نوشته شده توسط : newmiiind

ترک سیگار به روند قطع مصرف دائم تنباکو و نیکوتین موجود در دخانیات اطلاق می‌شود. شاید در زبان عامیانه ترک سیگار تعریف ساده‌ ای باشد؛ اما از نظر پزشکی به معنای سم زدایی و رهایی از نیکوتین می‌شود. که این روند بسیار طولانی و دشوار است. بر اساس آمار انجمن آمریکا تنها در ایالات متحده آمریکا مصرف سیگار جان ۴۸۰ هزار نفر را می‌گیرد. حتی این آمار در سطح جهانی بیش از ۸ میلیون نفر در روز بوده است. آیا اطلاع داشتید که در هر سه دقیقه یک نفر به دلیل مصرف سیگار جان خود را از دست می‌دهد؟ افرادی که عادت به مصرف سیگار دارند؛ بیش از سایرین در معرض مرگ هستند.

مصرف دخانیات نه تنها فرد را درگیر مشکلات می‌کند، بلکه اطرافیان فرد نیز با مشکلات ریوی مانند بوی نامطبوع، آسم و… درگیر هستند. ترک سیگار یکی از رویداد های منحصر به فرد است که در یک روز اتفاق می‌افتد. و فردی که تصمیم به ترک‌سیگار می‌گیرد؛ وارد دوران ترک می‌شود. در این دوره شما سلامت خود و کیفیت طول عمرتان را بهبود می‌بخشید. به یاد داشته باشید که در ترک‌سیگار خلق و خوی افراد تغییر می‌کند. به همین دلیل برای مدیریت حال خود بهتر است که از یک روانشناس راهنمایی بگیرند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: ترک سیگار | 5 روش‌ موثر برای ترک سیگار

ترک سیگار

احتمالا افراد زیادی را مشاهده کرده ‌اید که قصد ترک سیگار دارند. اما دائم با شکست روبرو می‌شوند. همانطور که گفته شد؛ ترک‌سیگار کار دشوار و سختی است. اما در زبان عامیانه بسیار ساده ذکر می‌شود. افراد سیگاری بیش از دیگران در معرض مرگ هستند؛ به همین دلیل باید تمام تلاش خود را کنند تا این ماده را ترک کنند.

علاوه بر اینکه خود فرد در معرض مشکلات ریوی هست، دیگران، اطرافیان و خانواده خود را با چنین مشکلاتی روبرو می‌کند. علاوه بر این افراد همیشه بوی نا مطبوع می‌دهند و دیگران از این بو آزرده خاطر می‌شوند. برای ترک‌سیگار لازم است که حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. تا تغییرات خلق و خوی شما کنترل شود. در این مقاله راجع به تمامی جوانب سیگار صحبت کرده‌ ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چرا باید سیگار را ترک کنیم؟

ترک سیگار یکی از بهترین تصمیمات افراد سیگاری است. مصرف دخانیات یکی از اصلی ‌ترین عوامل مرگ و میر در جهان می‌باشد. اغلب افراد سیگاری که خودسرانه اقدام به ترک می‌کنند، ۳ تا ۶ درصد موفق به ترک طولانی مدت می‌شوند. برای ترک‌سیگار دوران سختی رو سپری می‌کنند و باید با وسوسه بازگشت به مصرف مقابله کنند.

به علت اعتیاد آور بودن نیکوتین، افرادی که به ترک‌سیگار اقدام می‌کنند، علائمی مانند بی‌تابی، افسردگی، چاقی و اضطراب را تجربه می‌کنند. به همین دلیل تاکید بر این است که برای ترک حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. اما ترک آن می‌تواند خطر بروز بیماری ‌هایی که در ادامه اشاره کرده ایم را کاهش دهد.

???? سرطان ریه

???? بیماری سرخرگ کرونری

????سرطان پستان

???? آلزایمر

???? تنگی نفس

????سکته قلبی

???? مشکلات نعوظ و زناشویی

عوارض ترک سیگار چیست؟

درک سیگار عوارض جانبی دارد، که برای برخی از افراد می‌تواند بسیار شدید باشد. افرادی که به ترک سیگار اقدام می‌کنند، احساس می‌کنند که آنفولانزا دارند. و این به این دلیل است که سیستم بدن افراد تحت تاثیر قرار می‌گیرد. هنگامی که سیگار را ترک می‌کنید بدن با عدم وجود نیکوتین هماهنگ می‌شود. در این بخش مقاله عوارض ترک‌سیگار را توضیح داده ‌ایم.

???? خشکی دهان

???? مشکل در تمرکز

????اضطراب

???? بی‌خوابی

???? افسردگی

????یبوست

???? نا امیدی

???? عصبانیت

????میل شدید به نیکوتین

???? افزایش اشتها

???? سرفه

????افزایش وزن

???? گلودرد

???? سردرد

????حالت تهوع

???? گزگز شدن دست و پا

 

ترک سیگار چند روز طول می‌کشد؟

به طور کلی ترک سیگار ۲۱ روز یا سه هفته طول می‌کشد. در واقع سم زدایی بدن ۲۱ روز طول می‌کشد. به طور کلی ترک‌سیگار سه روز اول بسیار سخت است و فرد بالا ترین علائم نشانه‌ ها را دارد. در ادامه نشانه ‌های ترک‌سیگار را توضیح داده ‌ایم.

???? خارش بدن

???? مشکلات گوارشی

????بی‌ حوصلگی و کلافگی

???? افزایش وزن

???? خلق و خوی بد

????افسردگی

???? تحریک پذیری

???? عدم تمرکز

????اضطراب

???? بی‌ خوابی

???? گلودرد و سرفه

????بی‌ حالی و پر خوابی

???? تهوع

???? سرگیجه

????تعریق بیش از اندازه

???? عرق دست و پا

???? سوزش کف دست و پا

????وسوسه شدید برای مصرف دوباره سیگار حتی بوییدن دود

روش‌ های ترک سیگار

ترک سیگار روش‌ های متفاوتی دارد. که بر اساس توانایی ‌های خود فرد یکی از روش ‌ها باید استفاده شود. در این بخش مقاله راجع به روش‌ های ترک‌سیگار توضیح داده ‌ایم.

???? ترک سیگار با تقویم

یکی از روش ‌های ترک سیگار با تقویم می‌باشد. در این روش باید یک تقویم شخصی بسازید و با پزشکتان مشورت کنید. ترک سیگار به مدت ۲۱ روز زمان می‌برد و بهتر است که روز اول و آخر خود را مشخص کنید. و با کمک روانشناس به این روش بپردازید. روند درمان خود را  با کمک روانشناس و پزشک تکمیل کنید. و از قطع ناگهانی جدا خودداری کنید.

???? حمایت رفتاری داشته باشید

یکی از روش‌ های ترک سیگار این است که حمایت رفتاری داشته باشید. منظور از حمایت رفتاری این است که از یک مشاور پشتیبان و روانشناس برای ترک سیگار کمک بگیرید. با کمک از حمایتگر می‌توانید ترک سیگار را آسان‌ تر پیش ببرید. بر اساس تحقیقات گروه درمانی در کنار درمان‌ های شناختی، دارو درمانی و استفاده از NRT  می‌تواند به درمان سریع کمک کند.

???? دارو های حاوی نیکوتین

یکی از روش‌ های ترک سیگار استفاده از دارو های حاوی نکوتین می‌باشد. بوپروپیون و وارنیکلین دو داروی حاوی نیکوتین برای ترک سیگار هستند. که تاییدیه FDA گرفتند. این دارو به شکل قرص‌ های سفید رنگ است و تنها با تجویز پزشک به فروش می‌رسد. مصرف این قرص ‌ها باعث کاهش تمایل به سیگار می‌شود. هرگز به صورت خودسرانه و غیر قانونی نباید برای خرید اقدام کنید. زیرا این دارو ها بر مواد شیمیایی مغز اثر گذاشته و نقش مهمی در تقاضای نیکوتین دارد.

???? استفاده از درمان ‌های جایگزین

استفاده از درمان ‌های جایگزین نیز برای ترک سیگار وجود دارد. این دارو ها در برخی موارد ممکن است حتی پس از درمان فرد علاقه بیشتری به سیگار پیدا کند. این درمان ‌ها به شیوه ‌های مختلفی مانند طب سوزنی، هیپنوتیزم، درمان با لیزر سبز، آدامس و … وجود دارد.

???? استفاده از NRT

NRT یکی از روش ‌های محبوب برای ترک سیگار است. NRT در واقع نیکوتین جایگزین در آبنبات‌هاt آدامس‌ها و خوراکی‌ هایی هست که برای درمان ترک سیگار استفاده می‌شود. این روش باعث کاهش میل به سیگار و علائم ترک شده و به فرد کمک می‌کند تا روند درمان به خوبی پیش برود. این روش را پزشک باید بر حسب یک دز کنترل شده تجویز کند. و در حال حاضر ۵ نوع مورد تایید اف دی وجود دارد.

کلام آخر

روش ‌های متفاوتی برای ترک سریع سیگار وجود دارد. اما با هر روشی که شما دلتان می‌خواهد باید از یک حمایتگر مانند روانشناس راهنمایی بگیرید. ترک سیگار شما را بهبود می‌بخشد و همانطور جریان خون را بهتر می‌کند. اگر به فکر سلامت روان و جسم خود هستید سیگار را ترک کنید. و حتما در این راه از یک روانشناس متخصص راهنمایی بگیرید تا روند بهبودی به بهترین شکل پیش برود.  مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: ترک سیگار | 5 روش‌ موثر برای ترک سیگار



:: برچسب‌ها: ترک سیگار | 5 روش‌ موثر برای ترک سیگار ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اختلال یادگیری طیف وسیعی از اختلالات را در برمی‌گیرد که شدت آن در افراد مختلف، متفاوت است. توانمندی و ظرفیت ذهنی افراد متفاوت است اما گاهی افراد در یادگیری برخی از مسائل دچار مشکلاتی هستند. این موضوع دلایل مختلفی داشته بر بخش های از زندگی فرد نیز تاثیر می‌گذارند. اختلالات یادگیری جزو اختلالات روانشناختی نیز محسوب می‌شوند که بیشتر در دروان کودکی بروز می‌کنند. نکته جالب اینجاست که این موضوع به هوش افراد ارتباطی نداشته و افراد می‌توانند با وجود نبوغ، مبتلا به اختلالات یادگیری باشند. یادگیری به عوامل مختلفی بستگی دارد که مجموعه ای از آنها باعث شکل گیری مفاهیم جدید در کودکان می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال یادگیری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

منبع: اختلال یادگیری

اختلال یادگیری

اختلال یادگیری میان کودکان، شیوع زیادی دارد اما هنوز به طور کامل میان خانواده ها شناخته شده نیست. حتی گاهی خانواده ها به این دلیل فرزند خود را مورد سرزنش و تحقیر قرار می‌دهند. و یا آن را به عنوان کم هوشی فرزند خود پذیرفته و در این راستا تلاشی نمی‌کنند. اما با ماندگاری این مشکلات، کودکان در موضوعات دیگر نیز دچار چالش خواهند شد. همچنین برخی از این مشکلات پیش رونده بوده و روز بروز باعث بدتر شدن کیفیت سلامت روانی کودکان می‌شوند. به همین دلیل والدین باید نشانه های این اختلال را جدی گرفته و برای درمان آن اقداماتی انجام دهند.

نشانه های اختلال یادگیری

نشانه های اختلال یادگیری بسته به نوع اختلال و همچنین سن کودک، به شکل های مختلفی بروز می‌کنند. برخی از علائم شامل موارد زیر می‌شوند.

بروز مشکلاتی در زمینه یادگیری حروف الفبا و یا نام رنگ ها

مشکل در استفاده از ابزارهای آموزشی

اختلال در صحبت کردن و یا یادآوری اطلاعات

کندی واکنش ها و یادگیری مهارت های جدید

علاقه نداشتن به ریاضیات و یا خواندن متن های مختلف

گیجی و سردرگمی در مواجهه با مسائل درسی

مشکل در هجی کردن و استفاده از کلمات در زمان مناسب

کمبود اعتماد به نفس و اضطراب زیاد

عوامل زمینه ساز اختلال یادگیری

همانطور که گفته شد؛ عوامل مختلفی در بروز و شکل گیری اختلال یادگیری، موثر هستند. والدین می‌توانند با شناسایی آنها درمان را متناسب با این عامل آغاز کرده و به فرزند خود کمک کنند. برخی از مهم ترین آنها، شامل موارد زیر می‌شوند.

????محیطی

محیطی که کودک در آن رشد می‌کند؛ در روند یادگیری او بسیار موثر خواهد بود. برای مثال کودکانی که در محیط های خانوادگی پرتنش زندگی متولد و بزرگ می‌شوند؛ بیشتر در معرض اختلال یادگیری هستند. عواملی مثل تغذیه نامناسب، ابتلای اعضای خانواده به اختلالات روانی، میزان اهمیت و عاطفه والدین، ارتباط موثر با کودک و حتی محیط هایی مثل مدرسه که کودک در آنها قرار می‌گیرد؛ همگی در بروز این مشکل موثر خواهند بود.

????ژنتیکی

ژنتیک، یکی از مهم ترین عوامل موثر در شکل گیری اختلال یادگیری است. با وجود ابتلای والدین به اختلالات یادگیری، بسیار احتمال دارد که کودکان نیز به این اختلال دچار شوند. به طور کلی اطلاعاتی که به حافظه و یادگیری مربوط می‌شوند و حتی سیستم عصبی افراد، از ژنتیک خانوادگی نشات می‌گیرند. البته بعد از تولد، مجموعه ای از محیط و ژنتیک برای بروز رفتارها و حتی مشکلات، موثر هستند و می‌توان آنها را تا حدی زیادی کنترل کرد. اما نباید این مورد نادیده گرفته شود.

????فیزیولوژیکی

مشکلات جسمانی بعد از تولد نیز از دلایل ایجاد اختلال یادگیری است. آسیب به سر، جمجمه، سیستم عصبی و حتی مشکلات شنوایی و بینایی نیز باعث بروز اختلالات یادگیری می‌شوند. کودکان به دلیل اینکه در سن رشد هستند؛ آسیب های بدنی تا حد زیادی ترمیم شده و از بین می‌رود. اما از طرف دیگر می‌‌تواند تاثیرات جبران ناپذیری برای افراد داشته باشد.

انواع اختلال یادگیری

اختلال یادگیری انواع مختلفی داشته و احتمالا کودک با یک و یا چند نوع آن درگیر می‌شود. هرکدام از این انواع، شدت های مختلفی دارند  و همچنین نحوه درمان آنها نیز متفاوت است. در نوع ضعیف آنها، کودکان قادر به انجام کارهای خود به صورت مستقل هستند. اما در موارد شدیدتر آنها نیاز به کمک والدین خود برای مدت زمان طولانی تری دارند. در این قسمت به توضیح برخی از انواع اختلالات یادگیری می‌پردازیم.

⭕نارساخوانی

یکی از شایع ترین انواع اختلال یادگیری، نارساخوانی است. در این نوع، کودک در خواندن و درک مطالب مشکل دارد. آنها برای خواندن مطالب جدید و طولانی، به کندی عمل کرده و یا از آن اجتناب می‌کنند. برای مثال آنها در خواندن متن ها کلمه های راحت تر را جایگزین کلماتی می‌کنند که قادر به خواندن آنها نیستند و یا کلماتی را به متن اضافه می‌کنند. بسیار اهمیت دارد که معلمین اطلاعات کافی در مورد این اختلال وهمچنین نحوه برخورد با این کودکان را داشته باشند.

⭕دیسگرافی

دیسگرافی یا اختلال در نوشتن، به معنی ناتوانی فرد در نوشتن کلمات مختلف است. او معنی کلمات را درک می‌کند اما از نوشتن آنها ناتوان است. آنها مهارت کافی برای به دست گرفتن مداد و یا خودکار را ندارند و در هنگام نوشتن، اضطراب زیادی را تجربه می‌کنند. آنها نمی‌توانند افکار خود منسجم کنند و یک متن طولانی بنویسند.

⭕مهارت های حرکتی

در انواع اختلال یادگیری، ناتوانی در انجام مهارت های حرکتی نیز دیده می‌شود. برخی از کودکان، مهارت های حرکتی متناسب با سن خود را ندارند. آنها در نشستن، دویدن، انجام فعالیت های ظریف حرکتی مثل بستن بندکفش، بریدن کاغذ به شکل های مختلف و… ناتوان هستند. آنها در انجام برخی از کارهای شخصی خود مثل بستن دکمه های لباس، نیاز به کمک والدین خود دارند.

⭕اختلال یادگیری در ریاضیات

معمولا اکثر کودکان، به ریاضیات علاقه نداشته و آن را پیچیده و سخت می‌دانند. این موضوع در دختران بیشتر دیده می‌شود. اما نوعی از اختلال یادگیری که به طور اختصاصی مربوط به ریاضیات است؛ یادگیری بسیاری از کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این افراد در یادگیری ترتیب اعداد، کوچ ک و بزرگی آنها، انجام محسبات ساده ریاضی و برآورد، نیز مشکل دارند. بروز برخی مشکلات در زمینه درسی طبیعی هستند اما مشکلات این افراد با سن آنها متناسب نبوده وهمچنین برای مدت زمان طولانی ادامه می‌یابد. برای اطلاع از روش های آموزش ریاضی به کودکان کلیک کنید.

درمان اختلال یادگیری

اختلال یادگیری تا حد زیادی قابل درمان و کنترل است. فراموش نکنید که در صورت نادیده گرفتن آن و همچنین عدم درمان، کودک دچار مشکلات مختلف روانی مثل افسردگی، اضطراب فراگیر، کاهش اعتماد به نفس و سرخوردگی می‌شود. اختلالات یادگیری مخصوصا در دوران مدرسه، باعث مقایسه کودک با دیگر همسالان می‌شود؛ و برای او مشکلات زیادی را به ارمغان خواهد آورد.

????کاردرمانی

از درمان های موثر برای اختلال یادگیری، می‌توان به کاردرمانی اشاره کرد. در این حوزه با کودک در زمینه های مختلفی، کار می‌شود. درمانگر از تکنیک های مختلفی بهره گرفته و همچنین مهارت های زیادی را به کودک می‌آموزد. کاردرمانی در کنار گفتاردرمانی برای درمان این دسته از اختلالات اثربخش هستند.

????دارو درمانی

در بسیاری از موارد کودک مبتلا به اختلال یادگیری، نیاز به مصرف دارو دارد. بیشتر دارو ها مربوط به کنترل اضطراب، درمان افسردگی و همچنین بیش فعالی هستند. برای دارودرمانی، افراد باید از پزشک متخصص کمک بگیرند و مصرف خودسرانه آنها برای کودک و یا قطع مصرف به صورت ناگهانی، عوارض بدی برای سلامت کودک خواهد داشت. مصرف دارو در کنار کاردرمانی تاثیر مثبتی بر روند درمان اختلالات یادگیری دارد.

سخن پایانی

تشخیص و درمان اختلال یادگیری در کودک، باید توسط متخصص انجام گیرند. در برخی موارد کودک در حال گذراندن مراحل طبیعی رشد است و جای نگرانی نیست. اما والدین با سخت گیری و حساسیت در این مورد، مشکلات زیادی را به وجود می‎آورند. باید در مواجهه با کودکان با صبوری رفتار کرد و آرا بود. اختلالات یادگیری شایع هستند و کودکان زیادی معمولا در سنین پایین آنها را تجربه می‌کنند. بهتر است والدین با توجه به نوع آنها و همچنین عوامل به وجودآوردنده، برای درمان، به کودک خود کمک کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال یادگیری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: اختلال یادگیری ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ناخن جویدن کودک، عادت اشتباه در اطفال است. که در طول دراز مدت باعث بروز ناهنجاری برای دندان و فک کودک می‌شود. همه ما احتمالا افرادی را می شناسیم که ناخن های خود را می‌جوند. این اتفاق در کودکی رخ می‌دهد و معمولا مانند مکیدن شصت، با گذشت زمان خود به خود این عادت از بین می‌رود. اما در مواردی ممکن است کودکانی که ناخن می‌جوند، این عادت خود را کنار نگذارند و تا سن نوجوانی و بزرگسالی با آن همراه شوند. در این مقاله در مورد ناخن جویدن، علت بروز و برخی از عوارض آن آشنا می‌شوید. همچنین ما نکاتی را برای کمک به والدینی که می‌خواهند عادت ناخن جویدن را از سر کودک خود بردارند شرح داده ایم. اما حتما به صورت دائم از روانشناس کودک برای رفع ناخن‌جویدن کودک کمک بگیرید. 

منبع: ناخن جویدن کودک | 8 راهکار برای ترک ناخن جویدن کودک

ناخن جویدن کودک چیست؟

ناخن جویدن کودک یکی از مشکلاتی است که کودکان گاهی اوقات به آن مبتلا می‌شوند. بیشتر متخصصان، ناخن جویدن را نوعی عادت می‌دانند. رفتاری تکراری که کودک شما حتی از آن آگاه نیست. ناخن جویدن کودک موجب مشکلات و ناهنجاری هایی برای دندان و فک کودک می‌شود. بنابراین شما می‌توانید با توضیح در مورد عوارض این کار، به کودکانی که در سنین بالاتر هستند و درک لازم را دارند برای ترک این عادت کمک کنید. اما برای کودکانی که در سنین پایین تر هستند و آگاهی در مورد این کار ندارند، لازم است استراتژی هایی را به کار بگیرید که در ادامه مقاله آن را می‌خوانید. اما سعی کنید حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. روانشناس کودک به والدین کمک می‌کند که راهکارهای مناسبی برای رفع این عادت استفاده کنند. زمانی که رفتار اشتباه باشد؛ کودک لجباز تر هم خواهد شد.

علت ناخن جویدن کودک چیست؟

اکثر کودکانی که ناخن های خود را می‌جوند، مشکل خاصی ندارند؛ و در نهایت این عادت را ترک می‌کنند. معمولا در سن 6 تا 18 سالگی افراد به این اختلال دچار می‌شوند. اما ممکن است برای برخی کودکان مدت طولانی ادامه داشته باشد. و این امر باعث شود تا دوران بلوغ و بزرگسالی این عادت را کنار نگذارند. بهترین کاری که می‌توانید برای کمک به کودک خود برای ترک این عادت انجام دهید؛ این است که در وهله اول، علت ناخن جویدن او را پیدا کنید. برای مثال اگر کودک شما استرس زیادی دارد، سعی کنید استرس را کاهش دهید؛ و در مورد آن صحبت کنید. در ادامه علت ناخن جویدن کودک را اشاره کرده ایم.

???? استرس یا اضطراب

???? بی حوصلگی

????ترس

???? تقلید از رفتار سایر کودکانی که این کار را انجام می دهند

???? ناخن هایشان کوتاه نیست و این کار را به عنوان نوعی خود کوتاه کردن انجام می دهند

????کمبود محبت از سوی والدین

???? وراثت

???? روزهای ابتدایی مدرسه

????استرس در مدرسه

???? تقلید از دیگر کودکان

???? فرار از ناخن گیر

ناخن جویدن کودک چه عوارضی دارد؟

گاهی اوقات ناخن جویدن کودک می‌تواند بر روابط اجتماعی فرزند شما تأثیر منفی بگذارد؛ و یا در عملکرد روزانه او اختلال ایجاد کند. اگر فرند شما شکایت کند که بچه های دیگر به خاطر این عادت او را مسخره یا اذیت می‌کنند، آن وقت است که متوجه این آسیب روحی و اجتماعی که به کودکتان وارد شده، می‌شوید. جویدن ناخن می‌تواند عوارض فیزیکی نیز داشته باشد. این کار می‌تواند منجر به رشد ناخن های دردناک، یا عفونت ناخن ناشی از باکتری هایی که به پوست آسیب دیده اطراف ناخن وارد شده اند بشود.

ناخن جویدن کودک عوارضی دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

???? مشکلات معده

???? مشکلات گوارشی

????بیماری های عفونی

???? تب خال در دهان

???? ناراحتی های پوستی

????ناهنجاری های دندان

???? ناهنجاری های فک

???? بیماری تمپورومندیبولار

????بد فرمی ناخن ها

???? خرابی دندان و عصب کشی

روش های رفع ناخن جویدن کودک

ترک هر عادتی مستلزم مقدار زیادی خود کنترلی و اراده است. وقتی با کودکی سر و کار دارید که ناخن های خود را می‌جود، به میزان زیادی نیاز دارید تا صبور باشید. و خودتان را در برابر لجبازی های کودک کنترل کنید. در ادامه، استراتژی هایی وجود دارد که می‌توانید برای رفع ناخن جویدن کودک از آن کمک بگیرید.

????  ناخن های کودک را کوتاه کنید

اولین و بهترین کاری که می‌توانید برای رفع ناخن جویدن کودک انجام دهید، این است که ناخن های کودکتان را به اندازه لازم کوتاه کنید؛ که نتواند آن ها را بجود. وقتی ناخن ها کوتاه باشند کودک چیزی برای گاز گرفتن ندارد. این کار همچنین تضمین می‌کند که باکتری ها و کثیفی های زیر ناخن به سیستم ایمنی بدن کودک آسیب نرساند.

???? جایگزین ایجاد کنید

برای درمان ناخن جویدن کودک، به کودک خود کمک کنید تا دست خود را با چیزهای دیگر مشغول کند. برای مثال به او اسباب بازی یا وسایل جدید بدهید. حتی می‌توانید به کودک خود خوراکی یا غذا بدهید تا جایگزین ناخن جویدن بشود.

???? از سیستم پاداش استفاده کنید

برای درمان ناخن جویدن کودک، از سیستم پاداش استفاده کنید. برای هر روزی که کودکتان ناخن نجوید، یک جایزه کوچک بدهید. این جایزه را می‌توانند خودشان انتخاب کنند تا برایشان هیجان انگیز تر باشد؛ و انگیزه بیشتری برای ترک این عادت داشته باشند. حتی می‌توانید یک جدول هفتگی درست کنید. و برای هر روزی که کودک ناخن نجوید یک برچسب یا ستاره به آن جدول اضافه کنید. به او بگویید هر زمان تعداد این ستاره ها به 30 یا هر عدد دیگری رسید، یک جایزه بزرگ به او هدیه می‌دهید.

???? کودک را درگیر فعالیت های سرگرم کننده کنید

در برخی موارد، کودک به دلیل بی کاری و خستگی ناخن های خود را می‌جود. شما می‌توانید برای مقابله با این وضعیت، فعالیت های جدیدی را به آن ها پیشنهاد دهید. می‌توانید با بردن کودک به پارک های بازی، کار کردن روی یک پازل، پختن غذا، شن بازی، رنگ آمیزی و … حواس کودک خود را از این عادت منحرف کنید. همه این فعالیت ها، هدف دو گانه ای برای پرورش خلاقیت و نزاشتن فضا برای جویدن ناخن می‌باشند. بنابراین برای رفع ناخن جویدن کودک، او را سرگرم کنید.

???? دلیل ناخن جویدن کودک را پیدا کنید

برای درمان ناخن جویدن کودک، باید دلیل آن را پیدا کنید. باید ببینید که کودک به چه علتی دوست دارد ناخن های خود را بجود. بسیاری از کودکان به دلیل استرس و اضطراب اقدام به چنین کاری می‌کنند. مواردی مانند جدایی والدین، رفتن به سر کلاس، دعوا با همکلاسی، تغییر مدرسه و … می‌تواند دلیل بر ناخن جویدن کودک باشد.

???? کودک را تنبیه نکنید

ناخن جویدن کودک یک عادت است که با تنبیه هرگز درمان نمی‌شود. خیلی از والدین با قرار دادن مواد خوراکی تلخ و تند روی ناخن های کودکان قصد دارند تا او را از این کار باز دارند. اما این رفتار کاملا اشتباه است. هرگز هنگام ناخن جویدن کودک نباید او را تنبیه کنید.

???? استفاده از داروی ترک ناخن جویدن

برای ترک ناخن جویدن کودک، از داروهای ترک ناخن استفاده کنید. یکی از روش هایی که کودک می‌تواند از ناخن جویدن امتناع کند؛ داروی ترک ناخن است.

???? انگشتان کودک خود را زیبا کنید

یکی از راه هایی که برای ترک ناخن جویدن کودک وجود دارد؛ زیبا کردن ناخن های کودک است. برای دختر بچه ها لاک بزنید تا ذوق کنند. به همین دلیل آنها به دلیل خراب نکردن لاک ناخن، از ناخن جویدن امتناع می‌کنند.

سخن آخر

در روزهای بدی که به نظر می‌رسد کودک شما بی وقفه ناخن هایش را می‌جود، ممکن است وسوسه شوید کاری انحام دهید که اوضاع را بدتر می‌کند. توبیخ های بی پایان، سخنرانی های طولانی و خسته کننده، فریاد و تنبیه کردن کودک باعث نمی‌شود که ناخن جویدن کودک کم شود. در واقع توجه منفی باعث می‌شود کودکان شما مصمم شود تا ثابت کند رئیس ناخن هایش خود او است نه شما. بنابراین سعی کنید خشم را کنار بگذارید و با راه هایی که در بالا توضیح داده ایم این عادت را از سر کودک خود بردارید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ناخن جویدن کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: برچسب‌ها: ناخن جویدن کودک | 8 راهکار برای ترک ناخن جویدن کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بهم خوردن نامزدی ممکن است برای هر فردی اتفاق بی‌افتد. این اتفاق بسیار پر فشار و استرس زا می‌باشد. پایان یک رابطه که منجر به ازدواج بود برای همه سخت و دشوار است. این اتفاق احساس ناکامی به افراد می‌دهد که در نهایت همراه با خود سرزنشگری، افسردگی و … می‌شود. اما قبل از هر تصمیم و اقدامی لازم است که از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. تا در تصمیم گیری های خود با منطق و آگاهی پیش بروید. این اتفاق خوشایند نیست که شما را با حال خوبی روبرو کند. به همین دلیل قدر سلامت روان خود را بدانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل نامزدی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: بهم خوردن نامزدی | 9 راهکار برای بعد از بهم خوردن نامزدی

بهم خوردن نامزدی

بهم خوردن نامزدی پیامدهای کمی برای زوجین ندارد. اما زمانی که پس از گذشت مدت ها عروس و داماد میزان تفاهمات مناسبی با یکدیگر پیدا نمی‌کنند؛ تصمیم به جدایی می‌گیرند. بهتر است که به جای افسردگی و حال بد به این موضوع توجه کنید که جدایی در دوران نامزدی بسیار بهتر از جدایی بعد از ازدواج است. اما جدایی نیز پروسه سخت و طاقت فرسایی است که زوجین را آسیب ها و مشکلات بسیار زیادی همراه می‌کند. حتما در پروسه بهم خوردن نامزدی از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. تا در دام افسردگی گیر نکنید. در این مقاله راهکارهایی را پس از بهم زدن نامزدی توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دلایل بهم خوردن نامزدی

بهم خوردن نامزدی دلایلی را به دنبال دارد. که برای آگاهی شما در این بخش مقاله به این دلایل اشاره کرده ایم.

???? شناخت دقیق خصوصیات اخلاقی فرد مقابل

???? اختلاف فرهنگی میان خانواده ها

????اعتیاد

???? مجرم بودن شخص مقابل

???? وضعیت مالی نامناسب

????بیماری مزمن یکی از افراد

پس از بهم خوردن نامزدی چه کنیم؟

پس از بهم خوردن نامزدی بهتر است که رفتارهای خود را تغییر دهید. در این بخش مقاله راجع به راهکارهایی پس از بهم زدن نامزدی توضیح داده ایم.

???? به چرا و چطور اهمیت ندهید

پس از بهم خوردن نامزدی نباید به دنبال چرایی باشید. وقتی که یک رابطه تمام می‌شود به دنبال این نباشید که چطور باید به زندگی ادامه دهید. هیچ فردی به صورت خود به خود پس از اتمام یک رابطه نمرده است. به زندگی خود اهمیت دهید و بپذیرید که اگر حالا جدا نمی‌شدید؛ ممکن بود که در آینده با فرزند جدا شوید. پس جدایی در دوران نامزدی بهتر از جدایی همراه با فرزند است. 

???? خودتان را سرزنش نکنید | بهم خوردن نامزدی

یکی از کارهایی که باید پس از بهم خوردن نامزدی انجام دهید؛ این است که هرگز خودتان را سرزنش نکنید. سرزنش خود اولین موضوعی است که باید در مقابلش مقاومت کنید. تقصیرها را گردن خود نیاندازید و هرگز یک نفر را مقصر نکنید. گاه شرایط به شیوه ای پیش می‌رود که راهی جز جدایی نخواهید داشت.

???? از تله های عاطفی خود مراقبت کنید

پس از بهم خوردن نامزدی باید مراقب تله های عاطفی باشید. در مسیر شما تله هایی وجود دارد که مستقیم به قلب شما نشانه می‌گیرد. در این شرایط برای رهایی از این تله های عاطفی از گوش دادن به آهنگ های دو نفره دوری کنید و همچنین از مسیرهایی که با یکدیگر قدم گذاشته اید؛ دوری کنید. حداقل یک سال از خاطرات دو نفره دور شوید تا در دام این تله ها نیوفتید. 

???? با هم دوست نمانید

زمانی که پس از بهم خوردن نامزدی با یکدیگر دوست می‌مانید؛ تنها آسیب های روانی به خود وارد می‌کنید. اینکه دیگر عشقی وجود ندارد؛ بیا باهم دوست بمانیم را باور نکنید. این دوستی ها تنها برای سوءاستفاده عاطفی است. دوستان دیگری در دنیا وجود دارند که باعث آسیب به روح و روان شما نمی‌شوند. بهتر است که از آنها کمک بگیرید.

???? پیگیر نباشید

بعد از بهم خوردن نامزدی نباید پیگیر نامزد سابق باشید. این روزها به دلیل گسترش فضای مجازی همه افراد پس از اتمام رابطه پیگیر فرد رابطه قبلی هستند. به جای اینکه به چنین موضوعاتی توجه کنید؛ به توسعه فردی بپردازید. در این راه نیز می‌توانید از روانشناس راهنمایی بگیرید. با پیگیری فرد قبلی تنها استرس است که به خود وارد می‌کنید. رها کنید تا به آرامش برسید.

???? خشونت نداشته باشید | بهم خوردن نامزدی

پس از بهم خوردن نامزدی نباید خشونت داشته باشید. خشونت شما هیچ فایده ای برای حال بد و قلب شکسته شما ندارد. این موضوع فقط بدبختی شما را بیشتر می‌کند. و تبدیل به فردی با اعصابی ضعیف خواهید شد. برای رهایی از بند خشونت بهتر است که برای خود نامه زهر آلود یادداشت کنید و دور بریزید. این نامه صرفا برای تخلیه احساسات منفی شما پیشنهاد شده است.

???? التماس ممنوع

عده ای از افراد هستند که پس از بهم خوردن نامزدی شروع به التماس می‌کنند. بهتر است که این شرایط را فراموش کنید. گاهی برای قهر لازم است که یک الی دو بار از نامزدتان بخواهید که بازگردد. اما زمانی که التماس ها دائمی باشد رابطه بی فایده خواهد بود. مانند این است که از او بخواهید بازهم به شما آسیب بزند.

⚪ بد گویی نکنید | بهم خوردن نامزدی

بهم خوردن نامزدی یک مقصر ندارد. بهتر است که پس از بهم‌خوردن نامزدی بدگویی را فراموش کنید. به این فکر کنید که نامزد شما انتخابتان بوده است و دلیلی برای بدگویی از او وجود ندارد. اگر این عادت را یاد بگیرید؛ حتی به دیگران نیز اجازه دخالت در زندگی و بدگویی نخواهید داد. 

???? از روانشناس راهنمایی بگیرید

برای رهایی از حال بد بعد از نامزدی حتما از یک روانشناس راهنمایی بگیرید. روانشناس به شما کمک خواهد کرد تا دوره سوگ درمانی را به راحتی سپری کنید؛ همچنین راهکار مناسب برای ترمیم آسیب های روحی به شما ارائه می‌شود.

کلام آخر

روانشناس در پروسه بهم خوردن نامزدی به شما کمک می‌کند تا روند سوگ درمانی با سلامتی پیش برود. اینکه شما به عنوان فردی که برنامه ریزی برای عروسی داشتید با بهم‌خوردن نامزدی حال بدی را تجربه خواهید کرد. اما زمانی که تفاهماتی وجود نداشته باشد؛ ادامه زندگی اشتباه است. به همین دلیل از روانشناس راهنمایی بگیرید تا روند درمانی و آسیب های روحی شما به خوبی پیش برود. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل نامزدی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: بهم خوردن نامزدی | 9 راهکار برای بعد از بهم خوردن نامزدی



:: برچسب‌ها: بهم خوردن نامزدی | 9 راهکار برای بعد از بهم خوردن نامزدی ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

دخالت بچه ها در دعوای والدین به شدت به فرزندان آسیب وارد می‌کند. همچنین تاثیر دعوای پدر و مادر بر فرزندان؛ بر هیچ فردی پوشیده نیست. اما وظیفه فرزندان هنگام دعوای پدر و مادر چیست؟ زمانی که پدر و مادر با یکدیگر دعوا می‌کنند؛ فرزندان باید چه کارهایی را انجام دهند؟ در ابتدا فرزندان باید ابتدا از خود محافظت کنند و سپس برای پایان دعوای والدین؛ در صورتی که نیاز به دخالت آنها بود، قدم بردارند. و این را همیشه به خاطر داشته باشید که دعوای پدر و مادر تقصیر شما نیست. و هیچ وقت نباید خود را سرزنش کنید. هنگامی که والدین دعواهای خیلی شدیدی را داشتند؛ می‌توانید از یک روانشناس و مشاوره خانواده راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه دخالت بچه ها در دعوای والدین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: دخالت بچه ها در دعوای والدین | 6 راهکار هنگام دعوای والدین

دخالت بچه‌ ها در دعوای والدین

معمولاً فرزندان از دعوای والدین هراس دارند. و همیشه دوست دارند که خانواده شاد و در صلح داشته باشند. دخالت بچه‌ ها در دعوای والدین به این دلیل است که اغلب آنها نگران این هستند که دعوای پدر و مادران چه معنایی دارد. به همین دلیل این دعواها باعث می‌شود که کودک عجولانه تصمیم‌گیری کند. و فکر کند که مشاجره والدین به این معنا است که آنها یکدیگر دوست ندارند؛ و به جدایی فکر می‌کنند. اما دعوای والدین معمولا به معنای این نیستش که یکدیگر را دوست ندارند یا قصد جدایی دارند. بلکه دعوا و اختلاف بین زوجین یک امر طبیعی است. در این بخش مقاله راهکارهای هنگام دعوای پدر و مادر ارائه کرده ‌ایم. که فرزندان باید از آن اطلاع داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

هنگام دعواى والدين چه كنيم؟

دخالت بچه ها در دعواى والدين هرگز توصيه نمی‌شود. مگر در شرایط ضروری بچه ها باید برخی از رفتارها و کارها را انجام دهند. البته که این رفتارها باید بر اساس اصول و قواعد خاص باشد. به همین دلیل در این بخش مقاله روش های رفتاری هنگام دعوای والدین را توضیح داده ایم.

???? بی طرف باشید | دخالت بچه ها در دعوای والدین

یکی از روش های جایگزینی در دخالت بچه ها در دعوای والدین این است که فرزندان بی طرف باشند. اینکه برخی طرف مادر یا پدر را می‌گیرند بسیار اشتباه است. در این شرایط شدت دعوا بیشتر و به فرزندان نیز سرایت می‌کند. به همین دلیل است که می‌گوییم بچه ها باید در دعوای والدین بی طرف باشند.

???? مکانی امن در خانه داشته باشید

همانطور که گفته شد، دخالت بچه ها در دعوای والدین جایز نیست. بهتر است که بچه ها مکانی امن در خانه برای خود در نظر بگیرند، و هنگام مشاجره والدین به آنحا بروند. هرچه بیشتر در دعوای والدین دخالت نداشته باشید، والدین مشکلات خود را راحت تر حل خواهند کرد. در ضمن زمانی که والدین دعوا می‌کنند؛ در حضور بچه ها خیلی از حرف ها را نمی‌توانند بزنند. بنابراین بهتر است که مکانی امن در خانه در نظر داشته باشید.

???? خودتان را سرزنش نکنید | دخالت بچه ها در دعوای والدین

گاهی دخالت بچه ها در دعوای والدین به این دلیل است که خود را مقصر می‌دانند. اما هرگز اینجور نیست! حتی زمانی که والدین در مورد شما صحبت می‌کنند، نباید خود را سرزنش کنید. شما مقصر این دعواها نیستید و لازم نیست که حتما پناه والدین باشید.

???? از نگرانی های خود هنگام دعوای والدین بگویید

یکی از روش های جایگزین دخالت بچه ها در دعوای والدین این است که از نگرانی و پریشان حالی خود به والدین بگویید. برخی از والدین از پریشانی و ناراحتی فرزندان خود هنگام مشاجره اطلاعی ندارند. بنابراین بهتر است که چنین موضوعاتی را برای خانواده باز کنید.

???? پیشنهاد جای خلوت برای دعوا به والدین بدهید

به جای دخالت بچه ها در دعوای والدین، به پدر و مادر خود بگویید که برای مشاجره به جای خلوت بروند. زیرا دعوا در حضور شما حالتان را بد می‌کند. به همین دلیل حتما باید والدین برای دعوای خود مکانی خلوت مشخص کنند.

???? فیلم تماشا کنید یا آهنگ گوش دهید

یکی از راهکارهایی که باید به جای دخالت بچه ها در دعوای والدین انجام شود، مشاهده فیلم و موسیقی گوش دادن است. در این شرایط همه بچه ها باید فیلم گوش دهند و آهنگ گوش کنند. یا خودتان را با سرگرمی های دیگر مشغول کنید.

???? روابط سالم خود را حفظ کنید | دخالت بچه ها در دعوای والدین

بهترین راه این است که روابط عاطفی، اجتماعی و … را با پدر و مادر خود حفظ کنید. دخالت بچه ها در دعوای والدین مناسب نیست و بهتر است که روابط خود را با هر دو والد حفظ کنید. و حمایت عاطفی قوی بین پدر و مادر داشته باشید.

???? عوارض دعوا با والدین را توضیح دهید

به جای دخالت بچه ها در دعوای والدین، باید به پدر و مادر خود توضیح دهید که دعوای والدین چه عوارضی به دنبال دارد. و چه آسیب هایی را به زندگی شما وارد می‌کند. زمانی که آسیب ها را به خانواده توضیح دهید؛ شدت دعوا ها کمتر می‌شود.

???? برخی از دعوا ها را یپذیرید | دخالت بچه ها در دعوای والدین

دخالت بچه ها در دعوای والدین در بسیاری از شرایط اشتباه است. برخی از دعوا ها را باید بپذیرید و قبول کنید. نیاز نیست که در هر شرایطی دعوا کنید. این دعواها همیشه و دائمی نیست. و در برخی از شرایط بسیار طبیعی است.

???? مشاوره خانواده را به آنها پیشنهاد دهید

یکی از روش های جایگزین دخالت بچه ها در دعوای والدین این است که به پدر و مادر خود مشاوره خانواده را پیشنهاد بدهند. مشاورین روانشناس و متخصصین در این حوزه به راحتی به خانواده کمک می‌کنند تا صلح را در خانه برقرار کنند.

کلام آخر

همانطور كه گفته شد؛ دخالت بچه ها در دعوای والدين جايز نيست! و روش های اصولی تر و بهتری وجود داد كه فرزندان می‌توانند از آنها به جای دخالت استفاده کنند. برای حل چنین مواردی حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. روانشناسان به شما کمک می‌کنند تا در زمینه مشکلات خانوادگی تصمیمات درست تری بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دخالت بچه ها در دعوای والدین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: دخالت بچه ها در دعوای والدین | 6 راهکار هنگام دعوای والدین



:: برچسب‌ها: دخالت بچه ها در دعوای والدین | 6 راهکار هنگام دعوای والدین ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

پیشنهاد ازدواج یکی از سخت ترین کارهایی است که هر فردی انجام می‌دهد. برای پیشنهاد ازدواج باید به نحوه، زمان و موقعیت پیشنهاد خود توجه کنید. تا حدی که این شرایط بتواند در دریافت جواب مثبت شما تاثیر بگذارد. توجه به چنین چیزهایی نشان از اعتماد به نفس بالا و مهارت های فردی یک مرد با شخصیت است. بنابراین هنگام پیشنهاد ازدواج این موضوعات را جدی بگیرید. ترس از نه شنیدن باعث می‌شود که روزهای بسیار زیادی را قبل از پیشنهاد نگران باشید. اما همین که به عنوان یک مرد تصمیم به مسئولیت پذیری گرفته اید؛ پیشنهاد ازدواج شما با درصد کمتری با نه مواجهه می‌شود. اما باز هم باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. که روانشناس نیز می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه پیشنهاد ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: پیشنهاد ازدواج | 9 نکته برای پیشنهاد ازدواج

پیشنهاد ازدواج

آخرین گام آشنایی و شروع زندگی مشترک، پیشنهاد ازدواج است. امروزه نحوه پیشنهاد ازدواج متفاوت شده است و جوانان از روش های متفاوتی برای خواستگاری استفاده می‌کنند. و حتی به یکدیگر روش های گوناگونی را ارائه می‌دهند. تا شخص مقابل به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد. اما برای تحت تاثیر قرار دادن لازم است که برخی از موارد را بسنجید، و اصول خواستگاری را به شیوه درست و مناسب پیش ببرید. حتی در خواستگاری باید به سلیقه شخص مقابل نیز دقت داشته باشید. و بهتر است که این پیشنهاد را در موقعیت خاصی برای او رقم بزنید. در این مقاله سعی کرده ایم تمامی این اصول را به شیوه ای صحیح به شما آموزش دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چطور پیشنهاد ازدواج را مطرح کنیم؟

برای خواستگاری لازم است که به برخی نکات توجه داشته باشید. این نکات به شدت بر پیشنهاد شما تاثیر می‌گذارند. علایق و سلیقه شخص مقابل را در اولویت خود قرار دهید. در این بخش مقاله راجع به نحوه پیشنهاد ازدواج صحبت کرده ایم.

???? زمان مناسب را انتخاب کنید | پیشنهاد ازدواج

برای پیشنهاد ازدواج باید زمان مناسبی را در نظر داشته باشید. زمانی را انتخاب کنید که شخص مقابل شما تمرکز کافی به پیشنهاد شما داشته باشد. و تصمیم گیری برای او راحت تر باشد. توجه داشته باشید که شخص مقابل باید از هر نوع استرسی دور باشد. حتی می‌توانید برای انتخاب زمان مناسب به تاریخ دوستی، تولد و آشنایی توجه داشته باشید.

???? مکان مناسبی را برای پیشنهاد ازدواج انتخاب کنید

یکی از کارهایی که باید برای پیشنهاد ازدواج انجام دهید؛ انتخاب زمان مناسب است. مکانی زیبا و خاطره انگیز انتخاب کنید. و برای غافلگیر کردن او، منطقه ای زیبا و رمانتیک انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این مکان باید مناسب با سلیقه شخص مقابل شما باشد. مثلا اگر عشق شما به طبیعت علاقه مند است؛ خواستگاری را به طبیعت ببرید.

???? علایق شخص مقابل را در نظر بگیرید

برای پیشنهاد ازدواج باید علایق شخص مقابل را نیز در نظر بگیرید. در این راه باید ترجیحات و سلیقه فرد مقابل را نیز مد نظر قرار دهید. اگر دوست دارد به شیوه مدرن و شیوه سنتی از او خواستگاری کنید. 

???? حلقه ازدواج تهیه کنید | پیشنهاد ازدواج

برای پیشنهاد ازدواج بهتر است که حلقه ازدواج تهیه کنید. زمانی که پیشنهاد ازدواج شما بدون حلقه باشد؛ بیشتر شبیه به یک پیشنهاد ساده و حتی دروغین است. حلقه پیشنهاد را به شیوه جدی و مصمم نشان می‌دهد. اما لازم به تهیه حلقه های گران قیمت نیست. می‌توانید با یک حلقه ساده مراسم را برگزار کنید.

???? لحظات خواستگاری را با عکس ثبت کنید

همه خانم ها عاشق عکس هستند. مخصوصا این عکس زمان خواستگاری باشد. بهتر است که این لحظات را ثبت کنید و برای این صحنه جذاب عکاس بگیرید. حتی می‌توانید دیالوگ زیبایی تهیه کنید تا در فیلم شما صحنه های زیبا ثبت شود.

???? جملاتی که قصد تکرار دارید را تمرین کنید

برای پیشنهاد ازدواج باید از قبل همه چی برنامه ریزی شده و تمرین شده باشد. اصلا خوشایند نیست که بدون برنامه ریزی اقدام به پیشنهاد ازدواج کنید. هر جمله ای که قصد بازگو کردن دارید را تکرار کنید و از چند روز قبل آن را تکرار کنید. تا با مشکل و اضطراب روبرو نشوید.

???? لباس مناسب تهیه کنید | پیشنهاد ازدواج

جهت پیشنهاد ازدواج باید لباس مناسب و شیک تهیه کنید. انتخاب لباس نشان از شخصیت شماست. بهتر است که لباس های تازه و تمیز داشته باشید. ظاهر مو را آراسته کنید و به صورت خود رسیدگی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خواستگار دروغگو کلیک کنید.

???? از صمیم قلب صحبت کنید

اگر برای پیشنهاد ازدواج تصمیم گرفته اید؛ باید از صمیم قلب این کار را انجام دهید. به چشمان شریک احساسی خود نگاه کنید و با تمام وجود سخن بگویید. احساسات خود را بروز دهید و از نحوه خواستگاری با روانشناس مشورت کنید.

???? برنامه ریزی دقیق داشته باشید

قبل از اینکه پیشنهاد ازدواج شکل بگیرد؛ باید برنامه ریزی خوبی داشته باشید. به این توجه کنید که چه زمانی باید سخن بگویید؛ چه زمانی باید گل بدهید و چه زمانی باید حلقه نشان دهید. تمامی این موارد را باید بارها تکرار کنید تا در زمان مشخص با مشکل روبرو نشوید.

کلام آخر

برای پیشنهاد ازدواج حتما باید به شناخت کافی از ویژگی های شخصیتی فرد رسیده باشید. پس از آنکه تفاهم ها و خانواده زوجین با یکدیگر بررسی شد، وقت آن است که به همراه هم از روانشناس راهنمایی بگیرید. کمک از روانشناس باعث کاهش خطا می‌شود. و با دقت بالاتری می‌توانید برای ازدواج اقدام کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پیشنهاد ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: پیشنهاد ازدواج | 9 نکته برای پیشنهاد ازدواج



:: برچسب‌ها: پیشنهاد ازدواج | 9 نکته برای پیشنهاد ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بدرفتاری زن با شوهر یکی از مشکلات زناشویی است که به دلایل مختلفی خود را نشان می‌دهد. زنان بیشتر برحسب احساسات تصمیم گرفته و معمولا نیاز به توجه ومحبت بیشتری دارند. از طرف دیگر در مورد مشکلات خود کمتر صحبت کرده و نیاز به درک شدن، دارند. در زندگی مشترک مشکلاتی به وجود می‌آیند که باعث بروز رفتارهای غیر معقولی می‌شوند. این بدرفتاری گاهی از طرف مردان و گاهی از طرف زنان است. اما به طور کلی نحوه واکنش صحیح نسبت به آن و همچنین پیدا کردن دلیل، حائز اهمیت است. برخورداری از مهارت حل مسئله میان زوجین بسیار مهم است و آنان باید برای مواجهه با مشکلات زیادی آماده باشند. 

منبع: بدرفتاری زن با شوهر | بی توجهی زنان

بی توجهی زنان

افراد از رفتارهای مختلف، واکنش های متفاوتی دارند. گاهی زنان در مورد رفتارهای همسرشان دچار سوتفاهم شده و همین مورد سبب بدرفتاری زن با شوهر می‌شود. فراموش نکنید که با بروز هر رفتاری، بدرفتاری راه حلی صحیحی نبوده و افراد باید مشکل را ریشه یابی کرده و آن را به روش درست حل کنند. داشتن شناخت کافی از همسر و همدلی با او در این شرایط، کمک بزرگی به زوجین خواهد کرد. قصعا تفاوت های زیادی میان افراد وجود دارد؛ اما آنان باید بر اشتراکات تمرکز کنند. 

دلایل بدرفتاری زن با شوهر

همانطور که گفته شد؛ بدرفتاری زن به شوهر، به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. از طرفی زنان، معمولا در مورد تعارضات ذهنی خود صحبت نمی‌کنند. اما طرز تفکر مردان با زنان، کاملا متفاوت بوده و شاید چیزی که باعث بروز ناراحتی در زن می‌شود؛ برای مردان اهمیتی نداشته باشد. به همین دلیل آنان باید مشکلات خود را بایکدیگر مطرح کرده و با کمک یکدیگر، آنها را حل کنند.

????تغییرات هورمونی

یکی از دلایل بدرفتاری زن با شوهر، تغییرات هورمونی در طول یک ماه است. این موضوع کاملا ریشه علمی داشته و میزان هورمون های مختلف در خلق و خوی افراد، تاثیرگذار است. زنان احتمالا به دلیل قاعدگی و روزهای قبل از آن، دردهای زیادی را تحمل کرده و یا از لحاظ روانی بی حوصله هستند. به همین دلیل از خود رفتارهای افراطی نشان می‌دهند و بی حوصله هستند. فراموش نکنی که شوخی کردن در این مورد برای زنان خوشایند نیست و باید در این شرایط در کنار او باشید.

????خستگی و فشار روانی

طبیعی است که افراد در پایان یک روز شلوغ و خسته کننده، به اندازه کافی انرژی نداشته باشند. این خستگی گاهی به حدی است که باعث بدرفتاری زن با شوهر شده و روابط آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. قطعا مردان نیز چنین مشکلاتی در طول روز خواهند داشت. اما زنان زودتر تحت تاثیر قرار گرفته و برخی از آنان نمی‌توانند احساسات خود را مدیریت کنند. در این مورد، بی توجهی زنان احتمالا موقت بوده و با کمی استراحت برطرف می‌شود.

????ویژگی های شخصیتی

برخی از زنان به طور ذاتی، تندخو تر از بقیه هستند. البته این دلیل خوبی برای بدرفتاری زن با شوهر نیست. چرا که افراد در زندگی مشترک باید با همسر خود مهربان بوده و به او محبت کنند. علاقه و صمیمیت از پیش نیازهای اساسی برای ازدواج است. به همین دلیل با وجود چنین خصایصی، فرد باید قبل از ازدواج، درصدد برطرف کردن و یا مدیریت آنها برآید. تغییر کامل اخلاق ها امکانپذیر نیست؛ اما می‌توان تا حد زیادی آنها را کنترل کرد.

????اختلالات جسمانی

با وجود برخی از مشکلات جسمانی، مثل اختلال در خواب و یا بیماری های دیگر، بدرفتاری زن با شوهر نیز، بروز می‌کند. سلامت جسمانی بر حالات روحی افراد موثر است. به همین دلیل افراد باید به درمان مشکلات جسمانی خود پرداخته و در صورت وجود چنین مشکلاتی، همسر خود را مقصر ندانند. حتی فرایند بارداری و زایمان نیز در برخی موارد سبب بی توجهی زنان می‌شود. نباید نسبت به این موضوع حساسیت نشان داد و یا آن را بزرگ نمایی کرد. اما زوجین باید در به سلامت جسمانی خود اهمیت داده و آن را نادیده نگیرند.

????ویژگی های اخلاقی مردان

در برخی موارد، این ویژگی های اخلاقی و رفتاری مردان است که بدرفتاری زن با شوهر را سبب می‌شود. در مشکلات زناشویی، دو طرف نقش داشته و باید برای حفظ رابطه تلاش کنند. گاهی زنان در مواجهه با رفتارهای مردان است که به آنان بی توجهی کرده و یا علاقه ای به معاشرت با آنان ندارند. اما در این شرایط سکوت و یا بروز رفتارهای افراطی، نه تنها چیزی را حل نکرده، بلکه باعث بدتر شدن اوضاع نیز می‌شود. به همین دلیل افراد باید مشکلات خود را با آرامش بیان کرده و در جهت رفع آنها اقداماتی را انجام دهند.

پیامدهای بدرفتاری زن با شوهر

قطعا بدرفتاری زن با شوهر، دارای پیامدهای منفی در رابطه است. بروز بی توجهی زنان، با هر دلیلی، رابطه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حتی بر نحوه رفتارهای مردان نیز تاثیر می‌گذارد. برخی از این عوارض، شامل موارد زیر می‌شود. 

بروز طلاق عاطفی

دوری و دلسردی زوجین نسبت به یکدیگر

جدایی و خیانت

اختلال در رابطه جنسی

کاهش عزت نفس

افسردگی و گوشه گیری

نحوه برخورد با بی توجهی زنان

بعد از اطلاع یافتن از دلیل بدرفتاری زن با شوهر، باید در مورد رفع آنها تلاش کرد. همچنین داشتن برخورد درست نسبت به این موضوع، خود چالشی است که بسیاری از زوجین با آن مواجه هستند. فراموش نکنید که گاهی افراد با بیش از حد تلاش کردن در این مورد اوضاع را بدتر می‌کنند. اما با استفاده از راهکارهایی می‌توان این مشکل را حل کرد.

????عدم مقایسه او با دیگران

معمولا افراد از مقایسه شدن با دیگران احساس خوبی نمی‌کنند. مخصوصا اگر این رفتار از طرف همسر آنها صورت بگیرد. به همین دلیل در مورد بدرفتاری زن با شوهر نباید از مقایسه کردن استفاده کرد. بااینکار احتمالا بی توجهی زنان بیشتر شده و واکنش های بدتری از خود نشان می‌دهند. شرایط افراد با یکدیگر متفاوت است و مقایسه کردن رفتار درستی نیست.

????تحسین کردن

یکی از راهکارهای موثری که می‌توانید در مورد بدرفتاری زن با شوهر به کار ببرید؛ تحسین کردن در مقابل مهربانی است. برای مثال هر زمان که شاهد رفتارهای محبت آمیز او هستید؛ او را تشویق کنید. اینکار زن را ترغیب به ادامه این رفتار خواهد کرد. به طورکلی تحسین و تعریف از همسر، تاثیر مثبتی بر رابطه خواهد داشت.

????توجه به جزییات

زنان نسبت به مردان نسبت به جزییات توجه بیشتری دارند. و همین موضوع گاهی باعث بروز تعارضات میان آنها می‌شود. به همین دلیل مردان نیز باید نگاه ریزبینانه تری داشته و به زنان توجه بیشتری بکنند. برای مثال گاهی دلیل بدرفتاری زن با شوهر، بی توجهی مردان نسبت تغییرات است. به همین دلیل مردان باید جزییات را در نظر گرفته، به تغییرات توجه داشته باشند و در این مورد زنان را همراهی کنند.

????کمک گرفتن از مشاور

قطعا یکی از موثر ترین راه ها برای مواجهه با مشکلات زناشویی، کمک گرفتن از مشاور زوج و مراجعه به روانشناس است. گاهی زنان روش بیان کردن مشکلات خود را نمی‌دانند به همین دلیل با بی توجهی، مشکلات خود را نشان می‌دهند. اما افراد با کمک زوج درمانگر می‌توانند مهارتهای لازم برای شروع و حتی حفظ رابطه زناشویی را آموخته؛ و در این راستا تلاش کنند. روانشناس نه تنها مشکلات فردی افراد را برطرف کرده بلکه در روابط بین فردی نیز به آنها کمک می‌کند.

سخن پایانی

طبیعی است که افراد در زندگی مشترک، گاهی بی حوصله و بدخلق شوند. با توجه به شرایط محیطی و یا فردی، نداشتن انرژی، هم برای مردان و هم برای زنان پیش خواهد آمد. اما افراد نباید اجازه دهند که مشکلات کوچک، سبب بدرفتاری زن با شوهر و یا برعکس، شوند. افراد باید در این زمینه شرایط را درک کرده و از همسر خود حمایت کنند. همچنین به طور مستقیم مشکلات را با او در میان بگذارند. در این زمینه می‌توانند از یک زوج درمانگر نیز کمک گرفته و کیفیت رابطه را افزایش دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بدرفتاری زن با شوهر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: بدرفتاری زن با شوهر | بی توجهی زنان



:: برچسب‌ها: بدرفتاری زن با شوهر | بی توجهی زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

‌ترساندن کودک یکی از روش ‌های باب شده بین والدین است. که کودکان را از پلیس، آقا دزده، آمپول و لولو خورخوره می‌ترسانند. یا خیلی از والدین صد ها جمله وحشتناک مشابه به این ‌ها را برای ترساندن کودک استفاده می‌کنند. و این روند به قدری ادامه پیدا می‌کند و نسل به نسل به افراد و کودکان بعدی منتقل می‌شود. اما اطلاعی ندارند که چه آسیب روانی به کودک وارد می‌کنند. عده‌ای از والدین نیز احساس می‌کنند که با این روش ترساندن کودک از قدرت خود استفاده می‌کنند. و کودک را با روش تربیتی خود رشد می‌دهند. اما غافل از اینکه ترساندن‌کودک روش تربیتی نیست. برای اطلاع از روش‌ های تربیتی مناسب حتما باید از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه اطلاع بگیرید. تا از روش‌ های مناسب و به روز استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترساندن کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: ترساندن کودک | 4 عوارض ترساندن کودک

ترساندن کودک

به طور کلی ترساندن کودک روش مناسب تربیتی نیست. اما والدین برای نشان دادن قدرت و تسلط خود از ترساندن کودک استفاده می‌کنند. آن ها معتقد هستند که کودک باید از حرف بزرگتر های خود هراس داشته باشند؛ و مطابق انتظارات آن ها تغییر کنند. این شیوه فرزند پروری از ترس والد سرچشمه می‌گیرد و نتیجه نگرانی ‌های مهار نشده است. این روش تربیتی هرگز به صلاح کودک نبوده. و ناخواسته بر روی نا خودآگاه او تاثیر می‌گذارد. و تربیت مبتنی بر ترس را پیش می‌گیرد. در نتیجه خود والدین هستند که باید برای عواقب این رفتار و تربیت آماده باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

عوارض ترساندن کودک چیست؟

ترساندن کودک عوارض و آسیب‌ های بسیار زیادی دارد. والدین باید به تمامی این عوارض توجه داته باشند تا مبادا در آینده با رشد بچه های خود نگران آینده او باشند. در این بخش مقاله راجع به اثرات مخرب تربیت با ترساندن کودک توضیح داده ‌ایم.

???? سلامت روان و تاب آوری کودک آسیب می‌بیند | ترساندن کودک

یکی از عوارض و اثرات مخرب ترساندن کودک این است که؛ سلامت روان و تاب آوری کودکان آسیب می‌بیند. دوران کودکی بهترین دوران برای آموختن تصمیم گیری به کودک است. و زمانی که ترساندن کودک در تربیت او وجود داشته باشد؛ فرزند شما با ضعف اعتماد به نفس، انعطاف نا پذیری و اضطراب روبرو می‌شود.

در نهایت کودک در بزرگسالی، برقراری ارتباط با دیگران را آموزش ندیده است؛ و از عزت نفس کمی برخوردار است. طبق تحقیقات؛ ترساندن کودکان زمینه ساز افسردگی، اضطراب، اختلالات رفتاری، تغذیه ای و آگورافوبیا می‌باشد.

???? بچه ‌ها از اشتباه ‌های خود چیزی را آموزش نمی‌بینند

از دیگر پیامد های ترساندن کودک این است که؛ کودکان از اشتباهات خود درس نمی‌گیرند. والدینی که نمی‌گذارند فرزندانشان در کوچه و خیابان‌ها بازی کنند؛ زیرا نگران آسیب دیدن کودک هستند، نه تنها فرصت تجربه بازی‌ های خاص را از کودک نمی‌گیرند؛ بلکه با حذف اشتباهات از زندگی کودک نمی‌گذارند که او اشتباهات خود را درک کند.

این کودکان در آینده با موقعیت ‌های سخت و ناراحت کننده با مشکل مواجه می‌شوند. اما اصل قضیه این است که کودک باید آموزش ببیند تا در موقعیت‌ های دشوار با اعتماد به نفس و چالش‌ های خود غلبه کند.

???? ارتباط والد فرزندی آسیب می‌بیند | ترساندن کودک

ترساندن کودکان باعث بی‌ اعتمادی کودک می‌شود. این بی ‌اعتمادی ‌ها به مرور زمان بین والد و کودک شکاف به وجود می‌آورد؛ که با افزایش سن فرزند و رسیدن به دوران نوجوانی این شکاف بیشتر می‌شود.

???? کودک خود مختار و شورش گر می‌شود

ترساندن کودک آتش خشم درون آن ها را شعله ور می‌کند. در این شرایط کودک یک زمانی در برابر کنترل شدید والدین می‌ایستد؛ و کنجکاوانه راهی برای کشف جهان پیدا می‌کند. از این نقطه به بعد است که کودک خود را پیدا می‌کند و ترساندن کودک هیچ فایده‌ ای ندارد.

روش‌ های تربیتی جایگزین برای ترساندن کودک

ترساندن کودک همانطور که گفته شد؛ روش مناسبی برای تربیت فرزند نیست. به همین دلیل روش‌ های جایگزینی وجود دارد که می‌توانید به جای ترساندن کودک از آن استفاده کنید. در این بخش مقاله راجع به روش تربیت جایگزین کودک توضیح داده ‌ایم.

✨ انتظارات روشن و عواقب منطقی برای کودک تعیین کنید

یکی از روش‌ های جایگزین برای کودک این است که انتظارات روشن برای کودک مشخص کنیم. باید به کودک بفهمانیم که اگر نتواند انتظارات شما را برآورده کند؛ چه عواقبی در انتظار او خواهد بود. فرق این روش با ترساندن کودک این است که در این روش عواقب تعریف شده نا خوشایند اما غیر ترسناک برای کودک وجود دارد.

✨ قلب کودک را سرشار از عشق کنید

روش جایگزین ترساندن کودک این است که قلب کودک را سرشار از عشق و محبت کنید. در پاسخ به رفتار نا امن کودک نقش والدین باید ارتباطی باشد. والدین باید به جای داد، فریاد و استفاده از جملات تهدید آمیز صبور باشند. آرامش خود را حفظ کنند و با احساسات کودک راه حلی برای چالش یافت کنند.

✨ برای برآورده ساختن انتظارات خود کمک کنید | ترساندن کودک

از روش‌ های جایگزین ترساندن کودک این است که انتظارات خود را به کودک مشخص کنیم. کمک کنید که کودک آن ها را برآورده کند. با این روش مهارت حل مسئله را به کودک آموزش می‌دهید. 

✨ در صورت مخالفت نیز حرف‌ های کودک را بشنوید

یکی از روش ‌های جایگزین ترساندن کودکان این است که در صورت مخالفت نیز حرف ‌هایی را متوجه شوید و بشنوید به جای اینکه کودک را تهدید کنید. و او را بترسانید با او صحبت کنید. از احساسات کودک اطلاعات کسب کنید و به حرف‌ های او با دقت گوش بدهید. با صحبت‌ های کودک می‌توانید به افکار او پی ببرید و هرچه بیشتر به او نزدیک شوید ارتباط صمیمانه برقرار کنید.

کلام آخر

روش ‌های متفاوت و گوناگونی به جای ترساندن کودک وجود دارد. که می‌توانید از آن ها استفاده کنید. کودک با روش تربیتی مناسب می‌تواند رشد بهتری داشته باشد و آینده مناسب ‌تری در انتظار او باشد. والدین با ترساندن کودک نه تنها آن ها را آزار می‌دهند، بلکه خودشان در آینده با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند. برای تربیت کودکان از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترساندن کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: ترساندن کودک | 4 عوارض ترساندن کودک



:: برچسب‌ها: ترساندن کودک | 4 عوارض ترساندن کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

دیر آمدن نوجوان به خانه برای تمامی والدین حداقل یک بار اتفاق افتاده است. دوره نوجوانی دوره پر چالشی برای والدین و فرزندان خواهد بود. به همین دلیل نوجوان علاقه دارد تا استقلال خود را به خانواده نشان دهد و خانواده نیز نگران آسیب‌ های روحی روانی نوجوانشان است. همین موضوع باعث می‌شود تا خانواده ‌ها در چنین شرایطی با چالش‌ ها و مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم کنند.

در چنین شرایطی والدین باید صبور باشند و با خوش رویی با نوجوانان خود رفتار کنند. روابط والد فرزندی باید به صورت صمیمانه برقرار شود تا والدین علاوه بر اینکه بتوانند نظارت بر رفت و آمد های نوجوان داشته باشند همینطور بتوانند استقلال را برای او فراهم کنند. در این مقاله راهکار ها و روش‌ های مناسبی برای برخورد با دیر آمدن نوجوان به خانه ارائه کرده‌ ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

منبع: دیر آمدن نوجوان به خانه | 5 روش برخورد با دیر آمدن نوجوان به خانه

دلیل دیر آمدن نوجوان به خانه چیست؟

از بارز ترین دلیل دیر آمدن نوجوان به خانه می‌توان به کسب استقلال نوجوان اشاره کرد. اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که آگاهی از آن باعث می‌شود والدین به شناخت بهتری از شرایط برسند. و همچنین نظارت و کنترل والدین نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به طور کلی دوره نوجوانی بسیار حساس است و نوجوانان در این دوره به سوی بزرگسالی قدم بر می‌دارند. به همین دلیل تلاش دارند تا به اعضای خانواده نشان دهند که دیگر کودک نیستند. و برای اینکه نشان دادن این قضیه، دیر آمدن به خانه را انتخاب می‌کنند.

نوجوانان در این سن برای خود قوانین خاصی را تشکیل می‌دهند. از نظر روانشناسان چنین رفتاری توسعه فردی نامیده می‌شود. دیر آمدن نوجوان به خانه بخش طبیعی از روند رشد اوست. اما بهتر است که این روند تحت نظارت شما باشد. و بهترین راهکار این است که صبور باشید و برخورد تند و سنگین نداشته باشید.

روش ‌های برخورد با دیر آمدن نوجوان به خانه

دیر آمدن نوجوان به خانه یک روند طبیعی است. چنین رفتاری از فرزندان را بپذیرند و با صبر با آنها برخورد کنید. اما بسیاری از والدین هستند که برخورد بسیار تند و سنگینی با نوجوان خود می‌کنند؛ که همین باعث لجبازی نوجوان می‌شود. که همین امر خطرات بسیار زیادی را به همراه دارد. در این بخش مقاله روش‌ های برخورد با دیر آمدن نوجوان را اشاره کرده ‌ایم؛ تا والدین با آگاهی بیشتری با نوجوانان خود رفتار کنند.

???? با کمک نوجوان برای خانه قوانین شرح دهید

یکی از روش‌ های برخورد با دیر آمدن نوجوان به خانه این است که با کمک او برای خانه قوانین تنظیم کنید. زمانی که قوانین تنظیم شده در خانه به کمک شما و نوجوان صورت بگیرد؛ او به این قوانین پایبند بوده و مخالفت کمتری نشان می‌دهد.

???? با نوجوان برخورد های تند نداشته باشید

یکی از روش ‌های برخورد با دیر آمدن نوجوان به خانه این است که با او به تندی رفتار نکنید. نوجوانان در این دوره بسیار سرکش و لجباز می‌شود؛ به همین دلیل شما نباید هرگز با لجبازی یا برخورد های تند با او رفتار کنید. زیرا در این صورت مخالفت‌ های زیادی با شما خواهد شد. اما به شیوه دیگری از نوجوان بخواهید که هویت مستقل خود را نشان دهد. با این روش‌ ها برخورد های تند با نوجوان را نخواهید داشت. و او نیز به شیوه دیگری استقلال خود را نشان می‌دهد.

???? با فرزند خود صحبت کنید | دیر آمدن نوجوان به خانه

هنگام دیر آمدن نوجوان به خانه باید با او صحبت کنید. فضای آرام و دوستانه برقرار کنید و نگرانی ‌های خود را به او بازگو کنید. و به خاطر داشته باشید که اگر در صحبت‌ های والد فرزندی همدلی وجود نداشته باشد، به هیچ نتیجه ‌ای نخواهید رسید. بنابراین قبل از اینکه صحبت کنید به نوجوان بگویید که با او دشمنی یا دعوا ندارید و می‌خواهید که دلایل نگرانی ‌های خود را بگویید. و تا حدودی او را درک می‌کنید که بخواد استقلال خود را نشان دهد.

???? حریم شخصی برای نوجوان مشخص کنید

طبق نظر روانشناسان، بسیاری از دلایل دیر آمدن نوجوان به خانه، عدم وجود حریم شخصی در خانه می‌باشد. در واقع نوجوان در خانه راحت نیست و دوست دارد که بیشترین زمان خود را در بیرون از خانه سپری کند. برای پیشگیری از این رفتار بهتر است که در خانه برای فرزندان نوجوان خود حریم شخصی ایجاد کنید. تا نوجوان برای در خانه ماندن انگیزه بیشتری تا به بیرون رفتن داشته باشد.

???? از مشاور و روانشناس نوجوان راهنمایی بگیرید

برای اطلاع از راهکار دیر آمدن نوجوان به خانه بهتر است که از یک روانشناس مشاور و متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. مشاوره روانشناسی به والدین کمک می‌کند تا ریشه مشکلات دیر آمدن نوجوان به خانه را بررسی کنند؛ و سپس به دنبال راهکار باشند. این دیر آمدن‌ ها خطرات بسیار زیادی برای نوجوان به همراه دارد. که رفتار بد خانواده باعث لجبازی و سرکشی آنها می‌شود. بهتر است که در این شرایط رفتار مناسبی از خود نشان دهید و با صبر و حوصله از روانشناس کمک بگیرید.

کلام آخر

دیر آمدن نوجوان به خانه آسیب‌ ها و مشکلات بسیاری را بر او وارد می‌کند. و والدین از این مشکلات آگاه هستند. نوجوانان به دلیل کسب استقلال در این سن علاقه دارند تا مستقل بودن خود را به والدین نشان دهند. و از آسیب‌ هایی که به آنها وارد می‌شود اطلاعی ندارند. بهتر است که در این شرایط با صبر و آرامش برخورد کنید. و از یک روانشناس متخصص نوجوان در این زمینه راهنمایی بگیرید. زیرا لجبازی و برخورد تند شما سرکشی نوجوان را به دنبال دارد. بنابراین از روانشناس نوجوان کمک بگیرید.

مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: دیر آمدن نوجوان به خانه | 5 روش برخورد با دیر آمدن نوجوان به خانه



:: برچسب‌ها: دیر آمدن نوجوان به خانه | 5 روش برخورد با دیر آمدن نوجوان به خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

کشف استعداد کودکان برای همه والدین از اهمیت بالایی برخوردار است. اکثر پدر و مادر ها به دنبال کشف استعداد کودکان خود هستند تا آنها را در مسیر درستی هدایت کنند. زیرا زمانی که کودک در مسیر موفقیت خود را می‌شناسد، نتیجه بهتر و مناسب تری خواهد داشت. برخی از کودکان استعدادهای پنهانی دارند و این استعدادها را در قالب خیال بافی، انرژی زیاد و سوءرفتار نشان می‌دهد. اما برخی از کودکان نیز استعدادهای آشکار دارند. و باید برای کشف استعدادهای آنها تلاش کنیم. برای پی بردن به استعداد کودکان نیز بهترین راه کمک از روانشناس کودک است.

برای دریافت مشاوره در زمینه هوش و استعداد کودکان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

منبع: کشف استعداد کودکان

کشف استعداد کودکان

کشف استعداد کودکان راه اصلی دارد و آن هم شناخت علاقه کودک به فعالیت ها می‌باشد. انسان توانایی های ذاتی دارد و با آنها به دنیا می‌آید. زمانی که کودک به دنیا می‌آید بسیار ناتوان است و به تدریج علاقه مندی های خود را بروز می‌دهد. شاید فرزند شما عاشق ورزش باشد و یا شاید به تعمیر وسایل علاقه داشته باشد.

عده ای نیز هستند که به هنر علاقه دارند. والدین باید به این استعدادهای کودک آگاه باشند و به کشف آنها بپردازند. همین پی بردن به استعداد کودکان آینده آنها را تضمین می‌کند و در مسیر درستی قرار می‌دهد. رازهایی وجود دارد که به کشف استعداد کودکان کمک می‌کند. در این مقاله تمامی جوانب کشف استعداد کودک را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

رازهای کشف استعداد کودکان

پی بردن به استعداد کودکان رازهایی دارد که با دقت به آن به راحتی می‌توانید به کشف این موضوع بپردازید. در این بخش مقاله راجع به رازهای کشف استعداد کودکان توضیح داده ایم.

???? اگر کودک شما پر حرفی می‌کند

برای کشف استعداد کودکان باید به رفتارهای آنها دقت داشته باشید. مثلا زمانی که کودک پر حرفی می‌کند، و بدون وقفه در حال مکالمه است. از حرف زدن خسته نمی‌شود و از اشکالات مختصر دستوری و تلفظی استفاده می‌کند؛ می‌توانید او را در لباس خبرنگار، وکیل و روزنامه نگار ببینید.

کودکانی که دائم در حال مکالمه هستند و از این موضوع خسته نمی‌شوند؛ استعداد سخنرانی دارند. از این کودکان بخواهید که برای اعضای خانواده با قوه تخیل خود داستان هایی را بنویسد و یا بازگو کند. تا به مرور آنها را به چاپ برساند. یا می‌توانید با کودک مصاحبه داشته باشید و افکارش را در فایل صوتی و تصویری ثبت کنید.

برای کشف استعداد کودکان پر حرف می‌توانید آنها را در کتاب خانه ثبت نام کنید تا دایره لغات آنها گسترش یابد. در این شرایط نیز کودک به تقویت مهارت های نوشتن و تشویق به حرف زدنش افزایش می‌یابد.

???? کودک خیالباف | کشف استعداد کودکان

برای کشف استعداد کودکان خیالباف روش های زیادی وجود دارد. عده ای از کودکان هستند که ایده های زیادی برای اجرای هر برنامه و بازی دارند. در تنهایی های خود با خیال پردازی ها به بازی می‌پردازند و برای حل مشکلات چالش های زیادی را انتخاب می‌کنند. این ویژگی ها نشان دهنده خلاقیت زیاد و نشان از استعداد کودک است. شاید این کودکان بدون تمرکز به نظر برسند اما باید در جهت برنامه ریزی و ایده های بزرگ هدایت شوند.

رفتارهای این دسته از کودکان نشان از این است که در آینده می‌توانند هنر پیشه، نویسنده، فیلم ساز، طراح لباس و طراح داخلی موفقی شوند. و برای حل مسائل خلاقیت و هنر خود را ادغام کنند. برای پس بردن استعداد کودکان خلاق لازم است که کودک مورد تشویق قرار بگیرد. با کودک آواز و آهنگ بخوانید. و پروژه های علمی برای او شرح دهید. به داستان های خیالی این کودکان گوش دهید و برای بازدید موزه و نقاشی آنها را همراه با خود ببرید.

???? علاقه مندی کودک به طبقه بندی اشیاء

یکی از روش های کشف استعداد کودکان این است که به علاقه فرزندان خود دقت کنید. اگر کودک به طبقه بندی اشیاء علاقه داشته باشد و وسایل بازی خود را مرتب گوشه ای بچیند؛ در چینش وسایل دقیق باشد؛ منظم و مرتب باشد و همیشه به دنبال یادگیری باشند، به دنبال یافتن الگوهای گوناگون است. این کودکان در ریاضی و علوم از استعداد زیادی برخوردارند.

برای تقویت و کشف استعداد کودکان، بازی با ریاضی را در اختیار این کودکان قرار دهید. این بازی ها شامل الگوها و جفت کردن هستند. و یا فعالیت هایی به کودک بدهید که به تقویت ریاضی او کمک کند. یکی دیگر از کارها این است که به کودک مسئولیت چینش و طبقه بندی برخی از وسایل در خانه را اختصاص دهید.

???? کودکی که علاقه دارد هر چیزی را دستکاری کند

برای کشف استعداد کودکان باید به رفتار و کردار کودک دقت کنید. برخی از کودکان هستند که همیشه به دنبال کشف چیزهای مختلف هستند. این کودکان علاقه دارند که همه چیز را باز کنند و دوباره سرهم کنند. احتمالا آنها یادگیرنده دیداری- فضایی هستند. این کودکان به بازی هایی مانند ساختن برج و ماشین بازی علاقه دارند. شغل آینده این کودکان می‌تواند مهندسی، مکانیک، معماری، دانشمند و یا مخترع باشد.

???? کودکی که به پازل علاقه دارد | کشف استعداد کودکان

کشف استعداد کودکانی که به چینش پازل علاقه دارند آسان است. اگر کودکتان عاشق حل پازل است، در حین بازی باید خطای کمی انجام دهید؛ برای حل پازل تلاش می‌کند و این کودک از یادگیرندگان دیداری- فضایی است. در آینده نیز می‌تواند شغل کارآگاه، محقق و باستان شناسی را انتخاب کند. 

???? کودکی که خود را مسئول همه چیز می‌داند

یکی از روش های کشف استعداد کودکان، نحوه مسئولیت پذیری اوست. برخی از کودکان هستند که خودشان را مسئول همه چیز می‌دانند. و در فعالیتی عقاید خود را نشان می‌دهند. این کودکان ذاتا رهبر هستند و در ورزش، مدرسه و جاهای مختلف این رفتار برایشان پر فایده است. این کودک برای بقیه الگو است و دید نسبتا متفاوتی به پیچیدگی ها و مشکلات دارد. این کودکان در شغل سازماندهی و نمایندگی که نیازمند رهبری خوب است، از اهمیت بالایی برخودار است.

???? کودکی که آرام و قرار ندارد

برای کشف استعداد کودکانی که آرام و قرار ندارند؛ و دائم در حال تحرک هستند باید دقت بیشتری داشته باشید. این کودکان با عجله همه کارهای خود را انجام می‌دهند. یادگیرنده های فیزیکی یا جنبشی- بدنی هستند. این کودکان باید در آینده شغل هایی را انتخاب کنند که نیاز به نشستن نداشته باشد. و بیشتر به انجام فعالیت های رقص، ورزشی، بدنی و موسیقی می‌پردازند.

???? کودک با تعامل اجتماعی بالا | کشف استعداد کودکان

برخی از کودکان هستند که تعامل اجتماعی بسیار بالایی دارند. این کودکان دوستان زیادی دارند و همیشه صلح طلب می‌باشند. چنین کودکانی از درگیری پرهیز می‌کنند و به بازی های دسته جمعی بسیار متمایل هستند. و همیشه در تلاش هستند که دیگران را با هم آشتی دهند. برای پی بردن به استعداد کودکان باید به نحوه رفتار آنها با دیگران نیز دقت داشته باشید.

کلام آخر

برای کشف استعداد کودکان تمامی رفتارها و عملکردهای کودک را زیر نظر بگیرید. با آنها در رابطه با علایق صحبت کنید و حق انتخاب بدهید. خیلی از بزرگسالان موفق در کودکی به کشف استعدادهای خود پرداخته اند و والدین آگاهی داشته اند. برای کشف استعداد کودکان از روانشناس و متخصصین در این حوزه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه هوش و استعداد کودکان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

منبع: کشف استعداد کودکان



:: برچسب‌ها: کشف استعداد کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

قرص وگادول یکی از انواع قرص هایی است که برای درمان زودانزالی مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قرص به رنگ قرمز بوده و می‌توان آن را از داروخانه ها تهیه کرد. زودانزالی یکی از اختلالات جنسی شایع در مردان است که درمان های مختلفی برای آن وجود دارد. البته بالابردن زمان انزال تنها یکی از مزایای آن محسوب می‌شود. اما در حین استفاده باید به این نکته توجه داشته باشید که داروهای شیمیایی عوارض بسیاری داشته و بعد از مدتی مشکل افراد تشدید نیز می‌شود. همچنین بدن فرد شرطی شده و دیگر بدون مصرف قرص قادر به برقراری رابطه جنسی نخواهد بود. بهتر از قبل از شروع مصرف این قرص، به خوبی در مورد آن تحقیق کرده و از یک متخصص کمک بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص وگادول می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: قرص وگادول | هر آنچه که باید در مورد قرص وگادول بدانید 

قرص وگادول

قرص وگادول حاوی داروهای مختلفی بوده که اکثر آنها به طور جداگانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این قرص علاوه بر اینکه انزال را تا مدت زمان زیادی به تاخیر می‌اندازد در ایجاد و حفظ نعوظ نیز موثر است. این قرص جریان خون را بالا برده و از این طریق بر نعوظ موثر است. این دارو برای زنان تجویز نمی‌شود و مردان نیز باید با هماهنگی پزشک آن را مشورت کنند. مصرف خودسرانه این گونه داروها مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد خواهد کرد.

مکانیسم اثر قرص وگادول

قرص وگادول یک مهرکننده فسفودی استراز است که با گشاد کردن رگ های خونی آلت تناسلی، مقدار خون را در آنها افزایش داده و اثر خود را اعمال می‌کند. در این شرایط افراد می‌توانند در طول رابطه نعوظ خود را حفظ کرده و به رابطه ادامه دهند. افراد باید این قرص را برای اثربخشی بهتر 30 دقیقه تا 4 ساعت قبل از رابطه جنسی مصرف کنند. افراد نباید این دارو با الکل مصرف کرده و یا بعد از مصرف در صورت اقدام به انجام کارهایی که نیاز به دقت دارند؛ باید بسیار احتیاط کنند.

نحوه استفاده از قرص وگادول

برای باید برای اطلاع از دوز مصرفی و همچنین مدت زمان مصرف قرص وگادول، با پزشک متخصص مشورت کنند. همچنین از موارد تداخل دارویی نیز اطلاع یابند. این قرص را نباید درون آب حل کرد و یا آن را جوید. بهتر است آن را در یک زمان مشخص مصرف کرده و همچنین خوردن آن همراه با غذا و یا با معده خالی، ممانعتی ندارد. این قرص اثربخشی زیادی داردو جزو قرص های قوی برای درمان زودانزالی محسوب می‌شود. به همین دلیل دلیل برای مصرف مکرر آن وجود ندارد. برای اولین بار می‌توانید از نصف این قرض استفاده کرده و در دفعات بعدی، آن را افزایش دهید. مصرف آن بیش از یک بار در روز توصیه نمی‌شود.

مزایای استفاده از قرص وگادول 

همانطور که گفته شد؛ قرص وگادول علاوه بر تاثیر بر زودانزالی، تاثیرات دیگری نیز بر عملکرد جنسی افراد خواهد داشت. در این قسمت به بررسی برخی از فواید مصرف این قرص خواهیم پرداخت.

????درمان زودانزالی

زودانزالی، مشکلی بسیار آزاردهنده برای مردان است. در چنین حالتی، افراد نه تنها خود ارضا نمی‌شوند؛ بلکه توانایی به ارگاسم رساندن همسر خود را نیز ندارند. در چنین شرایطی مردان از روش های مختلفی استفاده می‌کنند. اسپری، ژل، قرص های تاخیری و یا حتی کاندوم هایی که این خاصیت را دارند؛ همگی از درمان های موقت برای درمان زودانزالی محسوب می‌شوند. عوامل زیادی در این امر دخیل هستند. افراد باید مشکل را ریشه یابی کرده و به درمان آن با روش های مناسب بپردازند. قرص وگادول می‌تواند انزال را تا مدت زمان زیادی با تعویق انداخته و باعث لذت بیشتر از رابطه جنسی شود.

????افزایش میل جنسی

طبیعی است که با بالارفتن مدت زمان انزال در مردان، اعتماد به نفس آنها نیز افزایش یافته و میل بیشتری برای برقراری رابطه جنسی دارند. علاوه بر آن محتویات این قرص نیز در بالابردن میل جنسی موثر هستند. این دارو حاوی سیلدنافیل و ترامادول است. که سیلدنافیل خود به تنهایی قرصی برای افرایش قوای جنسی در مردان، محسوب می‌شود. در واقع یکی از دلایل مردان برای اجتناب از داشتن رابطه جنسی، مشکل زودانزالی و یا اختلال در نعوظ است. اما با مصرف این قرص، این مشکلات برطرف شده و افراد می‌توانند رابطه طبیعی و باکیفیت داشته باشند.

????افزایش لذت جنسی

معمولا لذت حاصل از رابطه جنسی یا حتی میل به انجام آن، با زودانزالی از بین رفته و افراد از برقراری رابطه جنسی، اجتناب می‌کنند. این موضوع حتی می‌تواند روابط بین فردی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. اما بعد از مصرف خود وگادول و طولانی شدن مدت زمان رابطه بدون بروز مشکل خاصی، افراد لذت بیشتری را تجربه کرده و میل به انجام دوباره آن دارند.

عوارض مصرف قرص وگادول

 

در بیشتر موارد عوارض مصرف قرص وگادول، بعد از مدتی از بین رفته و نیاز به پیگیری نیست. در واقع تا زمانی که بدن با مصرف این دارو سازگار شود؛ فرد احتمالا مشکلاتی را تجربه خواهد کرد. مصرف این قرص علاوه بر فوایدی که ذکر شد؛ دارای معایبی نیز می‌باشد. برخی از عوارضی که مصرف این دارو برای بدن ایجاد می‌کند؛ شامل موارد زیر می‌شود.

????گرگرفتگی و احساس گرما

????سردرد و سرگیجه

????دردهای عضلانی

????بروز دانه های پوستی

????درد در ناحیه معده

البته شدت و حتی نوع این عوارض، در افراد مختلف، متفاوت است. افراد با ادامه دار شدن این مشکلات در مدت زمان طولانی و همچنین تشدید آنها، باید به پزشک مراجعه کنند.

انواع قرص وگادول

به دلیل وجود تشابه میان قرص وگادول با قرص دیگری که به رنگ زرد است و افراد تصور می‌کنند که دو نوع از این قرص وجود دارد. اما اینگونه نیست؛ قرص وگادول تنها به رنگ قرمز بوده و قرص زرد رنگ واکادول است. محتویات آنها تقریبا مشابه هستند اما نوع بسته بندی محصول آنها متفاوت است. همچنین برای مشکلات متفاوتی نیز استفاده می‌شوند.

سخن پایانی

قرص وگادول، بعد از مصرف، هوشیاری افراد را کاهش می‌دهد. همچنین می‌تواند با داروهای دیگر تداخل داشته باشد. به همین دلیل بهتر است که از مصرف بیش از اندازه آنها و حتی به صورت خودسرانه جلوگیری شود. برای درمان زودانزالی روش های دیگری نیز وجود دارند که افراد می‌توانند در کنار مصرف داروهای مختلف، از آنها نیز بهره گیرند. همچنین باید در تمام این مراحل، با پزشک خود مشورت کرده و برای درمان مشکلات جنسی از روانشناس نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص وگادول می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

قرص وگادول را چند دقیقه قبل از رابطه مصرف شود؟

بهتر است این قرص را از 30 دقیقه تا 4 ساعت قبل ار شروع رابطه جنسی مصرف نمایید.

تفاوت قرص وگادول قرمز و زرد در چیست؟

بسیاری این دو قرص را بایکدیگر اشتباه گرفته و تصور می‌کنند که آنها هردو وگادول هستند. اما قرص زرد رنگ واکادول است و تقریبا محتویات مشابهی با وگادول دارد. اما این دو قرص با یکدیگر متفاوت هستند.



:: برچسب‌ها: قرص وگادول | هر آنچه که باید در مورد قرص وگادول بدانید ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

افزایش زمان انزال در مردان با استفاده از روش های زیادی امکانپذیر است. انزال زودرس یکی از مشکلات جنسی شایع میان مردان محسوب می‌شود که کاملا درمانپذیر است. البته بسیاری از افراد مبتلا به زودانزالی نیستند؛ اما به دلیل عدم رضایت از زمان انزال خود، به دنبال راه هایی برای افزایش آن هستند.

در ابتدا باید از ابتلا به زودانزالی خود مطمئن شده و برای آن اقداماتی انجام دهید. متاسفانه افراد به دلیل استفاده از روش های نادرست، مشکلات بیشتری را برای خود ایجاد می‌کنند. همچنین به دلیل اینکه این اختلال بر کیفیت رابطه جنسی نیز موثر است؛ همسر فرد نیز تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه افزایش انزال در مردان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.
منبع: افزایش زمان انزال در مردان | قرص افزایش زمان انزال

افزایش زمان انزال در مردان

در ابتدا باید با تعریف زودانزالی، آشنا شوید. زمانی افراد تشخیص زودانزالی می‌گیرند که مدت زمان انزال آنها از شروع رابطه کمتر از یک دقیقه بوده و همچنین این مشکل به دلیل مشکلات فیزیولوژیک، مصرف یک داروی خاص نباشد. با تداوم این مشکل برای حداقل شش ماه فرد باید برای شناسایی دقیق مشکل و درمان، به پزشک متخصص مراجعه کند. گاهی افزایش زمان انزال در مردان، تبدیل به یک چالش و دغدغه شده و زندگی زناشویی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل در این مقاله، به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

راه هایی برای افزایش زمان انزال در مردان

همانطور که گفته شد؛ در این زمینه راهکارهای مختلف و موثری وجود دارند که افراد با انجام آنها به صورت مرتب و تحت نظر یک پزشک، درمان خواهند شد. برخی از راهکارهای افزایش زمان انزال در مردان، شامل موارد زیر می‌شوند.

????تکنیک مسترز و جانسون

مسترز و جانسون که دو دانشمند در زمینه مشکلات جنسی بودند؛ برای افزایش زمان انزال در مردان، روش موثری را ارائه کردند. در این روش فرد باید به صورت طبیعی، زمان انزال خود را به تعویق بیاندازند. در این روش فرد باید به محض احساس کردن نزدیکی زمان انزال خود، رابطه را متوقف کرده و بعد از گذشت تقریبا 30 ثانیه، دوباره رابطه را ادامه دهند. در این زمان افراد باید تحریک و پیش نوازی داشته باشند؛ تا میل جنسی به طور ناگهانی فروکش نکند.

تکرار اینکار در طولانی مدت، مدت زمان انزال را افزایش می‌دهد. روش دیگری که این دو دانشمند پیشنهاد می‌دهند؛ فشار دادن سر آلت تناسلی به وسیله انگشت شست و اشاره برای چند ثانیه است. افراد باید اینکار را قبل از زمان انزال انجام دهند. طبیعی است که در دفعات اول فرد شکست بخورد. اما پس از گذشت مدتی، نه تنها افراد در انجام این روش مهارت پیدا می‌کنند؛ بلکه مدت زمان انزال آنان نیز طولانی تر خواهد شد.

????پیش نوازی و ماساژ جنسی

معمولا مردان نسبت به زنان، اهمیت کمتری به انجام پیش نوازی و ماساژ جنسی می‌دهند. یا در برخی موارد به دلیل اینکه در همین حین به انزال می‌رسند؛ از ان اجتناب می‌کنند. اما با طولانی تر کردن پیش نوازی و انجام ان قبل از رابطه جنسی، افزایش زمان انزال در مزدان را شاهد خواهیم بود. با طولانی تر شدن و بیشتر شدن تحریک، افراد نه تنها در رابطه لذت بیشتری را تجربه می‌کنند؛ بلکه در مدت زمان رابطه نیز نقش زیادی دارد. داشتن رابطه جنسی دهانی نیز می‌تواند بخشی از پیش نوازی باشد که در طولانی تر شدن مدت زمان انزال موثر است.

????انجام حرکات و ورزش کگل

ورزش نه تنها به تنظیم میزان هورمون ها و میل جنسی افراد کمک می‌کند؛ بلکه باعث افزایش زمان انزال در مردان نیز خواهد شد. ورزش کگل، یکی از انواع ورزش های مربوط به ناحیه لگن بوده که برای عضلاتی با همین نام، مفید است. با تقویت عضلات کگل، انزال در مدت زمان طولانی تری اتفاق می‌افتد. این ورزش هم برای زنان و هم برای مردان مفید است. حرکات آن بسیار آسان بوده و در هر شرایطی، قابل انجام است. افراد می‌توانند با انجام آنها به صورت منظم، در رابطه جنسی، عملکر بهتری داشته باشند.

????اصلاح سبک زندگی

گاهی سبک زندگی ناسالم افراد، باعث بروز زودانزالی آنها می‌شود. برای مثال مصرف سیگار و الکل و یا انجام خودارضایی به صورت مکرر و تماشای فیلم های پورن، در کوتاه شدن مدت زمان انزال موثر هستند. همچنین چاقی و مصرف غذاهای محرک نیز از عوامل دیگر آسیب زا برای سلامت جنسی مردان خواهند بود. به همین دلیل افراد باید برای افزایش زمان انزال در مردان، علاوه بر ورزش، نکات دیگری را نیز در نظر بگیرند.

????استفاده از پوزیشن های مناسب

برخی از پوزیشن ها، فشار زیادی را به مردان وارد می‌کند. به همین دلیل زودتر از حالت طبیعی دچار انزال می‌شوند. فراموش نکنید که همه پوزشین های جنسی برای همه زوجین مناسب نیست و نباید از آنها استفاده کنند. برای مثال برای افزایش زمان انزال در مردان، افراد باید از پوزیشن هایی استفاده کنند که در آن، خانمها روی آقایون قرار بگیرند. در این شرایط حفظ نعوظ نیز آسان تر خواهد بود. 

????کاندوم و اسپری تاخیری

برخی از کاندوم ها و تقریبا همه اسپری های تاخیری محتوی مواد بی حس کننده هستند. این مواد باعث سر شدن آلت تناسلی و نواحی اطراف آن می‌شوند. به همین دلیل فرد محرک های کمتری را حس کرده و دیرتر دچار انزال می‌شوند. البته استفاده از اسپری های تاخیری در طولانی مدت اثرات سو خواهد داشت و نه تنها مشکل زودانزالی را برطرف نکرده بلکه باعث تشدید آن نیز خواهد شد. بهتر است مردان در استفاده از این محصولات زیاده روی نکرده و نحوه استفاده از آنها را رعایت کنند. 

دلایل کم بودن زمان انزال در مردان

مردان به دلایل مختلفی به انزال زودرس مبتلا می‌شوند. همه مردان به صورت دوره ای این مشکل را تجربه می‌کنند. اما گاهی برای برخی تداوم یافته و تبدیل به یکی از اختلالات جنسی می‌شود. در این شرایط افزایش زمان انزال در مردان ضروری بوده و با کمک متخصص امکانپذیر است. برخی از دلایل آن شامل عوامل ژنتیکی، عادات رفتاری نامناسب، ابتلا به اختلالات روانی  یا بیماری های جسمانی و… می‌شوند.

پیامدهای کم بودن زمان انزال در مردان

بهتر است افراد با شناسایی دلایل این موضوع و همچنین استفاده از راهکارهایی که در قسمت قبل توضیح داده شد؛ به افزایش زمان انزال در مردان بپردازند. افراد می‌توانند از متخصص اورلوژیست و همچنین روانشناس نیز در این زمینه کمک بگیرند. اگر این مشکل حل نشده باقی بماند؛ می‌تواند باعث بروز پیامدهای زیر شود.

????کم شدن میل جنسی

????اختلال در نعوظ

????سرد شدن رابطه زوجین

????طلاق عاطفی

????خیانت

????بروز مشکلات جنسی در زنان

سخن پایانی

زودانزالی اگر به صورت موقت و یا در اثر یک اتفاق خاص در زندگی اتفاق بی‌افتد؛ طبیعی است. اما اگر برای مدت زمان طولانی ادامه یابد؛ پیامدهای منفی برای رابطه خواهد داشت. حتی زندگی شخصی افراد را نیز درگیر می‌کند. معمولا مردانی که دچار انزال زودرس هستند؛ اعتماد به نفس کمتری داشته و فشار زیادی را متحمل می‌شوند. همسران می‌توانند برای افزایش زمان انزال در مردان نقش موثری داشته باشند. موثرترین راه درمان این مشکل، کمک گرفتن از پزشک متخصص و روانشناس خواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه افزایش انزال در مردان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: افزایش زمان انزال در مردان | قرص افزایش زمان انزال ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

سرد مزاجی زنان از انواع مشکلات جنسی است که دلایل مختلفی دارد. در بیشتر موارد زنان میل جنسی کمتری نسبت به مردان دارند. اما این موضوع به معنی بی میلی کامل آنان نیست. با توجه به رفتارهای جنسی پیچیده انسانی، احتمال بروز مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد. بی میلی جنسی نیز در دوره های زمانی مختلف، برای مردان و زنان ایجاد خواهد شد. این مورد، یکی از شایع ترین شکایات زوجین است؛ که گاه از روش های نادرستی برای رفع آن استفاده می‌کنند. همچنین نادیده گرفتن آن نیز از دیگر راهکارهای اشتباه در این مورد است. در این مقاله به بررسی دلایل و راه های درمانی مختلف، خواهیم پرداخت. 

منبع: سرد مزاجی زنان | علت بی میلی جنسی زنان

سرد مزاجی زنان

سرد مزاجی زنان به معنای میل جنسی کم و یا فقدان میل جنسی در آنان است. بدن افراد و چرخه جنسی آنان با هم متفاوت بوده به همین دلیل باید عوامل مختلفی را در این زمینه در نظر گرفت. زنان به طور کلی برای برانگیختگی و حتی رسیدن به ارگاسم، نیاز به تحریک بیشتری داشته و زمان می‌خواهند. در این شرایط اگر مشکلات دیگری نیز وجود داشته باشند؛ این فرایند طولانی و سخت تر خواهد شد. گاهی تا حدی پیش می‌رود که زنان به طور کلی از رابطه جنسی دلسرد شده و ترجیح می‌دهند که در این زمینه تلاشی نکنند. اما نباید در این مورد به تنهایی تصمیم گرفته و باید همسر خود را نیز در نظر بگیرند.

نشانه های سرد مزاجی زنان

مردان با وجود برخی از نشانه ها می‌توانند سرد مزاجی زنان را تشخیص دهند. مشاهده علائم توسط همسر و یا خود فرد، راهی است برای پیگیری و از بین بردن آنها. به همین دلیل زوجین باید نشانه های این مشکل را جدی گرفته و برای برطرف کردن آنها اقدام کنند.

????بی علاقگی نسبت به داشتن رابطه جنسی و یا فعالیت های جنسی مختلف با همسر

????عدم ارگاسم و حتی تجربه نکردن لذت در رابطه

????نداشتن فانتزی و یا تصورات جنسی

????انزجار از همسر و به طور کلی رابطه

????بروز نشانه های اضطراب در هنگام شروع رابطه

علت بی میلی جنسی زنان

سرد مزاجی زنان، دلایل مختلفی دارد. گاهی خود آنها از این موضوع مطلع هستند و گاهی نمی‌توانند علت دقیق را پیدا کنند. اما به طور کلی ریشه یابی علت سرد مزاجی زنان، بسیار اهمیت دارد. چرا که در فرایند درمان آنها موثر خواهد بود. شناخت بدن و واکنش های آن و یا حتی خودآگاهی نسبت به آسیب های روانی، در این شرایط، کمک بزرگی به افراد خواهد کرد. همچنین زنان می‌توانند برای پیدا کردن دلیل مشکل خود از یک متخصص نیز کمک بگیرند.

????باورهای غلط در مورد رابطه جنسی

وجود برخی از باورهای غلط نسبت به رابطه جنسی که در بیشتر موارد از دوران کودکی آنها نشات می‌گیرد؛ زمینه ساز سردمزاجی زنان خواهد بود. این مشکل بیشتر در زنانی که به تازگی ازدواج کرده اند و یا فعالیت جنسی خود را آغاز کرده اند؛ بیشتر به چشم می‌خورد. اما به طور کلی این موضوع می‌تواند بعد از مدتی از زندگی زناشویی نیز به وجود آید.

برای مثال افرادی که رابطه جنسی را عملی کثیف و مشمئز کننده دانسته و یا فقط آن را برای تولید مثل ضروری می‌دانند؛ قطعا با گذشت زمان نسبت به رابطه با همسر خود دلسرد شده و مشکلاتی را تجربه می‌کنند. 

????ابتلا به مشکلات جنسی

مشکلات جنسی مختلفی از قبیل واژینیسموس، به ارگاسم نرسیدن، وجود اضطراب جنسی و… همگی باعث سرد مزاجی زنان می‌شوند. حتی در صورت ابتلا همسر نیز به مشکلات جنسی مختلف نیز، کیفیت رابطه جنسی پایین خواهد آمد و زوجین مایل به برقراری رابطه جنسی نیستند. در این شرایط با درمان این بیماری ها، بی میلی جنسی نیز برطرف شده و افراد می‎‌توانند از رابطه جنسی خود لذت بیشتری ببرند. 

????داشتن مشکلات عاطفی با همسر

گاهی زوجین هر دو از نظر جنسی کاملا سالم و توانمند بوده و مایل به برقراری رابطه جنسی هستند. اما به دلیل وجود اختلافات و تعارضات مختلف در رابطه، دچار بی میلی جنسی می‌شوند. به دلیل اینکه زنان بیشتر نسبت به مسائل عاطفی حساس هستند؛ احتمال بروز بی میلی در آنها بیشتر است. در واقع داشتن مشکلات عاطفی با همسر، یکی از دلایل شایع برای سرد مزاجی زنان محسوب می‌شود.

????وجود بیماری های روان

وجود اختلالات روانی مختلف، مثل اضطراب، افسردگی، وسواس فکری عملی و… به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر سرد مزاجی زنان تاثیر خواهد داشت. برای مثال بی میلی جنسی از علائم بارز افسردگی محسوب می‌شود و از طرفی مصرف داروهایی برای درمان این بیماری به صورت غیر مستقیم، میل جنسی را کاهش خواهند داد. به همین دلیل افراد باید علاوه بر درمان اختلالات روانی مختلف، به میل جنسی خود نیز توجه داشته باشند تا تحت تاثیر این مشکلات، قرار نگیرد.

درمان سرد مزاجی زنان

 

سرد مزاجی زنان، اگر به موقع درمان نشود؛ پیامدهای بدی برای زنان و همچنین رابطه خواهد داشت. به همین دلیل آنها باید با جدی گرفتن علائم و همچنین پیدا کردن علت دقیق آن، برای درمان از متخصصان کمک بگیرند. مراجعه به روانشناس و همچنین متخصص زنان برای برطرف کردن این اختلال، ضروری است. روش هایی که این افراد به کار می‌گیرند؛ شامل موارد زیر خواهد بود.

????درمان دارویی

امروزه داروهای شیمیایی زیادی برای درمان بی میلی جنسی و سرد مزاجی زنان و مردان وجود دارد. البته برای مصرف آنها، افراد باید حتما با پزشک خود مشورت کرده و از مصرف خودسرانه بپرهیزند. همچنین احتمالا با تغییر دوز داروهای مصرفی و یا قطع مصرف آنها، این مشکل نیز برطرف شده و نیاز به مصرف داروی جدید نیست. یکی از شایع ترین داروهای تجویز شده در این زمینه فلیبانسرین، متیل فندیت و بوپروپیون است.

????هورمون درمانی

از آنجایی که یکی از دلایل سرد مزاجی زنان، برهم خوردن تعادل هورمون های آنان است؛ هورمون درمانی می‌تواند یکی از گزینه های درمانی موثر باشد. مخصوصا با بالا رفتن سن و یا دوران یائسگی، نوسانات هورمونی بیشتر شده و احتمالا میل جنسی کاهش می‌یابد. در این روش برای زنان هورمون های استروژن و پروژسترون تجویز می‌شود که روند درمان را تسریع خواهد کرد. البته هورمون درمانی بهتر است همراه با روش های دیگری مثل رواندرمانی انجام شود.

????کمک گرفتن از روانشناس

در صورتی که علت سرد مزاجی زنان، باورهای غلط در این مورد و یا تجارب تلخ گذشته باشد؛ فرد باید از یک روانشناس برای افرایش میل جنسی خود کمک بگیرد. روانشناس با روش های مختلفی، نحوه تفکر و نگرش فرد را نسبت به رابطه جنسی تغییر داده و به او برای داشتن عملکرد بهتر کمک می‌کند. همچنین افراد برای درمان اختلالات روان نیز باید از مشاور کمک بگیرند.

پیامدهای سرد مزاجی زنان

قطعا اگر سرد مزاجی زنان برای مدت زمان طولانی ادامه پیدا کند؛ رابطه را تحت تاثیر قرار داده و شرایط بدی را برای زوجین ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل درمان به موقع بسیار مهم است. برخی از عوارضی که این مشکل برای افراد ایجاد خواهد کرد؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

بروز طلاق و خیانت

دوری زوجین از یکدیگر از لحاظ عاطفی

بروز استرس و اضطراب در طرفین

سخن پایانی

خودشناسی و همچنین شناخت بدن همسر از جنبه های مهم اصول همسرداری و درمان سردمزاجی زنان است. در بیشتر موارد زوجین هیچ مشکلی نداشته و فقط در مورد عملکرد جنسی، مهارت های لازم را ندارند. همین موضوع باعث بروز مشکلات زیادی در زمینه جنسی و حتی رابطه عاطفی می‌شود. افراد باید به کیفیت رابطه جنسی خود اهمیت داده و در این زمینه از متخصصین مختلف مثل روانشناس، سکستراپیست و متخصص زنان، کمک بگیرند. همکاری همسر نیز در فرایند درمان بسیار موثر خواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه سرد مزاجی زنان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

منبع: سرد مزاجی زنان | علت بی میلی جنسی زنان



:: برچسب‌ها: سرد مزاجی زنان | علت بی میلی جنسی زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

والدین بی خیال و بی توجه فرزندانی تحویل جامعه خواهند داد که دائم به دنبال جلب نظر دیگران هستند. این والدین به شیوه های عجیبی با فرزندان خود رفتار می‌کنند. گویی که فرزندان حضور ندارند. به آنها محبت نمی‌کنند و در هیچ فعالیت و کار فرزند خود نقش ندارند. این کار والدین فرقی با رهایی فرزندان ندارد. ممکن است که او را در خانه تنها بگذارند و یا ساعت ها در ماشین در انتظار والدین بمانند.

حتی والدین بی خیال و بی توجه ممکن است که از یکدیگر جدا شده باشند. و به دیدن فرزند خود نروند. در واقع از لحاظ هیجانی در دسترس فرزندان نخواهند بود. به طور کلی این والدین فرزندانی سرشار از کمبود تربیت خواهند کرد. و معمولا به دلیل همین رفتارها، کودک در بزرگسالی با مشکل روبرو خواهد شد. حتما برای تربیت فرزندان خود از روانشناس راهنمایی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه والدین بی خیال و بی توجه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: والدین بی خیال و بی توجه | 7 پیامد رفتاری والدین بی خیال و بی توجه

والدین بی خیال و بی توجه

تا به حال والدین بی خیال و بی توجه دیده اید؟ والدینی که هیچ توجهی به فرزندان خود نشان نمی‌دهند و آنها را به حال خود رها کرده اند. این والدین از رفت و آمدهای فرزندان خود آگاه نیستند و هرگز از فعالیت های آنها اطلاعی ندارند. فرزندان این والدین از تشویق و محبت محروم خواهند ماند.

هرچقدر والدین با کودکان خود بی اعتنا و بی توجه رفتار کنند؛ کودک احساس می‌کند که دچار مشکل یا ایراد است. اصلا دوست داشتنی نیست و به همین دلیل به او توجه نمی‌شود. نیازهای روانی کودک رفع نمی‌شود و از لحاظ هیجانی در اختیار فرزندان خود نیستند. این والدین تنها حضور فیزیکی دارند اما فعال نیستند. در این مقاله پیامدهای والدین بی خیال و بی توجه به فرزندان را ذکر کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر حتما همراه ما باشید.

پیامدهای بی توجهی و بی خیالی والدین

والدین بی خیال و بی توجه کودکانی تربیت می‌کنند که دچار کمبود محبت و … است. این والدین کودکان با کمبود زیادی را تربیت می‌کنند که در این بخش مقاله به پیامدهای چنین رفتاری اشاره کرده ایم.

???? کودک دچار کمبود محبت می‌شود | والدین بی خیال و بی توجه

یکی از پیامدهای رفتار والدین بی خیال و بی توجه، این است که کودک دچار کمبود محبت می‌شود. زمانی که والدین به کودک توجهی نمی‌کنند، با مشاهده همسالان و کودکان دیگر به این موضوع پی می‌برند که والدین او هستند که محبت نمی‌کنند و این امر طبیعی نیست. به همین دلیل دچار احساس کمبود محبت می‌شوند که موضوع بسیار جدی و پر خطری می‌باشد.

???? کودک احساس می‌کند که دوست داشتنی نیست

والدین بی خیال و بی توجه به دلیل رفتارهایی که با کودکان خود دارند؛ با آنها به شیوه ای رفتار می‌کنند که گویی دوست داشتنی نیستند. این کودکان خود را فردی دوست داشتنی نمی‌شناسند و تصورشان بر این است که همه از او متنفر هستند.

???? به نیازهای روحی کودک توجهی نمی‌شود

والدین بی خیال و بی توجه به نیازهای روحی کودک توجهی نمی‌کنند. کودکان نیاز دارند که بغل شوند و مورد بوسه والدین قرار بگیرند. اما زمانی که والدین چنین رفتارهایی با آنها انجام نمی‌دهند، نیازهای کودک از لحاط روانی و روحی تامین نمی‌شود. از طرفی دیگر چنین والدینی با کودکان خود در رابطه با احساسات صحبت نمی‌کنند. که همین امر باعث عدم یادگیری کودک در کنترل و بروز احساسات و هیجانات می‌شود.

???? کودک منزوی می‌شود | والدین بی خیال و بی توجه

کودکی که با والدین بی خیال و بی توجه بزرگ شده است، هرگز مورد لطف و محبت والدین قرار نمی‌گیرد. منزوی می‌شود و تنهایی را به جمع ترجیح می‌دهد. به دلیل اینکه این کودکان مورد پذیرش و تشویق والدین قرار نگرفته اند؛ به خودشان علاقه ای ندارند. در نهایت با وجود تمام این موضوعات، به مرور زمان به کودک منزوی، گوشه گیر می‌شود و از اجتماع اجتناب می‌کند.

???? دوست پیدا نمی‌کند

کودکی که زیر دست والدین بی خیال و بی توجه بزرگ شده است؛ هرگز توانایی انتخاب دوست نخواهد داشت. احساس می‌کند که مورد پذیرش والدین قرار نگرفته است، پس مورد پذیرش دوست نیز قرار نخواهد گرفت. به همین دلیل کودکانی که به این شیوه تربیت شده اند؛ دوست صمیمی ندارند. حتی توانایی برقراری ارتباط با دیگران از آنها گرفته شده است.

???? کودک بی هدف است | والدین بی خیال و بی توجه

کودکی که توسط والدین بی خیال و بی توجه بزرگ شده است؛ استعدادهای پنهان دارد. در واقع به دلیل عدم توجه والدین به او، استعدادهایش کشف نشده است و هرگز مورد توجه آنها قرار نگرفته است. که حتی توانایی ها و استعدادهای کودک کشف شود. به همین دلیل کودک بدون هدف زندگی می‌کند و هیچ معنایی از زندگی را متوجه نخواهد شد. در چنین شرایطی فرد زمانی که بزرگ شد، باید خودش را بشناسد و سپس به دنبال کشف استعدادهای خود باشد.

???? کودک همیشه به دنبال دریافت محبت از دیگران است

یکی دیگر از پیامدهای مخرب رفتار والدین بی خیال و بی توجه، این است که کودک همیشه به دنبال دریافت محبت از غریبه ها است. با هر حرف زیبایی رام می‌شود و به سوی او قدم بر می‌دارد. کودکانی که در چنین شرایطی رشد کرده اند با کوچکترین محبت از سوی دیگران به طرف مقابل وابسته می‌شوند. و اگر کسی به آنها اندکی بی توجهی کند، خود را نالایق می‌شمارند. این افراد معمولا در روابط کاری، عاطفی، اجتماعی و … دچار مشکل می‌شوند. 

کلام آخر

پدر و مادرها وظیفه دارند زمانی که بچه دار می‌شوند؛ تمام توان خود را برای رشد و تربیت او خرج کنند. زمانی که چنین توانایی هایی ندارید، برای چه بچه دار می‌شوید. که فرزندان با کمبود محبت تحویل جامعه دهید؟ اندکی فکر کنید! اگر توانایی رسیدگی و توجه به کودک را ندارید؛ هرگز بچه دار نشوید. اما اگر بعد از مدتی فهمیده اید رفتار والدین بی خیال و بی توجه را دارید؛ برای بهبود شرایط از روانشناس کمک بگیرید. کودک شما نیازمند محبت والدین است.

مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه والدین بی خیال و بی توجه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: برچسب‌ها: والدین بی خیال و بی توجه | 7 پیامد رفتاری والدین بی خیال و بی توجه ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

غلبه بر تنهایی روش های مختلفی دارد چراکه برای همه افراد یک روش پاسخگو نیست. بعضی‌ها با ورزش از تنهایی خود خارج می‌شوند؛ اما عده‌ای تنها با موسیقی گوش دادن می‌توانند بر ترس‌های شان غلبه کنند. توصیه می‌کنیم که از تنهایی خود لذت ببرید و به دنبال پیشرفت باشید. اما زمان هایی که غرق در تنهایی می‌شوید؛ باید به دنبال روشی برای رفع آن باشید. در این مقاله روش های غلبه بر تنهایی را توضیح داده ایم. اما زمانی که تنهایی های شما به اجتناب از دیگران و انزوا تبدیل شد؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید تا با اختلالات روانشناختی روبرو نشوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تنهایی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

منبع: غلبه بر تنهایی | 9 روش درمان تنهایی 

غلبه بر تنهایی چگونه است؟ 

قبل از اینکه روش های غلبه بر تنهایی را توضیح دهیم؛ بهتر است به این نکته توجه کنید که احساس تنهایی با تنها بودن متفاوت است. تنها بودن به منزله این است که ساعتی را در تنهایی سپری کنیم و کسی اطرافمان نباشد. که از نظر بنده هیچ ایرادی ندارد و حتی بسیار مفید است. اما احساس تنهایی جریان دیگری دارد.

وقتی تنهاییم؛ احساس بدی نداریم و احساس تنهایی نمی‌کنیم. اما زمان هایی که احساس تنهایی می‌کنیم. لزوما به منزله عدم حضور دیگران نیست. در بسیاری از موارد ما احساس تنهایی می‌کنیم اما اطرافمان بسیار شلوغ است. این احساس زنگ خطری به منزله گرفتاری در ارتباطات اجتماعی است. در این مقاله روش های غلبه بر تنهایی را ذکر کرده ایم. اما در صورتی که دائم احساس تنهایی دارید؛ حتما از یک روانشناس و مشاور در این زمینه راهنمایی بگیرید.

چرا به دنبال راه های غلبه بر تنهایی هستیم؟

اینکه انسان ها به دنبال راه هایی برای غلبه بر تنهایی باشند؛ بسیار طبیعی است. در مطالعات مختلف، احساس تنهایی مداوم و بیش از حد با مشکلات سلامتی در ارتباط بوده است. که در ادامه ذکر کرده ایم.

???? تنفس سخت

???? احساس انزوا

????مه آلودگی مغزی

???? استرس

???? رفتارهای وسواسی

روش های غلبه بر تنهایی چیست؟

همه افراد زمانی که احساس تنهایی را تجربه می‌کنند؛ به دنبال راهکارهایی برای رفع آن هستند. در این بخش مقاله راجع به موثرترین روش های غلبه بر تنهایی صحبت کرده ایم.

???? پیاده روی داشته باشید | غلبه بر تنهایی

اولین راه پیشنهادی برای غلبه بر تنهایی، پیاده روی است. پیاده روی تاثیر بسیار زیادی بر مغز دارد. و باعث تقویت سلامت روح و جسم می‌شود. البته که هر نوع ورزشی همراه با سلامت جسمانی و روحی است اما پیاده روی مادر همه ورزش ها است. با پیاده روی می‌توانید اطراف خود را به خوبی مشاهده کنید و با روحیه تازه تری به خانه بروید. 

???? دوستان قدیمی را خارج از فضای مجازی ملاقات کنید

اگر در گذشته با افرادی در ارتباط بودید که باعث افزایش حال خوب شما می‌شدند؛ بهتر است که برای غلبه بر تنهایی آنها را به فضای واقعی نیز وارد کنید. مرور خاطرات گذشته خوب و مناسب باعث روحیه دهی به شما می‌شود. 

???? در صورت علاقه حیوان خانگی به سرپرستی بگیرید

برای غلبه بر تنهایی اگر علاقه به حیوانات خانگی دارید؛ یکی از آنها را به سرپرستی بگیرید. در این شرایط حتما باید شرایط نگهداری از حیوان را داشته باشید و او را سرگرم کنید. در غیر این صورت هرگز به فکر سرپرستی حیوان خانگی نباشید. 

???? به کمک دیگران بروید | غلبه بر تنهایی

یکی از روش های غلبه بر تنهایی، کمک به دیگران است. زمانی که به دیگران کمک کنید؛ احساس ارزشمندی خواهید کرد. بسیاری از مشکلات تنهایی با کمک به دیگران رفع می‌شود. برای رفع این تنهایی ها؛ کمک به دیگران را فراموش نکنید. 

???? با افراد مورد علاقه ارتباط بگیرید

غلبه بر تنهایی به منظور ارتباط با افراد است. اما بهتر است که افراد مورد علاقه خود را انتخاب کنید و با آنها رفت و آمد کنید. به دلیل اینکه ارتباط با هر فردی شاید شما را از دیگران دور کند؛ اما ارتباط با فرد مورد علاقه حس نشاط و شادابی را برای شما به وجود می‌آورد. 

???? به دنبال کسب تجربه های تازه باشید

یکی از روش های غلبه بر تنهایی، کسب تجربه های تازه است. در این شرایط بهتر است که به سفرهای مختلف بروید؛ مسیر جدیدی را برای پیاده روی انتخاب کنید و یکی از راه های حمل و نقل عمومی را برای مقصد انتخاب کنید. در این شرایط به کسب تجربه های جدید خواهید رفت و غلبه بر تنهایی افزایش می‌یابد. 

???? به خودتان اهمیت دهید

اگر قصد غلبه بر تنهایی را دارید؛ حتما باید خودتان را دوست داشته باشید. عدم علاقه به خود به منزله دوری از خود می‌باشد. بهتر است که در این شرایط حتما از روانشناس کمک بگیرید تا روش های ابراز علاقه و اهمیت به خود را به شما آموزش دهد. خودتان را دوست داشته باشید و برای زندگی برنامه ریزی کنید. 

???? از افراد سمی دور بمانید | غلبه بر تنهایی

برای غلبه بر تنهایی حتما باید اطراف خود را از افراد سمی پاکسازی کنید. در این شرایط موقعیت هایی که باعث آزار و اذیت شما می‌شوند را حذف کنید و روابط سمی را از بین ببرید. با افراد موفق و قوی ارتباط بگیرید تا با زیبایی های جهان بیشتر آشنا شوید. 

???? از روانشناس راهنمایی بگیرید

در صورتی که احساس تنهایی شما افزایش پیدا کرد؛ حتما از یک روانشناس راهنمایی بگیرید تا با مشکلات روانشناختی روبرو نشوید. غلبه بر تنهایی راه و روش های مخصوص به خود را دارد و برای هر فرد به شیوه متفاوتی عمل می‌کند. در صورتی که احساس تنهایی افزایش پیدا کرد؛ حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید

کلام آخر

احساس تنهایی با تنها بودن متفاوت است. زمانی که احساس تنهایی را تجربه می‌کنید بهترین راه کمک از روانشناس در زمینه های متفاوت است. به دلیل اینکه احساس تنهایی به مرور زمان فرد را افسرده، وسواسی و مضطرب می‌کند؛ غلبه بر تنهایی از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین جهت کمک و راهنمایی از روانشناس را فراموش نکنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تنهایی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

چرا به دنبال راه های غلبه بر تنهایی هستیم؟

به دلیل اینکه احساس تنهایی مداوم همراه با مشکلات سلامتی است، همه ما به دنبال روش هایی برای غلبه بر تنهایی هستیم.

مشکلات روحی ناشی از احساس تنهایی مداوم چیست؟

تنفس سخت، احساس انزوا، مه آلودگی مغزی، استرس و رفتارهای وسواسی از مشکلات مداوم احساس تنهایی است.
منبع: غلبه بر تنهایی | 9 روش درمان تنهایی



:: برچسب‌ها: غلبه بر تنهایی | 9 روش درمان تنهایی ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

فراموش کردن عشق بعد از تجربه رابطه ای طولانی و پرماجرا، کار آسانی نیست. شکست عشقی مانند سوگواری برای عزیز از دست رفته یا دوره نقاهت بعد از بیماری است. معمولا افراد بعد از پایان یک رابطه عاطفی، واکنش های مختلفی از خود نشان می‌دهند. اما به طور کلی تجربه احساسات مختلف در این دوران طبیعی بوده و افراد نباید خود را سرزنش کنند. نمی‌توان به طور کلی گذشته را از یاد برد و یا دچار ناراحتی نشد. اما بهتر است افراد به خود سخت نگیرند و با صبوری و حتی کمک گرفتن از دیگران، این دوران را پشت سر بگذارند. 

منبع: فراموش کردن عشق | 8 راه واقعی برای فراموشی عشق

فراموش کردن عشق

همه ما در زندگی دچار شکست در زمینه های مختلفی شده ایم. شکست عشقی یا اتمام یک رابطه عاطفی به هر دلیلی یکی از تجربه های بد در زندگی بوده و یا حتی شکست محسوب می‌شود. بهتر است به فراموش کردن عشق به چشم یک فرصت دوباره نگاه کرده و در این زمینه تلاش کنید.

گیرافتادن در گذشته و فکر کردن مداوم در مورد آن، نه تنها موقعیت های خوب زندگی را از بین می‌برد؛ بلکه باعث آسیب به سلامت روان افراد نیز خواهد شد. در این مقاله به بررسی راه های فراموش کردن عشق و عوامل موثر بر آن می‌پردازیم. 

راه های فراموش کردن عشق

راه های فراموش کردن عشق، متعدد هستند. افراد باید با توجه به شرایط و روحیات خود از آنها بهره گیرند. همچنین استفاده از این راهکارها مستلزم مدیریت احساسات و هیجانات است. طبیعی است که افراد نتوانند در چنین شرایطی به صورت منطقی فکر کنند و یا تصمیم بگیرند. فراموش نکنید که با سپردن همه چیز به زمان و تلاش نکردن، چیزی حل نخواهد شد. 

????پذیرش اتمام رابطه

در قدم اول، باید بپذیرید که رابطه شما به پایان رسیده است. دادن فرصت دوباره به رابطه، گام مهمی محسوب می‌شود. اما بعد از گذشت مدتی، متوجه خواهید شد که دیگر تلاش بی فایده است. بستن پرونده رابطه در ذهن افراد یکی از راه های فراموش کردن عشق است و با پیامدهای مثبتی همراه است. گاهی افراد تا مدت زمان طولانی بعد از قطع ارتباط با طرف مقابل، هنوز درگیر رابطه هستند و به آن فکر می‌کنند. فکر کردن در این مورد اجتناب ناپذیر است؛ اما نباید تمام انرژی و وقت خود را به آن اختصاص داد.

????مشغول کردن خود

مشغول کردن خود به انجام کارهای دیگر، یکی از راهکارهای موثر برای فراموش کردن عشق است. افراد در این دوران می‌توانند مهارت های جدیدی کسب کنند. این کار باعث پیشرفت افراد و همچنین عدم ابتلا به افسردگی می‌شود. فعال نگه داشتن ذهن و فکر کردن در مورد موضوعات جدید، از بروز افکار منفی جلوگیری می‌کند. در واقع با پرت کردن حواس خود، می‌توانید برای لحظاتی از دغدغه های خود رهایی یابید. در این شرایط می‌توانید سراغ کارهایی بروید که هرگز فرصت انجام آنها را نداشته اید.

????تاثیر زمان

برخی از افراد برای فراموش کردن عشق، زمان زیادی گذاشته و یا می‌خواهند به سرعت او را از یاد ببرند. اما اینکار نه تنها درست نبوده، بلکه باعث از دست رفتن زمان و انرژی زیادی خواهد شد. افراط و تفریط در این موضوع، عواقب بدی خواهد داشت. افراد باید به اندازه کافی به خود زمان داده و در این راه اقداماتی نیز انجام دهند. گاهی افراد بعد از گذشت مدت زمان طولانی متوجه می‌شوند که نه تنها زمان زیادی را ازدست داده اند؛ بلکه هنوز به عشق سابق خود فکر می‌کنند و نتوانسته اند او را فراموش کنند.

????پرهیز از انتقام و روش های نامناسب

افراد احتمالا در مورد فراموش کردن عشق، فشار روانی زیادی را تحمل می‌کنند. اگر آنها مهارت لازم برای کنترل خشم و یا ناراحتی خود را نداشته باشند؛ احتمالا دست به کارهای خطرناکی خواهند زد. امروزه شاهد آسیب زدن به خود یا دیگران تنها به دلیل مسائل عاطفی هستیم. که این می‌تواند ضرورت توانایی مدیریت احساسات را به روش درست، به خوبی نشان دهد. انتقام گیری و یا آسیب زدن به خود با روش های مختلف، نه تنها راهکار درستی نبوده؛ بلکه اوضاع را بدتر نیز خواهد کرد.

????تمام کردن رابطه به طور کامل

رابطه خود را برای فراموش کردن عشق، به طور کامل با او قطع کنید. برخی تلاش می‌کنند تا فرد مقابل را به عنوان دوست معمولی خود نگه دارند و یا ارتباط خود را با در زمینه های مختلف حفظ کنند. اما این موضوع سبب بروز مشکلات زیادی در روابط میان فردی می‌شود. شما هیچگاه نمی‌توانید بدون داشتن احساس خاصی با در ارتباط باشید. ادامه یک رابطه تمام شده، با هر عنوانی، کار درستی نیست و افراد باید حداقل تا مدتی به طور کامل با یکدیگر در ارتباط نباشند.

????تمرکز کردن بر اهداف شخصی

از آنجایی که حفظ یک رابطه عاطفی نیاز به تلاش زیادی دارد؛ گاهی افراد اهداف شخصی خود را از یاد برده و فقط در این جهت تلاش می‌کنند. در زمان فراموش کردن عشق، می‌توان دوباره قوای خود را بازیافت و برای پیشرفت شخصی تلاش کرد. البته بودن در یک رابطه با پیشرفت و موفقیت، منافاتی ندارد. اما گاهی افراد نمی‌توانند این دو را از یکدیگر تفکیک کنند. به همین دلیل بعد از پایان رابطه مجددا به اهداف خود می‌پردازند.

????شناسایی دلیل شکست

در زمان فراموش کردن عشق، می‌توانید با پذیرش اشتباهات خود در رابطه، دلیل شکست در آن را شناسایی کرده و از تکرار مجدد آن خودداری کنید. معمولا بعد از خارج شدن از یک رابطه، افراد فقط خاطرات خوب را به یاد می‌آورند و تصور می‌کنند هرگز چنین حسی را تجربه نخواهند کرد. اما هیچ رابطه ای بدون نقص نبوده و به دلایل مختلف به پایان می‌رسد. برای اطلاع از دلایل مختلف شکست عشقی کلیک کنید.

????کمک گرفتن از مشاور

بعد از گذراندن تمام مراحل سوگ در فراموش کردن عشق و همچنین تلاش برای گذر از آن، افراد می‌توانند از یک روانشناس کمک بگیرند. مشاور به افراد کمک می‌کند تا قدم به قدم پیش رفته در این زمان، کمترین میزان عوارض جانبی را تجربه کنند. بالابردن کیفیت سلامت روان در این دوران بسیار حائز اهمیت است. اعتماد به نفس افراد در طول رابطه ممکن است خدشه دار شده و یا مورد تحقیر و توهین قرار بگیرند. درمانگر به افراد کمک می‌کند تا روحیه خود را تقویت کرده و بهترین واکنش را از خود نشان دهند.

عوامل موثر بر فراموش کردن عشق

در این دوران عواملی مختلفی بر فراموش کردن عشق موثر خواهند بود. افراد بسته به تجریبات گذشته خود، سن، جنسیت، مدت زمان رابطه، ویژگی های شخصیتی و حتی میزان علاقه خود به فرد مقابل، در مواجهه با این موضوع رفتار می‌کنند. برخی از افراد به طور کلی حساس تر بوده و یا به مقتضای سن خود، شکست عشقی را می‌پذیرند. واکنش اطرافیان و حمایت خانواده نیز می‌تواند کمک بزرگی به افراد کند.

سخن پایانی

شرایط فراموش کردن عشق برای همه افراد یکسان نیست. هرچه رابطه افراد طولانی تر بوده و یا میزان علاقه آنها بیشتر باشد؛ از یاد بردن و کنار آمدن با آن سخت تر است. باید این نکته را در نظر داشته باشید که همه زندگی شما منحصر به فرد مقابل و رابطه نمی‌شود و باید به جنبه های دیگر نیز اهمیت داد. در این شرایط خود را در اولویت قرار داده و زمان کافی را به فرایند بهبودی اختصاص دهید. تجربه احساسات منفی بلافاصله بعد از پایان رابطه، جای نگرانی ندارد. افراد می‌توانند از یک روانشناس کمک گرفته و در این زمینه با او مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه فراموش کردن عشق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: فراموش کردن عشق | 8 راه واقعی برای فراموشی عشق



:: برچسب‌ها: فراموش کردن عشق | 8 راه واقعی برای فراموشی عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مقدار پول تو جیبی نوجوان یکی از مسائلی است که برای تمامی والدین سوال به وجود می‌آورد. اینکه چقدر باید به بچه ها پول تو جیبی بدهیم و این پول ها را برای چه موضوعی باید خرج کنند. پولی که به بچه ها می‌دهند برای چه کاری باید مصرف شود. اگر پول تو جیبی که به فرزندان می‌دهیم، هدفمندانه و آگاهانه باشد؛ بر توانایی مدیریت مالی در بزرگسالی، یادگیری مهارت های تصمیم گیری، حل مساله، هدف گذاری، برنامه ریزی، تمرین صبر و استقلال تاثیر گذار است. پول تو جیبی به فرزندان از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. که در این مقاله به آن اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مقدار پول تو جیبی نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

منبع: مقدار پول تو جیبی نوجوان | 3 نکته در تعیین مقدار پول تو جیبی نوجوان

مقدار پول تو جیبی نوجوان

مقدار پول تو جیبی نوجوان باید بر اساس مدیریت مالی و سرمایه گذاری باشد. پول تو جیبی به نوجوان کمک می‌کند تا مدیریت پول و ارزش آن را یاد بگیرد. مثلا زمانی که نوجوان پول تو جیبی دریافت می‌کند، باید بین خرج و پس انداز یکی را انتخاب کنند. زمانی که پس اندازی صورت می‌گیرد؛ نوجوان انتظار و صبر برای چیزی که می‌خواهد را آموزش می‌بیند.

اما مقدار پول تو جیبی نوجوان بستگی به درآمد والدین و نحوه سرمایه گذاری نوجوان دارد. در این زمینه باید با برنامه ریزی و هدف سازی میزان پول تو جیبی را تعیین کنید. اما همیشه سعی کنید مقداری در نظر بگیرید که نوجوان علاوه بر خرید وسایل مورد نیاز خود؛ برای سرمایه گذاری و پس انداز نیز به فکر چاره باشد.

فواید پول تو‌جیبی به نوجوان

مقدار پول تو جیبی نوجوان همانطور که گفته شد باید بر اساس خرج و نیازهای نوجوان چیده شود. پول تو جیبی به نوجوان به او کمک می‌کند تا اندکی اشتباه داشته باشد و بخشی از فرآیند یادگیری را آموزش ببیند. اما در زمینه خرج و پس انداز خود نیز حتما باید دقت داشته باشید. نوجوان به نحوه سرمایه گذاری و پس انداز شما دقت می‌کند و مانند شما رفتار می‌کند. بودجه بندی را با رفتارهای خود به فرزندتان آموزش دهید تا در آینده با مشکل روبرو نشود. در این بخش مقاله راجع به فواید پول تو جیبی به نوجوان توضیح داده ایم.

???? ارزش پول را به نوجوان آموزش می‌دهد.

???? خرج کردن به شیوه صحیح را به نوجوان آموزش می‌دهد.

????پس انداز و استفاده از اهداف بلند مدت و کوتاه مدت را به کودک آموزش می‌دهد.

???? کسب درآمد از دیگر فواید پول تو جیبی است که نوجوان می‌تواند آموزش ببیند.

????هزینه از دست رفته به منظور درک این نکته که وقتی از پول استفاده می‌کنید؛ شانس خرید شی دیگر را از دست خواهید داد.

???? قرض گرفتن به شیوه ای که نوجوان نوجوان از پول درک داشته باشد.

از چه سنی به نوجوان پول تو جیبی بدهیم؟

هیچ قانون سفت و سختی برای سن پول تو جیبی به نوجوان وجود ندارد. اما به طور کلی کودک از 3 سالگی به مفهوم پول پی می‌برد. سن شروع به صورت قطعی مشخص نشده است؛ اما بیش از آنکه به سن و مقدار پول تو جیبی نوجوان فکر کنید؛ به این موضوع توجه کنید که نوجوان با پول تو جیبی به یادگیری مهارت ها و ویژگی های فردی می‌پردازد. به طور کلی زمانی که پول تو جیبی به بچه ها تعلق می‌گیرد؛ آنها موضوعاتی در زمینه موارد زیر را متوجه می‌شوند.

???? صرفه جویی در هزینه ها و خرج نکردن تمام پول بسیار مهم است.

????مهارت تعویض پول یا شمردن را آموزش می‌بینند.

???? برای خرید وسایل نیاز به مصرف پول است.

???? خرج کل پول به این منظور است که تا ماه دیگر، خبری از پول نیست.

مقدار پول تو جیبی نوجوان چقدر باشد؟

مقدار پول تو جیبی نوجوان به شرایط شما و منطقی که پیش رو دارید بستگی دارد. در این زمینه باید برخی از موارد را در نظر داشته باشید تا مقدار مناسب پول تو جیبی به نوجوان مشخص شود. در ادامه به این موارد اشاره کرده ایم.

???? کودک شما چند ساله است: سن کودک و میزان خرج او را در نظر بگیرید. هرچه سن بیشتر باشد، میزان پول تو جیبی نیز باید بیشتر شود.

???? بودجه خانواده به چه صورت است: تعیین رقم برای پول تو جیبی به نوجوان را حتما باید متناسب با درآمد خانواده در نظر بگیرید.

???? برای چه چیزی به نوجوان خود پول می‌دهید: زمانی که پول تو جیبی برای نوجوان در نظر می‌گیرید؛ باید باید هزینه های نوجوان را در نظر بگیرید. مثلا باید حمل و نقل، پس انداز، ناهار و … را برای پول تو جیبی در نظر بگیرید.

برای خرید چه چیزهایی باید به نوجوان پول تو جیبی بدهید؟

???? ناهار در مدرسه

???? خرید هدیه برای خواهر و برادر

????گردش خاص مانند سینما رفتن

???? پس اندازی برای خرید اسباب بازی خاص

نکات مهم در مقدار پول تو جیبی نوجوان

برای مقدار پول تو جیبی نوجوان باید به چند نکته توجه داشته باشید. که در این بخش مقاله به این نکات اشاره کرده ایم.

???? به نوجوان توضیح دهید که پول تو جیبی برای چه چیزی است و چه چیزهایی نباید با این پول خرج شود.

???? برای مدریت مالی باید با کودک صحبت کنید تا این مهارت را آموزش ببیند.

????مسئولیت مخارج موارد کمتری را به کودک بدهید. مثلا روزانه به کودک برای خرید اقلامی مانند خوراکی باید پول تو جیبی بدهید.

???? توانایی مدیریت مالی را به نوجوان آموزش دهید. این توانایی به صورت ناگهانی کسب نمی‌شود و نیازمند آموزش است. بنابراین برنامه ریزی اصولی و مناسب را به او آموزش دهید.

???? پول تو جیبی را باید به نوجوان به صورت مستمر واریز کنید.

???? میزان پول تو جیبی باید ثابت باشد. و نباید به میزان حال خوب و بد والدین بستگی داشته باشد.

???? بیش از حد تعیین کرده به نوجوان پول تو جیبی ندهید.

???? در استفاده از پول تو جیبی، نوجوان باید آزادی نسبی داشته باشد.

????زمانی که فرزندان متوجه می‌شوند که پولشان در حال جمع آوری و زیاد شدن است؛ برای پس انداز انگیزه بیشتری کسب می‌کند.

کلام آخر

مقدار پول تو جیبی نوجوان بستگی به شرایط والدین دارد. برخی از والدین درآمد خوبی دارند و به خوبی نیز خرج می‌کنند. نوجوان نیز این دخل و خرج را مشاهده می‌کند و آموزش می‌بیند. اما در برخی از موارد نیز برعکس اتفاق می‌افتد. برای تعیین مقدار پول تو جیبی نوجوان حتما از یک مشاور و روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مقدار پول تو جیبی نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

منبع: مقدار پول تو جیبی نوجوان | 3 نکته در تعیین مقدار پول تو جیبی نوجوان



:: برچسب‌ها: مقدار پول تو جیبی نوجوان | 3 نکته در تعیین مقدار پول تو جیبی نوجوان ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

چک کردن گوشی همسر رفتار اشتباهی است که در نهایت همراه با بی اعتمادی است. معمولا افرادی که شخصیت مشکوک دارند به این رفتار علاقه دارند و همین رفتار باعث تکرار مداوم می‌شود. یعنی اگر به خیانت همسر فکر کرده اید و قصد جاسوسی دارید؛ اولین فکر چک کردن موبایل همسر است. اما این رفتار نه تنها اشتباه است. بلکه به مرور زمان باعث از بین رفتن اعتماد می‌شود. و شما نیز به این رفتار عادت خواهید کرد. در واقع خوشتان می‌آید که در گوشی همسر جاسوسی کنید. حتما زمانی که به خیانت شک کردید، باید از روانشناس و مشاورین خیانت کمک بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه همسرتان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: چک کردن گوشی همسر | 4 پیامد چک کردن گوشی همسر

چک کردن گوشی همسر

بسیاری از افراد جلوگیری از خیانت را چک کردن موبایل همسر می‌دانند. قبل از اینکه تلفن همراه همسرتان را چک کنید، به این فکر کنید که آیا شما علاقه دارید که همسرتان گوشی شما را چک کند؟ تعداد دیگری سوال وجود دارد که باید هنگام چنین رفتاری از خودتان بپرسید.

شاید برای عده ای چک کردن گوشی همسر یک رفتار ساده است. اما همین رفتار ساده شما را نکته بین می‌کند و در کنار آن باعث بی اعتمادی شما می‌شود. در نهایت زندگی زناشویی با مشکل روبرو می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آیا چک کردن گوشی همسر کار درستی است؟

 

اگر بخواهیم به طور کلی و خلاصه در رابطه با چک کردن گوشی همسر صحبت کنیم، باید بگوییم که این رفتار باعث بی اعتمادی و اعتیاد می‌شود. به این منظور که شما دائم در حال شک به همسر خواهید بود. کم کم همه رفتارهای او را مورد سنجش قرار خواهید داد و در نهایت این رفتار به عادت تبدیل می‌شود. که پس از مدتی نیز اعتماد زوجین از بین خواهد رفت. به همین دلیل باید در این رفتار دقت بالایی داشته باشید. و اگر به همسر خود شک کردید؛ به جای چک کردن گوشی، با خودش صحبت کنید.

قبل از چک کردن گوشی همسر به نکات زیر توجه کنید

قبل از چک کردن موبایل همسر باید به برخی از سوالات پاسخ دهید و به تعدادی از نکات توجه کنید. در این بخش مقاله راجع به این سوالات و نکات توضیح داده ایم.

???? به سوالات زیر پاسخ دهید

بسیاری از افراد چک کردن گوشی همسر را به نوعی پیشگیری از حوادث ناگوار و خیانت می‌بینند. اما قبل از اینکه دائم به فکر چک کردن موبایل همسر باشید؛ تعدادی سوال از خود بپرسید. در این بخش مقاله راجع به چنین سوالاتی توضیح داده ایم.

???? آیا دوست دارم که او هم گوشی همراه من را چک کند؟

???? به غیر از چک کردن موبایل همسرم چه کارهایی دیگری برای پاسخ به سوال هایم دارم؟

????آیا چک کردن موبایل همسرم بهترین و اولین کاری است که می‌توانم انجام دهم؟

???? اگر همسرم کاری نکرده باشد و من الکی به او شک کرده باشم چی؟

???? همسرم چه احساسی پیدا می‌کند اگر که گوشی او را چک کنم؟

???? قبل از چک کردن گوشی همسر، فکر کنید

یکی از کارهایی که قبل از چک کردن گوشی همسر باید انجام دهید؛ فکر کردن است. به این موضوع فکر کنید که بی اعتمادی به همسر کار عادی نیست. و ریشه در موارد و رفتارهای دیگری دارد. و احتمالا دلیل و رفتار خودتان است که باعث شک شده است. بنابراین قبل از فکر به چک کردن موبایل همسر، به نکات زیر با دقت بیشتری توجه و فکر کنید.

???? ممکن است که بی اعتمادی من به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن توسط خانواده و دوستان باشد.

???? این کار به عادت شما تبدیل خواهد شد.

????آسیبی که از این رفتار می‌بینید؛ گریبان گیر شما نیز خواهد شد.

???? شک به همسر به معنی اتفاق افتادن در دنیای واقعی نیست.

???? احساس به خیانت؛ ممکن است به دلیل اتفاقات تلخ گذشته باشد.

???? هنوز با خلقیات یکدیگر آشنا نشده اید

یکی از دلایل و مواردی که در چک کردن گوشی همسر دخیل است، این است که هنوز با خلقیات یکدیگر آشنا نشده اید. این اتفاق ممکن است که در زمان نامزدی و اوایل آشنایی رخ دهد. شاید به دلیل فرهنگ و تربیت خانوادگی، با جنسیت مخالف رابطه خوبی داشته باشد. بهترین کار این است که با همسرتان صحبت کنید که برای شما توضیح دهد.

???? همکاران و دوستانش شما را نگران کرده اند

نگرانی از سوی دوستان و همکاران دلیل دیگری بر چک کردن موبایل همسر است. احتمالا شما با همکاران همسر رابطه صمیمانه ای داشته باشید. و از ارتباط همسر با همکاران خود نیز آگاه باشید. و ممکن است که فکر کنید همسرتان به شما خیانت عاطفی کرده است. بهتر است که با همسر صحبت کنید و صراحتا بگویید که از این موضوع ناراحت هستید.

???? رفتار همسرتان عجیب شده باشد

یکی از دلایلی که در بروز چک کردن گوشی همسر دخیل است؛ رفتار عجیب همسر است. قبل از قضاوت با همسرتان مکالمه داشته باشید که دلیل این رفتارهای عجیبش چیست؟ با مهربانی و رفتار صمیمانه از او پرس و جو کنید. تا در جریان اتفاقات قرار بگیرید.

پیامدهای چک کردن گوشی همسر

چک کردن موبایل همسر پیامدهای منفی زیادی را به همراه دارد. در این بخش مقاله راجع به پیامدهای چک کردن گوشی همسر توضیح داده ایم.

???? تبدیل به انسان شکاک خواهید شد

یکی از پیامدهای چک کردن گوشی همسر، تبدیل به انسان شکاک شدن است. در این شرایط دائم می‌خواهید تلفن همسرتان را چک کنید و به نوعی احساس عدم امنیت خواهید کرد.

???? دچار عذاب وجدان می‌شوید

همانطور که همه شما اطلاع دارید؛ چک کردن موبایل همسر همراه با عذاب وجدان است. زمانی که با چک کردن گوشی همسر به در بسته بخورید؛ عذاب وجدان زیادی را تجربه خواهید کرد.

???? همسرتان را ناراحت می‌کنید

یکی از پیامدهای چک کردن گوشی همسر، ناراحت کردن همسر است. زمانی که زوجین به یکدیگر بی اعتماد باشند، پایه اصلی زندگی را بنا نکرده اند. بنابراین نباید با این کار همسرتان را ناراحت کنید.

???? زندگی شما عذاب آور می‌شود

قبل از چک کردن موبایل همسر، به این فکر کنید که آرامش زندگی ارزش این رفتار را دارد؟ با چک کردن موبایل همسر زندگی را برای خود و همسرتان عذاب آور خواهید کرد. و همسرتان را مجبور می‌کنید که زندگی پنهانی را از سر بگیرد. 

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ چک کردن گوشی همسر همراه با پیامدها و دلایل مختلفی است. قبل از اینکه همسرتان را به خیانت متهم کنید. به این فکر کنید که رفتار شما و اطرافیان چه تاثیری بر تفکر شما گذاشته است که دست به چنین کاری خواهید زد. بهتر است که در اقدام اول هر مشکلی را با صحبت حل کنید. و در غیر این صورت؛ از روانشناس و متخصص کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسرتان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: برچسب‌ها: چک کردن گوشی همسر | 4 پیامد چک کردن گوشی همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مخالفت خانواده در ازدواج دلایل متفاوتی دارد. بسیاری از خانواده ها به دلیل عقاید سنتی و یا مورد علاقه نبودن شریک احساسی فرزندشان، با آنها مخالفت می‌کنند. گاه این مخالفت ها باعث سردرگمی و حال بد فرزندانشان می‌شود. اما والدین به دلیل عقاید خود بر مخالفت هایشان پافشاری می‌کنند. البته که ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار است و رضایت خانواده در این امر نیز بسیار ملاک مهمی است. اما زمانی که این مخالفت ها دلایل و پشتوانه منطقی نداشته باشد؛ برای جلب رضایت خانواده ها باید اقدام کنید. اما جلب رضایت خانواده ها هرگز کار ساده و آسانی نیست. ولی روش هایی وجود دارد که می‌توانید برای رضایت خانواده اقدام کنید. برای آگاهی از روش های جلب رضایت خانواده ها از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره در زمینه مخالفت خانواده در ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: مخالفت خانواده در ازدواج | 8 راهکار جهت جلب رضایت خانواده

مخالفت خانواده در ازدواج

خانواده رکن اصلی در ملاک های ازدواج است. هرگز تصور نکنید که قرار نیست خانواده همسر شما در زندگیتان حضور داشته باشد. همسر شما دست پرورده همان خانواده است و هرگز نمی‌تواند به خاطر شما از خانواده اش بزند. به همین دلیل بهتر است که اول از همه خانواده برای شما مهم باشد. اما زمانی که دلایل مخالفت خانواده در ازدواج خیلی غیر منطقی باشد؛ بهتر است که از راهکارهای مناسبی برای جلب رضایت آنها استفاده کنید.

حتما هم از قبل با روانشناس مشورت کنید تا معیارهای شما را قبل از ازدواج مورد سنجش قرار دهد. در این مقاله راجع به دلایل و راهکارهای مخالفت خانواده در ازدواج توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

دلایل مخالفت خانواده در ازدواج

زمانی که مخالفت خانواده در ازدواج بیان می‌شود. باید دلایل آن را مورد سنجش قرار دهیم. در این بخش مقاله دلایل مخالفت خانواده در ازدواج را توضیح داده ایم.

???? تفاوت فرهنگی میان خانواده ها وجود دارد.

???? شناخت بیشتر والدین به فرزند. که شخص را مناسب فرزند خود نمی‌دانند.

???? تفاوت اقتصادی میان خانواده ها موج می‌زند.

???? موقعیت اجتماعی متفاوت بین خانواده ها وجود دارد.

????نگرانی برای خوشبختی و آینده فرزندان دارند.

???? عقاید سنتی متفاوت بین خانواده ها وجود دارد.

???? قضاوت اطرافیان در انتخاب همسر برای فرزند بسیار زیاد است.

????آداب و رسوم های قدیمی مانع توافق می‌شود.

???? تفاوت زیاد بین دختر و پسر وجود دارد.

????انتخاب همسر برای فرزندان را فقط وظیفه خود می‌دانند.

???? مشکلات خانوادگی در این میان زیاد شده است.

در صورت مخالفت خانواده در ازدواج، چیکار کنیم؟

مخالفت خانواده در ازدواج به دلیل مختلفی بستگی دارد. اما برای جلب رضایت خانواده حتما باید از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. اما روش ها و راهکارهایی نیز وجود دارد که برای راهنمایی بیشتر شما در این باره توضیح داده ایم.

???? علت مخالفت والدین را پیدا کنید

برای حل و رفع مخالفت خانواده در ازدواج، ابتدا باید علت آن را پیدا کنید. دلیل این مخالفت را جویا شوید و از خانواده بپرسید که به چه دلیل این اتفاق رخ داده است و بر چه اساسی چنین مخالفتی دارند. در این روش حتما از روانشناس و مشاور راهنمایی بگیرید.

???? از انتخاب خود مطمئن شوید | مخالفت خانواده در ازدواج

یکی از روش های مقابله با مخالفت خانواده در ازدواج، اطمینان از انتخاب خود است. اگر شما از انتخاب خود مطمئن هستید و به شناخت کافی رسیده اید؛ می‌توانید مخالفت خانواده را به رضایت تبدیل کنید. بهتر است که قبل از پا فشاری، از خواسته خود مطمئن شوید. زمانی که به شناخت کافی رسیده باشید، و هیچ تردید و شکی نداشته باشید؛ راحت تر می‌توانید بر انتخاب خب تمرکز کنید.

???? مسئولیت پذیری خود را نشان دهید

برای جلب رضایت در صورت مخالفت خانواده در ازدواج، باید مسئولیت پذیری خود را نشان دهید. به آنها نشان دهید که به بلوغ فکری رسیده اید و می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید. و به آنها اثبات کنید که از پس زندگی خود بر خواهید آمد.

???? واسطه مورد اعتماد پیدا کنید | مخالفت خانواده در ازدواج

برای جلب رضایت در صورت مخالفت خانواده در ازدواج، باید به دنبال واسطه باشید. واسطه به شما کمک می‌کند که برای صحبت با خانواده اقدام کند و برای رضایت خانواده بهترین گزینه را انتخاب کند.

???? یکی از والدین را قانع کنید

زمانی که مخالفت خانواده در ازدواج پدید می‌آید؛ برای جلب رضایت آنها لازم است که یکی از والدین را قانع کنید. تا والد دیگر نیز به واسطه همسر خود قانع شود.

???? معیارهای خود در انتخاب همسر را بیان کنید

هنگامی که مخالفت خانواده در ازدواج به وجود می‌آید؛ باید معیارهای خود را به خانواده بگویید. ذکر کنید که فرد مورد علاقه شما مطابق با معیارهایتان است و تمامی انتظارات شما را بیان می‌کند.

⚪ با خانواده صحبت کنید | مخالفت خانواده در ازدواج

با خانواده در رابطه با تمامی مسائل، نگرانی ها و درگیری های ذهنی شان صحبت کنید. شاید چیزی آنها را دیگری کرده است که برای شما نیز قابل درک و منطقی باشد. از خانواده بخواهید که به شما کمک کنند تا این موضوع واضح و صریح بیان شود. 

???? از روانشناس کمک بگیرید

برای اینکه رضایت خانواده را جلب کنید؛ حتما باید از روانشناس راهنمایی بگیرید. روانشناس با کمک رسانی به شما و کسب اطلاعات از خانواده این شرایط را فراهم می‌کند که ابتدا ریشه این مخالفت را بررسی کنید و سپس راهکارهای جلب رضایت را پیاده کنید. بنابراین برای مخالفت خانواده در ازدواج کمک از روانشناس را فراموش نکنید.

کلام آخر

مخالفت خانواده در ازدواج یکی از دغدغه های جوانان است. به دلیل علاقه و دوستی هایی که امروزه نیز بسیار زیاد شده است، والدین علاقه ای به انتخاب های فرزندان ندارند. این عدم علاقه و مخالفت ها به دلایل مختلفی بستگی دارد. این مخالفت ها نیز معمولا در زمینه های سنتی و فرهنگی است. حتما در این شرایط از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مخالفت خانواده در ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: برچسب‌ها: مخالفت خانواده در ازدواج | 8 راهکار جهت جلب رضایت خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

رابطه دهانی یکی از انواع رابطه جنسی محسوب می‌شود که در آن یکی از زوجین از دهان خود برای ارضای همسر استفاده می‌کند. انجام اینکار یک تصمیم شخصی بوده وکاملا به نظر زوجین بستگی دارد. اما افراد باید در این مورد موارد بهداشتی را رعایت کرده و به نکاتی توجه داشته باشند. این نوع رابطه به طور کلی بی خطر و ایمن نیست. اما برخی به دلایل مختلفی آن را انتخاب می‌کنند.

همانطور که این نوع رابطه می‌تواند باعث لذت زیادی در زندگی جنسی شود؛ اما با خطرات زیادی نیز همراه خواهد بود. توجه داشته باشید که آلت تناسلی یکی از نواحی حساس بدن است که باید در لمس و تحریک آن بسیار دقت کرد. به همین دلیل داشتن اطلاعاتی در زمینه نحوه انجام رابطه دهانی، ضروری خواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه دهانی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: رابطه دهانی

رابطه دهانی

رابطه دهانی شامل استفاده لب، دهان و زبان برای تحریک نواحی تناسلی شریک جنسی است. برخی تنها با این روش ارگاسم را تجربه می‌کنند. افراد باید در مورد این نوع رابطه با یکدیگر صحبت کرده و به تفاهم برسند. بسیاری از افراد به دلیل مسائل بهداشتی و یا روانی از انجام آن اجتناب می‌کنند. در این مورد باورهای اشتباه زیادی وجود دارد. به همین دلیل احتمال بروز مشکلات زیادی مثل ابتلا به بیماری های جنسی مختلف نیز هست. از طرفی شیوع آن میان افرادی که از لحاظ جنسی فعال هستند؛ زیاد است. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب این نوع از رابطه پرداخته ایم.

بیماری های منتقله از طریق رابطه دهانی

بسیاری از بیماری های مقاربتی و حتی عفونت ها از طریق رابطه دهانی منتقل می‌شوند. خطر ابتلای افراد به بیماری های آمیزشی و همچنین انتقال آن به دیگران، به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این قسمت به توضیح این بیماری ها می‌پردازیم.

????ایدز

معمولا ایدز به ندرت از طریق رابطه دهانی منتقل می‌شود. به همین دلیل در مقایسه با دخول واژینال و یا رابطه مقعدی کمی امن تر است. اما به طور کلی افراد با ایتلا به ایدز، باید در حین رابطه جنسی از کاندوم استفاده کرده و از انجام رفتارهای پرخطر پرهیز کنند. به طور کلی احتمال انتقال این بیماری از طریق این نوع رابطه در مردان همجنسگرا و بایسکشوال 04/0 درصد است. اما در صورتیکه انزال در دهان انجام شود و یا محیط دهان دارای بریدگی یا زخم بوده و یا سیستم ایمنی بدن فرد ضعیف باشد؛ این عدد افزایش می‌یابد.

????تبخال تناسلی

ویروس   یکی از شایع ترین ویروس هایی است که از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود. البته این نکته را فراموش نکنید که تنها   باعث بروز تبخال تناسلی نمی‌گردد. بلکه انواع دیگر بیماری های جنسی نیز، این مشکل را ایجاد می‌کنند. اما به طور کلی هم   و هم تبخال تناسلی از طریق رابطه دهانی منتقل شده و می‌تواند باعث بروز زائده های پوستی بر ناحیه تناسلی و حتی در دهان شود. معمولا تبخال ها و زگیل تناسلی قابل درمان و خوش خیم هستند. اما احتمال بازگشت آنها وجود دارد.

????سوزاک

سوزاک نیز یکی دیگر از بیماری های مقاربتی است که از طریق رابطه دهانی نیز منتقل می‌شود. در این شرایط فرد به عفونت گلو مبتلا می‌شود؛ که درمان آن بسیار دشوار است. اما معمولا احتمال ابتلای افراد به این بیماری از طریق رابطه جنسی دهانی، بسیار بعید است. چرا که در زنان این عفونت در دهانه رحم آنها ایجاد شده که تماس آن با دهان، بسیار بعید است. شیوع این بیماری میان مردان بیشتر خواهد بود.

????کلامیدیا

راه های انتقال کلامیدیا نیز مانند سوزاک است. در تحریک آلت تناسلی مردان با رابطه دهانی، دو طرف در خطر ابتلای به آن هستند. اما در زنان نیز مانند سوزاک، احتمال انتقال کمتر است. به طور کلی تحقیقات کمی در این مورد انجام شده است اما باید افراد احتمال ابتلا به این بیماری را در نظر گرفته و برای جلوگیری از آن اقداماتی انجام دهند.

????سیفلیس

برخلاف دو بیماری دیگر که قبل تر ذکر شد؛ انتقال سیفلیس از طریق رابطه دهانی، بسیار آسان است. اگر سیفلیس معمولا بعد از بروز علائم و اطلاع فرد از این موضوع انتقال می‌یابد؛ اما برخی از افراد زخم ها و نشانه های حاصل از این بیماری را نادیده گرفته و رابطه جنسی خود را ادامه می‌دهند. زخم های حاصل از سیفلیس، گاهی در مراحل و اولیه و ثانویه آن بدون درد هستند؛ به همین دلیل افراد به آنها اهمیت نداده و یا آنها را جدی نمی‌گیرند.

????هپاتیت

هپاتیت انواع مختلفی داشته و در مورد انتقال برخی از انواع آن با رابطه دهانی، قطعیتی وججود ندارد. برای مثال هنوز به طور کامل مشخص نیست که هپاتیت نوع  B از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل می‌شود یا خیر! اما در مورد هپاتیت نوع  A احتمال آن وجود دارد. برای جلوگیری از انتقال هپاتیت، واکسن هایی وجود دارند که می‌توان از ابتلا به آنها جلوگیری کرد. به هر حال بهتر است افراد از کاندوم استفاده کرده وموارد ایمنی را رعایت کنند.

شیوع رابطه جنسی دهانی

به طور کلی رابطه دهانی در بزرگسالانی که ازلحاظ جنسی فعال هستند؛ دیده می‌شود. طبق آمارهایی که در این زمینه منتشر شده اند؛ تقریبا 85 درصد از بزرگسالانی که در بازه سنی 18 تا 44 سال هستند، حداقل یک بار رابطه دهانی را در زندگی جنسی خود تجربه کرده اند. همچنین در پژوهشی دیگر مشخص شد که 41 درصد از نوجوانان 15 تا 19 ساله نیز رابطه جنسی دهانی داشته اند. به همین دلیل اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. نوجوانان در مورد مسائل جنسی اطلاعات کمی داشته و صرفا براساس هیجان تصمیم می‌گیرند.

علائم عفونت ناشی از رابطه دهانی

اگر فرد در اثر رابطه دهانی، دچار عفونت ها و بیماری های مختلفی شود؛ بعد از گذشت مدتی، علائمی در بدن او ظاهر خواهد شد. برخی از بیماری های مقاربتی، دارای یک دوره نهان هستند. در این شرایط با وجود این بیماری ها در بدن، از آنها اطلاعی نداشته و حتی آنها را به دیگران نیز منتقل می‌کند. برخی از علائم بیماری هایی که در اثر رابطه دهانی، منتقل شده اند؛ شامل موارد زیر می‌گردند.

درد یا ترشح در ناحیه رکتوم

تورم بیضه ها و دردناکی آنها

سوزش ادرار

ترشحات خونین واژن.

ابتلای مداوم به عفونت های ناحیه تناسلی

عفونت های گلو

پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از رابطه جنسی دهانی

به هر حال رابطه دهانی، یکی از انواع رفتارهای جنسی افراد محسوب می‌شود و برخی از زوجین به انجام آنها علاقه دارند. به همین دلیل نمی‌توان آن را به طور کامل منع کرد. اما برای کنترل عوارض ناشی از آن، راهکارهایی وجود دارد. یکی از انواع کاندوم، دنتال دم یا سد دهانی است که افراد می‌توانند در حین این نوع رابطه از آن استفاده کنند.

همچنین استفاده از واکسن ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی نیز روش دیگری برای کاهش خطرات ناشی از این نوع از رابطه است. البته هیچکدام ازاین روش ها به طور کامل موثر نیستند و بازهم انتقال بیماری ها و بروز مشکلاتی، وجود دارد.

رابطه جنسی دهانی یا دخول؟

بسیاری تصور می‌کنند که رابطه دهانی از سایر روش های رابطه جنسی امن تر و بهتر است. از برخی از جنبه ها می‌توان به این جمله استناد کرد. طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است احتمال انتقال بیماری های مقاربتی مختلف از طریق رابطه جنسی دهانی، کمتر از رابطه مقعدی و یا واژینال است. یا برای مثال یکی دیگر از مزایای آن عدم بارداری از طریق رابطه دهانی است. اما این روش نیز خطرات خود را دارد. برای مثال با برخورد دندان ها به عروق ناحیه تناسلی، احتمال آسیب به آنها وجود دارد. به همین دلیل نمی‌توان به طور کامل آن را پیشنهاد کرد. زوجین می‌توانند به صورت کنترل شده و ایمن از این روش در کنار رابطه جنسی واژینال، استفاده کنند.

سخن پایانی

رفتارهای جنسی افراد و همچنین نوع رابطه جنسی آنها، متفاوت است. این گوناگونی مزایای و معایب خود را دارد. همچنین باید توجه داشته باشید که همه انواع رابطه جنسی، برای همه افراد مناسب نیست. زوجین باید قبل از انجام هر رفتاری، با شریک خود در این زمینه مشورت کرده و حتی اطلاعاتی در این مورد کسب کنند. رابطه جنسی دهانی می‌تواند خطراتی برای فرد ایجاد کند که تا پایان عمر جبران نشود. به همین دلیل در این زمینه با همسر خود و همچنین یک مشاورجنسی مشورت کرده و جوانب مختلف آن را در نظر بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: رابطه دهانی



:: برچسب‌ها: رابطه دهانی ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

خواستگار دروغگو تقریبا برای تمامی دختران حداقل یک بار وجود داشته است. بسیاری از دختران در مسیر ازدواج با چنین خواستگارانی احتمالا برخورد خواهند داشت. اما تشخیص اینکه خواستگار دروغگو چه ویژگی‌ هایی دارد؛ دشوار است. چگونه می‌توانیم خواستگار دروغگو را تشخیص دهیم؟ و چگونه باید در برخورد با آنها کوشا باشیم؟ به دلیل اینکه افرادی که بنای زندگی مشترک را بر خانه دروغ و ریاکاری بنا کنند، هرگز برای زندگی مشترک فرد مناسبی نیستند. و به طور کل انسان مناسب و قابل اعتمادی نیز نخواهد بود.

به همین دلیل برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در زندگی مشترک باید به شناسایی چنین افرادی بپردازیم. ما در این مقاله سعی کرده‌ ایم ویژگی‌های خواستگار دروغگو را برای شما توضیح دهیم، تا با مشکلات کمتری روبرو شوید. در این شرایط نیز می‌توانید از یک روانشناسان متخصص در زمینه ازدواج راهنمایی بگیرید.

منبع: خواستگار دروغگو و 3 ویژگی‌ خواستگار دروغگو

خواستگار دروغگو کیست؟

 

شاید بارها با افرادی در زمینه خواستگاری و ازدواج روبرو شده‌ اید، که دروغ‌های فراوانی را به شما گفتند. یا در روابط خود با افراد ریاکاری بوده‌ اید، که تصمیم به ازدواج گرفتید. اما پس از مدتی به دروغ‌های آنها پی برده‌ اید. و با مشکلات بسیار زیادی روبرو شده اید. و حتی شاید خود را مورد سرزنش قرار دهید. افراد دروغگو به دلیل عدم صلاحیت، هرگز فرد مناسبی برای ازدواج نیستند. و به طور کل هرگز برای شما اعتماد در رابطه به وجود نمی‌آورند.

در واقع همیشه تصور خواهید کرد که هر کلمه حرف او سرشار از دروغ است. برای جلگیری از این معضل، باید نسب به روش های شناخت آنها آگاه باشید. روش‌های متفاوت برای تشخیص خواستگار دروغگو وجود دارد؛ که بهتر است آنها را آموزش ببینید. تا در زندگی مشترک با انتخاب اشتباهی روبرو نشوید. که یک عمر پشیمانی به دنبال خواهد داشت.

ویژگی‌ های خواستگار دروغگو چیست؟

خواستگار دروغگو معمولا ویژگی‌ هایی دارد، یا نشانه‌هایی از خود بروز می‌دهد؛ که به راحتی قابل تشخیص است. در این بخش مقاله سعی کرده‌ ایم تمامی ویژگی‌های خواستگار دروغگو را ذکر کنیم. تا شما با آنها آشنا شوید و تن به ازدواج با این افراد ندهید.

???? ناهماهنگی در زبان و بدن | خواستگار دروغگو

یکی از ویژگی‌ های خواستگار دروغگو، این است که در زبان و بدن خود ناهماهنگی دارد. در این شرایط باید در رابطه با سوالات قبل از ازدواج و موقعیت‌های حساس به رفتار بدن و زبان او دقت داشته باشید. معمولا خواستگار دروغگو از خود داستان‌هایی را تعریف می‌کند، که در بسیاری از موارد وجود خارجی ندارد.

زمانی که متوجه شوید حرف‌های شخص مقابل با هم تناقض دارد، باید به صداقت و راستگویی او شک کنید. بهترین راه این است که زبان بدن را بشناسید تا در تشخیص چنین خواستگارانی عملکرد بهتری داشته باشید.

???? عدم پاسخگویی صریح و واضح

یکی از ویژگی‌ های خواستگار دروغگو، عدم پاسخگویی صریح و واضح می‌باشد. احتمالا خواستگارتون در این شرایط با پرسش‌های شما حساسیت نشان می‌دهد؛ و از پاسخ‌های صحیح و رک طفره می‌رود. معمولا افرادی که دروغ می‌گویند، سوالات شما را با سوالات دیگری جواب می‌دهند. و پاسخ‌هایی که فرد دروغگو می‌دهد طولانی و خسته کننده می‌باشد؛ و باعث سردرگمی شما می‌شود. در این شرایط بهتر است که حرف طرف مقابل را قطع کنید؛ دوباره سوال خود را تکرار کنید و بگویید که با پاسخ کوتاه منتظر جواب هستید.

???? اضطراب هنگام سخن گفتن | خواستگار دروغگو

اضطراب امر طبیعی در جلسه خواستگاری است. اما زمانی که سوال بسیار مهمی در جلسه خواستگاری پرسیده شود؛ یا موضوع بسیار حساس باشد، خواستگار دروغگو از خورد علائمی مانند: رنگ پریدگی، سرخ شدن و تعریق را نشان می‌دهد. در این شرایط بهتر است که به صداقت و راستگویی طرف مقابل شک کنید. زیرا زبان بدن او چیز دیگری به شما نشان داده است و با گفته های او متفاوت است.

آسیب های خواستگار دروغگو چیست؟ 

 

پاسخ مثبت به خواستگار دروغگو، در واقع ورود به رابطه سمی است. ازدواج یک امر حساس می‌باشد که در انتخاب شریک احساسی حتما باید با دقت بالایی عمل کنید. اما زمانی که از ویژگی‌های خواستگار دروغگو اطلاعی نداشته باشید و پاسخ سوالات او را صحیح بدانید. در زندگی مشترک با پشیمانی و آسیب‌های بسیار زیادی روبرو می‌شوید. به مرور زمان به دروغ‌های او پی خواهید برد و راهی جز تحمل نخواهید داشت. آسیب‌های خواستگار دروغگو نتیجه عدم شناخت قبل از ازدواج و ورود به رابطه سمی می‌باشد.

همچنین آسیب‌های خواستگار دروغگو بعد از ازدواج بیشتر نیز خواهد شد. و شاید خانم‌ها با پشیمانی بعد از ازدواج نیز روبرو شوند. به این منظور که شخصی که انتخاب کردن، هیچ شباهتی با شخص فعلی ندارد و به مرور زمان آسیب‌ها و مشکلات زندگی مشترک افزایش پیدا می‌کند. دائم خود را سرزنش خواهید کرد که چرا هنگام خواستگاری همسر خود را نشناخته‌اید. و حال باید با این فرد به چه شیوه ای اعتماد کنید.

کلام آخر

قصد ما در رابطه با توضیح ویژگی‌ های خواستگار دروغگو این بود که، موضوع ازدواج امر بسیار پیچیده و حساسی است که بهتر است که قبل از تصمیم جدی حتما به تمامی حرکات و رفتارهای شخص مقابل دقت داشته باشید. و به خاطر داشته باشید که قبل از ازدواج از مشاوره راهنمایی بگیرید. در غیر اینصورت شاید با ویژگی های متضاد خواستگار با خود اطلاعی نداشته باشید. که تنها با راهنمایی های روانشناس می‌توانید نسبت به ویژگی های این فرد آشنا شوید.

 مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواستگار دروغگو می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

خواستگار دروغگو چه ویژگی هایی دارد؟

به طور کلی خواستگار دروغگو ویژگی هایی مانند ناهماهنگی در زبان و بدن، اضطراب بسیار زیاد در پاسخ به سوالات و عدم پاسخگویی صریح و واضح دارد.

آسیب های خواستگار دروغگو چیست؟

خواستگار دروغگو سبب پشیمانی از ازدواج، بروز مشکلات روحی و روانی، ورود به رابطه سمی و بی اعتمادی می‌شود.

منبع: خواستگار دروغگو و 3 ویژگی‌ خواستگار دروغگو



:: برچسب‌ها: خواستگار دروغگو و 3 ویژگی‌ خواستگار دروغگو ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اعتیاد در نوجوانان یکی از مشکلات اساسی در جامعه و خانواده محسوب می‌شود. این مشکل به دلایل مختلفی بروز کرده و عوامل زیادی بر آن موثر هستند. گرفتار شدن در دام اعتیاد، مخصوصا در سنین پایین، نه تنها خود فرد را درگیر کرده بلکه مشکلات زیادی برای خانواده نیز ایجاد می‌کند. اعتیاد یکی از خطرات بزرگی است که سلامت و امنیت افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مشکل، شامل هر گونه وابستگی روانی و جسمانی به ماده و یا رفتار خاصی است که فرد بعد از گذشت مدتی، نتواند آنرا کنترل کند. اعتیاد نوجوانان معمولا در مورد بازی های رایانه ای و همچنین مصرف مواد مخدر مختلف است. اعتیاد در هر موردی باید مورد پیگیری و درمان قرار گیرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد در نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: اعتیاد در نوجوانان

اعتیاد در نوجوانان

مطالعات و پژوهش های زیادی در مورد اعتیاد در نوجوانان انجام شده است؛ و بیشتر آنها حاکی از ریشه روانی این موضوع هستند. تقریبا 30 درصد از نوجوانانی که به اعتیاد گرفتار می‌شوند؛ دچار ناامیدی بوده و هیچ انگیزه ای برای زندگی ندارند. والدین و همسالان در این مورد نقش اساسی داشته و باید به فرزند خود کمک کنند. از آنجایی که مغز نوجوان در حال شکل گیری و رشد است؛ اعتیاد آن می‌تواند تاثیرات غیرقابل جبرانی بر مغز آن داشته باشد؛ به همین دلیل باید از این موضوع پیشگیری کرده و اقداماتی را در این زمینه انجام داد.

دلایل بروز اعتیاد در نوجوانان

شناسایی علت دقیق اعتیاد در نوجوانان، بسیار مهم است؛ چراکه با توجه به آن، خانواده ها باید به فرزند خود برای ترک اعتیاد کمک کنند. نوجوانان به دلایل مختلفی به سراغ رفتارهای مخرب رفته و موجب آسیب به خود و دیگران می‌شوند. برخی از شایع ترین دلایل در این زمینه، شامل موارد زیر می‌شود.

????مشکلات روانی

با ابتلای نوجوان به برخی از مشکلات روانی مثل افسردگی، احتمال استفاده از مواد مخدر و یا حتی بازی های کامپیوتری، بیشتر می‌شود. نوجوانان معمولا از مهارت های لازم برای مواجهه با مشکلات مختلف و همچنین موقعیت ها، برخوردار نیستند. به همین دلیل برای تخلیه هیجانات منفی خود، از این روش ها استفاده می‌کنند. حتی اعتیاد در نوجوانان، به دلیل جلب توجه نیز، از خلاهای عاطفی و روانی او نشات می‌گیرد. نوجوانان در این سنین تغییرات زیادی را تجربه می‌کنند؛ به همین دلیل والدین باید دراین مورد حساس بوده، و نشانه ها را جدی بگیرند. 

????والدین معتاد

یکی از اصلی ترین دلایل اعتیاد در نوجوانان، تقلید از والدین و یا حتی سابقه اعتیاد آنها است. در این شرایط، نوجوان به دلیل ارضای حس کنجکاوی و یا نشان دادن خود به عنوان یک بزرگسال، اعتیاد را شروع می‌کند. نوجوانان هنوز توانایی تفکیک مسائل مختلف از یکدیگر را نداشته و به دنبال راهی برای اثبات خود به دیگران هستند. به همین دلیل این روش را مناسب دانسته و به عواقب آن نمی‌اندیشند. بهتر است خانواده ها قبل از فرزندآوری اعتیاد خود را ترک کرده و در این مورد اطلاعات کسب کنند. 

پیامدهای اعتیاد در نوجوانان

فراموش نکنید که اعتیاد در نوجوانان با خطرات و عوارضی همراه است؛ که برخی از آنها تا پایان عمر، زندگی فرد را تحت تاثیر قرار خواهد داد. پیامدهای منفی اعتیاد در سنین نوجوانی، تشدید نیز می‌شود.چرا که این سن بسیار حساس بوده و افراد آسیب پذیرتر نیز هستند.

????مشکلات درسی و خانوادگی

با وابستگی نوجوان به مواد مخدر و یا موضوعات دیگر، او دیگر قادر به تمرکز بر مسائل درسی خود نیست. و یا دیگر برای او اهمیتی ندارد. او احتمالا با والدین خود در این مورد و یا مسائلی دیگر دچار اختلافاتی شده و مشکلاتی را تجربه می‌کند. یکی از مشکلات نوجوان با خانواده بر سر مسائل مالی است. چرا که او از خود استقلال مالی نداشته و برای تهیه مواد مخدر و حتی بازی های کامپیوتری، نیاز به پول دارد. به همین دلیل مجبور به انجام رفتارهای دیگر مثل دزدی و یا حتی نزاع با دیگران می‌شود. برای او تنها چیزی که اهمیت دارد؛ ارضای نیاز روانی است و به مسائل دیگر در اولویت دوم قرار می‌گیرند.

????بروز اختلالات روانی

اعتیاد در نوجوانان باعث ایجاد تغییراتی در ساختار و عملکرد مغز شده که همین موضوع باعث بروز اختلالات روانی مختلف می‌گردد. به طور کلی افرادی که سابقه اعتیاد دارند؛ بیشتر در معرض مشکلات روانی قرار دارند. حتی بعد از ترک مواد مخدر نیز این اثرات باقی خواهند ماند؛ و زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند. مراقبت های روانشناختی، نه تنها برای پیشگیری از ابتلای نوجوان به اعتیاد موثر هستند؛ بلکه از بروز مجدد آن جلوگیری کرده و عوارض جانبی آنرا کاهش می‌دهد. 

????مشکلات جسمانی

مشکلات جسمانی که نوجوان در اثر اعتیاد تجربه می‌کند؛ به نوع مواد مصرفی، میزان مصرف و حتی مدت زمان مصرف، بستگی دارد. اما به طور کلی اعتیاد به هر موضوعی، تاثیرات خود را بر بدن خواهد داشت. برخی از مشکلات جسمانی که اعتیاد در نوجوانان ایجاد می‌کند؛ شامل، نارسایی قلبی و کلیوی، مشکلات کبد، بروز مشکلاتی در زمینه یادگیری و فعالیت های شناختی، مشکلات تنفسی، تشنج و حتی در نهایت، کما و مرگ می‌شود. نوجوانان به دلیل هیجانات خود در این سنین، احتمالا هر بار مقدار بیشتری از مواد مخدر را مصرف کنند؛ که می‌تواند منجر به اوردوز گردد.

علائم اعتیاد در نوجوانان

با بروز برخی از نشانه ها، خانواده ها می‌توانند به اعتیاد در نوجوانان پی برده؛ از در این زمینه اقداماتی انجام دهند. این نشانه ها در بیشتر موارد، مشهود و قابل شناسایی هستند. برخی از این علائم شامل موارد زیر می‌شوند.

????تغییر ناگهانی رفتار

????حساسیت و تحریک پذیری

????عدم انرژی و خستگی مفرط

????افت تحصیلی

????بی مسئولیتی

????تغییر در الگوی خواب و اشتها

????یافتن مواد مخدر در وسایل و اتاق نوجوان

راه های پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان

اعتیاد در نوجوانان قابل پیشگیری و همچنین کنترل است. خانواده ها می‌توانند با راهکارهایی این موضوع را تا حد زیادی مدیریت کنند. از طرفی مدرسه و مکان های آموزشی نیز وظایفی دراین زمینه دارند که می‌توانند نوجوان را در این مورد آگاه کنند. در موارد زیادی، اعتیاد نوجوان به دلیل عدم داشتن اطلاعات در اسن زمینه و حتی فردی است که او را کمک کند.

????صحبت کردن با نوجوان

بهتر است در مورد اعتیاد و جنبه های مختلف آن با نوجوان صحبت کرده و برای اینکار زمان مناسبی را انتخاب کنید. به او نیز اجازه صحبت کردن بدهید و به سوالات او با صبوری پاسخ دهید. در شرایطی که خود وضعیت روحی خوبی ندارید و فرزند شما نیز آمادگی اینکار را ندارد ازحرف زدن در این مورد خودداری کنید. او را نصیحت نکرده و نه گفتن را به او بیاموزید. همچنین نظر او را جویا شده و دلایل منع مصرف را برای او شرح دهید.

????کمک گرفتن از مشاور

اگر قادر به صحبت کردن با نوجوان نیستید و یا اعتیاد در نوجوانان، تبدیل به یک بحران شده است؛ می‌توانید از یک روانشناس کمک بگیرید. روانشناسان با آموزش مهارت های مختلف به نوجوان وهمچنین خانواده های آنان، نه تنها از بروز اعتیاد جلوگیری کرده، بلکه برای ترک آن نیز کمک می‌کنند. به طور کلی حضور یک روانشناس در فرایند ترک اعتیاد ضروری است و افراد باید در کنار سم زدایی، اقدامات روانشناختی نیز انجام دهند.

سخن پایانی

نوجوانان سنین حساس را پشت سر می‌گذارند. روحیه هیجان طلب آنها و همچنین کنجکاوی در مورد مسائل مختلف، آنها را در معرض خطرات زیادی قرار می‌دهد. با آموزش های صحیح و همچنین برخورد مناسب با آنها می‌توان این موضوع را تا حد زیادی مدیریت کرد. خانواده ها نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند. آنها باید برای فرزند خود احساس راحتی و امنیت ایجاد کنند و همچنین از بروز تنش در خانواده جلوگیری کنند. کمک گرفتن در این زمینه از روانشناس نیز برای نوجوان تا حد زیادی موثر است.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد در نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: اعتیاد در نوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

خواستگار دروغگو تقریبا برای تمامی دختران حداقل یک بار وجود داشته است. بسیاری از دختران در مسیر ازدواج با چنین خواستگارانی احتمالا برخورد خواهند داشت. اما تشخیص اینکه خواستگار دروغگو چه ویژگی‌ هایی دارد؛ دشوار است. چگونه می‌توانیم خواستگار دروغگو را تشخیص دهیم؟ و چگونه باید در برخورد با آنها کوشا باشیم؟ به دلیل اینکه افرادی که بنای زندگی مشترک را بر خانه دروغ و ریاکاری بنا کنند، هرگز برای زندگی مشترک فرد مناسبی نیستند. و به طور کل انسان مناسب و قابل اعتمادی نیز نخواهد بود.

به همین دلیل برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در زندگی مشترک باید به شناسایی چنین افرادی بپردازیم. ما در این مقاله سعی کرده‌ ایم ویژگی‌های خواستگار دروغگو را برای شما توضیح دهیم، تا با مشکلات کمتری روبرو شوید. در این شرایط نیز می‌توانید از یک روانشناسان متخصص در زمینه ازدواج راهنمایی بگیرید.

منبع: خواستگار دروغگو و 3 ویژگی‌ خواستگار دروغگو

خواستگار دروغگو کیست؟

 

شاید بارها با افرادی در زمینه خواستگاری و ازدواج روبرو شده‌ اید، که دروغ‌های فراوانی را به شما گفتند. یا در روابط خود با افراد ریاکاری بوده‌ اید، که تصمیم به ازدواج گرفتید. اما پس از مدتی به دروغ‌های آنها پی برده‌ اید. و با مشکلات بسیار زیادی روبرو شده اید. و حتی شاید خود را مورد سرزنش قرار دهید. افراد دروغگو به دلیل عدم صلاحیت، هرگز فرد مناسبی برای ازدواج نیستند. و به طور کل هرگز برای شما اعتماد در رابطه به وجود نمی‌آورند.

در واقع همیشه تصور خواهید کرد که هر کلمه حرف او سرشار از دروغ است. برای جلگیری از این معضل، باید نسب به روش های شناخت آنها آگاه باشید. روش‌های متفاوت برای تشخیص خواستگار دروغگو وجود دارد؛ که بهتر است آنها را آموزش ببینید. تا در زندگی مشترک با انتخاب اشتباهی روبرو نشوید. که یک عمر پشیمانی به دنبال خواهد داشت.

ویژگی‌ های خواستگار دروغگو چیست؟

خواستگار دروغگو معمولا ویژگی‌ هایی دارد، یا نشانه‌هایی از خود بروز می‌دهد؛ که به راحتی قابل تشخیص است. در این بخش مقاله سعی کرده‌ ایم تمامی ویژگی‌های خواستگار دروغگو را ذکر کنیم. تا شما با آنها آشنا شوید و تن به ازدواج با این افراد ندهید.

???? ناهماهنگی در زبان و بدن | خواستگار دروغگو

یکی از ویژگی‌ های خواستگار دروغگو، این است که در زبان و بدن خود ناهماهنگی دارد. در این شرایط باید در رابطه با سوالات قبل از ازدواج و موقعیت‌های حساس به رفتار بدن و زبان او دقت داشته باشید. معمولا خواستگار دروغگو از خود داستان‌هایی را تعریف می‌کند، که در بسیاری از موارد وجود خارجی ندارد.

زمانی که متوجه شوید حرف‌های شخص مقابل با هم تناقض دارد، باید به صداقت و راستگویی او شک کنید. بهترین راه این است که زبان بدن را بشناسید تا در تشخیص چنین خواستگارانی عملکرد بهتری داشته باشید.

???? عدم پاسخگویی صریح و واضح

یکی از ویژگی‌ های خواستگار دروغگو، عدم پاسخگویی صریح و واضح می‌باشد. احتمالا خواستگارتون در این شرایط با پرسش‌های شما حساسیت نشان می‌دهد؛ و از پاسخ‌های صحیح و رک طفره می‌رود. معمولا افرادی که دروغ می‌گویند، سوالات شما را با سوالات دیگری جواب می‌دهند. و پاسخ‌هایی که فرد دروغگو می‌دهد طولانی و خسته کننده می‌باشد؛ و باعث سردرگمی شما می‌شود. در این شرایط بهتر است که حرف طرف مقابل را قطع کنید؛ دوباره سوال خود را تکرار کنید و بگویید که با پاسخ کوتاه منتظر جواب هستید.

???? اضطراب هنگام سخن گفتن | خواستگار دروغگو

اضطراب امر طبیعی در جلسه خواستگاری است. اما زمانی که سوال بسیار مهمی در جلسه خواستگاری پرسیده شود؛ یا موضوع بسیار حساس باشد، خواستگار دروغگو از خورد علائمی مانند: رنگ پریدگی، سرخ شدن و تعریق را نشان می‌دهد. در این شرایط بهتر است که به صداقت و راستگویی طرف مقابل شک کنید. زیرا زبان بدن او چیز دیگری به شما نشان داده است و با گفته های او متفاوت است.

آسیب های خواستگار دروغگو چیست؟ 

 

پاسخ مثبت به خواستگار دروغگو، در واقع ورود به رابطه سمی است. ازدواج یک امر حساس می‌باشد که در انتخاب شریک احساسی حتما باید با دقت بالایی عمل کنید. اما زمانی که از ویژگی‌های خواستگار دروغگو اطلاعی نداشته باشید و پاسخ سوالات او را صحیح بدانید. در زندگی مشترک با پشیمانی و آسیب‌های بسیار زیادی روبرو می‌شوید. به مرور زمان به دروغ‌های او پی خواهید برد و راهی جز تحمل نخواهید داشت. آسیب‌های خواستگار دروغگو نتیجه عدم شناخت قبل از ازدواج و ورود به رابطه سمی می‌باشد.

همچنین آسیب‌های خواستگار دروغگو بعد از ازدواج بیشتر نیز خواهد شد. و شاید خانم‌ها با پشیمانی بعد از ازدواج نیز روبرو شوند. به این منظور که شخصی که انتخاب کردن، هیچ شباهتی با شخص فعلی ندارد و به مرور زمان آسیب‌ها و مشکلات زندگی مشترک افزایش پیدا می‌کند. دائم خود را سرزنش خواهید کرد که چرا هنگام خواستگاری همسر خود را نشناخته‌اید. و حال باید با این فرد به چه شیوه ای اعتماد کنید.

کلام آخر

قصد ما در رابطه با توضیح ویژگی‌ های خواستگار دروغگو این بود که، موضوع ازدواج امر بسیار پیچیده و حساسی است که بهتر است که قبل از تصمیم جدی حتما به تمامی حرکات و رفتارهای شخص مقابل دقت داشته باشید. و به خاطر داشته باشید که قبل از ازدواج از مشاوره راهنمایی بگیرید. در غیر اینصورت شاید با ویژگی های متضاد خواستگار با خود اطلاعی نداشته باشید. که تنها با راهنمایی های روانشناس می‌توانید نسبت به ویژگی های این فرد آشنا شوید.

 مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواستگار دروغگو می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

خواستگار دروغگو چه ویژگی هایی دارد؟

به طور کلی خواستگار دروغگو ویژگی هایی مانند ناهماهنگی در زبان و بدن، اضطراب بسیار زیاد در پاسخ به سوالات و عدم پاسخگویی صریح و واضح دارد.

آسیب های خواستگار دروغگو چیست؟

خواستگار دروغگو سبب پشیمانی از ازدواج، بروز مشکلات روحی و روانی، ورود به رابطه سمی و بی اعتمادی می‌شود.



:: برچسب‌ها: خواستگار دروغگو و 3 ویژگی‌ خواستگار دروغگو ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اعتیاد در نوجوانان یکی از مشکلات اساسی در جامعه و خانواده محسوب می‌شود. این مشکل به دلایل مختلفی بروز کرده و عوامل زیادی بر آن موثر هستند. گرفتار شدن در دام اعتیاد، مخصوصا در سنین پایین، نه تنها خود فرد را درگیر کرده بلکه مشکلات زیادی برای خانواده نیز ایجاد می‌کند. اعتیاد یکی از خطرات بزرگی است که سلامت و امنیت افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مشکل، شامل هر گونه وابستگی روانی و جسمانی به ماده و یا رفتار خاصی است که فرد بعد از گذشت مدتی، نتواند آنرا کنترل کند. اعتیاد نوجوانان معمولا در مورد بازی های رایانه ای و همچنین مصرف مواد مخدر مختلف است. اعتیاد در هر موردی باید مورد پیگیری و درمان قرار گیرد. برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد در نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: اعتیاد در نوجوانان

اعتیاد در نوجوانان

مطالعات و پژوهش های زیادی در مورد اعتیاد در نوجوانان انجام شده است؛ و بیشتر آنها حاکی از ریشه روانی این موضوع هستند. تقریبا 30 درصد از نوجوانانی که به اعتیاد گرفتار می‌شوند؛ دچار ناامیدی بوده و هیچ انگیزه ای برای زندگی ندارند. والدین و همسالان در این مورد نقش اساسی داشته و باید به فرزند خود کمک کنند. از آنجایی که مغز نوجوان در حال شکل گیری و رشد است؛ اعتیاد آن می‌تواند تاثیرات غیرقابل جبرانی بر مغز آن داشته باشد؛ به همین دلیل باید از این موضوع پیشگیری کرده و اقداماتی را در این زمینه انجام داد.

دلایل بروز اعتیاد در نوجوانان

شناسایی علت دقیق اعتیاد در نوجوانان، بسیار مهم است؛ چراکه با توجه به آن، خانواده ها باید به فرزند خود برای ترک اعتیاد کمک کنند. نوجوانان به دلایل مختلفی به سراغ رفتارهای مخرب رفته و موجب آسیب به خود و دیگران می‌شوند. برخی از شایع ترین دلایل در این زمینه، شامل موارد زیر می‌شود.

????مشکلات روانی

با ابتلای نوجوان به برخی از مشکلات روانی مثل افسردگی، احتمال استفاده از مواد مخدر و یا حتی بازی های کامپیوتری، بیشتر می‌شود. نوجوانان معمولا از مهارت های لازم برای مواجهه با مشکلات مختلف و همچنین موقعیت ها، برخوردار نیستند. به همین دلیل برای تخلیه هیجانات منفی خود، از این روش ها استفاده می‌کنند. حتی اعتیاد در نوجوانان، به دلیل جلب توجه نیز، از خلاهای عاطفی و روانی او نشات می‌گیرد. نوجوانان در این سنین تغییرات زیادی را تجربه می‌کنند؛ به همین دلیل والدین باید دراین مورد حساس بوده، و نشانه ها را جدی بگیرند.

????والدین معتاد

یکی از اصلی ترین دلایل اعتیاد در نوجوانان، تقلید از والدین و یا حتی سابقه اعتیاد آنها است. در این شرایط، نوجوان به دلیل ارضای حس کنجکاوی و یا نشان دادن خود به عنوان یک بزرگسال، اعتیاد را شروع می‌کند. نوجوانان هنوز توانایی تفکیک مسائل مختلف از یکدیگر را نداشته و به دنبال راهی برای اثبات خود به دیگران هستند. به همین دلیل این روش را مناسب دانسته و به عواقب آن نمی‌اندیشند. بهتر است خانواده ها قبل از فرزندآوری اعتیاد خود را ترک کرده و در این مورد اطلاعات کسب کنند. 

پیامدهای اعتیاد در نوجوانان

فراموش نکنید که اعتیاد در نوجوانان با خطرات و عوارضی همراه است؛ که برخی از آنها تا پایان عمر، زندگی فرد را تحت تاثیر قرار خواهد داد. پیامدهای منفی اعتیاد در سنین نوجوانی، تشدید نیز می‌شود.چرا که این سن بسیار حساس بوده و افراد آسیب پذیرتر نیز هستند.

????مشکلات درسی و خانوادگی

با وابستگی نوجوان به مواد مخدر و یا موضوعات دیگر، او دیگر قادر به تمرکز بر مسائل درسی خود نیست. و یا دیگر برای او اهمیتی ندارد. او احتمالا با والدین خود در این مورد و یا مسائلی دیگر دچار اختلافاتی شده و مشکلاتی را تجربه می‌کند. یکی از مشکلات نوجوان با خانواده بر سر مسائل مالی است. چرا که او از خود استقلال مالی نداشته و برای تهیه مواد مخدر و حتی بازی های کامپیوتری، نیاز به پول دارد. به همین دلیل مجبور به انجام رفتارهای دیگر مثل دزدی و یا حتی نزاع با دیگران می‌شود. برای او تنها چیزی که اهمیت دارد؛ ارضای نیاز روانی است و به مسائل دیگر در اولویت دوم قرار می‌گیرند.

????بروز اختلالات روانی

اعتیاد در نوجوانان باعث ایجاد تغییراتی در ساختار و عملکرد مغز شده که همین موضوع باعث بروز اختلالات روانی مختلف می‌گردد. به طور کلی افرادی که سابقه اعتیاد دارند؛ بیشتر در معرض مشکلات روانی قرار دارند. حتی بعد از ترک مواد مخدر نیز این اثرات باقی خواهند ماند؛ و زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند. مراقبت های روانشناختی، نه تنها برای پیشگیری از ابتلای نوجوان به اعتیاد موثر هستند؛ بلکه از بروز مجدد آن جلوگیری کرده و عوارض جانبی آنرا کاهش می‌دهد. 

????مشکلات جسمانی

مشکلات جسمانی که نوجوان در اثر اعتیاد تجربه می‌کند؛ به نوع مواد مصرفی، میزان مصرف و حتی مدت زمان مصرف، بستگی دارد. اما به طور کلی اعتیاد به هر موضوعی، تاثیرات خود را بر بدن خواهد داشت. برخی از مشکلات جسمانی که اعتیاد در نوجوانان ایجاد می‌کند؛ شامل، نارسایی قلبی و کلیوی، مشکلات کبد، بروز مشکلاتی در زمینه یادگیری و فعالیت های شناختی، مشکلات تنفسی، تشنج و حتی در نهایت، کما و مرگ می‌شود. نوجوانان به دلیل هیجانات خود در این سنین، احتمالا هر بار مقدار بیشتری از مواد مخدر را مصرف کنند؛ که می‌تواند منجر به اوردوز گردد.

علائم اعتیاد در نوجوانان

با بروز برخی از نشانه ها، خانواده ها می‌توانند به اعتیاد در نوجوانان پی برده؛ از در این زمینه اقداماتی انجام دهند. این نشانه ها در بیشتر موارد، مشهود و قابل شناسایی هستند. برخی از این علائم شامل موارد زیر می‌شوند.

????تغییر ناگهانی رفتار

????حساسیت و تحریک پذیری

????عدم انرژی و خستگی مفرط

????افت تحصیلی

????بی مسئولیتی

????تغییر در الگوی خواب و اشتها

????یافتن مواد مخدر در وسایل و اتاق نوجوان

راه های پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان

اعتیاد در نوجوانان قابل پیشگیری و همچنین کنترل است. خانواده ها می‌توانند با راهکارهایی این موضوع را تا حد زیادی مدیریت کنند. از طرفی مدرسه و مکان های آموزشی نیز وظایفی دراین زمینه دارند که می‌توانند نوجوان را در این مورد آگاه کنند. در موارد زیادی، اعتیاد نوجوان به دلیل عدم داشتن اطلاعات در اسن زمینه و حتی فردی است که او را کمک کند.

????صحبت کردن با نوجوان

بهتر است در مورد اعتیاد و جنبه های مختلف آن با نوجوان صحبت کرده و برای اینکار زمان مناسبی را انتخاب کنید. به او نیز اجازه صحبت کردن بدهید و به سوالات او با صبوری پاسخ دهید. در شرایطی که خود وضعیت روحی خوبی ندارید و فرزند شما نیز آمادگی اینکار را ندارد ازحرف زدن در این مورد خودداری کنید. او را نصیحت نکرده و نه گفتن را به او بیاموزید. همچنین نظر او را جویا شده و دلایل منع مصرف را برای او شرح دهید. 

????کمک گرفتن از مشاور

اگر قادر به صحبت کردن با نوجوان نیستید و یا اعتیاد در نوجوانان، تبدیل به یک بحران شده است؛ می‌توانید از یک روانشناس کمک بگیرید. روانشناسان با آموزش مهارت های مختلف به نوجوان وهمچنین خانواده های آنان، نه تنها از بروز اعتیاد جلوگیری کرده، بلکه برای ترک آن نیز کمک می‌کنند. به طور کلی حضور یک روانشناس در فرایند ترک اعتیاد ضروری است و افراد باید در کنار سم زدایی، اقدامات روانشناختی نیز انجام دهند.

سخن پایانی

نوجوانان سنین حساس را پشت سر می‌گذارند. روحیه هیجان طلب آنها و همچنین کنجکاوی در مورد مسائل مختلف، آنها را در معرض خطرات زیادی قرار می‌دهد. با آموزش های صحیح و همچنین برخورد مناسب با آنها می‌توان این موضوع را تا حد زیادی مدیریت کرد. خانواده ها نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند. آنها باید برای فرزند خود احساس راحتی و امنیت ایجاد کنند و همچنین از بروز تنش در خانواده جلوگیری کنند. کمک گرفتن در این زمینه از روانشناس نیز برای نوجوان تا حد زیادی موثر است.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد در نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: اعتیاد در نوجوانان



:: برچسب‌ها: اعتیاد در نوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مهر 1402 | نظرات ()