نوشته شده توسط : newmiiind

خودزنی دختران به اشکال مختلفی صورت می‌گیرد. برخی تصور می‌کنند که بروز این رفتار در دوران نوجوانی، کاملا طبیعی است. اما اینکار نه تنها رایج و طبیعی نبوده؛ بلکه به دلایل مختلفی نیز صورت می‌گیرد. همچنین این آسیب به هر شکلی که باشد؛ بازهم خطرناک بوده و والدین یا مدرسه باید این موضوع را پیگیری کنند.

منبع: خودزنی دختران نوجوان

در واقع اینکار یکی از مواردی است که به طور واضح نشان می‌دهد؛ فرد به کمک نیاز داشته و نمی‌تواند رفتارهای خودآسیبی خود را کنترل کند. از طرفی به دلیل اینکه آنها در اکثر موارد این زخم‌ها را از دیگران پنهان می‌کنند؛ اطرافیان به راحتی نمی‌توانند این موضوع را شناسایی و پیگیری کنند. والدین بهتر است در این مورد اطلاعات لازم را کسب کرده و به فرزند خود کمک کنند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودزنی دختران می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

خودزنی دختران

فراموش نکنید که خودزنی دختران، نوعی خشوت بوده و می‌تواند پیامدهای بسیار بدی در پی داشته باشد. به همین دلیل توجه و پیشگیری از این موضوع، بسیار مهم است. این اقدامات کاملا ارادی بوده و در صورت سلامت عقلانی فرد با اختیار کامل اینکار را انجام می‌دهند. روانشناسان دلایل زیادی را برای این رفتار مطرح می‌کنند. با اینکه اینگونه رفتارها در سن نوجوانی و بلوغ بیشتر بروز می‌کنند؛ اما اگر با این موضوع به روش درست برخورد نشود؛ ادامه دار شده و در آینده نیز بروز می‌کند. در واقع فرد تا پایان عمر به خود، به روش های مختلفی آسیب می‌زند. این افراد خود را مستحق آزار روانی و آسیب بدنی می‌دانسته و در اینکار افراط نیز می‌کنند.

انواع خودزنی دختران

 

از آنجایی که خودزنی دختران به اشکال مختلفی انجام می‌شود؛ خانواده ها با اطلاع از این انواع می‌توانند از این موضوع مطلع شده و پیشگیری کنند. برخی از انواع خودزنی ها، شامل موارد زیر می‌شود.

سوزاندن بدن: فرد با روش های مختلفی پوست خود را سوزانده و این کار را با وسیله های مختلفی مثل فندک، شمع و… انجام می‌دهند.

بریدن اعضا: بریدن اعضای بدن و یا خراشیدن پوست نیز یکی دیگر از رفتارهای خودزنی دختران است. اینکار را گاهی حتی به وسیله ناخن و دندان های خود نیز انجام می‌دهند.

سوراخ کردن: سوراخ کردن بدن، به وسیله ابزار های نوک تیز مثل مداد، سوزن و… انجام می‌گیرد. اینکار از هیجانات منفی افراد ناشی می‌شود و دختران هیچ کنترلی بر روی آن ندارند.

ضربه زدن: از طرفی دیگر برخی دیگر از دختران، ضربه زدن را برای آسیب زدن به خود انتخاب می‌کنند. این رفتار بیشتر در افرادی دیده می‌شود که یا مبتلا به اختلالات روانی هستند و یا عقب ماندگی ذهنی دارند.

علل خودزنی دختران

خودزنی دختران، نشانه ای برای مشکلات حاد تر و ریشه ای تر برای آنهاست. این موضوع برای هر فردی متفاوت بوده و باید با توجه به آن اقدام کرد.

⭕جلب توجه

یکی از شایع ترین دلایل خودزنی دختران، جلب توجه از دیگران است. این موضوع مخصوصا در نوجوانان، بیشتر شایع است. چرا که آنان نیاز به محبت و توجه بیشتری دارند. والدین باید بیشتر به فرزندان خود اهمیت دهند و رفتارهای آنان را زیر نظر بگیرند. خلایی که به دلیل بی توجهی والدین ایجاد می‌شود؛ با روش های نامناسبی توسط فرزندان جبران می‌شود.

⭕ابتلا به اختلالات روانی یا شخصیتی

یکی از رفتارهایی که برخی از افراد مبتلا به اختلالات شخصیتی و روانی انجام می‌دهند؛ خودزنی و رفتارهای خودجرحی است. چنین افرادی که کنترلی بر روی افکار خود نداشته و به دلیل احساسات منفی زیادی که تحمل می‌کنند؛ به خود آسیب می‌زنند. از آنجایی که دختران از روحیات حساس تری برخوردار هستند؛ به همین دلیل رفتار خودزنی دختران در صورت ابتلا به اختلالات روان بیشتر است. برای اطلاع از روش های برخورد با شخصیت مرزی کلیک کنید.

⭕عقب ماندگی ذهنی

یکی دیگر از دلایل آسیب هایی که افراد به خود وارد می‌کنند؛ عقب ماندگی ذهنی و ابتلا به اوتیسم است. البته این افراد هیچ تصوری از پیامدهای این رفتارها ندارند و گاها به صورت غیرارادی آنها را انجام می‌دهند. این افراد نیاز به مراقبت دائمی داشته و والدین و مربیان باید توجه بیشتری داشته باشند.

⭕اتفاقات ناگوار گذشته

سابقه تجاوز و سواستفاده جنسی نیز، یکی از عوامل زمینه ساز خودزنی دختران است. به طور کلی افرادی که در دوران گذشته شرایط بدی را تجربه کرده اند؛ به دلیل ابتلا به استرس پس از سانحه، بسیار احتمال دارد که افکار خودکشی و یا آسیب زدن به خود را داشته باشند. در چنین شرایطی افراد احتمالا احساس شرم و خجالت زیادی را تحمل می‌کنند که همین احساس منجر به بروز چنین رفتارهای می‌گردد. برای آشنایی با اختلال استرس پس از سانحه کلیک کنید.

نشانه های رفتاری خودزنی دختران

کمبود اعتماد به نفس

استفاده از لباس های پوشیده در بیشتر موارد

مشکلات تحصیلی و خانوادگی

همراه داشتن لوازمی مانند تیغ، چاقو، فندک و…

عوامل برانگیزاننده خودزنی دختران

برخی از شرایط دختران را بیشتر در معرض رفتار خودزنی قرار می‌دهد. در واثع گذشته و سلامت روان افراد در این مورد بسیار موثر هستند. اما گاهی شاید بروز رفتارهای خودآسیبی در دخترانی هستیم که در گذشته به صورت طبیعی رفتار می‌کرده اند. برای مثال مشکلات خانوادگی و اعتیاد اعضای خانواده، مشکلات مالی و اقتصادی، مشاهده این رفتار در دختران دیگر، تعارضات حل نشده دوران کودکی و… همگی می‌توانند دختران را برای خودزنی، برانگیخته کنند. برای اطلاع از راه های درک فرزند نوجوان کلیک کنید.

تشخیص خودزنی دختران

طبیعی است که در صورت خودزنی دختران، آنها این رفتار را از دیگران پنهان کنند. همچنین معمولا آنها تبهر زیادی در اینکار دارند. به همین دلیل باید برای شناسایی و مقابله با این رفتار، در ابتدا تشخیص دقیق صورت گیرد. برخی از فاکتورهایی که والدین، مدرسه و یا درمانگر باید به آنها توجه داشته باشد؛ انزوا و گوشه گیری، وجود زخم هایی که بهبود نیافته و بدتر می‌شوند، مالدین و خاراندن بدن، اشکال در برقراری ارتباط با دیگران، پنهانکاری، پوشیدن لباس های ضخیم و پوشیده حتی در فصول گرم سال، بانداژ کردن دست و… است. همچنین مدت زمان ماندگاری این علائم نیز برای تشخیص مهم هستند.

شیوع رفتار خودزنی دختران

از آنجایی که در بیشتر مواردف این رفتار از دیگران پنهان می‌شود؛ هیچ امار رسمی از آن در دست نیست. اما به طور کلی بالارفتن آمار ابتلا به مشکلات روانی، پیش بین خوبی برای افزایش آمار خودزنی دختران نیز هست. همچنین پژوهشگران برای بروز این رفتار، هیچ تفاوتی میان نژادها، کشور، سن و یا جنسیت خاصی قائل نیستند. اما به طور کلی افراد به طور میانگین، اولین بار این رفتار را در سن 12 سالگی نشان داده و با پایان دوران نوجوانی نیز دیگر آن را ادامه نمی‌دهند. البته در بزرگسالی نیز همچنان شاهد رفتارهای مثل کندن پوست دست و یا پوست لب هستیم؛ که اشکالی از آسیب زدن به خود هستند. برای اطلاع از دلایل اختلال کندن پوست کلیک کنید.

چگونگی مقابله با خودزنی دختران

 

در نهایت خود فرد و یا اطرافیان او بعد از اینکه از پیامدهای ناشی از مطلع شدند و یا آن را شناسایی کردند؛ باید برای درمان و از بین بردن این عادت اقدام کنند. روش های مختلفی در این زمینه وجود دارند که افراد باید متناسب با شرایط خود از آنها استفاده کنند.

✅کمک گرفتن از روانشناس

در واقع اصلی ترین و اولین اقدامی که افراد باید انجام دهند؛ مراجعه به روانشناس است. از آنجایی که دلیل خوزنی دختران بسیار ریشه ای تر و عمیق تر چیزی که افراد تصور می‌کنند؛ کمک گرفتن از یک متخصص ضروری است. روانشناس در ابتدا شرایط را بررسی کرده و در قدم بعدی راهکارهای عملی برای مقابله با این مشکل ارائه می‌دهد. برای جلوگیری از خودکشی در نوجوانان کلیک کنید.

✅حمایت از آنها

اطرافیان باید از دختر حمایت کرده و بیشتر از قبل به او توجه کنند. در واقع بهتر است او اصلا تنها نباشد و در صورتی که افراد نشانه های بروز مجدد این رفتار مشاهده کردند؛ حواس فرد را پرت کنند. در چنین شرایطی او دیگر برای گرفتن توجه از اطرافیان خود از این روش استفاده نمی‌کند.

✅دارودرمانی

در برخی موارد متخصصین برای کنترل استرس و اضطراب فرد از روش های دارودرمانی را تجویز می‌کنند. البته مصرف دارو باید بسیار محتطانه و زیر نظر متخصص انجام شود. چرا که در چنین افرادی احتمال خودکشی بسیار زیاد است. افراد می‌توانند از همین قرص ها برای آسیب زدن به خود استفاده کنند. بهتر است داروها به صورت محدود و در دوز پایین در اختیار فرد قرار گیرند.

سخن پایانی

فراموش نکنید که دختران نیز بعد از مدتی از این رفتار و یا حتی زخم هایی که روی بدن خود دارند؛ لذت نبرده و حتی احساس شرم می‌کنند. اما نمی‌توانند آن را کنترل کرده و یا از دیگران کمک گیرند. بهتر است اطرافیان به جای سرزنش کردن، بیشتر از قبل از آنها حمایت کرده و کمک های تخصصی را جدی بگیرند. همچنین فرد را از عوارض جانبی این رفتار برای سلامت روان و بدن آگاه کرده و او را تشویق به درمان کنند. بهتر است والدین، معلمان و حتی درمانگرف با یکدیگر همکاری کرده و هماهنگ باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودزنی دختران می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع: خودزنی دختران نوجوان



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

حسادت کودک واکنشی منفی و مخرب است که اگر برای مدت زمان طولانی ادامه یابد ممکن است آینده او را نیز تحت تاثیر قرار دهد. البته بروز حسادت در کودکان، تا حدی طبیعی است اما به هر حال نباید به این احساس در فرزندان خود دامن بزنند. این رفتار به دلایل مختلفی ایجاد شده و ادامه دار می‌گردد. طبیعی است که کودکان در شرایط مختلف، درک صحیحی از مسائل نداشته و به همین دلیل درگیر حسادت می‌شوند. حتی گاهی این حسادت اصلا منطقی بوده و هیچ نسبتی بین آن موضوع و کودک وجود ندارد. اما به هر حال باید تا حد امکان این احساس را از بچه‎ها دور کرده و به آنها آموزش داد. گاهی این خود والدین هستند که باعث برانگیخته شدن حسادت در فرزندان خود می‌گردند. که این موضوع می‌تواند آسیب زیادی به آنها بزند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: حسادت کودک 

برای دریافت مشاوره در زمینه حسادت کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

حسادت کودک

وقتی کودک احساس ناکافی بودن و یا بی ارزشی می‌کند؛ حسادت را نشان می‌دهد. در واقع او نیاز به محبت و توجه زیادی داشته و اگر آن را دریافت نکند؛ درگیر حسادت می‌گردد. این حسادت در ابتدا از اطرافیان کودک و همسالان او آغاز شده و به تدریج گسترده تر می‌شود. این موضوع تا حد زیادی بر ارتباطات کودک با دیگران نیز اثر گذار است. در واقع با وجود حسادت او نمی‌تواند به درستی با دیگران ارتباط برقرار کند. حتی از والدین خود نیز احساس انزجار کرده و احساسات مختلفی را تجربه می‌کند. واکنش والدین در چنین شرایطی بسیار حائز اهمیت است. در واقع آنها باید در این مورد اقدام کرده و مدیریت احساسات را به کودک خود آموزش دهند. برای اطلاع از دلایل تف کردن کودکان کلیک کنید.

علت حسادت کودک

 

حسادت کودک به دلایل مختلفی بروز می‌کند. معمولا این دلایل بین همه کودکان مشترک بوده و در بیشتر موارد نسبت به خواهر و برادرهای خودشان است. اما این موضوع می‌تواند علل دیگری نیز داشته باشد. در این قسمت به توضیح برخی از این دلایل می‌پردازیم.

????دلبستگی ناایمن

اگر در دوران رشد کودک، مخصوصا قبل از دو سالگی دلبستگی به شکل درستی در کودک شکل نگیرد؛ او دچار اضطراب و ترس از دست دادن می‌گیرد. در واقع او همواره می‌ترسد که شما را از دست داده و یا حتی با فرد دیگری تقسیم کند. این موضوع یکی از اصلی ترین و بنیادی ترین دلایل حسادت کودک است و همچنین در رابطه با دیگر اعضا بروز می‌کند.

????مقایسه کردن او با دیگران

یکی از رفتارهای اشتباهی که والدین مرتکب آنها می‌شوند؛ مقایسه کودک خود با دیگران است. این رفتار باعث احساس ناامنی و بی ارزشی در کودک شده و منجر به حسادت کودک می‌گردد. مقایسه کردن منجر به ایجاد رقابت ناسالم بین کودک و دیگران می‌گردد و او را تبدیل به فردی کمالگرا می‌کند. همچنین در چنین شرایطی او نمی‌تواند احساس خوبی به همسالان خود نیز داشته باشد.

????استرس و اضطراب کودک

گاهی این احساسات درونی خود کودک است که باعث شکل گیری حسادت کودک می‌گردد. برخی از کودکان به طور ذاتی برانگیخته تر و پراسترس تر از دیگران هستند. که همین موضوع باعث می‌شود همواره رفتارهای دیگران را زیر نظر گرفته و دچار حسادت گردند. در چنین شرایطی وظیفه والدین است که محیطی آرام و امن برای فرزندان خود مهیا کنند.

????رقابت ناسالم

گاهی والدین از سنین پایین، کودکان خود را درگیر رقابت های مختلفی می‌کنند که تناسبی با سن آنها ندارد و یا اصلا مورد علاقه کودک نیست. اما کودک به دلیل فشارهای والدین به آن ادامه داده و به دیگران حسادت می‌کند. این شرایط تاثیر منفی بر شخصیت کودک گذاشته و او را وادار به بروز رفتارهای مختلفی می‌کند.

انواع حسادت کودک

به طور کلی حسادت انواع مختلفی دارد. این مورد در مورد بزرگسالان نیز صدق می‌کند. اما به طور کلی حسادت کودک نیز به شکل های مختلفی خود را بروز می‌دهد. برای مثال برخی از کودکان تنها به اموال و داشته های دیگران حسادت می‌کنند و برخی دیگر علاقه دارند تا از لحاظ شخصیتی و توانایی مانند دیگران باشند. برخی دیگر تنها به خواهر و برادرهای خود حسودی می‌کنند و این حس را نسبت به همسالان خود ندارند. حسادت در روابط اجتماعی نیز میان کودکان بسیار شایع است. زیرا برخی از آنها توانایی برقراری ارتباط با دیگران را نداشته و احساس تنهایی می‌کنند.

سن حسادت کودک

به طور کلی حسادت کودک، در برخی موارد اقتضای سن آنهاست. اما در سنین مختلف دلایل متفاوتی داشته و همچنین به شکل های مختلفی نیز بروز می‌کند. برای مثال احساس حسادت در نوزادان اصلا وجود ندارد. این موضوع تقریبا از 2 سالگی آغاز شده و تقریبا در سنین پیش دبستانی و مدرسه به اوج خود می‌رسد. همچنین اگر در این سنین کنترل نشود و یا به شکل موثر با آن برخورد نگردد؛ تا بزرگسالی ادامه خواهد یافت.

نشانه های حسادت کودک

با بروز نشانه هایی در کودک، می‌توان متوجه حسادت او شد. در واقع با توجه به این نشانه ها و اطلاع از آنها می‌توان برای مقابله با ان اقدام کرد. برخی از این نشانه های شامل موارد زیر می‌شوند.

طمع کودک برای به دست آوردن همه چیز

مقایسه کردن

بدرفتاری با دیگران

پرخاشگری

دوری از دیگران و تنهایی

پیامدهای حسادت کودک

فراموش نکنید که اگر حسادت در کودک کنترل نگردد؛ عوارض بدی برای خود و خانواده خواهد داشت. این عوارض، نشان دهنده اهمیت برخورد با حسادت کودک است. کودکانی که بسیار حسودی می‌کنند؛ قلدر و زورگو شده و احتمالا برای رسیدن به اهداف خود به دیگران نیز، آسیب می‌زنند. در خواب و اشتهای آنان نیز اختلال ایجاد می‌شود و از طرفی درگیر مشکلات عصبی مختلف مثل لکنت زبان تیک و … می‌گردند. برای اطلاع از پیامدهای بی توجهی مادر به فرزند کلیک کنید.

راه های کنترل حسادت کودک

 

برای کنترل حسادت کودک، راه های مختلفی وجود دارد. خانواده ها باید با توجه به شرایط کودک خود در این مورد عمل کنند. همچنین نباید در این مسیر احساسات کودک را سرکوب کرد و یا به او فشار زیادی به او وارد کرد.

◀تبدیل حسادت منفی به مثبت

یکی از راه های مقابله با حسادت کودک، تبدیل حسادت منفی او به حسادت در زمینه های مثبت است. این مورد با ایجاد رقابت سالم برای کودکان به وجود می‌آید. برای مثال درس خواندن و پیشرفت تحصیلی می‌تواند؛ یکی از حوزه های مثبت در این مورد باشد.

◀سرزنش نکردن کودک

کودک خود را به دلیل حسادت سرزنش نکرده و به او زمان دهید. در واقع در ابتدا نسبت به حسادت کودک، واکنش بدی نشان نداده و حتی او را نادیده بگیرید. اما در صورت ادامه دارد شدن، بهتر است در این مورد با او صحبت کرده و روش های بهتری را به او نشان دهید. برای اطلاع از تاثیرات ایراد گرفتن از کودک کلیک کنید.

◀تشویق و تحسین نکردن بیش از حد

طبیعی است که والدین به دلیل علاقه ای که به فرزند خود دارند؛ بخواهند او را تحسین و تشویق کنند. اما نباید در این کار زیاده روی کرده و به او اعتماد به نفس کاذب بدهند. در واقع در بیشتر موارد این رفتار است که آنها را در معرض حسادت قرار می‌دهد. با اینکه این رفتار برای کودکان در حال رشد لازم است؛ اما بهتر است افراد را آن را در حد متعادل نگه دارند.

◀آموزش اشتراک گذاری

یکی دیگر از اقداماتی که والدین می‌توانند در این زمینه انجام دهند؛ آموزش اشتراک گذاری به فرزندان خود است. وقتی فرزندان بتوانند وسایل و حتی دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند؛ از میزان حسادت آنها کاسته شده و همچنین روحیه دلسوزی و همکاری در آنها تقویت می‌گردد.

سخن پایانی

به طور کلی حسادت کودک جنبه های مختلفی داشته و حتی جزوی از فرایند رشد طبیعی او است. در برخی موارد این احساس باعث می‌شود تا کودک بیشتر تلاش کرده و پیشرفت کند. بهتر است خانواده ها در این زمینه بسیار دقت و توجه داشته باشند تا رقابت سالم تبدیل به حسادت نگردد. از طرفی در این زمینه با یک مشاور کودک مشورت کرده و به فرزند خود کمک کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه حسادت کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع: حسادت کودک 



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

چند همسری به منظور وضعیتی است که خانم یا آقا بیش از یک همسر‌ دارد. این وضعیت شامل دو نوع چند شوهری و چند زنی است. البته که چند همسری در دین مسیحیت ممنوع است و در دین اسلام و یهودیت با شرایط خاص این وضعیت جایز می‌باشد. اما دیدگاه روانشناسی به این رفتار و وضعیت چیست؟ بر اساس یافته ها، ازدواج های چند همسری‌ نسبت به ازدواج های تک همسری رضایت از زندگی کمتری دارد. و این افراد علائم اختلالات روانی بیشتری را تجربه می‌کنند. بسیاری از علائم سلامت روان برای هر کدام از این افراد نیز گوناگون است.

در بررسی‌های خانواده چند همسری، یافته ها حاکی از آن است که همسران اول نسبت به همسر ‌دوم و سوم، بیشتر در رابطه با مشکلات خانوادگی دچار اضطراب، افکار پارانوئیدی و روان پریشی می‌شوند. و تمامی نتایج حاکی از آن است که اغلب افراد چند همسر، خودشان مشکلات روانی دارند. توصیه می‌کنیم که قبل از ازدواج از سلامت روان همسر‌ اطمینان حاصل کنید. پس برای دریافت مشاوره ازدواج اقدام کنید.

منبع: چند همسری

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

چند همسری چیست؟

 

چند همسری به منظور وضعیتی است که زن یا مرد دارای بیش از یک همسر ‌هستند. بر اساس کتاب اطلس قوم شناسی، از 1231 جامعه که مورد مطالعه قرار گرفتند؛ 453 نوع چند همسری داشتند و 588 نوع نیز چند همسری مکرر وجود داشته است. از منظر تاریخی عوامل بسیار زیادی وجود داشته است که باعث تداوم چند همسری‌ ‌شده است. بر اساس گفته محققان، مردان نسبت به زنان به دلیل جنگ، بیماری، خطرات شغلی، ماهیگیری در اقیانوس و … میزان بیشتری از خانم ها مرگ و میر داشتند.

بر اساس یک مطالعه در نیجریه، 5 دلیل برای مردان جهت گرایش به چند همسری وجود دارد. که شامل افزایش اعتبار و اعتماد به نفس، تعداد بیشتر فرزندان، ارتقا خود در جامعه و … می‌شود. که در این مقاله به طور کل جوانب مختلف چند همسری‌ را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای آشنایی با روابط در خانواده ترکیبی کلیک کنید.

دلایل چند همسری چیست؟

بر اساس مطالعه ای که در کشور نیجریه انجام شد، دلایل اساسی برای گرایش به سوی چند همسری وجود دارد. که در این بخش مقاله به این دلایل اشاره کرده ایم.

???? ارتقاء جایگاه خود در جامعه

????افزایش تعداد فرزندان

???? کمک کافی برای انجام کارهای لازم در مزرعه و کارهای جانبی

????افزایش اعتبار و افزایش اعتماد به نفس در جامعه و میان همسالان

???? ارضا نیازهای جنسی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محبت به همسر کلیک کنید.

چند همسری در خاورمیانه

در وضعیت چند همسری، در خاورمیانه عامل خطرناکی برای بهداشت روانی میان میلیون ها زن است. ازدواج های دارای چند همسر ‌به عنوان یک ساختار رایج در خاورمیانه به شمار می‌آید. در دین اسلام به مردان اجازه ازدواح با چهار زن صادر شده است. اما یکی از جنبه ها در این زمینه عدم سو استفاده از اجازه چنین موضوعی در دین اسلام است.

ملاحظات علمی چند همسری چگونه است؟

در کشور عربی چند همسری رواج دارد.  ملاحظات علمی حول خانواده های این چنین متفاوت است. همسران افرادی که چند همسر هستند ممکن است با یکدیگر در یک خانه زندگی کنند و یا خانه های جدا از یکدیگر داشته باشند. چند همسری‌ به عنوان زن ارشد یا به عنوان هر زن متاهل که همسر دیگر می‌گیرد؛ گفته می‌شود. و همسر‌ کوچک جدید ترین فردی است که به این خانواده اضافه می‌شود.

در مناطق روستایی که چند همسری وجود دارد؛ خانم هایی که زن یک آقا هستند در کارهای خانه و زمین با یکدیگر کمک می‌کنند. اما دائم در حال رقابت بر سر مال، عشق و توجه همسر ‌هستند. بر اساس مطالعات؛ تعداد زوج ها به حسادت، رقابت، توزیع نابرابر، روابط عاطفی و … منجر می‌شود. و تعداد زیاد زوجین باعث بروز آسیب های روانی زیاد خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پشیمانی از ازدواج کلیک کنید.

بیماری های شایع در چند همسری

 

بر اساس گزارش ترکیه، شرکت کنندگانی که ناراحتی های روانی گزارش کرده اند، اغلب از خانواده های چند همسری بودند. و در ارتباط با بیماری روانی مخصوصا اضطراب و افسردگی، میان زنان و کودکان در ازدواج های چند همسری‌ که عمدتا همسران سال خورده هستند بیشتر مشاهده شده است.

بر اساس بررسی الشربینی، همسران اول در خانواده های چند همسری معمولا به بحران روانی بزرگ دچار می‌شوند. هم چنین زنان در این سبک ازدواج ها از عزت نفس پایین و رضایت کم از زندگی زناشویی برخوردارند که همین موضوع منجر به افسردگی می‌شود. در ادامه به ابعاد روانی این وضعیت پرداخته ایم.

???? خلا عاطفی و کمبود محبت

خلا عاطفی یکی از ابعاد روانی چند همسری است. زمانی که یک همسر دیگر برگزیده می‌شود، توجه و محبت به همسر‌ اول کاهش پیدا می‌کند و نیازهایش به خوبی بر طرف نمی‌شود. همین موضوع باعث ایجاد خلا عاطفی و کمبود محبت از سوی همسر می‌شود.

???? بد بینی و بی اعتمادی

چند همسری فضای خانه را مسموم کرده و باعث ایجاد بد بینی، بی اعتمادی و شک می‌شود. و این احساس های روانی تنها برای همسر‌ نیست و فرزندان نیز به آن دچار می‌شوند. و رشد فرزندان در این فضا باعث عدم موفقیت خواهد شد.

???? احساس شکست و حقارت

یکی از ابعاد روانی چند همسری، احساس شکست و حقارت است. خانم هایی که در خانواده های این چنینی زندگی می‌کنند؛ احساس ناکار آمدی و ناکافی بودن دارند. و این عامل زمینه اصلی بروز افسردگی در این خانم ها می‌شود. حتی شکستی که این خانم تجربه می‌کند به عنوان تروما در زندگی محسوب می‌شود.

???? کاهش رضایت مندی از زندگی مشترک

همیشه مهم ترین پیامد چند همسری‌ باید کاهش رضایت مندی از زندگی مشترک باشد. زمانی که همسر جدید برگزیده می‌شود، رضایت از زندگی همسر‌ اول کاسته می‌شود. هرچه تعداد همسران دیگر بیشتر شود، میزان رضایت از زندگی نیز کمتر می‌شود.

???? خشونت خانگی

زمانی که چند همسری در خانواده ای رخ می‌دهد، خشونت های خانگی به دلیل رقابت های پی در پی افزایش می‌یابد. و محیط خانه در این شرایط مسموم می‌شود. آسیب های خیانت، رقابت بین همسران و … این رابطه را به سوی خشونت ها و درگیری ها سوق می‌دهد.

???? افزایش بروز بیماری های مقاربتی

با افزایش شرکای جنسی و چند همسری، میزان بیماری های مقاربتی به شدت افزایش می‌یابد. در این شرایط حتی اگر یک نفر به بیماری های مقاربتی دچار باشد؛ بقیه افراد را نیز مبتلا خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زگیل تناسلی کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ چند همسری آسیب های روانی و جسمانی زیاد به همسران وارد می‌کند. و این آسیب ها معمولا افسردگی و اضطراب های شدید است. در جوامع مختلف این وضعیت را با دید های مختلفی می‌نگرند؛ به همین دلیل در همه کشور ها قوانین یکسان در این زمینه وجود ندارد. اما اغلب افرادی که چند همسری‌ هستند به بیماری های روانی دچار می‌باشند. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

 

منبع: چند همسری



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

دلداری دادن به سوگوار برای همه انسان ها اندکی دشوار است. اینکه چه چیزی بگویند تا داغ دل او تازه‌تر نشود؛ یا چه رفتاری داشته باشند که فرد عزادار آن‌ها را مانند تکیه گاه بداند. این رفتار سخت و دشوار است که برای انجام آن به درستی باید سهمی از غم عزادار را کاهش دهید. حضور در مراسمات خاکسپاری و روزهای عزاداری به شدت ضروری است و دلگرمی برای صاحب مجلس است.

منبع: دلداری دادن به سوگوار

برای دلداری دادن به سوگوار باید حمایت و حضور خود را نشان دهید تا عاملی برای فرد داغدیده باشید. هرچقدر به عزادار نزدیک‌تر باشید، دلداری شما بیشتر به کاهش غم و اندوه او کمک می‌کند. دلداری به سوگوار راه و روشی دارد که بهتر است این مهارت را از روانشناس آموزش ببینید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مرگ و افسردگی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دلداری دادن به سوگوار

 

دلداری دادن به سوگوار و عزادار یکی از سخت ترین کارها در زندگی است. اینکه حرف هایی بزنیم که خانواده سوگوار ناراحت نشوند و به آرامش برسند. اغلب افراد وقتی که در موقعیت دلداری به عزادار قرار می‌گیرند؛ هول می‌شوند و گاه حرف هایی می‌زنند که خجالت زده می‌شوند. برای اینکه این اتفاق رخ ندهد؛ بهتر است که در وهله اول آرامش خود را حفظ کنید و با فکر باز شروع به مکالمه کنید.

زمانی که قصد دلداری دادن به سوگوار و عزادار را دارید نباید احساسات او را مورد سرزنش قرار دهید. زمانی که احساسات فرد سوگوار را سرزنش می‌کند، هیجانات منفی بروز پیدا می‌کند که در دراز مدت فرد عزادار را به مشکلات روحی و روانی دچار می‌کند. که اصلی ترین و بزرگ ترین عارضه، افسردگی است. در این مقاله برای کمک به انسان ها توصیه هایی برای دلداری دادن به سوگوار را توضیح داده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بحران روحی کلیک کنید.

توصیه هایی برای دلداری دادن به سوگوار

 

همانطور که گفته شد؛ دلداری دادن به سوگوار یک مهارت است و نیاز به آموزش دارد. برای اینکه فرد سوگوار را دلداری بدهید باید به برخی از نکات توجه کنید. توجه به این نکات بسیار ضروری است و در این بخش مقاله راجع به این موضوع صحبت کرده ایم.

???? در ابتدا شنونده خوبی باشید | دلداری دادن به سوگوار

اولین قدم برای دلداری دادن به سوگوار این است که در وهله اول شنونده خوبی باشید. فرد دلداری دهنده باید مهارت شنوایی داشته باشد و با صبر به صحبت های فرد سوگوار گوش دهد. فردی که عزیز خود را از دست می‌دهد؛ علاقه دارد تا به صورت آزادانه با دیگران درد و دل کند. شما به عنوان فرد دلداری دهنده به می‌تونید به سوگوار کمک کنید تا غم خود را بروز دهد و احساس سبکی داشته باشد.

???? احساسات فرد سوگوار را سرزنش نکنید

یکی از کارهایی که باید برای دلداری دادن به سوگوار انجام داد، سرزنش نکردن است. سوگواری چرخه روانی است که فرد باید احساسات مختلفی را تجربه کند و به پذیرش برسد. احساساتی که فرد سوگوار باید تجربه کند سرشار از غم، اضطراب، خشم و … است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل سوگ کلیک کنید.

???? از نصحیت و راه حل دادن پرهیز کنید

در دلداری دادن به سوگوار باید از نصیحت پرهیز کنید. پرهیز از نصیحت و گوش شنوا بودن اصل مهم دلداری دادن است. در شرایطی که عزادار به شدت تحت فشار است؛ با نصیحت های بیجا و فشار های روانی، او را با عذاب وجدان و حال بد رها خواهید کرد. در نهایت باید فرد عزادار افسرده داشته باشید. به همین دلیل هرگز دلداری دادن به سوگوار را همراه با نصیحت نداشته باشید.

????  در رابطه با افسردگی بعد از سوگ اطلاعات کسب کنید

جدا از دلداری دادن به سوگوار، باید نسبت به سوگ تاخیری و افسردگی بعد از سوگ اطلاعات کسب کنید. نشانه ای پریشانی روانی را بدانید و به رفتار های فرد عزادار با دقت نگاه کنید. تا اگر شاهد علائم خطرناک بودید، حتما برای جلوگیری از پیشرفت پریشانی روانی اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت افسردگی کلیک کنید.

???? کمک عملی داشته باشید

کمک عملی راهی برای دلداری دادن به سوگوار است. در کارهای خانه، مراسمات، مسجد و نیازها کار عملی کنید. از فرد عزادار بخواهید که بدون خجالت از نیازهای خود صحبت کند تا شما برای رفع آن تلاش کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دادن خبر فوت کلیک کنید.

???? برای بهبود روحیه به فرد سوگوار فرصت دهید

برای دلداری دادن به سوگوار باید برای بهبود روحیه فرصت داد. انتظار نداشته باشید که فرد عزادار بعد از 2 روز به حال قبلی خود بازگردد. ممکن است که این حال بد تا مدت ها همراه او باشد. به فرد سوگوار اجازه دهید که احساسات منفی خود را تخلیه کند و حتما از روانشناس کمک بگیرد تا به مرور زمان روحیه اش بهبود یابد.

???? حمایت خود را بروز دهید | دلداری دادن به سوگوار

برای دلداری دادن به سوگوار باید حمایت و پشتیبانی خود را به خوبی نشان دهید. از فرد بخواهید که در صورت نیاز روی کمک شما حساب کند. کمک های عملی، روحی، روانی و … را به شما اطلاع دهد تا برای حمایت و پشتیبانی به کمک او بروید.

???? از روانشناس کمک بگیرید

یکی از روش های مهم برای دلداری دادن به سوگوار، کمک از روانشناس است. با کمک روانشناس می‌توانید حال روحی فرد را خوب کنید. بهتر است که برای پیشگیری از سوگ جا مانده و افسردگی های بعد از سوگ؛ فرد عزادار را به روانشناس ببرید و به او کمک کنید تا روان خود را بهبود بخشد.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، دلداری دادن به سوگوار روش های گوناگونی دارد. اما رفتاری سخت و دشوار است که باعث اذیت خود فرد می‌شود. اغب افراد هنگام دلداری هول می‌شوند و توان استفاده از کلمات مناسب را ندارند. به همین دلیل با جمله بندی های نامناسب و رفتارهای اشتباه خجالت زده می‌شوید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مرگ و افسردگی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع: دلداری دادن به سوگوار



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

برخورد با دوست پسر دخترم چجوری باید باشه؟ برقراری ارتباط با جنس مخالف در دختران امر طبیعی است. و اگر این دوستی در زمان و سن مناسب خود قرار داشته باشد؛ باعث رشد می‌شود. اما زمانی که این ارتباط در سنین پایین تری شکل بگیرد؛ آسیب های بیشتری نیز به دختر وارد می‌شود. اما زمانی که دختران وارد سن بلوغ می‌شود نسبت به برقراری ارتباط با جنس مخالف مشتاق می‌شوند. که یکی از دغدغه های خانواده ها در جامعه ما، دوستی با جنس مخالف است. و برای اینکه خانواده ها بتوانند این ارتباط را مدیریت کنند، باید برخورد مناسبی داشته باشند.

منبع: برخورد با دوست پسر دخترم

در گذشته این ارتباط ها بسیار محدود بود و خانواده ها به هیچ وجه قبول نمی‌کرد. یکی از سوالاتی که برای خانواده ها رخ می‌دهد؛ نحوه برخورد با دوست پسر دخترم است. برای اینکه مدیریت ارتباط فرزندان خود را در دست داشته باشید؛ بهتر است از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

برخورد با دوست پسر دخترم

 

سوالی که معمولا برای خانواده ها اتفاق می‌افتد؛ برخورد با دوست پسر دخترم است. همه خانواده ها باید به پذیرش این موضوع برسند که فرزندانشان در یک برهه زمانی نیاز به برقراری ارتباط با جنس مخالف دارند. اما نگرانی هایی که والدین تحمل می‌کنند، حق و به جا است. و علاقه دارند که فرزندان خود را کنترل و مدیریت کنند.

برای پاسخ به سوال برخورد با دوست پسر دخترم راهکارهایی وجود دارد که در این مقاله گفته شده است. این راهکارها در اکثر مواقع نتایج خوبی به همراه دارد و برای برخورد با فرزند می‌توانید از این روش ها استفاده کنید. در این مقاله روش های برخورد با دوست پسر دخترم را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت نوجوان کلیک کنید.

روش های برخورد با دوست پسر دخترم

 

برای برخورد با دوست پسر دخترم روش هایی وجود دارد. این راهکارها بسیار نتیجه خوبی به همراه دارد و خانواده ها بهتر می‌توانند با کمک این روش ها از فرزندان خود حمایت کنند و روابط آنها را مدیریت کنند. در این بخش مقاله راجع به روش های برخورد با دوست پسر دختر را توضیح داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح با نوجوان کلیک کنید.

???? نیاز فرزندان خود را در نظر بگیرید

در پاسخ به سوال برخورد با دوست پسر دخترم باید ابتدا آگاه شوید و نیاز فرزند خود را در نظر بگیرید. معمولا خانواده ها برخورد های تندی در این مواقع از خود بروز می‌دهند. اما برای اینکه بتوانید راحت تر با دوست پسر دختر خود ارتباط بگیرید تا به شناخت آن فرد برسید؛ باید ابتدا نیازهای فرزند را درک کنید و با آرامش رفتار کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درک نوجوانان کلیک کنید.

???? برخورد های تند نداشته باشید | برخورد با دوست پسر دخترم

در پاسخ به سوال برخورد با دوست پسر دخترم، باید به جلوگیری از برخورد های تند اشاره کرد. زمانی که متوجه دوست ‌پسر دختر خود می‌شوید باید آرامش خود را حفظ کنید و از برخورد های تند جلوگیری کنید. انتخاب دختر خود را در نظر بگیرید و هرگز با پرخاش و تندخویی برخورد نکنید. در حقیقت باید این روند طبیعی را بپذیرید؛ و بهتر است که با رفتارهای مناسب دوست صمیمی دختر خود شوید تا از بروز آسیب ها جلوگیری کنید.

???? خط قرمز ها را مشخص کنید

به یاد داشته باشید که در برخورد با دوست پسر دخترم باید خط قرمز هایی را مشخص کنید. با دختر و پسر صحبت کنید و به آنها گوش زد کنید که چه نکاتی را باید رعایت کنند و بر اساس چه خواسته هایی باید با یکدیگر ارتباط بگیرند. به خاطر داشته باشید که خط قرمز هایی که مشخص می‌کنید باید با رضایت دختر و پسر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل نوجوان کلیک کنید.

???? از او بخواهید که با دختر شما خوب برخورد کند

به یاد داشته باشید، بهتر است که برخورد با دوست پسر دخترم باید مهربانانه باشد. با دوست پسر دختر خود صحبت کنید که برخورد‌ مناسبی با دختر شما داشته باشد و از خط قرمز های او فرا تر نرود. از او بخواهید که مشکلات را منطقی رفع کند و در صورت نیاز از روانشناس راهنمایی بگیرد.

???? نشان دهید که مراقب دختر خود هستید | برخورد با دوست‌ پسر دخترم

در برخورد با دوست پسر دخترم باید نشان دهید که مراقب دختر خود هستید. با حمایت ها و صحبت هایی که دارید باید مراقبت از فرزند را نشان دهید. و حتی در برخی از مواقع لازم است که او متوجه حضور محکم شما در زندگی دخترتان باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات نوجوانان کلیک کنید.

???? از روانشناس راهنمایی بگیرید

یکی از کارهایی که می‌توانید در برخورد با دوست پسر دخترم انجام دهید، کمک از روانشناس است. اگر آگاهی کاملی از روش های برخورد ندارید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا بر اساس شناختی که از دختر و دوست پسر او دارید؛ رفتارهای مناسبی از خود نشان دهید. چون قصد ما از برقراری این ارتباط مدیریت مناسب و مراقبت از فرزند دخترمان است.

کلام آخر

سوالی که برای اغلب خانواده ها رخ می‌دهد؛ این است که نحوه برخورد با دوست پسر دخترم چگونه است؟ چه واکنش هایی باید از خود نشان دهیم؟ کدام رفتار صحیح و کدام اشتباه است؟ برای اینکه به پاسخ این سوالات برسید، بهتر است از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس با راهنمایی های اصولی نحوه برقراری ارتباط با دوست پسر دخترتان را به شما آموزش می‌دهد. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع: برخورد با دوست پسر دخترم



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

خانواده ترکیبی یا خانواده ای که اعضای آن با یکدیگر رابطه تنی و خونی ندارند؛ یکی از انواع خانواده هاست که شرایط مختلفی در آن ایجاد می‌شود. افراد به دلایل مختلفی به ازدواج مجدد و تشکیل خانواده ای جدید روی می‌آورند. البته همیشه روابط در این خانواده موفقیت آمیز نبوده و افراد چالش های مختلفی را تجربه می‌کنند. در این شرایط فرزندان احتمالا مشکلات عمیق‌تری را تجربه کنند. به همین دلیل بهتر است در صورت حضور فرزندان، والدین شرایط آنها را نیز در نظر گرفته و قبل از تصمیم گیری برای شروع این ارتباط، خود را برای مسائل مختلف آماده کنند. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده ترکیبی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: خانواده ترکیبی چیست

خانواده ترکیبی

امروزه به دلیل طلاق و همچنین مرگ و میر، خانواده ترکیبی شکل گرفته و افراد زندگی جدید را آغاز می‌کنند. اما همواره در مورد درست و غلط یودن این تصمیم، ابهامات زیادی وجود دارد. به طور کلی ازدواج مجدد حتی در صورت حضور فرزندان هیچ اشکالی نداشته و گاهی بسیار خوب است. اما به هر حال چالش هایی بروز می‌کند که هر دو نفر باید در مورد آنها اطلاعات کافی داشته و همچنین همکاری داشته باشند. اگر دو نفر شرایط یکسانی داشته باشند؛ راحت تر می‌توانند یکدیگر را درک کنند. اما در هر صورت مواجهه با این موضوع و مسائل مرتبط با آن بستگی به شرایط روانی و ظرفیت های آنها دارد.

انواع خانواده های ترکیبی

 

خانواده ترکیبی ازنظر اینکه هر کدام از اعضا چه وضعیتی دارند؛ انواع مختلفی دارد. یکی از انواع آنها به این صورت است که مادر تنی بوده و پدر ناتنی است. در این شرایط احتمالا مادر یا از همسر خود جدا شده است و یا همسر او فوت کرده است. نوع دیگر کاملا برعکس بوده و پدر تنی است و مادر ناتنی می‌شود. در واقع پدر تصمیم به ازدواج مجدد می‌گیرد. در این دو حالت یک نفر هیچ گونه فرزندی ندارد و یا اصلا در گذشته ازدواج نکرده است. اما در حالت آخر هر دو دارای فرزند بوده و با فرزندان خود خانواده ای جدید تشکیل می‌دهند.  برای آشنایی با انواع ازدواج کلیک کنید.

مشکلات خانواده ترکیبی

همانطور که به آن اشاره شد؛ خانواده های ترکیبی مشکلات و چالش های زیادی را به دلایل مختلف تجربه می‌کنند. و این تنها مرتبط به فرزندان نیست. بلکه اگر هریک از آنها برای ازدواج مجدد آماده نباشد؛ احتمالا نمی‌توانند رابطه خوبی با یکدیگر شکل دهند. آمادگی از نظر روانی برای تشکیل یک خانواده ترکیبی از اهمیت زیادی برخوردار است.

????مشکلات والدین

در ازدواج مجدد و همچنین در مورد پدر یا مادر ناتنی بودن، افراد باید نکات زیادی را در نظر داشته باشند. در واقع در چنین شرایطی احتمالا زوجین هم با یکدیگر و هم با فرزندان مسائلی را تجربه می‌کنند. اگر دو نفر آنها دارای فرزندانی باشند؛ پس تجربه بیشتری در این زمینه داشته و بیشتر می‌توانند به یکدیگر کمک کنند.

همچنین باید فرزند دیگری را مانند فرزند خود دوست داشته و تعادل را میان دو طرف رعایت کنند. اما اگر یک نفر از آنها دارای فرزند نباشد؛ باید در این مورد آمادگی کسب کرده و به همسر خود در این زمینه کمک کند. افراد باورهای اشتباهی در مورد پدر یا مادر ناتنی دارند؛ که در بسیاری از موارد کاملا برعکس بوده و این افراد سعی خود را می‌کنند تا به فرزند دیگری احساس امنیت و آرامش دهند.

????مشکلات فرزندان

فرزندان نیز در خانواده ترکیبی، مشکلاتی را تجربه می‌کنند. مخصوصا اگر سن آنها کمتر باشد؛ احتمالا بیشتر آسیب پذیر خواهند شد. چنین فرزندانی همواره نگران از دست دادن موقعیت خود در خانواده هستند؛ همچنین احتمالا مجبور می‌شوند که امکانات خود را با دیگری تقسیم کنند. حتی در برخی از موارد که خانواده جدید، تصمیم به نقل مکان می‌گیرند؛ احتمالا فرزند دوستان خود را نیز از دست می‌دهد. از طرفی او دچار سردرگمی شده و نمی‌داند که باید نسبت به موقعیت جدید، واکنش نشان دهد. مدیریت این شرایط، قطعا به عهده والدین است.  برای اطلاع از نحوه برخورد با بچه های طلاق کلیک کنید.

راهکارهایی برای جلوگیری از مشکلات خانواده ترکیبی

 

با اینکه باید مسائل مختلفی را در یک خانواده ترکیبی در نظر گرفت؛ اما به طور کلی این شرایط موقتی بوده و بعد از مدتی همه اعضا به شرایط جدید، عادت می‌کنند. همچنین از یکدیگر شناخت پیدا کرده و می‌آموزند چطور رفتار کنند. البته نمی‌توان اعضا را به پذیرش، مجبور کرد. بلکه باید به آنها زمان داد و همچنین در این مدت این از این راهکارها استفاده نمود.

????پذیرش احساسات

در قدم اول، افراد باید احساسات خود را بپذیرند. در واقع نباید خود را مجبور به دوست داشتن یا نداشتن دیگری کنند. علاقه و ارتباط، بعد از مدتی شکل می‌گیرند. این موضوع هم در مورد والدین ناتنی و هم در مورد فرزندان وجود دارند. چرا که آنها با دوست داشتن دیگری احساس گناه کرده و یا تصور می‌کنند که در حال خیانت به پدر و مادر اصلی خود هستند. اما این درست نیست. همچنین افراد باید روحیه از خودگذشتگی و همکاری داشته و شرایط را پیچیده تر نکنند.

????زمان دادن

باید به یکدیگر زمان بدهید. البته نباید همه چیز را به گذر زمان سپرد و هیچ تلاشی نکرد. بلکه باید افراد احساسات و افکار خود را مدیریت کرده و همچنین کمی صبر کنند. بسیاری از مشکلات در خانواده ترکیبی از تصمیمات عجولانه ناشی می‌شود. این به معنی نادیده گرفتن مشکلات و مسائل مختلف نیست. تنها افراد باید واکنش های خود را به تعویق بیاندازند.

????کمک گرفتن از دیگران

در این زمینه می‌توانید از افراد با تجربه تر و همچنین روانشناس نیز کمک بگیرید. بسیار اهمیت دارد که در این مورد با یک فرد مورد اعتماد صحبت کنید. فردی که بتواند شما را راهنمایی کرده و یا حتی خلاهای عاطفی شما را برطرف کند. عده ای از پدربزرگ و مادربزرگ خود کمک می‌گیرند. اما به طور کلی مشورت کردن با یک روانشناس خانوادهف بهترین گزینه در چنین شرایطی است.

????صحبت کردن با والد ناتنی

همچنین افراد می‌توانند به طور مستقیم با والدین تنی خود در این مورد صحبت کرده و حتی مواردی را به او یادآوری کنند. فضای خانواده باید به شکلی باشد که افراد بتوانند به راحتی در مورد مسائل مختلف با یکدیگر صحبت کنند. والدین واقعی افراد بهتر می‌توانند آنها را درک کرده و در زمینه های مختلف آنها را حمایت کنند.

????اهمیت دادن برابر به همه اعضای خانواده

والدین در خانواده ترکیبی باید به همه اعضا به اندازه کافی به یک اندازه اهمیت داده و محبت کنند. طبیعی است که والدین دچار سوگیری شوند اما بهتر است این موضوع را مدیریت کرده  و فرزندان همسر را مانند فرزند خود بدانند. برقراری تعادل کار آسانی نیست اما بهتر است والدین در این مورد با یکدیگر تعامل داشته و به فرزندان احساس ناکافی بودن ندهند.

مزایا و معایب داشتن خانواده ترکیبی

زندگی در یک خانواده ترکیبی از جهاتی مثبت بوده و باعث تقویت روحیه سازگاری در افراد می‌شود. اما تطابق با این شرایط با مشکلات زیادی همراه است. اما به دلیل معایب این نوع ازدواج نمی‌توان تا پایان عمر تنها ماند. تشکیل خانواده ای در روحیه افراد و حتی آینده آنها بسیار موثر است. افراد باید با در نظر گرفتن این مزایا و معایب برای ازدواج تصمیم گیری کنند. بسیاری از افراد به همین دلیل به طور مجدد در این ازدواج نیز شکست می‌خورند. حتی گاهی به دلیل اختلافات فرزندان، والدین نیز به مشکل بر می‌خورند.

سخن پایانی

تشکیل خانواده ترکیبی نیاز به آمادگی والدین و فرزندان دارد. بهتر است افراد قبل از هر تصمیمی با یکدیگر به طور دقیق در این مورد صحبت کرده و همه مسائل را در نظر بگیرند. افراد بهتر است در این زمینه با دیگران مشورت کرده، و همچنین برنامه ریزی داشته باشند. مشاوره خانواده در این زمینه می‌تواند به افراد کمک زیادی کند. همچنین همکاری اعضا نیز با یکدیگر بسیار اثربخش است. والدین نقش بیشتری در این مورد بازی می‌کند. همچنین افراد بهتر است قبل از هر اقدامی کمی تامل کرده و سپس تصمیم گیری نمایند .

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده ترکیبی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع: خانواده ترکیبی چیست



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اجازه گرفتن برای بیرون رفتن از والدین اغلب برای دختر خانم ها بسیار دشوار است. اما پسر هایی نیز هستند که در سنین نوجوانی به سختی از خانواده خود برای بیرون رفتن اجازه می‌گیرند. اجازه از خانواده به چالش بزرگی تبدیل شده است. اما گاهی باید به پدر و مادر ها نیز این حق داده شود که نگران آینده فرزندان خود باشند و به سختی اجازه بیرون رفتن به فرزندان را بدهند.

منبع: اجازه گرفتن برای بیرون رفتن

به طور کل در یک برهه سنی اجازه گرفتن برای بیرون رفتن دشوار است. اما بعد از گذر از این بحران اجازه گرفتن برای بیرون رفتن راحت تر خواهد شد. به دلیل اخبار های خطرناک و آسیب زایی که هر روزه منتشر می‌شود؛ والدین نیز نگران خواهند شد. اما راهکارهایی نیز برای اجازه گرفتن وجود دارد که در این مقاله ذکر شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک و نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

اجازه گرفتن برای بیرون رفتن

 

اجازه برای بیرون رفتن در برخی از خانواده ها راحت و در برخی بسیار دشوار است. خانواده هایی هستند که محدودیت بیشتری جز بیرون رفتن دارند؛ اما عده بیشتری به دلیل آسیب هایی که بیرون از خانه برای فرزندان رخ می‌دهد تنها برای بیرون رفتن سخت می‌گیرند. اما ایجاد محدودیت برای فرزند مخصوصا در دوره نوجوانی آسیب ها و چالش های زیادی را به همراه دارد.

زمانی که اجازه گرفتن برای بیرون رفتن صادر نشود؛ عدم اجازه برای کسب استقلال و سخت گیری های والدین باعث دوری فرزند از پدر و مادر می‌شود. افرادی که اجازه بیرون رفتن با دوستان خود را ندارند، همیشه احساس بی کفایتی در مقابل دوستان خود دارند. و در نهایت با کمبود اعتماد به نفس و عدم استقلال روبرو می‌شوند. که آینده ای مشکل ساز منتظر آنها خواهد بود. حتما در این صورت با کمک روانشناس روش تربیتی خود را تغییر دهید. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

نحوه اجازه گرفتن برای بیرون رفتن

 

اجازه گرفتن برای بیرون رفتن با رعایت برخی نکات امکان پذیر است. اگر جز آن دسته افرادی هستید که اجازه برای هر کاری به سختی صورت می‌گیرد؛ باید از راهکارهایی برای جلب رضایت والدین استفاده کنید. در این بخش مقاله راجع به نحوه اجازه گرفتن برای بیرون رفتن صحبت کرده ایم.

???? رفتار مناسبی داشته باشید | اجازه گرفتن برای بیرون رفتن

یکی از کارهایی که باید جهت اجازه گرفتن برای بیرون رفتن انجام دهید؛ رفتار مناسب است. به عنوان فرزند در خانواده باید با رفتارهای خود به والدین نشان دهید که بزرگ شده اید و به صورت کاملا مستقل می‌توانید کارهای خود را انجام دهید. در واقع زمانی که والدین رفتارهای مستقلانه شما را مشاهده کنند، مسئولیت های بیشتری را به شما می‌سپارند. زمانی که از پس این مسئولیت ها بر آمدید نیز می‌توانید به راحتی برای بیرون رفتن اجازه بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت نوجوان کلیک کنید.

???? از دروغگویی پرهیز کنید

یکی از روش های اجازه گرفتن برای بیرون رفتن؛ پرهیز از دروغگویی است. زمانی که شما به عنوان فرزند با والدین خود صادق باشید و همیشه با آنها راست گو بمانید، اعتماد شما شکل خواهد گرفت. و زمانی که اعتماد شکل بگیرد، به مرور زمان به تنهایی می‌توانید برخی از کارها را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دروغگویی نوجوانان کلیک کنید.

???? اطمینان دهید که در تماس خواهید بود

نحوه اجازه گرفتن برای بیرون رفتن به این صورت است که آنها را مطمئن سازید. مثلا به خانواده خود اطمینان دهید که با آنها در تماس خواهید بود و هر ساعتی که زنگ بزنند؛ شما پاسخ خواهید داد. در واقع با این روش آنها از موقعیت جغرافیایی شما مطلع خواهند بود و از میزان نگرانی آنها کاسته می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افسردگی در نوجوانان کلیک کنید.

???? درخواست خود را در آرامش و زمان مناسبی بیان کنید

زمانی که منتظر اجازه گرفتن برای بیرون رفتن هستید؛ باید درخواست خود را با آرامش بیان کنید و همچنین زمان مناسبی را برای این کار در نظر بگیرید. مثلا زمانی که والدین عصبانی هستند و یا روز شلوغی را پشت سر گذاشته اند؛ نباید با آنها صحبت کنید و درخواست بیرون رفتن را بیان کنید. همیشه باید موقعیت را در نظر بگیرید و زمانی که والدین سرخوش و شاد هستند این درخواست را داشته باشید. در غیر اینصورت با جواب خوبی روبرو نخواهید بود.

???? با والدین معامله داشته باشید

زمانی که اجازه گرفتن برای بیرون رفتن را بیان می‌کنید، باید به پدر و مادر خود قول دهید که در کارهای دیگر به آنها کمک خواهید کرد. و کوتاهی نیز نخواهید داشت. در واقع معامله خواهید کرد که اگر اجازه بیرون صادر شود؛ تمامی کارهای دیگر را به درستی انجام خواهید داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل نوجوان کلیک کنید.

???? مسئولیت پذیر باشید | اجازه گرفتن برای بیرون رفتن

اگر قصد اجازه گرفتن برای بیرون رفتن را دارید، باید مسئولیت پذیر باشید. برای بیرون رفتن باید نشان دهید که بزرگ شده اید و می‌توانید از پس کارهای خود بر بیایید و مسئولیت آن را گردن بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات نوجوانان کلیک کنید.

???? والدین خود را مجبور نکنید و به تصمیم آنها احترام بگذارید

زمانی که اجازه گرفتن برای بیرون رفتن صادر نشد، نباید والدین را مجبور کنید. شاید این شرایط و موقعیت باب میل آنها نباشد و خطرات بیشتری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل بهتر است که به تصمیم های آنها احترام بگذارید و برای درخواست دوباره روزهای دیگری را انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح با نوجوان کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ اجازه گرفتن برای بیرون رفتن در برخی از خانواده ها راحت و در برخی دشوار است. این موضوع بیشتر برای دختر ها رخ می‌دهد که در نهایت با بن بست روبرو می‌شوند. برای اینکه از این وضعیت رها شوید باید برخی از نکاتی که در مقاله گفته شد را انجام دهید. و برای بهبودی وضعیت خود از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک و نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

 

منبع: اجازه گرفتن برای بیرون رفتن



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

نوجوانان موفق به دلیل فعالیت ها و تلاش هایی که داشته اند به درجه موفقیت رسیده‌اند. برخی از افراد در سنین نوجوانی برای کسب موفقیت دست به هرکاری می‌زنند. تا همه اطرافیان آنها را تحسین کنند. معمولا در سن نوجوانی اغلب نوجوانان علاقه دارند تا دنیا را تغییر دهند. نوجوانان موجودات خلاق و کنجکاوی هستند که اگر برخی از کارها را انجام دهند حتما به موفقیت می‌رسند.

منبع: نوجوانان موفق

نوجوانان موفق افرادی هستند که استعداد های خود را کشف کرده اند. آنها به توانایی های خود پی برده اند و والدین حمایت گری نیز دارند. پدر و مادر ها نیز برای داشتن فرزندان موفق باید نقش حمایت کننده داشته باشند و برای استعداد یابی فرزندان خود از خدمات روانشناسی کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان موفق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

نوجوانان موفق چه کسانی هستند؟

 

نوجوانان زیادی در دنیا وجود دارند که به موفقیت های بسیار بالایی رسیده‌اند. اما این افراد تعداد محدودی هستند و کم مشاهده می‌شوند. سنین نوجوانی اغلب مرحله رشد، سن بلوغ و هویت سازی است. در این دوران اغلب نوجوانان علاقه دارند تا دیگران آن ها را نوجوانان موفق بنامند. این هدف بزرگ در این دوره سنی زمانی کسب می‌شود. که فرد برای رسیدن به موفقیت حامی بزرگی مانند پدر و مادر داشته باشد. و همچنین از توانایی های خود مطلع باشد که در همان جهت شروع به هدف گذاری کند.

نوجوانان با تصمیمات و برنامه ریزی های خود می‌توانند آینده خوبی برای خود بسازنند. و به دلیل اینکه این دوران افراد به شدت به دنبال پیگیری افراد مشهور و موفق هستند؛ هدف های بزرگ برنامه ریزی می‌کنند و خود را در بهترین جایگاه تصور می‌کنند. برای اینکه در دسته نوجوانان موفق قرار بگیرید؛ باید برخی از کارها را به خوبی انجام دهید. در این مقاله راجع به رفتار ها و کارهای نوجوانان موفق صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعدادیابی شغلی نوجوانان کلیک کنید.

راز نوجوانان موفق چیست؟

 

نوجوانان موفق زمانی که به این جایگاه رسیده اند رفتار ها و کارهایی را از خود بروز داده‌اند. در واقع راز نوجوانان موفق در دسته های گوناگونی قرار دارد. اما اگر قصد دارید که نوجوان موفقی شوید؛ این بخش مقاله را با دقت مطالعه کنید.

✨ دوران مدرسه را به خوبی سپری کنید

نوجوانان موفق همیشه دوران خوبی را در مدرسه سپری کرده اند. تحصیلات از اهمیت بالایی در موفقیت برخوردار است و اغلب افراد موفق از تحصیلات بالایی برخوردارند. گاهی مدرسه رفتن و نخوابیدن برای افراد سخت و دشوار است. اما اولین قدم برای رسیدن به موفقیت از دوران خوب در مدرسه آغاز می‌شود. هرچه در مدرسه تلاش بیشتری داشته باشید؛ به اطلاعات بیشتری برای تیک زدن اهداف دست خواهید‌یافت.

✨ مشارکت در فعالیت های گروهی را جدی بگیرید

یکی از کارهایی که راز نوجوانان موفق است؛ فعالیت در کارهای گروهی است. نوجوانی زمان بسیار خوبی برای یادگیری است و مشارکت در این گروه ها باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود. که همین اعتماد به نفس کافی باعث سوق به سوی موفقیت می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعدادیابی نوجوانان کلیک کنید.

✨ نه گفتن را به خوبی آموزش ببینید | نوجوانان موفق

اغلب نوجوانان موفق به اعمال نادرست نه می‌گویند. به دلیل اینکه نوجوانان به دنبال استقلال و خود کفایی هستند؛ برای اینکه از مستقل بودن خود اطمینان داشته باشند، کارهای مختلفی را انجام می‌دهند. اما نوجوانی که برای آینده خود هدف و برنامه ریزی دارد؛ و برای کسب موفقیت تلاش می‌کند به راحتی به اعمال نادرست “نه” می‌گوید. به همین جهت اگر قصد موفقیت دارید باید از اعمال و رفتار های بد دوری کنید.

✨ هدف داشته باشید

نوجوانان موفق همیشه هدفمند هستند. آنها برای رسیدن به خواسته های خود تلاش می‌کنند. و هدف گذاری را مهم ترین اصل زندگی خود می‌دانند. در واقع این هدف گذاری نوجوانان باعث ساختن آینده می‌شود که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در دوره نوجوانی باید شغل، تحصیلات و مزایایی که می‌خواهید را مشخص کنید. تا برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید.

✨ در انتخاب دوست وسواس به خرج دهید

یکی از کارهایی که نوجوانان موفق انجام می‌دهند؛ وسواسیت در انتخاب دوست است. دوست خوب همیشه حامی برای موفقیت است و آینده را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. بهتر است با کسانی دوست باشید که به شما روحیه می‌دهند و همیشه باعث شادی و نشاط شما می‌شوند. روش های موفقیت را پیش پای شما قرار می‌دهد و هرگز به سوی رفتار های نامناسب نمی‌روند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل نوجوان کلیک کنید.

✨ برای کسب آرامش تلاش کنید | نوجوانان موفق

یکی از رازهای نوجوانان موفق، کسب آرامش است. برای اینکه همیشه به موفقیت برسید لازم است که برای کسب آرامش تلاش کنید. در موقعیت هایی که عصبانی هستید، حتما باید از تکنیک های آرام سازی کمک بگیرید و فشار روانی خود را کم کنید. اگر روش های آرام سازی را نمی‌دانید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید.

✨ شاد و پر انرژی بودن را فراموش نکنید

یکی از کارهایی که باید برای موفقیت انجام دهید، این است که برای حال خوب خود بجنگید. نوجوانان موفق پر انرژی و شاد هستند و برای اینکه زندگی باب میلشان باشد هر کاری می‌کنند. زیرا موفقیت نیازمند شادی، انرژی و حال خوب است. برای اینکه شاد باشید از ورزش کمک بگیرید و برای کنترل استرس تکنیک های لازم را آموزش ببینید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت نوجوان کلیک کنید.

کلام آخر

همه ما انسان ها علاقه داریم که برای رسیدن به موفقیت کارهای متفاوتی انجام دهیم. موفقیت آرزوی هر فردی است. و سن نوجوانی اوج تلاش برای کسب موفقیت است. برای اینکه در رده نوجوانان موفق قرار بگیریم؛ لازم است که از همه رازهای این نوجوانان مطلع باشیم. اما برای اطلاع از رازهای نوجوانان موفق حتما باید از روانشناس راهنمایی بگیرید. تا ابتدا تست های استعدادیابی از شما گرفته شود و سپس راه های مناسب برای کسب موفقیت به شما آموزش داده شود. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان موفق می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع: نوجوانان موفق



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

دادن خبر فوت فردی، یکی از سخت ترین وظایف بازماندگان است. افراد در این شرایط خود دچار احساس ناراحتی و اندوه زیادی هستند. به همین دلیل نمی‌توانند به خوبی فکر کرده و تصمیم درستی بگیرند. از طرفی اینکار اصلا ساده نبوده و نیاز به مهارت دارد. مخصوصا اگر افراد وظیفه انتقال این خبر را به اعضای درجه یک خانواده داشته باشند. برخی از روش های اشتباهی استفاده می‌کنند که اینکار خود باور این فقدان را برای اطرافیان سخت می‌کند. این موضوع تاثیر زیادی در کنارآمدن فرد با مرگ داشته؛ به همین دلیل باید بسیار محتاطانه انجام گیرد.

منبع: دادن خبر فوت

برای دریافت مشاوره در زمینه دادن خبر فوت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دادن خبر فوت

طبیعی است که بسیاری از افراد از دادن خبر فوت، طفره بروند. گاهی این موضوع به قدری برایمان سنگین است که تا مدت زمان زیادی بر تصویر ذهنی ما تاثیر می‌گذارد. مخصوصا اگر فرد به صورت ناگهانی فوت کرده باشد و افراد هیچ آمادگی ذهنی برای آن نداشته باشند. در هر صورت اطرافیان دچار احساس انکار شده و مراحل سوگ را پشت سر می‌گذارند. اما به هر حال نحوه شنیدن این خبر نیز بسیار موثر است. در انتقال این خبر باید شرایط اطرافیان را در نظر گرفته و کمی مقدمه سازی کنیم. این موضوع احتمالا تنش و اضطراب زیادی را در طرف مقابل ایجاد می‌کند به همین دلیل باید عوامل زیادی را در نظر داشته باشیم. برای آشنایی با مراحل سوگ کلیک کنید.

پیامدهای دادن خبر فوت

براساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، دادن خبر فوت، اثرات و پیامدهایی برای اطرافیان دارد. البته این موضوع در فرهنگ ها و جوامع مختلف متفاوت است. برخی از افراد به طور کلی مرگ را بسیار آسان تر می‌پذیرند. اما در هر صورت این موضوع سلامت روان بازماندگان را حداقل تا مدتی تحت تاثیر قرار داده و آنها را مستعد واکنش های مختلفی می‌کند. حتی گاهی برخی از افراد تا مدتی، با دیدن کسی که این خبر را به آنها داده است؛ دچار اضطراب می‌شوند. آنها همواره منتظر شنیدن خبر بد دیگری بوده و آشفتگی زیادی را تجربه می‌کنند. این موضوع بر سلامت جسمانی نیز تاثیر دارد. برای اطلاع از پیامدهای مرگ و غم از دست دادن همسر کلیک کنید.

چگونگی دادن خبر فوت

 

دادن خبر فوت، اصولی دارد که با رعایت کردن آنها احتمالا احساسات منفی کمتری به طرف مقابل وارد می‌کنیم. با اینکه به طور کلی شنیدن این خبر در هر صورتی دشوار است. اما این موضوعی است که دیر یا زود باید بیان شود. برخی از راهکارهایی که در این زمان می‌توانید از آنها استفاده کنید؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

????در نظر گرفتن زمان و مکان مناسب

در قدم اول برای این خبر شرایط طرف مقابل را در نظر بگیرید. اگر به طور حضوری به او خبر دهید؛ شرایط کمی بهتر خواهد شد. او را به مکانی خلوت و آرام برده و حتی او را دعوت به نشستن کنید. کودکان را از آن محل دور کرده و همچنین در ابتدا کمی با فرد صحبت کنید. در انتخاب جملات خود دقت کنید؛ چرا که گاهی این سخنان، عصبانیت طرف مقابل را برمی‌انگیزد.

????حفظ خونسردی و آرامش

خبردهنده نیز باید سعی کند که بر خود مسلط شود. در واقع اگر این خبر را گریه و حال بد منتقل کنید؛ احتمال گیج شدن طرف مقابل نیز وجود دارد. از طرفی نباید خیلی خونسردانه این خبر را بازگو کنید. پرحرفی نکنید و به سوالات فرد پاسخ دهید. همچنین احساسات او را سرکوب نکرده و اجازه دهید تا به روش خود سوگواری کند. تنها در صورت آسیب زدن به خود، مداخله کنید.

????لحن بیان کردن

فراموش نکنید که لحن بیان کردن در دادن خبر فوت، بسیار موثر است. به آرامی و شمرده صحبت کنید و از جملات درست استفاده کنید. برای مثال برخی این خبر را طوری بیان می‌کنند که انگار هیچ اهمیتی نداشته و جای ناراحتی نیز وجود ندارد. برای مثال از بیان جملاتی مانند از شر مریضی و بیماری، راحت شد و یا همه روزی می‌میرند؛ خودداری کنید.

????نشان دادن همدردی

در حین دادن خبر فوت و یا بعد از آن، حتما همدردی خود را به طور واضح بیان کنید. در این شرایط تماس فیزیکی راه حل خوبی است. فرد را در آغوش گرفته و یا دست او را بگیرید. او را مطمئن کنید که در شرایط مختلف در کنارش هستید و به او کمک می‌کنید. او موضوع می‌تواند تا حد زیادی به طرف مقابل آرامش داده و پذیرش را برای او ساده تر کند. برای اطلاع از راه های همدردی با دیگران کلیک کنید.

اشتباهات در دادن خبر فوت

 

برخی از اشتباهاتی که افراد در حین دادن خبر فوت، مرتکب می‌شوند؛ موجب می‌شود که فرد نتواند به درستی موضوع را درک کند و یا پذیرش این موضوع مدت زمان طولانی تری طول بکشد. در واقع اطرافیان اینکارها را برای محافظت از طرف مقابل انجام می‌دهند؛ اما تاثیر آنها کاملا برعکس است. برای آشنایی با راه های فراموشی خاطرات بد کلیک کنید.

????پنهانکاری

یکی از روش هایی که بسیاری از افراد در حین بیان کردن یک خیر بد و یا دادن خبر فوت از آنها استفاده می‌کنند؛ پنهانکاری است. این موضوع مخصوصا برای کسانی که در مکانی دیگر زندگی می‌کنند و یا شرایط خوبی از نظر جسمانی و روانی ندارند؛ بیشتر اتفاق می‌افتد. در واقع اطرافیان تصور می‌کنند که مطلع کردن آنها بعد از مدتی، آسیب کمتری به آنها وارد می‌کند. اما این باور اشتباه است و اتفاقا این فرایند را سخت تر و طولانی تر خواهد کرد.

????دروغ گفتن

برخی از افراد به جای دادن خبر فوت به صورت واضح و همانگونه که هست؛ ترجیح می‌دهند کمی آن را تغییر دهند. برای مثال اگر فرد فوت کرده است به فرزندان خانواده او می‌گویند که حالش خوب نیست. گاهی اینکار را برای زمان خریدن و بیشتر فکر کردن در این مورد انجام می‌دهند و یا قبل از دادن خبر فوت، خانواده را بیشتر برای این خبر آماده کنند.

????بیان ناگهانی

یکی دیگر از اشتباهاتی که افراد در حین دادن خبر فوت انجام می‌دهند؛ بیان کردن آن به صورت ناگهانی است. در واقع این افراد بدون هیچ گونه مقدمه چینی و یا در نظر گرفتن شرایط فرد؛ سراغ اصل مطلب رفته و آن را بیان می‌کنند. اینکار خطرناک و غیراصولی بوده و باعث بروز پیامدهای بدی برای شنونده می‌شود.

فرد مناسب برای دادن خبر فوت

اما به راستی مناسب ترین فرد برای دادن خبر بد چه کسی است؟ نزدیکان فرد در این شرایط به قدری ناراحت و درگیر احساسات خود هستند؛ احتمالا نمی‌توانند به درستی این موضوع را مطرح کنند. همچنین آنها خود نیاز به همدلی و همدردی داشته و نمی‌توانند فرد دیگری را به آرامش دعوت کنند. به همین دلیل بهتر است در این شرایط از اقوام دورتر و یا حتی پزشک کمک گرفت. افراد باید به سراغ دوست و یا یکی از اعضای خانواده بروند که مورد اعتماد بوده و توانایی خوبی در بیان کردن موضوعات و همدردی دارد.

سخن پایانی

در بیشتر موارد تقریبا بعد از 21 روز از دادن خبر فوت، افراد در حساس ترین دوران خود از نظر روانی قرار دارند. بهتر است در این دوران در کنار آنها بوده و به آنها در زمینه های مختلف کمک کنید. همچنین در حین انجام اینکار و یا حتی بعد از آن، احساسات افراد را جدی گرفته و حتی در این مورد اطلاعات کسب کنید. برخی از واکنش ها مثل خشم و انکار طبیعی هستند و بعد از مدتی برطرف می‌شوند. اما در غیر اینصورت باید از کمک یک فرد متخصص مثل روانشناس استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دادن خبر فوت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع: دادن خبر فوت



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ازدواج بعد از فوت همسر معمولا زمانی باید رخ دهد که فرد دوران سوگ را سپری کرده باشد و به پذیرش رسیده باشد. برخی از افراد، 40 روز بعد از فوت همسر برای ازدواج دوباره اقدام می‌کنند اما برخی نیز شاید به دلیل نگاه‌های اطرافیان با وجود نیازی که دارند؛ اقدامی برای ازدواج نمی‌کند. اما اگر از دیدگاه روانشناسی نگاه کنیم؛ به صورت اصولی بعد از غم از دست دادن همسر نباید سریع برای ازدواج مجدد اقدام کرد.

به طور کل باید دوران سوگ و عزاداری سپری شود و هیجانات باقی مانده تخلیه شود. سپس برای ازدواج بعد از فوت همسر اقدام کرد. هر چیزی زمانی دارد و اگر به درستی این زمان صورت نگیرد؛ عواقبی به همراه خواهد داشت. پس هرگز به صورت هیجانی و برای پر کردن جای همسر از دست رفته نباید ازدواج کرد. اما اگر همسر خود را از دست داده اید و قصد ازدواج مجدد دارید؛ بهتر است که از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: ازدواج بعد از فوت همسر

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج بعد از فوت همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ازدواج بعد از فوت همسر

 

گاهی سن افراد اجازه ازدواج بعد از فوت همسر را نمی‌دهد. اما با توجه به نیازهایی که انسان ها دارند، تمایل به ازدواج بیشتر است. سوال اصلی که پیش می‌آید؛ زمان مناسب بعد از مرگ همسر برای اقدام به ازدواج است. اما مساله اصلی سوگی است که به راحتی فراموش نمی‌شود! با مرگ همسر بسیاری از جوانب زندگی دچار تغییر خواهد شد. و برای اینکه فرد با چنین شرایطی سازگار شود، نیازمند زمان بیشتر است.

به طور کل ازدواج بعد از فوت همسر ایرادی ندارد، به شرطی که هیجانات و عادات رابطه قبلی همچنان باقی مانده باشد. برای ازدواج مجدد باید به نکات مهمی توجه داشته باشید و از روانشناس راهنمایی بگیرید. در این مقاله زمان مناسب ازدواج و نکات مهمی را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مرگ و غم از دست دادن همسر کلیک کنید.

زمان مناسب ازدواج بعد از فوت همسر

غم از دست دادن همسر تا مدت ها فرد را با مشکلات روحی و روانی درگیر می‌کند. اما به طور کل بازه زمانی مناسب برای ازدواج بعد از فوت همسر، 6 تا 12 ماه است. که فرد هیجانات و احساسات خود را مدیریت کند و مرحله سوگ را سپری کرده باشد. اما این مدت برای افراد مختلف متفاوت است و نمی‌توان برای هر فرد یک نسخه پیچید.

اگر بخواهیم زمان دقیق ازدواج بعد از فوت همسر را مشخص کنیم، باید به بررسی برخی از نکات و وضعیت روحی و روانی فرد بپردازیم. به دلیل اینکه تا زمانی که فرد درگیر غم و اندوه بعد از مرگ همسر است؛ سلامت روانی خوبی ندارد. و احساس گناه را همراه خود حمل خواهد کرد. به همین دلیل باید ثبات روانی وجود داشته باشد تا فرد برای ازدواج مجدد اقدام کند.

نکات مهم برای ازدواج بعد از فوت همسر

 

ازدواج بعد از فوت همسر باید به مرحله پذیرش مرگ رسیده باشد. برای اینکه جهت ازدواج اقدام کنید؛ باید به نکات مهم توجه داشته باشد. در این بخش مقاله راجع به نکات مهم قابل توجه قبل از ازدواج مجدد اشاره کرده ایم.

???? مرگ همسر را پذیرفته اید | ازدواج بعد از فوت همسر

برای ازدواج بعد از فوت همسر باید مرگ همسر را پذیرفته باشید. باید با خود شفاف باشید و احساسات را برون ریزی کنید. زمانی که نشانه های زیر را داشته باشید؛ زمان ازدواج مجدد فرا نرسیده است.

???? هنوز احساس گناه دارید که زنده اید و همسرتان نیست.

????همچنان از مشاهده جای خالی همسر عصبانی و ناراحت می‌شوید.

???? هنوز احساس می‌کنید که باید به او متعهد باشید.

????عذاب وجدان دارید.

???? دلیل ازدواج مجدد فرار از خانه نیست

برای اینکه جهت ازدواج بعد از فوت همسر اقدام کنید؛ باید مطمئن شوید که برای فرار از خانه این کار را انجام نخواهید داد. احساس تنهایی و سنگینی شرایط زندگی برخی از افراد را با وجود عدم فراموشی همسر سابق به سوی ازدواج سوق می‌دهد. اگر دلیل ازدواج شما فرار از تنهایی است؛ از این کار دست بکشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج برای فرار از تنهایی کلیک کنید.

???? فرد جدید را با همسر سابق مقایسه نمی‌کنید

برای ازدواج بعد از فوت همسر باید این را به خاطر داشته باشید که همسر جدید را با همسر سابق مقایسه نکنید. باید فرد جدید را با تمام خوبی ها و بدی هایش بپذیرید و زندگی مشترک را آغاز کنید. اگر همیشه در حال مقایسه خواهید بود؛ زمان ازدواج فرا نرسیده است.

???? برنامه های دیگر ندارید | ازدواج بعد از فوت همسر

برای ازدواج بعد از فوت همسر باید تمام تمرکز خود را بگذارید و برنامه دیگری نداشته باشید. زمانی که وارد رابطه جدید می‌شوید باید زمان و انرژی لازم را صرف کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. ازدواج نیازمند رسیدگی و حوصله است. اگر حوصله و زمان کافی ندارید؛ برای ازدواج اقدام نکنید.

???? شرایط را برای همسر جدید توضیح دهید

یکی از کارهایی که باید برای ازدواج بعد از فوت همسر انجام دهید، توضیح شرایط برای همسر جدید است. باید حالات روانی و روحی را به همراه وضعیت زندگی به کیس جدید توضیح دهید. تا او نیز به درک درستی از شرایط و پذیرش برسد.

???? شرایط فرزندان را در نظر بگیرید

یکی از کارهایی که قبل از ازدواج بعد از فوت همسر باید انجام دهید؛ در نظر گرفتن شرایط فرزندان است. اگر فرزند دارید باید نظر آنها را برای ازدواج در نظر داشته باشید. اینکه فرزندان در ابتدا احساس خوبی نداشته باشند بسیار طبیعی است. در این شرایط باید فرزندان خود را درک کنید و راجع به نیازهای خود با آنها صحبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل سوگ کلیک کنید.

???? احساسات خود را در نظر بگیرید

یکی از کارهایی که برای ازدواج بعد از فوت همسر باید انجام دهید، در نظر گرفتن احساسات است. اگر دلتنگ همسر خود شدید این موضوع را قایم نکنید و بروز دهید. همسر جدید باید شریک غم و ناراحتی شما باشد. با او درد و دل کنید و صادقانه احساسات خود را بیان کنید.

کلام آخر

ازدواج بعد از فوت همسر یک امر طبیعی و نیاز بشر است. اما برای این ازدواج باید زمان مناسبی را در نظر داشته باشید تا مبادا با پیامدهای روانی روبرو شوید. اول از سلامت روان خود مطمئن شوید و سپس برای ازدواج اقدام کنید. و حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج بعد از فوت همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

 

منبع: ازدواج بعد از فوت همسر



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

عاشق دیگری شدن بعد ازدواج موضوعی تامل برانگیز در خانواده‌ها است. حتی برای زوجینی که ازدواج موفقی داشته اند، این رویداد ممکن است رخ دهد. اگر بعد از ازدواج عاشق فرد دیگری شدید؛ دلیل بر ازدواج ناموفق نیست. این اتفاق برای خود زن یا مرد هم ترسناک و دشوار بوده و دچار سرگردانی می‌شوید.

کسانی که عاشق دیگری شدن بعد ازدواج را تجربه می‌کنند؛ اغلب احساس گناه، ترس و عذاب وجدان دارند. ادامه این روند سلامت روان و رابطه آن ها را به خطر می‌اندازد. اگر احساس می کنید بعد ازدواج عاشق کس دیگری غیر همسرتان شده اید حتما پیش از هر اقدامی با مشاوران ازدواج و خانواده صحبت نمایید. جهت دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: عاشق دیگری شدن بعد ازدواج

برای دریافت مشاوره در زمینه عاشق دیگری شدن بعد ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

عاشق دیگری شدن بعد ازدواج

 

عشق و علاقه لازمه ازدواج است. زمانی که علاقه کافی بین زن و شوهر وجود نداشته باشد؛ احتمال اینکه عاشق فرد دیگری شوید بالا است. به همین دلیل همیشه قبل از ازدواج تمامی جوانب باید به صورت منطقی بررسی شود. عاشق دیگری شدن بعد ازدواج ممکن است برای هر فردی اتفاق بی‌افتد؛ اما زمانی که نحوه جلوگیری از بروز آن را بلد باشید؛ نیازی به نگرانی نیست.

عده زیادی در جامعه امروزی عاشق دیگری شدن بعد ازدواج را تجربه می‌کنند. این رفتار به دلایل مختلفی مانند ازدواج های بدون بینش، عقد طولانی مدت، یکنواختی زندگی مشترک، احساسات طبیعی، بی توجهی به چهارچوب ها و … پدید می‌آید. اما برای حل این مشکل نیز روش های زیادی وجود دارد که دریافت کمک از روانشناس بهترین راهکار است. در این مقاله روش های جلوگیری و دلیل عاشق دیگری شدن بعد ازدواج را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عاشق زن متاهل شدم کلیک کنید.

دلایل عاشق دیگری شدن بعد ازدواج

عاشق کسی غیر از همسر شدن به دلایل مختلفی پدید می‌آید. افراد می‌توانند برای رفع این مشکل دلایل خود را شناسایی کنند و به حل آن بپردازند. برای آگاهی شما در این بخش مقاله دلایل عاشق دیگری شدن بعد ازدواج را توضیح داده ایم.

???? ازدواج های اجباری

ازدواج های اجباری از دیگر دلایل عاشق دیگری شدن بعد ازدواج است. در این ازدواج زوجین به یکدیگر علاقه ای نداشته اند اما ازدواج کرده اند. در این شرایط این روند طبیعی است که دیر یا زود عاشق فردی شود که مناسب او است. به همین خاطر همیشه به مشاوره قبل از ازدواج تاکید می‌شود.

???? یکنواختی زندگی مشترک

از دلایل عاشق دیگری شدن بعد ازدواج می‌توان به یکنواختی زندگی مشترک نیز اشاره کرد. زندگی مشترک موفق همیشه باید شادی و نشاط داشته باشد. زمانی که این نشاط از بین رفت، باید نگران عشق دوباره باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عشق بعد از ازدواج کلیک کنید.

???? احساسات طبیعی | عاشق دیگری شدن بعد ازدواج

یکی از دلایل عاشق کسی دیگر شدن غیر از همسر، احساسات طبیعت انسانی است. عاشقی یک روند طبیعی است که برای هر فردی ممکن است رخ دهد. بنابراین بهتر است که خیلی خودتان را بابت این عشق عذاب ندهید. بسیاری از ما به شیوه طبیعی این روند را پیش می‌گیریم و دست خودمان نیست. پس کافی است این احساسات تان را خاص نشمارید آن وقت خواهید دید که به راحتی می توانید از آن چشم پوشی کنید.

???? بیماری های روانی

افرادی که عاشق دیگری شدن بعد ازدواج را تجربه می‌کنند، شاید همسری با بیماری روانی دارند. اختلال شخصیت مرزی، دو قطبی یا نمایشی این شرایط را فراهم می‌کنند که زوجین عاشق کیس دیگری شوند. در این شرایط بیماری کنترل خود را از دست می‌دهد و به همین خاطر پس از ازدواج رابطه جدید را آغاز می‌کنند.

???? ازدواج های بدون بینش

زمانی که ازدواج بدون بینش باشد، عاشق دیگری شدن بعد ازدواج نیز رخ می‌دهد. بسیاری از ازدواج ها دلیل منطقی ندارند و تنها به دلیل علاقه ای که صورت گرفته است افراد با یکدیگر ازدواج می‌کنند. اما به مرور زمان به این نتیجه خواهید رسید که به لحاظ منطقی به درد یکدیگر نمی‌خورید و به همین دلیل به دنبال فرد دیگری خواهید گشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عادی شدن رابطه کلیک کنید.

???? دوران عقد طولانی

یکی از دلایل عاشق دیگری شدن بعد ازدواج، دوران عقد طولانی است. زمانی که زوجین در این دوران احساس بلاتکلیفی کنند، نسبت به یکدیگر علاقه خود را از دست خواهند داد. و همین بی علاقگی و خستگی باعث عاشق دیگری شدن می‌شود.

???? عدم توانایی در رفع نیازها | عاشق دیگری شدن بعد ازدواج

یکی از دلایل عاشق دیگری شدن بعد ازدواج، عدم توانایی در رفع نیازها می‌باشد. هر کدام از ما نیازهای مختلفی داریم که اگر در ازدواج برآورده نشود؛ به دنبال دریافت درک و توجه از افراد دیگر خواهیم بود. به همین دلیل میزان خیانت و عشق به دیگران افزایش می‌یابد.

???? بی توجهی به چارچوب های اخلاقی

با توجه به پیشرفت های سریعی که در دهه های اخیر رخ داده، مرزهای ارتباطی و تعاملات افراد نیز دستخوش تغییراتی شده است. خیلی اوقات روشنفکری با بی بند و باری به اشتباه گرفته شده و پیامدهای گسستن مرزهای اخلاق نیز در نظر گرفته نمی‌شود. در چنین مواقعی می‌بینیم که روابط زن و شوهر با دیگر افراد با محدودیت های کمتری همراه است. پوشش اهمیتی نداشته و صمیمیت با جنس مخالف ایرادی ندارد. به مرور بندهای عاطفی با مردان و زنان دیگر نیز شکل می‌یابد. در نهایت عشق با کس دیگری غیر از همسر شکل می‌گیرد.

روش های جلوگیری از عاشق دیگری شدن بعد ازدواج

 

برای اینکه از عاشق دیگری شدن بعد ازدواج جلوگیری کنید؛ باید به برخی از نکات توجه کنید. در این بخش مقاله روش های جلوگیری از این رفتار را توضیح داده ایم.

???? مشکلات را بر طرف کنید

برای رفع مشکلاتی از قبیل عاشق دیگری شدن بعد ازدواج، باید به دنبال ریشه یابی باشید. اینکه دلیل بروز این رفتار های شما چیست و چرا چنین اتفاقی رخ داده است. سعی کنید از راه صحبت و کمک از مشاور مشکلات زندگی را بررسی کنید. با صحبت و مکالمه به حل مشکل خواهید پرداخت و از عاشق دیگری شدن بعد ازدواج نیز دوری خواهید کرد.

???? رابطه خود را محدود کنید

یکی از روش های عاشق دیگری شدن بعد ازدواج، محدود کردن رابطه است. مقایسه همسر با شریک احساسی که بعد از ازدواج عاشقش شدیم؛ واکنش طبیعی ذهن ماست. اما زمانی که این مقایسه ها افزایش یابد؛ درگیری ها نیز بیشتر می‌شود. بنابراین برای کنترل اوضاع باید ارتباط خود را محدود کنید تا به مرور زمان به طور کل رابطه را قطع کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل شوهر کلیک کنید.

???? تعهد را یادآوری کنید

برای جلوگیری از عاشق دیگری شدن بعد ازدواج، باید تعهد را به خود یادآوری کنید. اینکه علاقه شما به او باعث این ازدواج شده است و عهد بسته اید که به یکدیگر وفادار بمانید. بهتر است که جای خود را با همسر تغییر دهید و تصور کنید که چه حالی به شما دست می‌دهد. به همین دلیل با یادآوری تعهد و وفاداری وضعیت را کنترل کنید.

???? برای ازدواج تصمیم جدی بگیرید

اگر تصور دارید که با عاشق دیگری شدن بعد ازدواج به مشکل برخورده اید و نمی‌توانید اوضاع را کنترل کنید، برای ازدواج خود تصمیم قطعی بگیرید. اینکه شرایط زندگی و این رفتار باعث آسیب های روحی و روانی می‌شود و ادامه زندگی برای شما دشوار خواهد شد. برای تصمیم گیری جدی حتما از روانشناس کمک بگیرید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، عاشق دیگری شدن بعد ازدواج یکی از اتفاقات است که شاید برای هر کسی رخ دهد. اما روش های جلوگیری از این اتفاق نیز وجود دارد. با کمک از روانشناس هم سلامت روحی در امانی خواهید داشت و هم اوضاع زندگی را در دست خواهید داشت. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عاشق دیگری شدن بعد ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

 

منبع: عاشق دیگری شدن بعد ازدواج



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بچه لوس به کودکانی گفته می‌شود که در اکثر مواقع به شیوه ای رفتار می‌کند که گویی سن بسیار کمی دارد. معمولا این بچه‌ها رفتارهایی پایین تر از سن خود دارند و با رفتارهای بچگانه دیگران را آزار می‌دهند. حتی این کودکان پدر و مادران خود را نیز کلافه می‌کنند. به این دلیل که هر چیزی که بخواهند را باید به دست آورند. آنها رفتارهای خودخواهانه دارند و از توانایی برقراری ارتباط با همسالان خود محروم هستند. این کودکان بهانه گیر، خودخواه، بیزار کننده و بی ملاحظه هستند. برخورد با بچه لوس نیازمند صبر، آرامش و گفتگوی مناسب است. برای برخورد با این کودکان بهتر است که از روانشناس کودک کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: بچه لوس

برای دریافت مشاوره در زمینه بچه لوس می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

بچه لوس کیست؟

 

احتمالا کودکانی را مشاهده کرده اید که در برابر هر چیزی خودخواهانه رفتار می‌کنند. این کودکان رفتارهای آزار دهنده دارند و اگر توجه نگیرند؛ بهانه گیری های خود را افزایش می‌دهند. لوس شدن کودک یکی از دغدغه های والدین است. که اگر باواکنش مناسبی همراه باشد؛ لوس بازی های کودک بیشتر می‌شود.

گاهی لوس بودن بچه را به عنوان اختلال رفتاری می‌شمارند که توانایی برقراری ارتباط با دیگران را ندارد. در واقع بچه لوس نمی‌تواند با همسالان خود ارتباط برقرار کند و دوستان مناسبی را انتخاب کند. این کودکان اکثر مواقع به شیوه ای رفتار می‌کنند که گویی 2 ساله هستند. به دلیل اینکه این ویژگی کودک بستگی به نوع تربیت والد دارد. والدین برای کاهش نشانه های لوس بودن بچه باید شیوه های رفتاری و تربیت خود را تغییر دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

نشانه های بچه لوس

بچه لوس از خود نشانه هایی را بروز می‌دهد. این کودکان مانند بچه های 2 تا 3 ساله رفتار می‌کنند و دائم در حال بهانه گیری هستند. نشانه های دیگری از رفتارهای بچه لوس وجود دارد. که در این بخش مقاله راجع به این نشانه ها صحبت کرده ایم.

???? بی ادب است و از انجام خیلی از کارها هیچ لذتی نمی‌برد.

???? دائم در حال قهر و نالیدن های مکرر است.

????درک مناسبی از کار سخت و “نه” ندارد.

???? در برابر محرومیت ها مقاومت می‌کند.

???? همیشه بی حوصله است.

????دائم در حال شکایت از چیز های مختلف است.

???? اصرار دارد تا هرچیزی را که برای خود می‌خواهد را کسب کند.

???? تفاوتی بین خواسته ها و نیاز خود نمی‌داند.

????خواسته های خیلی غیر منطقی دارد.

???? تلاش دارد تا اطرافیان بر اساس خواسته های او رفتار کنند.

???? هیچ احترامی برای قوانین قائل نیستند.

????مدام در حال استدلال است و هرگز حاضر به سازش نیست.

???? راضی و خشنود نگه داشتن او بسیار دشوار است.

???? خود محور است.

????تصور می‌کند که تمامی خواسته های او باید بدون هیچ قید و بندی برآورده شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کودک بی ادب کلیک کنید.

دلیل لوس بودن بچه ها

بچه لوس به دلایل مختلفی چنین رفتاری را از خود نشان می‌دهد. یکی از دلایل مهم لوس شدن بچه، روش های غیر قابل قبول پدر و مادرها برای تربیت کودک است. والدینی که محبت افراطی را الگوی تربیت قرار داده اند و هیچ دقتی برای آموزش کودک خرج نمی‌کنند. این والدین معمولا روش های یادگیری را الویت تربیت کودک قرار نمی‌دهند و تنها چیزی که برای نمایش گذاشتن کودک بلد هستند، محبت های بیش از اندازه می‌باشد. این کودکان معنای حوصله و صبر را متوجه نمی‌شوند و انسان هایی عجول خواهند شد.

روش برخورد با بچه لوس

 

برای برخورد با بچه لوس باید والدین برخی از راهکارها را بدانند تا بتونند این سبک رفتاری کودک را تغییر دهند. در این بخش مقاله راجع به روش های برخورد با بچه لوس صحبت کرده ایم.

✨ به کودک حق انتخاب دهید

یکی از روش های برخورد با بچه لوس؛ این است که به او حق انتخاب دهید. زمانی که والدین به کودک حق انتخاب ندهند، فرزند با بهانه گیری های مختلف به عنوان بچه لوس شناخته می‌شود. برای اینکه هم شما نظارت داشته باشید و هم کودک در انتخاب وسایل برای خود دخیل باشد؛ بهتر است که 3 تا از لباس هایی که از نظر شما مناسب است یا هر چیزی جز لباس را به کودک نشان دهید و از او بخواهید که یکی از آنها را انتخاب کند.

✨ محبت کنید اما قاطعیت را به فراموشی نسپارید

برای برخورد با بچه لوس نباید محبت را کنار بگذارید. حتما به خاطر داشته باشید که محبت شما به کودک باعث می‌شود که کودک به کمبود محبت دچار نشود. اما در کنار این محبت باید قاطعیت وجود داشته باشد. به شیوه ای نباشد که کودک هر چیزی را با کلمات از شما بگیرد. جدی باشید و سر بسیاری از چیز ها کوتاه نیایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ایراد گرفتن از کودک کلیک کنید.

✨ به کودک صبر را آموزش دهید

یکی از روش هایی که در برخورد با بچه لوس کار آمد است، آموزش صبر است. به کودک آموزش دهید که برای به دست آوردن خیلی از چیزها باید صبر داشته باشد. هر چیزی را به موقع و در زمان خودش انجام دهید. کودک باید بپذیر که هرچیزی زمان مناسب خودش را دارد و برای بدست آوردن آن باید صبوری کند.

✨ همیشه از او حمایت نکنید

برای برخورد با بچه لوس لازم است که همیشه از او حمایت نکنید. گاهی لازم است که کودک تنها بماند و در تنهایی خود به کارهایش رسیدگی کند. تا زمانی که همه کارهای کودک را والدین انجام دهند، هرگز نمی‌توانند مهارت های لازم برای زندگی را آموزش ببینند.

✨ احترام به دیگران را آموزش دهید

یکی از روش های برخورد با بچه لوس، آموزش احترام به دیگران است. والدین باید به کودک آموزش دهند که هر رفتاری جا و مکانی دارد. بهتر است که قبل از بروز هر واکنشی؛ ابتدا فکر کنید و سپس انجام دهید.

✨ راهکارهای دیگر

???? به رفتارهای خوب و مثبت کودک هدیه به مناسب تشویق دهید.

???? به آنها آموزش دهید که پس از بد رفتاری باید معذرت خواهی کنند.

????اگر راضی به شراکت در اسباب بازی نشدند؛ اسباب بازی را از او بگیرید.

???? ساعت خواب، غذا و کارهای خانه را به او آموزش دهید.

✨ از روانشناس کودک کمک بگیرید

برای برخورد با بچه لوس گاهی کاری از دست والدین بر نمی‌آید.  در این شرایط حتما باید از روانشناس کودک راهنمایی بگیرید. روانشناس کودک به والدین آموزش می‌دهد که چگونه رفتار کنند و در برابر مشکلات به چه شیوه ای برخورد مناسب داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سبک های فرزند پروری کلیک کنید.

کلام آخر

همه افراد از بچه لوس فراری هستند. کودکان لوس معمولا باعث آزار و اذیت والدین می‌شوند و همچنین دیگران را خسته می‌کنند. آنها دائم در حال بهانه گیری هستند و با خودخواهی تمام قصد رسیدن به خواسته های خود را دارند. به همین دلیل توانایی مناسب در برقراری ارتباط نیز ندارند. توصیه می‌کنیم که از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بچه لوس می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع: بچه لوس



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

آمادگی برای رابطه جنسی قدم اول برای شروع تجربه لذت با هم بودن است. افراد باید قبل از هرچیز برای انجام آن اماده بوده و اقداماتی را انجام دهند. در واقع اگر به صورت ناگهانی و بدون برنامه ریزی عمل کرد؛ احتمال بروز مشکلاتی برای زن و مرد وجود دارد. آمادگی برای رابطه جنسی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که احتمالا تاثیرات زیادی بر روان افراد خواهد داشت. برخی از افراد تصور می‌کنند که با شروع زندگی مشترک زن و یا شوهرشان باید همواره برای رابطه جنسی آماده بوده و یا شروع کننده باشند. اما اینطور نیست. باورهای اشتباه زیادی در این زمینه وجود دارد. از طرفی نباید دیگری را برای برقراری رابطه جنسی مجبور کرد. به همین دلیل اطلاع از روش های آمادگی برای فعالیت های جنسی اهمیت دارد. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: آمادگی برای رابطه

برای دریافت مشاوره در زمینه آمادگی برای رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

آمادگی برای رابطه

برخی تصور می‌کنند که آمادگی برای رابطه تنها به معنای آماده بودن از لحاظ جسمانی و فیزیکی است. اما این موضوع نیاز به آمادگی روانی نیز دارد. همانطور که امروزه شاهد بروز مشکلات زیادی در زمینه جنسی تنها به دلیل مسائل روانی هستیم. این موضوع هم برای فرد و هم برای شریک او اهمیت دارد. زوجین باید در مورد مسائل مختلف با یکدیگر صحبت کرده و خود را برای شرایط مختلف آماده کنند. همانطور که اجبار عامل مخربی در رابطه زناشویی است؛ فداکاری بیش از حد و نادیده گرفتن نیازهای خود نیز همین تاثیر را دارد. به همین دلیل باید علاوه بر خواسته های طرف مقابل به خواسته های خود نیز اهمیت داد. برای اطلاع از روش های آمادگی برای اولین رابطه جنسی کلیک کنید.

 آمادگی برای رابطه جنسی

 

خودشناسی و داشتن شناخت از خود و دیگری اولین قدم برای آمادگی برای رابطه است. افراد بهتر است در این زمینه با یکدیگر صحبت کنند. البته حرف زدن در این مورد با ملاحضاتی همراه است و افراد باید نکاتی را در نظر بگیرند. فراموش نکنید که در این مورد بهتر است تنها با شریک جنسی خود و یا یک متخصص صحبت کنید. چرا که گاهی اطرافیان به دلیل عدم آگاهی و اطلاعات کافی، باعث بروز مشکلات بیشتری در این زمینه می‌شوند. از طرفی روحیات مردان و زنان در این زمینه متفاوت بوده به همین دلیل باید به روش های مختلف با آنها برخورد کرد. برای اطلاع از راه های کاهش اضطراب جنسی کلیک کنید.

????آمادگی مردان برای رابطه

نکته حائر اهمیت در مورد مردان، میل جنسی بیشتر آنان نسبت به زنان است. البته موارد استثنایی هم وجود دارد. اما به طور کلی مردان علاقه بیشتری به برقراری رابطه جنسی داشته و حتی آن را نشانه قدرت و توانمندی می‌دانند. از طرفی آنان راحت تر می‌توانند در مورد نیازهای خود صحبت کرده و احساسات خود را ابراز کنند. آنان برای آمادگی برای رابطه باید به سبک زندگی خود بیشتر توجه داشته باشند.

برای مثال خواب و استراحت کافی یا تغذیه مناسب از عوامل مهم در این زمینه هستند. معمولا خستگی، شایع ترین عاملی است که مانع از برقراری رابطه جنسی، در مردان می‌شود. آنان همچنین نیاز به تایید و مورد توجه واقع شدن دارند؛ و نباید این موارد را از آنان دریغ کرد.

????آمادگی زنان برای رابطه

معمولا زنان در آمادگی برای رابطه، بیشتر به ویژگی های ظاهری توجه می‌کنند. همچنین برای آنان مسائل عاطفی نیز اهمیت دارد. به همین دلیل نیاز به تحریک بیشتری نسبت به مردان دارند. از طرف دیگر زنان مکان های آرام و خصوصی را برای رابطه جنسی ترجیح می‌دهند. بهتر است مردان قبل از شروع رابطه این نکات را در نظر گرفته و به خواسته های شریک خود احترام بگذارند. همچنین زنان نیز باید در این مورد با همسر خود صحبت کرده و از او انتظار نداشته باشند که از همه چیز را بداند.

چگونگی صحبت در مورد آمادگی برای رابطه

همانطور که گفته شد؛ صحبت کردن در مورد آمادگی برای رابطه، اصولی دارد که با رعایت آنها این موارد اثربخش تر خواهند شد. در شرایطی زن یا مرد برای برقراری رابطه جنسی آمادگی ندارند. به همین دلیل باید قادر به صحبت کردن در این مورد باشند. برخی از روش هایی که زوجین می‌توانند آنها را رعایت کنند؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

????پذیرفتن و استقبال کردن

اگر فکر می‌کنید که برای رابطه آمادگی دارید و یا حتی مایل به شروع رابطه جنسی هستید؛ بهتر است این درخواست را پذیرفته و یا از آن استقبال کنید. برخی از افراد همواره برخلاف احساسات خود رفتار کرده و خواسته خود را بروز نمی‌دهند. آنها از شریک خود انتظار دارند که به آنها التماس کرده و یا بارها خواسته شان را تکرار کنند. این موضوع باعث سوبرداشت در همسر هم می‌شود و او تصور می‌کند شما مایل به داشتن رابطه جنسی با او نیستید.

???? دوری از اجبار

بهتر است در مورد آمادگی برای رابطه، از اجبار استفاده نکنید. شرایط طرف مقابل را نیز در نظر گرفته و عاقلانه رفتار کنید. برخی از افراد تحمل نه شنیدن را ندارند؛ به همین دلیل برای رسیدن به خواسته های خود از اجبار و حتی اعمال قدرت استفاده می‌کنند. اما فراموش نکنید که شاید این شرایط به صورت برعکس نیز اتفاق بیافتد. از طرفی حتی در صورت عدم تمایل کامل نیز می‌توانید با همسر خود کمی همکاری کرده و در این مورد در کنار او باشید.

????صحبت به صورت منطقی

در بعضی موارد افراد تصور می‌کنند که عدم آمادگی برای رابطه به معنای قهر و ناراحتی است. چنین افرادی نمی‌توانند مسائل را از یکدیگر تفکیک کنند به همین دلیل اگر همسر در مورد موضوعی با آنها مخالفت کرد؛ آنها نیز دست به لجبازی و رفتارهای بچگانه می‌زنند. اما باید افراد به صورت منطقی فکر کرده و کیفیت ارتباط خود را با همسر در زمینه های دیگر تقویت کنند.

راه های آمادگی برای رابطه جنسی

 

به طور کلی قبل از رابطه جنسی، راه هایی برای آمادگی برای رابطه وجود دارد که نه تنها شروع رابطه را تسریع می‌کنند؛ بلکه باعث لذت بیشتر نیز می‌گردند. بهتر است در ابتدای رابطه عجله نکرده و انرژی و زمان کافی را به آن اختصاص دهید. برای جلوگیری از بروز تنفر از رابطه کلیک کنید.

⭕تماس فیزیکی

از تماس فیزیکی در آمادگی برای رابطه، غافل نشوید. در طول روز شریک خود را در آغوش گرفته و حتی ببوسید تا محبت و علاقه خود را به او نشان دهید. تماس فیزیکی شامل معاشقه و پیش نوازی قبل از رابطه نیز می‌شود. این مورد مخصوصا برای زنان خوشایندتر است. اینکار با تحریک و برانگیختگی نیز برای شروع رابطه، همراه است.

⭕آمادگی ذهنی و روانی برای رابطه

آمادگی برای رابطه از لحاظ ذهنی شامل فکر کردن در مورد جنبه های مختلف این موضوع و حتی فانتزی های جنسی می‌شود. وقتی افراد از لحاظ روانی برای رابطه جنسی آماده باشند؛ می‌توانند عملکرد بهتری از نظر جسمانی نیز داشته باشند. صحبت کردن با همسر در مورد فعالیت های جنسی نیز منجر به آمادگی ذهنی می‌شود.

⭕آراستگی ظاهری

یکی دیگر از جنبه های آمادگی برای رابطه، آراستگی ظاهری است؛ که سبب جذابیت می‌گردد. افراد برای شروع رابطه باید کشش جنسی نسبت به طرف مقابل را در خود حس کنند که این موضوع با آراستگی ظاهری امکانپذیر است. آراستگی به معنای رعایت بهداشت شخصی نیز هست. همچنین هم مردان و هم زنان باید در این مورد تلاش کنند.

سخن پایانی

به طور کلی مفهوم آمادگی برای رابطه جنبه های زیادی را در بر گرفته و بر کیفیت رابطه تاثیرگذار است. همچنین این موضوع تا حد زیادی نیاز به همکاری دو نفر با یکدیگر دارد. بهتر است افراد در این زمینه اطلاعات کافی را کسب کرده و بر خود و دیگری فشاری وارد نکنند. چرا که آمادگی داشتن، موضوعی کاملا درونی بوده و نمی‌توان دیگران را در این مورد مجبور کرد. کمک گرفتن از روانشناس می‌تواند تا حد زیادی به افراد برای کسب آمادگی در مورد مسائل جنسی، کمک کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه آمادگی برای رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع: آمادگی برای رابطه



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ویژگی های فرزند آخر خانواده معمولا نشات گرفته از شخصیت تمامی اعضا است. اما با این اختلاف که فرزند آخر محبوب همه است و کسی اجازه ندارد به او بگوید بالای چشمش ابرو است. معمولا فرزندان آخر را همه دوست دارند و او را حمایت می‌کنند. از منظر روانشناسی ترتیب تولد نقش مهی در شکل گیری شخصیت فرزند دارد. و رفتار والدین تاثیر بیشتری بر این شکل گیری شخصیت می‌گذارد.

از ویژگی های فرزند آخر می‌توان به موفقیت های آنها اشاره کرد. اما این موفقیت در صورتی است که فرزند آخر ناز پرورده و وابسته نباشد. که این موضوع به سبک فرزند پروری و شیوه تربیتی والدین مرتبط است. برای اینکه فرزندی ناز پرورده نداشته باشید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید. و به تربیت کودک اهمیت دهید. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: ویژگی های فرزند آخر 

برای دریافت مشاوره در زمینه فرزندان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ویژگی های فرزند آخر

 

فرزندان آخر معمولا مورد حمایت همه اعضای خانواده قرار می‌گیرند. اما به دلیل اینکه همیشه همه اعضای خانواده به او کمک کرده اند، به دیگران وابسته هستند. اما زمانی که تربیت مناسبی برای رشد فرزند آخر شکل گرفته باشد؛ او می‌تواند با مشاهده خواهر و برادر بزرگ تر خود به مبارزه بپردازد. از ویژگی های فرزند آخر می‌توان به عزیز دردانه بودن خانواده اشاره کرد که همین موضوع باعث غرور در این افراد می‌شود.

علاوه بر اینکه تربیت تولد فرزندان در شکل گیری شخصیت آنها نقش دارد؛ تربیت والدین نیز در این مورد کم اهمیت نیست. نوع رفتار پدر و مادر با فرزند آخر و هم چنین نحوه برخورد خواهر و برادر با او باید مورد بررسی و از لحاظ منطقی درست باشد. فرزندان آخر در کنار خواهر و برادر خود رشد می‌کنند و برای رقابت انگیزه بیشتری دارند. در این مقاله تمامی جوانب ویژگی های فرزند آخر را صحبت کرده ایم. برای کسب اطاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سبک های فرزند پروری کلیک کنید.

ویژگی های فرزند آخر چیست؟

ویژگی های فرزند آخر به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع رفتار با فرزندان این ویژگی های را تشدید می‌کند. فرزندان آخر با محبت و عشق زیادی از سوی خانواده مواجهه می‌شوند. برخورد والدین باعث می‌شود که فرزندان احساس ارزشمندی و اعتماد به نفس بالا داشته باشند و بسیار قوی به اهداف خود برسند. اما به دلیل حمایت های خانواده ممکن است که افراد وابسته ای شوند. و به درستی از پس کارهای خود بر نیایند. برخی از ویژگی هایی که فرزندان آخر از خود نشان می‌دهند؛ عبارت است از.

???? اهل رقابت

???? اجتماعی

????با اعتماد به نفس

???? توجه طلب

???? خودخواه

????خود محور

???? برون گرا

????منعطف

????قابل اعتماد

????مطمئن

????خلاق

????قدرت حل مساله بالا

????وادار کردن افراد به انجام کارها با مهارت بالا

????کنجکاو

????سیاست مدار

????جلب توجه کننده

????نظم و انضباط پایین

ویژگی های منفی فرزند آخر

از ویژگی های فرزند آخر می‌توان به ویژگی های منفی نیز اشاره کرد. فرزندان آخر نیز با توجه به جایگاهی که دارند رفتار می‌کنند. و به دلیل حمایت های افراطی که از سوی خانواده دریافت می‌کنند، تبدیل به افراد وابسته می‌شوند. و به تنهایی از پس کارهای خود بر نمی‌آیند.

از دیگر ویژگی های فرزند آخر نیز می‌توان به توجه زیاد از سوی خانواده اشاره کرد. این کودکان اگر با بی توجهی مواجهه شوند؛ سر افکندگی را احساس می‌کنند. و به شدت به دنبال توجهه طلبی هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

چگونه از فرزند آخر محافظت کنیم؟ | ویژگی های فرزند آخر

 

به دلیل اینکه فرزندان آخر همیشه مورد توجه هستند و اعضای خانواده از او حمایت می‌کنند. برای محافظت از این فرزندان لازم است که به برخی نکات توجه کنید و برای تربیت فرزند از تکنیک هایی که در ادامه گفته ایم استفاده کنید.

???? اجازه دهید کودک آزادانه با دیگران ارتباط برقرار کند

یکی از روش های رفتاری برای شکل گیری ویژگی های فرزند آخر، اجازه برقراری ارتباط کودکان با یکدیگر است. فرزندان خود را رتبه بندی نکنید و اجازه دهید روش برقراری ارتباط با یکدیگر را شناسایی کنند. خودشان مشکلات را با یکدیگر حل کنند. و فرزندان بزرگ تر نیز مانند فرزند آخر رفتار کنید. زمانی که دائم از کوچک بودن فرزند آخر دفاع کنید؛ در بزرگسالی با تکیه بر این جمله هر کاری انجام می‌دهد؛ چون کوچک است.

???? وظایف و مسئولیت های خود را تقسیم کنید

برای شکل گیری درست ویژگی های فرزند آخر، باید وظایف و مسئولیت های خود را تقسیم کنید. برای همه اعضای خانواده ویژگی تعیین کنید و متناسب با توانایی ها، مهارت ها و جنسیت فرزندان؛ آن ها را مسئول بخشی از کار ها کنید. تا در کارهای گروهی و انجام امور خانوادگی آموزش ببیند.

???? آنها نیز توانایی آسیب زدن دارند!

اینکه فرزند آخر و کوچک است دلیل بر ناتوانی در آسیب رسانی نیست. از ویژگی های فرزند آخر به خودخواهی و غرور نیز اشاره کردیم. این کودکان به همین دلیل شاید به دیگران نیز در موقعیت های مختلف آسیب بزند. به همین دلیل فرزند خود را برای تعارض با فرزند آخر دعوا نکنید.

???? از روانشناس راهنمایی بگیرید

برای شکل گیری مثبت ویژگی های فرزند آخر، از روانشناس راهنمایی بگیرید. فرزند آخر متناسب با ویژگی هایی که دارد باید تربیت اصولی برای او در نظر بگیرید. به همین دلیل لازم است که برای تربیت کودک از روانشناس راهنمایی بگیرید. تا روش های مناسب برخورد و واکنش های لازم را آموزش ببینید.

کلام آخر

از ویژگی های فرزند آخر به موارد زیادی اشاره کردیم. اما به خاطر داشته باشید که این فرزندان نیز در خانواده های مختلف به دلیل تربیت های گوناگون شبیه به هم نیستند. اگر به دنبال بررسی ویژگی های دقیق فردی هستید؛ بهتر است که از روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فرزند می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع: ویژگی های فرزند آخر 



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بهترین تعداد فرزند برای هر خانواده بستگی به شرایط خانواده دارد. اگر از افراد قدیمی سوال کنید، بالای 5 فرزند را توصیه می‌کنند. اما اگر از نسل جدید تعداد فرزند را جویا شوید؛ 1 فرزند هم پیشنهاد نمی‌دهند. اجداد ما در خانواده هایی رشد کرده اند که تنها فرزندآوری برایشان مهم بود و اعتقاد داشتند که بچه خودش بزرگ می‌شه. و هر فرزند برای آنها یک نیروی کار بوده که نسل را ادامه می‌داده. اما امروزه نسبت به گذشته بیشتر به تربیت فرزند اهمیت می‌دهند.

منبع: بهترین تعداد فرزند

به طور کل بهترین تعداد فرزند عرف مشخصی ندارد. و بستگی به شرایط زندگی هر خانواده ای دارد. این شرایط شامل وضعیت مالی، سلامت روان، موقعیت اجتماعی و … می‌شود. برخی از زوجین نیز ترجیح می‌دهند که یک فرزند داشته باشند و بقیه عمر خود را صرف رسیدگی و تربیت همان فرزند کنند. برخی نیز به دلیل اینکه فرزند بیشتر باعث سلب آرامش می‌شود؛ تک فرزندی را انتخاب می‌کنند. زمانی که برای فرزند آوری تصمیم می‌گیرید باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید. برای اینکه تصمیم درست تری داشته باشید از روانشناس مشورت بگیرید. جهت دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین تعداد فرزند می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

بهترین تعداد فرزند

 

تعداد فرزند عرف مشخصی ندارد و نمی‌توان برای همه خانواده ها یک تعداد معینی را داد. به همین دلیل بهترین تعداد فرزند به تصمیم گیری خانواده بستگی دارد. برخی از خانواده ها توانایی نگهداری از فرزند را ندارند. و برخی ترجیح می‌دهند که یک فرزند داشته باشند اما تمام انرژی خود را صرف او کنند. خانواده باید از شرایط خود راضی باشد و تصمیم بگیرد که با توجه به شرایط زندگی بهترین تعداد فرزند چقدر است.

هرگز برای تصمیم گیری راجع به زندگی دیگران نباید اقدام کنید. همه افراد نیز نیاز نیست که بچه دار شوند. هر زوجی با توجه به توانایی های خود برای این تصمیم بزرگ اقدام می‌کند. در این مقاله سعی کرده ایم بهترین تعداد فرزند را از جوانب مختلفی بررسی کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطاعات بیشتر در زمینه سبک های فرزند پروری کلیک کنید.

عوامل موثر در انتخاب بهترین تعداد فرزند

برای انتخاب بهترین تعداد فرزند لازم است که برخی از عوامل را بررسی کنید. و قبل از فرزند آوری بهتر است که شرایط را برای تربیت فرزند آماده کنید. قبل از بچه دار شدن منطقی فکر کنید. انتخاب تعداد فرزند به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? شرایط مالی زوجین

یکی از عوامل مهم و اصلی در انتخاب بهترین تعداد فرزند، شرایط مالی زوجین است. خانواده قبل از فرزند آوری باید بررسی کند که  آیا از پس هزینه ها و رفع نیاز های فرزند بر می‌آید؟ نیازهای اولیه کودک شامل آموزش، پوشاک، خوراک، مسکن و … است. زمانی که شرایط مالی خوبی داشته باشید فرزند آموزش های بهتری را در کنار تربیت خواهد داشت. اما زمانی که وضعیت مالی خوب نباشد، تعداد زیاد فرزندان تنها باعث بروز مشکلات زیاد تر خواهد شد. و اثرات مخربی را بر جا خواهد گذاشت.

???? شخصیت والدین | بهترین تعداد فرزند

نقش سلامت روان در خانواده باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد. والدین باید از لحاظ روحی و جسمی آمادگی تربیت فرزند را داشته باشند. تا بتوانند فرزندان متعادلی را رشد دهند. پدر و مادر در رفتار با فرزند باید صبور، بردبار، سالم، از خود گذشته و … باشند تا تربیت فرزندان به خوبی پیش برود. و قبل از فرزند آوری باید مشکلات شخصی و با یکدیگر را حل کنند.

???? سازگاری با والدین

از دیگر عوامل مهم در انتخاب بهترین تعداد فرزند، سازگاری با والدین است. والدین باید با یکدیگر هماهنگ باشند و از فرزند حمایت کنند. پدر و مادر باید به یکدیگر علاقه مند باشند و در مسیر مشخص همراه با هدف یکسان قدم بردارند. تا در آینده علاوه بر مشکلاتی که با یکدیگر دارند؛ مشکلات بیشتر نداشته باشند. به همین دلیل سازگاری والدین با یکدیگر به سبک فرزند پروری هماهنگ نیز کمک می‌کند.

???? اختلاف سنی فرزندان | بهترین تعداد فرزند

یکی از عوامل موثر برای بهترین تعداد فرزند، اختلاف سنی فرزندان است. برخی از خانواده ها قصد دارند تا در سن کم فرزند اول، فرزند دوم نیز متولد شود. اما برخی نیز ترجیح می‌دهند که تربیت فرزند اول را به کل انجام دهند و سپس فرزند دیگری بیاورند. به همین دلیل باید شرایط روحی و جسمانی خود و فرزند اول را بسنجید تا بتوانید تصمیم درست تری بگیرید.

???? انرژی مناسب برای تربیت

برای انتخاب بهترین تعداد فرزند باید به انرژی خود توجه کنید. والدین برای تربیت فرزند به زمان و انرژی بیشتری نیاز دارند. به همین دلیل شاید از کار و موقعیت خود دور شوند. اگر برای تربیت فرزند خود وقت و انرژی کافی صرف می‌کنید؛ مشکل ندارد. اما اگر موقعیت کاری و شغلی خود را مهم تر از تربیت فرزند می‌دانید؛ هرگز بچه دار نشوید.

???? سن والدین

اینکه شما سن بالایی داشته باشید اما فرزند بیشتری بخواهید منطقی نیست. سن بالا سلامت جسمانی کودک را تحت الشعاع قرار می‌دهد. به همین دلیل اگر سن بالایی دارید برای فرزند آوری بیشتر اقدام نکنید. به طور کل بهترین تعداد فرزند بستگی به سن والدین نیز دارد.

مشکلات تک فرزندی | بهترین تعداد فرزند

 

در قسمت قبلی مقاله متوجه بهترین تعداد فرزند شدید. اما در این بخش از مشکلات تک فرزندی صحبت خواهیم کرد. تک فرزندی همراه با معایت و مزایایی است که همیشه مورد بحث محققین بوده است. قبل از اینکه فرزند دوم را بیاورید، شرایط را بسنجید. اگر با وجود همین یک فرزند شرایط زندگی دشوار شده است و همیشه شما را با چالش روبرو می‌کند؛ برای فرزند دوم دست نگه دارید. اما تک فرزندی نیز مستثنی از معایت نیست. در این بخش مقاله برخی از معایب بزرگ تک فرزندی را اشاره کرده ایم.

???? آسیب های ناشی از قرار گیری در مرکز توجه

????احساس تنهایی

????ضعف در مهارت های اجتماعی

????ناتوانی در تقسیم کار با دیگران

????خودخواه و مغرور شدن

کلام آخر

همانطور که گفته شد بهترین تعداد فرزند عرف مشخصی ندارد. و هر خانواده با توجه به شرایط خود باید تعداد فرزندان را مشخص کند. برای اینکه شرایط خود برای فرزند آوری را بسنجید توصیه می‌کنیم که از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین تعداد فرزند می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع: بهترین تعداد فرزند



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بی خوابی شبانه یک اختلال رایج است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند. خواب یکی از مهم ترین نیازهای انسان ها می‌باشد که اگر مختل شود ریتم زندگی را بهم می‌ریزد. و عملکرد روزانه شما را مختل می‌کند. اما احتمالا برای همه ما حداقل یک بار این اتفاق رخ داده است که برخی از شب ها خواب خوبی نداشته باشیم. بی خوابی های شبانه باعث تمرکز ضعیف، تحریک پذیری و بی حوصلگی در طول روز می‌شود. البته که این بی خوابی ها قابل درمان هستند و نیازی نیست که تا صبح بیدار بمانید.

منبع: بی خوابی شبانه

با تغییر سبک های زندگی می‌توانید بی خوابی شبانه را درمان کنید. بی خوابی ها انواع مختلفی دارند و با نشانه های متفاوتی از هم بروز می‌کنند. برای درمان این اختلال بدون نیاز به دارو می‌توانید با کمک روانشناس علل را بررسی کنید و سپس به درمان بپردازید. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

بی خوابی شبانه چیست؟

 

یکی از رایج ترین اختلالات خواب، بی خوابی شبانه است. افرادی که به این اختلال مبتلا هستند مشکلاتی مانند سخت خوابیدن، خیلی زود بیدار شدن، عدم توانایی در خواب دوباره و سخت به خواب رفتن دارند. در این اختلال فرد بعد از بیداری نیز احساس خستگی دارد و در طول روز بسیار بی حوصله است. بی خوابی شبانه بر خلق و خو، انرژی روزانه، عملکرد کاری، کیفیت زندگی و سبک زندگی تاثیر می‌گذارد.

به طور میانگین افراد بزرگسال به 7 تا 8 ساعت خواب شبانه نیاز دارند. که کمتر از این ساعت باعث خستگی بعد از بیداری می‌شود. بی خوابی به صورت کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد که شایع ترین نوع آن به دلیل استرس و حادثه آسیب زا می‌باشد. بی خوابی شبانه نشانه هایی دارد و به دلیل موضوعات دیگری نیز بروز می‌کند. که در این مقاله تمامی جوانب آن را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کابوس شبانه کلیک کنید.

علائم بی خوابی شبانه

افرادی که به بی خوابی شبانه مبتلا هستند، از خود نشانه هایی را بروز می‌دهند که برای تشخیص بسیار مهم است. در این بخش مقاله راجع به این نشانه ها توضیح داده ایم.

???? خستگی

????تحریک پذیری و تغییرات خلقی

???? مشکلات در تمرکز و به خاطر سپردن چیزهای مختلف

????عدم توانایی در دوباره به خواب رفتن

???? شب ها را بیدار هستند و از اینکه نمی‌توانند بخوابند ناراحت هستند.

????خواب مرتب قطع می‌شود و دائم بیدار می‌شوند.

???? صبح ها سر حال نیستند.

????مشکل به خواب رفتن بعد از رفتن به رخت خواب دارند.

دلایل بی خوابی شبانه

هر مدل بی خوابی که تجربه می‌کنید، ارتباط زیادی با عوامل مختلف دارد. در این بخش مقاله راجع به دلایل بی خوابی شبانه صحبت کرده ایم.

???? داروهای خاص

????بهم ریختن خواب به دلیل سفر

???? درد یا بیماری های جسمی

????یک رویداد ناراحت کننده یا آسیب زا

???? فشار استرسی

????تغییر در عادات خواب مانند خوابیدن در مکان های جدید یا اولین خواب با شریک احساسی

حتی بی خوابی شبانه مزمن به شیوه خود به خودی نشانه های زیر را بروز می‌دهد.

???? درد مزمن مانند کمر درد یا آرتریت

????سایر اختلالات خواب

???? آپنه خواب

????مسائل روانشناختی مانند افسردگی، اضطراب یا اختلال مصرف مواد

???? مشکلات مرتبط با سلامتی مانند سرطان، بیماری رفلاکس معده، دیابت یا بیماری قلبی و عروقی

عوامل خطر ابتلا به بی خوابی شبانه

بی خوابی شبانه معمولا در زمان بزرگسالی و قبل، حین و بعد یائسگی اتفاق می‌افتد. اما ریسک فاکتورهای مرتبط با بی خوابی عبارت است از.

???? مصرف الکل و تنباکو

????چرت زدن

???? نوشیدن مقدار زیاد کافئین

????سبک زندگی بی تحرک

???? تغییر زمان خواب و بیداری یا برنامه نامنظم که با تغییرات مکرر در ساعت کاری یا نوبت کاری رخ می‌دهد

????سفر به مناطق زمانی مختلف با محل زیست

???? استرس بسیار زیاد که به مشکلات مالی، چالش های زندگی، نگرانی های خانواده و روابط مرتبط می‌شود.

عوارض بی خوابی شبانه

اگر در طول شب خواب خوبی نداشته باشید، و فرصتی برای استراحت به خود ندهید؛ در زندگی روزمره با اختلال روبرو می‌شوید. در این بخش مقاله به عوارض بی خوابی شبانه اشاره کرده ایم.

◼ بیماری های قلبی

◼فشار خون بالا

◼ دیابت

◼چاقی

◼ تشنج

◼ضعف در سیستم ایمنی

◼ حملات آسم

◼سکته

◼ اضطراب

◼افسردگی

پیشگیری از بی خوابی شبانه

بی خوابی شبانه زندگی افراد را مختل می‌کند. برای اینکه از این اختلال پیشگیری کرد روش های متفاوتی وجود دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

❌ برای خواب و بیداری برنامه منظم داشته باشید. حتی در زمان تعطیلات

❌برنامه روتین قبل از خواب داشته باشید که به آرامش شما کمک کند.

❌ کافئین را بعد از ظهر ها محدود کنید.

❌یک ساعت قبل از خواب نور را کم کنید و از وسایل الکترونیک فاصله بگیرید.

❌ در طول روز در معرض آفتاب باشید و فعالیت های بدنی داشته باشید.

غلبه بر بی خوابی شبانه

 

خوشبختانه بی خوابی شبانه قابل درمان است و با روش های مختلفی می‌توان شدت آن را کاهش داد. در این بخش مقاله روش های درمانی بی خوابی شبانه را توضیح داده ایم.

???? درمان شناختی رفتاری

یکی از روش های درمانی برای بی خوابی شبانه؛ درمان شناختی رفتاری است. در این روش درمانی از تکنیک های خاص برای بهبودی استفاده می‌کنند. این تکنیک ها شامل موارد زیر است.

✅ کنترل محرک به شما آموزش می‌دهد تا به جای دراز کشیدن از تخت بلند شوید و فعالیت داشته باشید تا زمانی که احساس خواب آلودگی کنید.

✅ نور درمانی از دیگر تکنیک های درمان بی خوابی شبانه است. که شما باید در معرض نور روشن در صبح و عصر باشید. و این نور ها با تشخیص درمانگر توصیه می‌شود.

✅ از دیگر تکنیک ها، محدودیت خواب است. در این روش ابتدا باید مدت زمانی را که در تخت سپری می‌کنید محدود کنید و به تدریج آن را افزایش دهید. این روش به بهبود و کیفیت خواب کمک می‌کند.

???? دارو درمانی

از دیگر روش های درمان بی خوابی شبانه، دارو درمانی است. در این روش با تشخیص پزشک به مراجعه کننده دارو تجویز می‌شود. این دارو ها سطح هورمون ملاتونین را به حد مناسب می‌رسانند تا ریتم خواب فرد درست شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قرص فلورازپام کلیک کنید.

???? مدیتیشن

یکی از روش های درمان بی خوابی شبانه، مدیتیشن است. در این تکنیک به آگاهی و آرامش شما کمک می‌شود. مدیتیشن به کاهش اضطراب، استرس و درد کمک می‌کند.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، بی خوابی شبانه به دلایل مختلفی بروز می‌کند و عوارض شدیدی به همراه دارد. اگر برای بی خوابی های خود اقدام نکنید با زندگی کسل کننده ای روبرو خواهید شد. هر زمانی که از خواب بیدار شوید بی حوصله و خسته خواهید بود. و به مرور زمان ریتم زندگی شما مختل خواهد شد. برای درمان از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع: بی خوابی شبانه



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ازدواج با دوست پسر همواره یکی از مسائل نگران کننده برای دختران و خانواده هاست. امروزه شاهد شکل گیری روابط متعددی قبل از ازدواج هستیم که مزایا و معایب خود را دارند. همچنین گاهی همین روابط منجر به شکل گیری زندگی مشترک شده و موفقیت آمیز هستند. اما قبل از هر چیز هم دختران و هم پسران باید در این مورد، اطلاعات و آگاهی کافی را کسب کرده و با بینش تصمیم گیری کنند. چرا که در این نوع از روابط، گاهی افراد تحت تاثیر هیجانات و احساسات قرار گرفته و نمی‌توانند به درستی عمل کنند. از طرفی خانواده ها می‌توانند تا حد زیادی در این مورد موثر واقع شوند؛ اما نباید استقلال برای تصمیم گیری را از فرزند خود به طور کامل سلب کنند. در این مقاله به بررسی جوانب مختلف این موضوع خواهیم پرداخت. برای دریافت مشاوره آنلاین کلیک کنید.

منبع: ازدواج با دوست پسر با 5 راهکار ساده

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با دوست پسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ازدواج با دوست پسر

امروزه بسیاری از دختران، ازدواج با دوست پسر را انتخاب کرده و مسئولیت ان را نیز به عهده می‌گیرند. اما قبل از ازدواج، موارد زیادی هست که باید به آنها توجه شود. در واقع در بعضی از روابط، اهداف دو نفر یکسان نبوده و یا علاقه ای به ازدواج ندارند. در این شرایط دختر و پسر باید در ابتدای رابطه، با یکدیگر صحبت کرده و آینده را نیز در نظر داشته باشند. شاید در ابتدا دختر عاشق و شیفته پسر شود؛ اما با گذشت مدتی از رابطه احساس کند که این فرد برای ازدواج و زندگی مشترک مناسب نبوده و باید رابطه را به پایان برساند. به طور کلی ازدواج نیاز به شناخت و همچنین روحیه مسئولیت پذیری دارد که دو نفر باید آن را دارا باشند. برای اطلاع از نشانه های آمادگی برای ازدواج برای پسران و دختران کلیک کنید.

اقدامات مهم در جهت ازدواج با دوست پسر

 

فراموش نکنید که اولین فردی که وارد زندگی شما می‌شود و یا قصد برقراری رابطه عاطفی با شما را دارد؛ فرد مناسبی برای ازدواج نیست. گاهی احساسات به دختران غلبه کرده و در زمینه ازدواج با دوست پسر دچار خطا می‌شوند. این مورد مخصوصا برای افرادی که برای با اول چنین روابطی را تجربه می‌کنند نیز بیشتر اتفاق می‌افتد. به همین دلیل می‌توان با استفاده از روش هایی که در این قسمت ذکر می‌شوند؛ تصمیم بهتری گرفت. برای اطلاع از معایب و مزایای ازدواج سنتی کلیک کنید.

????تعیین ملاک ومعیارها

برای ازدواج و شروع زندگی مشترک، افراد باید دارای ملاک ها و معیارهای مشخصی باشند. گاهی دختران در این مورد واقع بین و منطقی نبوده و همواره منتظر شاهزاده ای سوار بر اسب هستند. و یا از طرف مقابل خود انتظارات زیادی دارند. اما بهتر است برای ازدواج، خیالبافی را کنار گذاشته و این موضوع را در نظر داشته باشید که برای مدت زمان نامعلومی  باید با عشق و تهعد با فرد دیگری زندگی کنید. البته نمی‌توان همه موارد را در یک نفر جستجو کرد؛ اما بهتر است در این زمینه به خوبی فکر کرده و اولویت بندی داشته باشید. برای آشنایی با نشانه های مردان مناسب برای ازدواج کلیک کنید.

????داشتن رابطه ای سالم

در بسیاری از موارد قبل از ازدواج با دوست پسر، دختران درگیر یک رابطه سمی شده و دلبستگی ناایمن را تجربه می‌کنند. اگر چه در هر رابطه ای مشکلات و نقص هایی وجود دارد اما در یک رابطه سمی با وجود آسیب ها، بازهم نمی‌توانند از آن خارج شده و یا به درستی فکر کنند. افرادی که تحت تاثیر احساسات و هیجانات برای ازدواج تصمیم گیری می‌کنند و یا خود را تحت فشار قرار می‌دهند؛ بیشتر احتمال دارد که در ازدواج خود شکست بخورند.

????وقت گذاشتن برای رابطه به اندازه کافی

برای ازدواج با دوست پسر باید برای رابطه و شناخت یکدیگر به اندازه کافی وقت بگذارید. تصمیم گیری عجولانه در این مورد، عواقب خوبی در پی ندارد. به همین دلیل در مورد مسائل مختلف با یکدیگر صحبت کرده و همچنین یکدیگر را در شرایط مختلف بسنجید. این موضوع نیاز به وقت و انرژی کافی دارد. همچنین می‌توانید از مشاور ازدواج نیز در این زمینه کمک بگیرید.

????در جریان گذاشتن خانواده ها

یکی از گامهای اساسی در فرایند ازدواج، در جریان گذاشتن و مطلع کردن خانواده هاست. وقتی خانواده ها از طرف مقابل و همچنین خانواده او شناخت کافی پیدا کنند؛ می‌توانند به فرزند خود برای تصمیم گیری بهتر کمک کنند. همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده؛ تاثیر خانواده ها و حمایت های آنان در رضایت زناشویی و داشتن ازدواجی بهتر بسیار موثر است. برخی از جوانان این موضوع را دست کم گرفته و یا برای نظرات خانواده ها ارزشی قائل نیستند. اما احتمالا بعد از مدتی نتایج آن را در رابطه خود خواهند دید.

????مراجعه به مشاور ازدواج

کمک گرفتن از زوج درمانگر و مشاوره پیش از ازدواج نیز، در مورد ازدواج با دوست پسر بسیار کمک کننده است. چرا که مشاور با دو طرف صحبت کرده و حتی آنها را ارزیابی می‌کند. در نهایت تصمیم گیری در مورد ازدواج به عهده خود زوجین است. اما به طور کلی روانشناس می‌تواند به آنها برای شناخت بیشتر یکدیگر کمک کند. در این زمینه دو نفر باید با یکدیگر همکاری کرده و مهارت های لازم را بیاموزند.

ازدواج با دوست پسر| درست یا غلط؟

به طور کلی دختران همواره بر سر این دوراهی قرار می‌گیرند که ازدواج با دوست پسر، تبدیل به ازدواجی موفق می‌شود و یا خیر! برتری این نوع ازدواج نسبت به روش های سنتی در این است که دو نفر می‌توانند قبل از ازدواج با یکدیگر معاشرت کرده و شناخت نسبی پیدا کنند. اما از طرفی در مورد آینده نمی‌توان با قطعیت نظر داد و بسیاری از موضوعات، با گذشت مدتی از زندگی مشترک خود را نشان خواهند داد.

همچنین این موضوع تا حدی تحت تاثیر باورهای فرهنگی و ارزش های خانوادگی نیز قرار می‌گیرد. چرا که بسیاری از خانواده ها با این روش ازدواج، موافق نیستند. به همین دلیل افراد بهتر است در این مورد بر اساس شرایط خود، تصمیم گیری کرده و عوامل مختلف را در نشر داشته باشند.

نشانه های نگران کننده در مورد ازدواج با دوست پسر

 

در مورد ازدواج با دوست پسر، دختران  باید به یک سری از نشانه ها توجه داشته باشند. در برخی موارد پسر در ابتدای رابطه به طور صریح این موضوع را بیان می‌کند که قصد ازدواج ندارد. اما گاهی این در این مورد صحبت نکرده و دختر نیز شروع به برنامه ریزی در مورد آینده می‌کند. اما دختران با توجه به برخی از نشانه ها می‌توانند از بروز پیامدهای ناشی از این مورد جلوگیری کنند.

چنین فردی از صحبت کردن در مورد ازدواج طفره رفته و یا به طور غیر مستقیم این را بیان می‌کند. او شما را به خانواده اش معرفی نکرده و یا قرار خواستگاری را به طور مداوم به تعویق می‌اندازد. از دیگر نشانه های عدم علاقه دوست پسر به ازدواج، خیانت های مکرر و نداشتن برنامه ای مشخص برای اینده است. او همچنین به ادامه و یا پایان رابطه بی تفاوت بوده و هیچ حمایت عاطفی از شما نمی‌کند. در این شرایط اگر هدف شما از رابطه ازدواج است؛ بهتر است به رابطه خاتمه داده و درگیر یک رابطه سمی نشوید. برای اطلاع از نشانه های ترس از ازدواج کلیک کنید.

سخن پایانی

برخی تصور می‌کنند که پسران به طور کلی به ازدواج با دوست دختر خود علاقه ای ندارند. اما هر فردی نیاز به همراهی همیشگی داشته و شاید تنها پسر هنوز، فرد موردعلاقه خود را پیدا نکرده است. به همین دلیل ازدواج با پسر و یا دوست دختر، به طور کلی نیاز به بررسی جوانب مختلف دارد. جوانان بهتر است در این زمینه عجولانه تصمیم نگرفته و از خانواده های خود نیز کمک بگیرند. همچنین مشاوره های پیش از ازدواج نیز می‌توانند در این زمینه بسیار موثر واقع شوند. دختر و پسر باید در این مورد با یکدیگر صادق بوده و شناخت کافی از خود و دیگری کسب نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با دوست پسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع: ازدواج با دوست پسر با 5 راهکار ساده



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ددی شوگر به مردی مسن پولدار گفته می‌شود که رابطه ای را با دختری که اختلاف سنی زیادی با او دارد؛ آغاز می‌کند.  این اصطلاح با اینکه به تازگی رواج پیدا کرده اما تاریخچه طولانی داشته و عوامل زیادی بر آن موثر است. افراد به دلایل مختلفی به چنین روابطی تن می‌دهند. به همین دلیل باید وضعیت تاهل آنان را در نظر گرفت و همچنین به عوامل مختلفی توجه کرد.

منبع: ددی شوگر یعنی چه

چنین فردی در ازای هزینه هایی که انجام می‌دهد؛ از طرف مقابل انتظاراتی داشته و به دنبال رفع نیازهای خود است. برخی این نوع از رابطه را باج دهی تلقی می‌کنند؛ اما تا حدی می‌تواند درست باشد چرا که به ندرت رابطه عاطفی میان افراد شکل می‌گیرد. در واقع زنان به دنبال مسائل دیگری در چنین روابطی هستند. در این خصوص می‎توانید از خدمات مشاوره تلفنی روانشناسی استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج و رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ددی شوگر

داشتن ددی شوگر و پذیرش چنین چیزی، یک نوع سبک زندگی و طرز تفکر است. به همین دلیل نمی‌توان افراد را در مورد داشتن چنین روابطی، سرزنش کرد و یا مقصر دانست. اما بهتر است افراد با جوانب مختلف این نوع رابطه بیشتر آشنا شده و سنجیده تر عمل کنند. دو طرف برای شروع این رابطه دلایلی دارند؛ که باید مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین در چنین روابطی همه چیز کامل نیست. چرا که شوگر ددی احتمالا جذابیت ظاهری خود را از دست داده. به همین دلیل از ثروت خود برای جذب دختران استفاده می‌کند. و یا در صورت تاهل احتمالا از روابط عاطفی و یا رابطه جنسی خود رضایت ندارد. برای آشنایی با نشانه های دوست پسر خسیس، کلیک کنید.

تاریخچه ددی شوگر

ددی شوگر از گذشته های دور در فرهنگ های مختلف، اما به شکل های گوناگون، وجود داشته است. برای مثال در سال 1750 رقاص های ژاپنی بدون انجام رابطه جنسی از مردان، پول دریافت می‌کردند. همچنین این موضوع در جنگ جهانی دوم نیز وجود داشته است. به طور کلی شکل های مختلفی از این روابط در دوره های مختلفی از زمان، به چشم می‌خورد. البته در بیشتر موارد تمرکز افراد بر برقراری رابطه جنسی بوده است. اما امروزه در برخی از موارد افراد تنها به طرف مقابل مقدار زیادی پول می‌دهند؛ تا آنها را همراهی کنند.

مزایا و معایب داشتن ددی شوگر

 

فراموش نکنید که ورود به هر رابطه ای، با مزایا و معایبی همراه است. ددی شوگر نیز با اینکه احتمالا افراد را از نظر مالی تامین می‌کند؛ اما همراه همیشگی نیست و یا نمی‌توان آینده طولانی مدتی با آنان داشت. از طرفی از آنجایی که شوگر ددی سن و تجربه زیادی دارد. می‌توان از او چیزهای زیادی را آموخت. چنین فردی سرد و گرم روزگار چشیده است؛ به همین دلیل می‌توان از تجربیات او در روابط میان فردی با دیگران و حتی روابط بعدی استفاده کرد. اما در مورد معایب آن نیز می‌توان به برطرف نشدن نیازهای عاطفی اشاره کرد.

همچنین برخی از محققین معتقدند که سقط جنین با آمار روابط این چنین، رابطه مستقیم دارد. همچنین شوگر ددی انرژی و شوق یک جوان را ندارد؛ به همین دلیل نمی‌تواند در برخی از زمینه ها با دختر همراهی کند. چنین افرادی احساسات زیادی در رابطه به خرج نمی‌دهند و احتمالا بیشتر به رفع نیاز جنسی می‌پردازند.

انواع ددی شوگر

ددی شوگر ها از لحاظ نوع برخورد و حتی هزینه کردن، به انواع مختلف تقسیم می‌شوند. در برخی موارد، تنها هدف از شروع چنین روابطی، برطرف کردن نیاز جنسی است و در همین صورت دختر منافعی را دریافت می‌کند. دوستی جبرانی، برای افرادی مناسب است که نیاز به دریافت حمایت و محبت از طرف مقابل دارند و در ازای آن به طرف مقابل سود می‌رسانند. در نوع همراهی جبرانی، دختر در جوامع با شوگر ددی حاضر شده و برای مقاصد دیگر، مرد از افراد دیگری استفاده می‌کند. به دلیل گستردگی چنین روابطی، معمولا افراد قبل از شروع رابطه با یکدیگر توافق کرده و در این مورد با یکدیگر صحبت می‌کنند.

رابطه مالی ددی شوگر با شوگر بیبی چگونه است؟

از آنجایی که در رابطه با ددی شوگر، همه چیز توافقی بوده و افراد قوانین مشخصی در این رابطه برای خود وضع می‌کنند؛ حتی در مورد پرداخت ها نیز افراد قراردادی دارند. برای مثال برخی از دختران از شوگر ددی خود درخواست پرداخت پولی را به صورت ماهیانه دارند. در موارد دیگر دختران به ازای هر ملاقات، پولی را از ددی شوگر خود دریافت می‌کنند. در موارد دیگر دختران پولی دریافت نمی‌کنند اما از شوگر ددی انتظار گرفتن خدمات دیگری مانند سفر، خرید و هدایای گران قیمت را دارند.

قوانین مرتبط با داشتن ددی شوگر

به طور کلی همه روابط دارای قوانین و چهارچوب هایی هستند. ددی شوگر داشتن نیز از این قاعده مستثنی نبوده و افراد باید در مورد جزئیات نیز به توافق برسند. همچنین باید در ابتدای رابطه این موارد را با شریک خود در میان گذاشته و هر دو طرف رضایت داشته باشند. برای مثال زندگی کردن در یک خانه، داشتن رابطه جنسی، ماهیت سفرها و یا نوع همراهی افراد، بچه دار شدن، درگیر شدن با رابطه احساسی و… همگی از مواردی هستند که باید به توافق برسند. برای جلوگیری از بروز رابطه تاکسیک کلیک کنید.

چگونگی پیدا کردن ددی شوگر

امروزه بسیاری از دختران، به دنبال راهی برای داشتن ددی شوگر هستند. از آنجایی که باورهای اشتباه و تصورات غلطی در این مورد وجود دارد؛ دختران صرف به دلیل از فرار از مسئولیت پذیری و کارکردن، علاقمند به داشتن چنین روابطی هستند. اما در اینگونه روابط، مسائل دیگر نیز مطرح است.

بهتر است افراد قبل از فکر کردن و یا حتی داشتن چنین روابطی، در این مورد، عوامل مختلف را در نظر بگیرند. پیدا کردن ددی شوگر در فضای مجازی و برخی از سایت ها امکانپذیر است. اما همین مورد اعتماد کردن به این افراد را سخت تر می‌کند. برای اطلاع از راه های یافتن دوست پسر کلیک کنید.

علل تمایل افراد به داشتن ددی شوگر

 

دختران به دلایل مختلفی، به داشتن ددی شوگر تمایل دارند. شناسایی این عوامل به خانواده ها و اطرافیان کمک می‌کند تا دختر را از آسیب های ناشی از چنین رابطه ای، حفظ کنند. برخی از دختران به دلیل شرایط خانوادگی و اقتصادی به چنین روابطی روی می‌آورند. و یا از طرفی به دنبال انتقام جویی از مردان به روش های مختلف هستند.

آنها به دلیل اینکه در روابط گذشته خود شکست های احساسی زیادی را تجربه کرده اند؛ نمی‌خواهند احساسات و عواطف را در روابط فعلی خود وارد کنند. همچنین روحیه هیجان طلبی و تجربه چنین روابطی، نیز از دیگر دلایل علاقه به داشتن ددی شوگر است.

سخن پایانی

افراد سرشناس و بزرگی در طول تاریخ، وارد چنین روابطی شده و یا خود ددی شوگر بوده اند. اما این توجیه و دلیل برای خوب یا بد بودن چنین روابطی نیست. افراد باید شرایط خود را در نظر بگیرند. اما به طور کلی روابط این چنینی، مزایا و معایب خودش را داشته و حتی دیگران را نیز درگیر می‌کند. حتی بعد از مدتی احتمالا دیگر نمی‌توانند به توافقات موجود در رابطه هم پایبند بمانند. به همین دلیل باید قبل از ورود به آن، مسائل مختلف را در نظر داشته و در این زمینه از یک روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج و رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع: ددی شوگر یعنی چه



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

خوابیدن در روز به جای شب یکی از روش های افراد برای جبران کمبود خواب است. هر کس به دلایل مختلفی از این روش استفاده می‌کنند. اما به طور کلی کار درستی نیست و آسیب های زیادی برای بدن دارد. در واقع به دلایل مختلفی، خوابیدن در طول روز نمی‌تواند به هیچ عنوان جایگزین خوابیدن در شب داریم. فیزیولوژی بدن ما به گونه ای طراحی شده که بهترین زمان برای خوابیدن و استراحت، شب است. اما گاهی از این فرایند سرپیچی کرده و جای این دو را با یکدیگر عوض می‌کنیم. البته انجام اینکار برای چندبار مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. اما اگر فرد به این فرایند عادت کند؛ دچار مشکلات زیادی در زمینه سلامت جسمانی و روانی می‌گردد. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: خوابیدن در روز به جای شب

برای دریافت مشاوره در زمینه خوابیدن در روز به جای شب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

خوابیدن در روز به جای شب

از آنجایی که شرایط خوابیدن در روز با شب کاملا متفاوت است؛ به همین دلیل افراد نمی‌توانند خواب با کیفیتی داشته باشند. شاید آنها بتوانند همان مدت زمان را در طول روز بخوابند؛ اما نیاز به خواب آنها به طور کامل برطرف نخواهد شد. خوابیدن در روز به جای شب، به طور کلی سیستم بدن را تغییر می‌دهد.

این موضوع در مدت زمان طولانی باعث بروز پیامدهای مختلفی می‌گردد که مشکلات بیشتری برای افراد ایجاد می‌کند. این موضوع مانند این است که وعده ناهار را در شب خورده و نصه شب صبحانه بخوریم. در چنین شرایطی نظم بدن به طور کامل برهم خورده و افراد نمی‌توانند برنامه ریزی درستی داشته باشند. برای آشنایی با قرص ملاتونین کلیک کنید.

علل خوابیدن در روز به جای شب

 

گاهی این افراد مجبور به خوابیدن در روز به جای شب هستند. اما به هر حال باید با روش های دیگری این موضوع را جبران کرده و اقداماتی انجام دهند. چرا که قطعا دچار مشکلاتی می‌شود. جبران کردن قسمتی از بی خوابی در طول روز مشکلی ندارد؛ اما این موضوع نباید به صورت دائمی تکرار شود. برخی از دلایل این موضوع، شامل موارد زیر می‌شوند.

????برهم خوردن ریتم شبانه روزی افراد

گاهی به دلایل مختلف، ریتم شبانه روزی بدن افراد به هم خورده و آنها نمی‌توانند در طوب شب بخوابند. برای مثال افرادی که منطقه جغرافیایی آنها به صورت ناگهانی تغییر می‌کند و یا بر اثر مشکلات جسمانی، میزان هورمون های آنها تغییر می‌یابد؛ در معرض خوابیدن در روز به جای شب هستند. البته این مورد معمولا موقتی بوده و بعد از مدتی برطرف می‌شود. اما از آنجایی که متابولیک بدن تا حد زیادی به این موضوع وابسته است, احتمالا در جنبه های دیگر نیز شاهد تغییراتی خواهیم بود.

????مشاغل شیفتی

افرادی که مشاغلی دارند که به صورت دوره ای باید در هنگام شب کار کنند؛ نیز مجبور به خوابیدن در روز به جای شب هستند. در چنین شرایطی احتمالا شاهد خستگی مفرط در کارمندان خواهیم بود. چرا که برخی از آنها نمی‌توانند در طول روز به اندازه شب بخوابند و یا خستگی آنها به طور کامل برطرف نمی‌شود. از طرفی تا بدن خود را به زمان مشخصی عادت دهند؛ شیفت آنها تغییر کرده و باید دوباره زمان خواب خود را تغییر دهند. در چنین حالتی شاهد فرسودگی شغلی افراد خواهیم بود.

????تمرکز بیشتر در هنگام شب

برخی از افراد به طور ذاتی تمایل دارند که در هنگام شب بیدار مانده و کارهای خود را به این زمان موکول می‌کنند. برای مثال برخی از دانش آموزان در هنگام شب تمرکز و انرژی بیشتری داشته و بازدهی بهتری نیز دارند. البته در این صورت نمی‌توان آنها را مجبور به تغییر کرد؛ اما بهتر است با روش های دیگری حتما خواب و استراحت خود را نیز تامین کنند.

????نشخوار فکری

نشخوار فکری و به طور کلی ابتلا به برخی از بیماری های روان نیز علت دیگری است که باعث خوابیدن در روز به جای شب می‌شود. خیالبافی افراد و همچنین مرور کردن یک موضوع به طور مکرر باعث می‌شود تا افراد نتوانند آرامش کافی برای به خواب رفتن را داشته باشند. چنین افرادی خود از این موضوع رضایت ندارند؛ اما نمی‌توانند آن را متوقف نیز بکنند.

معایب خوابیدن در روز به جای شب

خوابیدن در روز به جای شب در طول زمان، قطعا مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند. مخصوصا برای افرادی که این موضوع برای آنها به تازگی اتفاق افتاده است. چنین افرادی باید در ابتدا علت این موضوع را شناسایی کرده و از بروز پیامدهای ناشی از آن جلوگیری کنند.

◀اختلال در مهارت های شناختی

افرادی که در طول شب خواب کافی و با کیفیتی ندارند؛ در طول روز دچار مشکلاتی در مهارت های شناختی خود می‌گردند. برای مثال اختلال در تمرکز، بروز توهمات، اختلال در حافظه، تاخیر در واکنش ها و حتی زوال عقل، از تاثیرات خوابیدن در روز به جای شب هستند. چنین افرادی معمولا در تصمیم گیری نیز دچار مشکل می‌شوند.

◀اختلال در خلق

کم خوابی، باعث بروز خلق پایین می‌گردد. وقتی افراد انرژی لازم برای انجام کارهای خود را ندارند؛ نمی‌توانند احساسات و هیجانات خود را نیز کنترل کرده و بسیار تحریک پذیر می‌شوند. همچنین ناراحتی و افسردگی نیز از دیگر عوارض خوابیدن در روز به جای شب است. احساسات منفی افراد تشدید شده و نمی‌توانند به طور منطقی به مسائل فکر کنند.

◀ابتلا به بیماری های جسمی مختلف

خوابیدن در روز به جای شب، با برهم زدن ریتم شبانه روزی بدن منجر به بروز بسیاری از بیماری های جسمانی نیز می‌گردد. چاقی و بی تحرکی، اختلال در سیستم ایمنی، بروز مشکلات قلبی عروقی، دیابت و… همگی از پیامدهای بی خوابی و یا تغییر زمان خواب و بیداری هستند. بی خوابی میزان سیتوکینین ها را در بدن کاهش داده که در زمینه مبارزه با عفونت ها و بیماری های مختلف موثر هستند و به همین دلیل بدن بسیار آسیب پذیر می‌گردد.

◀کمبود کیفیت خواب

از طرفی حتی اگر افراد بتوانند در طول روز به اندازه شب بخوابند؛ بازهم این خواب کیفیت لازم را نداشته و فرد از لحاظ جسمانی و روانی بازهم احساس خستگی خواهد کرد. چنین افرادی احتمالا به طور مداوم از خواب بیدار شده و خواب عمیقی ندارند.

راه حل برای خوابیدن در روز به جای شب

 

در برخی از موارد نمی‌توان در زمینه خوابیدن در روز به جای شب، کاری کرد. برای مثال فردی که شغل شیفتی دارد نمی‌تواند کار خود را رها کند. اما بهتر است کیفیت خواب خود را در طور روز افزایش داده و با روش های دیگری سلامت جسمانی خود را تامین کند. البته اگر فرد به این دلیل دچار مشکلاتی شده است؛ بهتر است با مدیر خود در این مورد صحبت کرده و ساعات کاری خود را تغییر دهد. اما در موارد دیگر افراد بهتر است با برنامه ریزی و به تدریج زمان خواب خود را تغییر داده و در شب به اندازه کافی بخوابند. همچنین در صورت ابتلا به اختلالات روان و جسمانی، به درمان آنها بپردازند.

سخن پایانی

خطرات خوابیدن در روز به جای شب، بسیار هستند. در واقع دیر خوابیدن در شب بازهم بهتر از نخوابیدن به طور کلی است. از طرفی نمی‌توان این موضوع را سریعا عوض کرد. افراد در ابتدا باید علت این موضوع را شناسایی کرده و در قدم بعدی با کمک متخصص در این زمینه اقدام کنند. همچنین زمان و انرژی کافی را به این فرایند اختصاص داده و به برنامه خود پایبند بمانند. داشتن عادات مشخصی در زندگی روزانه تا حد زیادی در این مورد موثر هستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه خوابیدن در روز به جای شب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع: خوابیدن در روز به جای شب



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

میزان خواب کافی بستگی به عوامل زیادی دارد. به طور کلی خواب یکی از فرایندهای مهم و اساسی در طول شبانه روز است که در مواردی باعث ترمیم بدن نیز می‌گردد. بسیاری از افراد حتی در سنین بزرگسالی به اندازه نمی‌خوابند. افراد یا همیشه بیشتر از میزان طبیعی و یا کمتر از آن می‌خوابند. اما مطلع نبودن از میزان کافی برای خواب و همچنین پایبند نبودن به آن، بدن را در شرایط دشواری قرار می‌دهد. از طرفی نمی‌توان برای همه یک نسخه واحد پیچید؛ چرا که شرایط جسمانی و روانی افراد متفاوت است. همچنین سن نیز در این مورد بسیار موثر است. بهتر است افراد به بهداشت و سلامت خواب خود اهمیت داده و در این زمینه از یک متخصص کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: میزان خواب کافی 

برای دریافت مشاوره در زمینه میزان خواب کافی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

میزان خواب کافی

به طور طبیعی میزان خواب کافی برای همه افراد، تقریبا هفت ساعت است. اما برخی بیشتر یا کمتر از این مدت زمان می‌خوابند. به همین دلیل عوارض زیادی را در طول روز تجربه می‌کنند. شناسایی علت این موضوع بسیار اهمیت دارد. در واقع افراد به دلایل مختلفی دچار کم خوابی یا بی خوابی می‌شوند.

بهتر است افراد دلیل این موضوع را پیدا کرده و در راستای آن اقداماتی را انجام دهند. وقتی افراد در طول شبانه روز به اندازه کافی بخوابند؛ انرژی کافی برای انجام کارهای مختلف را خواهند داشت و دیگر نیازی به انجام کارهای مختلف برای حفظ انرژی وجود ندارد. از طرفی وضعیت سلامتی افراد با میزان خواب آنها رابطه مستقیم داشته و هر یک بر دیگری تاثیر دارند. برای جلوگیری از بروز کابوس شبانه کلیک کنید.

نشانه های داشتن میزان خواب کافی در شبانه روز

 

نشانه های میزان خواب کافی در شبانه روز به ما نشان می‌دهند که دیگر نیازی به خواب بیشتر نداشته و هنوز قادر به انجام کارهای خود هستیم. برخی از این علائم شامل موارد زیر می‌شوند.

نداشتن مشکلی در تمرکز

احساس خواب آلودگی نکردن

احساس سرحالی و نشاط

خسته و بی حوصله نبودن برای انجام کارهای روزانه

علائم کم خوابی

از طرفی وقتی افراد میزان خواب کافی خود را نمی‌دانند و یا نمی‌توانند به دلایل مختلف به اندازه بخوابند؛ در طول روز علائمی از خود نشان می‌دهند که نشان دهنده نیاز بدن آنها به خواب بیشتر است. برای مثال تحریک پذیری و زودعصبانی شدن، به سختی از رختخواب خارج شدن، عدم تمرکز کافی در فعالیت های روزانه و همچنین چرت زدن به صورت غیرارادی، از دیگر علائم کم خوابی هستند. بی خوابی، عوارض جسمانی دیگری نیز مانند لاغری، اختلال در بینایی، کند شدن واکنش های رفتاری و سردردهای میگرنی نیز می‌گردد. برای آشنایی با قرص ملاتونین کلیک کنید.

معایب خواب زیاد و بی خوابی

خوابیدن بیش از نیاز بدن نیز باعث بروز مشکلاتی برای افراد می‌شود.  در واقع افراد تصور می‌کنند که هر چه بیشتر استراحت کنند؛ به بدن خود اهمیت بیشتری داده اند. اما خوابیدن بیش از حد به معنی استراحت کردن نیست. بلکه در طولانی مدت باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود. برخی از این عوارض شامل احتمال بروز سکته قلبی، دیابت، چاقی، افسردگی، سنگ کلیه و… می‌شود.

میزان خواب کافی برای برخی از حیوانات

حیوانات نیز مانند انسانها نیاز به خواب و استراحت داشته و البته میزان نیاز آنها به خوابیدن نیز متفاوت است. برای مثال اسب نیاز به 3 ساعت خواب، گاو و فیل 4 ساعت، خرگوش 8 ساعت، و خفاش 19 ساعت، دارند. میزان خواب حیوانها به دلیل فعالیتی که آنها باید برای شکار و پیدا کردن پناهگاه داشته باشند؛ بستگی دارد. از طرفی ریتم شبانه روزی آنها نیز با یکدیگر متفاوت است.

میزان خواب کافی برای افراد مختلف

به طور کلی انسانها از نظر میزان خواب کافی، به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول چکاوک ها هستند که معمولا تمایل دارند که زود به خواب رفته و در هنگام صبح نیز زود از خواب بیدار شوند. آنها در این شرایط احساس راحتی و سرحالی بیشتری دارند. و در مقابل جغدها که معمولا نیاز کمتری به خوابیدن دارند. آنها در هنگام شب تا دیرقت بیدار بوده و ترجیح می‌دهند مدت زمان بیشتری از روز را بخوابند. این دسته بندی برحسب سن و یا جنسیت خاصی نیست. اما به طور کلی در مورد بیشتر افراد صدق می‌کند. در این قسمت ساعت مورد نیاز هر یک از افراد را برای خوابیدن، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

7 ساعت خوابیدن در طول شبانه روز نیاز ما را برای انجام فعالیت های روزانه برطرف می‌کند. اما اگر کمتر و یا بیشتر از این میزان بخوابیم؛ دچار مشکل خواهیم شد. برای مثال اگر فرد بزرگسالی در طول یه روز به ترتیب 5، 6 و 7 ساعت بخوابد؛ 5 ساعت کمبود خواب دارد. اما باید سن فرد را نیز در این مورد در نظر داشت. برای مثال نوزادان 3 تا 11 ماه نیاز به 14 الی 15 ساعت خواب مفید دارند. اما در 12 تا 35 ماهگی نیاز آنها به 12 الی 14 ساعت کاهش پیدا می‌کند.

کودکان 3 الی 6 سال باید 11 تا 13 ساعت در طول روز بخوابند. و در سنین 6 الی 10 سالگی، 10 الی 11 ساعت خواب نیاز است. از سن نوجوانی به بعتد این مدت زمان کاهش یافته و تا دوران پیری به کمترین زمان خود می‌رسد. با اینکه افراد کهنسال مدت زمان زیادی از روز را از تخت خواب می‌گذرانند؛ اما خواب آنها کیفیت کافی را نداشته و مدام از خواب بیدار می‌شوند.

برای داشتن میزان خواب کافی چه کنیم؟

 

تنظیم میزان خواب کافی بدن، کار راحتی نیست. افراد باید به مرور زمان اینکار را انجام داده و از روش های مختلفی نیز استفاده کنند. همچنین در این زمینه حتما از متخصص کمک گرفته و در این راستا شرایط بدنی و روانی خود را نیز در نظر داشته باشند. برخی از این روش ها شامل موارد زیر می‌شوند.

????اصلاح سبک زندگی

سبک زندگی افراد و به طور کلی فعالیت هایی که در طور روز انجام می‌دهند؛ در مدت میزان خواب کافی و حتی کیفیت آن نیز تاثیر گذار است. برای مثال داشتن فعالیت بدنی در طول روز، تغذیه مناسب و همچنین قرارگیری در معرض نور و داشتن برنامه ای منظم برای خواب و بیداری، در این مورد بسیار موثر هستند.

????کمک گرفتن از متخصص مرتبط

افراد بهتر است باکمک یک متخصص دلیل بی خوابی یا پرخوابی خود را پیدا کرده و در این زمینه درمان های لازم زا انجام دهند. در مورد خواب، اختلالات مختلفی وجود دارند که با اطلاع از دلایل و نشانه های آنها می‌توان تا حد زیادی از بروز آنها جلوگیری کرده و همچنین کیفیت خواب را بالا برد. مصرف دارو این در این زمینه باید با تجویز پزشک صورت گیرد. همچنین متخصص در صورت ابتلا به اختلالات موثر در این زمینه، آنها را نیز درمان کرده و به افراد برای داشتن خواب بهتر کمک می‌کند.

سخن پایانی

داشتن میزان خواب کافی، شاید به نظر بسیار ساده و حتی لذتبخش، باشد. اما با توجه به سبک زندگی افراد و همچنین مسائلی که در طول روز تجربه می‌کنند؛ تنظیم این موضوع، کار ساده ای نیست. افراد باید برای داشتن خواب کافی و با کیفیت، شرایط و فضای آرام را فراهم کرده و همچنین برنامه ای منظم داشته باشند. با اینکه پایبندی به این برنامه همیشه ممکن نیست اما بهتر است افراد برای بهداشت خواب خود، تلاش کنند. کمک گرفتن از متخصص نیز در این زمینه بسیار مهم است و بهتر است افراد از انجام اقدامات خودسرانه پرهیز نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه میزان خواب کافی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع: میزان خواب کافی 



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند در دسته های متفاوتی قرار می‌گیرند. این افراد اگر با یکدیگر ازدواج کنند؛ به طور متوسط در سال های اول زندگی با مشکل روبرو می‌شوند. به جز بحث مناسب بودن، فرد باید مهارت های بین فردی و تناسب لازم با شریک احساسی خود داشته باشد. برای مثال کسانی که تفاوت سنی زیادی دارند، شناخت متفاوتی از دنیای پیرامون دارند. افرادی که تفاوت دینی دارند؛ با چالش های زیادی روبرو خواهند شد. و همچنین تفاوت های فرهنگی، اجتماعی، تحصیلی و … برای ازدواج باید مد نظر قرار داشته باشند.

منبع: افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند

اگر بخواهیم اصلی ترین موضوع در افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند را بررسی کنیم؛ به موضوعات خانوادگی باید بپردازیم. همیشه قبل از ازدواج برای بررسی مسائل این چنینی باید از روانشناس و مشاورین قبل از ازدواج راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند

 

اگر بخواهیم افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند را بررسی کنیم. باید از بنیان خانواده شروع کنیم. خانواده هایی که از لحاظ فرهنگی، تربیتی، اجتماعی، شغلی و … با یکدیگر تفاوت دارند؛ نمی‌توانند فرزندانشان را با یکدیگر پیوند بدهند. برای مثال اگر خانواده دختر کارمند باشند اما خانواده پسر بازاری؛ شاید در ابتدا مشکلی وجود نداشته باشد. اما به مرور زمان این خانواده ها و فرزندان با مشکل روبرو می‌شوند.

به همین دلیل افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند در دسته های مختلفی قرار دارند. برای کاهش این چالش ها و افزایش رضایت شغلی، حتما از روانشناس پیش از ازدواج راهنمایی بگیرید. تا آینده زندگی مشترک شما اندکی پیش بینی شود. در این مقاله تمامی جوانب و افراد نامناسب از یکدیگر را شناسایی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج با آدم خسیس کلیک کنید.

کدام افراد مناسب ازدواج برای هم نیستند؟

کدام افراد مناسب ازدواج برای هم نیستند؟

همانطور که گفته شد افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند در دسته های مختلفی قرار دارند. در این بخش مقاله به نمونه هایی که برای هم مناسب نیستند اشاره کرده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل ازدواج کلیک کنید.

???? فاصله طبقاتی

افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند از لحاظ فاصله طبقاتی بسیار با هم تفاوت دارند. برای اینکه رابطه خوبی ایجاد شود، نقاط مشترک نیز باید زیاد باشد. زمانی که نقاط مشترک بیشتر باشد، رضایت از زندگی زناشویی نیز افزایش می‌یابد. تفاوت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی رضایت از زندگی را کاهش می‌دهد. و به مرور زمان این تفاوت ها عمیق می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

???? تفاوت های دینی | افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند

معمولا افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند از لحاظ دینی با یکدیگر متفاوت هستند. این موضوع بسیار مهم است و یکی از چالش بر انگیز ترین مشکلات خواهد شد. تفاوت های دینی در دوران دوستی آنچنان حائز اهمیت نیست. اما زمانی که صحبت از ازدواج است، باور های دینی و مذهنی ما جزوی از زندگی می‌شود. و تمامی رسم و رسومات در رابطه مشکل ساز خواهد شد.

???? زوجینی که اختلاف سنی زیاد دارند

یکی از نمونه های افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند، اختلاف سنی زیاد است. زمانی که اختلاف سنی زیاد باش؛ زوجین با سلایق و خواسته های متفاوتی در کنار هم قرار می‌گیرند. مثلا دختر خانم اگر سن کمتری داشته باشد؛ دوست دارد تا به بازی و جوانی بپردازد. اما شوهر جوانی خود را سپری کرده و حوصله شلوغ بازی های خانم را ندارد. یا ممکن است که در مقابل رفتار های خانم مقاومت کند و از خود پرخاشگری نشان دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود که تفاوت سنی زیاد نداشته باشید تا اختلاف ها کمرنگ تر شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج با دختر بزرگ تر کلیک کنید.

???? دختر دادن و دختر گرفتن از یک خانواده

یک باور اشتباهی که وجود دارد؛ دختر دادن و دختر گرفتن از یک خانواده است. اما موضوع مهم و اصلی اینجاست که این موضوع در دسته افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند قرار می‌گیرد. در واقع خانواده ها با یکدیگر بده بستان می‌کنند. و معمولا نیز شرایط پیچیده ای را به وجود می‌آورند. و اعتقاد دارند که اگر دخترمان اذیت شد، عروس را اذیت می‌کنیم! در این شرایط با وجود هر اختلافی باید نگران خراب شدن زندگی دیگر باشید.

???? فاصله جغرافیایی | افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند

یکی از نمونه های افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند، فاصله جغرافیایی است. زمانی که افراد ازدواج می‌کنند اما در شهر های متفاوتی قرار دارند؛ فاصله نزدیکی برای شناخت با یکدیگر ندارند. زیرا به دلیل این فاصله شما نمی‌توانید جزئیات رفتاری از یکدیگر را بشناسید و تنها روابط احساسی شما پیشرفت می‌کند. همچنین تصمیم گیری برای زندگی در شهر شما یا شریک احساسی اندکی دشواری به همراه دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج موفق کلیک کنید.

???? خانواده با دخالت زیاد

همیشه مسائل خانوادگی باعث اختلاف بین زوجین می‌شود. اما زمانی که زوجین در زندگی مشترک خود خانواده ای داشته باشند که دائم در حال اظهار نظر و دخالت هستند؛ فرد اشتباهی را انتخاب کرده اند. بنابراین دخالت خانواده را نیز در دسته افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند قرار می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نقش خانواده در ازدواج کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند در زمینه های مختلفی قرار دارند. آنها معمولا به واسطه این تفاوت ها رضایت از زندگی نخواهند داشت و با احتمال بالا زندگی آنها با مشکل روبرو خواهد شد. همیشه قبل از رسمی شدن از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به عنوان فردی که بیرون از دایره ارتباط شما است؛ با کمک علمی که دارد آینده زندگی شما را تا اندکی تشخیص می‌دهد. بنابراین از مشاوره قبل از ازدواج غافل نشوید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

 

منبع: افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

عادی شدن رابطه موقعیتی است که بعد از مدتی در همه روابط ایجاد می‌شود. به طور کلی وقتی افراد به یک شناخت نسبی به یکدیگر می‌رسند؛ دیگردست از تلاش برداشته و احتمالا دیگر میلی برای انجام فعالیت های مشترک ندارند. البته زوجین نباید اجازه دهند که این موضوع برای مدت زمان طولانی ادامه یابد. این شرایط به دلایل مختلفی ایجاد شده و عوامل مختلفی بر آن موثر هستند.

منبع: عادی شدن رابطه

بهتر است افراد با یکدیگر صحبت کرده و حتی از یک روانشناس برای حل این مسئله کمک بگیرند. خارج کردن رابطه از یکنواختی شاید در ابتدا سخت به نظر برسد. چرا که زوجین از یکدیگر دور شده و احساس بی علاقگی به یکدیگر دارند. اما تلاش نکردن و تسلیم شدن در مقابل مشکلات، تنها اوضاع را پیچیده تر می‌کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه عادی شدن رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

عادی شدن رابطه

درون هر رابطه ای چالش ها و پستی بلندی هایی وجود دارد که حتی گذر از آنها نیز رابطه را از یکنواختی خارج می‌‌کند. اما بعد از مدتی حتی مشکلات نیز برای زوجین عادی شده و مانند گذشته با یکدیگر همکاری نمی‌کنند. عادی شدن رابطه می‌تواند تاثیرات بدی داشته باشد و افراد را دچار مشکلات زیادی می‌کند. این موضوع تا حد زیادی به ویژگی های اخلاقی دو طرف نیز بستگی دارد. به همین دلیل افراد باید علاوه آگاهی بر علایق خود، به طرف مقابل نیز توجه کرده و برای حفظ حتی بالابردن کیفیت رابطه تلاش کنند. برای آشنایی با انواع انگیزه ازدواج کلیک کنید.

علل عادی شدن رابطه

 

عوامل مختلفی بر عادی شدن رابطه موثر هستند. از طرفی شناسایی این علل می‌تواند تا حد زیادی به افراد برای حل این مشکل، کمک کننده باشد. شرایط روابط با هم متفاوت هستند؛ اما به طور کلی برخی از شایع ترین مسائلی که باعث به وجود آمدن این شرایط در رابطه می‌شود؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

????گذشتن مدت زمان زیاد از شروع رابطه

طبیعی است که با گذشت مدت زمان زیادی از شروع رابطه اگر افراد مهارت های لازم را نداشته باشند؛ عادی شدن رابطه را تجربه خواهند کرد. این موضوع مخصوصا در رابطه جنسی بیشتر بروز می‌کند. حتی گاهی سبب خیانت زوجین نیز می‌گردد. اما اگر افراد نحوه ارتباط موثر با یکدیگر را بدانند؛ دیگر زمان تاثیری بر رابطه آنها نخواهد داشت. افراد همواره می‌توانند به دلایلی که در ابتدای رابطه آنها را به یکدیگر علاقه مند کرده است؛ فکر کرده و روی همان موضوعات تمرکز کنند.

????شرایط محیطی و عادی شدن رابطه

گاهی مشکلات زندگی مشترک و شرایط محیطی زوجین سبب عادی شدن رابطه می‌گردد. برای مثال وقتی هر دو نفر شاغل هستند و مدت زمان طولانی یکدیگر را نمی‌بینند یا با یکدیگر ارتباطی ندارند؛ این موضوع بروز می‌کند. از طرفی وقتی بعد از یک روز طولانی یکدیگر را می‌بینند در مورد مسائل همیشگی صحبت کرده و انرژی کافی برای وقت گذرانی با یکدیگر نمی‌گذارند. در این شرایط حتی با وجود علاقه زوجین به یکدیگر بازهم آنها ازز یکدیگر دور شده و ارتباط آنها مانند گذشته نیست.

????وجود مشکلاتی در رابطه

وقتی زوجین اختلافات و مشکلات زیادی با یکدیگر دارند؛ بعد از مدتی با یکدیگر سرد شده و رابطه آنها یکنواخت می‌شود. فراموش نکنید که در زندگی همه افراد مشکلاتی وجود دارند. اما واکنش درست نسبت به آنها، حائز اهمیت است. افراد باید در هنگام سختی ها در کنار یکدیگر بوده و بار همه چیز را بر دوش یک نفر نیاندازند. عادی شدن رابطه در چنین شرایطی به دلیل عدم مهارت حل مساله میان افراد است.

چطور رابطه را از یکنواختی دربیاریم؟

 

فراموش نکنید که جدایی زوجین همیشه به دلیل وجود مشکلات حاد یا اتفاقات ناگوار نیست. بلکه گاهی تنها همین عادی شدن رابطه است که آنها را به جدایی وادار می‌کند. افراد در زندگی خود نیازمند هیجان و شور و نشاط هستند. پس وقتی نمی‌توانند آن را در رابطه خود تجربه کنند؛ جدایی را ترجیح می‌دهند. اما بهتر است قبل از فکر کردن به جدایی، از راهکارهای مختلف استفاده کرده و در این زمینه اقداماتی انجام دهید.

✅ابراز احساسات و تماس فیزیکی

ابراز احساسات به صورت مداوم و تماس فیزیکی، یکی از راه های خروج از عادی شدن رابطه است. گاهی افراد تصور می‌کنند که تنها باید در روزهای اول آشنایی از این روش استفاده کنند تا دل طرف مقابل را به دست آورند. اما رابطه نیاز به مراقبت و توجه دارد. به همین دلیل باید هر زمان که احساس نیاز کردید؛ از این روش استفاده کرده و یا حتی از طرف مقابل نیز این انتظار را داشته باشید. اینکار سبب افزایش صمیمیت و علاقه زوجین نسبت به یکدیگر می‌شود.

✅انجام فعالیت ها به صورت مشترک

وقت گذرانی با یکدیگر تا حد زیادی می‌تواند از عادی شدن رابطه جلوگیری کند. زوجین می‌توانند فعالیت های مشترکی را با یکدیگر انجام داده و زمانی را به یکدیگر اختصاص دهند. حتی برای آشپزی کردن نیز می‌توانید از همسر کمک گرفته و با او اینکار را انجام دهید. مانند روزهای اول آشنایی، با یکدیگر قرار های ملاقات دو نفره ترتیب داده و برای این موارد برنامه ریزی داشته باشید.

✅بالا بردن کیفیت رابطه جنسی

کیفیت رابطه جنسی تاثیر زیادی در مورد عادی شدن رابطه دارد. برخی از زوجین بعد از مدتی فعالیت های جنسی خود را متوقف کرده و دیگر اشتیاقی برای ان ندارند. اما روش های زیادی برای ایجاد تنوع در رابطه جنسی نیز وجود دارد. می‌توانید در این مورد با شریک خود صحبت کرده و حتی از یک مشاور جنسی کمک بگیرید. سعی کنید همواره به ظاهر خود اهمیت داده و از روش های جدید در این زمینه استفاده کنید. برای آشنایی با بازی های جنسی برای ایجاد تنوع در رابطه جنسی کلیک کنید.

✅استفاده از غافلگیری

یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری از بروز عادی شدن رابطه، استفاده از غافلگیری در زمینه های مختلف است. برای مثال خریدن هدیه های بی مناسبت و کوچک، نوعی غافلگیری محسوب می‌شود. بهتر است همیشه از عادت ها و الگوهای رفتاری مشخصی پیروی نکرده و از روش های جدید نیز استفاده کنید. اینکار هزینه و وقت زیادی را از شما نمی‌گیرد؛ اما می‌تواند تاثیر مثبتی بر رابطه داشته باشد.

✅احترام به حریم شخصی یکدیگر

یکی از اصول مهم در زمینه عادی شدن رابطه و حتی تلاش در این زمینه، احترام به حریم خصوصی افراد است. برخی از افراد تصور می‌کنند؛ دلیل یکنواختی رابطه، خیانت طرف مقابل است. به همین دلیل سعی می‌کنند او را کنترل کرده و یا حتی سخت گیری کنند. اما باید برای او حریمی قائل بوده و فاصله را حفظ کنید. در این صورت او نیز دلتنگ شما شده و برای حفظ رابطه تلاش می‌کند. برای اطلاع از پیامدهای چک کردن گوشی همسر کلیک کنید.

پیامدهای عادی شدن رابطه

اگر افراد در مورد عادی شدن رابطه اقدامی نکنند؛ رابطه بعد از مدتی کاملا تخریب شده و افراد دیگر نمی‌توانند به ان ادامه دهند. از طرفی حتی اگر با یکدیگر نیز زندگی کنند؛ اما بازهم خوشحال نبود و اختلافات زیادی پیدا می‌کنند. یا حتی برای ایجاد تنوع و هیجان از روش های نادرستی مانند خیانت استفاده می‌کنند. حتی گاهی خانواده ها و فرزندان نیز درگیر این موضوع شده و پیامدهایی را تجربه می‌کنند. به همین دلیل بهتر است افراد دلایل این موضوع را شناسایی کرده؛ و برای برطرف کردن آنها تلاش کنند.

سخن پایانی

عادی شدن رابطه از انجایی آغاز می‌شود که افراد دچار روزمرگی شده و یا احساس می‌کنند که به هدف خود رسیده اند. اما هدف محوری در رابطه باعث بروز مشکلات بیشتری می‌گردد. بهتر است زوجین بر مسیر تمرکز کرده و همواره برای افزایش کیفیت رابطه خود تلاش کنند. عدم برخورداری زوجین از مهارت های مختلف در زندگی مشترک و همچنین ویژگی های شخصیتی آنها تا حد زیادی در این مورد موثر هستند. در صورت داشتن چنین احساسی در رابطه بهتر است افراد دلایل ان را پیدا کرده و برای برطرف کردن آن تلاش کنند. در این زمینه بهتر است از یک روانشناس یا زوج درمانگر نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه عادی شدن رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع: عادی شدن رابطه



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بدگویی از همسر در مقابل دیگران و در حضور جمع، کار درستی نیست. به طور کلی برخی از افراد، مهارت های ارتباطی لازم را ندارند؛ به همین دلیل به جای حل مشکلات، از دیگران بدگویی می‌کنند. این مورد مخصوصا در مورد همسر، بسیار کار اشتباهی است. احترام و داشتن ارتباطی موثر با دیگری جزو اصول اولیه زندگی مشترک است که دو طرف باید به آن پایبند باشند. این موضوع بر روی فرزندان تاثیر گذاشته و آنها را دچار سردرگمی می‌کند. در واقع اینکار نوعی خشونت محسوب شده و بر رفتار دیگران با فرد مورد نظر نیز تاثیر دارد. حتی اگر همسر رفتارهای نادرستی دارد؛ بازهم بدگویی از او، راه حل مناسبی نیست. برای دریافت مشاوره آنلاین کلیک کنید.

منبع: بدگویی از همسر

برای دریافت مشاوره در زمینه بدگویی از همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

بدگویی از همسر

بدگویی از همسر این مجوز را برای دیگران نیز صادر می‌کند که به همسر شما بی احترامی کنند. افراد نیاز دارند که در مورد مسائل مختلف و مشکلات شان با دیگری صحبت کنند. اما گاهی اینکار به روش اشتباهی انجام می‌شود. در واقع افراد به جای اینکه از دیگران کمک بگیرند و بر مشکل تمرکز کنند؛ از همسر خود ایراد گرفته و یا برای همه چیز او را مقصر می‌دانند.

با بدگویی کردن از همسر در مقابل دیگران و یا حتی فرزندان، ذهنیت آنها نسبت به شما هم تغییر پیدا خواهد کرد. فردی که از همسر خود بدگویی می‌کند؛ این رفتار را در قبال دیگران نیز انجام داده و به طور کلی همه را به غیر از خود متهم می‌کند. برای جلوگیری از دعوا با همسر کلیک کنید.

آسیب های ناشی از بدگویی از همسر

 

فراموش نکنید که بدگویی از همسر، پیامدهای زیادی داشته و حتی زندگی دیگران مخصوصا فرزندان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع بعد از اینکار باید انتظار تغییر رفتار آنها را با خودتان نیز داشته باشید. برخی از این آسیب ها، شامل موارد زیر می‌شوند.

⭕بی احترامی و بی اعتمادی دیگران

وقتی بدگویی از همسر در مقابل دیگران، صورت می‌گیرد؛ آنها نسبت به همسر شما بی اعتماد شده و همچنین به او بی احترامی نیز می‌کنند. در واقع آنها تحت تاثیر حرف های شما قرار گرفته و دیدشان تغییر می‌کند. این موضوع می‌تواند زندگی اجتماعی همسر را به طور کلی تغییر دهد. به همین دلیل باید در صحبت کردن در مورد همسر بسیار دقت کرد. فراموش نکنید که نیازی نیست که همه مسائل را برای دیگران بازگو کنید و یا با تخریب همسر، شما موقعیت بهتری نزد دیگران، پیدا نخواهید کرد.

⭕ بدگویی از همسر و کم ارزش شدن جلوی فرزندان

یکی دیگر از پیامدهای بدگویی از همسر در مقابل فرزندان، کم ارزش شدن والدین در مقابل آنها است. در واقع آنها نیز نسبت به والد خود بی اعتماد شده و تصویر ذهنی آنها تغییر می‌کند. فرزندان مخصوصا در سنین پایین نمی‌توانند موضوعات را از یکدیگر جدا کنند. به همین دلیل حرف های دیگران را باور کرده و علاقه و حس امنیت خود را از دست می‌دهند.

⭕به هم ریختگی روانی فرزندان

آشفتگی و فشار روانی فرزندان نیز، یکی دیگر از پیامدهای ناشی از بدگویی از همسر است. در بعضی از مواقع، کودک مجبور به مداخله شده و هرچه سن او کمتر باشد؛ عوارض بیشتری را در این زمینه تجربه می‌کند. همچنین در چنین حالتی او مجبور به انتخاب یکی از والدین برای دوست داشتن بیشتر است. این مورد کودک را بر سر دوراهی سختی قرار خواهد داد.

⭕کم شدن صمیمیت فرزندان با والدین

در صورت بدگویی از همسر در مقابل فرزندان، آنها صمیمیت و علاقه خود را نسبت به والد از دست داده و دیگر نمی‌توانند ارتباط موثری با والدین خود داشته باشند. این مورد یکی از عوامل زمینه ساز دوری فرزندان از والدین است. در مواردی این احساس تبدیل به نفرت داشته و در ناخودآگاه کودک نفوذ می‌کند. در واقع او بدون هیچ دلیل عینی، والدین خود را دوست ندارد.

⭕کاهش اعتماد به نفس همسر

در صورتی همسر از این موضوع مطلع گردد؛ بسیار آسیب دیده و اعتماد به نفس و عزت نفس خود را به طور کلی از دست می‌دهد. در واقع بیشترین آسیب برای خود فردی است که مورد بدگویی قرار می‌گیرد. این وجهه خود را در مقابل دیگران و حتی فرزندان خود از دست داده و دیگر نمی‌تواند اعتماد آنها را جل کند. به طور کلی زوجین نباید به دیگران اجازه دخالت در مسائل خود را بدهند؛ چرا که در این صورت خود نیز دچار مشکلات زیادی از نظر روانی می‌گردند. همچنین اوضاع پیچیده تر شده و امکان مقابله با آن سخت تر می‌شود.

راهکارهای جایگزین بدگویی از همسر

 

افراد بهتر است به جای بدگویی از همسر در مقابل دیگران و یا فرزند، از روش های موثر دیگری در این زمینه استفاده کنند. با استفاده از این روش ها، نه تنها مشکل راحت تر و سریع تر حل می‌شود؛ بلکه ارتباطات آنها نیز آسیب نمی‌بیند.برای اطلاع از روش های رفتار با همسر کلیک کنید.

✅فراموش کردن اشتباهات جزئی

برخی از اشتباهاتی که از همسر سر می‌زند؛ اصلا ارزش بازگو کردن و یا حتی بدگویی را ندارد. افراد بهتر است روحیه بخشش را در خود تقویت کرده و مسائل کوچک و پیش پا افتاده را فراموش کنند. آنها بهتر است از فاجعه سازی پرهیز کرده و در قدم اول احساسات خود را کنترل نمایند.

✅صحبت کردن با همسر به صورت خصوصی

یکی دیگر از راهکارهای موثر به جای بدگویی از همسر، صحبت کردن با خود او به صورت خصوصی است. در واقع در ابتدا بهتر است؛ به او در این مورد تذکر داده و اجازه مطلع شدن فرزندان و دیگران را ندهند. و یا حتی در صورت صحبت کردن در جمع، احترام او نگه داشته و آرام و دوستانه با او صحبت کنند. فراموش نکنید که بازگو کردن مشکل در چنین حالتی، اثربخشی آن را نیز بیشتر می‌کند. برای اطلاع از روش های جایگزین تحقیر همسر کلیک کنید.

✅سکوت به جای بدگویی از همسر

طبیعی است که در شرایط بحرانی، افراد کنترل احساسات خود را از دست بدهند و یا برون ریزی روانی داشته باشند. اما گاهی بهتر است به جای بدگویی از همسر، سکوت کرده و کمی صبر کنند. برخورد افراطی و شدید؛ اوضاع را بدتر کرده و می‌تواند باعث بروز واکنش های نامناسبی در همسر نیز گردد. این به معنی نادیده گرفتن و بی اهمیتی به مشکلات نیست. بلکه باید با توجه به شرایط، با مسائل برخورد کرد.

✅در نظر گرفتن فرزندان

در هنگام چالش ها، همیشه احساسات و حضور فرزندان را نیز در نظر بگیرید. مخصوصا اگر سن کمی دارند؛ بهتر است در مقابل آنها واکنش بدی از خود نشان ندهید. کودکان از فرزندان خود تقلید کرده و همین موضوع می‌تواند منجر به شکل گیری رفتارهای اشتباه در آنان نیز بشود.

✅تمرکز بر شباهت ها به جای تفاوت ها

در هنگام صحبت کردن در مورد همسر، در حضور دیگران، همیشه بر شباهت ها بیشتر از تفاوت ها تاکید کنید. قطعا مشکلات در زندگی مشترک همه افراد وجود دارد. اما اگر با بیان کردن آنها احساس بهتری پیدا می‌کنید؛ بهتر است به روش درست آنها را بیان کرده و همچنین به عواقب اینکار نیز فکر کنید.

سخن پایانی

بدگویی از همسر، هیچ مشکلی را در زندگی مشترک حل نمی‌کند. با اینکار تنها دیگران و حتی فرزندان تان از شما فاصله گرفته و اوضاع پیچیده تر می‌شود. به همین دلیل همواره در هنگام مشکلات خونسردی خود را حفظ کرده و به جای بدگویی کردن از دیگری، به دنبال راهکار باشید. زوج درمانگر می‌تواند به شکل موثری در این زمینه مداخله کرده و عادت های رفتاری افراد را تغییر دهد. گاهی فرد دیگر می‌تواند این رفتار را در شما متوقف کند. به همین دلیل به سراغ یک فرد مطمئن رفته و از بروز این رفتار جلوگیری کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بدگویی از همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع: بدگویی از همسر



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

پیش قدم شدن زن برای رابطه یکی از مواردی است که کمتر در زندگی مشترک اتفاق می‌افتد. معمولا زنان به دلایل مختلفی از اینکار سر باز زده و منتظر درخواست همسر خود می‌مانند. اما خجالت در این مورد معنایی ندارد. البته یکی از دلایل آن احساس شرم در افراد است. فراموش نکنید که همیشه مردان نباید شروع کننده رابطه جنسی باشند و آنها نیاز دارند تا گاهی شما پیش قدم شوید. در واقع مطرح کردن این درخواست اصولی دارد که با استفاده از آنها افراد می‌توانند راحت تر با یکدیگر در این مورد صحبت کنند. از آنجایی که خواست دو طرف برای رابطه جنسی حائز اهمیت است؛ به همین دلیل نباید از رد شدن این درخواست نیز ناراحت شد.

منبع: پیش قدم شدن زن برای رابطه

برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پیش قدم شدن زن برای رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

پیش قدم شدن زن برای رابطه

البته برخی از زنان در این مورد مشکلی نداشته و به راحتی در مورد مسائل جنسی با همسر جنسی صحبت می‌کنند. اما در صورت عدم بروز این رفتار، زوجین باید ریشه آن را بررسی کرده و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند. این موضوع بر مردان تاثیر بیشتری دارد چرا که به آنها احساس ناکافی بودن می‌هد. در واقع آنها تصور می‌کنند که به دلیل عملکرد بد آنان است که زنان علاقه ای به برقراری رابطه جنسی با آنها ندارند. اما همیشه هم اینطور نیست. در بیشتر موارد، زنان به دلیل عوامل درونی و بیرونی مرتبط به خود، این درخواست را مطرح نمی‌کنند. برای اطلاع از دلایل سردمزاجی زنان کلیک کنید.

دلایل عدم پیش قدم شدن زن برای رابطه

 

عدم پیش قدم شدن زن برای رابطه، دلایل مختلفی دارد که با شناسایی این دلایل، افراد زوجین می‌توانند این مشکل را حل کرده و رابطه جنسی بهتری با یکدیگر داشته باشند. شاید این موضوع در شروع رابطه کمی طبیعی به نظر برسد؛ اما با گذشت مدت زمانی از رابطه دو طرف باید برای برقراری رابطه جنسی، از خود انگیزه و اشتیاق نشان دهند. برخی از این دلایل، شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از دلایل استفاده از ارگاسم دروغین در خانم ها کلیک کنید.

????میل جنسی بیشتر مردان

در بیشتر موارد، میل جنسی مردان نسبت به زنان بیشتر بوده و همچنین در ابراز آن نیز بهتر عمل می‌کنند. حتی از لحاظ بیولوژیکی نیز، میزان تستوسترون در مردان بیشتر است که این هورمون به طورمستقیم بر عملکرد جنسی افراد داشته و آنها را برانگیخته می‌کند. به همین دلیل مردان نسبت بیشتر برای رابطه جنسی پیش قدم می‌شوند.

????مسائل فرهنگی و روانی برای پیش قدم شدن برای رابطه

یکی دیگر از دلایل عدم پیش قدم شدن زنان برای رابطه ، مسائل فرهنگی و روانی است. در واقع این موضوع در برخی از فرهنگ یک تابو بوده که صحبت کردن حتی فکر کردن در مورد آن قبل از ازدواج بسیار مورد شماتت قرار می‌گیرد. به همین دلیل حتی بعد از ازدواج نیز، بسیاری از زنان نسبت به آن دید خوبی نداشته و تنها آن را فعالیتی برای تولید مثل می‌دانند.

اما سرکوب نیاز جنسی در زندگی مشترک، باعث بروز مشکلات زیادی هم برای خود زنان و هم رابطه می‌شود. از طرفی زنان معمولا صحبت کردن در این مورد احساس خجالت کرده و ترس از طرد شدن دارند. در واقع باورها و افکار ما تاثیر زیادی در عملکرد جنسی دارند.

????ترس از مخالفت

برخی از زنان به دلیل ترس از مخالفت همسر، برای رابطه پیش قدم نمی‌شوند. زنان از همواره از اینکه پیشنهاد شان مورد استقبال قرار نگیرد؛ می‌هراسند. به همین دلیل این موضوع را به تعویق انداخته و به طور کلی آن را فراموش می‌کنند. همچنین ترس از قضاوت شدن نیز در مورد پیش قدم شدن زن برای رابطه نیز موثر است. در واقع آنها حتی در صورت داشتن میل جنسی نیز بازهم از بیان کردن و پرداختن به نیازشان، می‎ترسند.

????راضی نبودن از عملکرد جنسی همسر

در برخی موارد زنان از عملکرد جنسی همسر خود راضی نیستند و از سکس با همسر خود لذت نمی‌برند. و به دلیل اینکه نمی‌توانند این موضوع را با همسر خود در میان بگذارند؛ برای رابطه جنسی نیز پیش قدم نمی‌شوند. عملکرد افراد در رابطه جنسی بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از عوامل موثر بر پیش قدم شدن زن در رابطه است. گاهی بهتر است مردان پیش از اینکه در این مورد از همسر خود شکایت کنند؛ بر رفتارهای خود در رابطه جنسی کار کنند.

????ابتلا به اختلالات جنسی

ابتلای زنان به اختلالات جنسی مختلف نیز در مورد پیش قدم شدن آنها موثر است. برای مثال واژینیسموس باعث احساس درد در حین رابطه جنسی می‌شود و به همین دلیل زنان تا زمانی درمان نشوند؛ علاقه ای به برقراری رابطه جنسی ندارند. برای چنین افرادی حتی فکر کردن در مورد رابطه جنسی نیز آزاردهنده است. در این صورت، مردان باید به همسر خود برای درمان کمک کرده و برای رابطه جنسی به او فشار نیاورند.

چیکار کنم زنم درخواست سکس بکند؟

 

پیش قدم شدن زن در رابطه، جزو مسائلی است که برای مردان بسیار اهمیت دارد. حتی گاهی خود زنان نیز در مورد آن کنجکاو هستند. مطرح کردن پیشنهاد رابطه جنسی چه از طرف مرد و چه زن، باید با ملاحظاتی همراه باشد. در قدم اول بهتر است مردان دلیل عدم پیش قدم شدن زن برای رابطه را پیدا کرده و در قدم بعدی اقدامات لازم را انجام دهند. برای جلوگیری از بروز دلزدگی زناشویی کلیک کنید.

✅فراهم کردن محیطی آرام و امن

برای اینکه همسر شما ترغیب به پیش قدم شدن برای رابطه جنسی شود؛ بهتر است برای او محیطی آرام و امن فراهم کنید. برخی از مردان توقع دارند که در هر مکان و زمانی، زنان برای داشتن رابطه جنسی آماده باشند. اما زنان نیاز به حریم شخصی و همچنین آرامش روانی دارند. در قدم اول  نباید این موضوع را به صورت مستقیم مطرح کنید؛ اما در صورتی که همه شرایط مهیا بود و بازهم زن در این مورد اقدامی انجام داد؛ بهتر است در مورد این نیاز خود به او توضیح دهید.

✅صحبت کردن و آمادگی ذهنی زن برای رابطه جنسی

فراموش نکنید که زنان برای شروع رابطه جنسی؛ نیاز به آمادگی روانی بیشتری دارند. به همین دلیل زمان بیشتری را در اختیار آنها گذاشته و اصرار نکنید. همچنین حتی خارج از اتاق خواب و شرایط دیگر در مورد مسائل جنسی با یکدیگر صحبت کرده و از لحاظ ذهنی نیز او را آماده کنید. این موضوع نیاز به رضایت دو طرف دارد و در صورتی که همسرتان در این مورد احساس راحتی نمی‌کند؛ به روش او پیش بروید.

✅بالا بردن اعتماد به نفس او برای پیش قدم شدن زن برای رابطه

گاهی عدم پیش قدم شدن زن در رابطه، به دلیل عدم اعتماد به نفس اوست. به همین دلیل به او کمک کنید تا عزت نفش و احساس خودارزشمندی خود را بازیافته و منتظر نتایج آن بمانید. در واقع این مورد در بخش های دیگر زندگی نیز تاثیر داشته و کیفیت رابطه را به طور کلی افزایش می‌دهد.

✅کمک گرفتن از مشاور جنسی

در نهایت اگر روش های ذکر شده اثربخش نبودند و یا حتی قادر به شناسایی دلایل عدم پیش قدم شدن زن در رابطه نیستید؛ بهتر است از یک مشاور جنسی کمک بگیرید. روانشناس جنبه های مختلف این موضوع را بررسی کرده و به دو نفر کمک می‌کند تا عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشند. در این راستا دو نفر باید با یکدیگر همکاری داشته و همچنین راهکارهای مختلف را نیز انجام دهند.

سخن پایانی

بهتر است عدم پیش قدم شدن زن برای رابطه را برای خود تبدیل به یک فاجعه نکرده و به همسر خود فشار وارد نکنید. گاهی خود زنان نیز از این بابت خوشحال نیستند و احساس بدی دارند. به همین دلیل بهتر است به جای سرزنش یکدیگر و یا حتی استفاده از روش های نامناسب، با یکدیگر در این مورد صحبت کرده و از یک متخصص کمک بگیرید. رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی مشترک است و به همین دلیل مشکلات مرتبط با آن را نباید نادیده گرفت. بهتر است در این مورد با یکدیگر همدلی کرده و از یک مشاور نیز کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پیش قدم شدن زن برای رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع: پیش قدم شدن زن برای رابطه



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بچه حرف گوش نکن همواره یکی از چالش های والدین بوده است. طبیعی است که همه والدین علاقه به داشتن کودکی سر به زیر و حرف گوش کن دارند. اما فراموش نکنید که گاهی شیطنت ها و رفتارهای کودک از سن او نشات گرفته و کاملا طبیعی است. برخی از والدین از فرزندان خود انتظارات زیادی دارند و با آنان به صورت سختگیرانه برخورد می‌کنند. اما اینکار درست نبوده و در واقع بر روش آنها اثربخش نیست. پافشاری بیشتر شما، باعث دورتر شدن آنها از شما می‌شود. همچنین برای این مورد ملاک مشخصی وجود ندارد و تنها والدین می‌خواهند که حرف، حرف آنها باشد. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: بچه حرف گوش نکن

برای دریافت مشاوره در زمینه بچه حرف گوش نکن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

بچه حرف گوش نکن

برخی از والدین با کوچک ترین سرپیچی که از سمت کودک خود می‌بینند؛ آن را بچه حرف گوش نکن خطاب کرده و برای تغییر رفتارهای تلاش های زیادی می‌کنند. اما گاهی این تلاش ها تنها موثر نبوده؛ بلکه باعث آسیب هایی نیز به کودک می‌شود. به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که والدین در ملاک های خود در این زمینه تجدید نظر کرده و همچنین روش های مناسب تر را جایگزین رفتارهای خود کنند.

امروزه عوامل فرهنگی و اجتماعی منجر به بروز شکافی میان والدین و فرزندان شده که به هرکدام برچسبی می‌زند. والدین از طرف بچه ها، سخت گیر و دیکتاتور شناخته شده و فرزندان نیز حرف گوش نکن، تلقی می‌شوند. برای اطلاع از روش های سبک های فرزندپروری کلیک کنید.

علل بروز رفتارهای بچه حرف گوش نکن

 

بچه حرف گوش نکن، معمولا رفتارهایی از خود بروز می‌دهد؛ که دلایل مختلفی دارد. شناسایی این عوامل تاثیر زیادی در کتوقف کردن این رفتارها دارد. به همین دلیل بهتر است والدین با آنها آشنا شده و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شوند.

اقتضای سن

یکی از اصلی ترین دلایل رفتارهای بچه حرف گوش نکن، سن اوست. معمولا والدینی که سخت گیر هستند و یا انتظارات زیادی از فرزند خود دارند؛ سن کودک را در نظر نگرفته و علت رفتارهای او را بازیگوشی و بی توجهی، می‌دانند. تقریبا بچه ها تا سن 5 سالگی علاقه این به پیروی از قوانین ندارند و همچنین نسبت به آنها بی توجه هستند. به همین دلیل بهتر است والدین نیز در این زمینه سخت گیری نکنند.

نشان دادن مخالفت در بچه حرف گوش نکن

گاهی رفتارهای بچه حرف گوش نکن، نشان داده مخالفت خود با والدین است. در واقع او نیز از انجام چنین رفتاری لذت نمی‌برد؛ اما تنها می‌خواهد به والدین اعتراض خود را نشان دهد. این رفتار میان بچه ها شایع بوده و جای نگرانی ندارد. این می‌تواند نشانه ای برای والدین باشد تا سخت گیری خود را بر روی فرزندان کمتر کنند.

روش های تربیتی اشتباه والدین

گاهی استفاده از روش های تربیتی اشتباه والدین است که منجر به رفتارهای بچه حرف گوش نکن می‌شود. در واقع خود والدین از روش های مناسبی در زمینه فرزندپروری استفاده نکرده و تنها از فرزندان خود متوقع هستند که درست رفتار کنند. اما استفاده از شیوه های فرزندپروری غلط نیز نتایج بدی در پی خواهد داشت و منجر به سرپیچی فرزندان از قوانین می‌شود.

راه های داشتن کودک حرف گوش کن

 

بعد از مطلع شدن از دلیل رفتارهای بچه حرف گوش نکن، بهتر است از بروز آنها جلوگیری کرده و به کودک خود کمک کنیم تا به نحوی صحیح، رفتار کند. این به معنی تربیت کودکی مطیع و سربه زیر نیست که تنها تابع دستورات والدین باشد. بلکه با استفاده از این روش ها، کودک قادر به تصمیم گیری به روش درست می‌گردد. برخی از این روش ها شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از اصول تربیت کودک کلیک کنید.

صحبت کردن با کودک

در قدم اول بهتر است در مواجهه با بچه حرف گوش نکن، با او صحبت کنید. معمولا کودکی که چنین رفتارهایی را از خود نشان می‌دهد؛ قادر به گوش کردن صحبت های والدین نیز هست. اما بهتر است با او متناسب با سنش صحبت کنید. رفتارهای اشتباه را به گوشزد کرده و همچنین حرف های او را نیز بشونید. با لحنی آرام با او حرف زده و از سرزنش کردن او بپرهیزید.

بازی کردن با او

یکی از بهترین راه ها برای آموزش مفاهیم مختلف به کودک، بازی کردن با اوست. می‌توانید در هنگام بازی، با ساختن شخصیت هایی مشابه با خانواده خودتان، در مورد مسائل مختلف با کودک صحبت کرده و عواقب کارهایش را به و یادآور شوید. این روش برای کودکان، کارایی و گیرایی بیشتری دارد. همچنین بازی، برای کودکان جذاب بوده؛ به همین دلیل به حرف های شما دقت بیشتری کرده و در مورد این موضوع فکر می‌کنند.

انتخاب های مختلف در اختیار او قرار دهید

فرزندان تمایل دارند تا حق انتخاب و استقلال داشته و در مورد مسائل مختلف، خود تصمیم گیری کنند. انتخاب های مختلفی را در اختیار او قرار داده تا خود انتخاب کرده و مسئولیت انتخابش را بر عهده بگیرد. اینکار بعد از مدتی، مقاومت او را در زمینه های مختلف کاهش داده و باعث می‌شود تا راحت تر از دستورات شما پیروی کند.

رفتار قاطعانه

در برخورد با بچه حرف گوش نکن، بهتر است قاطعانه عمل کنید. این به معنی پرخاشگری و همچنین سخت گیری نیست. اما باید احترام به قوانین و همچنین پایبندی به آنها را به آموزش داده و به او یاد بدهید که هر رفتاری، پیامدهایی در پی دارد. برای مثال متوقف کردن یک رفتار آسیب زننده و مخرب، نوعی رفتار قاطعانه محسوب می‌شود.

تقویت و توجه به رفتارهای مثبت

بهتر است به جای سرزنگری و بروز رفتارهای افراطی در برخورد با بچه حرف گوش نکن، بر نقاط قوت او تمرکز کنید. کارهای خوب او را به شخصیت او و همچنین واکنش های ناشایست او را به آن فعالیت نسبت دهید و نه عوامل شخصیتی. اینکار باعث می‌شود که کودک نسبت به خود احساس بهتری داشته باشد و حتی با والدین خود در زمینه های مختلف، همکاری کند.

هشدار نه تنبیه

در مواجهه با رفتارهای اشتباه بچه حرف گوش نکن، به او هشدار دهید. اگر برای اولین بار او را تنبیه کنید؛ او فرق بین کار خوب و غلط را متوجه نشده و حتی در مورد علت تنبیه خود نیز گیج می‌شود. چرا که او نمی‌دانسته که این رفتار اشتباه بوده است. به همین دلیل همیشه برای اولین بار تنها به کودک خود تذکری داده و اگر برای دفعات بعدی تکرار شد؛ او را تنبیه کنید. البته تنبیه نیز باید به روش اصولی انجام گیرد؛ وگرنه اثر عکس خواهد داشت. برای اطلاع از تاثیرات تنبیه کودک کلیک کنید.

سخن پایانی

فراموش نکنید که حتی بچه حرف گوش نکن نیز دارای دورنی ساده و مهربان است. به همین دلیل نمی‌توان با او به صورت شدید برخورد کرد و یا به این دلیل او را دوست نداشت. رفتارهای شیطنت آمیز در همه بچه ها بروز کرده و در بازه ای از زمان باعث نگرانی والدین می‌شود. اما در بیشتر موارد این موضوع طبیعی بوده و به زودی برطرف می‌شود. والدین نیز می‌توانند با استفاده از روش هایی که در بالا گفته شد و همچنین کمک گرفتن از یک روانشناس، فرزند به فرزند خود کمک کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بچه حرف گوش نکن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع: بچه حرف گوش نکن



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

کمک در بچه داری از موضوعات مهم در پروسه فرزند پروری است. مادران همیشه نمی‌توانند به تنهایی از پس نگهداری فرزندان بر بیایند. در صورتی که پدر به مادر کمک نکند، همیشه همسری خسته، عصبانی و ناراحت خواهد داشت. فرزندان نیز از لحاظ روحی به هر دو والد نیاز دارند. به طور کلی نیز کمک در بچه داری نباید به تنهایی باشد. مراقبت از کودک نیز کار ساده ای نیست.

منبع: کمک در بچه داری

کمک در بچه داری بیشتر نیز در والدینی وجود دارد که تازه دارای فرزند شده اند. و به تنهایی از پس این موقعیت بر نمی‌آیند. بچه داری وظیفه‌ای مشترک برای زن و شوهر است. و هر کدام باید مسئولیتی را در این زمینه بر عهده بگیرند. پرستاری از بچه کار ساده ای نیست که مادر یا پدر به تنهایی بتوانند انجام دهند. والدین با کمک یکدیگر باید به فرزند خود رسیدگی کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمک در بچه داری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

کمک در بچه داری

 

زمانی که زوجین برای فرزندآوری تصمیم می‌گیرند؛ باید برای کمک در بچه داری هم برنامه ریزی کنند. همیشه که قرار نیست مادر تربیت بچه را بر عهده داشته باشد و یا پدر به تنهایی از او مراقبت کند به همین دلیل توصیه می‌شود که برای کمک در بچه داری برنامه ریزی داشته باشید. و در کنار این موضوع برنامه را چرخشی کنید.

کودکان در اوایل تولد به دلیل بی خوابی های طولانی همیشه باعث بیدار ماندن مادر می‌شوند. اما اگر همیشه مادر شب بیداری ها را تجربه کند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ در طول روز مادر خسته، ناراحت و عصبانی خواهند داشت.

به همین دلیل کمک در بچه داری از اهمیت بالایی برخوردار است و حتما باید مورد توجه قرار بگیرد. پدر نیز باید در تربیت فرزند نقش داشته باشد. فرزند به هر دوی والدین برای تربیت نیازمند است تا اصول تربیتی به خوبی پیش برود. برای اینکه کمک در بچه‌ داری منصفانه باشد، بهتر است که با همسر خود صحبت کنید. در رابطه با نقش پدر و اهمیت حضور او مکالمه داشته باشید. کارهای زیادی برای تشویق همسر برای کمک وجود دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نقش پدر جهت کمک در بچه داری

همانطور که گفته شد فرزندان برای تربیت و رشد نیازمند هر دو والد هستند. به همین دلیل نقش پدر نیز برای کمک در بچه داری پر اهمیت است. در این بخش مقاله راجع به این موضوع صحبت کرده ایم.

 عزت نفس کودک افزایش می‌یابد.

 فرزندان کمتر به مشکلات روانی و روحی مبتلا می‌شوند.پدر به فرزندان خود کمک می‌کند تا استعدادها و توانایی های خود را شناسایی کند.

 احساس ارزشمندی و تکیه گاه برای فرزند فراهم می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سبک های فرزند پروری کلیک کنید.

مزایای کمک در بچه داری

والدین برای فرزند آوری باید برنامه ریزی داشته باشند. که کمک در بچه داری از مهم ترین برنامه ریزی های آنها است. بچه داری نگران کننده است که این نگرانی تا حدی طبیعی است. کمک والدین در فرزند پروری همراه مزایای بسیاری است که در این بخش به آن اشاره کرده ایم.

 دلبستگی ناایمن

یکی از مزایای کمک در بچه داری، دلبستگی ناایمن است. زمانی که فرزندان از بدو تولد به شیوه مناسبی از فرزند نگهداری می‌کنند، کمتر دلبستگی ناایمن برای کودک رخ می‌دهد. اما زمانی که شیوه مراقبت از فرزند یک سویه باشد و یکی از والدین حضور نداشته باشد؛ این دلبستگی ناایمن می‌شود. به همین دلیل پیامدهای منفی در کمک نکردن وجود دارد. کودکانی که والدین مراقب خوبی نداشته باشند؛ در آینده فرزندی با اضطراب جدایی خواهند داشت.

 استفاده بیشتر از زمان برای والدین

از دیگر مزایای کمک در بچه داری، استفاده بیشتر از زمان برای والدین است. هر چه والدین در بچه داری مشارکت داشته باشند، زمان بیشتری نیز برای رسیدگی به کارهای خود خواهند داشت. همیشه جدا از فرزند پروری کارهای ضروری دیگری نیز وجود دارد که والدین باید انجام دهند. با کمک در بچه‌داری والدین برنامه ریزی بهتری برای رسیدگی به امور خود خواهند داشت.

 یادگیری بیشتر مفاهیم

زمانی که کمک در بچه داری با برنامه ریزی پیش می‌رود، کودک مفاهیم بیشتری از هر دو والد آموزش می‌بیند. و زمانی که در کنار مادر است موضوع جدیدی آموزش می‌بیند و زمان هایی که در کنار پدر است موضوع دیگری را آموزش می‌بیند. به همین دلیل اصول تربیتی کودک به بهترین نحو پیش خواهد رفت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیتی کودک کلیک کنید.

راهکار برای کمک در بچه داری

 

همیشه مادرها هستند که زمان بیشتری را برای بچه داری صرف می‌کنند. اما همین موضوع باعث ناراحتی و خستگی زیاد مادر می‌شود. به همین دلیل بهتر است که برای کمک در بچه داری به دنبال راهکار باشید. در این بخش مقاله روش های کمک در بچه داری را توضیح داده ایم. مشکل را ریشه یابی کنید و با همسر صحبت کنید

برای استفاده از روش های کمک در بچه داری؛ ابتدا باید مشکل را ریشه یابی کنید، سپس با همسر خود صحبت کنید. دلیل عدم همکاری را جویا شوید. سپس به همسر توضیح دهید که کودک برای رشد و تربیت نیاز به هر دو والد دارد. در غیر اینصورت رابطه و تربیت آنها به خوبی پیش نخواهد رفت.

 وظایف را با یکدیگر تقسیم کنید

از کارهایی که برای کمک در بچه داری باید انجام دهید، تقسیم وظایف است. برنامه های کاری خود را یادداشت کنید و بر اساس آن با یکدیگر هماهنگ شوید که وظایف را تقسیم کنید. مثلا صب تا عصر کودک با مادر است. عصر تا موقع خواب پدر باید از فرزند نگهداری کند.

 با یکدیگر کتاب های بچه داری مطالعه کنید

اگر اهل مطالعه هستید، توصیه می‌کنم که برای کمک در بچه داری با یکدیگر به مطالعه بپردازید. مطالعه به شما آگاهی می‌دهد تا برای تربیت فرزند عملکرد بهتری داشته باشید.

 از روانشناس کودک کمک بگیرید

برای کمک در بچه داری بهتر است که از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا برنامه ریزی مناسب با برنامه های کاری و شخصیت فرزند داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ کمک در بچه داری باید پر اهمیت باشد. زمانی که یکی از والدین به تنهایی به بچه داری می‌پردازد؛ خستگی و فرسودگی زیادی را تجربه می‌کند. به همین دلیل باید با برنامه ریزی های اصولی با یکدیگر برای تربیت کودک بپردازید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمک در بچه داری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع: کمک در بچه داری



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اشتباهات نوجوان تا حدی طبیعی هستند. در واقع در این سنین جوانان باید آزمون و خطا کرده تا شخصیت آنها به طور کامل شکل گیرد. این سنین برای آنها حساس بوده و احتمالا مسائل زیادی را تجربه می‌کنند. حتی بسیاری از اشتباهات آنها عامدانه نبوده و خود آنها نیز فشار زیادی را تحمل می‌کنند. در این زمان واکنش خانواده و اطرافیان بسیار اهمیت دارد و آنها می‌توانند تا حد زیادی نوجوان را راهنمایی کرده و به او کمک کنند. در واقع سن جوانی، سن شور و هیجان و تجربه کردن است. باید به جوانان فرصت اشتباه کردن داده شود؛ تا با جنبه های مختلفی از زندگی آشنا گردند.

منبع: اشتباهات نوجوان

برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اشتباهات نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

اشتباهات نوجوان

همه ما در دوران نوجوانی، دچار مشکلاتی شده ایم و شاید در این دوران، کاملا موفق نکرده ایم. به همین دلیل بهتر است ما نیز به نوجوان سخت نگرفته و او را محدود نکینم. البته این به معنی رها کردن نوجوان، به حال خود نیست. بلکه باید از او حمایت کرده و در شرایط مختلف به او کمک کنیم. اگر اشتباهات نوجوان، مدیریت نشوند؛ تبدیل به بحران شده، و پیامدهای زیادی به همراه دارند.

به همین دلیل اطلاع از این موضوع و همچنین یادگیری واکنش مناسب در مقابل آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در این زمینه والدین و خود نوجوان، باید با یکدیگر همکاری داشته و تلاش کنند. همچنین بهتر است والدین در این مورد نگران نشوند؛ چرا که دورانی موقت بوده و به زودی برطرف می‌شود. برای اطلاع از روش های تربیت نوجوان کلیک کنید.

علت اشتباهات نوجوان

 

اشتباهات نوجوان، به دلایل مختلفی بروز می‌کنند. شناسایی این عوامل به والدین کمک می‌کند تا بتوانند به طور موثرتر در این زمینه اقدام کنند. برخی از این دلایل، شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از راه های کنترل نوجوان کلیک کنید.

اقتضای سن

در واقع بیشتر اشتباهات نوجوان، به دلیل سن آنهاست. از زمانی که دوران بلوغ آغاز می‌شود تا زمانی که نوجوان بتوانند به شخصیتی مستقل و همچنین هویت پایدار دست یابد؛ دچار سردرگمی های زیادی شده و حتی خطاهایی را هم مرتکب می‌شود. از طرفی رشد مغز چه از لحاظ فیزیولوژی و چه از نظر شناختی، کامل نیست. به همین دلیل نمی‌توان از نوجوان انتظار رفتار بالغانه ای داشت. بهتر است خانواده با نوجوان در مورد خطرات و شرایط، صحبت کرده و به او فشار زیادی وارد نکنند.

تاثیر همسالان

یکی دیگر از دلایل اشتباهات نوجوان، تاثیر همسالان و اطرافیان است. به طور کلی دیگران تاثیر زیادی در رفتارهای و نوع نگرش ما دارند. این موضوع در دوران جوانی تشدید می‌شود؛ چرا که نوجوان به دنبال کسب تایید دیگران نیز هست. در واقع آنها برای کسب رضایت دوستان خود، یعضی از رفتارها را از خود نشان می‌دهند. برای مثال دلیل اعتیاد در این سن، در بیشتر موراد دوستان نوجوان هستند.

نداشتن تجربه کافی

طبیعی است که نوجوان در زمینه های مختلف، تجربه کافی نداشته و از نحوه برخورد و واکنش درست در مقابل موقعیت ها اطلاعی ندارند. تجربه زندگی به مرور زمان کسب می‌شود و همچنین وقتی افراد در موقعیت ها و شرایط جدید حضور پیدا کنند؛ می‌توانند این مهارت ها کسب نمایند.

عدم علاقه آنها به شنیدن نصیحت

گاهی اشتباهات نوجوان، به دلیل گوش نکردن آنها به حرف های خانواده و دیگران است. خانواده همواره سعی دارد تا تجربیات خود را در اختیار فرزند خود قرار دهند. اما نوجوانان، علاقه ای به شنیدن نصیحت ها ندارند و مایل اند که همه چیز را خودشان تجربه کنند. اما تجربه همه چیز به تنهایی، ممکن نیست و یا پیامدهای بدی به همراه دارد.

شایع ترین اشتباهات نوجوان

به طور کلی برخی رفتارها میان همه نوجوان ها مشترک هستند. آنها به انجام آنها مایل هستند و یا حتی در این مورد اقدام می‌کنند. رفتارهای پرخطری مثل آسیب زدن به خود یا دیگران، فرار از مدرسه، مصرف مشروبات الکلی یا مواد مخدر، رانندگی با سرعت و… همگی از رفتارهایی هستند که بسیاری از نوجوانان آنها را انجام می‌دهند. روابط اشتباهی که در این سنین آغاز می‌شود و یا استفاده بیش از حد از فضای مجازی، تقلید از دیگر همسالان و همچنین مشکلات رفتاری از دیگر موضاعاتی هستند؛ نوجوانان در این سنین با آنها درگیر می‌شوند.

نحوه برخورد با اشتباهات نوجوان

اطلاع از رفتارهای اشتباه و همچنین دلایل بروز اشتباهات نوجوان، در مورد اقدامات پیشگیرانه بسیار موثر هستند. در این مورد روش های مختلفی وجود دارند که والدین باید از آنها اطلاع یافته و با توجه به شرایط نوجوان، آنها را به کار گیرند. برای آشنایی با راه های درک فرزند نوجوان کلیک کنید.

حفظ خونسردی و آرامش

در قدم اول والدین باید در مواجهه با اشتباهات نوجوان، خونسردی خود را حفظ کرده و با آرامش با او برخورد کنند. واکنش های افراطی و شدید، نوجوان را بیشتر تحریک می‌کند. در واقع نوجوانان در این حالت، لجبازی کرده و رفتار خود را دوباره تکرار می‌کنند. در صورتی که این اولین باری است که نوجوان اشتباهی را مرتکب می‌شود؛ بهتر است تنها این موضوع را به او گوشزد کرده و در این مورد با او صحبت کنید. همچنین حرف های تو را نیز شنیده و انعطاف پذیر باشید.

صمیمی تر شدن با آنها

به طور کلی وقتی نوجوان با شما به عنوان والدین، احساس صمیمیت کند؛ بسیاری از رفتارها را از خود نشان نداده و یا حتی با شما صحبت می‌کند. بهتر است نوجوانان با والدین خود احساس صمیمیت و نزدیکی کرده و بتوانند در مورد مسائل مختلف با یکدیگر صحبت کنند. حتی این حالت باعث پیشگیری از بسیاری از اشتباهات نوجوان نیز می‌گردد. البته این به معنی ورود به حریم خصوصی او و مطلع شدن از مسائل مختلف نیست. بلکه او باید خود در مورد مشکلاتش با شما صحبت کند.

کمک گرفتن از روانشناس

یکی دیگر از راهکارهای موثر در زمینه اشتباهات نوجوان، کمک گرفتن از روانشناس است. با اینکه احتمالا نوجوان، تمایلی به مراجعه و یا حتی بیان کردن مشکلاتش با روانشناس نداشته باشد. اما روانشناس می‌تواند به والدین نیز در زمینه برخورد با نوجوان، کمک کند. گاهی هم نوجوان و هم خانواده او باید از متخصص کمک بگیرند. مشاور نوجوان می‌تواند تا حد زیادی در این مورد موثر باشد.

پیامدهای واکنش شدید نسبت به اشتباهات نوجوان

 

گاهی والدین از نحوه واکنش صحیح نسبت به اشتباهات نوجوان آگاه نبوده و رفتارهای نادرستی از خود نشان می‌دهند که نه تنها از بروز مشکلات جلوگیری نکرده؛ بلکه عوارض بیشتری نیز ایجاد می‌کند. در چنین شرایطی غرور نوجوان جریحه دار شده؛ اعتماد به نفس او نیز بسیار کاهش می‌یابد و اراده خود را از دست می‌دهد.

وقتی نوجوان به خاطر هر رفتاری سرزنش می‌شود؛ دیگر قدرت انجام هیچ کاری را نداشته و به خانواده خود وابسته می‌شود. همچنین گاهی به طور کامل به صورت برعکس عمل کرده و دچار اشتباهات بیشتری می‌شود. اما در این حالت از عواقب آن مطلع است. برای جلوگیری از بروز دروغگویی نوجوان کلیک کنید.

سخن پایانی

به طور کلی بسیاری از اشتباهات نوجوان ناشی از تمایل به مستقل شدن و همچنین ورود به دنیای بزرگسالی است. اما این تنها هیجانی گذرا است و اگر کنترل نشود؛ مشکلات زیادی را به بار می‌آورد. والدین در این زمان نقش مهمی ایفا می‌کنند. آنها باید با همکاری یکدیگر و حتی کمک گرفتن از متخصص، به نوجوان کمک کرده و او را راهنمایی کنند. همچنین در شرایط مختلف از او حمایت کرده و از دلایل رفتارهای مختلف او اطلاع یابند. کمک گرفتن از روانشناس در این شرایط، بسیار موثر بوده و از بروز مشکلات بیشتر، جلوگیری می‌کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اشتباهات نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع: اشتباهات نوجوان



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

عشق بعد از ازدواج باعث حفظ و بالاتر رفتن کیفیت رابطه می‌شود. برخی از افراد بعد از ازدواج به طور کلی احساسات و علاقه خود را به طرف مقابل از دست می‌دهند. این مورد نشانه خوبی نیست. از طرفی گاهی بعضی از زوجین، بعد از ازدواج به همسر خود علاقمند می‌شوند. این مورد بیشتر در ازدواج‌های سنتی یا حتی اجباری دیده می‌شود. به طور کلی ازدواج با عشق بسیار خوب است. اما برخی افراد در شناخت احساسات خود دچار مشکل شده و عشق را اشتباه می‌گیرند. از طرفی برخی تصور می‌کنند که ماهیت عشق، احساساتی شدید و کوتاه مدت است و طبیعی است که از بین برود. و یا ازدواج عشق را از بین می‌برد. اما همه اینها به علت نداشتن شناختی درست در مورد عشق و ازدواج است.

منبع: عشق بعد از ازدواج

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق بعد از ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاور

ه روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

عشق بعد از ازدواج

عشق بعد از ازدواج، به دلایل مختلف ایجاد می‌شود و یا حتی از بین می‌رود. که باید این عوامل شناسایی شده و برای بالا بردن کیفیت رابطه، تلاش کرد. برخی از افراد با اینکه بعد از ازدواج به طور کلی احساس خود را به طرف مقابل از دست می‌دهند؛ اما بازهم به زندگی مشترک ادامه داده و به این وضعیت عادت می‌کنند. اما با این شرایط احتمال بروز آسیب هایی به زوجین وجود دارد. به همین دلیل بهتر است در این مورد حساس باشند و احساسات خود را نادیده نگیرند. برخی ، بعد از ازدواج دیگر تلاشی برای رابطه خود نکرده و تنها به این وضعیت، ادامه می‌دهند. برای جلوگیری از بروز پشیمانی از ازدواج کلیک کنید.

دلیل از بین رفتن عشق بعد از ازدواج چیست؟

 

طبیعی است که بعد از ازدواج و مواجهه زوجین با مشکلات، احساسات آنها کمی فروکش کند. اما گاهی شرایطی در رابطه ایجاد می‌شود که افراد به طور کامل علاقه خود را نسبت به طرف مقابل از دست می‌دهند. این مورد برای بسیاری از افراد ترسناک است. اما با شناسایی دلایل و عوامل موثر بر این موضوع، می‌توان تا حد زیادی از، از بین رفتن عشق بعد از ازدواج، جلوگیری کرد. برای اطلاع از نشانه های ازدواج موفق کلیک کنید.

مشکلات مالی

افرادی که ملاک اصلی آنها برای دوست داشتن و حتی ازدواج، مسائل مالی است. بعد از ازدواج، با بروز مشکلات مالی، نسبت به طرف مقابل خود سرد شده و عشق بعد از ازدواج برای آنها از بین می‌رود. اما باید قبل از شروع زندگی مشترک این نکته را در نظر بگیرید که افراد باید در هنگام سختی ها نیز کنار یکدیگر بوده و خود را برای چالش ها آماده کنند.

محبت نکردن به یکدیگر

برخی از زوجین تصور می‌کنند که ابراز علاقه و محبت کردن، تنها برای روزهای اول آشنایی و ابتدای رابطه است و بعد از ازدواج دیگری لزومی به اینکار وجود ندارد. اما افراد باید همواره حتی بعد از ازدواج نیز علاقه و محبت خود را به روش های مختلف نشان داده و تلاش زیادی در این زمینه کنند. حتی گاهی زوجین به ندرت با یکدیگر در مورد مسائل مختلف صحبت می‌کنند. این موضوع با حضور فرزندان تشدید شده و آنها دیگر هیچ زمانی را به رابطه خود اختصاص نمی‌دهند. برای اطلاع از دلایل پشیمانی بعد از عقد کلیک کنید.

ناتوانی در حل مشکلات

مشکلاتی که بعد از رابطه ایجاد می‌شوند؛ نیاز به مهارت هایی برای حل شدن دارند. اگر زوجین این مهارت ها و توانایی حل مشکلات را نداشته باشند؛ مشکلات به صورت حل نشده باقی مانده و به صورت شدید تر بروز می‌کنند. حل تعارضاتی که در رابطه ایجاد می‌شوند نیاز به همکاری دو نفر داشته و افراد باید مسئولیت پذیر باشند. حتی همراهی افراد در حین بحران ها نیز سبب افزایش عشق بعد از ازدواج می‌گردد.

چگونگی ایجاد عشق بعد از ازدواج

 

از طرفی برای افزایش میزان عشق بعد از ازدواج و یا حتی ایجاد آن نیز راهکارهایی وجد دارد که زوجین با استفاده از آنها می‌توانند رابطه بهتری را با یکدیگر تجربه کنند. برخی از این راهکارها شامل موارد زیر می‌شوند.

ارتباط فیزیکی

به طور کلی داشتن ارتباط فیزیکی یکی از ابعاد مهم و اساسی زندگی مشترک است. این ارتباط می‌تواند در آغوش گرفتن همسر و یا حتی رابطه جنسی باشد. اما این روش در مورد عشق بعد از ازدواج، بسیار موثر بوده و به زوجین کمک زیادی می‌کند. اینکار هم به صمیمیت بیشتر منجر می‌گردد و هم بر احساسات شخصی افراد بسیار تاثیر می‌گذارد.

درک تفاوت ها

به طور کلی وقتی دو نفر با یکدیگر ازدواج می‌کنند؛ تفاوت های زیادی در زمینه های مختلف دارند. حتی گاهی این تفاوت های منجر به از بین رفتن عشق بعد از ازدواج می‌گردد. اما افراد باید فارغ از هر چیزی بر شباهت ها نقاط مشترک تمرکز کرده و بر روی تفاوت ها نیز کار کنند. این موضوع به معنی تغییر دادن خود نیست. اما افراد در زندگی مشتر باید در مواردی کوتاه آمده و گذشت داشته باشند. همچنین نیازها و خواسته های طرف مقابل را نیز در نظر بگیرند.

پذیرش شرایط

پذیرش شرایط موجود تا حد زیادی در ایجاد و یا حتی از بین رفتن عشق بعد از ازدواج تاثیر دارد. بهتر است افراد واقعیت را پذیرفته و دست از رویاپردازی و خیالبافی بردارند. گاهی توقعات بیش از حد  و مقایسه بیش از حد او باعث بروز مشکلات بسیار در رابطه می‌گردد. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که شما طرف مقابل را با همین شرایط دیده و پذیرفته اید. امکان تغییر تا حدی وجود دارد؛ اما بهتر است به طرف مقابل فشار وارد نکنید.

معاشرت با دوستان و خانواده ها

یکی دیگر از راه های ایجاد و یا افزایش عشق بعد از ازدواج، معاشرت با دوستان و خانواده های یکدیگر است. در این شرایط می‌توانید همسر خود را یشتر شناخته و حتی با رفتارهای او با دیگران هم آشنا شوید. برخی از افراد توقع دارند که طرف مقابل تمام وقت و انرژی خود را برای او  بگذارد. اما اینکار درست نبوده و باعث دلزدگی افراد نسبت به یکدیگر می‌گردد.

توجه به نیازها و خواسته های یکدیگر

در یک زندگی مشترکف دو نفر نیازها و خواسته های مختلفی داشته که باید به آنها پرداخته شود. گاهی یکی از زوجین همواره از خودگذشتگی و فداکاری کرده و نیازهای خود را نادیده می‌گیرد. اما در مورد همسر، همواره به او اهمیت داده مسائل او را برطرف می‌کند. فراموش نکنید که باید این مسئله به صورت دو طرفه اتفاق بیوفتد و افراد همه مسئولیت را به دوش یک نفر نیاندازند.

بروز عشق بعد از ازدواج | خوب یا بد؟

اینکه به وجود آمدن عشق بعد از ازدواج خوب یا بد است؛ به عوامل زیادی بستگی دارد. برخی از افراد به دلیل شرایطی در زمان ازدواج هیچ حسی به همسر خود ندارند. اما عد از ازدواج و شناخت بیشتر او به او علاقمند شده و به زندگی خود ادامه می‌دهند. اما برخی نیز این اتفاق نمی‌افتد. برخی معتقد هستند که وقتی عشق بعد از ازدواج ایجاد می‌شود؛ افراد برای مدت زمان طولانی تری با یکدیگر زندگی می‌کنند و ازدواج موفق تری خواهند داشت. اما از طرفی، داشتن احساساتی در زمان ازدواج و شروع زندگی مشترک نیز اهمیت دارد. به همین دلیل بهتر است افراد در این مورد به خوبی فکر کرده و جوانب مختلف آن را در نظر بگیرند. برای اطلاع از عوامل موثر بر عاشقی قبل از ازدواج کلیک کنید.

سخن پایانی

ایجاد یا حتی از بین رفتن عشق بعد از ازدواج یکی از موضوعات مهم در زندگی مشترک است. به طور کلی ایجاد عشق میان دو نفر تا حدی غیرارادی بوده و برای حفظ آن در رابطه باید تلاش کرد. در این مورد عوامل زیادی موثر هستند. طبیعی است که در طول رابطه احساسات افراد دچار نوساناتی شود اما اگر احساس ابی علاقگی برای مدت زمان طولانی ادامه یابد؛ بهتر است افراد در این مورد از یک متخصص کمک گرفته و عوامل به وجود آورنده این شرایط را شناسایی کنند. روانشناس می‌تواند در این زمینه بسیار موثر واقع شده و کیفیت رابطه زناشویی بالا ببرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق بعد از ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع: عشق بعد از ازدواج



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 | نظرات ()