نوشته شده توسط : newmiiind

استعدادیابی کودکان یزد در مراکز آموزشی و خدمات استعدادیابی مختلفی مثل آواژه با کیفیت بالا انجام می‌شود. برخی تصور می‌کنند که برای استعدادیابی کودکان شان باید حتما هزینه زیادی کرده و فرایندهای سخت و دشواری را پشت سر بگذارند. این موضوع یکی از دغدغه‌های خانواده کودکان در این شهر است که فرزندان‌شان به خدمات و امکانات با کیفیتی دسترسی داشته باشند. اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی افراد می‌توانند در هرجای ایران به خدمات درمانی و آموزشی دسترسی داشته و لزومی نیازی به طی مسافت طولانی هم نیست. اما کودکان در هرمکانی باید استعدادیابی شده و در مسیر درستی قرار گیرند. در این زمینه می‌توانید از مشاوران کلینیک آواژه کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان یزد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  استعدادیابی کودکان یزد

استعدادیابی کودکان یزد چطور انجام می‌شود؟

اگر والدین امکان سفر و مراجعه حضوری را ندارند؛ می‌توانند از طریق مشاوره های تلفنی یا آنلاین اقدام کرده و با همان کیفیت اینکار را انجام دهند. از طرفی فرایند استعدادیابی برای همه جای ایران به صورت یکسانی انجام شده و مشاوران با استفاده از آزمون های مشخصی که متناسب با سن کودکان نیز انتخاب می‌شوند؛ اینکار را انجام می‌دهند. اما در این زمینه نیاز به همکاری والدین و مربیان آموزشی نیز هست. کودکان بیشتر زمان خود را در خانه و با خانواده خود می‌گذارنند از این رو آنان می‌توانند در این زمینه نقش موثری داشته باشند. در این مقاله بیشتر در مورد استعدادیابی کودکان یزد توضیح خواهیم داد. برای اطلاع از سن استعدادیابی کودکان کلیک نمایید.

اهمیت استعدادیابی کودکان یزد

این موضوع را در نظر داشته باشید که همه کودکان از استعدادهای ذاتی برخوردار بوده و در صورتی که به موقع  و به صورت درست شناسایی شوند؛ می‌توانند در مسیر درست قرار گرفته و از ظرفیت های درونی نهایت استفاده را ببرند. همه کسانی که در بزرگسالی که به موفقیتی دست یافته اند؛ از دوران کودکی خود به استعداد پی برده و در راستای پرورش و تقویت آن تلاش کرده اند. والدین باید در سن مناسبی اینکار را انجام داده و در این زمینه به فرزندان خود کمک نمایند. برای اطلاع از روش های استعدادیابی دانش آموزان در خانه کلیک کنید.

وظایف والدین در مورد استعدادیابی کودکان

 

از آنجایی که کودکان در این دوران، اطلاعات کافی در این مورد نداشته و به والدین خود وابسته هستند و همچنین وقت بیشتری را با والدین خود می‌گذارنند. والدین می‌توانند با اقداماتی استعدادیابی را برای فرزندان خود انجام داده و در این هنگام از روانشناس نیز کمک بگیرند. در این قسمت به توضیح این راهکارها می‌پردازیم.

مشاهده رفتارها به شکل درست

در ابتدا والدین باید قادر باشند تا به شکل درستی رفتارهای فرزندان خود را در شرایط مختلف مورد بررسی قرار دهند. در واقع مشاهده اولین قدمی است که باید در این زمینه برداشته شود. پس در این حالت والدین بیشتر با علائق و روحیات فرزندان خود آشنا شده و راحت‌تر می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

نادیده گرفتن پیش فرض ها | استعدادیابی کودکان یزد

البته در این مورد والدین باید برخی از پیش فرض ها را نادیده بگیرند. گذشته خود والدین و آمال و آرزوهایی که برای فرزندان خود دارند پیش فرض های ذهنی آنها محسوب می‌شود. این موضوعات به افکار آنها سوگیری داده و موجب می‌شود که انجام کاری را به فرزند خود تحمیل کنند.

مقایسه نکردن بچه ها با یکدیگر

یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه استعدادیابی کودکان یزد باید صورت می‌گیرد؛ عدم مقایسه کردن کودکان با دیگران است. هر کودکی استعداد خاص خودش را دارد و در زمینه خاصی می‌تواند به موفقیت برسد. زمانی که افراد فرزندان خود را با دیگران مقایسه می‌کنند؛ به آنها این حس را القا می‌کنند که کافی و یا دوست داشتنی نیستند. از این رو آنان نیز دیگر به طور کلی شور و اشتیاق خود را از دست می‌دهند.

قراردادن کودکان در محیطی درست | استعدادیابی کودکان یزد

برخی تصور می‌کنند همین که استعداد کودک را کشف کنند؛ کافی است. اما کودکان با استعداد باید در محیط درستی نیز قرار بگیرند. در این چنین فضاهایی بیشتر احتمال دارد که کودکان استعدادهای خود را بروز دهند و یا استعدادهای آنها پرورش یابد. برای اطلاع از روش های استعدادیابی کودک سه ساله کلیک نمایید.

اهمیت دادن به رویاهای کودک

در این مورد نباید رویاها و علائق کودک را نادیده گرفت. همه کودکان رویاهایی برای آینده و برای شغل خود دارند. بنابراین حتما باید از آنها سوال کنید و اجازه دهید که در مورد رویاهایشان صحبت کنند. اینکار خود می‌تواند در مورد استعدادیابی کودکان به والدین نشانه هایی را بدهد.

کمک گرفتن از مشاور | استعدادیابی کودکان یزد

یکی از اصلی‌ترین اقدامات در زمینه استعدادیابی کودکان یزد، کمک گرفتن از مشاوران و متخصصان در این زمینه است. والدین اگر خود وقت و انرژی کافی برای انجام اقدامات بالا ندارند؛ باید به روانشناس کودک مراجعه کرده و در این زمینه با او مشورت کنند. روانشناس در ابتدا سوالاتی در این مورد از والدین پرسیده و نشانه های رفتاری او را بررسی کرده. در قدم بعدی از تست هایی در این زمینه استفاده می‌کند.

خدمات آواژه در مورد استعدادیابی کودکان یزد

آواژه با سابقه ای درخشان در زمینه مشاوره کودک و استعدادیابی، با کمک مشاورین مجرب اش در این زمینه به شما و فرزندان تان کمک خواهد کرد. آواژه بستری برای خانواده ها فراهم کرده است تا با مراجعه حضوری و تلفنی افراد بتوانند به امکانات ویژه ای در این زمینه دسترسی داشته و استعدادیابی نیز به درستی صورت گیرد.

آدرس بهترین مراکز استعدادیابی کودکان یزد

 

علاوه بر آواژه، کلینیک های معتبر دیگری نیز در زمینه استعدادیابی کودکان یزد وجود دارند؛ که به خانواده ها کمک کرده و آنها را راهنمایی می‌کنند تا بتوانند این فرایند را به درستی پیش ببرند. برخی از این مراکز شامل موارد زیر می‌شوند.

?مرکز مشاوره ذهن نو  02191002360

?مرکز مشاوره آواژه 02166419012

?مرکز مشاوره و خدمات استعدادیابی امام حسین(ع): یزد، بلوار شهیدبهشتی، کوچه شهید زمانی

?خانه خلاقیت ماه نومرکز آرامش گستر: یزد، کاشانی، کوچه جنب مجتمع شهاب، روبروی دبیرستان زینبیه

? مرکز مشاوره دانتل کو – 02191005066

سخن پایانی

خوشبختانه امروزه استعدادیابی کودکان یزد و شهرهای دیگر در ایران با روش های مختلفی انجام شده و به خانواده ها کمک می‌شود تا در این زمینه بتوانند به شکل درستی اقدام کنند. در این زمینه بهتر است در ابتدا والدین از روش هایی که در قسمت بالا توضیح داده شد؛ استفاده کرده و در قدم بعدی از یک متخصص نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان یزد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بازگشت به اعتیاد از شرایطی است که در برخی از موارد برای افراد و خانواده ها پیش آمده و آنها را دچار بحران می‌کند. این موضوع به قدری شایع است که حتی می‌توان گفت که بسیاری از معتادین بعد از ترک دوباره به سمت مصرف مجدد می‌روند. کمتر کسی می‌تواند برای طولانی مدت به این موضوع پایبند باشد. بعد از دوران ترک زمان بسیار حساسی است که اگر افراد به درستی دوران نقاهت خود را نگذرانند؛ دوباره به اعتیاد روی آورده و اینبار آسیب های بیشتری را به خود وارد می‌کنند. در این مورد اطرافیان نقش مهمی ایفا کرده و در این زمینه باید به فرد بیمار کمک کنند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بازگشت به اعتیاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  بازگشت به اعتیاد

بازگشت به اعتیاد

براساس آمارهایی که در این مورد به دست آمده؛ مشخص شد است که همه افرادی که اعتیاد خود را به هرماده ای ترک می‌کنند، حداقل یکبار بازگشت را دارند. این موضوع می‌تواند در دوران سم زدایی و مراحل ابتدایی ترک اعتیاد نیز باشد. از طرفی بازگشت به اعتیاد در این دوران تا حدی خطرناک نیز هست. چرا که افراد دیگر تحمل خود را نسبت به مصرف مواد مخدر از دست داده اند و مصرف مقدار کمی از مواد مخدر نیز می‌تواند آنها را دچار مشکل کرده و نشانه هایی مانند اوردوز را تجربه کنند. اعتیاد یک بیماری مزمن محسوب می‌شود که مدت زمان پاکی در آن اهمیتی ندارد. چرا که هر زمان احتمال بازگشت آن هست. از این رو بهتر است خود افراد و خانواده ها در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کرده و از متخصص کمک بگیرند. برای اطلاع بیشتر درباره نقش خانواده در ترک اعتیاد کلیک کنید.

علل بازگشت به اعتیاد

 

برای بازگشت به اعتیاد دلایل مختلفی وجود دارد. در واقع پیدا کردن عوامل زمینه ساز اعتیاد و جلوگیری از آنها می‌تواند تا حد زیادی در این مورد حالت پیشگیرانه داشته باشد. این بدان معنی است که اگر افراد دچار این شرایط نشوند؛ احتمالا به سراغ اعتیاد نیز نخواهند رفت. در این قسمت به توضیح برخی از این دلایل خواهیم پرداخت.

ابتلا به افسردگی و استرس

طبیعی است که افراد مدتی بعد از ترک اعتیاد به افسردگی مبتلا شوند. اما همین موضوع به طور مجدد آنان را در معرض مصرف دوباره قرار می‌دهد. آنان به دنبال راهی برای فرار از حال بد خود هستند؛ و به همین دلیل به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند. استرس نیز عامل دیگری است که زمینه ساز و یا ماشه چکان بازگشت به اعتیاد است. چنین افرادی به دلیل اینکه مهارت های لازم برای مقابله با استرس را ندارند؛ مصرف مواد را ترجیح می‌دهند.

خستگی

خستگی نیز محرک دیگری برای بازگشت به اعتیاد است. در دوران بعد از ترک اعتیاد خواب افراد دچار اختلال شده و به همین دلیل احساس خستگی و کمبود انرژی را تجربه می‌کنند. این حالت کرختی و ملال برای آنها غیرقابل تحمل شده و برای فرار از آن به سراغ مصرف مواد می‌روند. انزوا ناشی از خستگی نیز در این مورد بسیار موثر است.

اطرافیان

گاهی این اطرافیان هستند که باعث بازگشت به اعتیاد می‌شوند. زمانی که اطرافیان فرد خود مبتلا به اعتیاد باشند و برای مصرف دوباره فرد را تحت فشار قرار دهند؛ او نیز دوباره وسوسه شده و مصرف را آغاز می‌کند. از طرفی گاهی این فضای متشنج خانوادگی و روابط بین فردی اشتباه است که منجر به وسوسه دوباره می‌گردد. از این رو بعد از ترک اعتیاد بهتر است افراد به طور کلی دایره دوستان خود را تغییر داده و سعی کنند روابط بهتری با دیگران داشته باشند. برای اطلاع از مراقبت‌های بعد از ترک اعتیاد کلیک کنید.

محیط و وسایل

توصیه می‌شود که بعد از ترک اعتیاد حتما محیط فرد عوض شده و حتی وسایل نیز تغییر کنند. چرا که فضای قبلی برای فرد تداعی گر اعتیاد و مصرف مواد است و ممکن است دوباره او را در معرض اعتیاد قرار دهد. بیشتر افراد بعد از ترک به طور کلی خانه خود را عوض کرده و وسایل جدیدی می‌خرند.

عدم خودمراقبتی

زمانی که خود اهمیت زیادی به این موضوع نداده و برای خود ارزشی قائل نباشد؛ احتمال بازگشت به اعتیاد بیشتر می‌شود. در قسمت های قبلی در مورد نقش اطرافیان در این مورد صحبت کردیم. اما خود فرد شناخت بهتر و درست تری از خود داشته و بهتر از هرکسی می‌تواند به خود کمک کند.

نشانه های بازگشت به اعتیاد

معمولا بازگشت به اعتیاد به بروز نشانه های مختلفی همراه است. با توجه کردن به این نشانه ها می‌توان متوجه این موضوع شد که فرد دوباره اعتیاد خود را آغاز کرده و نیازمند دریافت کمک است. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر است.

?ناامیدی

?کمبود انرژی

?بروز تغییرات قابل توجهی در میزان اشتها

?داشتن احساس گناه

?احساس بی ارزشی

?اختلال در خواب

?از دست دادن علاقه خود نسبت به انجام کارها

?داشتن احساس اضطراب

?دور شدن از دیگران و انزوا

علاوه افراد در این دوران تقریبا مشابه به باراولی است که به اعتیاد مبتلا شده اند. شدت آنها و مدت زمان بروز آنها در افراد مختلف متفاوت است. به همین دلیل بهتر است افراد در این مورد از مشاور کمک بگیرند.

پیامدهای بازگشت به اعتیاد

بازگشت به اعتیاد قطعا با بروز مشکلات زیادی برای افراد همراه است. در چنین شرایطی بدن در حالت آسیب پذیر و ضعیفی قرار داشته و به همین دلیل بیشتر احتمال دارد که آنها را دچار مشکل کند. عوارض جانبی ناشی از مصرف دوباره هم جنبه های فیزیکی دارد و هم روانی. این شرایط برای خانواده فرد نیز بسیار سخت خواهد بود و به طور کلی بعد از مدتی آنها را دچار ناامیدی از درمان می‌کند. همین موضوع است که باعث می‌شود که بسیاری از خانواده ها فرزند خود را طرد کنند.

مراحل لغزش و وسوسه

لغزش و بازگشت به اعتیاد در طی مراحلی رخ می‌دهد. زمانی که افراد آگاه باشند که در چه مرحله ای قرار دارند و می‌توانند اقدامات لازم را در این مورد انجام داده و از به موقع پیشگیری کنند.

مرحله عاطفی

این اولین مرحله از لغزش و وسوسه شدن برای مصرف مجدد است. در این حالت افراد حتی در دورانی که در ترک اعتیاد است و تمایلی هم به مصرف مجدد ندارد؛ دچار واکنش های عاطفی می‌شود. این واکنش ها و بحران های عاطفی زندگی روزمره افراد را دچار مشکلاتی کرده و احتمال مصرف مجدد را به شدت افزایش می‌دهد.

بازگشت روانی

در این مرحله افراد از لحاظ روانی نیز برای مصرف مجدد آمادگی پیدا کرده و احساس می‌کنند که باید برای پرکردن خلاهای وجودی خود ، به چیزی پناه ببرند. همچنین استرس و فشار روانی خود را با اینکار کاهش دهند.

مصرف مجدد

در آخرین مرحله افراد دوباره مصرف را آغاز کرده و از لحاظ جسمانی نیز به اینکار روی می‌آورند.

پیشگیری از بازگشت به اعتیاد

 

با انجام برخی از اقدامات می‌توان احتمال بازگشت به اعتیاد را به حداقل رساند. در این حالت خود فرد و اطرافیان او باید آموزش های لازم را دیده و اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند. همچنین فرد را در محیط امن و آرامی قرار داده و به او فشاری وارد نکنند. انجام اینکارها باعث می‌شود تا احتمال مصرف مجدد کاهش یابد. برای آشنایی با بهترین برنامه‌ها ترک اعتیاد کلیک کنید.

درمان بازگشت به اعتیاد

درصورتی که فرد بازگشت به اعتیاد را تجربه کرد؛ این موضوع را فراموش نکنید که این واکنش او عادی است و نباید او را رها کرد. همچنان در کنار او مانده و از او حمایت کنید. از طرفی در این مورد حتما از یک پزشک و متخصص کمک گرفته و این شرایط را به صورت اصولی پیش ببرید.

سخن پایانی

از آنجایی که بازگشت به اعتیاد یک موضوع طبیعی در فرایند ترک اعتیاد و درمان است. باید در مورد آن با صبوری برخورد کرده و برای آن آماده بود. بسیاری از خانواده ها در این شرایط به طور کلی ناامید شده و از تلاش کردن دست برمی‌دارند. اما با کمک روانشناس می‌توان این مشکل را حل کرده و به فرد نیز کمک کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه بازگشت به اعتیاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

خجالت از شغل همسر به دلایل مختلفی مانند نارضایتی از درآمد، شغل غیر شرافتمندانه، نارضایتی از محیط کار و … رخ می‌دهد. چون در بسیاری از فرهنگ ها مانند ایران شغل‌ همسر نقش مهمی در ازدواج و وصلت دارد، خجالت از شغل ‌همسر به نوعی چالش در زندگی مشترک تبدیل شده است. برای مثال اگر دختری باشید که عاشق فرد بیکار شده اید، با مخالفت شدید خانواده روبرو خواهید شد. این مشکل از دسته مسائلی است که تقریبا تمام جنبه های زندگی شما و والدین را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد.

خجالت از شغل همسر تنش های روانی بسیاری وارد می‌کند و زندگی را برای زوجین دشوار می‌کند. به همین خاطر برای بهبود شرایط باید به دنبال راهکار مناسب باشید. زیرا عدم حل مشکلات زندگی را با چالش روبرو می‌کند. توصیه می‌کنیم که برای حل این مشکل حتما از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانوادگی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  خجالت از شغل همسر

خجالت از شغل همسر

 

خجالت از شغل همسر از مسائلی است که تمامی جوانب زندگی مشترک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شاید بدانید که شغل هویت مرد است. اما اینکه این شغل چه چیزی باشد مهم نیست! تنها این مورد اهمیت است که مرد شغلی داشته باشد که حسابی سرگرم آن شود. میزان درآمد و نوع شغل به این موضوع مرتبط نیست.

اما در موقعیتی که همسر از شغل شوهر خود خجالت زده می‌شود؛ باید به دنبال راه چاره بود. زیرا بر طرف نکردن این مشکل می‌تواند آسیب های زیادی را به وجود آورد. برای اینکه زندگی مشترک خوبی را تجربه کنید، بهتر است از روانشناس کمک بگیرید. در این مقاله نیز دلایل خجالت از شغل‌همسر و راهکارهای آن را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راهکارهای مناسب هنگام پشیمانی از ازدواج کلیک کنید.

دلایل خجالت از شغل همسر

شغل زوجین در روابط و زندگی مشترک آنها تاثیر زیادی می‌گذارد. به همین دلیل موضوعات مختلفی وجود دارد که باعث خجالت از شغل همسر می‌شود. در این بخش مقاله راجع به دلایل خجالت از شغل ‌همسر صحبت کرده ایم.

با نوع کار همسر مشکل دارید

یکی از دلایل خجالت از شغل همسر، نوع کار است. برخی از مشاغل خدماتی و پایین دستی باعث خجالت خانواده می‌شود. در واقع مشکل از شغل نیست، به این دلیل که همه وجود مشاغل ضروری است. مشکل دیدگاهی است که افراد جامعه نسبت به این مشاغل دارند و به نوعی مشاغل تحقیر شده هستند.

از درآمد همسر راضی نیستند | خجالت از شغل همسر

در بسیاری از موارد علت خجالت از شغل همسر، نارضایتی از درآمد است. این موضوع بسیار چالش بر انگیز است و مشکلاتی را مانند افسردگی و تنش در خانه با درصد بالایی به وجود می‌آورند.

از محیط کاری رضایت ندارند

بر اساس تحقیقات عده از خانم هایی که خجالت‎از شغل‌همسر را تجربه می‌کنند؛ از محیط کاری ناراضی هستند. مثلا خانم هایی که شوهرشان شغل لوازم آرایشی دارد؛ نگران روابط و صمیمیت همسر با مشتریان می‌باشند. به همین دلیل از شغل همسر شرمسار می‌شوند. و حتی بسیاری از محیط های کاری در جامعه ما بد در رفته است و باعث شرمساری خانواده فرد می‌شود.

راهکارهایی برای رفع مشکل در زمینه خجالت از شغل همسر

 

رفع مشکل خجالت از شغل همسر الزامی است. زمانی که زوجین به مشکلاتی در این قبیل دارند؛ باید منتظر مشکلات فراتر نیز باشند. به همین جهت لازم است برای رفع این مشکل به دنبال راهکار باشید. در این بخش مقاله راجع به راهکار رفع خجالت از شغل ‌همسر صحبت کرده ایم.

دیدگاه خود را تغییر دهید

لازمه رفع خجالت از شغل همسر، تغییر دیدگاه است. بسیاری از خانم ها شغل همسر خود را از دیگران پنهان می‌کنند و تصور دارند که شغل او جایگاه مناسبی در اجتماع ندارد. در چنین شرایطی با این تفکر توصیه می‌کنیم که دیدگاه خود را تغییر دهید. به یاد داشته باشید که با این رفتار از میزان صمیمیت خود با همسر کم می‌کنید و آسیب های جدی به زندگی مشترک وارد می‌کنید.

با دید مثبت نیز نگاه کنید | خجالت از شغل همسر

یکی از کارهایی که به رفع خجالت از‌شغل همسر کمک می‌کند؛ نگاه با دید مثبت است. به جای اینکه دائم به خطرات، جایگاه اجتماعی و … فکر کنید، جوانب مثبت شغل را نیز بررسی کنید. قطعا در کنار تمامی بعد های منفی که برای خود ساختید، ابعاد مثبتی نیز وجود دارد. به همین جهت تمرکز خود را به این جنبه ها سوق دهید.

راهی برای پیشرفت پیدا کنید

از کارهایی که می‌توایند برای رفع خجالت از شغل همسر انجام دهید، کمک به پیشرفت شغلی است. از مشکلات اصلی با همسر معمولا می‌توان به عدم امکان پیشرفت شغلی اشاره کرد. به همین دلیل اگر نگران چنین موضوعی هستید خودتان باید دست به کار شوید. البته که تنها نباید بر شغل تمرکز کرد و بهتر است که زمانی را برای خلوت خود پیدا کرده و در زمینه های مختلف پیشرفت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره شغلی کلیک کنید.

با همسر خود صحبت کنید | خجالت از شغل همسر

همیشه صحبت با همسر مشکلات زناشویی را بر طرف می‌کند. به همین جهت لازم است که برای رفع خجالت ازشغل همسر از این راهکار کمک بگیرید. به طور کامل احساسات خود را بیان کنید و دلیل این شرمساری را توضیح دهید. در کنار بیان احساسات خود، دلیل انتخاب این شغل را نیز از همسر جویا شوید. و برای حل مشکل یکدیگر را درک کنید.

کلام آخر

خجالت از شغل همسر از جمله مسائلی است که امروزه زندگی بسیاری از زوجین را تحت تاثیر قرار داده است. برای اینکه به بهبود کیفیت زندگی مشترک بپردازید، باید درک و منطق خود را افزایش دهید. و جوانب دیگر شغل را بررسی کنید. در این راه حتما از روانشناس کمک بگیرید تا موضوع خجالت ازشغل‌ همسر زندگی شما را تهدید نکند. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانوادگی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

علائم زایمان در خانم ها به شیوه های متفاوتی بروز می‌کند. اکثر خانم ها در طول مدت بارداری به فرایند زایمان فکر می‌کنند. این که زایمان چگونه شروع می‌شود و چه حسی دارد؛ دائم در ذهن خانم ها می‌باشد. هر زایمانی متفاوت است و هر خانمی یک رفتاری را تجربه می‌کند. زایمان با نشانه های متفاوتی مثل پایین رفتن لگن، نمایش خونین، اسهال، انقباضات و … می‌شود.

در زایمان خانم ها 3 مرحله را با دردهای متفاوتی تجربه می‌کنند. داروهای قوی نیز برای کاهش درد خانم ها وجود دارد و باعث کاهش حرکات عضلات می‌شود. این داروها روند زایمان را راحت تر می‌کند و باعث آسودگی می‌شود. زمانی که خانم ها دردهای متعدد زایمان در نواحی مختلف را تجربه می‌کنند؛ در اسرع وقت باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه های زایمان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  علائم زایمان

علائم زایمان چیست؟

 

علائم زایمان شامل مواردی مانند انقباضات، نازک شدن دهانه رحم، باز شدن دهانه رحم، پاره شدن کیسه آب، درد، فشار، احساس افتادن نوزاد، افزایش ترشحات واژن، لکه بینی، خونریزی و … می‌شود. خانم هایی که در هفته 37 بارداری قرار دارند؛ نشانه هایی مانند اسهال، حالت تهوع و کمر درد را نیز تجربه می‌کنند. در این مقاله ماه های بارداری مختلف را توضیح داده ایم. و تمامی نشانه های زایمان را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های بارداری کلیک کنید.

علائم زایمان طبیعی

علائم زایمان طبیعی بسیار فراوان است. به طور کل زایمان یک فرایندی است که انقباضات رحم و گشادی دهانه رحم آغاز آن است. و با تولد نوزاد به پایان می‌رسد. زایمان به شیوه آهسته و چند مرحله ای آغاز می‌شود اما برای همه افراد یکسان نیست. همه خانم های باردار باید از نشانه های زایمان آگاه باشند تا در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنند. در ادامه به نشانه های زایمان طبیعی اشاره کرده ایم.

پاره شدن کیسه آب

پاره شدن کیسه آب یکی از علائم زایمان است. این موضوع بسیار قابل توجه و مهم می‌باشد. کیسه آب محلی است که جنین در آن قرار دارد. زمانی که این کیسه خارج می‌شود مایع آمنیوتیک نشت می‌کند اما شدت خروج آب در افراد متفاوت است. توجه داشته باشید که پارگی کیسه آب نشانه نهایی زایمان است و به شیوه طبیعی حدود 15 درصد از زایمان ها به این شیوه رخ می‌دهد.

نازک شدن رحم

از علائم زایمان می‌توان به نازک شدن رحم اشاره کرد. تشخیص این موضوع توسط پزشکان امکان پذیر است و در هفته های آخر بارداری برای پزشک قابل تشخیص است.

انقباضات

یکی از علائم زایمان، انقباض است. انقباض از اصلی ترین علائم زایمان است. که از کم آغاز و به تدریج افزایش می‌یابد. زمانی که این انقباض ها وجود دارد؛ رحم سفت می‌شود و به مرور عضلات شل خواهند شد. برای برخی از افراد چنین انقباضاتی شبیه درد های پریودی است. این انقباضات در اواسط بارداری تا اواخر وجود دارد. در واقع نشان از آمادگی رحم برای زایمان است.

از دست دادن پلاگین مخاطی

در طی بارداری یک پلاک مخاطی در دهانه رحم وجود دارد که هنگام زایمان این پلاک ها دفع می‌شود. و یکی از علائم زایمان طبیعی، خروج این پلاک ها از دهانه رحم است. وجود رگه های خونی در این پلاک مخاطی بسیار طبیعی است. اما اگر پس از دفع دوباره خونریزی داشتید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

فشار شدید روی کمر و پا ها

از دیگر علائم زایمان می‌توان به کمر درد و فشار بر روی پاها اشاره کرد. علت این کمر درد اغلب فشاری است که جنین برای خروج از بدن مادر وارد می‌کند. احساس سنگینی، درد روی پا، کمر و … نشانه از نزدیک شدن به زمان زایمان است. حتی ناراحتی معده، درد و گرفتگی شدید قاعدگی و فشار پایین شکم نشان از زایمان طبیعی است.

لکه بینی و خونریزی

از دیگر علائم زایمان می‌توان به خونریزی و لکه بینی اشاره کرد. اگر لکه بینی در اواسط بارداری رخ داد؛ نشان از زنگ خطر است. اما پایان بارداری مشاهده لکه های خونی بسیار طبیعی است. توجه داشته باشید که این مقدار لکه بینی در اواخر نیز نباید از حد طبیعی فراتر رود.

افزایش ترشحات واژن

یکی از علائم زایمان، افزایش ترشحات واژن است. در اواخر دوران بارداری این ترشحات افزایش یافته و غلیظ می‌شود. در واقع نشانه بسیار خوبی برای نزدیکی به زایمان است.

احساسات افتادن نوزاد

از علائم زایمان می‌توان به احساس افتادن نوزاد اشاره کرد. با آغاز فاز اولیه زایمان و نزدیکی به اتمام دوره بارداری؛ اغلب احساس خواهید کرد که جنین پایین تر از همیشه است. و هر لحظه احساس می‌کنید که در حال خروج از رحم است.

علائم زایمان در ماه های مختلف

 

علائم‎ زایمان طبیعی در ماه های مختلف با یکدیگر متفاوت است. در این مقاله سعی کرده ایم تا نشانه ها را در هفته های مختلف توضیح دهیم.

علائم زایمان در هفته 37

نشانه های زایمان در هفته 37 به نحو زیر است.

? انقباضات منظم

? حالت تهوع

?پاره شدن کیسه آب

? کمر درد

? اسهال

?ترشحات مخاطی یا لکه بینی

علائم زایمان در هفته 38

در هفته 38 بارداری علائم زایمان به شرح زیر است.

? کمر درد یا گرفتگی عضلات شکم

? قرار گرفتن داخل لگن

?انقباضات رحمی منظم

? ترشحات مخاطی خونی

? خروج مایع از واژن

علائم زایمان در هفته 39

در هفته 39 بارداری؛ خانم ها علائم زایمان را به شکل زیر تجربه می‌کنند.

? خروج ترشحات از واژن

? از دست دادن پلاگین مخاطی

?پاره شدن کیسه آب

? اسهال

? انقباض رحمی منظم که با استراحت رفع نمی‌شود.

علائم زایمان در هفته 40

در هفته 40 بارداری خانم ها علائم زیر را به شیوه زیر تجربه می‌کنند.

? پاره شدن کیسه آب

?از دست دادن پلاگین مخاطی

? اسهال

? انقباضات رحمی

کلام آخر

علائم زایمان به شیوه یک روند آهسته و چند مرحله است. که در افراد به شیوه های متفاوتی بروز می‌یابد. اما به کل یک الگوی کلی وجود دارد که در اکثر افراد مشاهده می‌شود. برای اینکه از روند زایمان بیشتر مطلع شوید؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه های زایمان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

احساس ضعف و بی حالی یکی از مشکلاتی است که اغلب انسان‌ها تجربه کرده‌اند. اکثرا زمانی که گرسنه هستیم یا به اندازه کافی آب مصرف نکرده ایم؛ این احساس را تجربه می‌کنیم. یا زمان هایی که سرما خورده ایم تا زمان بهبودی این احساس را روزانه تجربه می‌کنیم. اما این احساس ‌ضعف و بی حالی از کجا نشات می‌گیرد؟ برای درمان این عارضه چه کارهایی باید انجام دهیم؟ علت حال بد ما چیست؟ برای اینکه بخواهیم این احساس را درمان کنیم؛ باید جنبه های روحی و جسمانی را تحت نظر بگیریم. بسیاری از ما به دلیل مشکلات روحی این احساسات را تجربه می‌کنیم. به همین جهت باید زمینه روحی به کمک روانشناس بررسی شود. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه احساس ‌ضعف ‌و بی حالی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  احساس ضعف و بی حالی

احساس ضعف و بی حالی

 

احساس ضعف و بی حالی به تدریج رخ می‌دهد و می‌تواند در کل بدن احساس شود. یا به صورت انحصاری تنها در یک بخشی از بدن این ضعف را احساس خواهید کرد. دلایل مختلفی در بروز این ضعف وجود دارد. اما بسیاری از افراد کمبود انرژی و خستگی را دلیل برای بی حالی می‌دانند. این موضوع مانع کار خوب می‌شود و شما را از انجام فعالیت های روزمره باز می‌دارد. در این مقاله به طور کل دلایل احساس‌ ضعف و بی حالی را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دلیل احساس ضعف و بی حالی چیست؟

 

همانطور که گفته شد؛ احساس ضعف و بی حالی دلایل مختلفی دارد. اما به طور کلی با شروع سن 30 تا 40 سالگی، توده های عضلانی و فیبر ها از بین می‌رود. در واقع عملکرد خود را از دست می‌دهد و به شدت ضعف احساس می‌شود. جدا از موضوع سن، دلایلی برای بروز این مشکل وجود دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

سرگیجه و بی حالی

سرگیجه و بی حالی از دلایل احساس ضعف و بی حالی است. هرچیزی که می‌خورید یا نمی‌خورید میزان انرژی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تغذیه ناسالم و غذاهای غیر مقوی باعث کمبود انرژی و این ضعف در بدن می‌شود. برای رفع این مشکل حتما رژیم غذایی سالم داشته باشید و از میوه ها، سبزیجات، غلات و پروتئین ها استفاده کنید.

بیماری آدیسون | احساس ضعف و بی حالی

افرادی که به بیماری آدیسون مبتلا هستند؛ احساس ضعف و بی حالی را تجربه می‌کنند. این افراد دچار خستگی مزمن و کاهش اشتها می‌شوند و بیماری زمانی رخ می‌دهد که غدد فوق کلیوی هورمون آلدوسترون و کورتیزول را تولید نمی‌کند. این بیماری نشانه هایی مانند دل درد، کاهش وزن، خستگی مزمن و بی اشتهایی را به همراه دارد.

کم خونی

کم خونی و فقر آهن یکی از دلایل مهم برای بروز احساس ضعف و بی حالی است. کم‌خونی زمانی رخ می‌دهد که سطح هموگلوبین خون فرد پایین باشد که دلیل آن کمبود آهن است. هنگامی که بدن آهن کافی نداشته باشد، اکسیژن کافی برای بدن تامین نمی‌شود؛ که همین موضوع باعث کمبود اکسیژن می‌شود. سر درد، ضربان قلب نامنظم، تنگی نفس، سرگیجه، سردی دست و پا از علائم کمبود آهن بدن است.

عفونت ادراری

یکی از دلایل احساس‌ ضعف و بی حالی، عفونت ادراری است. این افراد نیاز فوری به تکرار ادرار دارند که باعث دفع آب بدن می‌شود؛ همین امر موجب خستگی و ضعف شدید می‌شود.

دارو ها

برخی از دارو ها دلیل احساس‌ ضعف و بی حالی می‌باشد. داروهایی مانند مسکن ها، آنتی بیوتیک ها و استاتین ها به دلیل تغییراتی که در بدن به وجود می‌آورند, منجر به ضعف می‌شوند.

بیماری قلبی | احساس ضعف و بی حالی

بیماری قلبی از دیگر دلایل احساس ضعف و بی حالی است. افرادی که با مشکل قلبی روبرو هستند؛ قلبشان قدرت کافی برای خونرسانی ندارد. همین موضوع باعث کاهش انرژی بدن و ناتوانی برای انجام فعالیت های روزانه می‌شود.

الکل و سیگار

استفاده بی رویه از سیگار و الکل باعث احساس ضعف و بی حالی می‌شود. مصرف سیگار می‌تواند به طور غیر مستقیم عضلات را ضعیف کند و باعث تنگی عروق شود. که همین موضوع به بی حالی منجر می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک سیگار کلیک کنید.

سندرم خستگی مزمن

سندرم خستگی مزمن از دیگر دلایل احساس ضعف و بی حالی است. این بیماری بیش از 6 ماه در فعالیت های روزانه تداخل ایجاد می‌کند. در نهایت مشکلات خواب، ضعف عضلانی، درد، سرگیجه و اختلال در تمرکز ایجاد می‌کند.

برخی عفونت ها

برخی از بیماری های عفونی و عفونت ها موجب احساس ضعف و بی حالی می‌شود. در این بخش مقاله به این عفونت ها اشاره کرده ایم.

? اچ پی وی

? سفلیس

?مننژیت

? بیماری لایم و ضعف عضلانی

? توکسوپلاسموز

?آنفولانزا

? فلج اطفال

? ویروس ابشتن بار

?هاری

کافئین اضافی | احساس ضعف و بی حالی

اگر شما جزو دسته افرادی هستید که برای انجام فعالیت های خود به مصرف کافئین رو می‌آورید باید احساس ضعف و بی حالی را تجربه کرده باشید. افرادی که بیش از اندازه از کافئین استفاده می‌کنند؛ لرزش، اضطراب، بی خوابی، فشار خون بالا و تپش قلب را تجربه می‌کنند.

کم کاری تیروئید

یکی از دلایل احساس ضعف و بی حالی، کم کاری تیروئید است. تیروئید روند انرژی رسانی بدن را تامین می‌کند و زمانی که با مشکل روبرو شود، بدن فرد با کمبود انرژی روبرو می‌شود. همین امر به مرور زمان باعث ضعف و بی حالی بدن می‌شود.

خواب ناکافی

یکی از دلایل احساس ضعف و بی حالی، خواب ناکافی است. بی خوابی باعث می‌شود که سلامت فرد تحت تاثیر قرار بگیرد. زمانی که خواب کافی نداشته باشید و تشک راحتی برای خواب وجود نداشته باشد؛ اتاق روشن باشد و گرمای بیش از اندازه وجود دارد؛ خواب خوبی نخواهید داشت. سندرم پاهای بی قرار، درد مزمن، شیفت کاری در شب و حضور نوزاد در منزل و … باعث اختلال در خواب شده و فرد را بی حال می‌کند. به همین جهت به طور میانگین باید بین 7 تا 8 ساعت بخوابید تا از این ضعف دور بمانید. و نیم ساعت قبل از خواب تلفن همراه خود را خاموش کنید.

افسردگی | احساس ضعف و بی حالی

یکی از دلایل احساس ضعف و بی حالی، افسردگی است. افرادی که به افسردگی مبتلا هستند، نشانه هایی مانند خستگی، بی خوابی، درد و ضعف را تجربه می‌کنند. ورزش منظم، روانکاوی و مصرف دارو با تجویز پزشک شما را از دام افسردگی نجات خواهد داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استرس بی دلیل کلیک کنید.

گرسنگی و تشنگی

از دیگر دلایل احساس ضعف و بی حالی، گرسنگی و تشنگی است. زمانی که گرسنه و تشنه باشید، بدن شما ضعف و بی حالی از خود نشان می‌دهد. قند خون افت کرده، اکسیژن و انرژی بدن به شدت کاهش می‌یابد و همین موضوع باعث بروز بی حالی می‌شود.

آپنه خواب

از دیگر دلایل احساس ضعف و بی حالی، آپنه خواب است. این اختلال خواب افراد را دچار وقفه تنفسی می‌کند و خستگی و خروپف زیادی را در طول روز ایجاد می‌کند. افراد سیگاری و معتاد به الکل علائم آپنه را در خواب تجربه می‌کنند. به همین جهت سیگار خود را ترک کنید، از مصرف الکل خودداری کنید و وزنتان را کاهش دهید تا دچار ضعف نشوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آپنه خواب کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ احساس ضعف و بی حالی دلایل مختلفی دارد. این دلایل در دسته های جسمانی و روانی قرار دارد. برای درمان در زمینه های جسمانی باید از پزشک راهنمایی بگیرید و برای درمان در بخش روانی حتما از روانشناس کمک بگیرید. آسیب های روانی مانند استرس، اضطراب و افسردگی زندگی شما را مختل می‌کند. به همین جهت برای درمان فورا اقدام کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه احساس ‌ضعف و بی حالی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اعتیاد به قمار یکی از انواع اعتیادهای رفتاری است که در آن افراد میل شدید به انجام بازی های قمارگونه و یا شرط بندی دارند. معمولا افراد کمی به این نوع از اعتیاد مبتلا می‌شوند چرا که در بیشتر موارد با بروز ضرر و زیان های مالی سنگین همراه است. از طرفی در فرهنگ ما قمار زیاد مرسوم نیست. اما به طور کلی طبق آمارها دو درصد از بزرگسالان به این نوع اعتیاد مبتلا هستند. این حالت با وسواس فکری و وابستگی شدید همراه است؛ به شکلی که افراد نمی‌توانند میل زیاد خود را به انجام اینکار کنترل کنند. از آنجایی که اطلاعات بسیار کمی در این مورد وجود دارد؛ افراد می‌توانند در مورد آن با روانشناس صحبت کنند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به قمار می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  اعتیاد به قمار

اعتیاد به قمار واقعیت دارد؟

اعتیاد به قمار مانند هرنوع اعتیاد دیگری با اتلاف وقت و پول زیادی همراه بوده و همچنین تبعات اجتماعی و خانوادگی زیادی نیز دارد. شاید شما هم این مثال را شنیده باشید که فردی در اثر قمار تمام زندگی و خانواده خود را از دست داده است. چنین فردی قطعا به قمار مبتلاست. چرا که در صورتی که این میل شدید وجود نداشت قطعا افراد تا این حد پیش نمی‌رفتند.

در قمار کردن افراد یک بار برده و یکبار می‌بازند. اما به دلیل احساس لذت ناشی از آن یکبار برد و به دست آوردن پول بدون زحمت، اینکار را بارها بارها ادامه میدهند. اما در مورد قمار کردن این تنها شانس است که نقش اصلی را بازی می‌کند و نه عوامل دیگر. از این رو نباید به اعتماد کرده و به اصطلاح زندگی خود را وسط گذاشت. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

نشانه های اعتیاد به قمار

 

افراد معمولا در مورد اعتیاد به قمار، انکار داشته و تصور می‌کنند که تنها در حالت تفریحی اینکار را انجام می‌دهند. اما در صورتی که در واقعیت اینطور نیست. زمانی که افراد چنین علائمی را از خود نشان دهند؛ به این معناست که به این نوع اعتیاد مبتلا شده اند. برای آشنایی بیشتر با انواع اعتیاد رفتاری کلیک کنید.

?به طور مکرر مقدار پول در بازی را افزایش می‌دهد

?برای بازی کردن بی قرار و تحریک پذیر است

?نمی‌تواند این میل را درون خود کاهش دهد

?در حالیکه سرکار است و یا وقت آزادی دارد؛ قمار می‌کند

?زمانی که دچار احساس اضطراب و پریشانی می‌شود؛ به قمار روی می‌آورد

?برای انجام اینکار پنهانکاری کرده و دروغ می‌گوید

?این حالت اختلالات زیادی را در زندگی فردی و اجتماعی او ایجاد می‌کند

?برای تامین منابع مالی زندگی خود به قمار کردن وابسته است

دلایل شروع اعتیاد به قمار

در بیشتر موارد اعتیادهای رفتاری مانند اعتیاد به قمار به این دلیل بروز می‌کند که افراد در زندگی واقعی خود دچار یک مشکل جدی هستند و تنها به دنبال راه فراری از آن می‌گردند. در واقع انجام اینکار باعث می‌شود تا مدت بسیار کوتاهی به مشکلات خود فکر نکنند. اما عوامل دیگری نیز در این مورد نقش دارند.

برای مثال افرادی که مبتلا به اختلالات روانی و یا اعتیاد به مواد مخدر هستند؛ بیشتر احتمال دارد که به اعتیاد به قمار نیز روی بیاورند

جنسیت نیز در این مورد نقش دارد چرا که آمار مبتلایان در میان مردان بسیار بیشتر از زنان است

تجربیات دوران گذشته و حوادث غیرمنتظره نیز منجر به گرایش افراد به سمت اعتیاد و قماربازی می‌شود.

انواع اعتیاد به قمار

افرادی که به قمارکردن اعتیاد دارند؛ خود در دسته بندی های مختلفی جای می‌گیرند. این افراد به سه دسته قماربازارن حرفه ای ، قماربازان تفریحی و قماربازانی که مبتلا به اختلالات پاتولوژیک هستند؛ تقسیم می‌شوند. تفاوت آنها در شدت بیماری و یا مدت زمانی است صرف اینکار می‌کنند.

تشخیص اعتیاد به قمار

باتوجه به نشانه هایی که گفته شد؛ فرد باید حداقل 12 ماه بدون وقفه چنین علائمی را داشته باشد تا بتوان اعتیاد به قمار را تشخیص گذاری کرد. همچنین برای دریافت تشخیص دقیق افراد حتما باید به روانشناس مراجعه نمایند. در این زمینه هیچ تست یا آزمونی وجود ندارد که فرد انجام دهد. اما می‌توان با مصاحبه بالینی به این موضوع پی برد.

پیامدهای ابتلا به اعتیاد به قمار

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ اعتیاد به قمار علاوه بر اینکه به خود فرد آسیب می‌زند؛ خانواده و اطرافیان او را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد. در این حالت زندگی مشترک افراد با جدایی روبرو شده و همچنین خود فرد نیز بعد از مدتی دچار افکار خودکشی می‌گردد. از آنجایی قمار فشار زیادی را از لحاظ روانی به افراد وارد می‌کند؛ افراد را در معرض ابتلا به بیماری های اضطرابی و همچنین افسردگی قرار داده و از لحاظ مالی نیز صدمات زیادی را به آنها وارد می‌نماید.

اختلالات همزمان با اعتیاد به قمار

بر اساس پژوهش هایی که در این زمینه انجام شده است؛ همزمان با اعتیاد به قمار، اختلالات دیگری نیز برای افراد ایجاد می‌شود. طبق این تحقیقات اعتیاد به قمار هم ابتلایی زیادی با اختلالات خلقی مانند افسردگی اساسی، وسواس فکری و اختلال کنترل تکانه دارد.

راه های درمان اعتیاد به قمار

 

اما اعتیاد به قمار را می‌توان تا حدی درمان و کنترل نمود. برای اینکار راه های مختلفی وجود دارد که بهتر است افراد آنها را زیرنظر متخصص روانشناس انجام دهند.

دارودرمانی

در موارد بسیار شدید برای درمان اعتیاد به قمار، دارو نیز تجویز می‌شود. در این حالت بهترین گزینه برای دارودرمانی، داروهای ضداضطراب و ضدافسردگی هاست.

روان درمانی شناختی رفتاری

یکی از رویکردهای درمانی مناسب برای درمان اعتیاد به قمار، شناختی رفتاری است. که در آن در ابتدا بر روی افکار و شناخت های افراد کار شده و سپس به آنها راهکارهای عملی داده می‌شود. همچنین در این روش دلایل ابتلا به این نوع اعتیاد نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اصلاح سبک زندگی

از آنجایی که حتی بعد از درمان نیز احتمال بازگشت مجدد اعتیاد به قمار وجود دارد؛ به همین دلیل افراد باید علاوه بر استفاده از روش های روان درمانی و دارودرمانی حتما سبک زندگی خود را نیز تغییر دهند. در برخی موارد عادت های بسیار ساده و پیش پا افتاده افراد هستند که زمینه ساز تمایل به قمار شده و یا افراد را مضطرب می‌کند. منظور از اصلاح سبک زندگی تغییر و یا حذف کردن این عوامل ماشه چکان است. از طرفی افراد باید در طول درمان به تغذیه، خواب و فعالیت های بدنی نیز اهمیت دهند که بخشی از سبک زندگی است.

استفاده از برنامه های توانبخشی

در این زمینه برنامه های توانبخشی نیز وجود دارد که به صورت سرپایی و بستری صورت می‌گیرد. در این حالت افراد می‌توانند از سایتهای مختلف و یا جلسات گروه درمانی کمک بگیرند و بر این وسوسه غلبه نمایند.

اعتیاد به قمار مانند اعتیاد به مواد مخدر است

فراموش نکنید که اعتیاد به قمار دقیقا مانند اعتیاد به مواد مخدر بوده و همان تاثیر را بر بدن و روان می‌گذارد. افراد تصور می‌کنند که تنها مصرف مواد مخدر اعتیاد ایجاد می‌کند؛ اما واکنش مغز در حین قمار نیز دقیقا مانند مصرف مواد مخدر است.

سخن پایانی

فراموش نکنید که هربازی که افراد انجام می‌دهند؛ زمانی که با شرط بندی همراه شود قمار محسوب شده و بعد از مدتی می‌تواند منجر به اعتیاد گردد. از این رو نباید نسبت به این موضوع بی توجه بود. بهتر است افراد به نشانه های این اعتیاد در خود و دیگران دقت کرده و به موقع برای درمان اقدام نمایند. در این زمینه افراد حتما باید از روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به قمار می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا بدون کمک روانشناس می‌توان برای ترک اقدام کرد؟

مشاوران و روانشناسان در زمینه اعتیاد اطلاعات زیاد و درست تری نسبت به یک فرد غیر متخصص دارند که احتمال ترک همیشگی را بالا می‌برد. از طرف دیگر ترک‌های مداوم ناموفق باعث می‌شود که اعتیاد ریشه دارتر شده و فرد احساس ناکامی و شکست کند.

ارتباط اعتیاد به قمار و افسردگی چیست؟

افسردگی ممکن است فرد را به قمار بکشاند تا فرد علاوه بر فراموشی درگیری‌های ذهنی‌اش، لذت را نیز تجربه کند. بنابراین اگر ریشه اعتیاد به قمار افسردگی باشد می‌توان با درمان افسردگی اعتیاد را نیز حل کرد.

آیا باید از فردی که اعتیاد به قمار دارد جدا شوم؟

جدایی و طلاق از فرد معتاد به قمار به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین منظور توصیه می‌شود که قبل از هر اقدامی با یک روانشناس مشورت نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

نشانه های اعتیاد به شیره تقریبا مانند علائمی هستند که در اثر اعتیاد به تریاک ایجاد می‌شوند. شیره تریاک شربتی است که در بیشتر موارد برای درمان اعتیاد به مواد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این ماده خود اعتیاد ایجاد کرده در واقع جایگزین مواد دیگری می‌شود. تریاک یکی از رایج ترین مواد مخدری است که مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بیشتر موارد به دلیل باورهای اشتباهی که در مورد آن وجود دارد؛ افراد به آن اعتیاد پیدا می‌کنند. این موضوع در مورد شیره آن نیز صدق می‌کند. چرا که افراد تصور می‌کنند این شربت اعتیادآور نیست و خاصیت درمانی دارد.از این رو افراد نباید این شربت را به صورت خودسرانه مصرف کرده و حتما باید در این مورد با متخصص مشورت نمایند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمین نشانه های اعتیاد به شیره می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  نشانه های اعتیاد به شیره چیست؟

نشانه های اعتیاد به شیره کدام اند؟

 

زمانی که افراد از این شربت استفاده می‌کنند؛ به اصطلاح نشئه شده و نشانه هایی را از خود بروز می‌دهند. اما زمانی که مصرف این ماده ادامه پیدا می‌کند؛ آنان کاملا اعتیاد پیدا کرده و نشانه های آنان نیز کمی متفاوت می‌شود. نشانه های اعتیاد به شیره شامل موارد زیر می‌شود. برای آشنایی با انواع مواد اعتیاد آور و از کجا بفهمیم یک نفر معتاد است کلیک کنید. 

  • داشتن احساس آرامش و سبکی بعد از مصرف
  • تجربه احساس شادی
  • سرخوشی
  • کم شدن درد
  • فکر کردن به مسائل ناراحت کننده
  • ابتلا به توهم و هذیان
  • مهربان تر شدن با اطرافیان
  • فعال شدن از نظر جنسی
  • مقاوم شدن بدن نسبت به این شربت بیشتر شدن دوز مصرفی

پیامدهای اعتیاد به شیره به روش تدخینی

با اینکه استفاده از تریاک و یا شیره به هر شکلی عوارض جانبی نسبتا مشخصی ایجاد می‌کند؛ اما هر کدام از روش های مصرف بر بخشی از بدن تاثیر بیشتری می‌گذارند. در این بخش به عوارض و نشانه های اعتیاد به شیره به روش تدخینی می‌پردازیم.

?تیره شدن پوست مخصوصا لب ها

?ابتلا به بیماری های تنفسی مختلف و ریوی

?اختلال در سیستم گوارش مانند حالت تهوع و استفراغ، یبوست و کاهش وزن

?خواب آلودگی و چرت زدن به طور مکرر در طول روز

?ابتلا به بی خوابی شبانه

?ضعیف شدن سیستم ایمنی

?بروز مشکلات کبدی

?بروز نشانه های افسردگی

?خراب شدن دندانها

?ابتلا به مشکلات جنسی

?بی اهمیتی و از دست رفتن مسئولیت پذیری نسبت به مسائل مختلف

پیامدهای اعتیاد به شیره به روش خوراکی

منظور از روش خوراکی همان شیره تریاک و یا حل کردن تکه ای تریاک در چای است. در این حالت افراد مشکلات شدیدتری را تجربه می‌کنند؛ چرا که تاثیر این ماده به صورت مستقیم است. انسدادهای رگ های قلبی، بالارفتن احتمال مسمومیت، تشنج و احساس خفگی بخشی از پیامدهای مصرف این ماده به صورت خوراکی هستند. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک کنید.

شیره چطور تهیه می‌شود؟

شیره تریاک از ترکیب خود تریاک با سوخته آن تولید می‌شود. اما مرغوبیت وخلوص مختلفی دارد. بهترین نوعی که از شیره تریاک وجود دارد با تریاک 3 به 1 نسبت به تریاک سوخته و تریاک است. این دو ماده با یکدیگر ترکیب شده و نسبت حرارت داده می‌شوند. در مرحله بعدی مایع به دست آمده باید از صافی رد شود. این فرایند به قدری تکرار می‌شود که مایعی غلیظ ، قهوه ای رنگ و یک دست به دست آید. نکته جالب اینجاست که شیره تریاک دارای مورفین بیشتری نسبت به خود تریاک است. به همین دلیل است که خاصیت اعتیادآوری بیشتری داشته و افراد بیشتر از آن مصرف می‌کنند.

تفاوت بین تریاک با شیره تریاک

با اینکه شیره تریاک از خود تریاک تولید شده و از مشتقات همان است؛ اما در بخش هایی تفاوت های چشمگیری با یکدیگر دارند. برخی از این تفاوت ها شامل موارد زیر می‌شود.

شیره تریاک نشئگی شدیدتری ایجاد می‌کند و اثرات جسمانی آن برای مدت زمان طولانی تری در بدن باقی می‌مانند

شیره بوی کمتری نسبت به تریاک دارد

شیره از تریاک ارزان تر است

شیره نرم و چرمی است اما تریاک تکه ای است

بهترین روش مصرف شیره تریاک

روش مصرف تریاک و شیره نیز نسبتا مشابه است. اما به دلیل میزان نشئگی که شیره ایجاد می‌کند؛ در بیشتر موارد آن را به صورت نشسته و یا درازکش مصرف می‌کنند. گاهی آن را داخل چایی حل کرده که در قسمت های قبلی در مورد عوارض آن توضیح دادیم.  

شیره در طب سنتی

استفاده از شیره تریاک تاریخچه ای طولانی مدت دارد. در واقع در گذشته استفاده از این ماده خاصیت دارویی داشته و بیشتر افراد از آن استفاده می‌نمودند. حتی امروزه هم گاهی در طب سنتی استفاده از آن به مقدار کم تجویز می‌شود. اما این تنها به این دلیل است که گذشتگان اطلاعات کافی در مورد شیره و یا تریاک نداشتند. باید بدانید که حتی یکبار مصرف شیره نیز می‌تواند تاثیر خود را گذاشته و منجر به اعتیاد افراد گردد.

مسمومیت و اوردوز با شیره

باید بدانید که نشانه های اعتیاد به شیره اگر برای مدت زمان طولانی ادامه داشته باشند و یا شدیدتر شوند؛ میتوانند منجر به مسمومیت و یا اوردوز گردند. پس در صورتی که نشانه هایی مانند دل درد شدید، لرزش بدن، حالت تهوع و استفراغ، رنگ پریدگی، سردرد، بروز طعم فلز در دهان، ضعف در عضلات، تشنج و بیهوشی را در خود و یا دیگری مشاهده کردید؛ باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه نمایید.

خواص شیره چیست؟

اما آیا واقعا استفاده از شیره تریاک منجر به درمان بیماری های مختلف می‌گردد و یا خاصیت درمانی دارد؟ در قسمت های قبلی نیز در این مورد توضیح دادیم. اما در این قسمت تاثیر مصرف شیره بر این بیماری ها مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در مردان: بسیاری افراد برای درمان بیماری های جنسی مصرف شیره را تجویز می‌کنند. اما با انجام اینکار نه تنها فرد درمان نمی‌شود؛ بلکه بیماری او تشدید نیز می‌گردد.

برای ریه: شاید شما هم در مورد مصرف شیره برای درمان سرماخوردگی و یا کرونا شنیده باشید. مصرف این ماده به شکل های مختلف خود باعث ابتلا به سرطان ریه می‌شود.

قلب: مصرف شیره تریاک از آنجایی که منجر به غلظت خون می‌گردد؛ می‌تواند بر عملکرد قلب نیز تاثیرات بسیار بدی نیز بگذارد.

درمان عفونت: اگر به قصد درمان عفونت در حال مصرف شیره هستید؛ باید بگوییم که این ماده سیستم ایمنی شما را تضعیف کرده و منجر به شدیدتر شدن میزان عفونت در شما می‌گردد.

مصرف شیره در بارداری

اگر مادران باردار در این دوران به بهانه خواص طب سنتی، شیره مصرف نمایند؛ آسیب جدی به جنین زده و همچنین خود نیز درگیر اعتیاد می‌گردند. در این حالت احتمال مرده زایی، ابتلا به دیابت بارداری، تولد نوزاد معتاد و… وجود دارد.

ترک اعتیاد به مصرف شیره

ترک غلبه بر نشانه های اعتیاد به شیره کمی دشوار است. در این حالت افراد هم واسبتگی روانی و هم جسمانی به این ماده داشته و به سختی برای درمان اقدام می‌کنند. چرا که خوردن شیره برای آنان لذت داشته و تصور می‌کنند که در حال ترک اعتیاد نیز هستند. همچنین ترک ناگهانی و یا غیراصولی شیره نیز با خطر مرگ و کما همراه است. از این رو افراد باید در این زمینه حتما با متخصص مشورت نمایند.

تشخیص نشانه های اعتیاد به شیره

 

تشخیص نشانه های اعتیاد به شیره توسط متخصص و با انجام آزمایش های مختلف صورت می‌گیرد. معمولا در آزمایش های ازدواج و استخدامی این آیتم در آزمایش وجود داشته و مورد بررسی قرار می‌گیرد. در غیر این صورت افراد می‌توانند از کیت های تشخیصی استفاده کرده و یا به صورت خودجوش آزمایش های لازم را در آزمایشگاه انجام دهند. برای آشنایی بیشتر با تست شیره کلیک نمایید. 

سخن پایانی

در صورت مشاهده نشانه های اعتیاد به شیره در خود و یا دیگران، نسبت به این موضوع جبهه نگیرید. چرا که زمانی که افراد تحت درمان با این ماده هستند؛ احتمال بروز چنین حالتی وجود دارد. تنها تلاش کنید تا آنان را آگاه کرده و به آنان در فرایند درمان کمک کنید. قبل از انجام هر اقدامی حتما با متخصص مشوت نمایید.  

برای دریافت مشاوره در زمین نشانه های اعتیاد به شیره می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

علائم اعتیاد به شیره چیست؟

علائم جسمانی اعتیاد شیره شامل شامل کاهش وزن، اسهال، خارش پوست، درد مفاصل و عضلات، تهوع و استفراغ و… می‌باشد.

چگونه می‌توان شیره را ترک کرد؟

با داشتن اراده بالا و کمک یک فرد متخصص می‌توانید فرایند سم‌زدایی را به راحتی انجام داده و پس از ترک نیز احتمال بازگشت را کاهش دهید و زندگی سالم خود را در پیش بگیرید. 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اعتیاد چیست ؟ سوالی که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. در برخی از موارد، افراد با اینکه به اعتیاد مبتلا هستند و نسبت به مصرف یک ماده و یا انجام یک رفتار وابستگی دارند؛ اما در مورد اعتیاد خود انکار داشته و یا اصلا تصور نمی‌کنند که مبتلا به اعتیاد هستند. از این رو در ابتلا باید با مفهوم اعتیاد آشنا شوند. هر عادت مخربی که برای مدت زمان طولانی ادامه یافته و به خود و دیگران آسیب بزند؛ اعتیاد محسوب می‌شود. همچنین اعتیاد با بروزو نشانه هایی همراه است. از این رو افراد هرزمانی که این نشانه ها را در خود مشاهده کردند؛ باید در این مورد آگاهی لازم را کسب کرده و از مشاور کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد تلفنی کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  اعتیاد چیست

اعتیاد چیست

در اعتیاد یا خوگیری افراد به طور کامل اراده خود را از دست داده و کاملا رفتارها و برنامه های خود را طبق اعتیاد خود تنظیم می‌کردند. این موضوع به طور مستقیم بر ساختار و عملکرد مغز تاثیر داشته و سیستم پاداش و لذت مغز را مختل می‌کند. در واقع به همین دلیل است که افراد علاوه بر عادت کردن، به انجام افراطی یک کار روی می‌آورند. برخی تنها اعتیاد به مواد مخدر را اعتیاد می‌دانند. در صورتی که برخی از افراد نسبت به انجام یک رفتار وابستگی پیدا می‌کنند. همین موضوع آنان را در معرض مشکلات زیادی قرار می‌دهد. هرنوع اعتیادی درجات و نشانه های مختلفی دارد که در ادامه بیشتر در مورد آنها توضیح خواهیم داد.

مراحل ایجاد چرخه اعتیاد

 

اعتیاد در طی یک فرایند یا چرخه ایجاد می‌‌شود. زمانی که افراد از این مراحل آگاه باشند؛ می‌توانند با تشخیص به موقع از وابستگی کامل پیشگیری نمایند. این مرحله ها شامل موارد زیر می‌شود.

آشنایی

در مرحله آشنایی افراد با یک رفتار مشخص و یا یک ماده آشنا شده و متوجه می‌شوند که از انجام و یا مصرف آن دچار لذت می‌شوند. برای مثال هرگز قبلا تصور نمی‌کنند که انجام یک بازی کامپیوتری برایشان لذت بخش باشد و به تازگی با این موضوع آشنا شده اند.

شک و تردید

مرحله بعدی شک و تردید است که در آن افراد در مورد انجام کاری که می‌کنند؛ دچار شک می‌شوند. در واقع آنان خودشان هم می‌دانند تکرار کاری که انجام می‌دهند درست نبوده و عوارض زیادی برایشان دارد. اما بعد از مدتی این احساس در آنها از بین رفته و دیگر از انجام کاری که می‌کنند؛ مطمئن می‌شوند.

ابتلا به اعتیاد واقعی

آخرین مرحله در این چرخه، ابتلا به اعتیاد واقعی است. افراد در این مرحله کاملا به اعتیاد مبتلا شده و دیگر هیچ کنترلی بر این موضوع ندارند. در واقع نمی‌توانند دست از انجام آن بردارند و خودشان را متوقف کنند.

اشکال مختلف اعتیاد

همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ اعتیاد انواع مختلفی دارد. چرا که در مورد اعتیاد جسم و روان ما به صورت دو سیستم کاملا جداگانه عمل کرده و با یکدیگر هماهنگی ندارند. برای مثال در اعتیاد به مواد مخدر این جسم افراد است که خواستار مصرف است و بعد از مدتی افراد از لحاظ روانی دیگر بعد از مصرف ارضا نمی‌شوند. در این بخش در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد.

وابستگی روانی

در مورد برخی از مواد مخدر و یا اعتیادهای رفتاری، افراد دچار وابستگی روانی می‌‌شوند. برای مثال مواد محرک هیچ وابستگی جسمانی ندارند و حتی ترک آنها از لحاظ جسمانی نیز آسان تر از ترک وابستگی روانی است. در این حالت تنها افراد افکار اجبارگونه ای در مورد مصرف مجدد دارند.

وابستگی جسمانی

اما در مورد برخی از مواد این جسم است که خواستار مصرف دوباره و یا بیشتر است. در این حالت افراد از مصرف مواد و یا انجام یک کار اصلا دچار احساس لذت نمی‌شوند و یا حتی خودشان نیز به دنبال راهی برای ترک هستند. اما اگر مصرف نکنند از لحاظ جسمانی دچار مشکل می‌شوند.

میزان های مختلف اعتیاد

اعتیاد به شدت های مختلفی در افراد بروز می‌کند. البته مفهوم اعتیاد خود به معنی انجام یک کار به صورت افراطی است و شدت کم در مورد آن معنی ندارد. اما به هر حال در میان افراد مختلف، تفاوت هایی از این بابت مشاهده می‌شود.

تفننی: در این حالت بدن واکنش عادی نسبت به مصرف مواد و یا انجام یک رفتار دارد. فرد می‌تواند این نیاز را در خود کنترل کند تا فقط در زمان های خاصی اینکار را انجام دهد.

مصرف کننده شدید: برخی از افراد با اینکه از لحاظ زمانی شاید در فاصله های طولانی تری مصرف داشته باشند؛ اما دوز مصرفی آنها بالا بوده و مقدار زیادی از لحاظ کمیت مصرف می‌کنند.

اعتیاد مزمن: در اعتیاد مزمن افراد در هرشرایطی دست به مصرف می‌زنند و دوز آنها نیز تقریبا ثابت است. معمولا هم فرد برای مدت زمان زیادی است که مبتلاست.

مواد و رفتارهای مختلف اعتیاد آور

در این قسمت قصد داریم تا شما را با مواد و یا رفتارهایی که در افراد ایجاد اعتیاد می‌کنند؛ آشنا کنیم. جهت آشنایی با انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

1️⃣مواد مخدر

2️⃣مواد محرک

3️⃣مواد توهم زا

4️⃣الکل و سیگار

5️⃣اعتیادهای رفتاری مثل اعتیاد به تماشای پورن، غذا، بازی های کامپیوتری و …

اعتیاد چطور تظاهر می کند؟

 

اعتیاد در هر زمینه ای که باشد با بروز نشانه هایی همراه است. در واقع خود فرد و اطرافیان او از طریق همین نشانه هاست که از ابتلا به اعتیاد مطلع می‌شوند. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شود.

مقاوم شدن بدن

بروز وسوسه برای مصرف

فرد برای ترک اعتیاد تلاش زیادی کرده است

بیشتر شدن دوز مصرفی

از دست دادن کنترل بر روی میزان مصرف

اختلال در روابط فردی و اجتماعی

بروز نشانه های ترک در صورت عدم دسترسی به مصرف

بروز عوارض جانبی ناشی از اعتیاد از لحاظ روانی و جسمانی

تست و تشخیص اعتیاد

برای درمان اعتیاد چه در زمینه مصرف مواد و چه اعتیادهای رفتاری، افراد باید در ابتدا تشخیص دقیقی در این زمینه دریافت کنند. در این مورد تست های مختلفی وجود داشته و افراد باید حتما از یک متخصص نیز کمک بگیرند. برای انجام تست اعتیاد افراد هم می‌توانند از کیت های سریع استفاده کرده و هم به آزمایشگاه ها مراجعه نمایند. در زمینه اعتیادهای رفتاری نیز باید از روانشناس کمک گرفت.

ترک اعتیاد

بیشتر اعتیادها قابل درمان و کنترل هستند. در صورتی که افراد در زمان مناسبی مراجعه کرده و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند. ترک اعتیاد پروسه دشواری است و افراد نباید در این شرایط تنها باشند. بهتر است خانواده و دیگران با آنها همکاری کرده و از متخصص نیز کمک گرفته شود. ترک اعتیاد هم در خانه و هم در کلینیک های ترک اعتیاد امکانپذیر است. اما افراد در این دوران حتما باید تحت نظر یک پزشک و روانشناس باشند. برای شروع درمان و ترک اعتیاد کلیک کنید.

پیامدهای ابتلا به اعتیاد

فراموش نکنید که ابتلا به هرنوع اعتیادی، افراد را در معرض مشکلات زیادی قرار می‌دهد. این مشکلات هم در زمینه جسمانی بوده و هم در زمینه روانی. از طرفی گاهی حتی با وجود درمان شدن فرد، بازهم مشکلات ناشی از اعتیاد تا پایان عمر همراه فرد هستند. تقریبا نشانه ها و عوارض جانبی اعتیادهای مختلف مشابه هستند و تنها در موارد جزئی با یکدیگر تفاوت دارند. در صورت اقدام درست و به موقع می‌توان تا حد زیادی از بروز این پیامدها جلوگیری نمود.

شیوع اعتیاد

متاسفانه امروزه آمار اعتیاد در جهان در بالاترین میزان خود وجود دارد. بر طبق آمارها 220 میلیون در جهان مصرف کننده مواد مخدر مختلف هستند. در مورد اعتیادهای رفتاری آمار دقیقی در دسترس نیست؛ اما افراد زیادی به این نوع اعتیاد مبتلا هستند که حتی این تعداد کودکان و نوجوانان را نیز در برمی‌گیرد.

سخن پایانی

اعتیاد موضوعی جهان شمول و فراگیر است که افراد زیادی را به شکل های مختلفی درگیر کرده است. همه ما کم و بیش با این مفهوم آشنایی داریم؛ اما گاهی در مورد آن دچار انکار و یا اطلاعات غلط می‌شویم. اما باید در این مورد نگاه واقع بینانه داشت و از خود و دیگران در مقابل آن محافظت نمود. گامل اول در این زمینه کسب اطلاعات درست است که افراد در این مورد می‌توانند از روانشناس نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

اعتیاد چیست؟

اعتیاد نوعی اختلال در عملکرد سیستم مغز و یک ناتوانی روانشناختی و جسمی در اثر مصرف یک ماده شیمیایی، دارو، فعالیت و… است. عواملی مانند فشار همسالان، قرار گرفتن در معرض مصرف مواد مخدرتوسط نزدیکان و … می‌تواند بر اعتیاد فرد تأثیر زیادی داشته باشد. در صورتی که فردی در خانواده با این مشکل مواجه شد، حتما باید مشاوره دریافت کنید.

علائم اعتیاد به مواد مخدر چیست؟

اعتیاد باعث ایجاد علائم جسمی و روانی بسیاری می‌شود. از جمله علائم اعتیاد به مواد مخدر می‌توان به لرزش، حالت تهوع، خشکی دهان و… اشاره کرد.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

قرص ملاتونین یکی از انواع قرص هایی است که برای درمان‌بی‌خوابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد افراد به این دلیل از این قرص استفاده می‌کنند که عوارض جانبی کمتری نسبت به سایر داروهای خواب‌آور ایجاد می‌‌کند و از طرفی تاثیر آن نیز سریعتر است. این روزها مشکلات خواب بسیار رایج بوده و به همین دلیل افراد به روش‌های دارویی برای درمان سریعتر روی می‌آورند. اما داروهایی مثل ملاتونین عوارض جانبی زیادی داشته و بدن نسبت به آنها مقاوم می‌شود. از این رو بعد از مدتی آن‌ها نیز دیگر تاثیری بر این مشکل ندارند. به همین دلیل افراد باید در این مورد حتما با متخصص مشورت کرده و به درمان اساسی مشکلات خواب خود بپردازند. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینهقرص ملاتونین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  قرص ملاتونین Melatonin

قرص ملاتونین چطور عمل می‌کند؟

غده صنوبری در مغز مسئول ترشح هورمونی است که منجر به تنظیم ریتم خواب و بیداری بوده و زمان خواب افراد را تنظیم می‌کند. این هورمون ملاتونین است. پس بدن به طور طبیعی آن را ساخته و ترشح می‌کند. اما زمانی که میزان این هورمون در بدن کاهش یافته و افراد به هر دلیل دیگری مبتلا به بی‌خوابی می‌شوند؛ باید از داروهایی در این زمینه استفاده نمایند. در این حالت قرص ملاتونین بهترین گزینه بوده و بهتر است در حالت خفیف، افراد از این دارو استفاده نمایند. البته حتما در این مورد با یک متخصص نیز مشورت کنند.

مقدار و روش مصرف قرص ملاتونین

 

در ابتدا باید بدانید که قرص ملاتونین تنها به این صورت وجود داشته و این دارو اشکال دیگری ندارد. از طرفی برای اطلاع از مقدار مصرف آن نیز حتما باید با متخصص مشورت کنید. در ابتدا بروشور داخل جعبه را مطالعه کرده و اطلاعات کافی را در مورد این دارو کسب نمایید. دوز مصرفی و مقدار مورد نیاز برای هر فردی متفاوت است. از این رو نباید در این مورد خودسرانه عمل کنید.

از طرفی اگر در یک نوبت مصرف این دارو را فراموش کردید؛ نباید در نوبت بعدی دوز مصرفی را دوبرابر کنید. تنها خوردن این دوز را به نوبت بعدی موکول کرده و مصرف خود را به صورت منظم ادامه دهید.

بهتر است قرص ملاتونین را به طور کامل بلعیده و از خوردن کردن و یا جویدن آن خودداری کنید. همچنین این دارو را با میان وعده و بعد از غذا مصرف نمایید.

تاثیر قرص ملاتونین بر بدن

قرص ملاتونین به شکل های مختلفی بر بدن تاثیر می‌گذارد. این دارو هم بر غده صنوبری اثرگذاشته و میزان هورمون ملاتونین را در بدن افزایش می‌دهد. و از طرفی به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و بدن را در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می‌کند. همچنین بر سیستم ایمنی نیز تاثیر داشته و به مقابله با بیماری ها و عفونت های مختلف در بدن می‌پردازد. برخی معتقدند که این دارو میزان استرس و اضطراب را نیز در افراد کاهش می‌دهد.

بهترین زمان مصرف قرص ملاتونین

همچنین بهترین زمان مصرف قرص ملاتونین نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما به دلیل اینکه همه افراد این دارو را برای مقابله با بی خوابی مصرف می‌کنند؛ بهترین زمان مصرف آن، قبل از خواب است. فراموش نکنید که این دارو را باید با فاصله کمی از زمان خواب خود مصرف نمایید. پس بهترین زمان ها برای مصرف این دارو شامل موارد زیر می‌شود.

قبل از خواب

زمانی که افراد جت لگ شده و باید چرخه خواب و بیداری خود را تنطیم کنند

قبل از مسافرت به مناطقی با اختلاف ساعتی

براسا دستور پزشک خود

قرص ملاتونین3

قرص ملاتونین 3 نوعی از این دارو است؛ که بیشترین میزان ملاتونین را دارد. از این رو تاثیر بیشتری نیز بر بدن داشته و افراد برای استفاده از آن حتما باید از متخصص کمک بگیرند. این نوع قرص برای مشکلات خواب شدید، تنظیم ساعت خواب در سفرهای طولانی مدت و درمان بی‌خوابی مزمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص ملاتونین برای بدن

تاثیر قرص ملاتونین در مورد مشکلات مختلف، یکسان نیست. در واقع این دارو تاثیر بیشتری در فرایند درمان برخی از بیماری ها داشته و برعکس در مورد برخی از مشکلات خواب اصلا موثر نیست. اطلاع داشتن از این موضوع به ما کمک می‌کند که در شرایط درستی از این دارو مصرف نماییم.

تاثیر بالا

تاثیر بیشتر قرص ملاتونین معمولا در مشکلاتی مانند اختلال در به خواب رفتن یا سندرم فاز خواب تاخیری است. چرا که در این حالت افراد بلافاصله بعد از خوردن ملاتونین خواب آلود شده و به خواب می‌روند. در مورد بیماری خواب و بیداری غیر24 ساعته نیز، این قرص عملکرد خوبی دارد.

تاثیر کمتر

اما در مورد برخی از بیماری ها اصولا قرص ملاتونین جزو داروهای اولیه نبوده و شاید در مراحل بعدی تجویز گردد. در برخی موارد که به طور کلی از داروهای خواب آور دیگری استفاده می‌شود.

افسردگی: این دارو جزو داروهای لازم برای درمان افسردگی نبوده و شاید در مراحل بعدی بیماری متخصص این دارو را تجویز کند.

تاثیر بر پوست: از آنجایی که ممکن است قرص ملاتونین واکنش های آلرژیک ایجاد کند؛ برای درمان بیماری های پوستی از این دارو استفاده نمی‌شود.

قاعدگی: تاثیر این دارو بر قاعدگی هنوز به طور کامل مشخص نشده است. از این رو بهتر است افراد در این دوران از این قرص استفاده نکنند.

برخی دیگر از بیماری هایی که قرص ملاتونین بر آنها بی تاثیر است؛ شامل سرطان، بهم ریختگی خواب در اثر بیماری فشارخون، آب به آب شدن، سطح پایین پلاکت خون، اضطراب پیش از جراحی، آفتاب سوختگی و… است.

عوارض جانبی

مصرف قرص ملاتونین چه برای کوتاه مدت و چه برای بلند مدت باشد؛ در بیشتر موارد بی خطر است. اما گاهی برخی از افراد نشانه هایی مانند سردرد، افسردگی کوتاه مدت، گیجی، خواب آلودگی در طول روز، تحریک پذیری و گرفتگی شکم تحت تاثیر این دارو تجربه می‌کنند.

قرص ملاتونین برای کودکان

در مواردی داروی ملاتونین به صورت قطره برای کودکان تجویز می‌شود عوارض جدی برای آنها ندارد. اما در صورتی که الگوی خواب کودکان دچار تغییر شده و یا والدین تغییرات دیگری را وضعیت جسمانی کودک مشاهده کردند؛ باید از متخصص کمک بگیرند.

موارد منع مصرف

با اینکه قرص ملاتونین یک داروی ایمن است؛ اما در شرایطی بهتر است که افراد از ان استفاده نکنند. برای مثال در دوران بارداری و شیردهی مصرف این دارو اصلا توصیه نمی‌شود. همچننی اگر افراد مبتلا به بیماری های خونریزی دهنده هستند؛ افسردگی دارند؛ به تازگی دریافت پیوند داشته اند و یا مبتلا به بیماری های تشنجی و فشارخون بالا هستند، نباید از این قرص استفاده کنند. در واقع آنان پزشک خود را از این موضوع مطلع کرده و از روش های دیگری برای درمان استفاده کنند.

ملاتونین در بارداری

هنوز به طور دقیق اطلاعاتی در مورد تاثیر قرص ملاتونین در بارداری وجود ندارد. اما به طور کلی بهتر است افراد در این دوران از این دارو استفاده نکنند. برخی معتقدند که مصرف این دارو در بارداری مقدار آنزیم آنتی استروژن را در بدن بالا می‌برد و همین موضوع بارداری را دچار اختلال می‌کند.

تداخل دارویی با قرص ملاتونین

 

قرص ملاتونین با برخی از داروها تداخل دارد. در واقع مصرف این داروها با یکدیگر منجر به بروز مشکلات زیادی می‌گردد. برخی از این داروها شامل موارد زیر می‌شود.

?داروهای ضدصرع

?آنتی کواگولانت ها

?داروهای فشارخون

?داروهای ضدتشنج

شرایط نگهداری از قرص ملاتونین

بهتر است قرص ملاتونین را دور از دسترس کودکان و حیوانات نگه داشته و دارو را جایی خشک و خنک به دور از گرما و تابش مستقیم نور خورشید نگه دارید.

سخن پایانی

برای درمان مشکلات خواب داروهای زیادی وجود دارد. اما یکی از بهترین و ایمن ترین آنها قرص ملاتونین است. چرا که وابستگی ایجاد نکرده و عوارض جانبی بسیار کمی دارد. اما بهتر است قبل از مصرف آن نیز با متخصص مشورت کرده و از مصرف خودسرانه پرهیز نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینهقرص ملاتونین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

نحوه مصرف داروی ملاتونین به چه صورت است؟

میزان مصرف ملاتونین با توجه به نوع و شدت مشکل فرد متغیر است اما به‌طورمعمول، هر شب، اندکی قبل از خواب یک قرص مصرف می‌شود.

ملاتونین با چه داروهایی نباید استفاده شود؟

معمولاً داروهای مربوط به بیماری دیابت، جلوگیری از بارداری، رقیق‌کننده‌های خون و ضعیف کننده‌های سیستم ایمنی نباید با ملاتونین مصرف شوند. 



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اعتیاد به کوکائین با اینکه به دلیل قیمت بالای آن خیلی رایج نیست؛ اما بسیاری افراد به آن مبتلا شده و مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند. کوکائین ماده‌ای محرک بوده که به شکل‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخلاف تصور عموم این ماده خاصیت اعتیادآوری زیادی داشته و حتی بعد از یکبار مصرف نیز منجر به وابستگی می‌گردد. بسیاری تحت تاثیر همین باور دست به مصرف تفننی آن زده؛ اما بعد از آن دیگر نمی‌توانند میل شدید خود را به مصرف دوباره کنترل نمایند. از طرفی به علت بالابردن تمرکز و حواس بسیاری از دانشجویان مصرف آن را آغاز می‌کنند. این حالت تنها به دلیل کمبود اطلاعات افراد است. از این رو باید در این مورد با یک مشاور مشورت کرده و در صورت واسبتگی آن را ترک نمایند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به کوکائین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  اعتیاد به کوکائین

اعتیاد به کوکائین

نکته جالب اینجاست که به دلیل قیمت بالای این ماده، افراد به سختی به نوع خالص آن را دسترسی دارند. از این رو فروشندگان از این موضوع سواستفاده کرده و به جای کوکائین مواد دیگری را که به این شکل وجود دارند؛ به مصرف کنندگان می‌فروشند. همین موضوع منجر به مصرف بیشتر افراد می‌گردد. و یا در مواردی به دلیل وجود ناخالصی در این ماده، افراد دچار اوردوز و مسمومیت می‌گردند. این ماده هنوزهم در بسیاری از کشورها کاربرد دارویی داشته و در علم پزشکی از آن استفاده می‌شود. اما مصرف تفریحی آن ممنوع بوده و با آن برخورد می‌شود. از این رو اعتیاد به کوکائین تبعات قانونی نیز دارد.

تاریخچه مصرف کوکائین

کوکائین اولین بار در سال 1859 توسط شیمی دانی آلمانی به نام آلبرت نیمان از برگ های کوکا استخراج شد. در آن دوران از این ماده برای مصارف پزشکی و درمانی استفاده می‌کردند. به طوری که فروید جزو اولین افرادی بود که کوکائین را برای درمان افسردگی و اختلالات جنسی تجویز می‌کرد. او حتی در سال 1884 مقاله ای در این مورد منتشر کرده و مصرف کوکائین را تبلیغ کرد.

بعد از این دوره در سال 1886 از برگ کوکا در نوشابه های کوکاکولا استفاده شد که همین فروش آنها را به طور چشمگیری افزایش داد. اما بعد از آن دیگر مصرف غیرمجاز از این ماده آغاز گردید و افراد به تدریج به مصرف این ماده به شکل های مختلف وابستگی پیدا کردند. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک کنید.

خواستگاه کوکائین کجاست؟

کوکائین یکی از قدیمی ترین محرک ها با منشا طبیعی است. به شکلی که هزاران سال قبل از تولد مسیح، اینکاها در آند برگ کوکا را می‌جویدند تا قلب آن را تپش افتاده و در کوهستان بتوانند راحت تر نفس بکشند. بومیان پرو نیز در مراسم های مذهبی نیز از این ماده استفاده می‌کردند. اما بعدها اسپانیایی ها به پرو حمله کرده و این موضوع باعث شد تا مصرف و اعتیاد به کوکائین وارد اروپا نیز بشود.

تفاوت اعتیاد به کوکائین بیس و خام

 

کوکائین انواع مختلفی دارد. با اینکه مصرف آنها نشانه ها و پیامدهای نسبتا مشابهی در افراد ایجاد می‌کند؛ اما این ماده به شکل های متنوعی وجود دارد. کوکائین خام همان نمک هیدروکلراید به شکل پودری است. اما کوک بیس، به کراک گفته می‌شود که در آن آب و مواد دیگر نیز علاوه بر کوکائین وجود دارد. نحوه مصرف این دو ماده نیز با یکدیگر متفاوت است. کوکائین به صورت پودری مصرف شده و استشناق می‌شود. اما کراک دود می‌شود. تاثیر کراک زودتر از کوکائین ایجاد شده و سریع تر هم از بین می‌رود. اما کوکائین برای مدت زمان طولانی تری در بدن باقی می‌ماند.

انواع دیگر کوکائین

علاوه بر کراک که یکی از مشتقات کوکائین است؛ انواع دیگری از این ماده نیز وجود دارد. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شود.

?خمیر کوکا

?پودر سفید

?کوکائین صورتی

? کوکائین مصنوعی

?کوکائین سیاه

?باسوکو یا کوکائین زباله

?کوکائین فلس ماهی

?کوکائین زرد

?کوک قهوه ای

تفاوت این مواد تنها در رنگ و یا اسم نیست؛ بلکه ترکیبات آنها با یکدیگر متفاوت هستند.

کوکائین چطور مصرف می‌شود؟

کوکائین به شکل های مختلفی مصرف می‌شود. بیشتر افرادی که اعتیاد به کوکائین را تجربه می‌کنند از طریق بینی آن را بالا کشیده و یا آن را به لسه های خود می‌زنند. اما این ماده را می‌توان تزریق کرده و یا دود کرد. هرکدام از این روش ها مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با تست کوکائین کلیک نمایید.

پیامدهای اعتیاد به کوکائین

همانطور که گفته شد؛ با اینکه بسیاری از افراد از کوکائین به عنوان راهی برای درمان بیماری های خود استفاده می‌کنند اما این ماده منجر به اعتیاد در آنها شده و به زودی مشکل آنها را تشدید خواهد کرد. برخی از این پیامدها شامل موارد زیر می‌شود.

اثرات کوتاه مدت

بالارفتن انرژی

هوشیار شدن از لحاظ ذهنی

حساس شدن نسبت به محرک های محیطی

تحریک پذیری

بروز نشانه های اختلال پارانوئید

کم شدن اشتها

اثرات بلند مدت

اما این تاثیرات به زودی از بین رفته و افراد دچار پرخاشگری شدید و به طور کلی واکنش های شدید دیگری می‌شوند. در صورت ادامه مصرف این ماده منجر به بروز مشکلات پوستی مختلف، مشکلات قلبی، ابتلا به بیماری های روانی، جنسی، بی خوابی و…می‌شود.

اعتیاد به کوکائین در بارداری

بیشتر زنانی که مبتلا به اعتیاد به کوکائین هستند؛ در سن باروری قرار دارند. از این رو باید تاثیرات این ماده در این دوران و بر سلامت جنین نیز در نظر داشت. حتی اگر زنان قبل از دوران بارداری نیز مصرف این ماده را ترک کرده باشند؛ بازهم احتمال زایمان زودرس، سقط جنین، کمبود وزن شدید کودک در حین تولد و وزن نگرفتن آن بعد از تولد، بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد، بارداری خارج از رحم و… وجود دارد. اگر مادر در دوران بارداری نیز به مصرف خود ادامه دهد؛ نوزاد نیز مبتلا شده و با اعتیاد متولد می‌شود.

مسمومیت و اوردوز با کوکائین

 

مصرف بیش از حد کوکائین با احتمال مرگ همراه است. در واقع مواد محرک از موادی هستند که احتمال اوردوز و مرگ با آنها وجود دارد. اگر فرد بیش از حد از این ماده استفاده کند و یا آن را به همراه مواد دیگر مصرف نماید؛ این حالت را تجربه خواهد کرد. برخی از نشانه های اوردوز شامل نامنظم شدن ضربان قلب، حملات قلبی، تشنج، اختلال در تنفس، سکته مغزی، بالارفتن فشار خون و افزایش دمای بدن و توهم و تحریک شدید است. برای اطلاع از روش های ترک کوکائین کلیک کنید.

ترک اعتیاد به کوکائین

مواد محرک بیشتر وابستگی روانی ایجاد می‌کنند. اما به هرحال در دوران ترک اعتیاد به کوکائین نیز افراد مشکلاتی را تجربه خواهند کرد. همچنین آنان باید دوره سم زدایی را پشت سر گذاشته و بعد از آن دوره نقاهت خود را بگذرانند. بهتر است افراد در این دوران تحت نظر یک پزشک و روانشناس بوده و به طور مداوم نشانه های روانی و جسمانی آنان مورد بررسی قرار گیرد.

تداخل دارویی کوکائین با مواد دیگر

همانطور که در قسمت های قبلی نیز به آن اشاره شد؛ اعتیاد به کوکائین با مصرف برخی از داروها به طور همزمان تداخل ایجاد کرده و بسیار خطرناک است. برخی از این داروهای شامل موارد زیر می‌شود.

?آبماسیلکلیب

?استامینوفن

?استازولامید

?ابیراترون

?آبامتاپیر

?آسبوتولول

سخن پایانی

اعتیاد به کوکائین با اینکه قابل درمان و کنترل است؛ اما به دلیل عوارضی که برای افراد ایجاد می‌کند، موضوع نگران کننده ای است. در بیشتر موارد نیز افراد مصرف آن را به صورت تفریحی آغاز می‌کنند. اما این ماده به شدت اعتیادآور بوده و حتی یکبار مصرف آن نیز تاثیرات خود را خواهد داشت. از این رو باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا برده و حتما از یک روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به کوکائین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

1. آیا کوکائین اعتیادآور است؟

بله؛ کوکائین قوی‌ترین و اعتیادآورترین ماده مخدر شناخته شده در جهان است بااین‌حال به دلیل اینکه وابستگی جسمی به این ماده کم است و اعتیاد به آن بیشتر جنبه روانی دارد بسیاری به اشتباه تصور می‌کنند این ماده اعتیادآور نیست.

2. در صورت اعتیاد یکی از اطرافیان به کوکائین چه باید کرد؟

با توجه به اهمیت موضوع زمان در اعتیاد به کوکائین یا هر ماده مخدر دیگر بهتر است هرچه سریع‌تر برای درمان این مسئله اقدام نمایید؛ اما توجه داشته باشید که حمایت و رفتار مناسب شما با فردی که درگیر اعتیاد به کوکائین شده است اهمیت بسیاری در توانایی وی برای ترک این ماده دارد. شما می‌توانید با کمک گرفتن از متخصصین اطلاعات مناسبی برای شیوه اقدام خود پیدا کنید.

3. چطور متوجه شویم که فردی کوکائین مصرف کرده است؟

مصرف این ماده نتایج قابل مشاهده‌ای در رفتار فرد ایجاد می‌کند ازجمله آن‌ها احساس سرخوشی و پرانرژی بودن بی‌دلیل، پرحرفی، کاهش اشتها و کاهش نیاز به خواب و یا بروز نشانه‌های روانی مانند پرخاشگری و یا توهم و هذیان را می‌توان نام برد.

4. ظاهر کوکائین به چه شکل است؟

این ماده به‌صورت یک پودر سفیدرنگ و نرم است که بویی نداشته اما مزه تلخی دارد. درصورتی‌که این ماده در آزمایشگاه تسویه شده باشد حالت جامد و به صورت خورده سنگ پیدا می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اعتیاد به موبایل یا گوشی امروزه به تبدیل به یکی بحران ها در جوامع شده است. چرا که افراد در سنین و شرایط مختلفی به این حالت مبتلا شده و مشکلات مختلفی را تجربه می‌کنند. در واقع این دسترسی همگانی به این وسایل ارتباطی است که آنها را در معرض چنین چیزی قرار می‌دهد. اما به هرحال عوامل دیگر نیز در این مورد موثر هستند. ما در جنبه های مختلف زندگی خود به استفاده از تلفن همراه و اینترنت نیاز داریم. پس به طور کلی نمی‌توانیم آنها را حذف نماییم. اما بسیار اهمیت دارد که در این مورد اطلاعات کافی را کسب کرده و در صورت وابستگی به این وسیله از مشاور کمک بگیریم. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه  اعتیاد به موبایل یا گوشی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  اعتیاد به موبایل یا گوشی

اعتیاد به موبایل یا گوشی

بسیاری از افراد به این دلیل که اصلا از وجود چنین اعتیادی باخبر نیستند؛ به آن اهمیتی نداده و به دنبال راه درمان نیستند. در واقع آنان نمی‌دانند که استفاده آنها از تلفن همراه شان بیشتر از حد مورد نیاز است. اما زمانی که موبایل وسیله ای جداناپذیر از دست شما می‌گردد و به طور مرتب آن را چک می‌کنید؛ بدین معناست که به آن وابستگی پیدا کرده اید. البته که اعتیاد به موبایل یا گوشی با نشانه های دیگری نیز همراه است که در قسمت های بعدی به ذکر آنها خواهیم پرداخت. افراد در صورت مشاهده چنین نشانه هایی باید حتما از روانشناس در جهت کنترل زمان استفاده از تلفن همراه خود کمک بگیرند. برای آشنایی با تعریف اعتیاد کلیک کنید.

نشانه های اعتیاد به موبایل یا گوشی

 

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ اعتیاد به موبایل یا گوشی با بروز نشانه های مختلفی همراه است. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شود.

?افراد در انجام کارهای دیگر خانه و یا وظایف شغلی شان به مشکل می‌خورند

?انزوا و دوری گزینی از جمع

?سعی در پنهان کردن این موضوع از دیگران دارند

?ترس از دست دادن را تجربه می‌کنند

?زمانی که از موبایل خود دور هستند احساس ترس، اضطراب و وحشت دارند

?زمان های بیکاری خود را با این وسیله سپری می‌کنند

?کارکردن با موبایل خود را به هرکار دیگری ترجیح می‌دهند

?بروز اختلال در خواب و بینایی

پیامدهای اعتیاد به موبایل یا گوشی

ابتلا به اعتیاد به موبایل یا گوشی، با بروز مشکلاتی نیز برای افراد همراه است. افراد تصور می‌کنند که تنها اعتیاد به مواد مخدر است که منجر به بروز مشکلات مختلف می‌گردد. در صورتی که اعتیادهای رفتاری نیز حالتی دقیقا مشابه با اعتیاد به مواد مخدر را ایجاد می‌کنند. در این قسمت به توضیح این مشکلات می‌پردازیم. برای آشنایی با سایر انواع اعتیاد رفتاری کلیک کنید.

برقراری روابط مجازی

اولین و شایع ترین پیامد اعتیاد به موبایل یا گوشی، بیشتر شدن روابط مجازی با دیگران است. در بیشتر موارد این روابط نه تنها هیچ عاقبتی ندارد؛ بلکه افراد را دچار مشکلات مختلفی نیز می‌کند. البته موبایل از این لحاظ که می‌تواند افراد را در فاصله های دور به یکدیگر نزدیک تر کند؛ بسیار وسیله سودمندی است. اما گاهی برخی از افراد از این موضوع هم سواستفاده می‌کنند.

دریافت اطلاعات بیش از حد

اعتیاد به موبایل یا گوشی باعث می‌شود تا هرلحظه حجم زیادی از اطلاعات به افراد رسیده که تقریبا هیچ سودی نیز برای آنها ندارد. این موضوع ظرفیت مفید مغز افراد را از بین برده و منجر به کاهش بهره وری در آنها می‌گردد.

افراط در کار

از آنجایی که اعتیاد و وابستگی به هرچیزی منجر به آزاد شدن هورمون دوپامین در مغز و احساس لذت می‌شود؛ افراد تلاش می‌کنند تا آن رفتار را به صورت مکرر انجام دهند که به لذت اولیه دست یابند. همین موضوع منجر به افراط در کارکردن، قمار و به طور کلی اتلاف وقت در تلفن همراه می‌گردد.

ابتلا به اختلالات روانی مختلف

یکی دیگر از پیامدهای اعتیاد به موبایل یا گوشی، مبتلا شدن به اختلالات روانی مختلف از جمله اضطراب و افسردگی است. در چنین حالتی افراد اعتماد به نفس خود را از دست داده و در مواجهه با شرایط بحرانی احساس فشار بیشتری می‌کنند.

پیامدهای جسمانی

یکی از اصلی ترین پیامدهای اعتیاد به موبایل یا گوشی، ابتلا به بیماری های مختلف جسمانی است. زمانی که افراد غرق در استفاده از تلفن همراه خود می‌شوند؛ ساعت های طولانی در یک موقعیت خاص نشسته و فراموش می‌کنند که بدن شان در شرایط بدی قرار دارد.

اختلال در خواب

همچنین این موضوع خواب آنان را نیز تحت تاثیر قرار داده و به وضوح می‌بینیم که افرادی که مبتلا به این نوع اعتیاد هستند برنامه منظمی برای خواب خود ندارند و یا خواب آنها کیفیت لازم را ندارد.

علت اعتیاد به موبایل یا گوشی

قبل از هرچیزی باید علت اعتیاد به موبایل یا گوشی را بررسی نمود. چرا که در این حالت با از بین بردن دلیل این موضوع، می‌توان نشانه ها را نیز تا حد زیادی از بین برد. بیشتر افرادی که مبتلا به این نوع اعتیاد هستند؛ در حال تجربه افسردگی هستند و یا روابط سالمی با خانواده خود ندارند. از این رو به استفاده از موبایل روی می‌آورند. در جریان درمان این وابستگی باید این مسائل را مورد نظر داشت.

درمان اعتیاد به موبایل یا گوشی

اما اعتیاد به موبایل یا گوشی ، قابل درمان است و می‌توان آن را کنترل نمود. نمی‌توان گفت این موضوع نگران کننده نیست؛ چرا که جنبه های زیادی از زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما به هرحال می‌توان بر آن غلبه کرد. راه های درمانی موثر در این زمینه شامل موارد زیر می‌شود. برای آشنایی با روش‌های ترک و درمان اعتیاد رفتاری کلیک کنید.

شناسایی محرک ها

در ابتدا افراد باید محرک هایی را شناسایی کنند که در اطرافشان آنها را ترغیب به استفاده از گوشی می‌کند. با دور شدن از این عوامل زمینه ساز میل افراد نسبت به گوشی نیز کاهش می‌یابد.

درک تفاوت بین تعامل حضوری و آنلاین

افرادی که مبتلا به اعتیاد به موبایل یا گوشی هستند؛ تصور می‌کنند که تعامل کردن با دیگران با تلفن همراه و به طور حضوری کیفیت یکسانی دارد. در صورتی که اینگونه نبوده افرا در دنیای واقعی می‌توانند روابط بسیار بهتری داشته باشند. همچنین نیازی به پنهان کردن خود پشت صفحه موبایل نیست.

ایجاد مهارت های مقابله ای

چنین افرادی باید بتوانند مهارت های مقابله ای را در خود تقویت کنند تا زمان استفاده از موبایل خود را به حداقل برسانند. زمانی که افراد روحیه صبر و خودداری را در خود بالا ببرند؛ دیگر چنین حالتی ایجاد نمی‌شود.

شناسایی مشکلات اساسی در سبک زندگی

همانطور که گفته شد؛ گاهی این مشکلاتی در زندگی افراد هستند که آنها را در معرض اعتیاد به موبایل یا گوشی قرار می‌دهند. از این رو برای درمان، این مشکلات باید شناسایی و با آنها مقابله شود.

تقویت شبکه پشتیبانی

شبکه پشتیبانی به معنی نزدیکان و اطرافیان فرد است که در این مورد می‌توانند بسیار کمک کننده باشند. آنان باید در این زمینه به فرد معتاد کمک کرده و در کنار او باشند تا این دوران را پشت سر بگذارد.

ترک اعتیاد به موبایل یا گوشی در کودکان و نوجوانان

 

متاسفانه امروزه شاهد ابتلای حجم زیادی از کودکان و نوجوانان به این نوع از اعتیاد هستیم. بسیاری از والدین خواسته یا ناخواسته این وسیله را در اختیار فرزند خود قرار می‌دهند؛ اما طرز استفاده درست از آن را نمی‌آموزند. از این رو آنان نیز به استفاده از آن وابستگی پیدا کرده و به طور کلی از همسالان خود دور می‌شوند و یا دیگر تمایلی به بازی کردن یا تحرک را از دست می‌دهند. در این شرایط باید از روانشناس کودک کمک گرفته و زمان استفاده آنان از تلفن همراه را محدود کرد.

سخن پایانی

اعتیاد به موبایل یا گوشی امروزه به قدری شایع شده است؛ که دیگر افراد آن را جدی نگرفته و به آن اهمیتی نمی‌دهند. اعتیاد به تلفن همراه و یا به طور کلی اعتیادهای رفتاری می‌توانند زمینه ساز ابتلا به انواع دیگری از اعتیاد نیز باشند. از این رو باید در صورت بروز نشانه ها سریعا در این مورد اقدام کرده و از روانشناس کمک گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه  اعتیاد به موبایل یا گوشی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

دل درد نوزاد یکی از مسائل نگران کننده برای والدین است. دلایل مختلفی در بروز این دردها وجود دارد که اصلی ترین دلیل آن، معده درد است. این موضوع زمانی مشخص می‌شود که نوزاد 3 ساعت بی وقفه گریه کند. سیستم گوارش نوزاد در حال رشد است و هر تغییراتی موجب بروز چنین مشکلاتی می‌شود. دل ‌درد نوزاد اغلب به دلیل رفلاکس، نفخ، یبوست و اسهال است. و والدین باید برای کاهش این دردها، روش های مختلفی را بدانند. اما بهترین راه برای رفع درد؛ کمک از متخصصین سلامت است. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دل ‌درد نوزاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  دل درد نوزاد

دل درد نوزاد چرا رخ می‌دهد؟

 

یکی از شایع ترین مشکلاتی که والدین با آن سر و کار دارند؛ دل درد نوزاد است. این دل درد ها دلایل مختلفی دارد و عمده ترین دلیل آن در زمینه معده است. اما به عنوان والد، تصمیم درباره این موضوع که درد نوزاد طبیعی است یا خیر اندکی دشوار است. این دل درد ها در کودکان زیر 12 سال شایع است و در اکثر مواقع بدون درمان بعد از چند روز از بین می‌رود. در این مقاله تمامی جوانب مختلف دل‌ درد نوزاد را بررسی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

نحوه تشخیص دل درد نوزاد

شاید برای والدین این سوال پیش بیاید که چگونه باید دل درد نوزاد را تشخیص داد. زمانی که روده های نوزاد از گاز پر می‌شود؛ شکم حالت متورم به خود می‌گیرد و در برخی موارد کمر کودک خم می‌شود. نشانه های دیگری برای تشخیص دل ‌درد نوزاد وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

? ناتوان در خوابیدن

? کودک شکلک در آورده و محکم پلک هایش را به هم می‌فشارد.

?غذا نخوردن

? اسهال

? بد خلقی

?گریه بیش از حد

? استفراغ

? به خود پیچیدن

?پاهای خود را به داخل جمع می‌کند

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال نشخوار کودک کلیک کنید.

دلایل دل درد نوزاد

 

دل درد نوزاد به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که اغلب بعد از چند روز بدون درمان به صورت خود به خودی از بین می‌رود. در این مقاله عمده ترین دلایل دل‌ درد نوزاد را توضیح داده ایم.

مصرف بیش از اندازه غذا

دلیل دل درد نوزاد گاهی مصرف بیش از اندازه غذا است. اگر بیش از اندازه به کودک غذا بدهید؛ باید انتظار مشکلات گوارشی، درد نفخ، فشار روی شکم و استفراغ را داشته باشید.

تغذیه اشتباه | دل درد نوزاد

یکی از دلایل دل درد نوزاد، تغذیه اشتباه است. اگر نحوه قرار دادن بطری شیر یا پستان مادر را ندانید؛ امکان دارد هوای بسیار زیادی را وارد معده فرزند کنید که همین موضوع درد را افزایش می‌دهد. تعداد زیادی از کودکان با تغذیه اشتباه دچار دل درد های شدید می‌شوند.

بالا رفتن لاکتوز

از دلایل دل درد نوزاد، بالا رفتن لاکتوز است. افزایش لاکتوز زمانی رخ می‌دهد که بیش از اندازه به کودک شیر غنی شده از لاکتوز بدهید. این موضوع باعث می‌شود که فرزند شما به درستی شیر را هضم نکند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترفند بچه داری کلیک کنید.

نفخ که از مادر به کودک منتقل شده

یکی از دلایل دل درد نوزاد، نفخی است که از مادر به کودک منتقل شده است. مادرانی که به فرزندان خود شیر می‌دهند باید در تغذیه بسیار دقت کنند و غذاهای نفخ دار نکنند. مثلا اگر یک مادر گل کلم، پیاز، لوبیا و کلم بخورد؛ ممکن است از راه شیر این نفخ را به فرزند منتقل کند.

سیستم گوارش توسعه نیافته

دستگاه گوارش توسعه نیافته از دیگر دلایل دل درد نوزاد می‌باشد. نوزادان هنوز نحوه غذا خوردن را نمی‎‌دانند و فرایند گوارش کاملی هم ندارند که باعث هضم غذا شود. به همین جهت سیستم گوارش توسعه نیافته دلیل بر دل درد آنها می‌شود.

گاز شکم | دل درد نوزاد

یکی از عمده ترین دلایل دل درد نوزاد، گاز شکم است. این بیماری اغلب در کودکان 1 تا 4 ماه شایع است و به دلیل سیستم گوارش توسعه نیافته ایجاد می‌شود. این گاز ها به تغذیه مشخصی مربوط نیست و در هر دو روش تغذیه (شیر مادر یا شیر خشک) بیماری رخ می‌دهد.

کولیک

کولیک از عمده ترین دلایل دل درد نوزاد می‌باشد که در صورت انسداد روده و باد بیش از اندازه به وجود می‌آید. زمانی که هوای زیادی وارد معده کودک شود و راهی برای دفع این هوا وجود نداشته باشد؛ حجم بالایی از معده را باد تشکیل می‌دهد که در نهایت منجلب به کولیک و دل درد می‌شود.

حساسیت غذایی

حساسیت غذایی از دیگر دلایل دل درد نوزاد می‌باشد. برخی از کودکان به برخی از غذاها یا شیر خشک ها حساسیت معده نشان می‌دهند. که اگر والدین از این موضوع مطلع نباشند و تغذیه اشتباه به کودک بدهند، آلرژی کودک عود کرده و درد بیشتری را تحمل خواهد کرد.

مواد سمی

دل درد نوزاد گاهی به دلیل مواد سمی است. زمانی که فرزند شما دارو، گیاه مواد شیمیایی و از این قبیل موارد را بخورد؛ باید انتظار دل درد را داشته باشیم. و این موضوع حتی در افراد بزرگ سال نیز دل درد به همراه دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گریه کودک کلیک کنید.

مدفوع سفت و خشک | دل‌ درد نوزاد

مدفوع سفت یا یبوست یکی از دلایل دل درد نوزاد می‌باشد. زمانی که در رژیم غذایی، عادات غذایی کودک تغییر ایجاد شود و یا میزان آب مصرفی آن به شدت پایین باشد؛ باید انتظار یبوست و در نهایت دل درد در کودکان را داشته باشیم.

رفلاکس معده

یکی از دلایلی که باعث دل درد نوزاد می‌شود؛ رفلاکس معده است. کودکان بین 1 تا 3 ماه بخشی از غذایی که مصرف می‌کنند را به بیرون تف می‌کنند. دلیل این رفتار وجود دریچه توسعه نیافته بین لوله غذا و معده است. در این حالت گاهی بزاق به گلو و دهان باز می‌گردد که با خود دل درد به همراه دارد.

برای رفع دل ‌درد نوزاد چه کاری باید انجام داد؟

برای رفع دل درد نوزاد روش هایی وجود دارد. این روش ها از درمان های خانگی تا دارو درمانی وجود دارد. اما برخی از این دل درد ها خود به خودی رفع می‌شود و حتی نیاز به درمان ندارد. روشی مانند ماساژ نوزاد نیز به خوبی این درد ها را تسکین می‌دهد و کودک را راحت می‌کند. اما به خاطر داشته باشید که این درد ها اگر پی در پی و دائمی بود حتما از پزشک راهنمایی کنید تا ریشه اصلی درد پیدا شود.

کلام آخر

در این مقاله به طور کل راجع به دل درد نوزاد صحبت کرده ایم. 11 دلیل برای درد دل گفته شد که اگر فرزند شما دچار گریه های شدید بود؛ این دلایل بررسی شود. دل درد از عمده ترین مشکلاتی است که هر پدر و مادر حداقل یک بار به آن درگیر شده اند. در این زمینه برای درمان حتما از پزشک راهنمایی بگیرید و به صورت خود سر از روش های درمانی استفاده نکنید.

توصیه می‌کنیم همانطور که برای سلامت جسم کودک تلاش می‌کنید؛ برای سلامت روان او نیز قدم بردارید. جهت کمک به تربیت و سلامت روانی کودک از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دل‌ درد نوزاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

استعدادیابی نوجوانان و جوانان به روش های مختلفی صورت می‌گیرد. با اینکه بسیاری از افراد معتقدند که این سن برای استعدادیابی دیر است؛ اما نوجوان هنوز هم برای ورود به دنیای بزرگسالی و حتی بازارکار وقت دارد. از طرفی در مورد استعدادیابی هیچگاه دیر نیست. چرا که افراد در هر سنی متوجه ظرفیت درونی خود به درستی شوند؛ می‌توانند از آن بهره برده و حداقل احساس بهتری را تجربه کنند. از این رو نباید در این سنین به طور کلی نسبت به موضوع استعدادیابی بی اهمیت بود. مخصوصا که آنها باید در برهه های مختلف دست به انتخاب رشته زده و یا حتی در آزمونی مانند کنکور شرکت کنند. بهتر است در این مورد اطلاعات خود را بالا برده و حتما از یک روانشناس نوجوان کمک دریافت کنید. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی نوجوانان و جوانان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  استعدادیابی نوجوانان و جوانان با جدیدترین روش ها

لزوم استعدادیابی نوجوانان و جوانان

از آنجایی که ویژگی های شخصیتی ما در دوران نوجوانی تثبیت شده و تا پایان عمر با ما هستند؛ رفتارهایی که در این دوران داریم و کارهایی که انجام می‌دهیم؛ از اهمیت زیادی برخوردار هستند. پس اگر بتوانیم استعدادیابی نوجوانان و جوانان را به درستی انجام دهیم؛ احتمال موفقیت آنها بیشتر شده و به طور کلی می‌توانند از نهایت پتانسیل خود در زمینه های مختلف استفاده نمایند.

در واقع این موضوع هم مانند ویژگی های شخصیتی در این دوران ثابت می‌ماند. آنان در این دوران در ابتدای مسیر ورود به بزرگسالی هستند و اگر از همین ابتدا راه درست را انتخاب کرده و متناسب با همان پیش روند؛ مسیر برایشان بسیار هموارتر خواهد بود. برای اطلاع از راه های استعدادیابی دانش آموزان کلیک نمایید.

سه عامل مهم در استعدادیابی نوجوانان و جوانان

 

در مورد استعدادیابی نوجوانان و جوانان عوامل مختلفی دخیل هستند. این موارد یا باعث شکل گیری استعداد خاصی در آنها شده و یا به استعداد آنها جهت می‌دهد. از این رو آشنایی و توجه کردن به آنها بسیار اهمیت دارد. در این بخش به توضیح این عوامل می‌پردازیم.

امید

خوشبختانه بیشتر نوجوانان و جوانان امید بسیار زیادی داشته و سرشار از هیجانات مختلف هستند. زمانی که آنان به آینده خود امیدوار باشند؛ ایده های زیادی را در ذهن خود پرورانده و سعی می‌کنند در راستای رسیدن به آنها تلاش کنند. به همین دلیل موانع و چالش ها را نیز تحمل کرده و سعی می‌کنند تا راهی برای پیشرفت خود پیدا کنند. پس این موضوع می‌تواند نقش پررنگی در استعدادیابی نوجوانان و جوانان داشته باشد.

سبک دلبستگی

سبک دلسبتگی آنان نسبت به مدرسه، خانواده و اطرافیان نیز در مورد استعدادیابی نوجوانان و جوانان اهمیت دارد. زمانی که آنان به این مفاهیم علاقه داشته و به طور کلی احساس امنیت روانی داشته باشند؛ بیشتر احتمال دارد که به دنبال کشف استعداد خود و استفاده از آن باشند.

خوشبختی

یکی دیگر از عوامل استعدادیابی نوجوانان و جوانان ، اعتقاد به خوشبختی و یا حتی احساس کردن آن در زندگی شان است. زمانی که آنان با این مفهوم آشنا بوده و یا آن را رک کنند؛ بیشتر برای به دست آوردن و یا حفظ آن تلاش می‌کنند. چنین دانش آموزانی افکار مثبتی در مورد همه چیز داشته و به طور کلی خوشبین هستند. پس درراه رسیدن به موفقیت استرس و اضطراب کمتری را نیز تجربه می‌کنند.

سن استعدادیابی نوجوانان و جوانان

همانطور که به آن اشاره شد؛ بسیاری از افراد تصور می‌کنند که دیگر برای استعدادیابی نوجوانان و جوانان دیر شده است. اما آنان هنوز فرصت های زیادی برای زیستن و تجربه کردن دارند. از این رو نباید از این موضوع ناامید شد. اما به هرحال بهتر است که اقدامات مورد نیاز تا قبل سن بلوغ و یا دوران انتخاب رشته و کنکور انجام شود. افراد باید برای رویارویی با این موضوعات آماده باشند و دقیقا بدانند که می‌خواهند در آینده چه کاری انجام دهند. از این رو از سن 12 تا 16 سالگی زمان مناسبی برای اینکار است. برای آشنایی با راه های استعدادیابی شغلی نوجوانان کلیک نمایید.

تلاش کردن بدون استعدادیابی نوجوانان و جوانان

فراموش نکنید که تلاش کردن بدون استعدادیابی نوجوانان و جوانان به شکل درست، نتیجه چشمگیری نخواهد داشت. برخی از والدین تصور می‌کنند که حتی اگر فرایند استعدادیابی را برای فرزند خود انجام ندهند؛ اگر آنها تلاش زیادی کرده و پشتکار داشته باشند؛ موقعیت های زیادی برایشان ایجاد می‌شود. اما در این شرایط تلاش کردن کاملا بی هدف بوده و تنها افراد را خسته و فرسوده می‌کند. از این رو باید مطمئن شویم که آنها در مسیر درستی گام نهاده و از آن لذت نیز می‌برند.

اقدامات لازم در جهت استعدادیابی نوجوانان و جوانان

برای استعدادیابی نوجوانان و جوانان کارهای مختلفی را باید انجام داد. در راستای انجام این اقدامات خانواده ها و نوجوانان باید با یکدیگر همکاری کرده و به شکل درستی آن را انجام دهند.

مراجعه به مراکز روانشناسی

خانواده ها در ابتدا می‌توانند به مراکز روانشناسی معتبر مراجعه کرده و با متخصصین این حوزه صحبت کنند. در زمینه استعدادیابی نوجوانان و جوانان تست های مختلفی نیز وجود دارد که می‌توان از نوجوان آنها را گرفت و یا تحلیل نتایج به استعداد آنها پی برد.

هدایت درونی

یکی دیگر از راه های استعدادیابی نوجوانان و جوانان، اعتماد کردن به احساسات درونی است. در واقع نوجوان باید به این فکر کند که واقعا به چه کاری علاقمند است.

بررسی کردن دوران کودکی

همچنین نگاه کردن به گذشته و دوران کودکی نیز تاثیر زیادی بر فرایند استعدادیابی نوجوانان و جوانان دارد. همه ما در دوران کودکی رویاهایی داشته و یا در انجام کار خاصی مهارت بیشتری از خود نشان داده ایم.

بالابردن خودآگاهی

خودآگاهی و شناخت خود نیز یکی دیگر از کارهایی است که در این راستا به ما کمک می‌کند. افراد باید بینش درستی نسبت به علایق و خواسته های درونی خود داشته باشند. برای اطلاع از ویژگی های اخلاقی نوجوانان موفق کلیک نمایید.

مدیریت میزان و کیفیت معاشرت ها

در دوران نوجوانی، اطرافیان تاثیر زیادی در شکل گیری علایق نوجوان دارند. از این رو باید هم خود و هم والدین در این مورد حساسیت داشته و به این مورد دقت کنند.

سایر روش های برای استعدادیابی در نوجوانان

برخی از دیگر کارهایی که افراد می‌توانند در این زمینه انجام دهند؛ شامل موارد زیر می‌شود.

یادگیری از همه چیز

شناسایی علایق منجصر به فرد در آنها

به عنوان والد الگوی خوبی برای آنها باشید

گرفتن شغل پاره وقت

لذت بردن از فعالیت های فرهنگی

پیدا کردن یک مربی خوب

شرکت دادن نوجوان در تصمیم گیری های مختلف

ترسیم چشم انداز مناسب

به چالش کشیدن فرزند

استعدادهای مختلف در نوجوانان

توجه کردن به دسته بندی هوش در افراد مختلف نیز حائز اهمیت است. در فرایند استعدادیابی نوجوانان و جوانان باید به این موضوع توجه داشته باشیم که هوش و استعداد آنها در کدام بخش بیشتر است. این بخش ها در همه افراد شامل موارد زیر می‌شود.

کلامی زبانی

منطقی ریاضی

دیداری فضایی

موسیقیایی

بدنی جنبشی

طبیعت گرا

میان فردی

درون فردی

فواید استعدادیابی نوجوانان و جوانان

 

به طور کلی استعدادیابی در هر سنی افراد را هدفمندتر کرده و چشم انداز مشخص تری در مورد آینده به آنها می‌دهد. این موضوع در مورد نوجوانان بیشتر متوجه آینده شغلی آنان است. در واقع زمانی که اینکار به درستی و در زمان مناسب برای نوجوانان انجام شود؛ نوجوانان پیشرفت چشمگیر تری در دوران تحصیل خود داشته و از طرفی شغل مناسب خود را نیز راحت تر پیدا می‌کنند. این موضوع در دوران نوجوانی که پر از دوراهی و مسائل گیج کننده است؛ کمک بزرگی به او خواهد بود.

سخن پایانی

استعدادیابی نوجوانان و جوانان در مقایسه با کودکان در سنین پایین کمی ساده تر انجام می‌شود. چرا که آنها خود به طور مستقیم قادر به صحبت کردن در مورد علائق و احساسات شان هستند. همچنین از لحاظ زمانی نیز برای انجام اینکار اصلا دیر نیست و والدین می‌توانند با کمک خود نوجوان و همچنین یک روانشناس آن را انجام دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی نوجوانان و جوانان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ترس از برادر یکی از مواردی است که امروزه بسیاری از دختران و گاها پسران در خانواده ها آن را تجربه می‌کنند. این موضوع مخصوصا زمانی تشدید می‌شود که برادر سن بیشتری داشته باشد. اما به هر حال بروز این احساس در میان اعضای خانواده اصلا نشانه خوبی نبوده و افراد باید در مورد آن کاری کنند. چرا که اعضای خانواده باید به قدری به یکدیگر نزدیک باشند که در مورد مسائل مختلف به راحتی با یکدیگر صحبت کرده و هیچ چیز را از یکدیگر پنهان نکنند. این ترس اگر برطرف نشود؛ در وجود افراد ادامه پیدا کرده و مشکلات زیادی را برایشان ایجاد می‌کند. به همین دلیل بهتر است هم خود برادر و هم اعضای دیگر خانواده در این مورد آگاهی لازم را کسب کرده و در صورت لزوم کمک دریافت کنند. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از برادر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  ترس از برادر 

ترس از برادر

به طور کلی برادرها در خانواده ایرانی نقش مهمی ایفا کرده و منجر به شکل گیری بسیاری از موضوعات می‌شوند. در برخی موارد این والدین هستند به پسر خود اجازه مداخله بیش از حد در امور را داده و حتی منجر به شکل گیری ترس از برادر در دیگر اعضا می‌شوند. باورهای سنتی در این مورد بسیار دخیل بوده و گاهی منجر به بروز مشکلات بسیاری در خانواده ها می‌گردد. به قدری که هنوز هم شاهد قتل ها ناموسی که توسط برادرها صورت می‌گیرد هستیم. حتی گاهی برادر به قدری قدرت می‌گیرد که در مقابل والدین خود نیز می‌ایستد. از این رو والدین باید این موضوع را کنترل نمایند.

علت بروز ترس از برادر

 

توجه کردن به علت بروز ترس از برادر می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در بیشتر موارد افراد از برادر خود می‌ترسند و تمایلی به برقراری راتباط با او را ندارند؛ اما در عین حال علتش را نیز نمی‌دانند. آنان به قدری از ابتدا از برادر خود دور شده اند که حال اصلا دلیل آن را به یاد نمی‌آورند. اما برخی از شایع ترین دلایلی که دوبرادر و یا خواهر و برادر را از هم دور می‌کند؛ شامل موارد زیر می‌شود.‌

  • برابری ارزش برادر با پدر
  • برادر عهده دار ادامه نسل است
  • علاقه بیشتر خانواده به فرزند پسر
  • فشارهای جامعه
  • امتیاز بیشتر برای پسران

برای کاهش ترس از برادر چه کنیم؟

اما چطور می‌توان از بروز ترس از برادر پیشگیری کرده و یا اصلا آن را از بین برد. گاهی این موضوع در خانواده به قدری شدید شده است که اصلا افراد تمایلی برای درست کردن آن ندارند. از طرفی سن آنها و یا شرایط خانوادگی اجازه چنین کاری را دیگر به آنها نمی‌دهد. اما به طور کلی استفاده از این روش ها می‌تواند روابط خانوادگی را ترمیم کرده و افراد را به یکدیگر نزدیک تر کند.

صحبت کردن با برادر

قدم اول در مورد غلبه بر ترس از برادر ، صحبت کردن با او در این مورد است. با اینکه احتمالا برادر به قدری درگیر غرور خود شده و مشغله های زیادی دارد که به این موضوع اهمیت نمی‌دهد؛ اما شما در این مورد پیشقدم شده و تلاش کنید تا به آرامی به او نزدیک شوید.

برقراری رابطه بر پایه صمیمیت و احترام

فراموش نکنید که روابط خواهر برادری همواره باید برپایه صمیمیت در کنار احترام باشد. خواهر و برادرها باید بتوانند با یکدیگر شوخی کرده و اما در عین حال بی‌احترامی نکنند. به طور کلی شوخی کردن رفتاری است که افراد را بیشتر به یکدیگر نزدیک می‌کند. از این رو می‌توانید در ابتدا تلاش کنید تا با برادر خود شوخی های مودبانه ای بکنید.

تفاوت ها را بپذیرید

ترس از برادر گاهی به دلیل تفاوت های اساسی است که میان افراد وجود دارد. اما باید بپذیرید که دخترها و پسرها در هیچ جامعه ای شرایط برابری ندارند و مسئول این قضیه برادر شما نیست. در واقع نباید او را مقصر مشکلاتی بدانید که در حال تجربه کردن آنها بیرون از خانه هستید. وقتی چنین نگرشی داشته باشید؛ دیگر کمتر با برادر خود دچار مشکل خواهید شد.

درمیان گذاشتن احساسات با خانواده

در مورد ترس از برادر ، علاوه بر صحبت کردن با خود او باید با اعضای دیگر خانواده مخصوصا والدین نیز صحبت کنید. احساسات خود را با آنان درمیان گذاشته و آنان را از ناراحتی و استرسی که در حال تجربه اش هستید؛ مطلع نمایید. گاهی والدین اصلا از این موضوع خبر ندارند.

برقراری ارتباط با او

برای غلبه بر ترس از برادر باید سعی کنید که با او ارتباط برقرار کنید. نمی‌توانید بیکار بنشینید و انتظار داشته باشید که روابط بین تان بهبود یابد. سعی کنید وقت بیشتری را با برادر خود گذرانده، در مورد مسائل مختلف با او صحبت کرده و همچنین در امور خود او را دخیل کنید.

کمک کردن به برادر در زمینه های مختلف

گاهی دوری شما از برادر به این دلیل است که او مشغله های زیادی داشته و یا نمی‌تواند از شما کمک بگیرد. در واقع تمایلی به مطرح کردن مشکلش ندارد. در این حالت بازهم شما تلاش کنید که به او نزدیک شوید. به او اطمینان دهید که حتی اگر نتوانید به او کمک کنید؛ می‌توانید در کنارش باشید. اما به او نشان دهید که برای کمک کردن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهید کرد.

عذرخواهی کنید

یاد بگیرید که به شکل درست عذرخواهی کنید. گاهی این رفتارهای اشتباه خود شماست که منجر به ترس از برادر می‌گردد. از این رو اگر کار اشتباهی انجام می‌دهید؛ حتما معذرت خواهی کرده و سعی کنید تا اعتماد او را جلب کنید.

کمک گرفتن از روانشناس

اگر راه هایی را که در قسمت هایی قبلی به آن اشاره شد انجام دادید و نتیجه ای حاصل نشد؛ حتما در این مورد با یک روانشناس مشورت کرده و از او کمک بگیرید. متخصص در ابتدا دلایل شکل گیری این ترس را در شما پیدا کرده و با بررسی روابط خانوادگی به شما و دیگر اعضا کمک می‌کند که ارتباط بهتری با یکدیگر برقرار کنید.

پیامدهای ترس از برادر

 

ترس از برادر که یکی از نزدیک ترین افراد در خانواده به افراد است؛ به مرور منجر به شکل گیری ترس از مسائل دیگر نیز می‌شود. فردی که از برادر خود می‌ترسد؛ معمولا ارتباط درستی با والدین خود نیز ندارد. از طرفی در برقراری روابط بین فردی با دیگران نیز به مشکل خورده و همواره سطح بالایی از استرس را تجربه می‌کند. بسیاری از افراد حتی تا زمانی که ازدواج می‌کنند و از خانواده خود مستقل می‌شوند نیز باز از خانواده خود می‌ترسند. برای جلوگیری از بروز تنفر ار خانواده کلیک نمایید.

سخن پایانی

در بیشتر موارد ترس از برادر در خانواده های ایرانی مسئله ای رایج است. حتی می‌توان در برهه ای از زمان آن را عادی تلقی کرد. مخصوصا وقتی که برادر سن بیشتری از دیگران فرزندان داشته باشد. اما زمانی که این مسئله برای مدت زمان طولانی ادامه یافته و منجر به شکل گیری احساسات دیگر در اعضا شود؛ باید حتما مورد بررسی درمان قرار گیرد. بهتر است خانواده ها در این مورد حتما از یک روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از برادر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

شوگر مامی به زنانی گفته می‌شود که از لحاظ مالی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند و با مردان کوچک تر از خود دوست می‌شوند. اما این یک دوستی ساده نیست. همه افراد از ورود به یک رابطه عاطفی اهدافی دارند که این در مورد هر دو نفر در چنین رابطه ای صدق می‌کند. در بیشتر موارد شوگر بیبی ها به دلیل ثروت و مسائل مادی، تن به چنین رابطه این می‌دهند. در واقع بروز عشق در چنین روابطی، بسیار نادر است. این موضوع امروزه میان جوانان بسیار گسترده شده و در فرهنگ های مختلف نیز وجود دارد. در اینگونه روابط اختلاف سنی دو طرف چشم گیر بوده و باعث بروز مسائل زیادی می‌شود. در این مقاله به بررسی جوانب مختلف این موضوع می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوگر مامی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:   شوگر مامی از کجا پیدا کنیم ؟

شوگر مامی

شوگر در انگلیسی به معنای شکر و مامی نیز مخفف کلمه مادر است که ترکیب این دو به معنی خانم مسنی است که در ازای دریافت توجه و محبت هزینه های زیادی را برای پسر انجام می‌دهد. از آنجایی که زنان، بیشتر از مردان، نسبت به سن خود حساس هستند؛ شاید این موضوع برای خود شوگر مامی هم دشوار بوده و به اواحساس پیری دهد. اما به دلایل مختلفی به چنین روابطی روی می‌آورد. حتی گاهی برخی از آنان متاهل هستند. اما به دلیل اینکه به خود و یا همسرشان ثابت کنند که هنوز هم می‌توانند اغواگر باشند؛ این رابطه را آغاز می‌کنند. برای اطلاع از مزایا و معایب کمک مالی به دوست پسر کلیک کنید.

علت علاقه افراد به داشتن شوگر مامی

 

به طور کلی علت مشخصی برای تمایل افراد به داشتن شوگر مامی وجود ندارد. اما برخی عوامل در این مورد دخیل هستند. به طور کلی این مورد اشکالی ندارد اما کمی غیرمعمول بوده و برای عموم قابل درک نیستو همچنین اگر فرد واقعا به فردی بزرگتر از خودش علاقمند شود؛ اشکالی ندارد اما در بیشتر موارد شکل گیری این روابط به دلیل مسائل مادی است. برای اطلاع از روش های رفتار درست با دوست پسر کلیک کنید.

?عوامل محیطی و خانوادگی

یکی از دلایل تمایل افراد به داشتن شوگر مامی، شرایط محیطی و خانوادگی فرد است. وقتی فرد شاهد اختلاف سنی زیاد والدین خود است و همچنین دوستان او همگی با افراد بزرگتر از خود وارد رابطه شده اند؛ او این موضوع را طبیعی دانسته و بیشتر احتمال دارد که به سمت چنین روابطی برود. از طرفی گاهی اوضاع اقتصادی خانواده است که فرد را برای داشتن چنین روابطی، ترغیب می‌کند.

?هیجان طلبی

یکی دیگراز دلایل برقراری ارتباط با شوگر مامی، هیجان طلبی برخی از جوانان است. آنان می‌خواهند روابط مختلف را امتحان کرده و تجربه کسب کنند. اما این موضوع همیشه پیامدهای خوبی نخواهد داشت. همچنین وقتی طرف مقابل هزینه هایی را انجام می‌دهد؛ در مقابل انتظار دریافت خدماتی را نیز دارد. شاید این رابطه برای پسران فقط جنبه تفریح داشته باشد؛ اما برای زنان، این موضوع مهم بوده و هر کس به دنبال دریافت سودی برای خود است.

?داشتن تجربه بیشتر شوگر مامی ها

برخی پسران مایل به برقراری ارتباط با خانمی هستند که تجربه بیشتری از آنان داشته باشد. این موضوع مخصوصا در مورد رابطه جنسی نیز بیشتر صادق است. این موضوع برخی از افراد را می‌ترساند. اینکه طرف مقابل تجارب و روابط بیشتری از آنها داشته است. اما برای برخی نیز یکی از ملاک های اصلی است و آنها را جذب می‌کند. اما فراموش نکنید که این یک رابطه عادی نیست که دو نفر با یکدیگر زمان زیادی گذرانده و برای آینده برنامه ریزی کنند. در بیشتر موارد این رابطه پنهانی بوده و دو طرف علاقه ندارند تا آن را علنی کنند.

معایب و مزایای داشتن شوگر مامی

رابطه داشتن با شوگر مامی معایب و مزایایی دارد که بهتر است قبل از شروع چنین روابطی از آنها مطلع شده و رابطه را آغاز کنید. بیشترین چیزی که همه افراد در این مورد می‌بینند؛ ثروت طرف مقابل است. در برخی موارد، پسر بعد از پیدا کردن یک شوگر مامی دیگر سرکار نرفته و از لحاظ مالی کاملا تامین می‌شود. اما این ظاهر ماجرا است. البته گاهی پسر از این موضوع راضی بوده و شکایتی ندارد. اما همیشه اینطور نیست. مورد سواستفاده قرار گرفتن طرفین، عدم برخورداری از روابط عاطفی و احساسات، مقایسه شدن با دیگران، احساس ضعف و حقارت و همچنین فشارهای اجتماعی، بخشی از معایب این دسته از روابط است. همچنین برخی معتقدند که شیوع اینگونه روابط، موجب ترویج بی بند و باری شده و آمار خیانت بالا می‌رود.

علت علاقه شوگر مامی به داشتن شوگر بیبی

برای بررسی این موضوع، در ابتدا باید وضعیت تاهل شوگر مامی را در نظر بگیریم. همچنین شوگر بیبی به معنی فردی است که شوگر مامی یا شوگر ددی با او وارد رابطه می‌شود. برخی تصور می‌کنند که فردی که پولدار است از همه چیز بی نیاز بوده و با هر فردی می‌تواند وارد رابطه شود. اما این باور اشتباه است.

چرا که مردان پولدار علاقه زیادی به برقراری ارتباط با شوگر مامی ها را ندارند. و یا از زندگی عاطفی و جنسی خود خسته شده اند و به دنبال تنوع هستند. از طرفی جوانان، بیشتر بر اساس احساسات و هیجانات تصمیم گرفته و راحت تر تن به چنین روابطی می‌دهند. آنها به دنبال برطرف کردن کمبودها و حسرت های دوران جوانی خود هستند به همین دلیل با پسرانی که اختلاف سنی زیادی با آنها دارند؛ وارد رابطه می‌شوند.

ویژگی های شوگر بیبی ها

با اینکه برای شوگر مامی ها ظاهر پسران بسیار اهمیت دارد؛ اما همه چیز نیست. آنها به دنبال فردی هستند که بتواند برای شان وقت گذاشته و به آنها محبت کند. در برخی موارد شوگر مامی ها با چندین شوگر بیبی در ارتباط هستند که نوع ارتباط آنها با هریک از آنها متفاوت است. برای مثال با برخی از آنها در جمع ها حضور پیدا می‌کنند؛ با برخی دیگر تنها در فضای مجازی در ارتباط بوده و گاهی برخی را تنها برای رابطه جنسی انتخاب می‌کنند . ویژگی هر یک از این افراد متفاوت بوده و شرایط گوناگونی نیز دارند. برای مدیریت چنین روابطی معمولا افراد قوانینی وضع کرده و توافق می‌کنند.

شوگر مامی ها به دنبال چه روابطی هستند؟

 

همانطور که گفته شد؛ هدف شوگر مامی از داشتن شوگر بیبی، متفاوت است. اما در بیشتر موارد، آنها به دنبال رفع نیاز جنسی خود هستند. گاهی تصور می‌شود که افراد در دوران پیری، دیگر میل جنسی خود را از دست می‌دهند. اما اینگونه نبوده و آنها پول زیادی را در مقابل این موضوع، خرج می‌کنند. در واقع آنها به طرف مقابل باج داده تا رابطه ادامه پیدا کرده و لذت ببرند. برای اطلاع از نشانه های رابطه تاکسیک کلیک کنید.

سخن پایانی

امروزه روابط متعددی وجود دارد که افراد با توجه به شرایط خود، آنها را شروع می‌کنند. داشتن شوگر مامی و شوگر ددی نیز به طور کلی منعی ندارد. اما فراموش نکنید که در صورت متاهل بودن فرد، خیانت محسوب شده و باعث از هم پاشیدن کانون خانواده می‌گردد. با اینکه حضور و مزایای بودن در چنین رابطه ای کمی وسوسه کننده است؛ اما بهتر است به معایب آن میز فکر کرده و جوانب مختلف را در نظر بگیرید. در این زمینه می‌توانید از یک روانشناس کمک گرفته و تصمیم بهتری بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوگر مامی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

استقلال طلبی نوجوان به منظور عبور فرد از دوران کودکی به بزرگسالی است. البته که این استقلال طلبی از سن 3 سالگی آغاز می‌شود و در نوجوانی بیشتر بروز می‌کند. در این دوران نوجوانان عقاید، سلایق و رفتارهای متفاوت از خانواده بروز می‌دهند. لجبازی بیشتری را از خود به نمایش می‌گذارند. سن نوجوانی یعنی دوری از خانواده و تمایل به عضویت در گروه دوستان است. نوجوان به تدریج با فاصله گرفتن از خانواده به آموزش مهارت های اجتماعی، خودشناسی، تقویت نقاط قوت و … می‌پردازد.

والدین از آنجایی که نمی‌دانند فرزندان در این دوره سنی چه می‌خواهند؛ رفتارهای خوبی از خود نشان نمی‌دهند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که والدین با صبوری و درک به آگاهی بیشتری برسند و در این راه از روانشناس و مشاورین متخصص در زمینه استقلال طلبی نوجوان کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استقلال طلبی نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 021191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  استقلال طلبی نوجوان با 6 روش پرورش دهید

استقلال طلبی نوجوان

 

همه ما دوران نوجوانی را سپری کرده ایم. و با مشکلات دوران نوجوانی آشنا هستید. اما با گذر زمان خواسته های نوجوانان متفاوت می‌شود. انسان ها به طور ذاتی نیازمند استقلال هستند و قصد دارند که برای فعالیت های تنهایی هر کاری را انجام دهند. آنها در سن نوجوانی باید آماده ورود به سن بزرگسالی شوند و با یادگیری مهارت های مختلف این آمادگی صورت می‌گیرد.

والدین برای استقلال طلبی نوجوان باید با درک و صبوری برخورد کنند. معمولا زمانی که این استقلال طلبی با برخورد های تند بروبرو شود، نتیجه ای جز لجبازی نخواهد داشت. او برای ورود به جامعه باید آماده شود و پذیرش مسئولیت های مختلف را داشته باشد. در این راه والدین باید کمک کننده باشند و مانند دوست با فرزندان خود برخورد کنند. این مقاله تمامی جوانب استقلال طلبی نوجوان را سنجیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل نوجوان کلیک کنید.

نشانه های استقلال طلبی نوجوان

انسان ها به طور کل نیاز روانی به کسب استقلال دارند. و تمام تلاش خود را می‌کنند تا مستقل شوند. استقلال به معنی انجام تمامی کارها و مسئولیت ها به تنهایی! مرز های استقلال در نوجوانان با یکدیگر متفاوت است. اما نوجوانانی که قصد مستقل شدن دارند؛ از خود نشانه هایی را بروز می‌دهند که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

? مسئولیت پذیری بیشتر

? دوری از خانواده

?ایجاد باور ها و ارزش های خود

? ورود به گروه همسالان

?کاهش اتکای خود به دیگران

? برخورد با مسائل شخصی به صورت خودکفا

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سرکشی نوجوان کلیک کنید.

مزایای استقلال طلبی نوجوان

استقلال طلبی نوجوان مزایای زیادی به همراه دارد. به همین دلیل است که در برخورد با استقلال نوجوانان والدین را به صبر و درک تشویق می‌کنیم. نوجوانان برای ورود به بزرگسالی باید استقلال کسب کنند تا مهارت های لازم را آموزش ببیند. در این بخش مقاله به مزایا مستقل شدن نوجوانان اشاره کرده ایم.

? افزایش اعتماد به نفس

? مسئولیت پذیر شدن

?افزایش عزت نفس

? آموزش مهارت های اجتماعی

? بهبود قدرت در تصمیم گیری

?متفکر شدن نوجوان

? شناسایی و تقویت نقاط قوت

? ورود مناسب و خوب به دنیای بزرگسالی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیر آمدن نوجوان به خانه کلیک کنید.

روش های پرورش استقلال طلبی نوجوان

والدین در پرورش استقلال طلبی نوجوان نقش بزرگی دارند. به همین جهت پیشنهاد می‌شود که برای کمک به نوجوان خود از روش های زیر استفاده کنید.

? احترام به عقاید فرزند

هیچ والدی نباید عقاید خود را به فرزندان خود تحمیل کند. و برای تقویت استقلال طلبی نوجوان بهتر است که به عقاید فرزند احترام بگذارید. احساسات فرزند خود را درک کنید و کمک کنید تا تغییرات اجتماعی، روحی، روانی و عاطفی را سپری کند. والدینی که با احساسات فرزندان خود هماهنگ می‌شوند؛ روش مدیریت و درک احساسات را نیز به فرزندان خود آموزش می‌دهند.

? آزادی مناسب به فرزند

یکی از روش های تقویت استقلال طلبی نوجوان، آزادی دادن به فرزند است. زمانی که برای نشان دادن توانایی های خود در تلاش هستید؛ عشق و محبت خود به فرزند را نادیده نگیرید. روابط والد و فرزندی مناسب به افزایش اعتماد به نفس نوجوان کمک می‌کند. در این شرایط نوجوان رفتار مناسب تری از خود نشان خواهد داد.

? آموزش مدیریت مالی

آموزش مدیریت مالی یکی از مهم ترین روش های تقویت استقلال طلبی نوجوان است. باید به نوجوان آموزش دهید که چگونه پول خود را پس انداز کند و برای هر قسمت از فعالیت های خود چع مقدار پول در نظر بگیرد. با این آموزش نحوه مدیریت مناسب پول را به فرزند آموزش خواهید داد.

? آموزش صبر

آموزش صبر به کودک؛ نوجوان و افراد در سنین مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. همه افراد در تمامی مراحل زندگی خود باید صبر داشته باشند تا به نتیجه مطلوب برسند. به همین دلیل باید صبوری و درک را به فرزند خود آموزش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت نوجوان کلیک کنید.

? تعیین قوانین

برای تقویت استقلال طلبی نوجوان باید قوانین و مزر تعیین کنید. برای ارتباط، محدودیت ها، مسئولیت ها و وظایف نوجوان خود مرز مشخصی را تعیین کنید تا نوجوان دچار سردرگمی نشود. قوانین منزل رفتار و فعالیت های فرزند شما را ایمن نگه می‌دارد.

? ابراز محبت را فراموش نکنید

جهت پرورش و تقویت استقلال طلبی نوجوان، ابراز محبت را فراموش نکنید. همه والدین باید در تمامی سنین احساسات خود را به فرزندان نشان دهند. حمایت های بی دریغ والدین، نشان عشق و علاقه و … کمبود های نوجوان را ارضا می‌کند و نوجوان برای دریافت توجه و محبت به دیگران وابسته نمی‌شود.

نقش والدین در حمایت از استقلال طلبی نوجوان چگونه باشد؟

 

والدین باید در استقلال طلبی نوجوان درک بالایی داشته باشند و به نکات زیر توجه کنند تا نوجوان با شکست روبرو نشود.

➰دوست داشتن شخصیت واقعی نوجوان

➰ تحمل پرخاشگری های نوجوان

➰نادیده نگرفتن مهارت ها و دستاوردهای نوجوان

➰ رفتار نکردن مانند کودک بی دست و پا

➰ وابسته نکردن فرزند به خود

➰احترام به ایده های نوجوان

➰ مسخره کردن ترس های او

➰دور از دسترس نشمردن ایده های او

کلام آخر

دوران نوجوانی و بلوغ برای همه رخ داده است و همه ما با مشکلات این دوران آشنایی داریم. به همین دلیل بهتر است که شرایط نوجوان خود را درک کنید و استقلال طلبی نوجوان را مورد حمایت قرار دهید. بهتر است که نوجوان خود را در تمامی شرایط مورد حمایت خود قرار دهید تا برای رفع نیازهای خود به دیگران وابسته نشود. در این راه نیز حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : جمعه 26 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اعتیاد برادر یکی از مشکلات رایج در فضای خانواده محسوب می‌شود. به طور کلی هریک از اعضای خانواده که به اعتیاد گرفتار باشند؛ تاثیر آن بر کل خانواده مشهود است. اعتیاد باعث بروز مشکلات زیادی در خانواده و حتی جامعه می‌شود. قطعا اعضای خانواده تمام تلاش خود را در این زمینه می‌کنند. اما در زمینه ترک اعتیاد، انگیزه و اراده فرد نیز بسیار اهمیت دارد. از آنجایی که خواهر و برادرها ارتباط نزدیک تری با یکدیگر دارند؛ دریافت کمک و حمایت از طرف آنها برای فرد معتاد، موثرتر خواهد بود. حتی گاهی اولین افرادی که متوجه این موضوع می‌شوند؛ خواهر و برادرها هستند. به همین دلیل باید به جای سخت گرفتن به خواهر و برادر معتاد خود و یا همدستی علیه آنها با اقداماتی به آنها کمک کنند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد برادر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  اعتیاد برادر | با برادر معتادم چه کنیم ؟

اعتیاد برادر

در بیشتر موارد مشاهده علائم اعتیاد در ابتدا توسط خانواده انجام می‌گیرد. اعتیاد برادر نیز می‌تواند توسط دیگر اعضا تشخیص داده شود؛ اما بهتر است خانواده برای اطمینان از این موضوع از یک متخصص کمک بگیرند. با اینکه افراد به سختی راضی به مراجعه به پزشک یا روانشناس می‌شوند؛ اما اینکار ضروری بوده و همچنین روش های مختلفی در این زمینه وجود دارد.

در قدم اول فراموش نکنید که اجبار فرد به انجام اینکار، تنها اوضاع را پیچیده تر می‌کند. به همین دلیل برخوردی آرام و منطقی با او داشته و حسن نیت خود را نشان دهید. گاهی اعضای خانواده فرد معتاد را به طور کلی طرد می‌کنند که این موضوع سبب بروز مشکلات بیشتری می‌شود. برای اطلاع از تاثیرات اعتیاد پدر و مادر کلیک کنید.

علل اعتیاد برادر

 

از طرفی اعتیاد برادر به مواد مخدر و یا حتی انجام رفتاری خاص، به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. همچنین با شناسایی این دلایل، کمک کردن به او آسان تر خواهد شد. برخی از این علل، شامل موارد زیر می‌شوند.

?محیط نامناسب

وقتی فرد در محیط نامناسبی بزرگ می‌شود و یا زندگی می‌کند؛ احتمال گرایش او به اعتیاد و رفتارهای دیگر، بیشتر است. گاهی اعتیاد برادر به دلیل اعتیاد یکی دیگر از اعضای خانواده اوست. و وقتی همه اعضای خانواده پاک شوند و اطرافیان فرد نیز مبتلا به اعتیاد نباشند؛ میل افراد برای مصرف دوباره یا بازگشت به اعتیاد، کاهش می‌یابد. به همین دلیل برقراری محیطی امن و آرام برای برادر معتاد بسیار حائز اهمیت است. برای اطلاع از دلایل اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

?ابتلا به اختلالات روان یا بیماری های جسمانی

در برخی موارد اعتیاد برادر به علت ابتلا به بیماری های جسمانی و یا اختلالات روان و شخصیت، آغاز می‌شود. بسیاری از افراد برای تسکین دردهای جسمانی از مواد مخدر استفاده می‌کنند.و یا ابتلا به برخی از بیماری های روان و شخصیت بیشتر افراد را مستعد اعتیاد می‌کند. شناسایی این موضوع و همچنین برطرف کردن آن در مورد برادر، بسیار مهم است.

نحوه برخورد با اعتیاد برادر

 

بعد از اینکه از اعتیاد برادر اطمینان حاصل کردید و یا دلایل آن را بررسی نمودید؛ بهتر است در این زمینه اقداماتی انجام دهید. منظور از اقدامات، مجبور کردن او به ترک اعتیاد نیست. افراد معتاد تا از حمایت دیگران مطمئن نشوند؛ فرایند ترک را آغاز نمی‌کنند. و یا آن را نیمه کاره رها کرده دوباره مصرف را شروع می‌کنند. برخی از راهکارهایی که خانواده ها می‌توانند به کار گیرند؛ شامل موارد زیر می‌شود.

پذیرش و کمک به او

معمولا خانواده ها بعد از اطلاع از اعتیاد برادر و یا اعضای دیگر، دست به انکار می‌زنند. آنها نمی‌توانند این موضوع را باور کنند. اما در قدم اول باید این شرایط را پذیرفته و برادر خود را درک کنید. به دلایلی او را در معرض اعتیاد قرار داده است؛ فکر کرده و او را قضاوت نکنید. این فرایند احتمالا مدتی زمان ببرد. همچنین اعضای خانواده در این دوران فشار روانی زیادی را تحمل خواهند کرد. اما بهتر است در این مورد منطقی فکر کرده و به جای جنگیدن با او، از او حمایت کنید. به او یادآوری کنید که حتی در صورت اعتیاد نیز برای او احترام قائل هستید و او را دوست دارید.

اعتیاد برادر | جلب اعتماد برادر

معمولا افرادی که گرفتار اعتیاد هستند؛ بسیار نسبت به اطرافیان خود بدبین بوده و شکاک هستند. به همین دلیل برای برطرف کردن اعتیاد برادر، در ابتدا باید اعتماد او را جلب کنید. به او اطمینان دهید که به او آسیب نمی‌زنید و همواره در کنار او هستید. جلب اعتماد فرد معتاد کمی نیاز به زمان دارد. همچنین در این زمینه باید استمرار داشته و ثابت قدم باشید. برای آشنایی با دلایل بروز اعتیاد در نوجوانان کلیک کنید.

آرام کردن شرایط محیطی

همانطور که گفته شد، محیط در مورد اعتیاد برادر بسیار موثر است. از همین رو سعی کنید فضایی آرام و امن برای او فراهم کنید. حتی موضوع اعتیاد نیز باعث بروز تنش های زیادی در محیط خانه می‌شود. که همین موضوع فرد را رنجانده و باعث مصرف بیشتر توسط او می‌شود. حتی افراد برای شروع فرایند ترک در خانه نیز باید آرامش داشته باشند. بهتر است عوامل استرس زا و یا هیجان آور را از فرد دور کرده و از تنش جلوگیری کنید.

برخورد آرام با اعتیاد برادر

اعضای خانواده باید در برخورد با اعتیاد برادر، بسیار با احتیاط عمل کنند. فراموش نکنید که بروز برخی از رفتارها از یک فرد معتاد طبیعی است. به همین دلیل نباید به این خاطر با او برخورد شدید کرد. اعتیاد با تاثیر بر مغز، کارکردهای شناختی افراد را مختل می‌کند. به همین دلیل او تا حد زیادی کنترلی برای رفتارهایش ندارد. باید این موضوع را پذیرفته و از بروز واکنش های نامناسب جلوگیری کنیم. چرا که این برخوردها فرد را بیشتر آسیب پذیر می‌کند.

حمایت از خانواده او

در شرایطی که برادر، خود ازدواج کرده و تشکیل خانواده داده است؛ باید در این شرایط، از خانواده او نیز حمایت کرد. قطعا اعتیاد برادر، خانواده او را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل باید به روش های مختلف به خانواده او کمک کرد و حتی از این عامل به عنوان انگیزه ای برای ترک ستفاده کرد. باید به برادر مسئولیت های او در قبالش خانواده اش را یادآوری کرده و او را تشویق کنیم. از طرفی خانواده او نیز باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

کمک گرفتن از مشاور برای ترک اعتیاد

کمک گرفتن از مشاور در مورد اعتیاد برادر بسیار موثر است. از طرفی می‌توانید نحوه برخورد موثر با او را آموخته و از طرفی دیگر برای فرایند ترک اعتیاد او از روانشناس کمک بگیرید. به طور کلی در این فرایند، اعضای خانواده و اطرافیان فرد نیز، نیاز به دریافت کمک های روانشناختی دارند. چرا که این دوران هم برای خود فرد و هم دیگران از لحاظ روانی بسیار دشوار است.

سخن پایانی

اعتیاد برادر زمینه ساز اعتیاد دیگر اعضا و همچنین بروز مشکلات زیادی است. از همین جهت، داشتن اطلاعاتی در این زمینه و همچنین پیشگیری به موقع از آن بسیار مهم است. برخورد با فرد معتاد مخصوصا اگر از اعضای خانواده باشد؛ دارای اصولی است که با رعایت آنها، به فرد کمک زیادی می‌شود. به همین دلیل کمک گرفتن از متخصصین مختلف از جمله روانشناس، بسیار اهمیت دارد. بهتر است همه اعضای خانواده با یکدیگر همکاری داشته و در این زمینه به یکدیگر کمک کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد برادر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : جمعه 26 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تست اعتیاد به کوکائین به شکل های مختلفی انجام می‌شود. با اینکه کوکائین ماده مخدر گرانی محسوب شده و افراد کمتری قادر به تهیه و مصرف آن به صورت مکرر هستند؛ اما متاسفانه امروزه آمار استفاده از آن بسیار بالا رفته است. به همین دلیل احتمالا افراد در شرایط مختلف مجبور به انجام تست های تشخیصی مربوط به این ماده قرار بگیرند. از طرفی برخی از تست های اعتیاد نیز آیتم مربوط به تشخیص این ماده را دارند. از این رو بهتر است اطلاعات لازم را در مورد آن کسب کرده و همچنین برای درمان اعتیاد به آن نیز اقدام نمایند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست اعتیاد به کوکائین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  تست اعتیاد به کوکائین

تست اعتیاد به کوکائین

کوکائین ماده ای روان گردان محسوب می‌شود که جزو دسته محرک هاست. این ماده به صورت شیمیایی و صنعتی تولید می‌شود از این رو خاصیت اعتیادآوری بالایی داشته و از طرفی عوارض جانبی بیشتری نیز برای افراد ایجاد می‌کند. از این رو بسیاری از خانواده ها نگران اعتیاد همسر و یا فرزندان خود به این ماده بوده و از روش های مختلفی نیز برای اطلاع از این موضوع استفاده می‌کنند. از آنجایی که مصرف این ماده در کشور ما رایج نیست کیت های تشخیص فوری این ماده وجود نداشته و افراد نمی‌توانند در خانه اینکار را انجام دهند. اما در صورت رضایت و تمایل خود افراد می‌توانند به آزمایشگاه مراجعه کرده و با دستور پزشک این آزمایش را انجام دهند. برای آشنایی بیشتر با مواد محرک کلیک نمایید.

مدت زمان ماندگاری کوکائین در بدن

 

زمانی که افراد از کوکائین استفاده می‌کنند؛ این ماده در بدن آنها برای مدت زمان طولانی باقی مانده و آثار آن می‌توان به این موضوع پی برد. اما این زمان بسته به مورد بخش های مختلف بدن و همچنین دوز مصرفی افراد متفاوت است. معمولا بعد از مصرف، این ماده در ادرار به مدت 3 الی 4 روز و در خون یک الی دو روز باقی می‌ماند. از طرفی با آزمایش بر روی موی افراد حتی تا سه ماه بعد نیز می‌توان مصرف این ماده را تشخیص داد. این ماده در بزاق افراد نیز تا 19 ساعت باقی می‌ماند.

عوامل موثر در مدت زمان ماندگاری کوکائین در بدن

البته عوامل مختلفی بر مدت زمان ماندگاری این ماده بر بدن و تست اعتیاد به کوکائین تاثیر می‌گذارد. میزان مصرف این ماده و همچنین خلوص آن دو عامل تاثیر گذار در این مورد هستند. زیرا هرچه فرد مقدار بیشتری از این ماده مصرف نماید؛ خروج آن از بدن کار دشوار تری است. پس برای مدت زمان بیشتری باقی می‌ماند. زمانی که افراد به کوکائین اعتیاد پیدا کرده و هربار مجبور به مصرف مقدار بیشتری هستند؛ بدن سازوکار خود را برای دفع این ماده تقریبا از دست می‌دهد. از طرفی هرچه ماده مخدر خالص تر باشد؛ تاثیرات قوی تری بر بدن داشته و طبیعتا برای مدت زمان طولانی تری نیز باقی می‌ماند. برای دریافت درمان و ترک اعتیاد کلیک کنید.

نحوه مصرف

در بیشتر موارد کوکائین که به شکل پودر سفید رنگی است؛ به صورت تدخینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما آن را به شکل های دیگری نیز می‌توان مصرف نمود. با تزریق کوکائین به بدن بیشترین میزان لذت به افراد دست می‌دهد. در این حالت نیمه عمر ماده در بدن پنج دقیقه بوده و ظرف نیم ساعت نیز اثر آن از بین می‌رود. اما مصرف آن به صورت استنشاقی بین 10 تا 30 دقیقه اثر خود را می‌گذارد؛ اما برای مدت زمان طولانی تری نیز می‌توان لذت آن را تجربه کرد که تقریبا سه ساعت است. برخی کوکائین خالص را تدخین می‌کنند که در این حالت نیز نیمه عمر آن 45 دقیقه بوده و بیش از چهار ساعت طول می‌کشد تا از بدن خارج شود.

نشانه های اعتیاد به کوکائین

مصرف کوکائین با بروز نشانه های مختلفی در افراد همراه است. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شود. توصیه می کنیم مقاله علائم اعتیاد را مطالعه نمایید.

بروز اختلال در خواب و مبتلا شدن به انواع اختلالات خواب

توهم

اختلال در اشتها و بی میل شدن نسبت به غذا

بالا رفتن ریتم تنفسی

بالا رفتن میزان فشار خون و ضربان قلب

تعریق بیش از حد

تحریک پذیری و حساسیت از نظر روانی

گشاد شدن مردمک چشم

افزایش تمرکز بیش از حد بعد از مصرف

رنگ پریدگی

بیشتر شدن انرژی افراد

روش های مختلف تست اعتیاد به کوکائین

در ابتدا این موضوع را در نظر داشته باشید که برای انجام تست اعتیاد به کوکائین افراد باید رضایت کامل داشته باشند. هیچگاه نباید افراد را مجبور به انجام اینکار کرده و یا به صورت پنهانی اینکار را انجام داد. از طرفی آیتم مربوط به این ماده در همه آزمایش های اعتیاد نبوده و باید به طورجداگانه برای آن درخواست نمود. اما به این آزمایش به روش های مختلفی صورت گرفته در هرصورت نتایج آنها معتبر است. رای آشنایی با سایر انواع تست اعتیاد کلیک کنید.

خون

این روش آزمایش برای زمانی مناسب است که مدت زمان کوتاهی از مصرف فرد گذشته باشد. در غیر این صورت نمی‌توان از این روش استفاده نمود. اما در عوض آزمایش خود بسیار دقیق بوده و حتی مقدار اندک این ماده را در خون نیز تشخیص می‌دهد.

مو

با اینکه این روش نسبت به سایر روش های تست اعتیاد به کوکائین پرهزینه تر است؛ اما تا سه ماه بعد از مصرف این می‌توان متوجه این ماده در بدن شد.

ادرار

رایج ترین نوع تست اعتیاد به کوکائین، ادرار است. این روش ارزان تر از بقیه روش ها بوده و همچنین باید در مدت زمان کوتاهی بعد از مصرف نیز صورت گیرد.

بزاق یا عرق

زمانی که استفاده از روش های دیگر تست اعتیاد به کوکائین مقدور نباشد؛ از این روش استفاده می‌شود. جواب این تست نیز در صورت گذشت مدت زمانی کوتاه بعد از مصرف امکانپذیر خواهد بود. معمولا در اداره پلیس و آگاهی از این روش استفاده می‌کنند.

کابردهای تست اعتیاد به کوکائین

 

در بیشتر موارد از تست های اعتیاد برای ازدواج و یا استخدام در ارگان های مختلف استفاده می‌شود. در شرایط اورژانسی نیز گاهی متخصصین این تست را تجویز می‌کنند تا از طریق آن بتوانند از ماده ای که فرد مصرف کرده مطلع شوند و یا داروهای تجویزی را بر اساس آن تنظیم کنند. برای اطلاع از راه های ترک اعتیاد به مواد محرک کلیک کنید.

تفسیر پاسخ های تست اعتیاد به کوکائین

تست اعتیاد به کوکائین به سه شکل وجود دارد. منفی، مثبت یا نامعتبر. اما در مورد جواب مثبت یا منفی لزوما به این معنا نیست که فرد حتما از کوکائین مصرف کرده و یا نکرده است. در برخی مواقع این جواب ها کاذب هستند. بدین معنی که احتمال دارد فرد جواب تست خود را دستکاری کند و یا به دلیل مقدار ناکافی از این ماده در بدن جواب تست منفی شده باشد. در این شرایط نیاز به تکرار مجدد آزمایش و یا تغییر روش آن وجود دارد. برای آشنایی با راه های مختلف ترک اعتیاد به کوکائین کلیک نمایید.

سخن پایانی

در صورتی که جواب تست اعتیاد به کوکائین در افراد مثبت شده و یا شاهد بروز نشانه های مصرف این ماده در آنها هستید؛ حتما از متخصص کمک گرفته و برای درمان اقدام نمایید. ترک مواد مخدر کمی دشوار است. چرا که افراد بیشتر از نظر روانی به آنها وابستگی دارند. اما با روش های مختلفی امکانپذیر بوده و افراد حتما باید به طور همزمان از یک روانشناس و پزشک کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست اعتیاد به کوکائین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

1. بهترین روش برای تست اعتیاد به کوکائین چیست؟

بهترین روش بررسی نمونه موی فرد است زیرا اثرات مصرف کوکائین تا حدود سه ماه در موی فرد باقی می‌ماند؛ اما با توجه به هزینه بالای این تست معمولاً از تست نمونه ادرار به‌عنوان گزینه جانشین استفاده می‌شود.

2. تا چه مدت پس از مصرف کوکائین، اعتیاد به این ماده در تست‌ها قابل بررسی است؟

تا 3 ماه پس از مصرف کوکائین نیز از طریق بررسی نمونه موی سر می‌توان استفاده از این ماده را ردیابی کرد. همچنین آزمایش نمونه ادرار می‌تواند مصرف کوکائین تا 4 روز قبل را تشخیص دهد.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : جمعه 26 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اعتیاد کودک به بازی های کامپیوتری امروزه تبدیل به موضوعی طبیعی شده و حتی گاها خود والدین آنها را تشویق به انجام چنین کاری می‌کنند. باید این واقعیت را پذیرفت که به دلیل زندگی در عضر تکنولوژی، سبک زندگی و حتی بازی های کودکان نیز تغییر کرده است و آنان به موضوعات دیگری علاقه مند هستند. البته ابن بدان معنا نیست که بروز اعتیاد های رفتاری در آنان امری طبیعی است. اما به هر حال آنان دیگر به اندازه نسل قبلی از انجام بازی های فیزیکی لذت نمی‌برند. از این رو باید والدین در این مورد آگاهی لازم را کسب کرده و تنها مدت زمان استفاده از این بازی ها را در آنها محدود کرده و با کمک روانشناس پیامدهای آن را به حداقل برسانند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد کودک به بازی های کامپیوتری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.ش

منبع:  اعتیاد کودک به بازی های کامپیوتری

اعتیاد کودک به بازی های کامپیوتری خطرناک است؟

براساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است؛ والدین بیشتر نگران مدت زمانی هستند که کودکانشان صرف انجام بازی های کامپیوتری می‌کنند و نه پیامدهای ناشی از آن. اعتیاد کودک به بازی های کامپیوتری تا حد زیادی می‌تواند نگران کننده و حتی خطرناک باشد. مخصوصا زمانی که کودک از سنین پایین درگیر انجام چنین بازی هایی می‌گردد؛ مهارت های اجتماعی لازم را نیاموخته و مشکلات رفتاری مختلفی را تجربه می‌کند. پس اگر برخورد درستی با این موضوع صورت نگیرد؛ مشکلات مختلفی در انتظار کودکان و حتی خانواده ها است. برای جلوگیری از این موضوع حتما درباره اشتباهات تربیتی والدین بخوانید.

علت اعتیاد کودک به بازی های کامپیوتری

اصلی ترین دلیل اعتیاد کودک به بازی های کامپیوتری عدم آموزش و مدیریت صحیح از طرف والدین است. انجام چنین بازی هایی از طرف کودکان اجتناب ناپذیر است. اگرچه برخی از کودکان به طور ذاتی علاقه بیشتری به انجام بازی های کامپیوتری دارند. اما به هر حال آنان نیاز دارند تا اوقات فراغت خود را پر کرده و هیجان خود را تخلیه کنند. زمانی که دیگران روش مناسب تری را برای آنان در نظر نگیرند؛ کودکان هم روش های دیگر را ترجیه می‌دهند. بعد از مدتی به آنها وابستگی نیز پیدا می‌کنند. برای آشنایی با نحوه برنامه ریزی در استفاده کودک از موبایل کلیک کنید.

نشانه های اعتیاد کودک به بازی های کامپیوتری

 

اعتیاد کودک به بازی های کامپیوتری مخصوصا زمانی که این حالت شدت می‌یابد؛ با بروز نشانه هایی همراه است. توجه به این نشانه ها و تشخیص آنها می‌تواند علامت هشداردهنده ای در مورد اعتیادهای رفتاری باشد؛ که والدین حتما باید آنها را پیگیری نمایند. در این قسمت به توضیح این نشانه های می‌پردازیم.

ابتلا به سندرم تونل کارپال

یکی از اصلی ترین نشانه های ابتلا به اعتیاد کودک به بازی های کامپیوتری، ابتلا به این سندرم است. که در آن کودک نشانه هایی مانند درد، گزگز، بی حسی در دست، انگشتان و مچ دست خود را تجربه می‌کند. حتی برخی از بزرگسالان نیز در اثر کار بیش از حد این حالت را تجربه می‌کنند. اما بروز این نشانه ها از دوران کودکی کمی نگران کننده است.

بروز رفتارهای خشونت آمیز

زمانی که بازی هایی که کودک انجام می‌دهد؛ مناسب سن او نبوده و یا بیش از حد در معرض آنها قرار گیرد؛ به مرور رفتارهای پرخاشگرانه ای از خود بروز می‌دهد. به طور کلی در بیشتر موارد شاهد نشانه های اعتیاد کودک به بازی های کامپیوتری در رفتار او به وضوح هستیم.

بروز اختلال در مهارت های اجتماعی مانند دوست یابی

چنین کودکانی در بیشتر موارد روابط اجتماعی قوی نداشته و تقریبا هیچ دوستی ندارند. آنها حتی تمایلی به داشتن دوست نیز ندارند. در برخی موارد کودک به دلیل مهارت نداشتن در دوست یابی است که به سمت بازی های کامپیوتری پناه می‌برد. و یا در اثر ابتلا به این نوع از اعتیاد دوستان خود را به طور کلی از دست می‌دهد.

عدم تمایل به حضور در فعالیت های آکادمیک و آموزشی

اعتیاد کودک به بازی های کامپیوتری باعث می‌شود که آنان گوشه گیر شده و تمایلی به حضور در جمع های مختلف نداشته باشند. آنان حتی از رفتن به مدرسه نیز فراری هستند.

بازی کردن بی وقفه

طبیعی است که در صورت اعتیاد کودک به بازی های کامپیوتری، آنان به صورت بی وقفه بازی کرده و ساعات طولانی را درگیر این کار هستند. گاهی حتی غذا نیز نمی‌خورند و تنها بازی می‌کنند.

پیامدهای اعتیاد کودک به بازی های کامپیوتری

اعتیادهای رفتاری نیز مانند اعتیاد به مواد مخدر منجر به بروز مشکلاتی در افراد می‌گردد. این عوارض هم بر وضعیت جسمانی تاثیر گذاشته و هم روانی.

مشکلات روانی

پیامدهای روانی اعتیاد کودک به بازی های کامپیوتری شامل موارد زیر است:

کم شدن عزت نفس

توانایی محدود در برقراری ارتباطات اجتماعی

نداشتن مهارت حل مسئله

افت تحصیلی

مشکلات جسمانی

مبتلا شدن به میگرن

خسته شدن چشم

نداشتن انرژی در طول روز

عدم رسیدگی به بهداشت فردی

آسیب های اجتماعی

اما این موضوعات تنها متوجه خود کودکان نیست. بلکه پیامدهای اجتماعی نیز دارد. در چنین شرایطی روابط خانوادگی نیز دچار مشکل شده و به دلیل اینکه کودک بسیار منزوی و گوشه گیر می‌گردد؛ پیامدهای اجتماعی مختلفی نیز بروز می‌کند. از طرفی افرادی که مبتلا به اعتیادهای رفتاری هستند؛ بیشتر در معرض اعتیاد به مواد مخدر و الکل نیز قرار می‌گیرند.

جلوگیری از اعتیاد کودک به بازی های کامپیوتری

اعتیاد کودک به بازی های کامپیوتری موضوعی نیست که به راحتی بتوان از آن جلوگیری نمود. اما بهترین راه، مداخله کردن در این مورد از همان ابتدا است. اگر والدین از زمانی که این امکانات را در اختیار فرزند خود قرار می‌دهند قوانینی نیز در این مورد داشته باشند؛ احتمال بروز وابستگی به حداقل می‌رسد. همچنین بهتر است قبل از خریداری هرچیزی در ابتدا فرهنگ سازی و آموزش های لازم در مورد آن صورت گیرد. برای جلوگیری از بروز این مسائل حتما در زمینه تربیت کودک مطالعه بفرمایید.

درمان اعتیاد کودک به بازی های کامپیوتری

 

فراموش نکنید که اعتیاد کودک به بازی های کامپیوتری مانند سایر انواع اعتیاد قابل درمان است. در این زمینه والدین باید با خود کودک و عوامل دیگری مانند معلمان و یک روانشناس  کودک و نوجوان همکاری کرده و بر این مسئله غلبه کنند.

کمک گرفتن از مشاور

همانطور که گفته شد؛ بهتر است در ابتدا از یک روانشناس در این مورد کمک گرفته و این مسئله را ریشه یابی کنید. پیدا کردن علت اعتیاد کودک به بازی های کامپیوتری از اهمیت زیادی برخوردار است.

آموزش به کودکان

همچنین در مورد نحوه و مدت زمان استفاده از این بازی ها به کودک آموزش های لازم را داده و از طرفی دسترسی او را به این وسایل محدود کنید. او نباید بدون قید و شرط و به راحتی از این بازی ها استفاده کند.

وقت گذرانی با کودکان

زمان بیشتری را به کودکان اختصاص داده و خود نیز به عنوان والدین در فعالیت های مختلف شرکت کنید. در این حالت او نیز بیشتر ترغیب می‌شود به انجام فعالیت های واقعی بپردازد.

سخن پایانی

نمی‌توانید به طور کامل کودکان را از انجام چنین بازی هایی منع کنید. اما جلوگیری از اعتیاد آنان نیز کار دشواری نیست. از این بهتر است به عنوان والد، در ابتدا در این مورد آموزش های لازم را به کودکان داده و در مراحل بعدی میزان استفاده آنان را محدود کنید. در این سنین آنان باید مهارت های مختلفی را بیاموزند که اعتیاد و وابستگی رفتاری می‌توانند به طور کامل این فرایند را مختل کند. از این رو بهتر است در این مورد حتما از یک روانشناس کودک کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد کودک به بازی های کامپیوتری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اعتیاد رفتاری یا اعتیاد نرم کاملا مشابه با اعتیاد به مواد مخدر و یا الکل است با این تفاوت که افراد در این نوع از وابستگی چیزی مصرف نمی‌کنند. در واقعا در این حالت واکنش های بدنی و روانی کاملا مشابه با اعتیاد به مواد مخدر هستند؛ اما افراد به انجام یک رفتار و یا حتی خوردن مواد غذایی تمایل زیادی دارند. همه افراد وقتی کلمه اعتیاد را می‌شوند؛ به طور ناخودآگاه به یاد مصرف مواد مخدر می‌افتند. در صورتی که بسیاری از رفتارها نیز می‌توانند دقیقا همان حالت را در ما ایجاد کنند. و دقیقا به همین دلیل است که افراد به انجام آنها اعتیاد پیدا می‌کنند. تقریبا هرگونه عادت مخربی می‌تواند یک اعتیاد رفتاری تلقی شود. افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد این دسته از اعتیادها، به آنها مبتلا شده و حتی تلاشی برای درمان آنها انجام نمی‌دهند. برای شروع درمان و مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد رفتاری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  اعتیاد رفتاری

اعتیاد رفتاری نگران کننده است؟

در پاسخ به این سوال باید با قطعیت گفت: بله. چرا که همانطور که در قسمت قبلی هم به آن اشاره شد؛ هر رفتاری و عادتی که بیش از اندازه تکرار شده و به ما آسیب بزند؛ اعتیاد است. پس باید به آن توجه کافی شده و حتی برای درمان آنها اقدام نمود. در بیشتر موارد ابتلا به اعتیاد رفتاری از سنین پایین آغاز می‌شود؛ که همین این مسئله را بغرنج تر می‌کند. افراد در دوران کودکی و نوجوانی به دلیل عدم آگاهی کافی به انجام رفتاری وابستگی پیدا کرده و نمی‌توانند آن را در خود کنترل کنند. این حالت در بزرگسالی تشدید شده و منجر به بروز مشکلات بیشتری می‌گردد. درست مانند وقتی که به اعتیاد مبتلا هستیم.

می‌توان گفت که برعکس اعتیاد به مواد مخدر که در کودکان شایع نیست؛ ابتلا به اعتیادهای رفتاری در این دوران بسیار رایج است. و تقریبا تاثیر مشابهی نیز ایجاد می‌کند. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست | تعریف و آشنایی با ماهیت اعتیاد کلیک نمایید.

نشانه های ابتلا به اعتیاد رفتاری

 

ابتلا به اعتیاد رفتاری با بروز نشانه هایی همراه است که شناسایی آنها می‌تواند به اطرافیان کمک کند تا فرد مبتلا را تشویق به درمان کنند. البته نشانه های اعتیاد به رفتارهای مختلف، متفاوت هستند. اما در بیشتر موارد افراد مبتلا به این نوع اعتیاد، چنین علائمی را از خود بروز می‌دهند.

فکر کردن بیش از حد و مشغولیت فکری برای انجام یک رفتار مشخص

احساس اجبارگونه برای انجام آن رفتار

فرد بعد از مدتی اصلا از انجام این رفتار احساس لذت نمی‌کند

دور شدن از جنبه های دیگر زندگی

میزان انجام رفتار به مرور زمان بیشتر می‌شود

فرد نمی‌تواند جلوی خود را در مورد انجام یک رفتار مشخص بگیرد

زمانی که رفتار مشخصی را انجام نمی‌دهد؛ دچار احساس اضطراب و افسردگی می‌گردد.

علت بروز اعتیاد رفتاری

برای درمان اعتیاد رفتاری در ابتدا باید علت آن را پیدا کرد. چرا که تا زمانی که علت و یا محرک آن رفتار وجود داشته باشد؛ فرد همچنان به این کار خود ادامه می‌دهد. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شود.

ژنتیک و خانواده

عوامل ژنتیکی و خانوادگی در ابتلا به بیماری های روانی مختلف و همچنین اعتیاد رفتاری موثر هستند. زمانی که یکی از اعضای خانواده مبتلا به اعتیاد رفتاری باشد؛ بیشتر احتمال دارد که فرد دیگر نیز مبتلا شود. همچنین شرایط خانوادگی به طور کلی افراد را در معرض چنین چیزی قرار می‌دهد.

تجربه احساس لذت

زمانی که از انجام یک کاری دچار لذت می‌شویم؛ بیشتر تمایل داریم تا آن را به صورت مکرر تکرار کنیم. اما این لذت نسبی بوده و ممکن است همه افراد آن را تجربه نکنند. برای مثال انجام بازی های کامپیوتری برای فردی لذتبخش است پس به آن اعتیاد پیدا می‌کند؛ اما برای دیگری نیست.

مشکل در مدیریت مشکلات و هیجانات

افرادی که در مورد کنترل احساسات و هیجانات خود دچار مشکل هستند؛ بیشتر احتمال دارد که به اعتیاد رفتاری مبتلا شوند. حتی می‌توان گفت که اصلی ترین علت ابتلا به این نوع از اعتیاد همین موضوع است. بیشتر افرادی که مبتلا به اعتیادهای رفتاری هستند؛ به دنبال راهی برای فرار از واقعیت و مشکلات زندگی خود می‌باشند و به دنبال تجربه لذت های موقتی هستند.

ابتلا به وسواس فکری

یکی دیگر از دلایل ابتلا به اعتیاد رفتاری ، داشتن وسواس فکری است. در چنین حالتی افراد به این دلیل یک فکر را در ذهن خود به صورت مداوم تکرار می‌کنند؛ بعید نسیت که در انجام آن نیز به چنین حالتی مبتلا شود.

اعتیاد به مواد مخدر

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است؛ افرادی که مبتلا به اعتیاد به مواد مخدر هستند، بیشتر احتمال دارد که اعتیاد رفتاری را نیز تجربه کنند.

انواع مختلف اعتیاد رفتاری

 

اعتیاد رفتاری انواع مختلفی دارد. برخی از افراد به انجام رفتاری اعتیاد بیمارگونه دارند؛ اما تصور نمی‌کنند که این یک اعتیاد است. برخی از چنین رفتارهایی شامل موارد زیر می‌شود.

پرخوری. برای آشنایی بیشتر با نشانه های اعتیاد به غذا کلیک کنید.

اعتیاد به برقراری رابطه جنسی یا تماشای پورن. برای آشنایی بیشتر با نشانه های اعتیاد به پورنو گرافی کلیک کنید.

اعتیاد به اینترنت، شبکه های مجازی و بازی های کامپیوتری

اعتیاد به کار کردن

اعتیاد به خرید

اعتیاد به قمار

پیامدهای ابتلا به اعتیاد رفتاری

ابتلا به اعتیاد رفتاری نیز مانند اعتیاد به مواد مخدر افراد را دچار مشکلات زیادی می‌کند. این حالت عملکرد افراد را در زندگی فردی و اجتماعی تحت تاثیر قرار داده و جنبه های خانوادگی نیز دارد. مشکلات مالی، ابتلا به بیماری های مختلف روانی و جسمانی، فرسودگی، اعتیاد به مواد مخدر و… همگی از عوارض این نوع از اعتیاد هستند.

راه های درمان اعتیاد رفتاری

رهایی از اعتیاد رفتاری کار ساده ای نیست. بیشتر افراد مبتلا به این اعتیاد بارها برای ترک آن تلاش کرده و اما موفق نشده اند. از این رو بهتر است افراد ترکیبی از روش های مختلف را استفاده کرده و حتما از روانشناس در این زمینه کمک بگیرند.

روان درمانی

یکی از اصلی ترین راه های درمانی اعتیاد رفتاری، مراجعه به روانشناس و ریشه یابی این موضوع است. در واقع درمانگر در ابتدا جنبه های مختلف این موضوع را مورد بررسی قرار داده و در مرحله بعدی راهکارهای درمانی ارائه می‌دهد.

دارودرمانی

اگر اعتیاد رفتاری در مرحله شدید آن باشد و فرد و یا خانواده او قادر به کنترل آن نباشند؛ فرد می‌تواند از داروهای مختلف نیز در این زمینه کمک بگیرند. در بیشتر موارد در این حالت داروهای ضداضطراب و افسردگی تجویز می‌شوند.فراموش نکنید که دارودرمانی حتما باید تحت نظر متخصص صورت گیرد.

اصلاح سبک زندگی

افراد باید محرک هایی که در زندگی شخصی خود آنها را وادار به انجام اینکار می‌کنند را شناسایی کرده و از آنها دوری کنند. همچنین داشتن سبک زندگی سالم و متعادل که شامل داشتن برنامه ای منظم برای خواب، تغذیه و ورزش است نیز در این مورد بسیار تاثیرگذار است. برای آشنایی بیشتر با سایر روش های درمان اعتیاد رفتاری کلیک کنید.

سخن پایانی

ابتلا به اعتیاد رفتاری با اینکه شرایط دشواری را برای افراد ایجاد می‌کند؛ اما قابل درمان و کنترل است و می‌توان بر آن غلبه کرد. از این رو بهتر است خانواده در این مورد با فرد همکاری کرده و حتما از یک متخصص نیز کمک گرفته شود. احتمال بازگشت اعتیاد های رفتاری با هرگونه عامل استرس زایی وجود دارد. از این رو اقدامات درمانی باید برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار گیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد رفتاری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

1. اعتیاد رفتاری چه تفاوتی با اعتیاد به مواد شیمیایی دارد؟

به‌طور کلی اعتیاد به این معناست که فرد به انجام کار خاصی تمایل داشته باشد. این رفتار خاص می‌تواند سوءمصرف مواد مخدر و یا هر رفتار دیگری مثل کار، غذا خوردن یا بازی‌های اینترنتی باشد.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تاثیر اعتیاد بر خانواده یکی از اولین تاثیرات ابتلا شدن به این مشکل است که شاید بتوان گفت زمینه ساز دیگر مسائل نیز هست. خانواده ها مختلف در مقابل اعتیاد یکی از اعضا، واکنش های مختلفی از خود بروز می‌دهند. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشند که برخورد آنها در مورد ادامه روند اعتیاد و یا توقف آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در بسیاری از موارد فرد معتاد به این دلیل به مصرف خود ادامه می‌دهد که از طرف خانواده طرد شده است. در واقع او مهم ترین چیز خود را در این دنیا از دست داده است. از این رو خانواده ها باید در این مورد آگاه بوده و در صورت لزوم اقداماتی را انجام دهند. همچنین می‌توانند در این مورد از یک مشاور کمک بگیرند. رای کسب اطلاع بیشتر از مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر اعتیاد بر خانواده می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  تاثیر اعتیاد بر خانواده

تاثیر اعتیاد بر خانواده

همه ما این جمله معروف را شنیده ایم که اعتیاد بلای خانمان سوز است. باید گفت که اعتیاد دقیقا به همین شکل عمل می‌کند. این وابستگی بنیان خانواده را از بین برده و به طور کلی همه اعضا را از یکدیگر دور می‌کند. چرا که اعتیاد اعضای خانواده را با مسائلی مواجه می‌کند که هرگز با آن روبرو نبوده اند. اگر چه برخی از خانواده ها تمام تلاش خود را می‌کنند که علاوه بر کمک کردن به فرد معتاد، کانون خود را نیز حفظ نمایند. اما اگر خانواده ای در این زمینه موفق نشد؛ نباید آنها را سرزنش کرد. چرا که اینکار نیاز به تلاش و همکاری همه اعضا داشته و به همین راحتی حاصل نمی‌شود. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک کنید.

 

 

چگونگی تاثیر اعتیاد بر خانواده

 

وقتی در مورد تاثیر اعتیاد بر خانواده صحبت می‌کنیم؛ همه افراد به یاد ابتلای یکی دیگر از اعضا می‌افتند. اما در واقع این تاثیرات چیزی فراتر از شیوع اعتیاد است. این موضوع تنها یکی از مشکلاتی است که خانواده آنها را تجربه می‌کنند. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم. برای اطلاع از راه های پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان | راه های پیشگیری از اعتیاد کلیک کنید.

بروز رفتارها و قوانین جدید

از آنجایی که هریک از اعضا به شکل متفاوتی در مقابل اعتیاد واکنش نشان می‌دهند؛ به مرور رفتار افراد متفاوت شده و قوانینی جدید متناسب با این شرایط در خانه حاکم می‌شود. سازگاری با این تغییرات کمی دشوار است. اما بعد از مدتی به طور کامل همه چیز متفاوت می‌شود.

حرف نزدن افراد با یکدیگر

یکی دیگر از انواع تاثیر اعتیاد بر خانواده دور کردن آنها از یکدیگر مانع شدن از صحبت در این مورد است. در صحبت با خانواده هایی که یکی از اعضای آنها معتاد است؛ متوجه می‌شویم که انگار دیواری خیالی بین آنها وجود دارد که مانع از حرف زدن شان می‌شود.

سرکوب احساسات

تاثیر اعتیاد بر خانواده خود را به شکل سرکوب احساسات مختلف نیز نشان می‌دهد. چرا که در این شرایط معمولا افراد خود را فراموش کرده و تمام حواس خود را متمرکز بر فرد معتاد می‌کنند. از طرفی جرات پرداختن به احساسات واقعی خود را ندارند.

بی اعتمادی در خانواده

معمولا در این شرایط افراد دیگر حتی با خود هم صادق نبوده و مدام به یکدیگر در مورد همه چیز دروغ می‌گویند. آنها در این حالت شاید تصور کنند که اینکار را برای فرد معتاد انجام می‌دهند و در حال فداکاری هستند. اما خودشان هیچ علاقه ای به انجام اینکار ندارند.

داشتن احساس گناه

طبیعی است که آنها در مورد فردی که مبتلا به اعتیاد شده است؛ احساس گناه داشته باشند. تاثیر اعتیاد بر خانواده به شکل عذاب وجدان خود را نشان داده و دیگر اعضا را مجبور به ترحم و دلسوزی می‌کند.

بروز خشم

وقتی خانواده با چالش های زیاد و طاقت فرسای اعتیاد مواجه می‌شوند؛ خشمگین شده و تحریک پذیر می‌شوند. از طرفی تلاش می‌کنند تا این موضوع را به شکل نادرستی بروز ندهند. اما گاهی موفق نبود و به همین دلیل منجر به بروز رفتارهای پرخاشگرانه در خانواده می‌شود.

انکار کردن این موضوع

گاهی خانواده در مورد اعتیاد یکی از اعضا دچار انکار می‌شود. این موضوع را به طور کامل از دیگران پنهان کرده و حتی گاهی به خودشان نیز در این مورد دروغ می‌گویند. در واقع آنها تمایلی به باور کردن و پذیرش این شرایط ندارند.

استرس و اضطراب

اعتیاد، استرس و اضطراب زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند. اعضای خانواده همواره منتظر یک اتفاق غیر مترقبه هستند و احساس می‌کنند که کنترل خود را بر همه چیز از دست داده اند.

مبتلا شدن دیگر اعضا

از تاثیر اعتیاد بر خانواده می‌توان به مبتلا شدن دیگر اعضا نیز اشاره کرد. این حالت مخصوصا وقتی اعضای خانواده سن کمی داشته باشند و یا نوجوان باشند؛ بیشتر بروز می‌کند.

تاثیر اعتیاد بر کودکان

کودکان درک درستی از اعتیاد و شرایط جدیدی که در خانواده به وجود آمده ندارند. از این رو آنان بیشتر در معرض تاثیر اعتیاد بر خانواده هستند. از طرفی به دلیل مشکلات پیش آمده، آنان ارتباط خود را با همسالان شان را نیز از دست می‌دهند. کمتر مورد حمایت های عاطفی و فیزیکی قرار گرفته و اضطراب بالایی را تجربه می‌کنند. از این رو کودکان را می‌توان آسیب پذیرترین قشر در مورد اعتیاد دانست. برای اطلاع از تاثیر اعتیاد بر کودکان | عوارض دود و مواد مخدر بر کودکان کلیک نمایید.

سایر مشکلاتی که در خانواده بروز می‌کند

علاوه بر مواردی که در مورد تاثیر اعتیاد بر خانواده در قسمت بالا گفته شد؛ مشکلات دیگری نیز در این شرایط بروز می‌کند که شامل موارد زیر می‌شوند.

مشکلات مالی

ایجاد ترس بین اعضا و از بین رفتن صمیمیت

دروغگویی

مقصر و گناهکار دانستن

تنها شدن

انتقال وظایف

بروز مشکلات جنسی

ناامیدی

برای به حداقل رساندن تاثیر اعتیاد بر خانواده چه باید کرد؟

 

اما برای غلبه بر تاثیر اعتیاد بر خانواده باید چه کرد؟ در ابتدا باید بگوییم که این موضوع اجتناب ناپذیر است. در صورت اعتیاد یکی از اعضا، دیگران نیز به صورت خودبخودی درگیر این موضوع می‌شوند. اما برای اینکه آسیب های این شرایط را به حداقل رساند؛ راه های وجود دارد. برای کسب اطلاع در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.

ترک اعتیاد: اصلی ترین راه حل در این مورد، ترک اعتیاد است. زمانی که فرد اعتیاد خود را ترک کند تمام مشکلات خانواده نیز به پایان می‌رسد. البته برای اینکار نیز نیاز به حمایت و همکاری خانواده دارد.

کمک گرفتن از مشاور: همچنین همه اعضا و خود فرد باید از خدمات روانشناختی استفاده کرده و با یک متخصص در ارتباط باشند. برخی از تغییرات ناشی از اعتیاد غیرقابل بازگشت هستند و نمی‌توان آنها را ترمیم کرد. از این رو برای سازگاری با شرایط جدید افراد نیاز به راهنمایی یک روانشناس دارند.

سخن پایانی

اعتیاد یک موضوع فردی نبوده و همواره آسیب های خانوادگی و اجتماعی زیادی داشته است. خانواده از اولین افرادی هستند که در معرض مشکلات ناشی از اعتیاد قرار می‌گیرند. از این رو بهتر است در صورت قرارگیری در چنین شرایطی برای آن آمادگی داشته باشند. با کمک روانشناس می‌توان تاثیر اعتیاد بر خانواده را تا حد زیادی کاهش داده و حتی به خود فرد معتاد نیز کمک کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر اعتیاد بر خانواده می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

بهترین راه کاهش آسیب‌های اعتیاد بر خانواده چیست؟

مشکلات خانوادگی، خشم، تنهایی و انزوا و بی اعتمادی تنها گوشه‌ای از مشکلات اعتیاد است که تاثیرات منفی و جبران نشدنی بر بنیان خانواده می‌گذارد. با مراجعه به متخصصین درمان اعتیاد و روانشناسان می‌توان در جهت بهبود این بیماری و کاهش تاثیرات آن بر خانواده اقدام کرد.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

زنان آلفا، بتا و امگا در روانشناسی زنان صحبت های زیادی شده است. این شخصیت ها امروزه بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است. اما منظور از زنان آلفا، بتا و امگا چیست؟ هر خانمی شخصیت به خصوصی دارد که باعث بروز رفتار های متفاوت می‌شود. شناخت این شخصیت ها به شما کمک می‌کند تا در رابطه با واکنش های خود و دیگران به آگاهانه رفتار کنید.

احتمالا اصطلاح آلفا ، بتا و امگا بارها به گوش تان رسیده؛ اما تعریف دقیق آن را می‌دانید؟ یکی از پررنگ ترین ویژگی های این زنان تقلید نکردن از دیگران است. آن ها به جای پا گذاشتن در جا پای دیگران مسیر منحصر به فرد خودشان را طی می کنند. اگر قصد درونی کردن ویژگی زنان آلفا را دارید می توانید از خدمات مشاوره فردی استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زنان آلفا، بتا و امگا می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  زنان آلفا، بتا و امگا چه ویژگی هایی دارند؟

زنان آلفا، بتا و امگا کیست؟

 

در جامعه امروزی توجه زیادی به زنان آلفا، بتا و امگا شده است. این 3 تیپ شخصیت در مردان نیز وجود دارد اما ویژگی های آنها متفاوت است. منظور از زنان آلفا، بتا و امگا تیپ های شخصیتی است که در ادامه توضیح داده ایم. این افراد از ویژگی های متفاوتی برخوردار هستند.

شناخت شخصیت زنان آلفا، بتا و امگا باعث می‌شود که در وهله اول خودتان را بشناسید و در قدم بعدی بتوانید از ویژگی های برتر آن ها درونی بکنید.

آشنایی با ویژگی های زنان آلفا، بتا و امگا

در ادامه ویژگی های زنان آلفا ، بتا و امگا را توضیح داده ایم. باید بدانید هیچ کدام نسبت به دیگری برتری ندارند. بلکه هر کدام در جایگاه خاص خودشان می توانند بهترین باشند.

? زنان آلفا | زنان آلفا، بتا و امگا

زنان آلفا در گروه خود همیشه پیشرو هستند و از اعتماد به نفس بسیار بالایی برخوردارند. خانم های آلفا ارزش خود را می‌دانند و به آن چیزی که هستند می‌بالند. این افراد به احساسات و اعمال خود به خوبی مسلط هستند و زمانی هم که با مسائل پیچیده روبرو باشند، مطئمن هستند که از پس کارهای خود بر می‌آیند.

زنان آلفا همیشه روی افزایش اعتماد به نفس خود کار می‌کنند و همین ویژگی باعث می‌شود که در برابر شرایط سخت بسیار توانا باشند. این خانم ها رهبران بزرگی هستند که همیشه مورد توجه قرار می‌گیرند. و برای انجام هر کاری انگیزه مخصوصی دارند.

خانم های آلفا هر چیزی که نمی‌دانند را آموزش می‌بینند و برای هر چیزی که قصد دارند کسب کنند؛ تلاش می‌کنند. اکثر خانم هایی که مدیر عامل هستند، دارای این تیپ شخصیتی می‌باشند. این خانم ها در هر کاری عالی هستند و به واسطه این اعتماد به نفسی که دارند؛ به موقعیت های بهتری دست پیدا می‌کنند. زن آلفا دارای ویژگی های زیر است.

? با مردم بازی نمی‌کند.

?  دیگران را در اطراف خود جمع می‌کنند.

? با قوانین ارزشی خود زندگی می‌کنند.

?احتیاجی به قوانین دیگران ندارند.

?به هیچ وجه درجا نمی‌زنند.

? پای اعتقادات خود هستند.

? به خانواده وفادار هستند.

?در صورت نیاز از هر مانعی گذر می‌کنند.

? به کنترل دیگران نیازی ندارند.

? منظور خود را شفاف بیان می‌کند.

?سر سخت هستند.

? دیگران را سرزنش نمی‌کنند.

? همیشه به دنبال خواسته های خود می‌باشند.

?هراسی از ریسک ندارند.

? از آسیب پذیری نمی‌ترسند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سیاست های زنانه کلیک کنید.

? زنان بتا

زنان بتا نسبت به خانم های آلفا کمتر شناخته شده اند اما ویژگی های مثبت زیادی به همراه دارند. آنها گوش شنوای خوبی هستند، افرادی مهربان، منفعل، خوش گذران و لطیف هستند. زنان بتا به راحتی می‌توانند از درگیری جلوگیری کنند و زمان هایی که از او نظر می‌خواهند؛ سکوت را ترجیح می‌دهند.

زنان بتا در اکثر مواقع مضطرب هستند و احساس می‌کنند که برای انجام کارها خیلی مناسب نیستند. به همین دلیل سعی می‌کنند که با مهربانی توجه دیگران را جلب کنند و برای برقراری ارتباط دوستان زیادی داشته باشند. آنها همیشه قصد کمک به دیگران را دارند تا برای خود دوستان زیادی کسب کنند. اغلب نیز در جستجوی جایگاه کنار دوستان خود هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد با شخصیت اجتنابی کلیک کنید.

? زنان امگا | زنان آلفا، بتا و امگا

زنان امگا خانم هایی بسیار درون گرا، باهوش و رمانتیک هستند. به جای اینکه دایره اجتماعی خود را گسترش دهند؛ ترجیح می‌دهند تنها باشند و جلوی کاناپه دراز بکشند. این خانم ها در برخورد های اول محافظه کار هستند اما زمانی که با کسی دوست می‌شوند؛ راحت از حریم خصوصی خود صحبت می‌کنند.

خانم های امگا آرام هستند و در کنار دیگران حس خود را به خوبی اداره می‌کنند. شاید احساس کنید که این خانم ها احساساتی نیستند اما شخصیتی بسیار حساس دارند. آنها احساس خود را خیلی فوری فوران می‌کنند و به همین دلیل دچار مسائل عاطفی پی در پی می‌شوند. آنها بیشتر اوقات خود را به سرگرمی های هیجان انگیز و مطالعه می‌پردازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد با شخصیت وابسته کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ زنان آلفا، بتا و امگا سه تیپ شخصیتی هستند که در این مقاله راجع به آن صحبت کرده ایم. هدف از توضیح این تیپ های شخصیتی، شناخت خود و دیگران است. بنابراین اگر قصد شناخت واکنش های خود و دیگران را دارید؛ به شناسایی تیپ های شخصیتی رجوع کنید. برای اطلاع از تیپ های شخصیتی، از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زنان آلفا، بتا و امگا می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

حسادت به دیگران در زمینه های مختلف وجود دارد. و به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. شبکه های اجتماعی امروزه از دلایل بزرگ بروز حسادت در افراد شده است. بسیاری از افراد با مشاهده شبکه های اجتماعی به دیگران حسادت می‌کنند و این حسادت معمولا به دلیل مشاهده نکردن جنبه های دیگر زندگی این افراد است. تقریبا در تمامی فرهنگ ها، حسادت به افکار منفی و شرم آور گفته می‌شود.

اما همیشه هم بد نیست. اندکی حسادت که فرد را به سوی زندگی بهتر و تلاش سوق دهد؛ خوب است. اما زمانی که به شیوه افراطی باشد؛ زندگی فرد و اطرافیان مختل می‌شود. گاهی نیز ما در زندگی با افرادی روبرو هستیم که حسادت به دیگران را نقل و نبات زندگی قرار داده اند. به همین دلیل رفتار و برخورد با این افراد نیز سخت است. در همین جهت برای برخورد و کاهش حسادت ها از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فردی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید. 

 

منبع:  حسادت به دیگران

حسادت به دیگران چیست؟

 

افراد زیادی وجود دارند که حسادت به دیگران زیادی دارند. این افراد معمولا در تلاش هستند تا حسادت خود را از بین ببرند. حسادت نیز نوعی احساس است که اگر نادیده گرفته شود؛ آسیب زیاد وارد می‌کند. علاوه بر آسیب؛ حسادت کاربرد زیاید در زندگی دارد. در واقع لازمه بقا نیز است. احساس حسادت به نوعی خواستن آن چیزی است که دیگران آن را دارند. و در صورتی که نادیده گرفته شود، بخشی از وجود خود را نادیده گرفته ایم. حسادت در درجه های مختلفی وجود دارد.

زمانی که درجه افراطی از حسادت به دیگران وجود داشته باشد؛ عواملی مانند خودباوری  پایین، رنجوری بالا، احساس تملک وابستگی شدید به دیگران دخیل هستند. حتی زمانی که فرد احساس ناامنی داشته باشد؛ حسادت بیمارگون دارد. در این مقاله نشانه ها و روش های  جلوگیری از حسادت‌به دیگران را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نشانه های حسادت به دیگران

افرادی که حسادت به دیگران را در زندگی اولویت قرار داده اند؛ نشانه هایی از خود بروز می‌دهند. معمولا افراد حسود واکنش هایی دارند که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

? ترس همراه با افکار نگران کننده دارند.

? احساس نا امنی

?احساس طرد شدگی

? ترس همراه با ضرر احتمالی دارند.

? احساس شک به خود

?عصبانیت

? نگرانی دائمی

? احساس اینکه دیگران مورد توجه و ستایش هستند.

?ترس همراه با از دست دادن چیزهای دوست داشتنی دارند. در صورتی که فکر می‌کنید این توجه لیاقت شما است.

? کنترل گری

? رفتار وسواس گونه

?هذیان

? توهم

پیامدهای حسادت به دیگران

حسادت به دیگران پیامدهای جبران ناپذیر و آسیب زایی دارد. در این بخش مقاله به این پیامد ها اشاره کرده ایم.

? نارضایتی از زندگی

? نا آرامی

?نارضایتی در روابط

? رفتار های غیر منطقی

? توهم

?قطع ارتباط با واقعیت

? وسواس فکری

? پرخاشگری

?تخریب های جبران ناپذیر

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بی توجهی مادر به فرزند کلیک کنید.

روش های جلوگیری از حسادت به دیگران

 

برای جلوگیری از حسادت به دیگران لازم است که برخی از نکات و شرایط را تمرین کنید. در این بخش مقاله راجع به روش های جلوگیری از حسادت به دیگران توضیح داده ایم.

? به مقایسه خود با دیگران نپردازید

یکی از رفتارهایی که برای جلوگیری از حسادت به دیگران باید انجام دهید؛ که البته بسیار هم سخت است، مقایسه نکردن خود با دیگران است. اگر با مشاهده فضای مجازی این موضوع ذهن شما را درگیر خود کند که افراد چه زندگی هایی دارند. اما زمانی که به این موضوع فکر می‌کنید؛ به جنبه های مثبت زندگی خود بپردازید. خیلی از زندگی هایی که در اطراف خود مشاهده می‌کنیم؛ نمایشی است. بنابراین به جای اینکه به مقایسه و حسادت به دیگران بپردازید؛ ویژگی های مثبت زندگی خود را تقویت کنید.

? حسادت به دیگران را امری طبیعی بدانید

یکی از کارهایی که باید برای جلوگیری از حسادت به دیگران انجام دهید؛ طبیعی تلقی کردن حسادت است. حسادت به منظور حفظ نسل و بقا است. افراد با حسادت‌به سوی تلاش و پیشرفت قدم بر می‌دارند. و باعث ترقی می‌شود. به همین دلیل زمانی که با این دید به حسادت نگاه کنید؛ متوجه طبیعی بودن آن خواهید شد. البته این احساس تا زمانی طبیعی است که آسیبی به شما وارد نکند.

? ذهن آگاهی را تمرین کنید

برای جلوگیری از حسادت به دیگران، به تمرین ذهن آگاهی بپردازید. هر زمانی که حسادت شکل می‌گیرد؛ شما را از زندگی واقعی دور می‌کند. اما پذیرش چیزی که رخ می‌دهد؛ بدون این که قضاوتی صورت بگیرد، ذهن آگاهی است. زمانی که هوشیار و آگاه زندگی کنید؛ لذت زندگی در لحظه را خواهید چشید.

? از روانشناس کمک بگیرید

برای جلوگیری از حسادت به دیگران، از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس ها به شما کمک می‌کنند تا از حالت بیمار گون خود رها شوید. با کمک روانشناس این احساس را به شیوه منطقی تری نگاه خواهید کرد.

نکات مهم برای مقابله با حسادت به دیگران

? توقع خود از دیگران را کاهش دهید.

? احساس درد را بپذیرید.

?احساس خود باوری را تقویت کنید.

? بر روی احساس شایستگی تمرکز کنید.

? افزایش احساس امنیت در رابطه.

?تماشا کردن احساس حسادت بدون عملی کردن آن.

? خودشیفتگی خود را درمان کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال شخصیت خودشیفته کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد حسادت به دیگران برای بقای نسل لازم است. اما زمانی که این احساس به شیوه افراطی بروز کند؛ پیامدها و عوارض های بی شماری را به همراه دارد. این احساس بالا زمانی که کنترل نشود، آسیب ها و نارضایتی های زیادی را به همراه خواهد داشت. برای رفع این مشکلات حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فردی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

استعدادیابی موسیقی امروزه در میان جوانان از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و همچنین برنامه های زیادی نیز در این راستا انجام می‎شود. در واقع رشته موسیقی به خصوص خوانندگی امروزه به قدری مورد توجه قرار می‌گیرد که حتی برنامه های تلویزیونی نیز به آنها اختصاص می‌یابد. از آنجایی که تقاضا برای این رشته بسیار است؛ بهتر است به شکل اصولی انجام شده و افراد با استعداد وارد این حوزه شوند. شاید بسیاری از افراد به موسیقی علاقه داشته باشند؛ اما لزوما همه آنها مستعد آن نیستند. از این رو بهتر است علاقمندان به این حوزه اطلاعات کافی را کسب کرده و از متخصصین کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی موسیقی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منیع:  استعدادیابی موسیقی آنلاین

نقش استعداد در موسیقی

طبیعی است که با وجود استعداد در این حوزه و بالا بودن هوش موسیقیایی بیشتر احتمال دارد که افراد در این زمینه موفق شوند. چنین افرادی راحت تر و سریعتر موسیقی و مفاهیم مرتبط به آن را درک کرده و می‌توانند عملکرد بهتری در این حوزه داشته باشند. برخی از بخش های موسیقی به شکلی است که شاید با تمرین و تکرار قابل انجام باشد؛ اما تنها افرادی می‌توانند در رشته ها موفق باشند و یا ادامه دهند که واقعا استعداد درونی داشته باشند. به طور کلی بهتر است افراد در کنار داشتن هوش و استعداد، حتما تمرین کافی نیز در این زمینه داشته باشند. برای اشنایی با سایر انواع استعدادیابی کودکان کلیک کنید.

استعدادیابی موسیقی در چه زمینه هایی انجام می‌شود؟

 

از آنجایی که موسیقی حوزه های مختلف و متنوعی را در برمی‌گیرد؛ استعدادیابی موسیقی نیز باید در شاخه های مختلفی انجام شود. در این قسمت به توضیح این بخش ها می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با هوش موسیقیایی کلیک کنید.

 صوتی

استعدادیابی موسیقی در حوزه صوتی شامل تشخیص قدرت صدا، قدرت صدای نرم، کنترل تنظیمات صوتی و… می‌شود.

ریتمیک

ریتم در موسیقی از اهمیت زیادی برخوردار است. از این رو افرادی که در این حوزه استعداد داشته باشند؛ توانایی تشخیص ریتم و نگهداری آن را به صورت منظم و درست دارند.

نت خوانی

همچنین استعدادیابی موسیقی باید در زمینه نت خوانی نیز انجام گردد. برخی از افراد با اینکه صدای خوبی دارند و یا قادر به نواختن آلات موسیقی هستند؛ اما در بخش نت خوانی به شکل ضعیفی عمل می‌کنند.

نوازندگی

نوازندگی نیز موضوع دیگری است که در استعدادیابی موسیقی مورد بررسی قرار می‌گیرد. چرا که معمولا نوازنده های خوب بیشتر احتمال دارد که در موسیقی موفق شوند.

ترانه سرایی

این شاخه شامل توانایی ترانه ساختن، خلق ملودی و شعر آهنگ است.

تکنیکی و اجرایی

استعداد تکنیکی و اجرایی به معنای اجرای تکنیک ها خاص در نوازندگی ساز و یا حتی خواندن قطعات موسیقی است.

شنیداری

افرادی که تمایل به فعالیت کردن در حوزه موسیقی را دارند؛ باید گوش خوبی داشته و الگوهای ریتمیک را تشخیص دهند.

تشخیص ریتم

تشخیص ریتم و الگوی آهنگ ها نیز نیاز به استعداد دارد که در استعدادیابی موسیقی نیز مورد آزمون قرار می‌گیرد.

آهنگسازی

به توانایی ساخت قطعات موسیقی، آهنگ سازی می‌گویند. افراد در این رشته باید قادر به ترکیب صداها، ایجاد هارمونی و ملودیو استفاده از ابزارهای موسیقی و حتی نواختن باشند.

تنظیم آهنگ

یکی از فرایند ها مهم در آهنگسازی تنظیم آهنگ است که در آن صداها و المان های موسیقی بهینه سازی می‌شوند. پانوراماگذاری، میکس و مسترینگ و… همگی از مراحل تنظیم آهنگ محسوب می‌شوند که به طور کلی کار دشواری محسوب می‌شوند. از این رو در استعدادیابی موسیقی باید به آن توجه شود.

فاکتورهای استعدادیابی موسیقی

در استعدادیابی موسیقی باید به فاکتورهایی توجه شود و یا حتی مورد آزمون قرار گیرد که در این رشته قطعا به آن نیاز خواهیم داشت.

تجربه و دانش: بسیار مهم است که افراد در مورد موسیقی که می‌سازند و یا می‌خوانند دانش و تجربه کافی داشته باشند.

استعداد شنیداری: همانطور که در قسمت قبلی هم به آن اشاره شد؛ افرادی که در حوزه موسیقی کار می‌کنند باید گوش خوبی داشته و به خوبی همه چیز را بشنوند.

توانمندی در نوازندگی یا خوانندگی: در استعدادیابی موسیقی داشتن توانایی در نواختن و یا خوانندگی از اهمیت زیادی برخوردار است.

خلاق بودن: فرد در این حوزه باید قطعه ای را بسازد و یا بخواند که تکرار نباشد. از آنجایی که هر روزه موسیقی های زیادی را می‌شنویم؛ برای تولید یک قطعه جدید وگوشنواز باید خلاق باشیم.

استمرار و تمرین: برای موفقیت در این حوزه باید پشتکار زیادی داشته و مدت زمان زیادی را به تمرین اختصاص داد.

داشتن روحیه همکاری: در بیشتر حوزه های موسیقی، کارها به صورت گروهی انجام می‌شوند. از این رو افراد باید از روحیه همکاری برخوردار باشند.

ارتباط گرفتن و احساس عاطفی: یک موزیک خوب می‌تواند احساسات مختلفی را در ما برانگیرد. از این رو باید خود خواننده و یا نوازنده نیز دارای احساسات عاطفی قوی باشد.

راه های استعدادیابی موسیقی

برای استعدادیابی موسیقی راه های مختلفی وجود دارد. گاهی افراد از طریق برنامه های تلوزیونی اقدام کرده و یا تحت نظذ اساتید بزرگ آموزش های لازم را آغاز می‌کنند. در هر صورت باید مراحلی را گذارنده و همچنین واقعا از استعداد کافی برخوردار باشند.

آزمون شنیداری موسیقی

تشخیص اینتروال ها

نواختن آلات موسیقی

تحلیل و بررسی موسیقی

آزمون خوانندگی

ویژگی افرادی که استعداد موسیقی دارند

جالب است بدانید که همه افراد از هوش موسیقیایی برخوردار هستند؛ اما میزان آن در افراد متفاوت است. معمولا افرادی که میزان بالایی را از این هوش دارند قدرت شنیداری خوبی داشته، نواختن سازهای مختلف را به سرعت می‌آموزند، در نت خوانی مهارت دارند و در نهایت اینکه قطعا در فرایند استعدادیابی موسیقی به خوبی عمل می‌کنند. در واقع می‌توان گفت که افرادی که این ویژگی ها را دارند بهتر است حتما در مسابقه های استعدادیابی موسیقی شرکت کرده و خود را محک بزنند.

استعدادیابی موسیقی در چه سنی باید صورت گیرد؟

 

از طرفی فرایند استعدادیابی موسیقی و یا مراحل آن در سنین مختلف متفاوت است. برای مثال نمی‌توان از یک کودک سه ساله انتظار نت خوانی داشت. اما کودکان معمولا استعداد موسیقی خود را به صورت نواختن آلات موسیقی مختلف نشان می‌دهند. بهترین سن برای استعدادیابی موسیقی در کودکان سنین پیش دبستانی است. از طرفی زمانی که از این سنین روی این مهارت کودکان کار شود؛ مهارت های ارتباطی و اجتماعی نیز در آنان تقویت شده و به طور کلی هدف مشخص تری برای دنبال کردن پیدا می‌کنند. برای اطلاع از راه های کشف استعداد کودکان کلیک کنید.

سخن پایانی

با اینکه امروزه بازار استعدادیابی موسیقی در مکان های مختلف داغ است؛ اما همه آنها قابل اعتماد نیستند. افراد بهتر است در ابتدا به ویژگی های خود توجه داشته و در قدم بعدی از متخصصین این حوزه کمک بگیرند. استعدادیابی در حوزه های مختلف باید به درستی و در زمان درست انجام گیرد. از این رو در این مورد حتما با یک مشاور صحبت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی موسیقی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

آموزش نظم به کودکان به مجموعه‌ای از روش‌ ها و فعالیت‌ هایی اطلاق می‌شود که به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌ های نظم، ترتیب و سازماندهی را یاد بگیرند. این آموزش شامل تعیین برنامه‌ های روزانه، استفاده از تقویم، برنامه‌ ریزی، تشویق به مرتب‌ سازی و نظم دادن به محیط، مثال زدن توسط والدین، تشویق و پاداش و … می‌شود.

آموزش نظم به کودکان به آن‌ ها کمک می‌کند تا مهارت‌ های مدیریت زمان، پیگیری وظایف، انضباط و خودکنترلی را یاد بگیرند. این مهارت‌ها از طریق آموزش‌نظم به کودکان، آن‌ ها را در زندگی روزمره، تحصیلات و روابط اجتماعی خود بهبود می‌بخشد. برای این آموزش ها لازم است تا از روانشناس کمک بگیرید و از روش های اصولی آگاه شوید. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  آموزش نظم به کودکان

آموزش نظم به کودکان چیست؟

 

برای آموزش نظم به کودکان می‌توانید از سن 3 تا 4 سالگی به بعد اقدام کنید. برخی از کودکان در این زمینه نیاز به یادگیری و آموزش دارند. اما عده دیگر از همان ابتدا به صورت ذاتی منظم هستند. اگر فرزند شما این ویژگی را به شیوه ذاتی نداشت؛ نگران نباشید! با کمک برخی از روش ها و راهکار های اصولی می‌توانید این نظم را آموزش دهید.

البته که آموزش‌نظم به‌کودکان نیازمند تمرین و تکرار است. پدر و مادر تنها با صحبت یا یک کار عملی نبایند از فرزند خود انتظار ترتیب داشته باشند. در این مقاله به روش های آموزش‌نظم به کودکان اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

فواید آموزش نظم به کودکان

آموزش نظم به کودکان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نظم دارای فواید متعددی برای رشد و توسعه سالم فرزندان می‌باشد. به همین دلیل آموزش آن تاکید می‌شود. در این بخش مقاله برای آگاهی بیشتر شما، راجع به فواید آموزش‌نظم به کودکان توضیح داده ایم.

✨ ارتقا افکار توجه و تمرکز

✨ افزایش ثبات شخصیت

✨افزایش مهارت مدیریت زمان

✨ احساس امنیت

✨ راغب برای همکاری

✨مسئولیت پذیری بالا

✨ داوطلب برای انجام هماهنگی ها

✨ افزایش اعتماد به نفس کودک

روش های آموزش نظم به کودکان

 

برای آموزش نظم به کودکان، پدر و مادر باید با روش های اصولی و مناسب آشنا شوند. در این بخش مقاله چند راهکار جهت آموزش توضیح داده ایم.

➰ برنامه روزانه مشخص کنید

به کودکان خود کمک کنید تا برنامه‌ های روزانه تعیین کنند و ترتیب انجام وظایف روزانه خود را بیاموزند. این شامل زمان بیدار شدن، تعیین وقت مطالعه، ورزش، خوردن و خوابیدن می‌شود. با کمک برنامه ریزی از دوران کودکی، فرزند خود را برای نظم آماده خواهید کرد. 

➰ موقعیت هر وسیله را به کودک آموزش دهید

یکی از کارهایی که می‌توانید برای آموزش نظم به کودکان انجام دهید، تعیین جایگاه هر وسیله است. برای هر وسیله یک مکان مشخص در نظر بگیرید. مثلا اسباب بازی ها داخل سبد؛ کتاب داستان داخل کتابخانه، لباس ها در کشو و … را به فرزندان خود نشان دهید. برای این کار می‌توانید از سبد های کوتاه و شفاف استفاده کنید تا کودک شما برای مرتب کردن وسایل با مشکل روبرو نشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سبک های فرزند پروری کلیک کنید.

➰ تشویق و تحسین را دست کم نگیرید

هنگامی که کودکان نظم و انضباط نشان می‌دهند، آن‌ها را تشویق کرده و پاداش دهید. این می‌تواند شامل تقدیر، ابراز احساسات خوب و حمایت فعال از زحمات آن‌ها باشد. آموزش نظم به کودکان با این راهکار ها می‌تواند کارآمد تر باشد. 

➰ زمان را مدیریت کنید | آموزش نظم به کودکان

برای آموزش نظم به کودکان لازم است تا زمان را مدیریت کنید. با کمک مدیریت زمان می‌توانید برای فرزندان خود تعیین کنید که چه زمانی برای انجام چه کاری ضروری است. حتی می‌توانید زمان معین و مشخص برای انجام هر تکلیف را با فرزندان خود در میان بگذارید.

➰ در کارهای خانه کمک بگیرید

برای آموزش نظم به کودکان، از آن ها در کارهای خانه کمک بگیرید. مثلا به فرزند خود آموزش دهید که مرتب سازی اسباب بازی ها وظیفه اوست. تمیز کردن کمک و کار های مخصوص به خود، مسئولیت او می‌باشد. با استفاده از این روش می‌توانید فرزندان خود را نظم و ترتیب عادت دهید.

➰ داستان ها و انمیشن های مناسب پخش کنید

یکی از کار هایی که باید برای آموزش نظم به کودکان انجام دهید؛ تعریف داستان و پخش انیمیشن های مناسب برای نظم است. پدر و مادر ها می‌توانند کارتون های مناسب در این زمینه را تهیه کنند و برای آموزش عادت های رفتاری، برای فرزندان خود پخش کنند. کودکان از داستان ها و کارتون ها الگو برداری های قوی دارند.

➰ الگوی خوبی باشید | آموزش نظم به کودکان

 به کودکان الگو های قابل تقلید ارائه دهید تا آن‌ها بتوانند از رفتار و عملکرد الگو ها الهام بگیرند. این الگوها می‌توانند از جمله استادان، همسالان یا شخصیت‌ های محبوب باشند. در واقع می‌توانید داستان هایی را برای فرزندان خود تعریف کنید که شخصیت اصلی بسیار منظم و مرتب است. با کمک این الگو ها، آموزش نظم در کودکان راحت تر صورت می‌گیرد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نیاز های اولیه و اساسی کودک کلیک کنید.

➰ از مثال های مناسب استفاده کنید

به عنوان والدین، شما می‌توانید با نشان دادن نظم و سازماندهی در زندگی خود، به کودکان نشان دهید که چگونه این مهارت‌ها را در زندگی روزمره به کار ببرند. برای آموزش نظم به کودکان ضروری است که صبور باشید و از مثال های واقعی استفاده کنید تا عمیق تر موضوع را متوجه شوند. حتی توصیه می‌شود پدر و مادر ازداستان های دوران کودکی خود تعریف کنند. 

➰ کمک از روانشناس را فراموش نکنید

هرگز برای آموزش نظم به کودکان، کمک از روانشناس را فراموش نکنید. با کمک روانشناس می‌توانید راهکار ها و روش های متفاوتی را بر اساس شخصیت فرزند خود انتخاب کنید تا این نظم و ترتیب به شیوه مناسب تری صورت بگیرد.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، آموزش نظم به کودکان نیازمند روش ها و اصول مناسبی است. روانشناسان به شما کمک می‌کنند تا این روش ها و اصول را بدانید و به نسبت نیاز های فرزند خود، روش مناسب را پیاده کنید. بنابراین توصیه می‌شود تربیت فرزند را جدی بگیرید و بر اساس علم روانشناسی عمل کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودکان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

کم محلی به پسر مورد علاقه از روش های خانم های امروزی است که برای دوام رابطه استفاده می‌کنند. اما آیا این روش ها واقعا کارآمد است؟ یا بی نتیجه خواهد ماند؟ این کم محلی ها به طور کل نشان از بی تجربگی و خامی خانم ها می‌باشد. و هیچ نتیجه مثبت و خوشایندی به همراه نخواهد داشت. باورها و رفتارهای کلیشه ای باعث می‌شود که خانم ها چنین رفتارهایی از خود بروز دهند. از طرف دیگر وجود علاقه و ابراز احساسات از واجبات یک رابطه است.

عده ای از خانم ها  کم محلی به پسر مورد علاقه را با این عقیده که توجه فقط باید از سوی آقا باشد انجام می‌دهند. و ادعا دارند که مردها احساس ندارند که بخواهیم به آنها ابراز علاقه کنیم. اما بی محلی های افراطی و به دور از دلیل در رابطه خوب نیست. و همیشه روابط را با چالش و دوگانگی روبرو می‌کند. اگر قصد تنبیه و برخورد با شریک احساسی خود را دارید به دنبال راه حل باشید و از روانشناس کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  کم محلی به پسری که دوست دارم کار درستیه؟

کم محلی به پسر مورد علاقه

 

تمامی روابط با فراز و نشیب های زیادی روبرو هستند. اما اینکه با هر فراز و نشیب بخواهیم درس ادب بدهیم و کم محلی به پسر مورد علاقه را از خود نشان دهیم، رابطه با دوامی نخواهیم داشت. این رفتار شاید در برخی از موارد باعث پیشرفت رابطه شود اما همیشه جواب نمی‌دهد. گاه با بی محلی های افراطی فرد مورد علاقه خود را دلسرد خواهید کرد. اگر کم‌محلی به پسر مورد علاقه برای مدت زمان طولانی ادامه داشته باشد؛ رابطه همراه با عواقب بد خواهد شد. در این مقاله دلایل و پیامدهای این رفتار خانم ها را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه تاکسیک کلیک کنید.

دلیل کم محلی به پسر مورد علاقه

همیشه پشت کم‌محلی به پسر مورد علاقه دلیلی وجود دارد. خانم ها برای اینکه شخص مقابل خود را جذب کنند؛ او را نادیده می‌گیرند و بی محلی می‌کنند. اما موارد دیگری در بروز این رفتار وجود دارد. که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

? روشی برای جذاب به نظر رسیدن

یکی از دلایل مهم و محکم کم محلی به پسر مورد علاقه، راهی برای جذابیت است. برخی از دخترها تصور می‌کنند که با چنین رفتارهایی بسیار جذاب بنظر خواهند رسید. و شاید این گونه روش برای مدت زمان کوتاهی مناسب باشد. اما برای همیشه اشتباه است. برای اینکه جذاب بنظر برسید؛ به خود برسید و بر مهارت های خودتان متمرکز شوید.

? ویژگی های شخصیتی

از دیگر دلایل کم محلی به پسر مورد علاقه، ویژگی های شخصیتی است. ابراز علاقه برای برخی از خانم ها به شیوه ذاتی غیر طبیعی و سخت است. و نشان از بی محلی نیست. آنها چنان رفتار می‌کنند که گویی برای شما از اهمیت بالایی برخوردار نیستند اما این افراد حتی توان برقراری یک ارتباط ساده را ندارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار درست با دوست پسر کلیک کنید.

? تقلید از دخترهای دیگر

یکی از دلایل کم محلی به پسر مورد علاقه، تقلید از دختر های دیگر است. برخی از دختران هم سن و سال از یکدیگر تقلید می‌کنند که یک رفتاری که در یکی از روابط خوشایند بوده را امتحان کنند. اما توجهی به تفاوت روابط ندارند. همه روابط، اخلاق ها و رفتاها شبیه به هم نیستند. به همین دلیل نمی‌توان همه روابط را با یک الگو پیش برد.

پیامدهای کم محلی به پسر مورد علاقه

 

کم محلی به پسر مورد علاقه زمانی که افراطی باشد؛ همراه با پیامدهای بسیار زیادی است. این رفتارها به مرور زمان در روابط مشکلات ایجاد می‌کنند و احساس نا امنی را ایجاد می‌کنند. در این بخش از پیامدهای کم‌محلی به پسر مورد‌علاقه صحبت کرده ایم.

? افزایش اختلافات در رابطه

زمانی که کم محلی به پسر مورد علاقه بروز پیدا کند؛ اختلافات در رابطه نیز افزایش می‌یابد. تصور کنید کسی که به او علاقه مند هستید همیشه در حال بی توجهی به شما باشد. چه فکری می‌کنید؟ قطعا تصور می‌کنید که علاقه خود را نسبت به شما از دست داده است. و همین موضوع آغازگر اختلاف بزرگ در رابطه است. حتی رابطه سمی می‌شود و از مدار سالم بودن خارج خواهد شد.

? کم شدن صمیمیت

از دیگر پیامدهای کم محلی به پسر مورد علاقه، کاهش صمیمیت است. زمانی که خانم ها در یک رفتار زیاده روی می‌کنند، پسران نیز ابراز علاقه نشان نمی‌دهند و از یکدیگر دور می‌شوند. حتی در موارد افراطی پسر ها با کاهش اعتماد به نفس روبرو می‌شوند و برای احترام به خود رابطه را تمام می‌کنند.

? شروع مقابله به مثل

زمانی که کم محلی به پسر مورد علاقه آغاز می‌شود؛ پس از مدتی پسر هم از خود بی توجهی نشان می‌دهد. زیرا احساس بی ارزشی شده است و قصد دارد با رفتاری مشابه به رفتار شما این بی ارزشی را احساس کنید. با وجود این رفتار به شما درس ادب خواهد داد که با او به چه شیوه ای رفتار کنید.

کم محلی به پسر مورد علاقه تا چه حدی قابل قبول است؟

اگر رابطه خود را دوست دارید و علاقه مند به شریک احساسی خود هستید؛ هرگز کم‌محلی به پسر مورد علاقه را به صورت افراطی انجام ندهید. بی محلی در صورتی است که اتفاق بزرگی رویداده است و تنها با این روش می‌توانید به آرامش برسید. همه افراد یک میزان صبر دارند و اگر این صبر به مرز پایان برسد، رابطه نیز تمام خواهد شد.

کم محلی به پسر مورد علاقه را به شیوه ای انجام ندهید که به رفتارهای بیمارگون تبدیل شود. و برای مدت های طولانی از این روش استفاده نکنید. به جای این کار حتما از روانشناش و مشاورین برای حل مشکل راهنمایی بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوستی دختر و پسر کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، کم محلی به پسر مورد علاقه باعث دوری از یکدیگر می‌شود. اگر قصد تبیه دارید و یا این رفتار را از روانشناسان زرد شنیده اید؛ باید بگوییم که فاتحه رابطه خود را بخوانید. ذات انسان ها به دنبال توجه است. زمانی که توجه از کسی دریافت نکنند از او دور خواهند شد. و این موضوع به ضرر شما تمام خواهد شد. بنابراین اگر با مشکل روبرو هستید با یکدیگر صحبت کنید و حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

نقش خانواده در ترک اعتیاد را نمی‌توان نادیده گرفت. در واقع در نهایت این خانواده ها هستند که به افراد کمک می‌کنند تا این فرایند را آغاز نمایند. خود فرد معتاد به قدری درگیر مشکلات مالی و اعتیاد خود است؛ که اصلا به ترک کردن فکر نمی‌کند. از طرفی حتی اگر بخواهد هم نمی‌تواند ترک کند. هیچ کس هم به اندازه خانواده برای فرد معتاد دلسوزی واقعی نمی‌کند. از این رو اعضای خانواده به فرد کمک می‌کنند تا دوباره بتواند زندگی عادی داشته باشد. البته تاثیر آنها همیشه هم مثبت نیست. گاهی اعتیاد والدین است که فرزند را نیز مبتلا کرده و یا مانع از ترک او می‌گردد. در بیشتر موارد خانواده ها در این مورد نقش اساسی و تعیین کننده دارند که نباید دست کم گرفته شود. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نقش خانواده در ترک اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  نقش خانواده در ترک اعتیاد

نقش خانواده در ترک اعتیاد

یکی از اولین تاثیرات اعتیاد بر کانون خانواده است. از این رو در زمان ترک اعتیاد شاید خانواده نتواند مانند گذشته عمل کرده و به فرد بیمار کمک کند. حتی برخی از خانواده ها به طور کلی عضوی را که گرفتار اعتیاد شده است را طرد می‌کنند. که اینکار اقدام اشتباهی بوده و مشکلات را چندین برابر می‌کند. البته نمی‌توان به طور کامل حق را به فرد معتاد داد. چرا که گاهی به قدری برای خانواده مشکل ایجاد کرده و یا آنان را تحت فشار قرار داده است که چاره ای به جز اینکار ندارند. اما به هر حال باید با فرد معتاد مدارا کرده در مورد فرایند ترک اعتیاد نیز صبور بود. اعضای خانواده زمانی که با یکدیگر متحد شوند؛ می‌توانند بر اعتیاد نیز غلبه کنند. برای اطلاع از شرایط رفتار با معتاد کلیک کنید.

بایدها و نبایدهای نقش خانواده در ترک اعتیاد

 

در مورد نقش خانواده در ترک اعتیاد بایدها و نبایدهایی وجود دارد که در صورت پایبندی به آنها، این فرایند راحت تر و سریعتر برای همه اعضا پیش می‌رود. در این قسمت به ذکر برخی از آنها می‌پردازیم. برای اطلاع از راه های تشویق معتاد به ترک کلیک کنید.

?بایدها

کسب آگاهی

حضور در جلسات

اتحاد

منطقی بودن

قرارداد مشروط

قطع وابستگی

امیدواری و حفظ روحیه

کمک گرفتن از متخصص

جدی بودن

?نبایدها

سخت گیری

ناامیدی

احساس گناه

سرزنش کردن

عصبانی شدن

انتقام گیری

کنترلگری

اجبار

فشارآوردن

انواع نقش خانواده در ترک اعتیاد

معمولا خانواده های مختلف، در مورد ترک اعتیاد و یا کمک کردن به فرد معتاد به شکل های مختلفی عمل کرده و نقش های متفاوتی به خود می‌گیرند. نقش خانواده در ترک اعتیاد به شکل های زیر بروز می‌کند. برای آشنایی با نحوه رفتار با همسر معتاد کلیک کنید.

◀خانواده متلاشی

در یک خانواده متلاشی ، اعضا به یکدیگر اهمیتی نداده و یا اصلا حضور ندارند. در واقع در این شرایط نمی‌توان انتظار زیادی از نقش خانواده در ترک اعتیاد داشت. چرا که آنان هیچ گونه ثباتی نداشته، درون تهی هستند، جدایی، طلاق و یا ترک را تجربه می‌کنند و یا اصلا در اجرای نقش های خود موفق نیستند.

◀متزلزل

خانواده های متزلزل، دشوار نابسامان و نامتعادل نیز هستند. نقش خانواده در ترک اعتیاد نیاز به ثبات و استمرار دارد. اما در این حالت هیچ یک از اعضا تصمیم قاطعی در این مورد ندارد. هیچگونه امید و یا مسئولیت پذیری در این گونه از خانواده ها دیده نمی‌شود.

◀متعادل

برخلاف انواع قبلی که گفته شد؛ گاهی نقش خانواده در ترک اعتیاد ، کاملا متعادل و سالم است. در این حالت افراد رویکرد مثبتی نسبت به زندگی داشته به طور کلی با یکدیگر همراه و همدل هستند. آنان امنیت و شرایط کافی را برای فرد معتاد فراهم می‌کنند تا بتواند با شرایط سخت مواجه شود.

◀متعالی

زمانی که نقش خانواده در ترک اعتیاد متعالی باشد؛ اعضا به خودشکوفایی رسیده و اعضا هویتی پرمعنا و منسجم از خود ارائه می‌دهند. در این چنین خانواده هایی ابتلا مشکل مورد بررسی قرار گرفته و در مرحله بعدی برای درمان اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

رفتار خانواده باید چطور باشد؟

 

علاوه بر تمام نکاتی که در مورد نقش خانواده در ترک اعتیاد گفته شد؛ در مرحله رفتار با فرد معتاد و یا به طور کلی اعتیاد، افراد بهتر است از این راهکارها استفاده نمایند.

?پذیرش آنها به عنوان بیمار

اولین گامی که خانواده ها باید بردارند؛ پذیرش معتادین به عنوان یک بیمار است و نه یک مجرم. بسیاری از خانواده ها زمانی که از اعتیاد دیگری مطلع می‌شوند؛ رفتار بسیار بد و افراطی با آنها داشته و مشکل را چندین برابر می‌کنند. اما زمانی که به اعتیاد به چشم یک بیماری نگاه کنند؛ خودشان نیز از نظر روانی فشار کمتری را متحمل می‌شوند.

?پذیرش آنها به عنوان انسان

در قدم بعدی باید به فردیت معتادین و شخصیت آنها احترام گذاشت. برخی تصور می‌کنند زمانی که با یک معتاد روبرو می‌شوند؛ می‌توانند هر رفتاری با آنان داشته باشند. اما آنان دارای شخصیت انسانی هستند و نباید به آنان بی احترامی کرد.

?تشویق آنها برای کمک گرفتن

یکی از اصلی ترین انواع نقش خانواده در ترک اعتیاد ، تشویق فرد معتاد برای شروع فرایند ترک است. خانواده ها اولین افرادی هستند که حرف آنها نفوذ داشته و بهتر است اینکار را انجام دهند. در واقع زمانی که خانواده این پیشنهاد را مطرح کند؛ بیشتر احتمال دارد که فرد معتاد آن را بپذیرد.

?کسب آگاهی در مورد اعتیاد

کسب آگاهی در مورد اعتیاد نیز جزو نقش خانواده در ترک اعتیاد است. زمانی که خانواده اطلاعات کافی در مورد اعتیاد داشته باشد؛ بهتر می‌تواند به فرد معتاد کمک کند.

?شرکت در جلسات گروه درمانی یا خانواده درمانی

اعضای دیگر خانواده نیز باید به همراه فرد معتاد فرایند درمان و یا تغییر رویکرد و نگرش را آغاز نمایند. در بیشتر موارد کلینیک های ترک اعتیاد جلساتی را برای اعضای خانواده نیز ترتیب می‌دهد که بهتر است همه اعضا در آن حاضر شوند. شرکت در جلسات گروه درمانی و یا خانواده درمانی در زمینه اعتیاد بسیار موثر خواهد بود.

نقش خانواده در ترک اعتیاد به عنوان والدین معتاد

زمانی که از نقش خانواده در ترک اعتیاد صحبت می‌کنیم؛ همه افراد به فرزندی فکر می‌کنند که به اعتیاد مبتلا شده و حال والدین باید به او کمک کنند. در صورتی که اگر والدین نیز به اعتیاد مبتلا شوند؛ فرزندان هم چنین وظیفه ای در قبال آنها دارند. با اینکه شرایط کمی برای فرزندان والدین معتاد دشوارتر است. مخصوصا زمانی که سن کمی داشته باشند. اما در برخی موارد فشارهای فرزندان است که والدین را مجبور به ترک اعتیاد می‌کند.

نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد

قبل از فکر کردن به نقش خانواده در ترک اعتیاد ، باید زمینه را برای پیشگیری از اعتیاد فراهم کنیم. زمانی که خانواده اقدامات پیشگیرانه را در مورد اعضای دیگر انجام دهند دیگر نیازی به ترک اعتیاد نیست. آموزش فرزندان و ایجاد کردن زمینه ای امن و راحت برای گفت و گو از کارهایی است که می‌توان در مورد جلوگیری از اعتیاد انجام داد.

سخن پایانی

اعتیاد موضوعی است که امروزه بسیاری از خانواده ها را درگیر کرده است. اما بسیاری از آنها از مسئولیت پذیری در این مورد سرباز زده و اقدام درستی در مورد آن انجام نمی‌دهند. از این رو اوضاع بدتر می‌شود. اما زمانی که اطلاعات کافی را در مورد نقش خانواده در ترک اعتیاد کسب کرده و اقدامات لازم را انجام دهند؛ اعتیاد درمان شده و احتمال بروز مجدد آن نیز به حداقل می‌رسد. در این زمینه خانواده ها حتما باید با یک روانشناس مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه نقش خانواده در ترک اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

نقش خانواده در ترک اعتیاد چیست؟

اهمیت خانواده را در ترک اعتیاد نمی‌توان نادیده گرفت در واقع خانواده به عنوان یک حمایت گر در تمام مراحل ترک باید پشتیبان و حامی فرد معتاد باشد. در این راه پر فراز و نشیب استفاده از راهنمایی‌های مشاور نیز بسیار کار آمد است.

آیا طرد نمودن فرد معتاد از طرف اعضای خانواده راهکار مناسبی است ؟

باید گفت طرد نمودن فرد معتاد در نگاه اول شاید عمل درستی باشد ولی زمانی که به صورت عملی به آن نگاه کنید به هیچ وجه اقدام درستی از سمت اعضای خانواده نمی باشد.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

استعدادیابی ورزشی کودکان به دلیل انعطاف پذیری بدنی آنان و سن کم شان می‌تواند تاثیر زیادی در فرایند رشدی آنان از لحاظ حرکتی و حتی روانی آنان گردد. بسیاری از ورزشکاران حرفه ای که امروزه در عرصه ورزشی بسیار موفق هستند و مدال کسب می‌کنند؛ از دوران کودکی ورزش کردن را آغاز کرده اند. زمانی که از این دوران، کودکان در یک رشته ورزشی درست قرار بگیرند؛ بیشتر احتمال دارد که در آینده به موفقیت در ورزش برسند. در واقع کودکان از لحاظ جسمانی کاملا آماده ورزش کردن هستند. تنها نباید فشار زیادی به آنها وارد شود. بسیاری از والدین در این مورد زیاده روی کرده و منجر به بروز آسیب هایی در کودکان می‌گردند. از این رو بهتر است در این مورد با متخصص مشورت شود. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی ورزشی کودکان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  استعدادیابی ورزشی کودکان چیست؟

استعدادیابی ورزشی کودکان چطور انجام می‌شود؟

برای استعدادیابی ورزشی کودکان روش های مختلفی وجود دارد. در واقع به همان اندازه که والدین به استعدادیابی کودکان در زمینه های تحصیلی و هوشی اهمیت می‌دهند؛ باید به وضعیت بدنی کودکان نیز توجه داشته باشند. همه کودکان از انواع استعدادها و ظرفیت های درونی برخوردار هستند؛ تنها باید آنها را تقویت کرده و پرورش داده و همچنین از موضوعی که در آن عملکرد بهتری دارند؛ مطلع شوند. اینکار تنها با کمک والدین و روانشناسان امکانپذیر است. چرا که کودک توانایی کشف استعداد خود و استفاده از آن را ندارد. شاید آن را به صورت خودجوش نشان دهد. اما این به معنی آشنایی او با فرایند استعدادیابی و یا پرورش آن نیست.  برای اطلاع از راه های کشف استعداد کودکان کلیک نمایید.

سن مناسب برای استعدادیابی ورزشی کودکان

 

معمولا هریک از استعدادهای درونی در سن خاصی در افراد بروز می‌یابند. در مورد استعدادیابی ورزشی کودکان نیز باید به این موضوع توجه داشته باشیم. در بیشتر موارد استعدادهای کودکان در زمینه حرکتی و ورزشی در سنین 6 یا 7 سالگی خود را نشان می‌دهند و یا می‌توان به آنها پی برد. چرا که قبل از این دوران کودکان هنوز توانایی کافی برای انجام برخی از حرکات را ندارند. همچنین ورزش های مناسب برای آنان نیز محدود هستند. برای اطلاع از بهترین سن استعدادیابی کودکان کلیک کنید.

مزایای استعدادیابی ورزشی کودکان

زمانی که استعدادیابی ورزشی کودکان به درستی و در سن مناسبی انجام گیرد؛ قطعا مزایای زیادی برای آنان به همراه دارد. ورزش کردن از دوران کودکی منجر به شادی و نشاط در کودکان شده و همچنین انرژی آنان را به شکل درستی تخلیه می‌کند. برخی از این مزایا شامل موارد زیر می‌شود.

بهبود عزت نفس

یادگیری مهارت های اجتماعی

آشنا شدن با نظم و انضباط

کم شدن غرور و تکبر در کودکان

کمک به رشد بهتر جسمانی در بچه ها

تقویت هوش

صرفه جویی در انرژی و زمان

جلوگیری از ناهنجاری های ساختاری و عملکردی

روش های مختلف استعدادیابی ورزشی کودکان

استعدادیابی ورزشی کودکان همیشه به یک شکل صورت نمی‌گیرد. اینکار نیازمند همکاری والدین با سیستم ها و نهادها مختلف و حتی خود کودک است.

?سیستماتیک

روش سیستماتیک خود به دو صورت انجام می‌شود. در روشی که بر پایه سیستم است؛ نهادها و سازمان های مرتبط با همین موضوع مداخله کرده و به کودک و خانواده او کمک می‌کنند که استعداد ورزشی کودکان به درستی کشف شود. در این روش استعدادیابی به صورت رقابتی و حتی آزمون است.

در غیر اینصورت استعدادیابی بر پایه خود شخص صورت می‌گیرد. چرا که فرد به صورت خودجوش یک رشته ورزشی را شروع کرده و همچنین در آن عملکرد خوبی نیز دارد.

?غیرسیستماتیک

در روش غیرسیستماتیک هیچ از یک عوامل بیرونی در این مورد نقشی ندارند. خود کودک به مرور ورزش های مختلف را امتحان کرده و در یکی از آنها موفق می‌شود. او به هیچ نهاد و سازمانی وابسته نبوده و تنها از طرف خانواده خود حمایت می‌شود. حتی مدرسه نیز در این مورد نقشی ندارد.

فرایند استعدادیابی ورزشی کودکان

استعدادیابی ورزشی کودکان چه به صورت سیستماتیک صورت گیرد و چه غیرسیستماتیک، فرایند مشخصی دارد که همه افراد باید آن را طی نمایند. این مراحل شامل موارد زیر می‌شود.

انجام تست های پاراکلینیکی و چکاپ پزشکی

انجام تست حرکات اصلاحی

انجام تست پیکرسنجی

شرکت در تست آمادگی جسمانی

استفاده از تست یادگیری حرکتی و ادراکی

گرفتن تست تکنیکی و تاکتیکی

انواع ورزش برای کودکان

ورزش های مختلفی وجود دارد که کودکان می‌توانند در آنها حضور یافته و حتی به موفقیت های چشمگیری نیز برسند. برخی از رشته های ورزشی برای کودکان از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و معمولا خانواده ها نیز با همان ورزش ها شروع می‌کنند. اما این بدان معنا نیست که همه کودکان باید در آن رشته ورزشی خوب باشند. در ابتدا این ورزش ها باید برای کودکان حالت تفریحی داشته و بعد از گذشت مدتی به طور جدی آنها را دنبال کنند. ورزش های مناسب برای کودکان شامل ورزش های توپی مانند بستکبال و فوتبال، ژیمناستیک و هنرهای رزمی مثل تکواندو است.

اما برای حضور در این رشته های ورزشی والدین باید شرایط بدنی کودک خود، وضع سلامتی او، جنسیت و… را نیز در نظر داشته باشند. همچنین علاقه خود کودک شرط اصلی است و اگر کودک به رشته ورزشی غیر از این موارد علاقه نشان داد؛ والدین باید در این مورد با او همکاری کنند. امروزه طیف وسیعی از ورزش های مختلف وجود دارد که کودکان می‌توانند در آنها شکوفا شوند.

چگونه ورزش مناسب آنها را انتخاب کنیم؟

 

بسیاری از والدین در مورد انتخاب ورزش مناسب برای فرزند خود و یا استعدادیابی ورزشی کودکان دچار سردرگمی می‌شوند. اما این روش ها به آنها کمک می‌کند تا در این زمینه بهتر عمل کنند.

کودک را در معرض ورزش های مختلف قرار دهید: زمانی که به کودک اجازه دهید تا ورزش های مختلف را امتحان کند؛ راحت تر می‌توانید استعدادیابی او را در این زمینه انجام دهید.

به نشانه های اشتیاق توجه داشته باشید: به هیجانات و احساسات او در مقابل ورزش های مختلف توجه کنید.

پیدا کردن اولویت در مورد ورزش فردی یا انفرادی: با توجه به روحیات کودک به این موضوع توجه داشته باشید که در ورزش های فردی بهتر عمل می‌کند و یا گروهی.

تطابق دادن تیپ بدنی با ورزش: در مورد انتخاب ورزش مناسب برای او، به تیپ بدنی او نیز توجه کنید.

معاینه بدنی کودک: در صورتی که کودک رشته ورزشی را شروع کرد؛ به طور مرتب او را پیش متخصص برده و از وضعیت سلامتی او اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی

از آنجایی که ورزش سنگین و حرفه ای در بیشتر موارد منجر به بروز آسیب های گسترده با افراد می‌شود؛ بهتر است فشار زیادی در این مورد به کودکان وارد نکنید. آنها با اینکه توانایی انجام ورزش های مختلفی را دارند؛ اما بدن آنها هنوز ضعیف بوده و نمی‌توان از آنها یک ورزشکار حرفه ای ساخت. از این رو این فرایند را با کمک یک متخصص جلو برده و از او راهنمایی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی ورزشی کودکان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اعتیاد زنان به دلیل اینکه شیوع کمتری نسبت به اعتیاد در مردان دارد؛ تابو محسوب شده و کمتر کسی در مورد آن صحبت می‌کند. بیشتر افراد تصور می‌کنند که زنان نباید به اعتیاد دچار شوند و یا اصلا نمی‌توانند معتاد شوند. اما علت بروز این باور نادرست، عدم اطلاعات کافی در مورد اعتیاد و حتی زنان است. امروزه بیشتر زنان از سیگار و قلیان استفاده می‌کنند و از اعتیاد خود باخبر نیستند. در واقع مصرف این دسته از مواد را اصلا اعتیاد تلقی نمی‌کنند. در صورتی که بدن آنها تحت تاثیر آن قرار گرفته و همچنین از لحاظ روانی نیز وابستگی را تجربه می‌کنند. از این رو کسب اطلاعات در این مورد خود یک عامل پیشگیرانه محسوب می‌شود. زنان در این مورد باید حتما از یک مشاور نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد زنان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  اعتیاد زنان

اعتیاد زنان

به طور کلی همیشه اعتیاد عملی مردانه تلقی می‌شده و هیچکس تصویر زنانه ای از اعتیاد ندارد. در واقعیت هم آمار معتادین به مواد مخدر در زنان کمتر از مردان است. اما به هر حال نباید این نکته را فراموش کنیم؛ احتمال اعتیاد آنان نیز وجود دارد و از طرفی شرایط بدنی آنها، به شکلی است که سریعتر نسبت به مواد مخدر واکنش نشان داده و وابستگی پیدا می‌کند. شرایط محیطی را نیز نباید در مورد اعتیاد زنان ، دست کم گرفت. چرا که امروزه به دلیل تنوع بسیار زیاد مواد مخدر و همچنین باورهای اشتباهی که در مورد آنها وجود دارد؛ زنان بیشتر از هر زمان دیگری مبتلا به اعتیاد می‌شوند. از این رو بررسی جوانب مختلف این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترک اعتیاد کلیک کنید. 

علت اعتیاد زنان

 

در ابتدا بهتر است علت اعتیاد زنان را مورد بررسی قرار دهیم. در واقع ریشه یابی اعتیاد کمک بزرگی در زمینه درمان و کنترل آن می‌کند. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شود. برای آشنایی بیشتر با علائم اعتیاد در زنان کلیک کنید.

?مشکلات خانوادگی

یکی از اصلی ترین دلایل اعتیاد زنان ، مشکلات خانوادگی آنان است. زمانی که درون خانواده ارتباطات سالمی وجود نداشته و حتی اعضای دیگر مبتلا به اعتیاد باشند؛ دور از انتظار نیست که زنان نیز به این بیماری مبتلا شوند. زنان زمانی که احساس تعلق و امنیت را درون خانواده تجربه نکنند؛ به دنبال راه های دیگری برای پرکردن این خلا هستند.

?تجربیات دوران کودکی

تروماهای دوران کودکی نیز دلیل دیگری برای اعتیاد زنان است. آنان به دنبال راهی برای فرار از واقعیت هستند؛ از این رو به مصرف مواد مخدر مختلف روی می‌آورند.

?عدم اطلاعات کافی در مورد مواد مخدر و اعتیاد

یکی دیگر از دلایل ابتلا به اعتیاد زنان ، عدم اطلاعات کافی در مورد مواد مخدر و حتی خود اعتیاد است. همانطور که گفته شد؛ در بیشتر موارد آنان مصرف مکرر سیگار و قلیان را اعتیاد تلقی نمی‌کنند و یا تصور می‌کنند که مصرف آنها از مواد مخدر مختلف، کاملا تفننی است و هرزمانی که بخواهند آن را کنار می‌گذارند.

?غلبه بر کلیشه های جنسیتی

در برخی موارد آنان تمایل دارند که بر کلیشه های جنسیتی در مورد اعتیاد غلبه کرده و نشان دهند که می‌توانند مواد مخدر مصرف کنند و یا حتی معتاد شود. در واقع اینکار به آنها احساس قدرت می‌دهد.

?فشار جامعه برای تناسب اندام

امروزه زنان زیادی تحت تاثیر مصرف داروهای لاغری به اعتیاد گرفتار شده اند. این موضوع نیز از فشار جامعه در مورد تناسب اندام نشات می‌گیرد. چرا که آنان می‌خواهند به هر روشی که ممکن است خود را مانند مدل های زیبایی کنند. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

?عوامل محیطی

قرارگیری آنان در محیط های ناسالم نیز در این مورد بی تاثیر نیست. زمانی که زنان در محیطی زندگی می‌کنند همسر آنها و یا اعضای خانواده شان مصرف کننده هستند؛ طبیعی است که آنان نیز به مصرف مواد مخدرتمایل نشان دهند.

پیامدهای اعتیاد زنان

اما اعتیاد زنان نیز با بروز مشکلاتی هم برای خودشان و هم برای جامعه همراه است. حتی می‌توان گفت که اعتیاد یک زن آسیب بیشتری به کانون گرم خانواده و یا حتی جامعه در مقایسه با یک مرد وارد می‌کند. در این قسمت به توضیح این مشکلات می‌پردازیم.

◀بروز مشکلات خانوادگی

اعتیاد زنان در درجه اول منجر به بروز مشکلات خانوادگی می‌گردد. در این حالت بیشتر احتمال دارد که به طور کامل خانواده از هم پاشیده شود. چرا که در صورت اعتیاد مردان، معمولا زنان به زندگی ادامه داده و سعی در درست کردن همه چیز دارند. اما زمانی که خودشان گرفتار اعتیاد شوند؛ مردان معمولا اقدامی در این مورد نمی‌کنند.

◀بروز مشکلاتی در فرزندآوری

همچنین اعتیاد زنان بر نسل های بعدی نیز تاثیر گذار است. چرا که آنان می‌توانند در دوران بارداری، اعتیاد خود را به فرزند نیز منتقل کنند. از طرفی اعتیاد در زنان بیشتر قدرت باروری آنان را تحت تاثیر قرار داده و سلامت فرزند را دچار مشکل می‌کند.

◀ابتلا به بیماری های جسمانی و روانی

بسیاری از زنان تحت تاثیر اعتیاد به انواع بیماری های جسمی و روانی مبتلا می‌شوند که آثار آنها تا پایان عمر و حتی در صورت ترک اعتیاد نیز باقی می‌ماند. ابتلا به افسردگی، بیماری های مقاربتی، تجربه تجاوز و… همگی از عوارض جسمانی و روانی اعتیاد محسوب می‌شوند.

شیوع اعتیاد زنان

بر اساس آمارهایی که در مورد اعتیاد زنان وجود دارد؛ تقریبا 400 هزار مصرف کننده مستمر و غیرمستمر در ایران وجود دارد. از طرفی 15 میلیون نفر به طور روزمره دغدغه مصرف و یا خرید مواد مخدر را دارند. این اعداد نشان دهنده آمار وحشتناکی در مورد اعتیاد است که روز به روز نیز افزایش می‌یابد. به طور کلی نیمی از جمعیت هر جامعه را به طور متوسط زنان تشکیل می‌دهند. پس با اعتیاد آنها به مواد مخدر باید انتظار بروز مشکلات زیادی را داشت.

اعتیاد زنان به صورت غیر مستقیم

 

یکی دیگر از ابعاد اعتیاد زنان ، مصرف و یا وابستگی آنها به مواد مخدر به صورت غیرمستقیم است. به طور کلی زمانی که یکی از اعضای خانواده در خانه شروع به مصرف مواد می‌کند؛ دیگران نیز تحت تاثیر آثار جانبی آن قرار گرفته و مبتلا می‌شوند. حتی با گرفتن تست اعتیاد از دیگر اعضا، در برخی موارد تست اعتیاد آنها مثبت می‌شود؛ با اینکه اصلا مصرف کننده نیستند. این موضوع در مورد مواد مخدر استشاقی بیشتر است.

درمان اعتیاد زنان

راه های مختلفی برای درمان اعتیاد زنان در جامعه و همچنین در سطح خانواده وجود دارد که بهتر است افراد اطلاعات کافی را در مورد آنها کسب کرده و از آنها استفاده نمایند. بسیاری از زنان معتاد سرپرست خانوار نیز هستند که همین ممکن است فرایند ترک را برای آنان دشوار تر کند. اما بسیاری از کلینیک های ترک اعتیاد و یا نهادهای اجتماعی این امکان را فراهم کرده اند زنان راحت تر این دوران را پشت سر بگذارند. از طرفی با فرهنگ سازی در این مورد کمتر احتمال دارد که زنان به سراغ اعتیاد بروند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

سخن پایانی

اعتیاد زنان بیش از آنکه یک مسئله فردی محسوب شود؛ یک مشکل اجتماعی است. چرا که در صورت اعتیاد زن بیشتر احتمال دارد که کانون خانواده از بین رفته و مشکلات اجتماعی بیشتر شود. از این رو افراد باید در این زمینه هم به صورت فردی اقدام کرده و هم با کمک دیگران دلایل این مشکل را از بین ببرند. کمک گرفتن در این مورد از روانشناس یکی از اقدامات ضروری در این مورد محسوب می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد زنان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

آیا مصرف الکل در دوران بارداری می‌تواند باعث عقب ماندگی کودک شود؟

بله، مصرف الکل در دوران بارداری می‌تواند منجر به بروز عقب ماندگی‌های جسمانی و ذهنی خاصی در کودک شود که تحت عنوان سندروم جنین الکلی شناخته می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

عقده حقارت یا احساس خود کم بینی از عقده هایی است که در علم روانشناسی راجع به آن بحث شده است. که از جهت واکنش های علمی و رفتاری دارای دو گونه تاثیرات منفی و مثبت است. این عقده اغلب مواقع ناخودآگاه است و در اثر عوامل و انگیزه های گوناگون روان انسان پدید می‌آید. از منظر پیاژه هیچ مرد و زنی به طور کامل نمی‌تواند از عدم تعادلی که منجر به نشانه های روانی این عقده می‌شود؛ فرار کند. اما این عدم تعادل در برخی از مواقع موجب کسب موفقیت های بزرگ می‌شود. حتی ممکن است که برخی از موفقیت ها نتواند بدون محرک قوی عقده حقارت کسب شود.

این عقده به مرور زمان فرد را به اضطراب، استرس و عزت نفس پایین مبتلا می‌کند. برای درمان عقده حقارت می‌توان از روان درمانی، درمان های شناختی رفتاری و سایر درمان های روانی استفاده کرد. جهت کسب سلامت روان حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فردی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  عقده حقارت

عقده حقارت چیست؟

 

یکی از مفاهیمی که در نظریه آدلر وجود داشت، عقده حقارت بود. در این نظریه عقده‌حقارت احساس بهنجار در نظر گرفته شده است اما یکی از عوامل ایجاد کننده مشکلات شخصیت و روانشناختی است. منظور از عقده‌حقارت، خود کم بینی است. اما از نظر پیاژه تا زمانی که این عقده وجود نداشته باشد، کسب موفقیت دچار مشکل خواهد شد. به همین دلیل همه افراد برای اینکه موفق شوند؛ نیاز به این عقده دارند.

در عقده حقارت فرد خود را پست و ناکافی می‌داند. و بی کفایتی های خود را در زمینه اجتماعی، ظاهر، مهارت های ارتباطی و … می‌داند. افرادی که به این عقده دچار هستند دائم به دنبال تائید از دیگران هستند و همیشه با عزت نفس پایین، اضطراب و افسردگی درگیر هستند.

تاریخچه عقده حقارت

عقده حقارت اولین بار توسط آلفرد آدلر، روانکاو اتریشی در قرن بیستم مطرح شود. او معتقد بود که احساس حقارت می‌تواند از تجربه های اولین دوران کودکی ناشی شود. برای مثال نادیده گرفته شدن یا انتقاد توسط والدین و بزرگسالان منجلب به این عقده می‌شود.

عقده‌حقارت آدلر با مفهوم فروید از ناخودآگاه متمایز بود. بر اعتقاد آدلر، افراد می‌توانند با ایجاد علاقه اجتماعی یا تمایل به کمک برای رفاه دیگران بر این عقده غلبه کنند. از آن زمان مفهوم عقده‌حقارت در روانشناسی گسترش یافت. در علم روانشناسی امروزه، برای توصیف طیف وسیعی از عزت نفس پایین، تجربیات، اختلالات اضطرابی و افسردگی استفاده کرد.

دلایل عقده حقارت

دلایل زیاد و متعددی در بروز عقده حقارت وجود دارد که در این بخش مقاله به این دلایل اشاره کرده ایم.

? تروما: تجربیات آسیب زا، سو استفاده و از دست دادن عزیزان

?تجربه های دوران کودکی

? ویژگی شخصیت مانند کمال گرایی

?مقایسه اجتماعی

? عوامل فرهنگی و اجتماعی

نشانه های عقده حقارت

افرادی که به عقده حقارت دچار هستند از خود نشانه هایی بروز می‌دهند که از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در این بخش مقاله راجع به نشانه های عقده‌حقارت توضیح داده ایم.

? جلوگیری از چالش ها

?نیاز شدید به اعتبار سنجی

? انتقاد های افراطی از خود

?بی نقص جویی یا کمال گرایی

? کناره گیری های اجتماعی

?حسادت

? خودگویی منفی

?افسردگی

? اضطراب

? اعتماد به نفس پایین

در این خصوص می توانید رفتارهای مسخره کردن همسر را هم بخوانید.

عقده حقارت چه زمانی خطرناک می‌شود؟

به طور کل عقده حقارت زمانی خطرناک می‌شود که زندگی فرد را مختل کند. و آسیب های قابل توجهی را وارد کند. علائمی وجود دارد که نشان از عقده‌حقارت خطرناک است. در این بخش مقاله به این نشانه ها اشاره کرده ایم.

? رفتارهای مخاطره آمیز مانند مصرف مواد مخدر، الکل و رفتارهای عجیب و غریب

?انزوای اجتماعی مانند کناره گیری از روابط و احساس تنهایی

? خود آزاری مانند تنبیه خود برای رفتار های اشتباه

?افسردگی و اضطراب

? افکار خودکشی

درمان عقده حقارت

 

همانطور که گفته شد افراد مبتلا به عقده حقارت اگر تحت درمان قرار نگیرند با مشکلاتی مانند کمبود اعتماد به نفس، اضطراب و افسردگی دچار می‌شوند. به همین دلیل در صورتی که نشانه های این عقده همراه شما است. برای درمان از روانشناس کمک بگیرید. در این بخش مقاله راجع به روش های درمان عقده حقارت توضیح داده ایم.

? درمان روان پویایی

یکی از روش های درمانی برای عقده حقارت، روان پویایی است. در این روش درمانی به افراد مبتلا کمک می‌شود تا علت های اساسی احساس خود را کشف کند. در واقع زمانی که فرد نسبت به رفتار خود بینش پیدا کرد، می‌تواند بر روی مسائل حل نشده بیشتر کار کند و خود پنداره مثبتی داشته باشد.

? درمان شناختی رفتاری

درمان شناختی رفتاری از دیگر روش های درمانی برای عقده حقارت است. در این روش درمانی به افراد الگوهای فکری و باورهای منفی را آموزش می‌دهند تا فرد به شناسایی برسد. در نهایت به احساس حقارت کمک می‌کنند تا این رفتار خود را به چالش بکشد.

? خود درمانی

یکی از راه های درمانی برای عقده حقارت، خود درمانی است. در این روش درمانی به مراجعه کننده آموزش داده می‌شود تا برای مراقبت از خود تمرین کند و اهداف واقع بینانه داشته باشد. حتی در فعالیت هایی حضور داشته باشد که باعث کسب موفقیت وی خواهد شد.

? ذهن آگاهی

ذهن آگاهی روشی مفید برای درمان عقده حقارت است. در این روش درمان مدیتیشن به افراد کمک می‌کند تا نسبت به افکار و احساست خود بینش بیشتری داشته باشند. و از روش های سازنده برای پاسخ دهی استفاده کنند. این راه باعث کاهش شک و بهبود سلامت روان می‌شود.

? دارو درمانی

یکی از روش های درمانی برای عقده حقارت، دارو درمانی است. در این روش از داروها برای کاهش افسردگی و اضطراب استفاده می‌کنند تا فرد کمتر با عقده‌حقارت درگیر شود.

کلام آخر

عقده حقارت یکی از مشکلات روانشناختی است که اگر درمان نشود زندگی فرد را مختل می‌کند. برای رهایی از روش های درمانی استفاده می‌شود تا فرد به بینش برسد و برای بهبود سلامت روان خود تلاش کند. جهت درمان حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فردی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ازدواج با کمال گرا چالش های زیادی در پیش رو دارد. این افراد سخت‌ترین استرس‌ها را تجربه می‌کنند و اغلب به افسردگی مبتلا می‌شوند. کسانی که به کمال گرایی مبتلا هستند، همه چیز را بی نقص دوست دارند. اگر در این ازدواج یکی از زوجین کمال گرا نباشد؛ سختی های زیادی را باید تحمل کند. زیرا کمال گرایان هرگز زحمات همسر خود را مشاهده نمی‌کنند و کارهایی که او انجام می‌دهد را هرگز قبول ندارند.

کمال گراها به دلیل پایین بودن عزت نفس خود؛ همیشه اضطراب و ضعف را تجربه می‌کنند. همیشه نگران شکست در زندگی و کارهای خود هستند. کارهای جدید را امتحان نمی‌کنند تا با شکست مواجه نشوند. ازدواج با کمال گرا به قدری دشوار است که شریک احساسی را با آسیب های روانی روبرو می‌کند. برای جلوگیری از آسیب و نارضایتی از زندگی، حتما از مشاوره قبل از ازدواج راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  ازدواج با کمال گرا

ازدواج با کمال گرا چگونه است؟

 

اگر همه کسانی که قصد ازدواج دارند؛ از مشاوره پیش از ازدواج راهنمایی بگیرند، در زندگی با مشکلات کمتری روبرو می‌شوند. افراد با شخصیت های متفاوتی در دنیا وجود دارند که طرز برخورد با هر کدام از آنها به شیوه های متفاوتی است. به همین جهت لازم است که در ازدواج به این موضوع بسیار دقت کنید. ازدواج با کمال گرا نیز یکی از سخت ترین طروق زندگی است.

زمانی که یک فرد ازدواج با کمال گرا را انتخاب می‌کند؛ باید منتظر آسیب های روانی نیز باشد. افرادی که با شخصیت کمال گرا زندگی می‌کنند به مرور زمان به افسردگی مبتلا می‌شوند. و این اضطراب های پی در پی برای انجام کارهای بی نقص باعث بروز روان آسیب دیده می‌شود. این افراد همه چیز را کامل می‌خواهد و جلب رضایت از او بسیار دشوار است. در این مقاله روش های برخورد با افراد کمال گرا را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

دشواری های ازدواج با کمال گرا چیست؟

ازدواج با کمالگرا بسیار طاقت فرسا می‌باشد. این افراد ناخواسته به دلیل شخصیتی که دارند؛ همسر خود را اذیت می‌کنند. به همین جهت ازدواج‌ با‌ کمال گرا بسیار دشوار است. در این مقاله سختی های ازدواج با این افراد را توضیح داده ایم.

? همسر بی نقص و کامل می‌خواهند | ازدواج با کمال گرا

افراد کمال گرا همیشه به دنبال بی نقصی هستند. این افراد به دنبال همسری کامل و بی نقص هستند. یعنی اگر در ازدواج با کمال گرا کاری را به طور کامل انجام ندهید، مورد قضاوت قرار خواهید گرفت. به همین دلیل همیشه نگران کارهای خود خواهید بود.

? جلب رضایت از این افراد دشوار است

در ازدواج با کمال گرا به سختی می‌توانید او را راضی کنید. معمولا با وسواس، ایراد گیری، ریزبینی و … باعث می‌شوند. که انتظارات غیر واقع بینانه ای داشته باشند. به همین جهت رضایت از این افراد بسیار سخت است.

روش های برخورد با کمال گرا

 

همانطور که گفته شد؛ ازدواج با کمالگرا بسیار دشوار است. اما زمانی که روش های برخورد با این افراد را بشناسید؛ می‌توانید زندگی بهتری داشته باشید. در این بخش مقاله راجع به روش های برخورد با شخص کمال گرا توضیح داده ایم.

✨ واکنش کمتری نشان دهید

اولین کاری که در ازدواج با کمال گرا باید انجام دهید، واکنش کمتر است. به عنوان همسر سعی کنید به رفتار، اعمال و گفتار فرد کمال گرا کمتر هیجان و واکنش بروز دهید. اما واکنش زیاد؛ میزان تنش را بیشتر می‌کند.

✨ خود واقعیتان باشید | ازدواج با کمال گرا

در ازدواج با کمال‌گرا نباید خود را تغییر دهید. خودتان باشید  چیزی که هستید را بپذیرید. در غیر این صورت همسرتان دائم از شما توقع بی نقص بودن خواهد داشت.

✨ رفتارهای بی منطق نداشته باشید

هر کاری که همسرتان انجام می‌دهد را به معنای کمال گرایی ندانید که فورا دست به مخالفت بزنید. اگر در ازدواج با کمال گرا به خوبی از رفتارهای او استفاده کنید؛ احتمال پیشرفت شما در زندگی بسیار است. به همین جهت رفتارهای بی منطق خود را حذف کنید و استفاده مناسب و البته درستی از این ویژگی داشته باشید.

✨ احساس، نظر و دیدگاه خود را بیان کنید

یکی از کارهایی که در ازدواج با کمال گرا باید داشته باشید؛ بیان احساس و دیدگاه است. به همسر خود توضیح دهید که نقص و شخصیت او برای شما مهم نیست. و به ویژگی های مثبت شخصیتی او نیز توجه می‌کنید. احساساتی که بابت صحبت های همسر کمال گرا دریافت می‌کنید را بیان کنید تا اندکی تامل کند.

✨ سازش را شروع کنید | ازدواج با کمال گرا

در ازدواج با کمالگرا باید سازش داشته باشید. در قبال خواسته های همسرتان از او خواسته ای داشته باشید. مثلا اگر از شما می‌خواهد که خانه همیشه مرتب و تمیز باشد؛ از او بخواهید تا در آشپزی کمک دست شما باشد.

✨ خط قرمز های خود را مشخص کنید

یکی از کارهایی که باید در ازدواج با کمال گرا انجام دهید؛ تعیین خط قرمز است. به همسر خود توضیح دهید که چه خط قرمز هایی دارید و در این خانه برای شرح قوانین نقش دارید. برای بیان این کار آرام، با حوصله و آهسته قدم بردارید.

✨ در راستای بهبودی تلاش کنید

در ازدواج با کمال گرا باید به عنوان یک همراه باشید. در جهت بهبودی به همسرتان راهنمایی کنید و او را در روند رواندرمانی همراهی کنید. هیچ انسانی کامل نیست و به همین جهت همیشه نباید انتظار صد در صدی از انسان ها داشته باشید. تلاش کنید تا همسرتان به روانشناس مراجعه کند و برای او مانند یک پشتیبان عمل کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج موفق کلیک کنید.

کلام آخر

ازدواج با کمال گرا یکی از سخت ترین انتخاب ها است. در این راه باید آمادگی هر چالش و تنشی را داشته باشید. او را قانع کنید که این رفتار باعث آزار شما می‌شود. و باید برای افزایش کیفیت زندگی به روانشناس مراجعه کند. حتما در این راه کنار همسر خود باشید تا امیدی برای درمان داشته باشد. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

پیشگیری از اعتیاد بسیار موثرتر و بهتر از درمان آن است. در واقع از جوانب مختلف اینکار مقرون به صرفه تر خواهد بود. اما اعتیاد موضوع حساسی است که نمی‌توان به راحتی در مورد آن اقدامی انجام داد. چرا که فردی که هیچ پیش زمینه و یا حتی تمایلی به مصرف مواد مخدر ندارد؛ نباید در معرض اقدامات پیشگیرانه قرار گیرد. از این رو تبلیغات گسترده ای در این مورد صورت نمی‌گیرد. چرا که گاهی همین روش های پیشگیرانه منجر به ترغیب افراد به مصرف مواد مخدر می‌گردد. پس اولین قدم در این مسیر، شناسایی افرادی است که در معرض اعتیاد قرار داشته و یا حتی در مراحل اولیه هستند. در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف این موضوع خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع از مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه پیشگیری از اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان

پیشگیری از اعتیاد چگونه انجام می‌شود؟

یکی از مشکلاتی که در مورد پیشگیری از اعتیاد وجود دارد؛ این است که همه افراد آن را برعهده دیگری می‌گذارند. خانواده ها تصور می‌کنند که جامعه و مسئولان باید اینکار را انجام داده و از طرفی جامعه نیز قادر به کنترل جمعیت زیادی که در معرض اعتیاد قرار دارند؛ نیست. از این رو اینکار باید با همکاری همه افراد صورت گرفته و در مورد آن فرهنگ سازی و قانون گذاری درستی صورت گیرد. برای اینکار روش های مختلفی وجود دارد که هم افراد و هم گروه ها می‌توانند از آنها استفاده کرده و به افراد کمک کنند. همچنین بهتر است در هر دو صورت یک روانشناس نیز در تمام مراحل حضور داشته باشد. برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

پیشگیری از اعتیاد با پیدا کردن علت آن

 

یکی از اصلی ترین راه های پیشگیری از اعتیاد ، پیدا کردن علت آن است. زمانی که افراد از علت معتاد شدن فردی آگاهی یابند؛ راحت تر می‌توانند به او کمک کنند. از طرفی اینکار تاثیر گروهی نیز دارد. چرا که با پیشگیری از اعتیاد یک نفر می‌تواند جلوی اعتیاد دیگران را نیز گرفت. این موضوع مستلزم صحبت کردن با فرد معتاد، خانواده او و همچنین بررسی شرایط محیطی است. و حتی خانواده ها و یا دوستان نیز از پس آن برمی‌آیند. برای آشنایی بیشتر با علل گرایش به اعتیاد کلیک کنید.

فواید پیشگیری از اعتیاد

همانطور که در قسمت قبلی هم به آن اشاره شد؛ پیشگیری از اعتیاد تاثیرات بسیار مثبتی در سطح فردی و حتی اجتماعی دارد. با جلوگیری از ابتلای افراد بیشتری به اعتیاد، عزت نفس افراد بالاتر رفته و همچنین مهارت های مختلفی را نیز در این زمینه می‌آموزند. این موضوع به معنی سخت گیری زیاد به افراد و فشارآوردن به آنها نیست. چرا که این رفتار حتی احتمال مصرف مواد را در آنان افزایش هم می‌ دهد. اما با آموزش صحیح در این زمینه و همراهی کردن با افراد می‌توان جامعه سالم تری ساخته و همچنین مشکلات اجتماعی نیز تا حد زیادی کاهش می‌یابند.

راه های پیشگیری از اعتیاد

 

خوشبختانه راه های مختلفی برای پیشگیری از اعتیاد وجود دارد. اما نمی‌توان آنها را تضمین کرد. در واقع نمی‌توان مطمئن شد که در صورت انجام این اقدامات افراد به طور قطعی به سراغ مصرف مواد مخدر نمی‌روند. در این قسمت به توضیح این راه ها می‌پردازیم.  

?درک راه های سومصرف مواد

در ابتدا باید برای پیشگیری از اعتیاد ، از راه های مصرف مواد مخدر و یا حتی خود آنها اطلاعات کافی را کسب کرد. زمانی که افراد نشانه های اعتیاد به هر ماده ای را شناخته و همچنین در مورد پیامدها آنها نیز اطلاعاتی کسب کنند بیشتر می‌توانند در این مورد هوشیار بوده و به خود و دیگری کمک کنند. برخی تنها برای تفریح و روحیه هیجان طلبی شان هر بار دست به مصرف مواد می‌زنند. در مقابل گروهی وجود دارد که قصد خودکشی و مسمومیت با مصرف مواد مخدر را در هر بار دارند. یکی دیگر از راه های سومصرف مواد، استفاده از داروهای تجویزی برای دست یابی به لذت است.

?کنترل فشار همسالان

در مورد اعتیاد، همسالان نقش مهمی ایفا می‌کنند. در واقع گاهی فشار آنان است که منجر به اعتیاد افراد می‌گردد. از این رو باید از چنین افرادی دوری کرده و تا حد امکان ارتباط خود را با آنها محدود کرد. حتی به آنان نیز برای ترک اعتیاد کمک نمود.

?کمک گرفتن برای مشکلات روانی

یکی دیگر از راه های پیشگیری از اعتیاد، درمان بیماری های روانی است. زمانی که افراد از سلامت روانی برخوردار باشند؛ کمتر احتمال دارد که به سراغ مصرف مواد مخدر بروند. برای مثال یکی از دلایلی که افراد را در معرض اعتیاد قرار می‌دهد؛ ابتلا به افسردگی است. افراد برای فرار از واقعیت به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند.

?عوامل هشدار دهنده را بررسی کنید

برخی از شرایط در زندگی افراد هشداردهنده بوده و آنان را در معرض مشکلات مختلفی قرار می‌دهد. برای مثال محل زندگی افراد، اعتیاد خانواده و… همگی در این مورد موثر هستند. بهتر است افراد این موارد را شناسایی کرده و تا حد امکان از آنها دوری کنند.

?یادگرفتن مهارت های جایگزین

در بیشتر موارد افراد به این دلیل به اعتیاد روی می‌آورند که چیزی را در زندگی شخصی و یا اجتماعی خود از دست داده اند. اما زمانی که بتوانند روش جایگزینی را بیاموزند و از طریق دیگری به اهداف خود برسند؛ دیگر احساس ناامیدی و سرخوردگی نخواهند کرد. از این رو بهتر است به جای روی آوردن به اعتیاد، آنها را ترغیب کرد تا مهارت جدید را یاد بگیرند.

?توسعه اهداف و رویاهای خود

همچنین زمانی که افراد رویاها و اهداف مشخصی برای آینده خود داشته باشند؛ کمتر احتمال دارد که به اعتیاد روی بیاورند. از طرفی مشخص کردن آنها به صورت واقع بینانه تاثیر بیشتری در مورد پیشگیری از اعتیاد دارد. چرا که هدف گذاری اشتباه، به تنهایی افراد را تحت فشار زیادی قرار داده و عاملی برای اعتیاد است.

?فرهنگ سازی در این مورد

نباید تاثیر نهادها و مسئولین را در این مورد نادیده گرفت. چرا که آنان نفوذ بیشتری داشته و به امکانات بیشتری نیز دسترسی دارند. از این رو باید در مورد اعتیاد و پیشگیری از آن اطلاعات کافی را در اختیار افراد قرار داده و همچنین شرایط درمان را برای آنان مهیا کنند. از طرفی آنان را از خطرات بیشتر حفظ نمایند.

?قانونگذاری های صحیح در این مورد

زمانی که دسترسی افراد به مواد مخدر دشوار گردد؛ تقاضا نیز کمتر شده و جوانان به روش های مناسب تری برای تخلیه هیجانات خود روی می‌آورند. از طرفی گاهی برخورد درستی نیز با معتادین صورت نمی‌گیرد. به همین دلیل آنان دچار مشکلات بیشتری می‌شوند. قانونگذاری های درست در این مورد می‌تواند عامل تعیین کننده ای در پیشگیری از اعتیاد باشد.

سخن پایانی

فراموش نکنید که اعتیاد یک بیماری است که قابل درمان و پیشگیری هم هست. از این رو نباید به ابتلا به آن تصور کنید که همه چیز تمام شده و دیگر نمی‌توان کاری کرد. هم خود فرد و هم اطرافیان می‌توانند اقدامات لازم را در این زمان انجام داده و به خود و دیگری کمک کنند. در پیشگیری از اعتیاد باید از یک روانشناس نیز کمک گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه پیشگیری از اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

نقش رسانه‌ها و شبکه اجتماعی در اعتیاد نوجوانان چیست ؟

رسانه‌ها به خصوص فیلم‌ها و سریال‌ها، اعتیاد به سیگار یا خوردن الکل را موضوعی عادی نشان می‌دهند. به همین جهت زیاد دیدن این گونه فیلم‌ها روی نا خودآگاه فرد تاثیر گذاشته و اعتیاد را عادی می‌کند.

در جیب فرزندم مواد پیدا کردم. چه کار کنم؟

به او نزدیک شوید اعتمادش را جلب کنید تا خودش این قضیه را به شما بگوید. اگر نگفت این موضوع را با یک مشاور در میان بگذارید و برای برخورد صحیح از او کمک بگیرید.

یکی از اعضای خانوادمان معتاد بوده و از معتاد شدن فرزندم می‌ترسم. باید چه کار کنم ؟

برای پیشگیری از اعتیاد با فرزندتان حرف بزنید، از تاثیرات منفی‌ای که اعتیاد روی زندگی شما گذاشته با او صحبت کنید. به او بگویید که به شخصیتش اعتماد دارید و می‌دانید راه افراد معتاد را نخواهد رفت.

فرزندم دوست هایی دارد که درگیر اعتیادند اما خودش می‌گوید تا به حال معتاد نشده. آیا راست می‌گوید؟

محیط بر روی فرد بسیار تاثیرگذار است. اگر از نزدیکان فرزند خود می‌ترسید که او را درگیر اعتیاد کنند، بهتر است اوقات فراغتش را خودتان پر کنید.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته ریسک بزرگی در تشکیل خانواده محسوب می‌شود. چرا که اعتیاد منجر به بروز مشکلات زیادی در زندگی افراد شده که ممکن است تا پایان عمر آنان را تحت تاثیر قرار دهد. حتی می‌توان گفت که این یکی از موضوعاتی است که در آن گذشته افراد اهمیت دارد. اعتیاد یک موضوع فردی نبوده و اعضای یک خانواده را به طور کلی درگیر می‌کند. از طرفی هرلحظه احتمال بازگشت آن نیز وجود دارد. از این رو در ازدواج با چنین فردی باید به همه این نکات توجه داشته باشید. در این زمینه می‌توانید از مشاور نیز کمک گرفته و سپس تصمیم گیری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته

ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته کار درستی است؟

نمی‌توان به طور قطعی گفت که اینکار درست است و یا نه چرا که فرد معتاد بیمار محسوب شده و باید به او نیز فرصت دوباره برای زندگی کردن دارد. از طرفی برای همه افراد نمی‌توان نسخه واحدی پیچیدی شرایط فردی که قبلا اعتیاد داشته و همچنین همسر او کاملا متفاوت از دیگران است. از این رو بهتر است افراد با توجه به شرایط خود در این مورد فکر کرده و تصمیم گیری کنند. همچنین گرفتن تصمیم قطعی در این مورد کار ساده ای نیست. چرا که همواره این موضوع از گذشته با حال آمده و زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

نکات مرتبط با ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته

 

در مورد ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته، نکاتی وجود دارد که بهتر است افراد در مورد آنها به خوبی فکر کرده و آنان را در نظر بگیرند. برخی از این موضوعات شامل موارد زیر می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های رفتاری در ازدواج کلیک کنید.

?مدت زمانی که از ترک او گذشته است

یکی از مواردی که در این زمینه اهمیت دارد؛ مدت زمانی است که ترک فرد معتاد گذشته است. برخی از خانواده ها در این مورد دچار سردرگمی می‌شوند. چرا که نمی‌دانند فردی که به تازگی ترک کرده است آدم مناسب تری برای ازدواج است و یا فردی که سالها از ترک او گذشته است! معمولا به فردی که مدت زمان زیادی از ترک او گذشته و دوباره به سراغ مصرف مواد نرفته است؛ بیشتر می‌توان اعتماد کرد. در این حالت می‌توان گفت که او تقریبا امتحان خود را پس داده است.

?علت ترک اعتیاد

در ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته، مطلع شدن از علت ترک اعتیاد نیز اهمیت دارد. برخی تصور می‌کنند که ازدواج یکی از راه های مناسب برای ترک اعتیاد است و فردی که خانواده تشکیل بدهد؛ قطعا ترک خواهد کرد. اما این فرایند باید کاملا قبل از ازدواج طی شود.

?مشکلات روحی که پشت سر گذاشته

مطلع شدن از حال روحی و روانی فرد معتاد در حین ترک و یا حتی در حال حاضر نیز از اهمیت زیادی در ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته برخوردار است. سلامت روان یکی از موضوعات مهم برای ازدواج است که با اعتیاد کمی خدشه دار می‌گردد.

?مشکلات جسمی که دارد

از آنجایی که اعتیاد سلامت جسمانی افراد را دچار مشکل می‌کند. در نظر گرفتن این موضوع نیز مهم است. در ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته باید این موضوع را نیز در نظر داشت.

?رفتارهای او در حال حاضر

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ رفتارها و نحوه برخورد او در حال حاضر نیز اهمیت دارد. اعتیاد گاهی رفتارهای افراد را به طور کامل تغییر داده و آنان را به فرد دیگری تبدیل می‌کند. باید با وقت گذرانی با یکدیگر قبل از ازدواج به این موضوع نیز توجه داشته باشید.

?شرایط مالی

اعتیاد احتمالا صدمات مالی و اقتصادی زیادی را به خود فرد و یا خانواده او وارد می‌کند. همچنین در شروع زندگی مشترک نیز باید به این موضوع توجه داشت. از این رو بهتر است در ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته به این موضوع نیز توجه داشته باشید.

?سبک زندگی

در بیشتر موارد این سبک زندگی معتادین است که باعث اعتیاد مجدد آنها می‌شود. از طرفی در ازدواج با این افراد شما باید زندگی خود را با آنها شریک شوید. از این رو اهمیت دارد که فرد سبک زندگی سالمی پیش گرفته و خود را از هر لحاظی برای ازدواج آماده کرده باشد.

?دلیل او برای تشکیل خانواده

برخی از دلایلی که افراد برای ازدواج مطرح می‌کنند؛ زوجین را به سمت شکست و ناکامی می‌کشاند. این مورد در اعتیاد تشدید نیز می‌شود. بهتر است در ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته؛ دلیل او را جویا شده در این مورد با یکدیگر صحبت کنید.

پیامدهای ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته

نباید از پیامدهای ناشی از ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته نیز غافل شد. اعتیاد گذشته را نابود کرده و تاثیراتی نیز بر آینده دارد که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. برخی از افراد در این مورد تحت تاثیر احساسات قرار گرفته به آن توجهی نمی‌کنند. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشند که فردی که در گذشته اعتیاد داشته بسیار احتمال دارد که در آینده نیز دوباره اینکار را شروع کند. از طرفی این موضوع بر ویژگی های شخصیت آنها نیز تاثیر داشته و منجر به بروز تغییرات ناگهانی در خلق و خوی آنان می‌گردد.

برای ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته چه باید کرد؟

 

اما در این مورد می‌‌توان اقداماتی نیز انجام داد. در واقع با انجام این کارها در مورد ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته ، می‌توان کمی بیشتر در مورد این تصمیم اطمینان حاصل کرد. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

کمک گرفتن از مشاور: حتما قبل از ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته؛ با یک مشاور صحبت کرده و جوانب مختلف را به کمک او بسنجید.

توجه کردن به انگیزه خود: انگیزه های خود را در ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته نیز بسنجید. نباید از سر دلسوزی و یا ترحم اینکار را انجام دهید.

عدم قضاوت عجولانه: سریع در این مورد قضاوت کرده و به طرف مقابل زمان بیشتری برای شناخت بدهید.

اصراری بر تغییر نداشته باشید: به این امید ازدواج نکنید که او به زودی تغییر می‌کند. در این صورت احتمال ناامیدی و سرخوردگی شما بیشتر خواهد شد.

همراهی کردن با همسر خود: در این مسیر با همسر خود همراهی کرده و از او در شرایط مختلف حمایت کنید.

ریسک پذیری: در مورد ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته؛ باید کمی هم ریسک پذیر باشید. در واقع احتمالا مختلف را در نظر گرفته و خود را برای آنها آماده کنید.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که گفته شد؛ ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته؛ ریسک بزرگی دارد. اما ممکن است افراد در این ازدواج به خوشبختی و کامیابی نیز برسند. از این رو بهتر است قبل از تصمیم قطعی در این مورد به خوبی در مورد آن فکر کرده و همچنین از راهکارهایی که در بالا نیز به آن اشاره شد؛ استفاده کنید. کمک گرفتن از روانشناس در این مورد می‌تواند کمک بزرگی به شما کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با کسی که قبلا اعتیاد داشته می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

آیا می‌توان با فرد معتادی که قول ترک کردن می‌دهد ازدواج کرد؟

خیر. این بزرگترین اشتباهی است که می‌توانید مرتکب شوید، بهتر است شرط ازدواج را ترک کردن مواد مخدر بگذارید. اکثر افرادی که قبل از ازدواج معتادند و قول ترک کردن می‌دهند، بعد از ازدواج نه تنها ترک نمی‌کنند بلکه اعتیاد شدیدتری پیدا خواهند کرد.

در دوران نامزدی چطور بفهمم او کاملا ترک کرده است ؟

با آزمایش یا مراجعه به روانشناس می‌توان اعتیاد یا عدم اعتیاد فرد را بررسی کرد. همچنین با شناخت نشانه‌های رفتاری اعتیاد می‌توانید خیلی زود فرد معتاد را از فرد ترک کرده تشخیص دهید. 



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

توجیه خیانت با روش های متفاوتی صورت می‌گیرد. اما هیچ توجیهی برای خیانت وجود ندارد. خیانت رفتار آسیب زایی است که زندگی مشترک را نابود می‌کند. این اتفاق پیامدهای بسیار زیادی به دنبال دارد. که هم خود فرد و هم شریک احساسی را با آسیب روبرو می‌کند. امروزه شیوع خیانت باعث عادی سازی شده است. و همه افراد در اطراف خود حداقل یک بار این رویداد را مشاهده کرده اند. خیانت آسیب های زیادی وارد می‌کند و فرد آسیب دیده را به سوی اختلال افسردگی و اضطراب سوق می‌دهد.

به همین دلیل که فرد آسیب های روانی زیادی را تحمل می‌کند؛ توجیه خیانت به هیچ وجه قابل قبول نیست. در صورتی که با خیانت مواجهه شدید حتما از روانشناس و متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  توجیه خیانت

توجیه خیانت

 

دلایل و حرف هایی که برای توجیه خیانت آورده می‌شود؛ تنها خود فرد را گول می‌زند. هیچ فرد سالمی خیانت را رفتار سالم و بی عیب تلقی نمی‌کند. بسیاری از افراد هستند که به دلیل عادی سازی خیانت در جامعه؛ بارها با وجود فرزند به همسر خود خیانت می‌کنند. و اغلب افراد خائن تصور می‌کنند که شریک احساسی او متوجه خیانت نخواهد شد. یا اگر هم متوجه شد با توجیه‌خیانت او را قانع خواهید کرد. اما دریغ از اندکی اندیشه.

بهانه آوردن برای خیانت و دلایل مختلف برای قانع سازی هرچقدر بیشتر صورت بگیرد؛ ناراحتی نیز بیشتر می‌شود. جدا از آن فاصله شما با شریک احساسی تان نیز بیشتر خواهد شد. به طور کل خیانت در مردان شایع تر است و همچنین توجیه آن نیز بیشتر صورت می‌گیرد. در این بخش مقاله راجع به روش های توجیه این رفتار صحبت کرده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تست خیانت کلیک کنید.

اثر چراغ گازی در توجیه خیانت

نظریه چراغ گازی در روانشناسی بر اساس داستانی با موضوع خیانت تعبیه شده است. در داستان چراغ گازی، فرد با روشن و خاموش کردن چراغ گازی احساس توهم را به همسر خود منتقل می‌کند. و از این راه بهانه برای خیانت به همسر را شکل می‌دهد. دلیل تراشی و توجیه خیانت حس توهم و شک را به فرد منتقل می‌کند. به همین دلیل با توجه به اثر چراغ گازی خیانت خود را انکار می‌کنند و به توجیه رفتار خود می‌پردازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تکرار خیانت کلیک کنید.

دلایل توجیه خیانت

توجیه خیانت با دلایل مختلفی امکان پذیر است. معمولا افرادی که از کار خود پشیمان می‌شوند و قصد بازگشت به زندگی مشترک دارند از این توجیهات استفاده می‌کنند. در این بخش مقاله دلایل توجیه این رفتار را کامل توضیح داده ایم.

? نارضایتی از زندگی مشترک

شایع ترین توجیه خیانت، نارضایتی از زندگی مشترک است. زمانی که از زندگی مشترک ناراضی هستید، راه های زیادی را می‌توانید برای حل مشکلات انتخاب کنید. مخصوصا زمانی که سال های زیادی را در کنار همسر خود سپری کرده اید. اما عده ای از افراد نیز هستد که تنها برای ارضای حس کنجکاوی خود این کار را انحام می‌دهند. اما در این شرایط به مرور زمان خیانت به عادت تبدیل می‌شود.

? انتقام از همسر | توجیه خیانت

یکی از دلایل توجیه خیانت، انتقام از همسر است. گاه افراد به دلیل اینکه همسرشان در گذشته به آنها خیانت کرده است؛ برای انتقام این کار را انجام می‌دهند. این افراد به جای صحبت و کمک از روانشناس، انتقام را انتخاب می‌کنند. که راهی برای نمایش قدرت است.

? عدم جذابیت همسر

عدم جذابیت همسر یکی از دلایل توجیه خیانت است. برخی از افراد می‌گویند که شریک عاطفی برایمان جذاب نیست. اما اگر اخساس می‌کنید که شریک احساسیتان برای شما جذابیت ندارد؛ این موضوع را حل کنید تا با مشکلات بیشتری در این زمینه روبرو نشوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلزدگی زناشویی کلیک کنید.

? بی اعتنایی به همسر

یکی از دلایل توجیه خیانت، بی اعتنایی همسر است. عده ای از افراد برای اینکه خیانت خود را توجیه کنند؛ اعتراض دارند که همسرم به من توجهی ندارد. به جای اینکه خودتان را با بی توجهی همسر قانع کنید؛ به دنبال ریشه بی اعتنایی او باشید. شاید رفتار شما است که باعث بی توجهی و سردی او شده است.

? اعتراف به تنوع طلبی

عده از افراد برای توجیه خیانت اعتراف به تنوع طلبی می‌کنند. و با این موضوع به خودشان اجازه تنوع طلبی می‌دهند. ادعا دارند که به دلیل تنوع طلبی اگر با افراد گوناگون نباشد؛ خودش دچار کسالت می‌شود. و قصد دارند که برای رفع کسالت در زندگی مشترک این رفتار را انجام دهند.

? تکلیف نامشخص | توجیه خیانت

برخی از افراد برای توجیه خیانت خودشان را بلاتکلیف نشان می‌دهند. معمولا می‌گویند که نمی‌دونم چرا اینجوری شد؛ دست خودم نبود؛ خودمم متوجه نشدم که چی شد و … . با این حرف ها نمی‌توانید رفتار اشتباه خود را توجیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه تاکسیک کلیک کنید.

? تنها بودم

تنهایی یکی از دلایل برای توجیه خیانت است. برخی از زوحین به دلیل اینکه در زندگی مشترک احساس تنهایی دارند، دست به خیانت می‌زنند. حتی شاید برای رهایی از این تنهایی معتاد به مصرف الکل و مواد مخدر شوند. به جای اینکه کار خود را به دلیل تنهایی توجیه کنید؛ به دنبال دلیل و ریشه این تنهایی خود باشید.

⚪ مشکلات رابطه جنسی

از دیگر دلایل غیر قابل منطقی برای توجیه خیانت، مشکلات رابطه جنسی است. به گفته فرد خائن، همسر خود را دوست دارد اما از لحاظ جنسی ارضا نمی‌شوند. و با ورود به رابطه دیگر این خلا را پر می‌کنند. اما توجیه‌خیانت در این شرایط هرگز قابل قبول نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنار آمدن با خیانت همسر کلیک کنید.

عواقب خیانت

 

توجیه خیانت عواقب زیادی به بار می‌آورد. که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

? بی اعتمادی به همسر

? دلسردی از اطرافیان

?بد بینی

? مشکلات روانی

? تغییر در رفتارهای زناشویی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت خیانت به همسر کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله گفته شد؛ توجیه خیانت هرگز قابل قبول نیست اما با روش های متفاوتی صورت می‌گیرد. زمانی که فردی با خیات روبرو می‌شود؛ مشکلات زیادی را تحمل خواهد کرد؛ که آسیب های روانی به مرور زمان کل زندگی فرد را مختل می‌کند. در این راه حتما از روانشناس کمک بگیرید تا تحت سلطه مشکلات روانی قرار نگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

عقده جلب توجه در بسیاری از افراد بروز می‌کند. فراموش نکنید که نیاز به توجه با داشتن عقده در این زمینه متفاوت است. همه ما به طور ذاتی نیاز به توجه و دیده شدن داریم. اما همه نمی‌توانند این نیاز را به درستی ارضا کنند؛ به همین دلیل عقده های شخصیتی درون آنها شکل می‌گیرد. حتی به شکل اختلالات روانی بروز می‌کند. به‌طور کلی این موضوع در ارتباط با دیگران اهمیت بیشتری پیدا کرده و بر احساسات شخصی نیز موثر است. از همین رو بهتر است افراد نشانه‌های آن را شناخته و برای کنترل و یا از بین بردن این عقده، اقداماتی انجام دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه فردی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  عقده جلب توجه 

چرا همه به توجه نیاز دارند؟

همانطور که گفته شد؛ نیاز به توجه یکی از نیازهای اساسی و فطری ما محسوب می‌شود. همانطور که می‌دانید اگر این نیاز در دوران کودکی به شکل درستی برطرف نشود؛ می‌تواند روند رشد را به طور کلی دچار اختلال کند. عقده جلب توجه در کودکان باقی مانده و حتی آینده آنان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در واقع همه ما از اینکه دیده شویم و مورد توجه قرار گیریم؛ احساس لذت می‌کنیم. این موضوع نیازها و امیال فکری و روانی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که نیازی به توجه دیگران ندارد. چرا که حتی در اینصورت بازهم با نیاز به این مورد در ابعاد اجتماعی، حرفه ای و حتی به طور ناخودآگاه، روبرو می‌شویم. برخی دیگر از دلایلی که افراد را نیازمند این موضوع می‌کند؛ شامل موارد زیر می‌شود.

  • عدم عزت نفس
  • حسادت
  • تربیت اشتباه
  • ابتلا به اختلالات شخصیتی

نشانه های عقده جلب توجه

 

کسانی که دچار عقده جلب توجه هستند نشانه های مختلف رفتاری از خود بروز می‌دهند؛ که شناسایی آنها را بسیار راحت می‌کند. در واقع هدف آنها هم همین است. که دیگران متوجه حضور آنها شوند. در این قسمت برخی از این موارد را ذکر می‌کنیم.

  • وقتی مرکز توجه نباشد؛ ناراحت می‌شود.
  • تغییر احساسات به طور مداوم
  • پوشیدن لباس های عجیب برای جلب توجه
  • اغراق در بیان احساسات مختلف
  • به دنبال تایید گرفتن از دیگران است
  • به راحتی تحت تاثیر قرار می‌گیرد
  • حساسیت بیش از حد
  • تصمیم گیری عجولانه
  • تفکرات و دغدغه های سطحی
  • خودخواه و بی اهمیت نسبت به دیگران
  • بروز رفتارهای پرخطر برای جلب توجه دیگران

عوامل موثر بر عقده جلب توجه

هنوز علت دقیقی برای بروز عقده جلب‌توجه در افراد وجود ندارد. اما برخی از محققین معتقد هستند که عواملی بیش از مسائل دیگر در شکل گیری و بروز این مسائل موثر هستند. برای مثال استعداد ژنتیکی و خانواگی این موضوع، بسیار قدرتمند بوده و اعضای خانواده را در معرض این رفتارها قرار می‌دهد. همچنین تقلید و تجربیات گذشته فرد نیز در این مورد بسیار موثر هستند. برای اطلاع از پیامدهای رفتاری والدین بی خیال و بی توجه کلیک کنید.

تشخیص عقده جلب توجه

معمولا تشخیص اختلالات مربوط به شخصیت مانند نمایشی و یا حتی عقده جلب توجه، کار ساده ای نیست. چرا که این مشکلات همپوشانی های زیادی با یکدیگر دارند. از طرفی افراد تلاش زیادی می‌کنند تا این موضوع را از دیگران پنهان کنند. برای تشخیص دقیق این مشکل، افراد باید از متخصص کمک گرفته و اقدامات لازم را انجام دهند. روانشناس و یا روانپزشک در ابتدا سابقه پزشکی فرد را بررسی کرده و در نهایت با روش های درمانی مختلف این عقده را کنترل می‌کنند.

عقده جلب توجه یا اختلال شخصیت نمایشی

از طرفی عقده جلب توجه اشتراکات زیادی با اختلال شخصیت نمایشی دارد. برخی از افراد تصور می‌کنند که همه افراد دارای عقده جلب توجه مبتلا به این اختلال هستند. اما اینطور نیست. این عقده شاید اصلی ترین و بزرگ ترین نشانه این اختلال باشد؛ اما این دو یکسان نیستند. در واقع افراد باید این عقده را درون خود کنترل کرده تا تبدیل به اختلال شخصیت نشود. برای آشنایی بیشتر با اختلال شخصیت نمایشی کلیک کنید.

پیامدهای عقده جلب توجه

پیشروی عقده جلب توجه در افراد می‌تواند عوارض بسیار بدی برای آن‌ها داشته باشد. در واقع این موضوع تا حد زیادی بر روابط، زندگی شغلی و شخصی افراد تاثیر داشته و آن‌ها را دچار مشکلات زیادی می‌کند. این عقده می‌تواند زمینه ساز ابتلا به دیگر اختلالات روانی و شخصیتی شود. به همین دلیل افراد باید مشاهده نشانه های آن، حتما از متخصص کمک گرفته و بر آن غلبه کنند.

برخورد با افراد دارای عقده جلب توجه

 

در برخورد با افراد مبتلا به عقده جلب توجه، روش های مختلفی وجود دارد که افراد می‌توانند با کمک آنها روابط بهتری با اینگونه افراد داشته و همچنین از خود محافظت کنند. برای اطلاع از راه های برخورد با شخصیت نمایشی کلیک کنید.

✨حفظ آرامش

طبیعی است که برخورد با افراد مبتلا به عقده جلب توجه، احتمالا تنش زیادی را در ما ایجاد می‌کند. اما بهتر است خونسردی خود را حفظ کرده و واکنش افراطی نشان ندهند. چرا که ممکن است از همین واکنش ها نیز سواستفاده شده و طرف مقابل عصبانی شود.

✨درک کردن این افراد

با اینکه فهمیدن دلیل رفتارهای افراد مبتلا به عقده جلب توجه کمی دشوار و غیرمنطقی است. اما بهتر است برای آنان ارزش قائل شده و همچنین به آنها احترام بگذارید.

✨حفظ حد و حدود

در مواجه با عقده جلب توجه در افراد، به حد و مرزهای خود پایبند مانده و به آنها اجازه ورود به حریم خودتان را ندهید. این موضوع می‌تواند آسیب های زیادی را برایتان ایجاد کند. بنابراین فاصله خود را با چنین افرادی حفظ کنید.

✨لبخند نزدن در واکنش به آنها

یکی از اشتباهاتی که می‌توان در برخورد با این افراد مرتکب شد؛ لبخند زدن و یا حتی خندیدن به رفتارهای آنان است. چرا که اینکار بیشتر آنان را تشویق می‌کند تا خودنمایی کنند. البته گاهی این واکنش آنها را عصبانی نیز می‌کند.

✨گوش کردن به آنها

به حرف های آنان به دقت گوش داده و حس شنیده شدن به آنها بدهید. آنها به این موضوع نیاز داشته و اینکار تا حدی از علائم آنان را کاهش می‌دهد. بر صحبت های آنان متمرکز باشید و نه به پاسخ خودتان.

✨عدم تلاش برای تغییر

تلاش نکنید تا عقده جلب توجه را در افراد تغییر دهید. این موضوع از دوران کودکی در آنها شکل گرفته و تقریبا تا حدی غیرقابل تغییر است. تنها می‌توان نشانه ها را کنترل کرده و به آنها کمک کرد. به همین دلیل در این مورد پافشاری نکیند.

✨بررسی رفتارهای خود

اگر به صورت مداوم با افرادی معاشرت دارید که مبتلا به عقده جلب توجه هستند؛ شاید این نشان دهنده اشکالی در رفتارهای شما باشد. به همین دلیل بهتر است رفتارهای خود را نیز در این مورد زیر نظر بگیرید.

پیشگیری از بروز عقده جلب توجه

فراموش نکنید که نمی‌توان از بروز عقده جلب توجه بعد از شکل گیری آن پیشگیری کرد. تنها راه موثری که در این مورد وجود دارد؛ توجه کرده به کودکان به اندازه از سنین پایین است. تنها بهتر است روش های مقابله با آنها را بیاموزید.

سخن پایانی

همه ما نشانه هایی از عقده جلب توجه را در اطرافیان خود و یا حتی در خودمان دیده ایم. این موضوع تا حدی طبیعی است. اما زمانی که احساسات ما تنها تحت تاثیر واکنش های دیگران قرار گیرد؛ در این زمان باید در این مورد اقدامی کرد. افراد می‌توانند در مورد عقده های روانی از روانشناس کمک گرفته و با استفاده از روش های مختلف آنها را کنترل نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه فردی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

سختی های بچه داری برای همه والدین وجود دارد. اما درصد بالایی از پدر و مادر ها، سختی فرزند پروری را دوران نوزادی ابراز کرده اند. در خانواده هایی که چند فرزند دارند نیز سختی های بچه ‌داری نمود بیشتری دارد. اگر شمایی که در حال مطالعه این مقاله هستید، از بچه‌داری خسته شده اید؛ بهترین راه حل برای شما آموزش اصولی در ارتباط با کودک و‌ نوجوان است. زیرا با تغییر سبک فرزندپروری، سختی ها برای شما آسان‌تر خواهد شد.

علل مختلفی باعث سختی های بچه داری می‌شود که می‌توان به برهم خوردن ریتم خواب، تغییرات خلقی والدین، عدم آگاهی در خصوص بچه داری، باورهای اشتباه و … اشاره کرد. اما نگران نباشید! با کمک روانشناس و مشاورین متخصص می‌توانید از میزان این سختی ها کم‌ کنید. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سخت ترین دوران بچه داری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  سختی های بچه داری

سختی های بچه داری چیست؟

 

اغلب افرادی که تجربه بچه داری ندارند؛ تصور می‌کنند هیچ سختی در تربیت فرزند وجود ندارد. اما اگر از پدر و مادر ها سوال بپرسید؛ متوجه خواهید شد که سختی های بچه داری برای هر والد و فرزند مخصوص‌ به خود است. عده ای از والدین فراری از گریه نوزاد هستند، عده ای کودک بد غذا دارند و‌… . به همین دلیل نمی‌شود یک نسخه کلی برای همه پیچید.

عوامل مختلفی در بروز سختی‌های بچه‌داری وجود دارد. و راهکارهایی نیز برای کاهش این سختی ها موجود است. به طور کل توصیه می‌کنیم که از روانشناس برای کاهش سختی و آموزش بچه داری کمک بگیرید. در این مقاله نیز راهکارهایی مبنی بر کاهش سختی های بچه ‌داری توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دلیل سختی های بچه داری چیست؟

سختی های بچه داری به دلایل مختلفی بروز می‌کند. فرزند پروری علاوه بر اینکه کار شیرینی است، دشواری های خاصی نیز دارد. مسئولیت سنگینی که به والدین وارد می‌شود این سختی ها را بیشتر می‌کند. در ادامه علل این مساله را به طور کامل بررسی کرده ایم تا برای کاهش و رفع آن ها اقدامات لازم را به عمل بیاورید.

➰ افزایش مسئولیت والدین

با به دنیا آمدن نوزاد، مسئولیت والدین بسیار افزایش می‌یابد. و همین امر باعث افزایش سختی های بچه داری می‌شود. زندگی برای پدر و مادر شکل دیگری می‌گیرد و برای رفع نیازهای کودک باید بسیار تلاش کنند. به همین دلیل مشغله فکری و کاری آنها بیش از قبل می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

➰ تغییرات خلقی والدین

یکی از دلایل سختی های بچه داری، تغییرات خلقی والدین است. به دلیل بارداری و زایمان، هورمون های مادر بهم می‌ریزد و ممکن است به افسردگی بعد از زایمان دچار شود. از سوی دیگر سبک زندگی تغییر کرده است و باید والدین با تغییر وفق پیدا کنند. با کاهش آستانه تحمل میزان این حساسیت ها افزایش می‌یابد.

دلیل سختی های بچه داری در مردان نیز مشخص شده است. بر اساس تحقیقات، با تولد فرزند؛ مردان نیز با تغییرات هورمونی روبرو می‌شوند. پدرانگی با کاهش هورمون تستوسترون همراه است. و با کاهش این هورمون میل جنسی مرد کاهش می‌یابد. که همین امر موجب تمرکز بیشتر برای نگهداری از فرزند نوزاد خواهد شد.

➰ عدم آگاهی از نحوه مراقبت نوزاد

عدم آگاهی از نحوه مراقبت دلیل دیگری از سختی های بچه داری است. زمانی که والدین نحوه فرزند پروری را آموزش ندیده باشند؛ سختی بیشتری را تجربه می‌کنند. و موضوع نا بلدی و بی تجربگی باعث سردرگمی والدین می‌شود.

➰ اختلال در ریتم خواب

یکی از دلایل سختی های بچه داری، اختلال در ریتم خواب است. نوزادی که تازه متولد می‌شود؛ 70 درصد روز را در خواب سپری می‌کند. اما به هر حال برای بقا نیاز به تغذیه نیز دارد. نوزاد به سرعت ضعف می‌کند و به دلیل حجم کوچک معده، نیاز به دفعات بیشتری برای شیر خوردن دارد. به همین دلیل ریتم خواب والدین بهم می‌خورد و عدم خواب کافی مانع از استراحت والدین می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کتک زدن کودک کلیک کنید.

➰ باورهای اشتباه والدین

از دلایل سختی های بچه داری می‌توان به باورهای اشتباه اشاره کرد. گاه مادران تجربه دردناکی از گذشته دارند و یا در رابطه با فرزند آوری با مادران کم تحمل صحبت کرده اند. همین صحبت ها باعث بروز سختی می‌شود. احساس می‌کنند که شرایط برای همه یکسان است و شما نیز باید سختی های زیادی را تجربه کنید. اما خلق و خوی فرزند نیز در این شرایط موثر است.

➰ آماده نبودن برای بچه داری

یکی از دلایل سختی های بچه داری، عدم آمادگی است. معمولا زن و شوهر قبل از فرزند آوری باید همه موارد را بررسی کنند تا شرایط بی نقصی داشته باشند. اگر مادر از لحاظ جسمی آمادگی نداشته باشد؛ آسیب های ناشی از ضعف باعث به خطر انداختن سلامت خود و کودک می‌شود. در این شرایط مادر حتی توان فرزند پروری را نخواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بچه حرف گوش نکن کلیک کنید.

روش های کاهش سختی های بچه داری

 

برای گذر از سخت ترین دوران بچه داری بهتر است برخی نکات را توجه داشته باشید. در این بخش مقاله به روش های برای کاهش سختی‌های بچه‌داری اشاره کرده ایم.

? با متخصص  در این رابطه صحبت کنید. شاید دلیل ضعف شما کمبود ویتامین و مشکلات روحی است. متخصص راهکار مناسب و مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

? زمانی را به خود اختصاص دهید. همه زمان را به بچه داری اختصاص ندهید و به عنوان والد شما نیز باید از خود مراقبت کنید.

?بهتر است که قوانین مشخص وضع کنید. زمانی که قوانین خانه پایدار باشد و والدین از آن پیروی کنند؛ فرزند نیز به این قوانین متعهد خواهد بود.

? در رابطه با بچه داری انتظار واقع بینانه داشته باشید. به شیوه منطقی به تربیت فرزند فکر کنید. شاید فرزند شما بد قلق باشد و برای آرام کردن آن از روش های پیچیده تری استفاده کنید. بنابراین باید خود را برای مواجه با هر شرایطی آماده سازید.

? از دیگران کمک بگیرید. اگر سختی های بچه داری خیلی روی شما فشار وارد کرد، از پدر و مادر خود کمک بگیرید. شاید نیاز به استراحت داشته باشید و یا برنامه ای برای خوشگذانی بخواهید. به همین دلیل برای استراحت خود کودک را چند ساعت به دست مادر و پدرتان بسپارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سبک های فرزندپروری کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، سختی های بچه داری در همه پدر و مادر ها یکسان نیست. اغلب نگرانی هایی که در این رابطه وجود دارد؛ کم اهمیت است. و با راهکارهای ساده می‌توانید از میزان سختی ها کم کنید. به خاطر داشته باشید که سختی های بچه ‌داری تنها برای سال های نوزادی نیست. و تا بزرگسالی باید آمادگی هر چیزی را داشته باشید. برای کاهش این سختی ها لازم است که از روانشناس و مشاورین متخصص در زمینه کودک راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سخت ترین بچه داری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

استعدادیابی دانش آموزان چه در زمینه تحصیلی و چه در زمینه های دیگر از اهمیت زیادی برخوردار است. دانش آموزان در این سنین تازه در مواجهه با مفاهیم مختلفی قرار دارند؛ از این رو شاید در مورد موضوعی که به آن علاقه دارند و یا توانایی های خود دچار سردرگمی شوند. با اینکه در مدارس اقدامات مختلفی در این زمینه صورت می‌گیرد؛ اما در بیشتر موارد این فعالیت ها گروه بوده و به استعدادها هر فرد به صورت شخصی کمتر توجه می‌شود. از این رو بهتر است والدین به صورت هدفمندتری به این موضوع پرداخته و به فرزند خود کمک کنند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی دانش آموزان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

 

منبع:  استعدادیابی دانش آموزان در خانه

استعدادیابی دانش آموزان

برخی از دانش آموزان به صورت خودجوش استعداد خود را پیدا کرده و آن را پرورش می‌دهند. اما این موضوع به ندرت رخ می‌دهد. البته دانش آموزان در سنینی هستند که می‌توانند در این مورد با والدین خود و یا دیگران صحبت کرده و خودشان نیز همکاری کنند. آنها از این نظر در شرایط بهتری نسبت به کودکان قرار دارند. اما استعدادیابی هرچه زودتر انجام شود؛ بهتر است. به طور کلی دانش آموزان می‌توانند در این زمینه با کمک معلمان و والدین خود اقدام کرده و به استعداد درونی خود پی ببرند. از طرفی به شکل درستی آن را پرورش داده و در نهایت از بهره ببرند. برای اطلاع از سن استعدادیابی کودکان کلیک کنید.

راه های استعدادیابی دانش آموزان

 

برای استعدادیابی دانش آموزان راه های مختلفی وجود دارد. بهتر است این روش ها با توجه به سن دانش آموز و مقطع تحصیلی او انتخاب شده و همچنین شرایط فردی او نیز در نظر گرفته شود. برخی از این روش ها شامل موارد زیر می‌شود.

✨رصد کردن فعالیت ها و عادت های دانش آموزان

یکی از ابتدایی ترین در عین حال اصلی ترین اقدامات در زمینه استعدادیابی دانش آموزان ، رصد کردن فعالیت ها و رفتارهای آنان است. از این طریق می‌توان متوجه خیلی از موضوعات شد. چرا که حتی در حین مشاهده آنان در انجام فعالیت های روزمره شان نیز می‌توان به علاقه آنها پی برد. زمانی که دانش آموز کاری را به صورت روزانه و به طور دقیقی انجام می‌دهد؛ بدین معنی است که استعداد نهفته ای در این زمینه دارد. برای مثال دانش آموزی که هر روز زمان زیادی را صرف تماشای ماشین های مختلف و یا مطالعه در مورد آنها می‌کند؛ قطعا می‌تواند در این مورد موفق شود. برای اطلاع از راه های کشف استعداد کودکان کلیک کنید.

✨پرسیدن و صحبت کردن در این مورد

دانش آموزان در سنی قرار دارند که به طور مستقیم می‌توان با آنها در این مورد صحبت کرد. از این رو والدین و یا حتی مسئولین آموزشی می‌توانند در این مورد از آنها سوال کرده و صحبت کنند. هرچه سن دانش آموز کمتر باشد؛ می‌تواند به شکل دقیق تری به این سوال پاسخ دهد. چرا که دقیقا بر اساس احساسات و تمایلات اصلی اوست.

✨سازماندهی رقابت ها برای دانش آموز

در مورد استعدادیابی دانش آموزان باید رقابت هایی که آنان در آنها شرکت می‌کنند را سازماندهی کرد. زمانی که در این دوران تحت رقابت های سخت و سنگین قرار گیرند؛ به ندرت به استعداد اصلی خود فکر کرده و همواره تلاش می‌کنند تا برنده باشند. این موضوع استعداد اصلی آنها را سرکوب می‌کند.  زمانی که دانش آموزان در شرایط آرام و بدون استرسی هستند؛ راحت تر می‌توانند به این موضوع فکر کنند که استعدادشان چیست.

✨تشویق دانش آموز برای شرکت در فعالیت های گروهی

همچنین آنها را نباید همواره در محیطی ایزوله و دور از دیگران قرار داد. برای استعدادیابی دانش آموزان آنان باید در فعالیت های گروهی مختلفی نیز شرکت داده شوند. اینکار روحیه همدلی و حمایت کردن را نیز در آنان تقویت کرده و در این فرایند بسیار به آنها کمک می‌کند.

✨تشویق برای شرکت در المپیادهای مختلف دانش آموزی

المپیادها فعالیت های خارج از مدرسه ای هستند؛ که در زمینه های مختلفی برگزار می‌شوند. با اینکه تمرکز آنها بیشتر بر موضوعات درسی است؛ اما در غالب آنها دانش آموزان می‌توانند مسائل مختلفی را بیاموزند. همچنین اگر دانش آموزی واقعا در موضوع درسی استعداد داشته باشد؛ می‌تواند از این موقعیت استفاده کرده و استعداد خود را پرورش دهد.

✨شرکت دادن دانش آموزان در جلسات طوفان فکری و بیان آزادانه

زمانی که دانش آموزان موقعیت بیان کردن خواسته های خود و یا نظرات شان را داشته باشند؛ بیشتر احتمال دارد در این مورد صحبت کرده و به طور کلی استعداد واقعی خود را نشان دهند. پس یکی دیگر از راه های استعدادیابی دانش آموزان شرکت دادن آنها در گروه های طوفان فکری و بیان آزادانه است. در این جلسات موضوعی مطرح شده و افراد دیگر می‌توانند هر نظری را که دارند به طور آزادانه مطرح نمایند. با اینکه خلاقیت نیز در دانش آموزان تقویت می‌شود.

✨کمک گرفتن از روانشناس

برای انجام استعدادیابی به صورت تخصصی، افراد باید حتما از یک روانشناس کودک و نوجوان نیز کمک بگیرند. در واقع مشاور بهترین فردی است که می‌توان در این مورد با او صحبت کرده و همچنین به صورت اصولی اینکار را انجام داد. چرا که او می‌تواند از تست ها و آزمون های مختلفی نیز در این زمینه استفاده کند.

فواید استعدادیابی دانش آموزان

زمانی که استعدادیابی دانش آموزان به درستی و به موقع صورت گیرد؛ آینده روشن تری در انتظار آنان است. چرا که آنان دقیقا می‌دانند که در چه عرصه ای عملکرد بهتری دارند. به همین دلیل به صورت مشخص تر و هدفمندتری به دنبال کردن آروزهای خود پرداخته و از توانایی های خود به شکل درست تری استفاده می‌کنند. حتی اگر در نهایت افراد به استعداد واقعی خود هم پی نبرند؛ اما قرارگیری در این فرایند موضوعات مختلفی را به آنان خواهد آموخت.

اشتباهات رایج در زمینه استعدادیابی دانش آموزان

 

گاهی والدین و یا حتی معلمین در فرایند استعدادیابی دانش آموز دچار اشتباهاتی نیز می‌شوند. چرا که آنان اطلاعات دقیق و درستی در این مورد نداشته و به همین دلیل فشار زیادی به دانش آموز وارد می‌کنند. از طرفی گاهی آنان تصور می‌کنند که استعداد باید تنها در زمینه تحصیلی باشد. از این رو تنها بر همین موضوع تمرکز می‌کنند. اما با قرار دادن دانش آموز در موقعیت های مختلف و همچنین انجام فعالیت های متنوع با او می‌تواند استعداد او را در زمینه های بیشتری بسنجد.

سخن پایانی

استعدادیابی دانش آموزان در مقایسه با کودکان کمی ساده تر است. اما از طرفی سن آنان در حال گذشتن از سن طلایی است. از این رو باید هرچه سریعتر اقدام کرده و در این زمینه به آنها کمک کرد. اینکار باید با همکاری دانش آموز با معلمین و والدین صورت گیرد. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است؛ از این رو نباید آن را به زمان دیگری موکول کرد و یا نسبت به آن بی توجه بود.  

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی دانش آموزان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

بهترین آزمون برای استعدادیابی دانش آموزان کدام است؟

آزمون‌های استعدادیابی بسیاری وجود دارد که با توجه به سن دانش‌آموز و همین‌طور هدفی که از استعدادیابی داریم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. برای مثال آزمون هالند بیشتر برای انتخاب رشته و آزمون گاردنر برای کودکان دبستان یا حتی پیش‌دبستان مورداستفاده قرار می‌گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

میسوفونیا واژه ای است که برای کسانی به کار گرفته می‌شود که در مقابل صداهای مختلف بسیار حساس بوده و نمی‌توانند آنها را تحمل کنند. در هر مکانی که باشیم؛ اطرافمان پر از صداهای مختلف است. به همین دلیل بسیار کم پیش می‌آید که بتوانیم آرامش و سکوت را به طور کامل تجربه کنیم. حال آنکه این موضوع شرایط را برای افراد میسوفونیا سخت تر می‌کند. شنیدن برخی از صداها برای همه افراد دشوار است اما افراد مبتلا به این اختلال حتی به صداهای بی اهمیت و پیش پا افتاده نیز واکنش های شدید نشان می‌دهند. این افراد احساسات مختلفی را تجربه کرده و به همین دلیل دچار مشکلات زیادی می‌شوند. در ادامه به طور دقیق‌تر این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه میسوفونیا می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  میسوفونیا چیست 

میسوفونیا

میسوفونیا یا صدا بیزاری حالتی است که در آن فرد با شنیدن صداهای مختلف عصبی شده و واکنش های روانی و جسمانی از خود بروز می‌دهد. اکثر افراد تصور می‌کنند که همچین چیزی وجود ندارد و این افراد تنها بیش از حد حساس هستند. اما با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه شده است واقعا مشخص گردید که مبتلایان به میسوفونیا هنگام شنیدن این صداها، دچار واکنش های جدی و اساسی می‌شوند. چنین افرادی حتی با شنیدن صداهایی مانند جویده شدن غذا، آب نوشیدن دیگران و… نیز دچار ناراحتی می‌شوند. این موضوع می‌‍تواند زندگی آنها را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل بهتر است حتما در این زمینه اقداماتی انجام دهند.

نشانه های ابتلا به میسوفونیا

 

افراد مبتلا به میسوفونیا، نشانه های زیادی را از طیف خفیف تا شدید از خود بروز می‌دهند که شامل واکنش های بدنی و روانی می‌شود. اطلاع از این نشانه ها و همچنین کنترل آنها می‌تواند به افراد مبتلا به این اختلال بسیار کمک کند.

  • تحریک و حساسیت پذیری
  • انزجار و خشم
  • تهاجم کلامی به عامل صدا
  • بروز واکنش های فیزیکی شدید و افراطی نسبت به این موضوع
  • ترک محیط
  • بروز نفرت و وحشت

برخی از افراد کنترل بیشتری بر واکنش های خود دارند و یا تنها برخی از این نشانه ها را تجربه می‌کنند. که این بستگی به شدت اختلال آنها دارد.

صداهای محرک برای افراد میسوفونیا

بیشتر صداهایی که این افراد تا حد زیادی دچار ناراحتی و عصبانیت می‌کند شامل صداهای خوردن و جویدن توسط دیگران، صدای تنفس و بینی  و همچنین صدای انگشت و یا دست، به ترتیب است. این افراد اگر این صداها را در اطراف خود بشوند؛ عصبی شده و واکنش های مختلفی از خود بروز می‌دهند.

علت ابتلا به میسوفونیا

افراد به دلایل مختلفی به میسوفونیا مبتلا می‌شوند. در واقع با وجود برخی از عوامل احتمال بروز چنین مشکلی بیشتر وجود دارد. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شوند.

✨ابتلا به وسواس

برخی از افرادی که مبتلا به اختلالات طیف وسواسی اجباری هستند؛ از شنیدن برخی از صدا بیزار بوده و دچار خشم می‌شوند. در واقع خود اختلال وسواس بسیار افراد را تحریک پذیر و حساس می‌کند که گاهی این موضوع در مورد صداهای مختلف نیز اتفاق می‌افتد. برای اطلاع از روش های درمانی اختلال شخصیت وسواسی جبری کلیک کنید.

✨ابتلا به اختلالات اضطرابی

افرادی که سطح بالایی از استرس و اضطراب را نیز تجربه می‌کنند؛ گاهی دچار میسوفونیا می‌شوند. در واقع آنها تحمل هیچ محرک اضافه ای را نداشته و در صورت شنیدن صداهای مختلف دچار عصبانیت می‌شوند. برای آشنایی با اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

✨سندروم تورت

ابتلا به سندروم تورت نیز بسیار احتمال دارد که افراد را در معرض میسوفونیا قرار دهد. چنین افرادی خود دارای تیک آوایی و حرکتی هستند. اما به طور کلی بسیار نسبت به محرک های محیطی خود حساس بوده و واکنش های مختلفی را از خود بروز می‌دهند.

✨بروز مشکلاتی در گوش

برخی از افراد همواره صدایی را در گوش خود می‌شوند که ناشی از مشکلاتی در این اندام است. آنها به دلیل اینکه از این موضوع ناراحت هستند دیگر تحمل شنیدن صداهای اضافی دیگر را ندارند. طبیعی است که در مقابل صداهای بی اهمیت نیز واکنش نشان داده و ناراحت شوند.

سن شروع اختلال میسوفونیا

بیشتر افراد در اواخر نوجوانی دچار میسوفونیا می‌شوند. این موضوع در میان زنان شایع تر بوده اما در مردان نیز بروز می‌کند. سیستم شنوایی کودکان هنوز کامل نشده است و بروز این اختلال در میان آنها بسیار نادر است. اما برخی از کودکانی که مبتلا به سایر اختلالات عصبی رشدی مانند اوتیسم و یا تیک باشند؛ نشانه هایی از این بیماری را نیز بروز می‌دهند.

رابطه میسوفونیا با اوتیسم

کودکان اوتیستیک بسیار تحریک پذیر بوده و با کوچک ترین موضوعی، واکنش های زیادی از خود بروز می‌دهند. این موضوع حتی در مورد صداهای مختلف این وجود دارد. به همین دلیل برخی از افراد معتقدند که میان اوتیسم و میسوفونیا رابطه ای وجود دارد. اما نمی‌توان به طور قطعی گفت که افراد مبتلا به اوتیسم حتما مبتلا به میسوفونیا نیز هستند.

رابطه میسوفونیا با مغز

با پژوهش هایی که در این مورد انجام شده است؛ مشخص گردید که در بیشتر موارد ریشه ابتلا به میسوفونیا به مغز برمی‌گردد. در واقع به دلیل وجود میلین بیش از حد در سلول های عصبی رابط میان بخش شنوایی و لیمبیک مغز این اتفاق می‌افتد. این افراد صداها را زودتر و با شدت بیشتری نسبت به دیگران تجربه می‌کنند. از همین رو واکنش های آنان نیز شدید تر است.

وجه افتراق میسوفونیا با بیماری های دیگر

میسوفونیا نشانه های مشابهی با دیگر مشکلات دارد. فونوفوبیا و هایپراکوسیس از این موارد هستند که به فرکانس های صوتی خاصی واکنش نشان می‌دهند. اما افراد میسوفوبیا در مقایسه با دو اختلال دیگر قرار گرفتن در محیط های پرصر و صدا را به دلیل حذف محرک های کوچک ترجیح می‌دهند.

تشخیص میسوفونیا

برای درمان این بیماری افراد باید در ابتدا تشخیص دقیقی دریافت نمایند. تشخیص میسوفونیا با توجه به نشانه ها توسط متخصص صورت می‌گیرد. متخصص بعد از معاینه علائم جسمانی و اطمینان از سلامت بدنی، از تست ها و آزمایش های مختلفی در این زمینه استفاده می‎کنند.

درمان میسوفونیا

 

همچنین برای درمان میسوفونیا روش های مختلفی وجود دارد. همچنین درمان این بیماری از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که این موضوع می‌تواند تاثیرات زیادی بر زندگی شخصی و اجتماعی فرد داشته باشد. روش های درمانی باید با توجه شدت بیماری و همچنین علائم شخص صورت گیرد. برخی از روش هایی که در این زمینه صورت می‌گیرند شامل بازآموزی و وزوز گوش،ضدشرطی شدن، بهره گیری از استراتژی های مقابله، کمک گرفتن از روانشناس و… می‌شود.

سخن پایانی

میسوفونیا یکی از اختلالاتی است که زندگی افراد و همچنین وضعیت سلامتی آنها را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل بهتر است افراد نشانه های این بیماری را در خود و اطرافیان تشخیص داده و همچنین از متخصص برای درمان کمک بگیرند. این بیماری بسیار آزاردهنده بوده و می‌تواند افراد را در معرض مسائل زیادی قرار دهد. از این رو مقابله و یا پیشگیری از آن بسیار اهمیت دارد. در این زمینه افراد می‌توانند از روانشناس نیز کمک گیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه میسوفونیا می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

خودزنی کودک یکی از چالش های بزرگ والدین است. اما خودزنی در کودک بسیار کمتر از سن نوجوانی است. کودکان احساسات عظیم و شدیدی مانند ترس، سردرگمی و … را تجربه می‌کنند که در بیان آن مشکل دارند. به همین جهت کودک مجبور است که با برخی از رفتار ها این احساسات را از خود بروز دهد. و راحت ترین روش بیان احساسات را خودزنی می‌داند. برخی از کودکان سر خود را به دیوار می‌کوبند، به صورت خود ضربه می‌زنند و آسیب های دیگری به خود وارد می‌کنند.

اما این سوال پیش می‌آید که خودزنی کودک راه چاره ای دارد؟ چه روش هایی برای رفع این خودزنی وجود دارد؟ خودزنی‌ کودک به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد که راه درمان و جلوگیری از آن تنها دست روانشناس است. به همین جهت توصیه می‌کنیم که برای تربیت فرزند از روانشناس راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودزنی کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  علت خودزنی کودک

خودزنی کودک

 

احتمالا شما نیز خودزنی کودک را مشاهده کرده اید. کودکان برای کسب نیازهای خود اگر به نتیجه نرسند؛ خودزنی را انتخاب می‌کنند. خشونت، عصبانیت، کتک زدن و خودزنی از روش های بروز احساسات به شیوه های منفی است. اما برخی از آنها نیز برای بیان احساسات و هیجانات دیگران را کتک می‌زنند. مثلا اگر کودک گرسنه باشد و توانایی بیان احساسات را نداشته باشد، شروع به خودزنی یا کتک زدن مادر می‌کند.

در واقع کودکی که بیان احساسات را آموزش ندیده است؛ با این کار تصمیم به بیان خواسته هایش دارد. برای اینکه این موضوع را کنترل کنید، باید بیان احساسات را به کودک آموزش دهید. حتما کمک روانشناس و رشد فرزند را جدی بگیرید. در این مقاله تمامی جوانب خودزنی کودک را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودزنی دختران نوجوان کلیک کنید.

دلیل خودزنی کودک چیست؟

معمولا خودزنی کودک از سن 5 سال به بالا بیشتر مشاهده می‌شود. اما در سنین مختلفی نیز این نوع رفتار مشاهده می‌شود. بر اساس مطالعات کوکان قبل از دبستان این واکنش را از خود بروز می‌دهد که دلایل مختلفی پشت آن قرار دارد. در این بخش مقاله به این دلایل اشاره کرده ایم.

❌ ناتوان در بیان احساسات

❌ والدین ناآگاه

❌آموزش و تربیت نامناسب

❌ بی توجهی والدین

روش های برخورد با خودزنی کودک

 

برای برخورد با خودزنی کودک روش هایی وجود دارد که والدین باید از آنها مطلع باشند. این روش ها برای سلامتی فرزند ضروری است و حتما باید مورد استفاده قرار بگیرد. در این بخش مقاله به روش های برخورد مناسب با خودزنی‌ کودک اشاره کرده ایم.

? بروز احساسات را به کودک آموزش دهید

از مهم ترین کاری که باید برای برخورد با خودزنی کودک انجام داد، آموزش بروز احساسات است. پدر و مادر ها وظیفه دارند تا مناسب ترین و بهترین روش بروز احساسات را به کودک آموزش دهند تا از رفتار های پر خطر کودک جلوگیری کنند. مثلا به کودک توضیح دهید که هنگام عصبانیت چه رفتاری باید از خود نشان دهد که بهترین باشد.

? به احساسات کودک توجه کنید

احساسات را تشویق کنید تا از خودزنی کودک جلوگیری شود. همه ما انسان ها نیاز به توجه داریم و این توجه در کودکان بسیار مشاهده می‌شود. زمانیکه به عنوان والد هیچ توجهی به احساسات فرزند خود نداشته باشید، از روش های دیگری مانند خودزنی برای جلب توجه استفاده می‌کند. به همین جهت احساسات فرزند خود را جدی بگیرید و راه درست را به او نشان دهید.

? برای احساسات مهم کودک، اسم انتخاب کنید

یکی از کارهایی که برای جلوگیری از خودزنی کودک باید انجام داد، نامگذاری احساسات بزرگ است. باید احساسات کودک را به دو قسمت مثبت و منفی تقسیم کنید. اما به دلیل اینکه این کار بسیار دشوار است، بهتر است واژه های مناسبی را برای کودک بازگو کنید و برای احساسات به کار ببرید. با این روش کودک می‌تواند احساسات پیچیده خود را شناسایی کند و مهارت های کلامی را آموزش ببیند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هوش هیجانی کودکان کلیک کنید.

? وسایل و اسباب بازی مناسب سن و آرامش بخش تهیه کنید

تهیه اسباب بازی آرام بخش برای کنترل خودزنی کودک مفید است. بهتر است که برای کودک وسایل مناسب تهیه کنید تا روش های بیان احساسات را از او آموزش ببینید. توصیه می‌کنیم که از اسباب بازی های آرامش بخش جهت کنترل فرزند استفاده کنید. در این بخش به چند نمونه از این اسباب بازی ها اشاره کرده ایم.

? وسایل نقاشی و رنگ آمیزی

?خمیر بازی

? بازی فکری ساختنی

? برای رفع نیازهای فیزیکی فرزندتان تلاش کنید

یکی از کارهایی که باید برای برخورد با خودزنی کودک انجام دهید؛ برطرف کردن نیازهای فیزیکی فرزند است. اغلب کودکان به دلیل درد جسمانی، بیماری، گرسنگی، درد بدن و … خودزنی می‌کنند. بنابراین برای اینکه از خودزنی کودک جلوگیری کنید؛ باید فورا این نیاز ها را شناسایی و رفع کنید. تا کودک به آرامش برسد و از شدت خودزنی او کاسته شود.

? از روانشناس کمک بگیرید

برای کمک به فرزند جهت جلوگیری از خودزنی کودک، از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند که تربیت مناسب کودک را آموزش ببینید و بیان احساسات را نیز به او آموزش دهید. با کمک روانشناس حتی می‌توانید احساسات واقعی کودک را مطلع شوید. به همین جهت توصیه می‌کنیم که این موضوع را جدی بگیرید و در جهت آموزش احساسات به کودک کوشا باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله گفته شد، خودزنی کودک به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. و دلیل اصلی آن، عدم برقراری ارتباط و ناتوانی در بروز احساسات است. به همین جهت توصیه می‌کنیم که بیان احساسات را با کمک شیوه های نوین به فرزند خود آموزش دهید. اگر در این زمینه با مشکل روبرو هستید؛ از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودزنی کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اعتیاد به غذا از عادات بد غذایی محسوب می‌شود که در مواردی حتی می‌تواند به اختلالات روانی نیز منجر شود. به دلیل سبک زندگی نادرستی که در دنیای امروز داریم؛ به شکل درستی غذا نخورده و به همین دلیل مبتلا به انواع مشکلات در زمینه جسمانی و روانی می‌شویم. اما در بیشتر موارد این موضوع جدی گرفته نشده و یا از آن به عنوان به عنوان یک عادت یاد می‌شود. در صورتی اعتیاد به غذا خوردن یک نوع اعتیاد رفتاری محسوب شده و آسیب های آن دقیقا مانند اعتیاد به مواد مخدر و یا انجام رفتارهای سالم دیگر است. از این رو در مرحله او افراد باید در این مورد اطلاعات کافی را کسب نمایند. همچنین برای درمان نیز از یک مشاور کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به غذا می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  اعتیاد به غذا

اعتیاد به غذا چیست؟

در بیشتر موارد افراد تصور می‌کنند که به راحتی می‌توانند عادات غذایی خود را تغییر داده و یا حتی وزن کم کنند. و یا برای اضافه وزن تنها باید بیش از حد نیاز غذا بخورند. اما اینطور نبوده و داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل چیزی بیش از کم یا زیاد غذا خوردن است. در واقع همین موضوع است که افراد را در معرض اعتیاد به غذا و یا سوتغذیه قرار می‌دهد. از طرفی زمانی که افراد به غذا خوردن معتاد شوند؛ دیگر به راحتی نمی‌توانند آن را تغییر دهند. چرا که غذا خوردن کار لذتبخشی است که به سختی می‌توان از آن گذشت. همه ما غذا خوردن را دوست داریم. اما دقیقا نمی‌دانیم که به ان معتاد هستیم؛ از سر نیاز اینکار را انجام می‌دهیم و یا دلایل دیگری برای غذا خوردن و یا نخوردن داریم. از این رو توجه کردن به عادات غذایی و یا اصلاح آن می‌تواند تاثیر زیادی بر زندگی ما داشته باشد. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

نشانه های اعتیاد به غذا

 

اعتیاد به غذا نیز مانند هر اعتیاد دیگری با نشانه هایی همراه است. در واقع اگر در خود و یا دیگری چنین نشانه هایی را مشاهده کردیم؛ باید برای درمان این نوع اعتیاد اقدامات لازم را انجام دهیم. برخی از این علائم شامل موارد زیر می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با انواع اعتیاد رفتاری کلیک کنید.

بروز نشانه هایی مانند افسردگی و یا ابتلا به اختلال استرس پس از سانحه

همیشه بیش از آن چیزی که انتظار دارند؛ غذا می‌خورند. این شرایط در مورد غذاهای پرکاری تشدید می‌شود.

زمانی که گرسنه نیستند نیز تمایل به غذا خوردن دارند

بعد از غذا احساس پری بیش از حد داشته و دچار دل درد های عصبی می‌شوند

این موضوع روابط اجتماعی شان را نیز با دیگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد

برای آنها غذاخوردن مانند یک تفریح است که آن را به هرکاری ترجیح می‌دهند. حتی وقت گذرانی با خانواده و دوستان

از حضور در موقعیت های اجتماعی مهم به دلیل استرس از پرخوری اجتناب می‌کنند.

بعد از غذا خوردن دچار احساس گناه و عذاب وجدان می‌شوند.

بارها برای کاهش وزن و یا ترک این اعتیاد خود تلاش کرده اند.

پیامدهای اعتیاد به غذا

 

اما اعتیاد به غذا افراد را دچار مشکلات زیادی می‌کند. به طور کلی نیاز به غذاخوردن یکی از نیازهای طبیعی و ذاتی در ماست که اگر به شکل درستی ارضا نشود؛ مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. با اینکه غذا خوردن برای بدن لازم است؛ اما بیش از اندازه غذا خوردن مسائل بیشتری را برای افراد ایجاد می‌کند. برای آشنایی با پرخوری عصبی کلیک کنید.

?تاثیر بر مغز

یکی از اصلی ترین پیامدهای اعتیاد به غذا، تاثیر بر مغز است. این اعتیاد سیستم پاداش مغز را مختل کرده و افراد هر بار نیاز به خوردن مقدار بیشتری غذا دارند تا به لذت اولیه خود برسند. در واقع گاهی اصلا از غذا خود لذت نمی‌برند و یا به آن نیازی ندارند. اما تنها اینکار را به دلیل احساس اجبار بیمارگونه ای انجام می‌دهند.

?چاقی

از دیگر پیامدهای اعتیاد به غذا می‌توان به چاقی و اضافه وزن اشاره کرد. در بیشتر موارد افرادی که به این نوع اعتیاد مبتلا هستند؛ از چاقی رنج می‌برند. چاقی زمانی رخ می‌دهد که مقدار کالری ورودی به بدن بیش از مقدار کالری مصرفی باشد. افراد معتاد به غذا نیز دقیقا همین کار را با بدن خود می‌کنند.

?ابتلا به دیگر بیماری های روانی و جسمانی

طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است؛ افرادی که به اعتیاد به غذا مبتلا هستند؛ بیش از افراد دیگر در معرض ابتلا به اختلالات خوردن و یا حتی افسردگی قرار دارند. از طرفی بیماری های جسمانی دیگری نیز در این شرایط بروز می‌کند.

رابطه بین اعتیاد به غذا و مغز و شاخص توده بدنی

برخی تصور می‌کنند که تنها افراد چاق مبتلا به اعتیاد به غذا هستند. اما اینطور نیست. در تحقیق دیگری که در این زمینه انجام شد؛ از مغز زنانی با شاخص های توده بدنی متفاوت هنگام خوردن یک شیک شکلاتی و آب تصویربرداری شد. در حین این تحقیق مشخص گردید که افرادی که مبتلا به اعتیاد به غذا هستند؛ هنگام مشاهده و یا خوردن شیک شکلاتی قسمتی از مغز آنها که مسئول رفتارهای انگیزشی است فعالیت بیشتری داشته و از طرفی بخش دیگری از مغز که مسئول رفتار بازدارنده و یا مهارکننده است؛ فعالیت کمتری دارد. در واقع یکی از نتایج این تحقیق این بود که افراد مبتلا به این اختلال کنترلی بر رفتار خود ندارند. از طرفی اعتیاد به غذا نیز ارتباطی با شاخص توده بدنی افراد ندارد.

روش های درمان اعتیاد به غذا

اما برای اعتیاد به غذا راه های درمانی مختلفی وجود دارد. افراد می‌توانند این رفتار را در خود کنترل کرده و پیامدهای ناشی از آن را نیز کاهش دهند.

?کمک گرفتن از درمانگر

یکی از اصلی ترین اقدامات در مورد اعتیاد به غذا، مراجعه به روانشناس است. از آنجایی که در بیشتر موارد این موضوع ریشه روانی دارد؛ افراد باید در ابتدا اضطراب و یا افسردگی خود را درمان نمایند و در قدم بعدی از اعتیاد را ترک کنند.

?اصلاح سبک زندگی

همچنین برای درمان اعتیاد به غذا از عوامل محرکی که او را ترغیب به غذا خوردن می‌کنند نیزدوری نمایند. اینکار مستلزم ایجاد تغییراتی در سبک زندگی افراد و عادات روزمره است.

سخن پایانی

امروزه از روش های تهاجمی زیادی برای درمان اعتیاد به غذا و یا چاقی استفاده می‌شود که پیامدهای زیادی برای افراد ایجاد می‌کند. از این رو افراد باید در ابتدا علت ابتلا به بیماری را پیدا کرده و در قدم بعدی از روش های مناسب تری مانند ورزش، داشتن رژیم غذایی سالم و همچنین کمک گرفتن از روانشناس استفاده نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به غذا می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 مرداد 1403 | نظرات ()