبتلا به اختلال حرف زدن در خواب هستید، بهتر است که برای درمان از روانشناس کمک بگیرید. به دلیل اینکه حرف زدن در خواب باعث اختلال در خواب و آرامش اطرافیان می‌شود؛ پیشنهاد می‌کنیم که روند درمان را جدی بگیرید. درمانگر با بررسی علل، راهکار مناسبی را ارائه می‌دهند تا به بهبودی برسید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواب می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

قرص دراگون یکی از انواع داروهایی است که برای ترک اعتیاد (به خصوص تریاک) استفاده می‌شود. استفاده از این دارو بیشتر جنبه تبلیغاتی و روانی داشته و در واقع جایگزینی برای اعتیادنیست. چرا که این قرص شامل ترکیباتی مشابه تریاک است که منجر به اعتیاد می‌شود. حتما شما هم تبلیغاتی در مورد قرص های ترک اعتیاد مشاهده کرده اید. این قرص نیز یکی از انواع این دارو هاست که مشکلات زیادی را از جمله اعتیاد برای مصرف کنندگان آن ایجاد کرده است. از طرفی انواع تقلبی از این قرص نیز تولید شده است که عوارض جانبی بیشتر و شدیدتری دارد. پس کسب اطلاع در این زمینه بسیار مهم است. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص دراگون می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

منبع : قرص دراگون

قرص دراگون

قرص دراگون به دلیل خاصیت شادی آوری و اضطراب آوری که ایجاد می‌کند برای افراد احساس بهتری ایجاد کرده و تصور می‌کنند که در حال ترک کردن بدون عوارض جانبی هستند. اما در واقعیت اینطور نیست و آنها در حال مصرف ماده مخدر دیگری می‌باشند.

قرص دراگون حاوی کراتوم است که جایگزینی برای تریاک محسوب می‌شود. اشخاصی که نوع تقلبی این ماده را تولید می‌کنند از رزماری و آویشن در این قرص استفاده کرده تا چیزی مشابه نوع اصلی بسازند. معمولا گفته می‌شود که این دارو کاملا گیاهی و بدون عوارض جانبی است اما اینطور نیست و بعد از مدتی از مصرف این دارو عوارضی مانند مصرف تریاک برای افراد ایجاد می‌شود. برای آشنایی با علائم اعتیاد به تریاک کلیک کنید.

علت مصرف قرص دراگون

در بیشتر موارد این دارو در عطاری ها و مراکز غیر معتبر به عنوان داروی ترک اعتیاد به فروش می‌رسد؛ اما در واقع نه تنها باعث ترک اعتیاد نمی‌شود بلکه مشکلات بیشتری را نیز ایجاد می‌کند. این دارو در مواردی برای درمان زودانزالی نیز معرفی می‌شود. تاثیر این ماده بر درمان این مشکل هنوز به طور کامل مشخص نیست. اما در این شرایط نیز باعث اعتیاد فرد شده و برای او مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. حتی در مواردی بعد از گذشت مدتی مشکل زودانزالی تشدید نیز می‌گردد.

پیامدهای مصرف قرص دراگون

 

تقریبا همه داروهایی که مصرف می‌کنیم دارای عوارض جانبی هستند. اما بعد از مدتی باعث درمان و برطرف شدن مشکل شده و عوارض جانبی آنها نیز از بین می‌رود. اما قرص دراگون نه تنها مشکلات زیادی را برای سلامت جسمانی و روانی ایجاد می‌کند؛ بلکه منجر به اعتیاد نیز می‌گردد. در این قسمت به بررسی این مشکلات می‌پردازیم.

????عوارض جسمانی

افرادی که قرص دراگون مصرف می‌کنند معمولا بعد از مصرف و یا حتی با گذشت مدتی از شروع درمان عوارض جانبی مانند بالارفتن ضربان قلب، بروز مشکلات تنفسی، تغییر در دمای بدن، حالت تهوع و استفراغ و علائم گوارشی دیگر را از خود بروز می‌دهند. شدت این علائم نیز به موارد مختلفی بستگی دارد.

????عوارض روانی

از طرفی پیامدهای روانی این دارو به شکلی است که آنها را برای مصرف بیشتر ترغیب می‌کند. در واقع آنها با مصرف قرص دراگون دچار شادی و افزایش انرژی شده و همچنین محبت نیز در آنان افزایش می‌یابد. تحرک و بی قراری نیز از دیگر نشانه های مصرف این قرص است. بعد از گذشت مدتی عوارض جانبی اصلی خود را بروز می‌دهند که شامل بالارفتن میزان اضطراب، افت تمکز، مشکلات خواب، بالا رفتن احتمال افسردگی و… شود.

تداخل دارویی قرص دراگون

قرص دراگون نیز با داروهای دیگر تداخل دارویی ایجاد می‌کند. در واقع برخی تصور می‌کنند به دلیل اینکه این قرص گیاهی است احتمال بروز مشکلات و همچنین تداخل دارویی بسیار کم است و یا اصلا وجود ندارد. اما اینطور نیست این دارو به دلیل ترکیباتی که دارد؛ حتی می‌تواند مشکلات جدی تری در مقایسه با سایر داروها ایجاد کند. حتی احتمال اوردوز نیز با این دارو وجود دارد.

افراد گاهی با مصرف بیش از حد از این دارو و یا مصرف همزمان آن با الکل و دیگر داروها، دچار تشنج می‌شوند. مشکلات تنفسی، حملات قلبی و بروز اختلالات روانی همگی از نشانه های تداخل دارویی این قرص با دیگر داروها هستند.

روش های ترک اعتیاد به قرص دراگون

 

همانطور که گفته شد؛ مصرف قرص دراگون در افراد می‌تواند باعث اعتیاد در افراد گردد. از این رو افراد باید از این موضوع پیشگیری کرده و یا در صورت وقوع اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند. فراموش نکنید که برای شروع فرایند ترک حتما باید از متخصص کمک بگیرید. برای آشنایی با روش های ترک اعتیاد به تریاک در خانه کلیک کنید.

✅کمک گرفتن از متخصص

در قدم اول باید با پزشک مربوطه در این مورد مشورت کرده و بهترین روش ترک را برای خود انتخاب کنید. فراموش نکنید که در این زمان باید از خدمات روانشناختی نیز استفاده کرده و این دو را در کنار یکدیگر پیش ببرید. ترک این ماده در بیشتر موارد نیاز به حضور در کلینیک های ترک اعتیاد نداشته و در خانه نیز امکانپذیر است. اما به هر حال فرد باید در این دوران تحت نظر متخصصین مختلف قرار گیرد.

✅ترک تدریجی

نباید مصرف قرص دراگون را به طور ناگهانی قطع کنید. اینکار باعث عوارض جانبی جدی برای افراد می‌شود. اینکار باید تحت نظر پزشک و به تدریج صورت گیرد.

✅ورزش و تغذیه

از طرفی داشتن فعالیت بدنی و همچنین رژیم غذایی سالم می‌تواند در فرایند درمان و ترک قرص دراگون بسیار موثر باعث باشد. این موارد دوران سم زدایی را آسان تر کرده و عوارض جانبی را به حداقل می‌رساند.

✅گروه های حمایتی

یکی از بهترین اقداماتی که افراد می‌توانند در دوران ترک خود انجام دهند؛ کمک گرفتن و شرکت در گروه های حمایتی است. این تنها به معنی حضور در جلسات گروهی ترک اعتیاد نیست. بلکه کمک های خانواده و اطرافیان نیز در این دوران بسیار اثربخش است. در واقع خانواده می‌توانند فرد را برای ترک اعتیاد تشویق کرده و در زمینه های مختلفی به او کمک کنند.

✅دارودرمانی

برای ترک قرص دراگون و همچنین به حداقل رساندن عوارض جانبی آن، استفاده از دیگر داروها نیز بسیار اهمیت دارد. البته افراد نباید به طور خودسرانه از داروهای دیگر استفاده کنند. بلکه بهتر است در این مورد با پزشک مشورت کرده و زیر نظر او دارو مصر نمایند.

سخن پایانی

در مرحله اول باید این موضوع را در نظر داشته باشید که قرص دراگون اعتیاد آور بوده و باعث بروز مشکلات و یا تشدید آنها می‌شود. به همین دلیل باید در این مورد اطلاعاتی کسب کرده و تحت تاثیر تبلیغات و رسانه ها قرار نگیرید. بهتر است برای ترک اعتیاد به این ماده و یا هر مخدر دیگری حتما از متخصص کمک گرفته و خودسرانه عمل نکنید. در این مورد باید با روانشناس و یک پزشک مشورت کرده و خودسرانه عمل نکنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص دراگون می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اختلاف با همسر یکی از مسائل عادی در روابط زناشویی است. در واقع وقتی دو نفر از فرهنگ ها و جوامع مختلف تصمیم با ازدواج با یکدیگر می‌گیرند؛ طبیعی است دچار اختلافاتی شده و مشکلاتی را تجربه کنند. از طرفی در بیشتر موارد این موضوعات موقتی بوده و بعد از مدتی دو طرف می‌آموزند که چطور باید با این مسئله کنار بیایند. اما گاهی زوجین نه تنها برای حل مشکل اقدامی نمی‌کنند؛ بلکه به آن دامن نیز می‌زنند. فراموش نکنید که شما و همسرتان اکنون در یک خانواده هستید و لزومی برای رقابت و یا اذیت کردن یکدیگر وجود ندارد. پافشاری و جنگیدن بر سر موضوعی برای مدت زمان طولانی، مسئله ای را حل نمی‌کند. برای دریافت مشاوره خانواده تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلاف با همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع:  اختلاف با همسر

 

اختلاف با همسر

اختلاف با همسر یک موضوع غیرقابل اجتناب است. البته گاهی همین تعارضات است که منجر به شناخت بیشتر از یکدیگر شده و افراد را از انجام مجدد اشتباهشان، بازمی‌دارد. اما به طور کلی باید این مورد را کنترل کرد و اجازه پیشروی به آن را ندارد. از طرفی بی تفاوتی نسبت به مشکلات و نادیده گرفتن آنها نیز، نشانه خوبی نیست. در واقع این نشان دهنده عدم شور و اشتیاق افراد نسبت به زندگی مشترک و حفظ آن است. در چنین شرایطی هر فردی تنها به خود فکر کرده و به دیگری اهمیت نمی‌دهد. همچنین مسائل حل نشده باقی می‌مانند و مسائل زیادی را برای زوجین ایجاد می‌کنند. بهتر است از این اختلافات در جهت سازنده استفاده شود. برای جلوگیری از دعوا با همسر کلیک کنید.

علل اختلاف با همسر

 

مسائل زیادی در زندگی مشترک به وجود می‌آیند که منجر به اختلاف با همسر می‌شوند. در واقع طبیعی است که دو نفر تفاوت هایی در زمینه های مختلف با یکدیگر داشته باشند. از طرفی حضور فرزندان نیز خود، اوضاع را پیچیده تر می‌کند. شناسایی این علل باعث می‌شود تا افراد از اختلاف خود با همسر، فاجعه سازی نکرده و همچنین به شکل موثرتری با آن مقابله کنند. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شوند.  برای اطلاع از روش های معذرت خواهی از همسر کلیک کنید.

????اختلاف سلیقه

اختلاف سلیقه در مورد شرایط مختلف، یکی از شایع ترین دلایل اختلاف با همسر است. اما همانطور که از اسم آن هم مشخص است؛ کاملا شخصی بوده و یک موضوع درونی است. نمی‌توان طرف مقابل را مجبور کرد تا سلایق را ما را بپذیرد و یا آنها را دوست داشته باشد و یا برعکس. تنها باید به نظرات و ایده های یکدیگر احترام گذاشت بر این اساس تصمیم گیری کرد. برای مثال اگر یکی از زوجین به فست فود علاقه دارد و دیگری غذای سنتی، می‌توان رستورانی پیدا کرد که هر دوی آنها را داشته باشد.

????مسائل اقتصادی

مسائل مالی و اقتصادی، بخش مهمی از زندگی مشترک را تشکیل می‌دهند. این موضوع وقتی تنها یکی از زوجین مشغول به کار است؛ بیشتر بروز می‌کند. در ابتدای شروع زندگی مشترک، افراد باید در این مورد برنامه ریزی داشته و همچنین خواسته های معقول از یکدیگر نداشته باشند. افرادی که بلندپروازانه و غیرواقعی فکر می‌کنند؛ از لحاظ مالی در زندگی مشترک به مشکل برخورده و حتی گاها جدایی را انتخاب می‌کنند. برای جلوگیری از قهر با همسر کلیک کنید.

????مشکلات مربوط به فرزندان

فرزندان هم در مواردی موجب اختلاف با همسر می‌گردند. در واقع آنان به صورت خودخواسته اینکار را انجام نمی‌دهند و یا از آن اطلاعی ندارند. حتی اختلافات والدین بسیار آنها را مضطرب کرده و فشار زیادی به آنها وارد می‌کند. اما گاهی زوجین به دلیل مسائل تربیتی و نگرانی درباره آینده آنان، با همسر خود به مشکل بر می‌خورند.

????نقش خانواده ها در اختلاف با همسر

دخالت اطرافیان و خانواده ها نیز موضوع دیگری است که برای زوجین چالش هایی ایجاد می‌کند. این مورد مخصوصا در روزهای اولیه زندگی مشترک بیشتر بروز می‌کند. در واقع افراد در مورد مسائل مختلف با خانواده های خود مشورت می‌کنند؛ که اینکار موجب رنجش دیگری می‌شود. به طور کلی مسائل محیطی زیادی هستند که افراد را در زندگی مشترک شان دچار مشکلاتی می‌کنند. حتی خانواده های آنان نیز از این موضوع مستثنی نیستند.

????ویژگی های شخصیتی

به طور کلی ویژگی های شخصیتی خود افراد نیز در زندگی مشترک آنها موثر بوده و حتی باعث اختلاف با همسر می‌گردد. برای مثال فردی که دروغگو و یا پرخاشگر است؛ طبیعی است که در زندگی مشترک خود نیز به مشکل برمی‌خورد. گاهی افراد بعد از ازدواج تصمیم به تغییر طرف مقابل خود می‌گیرند و یا حتی به هدف تغییر ازدواج می‌کنند. اما این تفکر اشتباه بوده و افراد در این زمان به سختی می‌توانند تغییرات اندکی در خود اعمال کنند.

جلوگیری از اختلاف با همسر

 

فراموش نکنید که هیچ زوجی وجود ندارند که با یکدیگر اختلاف نداشته باشند و حتی اختلاف با همسر را نمی‌توان به طور کلی از بین برد. این موضوع در برخی موارد مفید نیز واقع می‌شود. اگر افراد کمی خویشتندار باشند و روحیه صبر و از خودگذشتگی را در خود تقویت کنند؛ قطعا نه تنها کمتر دچار اختلاف شده، بلکه این مسائل راحت تر نیز حل می‌شوند. برای اطلاع از روش های مناسب رفتار با همسر کلیک کنید.

✅صحبت کردن به صورت مستقیم

اگر با همسر خود دچار مشکلاتی شدید؛ در قدم اول بهتر است با خود او به صورت مستقیم صحبت کنید. از خط قرمزها و حساسیت های خود صحبت کرده و همچنین در مقابل همسر نیز گوش شنوا داشته باشید. در هنگام صحبت کردن به لحن خود نیز توجه داشته و مشکلاتتان را به صورت دوستانه حل کنید.

✅کمک گرفتن از زوج درمانگر

یه طور کلی بهتر است حتی قبل از بروز هرگونه مشکل جدی با درمانگر صحبت کرده و باید و نباید های یک رابطه را بشناسید. از طرفی با کمک مشاور خود و همسرتان را شناخته و بر این اساس برنامه ریزی کنید. روانشناس مسائل ر با دیدی کلی تر و همچنین ریشه ای تر نگاه کرده و می‌تواند راهکارهای موثری در این زمینه به افراد ارائه دهد. حتی اگر همسر نیز راضی به مراجعه به روانشناس نشد؛ خودتان به صورت فردی جلسات را شروع کرده و از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنید. برای جلوگیری از دلزدگی زناشویی کلیک کنید.

✅اصلاح رفتارها و انعطاف پذیری

اگر با صحبت کردن با همسر و یا مراجعه به روانشناس، نتیجه ای حاصل نشد؛ بهتر است برای مدتی رفتارهای خود را زیر نظر گرفته و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید. همچنین در برخی مشائل از خود انعطاف پذیری نشان داده و نتایج را بررسی کنید. برای مثال اگر همیشه با موضوعی مخالفت می‌کردید؛ یکبار به خاطر همسرتان آن را پذیرفته و ببینید چه می‌شود! در واقع این روش تلاش شخصی شما برای حفظ و بالابردن کیفیت رابطه است. اگر هر فردی علاوه بر رفتارهای همسر، به رفتارهای خود نیز توجه کند؛ بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

سخن پایانی

در آخر فراموش نکنید که زندگی مشترک و ازدواج حامل مسائل مختلفی است. اگر خود را برای آنها آماده نکنید و یا واکنش درستی در مقابل مشکلات نداشته باشید؛ اوضاع بهم می‌ریزد. بهتر است هر فردی بخش مربوط به خود را انجام داده و همچنین با یکدیگر همکاری داشته باشند. از طرفی سخت نگرفته و فشار زیادی را به طرف مقابل وارد نکنند. در مورد اختلاف با همسر تنها اطلاع از مسائلی به خودی خود می‌تواند از بسیاری مشکلات جلوگیری کند. اما بهتر است در این زمینه از یک متخصص نیز کمک گرفته و دلیل مشکلات را شناسایی کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلاف با همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

باز کردن سر صحبت برای برخی از افراد دشوار و سخت است. و خیلی از ارتباط ها که علاقه به ادامه بوده است به دلیل ناتوانی برای باز کردن سر صحبت دوباره، به اتمام می‌رسد. اما عده دیگری هم هستند که به راحتی سر صحبت را باز می‌کنند و هرگز برای ادامه مکالمه کم نمی‌آورند. این افراد اغلب در هر موضوعی حرف برای گفتن دارند. و از همه چیز سر در می‌آورند. و هم چنین فردی که در مکالمه ناتوان است، حتی اگر با فرد مورد علاقه خود در یک موقعیت مناسب باشد، باز هم کلامی از دهان او خارج نمی‌شود.

منبع: باز کردن سر صحبت

برای باز کردن سر صحبت روش های مختلفی وجود دارد. بنابراین اگر ناراحت ناتوانی خود در برقراری ارتباط هستید؛ نباید نگران باشید. زیرا باز کردن سر صحبت یک مهارتی است که باید آن را آموزش ببینید. برای اینکه این مهارت را آموزش ببینید لازم است که از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مهارت ها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

باز کردن سر صحبت به چه معنایی است؟

 

صحبت کردن تنها برای رد و بدل کردن اطلاعات نیست، بلکه صرفا برای معاشرت و برقراری ارتباط است. اما اولین بار در سال 1923 بود که باز کردن سر صحبت مورد مطالعه قرار گرفت. این مطالعه توسط انسان شناسی به نام برانیسلاو مالیناوسکی صورت گرفت. که گفتگو ها را به این شکل توصیف کرد: باز کردن سر صحبت به منظور اظهارات بی هدف در باب علایق و انزجارها، شرح وقایع بی ربط و نظر در مورد چیزهای کاملا بدیهی است.

باز کردن سر صحبت یک مهارتی است که به آن کم توجهی شده‌است. و برای اینکه بتوانید به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنید؛ باید این مهارت را به خوبی آموزش ببینید. این موضوع را جدی بگیرید؛ زیرا برقراری ارتباط برای زندگی روزمره، کسب و کار، یافتن دوست، شبکه سازی و … کاربرد دارد. بنابراین این مهارت حیاتی و بسیار ارزشمند است. در این مقاله روش های باز کردن سر صحبت را توضیح داده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتباط کلامی کلیک کنید.

روش های مناسب جهت باز کردن سر صحبت

 

همانطور که گفته شد، باز کردن سر صحبت یک مهارت با ارزش است که نیازمند آموزش است. به همین دلیل برای اینکه این مهارت را تقویت کنیم باید برخی از کارها را به خوبی انجام دهیم. در این بخش مقاله روش های باز کردن سر صحبت را توضیح داده‌ایم.

????مرحله اول آماده سازی خود است | باز کردن سر صحبت

برای باز کردن سر صحبت در اقدام اول باید خود را آماده کنید. از چیزهای خیلی کوچیک آغاز کنید و خیلی به خود فشار وارد نکنید. سعی کنید که اطلاعات خود را افزایش دهید و برای معرفی خود به خوبی از قبل آماده شوید. در این مرحله باید خود را برای ساختن چند سوال گوشه ذهن آماده کنید. که در این بخش به این سوالات اشاره شده است.

???? بهترین اتفاقی که برای شما رخ داده چی بوده؟

????آخرین باری که سخنرانی به این جذابی شنیدی کی بوده؟

???? دفعه قبل که اینجا بودید به شما خوش گذشت؟

????هیجان انگیز ترین چیزی که امروز شنیدید چی بوده؟

???? چه چیز این گردهمایی، کار یا شهر را دوست دارید؟

???? برای صحبت و مکالمه شروع کنید

در وهله دوم حتما باید شروع به صحبت کنید. باز کردن سر صحبت نیاز به تکان خوردن لب ها دارد. زمانی که در مرحله اول به درجه بالایی از نظر خود رسیده اید, زمان آن رسیده که تلاش های خود را افزایش دهید. در این مرحله هم خود شما می‌توانید اقدام کنید و هم اینکه در جمع های گروهی شرکت کنید. در این مرحله به نکات زیر توجه کنید.

???? در رابطه با تجربه مشترک اظهار نظر داشته باشید.

???? به دنبال وجه مشترک خود را فرد باشید. باید به رفتار، کردار و صحبت های او توجه کنید.

???? سوال کنید تا فرد مقابل را به ادامه صحبت تشویق کنید.

???? دوباره این کار را انجام دهید

اگر در باز کردن سر صحبت با مشکل روبرو شدید؛ اصلا نگران نباشید. دوباره این کار را تکرار کنید تا به عادت تبدیل شود. هر چقدر بیشتر سر صحبت با دیگران را باز کنید؛ کار برای شما راحت تر خواهد شد. از هر فرصتی برای صحبت با همکاران، خانواده، دوستان و دیگران استفاده کنید. با تمرین و تکرار است که می‌توانید این مهارت را به خوبی آموزش ببینید.

???? با احتیاط حرکت کنید | باز کردن سر صحبت

یکی از کارهایی که باید برای باز کردن سر صحبت انجام دهید، حرکت با احتیاط و آهسته است. معمولا سر صحبت باید با موضوعات کوتاه باشد به همین دلیل رفتار هایی از خود نشان ندهید که این مکالمه به کل مختل شود. رفتارهایی که با احتیاط نیست شامل مواردی است که در ادامه به آن اشاره کرده ایم.

✨ زیادی از خود تعریف کردن.

✨مکالمه را تنها به خود اختصاص دهید.

✨ راجع به موضوعات حساس و جدال انگیز صحبت کنید.

✨با مسائل سیاسی ادامه دهید.

✨ راجع به تفاوت های فرهنگی صحبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پیش قدم شدن زن برای رابطه کلیک کنید.

???? از روانشناس کمک بگیرید

برای باز کردن سر صحبت باید از روانشناس کمک بگیرید. با کمک روانشناس می‌توانید مهارت های مکالمه را آموزش ببینید. باز کردن ‌سر صحبت یک مهارت مهم و ارزشمند است که در تمامی موقعیت ها کاربرد دارد. به همین دلیل لازم است که برای پیش بردن زندگی خود هم که شده این مهارت را به خوبی آموزش ببینید.

کلام آخر

زمانی که باز کردن سر صحبت را آموزش دیدید؛ باید این رفتار را انقدر تکرار کنید که به خوبی آموزش ببینید. در مکان های مختلف با قدم های کوچک و آهسته این رفتار را انجام دهید تا به خوبی ماهر شوید. توانمندی در مکالمه مناسب نیاز به آموزش دارد. که با کمک روانشناس می‌توانید این مهارت را آموزش ببینید. تا در موقعیت های مختلف زندگی به درستی ارتباط برقرار کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مهارت ها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اختلالات خواب زندگی افراد را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهند. در واقع همه ما یک سوم زندگی خود را در خواب هستیم. این زمان برای سلامت بدن ضروری است. پس اگر در فرایند خواب اختلالی ایجاد شود؛ منجر به بروز مشکلات اساسی در سلامت جسمانی و روانی می‌شود. میزان نیاز بدن به خواب به عوامل مختلفی بستگی دارد. مسائل زیادی بر کیفیت و کمیت خواب موثر هستند که باید به آن‌ها پرداخته شود. از طرفی بهتر است افراد حتما در این مورد اطلاعات کافی را کسب کرده و از متخصص کمک بگیرند. چرا که در برخی موارد به علت نادیده گرفتن این موضوع فرد دچار مشکلات شدیدتری شده است.

منبع: اختلالات خواب

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلالات خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

اختلالات خواب

اختلالات خواب شامل انواع مختلفی شده که هرکدام به نشانه هایی همراه هستند. اما ماهیت آنها یکسان است و همگی خواب افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهند. همه ما در دوره ای از زندگی مشکلات مرتبط با خواب را تجربه می‌کنیم؛ که طبیعی بوده و بعد از مدتی رفع می‌شوند. اما گاهی این مشکلات نه تنها از بین نرفته، بلکه علائم نیز روز به روز شدیدتر می‌شوند. فراموش نکنید که داشتن برنامه ای مشخص برای خواب و بیداری می‌تواند از بروز این مشکلات تا حد زیادی پیشگیری کند. همچنین افراد می‌توانند در این زمینه از متخصصین این حوزه نیز کمک بگیرند.

دلایل ابتلا به اختلالات خواب

طبیعی است که ابتلا به اختلالات خواب به دلایل مختلفی روی می‌دهد. این موضوع گاهی از مشکلات جسمانی و گاهی از مسائل روانی نشات می‌گیرد. به همین دلیل پرداختن به هر دوی این موارد ضروری هستند. برای اطلاع از دلایل خوابیدن در روز به جای شب کلیک کنید.

????مشکلات تنفسی

یکی از اصلی ترین دلایل ابتلا به اختلالات خواب ابتلا به مشکلات تنفسی مانند آلرژی است. یا برای مثال حتی اگر فرد دچار سرماخوردگی ساده هم شود؛ بازهم نمی‌تواند خواب راحتی در شب داشته باشد. به همین دلیل باید قبل از هر چیز از سلامت دستگاه تنفسی مطمئن شد.

????تکرر ادرار

تکرر ادرار نیز موضوع دیگری است که باید در مورد ابتلا به اختلالات خواب در نظر گرفت. این مورد مخصوصا در مورد کودکان و همچنین مردان میانسال بیشتر به چشم می‌خورد. تکرر به دلیل برهم خوردن تهادل هورمون ها، داشتن استرس و اضطراب، فوبیاهای مختلف و… اتفاق می‌افتد.

????درد مزن

طبیعی است که افراد با وجود درد نمی‌توانند به راحتی بخوابند. حال اگر این درد مزمن باشد و برای مدت زمان طولانی ادامه یابد؛ فرد را به اختلالات خواب مختلف دچار می‌کند. از طرفی در هنگام خواب و مخصوصا در شب آستانه تحمل افراد پایین آمده و به همین دلیل در مقابل درد آسیب پذیرتر هستند. برخی از شایع ترین دردهایی که بر کیفیت خواب افراد تاثیر دارد؛ شامل آرتروز، سندروم درد اسکلتی، التهاب روده، میگرن، کمردرد و… است.

????فشار روانی

یکی دیگر از علل اختلالات خواب فشار روانی یا استرس و اضطراب است. این موارد تاثیر مستقیم و منفی بر سلامت خواب داشته و منجر به کابوس های شبانه، دندون قروچه در خواب، راه رفتن و حرف زدن می‌گردد. افرادی که خواب درستی ندارند معمولا به نشخوار فکری و یا حتی افسردگی نیز مبتلا می‌شوند. در واقع می‌توان گفت سلامت روان با خواب رابطه تنگاتنگی دارد.

انواع اختلالات خواب

 

همانطور که به آن اشاره شد؛ اختلالات خواب انواع مختلفی داشته که هریک به شکل های متفاوتی بروز می‌کنند. در این قسمت به بررسی انواع مختلف اختلالات خواب می‌پردازیم.

????خواب پریشی

خواب پریشی یا پاراسومنیا یکی از انواع اختلالات خواب بوده که باعث بروز رفتارهای غیرعادی در طول خواب می‌گردد. راه رفتن یا حرف زدن در خواب، ناله کردن، دندان قروچه، شب ادراری، داشتن کابوس های شبانه و فشردن فک ها روی هم همگی از انواع نشانه های این اختلال هستند.

????حمله خواب

نام دیگر حمله خواب نارکولپسی است که در آن افراد در طول روز چندین بار به صورت ناگهانی احساس خستگی شدید می‌کنند و به خواب می‌روند. این اختلال ممکن است با بروز فلج خواب نیز همراه باشد. بدین شکل که فرد بعد از بیدار شدن تا مدتی نتواند حرکت کند. این بیماری در بیشتر موارد به صورت خود به خود اتفاق افتاده ام با بیماری های عصبی مانند ام اس نیز ارتباط دارد.

????کمبود خواب

بی خوابی یا کمبود خواب یکی از شایع ترین انواع اختلالات خواب است که در آن افراد نمی‌توانند در شبانه روز به اندازه بخوابند. این موضوع باعث بروز مشکلات زیادی در افراد می‌گردد که باید از آن پیشگیری و یا درمان گردد. بی خوابی خود انواع مختلفی دارد که بسته شرایط افراد متفاوت است. برای مثال میزان خواب یک کودک و یک فرد جوان یکسان نیست؛ پس بر این اساس نمی‌توان متوجه بی خوابی شد. برای اطلاع از نشانه های کمبود خواب کلیک کنید.

????سندروم پای بی قرار

در اختلال سندروم پای بی قرار، فرد در طول خواب نیاز دارد تا پایش را به صورت مکرر تکان دهد. در واقع این نیاز به احساس مور مور شدن و همچنین سوزش در پا همراه است. این علائم در روز نیز اتفاق می‌افتد، اما در شب بیشتر است. همچنین با بیماری هایی مانند پارکینسون نیز ارتباط دارد.

????آپنه

آپنه به صورت وقفه تنفسی در خواب ظاهر می‌شود. این بیماری باعث ورود کمتر اکسیژن به بدن می‌گردد. در واقع فرد در اثر تنگی نفس از خواب بیدار می‌شود.

نشانه های ابتلا به اختلالات خواب

قطعا ابتلا به اختلالات خواب با بروز نشانه هایی همراه است که افراد باید حتما از آنها مطلع باشند. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند.

به سختی به خواب رفتن و داشتن خوابی سبک

احساس خستگی در طول روز

نیاز به خواب روزانه

خلق پایین حساسیت پذیری و استرس

اختلال در تمرکز

تغییر وزن

ابتلا به مشکلات روانی مختلف

تشخیص اختلالات خواب

به دلیل اینکه نشانه های انواع مختلف اختلالا خواب بسیار شبیه هستند؛ تشخیص آنها تنها توسط پزشک امکانپذیر است. همچنین برای شروع فرایند درمان، در ابتدا باید تشخیص درست صورت گیرد. معمولا متخصصین بعد از بررسی سابقه بیمار و معاینه بالینی، از این روش ها برای آزمایش های لازم استفاده می‌کنند. برای اطلاع از میزان خواب کافی کلیک کنید.

آزمایش خون

تست خواب

اکتروانسفالوگرام

درمان اختلالات خواب

 

اختلالات خواب تا حد زیادی قابل درمان و کنترل هستند. گرچه فرایند درمان کمی دشوار و زمان بر است و گاهی با مشکلات زیادی همراه می‌شود. اما اگر افراد با پزشک خود همکاری داشته باشند؛ می‌توانند خواب بهتری را تجربه کنند. برای جلوگیری از بروز کابوس شبانه کلیک کنید.

????دارودرمانی

برای انواع اختلالات خواب داروهای مختلفی وجود دارد. گاهی علاوه بر داروهای خواب، افراد باید از داروهای اعصاب و روان نیز استفاده کنند که تشخیص آن پزشک است. بهتر است افراد به صورت خودسرانه از این داروها استفاده نکنند؛ چرا که احتمال وابستگی به این داروها نیز وجود دارد.

????کمک گرفتن از روانشناس

اگر اختلالا خواب ناشی از استرس و اضطراب یا فشار روانی باشد؛ بهتر است افراد در ابتدا این عامل را کنترل کرده و در قدم بعدی مشکلات جسمانی ناشی از آن را درمان کنند.

????اصلاح سبک زندگی و اختلالات خواب

سبک زندگی افراد نیز در مورد اختلالات خواب بسیار موثر هستند. از همین رو افراد باید علاوه بر کمک گرفتن از روانشناس و پزشک، باید تغییراتی در برنامه های روزانه خود نیز داشته باشند. برای مثال در طور ورزش کرده، در معرض نور خورشید قرار گیرند و همچنین تغذیه سالم داشته باشند.

سخن پایانی

فراموش نکنید که اختلالات خواب زمینه ساز مشکلات بسیاری برای سلامتی هستند. از این رو نباید نسبت به آنها بی توجه بود. افراد باید همواره خواب خود را منظم نگه داشته و در صورت مشاهده علائم ناشی از این اختلالات حتما از یک متخصص کمک بگیرند. همچنین خود نیز این مورد را جدی گرفته و اقدامات خودسرانه در این زمینه بپرهیزند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلالات خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

استرس سخنرانی مخصوصا برای اولین بار در اغلب افراد وجود دارد. این استرس به دلایل مختلفی پدید می‌آید. افراد مبتلا به این استرس از خود نشانه هایی مانند فراموش کاری، خارش، گرفتگی پوست، لرزش دست و پا، احساس ضعف، کج خلقی، تنگی نفس و … بروز‌می‌دهند. اما اگر بتوانیم این استرس ها را مدیریت کنیم؛ به مرور زمان از میزان آن کاسته می‌شود.

منبع: استرس سخنرانی

پیشنهاد ما برای کنترل استرس سخنرانی، کمک از روانشناس است. زیرا این موضوع حساسی است و با تمرین و تکرار باید درمان شود. اضطرابی که افراد هنگام سخنرانی و کنفرانس تجربه می‌کنند مانع از اجرای خوب و حرفه ای می‌شود. و همین موضوع خود فرد را بسیار ناراحت می‌کند. بنابراین کمک از روانشناس را جدی بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از سخنرانی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

استرس سخنرانی چیست؟

 

صحبت و سخنرانی جلوی جمعیت یکی از سخت ترین کارها در زندگی است. اغلب افراد از این کار هراس دارند و اگر در چنین شرایطی قرار بگیرند؛ دچار اضطراب و استرس می‌شوند. این امر مخصوصا برای بار اول بسیار طبیعی است و اصلا جای نگرانی ندارد. اما برای اینکه بتوانید این استرس را مدیریت کنید، باید روش ها و تکنیک های مختلفی را اجرا کنید.

استرس سخنرانی نوعی فوبیا است که در جهان شناخته شده است. حدود 75 درصد افراد دچار استرس سخنرانی همزمان ترس از صحبت در جمع نیز دارند. در واقع هنگام سخنرانی نشانه هایی مانند لرزش دست و پا، تعریق، افزایش فشار خون و … از خود بروز می‌دهند. اما نگران نباشید در این مقاله روش های غلبه بر استرس سخنرانی را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره استرس کلیک کنید.

نشانه های استرس سخنرانی

افرادی که به استرس سخنرانی مبتلا هستند؛ علائم بسیاری از خود بروز می‌دهند که بیننده کاملا این موضوع را مشاهده می‌کند. با شناسایی این علائم می‌توانید مهارت خود را افزایش دهید. در ادامه راجع به نشانه های استرس سخنرانی توضیح داده ایم.

???? کج خلقی

???? هجوم افکار منفی

????احساس ضعف و خستگی

???? پرخاشگری

???? تپش قلب شدید و نامنظم

????گرفتگی عضلات

???? لرزش در دست و پا ها

???? تنگی نفس

????سرخ شدن صورت

???? خارش پوست

???? فراموشکاری

????لرزش صدا و لکنت

???? حالت تهوع و دل درد

???? تپق زدن هنگام سخنرانی

????تعریق پیشانی و کف دست

???? سرد شدن دست ها

???? رنگ پریدگی

????سرگیجه

???? خشکی دهان

حهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اضطراب اجتماعی کلیک کنید.

برای غلبه بر استرس سخنرانی چه کاری باید انجام داد؟

 

برای اینکه بتوانید استرس سخنرانی را مدیریت و کنترل کنید؛ باید برخی از روش ها و تکنیک ها را انجام دهید. در این بخش مقاله راجع به این موضوع صحبت کرده ایم.

???? سخنرانی را از پیش در ذهن خود بسازید | استرس سخنرانی

یکی از کارهایی که باعث کنترل استرس سخنرانی می‌شود؛ تصویر سازی ذهنی سخنرانی است. بهتر است خود را در شرایطی تصور کنید که قرار است برای یک جمع حرف بزنید. تمام جزئیات را در نظر بگیرید و با کمک ذهن، موقعیت را برای خود کنترل کنید.

???? در شرایط واقعی به تنهایی تمرین کنید

برای مدیریت استرس سخنرانی، بهتر است که به تنهایی و در شرایط واقعی به تمرین بپردازید. تصور کنید که اتاق شما سالن سخنرانی است. خودتان را آماده کنید و همان ظاهری که قرار است در روز سخنرانی داشته باشید؛ پیدا کنید. حتی زاویه لپ تاپ را به شیوه دقیق تنظیم کنید. این شرایط به شما کمک می‌کند تا استرس و اضطراب خود را کنترل کنید.

⚪ صدای خود را ضبط کنید

برای مدیریت استرس سخنرانی، صدای خود را ضبط کنید. و بعد آن را با دقت بالا گوش دهید. شاید این ترفند در ابتدا برای شما مشکل باشد؛ اما به مرور زمان به کاهش تپق های شما کمک خواهد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه احساس خفگی در گلو کلیک کنید.

???? شروع سخنرانی را با صدای رسا آغاز کنید

یکی از کارهایی که باعث مدیریت استرس سخنرانی و جلب توجه مخاطبین می‌شود؛ آغاز سخنرانی با صدای رسا است. حرف زدن با صدای آهسته شرایط شما را دشوار می‌کند. اما حرف زدن با قدرت باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود.

???? بر محتوا تسلط داشته باشید | استرس سخنرانی

برای کنترل و مدیریت استرس سخنرانی، باید تسلط بالایی بر محتوای خود داشته باشید. سعی کنید بخش هایی که امکان فراموشی می‌دهید را داخل یک برگه یادداشت کنید تا در صورت نیاز نیم نگاهی به آن بی‌اندازید.

???? حضار را درگیر کنید و با آنها صمیمیت ایجاد کنید

یکی از کارهایی که میزان استرس سخنرانی را کاهش می‌دهد؛ صمیمیت و درگیر کردن حضار است. با همدلی، تسلط بیشتر و صحبت دو جانبه از میزان استرس شما کاسته می‌شود. و رشته افکار نیز از دست شما در نخواهد رفت.

???? خلاق باشید

خلاقیت به کاهش استرس سخنرانی کمک می‌کند. برای اینکه سخنرانی جذابی داشته باشید؛ ایده های جدید به کار ببرید. و از قبل برای این ایده ها برنامه ریزی کنید. و بهتر است که از لحاظ ظاهری و روانی به خود برسید تا اعتماد به نفس شما افزایش یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان فوبیا ها کلیک کنید.

???? ارتباط چشمی را جدی بگیرید

از کارهایی که باعث کاهش استرس سخنرانی می‌شود؛ برقراری ارتباط چشمی است. این نوع ارتباط کمک زیادی بر افزایش اعتماد به نفس شما دارد. اینکه مخاطب به صحبت ها و زحمت های شما توجه می‌کند. در نهایت با این کار احساس راحتی با مخاطب خواهید داشت که به بی نقص بودن سخنرانی شما کمک خواهد کرد.

کلام آخر

استرس سخنرانی از جمله مواردی است که اغلب افراد با آن روبرو هستند. صحبت در بین افراد زیاد سخت است و نیاز به اعتماد به نفس بالا دارد. این نوع استرس به عنوان فوبیا شناخته شده است و برای رفع آن نیاز به درمان خواهید داشت. با کمک روانشناس می‌توانید راه های مقابله با آن را آموزش ببینید و بر اساس این تکنیک ها به مرور زمان سخنرانی های جذابی داشته باشید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از سخنرانی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

عاشق مرد زن دار شدم، چیکار کنم؟ رابطه با مرد زن دار در هیچ جامعه ای قابل قبول نیست. علاوه بر اینکه این روابط از نظر عرف غیر قابل قبول است، از نظر قانونی نیز جرم محسوب می‌شود. دلایل مختلفی در بروز این رابطه وجود دارد که می‌توان به نارضایتی از زندگی مشترک، عدم علاقه به همسر و … اشاره کرد.

منبع: عاشق مرد زن دار شدم 

احتمالا زیاد راجع به عاشق مرد زن دار شدم شنیده اید. رابطه با مرد زن دار موضوع بسیار حساسی است که برخورد ها و واکنش های منفی زیادی از سوی دیگران دارد. در هیچ کشوری این رفتار شایسته نیست و در این نوع روابط خبری از آرامش نیست. همه افراد در روابط به دنبال آرامش هستند؛ زمانی که این آرامش وجود نداشته باشد، رابطه نیز تنش های زیادی به دنبال دارد. اما برای اینکه بتوانید از این رفتار دست بکشید و زندگی خود را مدیریت کنید، راهکارهایی وجود دارد که با کمک روانشناس می‌توانید کسب کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق و رابطه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

عاشق مرد زن دار شدم

 

تا به حال به گوشتان خورده که یک خانم با مرد متاهل وارد رابطه شده باشد؟ با وجود اینکه چنین روابطی از نظر قانون و عرف قابل قبول نیست؛ اما بسیار زیاد مشاهده می‌شود. دوستی های مخفی با خانم ها یا آقایان متاهل به قدری افزایش پیدا کرده است که باعث تنش در زندگی ها می‌شود. خیانت با وجود عادی سازی این نوع روابط افزایش یافته است و به همین جهت آمار طلاق به شیوه صعودی سالانه مشاهده می‌شود. شنیدن جمله “عاشق مرد زن دار شدم” به قدری عادی شده است که افراد ساده لوح به راحتی در دام می‌افتد و زندگی خود را فدای چنین اعمالی می‌کنند.

در رابطه با مرد زن دار ممکن است که جنس مونث داستان متاهل یا مجرد باشد. اما این قضیه چندان اهمیتی هم ندارد. زیرا موضوع ازدواج و فرزند مرد متاهل به مرور زمان در زندگی و روانی شما باعث ایجاد آشفتگی و نگرانی می‌شود. برای اینکه دلایل عاشق مرد زن دار شدم خود و ورود به چنین روابطی را بدانید لازم به مطالعه کلی این مقاله است. جهت کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

دلیل عاشق مرد زن دار شدم چیست؟

همانطور که گفته شد رفتار و جمله “عاشق مرد زن دار شدم” به دلایل مختلفی بستگی دارد. که در رابطه با این دلایل صحبت کرده ایم.

???? رابطه هیجان انگیز

شاید برای شما هم جالب باشد که رابطه هیجان انگیز از دلایل خانم هایی است که دائم در حال تکرار جمله “عاشق مرد زن دار شدم” می‌باشد. زمانی که یک رابطه پنهانی باشد؛ ریسک و خطر آن هم زیاد است. در ابتدا هیجان و شهوت زیادی تجربه می‌شود و این حس با عشق اشتباه گرفته می‌شود. در نهایت مردان متاهل برای تجربه دوباره وارد چنین روابطی می‌شوند.

???? بهانه های مرد

یکی از دلایل تکرار جمله عاشق مرد زن دار شدم، بهانه های مرد است. مردان متاهل برای اینکه با دختر ها وارد رابطه شوند بهانه های بسیار زیادی سرهم می‌کنند. که همه ما با این بهانه ها آشنا هستیم. این بهانه ها تنها برای توجیه دختر ها می‌باشد و هیچ صداقتی در کار نیست. در ادامه نمونه های بهانه ها را اشاره کرده ایم.

???? فقط به خاطر بچه هام مجبور به ادامه زندگی ام

????اصلا زنمو دوست ندارم

???? زن من سرده و تمایلی به رابطه جنسی نداره

????مهریه سنگینی داره و مجبورم که ادامه بدم

???? ازدوا ما از اول اشتباه بود و هیچ علاقه ای در کار نبود

???? اطلاع نداشتن

گاهی ندانستن، دلیل عاشق مرد زن دار شدم است. عده ای از مردان رابطه زناشویی خود را قایم می‌کنند و زمانی که دختر به آنها وابسته شد، موضوع ازدواج خود را مطرح می‌کنند. و در این شرایط به دلیل اینکه دختر نمی‌خواهد دست از رابطه با مرد متاهل بردارد؛ ادامه می‌دهد.

???? حس استقلال و آزادی

به دلیل اینکه مردان متاهل نمی‌توانند خیلی پیگیر دوست دختر خود شوند؛ حس آزادی و استقلال زیادی به خانم ها وارد می‌کنند. به همین جهت تکرار جمله “عاشق مرد زن دار شدم” برای خانم هایی که چنین روابطی مورد پسندشان است، اولویت می‌باشد.

???? خشم و انتقال

عده ای از دختر ها به دلیل خشم، برتری جویی، انتقال، اثبات شایستگی و … وارد رابطه با مرد زن دار می‌شوند و دائم جمله “عاشق مرد زن دار شدم” را تکرار می‌کنند. تا ثابت کنند که زن این مرد لایق نیست. اغلب دخترانی تن به چنین روابطی می‌دهند که کمبود محبت دارند و بهای کافی از سوی خانواده و جامعه به آنها داده نشده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عاشق دیگری شدن بعد ازدواج کلیک کنید.

معایب عاشق مرد زن دار شدم

 

رابطه با مرد زن دار همیشه همراه تنش و استرس است. و جدا از این موارد، عاشق مرد زن دار شدم معایب دیگری به همراه دارد. که در این بخش مقاله به این معایب اشاره کرده ایم.

???? احساس تنهایی بیشتر

????هیجان های فروکش شده

???? اگر با این مرد ازدواج کنند؛ از تکرار چرخه همسر هراس دارند.

????نبود اولویت در رابطه

برای رفع عاشق مرد زن دار شدم چیکار کنم؟

شاید شمایی که در حال مطالعه این مقاله هستید در رابطه با مرد زن دار هستید و یا پیش خود فکر می‌کنید که عاشق مرد زن دار شدم؛ اما قصد جدایی دارید. این حق را به شما می‌دهیم که وابستگی شکل گرفته در این رابطه کار شما را دشوار می‌کند. اما منطقی فکر کنید و از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای اینکار بهتر است که در ابتدا بهانه ها را رد کنید و منطقی باشد. سپس خود را در جایگاه همسر مرد قرار دهید؛ چه احساسی به شما دست خواهد داد؟ بعد از اینکه حس خوبی دریافت نکردید؛ زمان فکر به اهداف بلند مدت رسیده است. که آیا لیاقت شما زندگی با مرد متاهلی است که لذت های دوران جوانی را با همسر چشیده است؟ بعد از فکر به چنین سوالاتی به سراغ کمک از روانشناس بروید. و برای آینده خود برنامه ریزی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عاشق زن متاهل شدم کلیک کنید.

کلام آخر

بارها از خانم های مختلفی شنیده اید که عاشق مرد زن دار شدم اما نمی‌دونم چیکار کنم. رابطه با مرد زن دار به قدری افزایش پیدا کرده است از بزرگ ترین دلایل طلاق شناخته شده‌است. خانم هایی که تن به چنین روابطی می‌دهند به مرور زمان به افسردگی و اضطراب دچار می‌شوند و تنش های زیادی را باید تجربه کنند. برای رهایی از قید و بند چنین روابطی با آسیب های پیش رو؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات مشاوره رابطه ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

دوستان ناباب در اطراف هر موجود زنده ای وجود دارند. این موضوع از نگرانی های هر پدر و مادری است. و همیشه والدین قصد دارند تا فرزندان خود را از این موضوع دور کنند. یا آنها را آگاه کنند تا از دوستان ناباب دور بمانند. به طور کل اگر شیوه تربیتی والدین صحیح باشد؛ نگرانی بابت دوستان کاهش می‌یابد. دوستان قسمت مهمی از زندگی ما هستند که نحوه انتخاب آنها شیوه زندگی ما را تغییر می‌دهد. دوستان با حمایت های خود روحیه ما را افزایش می‌دهند و باعث افزایش حال خوب ما می‌شوند.

منبع: دوستان ناباب

به همین دلیل انتخاب دوست از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما همه دوستی ها پر فایده نیستند. تعدادی از روابط دوستانه وجود دارند که سمی و استرس زا می‌باشند. دوستی با این افراد به کل زندگی ما را تغییر می‌دهد و آسیب های زیادی را وارد می‌کند. برای انتخاب دوست بهتر است که از روانشناس و مشاور کمک بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوستان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دوستان ناباب چه کسانی هستند؟

 

از نظر شما دوستان ناباب چه کسانی هستند؟ تا به حال با چنین دوستانی در ارتباط بوده اید؟ دوران نوجوانی و جوانی به واسطه مدرسه و محیط همه ما انسان ها با افراد متفاوتی آشنا می‌شویم. که گاهی آنها را به عنوان دوست صمیمی انتخاب می‌کنیم. انتخاب این دوستان به قدری پر اهمیت است که زندگی ما را تحت الشعاع قرار می‌دهد. دوست خوب همیشه باعث پیشرفت و ترقی ما می‌شود. اما دوست ناباب با رفتارهایی که دارد ما را در چاه می‌اندازد. برای اینکه دوستان ناباب را شناسایی کنید باید از نشانه ای آنها با خبر باشید. در این مقاله جوانب مختلف چنین دوستانی را بررسی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نشانه های دوستان ناباب

به طور کل دوست کسی است که برقراری ارتباط با او زندگی ما را تغییر می‌دهد. حال اگر علاقه دارید که این دوست باعث پیشرفت زندگی شود؛ باید در انتخاب آن دقت کنید. در این بخش مقاله راجع به نشانه های دوستان ناباب توضیح داده ایم.

???? شما و دیگران را اذیت می‌کند.

???? مستعد شایعات است.

????تحقیرتان می‌کند.

???? بسیار پرخاش می‌کند و شما را می‌زند.

???? غیر قابل اعتماد است.

????بیش از اندازه با شما رقابت می‌کند.

???? رفتارهای بد شما را تشویق می‌کند.

???? سو استفاده گر هستند.

????رفتارهای مخرب دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل نوجوان کلیک کنید.

انواع دوستان ناباب

دوستان ناباب انواع مختلفی دارند. و برای شناسایی آنها باید از انواع آن باخبر باشید. در این بخش مقاله راجع به 5 نوع دوست ناباب توضیح داده ایم.

???? دوستی فراتر از حد

دوستان ناباب دسته ای به عنوان فراتر از حد دارند. شاید آنها نیت خوبی برای رفتار خود داشته باشند اما اعتقادی به مرز ندارند. این افراد بدون اینکه شما بخواهید؛ وارد زندگی شما می‌شوند و به راحتی دخالت می‌کنند.

???? دوست بیش از حد انتقادی

از دیگر انواع دوستان ناباب، دوستان بیش از اندازه انتقادی هستند. این افراد به صورت عمد یا غیر عمد با رفتارهایشان شما را ناراحت می‌کنند. و اغلب پشت سر شما زیاد انتقاد می‌کنند و حرف می‌زنند.

???? دوست خودخواه

دوستان خودخواه به عنوان دوستان ناباب شناسایی می‌شوند. این افراد تنها برنامه هایی را که به نفع خودشان باشد تنظیم می‌کنند. و زمان هایی که احساس تنهایی می‌کنند سراغ شما را می‌گیرند. این افراد اغلب به دنبال توجه مداوم و لطف های افراطی هستند. اما زمان هایی که شما به آنها نیاز دارید؛ در دسترس نخواهند بود.

???? قربانی

یکی از انوع دوستان ناباب، قربانی است. این افراد به طور افراطی به دنبال جلب توجه و دلسوزی از سوی دیگران هستند. و احتمالا ظرفیت دلسوزی شما را از بین می‌برند.

???? رقابتی

رقابت سالم جایگاه خوبی دارد. اما برخی از دوستان ناباب برای حفظ زندگی خود و کسب موفقیت بیشتر؛ رقابتی ناسالم با چاشنی حسادت دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت نوجوان کلیک کنید.

روش های برخورد با دوستان ناباب

 

اگر با مشاهده نشانه ها و مطالعه مقاله متوجه شدید که در اطراف خود دوستان ناباب دارید؛ بهتر است که از روش های کاربردی استفاده کنید. در این بخش مقاله راجع به روش های برخورد با دوستان ناباب توضیح داده ایم.

➰ دوستی را فورا پایان دهید | دوستان ناباب

شاید این موضوع برای شما سخت باشد که دوستان ناباب خود را کنار بگذارید. اما پایان دادن به این دوستی ها به نفع شماست و زندگی شما را نجات می‌دهد. اگر زندگی و آینده خود را دوست دارید حتما از آنها فاصله بگیرید. این کار بهترین راه برای نجات زندگی است.

➰ ماهیت رابطه را پیدا کنید

اگر در رابطه با دوستان ناباب دچار شک و تردید شده اید؛ به دنبال ماهیت رابطه باشید. برای دریافت ماهیت رابطه به سوالات زیر پاسخ دهید.

???? آیا این دوستی باعث می‌شود که احساس ارزشمندی کنم؟

????آیا دوست من باعث دلگرمی من است؟

???? آیا زمانی که با دوستم هستم، خوشبختی را احساس می‌کنم؟

اگر پاسخ به این سوالات “خیر” بود؛ بهتر است که از دوستان ناباب خود فاصله بگیرید تا پیامدهای آنها را تجربه نکنید.

➰ روابط جدید و سالم پیدا کنید | دوستان ناباب

زمانی که با دوستان ناباب خود خداحافظی کردید؛ زمان رابطه جدید فرا رسیده است. مهم است که این روابط معنا دار و مثبت باشد. با افراد جدید و شبیه به خود ملاقات داشته باشید. در رویداد های مهم شرکت کنید، خود را مشغول سرگرمی کنید، قدم بزنید، دعوت دیگران را قبول کنید و در انتخاب دوست وسواسی عمل کنید.

➰ از روانشناس کمک بگیرید

یکی از کارهایی که حتما باید برای برخورد با دوستان ناباب انجام دهید، کمک از روانشناس است. روانشناسان به شما کمک می‌کنند تا چنین دوستانی را از زندگی خود حذف کنید و راه بهتری را برای انتخاب دوست پیش بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیر دوستان در اعتیاد کلیک کنید.

کلام آخر

پدر و مادر در تربیت فرزندان باید نحوه دوری از دوستان ناباب را آموزش دهند. و زمانی که فرزندشان دوست جدید پیدا کرد؛ او را زیر نظر بگیرند. توصیه می‌کنیم اگر متوجه دوستان اشتباه فرزند خود شدید، حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید تا فرزند شما با آسیب های دوستی با چنین افرادی مواجه نشود. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوستان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

شوهر بد دهن به فردی می‌گویند که به همسر، خانواده، دوست، همسایه، فرزند و … به هر دلیل و بی دلیل ناسزا می‌گوید. شاید برای شما عجیب نباشد که شوهر بد دهن به دیگران ناسزا بگوید؛ اما به طور کلی زمانی که این همسر بد دهنی می‌کند، همسر و فرزندانش خجالت زده می‌شوند. شوهر بددهن همیشه باعث تنش و اضطراب در خانه می‌شود و نمی‌توان با او راجع به مسائل مختلف و چالش‌ها صحبت کرد.

منبع: شوهر بد دهن 

شوهر بد دهن از زیر مسئولیت های خود شانه خالی می‌کند و اشتباهات خود را نیز نمی‌پذیرد. این افراد همیشه حق به جانب هستند، به سرعت عصبانی می‌شوند و ارتباط خوبی با آنها نمی‌توان برقرار کرد. قطعا تمامی این مشخصات باعث سختی زندگی می‌شود. بد دهنی آقایان دلایل مختلفی دارد. پس برای درمان و برخورد با این افراد ابتدا باید ریشه رفتار بد آنها را یافت. این کار نیز توسط روانشناس صورت می‌گیرد. برای کمک به شوهر بددهن خود حتما از مشاوره خانواده راهنمایی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسر و خانواده می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

شوهر بد دهن

 

هیچ خانمی در کره زمین وجود ندارد که عاشق شوهر بد دهن باشد. همسر عصبی و بد دهن آخرین خواسته هر زنی است. کدام فردی را می‌شناسید که به احترام، محبت و آرامش در زندگی نیاز ندارد؟ همه ما انسان ها ذاتا به دنبال محبت هستیم و اگر این محبت در زندگی جاری نباشد، رضایت از زندگی نیز کاهش می‌یابد.

شوهر بد دهن و همچنین عصبانی از مشکلات بزرگی است که هر خانمی می‌تواند تحمل کند. و خانم هایی که با شوهر بد ‌دهن زندگی کرده اند؛ پس از مدتی به افسردگی و از بین رفتن اعتماد به نفس روبرو می‌شوند. به همین دلیل برای رضایت از زندگی باید این مسائل را جدی بگیرید و حتما به فکر چاره باشید. به خاطر داشته باشید که بهترین راهکار راهنمایی از روانشناس است. در این مقاله راجع به علت و نحوه رفتار با شوهر بد دهن را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

علت بد دهنی شوهر چیست؟

قبل از اینکه به درمان شوهر بد دهن بپردازیم؛ باد علت این موضوع را بررسی کنیم. دلایل را ریشه یابی می‌کنیم؛ سپس برای درمان اقدام می‌کنیم. در این بخش مقاله راجع به علت بد ‌دهنی شوهر توضیح داده ایم.

???? عدم توجه به همسر

شوهر بد دهن گاهی به دلیل بی توجهی همسر چنین رفتارهایی را از خود نشان می‌دهد. این افراد دائم عیب و ایراد می‌گیرند و همیشه در حال سرزنش همسر هستند. تا زمانی که این افراد را تائید نکنید، حساسیت خود را با بد دهنی نشان می‌دهند.

???? استرس و اضطراب زیاد

استرس و اضطراب زیاد یکی از دلایل شوهر بد دهن است. افرادی که فشار های روانی زیادی را تحمل می‌کنند و همیشه در تنش هستند؛ خیلی زود از کوره در می‌روند و تحمل شرایط سخت را ندارند. زمانی که این افراد بی حوصله هستند؛ آستانه تحمل پایینی دارند که همین موضوع باعث بد دهنی و عصبانیت آن ها می‌شود.

???? خیانت | شوهر بد دهن

یکی از دلایلی که شوهر بد دهن به وجود می‌آورد، خیانت است. افرادی که خیانت می‌کنند به دلیل استرس و تنش بالایی که دارند، بددهنی می‌کنند. و به شدت نیز از کوره در می‌روند. و در واقع شوهر بد ‌دهن این روش و رفتار را راهی برای تخلیه خود می‌داند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل شوهر کلیک کنید.

???? مشکلات شخصیتی و اختلالات

یکی از دلایل شوهر بد دهن، مشکلات شخصیتی و اختلالات است. برخی از اختلالات باعث بد دهنی و عصبانیت مرد می‌شود. این اختلالات شامل اختلال شخصیت مرزی، دو قطبی، ضد اجتماعی و … هستند. که می‌توانند با وجود این اختلالات جدی، از خود رفتار های بدی به نمایش بگذارند. اما این افراد اغلب مشکلات خود را قبول ندارند و هرگز پریشانی های روانی را قبول نمی‌کنند.

???? افسردگی

افسردگی از دیگر دلایل  شوهر بد دهن است. افرادی که افسرده هستند؛ به شدت تحریک پذیر هستند و زود عصبانی می‌شوند.

???? تربیت خانوادگی

از مهم ترین دلایل شوهر بد دهن، تربیت خانوادگی است. برخی از افراد به دلیل اینکه پدر و مادراشان بد دهن هستند، از آنها الگو برداری کرد و در زندگی مشترک خود نیز از روش های تربیت خانوادگی استفاده می‌کند.

???? کاهش هورمون سروتونین و تستوسترون

یکی از دلایل شوهر بد دهن، کاهش هورمون سروتونین و تستوسترون بدن است. این هورمون زمانی که کم شود؛ خلق و خوی فرد را تحریک می‌کند. افراد افسرده، تحریک پذیر هستند و بی احترامی می‌کنند؛ و همین رفتار باعث بروز پرخاشگری و بد دهنی می‌شود.

رفتار با شوهر بد دهن

 

برای رفتار با شوهر بد دهن باید برخی از نکات را به خاطر داشته باشید. برای اینکه این برخورد و رفتار به خوبی پیش برود، در این بخش مقاله راجع به نحوه رفتار با شوهر بددهن صحبت کرده ایم.

✨ دلیل بد دهن بودن را درک کنید

برای رفتار با شوهر بد دهن باید دلیل این رفتار را درک کنید. مشکلات همسر را بررسی کنید و بر همین اساس با او رفتار کنید. برای تشخیص موضوعات هورمونی حتما آزمایش خون بدهید و از دارو درمانی کمک بگیرید. اگر مشکلات پریشانی های روانی بود؛ از روانشناس کمک بگیرید. سعی کنید به جای افزایش تنش ها در منزل، به دنبال راه حل برای مشکلات باشید و به همسر خود کمک کنید.

✨ به رفتار های خود دقت کنید | شوهر بد دهن

برای برخورد با شوهر بد دهن باید رفتارهای خود را بررسی کنید. شاید لحن صحبت شما به شیوه ای است که باعث اذیت همسر می‌شود و او را عصبانی می‌کنید. بنابراین رفتار های خود را مد نظر قرار دهید و اشتباهات خود را رفع کنید تا از میزان عصبانیت همسر کاسته شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحقیر همسر کلیک کنید.

✨ احساسات خود را با شنیدن بد دهنی ابراز کنید

یکی از کارهایی که باید برای رفتار با شوهر بد دهن انجام دهید، بیان احساسات است. به همسر خود بگویید که با این رفتار ها اغلب باعث ناراحتی و حال بد شما می‌شود. به همین دلیل ممکن است که بی احترامی ها تا یک جایی پاسخگو باشد. و این رفتار ها را نشانه عدم علاقه می‌بینید.

✨ به او توجه کنید

یکی از کارهایی که باید برای رفتار با شوهر بد دهن انجام دهید، توجه و ابراز محبت است. همانطور که گفته شد یکی از دلایل این رفتار، کمبود توجه است. به همین جهت اگر توجه خود را زیاد کنید و محبت را نشان دهید؛ رابطه جنسی خوبی داشته باشید و عشق بورزید از میزان بد دهنی همسر کاسته می‌شود.

✨ رفتار متقابل نداشته باشید | شوهر بد دهن

برای رفتار و برخورد با شوهر بد دهن؛ نباید رفتار متقابل داشته باشید. این رفتار به شدت به زندگی شما آسیب وارد می‌کند و باعث کاهش رضایت از زندگی زناشویی می‌شود. در واقع با مقابله به مثل هرگز نمی‌توانید به کاهش بد دهنی های همسر بپردازید.

✨ از روانشناس کمک بگیرید

برای رفتار و مقابله با شوهر بد دهن حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا نشانه ها، موقعیت و زمان بد دهنی همسر را شناسایی کنید. در نهایت با ریشه یابی راهکار اصلی به شما ارائه می‌شود.

کلام آخر

شوهر بد دهن هرگز باب میل خانم ها نبوده است. این افراد علاوه بر اینکه همیشه بی احترامی می‌کنند، قابل اعتماد نیز نیستند. هرگز با مرد بد دهن ازدواج نکنید. اما اگر شوهر بددهن دارید باید از روانشناس کمک بگیرید تا روش های مقابله و رفتار با او را بررسی کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسر و خانواده می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ترس از ارتفاع یا آکروفوبیا به معنی ترس بیمارگونه از بلندی و ارتفاع است. بسیاری از افراد حتی وقتی به قرار گرفتن در ارتفاع نیز فکر می‌کنند؛ دچار هراس می‌شوند. به طور کلی ابتلا به فوبیاهای مختلف زندگی افراد را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی از افراد به دلیل ابتلا به کم خونی با قرار گرفتن در ارتفاع نشانه های جسمانی را تجربه می‌کنند که البته به معنی فوبیا نیست. اما ممکن است منجر به ترس از این حالت گردد. برخی تصور می‌کنند که ترس از بلندی تنها به معنی ناتوانی در قرار گرفتن در برج ها و یا حتی کوهستان است. اما گاهی این ترس در این افراد به قدری شدید است که از ایستادن بر روی یک صندلی نیز هراس دارند. این موضوع به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم.

منبع: ترس از ارتفاع

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از ارتفاع می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ترس از ارتفاع

ترس از ارتفاع شاید برای عده ای کاملا غیرمنطقی به نظر برسد. چرا که آنها از قرار گرفتن در چنین موقعیتی لذت برده و دلیل برای ترسیدن نمی‌بینند. اما فوبیا به طور کلی به معنی ترس غیرمنطقی است که هیچ دلیل مشخصی برای آن وجود ندارد. البته گاهی این موضوع به دلایل ثانویه اتفاق می‌افتد. در این شرایط حتی درمان و مقابله با این موضوع نیز راحت تر است. اما به طور کلی بهتر است افراد نشانه های این بیماری را شناخته و در این مورد اقداماتی انجام دهند. انجام این فرایند تنها با کمک روانشناس امکانپذیر است.

دلایل ترس از ارتفاع

 

همانطور که گفته شد نمی‌توان دلیل مشخصی را برای ترس از بلندی در نظر گرفت؛ اما برخی از مسائل در این مورد بیشتر نقش دارند. محققین معتقدند که ترکیبی از محیط و ژنتیک فرد در مورد ابتلا به ترس از ارتفاع نقش دارد.

????تجربیات گذشته

اگر افراد در گذشته شاهد افتادن فردی از ارتفاع باشند و یا این اتفاق برای خودشان افتاده باشد؛ بیشتر احتمال دارد که به ترس از ارتفاع مبتلا شوند. همچنین گاهی به دلیل اینکه در چنین شرایطی دچار حمله پانیک شده اند؛ و هیچ فردی به آنها کمک نکرده است؛ از قرار گرفتن در چنین شرایطی می‌ترسند.

????ژنتیک

به طور کلی ژنتیک نقش زیادی در شکل گیری فوبیاهای مختلف دارد. افرادی که یکی از اعضای خانواده آنها به ترس از ارتفاع مبتلا باشد؛ بیشتر احتمال دارد که به این مشکل دچار شوند. در واقع ژنتیک زمینه ساز بوده و عوامل محیطی باعث بروز این مشکل می‌شوند.

نشانه های ترس از ارتفاع

ترس از ارتفاع با بروز نشانه هایی با قرار گرفتن در این موقعیت همراه است. افراد با قرار گرفتن در ارتفاع نشانه های جسمانی و روانی از خود نشان می‌دهند که این موضوع بیشتر هم آنها را نگران می‌کند. این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شود.

????جسمانی

بالارفتن میزان تعریق

افزایش ضربان قلب و تنگی نفش

لرزش در دست ها و پا ها و ناتوانی در راه رفتن

تغییر در سبک زندگی برای دوری از موقعیت های مرتفع

????روانی

بروز حملا پانیک

بالارفتن میزان استرس و فشار روانی در صورت قرار گرفتن در ارتفاع

فکر کردن به این موضوع و تصور شرایط مختلف

بروز فشار روانی حتی با مشاهده تصاویر ارتفاع و همچنین فکر کردن به آن

تشخیص ترس از بلندی

با اینکه بروز ترس از بلندی با نشانه های بارز روانی و رفتاری همراه است. اما به هر حال تشخیص دقیق آن تنها از عهده متخصص برمی‌آید. در واقع نشانه های فوبیاهای مختلف بسیار مشابه است به همین دلیل نمی‌توان به طور قطعی در مورد آن نظر داد. متخصص در ابتدا شرایط بالینی و گذشته فرد را مورد بررسی قرار داده و در قدم بعدی آزمایش ها و تست هایی بر روی آن انجام می‌دهد. همچنین فرایند درمان نیز بر این اساس صورت می‌گیرد.

شیوع ترس از ارتفاع و بلندی

شیوع ابتلا به ترس از ارتفاع در مقایسه با سایر فوبیاها بسیار بیشتر است. تقریبا 2تا 5 درصد افراد به این فوبیا دچار هستند و زنان در مقایسه با مردان دو برابر بیشتر این فوبیا را تجربه می‌کنند. شکل خفیف تری از این فوبیا نیز وجود دارد که با ناتوانی تحمل بصری شناخته می‌شود. این افراد کیفیت زندگی بالاتری در مقایسه با افراد مبتلا به ترس از بلندی دارند؛ اما از طرفی کمتر به دنبال درمان هستند.

راه های درمان ترس از ارتفاع

 

برای درمان ترس از ارتفاع روش های مختلفی وجود دارد که افراد بهتر است با کمک متخصص از آنها استفاده کنند. در این قسمت به بررسی این روش ها می‌پردازیم. برای اطلاع از روش های درمان فوبیا ها کلیک کنید.

????مواجهه درمانی

یکی از اصلی ترین روش های درمان فوبیاهای مختلف و همچنین ترس از ارتفاع، مواجهه درمانی است. در این روش فرد را به طور تدریجی با موضوع ترس مواجهه کرده و در نهایت غرقه سازی می‌کنند. فراموش نکنید که این روش باید مرحله به مرحله صورت گیرد. برای آشنایی بیشتر با مواجهه درمانی کلیک کنید.

????درمان تدریجی ترس از ارتفاع

در درمان تدریجی به صورت گام به گام ترس فرد را از ارتفاع یا بلندی کاهش می‌دهند. این نوع از درمان نیاز به زمان زیادی داشته و مراجعین باید صبور باشند.

????بالا بردن سطح آگاهی در این زمینه

همچنین برای درمان ترس از ارتفاع افراد باید ازاطلاعات خود را در این زمینه بالا برده و نسبت به ترس خود شناخت پیدا کنند. با اینکار به مرور اضطراب فرد نیز کمتر شده و راحت تر با ترس خود مواجه می‌شود.

????هیپنوتیزم درمانی

هیپنوتیزم درمانی نیز گاهی برای درمان ترس از ارتفاع به طور شدید کاربرد دارد. این روش بیشتر در شرایطی استفاده می‌شود که ریشه ترس در ناخودآگاه فرد بوده و یا به گذشته دور برمی‌گردد.

????استفاده از واقعیت مجازی

در برخی از مواقع به طور واقعی نمی‌توان فرد را در شرایط مورد نظر قرار داد. به همین دلیل از دستگاهی به نام واقعیت مجازی استفاده می‌شود. این دستگاه موقعیت را برای فرد شبیه سازی کرده و باعث می‌شود تا خود را در آن موقعیت تصور کند.

????درمان شناختی رفتاری

درمان شناختی رفتاری ترس از بلندی با استفاده از تغییر باورها و نگرش فرد انجام می‌گیرد. با اینکار به مرور رفتارهای او نیز تغییر کرده و به شکل موثرتری در هنگام قرار گرفتن در ارتفاع عمل می‌کند.

????دارودرمانی

گاهی برای کنترل استرس و اضطراب فرد مبتلا به ترس از ارتفاع باید از دارودرمانی استفاده شود. افراد باید با مراجعه به روانپزشک داروهای ضداضطراب متناسب با بیماری خود دریافت کنند.

ترس از ارتفاع در کودکان

با اینکه کودکان مخصوصا در سنین پایین درک دقیقی از ترس ندارند؛ اما به طور کلی احتمال دارد که به این فوبیا نیز مبتلا شوند. در چنین شرایطی بهتر است در ابتدا علت آن را شناسایی کرده و در قدم بعدی به متخصص مراجعه کنند.

سخن پایانی

ترس از ارتفاع نیز مانند بسیاری دیگر از فوبیاها قابل درمان است. افراد باید در ابتدا از این ترس خود شناخت پیدا کرده و در قدم بعدی برای درمان اقدام کنند. این موضوع مستلزم داشتن اطلاعاتی در این زمینه و همچنین حمایت های اطرافیان است. فرد باید در طول درمان هم از روش های دارویی و هم روانشناختی به طور همزمان استفاده کرده و حتما از متخصص کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از ارتفاع می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بی توجهی مرد به زن برای خیلی از خانم ها اتفاق می‌افتد. هر انسانی برای لذت بردن از زندگی به توجه و محبت نیازمند است. و زمانی که این محبت وجود نداشته باشد؛ آسیب های زیادی به فرد وارد می‌شود. حالا تصور کنید این بی توجهی ها در زندگی مشترک وجود داشته باشد. علاوه بر اینکه فرد آسیب را به تنهایی تجربه می‌کند؛ دردهای بیشتری هم به زندگی مشترک وارد می‌کند.

منبع: بی توجهی مرد به زن

بسیاری از مردان توانایی ابراز علاقه به همسر را ندارند. و تنها با اعمال خود این محبت را نشان می‌دهند. اما دریافت توجه از سوی شریک احساسی از مسائلی است که جنبه های مختلف آدمی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای رفع بی توجهی مرد به زن باید از روانشناس کمک بگیرید. با کمک روانشناس درصد بالایی از این مشکل را رفع خواهید کرد. پس برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل زن و شوهر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

بی توجهی مرد به زن چیست؟

 

تا به حال برای شما این اتفاق افتاده که مورد بی توجهی لحظه ای قرار بگیرید؟ چه حسی را تجربه کردید؟ همه انسان ها زمانی که مورد بی توجهی لحظه ای هم قرار می‌گیرند؛ حال و هوای بدی را تجربه می‌کنند. حالا تصور کنید در زندگی قرار گرفته اید که دائم در حال بی توجهی هستید. احساس بد را هر روز تجربه خواهید کرد که حال خوبی به همراه ندارد. به طور کل بی توجهی مرد به زن مسائل و مشکلات بسیاری به همراه دارد.

از مشکلات بی توجهی مرد به زن می‌توان به کاهش کیفیت رابطه، خیانت و آسیب به فرزندان اشاره کرد. اما چنین رفتارهایی دلایل مختلفی دارد که در این مقاله به آن اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بی محلی کردن کلیک کنید.

نشانه های بی توجهی مرد به زن

اگر در رابطه با بی توجهی مرد به زن دچار شک و تردید شده اید؛ لازم است که به این بخش مقاله بیشتر توجه کنید. آقایانی که به همسر خود بی توجه هستند، نشانه هایی را بروز می‌دهند که موارد زیادی را در بر می‌گیرد. در ادامه راجع به این نشانه ها صحبت کرده ایم.

???? احترام در رابطه شما برقرار نیست.

???? در طی روز به شما ابراز علاقه نمی‌شود.

????همسر تمایلی به برقراری رابطه جنسی با شما ندارد.

???? همسرتان با شما وقت نمی‌گذراند.

???? به احساسات شما بی توجهی می‌شود.

????اشتباهات خود را نمی‌پذیرد.

???? با مشاهده همسر خود خوشحال نمی‌شود.

???? دائم در حال خیانت هستند.

????اعتماد به نفس همسر را کاهش می‌دهند.

???? از قصد همسر خود را آزار می‌دهد.

???? در خانه نمی‌مانند.

????به جای تشکر از شما انتقاد می‌کند.

???? از خانم خود تعریف و تمجید نمی‌کند.

???? به همسر خود گوش نمی‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سیاست های زنانه کلیک کنید.

علت بی توجهی مرد به زن

بی توجهی مرد به زن به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. شخصیت، نوع رابطه و مشکلات ذهنی دلایل را به سبک های مختلفی بروز می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر شما، این بخش مقاله را به علت بی توجهی مرد به زن اختصاص داده ایم.

???? همسر شما شخصیت بی توجهی دارد.

???? در رابطه شما دلخوری وجود دارد.

????نسبت به نظرات شوهر خود بی توجه هستید.

???? مشکلات و مسائل حل نشده در رابطه وجود دارد.

???? شوهر شما در حال خیانت است.

????نحوه ابراز علاقه شوهر شما متفاوت است.

????همسرتان علاقه ای به شما ندارد.

عوارض بی توجهی مرد به زن

آسیب های بی توجهی مرد به زن بسیار زیاد است. این آسیب ها به مرور زمان ماندگار می‌شود و کیفیت رابطه را کاهش می‌دهد. پیامدها و عوارض زیادی در زمینه بی توجهی مرد به زن وجود دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? افزایش طلاق و جدایی

???? افزایش خیانت زوجین

????کاهش کیفیت رابطه

???? آسیب دیدن فرزندان

???? از بین رفتن صمیمیت زن و شوهر

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سرد شدن مردان کلیک کنید.

برای پایان دادن بی توجهی مرد به زن چه باید کرد؟

 

همانطور که مطالعه کردید؛ بی توجهی مرد به زن پیامد و عوارض بسیار زیادی به همراه دارد. اما راهکارهایی برای کاهش و پایان دادن به این موضوع وجود دارد که در این بخش مقاله توضیح داده ایم.

✨ دلیل بی توجهی را بیابید

اولین کار برای کاهش بی توجهی مرد به زن، یافتن دلیل این رفتار است. تمامی رفتارهای خود و همسر را زیر ذره بین بگذارید تا دلیل محکمی پیدا کنید. زمانی که دلیل این رفتار پیدا شد، برای رفع آن برنامه ریزی کنید.

✨ با همسر خود صحبت کنید

صحبت با همسر دومین راه رفع بی توجهی مرد به زن است. زمانی که با همسر صحبت می‌کنید؛ احساسات خود را بیان کنید و صادقانه در رابطه با حسی که دریافت می‌کنید؛ حرف  بزنید. سعی کنید دلایل و نظرات همسر را نیز بشنوید. و با کمک یکدیگر به دنبال حل مشکل باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شک به خیانت همسر کلیک کنید.

✨ به دنبال تنوع باشید

گاهی یکنواختی رابطه دلیل برای بی توجهی مرد به زن است. بهتر است که برای رفع این مشکل به رابطه تنوع بدهید. خوش گذرانی داشته باشید و همیشه به دنبال کار و زندگی همیشگی نباشید. تفریح، تجربه های جدید و … باعث بهبود و کاهش بی توجهی مرد به زن می‌شود.

✨ از روانشناس کمک بگیرید

گاهی به دلیل شخصیت همسر با بی توجهی مرد به زن روبرو خواهید شد. به همین جهت بنابر این دلیل باید از روانشناس و مشاوره خانواده راهنمایی بگیرید. تا با راهنمایی های مناسب شما را در جهت بهبود رابطه کمک کند.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ بی توجهی مرد به زن عواقب زیادی به همراه دارد و باعث جدایی می‌شود. همه خانم ها علاقه دارند تا مورد توجه قرار بگیرند. و زمانی که این محبت و توجه وجود نداشته باشد؛ زندگی را با چالش های زیادی روبرو می‌کند. اگر در تلاش برای حفظ رابطه هستید؛ توصیه می‌کنیم که از روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرید.پ مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل زن و شوهر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

کات کردن رابطه معمولا برای کسی که قصد چنین کاری را دارد؛ دشوار است. اغلب زمانی که اتفاق بدی برای رابطه رخ می‌دهد؛ جوانان کات کردن و جدایی را بهترین راهکار می‌دانند. اما به جای اینکه فورا برای کات کردن اقدام کنید؛ به فکر حل مساله و مرور رابطه باشید. شاید اگر همه ما به جای کات، به حل مساله و مرور رابطه می‌پرداختیم، روابط کمتر با مشکل روبرو می‌شد.

منبع: کات کردن رابطه 

تمامی روابط بالا و پایینی های فراوانی دارد. به همین دلیل زمانی که وارد رابطه می‌شوید؛ باید سختی های آن را هم بپذیرید. و اگر رابطه شما بسیار دشوار بود؛ از روانشناس و متخصص رابطه در این زمینه راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پایان دادن به رابطه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کات کردن رابطه

 

پایان داده به رابطه یا تمام شدن از تلخ ترین اتفاقات زندگی است. تمامی روابط به یک شکل تمام نمی‌شوند و زمانی که تصمیم به جدایی گرفته شود، حال خوب اتفاق نخواهد افتاد. اما برای اتمام رابطه هر کدام به شیوه های مختلفی اقدام می‌کنند. بسیاری از افراد دلایل متفاوتی را برای اتمام در نظر دارند که شاید هر کدام از این دلایل برای دیگران قانع کننده نباشد.

اما به طور کلی برای کات کردن رابطه لازم است فرد اتمام کننده به شیوه ای رفتار کند که باعث آسیب های روانی و حال بد زیاد شریک احساسی نشود. نحوه کات کردن و جدایی اصولی دارد. در این مقاله روش های اصولی کات کردن را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

راهکارهای کات کردن رابطه

همانطور که گفته شد برای پایان رابطه باید برخی از اصول را به خاطر داشته باشید. در این بخش مقاله روش های جدایی و تمام کردن رابطه را توضیح داده ایم.

???? اطمینان پیدا کنید که قصد اتمام رابطه را دارید

اولین کاری که باید برای کات کردن رابطه انجام دهید، تصمیم گیری درست است. اینکه آیا واقعا قصد تمام کردن دارید یا رفتار هیجانی بر مبنای یک اشتباه و ناراحتی است. باید تمام دلایل خود را برای قطع رابطه در نظر بگیرید و سعی کنید که تصمیم گیری منطقی داشته باشید. زیرا اگر نتوانید خود را به خوبی قانع کنید، در آینده نه چندان دور با مشکل روبرو خواهید شد.

???? با روان آرام و آسوده تصمیم بگیرید

سعی کنید زمانی که آشفته هستید یا هفته بدی پیش رو داشته اید؛ برای کات کردن رابطه اقدام نکنید. در زمان هایی که دعوا کرده اید تصمیم فوری برای جدایی نگیرید و حرف هایی که هنگام بحث می‌شنوید را جدی نگیرید.

???? زمان و موقعیت مناسبی را در نظر بگیرید

کات کردن رابطه نیاز به زمان و موقعیت مناسب دارد. بهتر است که یک موقعیت مناسب در نظر بگیرید و زمان هایی که آرامش دارید را انتخاب کنید. برای انتخاب مکان و موقعیت از جاهایی که احساس خوبی به آن دارید؛ اجتناب کنید. و همه تلاش خود را بکنید تا در موقعیت بی طرف و خنثی این کار را انجام دهید.

???? برای کات کردن رابطه حضوری را انتخاب کنید

اگر قصد کات کردن رابطه را دارید؛ حتما گزینه حضوری را انتخاب کنید. و فقط زمانی به رابطه پایان دهید که طرف مقابل از شما بسیار دور باشد. در برخی شرایط مانند افراد خشمگین و عصبی نیز این کار را انجام ندهید؛ و گزینه جدایی غیر حضوری را انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قطع رابطه با دوست دختر کلیک کنید.

روش های کاهش آسیب ناشی از کات‌کردن رابطه

 

برای اتمام رابطه حتما باید آسیب های روانی را نیز در نظر بگیرید. وابستگی و علاقه ای که در رابطه ایجاد شده است، کات کردن رابطه را برای شما دشوار می‌کند. به همین جهت لازم است تا روش هایی را برای جلوگیری از کات کردن رابطه انجام دهید. در این بخش مقاله راجع به راهکارهای کاهش آسیب ناشی از کات کردن رابطه صحبت کرده ایم.

✨ کلیشه ها را رها کنید: از جملاتی مانند من دیگه به درد تو نمی‌خورم استفاده نکنید. سعی کنید صادقانه و با صراحت رفتار کنید.

✨ مسئولیت پایان رابطه را بپذیرید: اگر شما قدم اول کات کردن رابطه را برداشته اید؛ باید مسئولیت این رفتار خود را گردن بگیرید. در غیر اینصورت حس عذاب وجدان به شخص مقابل وارد نکنید.

✨ رابطه را با قطعیت به پایان برسانید: به طرف مقابل نگویید که دوست معمولی هستیم. این حرف ها باعث بی ارزش کردن و احساس سرخوردگی می‌شود.

 به اعتماد به نفس شخص مقابل آسیب وارد نکنید: مشکلات را ساده و صادقانه بیان کنید اما به خود اجازه حرف هایی که باعث کاهش عزت نفس می‌شود؛ ندهید.

✨ هنگام کات کردن رابطه تنها بر نکات منفی و مشکلات تاکید نکنید: به خوبی ها و روزهای قشنگ هم اشاره کنید. تا شخص مقابل احساس ارزشمندی داشته باشد.

✨ سعی کنید که خود را در برخی مواقع در جایگاه طرف مقابل قرار دهید: برای کات کردن رابطه باید طرف مقابل را درک کنید که به او آسیب جدی وارد نشود.

✨ مهربان رفتار کنید: این رفتار به اندازه کافی بار منفی به همرا دارد. برای اینکه از دشواری های چنین پیشنهادی شریک احساسی خود را دور کنید، مهربان باشید.

✨ تنها یک یا دو دلیل را برای اتمام رابطه در نظر بگیرید و بیان کنید: لزومی ندارد که همه دلایل را بیان کنید. برای اینکه شریک احساسی درگیری کمتری داشته باشد؛ یک تا دو دلیل را برای کات کردن رابطه بیان کنید.

✨ سر حرف خود بایستید و تغییر ندهید: این امر طبیعی است که شخص مقابل بخواهد با صحبت هایش شما را به رابطه برگرداند. اما اگر تصمیم نهایی خود را گرفته اید؛ هرگز به نفع شما نیست که به رابطه برگردید.

✨ سعی نکنید همچنان او را به خود علاقه مند کنید: برخی از افراد حتی هنگام تمام شدن رابطه، قصد دارند تا خود را به شریک احساسی سابق علاقه مند نگه دارند. اما این کار بدترین نحوه تمام کردن رابطه است که شریک احساسی را با نقص بین خواستن و نخواستن رها می‌کنید.

کلام آخر

کات کردن رابطه یک تصمیم سخت و دشوار است. بهتر است که برای جلوگیری از آسیب ها از روانشناس کمک بگیرید و مشکلات خود را بیان کنید تا با پیامدهای کمتری روبرو شوید.مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تمام کردن رابطه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

عشق یک طرفه به دلایل مختلفی برای افراد ایجاد می‌شود. زن یا مرد فرفی ندارد در این روابط بسیار آسیب پذیر و آسیب زا هستند به طور کلی با اینکه دوست داشتن و یا دوست داشته شدن، بسیار احساس خوبی ایجاد می‌کند؛ اما گاهی این ارتباط سمی شده و باعث ناراحتی طرفین می‌گردد. در این مورد معمولا دو حالت ایجاد می‌شود که در اولی یکی از دو نفر به طور کلی از احساس طرف مقابل مطلع نیست و در حالت دوم هر دو نفر این موضوع را می‌دانند اما یکی از آنها به اندازه کافی دیگری را دوست ندارد. به همین دلیل همواره یک نفر است که تلاش می‌کند. حتی خارج شدن از چنین رابطه‌ای نیز دشوار است؛ به همین دلیل افراد باید در مورد عوامل موثر بر آن و همچنین روش‌های برخورد با این موضوع، مطلع باشند.برای دریافت مشاوره رابطه کلیک کنید.

منبع: عشق یک طرفه

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق یک طرفه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

عشق یک طرفه

فشاری که عشق یک طرفه به افراد وارد می‌کند، شاید کمتر شکست عشقی و یا حتی طلاق نباشد. مخصوصا وقتی طرف مقابل از این موضوع مطلع باشد و بازهم وانموود به بی خبری کند و یا سعی در تخریب طرف مقابل داشته باشد. برخی از افراد آن را کاملا ارادی تلقی کرده و از تحمل این فشار لذت می‌برند.

اما این حالت درست نبوده و به زودی پیامدهای زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند. فراموش نکنید که عشق یک جاده دو طرفه است که دو نفر باید در آن تلاش کرده و وقت و انرژی صرف کنند. اما برخی از افراد این بار را به تنهایی به دوش کشیده و به طرف مقابل خود بیش از حد بها می‌دهند. برای اطلاع از پیامدهای ازدواج بدون عشق کلیک کنید.

دلایل بروز عشق یک طرفه

 

افراد به دلایل مختلفی درگیر این عشق یک طرفه می‌گردند. در واقع هم ویؤگی های روانی و شخصیتی خود افراد و هم تجربیاتی که در زندگی خود داشته اند؛ آنها را مستعد چنین چیزی می‌کند. برخی از این موضوعات، شامل موارد زیر می‌شوند.

????احساسات

اولین عامل به وجود آوردنده عشق یک طرفه میزان احساسات ما به طرف مقابل است. در واقع وقتی ما بیش از حد به طرف مقابل علاقه داشته باشیم و او را دوست بداریم، بسیار احتمال دارد که طرف مقابل نیز از ما فاصله گرفته و یا همه چیز را به عهده ما بگذارد. باید در یک رابطه عاطفی میزان احساسات خود را کنترل کرده و در دوست داشتن افراط نکنیم. شاید اصلا طرف مقابل نیز نتواند شدت این احساس را تحمل کند و همین موضوع مشکل ساز شود.

????تجربیات گذشته

به طور کلی تجربیاتی که افراد در گذشته داشته در مورد عشق یک طرفه بسیار موثر هستند. هم مسائلی که فرد در گذشته در مورد روابط عاطفی تجربه کرده است و حتی نحوه تربیت او در دوران کودکی نیز در این مورد نقش دارد. گاهی افراد به دلیل شکست ها و ناکامی هایی که در دوران گذشته تجربه کرده اند؛ این موضوع را تجربه می‌کنند.

????برداشت های اشتباه

یکی دیگر از دلایل بروز عشق یک طرفه، برداشت های اشتباه از رفتارهای طرف مقایل است. در برخی از موارد به دلیل برداشتی که از رفتارهای طرف مقابل داریم، احساس می‌کنیم که او نیز به ما علاقه داشته و یا فکر می‌کند. اما در واقع اینطور نیست. به همین دلیل درگیر این عشق شده و مسائل مختلفی را تجربه می‌کنیم.

????نداشتن ارتباطات گسترده

افرادی که زیاد با دیگران ارتباط ندارند؛ نیز بیشتر احتمال دارد که درگیر عشق یک طرفه شوند. چنین افرادی در روابط خود به صورت متعدد دچار سوتفاهم شده و برداشت های اشتباهی از رفتارهای دیگران دارند. به صورت کلی بهتر است افراد با دیگران معاشرت کرده و ارتباط برقرار کنند تا دچار چنین حالتی نشوند.

نشانه های عشق یک طرفه

افرادی که در روابطی با عشق یک طرفه قرار دارند؛ نشانه هایی از خود بروز می‌دهند که به راحتی می‌توان متوجه آنها شد. البته دو نفری که در این رابطه قرار دارند؛ نمی‌توانند بینش درستی در این مورد داشته باشند و یا حتی متوجه آن نیستند. اما بهتر است اطرافیان در این مورد به آنها هشدار داده و کمک کنند.

تلاش برای راضی کردن طرف مقابل

عذرخواهی کردن به صورت مکرر

یک نفر همیشه در حال پیشنهاد دادن است

یک نفر از آینده رابطه صحبت می‌کند و حتی برای آن برنامه ریزی می‌کند

برای طرف مقابل در اولویت نیستید

طرف مقابل مشتاق دیدار مجدد نیست
تلاشی برای صحبت کردن نمی‌کند

افرادی که درگیر عشق یک طرفه می‌شوند

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است؛ مشخص گردید، که بیشتر افرادی که در این نوع رابطه را تجربه می‌کنند که طرحواره رهاشدگی و یا محرومیت هیجانی دارند و یا شکست خوردن می‌ترسند. چرا که آنها در تلاش هستند که رابطه خود را به هر قیمتی حفظ کنند حتی اگر طرف مقابل به آنها علاقه ای نداشته باشد. از طرفی برخی از افرادا به طور کلی از دیگران برای خود بت ساخته و تصور می‌کنند که با کاملترین فرد دنیا روبرو هستند. این موضوع بیشتر از عزت نفس پایین آنها نشات می‌گیرد. برای جلوگیری از بروز شکست عشقی کلیک کنید.

روش های برخورد با عشق یک طرفه

 

بعد از اطلاع از نشانه ها و همچنین دلایل بروز عشق یک طرفه بهتر است در مورد روش های مواجهه و برخورد با این موضوع نیز اطلاعاتی داشته باشید. در این قسمت به بررسی این روش ها می‌پردازیم.

????تجدید نظر در اهداف

در ابتدا بهتر است به صورت مجدد نگاهی به اهداف و انگیزه های خود برای رابطه داشته باشید. فراموش نکنید که حفظ یک رابطه عاطفی به هرقیمتی درست نیست. باید دید درستی از رابطه و شرایط آن داشته و همچنین واقع بین باشید. با اینکه احساسات در این حالت نقش مهمی بازی می‌کند اما به باید طرف مقابل و احساسات او را نیز در نظر گرفت.

????پذیرفتن حقیقت

به طور کلی پذیرش حقیقت در مورد عشق یک طرفه بسیار مهم است. در واقع افراد در چنین حالتی بیشتر خود را فریب می‌دهند که اگرکمی بیشتر تلاش کنند طرف مقابل نیز به آنها علاقه پیدا خواهد کرد. اما گاهی هرچه بیشترپیش روند؛ طرف مقابل نیز بیشتر از آنها فاصله می‌گیرند.

????مشورت گرفتن از مشاور

در مورد عشق یک طرفه، افراد می‌توانند از یک روانشناس نیز کمک بگیرند. همانطور که گفته شد؛ از آنجایی که افراد وقتی در این رابطه قرار دارند؛ متوجه برخی از مسائل نیستند و دیگران باید به آنها کمک کنند. مشاور بهترین فردی است که می‌تواند در این زمینه افراد را راهنمایی کرده و حتی به آنها کمک کند که از چنین افرادی خارج شوند.

تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه

البته راه هایی نیز برای تبدیل عشق یک طرفه به عشق دو طرفه وجود دارد. اما به طور کلی نباید در این مورد پافشاری کرد و باید به احساسات طرف مقابل احترام گذاشت. افراد می‌توانند در این مورد با طرف مقابل صحبت کرده و نظر او را نیز به صورت مستقیم بپرسند. از طرف دیگر حساسیت های طرف مقابل را شناخته و زیاد حساس نشوید. همچنین هیجانات و احساسات خود را کنترل کرده و در صورت لزوم به این موضوع پایان دهید.

سخن پایانی

در صورت احساس عشق یک طرفه در رابطه عاطفی، بهتر است قبل از هرچیز به احساسات و هیجانات خود توجه کرده و اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. در قدم بعدی به طرف مقابل نیز احترام گذاشته و پافشاری نکنید. از طرفی اگر افراد بتوانند ریشه ای مشکل را شناسایی کنند در روابط بعدی بهتر عمل کرده و به طور کلی آسیب کمتری را تجربه کنند. بهتر است در این زمان، افراد از یک مشاور کمک گرفته و سنجیده عمل کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق یک طرفه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

استرس مدرسه رفتن تقریبا برای همه کودکان حداقل یکبار (حتی در سال های بالاتر) رخ می‌دهد. این استرس اغلب در زمان امتحانات، دعوا با همسالان و … نمایان می‌شود. گاهی این استرس ها دائمی است که در این صورت؛ بهداشت خواب، سلامت روانی و عملکرد مغز را مختل می‌کند. این استرس ‌ها دلایل مختلفی دارد و در هر سنی رخ می‌دهد. و زمانی که تابستان فرا برسد؛ استرس‌ مدرسه از بین می‌روند.

منبع: استرس مدرسه

نشانه های کودکانی که استرس مدرسه دارند شامل احساس بیماری، ناکامی در انجام تکالیف، حالت تهوع، سر درد، کاهش اشتها و … است. اگر نگران وضعیت فرزند خود هستید حتما از روانشناس و مشاورین متخصص برای کاهش اضطراب کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استرس می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

استرس مدرسه چیست؟

 

احتمالا با کودکانی روبرو بوده اید که با بعد از پایان تابستان دلهره و استرس زیادی را به خاطر آغاز مدرسه ها تجربه می‌کنند. اغلب دانش آموزان از شروع مدرسه بیزار هستند و علاقه ای به درس ندارند. عده کمی از شروع سال تحصیلی خوشحال هستند و اما بیشتر کودکان استرس مدرسه را تجربه می‌کنند. این استرس ناشی از اتفاقات و رویدادهایی است که کودک تجربه کرده است. دلایل متعددی در بروز اضطراب مدرسه وجود دارد و در کنار این رفتار، راهکارهایی نیز برای رفع استرس‌ مدرسه به وجود آمده است. در این مقاله روش های مقابله، علت و نشانه های استرس ‌مدرسه را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال یادگیری کلیک کنید.

علت استرس مدرسه چیست؟

استرس مدرسه به دلایل و علل متفاوتی بروز می‌کند. عوامل اجتماعی، محیطی، تحصیلی و … در بروز این استرس دخیل هستند. برای آگاهی بیشتر شما این بخش مقاله را به علت استرس‌مدرسه اختصاص داده ایم.

???? پذیرفته نشدن در دایره دوستان

پذیرفته نشدن در دایره دوستان دلیل بر استرس مدرسه است. اگر دانش آموز در مدرسه تنها باشد و در جمع هیچ دوستی حضور نداشته باشد؛ استرس‌مدرسه خواهد داشت. در واقع مدرسه با حضور دوستان لذت بخش است. بنابراین اگر دوستی وجود نداشته باشد؛ کودک تحت فشار قرار می‌گیرد و از حضور در مدرسه اجتناب می‌کند.

???? شیوه رفتار معلم | استرس مدرسه

از دیگر دلایل اضطراب در مدرسه، شیوه رفتار معلم است. همیشه کودکان نحوه رفتار معلم را در نظر می‌گیرند. زمانی که این رفتار مثبت باشد، مدرسه برای آنها دلنشین است. اما زمانی که رفتار مناسبی از معلم مشاهده نشود؛ استرس‌مدرسه نیز افزایش می‌یابد. و کودک نیز هر کاری برای اجتناب از مدرسه رفتن انجام می‌دهد.

???? عوامل اجتماعی

یکی از دلایل استرس مدرسه، عوامل اجتماعی است. بسیاری از کودکان در موقعیت های اجتماعی دچار اضطراب و استرس می‌شوند. حضور در مدرسه و کنار همسالان تنش های روانی برای این کودکان به دنبال دارد.

???? حضور قلدر در مدرسه

از دیگر دلایل استرس مدرسه، حضور قلدر در مدرسه است. حتی امروزه نیز در بسیاری از مدارس قلدر و زورگو وجود دارد. رفتار های پرخاشگرانه همسالان و وجود همچین دانش آموزانی باعث استرس در مدرسه می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دعوای بچه ها در مدرسه کلیک کنید.

???? برنامه فشرده مدرسه  | استرس مدرسه

برنامه فشرده مدرسه از دلایل استرس مدرسه به شمار می‌رود. برخی از والدین برای پیشرفت فرزندان خود آنها را در مدارس و آموزشگاه های دیگر ثبت نام می‌کنند. به همین دلیل فشار های درسی، آموزشگاه شرایط را برای کودک دشوار می‌کند و در نهایت مدرسه باعث ایجاد استرس می‌شود.

???? رژیم غذایی اشتباه

از دیگر دلایل استرس مدرسه، رژیم غذایی اشتباه است. به دلیل مصرف فست فود های فراوانی که دارای قند هستند؛ نوسانات خلقی برای کودک ایجاد می‌شود. که اثرات منفی استفاده از این مواد غذایی باعث ایجاد استرس می‌شود.

نشانه های استرس مدرسه شامل چه چیزهایی می‌شود؟

کودکانی که دارای استرس مدرسه هستند، از خود نشانه هایی را در این زمینه بروز می‌دهند. این اضطراب به شیوه های مختلفی بروز می‌کند که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? حالت تهوع

????بی اشتهایی

???? سر درد

????مشکلات خواب

???? ناکامی در انجام تکالیف

????انزوا طلبی به جای معاشرت

???? اجتناب از کار و فعالیت های درسی

????اجتناب از تماس چشمی

???? مشکلات رفتاری

????تلاش برای مدرسه نرفتن

???? بروز احساس بیماری

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درس نخواندن بچه ها کلیک کنید.

روش های کاهش استرس مدرسه

 

والدین همیشه نگران فرزندان خود هستند. مخصوصا اگر این نگرانی بابت استرس مدرسه باشد، ترس بیشتری به پدر و مادر وارد می‌کند. اما برای کاهش مشکلات تحصیلی روش های مختلفی وجود دارد. که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

✨ دلیل کودک را گوش کنید

برای کاهش استرس مدرسه در اقدام اول باید دلیل فرزند خود را گوش دهید. حتی اگر کودک دلیل خود را بیان نمی‌کند؛ بهتر است که نشانه های غیر کلامی او را در نظر بگیرید. برای مکالمه نیز بهتر است کودک را تحت فشار قرار ندهید و به دنبال پاسخ فوری از سوی کودک نباشید. در حال انجام فعالیت های روزانه از کودک آرام آرام سوال کنید که چرا به مدرسه علاقه ندارد و همیشه در این زمینه استرس دارد.

✨ در رابطه با تکالیف مدرسه پرس و جو کنید

یکی از دلایل استرس مدرسه، تکالیف است. بنابراین برای اینکه از میزان اضطراب فرزند خود کم کنید، بپرسید که وضعیت تکالیف او در چه مرحله ای است و اگر فرزندتان دچار بلاتکلیفی و فشار زیاد بود، برای او برنامه ریزی ترتیب دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان استرس و اضطراب کلیک کنید.

✨ روی نمره فرزند حساس نشوید

بهتر است که برای کاهش استرس مدرسه، روی نمره فرزند خود حساس نباشید. به جای حساسیت بر نمره، روی تکالیف درسی و درک مفید از درس متمرکز شوید. زمانی که پدر و مادر به نمره فرزند حساسیت نشان می‌دهند؛ یادگیری کار آمد و اصولی نخواهد شد. اما به شدت بر اضطراب کودک تاثیر خواهد گذاشت.

✨ روز بدون برنامه مشخص کنید

بری کاهش استرس مدرسه و فشار های درسی، روز بدون مدرسه مشخص کنید. با کمک این روز به فرزندتان استراحت می‌دهید و همچنین او را برای فعالیت های هفته بعد آماده خواهید کرد. در این روز به کودک اجازه دهید که فعالیت های مورد علاقه خود را انجام دهد و اندکی نیز از درس فاصله بگیرد.

✨ دیوار نگرانی درست کنید

یکی از کارهایی که به شدت به کاهش استرس مدرسه کمک می‌کند، تشکیل دیوار نگرانی است. برگه های گوناگونی به یک دیوار کوچک اتاق بچسبانید و از فرزندتان بخواهید که تمام موضوعات نگران کننده در ذهنش را یادداشت کند. و زمانی که این نگرانی ها به دیوار چسبیده شدند، باید فراموش شوند.

✨ کودک را تشویق کنید

والدین باید برای کاهش استرس مدرسه کودک از او قدردانی کنند و در برخی موارد نیز او را تشویق کنند. قدردانی از زحماتی که برای مدرسه و درس خود می‌کشد و تشویق برای اخلاق و رفتار خوب بدهید. فرزندان آرامش و آسایش زیادی را از مادر و پدر خود دریافت می‌کنند. بنابراین بهتر است که برای فرزند خود وقت بگذارید تا از میزان نگرانی های او کم شود.

کلام آخر

یکی از نگرانی های والدین؛ استرس دانش آموز در محیط آموزش است. اغلب کودکان با شروع فصل مدرسه و تکالیف درسی با استرس مواجه می‌شوند. اما این نگرانی ها کودک را ناتوان می‌کند و باعث افت تحصیلی می‌شود. جدا از مساله استرس های مداوم باعث بروز پریشانی های روانی و مشکلات روحی می‌شود. به همین جهت حتما برای کاهش این رفتار از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استرس می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

رفتار در جمع از دغدغه کسانی است که با این موضوع مشکل دارند و نحوه برقراری ارتباط صحیح را نمی‌دانند. رفتار مناسب یکی از نیازهای اصلی انسان برای تعامل است. به همین دلیل ضروری است که همه افراد از رفتار در جمع آگاه باشند و برخی از اصول را رعایت کنند. رفتار در جمع تنها به شیوه برخورد شما بستگی ندارد و باید به موضوعات دیگری نیز توجه کنید.

منبع: رفتار در جمع

توجه به ظاهر، پوشش، مهربانی، برخورد مناسب، صدای مناسب و … برای رفتار در جمع الزامی است. اگر مدت ها با این مساله درگیر هستید حتما از روانشناسی کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار در جمع می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

رفتار در جمع چگونه است؟

 

برقراری ارتباط یکی از نیازهای انسان است. که این نیاز اساسی اگر به بهترین شکل پیش نرود باعث اجتناب از جمع و مشکلاتی مانند انزوا طلبی می‌شود. به همین دلیل همه ما انسان ها برای پیدا کردن دوست، زندگی، کار و …. به برقراری ارتباط نیاز داریم. عدم برقراری ارتباط باعث بروز افسردگی، احساس تنهایی و بیماری های روحی می‌شود. اما برای رفع این مشکلات و برقراری ارتباط باید رفتار در جمع را آموزش ببینید.

روش ها و نکات مهمی برای رفتار در جمع وجود دارد که باید آموزش های مناسب در این زمینه داده شود. اگر این آموزش ها به شیوه اصولی انجام نشود؛ ارتباط با دیگران دشوار خواهد شد. در این مقاله تمامی موارد مهم در رابطه با این موضوع را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد با شخصیت اجتنابی کلیک کنید.

چگونه رفتار در جمع خوبی داشته باشیم؟

 

هر رفتاری نیازمند اصولی خاص است. و برای اینکه در موقعیت های مختلف اعمال خوبی از خود نشان دهیم؛ باید به نکات مهمی توجه کنیم. که در این بخش مقاله نکات مهم در رابطه با رفتار در جمع را توضیح داده ایم.

✨ چهره مهربان داشته باشید | رفتار در جمع

یکی از کارهایی که برای رفتار در جمع باید به آن توجه داشته باشید؛ چهره مهربان است. افراد در مغز و فکر شما قرار ندارند که بر همان اساس با شما رفتار کنند؛ آنها به ظاهر و چهره شما توجه می‌کنند و بر همان اساس شما را قضاوت می‌کنند. بنابراین بهتر است که مهربان برخورد کنید و ظاهر مهربانی نیز داشته باشید. برای رفتار در جمع باید چهره خود را مهربان، مشتاق نگه دارید و به دیگران لبخند بزنید. حتی اگر دغدغه و عصبانیت های درونی هم دارید؛ باید خود را کنترل کنید.

✨ با افراد داخل در جمع ارتباط برقرار کنید

برقراری ارتباط با همه افراد در جمع از نکاتی است که باید به آن توجه شود. زمانی که وارد جمع می‌شوید به همه افراد سلام دهید. اگر افرادی هستند که آنها را نمی‌شناسید؛ بهتر است که جلو بروید و خود را معرفی کنید. تا باب آشنایی فراهم شود. تا در طول مهمانی و جمع با همه افراد ارتباط بگیرید. اینکه تنها با افراد آشنا ارتباط برقرار کنید حس خوبی را در دیگران ایجاد نمی‌کند.

✨ با تن صدای مناسبی صحبت کنید

رفتار در جمع زمانی مناسب است که با تن صدای درست با افراد صحبت کنید. بیش از اندازه بلند صحبت کردن، یا خیلی آرام حرف زدن اشتباه است. با لحن و صدای مناسب با مهمان ها و افراد در جمع حرف بزنید. این کار به اطرافیان نشان می‌دهد که شما اعتماد به نفس دارید و توان برقراری ارتباط نیز دارید.

✨ به ظاهر خود اهمیت دهید | رفتار در جمع

یکی از نکاتی که باید جهت رفتار در جمع به آن توجه کنید، اهمیت به ظاهر است. هیچ فردی نیست که به ظاهر توجه نداشته باشد و ظاهر دیگران را بی اهمیت بداند. و اولین چیزی که هر فردی مشاهده می‌کند؛ ظاهر است. بنابراین اولین چیزی که باعث قضاوت دیگران می‌شود؛ ظاهر است. حضور در جمع نیاز به آراستگی دارد اما به خاطر داشته باشید که آراستگی به معنای جلب توجه و افراطی گونه نیست.

برای رفتار در جمع باید مرتب و تمیز باشید؛ در غیر اینصورت دیگران برای شما نیز احترامی قائل نخواهند شد. به خاطر داشته باشید، در موقعیت های مختلف باید ظاهر مناسب با همان جمع را داشته باشید. و اصول آن جمع را رعایت کنید.

✨ به صحبت هایی که قرار است بزنید، توجه کنید

توجه به صحبت های خود از نکات مهم رفتار در جمع است. زمانی که در یک جمع قرار می‌گیرید، باید قبل از صحبت کردن؛ خوب فکر کنید و متناسب با شرایط جمع حرف بزنید. و همیشه در صحبت کردن اولویت خود را ادب بگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتباط کلامی کلیک کنید.

✨ سوالات شخصی نپرسید

برای رفتار در جمع باید به حریم خصوصی آنها احترام بگذارید. و سوالات شخصی از افراد حاضر در جمع نپرسید. و با این رفتار به دیگران هم این اجازه را نمی‌دهید که درباره زندگی شخصی شما سوال کنند.

✨ از خود تعریف  نکنید | رفتار در جمع

یکی از کارهایی که باید جهت رفتار در جمع انجام دهید، عدم تعریف از خود است. هیچکس علاقه ندارد تا دائم تعریف های شما را از خود بشنود. شنونده خودشیفتگی های دیگران بودن حس خوبی ایجاد نمی‌کند و بیشتر باعث جدایی دیگران از شما می‌شود.

✨ خوش ژست باشید

رفتار در جمع باید همراه با ژست خوب باشد. کمر خود را در هر حالت صاف نگه دارید و نگاه خود را به جلو نگه دارید. با بالا گرفتن سر اعتماد به نفس خود را به دیگران انتقال می‌دهید. در ضمن شل نشستن و ولو شدن هرگز جلوه خوبی ندارد. بنابراین در این شرایط باید برای نشستن دقت خرج دهید.

✨ در رابطه با درآمد خود صحبت نکنید

یکی از اشتباهات بزرگ رفتار در جمع، صحبت در رابطه با درآمد است. بهتر است که در این باره اصلا با اطرافیان صحبت نکنید. درآمد بسیار شخصی است و لزومی ندارد که با دیگران در این رابطه حرفی بزنید.

کلام آخر

رفتار در جمع باید به شیوه ای مودبانه و محترمانه باشد. شما به شیوه مناسبی باید نحوه برقراری ارتباط با خانواده را آموزش ببینید و اصالت خود را حفظ کنید. توصیه می‌کنیم که اگر نحوه برقراری ارتباط را بلد نیستید از روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد در جمع می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

وقت گذاشتن برای همسر پایه و اساس زندگی مشترک است. وقت گذاشتن، گوش شنوا بودن و … باعث ایجاد روابط صمیمی با همسر می‌شود. برای اینکه این صمیمیت شکل بگیرد باید برای همسر خود وقت بگذارید. رابطه صمیمی خود به خود پدید نمی‌آید؛ بنابراین زمانی را برای همسر خود اختصاص دهید تا کیفیت رابطه افزایش یابد. برخی از زوجین به خاطر مشغله های زیاد در زندگی به طور کل وقت گذاشتن برای همسر را به فراموشی می‌سپارند.

منبع: وقت گذاشتن برای همسر

اگر آرزوی خانواده ای صمیمی و شاد دارید، باید برای بودن کنار همسرتان برنامه ریزی داشته باشید. همچنین به عنوان همسر موظفید بخشی از وقت تان را صرف زندگی مشترک کنید. اگر توانایی و توجه کافی برای وقت گذاستن برای همسر تان ندارید؛ بهتر است که از روانشناس کمک بگیرید. با کمک روانشناس به خوبی می‌توانید برنامه ریزی اصولی داشته باشید تا زمانی نیز برای سپری کردن با همسر داشته باشید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه وقت گذاشتن برای همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

وقت گذاشتن برای همسر

 

منظور از زندگی مشترک چیست؟ زندگی مشترک به معنای تکیه گاه بودن، تعاملات عاطفی و نزدیک با همسر است. سوال بعدی این است که چه کارهایی را باید برای زندگی مشترک و ایجاد صمیمیت انجام داد؟ برای اینکه زندگی مشترک خود را به خوبی سپری کنید و صمیمیت مستحکمی شکل بگیرد؛ باید زمان مناسبی برای همسر در نظر داشته باشید.

وقت گذاشتن برای همسر به منظور رفع نیازهای عاطفی، جنسی، اجتماعی و شخصی است. به خاطر داشته باشید که زندگی مشترک با زندگی مجردی متفاوت است. باید حتما برنامه ریزی داشته باشید که زندگی شما تنها برای خودتان نیست. شما شریک عاطفی و شریک زندگی دارید و با او پیوند بسته اید. تعهدی که با همسر خود بسته اید بُعدهای مختلفی دارد که یکی از این جنبه ها رفع نیازهای همسر است. در این مقاله تمامی جوانب وقت گذاشتن برای همسر را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

توصیه های لازم جهت وقت گذاشتن برای همسر

 

جهت اینکه وقت گذاشتن برای همسر به درستی، مفید و با بازدهی بالا باشد، لازم است که به برخی از نکات توجه کنید. در این بخش مقاله توصیه های لازم جهت وقت گذاشتن برای همسر را توضیح داده ایم.

???? به زمان های تنهایی برای همسر احترام بگذارید

وقت گذاشتن برای همسر همیشه به معنای چسبیدن به او نیست. بلکه در برخی از مواقع باید به تنهایی های او احترام بگذارید. او را درک کنید و نشان دهید که از او حمایت می‌کنید. همه افراد گاه علاقه دارند تا زمان های خود را به تنهایی سپری کنند. تا افکار خود را باز کنند، هیجاناتشان تخلیه شود و به راحتی بتوانند زمانی را برای همسر خود در نظر بگیرند. در واقع تنهایی نیز یک نیاز است که اعتماد به نفس افراد را افزایش می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محبت به همسر کلیک کنید.

???? تفاوت های فردی و جنسیتی او را درک کنید | وقت گذاشتن برای همسر

یکی از کارهایی که باید در جهت وقت گذاشتن برای همسر انجام دهید، درک تفاوت های فردی و جنسیتی است. نحوه افکار، احساسات، هیجانات و … را بر اساس جنسیت و شخصیت افراد باید در نظر بگیرید. خانم ها همیشه ترجیح می‌دهند که با صحبت و مکالمه تمامی افکار و احساسات خود را بروز دهند. به همین دلیل در خیلی از مواقع هنگام وقت گذاشتن برای همسر تنها کافی است که گوش شنوا باشید. در حالی که وقت گذاشتن برای همسر با جنسیت مرد متفاوت است. در هنگام سپری کردن وقت با همسر کافیست که با تیپ شخصیتی او آشنا شوید تا بهترین بازدهی را داشته باشید.

???? به همراه همسر خود در جمع دوستان حضور داشته باشید

یکی از کارهایی که جهت وقت گذاشتن برای همسر باید انجام دهید؛ این است که به همراه همسر در جمع دوستان خود حضور داشته باشید. البته این شرایط در زمانی است که همسرتان نیز برای برقراری ارتباط با دوستان شما علاقه نشان دهد. با این کار هم برای همسر خود وقت گذاشته اید و هم باعث افزایش اعتماد به نفس او شده اید. توجه و ارزشی که به همسر خود دارید، در کیفیت زندگی مشترک تاثیر بسیار زیادی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلزدگی زناشویی کلیک کنید.

???? برخی از عادت های نامناسب خود را تغییر دهید | وقت گذاشتن برای همسر

همه ما انسان ها عادت های خوب و بد زیادی داریم. اما زمانی که وارد زندگی مشترک می‌شویم دیگر این عادت های بد باید کنار گذاشته شود. در زندگی مشترک، مشکل همسر مشکل شما نیز است. به همین دلیل باید با یکدیگر سازش کنید تا به نتیجه مطلوبی برسید. برخی از عادت های دوره مجردی را کنار بگذارید و زمانی که همسرتان از رفتار شما ناراضی است؛ با کمک روانشناس به رفع این رفتار بپردازید.

???? زمانی را برای خوش گذرانی در نظر بگیرید

وقت گذاشتن برای همسر همیشه نباید به منظور مکالمه باشد. در برخی از روز های ماه موقعیتی را مشخص کنید و برای خوش گذرانی به آنجا بروید. گاهی با همسر خود به محل قرار آشنایی بروید تا خاطرات شما زنده شود. بهترین خاطره ها را برای یکدیگر رقم بزنید و اجازه دهید تا همسرتان نیز برخی از سرگرمی های خود را بگوید تا برای لذت بردن به آنجا بروید. در واقع خوشگذرانی با همسر یک ارزش بالا است. هم باعث شادی و لذت شده اید و هم برای همسر وقت گذاشته اید. چی از این بهتر؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آمادگی برای ازدواج کلیک کنید.

کلام آخر

وقت گذاشتن برای همسر یک عامل مهم در رضایت از زندگی مشترک است. برای اینکه فضای صمیمی برای خود و همسر ایجاد کنید، باید در روز گوش شنوایی برای همسر باشید و رفتارهایی که باعث آزار او می‌شود را کنار بگذارید. برای اینکه زمان های مناسب با کیفیت بیشتری را برای همسر بگذارید، حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه وقت گذاشتن برای همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

دعوا با همسایه یکی از اتفاقاتی است که همه افراد حداقل یک بار شاهد آن بوده اند. این اتفاق اغلب در ساختمان های شلوغ و مجتمع های بزرگ رخ می‌دهد. که به دلیل اختلاف فرهنگ ها، سر و صدا ها، عدم رعایت قوانین ساختمان و … این اتفاق رخ می‌دهد. گاهی برخی از همسایه ها به قدری آزار و اذیت دارند که همیشه دعوا در ساختمان جریان دارد. اما برای اینکه از بروز این دعوا ها جلوگیری شود؛ روش های زیادی وجود دارد. برای اینکه از دلایل و تکنیک های جلوگیری از دعوا با‌همسایه آشنا شوید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

منبع: دعوا با همسایه

برای دریافت مشاوره در زمینه همسایه ها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دعوا با همسایه

 

تا به حال دعوا با همسایه را مشاهده کرده اید؟ همسایه ای داشتید که دائم در حال دعوا با ساکنین ساختمان باشد؟ اغلب دعوا ها با‌همسایه زمانی رخ می‌دهد که محیط مسکونی ساختمان باشد و واحد های زیادی در آن زندگی کنند. و دلیل این دعوا ها آزار و اذیت ها به همراه مشاعات ساختمانی است. اما زمانی که خانه ها ویلایی باشد؛ دعوا با‌همسایه های داخل کوچه بسیار کمتر رخ می‌دهد. امروزه به دلیل گسترش ساختمان های پر همسایه، دعوا نیز به معضل تبدیل شده است.

همه اعضای یک خانواده با وجود اینکه سالها در یک خانه زندگی کرده اند؛ افکار و رفتار متفاوت از یکدیگر دارند. بنابراین نباید توقع و انتظار تفاهم با همسایه ها را داشته باشید. فرهنگ های متفاوت، تربیت های جدا، سنت های مخالف و … دلایلی است که باعث بروز دعوا با همسایه می‌شود. اما برخی از همسایه ها به خودی خود شخصیت ضد اجتماعی دارند که باعث بروز مشکلات در ساختمان می‌شود. این افراد برای درمان و کاهش نشانه ها باید تحت درمان روانشناس قرار بگیرند. و توصیه می‌کنیم که به اعضای خانواده این افراد کمک از روانشناس را پیشنهاد دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی روانشناسی کلیک کنید.

دلایل دعوا با همسایه

دعوا با همسایه به دلایل متفاوتی بستگی دارد. اما اتفاقی نیست که باعث بروز زیبایی شود. بلکه تنش های زیادی به ساختمان وارد می‌کند و فضای مجتمع را مسموم می‌کند. برای اینکه از روش های جلوگیری دعوا با‌همسایه استفاده کنید؛ ابتدا باید دلیل دعوا را متوجه شوید. که در این بخش مقاله راجع به دلایل دعوا با‌همسایه توضیح داده ایم.

???? سر و صدای همسایه

از مهم ترین دلایل دعوا با همسایه، سر و صدای دیگران است. بسیاری از خانواده ها درون خود دعوا دارند اما به سلب آرامش دیگران فکر نمی‌کنند. با صدای بلند دعوا می‌کنند و بسیاری اغلب حرف های رکیک می‌زنند. که همین رفتار باعث تذکر همسایه می‌شود و بعد از چندین تذکر دعوا آغاز می‌شود.

???? عدم رعایت قوانین | دعوا با همسایه

هر ساختمانی قانون و مقررات مخصوص به خود دارد. که اگر تنها یکی از همسایه ها قوانین را چندین بار زیر پا بگذار؛ باعث دعوا با همسایه ها می‌شود.

???? اختلافات فرهنگی

یکی از دلایل دعوا با همسایه، اختلافات فرهنگی است. زمانی که جمعیت فراوانی از افراد در واحد های مختلفی در حال زندگی هستند، اختلاف نظر ها و فرهنگ، باعث بروز دعوا می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتباط کلامی کلیک کنید.

???? عدم پرداخت شارژ ساختمان

از مهم ترین دلایل دعوا با همسایه، عدم پرداخت فیش و شارژ های ساختمانی است. همیشه در تمامی ساختمان ها یک واحد وجود دارد که شارژ و قبوض بانکی را پرداخت نمی‌کند. همین موضوع باعث می‌شود که در ساختمان اختلاف پیش آید و دعوا با همسایگان بالا بگیرد.

???? عدم رعایت حریم شخصی

هستند همسایگانی که به حریم خصوصی دیگران اهمیتی نمی‌دهند و دائم در حال بیان نظر و دخالت هستند. فضولی، دخالت، سرک کشیدن و … حرمت همسایگی را می‌شکند و کار عاقلانه ای نیز نیست. و همین امر موجب بالا گرفتن دعوا با همسایه می‌شود.

روش های جلوگیری از دعوا با همسایه

 

دعوا با همسایه همیشه همراه با آسیب و تنش برای اعضای ساختمان است. بنابراین بعد از اینکه از دلایل دعوا با‌همسایه مطلع شدید؛ باید برای جلوگیری اقدام کنید. در این بخش مقاله نیز راجع به روش های جلوگیری از دعوا با‌همسایه توضیح داده ایم.

✨ موضوع خود را با آرامش بیان کنید | دعوا با همسایه

اولین قدم برای جلوگیری از دعوا با همسایه؛ بیان موضوع با آرامش است. بهتر است که با صبر و حوصله در موقعیتی مناسب مساله خود را به همسایه گوشزد کنید. در این شرایط هم باید خشم خود را کنترل کنید و در بیان مساله نیز آرامش داشته باشید.

✨ رفتارهای بد همسایه را به مدیر ساختمان منتقل کنید

برای جلوگیری از دعوا با همسایه، باید رفتار های بد همسایه را به مدیر ساختمان منتقل کنید. و از مدیر ساختمان بخواهید که به او گوشزد کند تا باعث ایجاد مشکل در ساختمان نشود.

✨ اگر همسایه مشکل آفرین مستاجر است؛ به صاحب خانه بگویید

در برخی از شرایط همسایه ایی که باعث بروز مشکل می‌شود؛ مستاجر است. در این شرایط ابتدا باید با خود فرد صحبت کنید؛ اگر مشکل شما با صحبت حل نشد؛ با صاحب خانه مکالمه داشته باشید. تا برای قوانین ساختمان با مستاجر خود با جدیت صحبت کند. در این شرایط دعوا با همسایه نیز کاهش می‌یابد.

✨ کمی تحمل داشته باشید

از کارهایی که باید برای جلوگیری از دعوا با همسایه انجام دهید، تحمل و اندیشیدن است. صبر همیشه حرف اول را بیان می‌کند و باعث جلوگیری از دعوا می‌شود. گاهی مشکل همسایه گذرا است و اگر تحمل داشته باشید؛ رفع می‌شود.

✨ نقل مکان کنید | دعوا با همسایه

از کارهایی که می‌توانید برای جلوگیری از دعوا با همسایه انجام دهید، نقل مکان است. اگر در جوار همسایگان خود بسیار آزار می‌بینید و با تذکر های شما تنش از ساختمان خارج نمی‌شود؛ به نقل مکان فکر کنید. برای اینکه خانواده و شما سلامت روان داشته باشید بهترین انتخاب جایگزینی محل زندگی است.

✨ از روانشناس کمک بگیرید

برخی از افراد به دلیل اینکه توانایی کنترل خشم ندارند؛ دائم در حال دعوا با همسایه هستند. اما بهتر است که برای کنترل خشم از روانشناس راهنمایی بگیرید. با مدیریت خشم علاوه بر اینکه از دعوا با‌همسایه جلوگیری می‌کنید، در زندگی نیز آرامش و صبر بیشتری خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل خشم در زندگی کلیک کنید.

کلام آخر

همه ما انسان ها حداقل برای یک بار شاهد دعوا با همسایه بوده ایم. برخی از مواقع خود ما هستیم که دائم در حال دعوا با همسایگان می‌باشیم که همین امر نشان از ناتوانی ما برای کنترل خشم است. اگر خشم خود را کنترل نکنید؛ دائم باید در حال معذرت خواهی از دیگران باشید. بنابراین برای آرامش خود حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسایه ها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تاثیر خیانت بر بچه ها به قدری زیاد و مخرب است که اگر والدین از آن آگاه بودند؛ به دلیل سلامت روان فرزند هرگز چنین کاری را انجام نمی‌دانند. در جامعه امروزی خیانت به شدت افزایش پیدا کرده و باعث برهم خوردن زندگی های زیادی شده است. انگاری که هیچ حیا و شخصیتی برای افراد باقی نمانده. حتی اغلب افراد خائن از این اتفاق رضایت دارند و عذاب وجدان نمی‌گیرند.

منبع: تاثیر خیانت بر بچه ها

عده زیادی از کودکان هستند که در سنین کم شاهد خیانت پدر و مادر خود بوده اند و آسیب های جبران ناپذیری را تجربه کرده اند. تاثیر خیانت بر بچه ها بسیار عمیق است و در صورتی که درمان نشود؛ تا پایان عمر همراهشان خواهد بود. خوشبختانه روانشناسی به این کودکان کمک می‌کند تا آسیب های خیانت والدین را کاهش دهند. توصیه می‌کنیم که برای کمک به بچه ها حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تاثیر خیانت بر بچه ها

 

تا به حال فرزندی را مشاهده کرده اید که با وجود خیانت پدر و مادر حال خوبی داشته باشد؟ تاثیر خیانت بر بچه ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد. تاثیرات مستقیم کودکان این است که شاهد دعوا و بحث های والدین بوده اند. و تاثیر غیر مستقیم رفتارهایی است که والدین با یکدیگر دارند و آرامشی در خانه وجود نخواهد داشت. اما برای رفع این تاثیرات روش هایی وجود دارد که با کمک روانشناس قابل حل است.

به طور کل اگر بزرگ ترین بعد تاثیر خیانت بر بچه ها را بررسی کنیم، به عدم اعتماد نسبت به دیگران می‌توانیم اشاره کنیم. و عده زیاد دیگری از کودکان تصور می‌کنند که دائم به آنها دروغ خواهند گفت. و از والدین خود فاصله خواهند گرفت. در این مقاله اثرات خیانت والدین را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنار آمدن با خیانت همسر کلیک کنید.

تاثیر خیانت بر بچه ها چگونه است؟

اثرات خیانت بر فرزندان بسیار جدی و شدید است. زمانی که یکی از والدین خیانت می‌کند؛ تنش های زیادی در رابطه به وجود می‌آید و تمامی این تنش ها باعث آسیب های روانی به کودک می‌شود. در این مقاله راجع به تاثیر خیانت بر بچه ها کامل توضیح داده ایم.

???? حس رها شدن

تاثیر خیانت بر بچه ها در دسته حس رها شدگی نیز وجود دارد. زمانی که والدین در یک خانه زندگی می‌کنند اما هر فردی مشغول عاشقی با دیگری است؛ به کودک توجهی نمی‌کنند و رفتار های منفی از خود بروز می‌دهند، حس رها شدگی را به کودک منتقل می‌کنند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم دعواهای زناشویی را به دور از فرزندان انجام دهید.

???? ابراز خشم به خود | تاثیر‌خیانت بر بچه ها

ابراز خشم به خود، تاثیر خیانت بر بچه ها است. زمانی که جو خانواده تنش زا باشد و کودک حق هیچ اعتراضی نداشته باشد؛ خشم او سرکوب می‌شود. و این خشم را به خود بروز می‌دهند. کودک نشانه هایی از جمله ساکت بودن، در خود فرورفتگی، بد غذایی، بی اشتهایی و در برخی از مواقع مازوخسم از خود بروز می‌دهد.

???? بی اعتمادی به دیگران

بزرگ ترین تاثیر خیانت بر بچه ها، بی اعتمادی به دیگران است. ظلمی که والدین به فرزندان خود می‌کنند، پرورش کودک بدبین است. کودکان در سن کم ارتباط های گوناگون والدین را مشاهده می‌کنند و تا سالیان دراز توان برقراری ارتباط با دیگران را نخواهند داشت. حتی زمانی که کودک رشد می‌کند؛ در بزرگسالی نمی‌تواند به دیگران اعتماد کند و شریک احساسی داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دخالت بچه ها در دعوای والدین کلیک کنید.

???? احساس گناه

تاثیر خیانت بر بچه ها، احساس گناه بزرگی است که تجربه می‌کنند. احساس گناه اولین تاثیر است که آنها احساس می‌کنند در مرکز جهان هستی تصور به این دارند که هر اتفاقی که رخ دهد، تقصیر آنها است. کودکان با مشاهده خیانت والدین به این نتیجه می‌رسند که در این رویداد نقش دارند.

???? تقلب در آینده | تاثیر ‌خیانت بر بچه ها

تقلب در آینده نوعی تاثیر خیانت بر بچه ها است. این کودکان در روابط آینده خود با درصد بالایی تقلب خواهند کرد و به احتمال چند برابر بیشتر خودشان به شریک احساسی خیانت خواهند کرد. در واقع این عمل را آموزش دیده اند.

???? ابراز خشم به دیگران

تاثیر خیانت بر بچه ها در دسته ابراز خشم به دیگران نیز وجود دارد. اگر جو خانواده به شیوه فرزند محور باشد، کودک حق اعتراض و صحبت ندارد. کودک زمانی که شاهد خیانت والدین است، به پرخاشگری، شکاندن اشیا، فریاد، کتک، داد و رفتار های تکانشگر گرایش پیدا می‌کند.

???? افسردگی

از تاثیر خیانت بر بچه ها می‌توان به افسردگی اشاره کرد. کودکانی که در جریان خیانت پدر و مادر خود قرار دارند، به احتمال خیلی زیاد افسرده خواهند شد. این کودکان دائم احساس می‌کنند که زندگی خوبی ندارد و از هیچ چیزی لذت نمی‌برند. در واقه مدام والدین خود را با دیگران مقایسه می‌کنند و افسوس می‌خوردند.

???? دائم نگران هستند | تاثیر خیانت بر بچه ها

از تاثیر خیانت بر بچه ها که باعث بروز آسیب های به شدت بزرگ می‌شود؛ می‌توان به نگرانی های دائم اشاره کرد. کودکانی که شاهد خیانت پدر و مادر خود هستند، همیشه نگران بروز اتفاقات دیگر هستند. و با هر اتفاق ساده ای منتظر تنش بسیار بزرگ خواهند بود.

روش های کاهش تاثیر خیانت بر بچه ها

 

زمانی که پدر و مادر خیانت می‌کنند؛ آسیب های زیادی به فرزندان وارد می‌کنند. تاثیر خیانت بر بچه ها مشهود است و کاملا قابل تشخیص. برای اینکه از میزان این اثرات کاسته شود؛ روش هایی وجود دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? در ابتدا پدر و مادر باید به فکر خود باشند. منظور این نیست که فرزندان را به حال خود رها کنید، اما باید به سلامت روانی برسید تا بتوانید فرزندان سالم پرورش دهید.

???? برای کاهش تاثیر‌خیانت بر بچه ها به فرزند خود محبت کنید. با او بازی کنید و در کنار فعالیت های روزانه او قرار بگیرید.

???? احساسات خود را بروز دهید. و به فرزندتان آموزش دهید که باید احساسات خود را نشان دهد.

???? از گفتگوهای متناقص جلوگیری کنید. به فرزند خود اجازه دهید که تصمیم بگیرد و تحت حرف های شما نباشد.

???? حتما از روانشناس کودک و نوجوان کمک بگیرید. و نشانه هایی که کودک از خود بروز می‌دهد را جدی بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید.

کلام آخر

زمانی که صحبت از خیانت می‌شود؛ تنش، درگیری و جدایی در فکر ما روشن می‌شود. زمانی که این تنش ها در خانه و در حضور فرزندان انجام شود، باید منتظر عواقب آن بمانید. تاثیر خیانت بر بچه ها بسیار شدید است و روان کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین برای اینکه از شدت این آسیب ها جلوگیری کنید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشكلات طلاق اغلب باعث ساخت زندگی جدید اما سخت می‌شود. تقریبا کسانی که جدا شده اند شاید بعد از جدایی از اذیت های همسر دور شده باشند؛ اما زندگی بدون مشکلی شروع نخواهند کرد. مشکلات زیادی بعد از طلاق به وجود می‌آید و آسیب های زیادی به فرد مطلقه وارد می‌شود. این آسیب ها اغلب برای خانم ها است. مسائل مالی، کار، تربیت فرزندان و … مشکلاتی است که خانم ها را بیشتر از آقایان درگیر می‌کند.

منبع: مشكلات طلاق

از بزرگ ترین مشكلات طلاق می‌توان به نا امیدی، مسائل خانوادگی، دید جامعه، کاهش اعتماد به نفس، افسردگی، اعتیاد، فساد اخلاقی و … اشاره کرد. جدایی از همسر و فراموشی زندگی مشترک بسیار دشوار است و تا سال ها آسیب های زیادی گریبان گیر فرد می‌شود. که این امر به تنهایی مشکل بزرگ و جدا از فشار های روانی است. افرادی که طلاق می‌گیرند از همان ابتدا باید تحت نظر روانشناس باشند تا درد های کمتری را تجربه کنند. برای دریافت مشاوره طلاق کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشكلات طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

مشكلات طلاق چیست؟

 

طلاق و جدایی تبعات منفی به همراه دارد که از چشم کسی پوشیده نیست. اغلب افراد بعد از طلاق مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند اما تعداد کمی هم وجود دارند که پس از جدایی روند عادی زندگی را پیش می‌گیرند. بیشتر افراد تا مدتی از نظر روانی، اجتماعی و … آسیب های زیادی را تجربه می‌کنند. که برای رفع این مشكلات طلاق باید از روانشناس و درمانگر راهنمایی گرفت. در غیر اینصورت زندگی همیشه برای شما چالش به همراه خواهد داشت. در این مقاله اصلی ترین مشكلات طلاق را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اصلی ترین مشكلات طلاق چیست؟

 

بعد از جدایی مشکلات زیادی پدید می‌آید که در دسته های مختلفی وجود دارد. مشكلات طلاق در افراد مختلف با شدت و گونه های مختلف است. اما اغلب یک تعداد مشکل و چالش را به صورت یکسان تجربه می‌کنند که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? احساس گناه

از اصلی ترین مشكلات طلاق، احساس گناه است. این موضوع مهم تقریبا در همه افرادی که جدا شده اند؛ تجربه می‌شود. این حس نسبت به قربانی شدن فرزندان، آینده، ازدواج، تحصیل و … است. از سوی دیگر فرد نسبت به خود این حس را دارد که چرا وار رابطه با این فرد شده است. این حس مشکلات عاطفی زیادی برای خانم ها ایجاد می‌کند که به مرور زمان مشکلات را افزایش می‌دهد.

???? افسردگی و ناامیدی | مشكلات طلاق

از دیگر مشكلات طلاق می‌توان به افسردگی و ناامیدی اشاره کرد. این اتفاق معمولا برای هر دو زوج می‌افتد و زمان زیادی برای رفع آن احتیاج است. در صورت بروز این اختلالات حتما از روانشناس کمک بگیرید.

???? ترس از آینده

ترس از آینده یکی از مشكلات طلاق است. این چالش برای هر دو نفر رخ می‌دهد اما بیشتر در خانم ها مشاهده می‌شود. و ترس از آینده در خانم ها به دلیل مسائل مالی و اقتصادی است.

???? اختلال در تربیت فرزندان

اختلال از تربیت فرزندان از دیگر مشكلات طلاق است. اینکه پدر و مادر همزمان در حال تربیت فرزند نیستند مشکلات زیادی را به همراه دارد. دوگانگی در الگو پذیری، توجه به تحصیلات، مدرسه و … مشکلاتی است که بعد از جدایی رخ می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پشیمانی از طلاق کلیک کنید.

???? قطع ارتباط عاطفی | مشكلات طلاق

از مشكلات طلاق می‌توان به قطع ارتباط عاطفی اشاره کرد. زمانی که ارتباط عاطفی که در طولانی مدت تجربه کرده اید، قطع شود؛ فشار روانی زیادی را به شما وارد می‌کند. در این شرایط افراد به دوستی های متفاوتی روی می‌آورند تا کمبود عاطفی را جبران کنند.

???? اختلال در مدیریت خانواده

اختلال در مدیریت خانواده یکی از مشكلات طلاق است. در این شرایط فرد باید به تنهایی خانواده را مدیریت کند که مساله بسیار سخت و خسته کننده ای است. تربیت فرزندان، مدیریت زندگی، شرایط مالی، شرایط کاری و … باعث ایجاد اختلال در مدیریت خانواده است.

???? خود سرزنش گری

خودسرزنش گری یکی از مشكلات طلاق است. افرادی که از یکدیگر جدا می‌شوند خود را سرزنش می‌کنند که این جدایی به خاطر آنهاست. خود را دائم سرزنش می‌کنند که مقصر این داستان و جدایی آنها بوده اند.

???? دخالت خانواده ها | مشكلات طلاق

افرادی که طلاق می‍گیرند باید منتظر دخالت های خانواده باشند. دخالت خانواده به دلیل هدایت و راهنمایی های شماست. اما به دلیل اینکه سالها مستقل بوده اید؛ توان پذیرش دخالت های خانواده را نخواهید داشت. بنابراین افرادی که جدا شده اند؛ دخالت خانواده را از مشكلات طلاق می‌شمارند.

???? تنهایی آزار دهنده

زندگی به تنهایی از مشكلات طلاق است. این مساله آزار دهنده باعث ترس و ناراحتی می‌شود. این موضوع مخصوصا برای خانم ها مشکل ساز است و آنها را گاه مجبور می‌کند که به خانه پدری بازگردند.

???? افزایش بدبینی | مشكلات طلاق

از مشكلات طلاق می‌توان به افزایش بدبینی اشاره کرد. این افراد تصور دارند به دلیل اینکه زندگی ناموفقی را سپری کرده اند، ازدواج مجدد تاثیری در خوشبختی آنها نخواهد داشت. به همین دلیل به همه بدبین هستند و علاقه ای به برقراری ارتباط دوباره ندارند.

???? خطر برای سلامت جسمی

یکی از مشكلات طلاق، خطر برای سلامت جسمی است. بر اساس تحقیقات، مردان و زنان بعد از طلاق در مقایسه با افراد متاهل بیشتر در معرض بیماری های قلبی و عروقی هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زندگی بعد از طلاق کلیک کنید.

مشكلات طلاق در جامعه چیست؟

مشكلات طلاق فقط فردی و خانوادگی نیست. افراد به صورت کلی از سوی جامعه نیز باید این مشکلات را تجربه کنند. در این بخش مقاله مشكلات طلاق در جامعه را ذکر کرده ایم.

???? بروز ناهنجاری های جنسی

???? احتمال بروز مشکلات عدیده برای افراد از جمله فرزندان طلاق

????افزایش هزینه های اضافی بر جامعه

???? بروز ناهنجاری های اجتماعی

???? ایجاد خطر برای سلامت روان فردی و اجتماعی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تصمیم برای طلاق کلیک کنید.

کلام آخر

مشكلات طلاق برای همه افراد قابل درک است. این مشکلات تنها در زندگی فردی وجود ندارد و جامعه نیز به شیوه دیگری به این افراد نگاه می‌کند. دید جامعه، مردم و دیگران به قدری تنش زا است که همین امر پیامدهای بدی به همراه دارد. برای رهایی از این آسیب ها حتما از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشكلات طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

حمایت از همسر رضایت از زندگی را افزایش می‌دهد. رابطه یک اتفاق پیچیده ای است که برای پیشرفت نیازمند حمایت و کمک زوجین به طور همزمان است. پشتیبانی از سوی مردان و زنان همیشه از لحاظ مالی نیست. آرامش، عزت نفس، کمک در برابر سختی ها و … زندگی را موفق می‌کند. این حمایت ها باید به شیوه ای باشد که همسر شما برای رفع نیاز ها به دنبال شخص دیگر نباشد.

منبع: حمایت از همسر

حمایت از همسر به منزله مقابله با تنش ها، کاهش اضطراب ها، کسب آرامش، کمک به بهبود زندگی، کنار آمدن با زیاد و کم زندگی و … است. شاید این کار برای مردان اندکی دشوار باشد اما یکی دیگر از جنبه های مهم حمایت از همسر، ابراز احساسات است. شما باید به عنوان یک همسر، شریک احساسی خود را بی نیاز از عشق و علاقه کنید. برای اینکه روش های دیگر پشتیبانی از همسر را بدانید؛ از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پشتیبانی از همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

حمایت از همسر چیست؟

 

پشتیبانی از همسر از اهمیت بالایی برخوردار است. و به منزله سوختن و ساختن جهت پیشرفت در زندگی است. زمانی که زن و شوهر از یکدیگر حمایت کنند؛ حتی اجازه دخالت به دیگران نخواهند داد. زمانی که حمایت وجود داشته باشد، انتقاد و پیشنهاد نیز وجود خواهد داشت. شما به عنوان نزدیک ترین فرد به همسر، باید نقش مهمی را در کاهش استرس، بهبود وضعیت روحی و آرامش داشته باشید. به همین جهت این موضوع را جدی بگیرید. روش هایی برای حمایت از همسر وجود دارد که در این مقاله راجع به آن توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روش های حمایت از همسر چگونه است؟

برای حمایت از همسر روش هایی وجود دارد. این روش ها کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد و به مرور زمان صمیمیت و اعتماد میان زوجین را افزایش می‌دهد. در این بخش مقاله راجع به روش های پشتیبانی از همسر توضیح داده ایم.

???? ارضای نیاز جنسی | حمایت از همسر

ارضای نیاز جنسی روشی برای حمایت از همسر است. رابطه جنسی خوب می‌تواند از میزان استرس و اضطراب روزمره زوجین کم کند. ارضای نیاز جنسی در کنار صمیمیت، اعتماد و … زندگی مشترک موفقی به همراه خواهد داشت.

???? صمیمیت با همسر

صمیمیت با همسر از روش های حمایت از همسر است. زمانی که بین زوجین صمیمیت وجود داشته باشد، آرامش روانی افزایش می‌یابد. این موضوع به بر طرف کردن نیازهای عاطفی کمک می‌کند. بر اساس تحقیقات، زوجین موفق میزان صمیمیت بالایی داشته اند. و علاوه بر زندگی خوب، سلامت روانی و جسمانی زیادی به همراه دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محبت به همسر کلیک کنید.

???? برقراری تماس فیزیکی با همسر

از دیگر روش های حمایت از همسر می‌توان به برقراری تماس فیزیکی اشاره کرد. بر اساس پژوهش ها، برقراری تماس فیزیکی مانند بغل باعث افزایش هورمون ضد درد و شادی آور می‌شود. در واقع با در آغوش گرفتن معشوق احساس خوبی خواهید داشت. حتی بغل کردن همسر باعث افزایش حس امنیت می‌شود. در نهایت با ابراز عشق استرس در زندگی مشترک نیز کاهش می‌یابد.

???? آشنایی با شخصیت همسر و عوامل استرس زا | حمایت از همسر

یکی از روش های حمایت از همسر، آشنایی با شخصیت و عوامل استرس زا است. برای مدیریت زندگی و کاهش استرس لازم است که با شخصیت همسر خود آشنا باشید. آشنایی با ویژگی های همسر بسیاری از روش های برخورد با او را روشن می‌کند. مثلا اگر همسر کمالگرا دارید؛ باید به میزان دقت او برای انجام مراسمات و … توجه کنید. بنابراین با شناخت کافی از شخصیت واکنش های بهتری در مواجهه با رفتار همسر و موقعیت ها نشان می‌دهید.

???? همدلی کردن با همسر

حمایت از همسر به منظور توانایی همدلی نیز می‌باشد. منظور از همدلی این است: زمانی که متوجه ناراحتی های همسر هستیم، با حمایت و راهکارهای خود او را نجات خواهیم داد. در این زمینه ابتدا باید به کل با شخصیت و حالات چهره همسر آشنا باشید. سپس به شناسایی این حالات بپردازید و برای کاهش فشار زندگی تلاش کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه همدردی با دیگران کلیک کنید.

???? گوش شنوا بودن

حمایت از همسر به منزله گوش شنوا بودن است. به عنوان فردی که یک خانواده دارد؛ باید دردها و مشکلات اعضای خانواده را به خوبی گوش دهد. نیازی نیست که همیشه راهکار برای رفع مشکلات اعلام کنید. گاه همین که گوشی برای شنیدن و قابل اعتماد هستید؛ کفایت می‌کند.

???? بیان امیدواری و انگیزه به همسر | حمایت از همسر

برای حمایت از همسر نیازمند بیان خوب برای امید و انگیزه دادن می‌باشید. هر فردی برای ادامه دادن و پیشرفت نیازمند شنیدن امید و انگیزه است. بنابراین این موضوع را در نظر داشته باشید که به همسر خود امید و انگیزه بدهید تا زندگی سرشار از موفقیت داشته باشید.

???? اجازه برای سپری کردن روزها به تنهایی

یکی از کارهایی که برای حمایت از همسر باید انجام داد؛ اجازه برای بیرون رفتن و یا سپری کردن بعضی روزها به تنهایی است. هر فردی برای شارژ شدن نیازمند رسیدگی به خود و تنهایی دارد. به همین جهت اگر همسر شما روزهایی را سپری می‌کرد که نیاز به تنهایی داشت؛ او را تنها بگذارید. حتی این موضوع به نفع شما است که همسرتان با انرژی کامل به سوی شما می‌آید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با همسر کلیک کنید.

???? از روانشناس کمک بگیرید

توصیه ما به شما جهت حمایت از همسر؛ کمک از روانشناس است. اگر قصد زندگی موفق دارید؛ باید برنامه ریزی اصولی داشته باشید. و برای نحوه زندگی مشترک با موضوعات مختلفی آشنا شوید. حتی روانشناس و مشاور به شما کمک می‌کنند تا به شناخت کافی از شما برسند.

کلام آخر

حمایت از همسر باعث بهبود زندگی مشترک می‌شود. زوجین موفق همیشه از یکدیگر حمایت می‌کنند و مانع پیشرفت نمی‌شوند. شما به عنوان همسر تنها نباید به فکر زندگی خود باشید. زندگی مشترک به منظور حمایت ها و صمیمیت دو جانبه است. برای اینکه از روش های حمایتی آشنا شوید؛ نیازمند کمک روانشناس هستید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حمایت از همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

خصوصیات بچه های طلاق با یکدیگر متفاوت است. اما به طور کلی ویژگی های مشترکی بین این افراد وجود دارد. زمانی که زن و شوهر از یکدیگر جدا می‌شوند؛ بزرگ ترین آسیب را به فرزندان وارد می‌کنند. سن فرزند هرچقدر کوچک تر باشد؛ آسیب وارد شده به او جدی تر خواهد بود. در واقع پیامدهای جبران ناپذیری به همراه دارد. 

اما به کل ویژگی های بچه های طلاق در افراد متفاوت به شیوه های مختلفی بر اساس نقاط ضعف و قوت آنها وجود دارد. بر اساس میزان توانایی فرزندان هر کدام آسیب های زیادی می‌بینند. برای جلوگیری از آسیب های طلاق، پدر و مادر باید فرزندان خود را تحت نظارت روانشناس قرار دهند. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید. 

منبع: خصوصیات بچه های طلاق

برای دریافت مشاوره در زمینه بچه های طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

خصوصیات بچه های طلاق

 

بچه های طلاق به دلیل اینکه شرایط خاص در زندگی را تجربه می‌کنند؛ به نسبت افرادی که در کنار پدر و مادر زندگی می‌کنند، خصویات متفاوتی بروز می‌دهند. از خصوصیات بچه های طلاق می‌توان به منزوی بودن، بالا بودن تحمل، دید منفی به ازدواج، قدردان بودن و … اشاره کرد. به دلیل افزایش آمار طلاق، تعداد فرزندان طلاق افزایش یافته است. که این خصوصیات در افراد نیز بیشتر مشاهده می‌شود. 

اما باید برای جلوگیری از افزایش بدترین ویژگی های بچه های طلاق،  از روانشناس و مشاور کمک گرفت. در غیر اینصورت؛ پیامدهای جدایی والدین آینده چنین فرزندانی را به خطر می‌اندازد. در این مقاله راجع به خصوصیات‌ بچه های طلاق صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه والدین سهل گیر کلیک کنید. 

بچه های طلاق چه خصوصیاتی دارند؟

بچه های ‌طلاق از خود خصوصیاتی نشان می‌دهند. که این خصوصیات در افراد متفاوت با شدت مختلفی بروز می‌یابد. برای آگاهی شما عزیزان، این بخش مقاله را به ویژگی های بچه های طلاق اختصاص داده ایم. 

???? احساس گناه بابت جدایی والدین

احساس گناه بابت جدایی والدین از خصوصیات بچه های طلاق است. فرزندان نقش پر رنگی در دعواهای والدین دارند. و زمانی که زن و شوهر در مرحله جدایی هستند؛ دائم در حال ذکر نام فرزند هستند. و همین موضوع احساس گناه را در فرزندان افزایش می‌دهد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج با فرزند طلاق کلیک کنید. 

???? تجربه احساس ناامنی | خصوصیات بچه های ‌طلاق

یکی از خصوصیات بچه های طلاق، تجربه احساس ناامنی است. جدایی والدین باعث فروپاشی خانواده و آسیب های روانی به فرزندان می‌شود. فرزندان در این خانواده احساس می‌کنند که اعتماد به دیگران دشوار است. و همیشه حس ناامنی را تجربه خواهند کرد. 

???? اضطراب و افسردگی

خصوصیات بچه های طلاق در رده آسیب های روانی نیز وجود دارد. این فرزندان به کل افسردگی و اضطراب ناشی از جدایی والدین را تجربه می‌کنند. به همین دلیل زمانی که والدین به روان فرزند خود اهمیت ندهند؛ با احتمال بالایی فرزند مضطرب و افسرده خواهند داشت. 

???? احساس طرد شدگی | ویژگی های بچه های‌ طلاق

یکی از ویژگی های بچه های طلاق، احساس طرد شدگی است. آنها احساس می‌کنند که هیچ یک از والدین علاقه ای به او ندارند که قصد جدایی دارند. این احساس بیشتر زمانی تجربه می‌شود که مساله حضانت و درگیری هایی در این زمینه وجود داشته باشد که کودک در جریان و شاهد آن باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد با بچه های طلاق کلیک کنید. 

???? پرخاشگری

پرخاشگری و تکانشگری یکی از بارز ترین خصوصیات بچه های طلاق است. احساس خشمی که این فرزندان تجربه می‌کنند؛ به مرور به تکانشگری تبدیل می‌شود. خشم سرکوب شده فشار های روانی و آسیب های روانی زیادی به همراه دارد. که نتیجه این خشم سرکوب شده؛ احساس حقارت است.

خصوصیات مثبت بچه های طلاق

 

خصوصیات بچه های طلاق در درجه مثبت نیز وجود دارد. و همیشه نمی‌توان در رابطه با خصوصیات منفی آنها صحبت کرد. بنابراین این بخش مقاله را به ویژگی های مثبت بچه های ‌طلاق اختصاص داده ایم.

➰ درک بیشتر و احساس همدردی

فرزندان طلاق شاهد سختی ها و دعواهای شدید بین پدر و مادر بودند. با مشاهده این چالش ها، آنها می‌توانند توانایی همدردی و همدلی خود را افزایش دهند تا حامیان خوبی شوند. اما این شیوه رفتاری به تربیت والدین نیز مرتبط است. هرچه سن بیشتر باشد، خشم کودک از والد بیشتر می‌شود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید. 

➰ مسئولیت پذیری | خصوصیات ‌بچه های طلاق

یکی از بزرگ ترین ویژگی های بچه های طلاق که در رده مثبت قرار دارد، مسئولیت پذیری است. فرزندی که پدر و مادرش را در کنارهم ندارد؛ برای حمایت بیشتر، مسئولیت های بیشتری هم گردن گرفته است. که این مسئله یک ویژگی عالی برای ازدواج موفق است. 

➰ سازگار بودن

از خصوصیات بچه های طلاق می‌توان به سازگار بودن اشاره کرد. مهارت سازگاری از مهم ترین مهارت های ده گانه است. با آموزش این مهارت فرد در هر شرایطی از زندگی، فعالیت خود را انجام می‌دهد. در واقع گلیم خود را از آب بیرون می‌کشد. این افراد خود را با محیط وفق می‌دهند و آسیب های جدایی والدین را کمتر تجربه می‌کنند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره طلاق کلیک کنید. 

کلام آخر

خصوصیات بچه های طلاق در دسته های مختلفی قرار دارد. گاهی کودک از لحاظ تحصیلی با مشکل روبرو می‌شود؛ گاه بد خلقی می‌کند و … . هر کودک به نحوه متفاوتی پیامدهای جدایی والدین را بروز می‌دهد. و این آسیب ها در درجات متفاوتی قرار دارد. برای درمان حتما باید از روانشناس و متخصص روانشناس کمک بگیرید. تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بچه های طلاق می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

خصوصیات بچه های طلاق چیست؟

از خصوصیات بچه های طلاق می‌توان به احساس طرد شدگی، اضطراب، احساس گناه، پرخاشگری و احساس ناامنی اشاره کرد. 

خصوصیات مثبت بچه های طلاق چیست؟

فرزندان طلاق احساس مسئولیت پذیری بیشتری نسبت به دیگر فرزندان دارند. همچنین از درک بیشتر و سازگاری بالاتری نیز برخوردار هستند. 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

زنم همیشه ناراحته و دلیل این ناراحتی برای من نامفهوم است. چیکار کنم که خانمم خوشحال بشه؟ چرا هر کاری برای همسرم می‌کنم خوشحال نمی‌شه؟ اگر سوالات زیادی در این زمینه فکر شما را به خود درگیر کرده؛ این مقاله مختص شماست. اول از همه در رابطه با عوامل این وضعیت صحبت می‌کنیم. دلایل مختلفی در بروز این رفتار و ناراحتی وجود دارد که در دسته های مختلفی قرار دارد. حالات روحی روانی، درد جسمانی، ناامیدی، مشغله فکری و … همگی در بروز ناراحتی دخیل هستند.

نشانه های ناراحتی همسر را می‌شناسید؟ عدم برقراری ارتباط، افکار منفی، افسردگی، عدم علاقه به مکالمه روزمره و … علائم رفتاری چنین افرادی هستند. معمولا این سوال اینجا برای شما پیش می‌آید که زنم همیشه ناراحته، چیکار کنم؟ پیشنهاد ما این است که از روانشناس و متخصص روانشناس راهنمایی بگیرید تا ریشه مشکلات شناسایی شود. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

منبع: زنم همیشه ناراحته

برای دریافت مشاوره در زمینه زنم همیشه ناراحته می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

زنم همیشه ناراحته

 

این اتفاق برای اکثر زوجین رخ می‌دهد که در طول رابطه ناراحتی همسر را مشاهده کنند. اما شاید برخی از افراد ناراحتی های طولانی مدت دارند و با هر ترفندی نحوه خوشحال نمی‌شوند. خوشحال کردن همسر لازمه هر رابطه موفقی است. برای اینکه همسر خود را از قید و بند ناراحتی نجات دهید؛ باید به دنبال راهکارهای مناسب در زمینه رفع ناراحتی باشید. عده ای از افراد این سوال را می‌پرسند که زنم همیشه ناراحته، چه دلیل برای این ناراحتی وجود دارد و چه راهکارهایی ناراحتی او را رفع می‌کند؟

به طور کلی برای رفع ناراحتی همسر ابتدا باید ریشه اصلی و علت را مشخص کنیم و سپس به دنبال راهکارهای مناسب و کارآمد باشیم. در این مقاله به سوال زنم همیشه ناراحته پاسخ داده ایم. به همین جهت برای آشنایی با تکنیک ها تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خواسته های زنان در رابطه کلیک کنید.

نشانه های ناراحتی همسر

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که از کجا بفهمم زنم همیشه ناراحته؟ خانم هایی که همیشه ناراحت هستند از خود نشانه هایی را بروز می‌دهند. این نشانه ها در دسته های مختلفی قرار دارد و ما برای آگاهی شما در این بخش به این علائم اشاره کرده ایم.

???? همسر شما دچار مشکلات روحی و روانی مانند افسردگی است.

???? همسرتان افکار منفی بسیار زیادی دارد.

????به نگرانی های شما اهمیت نمی‌دهد و علاقه ای راجع به صحبت با آن ندارد.

???? همسرتان برای برقراری ارتباط هیچ تلاشی نمی‌کند.

???? در رابطه با کارهای روزمره و زندگی خود صحبتی نمی‌کند.

دلایل اینکه زنم همیشه ناراحته چیست؟

بعد از اینکه با نشانه ای ناراحتی همسر آشنا شدید؛ حال وقت آن رسیده که به دنبال دلایل باشید. اغلب این سوال پیش می‌آید که دلیل اینکه زنم همیشه ناراحته چیست؟ دلایل متعددی در بروز ین رفتار وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? به او توجه نمی‌کنید.

???? مساله حل نشده باقی مانده است.

????به او احترام نمی‌گذارید.

???? در رابطه هیجان وجود ندارد.

???? ابراز علاقه نمی‌کنید.

????مشکلات مالی بسیار زیادی در زندگی وجود دارد.

???? دچار افسردگی و اضطراب بسیار شدید است.

???? در کارهای خانه او را کمک نمی‌کنید.

????همسر شما طرحواره بازداری هیجانی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول اخلاقی در ازدواج کلیک کنید.

زنم همیشه ناراحته، برای رفع این ناراحتی چیکار کنم؟

 

اگر به دنبال رفع ناراحتی همسر هستید، باید برخی از راهکارها را انجام دهید. این تکنیک ها در دسته های مختلفی قرار دارد. در این بخش مقاله به سوال زنم همیشه ناراحته، چیکار کنم؟ پاسخ داده ایم.

???? علاقه خود را به همسر یادآوری کنید

زنم همیشه ناراحته، چیکار کنم؟ علاقه خودت را یادآوری کن. همه خانم ها علاقه دارند تا به آنها محبت شود. آنها دوست دارند که شما به عنوان همسر همیشه علاقه خود را بروز دهید. در این راه بهتر است که هدیه تهیه کنید و تماس فیزیکی برقرار کنید. هر روز به او یادآوری کنید که چقدر دوستش دارید و برای زنده نگه داشتن عشق تلاش کنید.

???? قدردان همسر خود باشید | زنم همیشه ناراحته

در پاسخ به سوال زنم همیشه ناراحته، چیکار کنم؟ می‌توان گفت که قدردان همسر خود باش. به همسر خود نشان دهید که قدر زحمات او را می‌دانید و اگر او نبود پیشرفتی در زندگی رخ نمی‌داد. بهتر است که به شیوه کلامی و عملی این کار را به نحو احسنت انجام دهید.

???? به حرف های همسر گوش دهید

به جای اینکه دائم گله مند باشید و از جمله زنم همیشه ناراحته استفاده کنید. گاهی به حرف های او گوش دهید. شاید دلیل برای رفع این مشکل پیدا شد. شما وظیفه دارید تا به عنوان یک مرد در زندگی نقش حمایتی نیز داشته باشید.

???? از برقراری تماس فیزیکی نترسید

سوال: زنم همیشه ناراحته چرا خوبی نمیشه؟ جواب: تماس فیزیکی برقرار می‌کنید؟ یکی از کارهایی که به رفع ناراحتی همسر کمک می‌کند؛ برقراری تماس فیزیکی است. در آغوش کشیدن، بوسیدن، نوازش و لمس همسر تنها برای رابطه جنسی نیست. در طول روز هم این کارهای را جهت ابراز علاقه نشان دهید.

???? در تنهایی و جمع از او تعریف کنید | زنم همیشه ناراحته

برخورد با همسر بسیار در رفع ناراحتی کمک می‌کند. به جای اینکه دائم جمله زنم همیشه ناراحته را تکرار کنید، به رفتارهای خود نیز توجه کنید. آیا در جمع از همسرتان تعریف می‌کنید؟ در تنهایی او را مورد پشتیبانی قرار می‌دهید؟ در طول روز چقدر از زحمات او سپاس گذار هستید؟ این ناراحتی ها به رفتارهای شما نیز باز می‌گردد. بنابراین در رفتار خود تجدید نظر کنید و به دنبال رفتار مناسب تری باشید.

???? از روانشناس کمک بگیرید

زنم همیشه ناراحته، هرکاری می‌کنم خوشحال نمی‌شه! اگر تمامی تکنیک ها و راهکارها را انجام دادید؛ باید به دنبال کمک از روانشناس باشید. شاید دلیل روحی روانی در بروز این ناراحتی دخیل است و حتما باید مورد بررسی قرار گیرد. به همین جهت برای کمک به همسر از روانشناس راهنمایی بگیرید.

کلام آخر

احساسات، عواطف و واکنش های همه انسان ها سرشار از بالا و پایینی است. حال بد گاهی برای همه ما رخ می‌دهد و بعد از مدتی خودمان خوب می‌شویم. اما اگر این ناراحتی دائمی باشد؛ باید به دنبال راهکار جدی باشید. مثلا برخی از آقایان همیشه ناله می‌کنند که زنم همیشه ناراحته و نمی‌تونم خوشحالش کنم. اگر این ناراحتی همیشگی است؛ لطفا از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید تا علت اصلی مشخص شود. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زنم همیشه ناراحته می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

احساس خفگی زمانی ایجاد می‌شود که افراد به دلایل مختلف، نتوانند به درستی نفس کشیده و یا علائم مختلفی را در این مورد تجربه کنند. به طور کلی دستگاه تنفسی، یکی از اصلی ترین دستگاه های بدن است که به دلایل مختلفی دچار مشکلاتی می‌شود. احساس تنگی نفس و خفگی، گاهی به دلیل مسائل روانی و گاهی تحت تاثیر مشکلات جسمی است. گاه این موضوع نشانه ای از یک بیماری دیگر است. اگر این موضوع با دیگر علائم همراه شود؛ نشانه ای از یک بیماری جسمانی جدی است. اما اگر به تنهایی و به صورت ناگهانی بروز کند؛ افراد باید آن را پیگیری کرده و دلیل اصلی مشکل را شناسایی کنند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: احساس خفگی در گلو

برای دریافت مشاوره در زمینه استرس و اضطراب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

احساس خفگی

احساس خفگی، وقفه تنفسی  و احساس انقباض در ناحیه قفسه سینه است؛ که  معمولا موقتی بوده و بعد از مدت زمان کوتاهی برطرف می‌شود. اما گاهی می‌تواند منجر به بیهوشی فرد در اثر کمبود اکسیژن گردد. این موضوع گاهی زندگی شخصی و اجتماعی افراد را تحت تاثیر قرار داده و باعث می‌شود تا آنها از حضور در مکان های مختلف و یا شرایط پرهیجان دوری کنند. البته افرادی که دلیل بروز این نشانه را می‌دانند؛ همواره برای آن آماده هستند. اما به طور کلی افراد باید حتی در صورت مشاهده این واکنش برای اولین بار، آن را پیگیری کرده و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

علل احساس خفگی

 

احساس خفگی، همانطور که گفته شد به دلایل مختلفی بروز می‌کند. در واقع وقتی افراد بیماری های زمینه ای دارند؛ باید انتظار بروز چنین نشانه ای را داشته و همچنین بیشتر از قبل مراقب باشند. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شوند.

????حمله پانیک

افرادی که به طور مکرر حملات پانیک را تجربه می‌کنند؛ احساس خفگی را نیز تجربه کرده و مشکلات زیادی را تحمل می‌کنند. معمولا ابتلا به مشکلات روان، افراد را مستعد بروز احساس تنگی نفس و همچنین حملات پانیک می‌کند. چنین افرادی وقتی در معرض محرک های محیطی مختلفی قرار می‌گیرند؛ دچار نشانه هایی مانند بی قراری، گریه، از دست دادن کنترل، تعریق، لرزش، اشکال در تنفس و… می‌گردند. برای آشنایی بیشتر با حمله پانیک کلیک کنید.

????ابتلا به مشکلات قلبی و تنفسی

از طرفی ابتلا به بیماری های جسمانی مختلف مثل مشکلات قلبی و تنفسی نیز منجر به بروز احساس خفگی می‌گردد. برای مثال آسم که یک مشکل تنفسی است باعث تنگی نفس و اختلال در تنفس می‌گردد. چنین افرادی بیشتر احتمال دارد که در هنگام خواب هم چنین نشانه هایی را تجربه کنند. به همین دلیل بهتر است برای درمان این بیماری ها اقدام کرده و از بروز نشانه های تنفسی جلوگیری نمایند.

????فشار روانی

یکی دیگر از دلایل بروز احساس خفگی و کمبود اکسیژن، فشار روانی و استرس های عصبی است. برای مثال برخی از افراد وقتی در دوران پراضطراب و بحرانی زندگی خود قرار دارند؛ نه تنها نشانه های روانی، بلکه علائم جسمانی را نیز تجربه می‌کنند. بسیار احتمال دارد که به طور ناگهانی دچار احساس خفگی شده و از این بابت شوکه شوند.

????مصرف سیگار

مصرف سیگار و دخانیات به طور مکرر نیز احساس خفگی را تشدید کرده و حتی باعث آن می‌شود. سیگار و قلیون، آسیب های زیادی را به ریه ها وارد کرده و ظرفیت تنفسی را کاهش می‌دهند. برخی از افراد همزمان با مصرف این مواد، ورزش هم کرده و فشار زیادی را به ریه های خود وارد می‌کنند؛ که این می‌تواند منجر به بروز نشانه هایی مانند خفگی گردد.

????چاقی مفرط

افرادی که اضافه وزن دارند و یا در گروه افراد چاق قرار می‌گیرند نیز با کمی فعالیت، دچار احساس خفگی شده و باید کمی استراحت کنند. البته این حالت در حالتی غیر از فعالیت بدنی، به ندرت رخ می‌دهد. اما به هر حال می‌توان از بروز آن با لاغری جلوگیری کرد.

انواع احساس خفگی

احساس خفگی همچنین به شکل های مختلفی نیز در افراد ظاهر می‌شود. برخی افراد همواره احساس تنگی نفس کرده و باید سریع تر از افراد عادی نفس بکشند. این موضوع گاهی در مقطعی از زمان به یک دلیل خاص بروز می‌کند که به آن احساس خفگی مقطعی گفته می‌شود. نوع دیگر احساس خفگی حاد است که در آن افراد در هنگام بروز تنگی نفس، دچار علائم شدیدی شده و همچنین به طور مرتب نیز آن را تجربه می‌کنند. از طرفی تنگی نفس حاد منجر به ابتلا به بیماری های دیگری نیز می‌شود.

احساس خفگی مقطعی

احساس‌خفگی مزمن

احساس‌خفگی حاد

رابطه احساس خفگی و اضطراب

در هنگامی که خطر قریب الوقوعی در حال نزدیک شدن به شما است؛ شما دچار اضطراب شده و بدن تمام تلاش خود را می‌کند تا اعضای دیگر را برای مواجهه با این عامل در حالت آماده باش نگه دارد. در چنین شرایطی ریه ها نیز نیاز به میزان اکسیژن بیشتری برای فعالیت دارند. به همین دلیل فرد در هنگام مضطرب شدن، احساس تنگی نفس و خفگی می‌کند. رابطه بین اضطراب و احساس خفگی دو طرف است. استرس و فشار عصبی باعث احساس خفگی می‌شوند.

از طرفی برخی از افراد از اینکه به طور ناگهانی در شرایطی که آمادگی آن را ندارند؛ دچار تنگی نفس شوند؛ استرس می‌‌گیرند. برای مثال شخصی که یک سخنرانی مهم دارد؛ از اینکه در حین سخرانی دچار تنگی نفس و کمبود اکسیژن شود؛ می‌هراسد. این موضوع یکدیگر را تشدید کرده و برای مقابله با آنها در ابتدا باید استرس و اضطراب را کنترل کرد.

راهکارهایی برای درمان احساس خفگی

 

برای مواجهه و یا حتی درمان احساس خفگی در شرایط مختلف، راهکارهایی وجود دارد که افراد بهتر است در ابتدا عامل بروز این احساس را شناسایی کرده و در قدم بعدی از این روش های استفاده کنند. برخی از این روش ها شامل موارد زیر می‌شوند. ‎‌برای اطلاع از راه های درمان استرس و اضطراب کلیک کنید.

✅آرام سازی عضلانی

سعی کنید در ابتدا عضلات خود را آرام و در حالت انبساط نگه دارید. این موضوع باعث کاهش تنش و فشار بر روی لوله های تنفسی و همچنین قفسه سینه می‌گردد و از بروز احساس خفگی جلوگیری می‌کند.

✅ذهن آگاهی برای کاهش احساس خفگی و تنگی نفس

از افکار و احساساتی که برایتان ناخوشایند است اطلاع یافته و از آنها دوری کنید. این موضوع می‌تواند تا حد زیادی از بروز تنگی نفس در شرایط مختلف جلوگیری کند. در واقع حمله پانیک به دلیل همین افکار است که به فرد آسیب زیادی وارد می‌کند. همچنین فراموش نکنید که اگر دچار این علائم شدید؛ تنها نیستید و دیگران به شما کمک خواهند کرد.

✅شناسایی محرک های اضطراب

عواملی را که برایتان استرس و اضطراب را به همراه می‌آورند؛ شناسایی کرده و از آنها برای مدتی دوری کنید. برای اینکار می‌توانید از یک متخصص نیز کمک بگیرید. برای از بین بردن آنها برنامه ریزی کرده و همچنین انرژی لازم را به آن اختصاص دهید.

✅تمرین تنفس برای کاهش احساس خفگی

به طور کلی تمرینات تنفسی، نه تنها باعث آرامش بیش تر و تمرکز بهتر می‌گردند؛ بلکه در غلبه بر احساس خفگی نیز موثر واقع می‌شوند. افراد در برخی از مواقع، بدون اینکه خودشان مطلع باشند؛ نفس شان را حبس کرده و همین باعث استرس و اضطراب بیشتر در آنها می‌گردد.

✅پرهیز از خوراکی های محرک

در چنین شرایطی افراد بهتر است از خوردن خوراکی های محرک و آلرژی زا جلوگیری کرده و رژیم غذایی سالمی داشته باشند. برای درمان احساس خفگیف افراد بهتر است از یک متخصص تغذیه نیز کمک بگیرند. همچنین گاهی مصرف دارو نیز در این زمینه می‌تواند بسیار موثر باشد.

✅کمک گرفتن از مشاور برای احساس خفگی و تنگی نفس

در نهایت اگر احساس خفگی را به دلیل عوامل روانی تجربه می‌کنید؛ برای کاهش آنها باید از یک روانشناس کمک بگیرید. دلایل و عوامل ایجاد کننده استرس و اضطراب را شناسایی کرده و در قدم بعدی با بررسی آنها به طور دقیق، از راهکارها و تمرینات روانشناختی استفاده کنید.

سخن پایانی

تنگی نفس و احساس خفگی یکی از واکنش های طبیعی بدن در هنگام بحران محسوب می‌شود. به طور کلی افراد به اشکال مختلف نسبت به موقعیت های پرفشار روانی واکنش نشان می‌دهند. به همین دلیل بهتر است در این مورد نگران نشده و در صورت بروز آن از یک پزشک و روانشناس کمک بگیرید. در قدم اول سلامت جسمانی را بررسی کرده و در قدم بعدی از راهکارهای روانشناختی بهره گیرید. همچنین این نشانه را جدی گرفته و آن را درمان کنید؛ چرا که احتمالا باعث آسیب به بخش های دیگر بدن نیز خواهد شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه احساس خفگی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تنبیه همسر یکی از روش هایی است زوجین در رابطه با یکدیگر از آنها استفاده می‌کنند تا از بروز اشتباهات جلوگیری کنند. به طور کلی مشاجرات و مشکلات بین همه زوجین وجود دارد. از طرفی همه افراد دچار اشتباهاتی می‌شوند. اما تنبیه نمی‌تواند همواره تاثیر درستی در این زمینه داشته باشد. در واقع استفاده از تنبیه برای هر فردی، دارای پیامدهای زیادی است. اگر افراد به فکر حل کردن مشکل به صورت ریشه ای هستند؛ باید از روش های دیگری در این زمینه استفاده کنند. گاهی افراد تنها برای تخلیه هیجانات منفی خود و یا قدرت نمایی از این روش استفاده می‌کنند. از طرفی تنبیه انواع مختلفی داشته و با توجه به شرایط هر کس می‌تواند تاثیرات متفاوتی داشته باشد.

منبع: تنبیه همسر 

برای دریافت مشاوره در زمینه تنبیه همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تنبیه همسر

از نظر روانشناسی تنبیه و تقویت منفی، متفاوت است. اما چیزی که زوجین در نظر نمی‌گیرند این است که با استفاده از تقویت منفی می‌توانند به اهداف خود برسند و یا رفتار طرف مقابل را تا حدی تغییر دهند؛ اما با تنبیه نه. در روش تقویت منفی شما تنها عامل آزاردهنده را از بین می‌برید و بعد از مدتی دیگر شاهد پیامدهای منفی نخواهید بود. اما در مورد تنبیه، شما خشم و انزجار زیادی را در طرف مقابل ایجاد کرده و آسیب های زیادی به او وارد می‌کنید.

از طرفی گاهی تنبیه واقعا باعث تغییر اوضاع شده  و موثر است. اما زوجین به اینکار عادت کرده و به طور مداوم از آن استفاده می‌کنند که این مورد باعث از بین رفتن اثر تنبیه در دراز مدت می‌گردد. برای جلوگیری از دعوا با همسر کلیک کنید.

انواع تنبیه همسر

 

تنبیه مخصوصا تنبیه همسر، اشکال مختلفی دارد. در واقع زوجین می‌توانند به روش های مختلفی ناراحتی خود را به همسر نشان دهند و یا به طور غیر مستقیم به او بگویند که باید رفتار خود را تغییر دهد. برخی از این انواع، شامل موارد زیر می‌شوند.

1️⃣قهرکردن با همسر

قهر کردن، به خودی خود یکی از انواع تنبیه همسر است. در این روش، افراد به هیچ گونه توضیحی و یا حتی دلیلی، از همسر خود فاصله گرفته و به طور موثر با او ارتباط برقرار نمی‌کنند. در واقع قهرکردن، طرف مقابل را مجبور به انجام کاری می‌کند که در بیشتر موارد باب میلش نیست. قهر کردن به طور مکرر می‌تواند آسیب های زیادی به رابطه وارد کند. برای اطلاع از آثار و پیامدهای قهر با همسر کلیک کنید.

2️⃣بی اعتنایی به او

در رابطه زناشویی افراد نیاز به محبت و توجه دارند. اما برخی از افراد برای تنبیه همسر به او بی اعتنایی می‌کنند. این نوعی باج گیری عاطفی محسوب می‌شوند. چنین افرادی تنها وقتی چیزی می‌خواهند و یا کاری دارند به طرف مقابل توجه می‌کنند. به همین دلیل همواره در حال بی اعتنایی و بی توجهی به طرف مقابل هستند.

3️⃣تحقیر و سرزنش

تحقیر کردن و سرزنش کردن همسر نیز نوع دیگری از تنبیه همسر است. فراموش نکنید که سرزنش کردن و تحقیر دیگران به خاطر اشتباهات شان، نه تنها از بروز مجدد آنها جلوگیری نمی‌کند؛ بلکه از لحاظ روانی نیز آنها را در شرایط بدی قرار می‌دهد. این موضوع از دلایل زیادی نشات می‌گیرد. اما به طور کلی باید در هنگام بحران ها و مشکلات، افراد خونسردی خود را حفظ کرده و به طرف مقابل فشار زیادی وارد نکنند. برای آشنایی با پیامدهای تهدید به طلاق کلیک کنید.

اصول تنبیه همسر

تنبیه همسر اگر به شکل درستی صورت گیرد؛ می‌تواند موثر واقع شده و از بسیاری مسائل نیزجلوگیری کند. در واقع اگر افراد، قصد استفاده از چنین روشی را داشته باشند؛ باید نکاتی را در نظر گرفته و همچنین اصولی عمل کنند.

????مشخص کردن علت تنبیه

در قدم اول بهتر است علت تنبیه همسر را برای او مشخص کنید. برخی از اوقا افراد از رفتار طرف مقابل دچار سردرگمی می‌شوند و به چه علتی در حال تنبیه شدن هستند. این موضوع حتی برای فرد تنبیه کننده هم می‌تواند مفید باشد. چرا که در این صورت قبل از بروز هر رفتاری در رابطه با همسر، به طور منطقی فکر کرده و جنبه های مختلفی در نظر می‌گیرد. بهتر است این مورد را برای طرف مقابل نیز توضیح داده و در این مورد صحبت کنید. برای اطلاع از نشانه های باج گیری عاطفی کلیک کنید.

????جلوگیری از بروز قهرهای طولانی

اجازه ندهید که دوران قهرو تنبیه همسر، برای مدت زمان طولانی ادامه یابد. در واقع در چنین شرایطی افراد به نبود و عدم حضور موثر یکدیگر عادت کرده و نسبت به یکدیگر سرد می‌شوند. قهرهای طولانی موضوعی را حل نمی‌کنند تنها باعث دوری افراد از یکدیگر می‌شوند. از طرفی مشکلات نیز حل نشده باقی می‌مانند.

????داشتن حد و مرز در مورد تنبیه ها

فراموش نکنید که در مورد تنبیه همسر، حد و مرزهایی داشته باشید. در ابتدا شرایط همسر خود را در نظر گرفته و در گام بعدی به این موضوع فکر کنید که نمی‌توان از هر روشی برای همسر استفاده کرد. برای مثال تنبیه فیزیکی همسر، نوعی خشونت خانگی است و آثار و پیامدهای بدی دارد. حتی در صورتی که قصد تنبیه همسر را دارید؛ بهتر است ادب و احترام را رعایت کرده و به اصول اخلاقی پایبند باشند.

دلایل افراد برای تنبیه همسر

 

یکی از دیگر از راهکارهای مواجه با این موضوع، اطلاع از دلایل افراد برای تنبیه همسر است. در واقع گاهی در رابطه زناشویی دوری و یا تذکر در مورد موضوعاتی ضروری است؛ اما در مورد تنبیه باید بیشتر فکر کرد. برخی از افراد تنها به دلیل دنبال کردن الگوهای قدیمی و تنبیه شدن توسط والدین خود، این موضوع را بدون اشکال دانسته و در رابطه با همسر نیز از آن استفاده می‌کنند. از دیگر دلایل این مورد می‌توان به خشم کنترل نشده و یا سرکوب شده اشاره کرد. برخی از افراد به دلیل ویژگی های شخصیتی خو دمانند غرور و خودخواهی و اینکه همواره تصور می‌کنند حق با آنهاست؛ دیگری را تنبیه می‌کنند. اطلاع از این موضوعات باعث می‌شود که افراد بتوانند به شکل موثرتری در این مورد اقدام کنند.

پیامدهای تنبیه همسر

تنبیه همسر، حتی اگر باعث تغییراتی شود؛ اما اگر برای مدت زمان طولانی و به دفعات تکرار شود؛ پیامدها و عوارض جانبی خواهد داشت. برای مثال افراد صمیمیت و علاقه خود را نسبت به دیگری از دست داده و همچنین همواره از مورد سرزنش قرار گرفتن؛ می‌ترسند. کنترلگری تنبیه کننده و همچنین تقویت روحیه برتری در چنین شرایطی افزایش یافته و آنها را در معرض بروز رفتارهای افراطی تری قرار می‌دهد. به همین دلیل پیشگیری از این موضوع، حائز اهمیت است.

سخن پایانی

زوجین در زندگی مشترک، در مقابل رفتارهای اشتباه یکدیگر،واکنش های متفاوتی از خود نشان می‌دهند. تنبیه همسر نیز یکی از روش هاست که در بیشتر مواقع تاثیر مثبتی ندارد. افراد بهتر است در این مورد با همسر خود توافق کرده و صحبت کنند. از طرفی از یک زوج درمانگر کمک گرفته و از روش های بهتری استفاده کنند. فراموش نکنید که نمی‌توان طرف مقابل را طبق خواسته های خود تغییر داد و یا از مهربانی و گذشت او سواستفاده کرد. چرا که در چنین شرایطی مشکلات نه تنها حل نمی‌شوند؛ بلکه پیچیده تر هم می‌شوند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تنبیه همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اصول اخلاقی در ازدواج را هر دختر و پسری باید آموزش ببینند. ازدواج شاید مهم‌ترین پیوندی است که ما در زندگی شکل می‌دهیم. شما با این انتخاب متعهد می‌شوید که برای یک‌ عمر در کنار یک نفر زندگی کنید؛ و تقریبا می‌توانیم بگوییم که صمیمی‌ترین و نزدیک‌ ترین رابطه را با همسرتان خواهید داشت.

پس طبیعی است که نتیجه بگیریم شناخت و رعایت اصول اخلاقی در ازدواج می‌تواند تا حد زیادی به ما کمک کند که این رابطه را به شکل مطلوبی جلو ببریم. رعایت‌ اخلاقیات باعث خواهد شد که بسیاری از مشکلات میان شما و همسرتان هرگز پیش نیایند؛ و حتی صمیمیت میان شما را نیز چند برابر خواهد کرد. پس اگر توجه به اخلاق در ازدواج برایتان مهم است در ادامه همراه ما باشید.

منبع: اصول اخلاقی در ازدواج

برای دریافت مشاوره در زمینه اصول اخلاقی در ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

اهمیت رعایت اصول اخلاقی در ازدواج

 

قبل از هر بحث دیگری بهتر است این سؤال را پاسخ بدهیم که اصلاً اهمیت اصول اخلاقی در ازدواج چیست؟ چرا باید در یک رابطه عاطفی به جای بیشتر کردن عشق و صمیمیت به دنبال اخلاقیات باشیم؟ اولاً این نکته را به خاطر داشته باشید که ازدواج صرفاً یک رابطه عاطفی نیست. شما و همسرتان در تمام جنبه‌ های زندگی شریک یکدیگر هستید و می‌بایست تمامی این ابعاد را به‌ درستی جلو ببرید.

ثانیاً توجه‌ به اصول اخلاقی در ازدواج به‌ صورت غیر مستقیم کیفیت رابطه عاطفی شما را نیز تحت‌ تأثیر خودش قرار می‌دهد. وقتی شما احساس کنید همسرتان با صداقت و تعهد با شما در ارتباط است طبیعتاً بیشتر از زمانی که احساس خیانت کنید او را دوست خواهید داشت. یک نکته دیگر که خوب است به آن توجه کنید این است که دیگران از نوع برخورد شما می‌فهمند که چطور باید با خودتان رفتار کنند. پس اگر می‌خواهید دیگران در رفتارشان با شما به اخلاق و وجدان توجه داشته باشند بهتر است خودتان نیز این موضوع را در رفتارهایتان رعایت کنید. یادتان باشد که رفتار ما نخستین آموزگار دیگران در روابط اجتماعی است.

اصول اخلاقی در ازدواج

 

حالا می‌خواهیم مهم‌ ترین اصولی که به‌ عنوان اخلاقیات باید در رابطه‌تان مورد توجه قرار دهید را با هم بررسی کنیم. یادتان باشد که اخلاقیات و حد و مرزها از یک نفر به نفر بعدی متفاوت خواهند بود. به همین خاطر شما می‌بایست با روشی که در ادامه توضیح می‌دهیم اصول اخلاقی مربوط به خودتان را مشخص کنید. با این‌ حال بعضی از نکات بر اساس آمار سنگ بنای تمامی روابط هستند که ما در ادامه راجع به اصول اخلاقی در ازدواج صحبت خواهیم کرد.

???? رعایت تعهد

وقتی صحبت از رعایت اصول اخلاقی در ازدواج می‌شود احتمالاً تعهد اولین چیزی است که به ذهن همه ما خواهد رسید. درست حدس زده‌اید! وفاداری و حفظ تعهد به همسر اولین و مهم‌ترین ویژگی است که باید آن را در نظر داشته باشیم. در ارتباط با خیانت و شکستن تعهد این نکته را به خاطر داشته باشید که بر خلاف تصور بسیاری از مردم خیانت تنها به معنای داشتن رابطه جنسی نیست.

بلکه هر عملی که شما می‌دانید همسرتان را ناراحت خواهد کرد و قطعاً از او پنهان نگه می‌دارید به‌ عنوان خیانت به حساب خواهد آمد. پس همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر دوست ندارید همسرتان در ارتباطش با جنس مخالف رفتار خاصی داشته باشد شما نیز نباید به خودتان حق بدهید که دست به آن رفتار بزنید.

???? اختلاف‌ نظرهایتان را مدیریت کنید

بعد از خیانت دومین جایی که اصول اخلاقی در ازدواج اهمیت پیدا می‌کند دعواها هستند. در حقیقت یک چالش بزرگ در رابطه شما با همسرتان این است که بتوانید در زمان عصبانیت مناسب رفتار کنید. رفتار مناسب در زمان عصبانیت یعنی اینکه از داد زدن، استفاده از کلمات نامناسب، قهر کردن یا رفتارهایی از این‌ دست خودداری کنید. شما باید بتوانید وقتی از موضوعی ناراحت هستید در یک فضای آرام و منطقی راجع به ناراحتی‌تان صحبت کنید. اگر فکر می‌کنید توانایی کنترل احساسات یا صحبت‌ منطقی را ندارید شاید بهتر باشد برای برطرف‌ کردن این مشکل از یک مشاور متخصص کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی ازدواج کلیک کنید. 

 ???? صداقت داشته باشید

هیچ‌ کدام از ما دوست نداریم که از دیگران دروغ بشنویم و یا آنها چیزی را از ما پنهان نگه دارند. این موضوع به‌ خصوص در زمینه ازدواج اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. شما می‌بایست همیشه در رابطه‌ با همسرتان واقعیت‌ها را با او در میان بگذارید. به خاطر داشته باشید که دانستن مسائل و امکان نظر دادن راجع به آنها یکی از حقوق همسرتان است که نباید زیر پا گذاشته شود. علاوه بر غیر اخلاقی بودن این مسئله به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر همسرتان از جای دیگری متوجه واقعیت بشود آسیب جدی به رابطه‌تان وارد خواهد شد که شاید هیچ جای برگشتی نداشته باشد.

 ???? به آزادی و انتخاب‌های هم احترام بگذارید

یکی از اشتباهات بسیار رایج در جریان ارتباطات این است که ما فکر می‌کنیم از این به بعد چیزی به نام حریم شخصی برای طرف مقابل وجود نخواهد داشت. در واقع انتظار داریم که او همه ساعت‌هایش را با ما بگذراند، ما را در جریان همه چیز گذاشته و تمامی تصمیم‌هایش را با نظر ما بگیرد. اما یادتان باشد که این کار در واقع زیر پا گذاشتن حق آزادی و استقلال طرف مقابل شماست. اگرچه در ارتباط با تمام مسائلی که به رابطه‌تان مربوط می‌شوند شما می‌بایست با هم تصمیم بگیرید.

اما در زمینه مسائل شخصی مثل اموری که به زندگی فردی همسرتان مربوط می‌شود باید اجازه بدهید که او صرفا بر اساس عقاید و خواسته‌های خودش جلو برود. یادتان باشد که شما به‌ عنوان همسر، باید اصول اخلاقی در ازدواج را رعایت کنید و بدانید که تنها بخشی از زندگی طرف مقابل هستید و قرار نیست تمامی زندگی او را تحت‌ تأثیر خودتان قرار بدهید. در نتیجه از انجام رفتارهای مستبدانه یا تحقیر و مسخره‌کردن عقاید طرف مقابل به‌ طور جدی خودداری کنید.

???? احترام به خانواده یکدیگر

یکی دیگر از جاهایی که لازم است اصول اخلاقی در ازدواج را رعایت کنید؛ ارتباط با خانواده و اطرافیان همسرتان است. در ارتباط با این افراد همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که به همان میزانی که خانواده شما برایتان عزیز هستند، خانواده همسرتان نیز برای او مهم هستند. به همین خاطر شما می‌بایست با آنها به شکلی برخورد کنید که در درجه اول رضایت خاطر و آرامش را برای همسرتان به همراه داشته باشد. شما با این کار به وی نشان می‌دهید اشخاص و مسائلی که برای او با ارزش هستند به نظر شما هم مهم می‌آیند؛ و این پیام شما می‌تواند کیفیت ارتباطتان را تا حد زیادی تقویت کند.

???? وظایف و حقوق برابر

یکی از اصول اخلاقی در ازدواج، وظایف و حقوق برابر است. هرگز سعی نکنید از امتیازها و شرایطی که دارید بر علیه یکدیگر و برای برنده‌ شدن استفاده کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که ازدواج مانند یک کشتی است و شما و همسرتان هر دو، مسافرهای آن هستید. پس اگر می‌خواهید این کشتی به سلامت به ساحل برسد می‌بایست هر دو به‌صورت برابر و هماهنگ فعالیت کنید. اگر قرار باشد همه وظایف یا قسمت بیشتر آن بر دوش یک نفر باشد یا یکی از شما حقوق و مزایای بالاتری در رابطه داشته باشد طبیعتا احساس بی‌ عدالتی و مورد ظلم قرارگرفتن در رابطه شما بروز پیدا خواهد کرد.

اگر این وضعیت ادامه یابد، مشکلات ریشه ای تر خواهد شد. اما برای جلوگیری از این مسئله روش های موثری وجود دارد. برای مثال شاید بد نباشد اگر گاهی در انجام کارها به همسرتان کمک کنید؛ یا با یک تشکر به او نشان بدهید که متوجه زحمت‌هایش هستید. اگر با این راه ها مشکلی حل نشد حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج موفق کلیک کنید. 

اصول اخلاقی خودتان را بسازید

همان‌طور که گفتیم اصول اخلاقی در ازدواج موضوعی نیست که در همه ما یکسان باشد. هرکدام از ما نگاه خاصی به مسائل داریم. شاید یکی از چیزهایی که به نظر شما اخلاقی و کاملاً عادی است از نظر همسرتان غیر منصفانه باشد. به همین خاطر بهترین راهکار این است که در ابتدای رابطه‌تان اصول اخلاقی مربوط به خودتان را بسازید.

برای این کار می‌توانید در یک زمان و فضای مناسب با همسرتان گفتگو کنید. یا حتی شاید بهتر باشد اگر قبل از این گفتگو هر کدام از شما نکاتی که به نظرش آمده را بنویسد و اصول اخلاقی‌اش را با خود به جلسه گفتگو بیاورد. شما می‌توانید روی هر کدام از مسائلی که نوشته‌اید با هم صحبت کرده و به یک نقطه مشترک برسید. این نقطه مشترک در واقع قرار دادی است که هردو شما بر اساس آن عمل کرده و در طول رابطه‌تان به آن متعهد خواهید بود.

اصول اخلاقی و اهمیت مشاوره

یکی از نکاتی که مشاوره ازدواج و پیش از ازدواج به شما آموزش می‌دهد اصول اخلاقی در ازدواج است که باید در رابطه‌تان رعایت کنید. با توجه‌ به آنچه در این مطلب گفتیم احتمالاً شما متوجه اهمیت رعایت اخلاقیات در رابطه شده‌اید. پس بهتر است یادگرفتن آنها را جدی بگیرید. به‌ علاوه بسیاری از مواقع اختلاف‌ها بین ما و همسرمان به این خاطر پیش می‌آیند که یکی از طرفین یا شاید هردو ما به اصول اخلاقی یا حقوق دیگری احترام نگذاشته‌ایم.

در این شرایط چه باید کرد؟ چطور می‌توانیم همسرمان را متوجه رفتار اشتباهش و آسیب‌هایی که برای رابطه به همراه می‌آورد بکنیم؟ بهترین پاسخ به این سؤال‌ها این است که از یک مشاور خانواده در این زمینه کمک بگیرید. آنها رابطه شما را به‌ صورت فردی مورد بررسی قرار می‌دهند و بر اساس شرایط خاص رابطه‌تان بهترین مشاوره را برای شما انجام خواهند داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید. 

کلام آخر

اصول اخلاقی در ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار است. و بهتر است که قبل از ازدواج با این اصول آشنا شوید. مشاوره قبل از ازدواج را جدی بگیرید و حتما معیارهای خود را در نظر بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اصول اخلاقی در ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

همسرم در صحبت‌ با من اصلا به رعایت ادب و احترام توجهی ندارد. چطور باید این موضوع را حل کنم؟

بهتر است در یک فضای مناسب با همسرتان صحبت کنید. احساسی را که از رفتار او در شما ایجاد می‌شود برایش توضیح بدهید و با هم به دنبال یک راه‌حل مناسب باشید. اگر فکر می‌کنید این مسائل نمی‌تواند به شما کمک کند بهتر است از یک مشاور متخصص در این زمینه کمک بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

سفلیس یکی دیگر از انواع بیماری های مقاربتی است که منشا آن باکتری است. سفلیس در طی مراحل مختلفی در بدن ظاهر شدن و پیش رونده است. در واقع اگر به موقع درمان  و یا تشخیص داده نشود؛ می‌تواند مشکلات زیادی برای افراد ایجاد کند. سفلیس در بیشتر موارد منجر به بروز زخم‌های عفونی در سطح بدن شده و مشکلات زیادی را برای مبتلایان ایجاد می‌کند. از آنجایی که این بیماری در بدن مدتی به صورت پنهان وجود دارد و هیچ نشانه ای از خود بروز نمی‌دهد؛ تشخیص آن دشوار است. به همین دلیل افراد در این دوران ممکن است که این بیماری را به دیگران نیز منتقل کنند. در این مقاله در مورد راه های انتقال آن به دیگران و همچنین جنبه های دیگر این موضوع صحبت خواهیم کرد. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: سفلیس

برای دریافت مشاوره در زمینه سفلیس می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

سفلیس

سفلیس در مراحل اولیه آن قابل درمان و کنترل بوده؛ اما اگر پیشروی کند؛ می‌تواند منجر به بروز مشکلات بسیار جدی گردد. همچنین بسیار مسری و واگیردار بوده و به سرعت بین افراد منتقل می‌شود. همچنین تفاوت اصلی این بیماری با دیگر بیماری های آمیزشی در این است که سفلیس ممکن است از طریق پوست نیز به دیگری منتقل گردد. به همین دلیل کاندوم تنها راه حفاظت افراد در مقابل این بیماری نیست. در مدت زمانی که فرد از نشانه های خود و یا حتی ابتلا به این بیماری اطلاعی ندارد؛ می‌تواند دیگران را مبتلا کرده و مشکلات زیادی ایجاد کند. برای اطلاع از عوارض جانبی رابطه دهانی کلیک کنید.

نشانه های ابتلا به سفلیس

از آنجایی که بیماری سفلیس انواع مختلفی داشته و همچنین در طی مراحل مختلفی صورت می‌گیرد به همین دلیل نشانه ها در هریک از این مراحل متفاوت است. به همین دلیل بهتر است در ابتدا در مورد این مراحل و انواع اطلاعاتی را کسب کنیم. اما تقریبا اصلی ترین نشانه های ابتلا به این بیماری مقاربتی بروز زخم های عفونی بر پوست است.

راه های ابتلا به سفلیس

سفلیس علاوه بر انتقال از طریق پوست، در حین رابطه جنسی واژینال، مقعدی و دهانی با فرد مبتلایی که در مراحل اولیه قرار دارد نیز؛ اتفاق می‌افتد. همچنین مادران مبتلا نیز می‌توانند به فرزندان خود این بیماری را در دوران بارداری منتقل کنند. فرآورده های خونی آلوده نیز افراد را دچار این بیماری می‌کند. همچنین در مورد انتقال پوستی نیز وقتی فرد با زخم باز شانکر (نوعی زخم بدون درد) فرد مبتلا به صورت مستقیم برخورد کند؛ اتفاق می‌افتد.

انواع مختلف سفلیس

 

سفلیس تقریبا به چهار شکل مختلف بروز کرده که می‌توان از آنها به عنوان مراحل و یا انواع سفلیس یاد کرد. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند.

????اولیه

در نوع اولیه فرد بعد از گذشت 3 الی 4 هفته متوجه ابتلا خود به سفلیس می‌گردد. در این حالت شانکر دردی برای افراد ایجاد نکرده؛ اما به شدت عفونت زاست. زخم ها معمولا بین 10 تا 90 روز ظاهر شده و در هر جای بدن که باشند؛ تقریبا 2 تا 6 هفته باقی می‌مانند.

????ثانویه

در مرحله دوم این بیماری زخم های زگیل مانندی در دهان، مقعد و ناحیه تناسلی ایجاد می‌شوند. همچنین شاهد بروز جوش های بدون خارشی هستیم که زبر، قرمز و قهوه ای بوده، از بالاتنه شروع شده و به مرور زمان به کل بدن گسترش می‌یابند. تب، گلو درد، سردرد، کاهش وزن، تورم غدد لنفاوی و… همگی در این مرحله بروز می‌کنند.

????نهفته

در مرحله نهفته از سفلیس، نشانه های مرحله اول و دوم از بین رفته و دیگر فرد علائم خاصی ندارد. اما همچنان مبتلا و ناقل است. این مرحله ممکن است تا سالها بعد ادامه یابد.

????مرحله سوم

مرحله سوم احتمال دارد 3 تا پانزده سال بعد خود را نشان دهد. در این زمان آسیب ها جدی تر بوده و اندام های مهم تری درگیر می‌شوند. قلب، عروق خونی، کبد، استخوان ها و مفاصل در این مرحله دچار مشکلاتی شده و حتی احتمال مرگ نیز وجود دارد. تورم بافت نرم بدن نیز در این مرحله اتفاق می‌افتد.

تفاوت سفلیس عصبی با ارثی چیست؟

انواع دیگری از سفلیس که با ان روبرو هستیم؛ سفلیس عصبی و ارثی است. در سفلیس عصبی که معمولا در مرحله نهفته یا سوم بیماری بروز می‌کند فرد نشانه های عصبی از خود بروز می‌دهد. در این حالت با نشانه هایی مثل زوال عقل، اختلال در راه رفتن، بی حس شدن اندامها، مشکل در تمرکز، گیجی، سردرد یا تشنج، ضف و مشکل در بینایی و شنوایی را تجربه نماید. اما در مورد سفلیس ارثی که در واقع مادرزادی است . از مادر به جنین منتقل می‌شود؛ نوزاد یا از بین رفته و یا دچار کمبود وزن و مشکلات عفونی می‌گردد. همچنین بسیار احتمال دارد که زودتر از موعد متولد شود.

علل ابتلا به سفلیس

مهم ترین علت انتقال و ابتلا به سفلیس رابطه جنسی و تماس با افرادی است که مبتلا به شانکرو و زخم های باز ناشی از این بیماری هستند. همچنین مادران مبتلا نیز می‌توانند این بیماری را به فرزندان خود منتقل کنند. بیشترین میزان انتقال این بیماری در مراحل اولیه، ثانویه، و گاها نهفته است. فراموش نکنید که این بیماری از طریق استفاده مشترک از توالت، لباس، استخر و ظروف منتقل نمی‌شود.

تشخیص سفلیس

از آنجایی که نشانه های سفلیس ممکن است برای مدتها بروز نکنند؛ قطعی ترین راه تشخیص آن مراجعه به متخصص و آزمایش خون است. همچنین گاهی ممکن است پزشک دستور به نمونه برداری از مایع مغزی نخاعی بدهد که متوجه گسترش آن در نواحی عصبی شود.

عوارض ابتلا به سفلیس

ابتلا به سفلیس مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند که بستگی به مرحله و نوع آن دارد. اما به طور کلی برخی از پیامدها در هر مرحله ای مشترک هستند که شامل سکته مغزی، مننژیت، کاهش حساسیت به درد، ناتوانی جنسی در مردان، بی اختیاری ادرار و… می‌شود. از این جهت پیشگیری و درمان به موقع آن بسیار مهم است.

پیشگیری از سفلیس

پیشگیری از سفلیس با استفاده از روش هایی که وابسته به رابطه جنسی است؛ ممکن است. افراد باید در روابط خود از کاندوم یا دنتال دم استفاده کرده و همچنین از سلامت شریک جنسی خود اطمینان حاصل کنند. از طرفی از رفتارهای پرخطر جلوگیری نموده و همچنین از برقراری روابط جنسی متعدد نیز پرهیز نمایند.

روش های درمان سفلیس

 

درمان سفلیس در مراحل اولیه راحت تر بوده و با عوارض کمتری نیز همراه است. اما هرچه این بیماری پیشروی کند؛ درمان آن دشوارتر و حتی غیر ممکن می‌گردد. همچنین قطعا بهترین راه درمان از این بیماری پیشگیری است و بهتر است افراد فرایند درمان را تحت نظر یک متخصص پیش ببرند. استفاده از روش های خودسرانه، شرایط بیمار را سخت تر می‌کند.

سخن پایانی

سفلیس یکی از انواع خطرناک بیماری های مقاربتی است. از همین رو بهتر است افراد در صورت مشاهده هر یک از نشانه های این بیماری سریعا از متخصص کمک گرفته و از پیشروی آن جلوگیری نمایند. درمان این بیماری برای شریک جنسی نیز ضروری است. همچنین بهتر است در این مورد اطلاعات لازم را با کمک یک متخصص کسب کرده و از آن پیشگیری نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سفلیس می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ماده مخدر قات یکی از انواع مواد مخدر سنتی بوده که با نام خات نیز شناخته می‌شود. این ماده از گیاه گلداری تولید می‌شود که در شرق آفریقا و شبه جزیره عربستان می‌روید. همچنین مصرف این ماده نیز بیشتر در همان نواحی رایج است. اما به طور کلی این گیاه در قسمت‌های زیادی کشت شده و به شکل های مختلفی مصرف می‌گردد. می‌توان برگ این گیاه را یک هفته درون یخچال نگهداری کرده و آن را به همان شکلی که هست مصرف نمود. برخی تصور می‌کنند به دلیل اینکه این ماده گیاهی است؛ اعتیاد ایجاد نکرده و یا عوارض جانبی چندانی ندارد؛ اما این باور اشتباهی است که منجر به اعتیاد بسیاری از افراد می‌گردد. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: ماده مخدر قات

برای دریافت مشاوره در زمینه ماده مخدر قات می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

ماده مخدر قات

در واقع کاتینون موجود در برگ قات است که باعث بروز اعتیاد می‌گردد. ماده مخدر قات جرو محرک ها بوده و اثرات ان مشابه مصرف کوکائین یا مت آمفتامین هاست. این مواد بیشتر وابستگی روانی ایجاد می‌کنند. اما به هر حال بر جسم افراد نیز تاثیر گذاشته و و منجر به بروز پیامدهایی می‌گردند. با اینکه تاثیر این ماده از آمفتامین ها کمتر است، اما دقیقا حالات و عوارضی مانند آنها ایجاد می‌کند. از طرفی مصرف این ماده به صورت تازه نیز تاثیر آن را دوچندان می‌کند. کاتینون موجود در قات را می‌توان به طور مصنوعی در آزمایشگاه ها نیز تولید کرد که در این صورت به آن مت کاتینون یا کرانک نیز می‌گویند.

نشانه های مصرف ماده مخدر قات

 

به طور کلی با مصرف ماده مخدر فرد نشانه هایی مانند بیش فعالی، نشاط، تحریک پذیری، پرحرفی، گیجی و کندذهنی را تجربه می‌کند. معمولا در کشورهایی که این ماده کشت و یا بیشتر مصرف می‌شود بهروری کارگران به شدت کاهش یافته و افراد را دچار مشکلات زیادی می‌کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، مشخص گردید؛ افراد با مصرف این ماده بیشتر احتمال دارد که مشارکت در رفتارهای خشونت آمیز و یا ابتلا به مشکلات روانی را تجربه کند. حتی برخی از افراد بروز تروریست را با مصرف قات همراه می‌دانند. از طرفی شدت و احتمال بروز این نشانه ها در افراد، به عوامل مختلفی بستگی دارد. همچنین اطرافیان می‌توانند با شناسایی این نشانه ها فرد معتاد را شناسایی کرده به آنها کمک کنند. برای آشنایی با علائم اعتیاد کلیک کنید.

نام های مختلف ماده مخدر قات

ماده مخدر قات، همچنین با نام های مختلف جوی صحرایی، چای بوشمان، سالاد آفریقایی، چات، چای حبشه ای و توهای نیز شناخته می‌شود. در واقع این موارد نام های خیابانی این ماده مخدر هستند که افراد بدین وسیله آنها را خریداری می‌کنند.

چه افرادی ماده مخدر قات مصرف می‌کنند؟

همانطور که پیش تر هم به این موضوع اشاره شد؛ افرادی که در نواحی قابل کشت ماده مخدر قات زندگی می‌کنند؛ بیشتر احتمال دارد که به این ماده اعتیاد پیدا کنند. برای مثال افرادی که در کشورهای آفریقایی مانند سومالی زندگی می‌کنند و یا در یمن و اتیوپی از این ماده برای درمان افسردگی، خستگی، زخم معده، افزایش و بهبود عملکرد یا کاهش اشتها و خواب، استفاده می‌کنند. در واقع تا حدی این گیاه برای آنها خاصیت درمانی دارد. حتی در جنگ داخلی سومالی نظامیان و غیر نظامیان نیز در دوران جنگ از این ماده استفاده می‌کردند.

عوارض جانبی مصرف ماده مخدر قات

مصرف ماده مخدر قات، باعث بروز عوارض جانبی مختلفی در بدن می‌گردد. البته این ماده به دلیل اینکه به صورت خوراکی نیز مصرف می‌گردد؛ تاثیراتش دوچندان شده و به صورت مستقیم بر سلامت جسمانی تاثیر می‌گذارد. برخی از مشکلاتی که مصرف این ماده برای افراد ایجاد می‌کند؛ شامل موارد زیر می‌گردد.

پوسیدگی دندان ها و بروز زخم های دهانی

سرطان معده

بروز زخم هایی در معده

ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

بروز مشکلاتی در مجاری ادراری

تحلیل رفتن بیضه ها

سکته مغزی

کاهش وزن نوزادانی که مادر آنها به قات اعتیاد دارند

اعتیاد

از طرفی عوارض جانبی که فرد بلافاصله بعد از مصرف این ماده نیز تجربه می‌کنند نیز شامل بروز رفتارهای جنون آمیز، خستگی، اختلال در خواب و اشتها، بیش فعالی، توهم و افسردگی، می‌شود.

اوردوز با ماده مخدر قات

با اینکه احتمال بروز اوردوز با ماده مخدر قات بسیار کم است؛ اما باید این احتمال را در نظر گرفته و از آن پیشگیری نمود. وقتی افراد به صورت مکرر و به مقدار زیاد از این ماده استفاده می‌کنند؛ دچار مسمومیت شده و عوارض جانبی را مانند بزرگ شدن مردمک چشم، افزایش دمای بدن، افزایش فشار خون، نارسایی کلیوی، شکم درد، درد در ناحیه قفسه سینه و حتی سکته قلبی را تجربه می‌کنند. بروز این نشانه ها حتی نشانه اعتیاد فرد به این ماده این می‌باشد. به همین دلیل افراد در صورت مواجه با این علائم با به مراکز درمانی مراجعه کرده و از متخصص نیز کمک بگیرند.

اعتیاد به ماده مخدر قات

اگر تصور می‌کنید که ماه قات هیچ گونه ضرری برای افراد نداشته و تنها یک شادی بخش یا داروی گیاهی بدون عوارض است؛ احتمالا مدت زمان کوتاهی شاهد مصرف آنها بوده اید. چرا که با ادامه دادن مصرف این ماده، فرد دوز مصرفی اش افزایش یافته و مشکلات زیادی را تجربه می‌کند.

همچنین افراد بعد از قطع مصرف این ماده حتی برای مدت زمان کوتاهی شاهد بروز علائم ترک در خود هستند و از این طریق متوجه وابستگی و اعتیاد می‌گردند. بهتر است در صورت اعتیاد به این ماده، مصرف آن را به صورت ناگهانی قطع نکرده و فرایند ترک را به صورت اصولی پیش ببرید.

تشخیص اعتیاد به ماده مخدر قات

به طور کلی بیشتر مواد مخدر علائم یکسانی برای افراد ایجادمی‌کنندکه با توجه به آنها می‌توان متوجه این موضوع شد. از طرفی نمی‌توان فهمید که فرد دقیقا از چه ماده مخدری استفاده می‌کند. بهتر است برای تشخیص دقیق و همچنین کمک کردن به فرد معتاد از یک متخصص کمک بگیرید. پزشک در ابتدا نشانه های ظاهری و علائم فیزیکی را بررسی کرده و در قدم بعدی با استفاده از آزمایش هایی از این موضوع اطمینان حاصل می‌کند.

بعد از ترک اعتیاد به ماده مخدر قات

 

فراموش نکنید که برخی از عوارض اعتیاد به ماده مخدر قات، برای مدت زمان طولانی ادامه می‌یابند. به همین دلیل حتی بعد از ترک اعتیاد نیز افراد باید مواردی را رعایت کرده و همچنین دوران نقاهت را به صورت اصولی پشت سر بگذارند. بهتر است افراد بعد از دوران سم زدایی، از خدمات روانشناختی نیز استفاده کرده و در طول این دوران از یک پزشک و روانشناس کمک بگیرند.

سخن پایانی

بهتر است افراد اعتیاد به ماده مخدر قات را جدی گرفته و در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشند. با اینکه میزان مصرف این ماده در کشور ما پایین است؛ اما به دلیل باورهای غلطی که در این زمینه وجود دارد افراد از خطرات آن مطلع نبوده و گرفتار اعتیاد به آن می‌گردند. در صورت مشاهده نشانه های اعتیاد به این ماده افراد باید از متخصص کمک گرفته و همچنین خود نیز انگیزه و انرژی کافی در این مورد داشته باشند. افراد می‌توانند در این زمینه از روانشناس نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ماده مخدر قات می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

خیانت مادر یکی از مسائلی است که پذیرش آن بسیار سخت و دشوار است. متاسفانه فرزندان زیادی تجربه خیانت مادر را داشته اند. این فرزندان آسیب‌های فراوانی را تجربه می‌کنند که آینده آن ها هم را تحت تاثیر قرار خواهد داد. مادری که به همسر خود خیانت می‌کند، وقتی برای تربیت فرزندان نمی‌گذارد. به مرور زمان پرخاشگر خواهد شد و هیچ زمانی برای فرزند خود نخواهد گذاشت.

منبع: خیانت مادر

به طور کل زندگی مختل می‌شود و مانند قبل دیگر هیچ چیزی جای خودش نخواهد بود. زمانی که یک فرد خیانت مادر را مشاهده می‌کند به سختی می‌تواند این موضوع را هضم کند. مخصوصا زمانی که فرزند پسر باشد. اگر این فرد متوجه این رفتار و عملکرد مادر خود باشد؛ با تندخویی و پرخاش با او برخورد خواهد کرد. جهت جلوگیری از بروز این رفتار ها، حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

خیانت مادر چیست؟

 

همیشه فرزندان در ناخودآگاهشان مادران را فرشته های آسمانی می‌دانند. به همین دلیل زمانی که نسبت به خیانت مادر آگاه شوند، روح و روان آن‌ها به کل بهم می‌ریزد. در نتیجه روابط مادر فرزندی دچار تنش می‌شود و ذهنیت فرزند به طول کل خراب خواهد ‌شد. زمانی که خیانت‌مادر وجود داشته باشد؛ احساس تنفر، افسردگی و … در فرزندان ایجاد می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های خیانت زنان کلیک کنید.

به طول کل خیانت مادر به پدر به دلایل متفاوتی بروز می‌کند که می‌توان به ناکامی جنسی، احساس تنهایی، نیاز مالی، اختلالات شخصیتی و … اشاره کرد. اما هیچ کدام از این عوامل قانع کننده نیست. نحوه برخورد با مادر هنگام خیانت بسیار حائز اهمیت است که در این مقاله شرح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. و توصیه می‌شود که حتما برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

دلایل خیانت مادر

خیانت مادر یک دلیل بزرگ دارد که آن هم عدم رضایت از زندگی مشترک است. اما دلایل دیگری نیز در بروز خیانت‌مادر وجود دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? احساس تنهایی زیاد

???? ناتوانی های جنسی

???? اختلالات رفتاری

???? مشکلات روحی

???? ناتوان بودن در خویشتن داری

???? نیاز به همراه

???? نیاز مالی و فقر

???? خطاهای ناخواسته

???? درگیری با مسائل خارج از کنترل

???? اجبار همسر

???? مشکلات ارتباطی با همسر

???? تنوع طلبی

???? مشکلات دوران کودکی

???? بهره هوشی پایین

???? نیاز به محبت

???? تجربه تروما

???? اختلالات روان شناختی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت خیانت به همسر کلیک کنید.

پیامدهای خیانت مادر

همانطور که گفته شد، خیانت مادر همراه با پیامدهای فراوان است. کسانی که شاهد خیانت والدین هستند؛ در معرض پیامدها و مشکلات آسیب زا قرار می‌گیرند. که برای آینده آنها بسیار خطرناک است. در این بخش مقاله عواقب این نوع خیانت برای فرزندان را توضیح داده ایم.

???? مشکلات روانی

???? بی اعتمادی

???? استرس رهایی

???? افسردگی

???? بی انگیزگی

???? تفاوت در روند شکل گیری سیستم عصبی

???? عدم حس وفاداری نسبت به همسر آینده

???? مشکلات گوارشی

???? درگیری های ذهنی

???? زندگی بدون شور در آینده

???? استرس همیشگی

???? ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران

???? آشفتگی و عصبی بودن کودک

???? احساس همدردی با پدر

???? عدم احساس ترحم

???? نادیده گرفته شدن از سمت مادر

???? دوری از مادر

???? عدم تحمل حضور مادر

???? ترس از تمسخر دوستان

???? بدبینی به مادر

???? مقصر دانستن مادر در تمامی مراحل زندگی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آسیب های خیانت کلیک کنید.

روش های برخورد با خیانت مادر

 

خیانت مادر نیازمند روش برخوردی مناسب است. زمانی که با مادر خیانت کار روبرو هستید باید برخی از کارها را انجام دهید. که در این بخش مقاله راجع به آنها توضیح داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کشف خیانت همسر کلیک کنید.

???? احساسات خود را بروز دهید

اولین قدم برای برخورد با خیانت مادر، بروز احساسات است. مادر شما باید متوجه شود که با این رفتار چه احساسی در شما زنده کرده است. غم، ناراحتی، اندوه، خشم، شوک، نفرت، بی اعتمادی، سردرگمی، تنهایی و شرم احساساتی هستند که فرزند مادر خیانت کار تجربه می‌کند. بهتر است که احساسات خود را با مادر در میان بگذارید تا به مرور زمان با توجه به احساسات فرزند خود، برخورد بهتری داشته باشد.

???? آرامش خود را با دوری از مادر دریافت کنید

زمانی که تازه با خیانت مادر آشنا شده اید؛ حجم بسیار زیادی از خشم بر دل شما می‌نشیند. به همین جهت، برای آرام سازی خود تنها شوید. از مادر خود فاصله بگیرید و با دوری از او به هم آرامش به شما باز می‌گردد و هم به راحتی می‌توانید به دنبال روشی منطقی برای برخورد باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد با خیانت زنان کلیک کنید.

???? به مادر بی احترامی نکنید

فراموش نکنید که مادر شما هر کاری که انجام دهد، لایق بی احترامی فرزندان نیست. به همین جهت نباید به او بی احترامی کنید. هرچه باشد او هنوز هم مادر شماست. به جای اینکه بی حرمتی کنید؛ از روش های مختلف برای جذب او استفاده کنید. تا راحت تر شرایط را کنترل کنید.

???? دلایل خیانت مادر را بررسی کنید

در بخش های قبلی راجع به دلایل خیانت مادر صحبت کرده ایم. بهتر است که قبل از برخورد با مادر خود؛ به دنبال دلایل خیانت باشید. که آیا این دلایل از نظر شما منطقی است یا خیر؟ با بررسی این دلایل راحت تر متوجه خواهید شد که چگونه باید با مادر خود برخورد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پیشگیری از خیانت همسر کلیک کنید.

???? با مادرتان صحبت کنید

برای اطلاع از دلیل خیانت مادر، با او صحبت کنید. بعد از اینکه تمامی مراحل را سپری کردید؛ با آرامش و صبوری با او صحبت کنید. با مکالمه و صحبت متوجه خواهید شد که ایراد کار کجاست. هنگام مکالمه، توهین و تحقیر ممنوع است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنار آمدن با خیانت همسر کلیک کنید.

کلام آخر

خیانت مادر سنگینی بسیار زیادی بر روان آدمی به همراه دارد. زمانی که فرزند از این موضوع مطلع شود، به سختی می‌تواند بپذیرد که مادرش در کنار مرد دیگری قرار دارد. در این شرایط خشم و نفرت سراسر وجود فرد را در بر می‌گیرد. باورها و تمامی تصمیمات فرد تحت تاثیر این واقعه قرار می‌گیرد. تعارض در معنای مادری فرد را به نابود کرده و او را با مشکلاتی مثل شک و تردید، احساس طرد شدگی، افسردگی، اضطراب، ناامیدی، انزجار و نفرت … مواجه می‌کند. به همین دلیل حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید تا روش های برخورد با خیانت مادر را به شما آموزش دهد. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

وظیفه زن در خانه شامل طیف وسیعی از فعالیت ها و حتی رفتارها می‌شود. معمولا انجام امور خانه را وظیفه زنان می‌دانند. اما دیگر اینگونه نیست. امروزه زنان نقش‌های مهم و اساسی در بیرون از خانه به عهده دارند و برای انجام کارهای خانه، نیاز به کمک همسر و یا سایر اعضا دارند. همچنین اگر هر دو نفر شاغل باشند؛ زن و شوهر باید در کنار یکدیگر وظایف مربوط به خانه را انجام دهند. به طور کلی زنان نقش های مختلفی را در زندگی دارند و به همین دلیل انتظار بیشتری نیز از آنها می‌رود. آنها علاوه بر تمام فعالیت هایی که در زندگی شخصی و حرفه ای خود دارند باید به آرامش و امور منزل نیز اهمیت داده و آنها را مدیریت کنند. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

منبع: وظیفه زن در خانه

برای دریافت مشاوره در زمینه وظیفه زن در خانه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

وظیفه زن در خانه

به طور کلی وظیفه زن در خانه و نقش او، با گذشت زمان دچار تغییراتی شده و عوامل زیادی بر آن تاثیر گذاشته اند. از طرفی این موضوع در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است و افراد به شکل های گوناگونی نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند. امروزه مردان بیشتر از قبل به زنان در امور منزل کمک کرده واز طرفی دیگر زنان نیز بیشتر از قبل در اجتماعات حضور دارند. اما این به معنی بی ارزشی کارهای خانه و یا شغل خانه داری نیست. بسیاری از زنان اظهار می‌کنند انجام کارهای خانه برای آنان بسیار سخت تر از هرکار دیگری است. برای آشنایی با نشانه های همسر مسئولیت پذیر کلیک کنید.

نقش های زن در خانه

 

زنان در خانه دو وظیفه اساسی و مهم دارند. آنها با ورود به زندگی مشترک و زندگی به صورت مستقل از خانواده خود؛ یا به عنوان یک همسر ظاهر می‌شوند و یا مادر. در هر صورت آنها باید کارهایی را در خانه انجام داده و محیطی را فراهم کنند. در این قسمت به بررسی این دو نقش و وظایف مربوط به آنها صحبت می‌کنیم.

مادر

یکی از مهم ترین و همچنین زیباترین نقش هایی که یک زن می‌تواند در زندگی داشته باشد؛ مادری و فرزندپروری است. مادران اولین معلم کودکان خود هستند و مفاهیم زیادی را به آنان آموزش می‌دهند. به همین دلیل اختصاص زمان و انرژی کافی به این موضوع یک وظیفه زن در خانه محسوب می‌شود. این موضوع به قدری اهمیت دارد؛ که بسیاری از بزرگان در مورد آن صحبت کرده و حتی احادیثی نیز در این زمینه وجود دارد.

همسر

حتی اگر افراد فرزندی هم نداشته باشند؛ بازهم وظیفه همسری به عهده آنهاست. زن، نزدیک ترین فرد به همسرش است. به همین دلیل باید در مسائل مختلف به او کمک کرده بتواند آرامش را فراهم کند. شاید شما هم این ضرب المثل معروف را که پشت هر مرد موفقی یک زن قرار دارد؛ شنیده باشید. این موضوع حقیقت دارد؛ چرا که همواره فردی باید فردی در زندگی مشترک از خود فداکاری و ایثار نشان دهد تا دیگری بتواند پیشرفت کند. با اینکه زوجین باید با یکدیگر همکاری کنند؛ اما در بیشتر موارد زنان اینکار را انجام می‌دهند.

انواع وظیفه زن در خانه

 

مسائلی که در خانه وجود دارند؛ بهتر است به وسیله هر دو نفر و یا کل اعضای خانواده برطرف شوند. اما برخی از کارها بیشتر توسط زنان انجام می‌شوند. اما هیچ قانون قطعی در این زمینه وجود ندارد و زوجین می‌توانند در مورد آنها توافق کنند. به طور کلی برخی از فعالیت هایی که بیشتر به عنوان وظیه زن در خانه شناخته می‌شوند؛ شامل موارد زیر هستند. برای اطلاع از نشانه های خانواده سالم کلیک کنید.

بچه داری

همانطور که پیش تر هم در مورد آن توضیح داده شد؛ بچه داری و مادری یکی از وظایف زنان در خانه است. در صورت حضور فرزندان، مادران زمان بیشتری را با آنها گذرانده و حتی آنان نیز نیاز بیشتری به مادر دارند. به طور کلی برخی از زنان تا مدت زیادی بعد از تولد فرزندشان، کارهای دیگر را رها کرده و تنها به فرزندپروری می‌پردازند. حتی با حضور عضوی جدید در خانه، انجام امور دیگر نیز دشوار می‌شود. به همین دلیل در چنین شرایطی همکاری دیگر اعضا مخصوصا پدر بسیار حائز اهمیت است.

برطرف کردن نیازهای همسر جزو وظیفه زن در خانه

از زنان انتظار می‌رود که علاوه بر تمام مسائلی وجود دارند؛ به عنوان یک همسر خوب نیز برای همسر، نیارهای او را برطرف کنند. برای مثال نیاز به رابطه جنسی یکی از موضوعات مطرح در زندگی مشترک است. که زنان باید در این مورد با همسر خود همکاری کنند. البته این به معنی تن دادن به رابطه جنسی به اجبار و یا بدون میل نیست. اما زنان نباید به دلیل فشار و خستگی که از وظایف خود، تجربه می‌کنند؛ این مورد را از رابطه خود حذف نمایند. حتی آشپزی و اهمیت دادن به تغذیه مناسب اعضا نیز یکی از وظایفی است که معمولا به عهده زنان است.

برقراری نظم و آرامش در زندگی

زنان یکی از عوامل مهم برای برقراری نظم و آرامش در زندگی هستند. در واقع آنان می‌توانند تعادل را میان همه چیز برقرار کرده و امور را مدیریت کنند. مردان و زنان کامل کننده یکدیگر هستند اما معمولا زنان، تلاش بیشتری در این زمینه می‌کنند. البته این ملزم برخورداری از سلامت روان در زنان است. زنان باید به این مورد اهمیت داده و همچنین همراه و دوستی برای همسر و حتی فرزندان خود باشند. حمایت زنان می‌تواند تا حد زیادی باعث فراهم شدن بستری مناسب برای پیشرفت و موفقیت باشد.

مدیریت امور خانه

بیشتر کارهای خانه به عهده زنان است. معمولا آنان باید به آشپزی و نظافت و حتی زمان آنها توجه کنند. از آنجایی که آنان بیشتر از هر فرد دیگری از برنامه های تمام اعضا اطلاع دارند؛ می‌توانند برنامه ریزی درستی کرده و به همه امور رسیدگی کنند. برای مثال آنان می‌دانند که بچه ها چه زمانی از مدرسه تعطیل می‌شوند و یا همسر چه زمانی به خانه برمی‌گردد. از همین رو زمان خواب و بیداری و غذا خوردن را بر این اساس تنظیم کرده و به امور نظم می‌دهند.

اهمیت دادن به خود | وظیفه زن در خانه

بعد از تمام این موارد، زنان باید به خواسته ها و نیازهای خود نیز اهمیت داده و برای سلامت خود نیز اهمیت قائل شوند. در واقع زیبایی و آراستگی و همچنین پرانرژی بودن نیز، وظیفه زن در خانه است. آنان نباید بیش از حد به خود سخت گرفته و یا فشار وارد کنند. حتی می‌توانند از دیگران نیز برای انجام امور کمک بگیرند. کمک گرفتن از دیگران به معنی عدم مسئولیت پذیری و یا حتی ناتوانی آنان نیست. با سلامت و آرامش زنان از هر نظر، خانواده نیز از وضعیت بهتری برخوردار است.

سخن پایانی

زنان محرکی برای پیشبرد زندگی مشترک در جنبه های مختلف هستند. وظیفه زن در خانه چیزی بسیار پیش تر از چیزی است که به نظر می‌آید. به همین دلیل زنان باید در این مورد تلاش زیادی بکنند. این به معنی گذاشتن بار تمام امور بر دوش زنان نیست. به طور کلی زوجین باید در شرایط مختلف در کنار یکدیگر بوده و همکاری داشته باشند. بهتر است افراد به صورت عادلانه و مشخص وظایف را تقسیم کرده و تعادل را برقرار کنند. برای این مسائل هیچ قانون مشخصی وجود ندارد و یا مطلق نیستند به همین دلیل هر دو نفر باید انعطاف پذیر بوده و مشارکت داشته باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه وظیفه زن در خانه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

سیگار الکترونیکی انواع مختلفی داشته و در بیشتر موارد برای ترک استفاده می‌شود. اما در واقع خود تبدیل به عادت جدیدی شده و افراد را درگیر می‌کند. با اینکه این سیگارها در بیشتر موارد با اسانس های صنعتی کار می‌کنند و نیکوتین ندارند؛ اما بازهم معایبی داشته و منجر به آسیب به بدن می‌گردند. استفاده از این وسیله الکترونیکی در میان جوانان و نوجوانان شایع‌تر است. آن‌ها گاه به دلیل حس هیجان طلبی و کنجکاوی از این وسیله استفاده می‌کنند. اما اینکه این وسیله چقدر در ترک موثر است و یا چگونه بر بدن تاثیر می‌گذارد؛ موضوعی است که در این مقاله قصد پرداختن به آن را داریم. بهتر است افراد در این مورد اطلاعات کافی را کسب کرده تا دچار اعتیاد و مشکلات جسمانی نشوند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: سیگار الکترونیکی

برای دریافت مشاوره در زمینه سیگار الکترونیکی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

سیگار الکترونیکی

سیگار الکترونیکی با حرارت دادن اسانس و یا جویس داخل آنها، عمل کرده و دود زیادی ایجاد می‌کند. امروزه انواع مختلفی از این دستگاه وجود دارد که افراد بسته به میزان استفاده خود از دستگاه آنها را انتخاب می‌کنند. استفاده از این دستگاه ریه ها را تحریک پذیر کرده و افراد را بیشتر در معرض بیماری های تنفسی قرار می‌دهد.

از طرفی این دستگاه باعث ترک هرگونه دخانیات نمی‌گردد؛ در واقع تنها جایگزینی برای سیگار است. برخی معتقدند که هیچوقت نمی‌توان سیگار را ترک کرد. اما فراموش نکنید که با اینکه اینکار بسیار دشوار است؛ اما شدنی است و حتی بدون استفاده از سیگارهای الکترونیکی نیز می‌توان این کار را انجام داد. برای اطلاع از راه های ترک سیگار کلیک کنید.

انواع سیگار الکترونیکی

 

سیگار الکترونیکی در شکل های مختلفی وجود دارد. اما در واقع ماهیت همه آنها یکسان است. برخی معتقدند میزان ضرر آنها برای بدن متفاوت است. اما در این مورد نیز اطلاعات ضد و نقیضی وجود دارد. تفاوت آنها در بیشتر موارد در ترکیبات اسانس ها و جویس ها و یا عملکرد آنها است. برخی از انواع سیگارهای الکترونیکی شامل موارد زیر می‌شوند.

⭕سیگالایک

این نوع از سیگار الکتریکی، همانطور که از اسم آن هم مشخص است؛ ظاهری مانند سیگار داشته و به شکلی طراحی شده است که استفاده از آن برای مدت زمان طولانی خسته کننده نباشد. این دستگاه نیز قابل شارژ و تعویض بوده و همچنین می‌توان درون آن از جویس و نمک نیکوتین نیز استفاده کرد.

⭕پاد

پاد نیز ظاهری مسطح داشته و در مقایسه با انواع دیگر سیگار الکترونیکی کمی سنگین تر و بزرگ تر است. اما مانند انواع دیگر باتری قابل شارژ داشته و می‌توان از اسانس های مختلفی برای آنها استفاده کرد.

⭕ویپ خودکاری

ویپ های خودکاری یکی از انواع تکامل یافته سیگار الکترونیکی هستند. در واقع آنها ظاهری بسیار کوچک مانند یک سیگار داشته و از دو قسمت باتری و قسمت مربوط به جویس، تشکیل شده اند. اندازه باتری نیز در آنها در مقایسه با انواع دیگر کوچک تر است.

⭕کیت های جعبه ای

کیت های جعبه ای در مقایسه با انواع قبلی اندازه بزرگ تری داشته اما از طرفی طول عمر باتری های آنها بیشتر از سایرین است. این کیت ها مجهز به سیستم تنظیم دما و تغییر توان دستگاه هستند.

نحوه شارژ سیگار الکترونیکی

در بیشتر موارد سیگار الکترونیکی با کابل USB شارژ شده و برقی هستند. اما در مواردی این دستگاه دارای باتری های قابل شارژی نیز می‌باشند. افراد می‌توانند با استفاده از برق شهری آنها را شارژ کرده و از آنها استفاده کنند. همچنین اسانس و جویس آنها نیز باید به طور مرتب تعویض گردد.

میزان نیکوتین سیگار الکترونیکی

میزان نیکوتین موجود در سیگار الکترونیکی های مختلف، متفاوت است. البته همیشه برچسب هایی برروی این سیگارها تعبیه می‌شود که میزان نیکوتین را نشان می‌دهد. اما براساس مطالعات انجام شده در این مورد، این اطلاعات به طور کامل قابل اعتماد نیستند. معمولا این سیگارها با مقادیری مانند 0، 3، 6 و 12 در بازار عرضه می‌گردد.

میزان نیکوتین جویس ها بر اساس هر میلی گرم محاسبه می‌شود. برای مثال در یک جویس 40 میلی لیتری، تقریبا 200 میلی گرم نیکوتین وجود دارد که به معنی 50 میلی گرم در هر میلی لیتر است. به همین دلیل مصرف این این نوع از سیگارها گاهی معادل و یا حتی بیشتر از خود سیگار ضرر دارند.

میزان ضرر سیگار الکترونیکی برای بدن

در بیشتر موارد تصور می‌شود که سیگار الکترونیکی، ضرر کمتری در مقایسه با سیگار عادی دارد. اما بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه میزان دود سمی خارج شده از سیگار های الکترونیکی برای اثبات این موضوع کافی نیست. در واقع به دلیل اینکه در بیشتر موارد این جویس ها دارای اسانس های شیرین و طعم دارد هستند؛ می‌توانند آسیب بیشتری برای سلامت دهان و گلو داشته باشند. همچنین آنها نیز دقیقا مضرات سیگار را برای بدن داشته، اما به مقدار کمتر.

تاثیر سیگار الکترونیکی بر ترک سیگار

از طرفی همانطور که گفته شد؛ بیشتر افراد برای ترک از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کنند که گاهی موثر نیز هست. در واقع اینکار تنها عادت های رفتاری افراد را تغییر می‌دهد اما تفاوتی در ترک اعتیاد آنها به سیگار ایجاد نمی‌کند. حتی گاها دیده شده است که چنین افرادی بیشتر از سیگار های الکترونیکی در مقایسه با سیگار عادی استفاده می‌کنند تا بتوانند به لذت حال از سیگار دست یابند. پس به طور قطعی نمی‌توان گفت که یکی از راه های ترک سیگار استفاده از سیگار الکترونیکی است. برای آشنایی با راه های ترک عادت های بد کلیک کنید.

معایب سیگار الکترونیکی

 

 

استفاده از سیگار الکترونیکی نه تنها خود منجر به اعتیاد در مصرف کنندگان جوان تر می‌گردد؛ بلکه آسیب های زیادی را نیز برای سلات جسمانی دارد. نیکوتین و ترکیبات موجود در جویس ها در یادگیری و حواس افراد اختلال ایجاد کرد و همچنین بر سلامت دندان ها نیز موثر است. از طرفی این وسیله مشکلات قلب و عروقی را باعث شده و همچنین منجر به آسیب به ریه ها می‌گردد. افراد باید بعد از کنار گذاشتن سیگار به فکر ترک سیگار الکترونیکی نیز باشند؛ تا از بروز مشکلات ناشی از آن نیز پیشگیری کنند.

سخن پایانی

به طور کلی در مورد مزایا و معایب سیگار الکترونیکی، نظرات مختلفی وجود دارد. انتخاب این وسیله برای ترک سیگار یک انتخاب شخصی است و معمولا متخصصین آن را پیشنهاد نمی‌کنند. این دستگاه می‌تواند به اندازه سیگار آسیب زا بوده و مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند. از همین رو بهتر است افراد در این مورد اطلاعات کافی را کسب کرده و در قدم بعدی آن را برای استفاده انتخاب کنند. همچنین در زمینه ترک سیگار بهتر است افراد از یک متخصص کمک گرفته و خودسرانه عمل نکنند. انجام این فرایند به صورت اصولی نه تنها عوارض آن را کاهش داده بلکه باعث می‌شود سریع تر نیز انجام گیرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه سیگار الکترونیکی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

از مادر بودن خسته شدم، از بچه داری خسته شدم؛ چیکار کنم؟ این اتفاق اغلب برای مادرهایی رخ می‌دهد که فرزندانی شلوغ دارند و دیگر توان دویدن پا به پای با او را ندارند. فرزندپروری همانطور که یک معجزه و عشق محسوب می‌شود؛ دشواری‌هایی نیز به همراه دارد. به همان اندازه که این رویداد باعث شادی است؛ به همان اندازه نیز باعث خستگی می‌شود. اما اگر از دید دیگری به این موضوع نگاه کنیم؛ هستند افراد بسیار زیادی که حسرت مادر شدن دارند و برای فرزندآوری سال‌ها تحت درمان بوده اند.

منبع: از مادر بودن خسته شدم 

تکرار جمله “از مادر بودن خسته شدم” معمولا در اوایل تولد فرزند بیشتر شنیده می‌شود. به دلیل کمبود خواب، خستگی، افزایش مسئولیت ها، ناتوان در انجام برنامه ریزی ها و … باعث بروز این خستگی می‌شود. گاهی این خستگی ها باعث اضطراب و افسردگی می‌شود؛ که در این شرایط فورا باید از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خستگی از بچه داری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

از مادر بودن خسته شدم

 

زمانی که یک کودک در یک خانواده متولد می‌شود، چالش ها و مسئولیت های زیادی برای مادر به همراه می‌آورد. به شیوه ای این مسئولیت ها بزرگ است که مادر احساس می‌کند طناب زندگی از دستش در رفته است. این اتفاق بیشتر زمانی رخ می‌دهد که مادر برای اولین بار در حال کسب تجربه بچه داری است. بی خوابی ها، کلافگی ها، مسئولیت های سنگین و … همگی باعث می‌شود که مادر دائم در حال ذکر جمله “از مادر بودن خسته شدم” باشد.

تولد فرزند در کنار شیرینی و لذتی که دارد، دشواری های بسیاری نیز به همراه خود به زندگی می‌آورد. که عدم مدیریت و کنترل این موضوع باعث بروز مشکلات بسیار زیادی می‌شود. اما زمانی که ذکر “از مادر بودن خسته شدم” وجود داشته باشد؛ بچه داری نیز دشوار خواهد شد. روش هایی برای رفع این خستگی وجود دارد که در این مقاله به طور کامل توضیح داده ایم. برای کسب اطاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

از مادر بودن خسته شدم؛ چیکار کنم؟

 

تولد فرزند و ورورد آن به زندگی والدین را بسیار خوشحال می‌کند. اما در کنار این خوشحالی کمتر مادر و پدری وجود دارند که به خاطر فرزند ناله نکنند. برای کمک به والدین روش هایی وجود دارد که این خستگی را کمرنگ تر می‌کند. در این بخش مقاله راهکارهای رهایی “از مادر بودن خسته شدم” را توضیح داده ایم.

???? روز ها را پر انرژی آغاز کنید

اولین کاری که برای رهایی از جمله ” از مادر بودن خسته شدم” باید انجام دهید، شروع روز پر انرژی است. شاید این جمله برای مادرانی که تا صبح با فرزندان خود بیدار بوده اند، عجیب باشد. اما بهتر است برای اینکه خود را نبازید و در طول روز به کارهایتان رسیدگی کنید؛ دوش بگیرید. که این کار به سرحال شدن شما بسیار کمک می‌کند. والدین با همین کار ساده می‌توانند تا حد زیادی از انرژی خود را تامین کنند.

???? وظایف خود را بازگو کنید | از مادر بودن خسته شدم

زمانی که در حال ذکر جمله “از مادر بودن خسته شدم” هستید؛ به خاطر بیاورید که شما در قبال رشد و تربیت فرزند خود وظیفه دارید. فرزندتان به خواست شما به دنیا آمده است و باید برای سلامت او پر انرژی باشید. حتی زمان هایی که بسیار خسته هستید؛ وظایف خود را فراموش نکنید. مراقبت خود و فرزند باشید تا این دوران نیز سپری شود.

???? رفت و آمد ها را محدود کنید

زمانی که کودکی در یک خانواده متولد می‌شود؛ تمامی اعضا خوشحال می‌شوند. و دائم در حال برنامه ریزی برای مهمانی خواهند بود. اگر در این شرایط نگهداری از فرزند برای شما دشوار است؛ دیدار ها را محدود کنید. زمانی که آرامش نداشته باشید؛ نباید به خودتان سختی بدهید. سعی کنید این زمان دیدار ها را به استراحت و خواب خود اختصاص دهید تا از ذکر جمله “از مادر بودن خسته شدم” دست بکشید.

???? از دیگران کمک بگیرید | از مادر بودن خسته شدم

درخواست کمک در زمان های خستگی اصلا چیز بدی نیست. از کسانی کمک بگیرید که هم به شما نزدیک باشند و هم فردی باشد که علاقه و حوصله بچه داری داشته باشد. برای اینکه گاهی با جمله “از مادر بودن خسته شدم” فاصله بگیرید؛ از مادر یا مادر شوهر کمک بگیرید. در این شرایط هم شما می‌توانید استراحت کنید و هم آنها با نوه خود عشق می‌کنند. کمک های ساده و کوتاه فرصتی برای خواب و استراحت شما خواهد بود. که این کار انرژی را به شما هدیه می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمک در بچه داری کلیک کنید.

???? از همسر راهنمایی بگیرید

گاهی جمله “از مادر بودن خسته شدم” را جلوی همسر خود به کار ببرید. به او با صراحت بگویید که به کمک نیاز دارید و برای رشد و مراقبت از فرزند به تنهایی توانایی ندارید. بهتر است که وظیفه نگهداری از فرزند را پدر و مادر با یکدیگر بر عهده بگیرند. تا خستگی ها به اندازه قبل باعث اذیت شما نشود.

???? خواب خود را با کودک هماهنگ کنید

یکی از کارهایی که باعث می‌شود از تکرار جمله “از مادر بودن خسته شدم” بازداری کنید؛ هماهنگی خواب خود با کودک است. برای اینکه خستگی شما کاهش یابد؛ هر زمان کودک خوابید در کنار او استراحت کنید و هر زمان که بیدار شد؛ به کارهای خود رسیدگی کنید. با این کار انرژی بیشتری پیدا خواهید کرد.

???? ایده آل نباشید | از مادر بودن خسته شدم

از مادر بودن خسته شدم؛ چیکار کنم؟ ایده آل نباش! بسیاری از مادر ها به دلیل ایده آل گرایی خود و برنامه ریزی های سخت و دشوار، مسئولیت های خود را سنگین تر می‌کنند. به جای اینکه زندگی را دشوار کنید؛ تعادل را در زندگی به وجود آورید. نیازی نیست که نگران مسائل مختلف باشید. شما نیز انسان هستید و تا یک زمانی می‌توانید انرژی برای انجام همه کار داشته باشید. بهتر است که کودک را در اولویت قرار دهید و اندکی از خواسته ها و نیازهای خود فاصله بگیرید.

کلام آخر

معمولا همه والدین در اوایل تولد فرزند از جمله “از مادر بودن خسته شدم” زیاد استفاده می‌کنند. خستگی های مداوم و بی خوابی ها به مرور مادر را مضطرب و افسرده می‌کند. برای جلوگیری از این مشکلات و پریشانی های روانی باید از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه از خستگی از بچه داری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

قرص ریتالین در بیشتر موارد برای درمان اختلال کم توجهی بیش فعالی در کودکان و بزرگسالان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این قرص یکی از انواع قرص های اعصاب و روان است که مصرف آن به صورت خودسرانه به شدت منع می‌شود. حتی نمی‌توان بدون نسخه متخصص کودکان و یا روانپزشک آن را خریداری کرد. از طرفی به دلیل خاصیتی که این قرص دارد؛ احتمال اعتیاد به آن نیز وجود دارد. در واقع بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند؛ بعد از مدتی به آن وابستگی پیدا کرده و بدون مصرف آن عوارض مختلفی را تجربه می‌کنند. این قرص محرک سیستم عصبی بوده و به همین دلیل مانند مواد مخدر در افراد وابستگی ایجاد می‌کند.

منبع: قرص ریتالین

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص ریتالین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

قرص ریتالین

متیل فنیدات موجود در قرص ریتالین است که بر مغز تاثیر گذاشته و هم برای درمان اختلالات مختلف کاربرد به کار می‌رود و هم اعتیاد و وابستگی نیز ایجاد می‌کند. این دارو در دوزهای مختلفی وجود داشته همچنین مدت زمان و میزان مصرف آن نیز باید توسط پزشک تعیین شود.

متاسفانه بسیاری از دانشجویان برای بالا بردن میزان تمرکز خود از این دارو در شب امتحان استفاده می‌کنند. اما قطعا این دارو علاوه بر این ویژگی، عوارض جانبی دارد که در دراز مدت خود را نشان می‌دهند. عده ای به دلیل خاصیت محرکی این قرص و تاثیر آن بر اختلال بیش فعالی کمبود توجه، برای مصرف آن دچار تردید می‌شوند. اما یکی از داروهای اصلی برای درمان این اختلال است. در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم. برای اطلاع از روش های ترک اعتیاد به مواد محرک کلیک کنید.

موارد مصرف قرص ریتالین

عده ای تصور می‌کنند که افرادی که دچار اختلال کمبود توجه بیش فعالی هستند؛ خود به قدری کافی تحریک و انرژی دارند و مصرف قرص محرکی مانند ریتالین نه تنها آنها را درمان نمی‌کند؛ بلکه باعث تشدید علائم نیز می‌گردد. اما در واقع تمرکز اصلی این دارو بر بالا بردن میزان تمرکز بوده که همین موضوع افراد را دقیق تر و آرام تر می‌کند. همچنین علاوه بر این اختلال، این دارو برای درمان اختلال کمبود توجه و نارکولپسی یا حمله خواب نیز کاربرد دارد.

عوارض مصرف قرص ریتالین

 

در برخی موارد، افراد با مصرف قرص ریتالین، عوارض جانبی مختلفی را تجربه می‌کنند. در اکثر موارد بروز این عوارض ناشی از مصرف خودسرانه و یا بیش از حد از این دارو است. اما به هر حال در صورت مشاهده این پیامدها بهتر است به پزشک خود مشورت کرده و این موضوع را پیگیری کنید. برخی از این عوارض شامل موارد زیر می‌شوند.

سردرد

درد در ناحیه شکم

تعریق

افزایش میزان ادرار و مدفوع

مشکل در خواب

افزایش اشتها

کاهش وزن

خشک شدن دهان

بالارفتن ضربان قلب و فشار خون

آشفتگی و بی قراری

لرزش بدن

از طرفی یکی از عوارض اساسی مصرف قرص ریتالین برای مردان، اختلال در نعوظ است. افراد ممکن است در موارد شدید، علائمی مانند درد در قفسه سینه، توهم، بیهوشی، بروز زخم های بی دلیل، تغییر رنگ پوست در انگشتان دست و پا و مشکلات رفتاری جدید نیز باشند.

وابستگی به ریتالین

قرص ریتالین از گروه آمفتامین ها بوده که ساختاری مانند شیشه داشته و می‌تواند باعث بروز اعتیاد گردد. البته این دسته از داروها بیشتر وابستگی روانی ایجاد کرده و وابستگی جسمانی زیادی ندارند. از طرفی با مصرف این دارو تحت نظر پزشک، احتمال اعتیاد به آن بسیار اندک است. اما برخی از افرادی که به صورت خودجوش و با دوزهای بالا از این دارو استفاده می‌کنند؛ دچار این مشکل می‌شوند. اما به هر حال باید این احتمال را در نظر گرفت و در مورد مصرف آن دقت کرد. برای آشنایی بیشتر با داروهای اعتیادآور کلیک کنید.

موارد منع مصرف قرص ریتالین

در مواردی که افراد حساسیت به متیل فنیدات داشته و یا مبتلا به گلوکوم یا آب سیاه هستند؛ نباید از ریتالین استفاده کنند. فشارخون بالا، مشکلات قلبی، تیروئید پرکار، ابتلا به سندرم تورت، داشتن اضطراب شدید و بی قراری و… همگی از موارد منع مصرف قرص ریتالین هستند. افراد باید این موارد را حتما با پزشک خود در میان گذاشته و از این دارو استفاده نکنند.

تداخل دارویی با قرص ریتالین

همچنین برخی از داروها با قرص ریتالین، تداخل دارویی داشته ومصرف همزمان آنها مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. برخی از این داروها شامل داروهای ضدافسردگی مانند فنلزین یا ترانیل سیپرومین، دیازپام یا لورازپام، لیتیم، داروهای ضدتشنج، زولپیدم، وارفارین، داروهای فشارخون و داروهای سرماخوردگی یا مرتبط به آلرژی نیز می‌شوند. همچنین مصرف این دارو همزمان با الکل، قهوه و مواد محرک مثل نیکوتین، نیز بسیار خطرناک است.

روش مصرف ریتالین و دوزهای آن

فراموش نکنید که میزان و مدت زمان مصرف قرص ریتالین برای افراد مختلف متفاوت است. اما به طور کلی این قرص 2 تا 3 بار در روز مصرف می‌شود و هر بار باید 30 تا 45 دقیقه قبل از غذا آن را مصرف کرد. البته انواع آن و همچنین دوزهای مختلف متفاوت هستند. برای مثال نوعی از آن تنها باید یکبار در روز و صبح ها مصرف شود. این کپسول را می‌توان با غذا و یا بدون غذا نیز مصرف کرد. اما بهتر است افراد روتینی در این مورد داشته باشند.

دوز این دارو نیز با توجه به سن و وزن افراد تعیین می‌گردد. بزرگسالان معمولا از دوز 5 میلی گرم آغاز کرده و 2 بار در روز این دارو را مصرف می‌کنند. این مقدار ممکن است تا 60 میلی گرم این افزایش یابد که حتما باید تحت نظر پزشک باشد. همچنین برای کودکان نیز دوز روانه بین 5 تا 20 میلی گرم متفاوت است.

برای آشنایی با راه های ترک ریتالین کلیک کنید.

مکانیسم اثر قرص ریتالین

از آنجایی که قرص ریتالین یک محرک است، بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر گذاشته سطح دوپامین مغز را افزایش می‌دهد. میزان بالای سطح دوپامین عملکرد سلول های مغزی را بهبود بخشیده و بر عملکرد آنها موثر است. این موضوع هم بر میزان تمرکز و فعالیت های شناختی تاثیر داشته و هم رفتارهای فرد را نیز کنترل می‌کند.

نشانه های اوردوز با قرص ریتالین

 

از طرفی امکان اوردوز با قرص ریتالین نیز وجود دارد که در این صورت فرد احتمالا نشانه هایی مانند مشکلات تنفسی، از هوش رفتن، استفراغ، افزایش فشار خون، لرزش عضلات، سرخی صورت و گیجی را از خود بروز می‌دهد. افراد باید بلافاصله بعد از مشاهده این علائم به مراکز درمانی مراجعه کرده و درمان را آغاز کنند. همچنین در صورتی که افراد یکی از نوبت های مصرف خود را در روز فراموش می‌کنند؛ نیازی به خوردن دو قرص در یک نوبت نیست. بلکه باید در نوبت بعدی، مصرف را از سر بگیرند.

سخن پایانی

قرص ریتالین یک قرص محرک بوده که برای درمان برخی از اختلالات کاربرد دارد. اما خاصیت اعتیاد آوری و وابستگی نیز داشته؛ به همین دلیل برخی از این دارو سواستفاده می‌کنند. به همین دلیل بهتر است افراد برای شروع مصرف و یا حتی قطع مصرف آن از متخصص کمک گرفته خودسرانه عمل نکنند. این دارو با تغییر در میزان هورمون ها و مواد شیمیایی خود بدن کنترل و درمان بیماری های مختلف را امکانپذیر می‌سازد. بهتر است در این زمینه با پزشک خود مشورت کرده و همچنین برای درمان اختلالات مختلف از روش های دیگری نیز مانند روش های روانشناختی نیز استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص ریتالین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 فروردين 1403 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 76 صفحه بعد