نوشته شده توسط : newmiiind

علائم اعتیاد به هروئین با گذشت مدتی پس از مصرف آن به طور مکرر، مشهود خواهد شد. هروئین باعث بروز تغییراتی در مغز شده که هم در سلامت روان و هم در سلامت جسمانی موثر است. هروئین جزو مواد مخدر افیونی بوده که از خشخاش تهیه می‌شود. این ماده بسیار اعتیادآور است و معمولا به شکل های مختلفی وجود دارد. یکی از اشکال آن مانند پودر سفید یا قهوه ای است و نوع دیگر آن قیرسیاه وچسبناک است. همچنین این ماده به روش های مختلفی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده، اثربخشی بالایی داشته و به سرعت نشانه های آن در فرد مصرف کننده ظاهر می‌شود. در او ایجاد وابستگی کرده و عوارضی را ایجاد می‌کند. بهتر است افراد در این مورد اطلاعات کافی داشته تا از بروز مشکلات ناشی از آن جلوگیری کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم اعتیاد به هروئین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: علائم اعتیاد به هروئین

علائم اعتیاد به هروئین

هروئین جزو اپیوئیدها بوده و در این خانواده جزو قوی ترین مواد مخدر است. علائم اعتیاد به هروئین ودیگر مواد این خانواده، شامل تغییرات رفتاری که زندگی فرد را به طور کلی دچار تغییر می‌کند. با اینکه بعد از مدتی نشانه های مصرف این ماده در افراد مشخص می‌شود؛ اما گاهی بدن نسبت به آن مقام شده و حتی نشانه ای ظاهر نمی‌شود. در چنین شرایط فرد فقط برای جلوگیری از بروز عوارض ترک هروئین مصرف کرده و هیچ لذتی تجربه نمی‌کند. در این مقاله به بررسی نشانه های مصرف این ماده و همچنین عوامل موثر بر آن خواهیم پرداخت.

نشانه های مصرف هروئین

به طور کلی اعتیاد و مصرف مواد مخدر نشانه هایی را در افراد ایجاد می‌کند. علائم اعتیاد به هروئین نیز هم جسمانی هستند و هم روانی. برخی از نشانه ها برای مدت زمان کوتاه و برخی دیگر برای طولانی مدت ادامه خواهند داشت. بعضی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

????بی ثباتی خلق و خو

????افسردگی و انزوا

????بروز مشکلات مالی و خانوادگی

????بروز مشکلات جنسی

????اختلال در خواب و اشتها

????آثار سوزن وکبودی بر روی بدن

گاهی علائم تنفسی و همچنین ضعف و از دست دادن هوشیاری نیز ظاهر می‌شوند که برای برطرف کردن آنها افراد باید از پزشک کمک بگیرند.

مدت زمان ماندگاری هروئین در بدن

مدت زمان مصرف هروئین به روش های تزریق، استنشاق و دودکردن، متفاوت خواهد بود. همچنین اثربخشی آنها نیز متغیر است. زمان ماندگاری، به میزان دوز مصرفی و متابولیسم بدن بستگی داشته؛ اما به طور کلی تا مدت ها در بدن باقی می‌ماند. با مصرف مقادیر کم آن این ماده یک الی دو روز در بدن باقی می‌ماند. اما در صورت مصرف آن به صورت مکرر و طولانی مدت، با هر بار مصرف، اثر آن تا یک هفته باقی خواهد ماند.

عوارض مصرف هروئین

همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ مصرف هروئین، برای طولانی مدت، علاوه بر ایجاد اعتیاد در فرد، عوارض زیادی را ایجاد می‌کند. با بروز علائم اعتیاد به هروئین، علاوه بر ایجاد تغییراتی در ساختار و عملکرد مغز، فرد اگر از روش تزریق برای مصرف این ماده استفاده کند؛ در معرض ابتلا به بیماری های عفونی شدید مثل HIV ، هپاتیت B و C قرار می‌گیرد.

سلامت روان فرد مختل شده و از لحاظ جسمانی نیز سیستم ایمنی ضعیفی خواهد داشت. بیماری های کبد، مشکلاتی عضلانی، بروز مشکلات قلبی، اختلال در سیستم گوارشی و…همگی از عوارض طولانی مدت مصرف این ماده هستند.

لوازم مورد استفاده برای مصرف هروئین

افرادی که به این ماده اعتیاد دارند؛ معمولا مجبور به حمل و نگهداری برخی از وسیله ها برای مصرف هروئین هستند. پس از علائم اعتیاد به هروئین به این ابزارها نیز می‌توان اشاره کرد. برخی از آنها شامل نی، سرنگ، قاشق سوخته، فویل آلمینیومی یا پوست آدامس، گلوله های پنبه یا گوش پاکن، بطری آب و یا درب بطری، لوله خودکار، کپسول های خالی دارو، بندکفش یا کش و پلاستیک های کوچک، می‌شوند. اطرافیان و یا خانواده با مشاهده این وسایل در اتاق، جیب و یا کیف افراد، باید رفتارهای او را زیر نظر گرفته و در این راستا اقدام کنند.

درمان وابستگی به هروئین

راه های زیادی برای یرطرف کردن علائم اعتیاد به هروئین و همچنین ترک آن وجود دارد. اما به طور کلی این ماده به دلیل خطرات زیادی که برای افراد ایجاد می‌کند؛ در زمان ترک نیز افراد را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند. قطع ناگهانی مصرف، روش صحیحی نبوده و افراد باید برای ترک آن از یک پزشک متخصص و روانشناس کمک بگیرند.

????دارودرمانی

فرایند ترک هروئین باید با مصرف داروهایی همراه باشد. مصرف دارو در این دوران عوارض جانبی مصرف هروئین را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. البته افراد برای مصرف دارو باید از پزشک کمک بگیرند و تحت نظر باشند. برخی از داروهایی که در این دوران برای افراد تجویز می‌شوند؛ شامل متادون، بوپرنورفین، نالوکسان و نالترکسون می‌شود.

متادون خود یک ماده افیونی بوده و برای ترک اعتیاد به مواد زیادی تجویز می‌شود. این ماده خود نیز می‌تواند اعتیاد آور باشد. به همین دلیل افراد باید در مورد مصرف آن حتما با پزشک مشورت کنند.

????رفتاردرمانی

رفتار درمانی و به طور کلی استفاده از روش های روانشناختی برای ترک اعتیاد به هروئین، ضروری خواهد بود. در واقع بخشی از وابستگی افراد معتاد، روانی است. به همین دلیل باید در این دوران از یک روانشناس کمک گرفته و اقدامات لازم را انجام دهند. ترک مواد مخدر آسان نیست و افراد پیامدهای روانی زیادی را تجربه می‌کنند.

به همین دلیل باید در این راستا به سلامت روان خود نیز اهمیت بدهند. برای مثال یکی از مشکلاتی که افراد مبتلا به اعتیاد تا مدت ها پس از ترک تجربه می‌کنند؛ افسردگی است. آنها می‌توانند با شرکت در جلسات گروه درمانی و همچنین گرفتن مشاوره ، این مشکل را حل نمایند.

????ترک اعتیاد در خانه

بسیاری از افراد به دلیل برخورداری از شرایط ویژه، ترک اعتیاد در خانه را انتخاب می‌کنند. اما اینکار شرایطی دارد که خانواده باید آنها را فراهم کنند. همچنین تحت نظر بودن در این دوران نیز بسیار مهم است. با اینکه افراد در کلینیک های ترک اعتیاد حضور ندارند؛ اما باید همواره از یک پزشک و روانشناس کمک گرفته، تا این دوران را راحت تر پشت سر بگذارند.

تشخیص اعتیاد به هروئین

با اینکه با اطلاع از علائم اعتیاد به هروئین می‌توان اعتیاد به این ماده را در افراد تشخیص داد؛ اما معمولا اعتیاد به مواد دیگر نیز علائمی تقریبا مشابه با این ماده داشته و یا حتی برخی از بیماری ها نیز باعث بروز چنین نشانه هایی در افراد می‌شوند. به همین دلیل باید برای تشخیص دقیق اعتیاد به این مواد از پزشک و همچنین انجام آزمایشاتی در این زمینه کمک گرفت. معمولا تست های اعتیاد در غالب آزمایش خون و یا ادرار هستند و دستور آنها توسط پزشک انجام می‌شوند.

سخن پایانی

افراد باید علائم اعتیاد به هروئین را جدی گرفته و به موقع برای آنها اقدام کنند. اعتیاد قابل ترک و درمان است. اما اگر افراد دیر متوجه این موضوع شده و یا در مورد آن کاری نکند؛ عوارض بدتری در انتظار افراد خواهد بود. ترک این ماده هم در کلینیک های ترک اعتیاد و هم در خانه امکامپذیر است. بهتر است در این مورد اطلاعات کسب کرده و به نشانه ها دقت کنید. در این زمینه باید از یک پزشک متخصص و روانشناس کمک گرفته و اقدامات خودسرانه بپرهیزید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم اعتیاد به هروئین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: علائم اعتیاد به هروئین



:: برچسب‌ها: علائم اعتیاد به هروئین ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

کودک خجالتی معمولا از نظر والدین دشوار ساز است. والدین تمام تلاش خود را می‌کنند تا کودکشان از خجالتی بودن فاصله بگیرد. اما همه کودکان در دوره ای از زندگی کمرو هستند. و از قرار گیری در موقعیت های جدید احساس ناراحتی می‌کنند. خجالتی‌ بودن کودک در بسیاری از مواقع و موقعیت ها عادی است. اگر نگران این موضوع هستید که فرزندتان توانایی دوستی با کسی ندارد و نمی‌تواند با دیگران ارتباط بگیرد. و زمانی که این روند خجالتی بودن کودک ادامه دار باشد، باید حتما از روانشناس و مشاورین کودک‌ راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک خجالتی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: کودک خجالتی | 10 راه کار کمک به کودک خجالتی

کودک خجالتی کیست؟

به چه کودکانی خجالتی می‌گویند؟ خجالتی بودن کودک باعث آزار و اذیت شما می‌شود؟ به طور کلی کودک‌خجالتی به کسی گفته می‌شود که سرش را در میان جمع پنهان می‌کند و برای برقراری ارتباط با دیگران مقاومت می‌کند. حتی شاید به این نتیجه رسیده باشید که این رفتار کودک طبیعی است. این کودکان معمولا هنگام تعامل با افراد یا موقعیت های نا آشنا؛ اندکی مضطرب و بی قرار می‌شوند.

حتی در برخی از مواقع نیز گریه می‌کنند. اما به مرور زمان در این موقعیت ها راحت تر خواهد شد و عادت می‌کند. با تمامی این سختی ها باید به خاطر داشته باشید که کودک‌خجالتی رفتاری شرمنده کننده ندارد. حتی بسیاری از افراد خجالتی زندگی شاد و موفقی را تجربه می‌کنند. اما اگر خجالتی بودن کودک باعث آسیب به برقراری ارتباط و حتی یافتن دوست برای او شده است؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید.

علت خجالتی بودن کودک

کودک خجالتی به دلایل مختلفی این ویژگی را دارد. قبل از اینکه علت خجالتی بودن کودک را بگوییم؛ باید بدانید که این رفتار صفت منفی نیست. در این بخش مقاله علل بروز رفتار خجالتی بودن کودک را توضیح داده ایم.

???? وراثت | کودک خجالتی

یکی از دلایل رفتار کودک خجالتی، وراثت است. کارشناسان معتقد هستند که کم رویی و خجالتی بودن افراد، ریشه در وراثت افراد دارد. ترکیب ژن ها باعث شده که کودک به تحریک شدن حساسیت بیشتری نشان دهد. هرچه کودک نیز بزرگتر شود؛ حساسیت او بیشتر می‌شود و از طرف جامعه شخصیت خجالتی به خود می‌گیرد.

???? اضطراب جدایی

بیشتر کودکان دوره اضطراب جدایی را تجربه می‌کنند. که سن این اضطراب 6 ماهگی تا 3 سالگی است. این حالت معمولا به دلیل رفتن به مهد کودک جدید، سفر رفتن یکی از والدین و ترس از تنهایی در تاریکی است. در این شرایط باید اندکی صبر کنید و از کودک مراقبت کنید. تا کودک خجالتی رفتارش بهبود یابد.

???? روند رشد | کودک خجالتی

گاهی کودک در مرحله گذر از مرحله رشد است. اگر به طور ناگهانی نسبت به غریبه ها محتاط تر باشید؛ یا زمانی که از جلوی چشم کودک دور شوید؛ نگران می‌شود؛ احتمالا او دچار اضطراب جدایی  شده است. حتی این اضطراب درست زمانی بروز می‌کند که بیشتر کودکان مستقل و فعال هستند. اگر احساس می‌کنید که کودک خجالتی در حال عبور از مرحله رشد است؛ نگران نباشید. به مرور زمان تغییر رفتار صورت می‌گیرد.

راه کارهای کمک به کودک خجالتی

بیشتر والدین در تلاش برای رفع رفتارهای کودک خجالتی هستند. به همین دلیل برای کمک به والدین راه های بسیاری وجود دارد که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? در حضور دیگران از خجالتی‌بودن کودک صحبت نکنید

یکی از راهکارهای کمک به کودک خجالتی، عدم صحبت راجع به آن در حضور دیگران است. اگر کودک بشنود که شما او را به عنوان فردی خجالتی‌می‌شناسید؛ ممکن است که ویژگی خود را منفی بشمارد و از دیگران بیشتر جدا شود.

???? به کودک نوپای خود برچسب خجالتی نزنید

هرگز به فرزند خود برچسب کودک خجالتی نزنید. شاید واقعا فرزند شما خجالتی نباشد! همیشه به فرزندان خود عنوان خجالتی ندهید. اگر انتظار داشته باشید که کودک رفتار‌خجالتی داشته باشد؛ بر رفتار او تاثیر گذاشته و از او رفتارهای کمرویی و اجتناب از جمع را مشاهده خواهید کرد. خجالتی بودن صفت منفی نیست و بسیاری از افراد خجالتی زندگی های موفقی دارند. اما هرگز بر فرزندان خود برچسب نزنید.

???? حق بدهید و کودک را درک کنید

به کودک خجالتی بگویید که به او حق می‌دهید و او را درک می‌کنید که چه احساسی دارد. مثلا زمانی که وارد اتاق پر سر و صدا می‌شوید؛ به او بگویید “خیلی سخته وقتی این همه صدا هست، مگه نه؟ ” و از این قبیل جمله ها استفاده کنید، زیرا با این رفتار به کودک می‌گویید که واکنش طبیعی دارد و باید احساس راحتی کند.

???? کودک خجالتی را تشویق کنید

هروقت متوجه شدید که کودک خجالتی در حال تلاش برای دوستی با کسی است؛ او را تشویق کنید. برای افزایش اعتماد به نفس کودک تلاش کنید و او را مورد تحسین قرار دهید. اگر بعد از چند دقیقه ای خجالتی بودن متوجه شدید که در حال لبخند است؛ حتما او را تشویق کنید.

???? اطرافیان را از وضعیت آگاه کنید

تمامی اطرافیان را از وضعیت کودک خجالتی آگاه کنید. همه آنها را آگاه کنید و ازشون صبر و شکیبایی بخواهید. و بخواهید که از فشار برای گفتگو بپرهیزند. 

???? از انتقاد و سرزنش پرهیز کنید

همیشه این انتقاد و سرزنش است که اعتماد به نفس کودک خجالتی را کم می‌کند. حتی زمانی که اظهار کنید در حال شوخی هستید، به خاطر داشته باشید که شرمنده کردن کودک در میان جمع و حتی در تنهایی او را منزوی تر می‌کند. این ویژگی کودک را بپذیرید و از سرزنش دیگران نیز جلوگیری کنید.

⚪ از موقعیت های اجتماعی دور نشوید

برای کودک خجالتی باید موقعیت های اجتماعی را فراهم کنید. او را از محیط های شلوغ دور نکنید تا راحت تر بتواند با دیگران ارتباط بگیرد. البته باید حضور در موقعیت های اجتماعی حساب شده باشد که کودک در معرض استرس نباشد.

???? حساب شده رفتار کنید

برای رفتار با کودک خجالتی باید حساب شده عمل کنید. بدون اعمال فشار از او بخواهید که در موقعیت های بازی قرار بگیرد. تا به مهارت های اجتماعی او افزوده شود. قبل از رسیدن کودکان دیگر در مهمانی ها حضور پیدا کنید تا کودک در محیط جدید به آرامش برسد.

???? راه های بدون تنش را امتحان کنید

برای کاهش رفتارهای کودک خجالتی باید راه های بدون تنش را امتحان کنید. حتما در نظر داشته باشید که برای معاشرت با فزندتان باید راه با استرس کمتری را امتحان کنید. فعالیت هایی را امتحان کنید که گروه های کوچک، محیط های آرام و آشنایی داشته باشد.

???? از روانشناس کمک بگیرید

برای رفع و کاهش رفتار کودک خجالتی، از روانشناس کمک بگیرید. روانشناسان با رفتارهای آموزشی و راهکارهای مناسب به شما کمک می‌کند که با کودک خود رفتار مناسب تری داشته باشید. روانشناس کودک به شما کمک می‌کند تا بهترین راهکار را در برخورد با کودک‌خجالتی داشته باشید.

کلام آخر

والدین باید به خاطر داشته باشند که کودک خجالتی رفتار اشتباهی ندارد. و تنها به عنوان یک صفت باید این ویژگی کودک را قبول کنند. البته که کودک‌خجالتی صفت منفی ندارد. اما والدین باید تلاش کنند تا کودک احساس بهتری داشته باشد و همچنین استرس کمتری را تجربه کند. در این زمینه حتما از روانشناس کودک راهنمایی بگیرید. تا در تربیت کودک دچار اشتباه نشوید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک خجالتی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: کودک خجالتی | 10 راه کار کمک به کودک خجالتی



:: برچسب‌ها: کودک خجالتی | 10 راه کار کمک به کودک خجالتی ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

رفتار با دوست پسر برای دختران زیادی یک دغدغه محسوب می‌شود. نحوه رفتار با دوست پسر به عوامل زیادی بستگی دارد. دختران در روابط عاطفی همواره انتظار رفتار صحیح را از شریک خود دارند. اما برای دریافت واکنش درست از طرف دوست پسر، باید آنان نیز درست رفتار کنند. آداب معاشرت با دوست پسر، اصولی دارد که دختران باید در مورد آنها اطلاعات داشته و به آنها عمل کنند. باورهای اشتباه زیادی در این مورد وجود دارد که علاوه بر آسیب به رابطه به احساسات پسران نیز صدمه خواهد زد. فراموش نکنید که با رعایت برخی نکات و پایبندی به اخلاق می‌توانید رابطه ای پایدار و با کیفیت را تجربه کنید.

منبع: رفتار درست با دوست پسر و سیاست هایی که باید بدانید

رفتار با دوست پسر

در اولین قدم برای رفتار با دوست پسر، بهتر است افراد برای خود مرزهایی داشته باشند. گاهی دختران زیاده روی کرده و یا کمتر از انتظار برای رابطه انرژی می‌گذارند؛ که هردوی اینها آسیب زننده بوده و باعث دوری آنها از یکدیگر می‌شوند. دختران باید تعادل را رعایت کرده و احساسات خود را مدیریت کنند. در یک رابطه دو نفر نقش داشته و باید هر دو برای حفظ آن تلاش کنند. 

نحوه رفتار با دوست پسر

پسران نیز احساسات و خواسته هایی دارند که باید به آنها توجه شود. نیازی به انجام رفتارهای افراطی و یا توجه بیش از حد نیست. اما نباید آنها را نادیده گرفت. برخی از راهکارهایی که برای رفتار با دوست پسر می‌توان استفاده کرد؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

????تحسین کردن او

قطعا همه افراد از اینکه مورد تحسین و تمجید واقع شوند؛ لذت می‌برند. برای اینکار باید به جزییات توجه کرده و هر رفتاری را که مایل به ادامه یافتن آن هستید؛ تحسین کنید. تعریف کردن فقط مختص به موفقیت های بزرگ نیست؛ بلکه باید در مورد انجام رفتارهای پیش پا افتاده نیز، واکنش مثبت نشان داد. تعریف تمجید در رفتار با دوست پسر، نتایج خوبی خواهد داشت که در رابطه شاهد آنها خواهید بود.

???? رفتار با دوست پسر و برقراری ارتباط چشمی

ارتباط چشمی، یکی از جنبه های مهم زبان بدن محسوب می‌شود که در رفتار با دوست پسر نیز موثر است. با برقراری ارتباط چشمی به طور غیر مستقیم می‌توانید به او نشان دهید که به او علاقه داشته و برایتان مهم است. نگاه های شما نباید خیره باشد و یا به طرف مقابل احساس ناامنی القا کند. اما همیشه هم نیاز به حرف زدن برای نشان دادن احساسات نیست. بلکه گاهی با نگاهی پرمعنی می‌توان به او فهماند که از او معاشرت با او لذت می‌برید.

????غافلگیر کردن او

غافلگیری یکی از روش های موثر برای رفتار با دوست پسر است که سبب ایجاد صمیمیت و علاقه بیشتر بین شما خواهد شد. هدیه دادن و یا جشن گرفتن همیشه نباید به دلیل یک مناسبت خاص باشد. بلکه گاهی با انجام رفتارهایی به صورت ناگهانی، تاثیر احساسات شما بیشتر خواهد شد. معمولا همه افراد از غافلگیر شدن لذت می‌برند. به همین دلیل با شناسایی علاقمندی آنها و یا شناخت بیشتر از طرف مقابل، می‌توانید به روش های مختلف او را شگفت زده کنید.

????رفتار با دوست پسر و حمایت از او

حمایت کردن از دیگران در زمینه های مختلف، سبب بروز همدلی و مهربانی خواهد شد. فراموش نکنید که پسران نیز در زمینه های مختلفی نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند. این حمایت همیشه مالی نیست و حمایت عاطفی تاثیر بیشتری در رفتار با دوست پسر خواهد داشت. باید به او نشان دهید که در هر زمینه ای کنار او هستید و برای تصمیم های مختلف به او کمک خواهید کرد. کمک کردن به دوست پسر برای رسیدن به اهدافش، یکی از گام های اساسی رابطه محسوب می‌شود که او را شیفته شما خواهد کرد.

رفتار با دوست پسر برای عاشق کردن او

برخی از دختران برای هدفمند ساختن رابطه و یا اطمینان خاطر خود، به دنبال روش هایی هستند که پسر را بیشتر به خود علاقمند و یا وابسته کنند. گاهی دلیل این رفتارها احساس ناامنی دختر در رابطه است. آنها همواره در حال تلاش برای ارتباط بیشتر و راه هایی برای رفتار با دوست پسر هستند تا صمیمت بیشتری را تجربه کنند. 

✅اهمیت دادن به ظاهر

اولین مولفه ای که در هر فردی مشخص می‌شود؛ ظاهر اوست. برخی از پسران نیز اهمیت زیادی به ویژگی های ظاهری می‌دهند. به همین دلیل دختران برای رفتار با دوست پسر خود، باید به خود برسند و به این نکته توجه کنند. البته همیشه دختران نسبت به پسران، وقت بیشتری برای رسیدگی به خود صرف می‌کنند. اما نباید در اینکار زیاده روی کرده و صرفا به دنبال گرفتن توجه باشند. آراستگی وتمیزی بسیار اهمیت دارد اما باید تعادل را رعایت کرد.

✅دوری از ریا و تظاهر

هیچ چیز مانند صداقت و روراستی نمی‌تواند یک پسر را جذب خود کند. برخی از دختران برای رفتار با دوست پسر، خود را بیشتر از آن چیزی که هستند که نشان می‌دهند. اینکار درست نیست. حقیقت بعد از مدتی در رابطه آشکار خواهد شد و همین باعث بروز اختلافات و تعارض می‌شود. بهتر است از همان ابتدا از ریا و تظاهر دوری کرده و صادق باشند.

✅اعتماد به نفس

اعتماد به نفس در رفتار با دوست پسر یکی از ویژگی های مورد علاقه اکثر افراد محسوب می‌شود. اعتماد به نفس داشتن در هرکاری منجر به موفقیت و پیشرفت خواهد شد. رابطه نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته در صورت پایین بودن اعتماد به نفس دوست پسرتان ، شاید برخی رفتارها برای او ترسناک باشد. اما بهتر است به او فشار نیاورده و برای نشان دادن این ویژگی در خود، در مورد موفقیت ها، نقاط قوت و ضعف خود صحبت کنید.

✅اهمیت دادن به خود

وقتی شما به خود اهمیت داده و نیازهای خود را در اولویت قرار دهید؛ او نیز این رفتار را آموخته و به شما اهمیت می‌دهد. دوست داشتن خود یکی از روش هایی است که در رفتار با دوست پسر بسیار کاربردی خواهد بود. افرادی که خود را دوست داشته باشند؛ به دیگران اجازه نمی‌دهند تا آنها را اذیت کنند. با اینکار نه تنها از خودتان محافظت خواهید کرد؛ بلکه باعث جذاب تر دیده شدن توسط پسر نیز خواهد شد.

✅احترام به حریم خصوصی او

برخی از دختران بعد از ورود به رابطه تصور می‌کند که باید او را کنترل کرده و در مورد همه چیز پسر اطلاعات داشته باشند. اما برای رفتار با دوست پسر، باید به حریم خصوصی احترام گذاشته و از او انتظار نابجا نداشته باشید. برای مثال چک کردن گوشی او، تقض حریم شخصی است و قطعا پیامدهای خوبی در رابطه نخواهد داشت. اینکار سبب بروز بی اعتمادی می‌شود. پس برای علاقمند کردن او به خود باید به حریم شخصی او احترام گذاشته و دست از کنترلگری بردارید.

سخن پایانی

رفتار با دوست پسر، شامل طیف وسیعی از رفتارها می‌شود که دختران باید برای داشتن رابطه ای بهتر، آنها را در نظر بگیرند. طبیعی است که در روزهای اول رابطه به دلیل شناخت کم و یا وجود احساس خجالت، در مورد برخی از رفتارها و واکنش ها گیج شوید؛ اما فراموش نکنید که با گذشت زمان و گذراندن وقت بیشتر با یکدیگر، همه چیز بهتر خواهد شد.علاوه بر بکارگیری روش های بالا، می‌توانید در این زمینه از یک روانشناس نیز کمک بگیرید و علاوه بر رابطه، بر ویژگی های شخصیتی خود نیز کار کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با دوست پسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: رفتار درست با دوست پسر و سیاست هایی که باید بدانید ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اصول تربیت کودک باید بر اساس قوانین علمی باشد. شاید بزرگ کردن و تربیت کودکان، یکی از سخت ترین و لذت بخش ترین کارها در دنیا باشد. همانطور ممکن است والدین کمترین آمادگی ممکن را برای تربیت کودکان خود داشته باشند. و ندانند برای آموزش کودک خود از کجا شروع کنند. همه می خواهند که بهترین والدین برای کودک خود باشند اما با وجود توصیه های متناقضی که درمورد تربیت کودکان وجود دارد؛ این کار کمی سخت شده. اما در کل مهم است که بر روی ایجاد تعادل بین اولویت ها، مسئولیت ها و نیازهای کودکتان تمرکز کنید. جهت آشنایی با اصول تربیت کودک، حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. در این مقاله، ما راه های تربیت کودک را به شما معرفی کرده ایم.

منبع: اصول تربیت کودک | 14 روش تربیت کودک

اصول تربیت کودک

به زبان ساده تر، تربیت کودک یک فرایند آموزشی برای کودکان است. وقتی صحبت از تربیت بچه ها می‌شود، سبک های مختلفی به ذهن خطور می‌کند. با این حال، یک موضوع مشترک بین تمام روش های تربیتی کودکان وجود دارد؛ که بیش از هر استراتژی خاص دیگر کمک کننده می باشد. و آن هم مشارکت والدین در تربیت کودک است. به این منظور که والدین هر روشی برای تربیت کودک در نظر می گیرند، باید باهم مشارکت داشته باشند؛ و تفاوتی قائل نشوند. اصول تربیت کودک باید بر اساس پایه های علمی باشد. تربیت کودک از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر والدین بدون دقت و آگاهی با کودکان خود رفتار کنند؛ نتیجه خوبی نخواهند گرفت. حتما در برنامه تربیتی خود از روانشناس و مشاورین کودک راهنمایی بگیرید. 

روش ها و اصول تربیت کودک چگونه است؟

همانطور که گفته شد اصول تربیت کودک از اهمیت بالایی برخوردار است. و والدین باید از روش های نوین تربیتی آگاهی داشته باشند. در ادامه، چند نکته اصلی و راهکار مهم برای تربیت کودکان را شرح داده ایم.

???? عزت نفس فرزندتان را تقویت کنید

یکی از اصول تربیت کودک، تقویت عزت نفس است. بچه ها خودشان را از چشم والدینشان می بینند. لحن صدای شما، زبان بدن و هر بیانی که دارید، کودکتان را به خود جذب می‌کند. بنابراین گفتار و کردار والدین است که بیش از هر چز دیگری بر رشد عزت نفس کودک تاثیر می گذارد.

???? تمجید از دستاوردهای کودک | اصول تربیت کودک

تمجید از دستاوردها، از دیگر اصول تربیت کودک است. هرچند که دستاوردهایشان کوچک و کم اهمیت به نظر برسد، اما تعریف و تمجید شما باعث اعتماد به نفسشان می‌شود. اگر به بچه ها اجازه دهید برخی از کارهایشان را به طور مستقل انجام دهند؛ و سپس از آن ها تعریف کنید، موجب شناخت توانایی و قدرتشان می‌شود. در مقابل، تحقیر نظرات و یا مقایسه نامطلوب یک کودک با دیگری، باعث می‌شود که آن بچه احساس بی ارزشی کند.

???? محدودیت تعیین کنید و با نظم و انضباط سازگار باشید

قوانین در هر خانه ای ضروری است. هدف این کار، کمک به کودکان در انتخاب رفتارهای قابل قبول و یادگیری خود کنترلی است. کودکان برای تبدیل شدن به فردی مسئولیت پذیر، به این محدودیت ها، نظم و انضباط نیاز دارند. برخی از قوانین رایج در اصول تربیت کودک عبارت است از.

???? تلویزیون تا زمانی که تکالیف مهم انجام نشده روشن نمی‌شود.

????کتک زدن و نام بردن الفاظ زشت ممنوع است.

???? استفاده از رایانه یا تلفن همراه برای مدت طولانی یا بعد از ساعت خاصی ممنوع است.

???? برای کودکتان وقت کافی بگذارید | اصول تربیت کودک

در اصول تربیت کودک باید به میزان وقت کافی برای بازی با کودک نیز دقت کنید. امروزه به دلیل شاغل بودن پدر و مادر، اغلب سخت است که خانواده برای یک وعده غذایی دور هم جمع شود. چه برسد به اینکه بخواهند زمان با کیفیتی در کنار هم بگذرانند. اما به طور حتم کودکان نیاز دارند تا با والدین خود وقت بگذارند. می‌توانید صبح ها 10 دقیقه زودتر از خواب بلند شوید و قبل از سرکار رفتن با کودک خود صبحانه بخورید. یا شب ها بعد از شام به گردش و پیاده روی بروید. اگر شما توجهی که کودکتان می‌خواهد را به او ندهید، اغلب این کودک دچار بدرفتاری و مشکلاتی می‌شود که در طولانی مدت اثرات آن را مشاهده خواهید کرد.

???? الگوی خوبی باشید

کودکان همیشه آینه رفتارهای شما هستند. بنابراین در اصول تربیت کودک باید به الگوی مناسبی بودن، دقت زیادی داشته باشید. کودکان با تماشای والدین خود چیزهای زیادی در مورد نحوه رفتار یاد می‌گیرند. قبل از اینکه جلوی کودکتان رفتاری ناخوشایند انجام دهیدِ به این فکر کنید که آیا می‌خواهید کودکتان این رفتار را داشته باشد؟ توجه داشته باشید که دائما توسط کودک خود تحت نظر هستید. بنابراین ویژگی هایی که می‌خواهید کودکتان یاد بگیرد را الگو کنید. مثل: احترام، صمیمیت، صداقت، بردباری و…

???? ارتباط را در اولویت قرار دهید | اصول تربیت کودک

در اصول تربیت کودک حتما باید ارتباط را در اولویت اول قرار دهید. شما تنها به عنوان یدک کشی نام والیدن؛ نمی‌توانید از کودک خود انتظار داشته باشید، کاری را انجام دهد. آن ها هم به اندازه بزرگسالان شایسته توضیح هستند. اگر برای توضیح وقت نگذارید، کودک در مورد تمام ارزش ها و انگیزه های شما شک می‌کند. والدینی که با کودک خود استدلال می‌کنند، به آن ها اجازه می‌دهند که بدون قضاوت درک کنند و یاد بگیرند.

???? انتظارات خود را روشن کنید

اگر مشکلی وجود دارد، آن را به زبان بیاورید. احساسات خود را بیان کنید و از کودک بخواهید تا با شما همکاری کند. اگر انتظاری دارید بگویید و در مقابل، باید پذیرای پیشنهاد و انتقاد کودک خود باشید. کودکانی که در تصمیم گیری ها شرکت می‌کنند، انگیزه بیشتری برای حل مشکل و اجرای تصمیمات خواهند داشت. بنابراین در اصول تربیت کودک حتما انتظارات و خواسته های خود را روشن کنید. 

???? برای رفتار مناسب کودک پاداش در نظر بگیرید

در اصول تربیت کودک، پاداش را فراموش نکنید. تمجید از فرزندتان در زمان هایی که رفتار درستی از خود نشان می‌دهند، می‌تواند مهم تر از تنبیه او در هنگام رفتار ناخوشایند باشد. به آن ها بگویید متوجه کار درستشان شده اید و هدیه ای کوچک در نظر بگیرید. این تشویق حتی می‌تواند کلامی نیز باشد. شما می‌توانید درست کردن غذای مورد علاقه، بردن به مکان مورد علاقه یا خرید اسباب بازی را به عنوان تشویقی در نظر بگیرید.

???? به آن ها بیاموزید که شکرگذار باشند | اصول تربیت کودک

آموزش دادن به فرزندتان که چگونه شکرگذار باشند و چگونه این قدردانی را ابراز کنند، یکی از اجزای اصلی اصول تربیت کودک است. برای مثال: اگر اسباب بازی مورد علاقه اش را برای او خریدید، به او یاد بدهید تا از شما تشکر کند. یا اگر غذایی برای او پختید، به او یاد دهید که بعد از اتمام غذا از شما تشکر کند. این کار باعث می‌شود که نه تنها با شما، بلکه نسبت به کسانی که به او محبت می‌کنند یا کاری برای او انجام می‌دهند؛ قدردان باشد.

???? ثبات و استمرار داشته باشید

ثبات و استمرار از اصول تربیت کودک است. زمانی که قوانینی را در خانه شرح می‌دهید، هرگز نباید او را تغییر دهید. اغلب والدین برای برقراری آرامش در خانه و یا اتمام گریه فرزندان؛ قوانینی که خود تعیین کرده اند را زیر پا می‌گذارند. اما این رفتار کودک را تربیت می‌کند که در مقابل قوانین رعایت نکند. 

???? خط قرمز مشخص کنید

برای اصول تربیت کودک باید خط قرمز را در نظر بگیرید. حتما به خاطر داشته باشید که کودک نیاز به آموزش دارد تا متوجه شود که چه کاری اشتباه است و چه کاری درست. به همین دلیل شما به عنوان والدین باید به کودکان خود آموزش دهید که چه کارهایی پذیرفتنی و چه کارهایی غیر قابل قبول می‌باشد. 

???? هشدار را فراموش نکنید

در اصول تربیت کودک هرگز هشدار را فراموش نکنید. هشدار به طور کلی دو نوع است. در هشدار اول باید برنامه بعدی روزانه را به کودک اطلاع دهید. مثلا به او بگویید که نیم ساعت دیگه وقت خوابیدن است. در هشدار دوم نیز رفتار های نامناسب را به کودک گوشزد کنید. در واقع با هشدارها به کودک اطلاع خواهید داد که چه کاری نیازمند اصلاح است. 

???? آرامش را برای کودک فراهم کنید

کودک برای رشد نیازمند آرامش است. والدین نیز باید در اصول تربیت کودک آرامش را لحاظ کنند. به همین دلیل لازم است که محبت و علاقه خود را به کودک ابراز کنید. برای این کار حتما باید کودک را در آغوش بگیرید. و برای آرام کردن او تائید کلامی و غیر کلامی داشته باشید. 

???? کودک را کتک نزنید | اصول تربیت کودک

در اصول تربیت کودک، کتک جایگاهی ندارد. هر چقدر هم رفتار کودک بد و زشت باشد؛ نباید او را کتک بزنید. کودکان با کتک خوردن از والیدن می‌ترسند و دیگر آن ها را تکیه گاه خود تلقی نمی‌کنند. و کودک به شیوه ای رشد می‌کند که همه چیز را از والیدن پنهان می‌کند. 

کلام آخر

اصول تربیت کودک نیازمند روش علمی است. روانشناسان در این حیطه تحقیقات و آزمایش های مختلفی را انجام داده اند تا به نتیجه مناسبی از تربیت کودکان برسند. برای تربیت کودکان حتما از روانشناس و مشاورین راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اصول تربیت کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

از چه سنی باید به فکر اصول تربیت کودک باشیم؟

برای تربیت کودک نیازی نیست از سن خاصی شروع کنید. شما از بدو تولد کودک، لازم است تمام مواردی که مرتبط با سن و فهم او است به کودک بیاموزید.

چگونه کودک خود را تربیت کنیم؟

به یاد داشته باشید که کودکان از شما الگو می‌گیرند. بنابراین اگر به کودک چیزی بیاموزید اما خودتان به آن عمل نکنید، مطمئنا کودکتان هم به آن عمل نخواهد کرد. از طرفی هر کودک در شرایط خاص و سن مشخص، نیاز دارد تا به شیوه متنوعی تربیت شود. 

تنبیه و پاداش چه نقشی در تربیت کودکان دارند؟

تنبیه و پاداش یکی از مهم ترین مواردی هستند که باید در تربیت کودک خود رعایت کنید. به خصوص پاداش از اولویت بیشتری برخوردار است. زیرا کودکان علاقه بیشتری به انجام کارهای خوب و دریافت پاداش از خود نشان می‌دهند. تا اینکه شما به خاطر کار نامناسب کودک آن ها را تنبیه کنید.



:: برچسب‌ها: اصول تربیت کودک | 14 روش تربیت کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

والدین سهل گیر به والدینی گفته می‌شود که به فرزندان خود بسیار آسان می‌گیرند. این والدین باب میل فرزندان هستند؛ و تقریبا همه افراد علاقه دارند که در زندگی چنین والدینی را داشته باشند. اما اطلاعی ندارند که این شیوه تربیتی چه عواقب و پیامدهایی را برای خود فرد به همراه دارد. در این شیوه تربیتی والدین اعتقاد دارند که فرزندان باید آزادانه زندگی کنند و هر کاری که علاقه داشته باشند را انجام دهند. آنها با تنبیه کودک مخالف هستند و آنها را غرق در محبت خود می‌کنند.

کودکانی که با این سبک فرزند پروری رشد می‌کنند؛ به هیچ قانون و هدفی پایبند نیستند. اما اگر به خواسته های آنها پاسخ مناسبی داده نشود؛ با جیغ، داد و فریاد اعتراض خود را نشان می‌دهند. به طور کلی این والدین به عنوان فرزندان پر توقع و سرکش شناخته می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از روانشناس کودک راهنمایی بگیرید. 

منبع: والدین سهل گیر | 8 خصوصیات والدین سهل گیر

والدین سهل گیر

به طور کلی 4 سبک فرزند پروری داریم که 3 نوع ناسالم و یک نوع سالم است. والدین سهل گیر در سبک فرزند پروری ناسالم قرار دارند. حالا منظور از سبک فرزند پروری ناسالم والدین سهل گیر چیست؟ والدین سهل گیر تمایل دارند که رفتار سرشار از محبت و علاقه داشته باشند.

این والدین از فرزندان خود انتظار رفتارها بالغانه ندارند و مانند یک دوست رفتار می‌کنند. اعتقادی به تنبیه ندارند و همیشه طبق خواسته فرزندان خود رفتار می‌کنند. افرادی که با سبک فرزند پروی سهل گیرانه رشد کرده اند؛ هیچ قوانین مشخصی ندارند و بسیار پرتوقع هستند. این شیوه تربیتی آسیب های زیادی را به فرزندان وارد می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویژگی والدین سهل گیر و خصوصیات افراد با این سبک تربیتی صحبت کرده ایم.

ویژگی والدین سهل گیر

والدین سهل گیر ویژگی هایی دارند که در این بخش مقاله راجع به آن توضیح داده ایم.

???? به ندرت برای رفتارهای نامناسب فرزندان، تنبیه در نظر می‌گیرند.

???? برنامه ریزی، ساختار و اصول کمی ارائه می‌دهند.

????بیشتر شبیه به یک دوست هستند تا والدین.

???? از رشوه دادن مانند اسباب بازی، هدایا و غذا به عنوان وسیله برای وادار کردن کودک به رفتار استفاده می‌کنند.

???? قوانین و معیارهای رفتاری کمی تعیین می‌کنند. و هر قواعدی که دارند؛ با موقعیت های واقعی گاهی ناسازگار است.

????بر آزادی فرزندان به جای مسئولیت پذیری تاکید می‌کنند.

???? نظر فرزندان خود را در مورد تصمیمات مهم می‌پرسند.

???? معمولا نسبت به فرزندان خود بسیار مراقب و با محبت هستند.

????از فرزندان خود توقعی ندارند.

???? فرزندان خود را کنترل نمی‌کنند.

???? در کارهای خانه هیچ نظم و ترتیبی وجود ندارد.

????استقلال ندارند.

???? بیش از حد دموکراتند و اجازه می‌دهند فرزندان هر کاری را که می‌خواهند؛ انجام دهند.

???? فرزندانشان را به حال خود رها می‌کنند.

????در خانه آنها آزادی کامل حاکم است.

???? والدین از فرزندان خود انتظار رفتار معقول و متناسب با سن ندارند.

???? والدین در نظم و ترتیب یا تنبیه و تشویق جدی نیستند.

خصوصیات فرزندان با والدین سهل گیر

افرادی که با شیوه تربیتی والدین سهل گیر رشد کرده اند، خصوصیات و ویژگی های دارند. که نشات گرفته از رفتار والدین با آنها می‌باشد. این بخش مقاله را به خصوصیات فرزندان با والدین سهل گیر اختصاص داده ایم.

???? هوش هیجانی پایین دارند

افرادی که با شیوه تربیتی والدین سهل گیر رشد کرده اند، هوش هیجانی پایینی دارند. هوش هیجانی به منظور درک و کنترل هیجانات و احساسات است. هوش هیجانی باعث می‌شود تا فرزندان بتوانند با یکدیگر همدلی کنند و به خود انگیزه بدهند. با هوش هیجانی پایین افراد برای رسیدن به اهداف سخت تلاش نمی‌کنند و رفتارهای تکانشی و ناگهانی دارند. هوش هیجانی بالا بسیار در در موفقیت، کار و تحصیل کاربرد دارد.

???? مهارت های اجتماعی ضعیف

مهارت های اجتماعی ضعیف یکی از خصوصیات افراد با سبک تربیتی والدین سهل گیر است. این افراد از مهارت های اجتماعی کمی برخوردار هستند. همیشه خواسته های خود را مقدم می‌شمارند و در همدلی با دیگران بسیار ضعیف هستند. اگر شرایط بر خلاف میل آنها پیش بروند؛ توانایی کنترل و مدیریت هیجانات خود را ندارند. حتی دوستان زیادی ندارند و روابط خوبی با همسالان نخواهند داشت.

???? پرخاشگری

از دیگر ویژگی های سبک تربیتی والدین سهل گیر، پرخاشگری فرزندان است. به دلیل اینکه این فرزندان کنترل هیجانی ندارند، نحوه برخورد با مشکلات را نمی‌دانند؛ و به همین دلیل با هر چالشی به صورت پرخاشگرایانه رفتار می‌کنند. این فرزندان در محیط خانه، شرایط اجتماعی و مدرسه بسیار سرکشی می‌کنند. حتی مشکلات اجتماعی عدم رعایت قوانین گریبان گیر این افراد می‌شود.

???? اعتماد به نفس پایین

اعتماد به نفس پایین از دیگر خصوصیات افراد با سبک تربیتی والدین سهل گیر است. این افراد رفتار درست با مشکلات و اجتماع را ندارند. و به همین دلیل بخاطر عدم توانایی در برقراری ارتباط و حل مشکل؛ از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند. و در نهایت دچار سرخوردگی می‌شوند. این افراد زود تسلیم می‌شوند و اشتباهات خود را توجیه می‌کنند. یا اینکه به گردن دیگران می‌اندازند. والدین باید برای افزایش اعتماد به نفس این افراد حتما به دنبال راه چاره باشند.

???? پیشرفت تحصیلی کم

یکی از خصوصیات و پیامدهای سبک تربیتی والدین سهل گیر، پیشرفت کم در حوزه تحصیلی است. به دلیل اینکه والدین از این افراد انتظاری نداشته اند؛ این فرزندان نحوه تلاش و کوشش را نمی‌دانند. به همین دلیل با افت تحصیلی مواجهه می‌شوند.

???? خود برتر بینی

خود برتر بینی از دیگر خصوصیات تربیتی افراد با والدین سهل گیر است. این والدین به دلیل اینکه همیشه فرزندان خود را برتر دانسته اند و به آنها گفته اند که در اولویت هستید؛ خودشان را برتر از دیگران می‌دانند.

???? انتقاد پذیری

از دیگر خصوصیات افراد با سبک تربیتی والدین سهل گیر، انتقاد پذیری است. این افراد انتقاد از سوی دیگران را نمی‌پذیرند و خودشان را برتر از دیگران می‌دانند. اگر اشتباهی از آنها سر بزند نمی‌پذیرند و گردن دیگران می‌اندازند. و به دلیل اینکه انتقاد پذیر نیستند، رشد فردی نیز نخواهند داشت.

???? عدم همدلی

افرادی که باوالدین سهل گیر رشد کرده اند، همدلی را آموزش ندیده اند. این افراد درکی از دنیای اطراف ندارند. و همین عدم درک و همدلی باعث کاهش ارتباطات و ضعف در مهارت های اجتماعی است.

روش های بهبود نحوه فرزند پروری والدین سهل گیر

به دلیل اینکه فرزندان تربیت شده با والدین سهل گیر، مشکلات و عواقب زیادی را در زندگی تجربه خواهند کرد، بهتر است که برای بهبود شیوه فرزند پروری تلاش کنیم. در این بخش مقاله راجع به روش های بهبود نحوه فرزند پروری والدین سهل گیر توضیح داده ایم.

???? سعی کنیم از روش های صحیح و مناسب برای تنبیه و تشویق استفاده کنید. تا فرزندان بین درست و نادرست تفاوت را متوجه شوند.

???? شنونده خوبی برای فرزندان خود باشید. اگر فرزند مشکلی را مطرح می‌کند؛ با او همدلی کنیم و به صحبت هایش به خوبی گوش دهیم.

???? در خانه قوانین مشخص کنید و به آنها نحوه اجرای این قوانین را توضیح دهید.

???? در رابطه با مشکلاتی که با فرزند دارید، صحبت کنید. و دلایل آنها را بپرسید.

???? در بحث و نظر سنجی های خانوادگی با یکدیگر شرکت کنید.

???? زمانی را برای تعامل درست و مثبت به فرزندان بدهیم. و سعی کنیم که رابطه صمیمی و با اقتداری برای فرزندان داشته باشیم.

کلام آخر

برای تربیت کودک والدین باید از روش های مناسبی استفاده کنند. شیوه تربیتی سالم را استفاده کنند تا کودک در تمامی زمینه ها پیشرفت کند. اما والدین سهل گیر به دلیل شیوه تربیتی ناسالمی که دارند، هرگز نمی‌توانند فرزندان خوبی را تربیت کنند. به همین دلیل باید این شیوه تربیتی را تغییر دهند. برای تغییر حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه والدین سهل گیر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: والدین سهل گیر | 8 خصوصیات والدین سهل گیر ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تست خیانت یکی از موضوعات اضطراب آور همه زوج ها است. خیانت به دلایل مختلفی رخ می‌دهد و عوامل مختلفی بر آن موثر هستند. برخی از افراد نسبت به این موضوع، بسیار حساس شده و شرایط زندگی مشترک را برای خود و همسرشان سخت می‌کنند. یکی از ملزومات رابطه زناشویی اعتماد است و بدون آن افراد دچار مشکلات زیادی خواهند شد. با اینکه دقت به رفتارهای همسر و توجه به او لازم است؛ اما اینکه مدام او را زیر نظر گرفته و یا او را محدود کنیم، خود منجر به دوری و حتی خیانت خواهد شد. این نوع تست نیز، از موضوعاتی که هنوز نتایج آن قابل استناد و استفاده نیست. 

منبع: تست خیانت با چند روش ساده و علمی

تست خیانت

جالب است بدانید که هیچ گونه آزمونی در غالب تست خیانت، در روانشناسی و حتی علوم دیگر وجود ندارد. از آنجایی که این موضوع بسیار حساس است و همه آزمون ها دارای درصدی خطا هستند؛ نمی‌توان برای خیانت افراد از آزمایش و خطا استفاده کرد. همچنین رفتارها و روابط انسانی، به قدری پیچیده است که در مورد هیچ چیزی نمی‌توان با قطعیت نظر داد. از بین بردن زندگی زناشویی با یک تست به هیچ عنوان کار عقلانی نبوده و جز پشیمانی نتیجه ای نخواهد داشت.

چگونگی تست خیانت همسر

پیشنهاد می‌کنیم، افراد به جای استفاده از تست خیانت و روش های غیرمنطقی، به رفتارهای همسر خود دقت کرده و یا با او به طور مستقیم در این مورد صحبت کنند. شاید تمام رفتارهای همسر، درست به نظر برسد اما تست خیانت او مثبت شود. در این شرایط تنها فردی که باید در این مورد تصمیم بگیرد؛ خود شخصی است که در این مورد کنکاش کرده است. برخی از رفتارهایی که باید در نظر بگیرید؛ شامل موارد زیر می‌شوند. 

⭕میزان ابراز علاقه

یکی از نشانه های خیانت همسر، کم شدن میزان ابراز علاقه و اهمیت دادن است.در واقع می‌توانید از این موضوع به عنوان تست خیانت استفاده کنید و احساسات او را نسبت به خود بسنجید. افرادی که در حال خیانت به همسر خود هستند؛ معمولا دوگونه رفتار می‌کند. یا سعی می‌کنن بیشتر از قبل به همسر خود ابراز احساسات کنند تا او متوجه چیزی نشود و یا علاقه آنها فروکش می‌کند. سرد شدن و بی علاقگی زوجین نسبت به یکدیگر علامت هشداردهنده ای برای خیانت است.

⭕ تست خیانت | وقت گذرانی با یکدیگر

زوجین باید مدت زمانی را به یکدیگر اختصاص داده و با یکدیگر وقت بگذرانند. اگر همسر شما مدتی است که زمان کافی برای شما ندارد و یا از زیر بار تفریحات مشترک در می‌رود؛ بهتر است به تست خیانت فکر کنید. احتمالا او به بهانه های مختلف از خانه خارج شده و بیشتر از قبل تمایل دارد که تنها باشد. حتی در خانه نیز با شما صحبت نمی‌کند و یا به سردی پاسخ می‌دهد. زمان گذاشتن برای خانواده، از وظایف زوجین محسوب می‌شود و همین امر موجب افزایش صمیمیت نیز خواهد شد.

⭕کیفیت رابطه جنسی

یکی از اصلی ترین مولفه های تست خیانت، کیفیت رابطه جنسی زوجین و میل جنسی آنها نسبت به یکدیگر است. امروزه مشکلات جنسی، یکی از اصلی ترین دلایل جدایی و طلاق است. به همین دلیل این موضوع در مورد خیانت نیز نقش خواهد داشت. بسیاری از زوجین با گذشت مدتی از زمان رابطه، دیگر به این موضوع اهمیت نداده و یا آن را به طور کلی نادیده می‌گیرند. اگر همسر شما به طور ناگهانی دیگر تمایلی به برقراری رابطه جنسی با شما ندارد؛ بهتر است این نشانه را جدی گرفته و دلیل آن را شناسایی کنید.

⭕ تست خیانت | تغییر ناگهانی رفتار

شاید شما هم از تغییر رفتار همسر خود به صورت ناگهانی، دچار تعجب شده اید. حتی گاهی با وجود خوب بودن اوضاع و عدم وجود مشکل خاصی، او رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دهد. برای مثال بهانه گیری نسبت به موضوعات بی اهمیت و یا بزرگ جلوه دادن تفاوت های کوچک و رفتارهایی از این قبیل. این مورد می‌تواند تست خیانت قابل اعتمادی باشد. اگر افراد نتوانند هیچ توجیه مناسبی برای رفتارهای همسر خود پیدا کنند. طبیعی است که آنها دلایل مختلفی برای این موضوع بیاورند. اما باید با دید بازتری نسبت به این موضوع برخورد کرد.

⭕تست خیانت با توجه به ویژگی های شخصیتی

توجه داشته باشید که برخی از اوقات وجود مشکلات شخصیتی و یا بیماری های روان سبب بروز تعارضات مختلف می‌شود. بر اساس تحقیقات اخیر، افرادی که به این مشکلات دچار هستند؛ بیشتر احتمال دارد که به همسر خود خیانت کنند. تست خیانت در چنین شرایطی، تقریبا بی نتیجه خواهد بود. چرا که شما از نتایج آن و رفتارهای همسر خود، سردرگم می‌شوید. برای مثال فردی که دچار اختلال افسردگی است؛ میل جنسی را خود را تا حد زیادی از دست می‌دهد. اما شاید همسر خود را دوست داشته و به او خیانت نمی‌کند. اما رفتارهای او، این را نشان نمی‌دهد.

⭕اختلافات و دعواهای مداوم

با وجود خیانت همسر، بروز مشاجرات و اختلافات، بیشتر از همیشه خواهند شد. در همه روابط زناشویی مشکلاتی وجود دارند که نمی‌توان به کمک تست خیانت، آنها را توجیه کرد. فردی که در حال خیانت است؛ معمولا تحریک پذیر شده و همه چیز را تبدیل به بحران می‌کند. در واقع او یک چالش بزرگ را شکل می‌دهد و برای برطرف کردنش، هیچ تلاشی نمی‌کند. همسر باید این تله را شناسایی کرده و درگیر آن نشود.

نحوه برخورد با خیانت

مثبت شدن تست خیانت، یکی از بزرگ ترین ترس های زوجین است. افراد معمولا به عشق و علاقه رابطه خود را شروع کرده و اتمام این موضوع، برایشان سخت خواهد بود. اما حتی در صورت بروز این مشکل، می‌توان با استفاده از راهکارهایی، شرایط را بهبود بخشید و به زندگی مشترک ادامه داد. 

✅صحبت کردن با همسر

در قدم اول این موضوع را باهمسر خود مطرح کرده و دلیل آن را جویا شوید. حتی اگر بعد از تست خیانت، قصد جدایی از او را هم دارید؛ بازهم باید در مورد مشکلات با او حرف بزنید. توضیحات او را شنیده؛ بر این اساس برای زندگی مشترک خود تصمیم بگیرید. قطعا در میان گذاشتن این موضوع با همسر سخت خواهد بود. اما بهترین روش برای برخورد با این مشکل، در ابتدا همین است. اگر قادر به اینکار نیستید؛ از یک زوج درمانگر کمک بگیرید. 

✅کمک گرفتن از مشاور

یک روانشناس می‌تواند به شما در مورد عواقب استفاده از تست خیانت، هشدار داده و شما را از اینکار منع کند. اما اگر بعد از استفاده از این روش ها به مشاور مراجعه کنید؛ بازهم می‌توان جلوی بروز مشکلات بیشتری را گرفت. زوج درمانگر جنبه های دیگری از زندگی مشترک را به شما نشان خواهد داد. همچنین با آموزش تکنیک و مهارت هایی سبب بالابردن کیفیت رابطه شما در زمینه های مختلف می‌شود.

سخن پایانی

اگر به انجام تست خیانت و یا استفاده از راه هایی برای اطلاع از خیانت همسر خود هستید؛ باید بگوییم، این روش ها نه تنها نگرانی شما را از بین نبرده بلکه شما را دچار وسواس فکری در زمینه های مختلف خواهد کرد. باید در این زمینه به صورت احساسی تصمیم نگرفته و به نکات زیادی توجه داشته باشید. فراموش نکنید که اگر مورد خیانت قرار گرفتید؛ شما قربانی نیستید. احتمالا شما نیز در شرایطی کوتاهی کرده اید. به همین دلیل تصمیم گیری و قضاوت در این مورد تنها به عهده خود زوجین است و در این زمینه می‌توانند از یک روانشناس نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: تست خیانت با چند روش ساده و علمی ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

دوست پسر خسیس یک از چالش های رابطه محسوب می‌شود. همیشه در ابتدای رابطه، شناخت پیدا کردن از یکدیگر یکی از اقدامات لازم است. همچنین درون یک رابطه عاطفی انجام یک سری از رفتارها ضروری است. افراد باید در رابطه وقت و انرژی بگذارند و حتی گاهی هزینه بپردازند. این از وظایف دو طرف است و خساست هرکدام از آنها در هر یک از این موضوعات، سبب بروز تعارضاتی خواهد شد. اینکار باعث القای حس بی ارزشی و بی اهمیتی از طرف دوست پسر می‌شود که برای دختر ناراحت کننده خواهد بود. در این مقاله از جوانب مختلف این موضوع را بررسی می‌کنیم. 

منبع: دوست پسر خسیس و نحوه برخورد با پسری که خرج نمی کنه

دوست پسر خسیس

طبیعی است که افراد تمایل داشته باشند تا برای فردی که به آن علاقه دارند؛ وقت بگذارند و یا هزینه کنند. گاهی افراد در این مورد زیاده روی و افراط کرده و از طرف مقابل هم همین توقع را دارند. اما به دلیل شرایط اقتصادی و یا حتی از لحاظ اخلاقی، نباید به افراد از لحاظ مالی فشار آورد. دوست پسر خسیس، نه تنها باعث رنجش طرف مقابل می‌شود؛ بلکه در مواردی باعث آسیب به خود نیز خواهد شد. دختر، می‌تواند علت این موضوع را شناسایی کرده و در این باره اقداماتی انجام دهد. برای جلوگیری بروز خیانت دوست پسر کلیک کنید.

چرایی خسیس بودن دوست پسر

چرایی پدیدایی دوست پسر خسیس، به عوامل مختلفی بستگی دارد. افراد با دانستن این دلایل، شاید بتوانند برخورد موثرتری در این زمینه داشته باشند. به طور کلی برخی از دلایل بروز خساست در افراد می‌شود؛ شامل موارد زیر می‌شوند. .

????وضعیت مالی ضعیف و نداشتن مدیریت مالی

????کار و تلاش زیاد برای به دست آوردن پول

????تقلید از والدین

????ابتلا به برخی از اختلالات روانی مثل وسواس فکری عملی

نشانه های رفتاری دوست پسر خسیس

احتمالا در همان روزهای ابتدایی رابطه با بروز برخی از نشانه ها، متوجه رفتارهای دوست پسر خسیس، خواهید شد. نشانه های خساست، مشهود هستند و به راحتی می‌توان متوجه آنها شد. طبیعی است که فرد سعی در پنهان کردن این ویژگی خود داشته باشد. اما به طور کلی در شرایط زیادی از زیربار خرج کردن؛ در خواهد رفت. 

????برای بیرون رفتن پیش قدم نمی‌شود

دوست پسر خسیس، معمولا پیشنهادی برای بیرون رفتن و وقت گذراندن با یکدیگر نمی‌دهد. او همه چیز را از جنبه مالی آن نگاه می‌کند و به نظر او بیرون رفتن، هزینه ای الکلی است. حتی در مواردی تفریحاتی را توصیه می‌کند که هیچ هزینه ای برایش ندارد. برای مثال پیاده روی در پارک و یا رفتن به موزه ها و گالری های رایگان. او از شما انتظار دارد که بخشی از هزینه های را به عهده گرفته و یا سهم خود را پرداخت کنید.

????فراموش کردن کارت های بانکی به صورت مداوم

احتمالا دوست پسر خسیس، در اکثر موقعیت ها، کیف پول خود را فراموش کرده و یا پول کافی همراه ندارد. در واقع این بهانه ای است برای اینکه مخالفت خود را با بیرون رفتن و یا خرج کردن، نشان دهد. برای همه افراد پیش خواهد آمد که کارت های بانکی خود را فراموش کنند و موجودی کافی نداشته باشند. اما برای چنین فردی، این اتفاق بیشتر از حد معمول رخ می‌دهد و طبیعی نیست.

????صحبت کردن در مورد مسائل مالی

چنین فردی همواره در حال صحبت کردن در مورد مسائل مالی است. برای مثال اگر شما لباس جدیدی بپوشید؛ اولین سوال او، در مورد قیمت آن خواهد بود. دوست پسر خسیس، به هیچ چیز به اندازه پول اهمیت نمی‌دهد. به همین دلیل است که همواره در حال حساب و کتاب است. پرسیدن سوال هایی در زمینه مالی، رفتار صحیحی در رابطه نیست و جزو حریم خصوصی افراد محسوب می‌شود.

????هدیه نمی‌خرد

معمولا در روابط، افراد به مناسبت های مختلف و حتی بدون مناسبت خاصی، برای یکدیگر، هدیه می‌خرند. اینکار روشی برای ابراز علاقه است. اما دوست پسر خسیس، حتی در مورد محبت کردن نیز خساست نشان داده؛ و نه تنها هده ای نمی‌خرد، بلکه به صورت کلامی هم ابراز احساسات نخواهد کرد. همیشه هدیه خریدن به معنای، هزینه های گزاف و غیرضروری نیست؛ بلکه گاهی با هدیه های کوچک هم می‌توان افراد را خوشحال کرد. اما فرد خسیس اینگونه فکر نمی‌کند.

????اهمیت ندادن به ظاهر

دوست پسر خسیس، نه تنها برای شما هیچ هزینه ای نمی‌کند؛ بلکه حتی نمی‌تواند برای خود نیز خرج کند. برای مثال او همیشه یک دست لباس می‌پوشد و یا به آرایشگاه نمی‌رود. قطعا این رفتارها بعد از مدتی، سبب دوری و دلسردی افراد خواهد شد. اهمیت دادن به ظاهر در رابطه، یکی از جنبه های رعایت ادب و احترام است؛ که چنین افرادی، هیچ اهمیتی به آن نمی‌دهند.

????عدم استقلال مالی

برخی از افراد با اینکه خود دارای شغل و درآمد هستند؛ اما بازهم برای مسائل مالی به خانواده خود وابسته اند. همین موضوع باعث می‌شود تا در هزینه کردن، خساست به خرج دهند. دوست پسر خسیس، هیچ استقلال مالی از خود نداشته؛ و هوش اقتصادی نیز ندارد. مدیریت مسائل مالی، قطعا به معنی خساست نیست. اما برخی این دو را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند.

نحوه برخورد با دوست پسر خسیس

دختران معمولا در برخورد با دوست پسر خسیس خود دچار سردرگمی می‌شوند. از طرفی شاید به جدایی فکر کنند؛ اما باید احساسات خود را نیز در نظر بگیرند. قطعا نحوه رفتار با چنین افرادی، دارای اصولی است که با رعایت کردن آنها، شاید بتوان اوضاع را بهبود بخشید.

????صحبت کردن به صورت مستقیم

در قدم اول، باید به صورت مستقیم، با دوست پسر خسیس صحبت کنید. ناراحتی و نگرانی خود را ابراز کرده و از او نیز دلیل رفتارهایش را جویا شوید. از سرزنش و یا انتقاد کردن بپرهیزید. در واقع این گفتگو باید دو طرفه بوده و به او نیز اجازه صحبت کردن بدهید. بهتر است در تنهایی اینکار را انجام داده و این موضوع را در جمع مطرح نکنید.

????کمک گرفتن از مشاور

اگر صحبت های شما هیچ تاثیری در رفتارهای دوست پسر خسیس نداشت؛ بهتر است در این شرایط از یک روانشناس زوج کمک بگیرید. احتمالا او حتی در مورد مراجعه به مشاور نیز، مقاومت خواهد کرد. چرا که برای او هزینه بر است. اما باید شرایط را برای او توضیح داده و از او بخواهید برای ادامه رابطه تلاش کند. حتی مراجعه هریک از شما، به تنهایی نیز در روند رابطه موثر خواهد بود.

????پذیرفتن شرایط رابطه

به هر حال شما نمی‌توانید یک فرد را به طور کلی تغییر دهید. در این حالت چاره ای به جز پذیرفتن شرایط، باقی نمی‌ماند. حتی اجبار و فشارآوردن در مورد تغییر ویژگی های اخلاقی یا حتی شرایط، می‌تواند اوضاع را بدتر کند. به همین دلیل اگر به دوست پسر خسیس خود علاقه دارید؛ باید این خصوصیت او را نیز پذیرفته و این شرایط را مدیریت کنید.

پیامد های داشتن دوست پسر خسیس

فراموش نکنید که ماندن در چنین رابطه ای و معاشرت با دوست پسر خسیس برای طولانی مدت، پیامدهایی برای شما ایجاد خواهد کرد. بهتر است با در نظر گرفتن این نکات به ادامه و حفظ رابطه فکر کنید. برخی از مشکلاتی که اینگونه روابط خواهند داشت؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

????لذت نبردن از رابطه

????دور شدن دختر و پسر از هم

????تاثیر پذیری دختر از پسر

سخن پایانی

فراموش نکنید که در بیشتر موارد احساس شما به یک دوست پسر خسیس، دلبستگی ناایمن است و سالم نیست. چرا که خساست بر دیگر جنبه های شخصیت وی نیز تاثیر خواهد گذاشت. بهتر است به صورت کلی تر به این موضوع نگاه کرده و آینده را نیز در نظر بگیرید. در نهایت تصمیم گیری نهایی در مورد رابطه به عهده شما است. اما می‌توانید در این زمینه از یک روانشناس نیز کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوست پسر خسیس می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

منبع: دوست پسر خسیس و نحوه برخورد با پسری که خرج نمی کنه



:: برچسب‌ها: دوست پسر خسیس و نحوه برخورد با پسری که خرج نمی کنه ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

سبک های فرزند پروری به 4 دسته تقسیم می‌شود. سبک سهل گیرانه، مقتدرانه، مستبدانه و بی اعتنا از سبک های فرزند پروری هستند. شیوه تربیتی والدین بر همه چیز کودک تاثیر می‌گذارد. زیرا نحوه تعامل والد با فرزند می‌تواند تا پایان عمر بر زندگی او اثر بگذارد. تقریبا شیوه تربیتی و سبک های فرزند پروری خانواده ها با یکدیگر متفاوت است. برخی از والدین به شدت به فرزندان خود سخت می‌گیرند، اما عده ای دیگر اجازه هر کاری به فرزند خود می‌دهند. اما به طور کلی از این 4 سبک فرزند پروری، 3 سبک نا سالم اما یک سبک سالم است. در این مقاله راجع به شیوه های فرزند پروری به طور کامل توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از روانشناس راهنمایی بگیرید.

منبع: سبک های فرزند پروری | 4 سبک اصلی فرزند پروری

سبک های فرزند پروری 

اولین بار شخصی به نام بامیرمند سبک های فرزند پروری را به 4 نوع تقسیم کرد. که این سبک ها عبارتند از سبک مقتدرانه، سبک سهل گیرانه، سبک مستبدانه و سبک بی اعتنا. از این سبک ها 3 نوع آن نا سالم و یک نوع سالم داریم. هر خانواده ای نیز یکی از این سبک‌های فرزندپروری را برای تربیت فرزندان خود انتخاب می‌کند. و از نظر هر پدر و مادری، شیوه تربیتی آنها مناسب ترین است.

اما قبل از اینکه شیوه و سبک های فرزند پروری خود را پیاده کنید، از روانشناس و مشاورین کودک راهنمایی بگیرید. از آنها بخواهید که شیوه مناسب تربیت کودک را به شما آموزش دهند تا روش مناسبی را در تربیت فرزندان خود استفاده کنید. در این مقاله هر 4 نوع سبک‌های فرزندپروری را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

سبک های فرزند پروری مقتدرانه 

یکی از سبک های فرزند پروری، مقتدرانه است. که بهترین نوع و شیوه تربیتی کودکان می‌باشد. در این سبک فرزند پروری احترام متقابل وجود دارد و اعضای خانواده برای هم ارزش قائل هستند. در این سبک والدین انرژی بسیار زیادی را برای تربیت فرزندان خود صرف می‌کنند و اصولا سیستم پاداش و تشویق برقرار است. این والدین پر محبت، سخت گیر هستند؛ اما در رفتار خود تعادل دارند. همیشه کودکانی که با این شیوه تربیتی رشد کرده اند؛ کودکان سالم تری دارند. و به شیوه بهتری با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. به شیوه کلی تری بخواهیم بگوییم؛ سبک های فرزند پروری به شیوه مقتدرانه به روش زیر است.

???? احترام متقابل

???? جایگاه اجتماعی بهتر کودک در آینده

????ارتباط عاطفی مناسب بین والدین و فرزندان

???? حمایت مناسب و کافی از فرزندان

سبک‌های فرزند پروری مستبدانه

یکی از سبک های فرزند پروری، مستبدانه است. در این سبک والدین بیشتر بر نظم و انظباط کودکان خود تمرکز دارند. و همیشه به شیوه ای رفتار می‌کنند که کودک باید در همه شرایط از آنها اطاعت کند. در این سبک فرزندان مفهومی به نام آزادی، احترام و برابری را هرگز تجربه نخواهند کرد. و هیچ یک از این رفتارها را آموزش نمی‌بینند. تنها رفتار تحکم آمیز، اطاعت از والدین و زور گویی به اشخاص پایین تر را آموزش می‌بینند. والدین توجه کمتری به احساسات کودک دارند و برای این کودکان محدودیت زیادی را تعیین می‌کنند. ویژگی های سبک فرزند پروری مستبدانه عبارت است از.

???? دستورات زیاد

???? حمایت کم از فرزندان

????محبت کم

???? کنترل زیاد

???? تنبیه کودک

سبک های فرزند پروری بی اعتنا 

یکی از سبک های فرزند پروری، بی اعتنا است. در این شرایط والدین ارتباط کمی با فرزندان دارند. و توجه خیلی کمی بر تربیت فرزندان دارند. زمان بسیار کمی بر تربیت فرزندان می‌گذارند. و نسبت به علایق و رفتار کودک اطلاعی ندارند. در این سبک تربیتی فرزندان رشد خوبی ندارند و در زندگی با خلا های مختلفی روبرو می‌شوند. ویژگی های سبک بی اعتنا عبارت است از.

???? کمبود محبت در فرزندان

???? داشتن انتظارات محدود از فرزندان

????نداشتن روش تربیتی مشخص و مناسب برای فرزندان

???? روابط عاطفی ضعیف بین فرزندان و والدین

سبک‌های فرزند پروری سهل گیرانه

سهل گیرانه یکی از سبک های فرزند پروری است. در این شیوه تربیتی والدین کودکان خود را به حال خود رها می‌کنند و کودکان اجازه دارند که هر کاری را انجام دهند. حتی والدین نسبت به تربیت کودک اصلا احساس مسئولیت نمی‌کنند. معمولا در چنین خانواده هایی هرج و مرج زیادی وجود دارد. زیرا فزندان هیچ محدودیتی را تجربه نمی‌کنند. در چنین خانواده هایی؛ والدین همه خواسته های کودک را بدون چون و چرا می‌پذیرد. به صورت کلی شیوه سهل گیرانه عبارت است از.

???? آزادی بیش از اندازه

???? مشخص نکردن حد و مرز برای فرزند

????در این خانواده ها اغلب فرزندان تصمیم گیری می‌کنند. 

???? روابط بین فرزند و والدین گرم و صمیمی است.

کلام آخر

در این مقاله با سبک های فرزند پروری والدین آشنا شده اید. همانطور که گفته شد، سبک فرزند پروری مقتدارنه بهترین شیوه تربیتی است. باید در شیوه تربیتی فرزندان خود اقتدار داشته باشید تا مبادا با سهل انگاری باعث سبک نامناسبی را برای تربیت کودک انتخاب کنید. اگر با مطالعه این مقاله متوجه شدید که شیوه تربیتی اشتباهی را برای فرزندان خود انتخاب کرده بودید؛ بهتر است که در تغییر این شیوه تلاش کنید. برای اصلاح سبک فرزند پروری خود حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فرزند داری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

انواع سبک های فرزند پروری چه چیزهایی هستند؟

4 سبک فرزند پروری وجود دارد که عبارتند از سبک مقتدرانه، مستبدانه، سهل گیرانه و بی اعتنا.

بهترین نوع سبک فرزند پروری چیست؟

بهترین نوع سبک فرزند پروری عبارت است از سبک فرزند پروری مقتدرانه.



:: برچسب‌ها: سبک های فرزند پروری | 4 سبک اصلی فرزند پروری ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

آسیب های خیانت می‌تواند به قدری شدید باشد که جبران ناپذیر باقی بماند. زمانی که به فردی خیانت می‌شود بدون شک حال روحی خوبی را تجربه نخواهد کرد. در این شرایط فرد خیانت دیده همش به دنبال علت است و درگیری های ذهنی زیادی را تجربه می‌کند. و زمانی که نتواند این مساله را برای خود حل کند، با آسیب های روحی و روانی بسیار زیادی روبرو می‌شود. برخی از افراد علائمی مانند خشم، عصبانیت، سردرگمی، افسردگی و شوک را تجربه می‌کنند. و عده ای نیز به فکر انتقام هستند. اما اگر تلاش برای رفع و حل خیانت هستید؛ تنها خودتان هستید که می‌توانید موفق شوید. فرد خیانت دیده باید به کمک روانشناس برای حل این موضوع تلاش کند.

منبع: آسیب های خیانت | 6 مورد از مهم ترین آسیب های خیانت

آسیب های خیانت

همه ما حداقل یکبار شاهد خیانت اطرافیان به یکدیگر شده ایم. و کاملا متوجه آسیب های روحی و جسمی فرد خیانت دیده شده ایم. بنابراین در پاسخ به سوال آسیب خیانت چقدر است؟ باید بگوییم که آسیب های روانی زیادی به این فرد وارد می‌شود. بسیاری از افرادی که خیانت دیده اند، موضوع برایشان باز مانده است. و همش به دنبال دلیل این کار شریک احساسی خود هستند.

فرد خیانت دیده باید به این موضوع فکر کند که او مقصر نیست و هرگز نباید خود را مقصر بشمارد. خیانت هیچ توجیهی ندارد، بنابراین خود را سرزنش نکنید. اگر در این دوران قرار گرفته اید و خیانت را تجربه کرده‌اید؛ حتما به روانشناس مراجعه کنید و کمک بخواهید. کمک از روانشناس مساوی با یافتن مسیر درست است.

موثرترین عامل خیانت

خیانت به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. که مهم ترین دلیل آن عدم رضایت از زندگی زناشویی است. کمبود محبت، نارضایتی در رابطه جنسی، بی احترامی و … عاملی در بروز خیانت هستند. اما دلایل دیگری در خیانت کردن دخیل هستند که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? عزت نفس پایین

???? برای پایان به رابطه اصلی

????اعتیاد جنسی

???? افسردگی

???? اجتناب از مشکلات شخصی یا رابطه ای

????عدم صمیمیت عاطفی

انواع خیانت

خیانت انواع مختلفی دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? رابطه جنسی: در این نوع خیانت، فرد شریک جنسی دارد. آنها احساس وابستگی به یکدیگر را تجربه نمی‌کنند. و از لحاظ عاطفی به یکدیگر وابسته نیستند.

???? خیانت عاطفی: زمانی که یکی از شرکای عاطفی به شخص دیگری علاقه مند شود؛ خیانت عاطفی صورت می‌گیرد. در این شرایط فرد ممکن است که ساعت ها در ارتباط با شخصی غیر از شریک احساسی خود باشد. این نوع رابطه به شیوه بدی آسیب به همراه دارد. اما رابطه جنسی همیشه جزوی از خیانت عاطفی نیست. و ممکن است که فرد تنها از لحاظ عاطفی به شخص مقابل ارتباط داشته باشد.

???? خیانت مجازی: یکی دیگر از انواع خیانت، خیانت مجازی است. این خیانت در زمینه چت و گفتگو صورت می‌گیرد. ممکن است که این خیانت به نقطه صمیمیت جنسی نرسد و فقط در حالت مجازی بماند. این نوع خیانت ممکن است شامل عکس و فیلم مستهجن نیز باشد.

مهم ترین آسیب های خیانت

خیانت یکی از بدترین اتفاقات زندگی یک فرد است. و زندگی افراد را به طور کلی مختل می‌کند. حتی شاید که شخص خیانت دیده، زندگی خود را استپ کند. در برخی از موارد این خیانت در حدی است که فرد به مواد مخدر، الکل، اعتصاب غذا و یا پرخوری بیش از اندازه روی آورد. و در صورتی که فرد خیانت دیده هم برای اولین بار چنین کاری کرده. مشکلات روحی و روانی زیادی را تجربه می‌کند. آسیب های خیانت در زنان و مردان به شیوه های مختلفی بروز می‌کند. در این بخش مقاله آسیب های خیانت را به طور کلی توضیح داده‌ایم.

???? شوک | آسیب های خیانت

یکی از بزرگترین آسیب های خیانت، شوک است. در این شرایط زمانی که فرد خیانت دیده با خیانت مواجهه می‌شود؛ شوک بزرگی به او وارد می‌شود. و این مساله را دائم انکار می‌کند. در مرحله شوک هرگز نمی‌تواند خیانت همسر خود را بپذیرد و با دلایل زیادی سعی در قانع کردن خود دارد.

???? اضطراب

یکی دیگر از آسیب های خیانت، اضطراب است. از لحاظ جنسیتی، زن ها بعد از خیانت شریک احساسی خود، بیشتر به اضطراب دچار می‌شوند. به همین دلیل زنان بعد از خیانت از نظر روحی و روانی بیشتر مورد آسیب قرار می‌گیرند. و احتمال بروز رفتارهای ناسالم و مخاطره آمیز در این شرایط نیز بیشتر می‌شود.

???? خشم | آسیب های خیانت

خشم یکی از آسیب های خیانت است. بعد از اینکه انکار برطرف شد و فرد به این باور رسید که مورد خیانت قرار گرفته است، دچار عصبانیت و خشم می‌شود. در این مرحله فرد سعی دارد تا خشم خود را به شیوه ای تخلیه کند. اما در برخی از موارد نیز سکوت را انتخاب می‌کند. حتی خشم همراه با گوشه گیری نیز بروز می‌یابد. اما عده ای نیز وجود دارند که خود را مورد سرزنش قرار می‌دهند؛ زیرا مقصر اصلی موضوع خیانت را خویش می‌بینند.

???? افسردگی

یکی از آسیب های خیانت، افسردگی است. در این مرحله فرد خشم را پست سر گذاشته است. و با افسردگی مواجهه می‌شود. در این مرحله اعتماد به نفس فرد کاهش می‌یابد و حس بی ارزشی را تجربه می‌کند. علائم افسردگی به شیوه فیزیکی بروز می‌یابد و ممکن است حتی فرد به فکر خودکشی باشد. این افراد روابط اجتماعی خود را محدود می‌کنند و نسبت به دیگران اعتماد خود را از دست می‌دهند. حتی امکان دارد که تا آخر عمر به هیچ مرد دیگری اعتماد نکند.

???? انزوای اجتماعی | آسیب های خیانت

انزوای اجتماعی یکی از آسیب های خیانت خیانت است. فرد خیانت دیده در این شرایط از روی شرم و خجالت محبور به فاصله از دیگران می‌شود. تا مجبور نباشد که در رابطه با خیانت شریک احساسی پاسخگو باشد. همچنین فشار روانی که به فرد وارد می‌شود باعث تنش های زناشویی؛ مشکلات کاری و … می‌شود. همه این ها انرژی زیادی را از فرد می‌گیرد. و شخص خیانت دیده را مجبور می‌کند تا در غم و افسردگی خود تنها بماند.

???? تخریب روال زندگی

آسیب های خیانت باعث تخریب روال زندگی می‌شود. با وقوع رویدادهای ناخوشایندی که در زندگی فرد رخ داده است؛ روال زندگی او بر هم می‌ریزد. در نهایت تغذیه، خواب، فعالیت های حرفه ای، رسیدگی به امور فرزندان و … با مشکل روبرو می‌شود. و روند زندگی شخص با کاهش و آسیب روبرو می‌شود.

آسیب های خیانت در زنان

همانطور که در بخش قبلی راجع به آسیب های خیانت گفته شد، در این بخش به آسیب های خیانت زنان بیشتر اشاره کرده‌ایم. به دلیل اینکه خانم ها روحیه آسیب پذیر تری دارند، مراحل را با سختی بیشتری سپری می‎‌کنند. در ادامه راجع به آسیب های خیانت در زنان بیشتر اشاره کرده ایم.

???? شوک

????اضطراب

???? افسردگی

???? انزوا

????تخریب

???? خشم

???? سرزنش

????خود تخریبی

???? افکار خودکشی

???? دوری از اجتماع

کلام آخر

آسیب های خیانت در دسته های مختلفی قرار دارد. اما هر آسیبی که وارد شود؛ فرد باید از ابتدای آگاهی به خیانت، درمان را آغاز کند. برای حل مسائل حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آسیب های خیانت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: برچسب‌ها: آسیب های خیانت | 6 مورد از مهم ترین آسیب های خیانت ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

گرایشات جنسی طیف وسیعی از تمایلات را در بر می‌گیرد. این گرایشات فقط مختص میل جنسی به فرد دیگر نمی‌شود. بلکه برقراری رابطه عاطفی را نیز در برمی‌گیرد. عوامل زیادی بر تعیین گرایشات جنسی موثر هستند. همچنین این گرایشات نیز بر جنبه های مختلف زندگی او تاثیر می‌گذارند.

بسیاری از انواع مختلف گرایش ها هنوز شناخته شده و یا پذیرفته شده نیستند. این موضوع، اهمیت شناخت انواع گرایش جنسی را به خوبی نشان می‌دهد. به طور کلی تمایلات جنسی، بخش مهمی از وجود ما است و باید هویت جنسی خود را کشف کنیم. فراموش نکنید که مسائل جنسیتی مانند یک طیف هستند که ممکن است در طول زمان، دچار تغییراتی بشوند.

منبع: گرایشات جنسی چند نوع است؟ | 8 نوع گرایش جنسی

گرایشات جنسی

گرایشات جنسی و یا جهت گیری جنسی الگوی نسبتا پایداری از میل جنسی، عاطفی و یا هر دو است. تمایلات جنسی انسان بسیار پیچیده است و انواع مختلفی دارد. طبیعی است که بسیاری از خانواده ها و جوامع در مقابل پذیرش این موضوع، مقاومت کنند. چرا که گاهی این گرایشات جنسی، غیر معمولی به نظر رسیده و توجیح منطقی ندارند. اما این کاملا موضوعی غیرارادی بوده وخود فرد در شکل گیری آن نقشی ندارد. امروزه گرایشات بیش از علاقه صرف به زن و یا مرد هستند و افراد باید نسبت به این موضوع دید بازتری داشته باشند.

انواع گرایشات جنسی

گرایشات جنسی انواع مختلفی داشته؛ که هر کدام از آنها نیز خود دارای زیرشاخه های مختلفی هستند. امروزه گرایش های مختلفی شناخته شده است که در زندگی جنسی و عاطفی افراد دخیل است. فراموش نکنید که گرایش جنسی را، جنسیت تعریف نکرده و افراد با جنسیت های مختلف می‌توانند گرایشات جنسی متفاوتی داشته باشند.

????دگرجنس گرا

به طور کلی گرایشات جنسی، به دو دسته کلی دگرجنس گرا و همجنس گرا، تقسیم می‌شوند. دگرجنس گرا فردی است که تمایل جنسی او به افراد غیرهمجنس خود باشد. چنین فردی نمی‌تواند با افراد همجنس خود رابطه جنسی برقرار کند. در واقع مردان به زنان و زنان به مردان جذب می‌شوند. این گروه، که نام دیگر آنان استریت است؛ اکثریت جامعه را تشکیل می‌دهند.

????همجنس گرا

همجنس گرایی یکی دیگر از انواع گرایشات جنسی است که خود شامل دو دسته گی و لزبین می‌شود. افراد همجنس گرا از لحاظ فیزیکی و روانی، جذب افراد همجنس خود می‌شوند. کلمه ای که در گذشته برای نامیدن این گروه استفاده می‌شد؛ همجنس باز بود، که امروزه به دلیل بارمنفی این کلمه، منسوخ شده است.

گی

به همجنس گرایی مردان، گی گفته می‌شود. گی یکی از زیرشاخه های گرایشات جنسی است که در آن مردان، فقط می‌توانند با مردان دیگر رابطه جنسی و عاطفی داشته باشند. شاید این گرایشات برای عده ای عجیب به نظر برسد؛ اما این تمایل ارادی نبوده و به هیچ وجه نمی‌تواند به دلیل تظاهر به چیزی باشد.

لزبین

به زنان همجنس گرا نیز لزبین می‌گویند. در این گروه، گرایشات جنسی زنان، فقط نسبت به زنان بوده و آنها قادر به برقراری جنسی و یا عاشقانه با مردان نیستند. در بسیاری از کشورها ازدواج افراد گی و لزبین، قانونی و کاملا عادی بوده و نیازی به پنهان کردن این موضوع نیست.همچنین افراد در گرایش جنسی خود، خجالت زده نیستند.

????دوجنس گرایی یا بایسکشوال

افراد دوجنس گرا و یا بایسکشوال، با هر جنسیتی، می‌توانند هم با مردان و هم زنان، رابطه برقرار کنند. برای مثال یک مرد بایسکشوال می‌تواند هم به زنان علاقه مند باشد و هم به مردان. بایسکشوال نیز، خود دارای انواع مختلفی است. همچنین باید این نکته را در نظر گرفت که آنان به طور همزمان و یا به صورت یکسان، به دو جنس علاقه مند نیستند.

????خودجنس گرایی

خود جنس گرایی نیز نوع دیگری از گرایشات جنسی است که در آن، میل جنسی افراد به خودشان است. در واقع آنان میل جنسی خود را با خودارضایی برطرف می‌کنند و به هیچکدام از جنسیت ها علاقمند نیستند. آنان معمولا رابطه عاطفی نیز با کسی برقرار نمی‌‌کنند. همچنین چرخه پاسخ جنسی شان نیز به گونه ای تغییر پیدا می‌کند که با برقراری رابطه جنسی به ارگاسم نرسیده و فقط با خودارضایی، لذت جنسی را تجربه می‌کنند. شیوع این گرایش جنسی، بسیار کم است و افراد کمی در این گروه قرار می‌گیرند.

????دوجنس گرایی

بسیاری دو جنس گرایی را با گرایش جنسی بایسکشوال اشتباه می‌گیرند. اما دوجنس گرایی به افرادی اتلاق می‌شود که به طور همزمان مانند زنان و مردامن به نظر می‌رسند. در واقع ظاهر و طرز رفتار آنان ترکیبی از هر دو جنس خواهد بود. همه افراد ویژگی های مردانه و زنانه را به طور همزمان دارا هستند؛ اما در اغلب موارد آنها را بروز نداده و یا به یکی از آنها بیشتر تمایل دارند. داشتن خصوصیات مردانه و زنانه به طور همزمان، از دیگر گرایشات جنسی محسوب می‌شود. برای اطلاع از عوامل موثر بر شکل گیری دو جنسه ها کلیک کنید.

????بدون گرایش جنسی

نداشتن گرایش جنسی به طور کلی و یا asexuality به افرادی گفته می‌شود که به هیچ جنسیتی جذب نمی‌شوند. این افراد میل جنسی بسیار کمی داشته و تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند. تقریبا یک درصد جمعیت جهان هیچ گونه گرایش جنسی ندارند. این افراد نداشتن رابطه جنسی را انتخاب نمی‌کنند؛ بلکه به طور ذاتی نسبت به آن بی علاقه هستند.

????کوییر

کوییر تقریبا 4 درصد از گرایشات جنسی را شامل می‌شود. این کلمه در لف=غت به معنای عجیب است و به افرادی گفته می‌شود که هنوز میل جنسی خود را کشف نکرده اند و یا در مورد آن مطمئن نیستند. معمولا گرایش جنسی افراد بعد از دوران بلوغ تثبیت می‌شود. اما احتمال دارد که دچار تغییراتی نیز بشود. همچنین آنان پایبند به گرایشات جنسی نیستند و شاید در زمان های مختلف، رفتارهای جنسی مختلفی از خود نشان دهند.

????ترنس

افراد ترنس، دچار ملال جنسیتی شده و از جنسیت خود راضی نیستند. این افراد علاقه دارند مانند جنس مخالف خود رفتار کنند و یا به نظر برسند. آنها فشار روانی زیادی را در این مسیر تحمل کرده و در نهایت عمل تغییر جنسیت را انجام می‌دهند. 

اهمیت شناخت گرایشات جنسی

شناخت گرایشات جنسی از آنجا اهمیت دارد که افراد می‌توانند در مقابل بسیاری از مسائل بهتر عمل کرده و استرس و اضطراب کمتری را نیز تجربه کنند. جنسیت و همچنین تمایلات جنسی افراد، تاثیر زیادی در زندگی آنها دارد. به همین دلیل باید در مورد آن شناخت پیدا کرده و با خود و دیگران صادق باشند. گاهی افراد صرفا به این دلیل که با گروهی همراه شوند؛ یک گرایش جنسی را انتخاب می‌کنند. اما میل جنسی، یکی از نیروهای غریزی است و نمی‌توان ان را انتخاب کرد.

تست تعیین گرایشات جنسی

بسیاری از افرادی که در این مورد گیج و سردرگم هستند؛ می‌توانند با مراجعه به روانشناس و انجام برخی از تست ها در این زمینه، از گرایشات جنسی خود اطلاع پیدا کنند. همچنین مشاوره گرفتن، در فرایند خودشناسی نیز به افراد کمک خواهد کرد. نتایج اینگونه از تست ها، بهتر است که توسط متخصص مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. بهتر است افراد در مورد نقش ها و همچنین مسائل جنسیتی به خوبی اطلاعات کسب کرده و متناسب با آنها رفتار کنند.

گرایشات جنسی چگونه حاصل می‌شوند؟

هنوز عامل دقیقی برای تعیین گرایشات جنسی، مشخص نشده است. اما به طور کلی ترکیبی از نقش محیط و عوامل فیزیولوژیکی در آن دخیل هستند. بسیاری نقش هورمون ها پررنگ می‌دانند و برخی دیگر مسائل فرهنگی را در نظر می‌گیرند. اما در هر صورت داشتن هر نوع از گرایشات جنسی، اختلال روانی و یا جسمانی محسوب نشده و این افراد کاملا سالم هستند.

سخن پایانی

گرایشات جنسی موضوع بسیار گسترده است که باید به ان پرداخته شود. وقتی افراد در مورد این موضوع به اندازه کافی اطلاعات ندارند احتمالا مشکلات زیادی را تجربه خواهند کرد. خانواده ها در این زمینه بسیار موثر هستند. همچنین کمک گرفتن از یک مشاور نیز به افراد اطلاعات زیادی خواهد داد. ابراز کردن تمایل و گرایش جنسی، برای برخی آسان نبوده و مشکلات زیادی را به همراه دارد. اما این موضوعی کاملا طبیعی بوده و فرد در مورد آن مقصر نیست. پذیرش و حمایت از این افراد تاثیر زیادی در این حوزه خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره در زمینه گرایشات جنسی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: گرایشات جنسی چند نوع است؟ | 8 نوع گرایش جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

رفتار و نحوه برخورد با زنان در زمان پریودی یکی از چالش های مردان، در این دوران محسوب می‌شود. زنان در زمان قاعدگی تغییرات روحی و جسمی زیادی را تجربه می‌کنند. این دوران، یکی از سخت ترین زمان های هر ماه برای زنان است. به همین دلیل همسران باید بیشتر از قبل به آنها توجه کرده و از آنان مراقبت کنند. بسیاری از مردان این موضوع را جدی نگرفته و نسبت به آن بی اهمیت هستند. یا حتی در مواردی در مورد آن شوخی های آزاردهنده ای بیان می‌کنند. اما طبق تحقیقات انجام شده مردان می‌توانند در کاهش درد قاعدگی همسران شان موثر باشند و در این دوران به آنان کمک کنند.

منبع: در زمان پریودی با زنان چطور رفتار کنیم؟

نحوه برخورد با زنان در زمان پریود

زنان در زمان قاعدگی حساس تر و زودرنج تر از گذشته شده و فشارهای زیادی را تحمل می‌کنند. به همین دلیل نحوه رفتار مردان در زمان قاعدگی بسیار مهم است. بیشتر زنان دوران پریودی سختی دارند. همین موضوع، داشتن اطلاعاتی در این زمینه را برای همسران، به خوبی نشان می‌دهد.

از آنجایی که در برخی فرهنگ ها در این مورد بسیار کم صحبت شده و به طور کلی آموزش جنسی به درستی انجام نمی‌گیرد؛ طبیعی است که هم مردان و هم زنان در این مورد اطلاعات کمی داشته باشند. در این مقاله به بررسی این موضوع از جنبه های مختلف، خواهیم پرداخت. 

روش های برخورد با زنان در زمان پریودی

مواردی که مردان در این زمان  باید از آنها مطلع باشند؛ فاصله بین زمان های قاعدگی است که تقریبا از 28 روز تا 40 روز متغیر است. علاوه بر این، واکنش های جسمانی همسر آنها چگونه است! این موضوع حتی در کیفیت رابطه جنسی افراد نیز موثر خواهد بود. در این قسمت برخی از راه های نحوه برخورد با زنان در زمان پریود را ذکر خواهیم کرد.

????اطلاع داشتن از زمان چرخه قاعدگی زنان

در قدم اول در این مورد با همسر خود صحبت کرده و از او در مورد زمان قاعدگی اش سوال کنید. یا حتی می‌توانید ازتقویمی برای یادآوری این موضوع استفاده کنید. پرسیدن از علائم بدنی و همچنین نیازهای او یکی از واکنش های مناسب آقایون در این مورد است. با اطلاع از این زمان، می‌توانید در این دوران به همسر خود کمک بیشتری کرده و برنامه ریزی داشته باشید. برخی از مردان بدون توجه به این موضوع برای سفر و تفریحات دیگر برنامه ریزی می‌کنند که این موضوع برای زنان آزاردهنده است. اما با اطلاع از این زمان، می‌توانند برای همسر خود احترام بیشتری قائل شوند.

????کمک کردن به او در انجام کارهایش

با توجه به دردهای جسمانی که زنان در این دوران دارند؛ طبیعی است که در انجام امور روزمره شان، دچار مشکلاتی شوند. مردان باید در این زمان در انجام کارهای خانه و همچنین مسائل دیگر به همسر خود کمک کنند. انجام امور خانه فقط به عهده زنان نیست و در این دوران نیز، آنها به کمک بیشتری نیاز دارند. حتی اگر او شاغل است و در خانه کار می‌کند می‌توانید شما نیز مرخصی گرفته و در کنار او بمانید.

????صبوری در مواجهه با رفتارهای او

زنان به دلیل برهم خوردن تعادل هورمون ها، احتمالا حالات روحی مختلفی را تجربه می‌کنند. همچنین تجربه درد نیز باعث حساسیت بیشتر زنان می‌شود. مردان گاهی از این موضوع مطلع نبوده و بدرفتاری زنان را به حساب دلایل دیگر می‌گذارند. همچنین شوخی کردن با این موضوع نیز زنان را عصبی تر می‌کند. نحوه برخورد با زنان در زمان پریود، در این شرایط، صبوری و مهربانی با او است. مقابله به مثل نکرده و به این دلیل همسر خود را مورد سرزنش قرار ندهید.

????ماساژ دادن همسر

ماساژ همسر در زمان پریودی او، علاوه بر کاهش درد، باعث افزایش میزان صمیمیت میان زوجین نیز خواهد شد. بهتر است اینکار را به آرامی و با ملایمت انجام داده و از ناحیه پا، آغاز کنید. اینکار باعث ایجاد احساس آرامش در زنان می‌شود. با این رفتار می‌توانید در همسر خود احساس امنیت ایجاد کرده و علاقه خود را به او نشان دهید. می‌توانید از خود او در این مورد سوال کرده و از هر ناحیه از بدن که درد بیشتری تجربه می‌کند؛ شروع کنید.

????احترام به خواسته های او

اگر زنان در این زمان نیاز به تنهایی و یا خواسته های دیگری دارد؛ به آنها احترام گذاشته و تا حد امکان آنها را اجرایی کنید. طبیعی است که زنان در این دوران بی حوصله بوده و یا به فضایی برای خود نیاز داشته باشند. بهتر است بدون آوردن دلیل و بهانه ای، اینکار را انجام داده و او را در اولویت قرار دهید.

????صحبت نکردن در مورد تغییرات رفتاری او

همانطور که گفته شد؛ زنان تغییرات رفتاری زیادی را در زمان پریودی و حتی قبل از آن تجربه می‌کنند. یادآوری این موضوع برای زنان، خوشایند نیست و حتی شاید به آنان احساس گناه بدهد. بهتر است در مقابل واکنش های شدید زنان با ملایمت رفتار کرده و وانمود کنید چیزی تغییر نکرده است. صحبت کردن در این مورد، ذهن او را تحریک کرده و باعث بروز مشکلاتی میان شما خواهد شد. 

تغییرات زنان در زمان پریودی

تغییرات بدنی و روانی زنان در زمان قاعدگی شدت های مختلفی داشته و همچنین تحت تاثیر عوامل زیادی قرار می‌گیرد. در برخی از زنان این تغییرات به قدری شدید هستند که به تازگی سندرومی برای آن در نظر گرفته شده است. pms شامل تغییرات جسمانی و روانی قبل از زمان قاعدگی است که تقریبا از دو هفته قبل آغاز می‌شود. این تغییرات شامل موارد زیر می‌شوند. 

????اختلال در خواب و اشتها

????دردناک شدن عضلات و سینه ها

????کمبود انرژی

????خستگی

????تحریک پذیری

????افزایش وزن

????ناراحتی بدون دلیل

قبل از هر چیز خود زنان باید در این مورد با همسر خود به راحتی صحبت کنند. برخی از این موضوع احساس شرم و خجالت می‌کنند که اصلا منطقی نیست. قاعدگی، یکی از مکانیسم های طبیعی بدن و نشانه سلامت آن برای باروری است. پس دلیلی برای پنهان کردن آن و یا تحمل فشار و درد به تنهایی وجود ندارد.

سخن پایانی

فراموش نکنید که این دوران موقت بوده و به زودی همسرتان به حالت قبل برمی‌گردد. و به طور کلی میزان درد افراد در زمان پریودی، در ماه های مختلف، متفاوت است. به همین دلیل نباید در این مورد به همسر خود فشار زیادی وارد کنید. دراین دوران با او همراهی کرده و از او حمایت کنید. اینکار در افزایش صمیمیت شما در روزهای دیگر نیز موثر خواهد بود. برای کنترل رفتارهای همسران در این دوران و یا همکاری بهتر با او، می‌توانید از یک روانشناس و یا زوج درمانگر کمک گرفته و مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه برخورد با زنان در زمان پریود می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: در زمان پریودی با زنان چطور رفتار کنیم؟



:: برچسب‌ها: در زمان پریودی با زنان چطور رفتار کنیم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

لجبازی کودکان علت و دلایل گوناگونی دارد. این لجبازی مرحله ای اجتناب ناپذیر از رشد کودکان است. و در کودکان نوپا بیش از دیگر کودکان مشاهده می‌شود. که البته بسیاری از والدین را نیز با دردسر مواجه کرده است. اختلال خلق یکی از بارز ترین خصوصیات در کودکان‌لجباز است. که البته در بسیاری از موارد علت خاصی ندارد.

کودکان‌لجباز معمولا رفتارهایی مانند داد و جیغ دارند. و در برخی از موارد نیز پاهای خود را به زمین می‌کوبند. که این رفتار برای قانع کردن والدین انجام می‌شود. لجبازی کودکان از سن 1 سالگی آغاز و تا 3 سالگی به اوج می‌رسد. اگر والدین از نحو برخورد با کودکان آگاهی نداشته باشند؛ در تربیت فرزند خود با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد. جهت آموزش حتما از روانشناس کمک بگیرید. 

منبع: لجبازی کودکان | 4 دلیل لجبازی کودکان

لجبازی کودکان

همه ما کودکان مختلفی را مشاهده کرده ایم که با لجبازی‌قصد قانع سازی والدین دارند. اما در اکثر موارد این سوال برای ما پیش می‌آید که لجبازی کودکان با چه رفتاری کاهش می‌یابد؟ یا چه شیوه تربیتی باید صورت بگیرد تا از میزان لجبازی آنها کم شود. لجبازی‌کودکان به دلایل مختلفی بروز پیدا می‌کند و به عوامل گوناگونی نیز بستگی دارد.

ابراز خشم، زیاده خواهی، درخواست های غیر معقول و … همگی دلایلی برای بروز لجبازی می‌باشد. در این مقاله علل لجبازی و نحوه کنترل آن را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتها همراه ما باشید.

دلایل لجبازی کودکان چیست؟

لجبازی کودکان علل مختلفی دارد. البته که این رفتار را اقتضای سنی کودکان بشمارید. اما زمانی که بیش از اندازه باشد حتما باید تحت درمان و آموزش قرار بگیرند. در این بخش مقاله علل و دلایل لجبازی‌کودکان را توضیح داده ایم تا روش رفتار با آنها را بهتر متوجه شوید.

???? زیاده خواهی

یکی از دلایل لجبازی کودکان، زیاده خواهی است. در این شرایط کودکان به دلیل اینکه درک کاملی از موقعیت ندارند. بسیاری از مسائل برای آنها قابل فهم نیست. و به همین دلیل در مواردی مانند خرید لباس، غذا، اسباب بازی و … زیاده خواهی می‌کنند. و تمام سعی خود را می‌کنند که مالک همه چیز شوند. در این شرایط نیز با مخالفت والیدن روبرو می‌شود و لجبازی کودک آغاز می‌شود.

???? درخواست های غیر معقول

درخواست های غیر معقول یکی از دلایل لجبازی کودکان است. کودکان به دلیل عدم درک محیط پیرامون و ناتوانی در روابط ، بسیاری از مسائل زندگی را درک نمی‌کنند. مثلا شاید نیمه شب از شما شهربازی بخواهند. یا اینکه نیمه صبح درخواست پیتزا می‌کنند. یا علاقه دارند در زمان اشتباه با دوستان خود بازی کنند. این موضوعات برای والدین قابل درک است. اما کودک درک درستی از موقعیت ندارد. و هنگام مخالفت، لجبازی خواهد کرد.

???? عدم تمایل به انجام وظایف | لجبازی کودکان

لجبازی کودکان معمولا به دلیل اینکه تمایلی به انجام وظایف خود ندارند نیز نمایان می‌شود. علاقه دارند تا همه چیز را والدین برای آنها انجام دهد. و مسئولیتی در قبال وظایف خود ندارند. اما زمانی که والدین با این رفتارشان برخورد کنند، لجبازی آنها نمایان خواهد شد.

???? بیان خواسته های به شیوه غیر مستقیم

از دیگر دلایل لجبازی کودکان، بیان خواسته ها به شیوه غیر مستقیم است. کودکان در برخی از موارد به دلیل عدم توجه والدین، لجبازی می‌کنند تا توجه والیدن را جلب کنند. آنها با بهانه گیری و لجبازی می‌خواهند به والیدن نشان دهند که نیاز به جلب توجه دارند. در نهایت لجبازی‌کودکان را نیز می‌توان نوعی نیازهای ناشناخته شمرد.

رفتارهای کودک لجباز چگونه است؟

اگر بخواهیم علائم لجبازی کودکان را  بررسی کنیم؛ به طور کلی می‌توان گفت که این کودکان برای هر چیزی مانند مسواک، پوشیدن لباس و … انرژی زیادی را از والدین می‌گیرند. کودکان لجباز دارای اختلال خلق هستند که دلیل مشخصی نیز ندارد. و رفتارهایی که در ادامه اشاره کرده ایم از خود بروز می‌دهند.

???? فریاد زدن

???? جیغ زدن

????پا کوبیدن

???? پافشاری

???? بد خلقی

خصوصیات کودکان لجبازی

کودکانی که لجبازی می‌کنند، خصوصیات مشخصی دارند که در این بخش مقاله راجع به آن صحبت کرده ایم. لجبازی کودکان همراه با برخی از خصوصیات است که شامل.

???? به شیوه خشن و تند تمایل به استقلال دارند.

???? برای کسب استقلال، استقلال دیگران را سلب می‌کنند.

????کج خلقی در این کودکان بسیار بیشتر از دیگران است.

???? همیشه دوست دارند که حرف های خود را به کرسی بنشانند.

???? هنگام انجام کارهای مورد علاقه بسیار وظیفه شناس می‌شوند.

????در اکثر موارد مانند رئیس رفتار می‌کنند.

???? با سرعت مورد علاقه خود جلو می‌روند.

???? به شدت نیازمند توجه و ابراز علاقه هستند.

راهکار جلوگیری از لجبازی کودکان

کودکان لجباز به دلیل اینکه انرژی والیدن را می‌گیرند و آرامش آنها را سلب می‌کنند؛ همه پدر و مادر ها به دنبال راهکار مناسب برخورد با آنها هستند. برای کاهش لجبازی کودکان روش هایی وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? آرامش خود را حفظ کنید

اولین قدم برای برخورد با لجبازی کودکان، حفظ آرامش است. والدین باید در رویارویی با کودکان خود با تمام صبر عمل کنند. خودتان را کنترل کنید و به جای بروز واکنش، نفس عمیق بکشید. در غیر این صورت، هرگونه واکنش شما باعث افزایش لجبازی او می‌شود.

???? بی توجهی به رفتارهای کودک

در برخورد با لجبازی کودک باید بی توجه باشید. زمانی که کودک با بی توجهی شما مواجهه شود، رفتار خود را بی اهمیت می‌داند. اما زمانی که با هر بار لجبازی کودکان واکنش نشان دهید و یا به حرف های او گوش دهید، عادت می‌کند و برای درخواست هر چیزی لجبازی می‌کند.

???? پاداش برای رفتارهای خوب

یکی از روش های برخورد با لجبازی کودکان، پاداش برای رفتارهای خوب اوست. هر رفتار خوب  و مناسب کودک را در نظر بگیرید و به او پاداش دهید. و نسبت به لجبازی های او بی توجه باشید. در این شرایط کودک آموزش می‌بیند که رفتارهای خوب او همراه با پاداش است اما نسبت به لجبازی های او بی توجهی می‌شود. در نتیجه رفتارهای مثبت خود را افزایش می‌دهد.

???? برای کودک حد و مرز مشخص کنید

برای کاهش لجبازی کودکان باید حد و مرز مشخص کنید. ابتدا باید کنترل گری روی رفتارهای کودک را کنار بگذارید و روش های سخت گیرانه را کاهش دهید. در نهایت بر اساس خواسته خود و کودک مرز هایی را مشخص کنید. و به او آموزش دهید که باید بر اساس چهارچوب تعیین شده رفتار کند.

???? انتخاب چند گزینه ای به کودک بدهید

یکی از روش های کاهش لجبازی کودکان، انتخاب چند گزینه ای است. مثلا برای خرید لباس ابتدا شما چند مدل که مورد پسندتان است را انتخاب کنید، سپس از کودک بخواهید که بین آنها حق انتخاب یکی را دارد. با این رفتار هم به نظر کودک احترام گذاشته اید و هم استقلال طلبی کود ک ارضا می‌شود.

???? برای لجبازی کودکان از روانشناس کمک بگیرید

گاهی هر رفتاری که با کودک انجام می‌شود، از میزان لجبازی های او کاسته نمی‌شود. در این شرایط حتما برای لجبازی کودکان از روانشناس و مشاورین کودک راهنمایی بگیرید. روانشناس کودک به شما کمک می‌کندد تا روش های تربیتی مناسب را آموزش ببینید.

کلام آخر

لجبازی کودکان تا سنین 3 سالگی که به اوج خود می‌رسد؛ والدین را کلافه می‌کند. اگر والدین نسبت به این رفتارهای کودک واکنش نشان دهند و روش های مناسبی را پیاده نکنند. با مشکلات بزرگی روبرو خواهند شد. در این شرایط حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در زمینه کودک راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودکان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: لجبازی کودکان | 4 دلیل لجبازی کودکان



:: برچسب‌ها: لجبازی کودکان | 4 دلیل لجبازی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ازدواج با ترنس چندان میان عموم مردم شایع نیست. معمولا این افراد با کسانی که در جامعه ترنس ها قرار دارند؛ ازدواج می‌کنند. و یا به طور کلی حتی بعد از عمل تغییر جنسیت نیز، ازدواج نمی‌کنند. معمولا شناسایی آنها سخت نیست. اما فراموش نکنید که بعد از عمل، آنها کاملا جنسیت مشخصی داشته و توانایی ازدواج و یا انجام هر امر دیگری را متناسب با جنسیت شان دارند. بسیاری از افراد حتی در صورت علاقه بعد از متوجه شدن این موضوع، حاضر به ازدواج با چنین فردی نیستند. اما ازدواج برای آنان کاملا بلامانع بوده و حتی در برخی از فرهنگ ها بدون انجام عمل جراحی، اینکار را انجام می‌دهد. در این مقاله به بررسی جوانب مختلف این موضوع خواهیم پرداخت.

منبع: ازدواج با ترنس ها

ازدواج با ترنس

ازدواج با ترنس، یک مسئله مهم در جوامع امروزی است که افراد باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا برده و به خوبی تحقیق کنند. ترنس فردی که دچار ملال جنسیتی شده و جنسیت او با گرایش جنسی اش، همخوانی ندارد. چنین افرادی معمولا بعد از گذراندن جلسات مشاوره و هورمون درمانی، عمل تغییر جنسیت را انجام می‌دهند. بعد از گذراندن دوران نقاهت، چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روحی، می‌توانند ازدواج کنند. این افراد به هیچ عنوان دارای اختلال شخصیت و روانی نبوده و کاملا سالم هستند.

چگونگی حمایت از فرد ترنس برای ازدواج

بیشتر مشکلاتی که ترنس ها تجربه می‌کنند؛ به دلیل درک نشدن و شرایط محیطی است. به همین دلیل اگر می‌خواهید به این افراد برای ازدواج و حتی حضور در جامعه کنید؛ بهتر است برخی نکات را در نظر داشته باشد. آنها از طرف شریک عاطفی شان، نیاز به دریافت محبت و حمایت بیشتری دارند. به همین دلیل اگر برای ازدواج با ترنس دچار تردید هستید؛ می‌توانید از این روش ها استفاده کنید.

  ????بالابردن اطلاعات در این زمین

در قدم اول در مورد گرایشات جنسی مختلف، همچنین ترنس و عمل تغییر جنسیت، اطلاعات لازم را کسب کنید. حتی می‌توانید با خود او در این مورد صحبت کنید. درک نیازها، خواسته ها و روحیات افراد ترنس، برای ازدواج با این افراد، اهمیتی زیادی خواهد داشت. به عنوان همسر یک فرد ترنس، شما باید اطلاعات زیادی در این حوزه داشته باشد؛ تا به او نیز کمک کنید. 

????صحبت کردن در مورد احساسات

افراد ترنس، در طول زندگی خود، احتمالا آسیب های زیادی را تحمل می‌‌کنند. به همین دلیل، حساسیت بیشتری نسبت به برخی از مسائل دارند. برای مثال اگر اشتباهی نام آنها را صدا بزنید و یا به خاطر ویژگی های ظاهری، آنها را مورد تمسخر قرار دهید. تمام این عوامل سبب بروز آسیب به رابطه و همچنین ازدواج با ترنس، خواهد شد. باید به او به عنوان همسر خود احترام گذاشته و احساسات او را نادیده نگیرید.

????ایجاد احساس امنیت و آرامش برای او

در مورد ازدواج با ترنس، باید به او اطمینان دهید که او را مورد قضاوت قرار نمی‌دهید و در شرایط مختلف در کنار او هستید. در زندگی مشترک، باید همواره همسر خود را در اولویت قرار داده و به حرفهای او گوش دهید. افراد ترنس به دلیل اینکه خود را بسیار آسیب پذیر می‌دانند؛ نیاز به آرامش و امنیتی دارند. به همین دلیل باید در شرایط مختلف کنار آنان بود و از آنان حمایت کرد.

????جلوگیری از تاثیرپذیری رابطه از ازدواج با ترنس

بهتر است بعد از ازدواج با ترنس، دیگر به این موضوع فکر نکنید که او در گذشته جنسیتی مشابه با شما داشته است. با پرداختن بیش از حد به این موضوع، رابطه شما تحت تاثیر قرار گرفته و باعث بروز دلسردی میان زوجین خواهد شد. ترنس بودن همسر شما دیگر اهمیتی نداشته و او یک جنسیت مشخص دارد. بهتر است به فاکتورهای مهم تر توجه کرده و این موضوع را برای خود بزرگ نکنید. همچنین در صورت داشتن علاقه به فردی ترنس اجازه بروز دخالت های اطرافیان را ندهید.

فرزندآوری و رابطه جنسی در ازدواج با ترنس

سوال بسیاری از زوجین در مورد ازدواج با ترنس، بچه دار شدن است. افراد ترنس بعد از عمل تغییر جنسیت، به طور طبیعی نمی‌توانند بچه دار شوند. آنها نیاز به رحم و یا اسپرم اهدایی داشته و باید روش های دیگر را برای بچه دار شدن، امتحان کنند. اما در مورد رابطه جنسی، زنان دارای واژن و مردا نیز دارای آلت تناسلی مردانه هستند. مردان نعوظ داشته اما درصد اسپرم های آنان بسیار پایین است. عمل تغییر جنسیت، عمل دشواری بوده به همین دلیل افراد حداقل تا 2 ماه بعد از آن،نباید رابطه جنسی داشته باشند.

چالش های ازدواج با ترنس

قطعا خود فرد ترنس و همسر او، برای ازدواج، دچار مشکلاتی خواهند شد. این مشکلات از جامعه شروع شده و تا خانواده فرد، ادامه خواهند یافت. در ابتدا باید بدانید که ازدواج با ترنس بعد از عمل تغییر جنسیت، هیچ منع قانونی و شرعی ندارد. اما معمولا خانواده و اطرافیان افراد، در این مورد نظر مثبتی ندارند. بهتر است زوجین اطلاعات لازم را به آنها داده و در این مورد با آنان، صحبت کنند.

????مشکلات ارتباطی و عاطفی

باید پذیرفت که این نوع از ازدواج، چالش های بیشتری برای افراد خواهد داشت. علاوه بر مشکلاتی که گفته شد؛ زوجین ممکن است در آینده نیز تعارضات ارتباطی و عاطفی زیادی را تجربه کنند. این کاملا به شناخت قبل از ازدواج بستگی داشته و افراد باید نکات زیادی را در این مورد در نظر بگیرند.

چگونگی اطلاع از ترنس بودن فرد

در برخی موارد در خود فرد در این مورد هیچ حرفی نزده و ما نیز بعد از عمل تغییر جنسیت، با او آشنا می‌شویم. گاهی برخی در این مورد شک می‌کنند؛ اما نمی‌دانند که چطور این احساس را برطرف کنند تا به طرف مقابل نیز آسیبی نرسد. معمولا افراد ترنس ظاهری متفاوت دارند.

احتمالا لباس پوشیدن و استایل آنان کاملا مطابق با جنسیت شان است. اما در مورد طرز صحبت کردن و یا برخی از رفتار ها می‌توان به این موضوع پی برد. همچنین حالات بدنی آنها نیز می‌تواند بیانگر جنسیت آنان نیز باشد. اما بهترین کار صحبت کردن در این مورد با خود اوست تا تردید شما برطرف شود.

سخن پایانی

ازدواج از تصمیمات سرنوشت ساز در زندگی است که باید به خوبی در مورد آن فکر کرد. ازدواج با ترس نیز به دلیل شرایط خاص که دارد؛ نیاز به آمادگی بیشتری دارد. به همین دلیل افراد باید جواب مختلف را در نظر داشته، اطلاعات خود را بالا ببرند و همچنین با شریک خود نیز در این باره صحبت کنند.

با اینکه این افراد کاملا سالم هستند و نباید فرقی میان آنان با دیگران قائل شد؛ اما به طور کلی نباید برخی از مسائل را نیز بی اهمیت دانست. برای تصمیم گیری بهتر، افراد می‌توانند از یک زوج درمانگر کمک گرفته و با او مشورت کنند. اما در نهایت تصمیم گیری نهایی با خودشان است.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با ترنس می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

منبع: ازدواج با ترنس ها



:: برچسب‌ها: ازدواج با ترنس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

همسر همجنس گرا و اطلاع از این موضوع، یکی از اتفاقاتی است که در رابطه زناشویی ممکن است اتفاق بی‌افتد. قطعا مواجهه با این موضوع برای همه زوجین سخت خواهد بود. و همین موضوع اهمیت شناخت گرایش ومیل جنسی افراد را قبل از ازدواج به خوبی نشان می‌دهد. همجنس گرایی همسر نه تنها در عملکرد جنسی آنها موثر خواهد بود؛ بلکه روابط عاطفی آنان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. در برخی از فرهنگ ها که افراد قادر به بروز گرایش جنسی واقعی خود نیستند؛ احتمالا با وجود همجنسگرایی نیز مجبور به ازدواج می‌شوند. این رابطه احتمالا دیر یا زود منجر به جدایی شده و یا باعث طلاق عاطفی می‌گردد. در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف این موضوع خواهیم پرداخت. 

منبع: همسر همجنس گرا | نحوه برخورد با همجنسگرایی همسر

همسر همجنس گرا

با وجود همسر همجنس گرا، احتمالا بعد از مدتی احساس طردشدگی و تنهایی خواهید کرد. همسر شما هیچ گونه میل جنسی و یا عاطفی به شما نداشته و یا مجبور به تظاهر است. احتمالا به مشاهده برخی از علائم، متوجه این موضوع خواهید شد.

بر اساس تحقیقات انجام شده زوجینی که با این موضوع مواجهه هستند؛ در مقابل آن سه واکنش مختلف از خود نشان می‌دهند. دسته اول بلافاصله از یکدیگر جدا می‌شوند. دسته بعدی تا دو سال با یکدیگر زندگی کرده و سپس طلاق می‌گیرند. در نهایت برخی از آنها تصمیم به ادامه رابطه گرفته که در این صورت باید گرایش جنسی خود را نادیده گرفته و مهارت های لازم را آموزش ببینند.

نحوه برخورد همسر همجنس گرا

بعد از اطلاع از وجود همسر همجنس گرا، واکنش افراد نسبت به این موضوع بسیار مهم است. حتی نحوه اطلاع یافتن از این مسئله نیز حائز اهمیت است. فراموش نکنید که تصمیم برای ادامه زندگی مشترک با این شرایط، به عهده خود افراد است؛ اما بعد از متوجه شدن، باید اقدامات لازم را انجام دهند. انجام آزمایش های لازم برای اطلاع از بیماری های مقاربتی، یکی از این اقدامات است.

همچنین در هنگام تصمیم گیری، باید کودکان را نیز در نظر بگیرید. گرایش و تمایل جنسی، از ویژگی های طبیعی وجود انسان است که نباید آن را مورد تمسخر و سرزنش قرار داد. پذیرش این موضوع، آسان نیست؛ به همین دلیل زوجین باید با یکدیگر همکاری داشته و حتی از یک روانشناس نیز کمک بگیرند.

✅صحبت کردن در این مورد با همسر

در قدم اول با همسر همجنس گرا در این مورد صحبت کرده و نارضایتی خود را از وضعیت پیش آمده بیان کنید. صحبت کردن در این مورد باید کاملا صمیمانه و با لحنی آرام باشد. عصبانیت و داشتن حس خشم در این مورد طبیعی است اما چیزی را حل نمی‌کند. سعی کنید در مورد آینده رابطه با او صحبت کرده و از پیشینه او نیز اطلاعات کسب کنید. نیازهای خود و خانواده را به او یادآور شده؛ اما به او فشار وارد نکنید.

✅پیدا کردن منشا همجنسگرایی

افراد به دلایل مختلفی به گرایشات همجنس گرایی پیدا می‌کنند. با پیدا کردن علت دقیق این موضوع، شاید بتوانید به همسر همجنس گرا کمک بیشتری کنید. برای مثال اگر او به دلیل مشکلات هورمونی و یا حتی قرارگیری در معرض آزارجنسی، به این مسئله متمایل شده است؛ با برخی از روش ها می‌توان آن را برطرف و یا کنترل کرد. تلاش کردن برای حفظ زندگی مشترک به عهده دو نفر است و باید با همکاری یکدیگر از این چالش عبور کنند.

علائم همسر همجنس گرا

با توجه به شرایط پیش آمده در زندگی مشترک، طبیعی است که افراد گرایش جنسی خود را پنهان کنند. اما به هر حال با بروز برخی از نشانه ها می‌توان به علائم همسر همجنس گرا پی برد. او نمی‌تواند حقیقت و میل واقعی خود را برای همیشه سرکوب کند؛ به همین دلیل عادات و رفتارهای او تحت تاثیر این موضوع قرار خواهند گرفت. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

دوری زوجین از یکدیگر

بروز دروغ و خیانت

نگرانی از ظاهر

افسردگی وگوشه گیری

نداشتن میل جنسی به همسر

تماشای پورن و خودارضایی

وقت گذرانی بیش از حد با همجنسان

همه این نشانه ها می‌توانند علل دیگری نیز داشته باشند. به همین دلیل بهتر است برای تشخیص دقیق مشکل، از یک متخصص کمک بگیرید.

پیامدهای داشتن همسر همجنس گرا

قطعا زندگی مشترک با همسر همجنس گرا و فردی که گرایش جنسی مشابه با شما را ندارد؛ با بروز پیامدهایی همراه است. حتی اگر خود همسر به این موضوع اعتراف کند نیز بازهم برای دیگری پذیرش آن سخت است. به همین دلیل باید در مورد این رابطه تصمیم جدی بگیرید و به عواقب آن نیز فکر کنید.

⭕خیانت

وقتی یکی از زوجین همجنسگرا باشد؛ نمی‌تواند نیازهای خود را با همسری که غیرهمجنس گرا است برطرف کند. حتی برای راضی کردن همسر خود نیز به مشکل بر خواهد خورد. به همین دلیل احتمالا هر کدام از طرفین از روش های دیگری استفاده کنند. خیانت و برقراری رابطه با شخصی که گرایشی مشابه با آنها را دارد؛ احتمالا در دسترس ترین روشی است که می‌توان از آن بهره برد. اما اینکار در زندگی مشترک، حتی با وجود همسر همجنس گرا نیز، جایز نیست. 

⭕بی اعتمادی

حتی وقتی افراد بعد از اطلاع از این موضوع از یکدیگر جدا هم می‌شوند؛ اما بازهم تا پایان عمر با پیامدهای ان درگر هستند. بی اعتمادی یکی از عواقب زندگی با همسر همجنس گرا است که باعث می‌شود؛ حتی در روابط بعدی نیز فرد نتواند اطمینان کند. او به همه شک می‌کند و احتمالا دیگر وارد رابطه نشود. همچنین اگر جدایی هم رخ ندهد؛ بازهم زوجین نسبت به یکدیگر بی اعتماد بوده و همواره به خیانت دیگری فکر می‌کنند.

⭕طلاق

همانطور که پیش تر مشاهده کردید؛ زندگی مشترک با همسر همجنس گرا، در اکثر موارد منجر به جدایی می‌شود. حتی اگر همسر نیازهای خود را نادیده بگیرد و در جهت نجات رابطه تلاش کند؛ بازهم بعد از مدتی افسرده و گوشه گیر شده ونمی‌تواند عملکرد موثری در رابطه داشته باشد. چنین فردی همواره احساس قربانی بودن داشته و نمی‌تواند برای مدت زمان طولانی این وضعیت را تحمل کند. 

⭕کاهش عزت نفس

احتمالا بعد از اطلاع از همسر همجنسگرا در زندگی مشترک، احساس شکست خواهید کرد. از طرفی اینکه همسر شما برای رابطه جنسی و حتی ابراز احساسات، سراغ شما نمی‌آید؛ به مرور سبب کاهش عزت نفس خواهد شد. زندگی با چنین فردی، مخصوصا برای مدت زمان طولانی، سلامت روان شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اما توجه به این نکته ضروری است که شما مقصر نیستید؛ و نباید خود را مورد سرزنش قرار دهید. حتی همسر شما نیز گناهی ندارد.

سخن پایانی

جدایی از همسر همجنس گرا، شاید ساده ترین راهکاری باشد که به نظر برسد. اما به طورکلی روش های دیگری در این مورد کارساز است که باید با کمک روانشناس و یا یکدیگر، از آنها استفاده کرد. قبل از فکر کردن به جدایی بیشتر فکر کرده و با همسر خود در این مورد صحبت کنید. شاید او نیز از این بابت خوشحال نبوده و نیاز به کمک دارد. در این مورد باید دو نفر تصمیم گیری کنند؛ به همین دلیل رضایت و در نظر گرفتن جوانب مختلف اهمیت خواهد داشت. کسب اطلاعات و بالابردن آگاهی افراد در این زمینه، به آنها کمک بزرگی خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسر همجنس گرا می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: همسر همجنس گرا | نحوه برخورد با همجنسگرایی همسر



:: برچسب‌ها: همسر همجنس گرا | نحوه برخورد با همجنسگرایی همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

دست زدن کودک به آلتش یکی از رفتارهای طبیعی در آنان است که در شرایط مختلف از خود نشان می‌دهند. رفتارهای جنسی کودکان از زمان تولد آغازه شده و در سنین مختلف شدت می‌یابد و یا از بین می‌رود. کشف اندام تناسلی توسط کودک برای والدین خوشایند نیست و آنها نگران می‌کند. اما این یکی از واکنش های رایج کودکان است و کاملا غیرعمدی این کار را انجام می‌دهند. این رفتار در سنین مختلفی رایج است و دلیل آن متفاوت خواهد بود. واکنش والدین در این شرایط بسیار مهم بوده و تعیین کننده تداوم آن و یا توقف این موضوع خواهد بود. 

منبع: دست زدن کودک به آلتش

دست زدن کودک به آلتش

دست زدن و بازی کردن کودک با آلتش یکی از جنبه های کشف او از دنیای اطرافش است. این رفتار در ابتدا به منظور خودارضایی انجام نمی‌شود. در واقع او هیچ لذتی از این رفتار نمی‌برد. اما شاید با بالا رفتن سن او و تداوم این موضوع، او از کودکی به خودارضایی وابستگی پیدا کند. اما معمولا این دوران گذراست و جای نگرانی ندارد. تربیت جنسی کودک و صحبت کردن با او در این مورد، قدم مهمی برای رفع آن توسط خانواده و یا مربیان است.

علت دست زدن کودک به آلتش

همانطور که پیش تر هم ذکر شد؛ دست زدن کودک به آلتش، به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. سن آنان نیز عامل مهمی در این مورد خواهد بود. در واقع برای برطرف کردن این رفتار، باید علت دقیق آن بررسی شود. برخی از دلایل عمده این موضوع، شامل موارد زیر می‌شود.

⭕انگل کرمک

انگل کرمک، یکی از انواع انگل هاست که بروز آن در دختران بسیار زیاد بوده و از کودکی آنها را درگیر می‌کند. علت ابتلا به آن نیز عدم رعایت بهداشت است. با وجود این انگل در بدن کودک، طبیعی است که او مدام به آلت تناسلی خود دست بزند و حتی احساس درد و ناراحتی داشته باشد. در این شرایط، این انگل، علت دست زدن کودک به آلتش است  که والدین باید برای درمان این بیماری هر چه سریع تر اقدام نمایند.

⭕عادت کردن به این کار | علت دست زدن کودک به آلتش

گاهی علت دست زدن کودک به آلتش، عادت به این کار است و برای او حالت وسواس گونه پیدا می‌کند. احتمالا وقتی کودک به صورت اتفاقی، آلتش را لمس می‌کند و یا توسط والدین در هنگام شستشو لمس می‌شود؛ احساس لذت کرده و تمایل دارد که اینکار را تکرار کند. توجه داشته باشید که هدف آنان رسیدن به لذت جنسی نیست. کودکان، مخصوصا در سنین پایین هیچ تصوری از لذت جنسی ندارند. بلکه آنان صرفا به دلیل عادت، این کار را انجام می‌دهند.

⭕ناراحتی کودک

برخی کودکان به دلیل احساس ناراحتی یا درد در این ناحیه، مدام به آلت تناسلی خود دست می‌زنند. حساسیت به پوشک، عرق سوز شدن، ابتلا به انگل و… همگی از دلایل دست زدن کودک به آلتش هستند. والدین باید دلایل جسمانی را پیگیری کرده و حتما ان را برطرف کنند. این موضوعات اگر تداوم یابند؛ سبب بروز مشکلات پیچیده تری برای کودک خواهند شد. همچنین با رعایت بهداشت می‌توان از بروز آنان جلوگیری کرد.

⭕جلب توجه

کودکان همواره به دنبال گرفتن توجه از طرف والدین خود و یا اطرافیان هستند. وقتی والدین در مواجهه با دست زدن کودک به آلتش، واکنش های شدید و افراطی از خود نشان می‌دهند؛ او نیز برای تکرار مجدد آن بیشتر ترغیب می‌شود. وقتی والدین به روش صحیح، این نیاز کودک را برطرف نمی‌کنند؛ باید انتظار بروز رفتارهای ناهنجار را نیز داشته باشند.

⭕کنترل والدین

گاهی دست زدن کودک به آلتش صرفا به دلیل نشان دادن استقلال و لجبازی به والدین است. او با این رفتار آنها را کنترل کرده و گاها نیازهای خود را برطرف می‌کند. در واقع این رفتار برای کودک، تبدیل به اهرم فشاری می‌شود که به وسیله آن به اهدافش برسد. به همین دلیل واکنش خانواده در هنگام مشاهده این رفتار، بسیار مهم است.

کنترل رفتار دست زدن کودک به آلتش

قطعا نحوه رفتار والدین در هنگام مشاهده مکرر این رفتار و همچنین واکنش مناسب آنها، تاثیر زیادی در تربیت کودک خواهد داشت. والدین باید در مورد مسائل مختلفی با کودک صحبت کرده و یا در صورت پایین بودن سن کودک، از روش های دیگری برای رفع این رفتار استفاده کنند. برخی از روش هایی که والدین می‌توانند در مواجهه با دست زدن کودک به آلتش، از آنها استفاده کنند؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

????آموزش مسائل جنسی متناسب با سن کودک

آموزش مسائل جنسی به کودک یکی از روش های موثر برای جلوگیری از دست زدن کودک به آلتش است. والدین باید در مورد تفاوت لمس خوب و بد، چه از طرف دیگران و چه حتی خود کودک، توضیح داده و از او بخواهند که مشکلاتش را با آنها ددر میان بگذارد. همچنین آموزش اصول آداب معاشرت به کودک و اینکه انجام این رفتار در جمع کار مناسبی نیست؛ نیز اهمیت دارد. فراموش نکنید که این نکات باید با سن کودک متناسب بوده تا قادر به درک و پذیرش بهتر آنها باشد. مراقبت از بدن و حتی نامگذاری ناحیه تناسلی، برخی از جنبه های آموزش جنسی به کودکان است.

????فراهم کردن محیطی امن دو به دور از تنش

دست زدن کودک به آلتش، گاهی واکنسی در مقابل اضطراب و یا به دلیل رفتارهای والدین اوست. به همین دلیل والدین باید محیطی آرام و به دور از تنش برای کودک خود فراهم کنند. همچنین از بروز واکنش های شدید نیز بپرهیزند. این رفتارها کودک را ترسانده و به او احساس گناه می‌دهد که در آینده او موثر خواهد بود. والدین می‌توانند در این زمینه از یک روانشناس کودک نیز کمک بگیرند

????پرت کردن حواس کودک به موضوعی دیگر

این روش برای شرایطی که سن کودک پایین است و نمی‌توان در مورد موضوعات مختلف با او صحبت کرد؛ مناسب است. در این موقعیت، با دست زدن کودک به آلتش، والدین باید حواس او را به چیز دیگری معطوف کرده و یا دست های او را مشغول کار دیگری کنند. برای مثال از او بخواهند که در کارهای خانه به آنها کمک کند و یا بازی مورد علاقه اش را با او انجام دهند. با تکرار اینکار، و در صورت عدم حضور عوامل جسمانی، مثل بیماری های مختلف، این رفتار نیز از بین خواهد رفت.

سخن پایانی

بهتر است والدین در شرایط صحبت کردن در مورد آلت تناسلی، تفاوتی با دیگر اعضا قائل نشده و احساس شرم و خجالت نداشته باشند. چراکه این موضوع به کودک نیز انتقال پیدا خواهد کرد و او نیز در این مورد حساس می‌شود. دست زدن کودک به آلتش، از دلایل مختلفی نشات می‌گیرد و برای مقابله با آن نیز راهکارهای متععدی وجود دارد. البته در بیشتر موارد، این موضوع موقت است و نیازی به نگرانی نیست. اما با ادامه دار شدن آن، والدین باید از یک مشاور گرفته و این عادت را از بین ببرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه دست زدن کودک به آلتش می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

علت دست زدن دختر به آلتش چیست؟

به طور کلی دست زدن کودک به آلتش، دلایل مختلفی دارد و بیشتر کودکان در سنین پایین این رفتار را نشان می‌دهند. اما در مورد دختران وجود انگل کرمک نیز گاهی باعث بروز این رفتار خواهد شد؛ که والدین باید برای درمان این مشکل، اقدام کنند.
منبع: دست زدن کودک به آلتش



:: برچسب‌ها: دست زدن کودک به آلتش ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ترس از رانندگی یکی از رایج ترین انواع ترس هاست. معمولا این افراد از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستند و هر بار که می‌خواهند رانندگی کنند دچار استرس و اضطراب می‌شوند. ترس از رانندگی یکی از ترس‌های بسیار رایج می‌باشد؛ که در درجه خفیف تا شدید قرار دارد. برخی از افراد در موقعیت‌های خاص در رانندگی مانند آب و هوای نامساعد هراس دارند. استرس در رانندگی تقریبا در تمامی جوانب زندگی اثرگذار است. در واقع فرد در صورت لزوم و استفاده از ماشین دچار اضطراب می‌شود. اما با تمرین و تکرار تعدادی نکات و با راهنمایی‌های درمانگر می‌توان بر این ترس غلبه کرد. 

منبع: ترس از رانندگی | 4 روش رفع ترس از رانندگی

ترس از رانندگی چیست؟

احتمالا در اطراف خود کسانی را مشاهده کرده‌اید که به فوبی از رانندگی مبتلا هستند. و یا کسانی را می‌شناسید که با رانندگی حالشان خوب می‌شود. افراد مبتلا به فوبیای استرس در  رانندگی حتی حاضر به امتحان رانندگی نیز نیستند. همانطور که گفته شد ترس از رانندگی نیز به عنوان یک فوبیا شناخته می‌شود.

افراد مبتلا به این فوبیا اضطراب و استرس زیادی را هنگام رانندگی تجربه می‌کنند. اما به خاطر داشته باشید که ترس از رانندگی یک بیماری یا اختلال نیست حتی این ترس بسیار رایج می‌باشد. و گاه با علائم خفیف تا شدید نشان داده می‌شود. برای درمان این فوبیا حتما از یک روانشناس و متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 شرایط خاص در بروز ترس‌از رانندگی چیست؟

برای بعضی از افراد شرایط خاصی باعث بروز ترس از رانندگی می‌شود. که عبارتند از

???? سرعت بالا

???? از دست دادن کنترل

????یاد گرفتن رانندگی

???? رانندگی به تنهایی

???? رانندگی در شب

????گیر کردن در یک ترافیک

???? رانندگی در هوای خراب و نامساعد

???? رانندگی در کنار ماشین‌های سنگین

????رانندگی در محیط‌های ناشناخته

چه عواملی باعث ایجاد ترس از رانندگی می‌شود؟

به طور کلی عواملی وجود دارد که باعث بروز فوبیای ترس از رانندگی شده است. در این بخش مقاله راجع به عوامل موثر در بروز چنین رفتاری توضیح داده ایم.

???? اضطراب جهت پیش بردن یک کار و عملکرد

یکی از علل بروز ترس از رانندگی، اضطراب جهت پیش بردن یک کار و عملکرد می‌باشد. همه ما انسان‌ها از مسئولیت‌های مختلف در برخی از موقعیت‌ها می‌ترسیم. بعضی از این مسئولیت‌ها ممکن است نقش امنیتی داشته باشد؛ که این ترس را افزایش می‌دهد. بسیاری از افراد در اعتماد به تواناییی‌ها با مشکل روبرو هستند؛ که همین امر باعث بروز این فوبیا می‌شود.

???? تجربه بد در ترس از رانندگی

از دیگر علل بروز ترس از رانندگی، تجربه بد می‌باشد. این تجربه می‌تواند برای بسیاری از افراد اتفاق افتاده باشد. مثلا شاهد یک تصادف خطرناک بوده و یا خودشان در این تصادف حضور داشتند. که باعث پدیداری خاطره بد در ذهن فرد می‌شود.

???? ترس از سفر

یکی از بارزترین دلایل ترس از رانندگی، ترس از سفر می‌باشد. این افراد معمولاً از مسیر و حرکت هراس دارند علاقه‌ای به کشف چیزهای جدید نیز ندارند.

???? ترس از پلیس

ترس از پلیس از دیگر عوامل بروز ترس از رانندگی می‌باشد. بسیاری از افراد فوبیای مواجه با پلیس را دارند؛ و رانندگی یکی از مواردی است که آنها را با پلیس روبرو می‌کند. به همین دلیل به چنین فوبیایی مبتلا هستند.

???? ترس از تصادف

هیچ انسانی تصادف را دوست ندارد. اما ترس از تصادف، یکی از دلایل بروز ترس از رانندگی می‌باشد. افرادی که از این ترس به شدت رنج می‌برند؛ نمی‌توانند پشت فرمان بنشینند. 

????فوبیا فضای تنگ در ترس از رانندگی

برای دیگر عوامل فوبی رانندگی، می‌توان به فوبیای فضای تنگ اشاره کرد. که این دلیل یکی از رایج‌ترین دلایل می‌باشد. مخصوصا زمانی که فضای داخل ماشین بسیار تنگ باشد و مسافر داخل آن قرار داشته باشد.

علائم ترس از رانندگی چیست؟

ترس از رانندگی علائمی دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? خشکی دهان

???? تنگی نفس

????از یاد بردن جهات

???? پریدن پلک چشم

???? عرق کردن کف دست

????تپش قلب زیاد

???? سرگیجه

???? سردرگمی

برای رفع ترس‌ از رانندگی چه کارهایی را می‌توان انجام داد؟

همیشه راهکاری برای اختلالات وجود دارد. جهت رفع ترس از رانندگی نیز روش هایی وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها پرداخته ایم.

???? کنترل استرس

همانطور که گفته شد؛ یکی از دلایل ترس از رانندگی، استرس و اضطراب است. به همین دلیل برای رفع این ترس بهتر است که روش‌های مدیریت و کنترل استرس را آموزش ببینید. از تکنیک‌های استانداردی مانند استراحت حین کار، یوگا، مدیتیشن و ورزش کمک بگیرید.

???? از مصرف کافئین پرهیز کنید

مصرف کافئین باعث افزایش ضربان قلب می‌شود و همانطور که گفته شد؛ یکی از علائم ترس از رانندگی، افزایش تپش قلب می‌باشد. به همین دلیل برای رفع این مشکل قبل از رانندگی از مصرف کافئین پرهیز کنید. به مقدار کافی استراحت کنید و با خواب کافی پشت فرمان بنشینید.

???? اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

یکی از روش‌های درمان فوبی رانندگی، افزایش اعتماد به نفس است. افرادی که از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستند؛ بیشتر به ترس از رانندگی دچار می‌شوند. و همیشه احساس می‌کنند که رانندگی خوبی ندارند. که همین امر باعث بروز اضطراب و تنش می‌شود. بنابراین برای کاهش این فوبیا حتما از یک روانشناس جهت افزایش اعتماد به نفس کمک بگیرید.

???? از روانشناس کمک بگیرید

برای درمان ترس از رانندگی حتما باید از یک متخصص روانشناس کمک بگیرید. روانشناسان به شما کمک می‌کنند تا مدیریت استرس و اضطراب خود را آموزش ببینید. و در صورت لزوم از این راهکارها استفاده کنید تا بتوانید رانندگی امنی را تجربه کنید. 

کلام آخر

همانطور که در این مقاله راجع به ترس از رانندگی که یکی از رایج‌ترین فوبیاها می‌باشد؛ صحبت کردیم. متوجه شدیم که افراد مبتلا به این فوبیا هنگام رانندگی با ترس‌های فراوانی روبرو هستند. که به عوامل و دلایل مختلفی مرتبط می‌باشد. برای درمان این فوبیا حتماً باید از یک روانشناس و متخصص در این زمینه راهنمایی بگیریم. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع ترس ها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

منبع: ترس از رانندگی | 4 روش رفع ترس از رانندگی



:: برچسب‌ها: ترس از رانندگی | 4 روش رفع ترس از رانندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

رابطه جنسی خشن یکی از انواع رایج رابطه جنسی بین زوجین است که روش های مختلفی دارد. رابطه جنسی از مهم ترین بخش های زندگی زناشویی محسوب می‌شود؛ به قدری که دلیل بسیاری از جدایی ها همین موضوع است. افراد فانتزی ها و رفتارهای جنسی مختلفی دارند؛ که بروز و عملی کردن آنها کاملا به همسرشان بستگی خواهد داشت.

اغلب افراد تصور می‌کنند که این نوع از رابطه جنسی، نوعی تجاوز محسوب شده و هیچ توجیه منطقی ندارد. اما اینگونه نیست. طبق آخرین تحقیقات انجام شده در این زمینه، افرادی که از این روش در روابط خود استفاده می‌کنند؛ رضایت جنسی بیشتری را تجربه خواهند کرد. در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. 

منبع: رابطه جنسی خشن چرا برای برخی جذابیت دارد؟

رابطه جنسی خشن

نمی‌توان به طور قطعی در مورد درست و یا غلط بودن رابطه جنسی خشن نظر داد. این کاملا به تصمیم زوجین بستگی دارد. همچنین این نوع رابطه شامل طیف وسیعی از رفتارها می‌شود که انجام آنها برای همه زوجین امکانپذیر نیست.

تنوع طلبی در مورد رفتارهای جنسی و امتحان کردن در رابطه بسیار خوب است؛ اما اگر به طور اصولی اجرا نشود؛ تاثیرات بدی نیز بر رابطه خواهد داشت. به طور کلی رابطه جنسی همواره با آرامش و لذت همراه بوده؛ اما استفاده از روش های خشن در آن احتمالا سبب بروز هیجان بیشتر و حتی آسیب هایی، می‌شود.

علل علاقه افراد به رابطه جنسی خشن

هنوز علت دقیقی برای تمایل افراد به رابطه جنسی خشن، وجود ندارد. اما معمولا اینگونه افراد رابطه جنسی را راهی برای برطرف کردن نیازهای طبیعی خود می‌دانند. برای این گروه رابطه جنسی غیرمعمول، بازی هوشمندانه ای است که از تمام حواس پنجگانه بهره می‌گیرد. البته رضایت و آرامش همسر نیز در این زمان بسیار اهمیت دارد. برخی از علل تمایل افراد به این موضوع، شامل موارد زیر می‌شود.

⭕تقلید از دیگران

گاهی افراد به دلیل اینکه شاهد رابطه جنسی خشن اطرافیان خود بوده اند و یا در فیلم ها پورن همچین صحنه ای هایی را دیده اند؛ مایل به انجام این روش در رابطه جنسی خود هستند. در این شرایط افراد به دلیل اینکه اطلاعات کافی در این زمینه ندارند و صرفا به دلیل علاقه اینکار را انجام می‌دهند؛ عواقب بدی را تجربه خواهند کرد. بهتر است در این مورد صرفا بر اساس چیزی که در رسانه ها و یا روابط دیگران می‌بینیم؛ تصمیم نگرفته و سنجیده عمل کنیم.‎‌

⭕فانتزی جنسی

برای برخی دیگر داشتن رابطه جنسی خشن، صرف فقط یک فانتزی جنسی محسوب می‌شود که به دلیل عدم موافقت همسر و یا نداشتن شرایط آن شراغ آن نمی‌روند. این خیالپردازی ها احتمالا تاثیرات بدی بر روابط آنها خواهد داشت. اینگونه افراد هیچ تصور درست و کاملی از این نوع رابطه نداشته و صرفت به آن علاقه دارند.

⭕تنوع در رابطه جنسی

گروهی برای ایجاد تنوع در رابطه جنسی خود، مایل هستند تا رابطه جنسی خشن را امتحان کنند. چنین افرادی احتمالا مدت زمان زیادی از ازدواج و یا رابطه شان می‌گذرد؛ و رابطه جنسی برای آنها تبدیل به یک عادت تکراری شده است. البته امتحان این روش به این دلیل اشکالی ندارد. اما باید قبل از آن در این مورد به خوبی اطلاعات کسب کرده و با همسر خود نیز صحبت کنند.

⭕تخلیه هیجانات منفی

برخی از افراد از رابطه جنسی خشن، به عنوان روشی برای تخلیه هیجانات منفی خود استفاده می‌کنند. آنها در هنگام ناراحتی و یا اضططراب، عملکرد بهتری داشته، به همین دلیل بیشتر در این حالت تمایل به داشتن رابطه جنسی با همسر خود دارند. ابن حالت برای مردان بیشتر اتفاق می‌افتد. تحمل درد در رابطه جنسی با اینکه افراد تنها در این حالت ارگاسم را تجربه کنند؛ متفاوت است.

⭕تجربیات گذشته

برخی از تحقیقات حاکی از آنند؛ که بیشتر افرادی که چنین تمایلاتی دارند؛ در گذشته تجربه تجاوز و یا آزارجنسی داشته اند. البته این حالت برای همه افراد صادق نیست. اما برخی به دلیل تجربه چنین اتفاقاتی در گذشته، برای بروز احساس انتقام گیری و یا بی ارزشی خود، به داشتن رابطه جنسی خشن و آسیب دیدن در رابطه، گرایش پیدا می‌کنند.

از آنجایی که در چنین روابطی افراد به دو دسته آزارگر و آزارخواه تقسیم می‌شوند؛ این افراد نیز در مواجهه با رابطه جنسی یکی از این دو نقش را به عهده گرفته و سعی در فراموش کردن گذشته دارند.

پیامدهای داشتن رابطه جنسی خشن

جالب است بدانید که افرادی که مایل به برقراری رابطه جنسی خشن هستند؛ افرادی بیشتر برونگرا، اجتماعی، کمتر حساس نسبت به رد شدن توسط شریک جنسی و کمتر دچار اختلالات شدید روانی هستند. اما با اینحال بازهم احتمال دارد که به شریک و یا خودشان، آسیب هایی وارد کنند. برخی از پیامدهای منفی که اینگونه روابط برای افراد دارد؛ شامل موارد زیر می‌شود.

????آسیب به ناحیه تناسلی زنان و مردان.

????آسیب های روانی

????ایجاد زخم هایی در نواحی مختلف بدن

????بی اعتمادی

????بروز طلاق و خیانت

البته از آنجایی که تمام رفتارهای رابطه جنسی خشن در غالب یک توافق دو طرفه و رضایت انجام می‌شود؛ زوجین برای کنترل عوارض آن نیز از روش کلمه امن استفاده می‌کنند. کلمه امن، به معنای کلکه و یا اصطلاحی است که افراد قبل از رابطه جنسی آن را تعیین می‌کنند. در حین رابطه اگر هر کدام از طرفین، قادر به تحمل و ادامه دادن نبود؛ با گفتن کلمه امن، شریک او موظف است که بدون تعلل رابطه را متوقف کند.

مزایای داشتن رابطه جنسی خشن

برخلاف تصور عده ای، رابطه جنسی خشن مزایایی نیز خواهد داشت. در واقع شفافیت، اعتماد کامل و مسئولیت پذیری از ویژگی های مثبت این رابطه است که زوجین باید نسبت آن پایبند باشند. در اینگونه روابط، زوجین در مورد تمام جزییات حرف زده و توافق می‌کنند که در روابط جنسی معمولی کمتر شاهد آن خواهیم بود.

تفاوت رابطه جنسی خشن با بی دی اس ام

داشتن رابطه جنسی خشن با بی دی اس ام متفاوت است. البته بسیاری این دو را با یکدیگر مترادف می‌دانند؛ اما اینگونه نیست. رابطه جنسی خشن، معمولا بداهه تر است؛ اما بی دی اس ام نیاز به نقش بازی کردن و برنامه ریزی بیشتری خواهد داشت. بی دی اس ام در برخی موارد خطرناک است اما به طور کلی رابطه خشن بیشتر جنبه سلطه گری و خودخواهانه دارد. در هر دو صورت رضایت شریک جنسی، شرط اصلی است.

سخن پایانی

شاید پذیرش علاقه به رابطه جنسی خشن، برای عده ای دشوار باشد. اما تمایلات و گرایشات جنسی افراد متفاوت بوده و همیشه به معنی وجود یک اختلال روانی و یا جنسی نیست. همانطور که مشاهده کردید؛ رابطه جنسی خشن با بی دی اس ام متفاوت است. همچنین همیشه برای این موضوع نباید به دنبال درمان بود. اگر زوجین به طور کامل از این موضوع رضایت داشته و به یکدیگر آسیب نزنند؛ نیاز به درمان نیست. البته می‌توانند در این زمینه با یک روانشناس زوج درمانگر و یا سکستراپیست، مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه زناشویی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: رابطه جنسی خشن چرا برای برخی جذابیت دارد؟



:: برچسب‌ها: رابطه جنسی خشن چرا برای برخی جذابیت دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

 استرس پس از سانحه یا PTSD به ترس پس از آسیب های روانی یا اختلال تنش زای پس از رویداد می‌گویند. افرادی که به این اختلال دچار هستند پس از مشاهده یا تجربه عوامل استرس زا یا آسیب زای شدید مبتلا می‌شوند. که می‌تواند منجر به مرگ واقعی، تهدید به مرگ یا وقوع سانحه جدی شود. مثلا فردی که به PTSD مبتلا است، شاهد مرگ خشونت بار یکی از اعضای خانواده بوده است. یا دوست نزدیک او در اثر تصادف فوت کرده است.

مثال های زیادی را می‌توان برای اختلال استرس پس از سانحه بیان کرد. اما برای هر فرد متفاوت با فرد دیگر است. در این شرایط فرد بیمار نسبت به تجربه های تلخ احساس درماندگی و ترس می‌کند. و مدام در تلاش برای فراموش خاطرات و رویداد ها می‌کند. این افراد برای درمان حتما باید از روانشناس کمک بگیرند.

منبع: استرس پس از سانحه | 3 روش درمانی برای PTSD

استرس پس از سانحه چیست؟

اختلال استرس پس از سانحه یا PTSD یکی از اختلالات استرسی است که فرد به دلیل تجربه تلخ و مرگ بار به آن مبتلا می‌شود. افرادی که به PTSD دچار هستند؛ معمولا با جنگ، آتش سوزی، جنایت، تصادف، مرگ یا سوء استفاده جنسی روبرو هستند. بر اساس آمار تقریبا 7 تا 8 درصد مردم جهان به این اختلال دچار هستند. و البته که زنان بیش از مردان به استرس پس از سانحه مبتلا می‌شوند.

به دلیل اینکه استرس پس از سانحه باعث اضظراب و اختلال در روند زندگی می‌شود؛ توصیه می‌شود که فورا درمان شود. امروزه با روش های درمانی مانند روان درمانی و دارو درمانی به راحتی می‌توانید این اختلال را درمان کنید. در این مقاله راجع به تمامی جوانب استرس پس از سانحه صحبت کرده ایم.

علائم استرس پس از سانحه

معمولا علائم استرس پس از سانحه بعد از 1 ماه مواجهه فرد با عامل استرس زا بروز می‌کند. اما در برخی از مواقع نیز تا سالها پنهان می‌ماند. اما در توانایی های شما برای انجام کارهای عادی اختلال ایجاد می‌کند. در این بخش مقاله به نشانه هایی اشاره کرده ایم که فرد باید بیش از یک ماه تجربه کند.

???? یک یا چند علامت اجتنابی

????یک یا چند علامت مزاحم

???? دو یا چند علامت که تاثیر گذار بر خلق و خو هستند.

???? دو یا چند علامت برانگیختگی و واکنشی که پس از آسیب آغاز می‌شود.

???? علائم مزاحم PTSD

در این بخش مقاله به علائم مزاحم استرس پس از سانحه اشاره کرده ایم.

???? بروز مدام افکار ترسناک

???? مواجهه مستمر با کابوس های شبانه

????فلاش بک ها و این احساس که رویداد دوباره رخ می‌دهد.

???? پریشانی شدید عاطفی یا واکنش های فیزیکی به چیزی که فرد را به یاد رویداد آسیب زا می‌اندازد.

???? علائم اجتنابی PTSD

در این بخش مقاله به علائم اجتنابی استرس پس از سانحه اشاره کرده ایم.

???? اجتناب از مواجهه با موقعیت هایی که فرد را به یاد رویداد می‌اندازد.

???? امتناع از صحبت در رابطه با رویداد

???? علائم تاثیر گذار بر خلق و خو

از علائم تاثیر گذار استرس پس از سانحه بر خلق و خو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

???? بروز مشکلات روانی مانند فوبیا، افسردگی و اضطراب

???? مشکل در تمرکز

????کاهش علاقه به زندگی

???? احساس جدایی و بیگانگی از دیگران و بی حسی عاطفی و ذهنی

???? احساس سرزنش و گناه

????ناتوانی در به خاطر سپردن برخی از جنبه های رویداد

???? علائم برانگیختگی و واکنش پذیری استرس پس از سانحه

از علائم برانگیختگی و واکنش پذیری استرس پس از سانحه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

???? تحریک پذیری و طغیان عصبانیت

????اختلال در خواب

???? احساس تنش و اضطراب مزمن

???? افزایش حساسیت به خطرات احتمالی

???? علائم جسمانی استرس پس از سانحه

استرس پس از سانحه علائم جسمانی نیز به دنبال دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? تعریق

???? لرزش

????سرگیجه

???? سردرد

???? مشکلات معده

????درد در قفسه سینه

???? ضعف سیستم ایمنی

???? اختلالات خواب

???? علائم استرس پس از سانحه در کودک و نوجوان

در کودکان 6 ساله یا کوچکتر علائم استرس پس از سانحه مانند زیر بروز خواهد کرد.

???? ناتوانی در صحبت کردن

???? شب ادراری

????چسبیدن و وابستگی بسیار به شخص بزرگسال

???? اجرای رویداد حین بازی کردن

کودکانی که به دلیل آزار جنسی به استرس پس از سانحه مبتلا شده اند، نشانه های مانند: احساس ترس، غم، انزوا، اضطراب، کم ارزشی نسبت به خود، رفتار پرخاشگرانه، رفتار جنسی غیر عادی، صدمه به خود، سوءمصرف مواد و الکل را از خود بروز می‌دهند.

سبب شناسی استرس پس از سانحه

گرچه دلیل ابتلا به استرس پس از سانحه به طور قطعی مشخص نشده است. اما این اختلال در ترکیب پیچیده ای از موارد اشاره شده در زیر پدید می‌آید.

✅ عدم تنظیم مواد شیمیایی و هورمون هایی که مغز در پاسخ به استرس رها می‌کند.

✅ مستعد بودن شخصیت فرد

✅سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری های روانی مانند افسردگی و اضطراب

✅ کسب تجربه های استرس زا مانند وقوع بلایای طبیعی، تصادفات جدی، جنگ، از دست دادن یکی از عزیزان، حمله شخصی و قربانی جنایت بودن

فاکتورهای خطر استرس پس از سانحه

فاکتورهایی که در این بخش مقاله توضیح داده ایم، خطر ابتلا به استرس پس از سانحه را افزایش می‌دهد.

???? جنسیت

یکی از فاکتورهای مهم در بروز استرس پس از حادثه، جنسیت است. گرچه مردان بیش از خانم ها در معرض خشونت هستند، اما زنان شانس بیشتری در ابتلا به اختلال استرس پس از سانحه را دارند.

???? ساختار مغز

بر اساس اسکن مغز، ساختار هیپوکامپ در افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه، در مقایسه با افراد دیگر متفاوت است. به طور کلی نقش هیپوکامپ، پردازش احساسات و خاطرات است.

???? پاسخ به استرس

یکی از فاکتور های مهم در بروز استرس پس از سانحه، پاسخ به استرس است. پاسخ های استرس در شرایط جنگ و گریز آزاد می‌شوند و در افراد مختلف بسیار متفاوت هستند.

عوارض استرس پس از سانحه

به دلیل عدم فرهنگ سازی، شیوع استرس پس از حادثه در جامعه ما بسیار زیاد است. مخصوصا کودکان و نوجوانان که شرایط حساسی را می‌گذرانند. و حتما باید درمان شوند. زیرا عدم درمان این اختلال زندگی افراد را مختل می‌کند. و عوارض زیادی مانند نمونه های زیر است.

◼ بروز افکار و اعمال خودکشی

◼ اختلالات اشتها

◼مشکلات مرتبط با مصرف مواد مخدر یا الکل

◼ اضطراب و افسردگی

روش های پیشگیری از استرس پس از سانحه

معمولا پس از رهایی از یک حادثه دلخراش، همه افراد در ابتدا در زمان کوتاهی علائم شبیه به استرس پس از سانحه را تجربه خواهند کرد که مانند ترس، اضطراب، عصبانیت، احساس گناه و افسردگی است. زمانی که فرد مبتلا حمایت و کمک به موقعی دریافت کند، واکنش های استرسی او کاهش می‌یابد و از بروز PTSD شدید جلوگیری می‌شود. حتی حمایت اطرافیان از بروز رفتارهای ناسالم مانند مصرف الکل و مواد مخدر جلوگیری می‌کند. اما به دلیل اینکه نمی‌توان از بروز یک رویداد جلوگیری کرد؛ باید روش های کنترل علائم را آموزش ببینید. در این بخش راجع به روش های پیشگیری از استرس پس از سانحه توضیح داده ایم.

???? خود را به عنوان قربانی و بازمانده در نظر نگیرید.

???? درخواست کمک کنید.

????باور داشته باشید که توانایی کنترل و مدیریت احساسات خود را دارید.

???? معنای مثبتی برای آسیب و ترما پیدا کنید.

???? بر احساسات مثبت و خنده خود متمرکز شوید.

????به دیگر افراد کمک کنید.

???? به تمرین مثبت اندیشی بپردازید.

???? دائما با افراد مهم زندگی خود در تماس باشید.

????در رابطه با رویداد آسیب زا با عزیزان مکالمه داشته باشید.

تشخیص استرس پس از سانحه

گاهی برای تشخیص استرس پس از حادثه فرد باید در معرض دوباره رویداد قرار بگیرد که شامل آسیب جدی، احتمالی مرگ، خشونت یا آسیب جدی باشد. اگر علائم فرد بیش از یک ماه ادامه داشته باشد، باعث بروز مشکلات قابل توجهی در توانایی ها و عملکردهای زندگی می‌شود. جهت تشخیص اختلال استرس پس از سانحه، پزشک کارهای زیادی را انجام خواهد داد. که در این بخش به آن اشاره کرده ایم.

✔ اقدام اول معاینه جسمی برای بررسی مشکلات پزشکی است که شاید باعث بروز علائم شما شود.

✔ در مرحله دوم ارزیابی روانشناختی که شامل بحث در رابطه با علائم، نشانه های شما و رویداد های آسیب زا است. این آزمون و تست می‌تواند به مدت 15 دقیقه تا چند جلسه یک ساعته به طول بکشد.

✔ در نهایت معیارهای موجود در راهنمای تشخیص و آماری اختلالات روانی، تشخیص قطعی انجام می‌گیرد.

درمان استرس پس از سانحه

برای درمان استرس پس از سانحه، راهکارهایی وجود دارد که باعث کسب دوباره زندگی می‌شود. این راهکارها شامل روان درمانی و دارو درمانی است که در ادامه توضیحات تکمیلی صورت گرفته است.

???? روان درمانی

جهت درمان استرس پس از سانحه، چندین نوع روش درمانی وجود دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

❌ مواجهه درمانی: یکی از روش های درمانی برای استرس پس از سانحه، مواجهه درمانی است. در این روش درمانی درمانگر کمک می‌کند تا با موقعیت ها و خاطرات تلخ خود را که به نظر ترسناک بوده اند؛ روبرو شوید. و به طور موثر تری با آن کنار بیایید.

❌ حساسیت زدایی و پردازش مجدد حرکات چشم: در این روش درمانی برای استرس پس از حادثه به درمانجو کمک می‌کنند تا خاطرات خود را پردازش کند و به مرور زمان نحوه واکنش های خود را تغییر دهید.

 درمان شناختی رفتاری: یکی از درمان های بسیار مفید استرس پس از سانحه، درمان شناختی رفتاری است. در این روش درمانی کمک می‌کنند تا باورهای منفی، احساسات منفی و الگوهای شناختی که شما را درگیر نگه می‌دارد بشناسید و در مورد آنها با دید مثبت تری رفتار کنید.

???? دارو درمانی

دارو درمانی معمولا در شرایط با شدت بالا همراه با روان درمانی در جهت درمان استرس پس از سانحه انجام می‌شود. در این بخش مقاله راجع به دارو های مورد استفاده در استرس پس از سانحه توضیح داده ایم.

❌ داروی پرازوسین: یکی از داروهای مورد استفاده در درمان استرس پس از سانحه، پرازوسین است. این دارو باعث کاهش کابوس های شبانه در فرد بیمار می‌شود.

❌ داروی ضد افسردگی: این دارو برای بهبود علائم مشکلات خواب، اضطراب، افسردگی و تمرکز بسیار کارساز است.

❌ داورهای ضد اضطراب: داروهای ضد اضطراب می‌تواند اضطراب شدید و مشکلات مربوط به آن را تسکین دهد. برخی از داروهای ضد اضطراب اعتیاد آور هستند؛ به همین دلیل به صورت کوتاه مدت تجویز می‌شود.

???? درمان های تجربی

بر اساس تحقیقات، دانشمندان به برخی از درمان های تجربی پی بردند. که شامل بازی های رایانه ای، هورمون درمانی با کورتیزول و مصرف نسخه دارویی تفریحی اکستازی می‌باشد.

روش های مقابله با استرس پس از سانحه

برای مقابله با استرس پس از سانحه، راهکارها و روش هایی وجود دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم. این روش ها باعث بهبود وضعیت فرد و کسب واکنش های مثبت می‌شود.

???? یافتن کسی که به او بسیار اعتماد دارید.

???? وقت گذراندن با افرادی که می‌دانند چه اتفاقی رخ داده است.

????انجام تمرینات بدنی مانند پیاده روی، یوگا و شنا

???? تمرین تکنیک های آرامش بخش مانند مدیتیشن

???? گوش دادن به موسیقی آرام و سپری کردن وقت در طبیعت

????درک این نکته که کاهش علائم نیازمند زمان است.

???? پذیرش این نکته که ابتلا به اختلال استرس پس از سانحه ضعف نیست و برای هرکسی ممکن است که رخ دهد.

???? شرکت در فعالیت های لذت بخش که باعث حواس پرتی در شما می‌شود.

کلام آخر

اختلال استرس پس از سانحه 7 تا 8 درصد افراد جامعه را به خود درگیر کرده است. و بسیاری افرادی که رویدادهای تلخی و آسیب زا را تجربه می‌کنند؛ علائمی از این بیماری را تا مدت کمی از خود نشان می‌دهند. و اگر مورد درمان قرار نگیرند؛ نشانه های آنها بزرگتر می‌شود و نشانه های شدید تری را به دنبال خواهد داشت.

به همین دلیل فرد مبتلا به PTSD حتما باید تحت درمان روانشناس و متخصص قرار بگیرد. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استرس پس از سانحه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: استرس پس از سانحه | 3 روش درمانی برای PTSD



:: برچسب‌ها: استرس پس از سانحه | 3 روش درمانی برای PTSD ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اسپری تاخیری یکی از موارد شیمیایی است ک برای بهبود کیفیت رابطه جنسی استفاده می‌شود. زودانزالی یکی از اختلالات جنسی شایع در مردان است که برای درمان آن، راه های زیادی وجود دارد. از آنجایی که انزال زودرس باعث عدم لذت کافی از رابطه جنسی می‌شود و حتی بر روابط عاطفی افراد نیز موثر است؛ مردان و زنان از روش هایی برای کنترل این مشکل استفاده می‌کنند.

استفاده از این اسپری ها همیشه موثر نیست و گاهی عوارضی نیز ایجاد خواهد کرد. این اسپری ها انواع مختلفی داشته و حتی طریقه مصرف آنها نیز متفاوت است. همچنین برای زنان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. افراد قبل از استفاده از این محصول باید در مورد آن اطلاعات کافی کسب کنند. 

منبع: اسپری تاخیری | طریقه استفاده از اسپری تاخیری

اسپری تاخیری

استفاده از اسپری تاخیری می‌تواند از بروز نارضایتی ناشی از زودانزالی در مردان و زنان جلوگیری کند. اما از سوی دیگر، اگر افراد در استفاده از آن زیاده روی کرده و یا طریقه درست مصرف آن را ندانند؛ دچار مشکلات دیگری خواهند شد. بهتر است در قدم اول، افراد مشکل زودانزالی خود را درمان کرده و از روش های مکمل نیز استفاده کنند. استفاده به تنهایی از این محصول زودانزالی را درمان نخواهد کرد و فقط یک روش موقتی برای بالا بردن زمان انزال است.

انواع اسپری تاخیری

انواع اسپری تاخیری، برحسب محتویات، کارایی وهمچنین شرکت سازنده، متفاوت خواهد بود. برای مثال برخی از آنها علاوه بر تاخیر در زمان انزال، باعث بزرگی آلت تناسلی مردان نیز خواهد شد. معمولا برخی از آنها برپایه لیدوکائین و دسته ای دیگر بر پایه اتانول هستند.

گاهی مواد بی حس کننده آنها لیدوکائین نبوده و شامل پروپیلین گلیکل، بنزوکائین و بنزیل الکل هستند. اسپری هایی که حاوی بی حس کننده هستند؛ آلت تناسلی را سر کرده و باعث می‌شوند تا محرک های محیطی سبب انزال نشود. فراموش نکنید که اسپری هایی که حاوی لیدوکائین هستند؛ احتمالا برای افراد واکنش آلرژیک ایجاد می‌کنند. اما انواعی که بر پایه اتانول هستند؛ حساسیت ایجاد نمی‌کنند.

روش استفاده از اسپری تاخیری

برخی از افراد به دلیل استفاده نادرست از اسپری تاخیری، مشکلاتی را برای خود به وجود می‌آورند. اما با رعایت نکات بهداشتی و همچنین پیروی از دستورالعمل محصول، می‌توان تا حد زیادی از بروز عوارض جانبی جلوگیری نمود و همچنین اثربخشی آن نیز بیشتر خواهد شد.

قبل از استفاده از اسپری، ناحیه تناسلی خود را به خوبی بشویید. اینکار باعث باز شدن منافذ پوستی این ناحیه می‌شود و تاثیر این محصول را دوچندان خواهد کرد. فراموش نکنید که اسپری تاخیری را باید در حالت نعوظ استفاده کرده و آن را در فاصله 5 تا 10 سانتی متری از آلت تناسلی خود نگه دارید.

از برخورد اسپری به بیضه ها جلوگیری کرده و سعی کنید تمام نواحی را پوشش دهیدو حتی قسمت پایین آلت تناسلی نیز باید در معرض اسپری قرار گیرد. کمی بعد از استفاده از اسپری کاندوم را استفاده کنید. چرا که برخی از محتویات این محصول سبب ضعیف شدن جنس کاندوم و پارگی آن خواهد شد. اگر بعد از یکبار استفاده، اثربخشی کافی را نداشت؛ بعد از گذشت تقریبا 20 دقیقه، دوباره از این محصول استفاده کنید. همچنین بار دوم مقدار کمتری اسپری کنید. برای آشنایی با انواع کاندوم کلیک کنید.

برای استفاده از برخی از اسپری ها و ژل های تاخیری باید سر آلت تناسلی را کمی ماساژ دهید. اما به طور کلی برای استفاده از  بیشتر اسپری ها، نیاز به انجام این کار نیست. از دستورالعمل خود محصول پیروی کرده تا اثربخشی آن را مشاهده کنید.

معایب و مزایای استفاده از اسپری

اسپری تاخیری، با اینکه معمولا باعث رابطه جنسی طولانی تر و بهتر می‌شود؛ اما معایبی نیز خواهد داشت. حتی گاهی با استفاده مرد از این محصول، زن نیز عوارض ان را تجربه خواهد کرد.از معایب آن می‌توان به دشواری حفظ نعوظ و حتی از بین رفتن آن حین رابطه به دلیل بی حسی، اشاره کرد.

در مواردی این محصولات مشکلات پوستی مثل خارش، التهاب، سوزش و… را ایجاد خواهند کرد. حتی ورم کردن غیرطبیعی آلت تناسلی نیز دور از انتظار نیست و باید در مورد آن دقت کرد. برای کنترل این عوارض جانبی، بهتر است افراد بعد از استفاده از اسپری، حتما از کاندو استفاده کرده، از دستورالعمل محصول پیروی کرده و حتی به تاریخ انقضای آن نیز توجه کنند.

اما مزایا استفاده از اسپری تاخیری را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. قطعا استفاده از این محصول انگیزه افراد را برای رابطه جنسی بیشتر کرده و میل جنسی آنها را افزایش خواهد داد. از طرفی سبب بزرگی و سفت تر شدن آلت تناسلی مردان شده و اعتماد به نفس آنها را در رابطه با رابطه جنسی، بیشتر می‌کند. قطعا با طولانی تر شدن مدت زمان رابطه، زنان نیز لذت بیشتری برده و احتمالا ارگاسم بهتری خواهند داشت. 

اسپری تاخیری برای زنان

بسیاری تصور می‌کنند که اسپری تاخیری فقط برای مردان وجود دارد. اما این محصول طیف وسیعی داشته و زنان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. زنان نیز باید از ورود این ماده به مجاری ادرار خود جلوگیری کرده و بیشتر از دو بار در هفته از آن استفاده نکنند.

همچنین اگر لیدوکائین موجود در اسپری به واژن انتقال یابد سبب بی میلی جنسی و عدم ارگاسم در زنان می‌شود. زنان در دوران بارداری نباید از این محصول استفاده کنند. همچنین برای اقدام به بارداری نیز استفاده از اسپری تاخیری، توصیه نمی‌شود. اسپری تاخیری های زنانه کمی معطر بوده و در موارد دیگر مانند مدل مردانه این محصول عمل کرده و ارگاسم را به تعویق می‌اندازد. 

راه های جایگزین استفاده از اسپری تاخیری

برای درمان زودانزالی در مردان و زنان، روش های مختلفی وجود دارد. در واقع بهتر است در ابتدا زودانزالی به روش اصولی و به طور کامل درمان شود. استفاده از اسپری تاخیری درمان محسوب نمی‌شود. حتی بعد از مدتی دیگر تاثیر خود را از دست داده و بدن نسبت به آن مقاومت نشان می‌دهد.

به همین دلیل باید برای برطرف کردن این مشکل، به پزشک و یا سکستراپیست مراجعه کرده و درمان را شروع کنید. برای این مشکل، قرص هایی مثل ویاگرا برای مردان و فلیبانسرین برای زنان وجود دارد. رعایت نکاتی مثل تغذیه مناسب، ورزش، دوری از مصرف دخانیات و الکل و… باعث درمان زودانزالی خواهند شد و دیگر نیازی به استفاده از این اسپری نیست. البته عوارض استفاده از قرص بیشتر است به همین دلیل برای پیدا کردن روش مناسب درمان، از یک متخصص کمک بگیرید.

سخن پایانی

قبل از خرید و استفاده از اسپری تاخیری، به خوبی  در مورد آن تحقیق کرده وموارد مختلفی را در نظر بگیرید. در استفاده از آن زیاده روی نکرده و به سلامت خود و شریک تان نیز اهمیت دهید. استفاده از روش های مختلف برای درمان زودانزالی، به صورت خودسرانه، نه تنها مشکل افراد را تشدید می‌کند؛ بلکه عوارض طولانی تری برای آنها ایجاد خواهد کرد. بهتر است در این زمینه حتما با یک پزشک و یا سکستراپیست مشورت کرده و با همسر خود نیز در این مورد صحبت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اسپری تاخیری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: اسپری تاخیری | طریقه استفاده از اسپری تاخیری ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

آمادگی برای ازدواج به منظور مهارت های لازم و بلوغ کافی برای زندگی مشترک است. زندگی مشترک سختی ها و مشکلات زیادی را به همراه دارد. که اگر فرد از پس این چالش ها بر نیاید، زندگی خوبی را تجربه نخواهد کرد. تمامی افراد جدا از زن و مرد باید قبل از ازدواج در خود مهارت هایی را مشاهده کنند تا بتوانند وارد زندگی مشترک شوند. زندگی مشترک مسئولیت هایی را به همراه دارد و جدا از آن باید وارد دنیای فرد دیگری شوید.

مشکلات آن مشکلات شما می‌شود؛ خانواده او خانواده شما می‌شود و … . در واقع فرد زمانی آماده ازدواج می‌شود که در خود ببیند از پس تمامی فراز و نشیب ها بر می‌آید. وفادار می‌ماند و فردی که انتخاب کرده است؛ مناسب اوست. به همین دلیل برای ازدواج نکات بسیار زیادی وجود دارد. اگر شک و شبه در این موضوع دارید که آماده ازدواج هستید یا خیر؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. 

منبع: آمادگی برای ازدواج | 8 نکته اساسی در آمادگی برای ازدواج

آمادگی برای ازدواج چگونه است؟

بنظر شما هر فردی توانایی ازدواج دارد؟ یا هر فردی شخص مناسب ازدواج است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر فردی نیازمند بررسی های زیاد است. اما طبق بررسی ها همه افراد کیس مناسب ازدواج نیستند. قبل از ازدواج باید به این موضوع دقت کنید که شخص مقابل شما چه معیارهایی دارد که مطابق با علایق و خواسته های شماست.

آمادگی برای ازدواج یک موضوع مهم و اساسی برای تجربه زندگی مفید و ماندگار است. در این مقاله آمادگی های قبل از ازدواج را توضیح داده ایم و به نکات مهمی در این زمینه اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتها همراه ما باشید. 

آمادگی های قبل از ازدواج شامل چه مواردی می‌شود؟

آمادگی برای ازدواج نیازمند آگاهی از برخی مسائل است که در ادامه راجع به آن توضیح داده ایم.

???? آمادگی ذهنی | آمادگی برای ازدواج

آمادگی ذهنی یکی از اصلی ترین اصول جهت آمادگی برای ازدواج است. هر گونه نظر و اولویتی که در فعالیت های خانه و امور زندگی دارید را با همسرتان در میان بگذارید. تمیز کردن خانه، شستشوی ظروف، خرید وسایل و … در زندگی مشترک پر اهمیت است.

???? فرزند پروری و بچه داری

آمادگی برای ازدواج در زمینه فرزند پروری نیز وجود دارد. باید از نظر همسر به داشتن و نداشتن فرزند فکر کنید. راجع به تعداد فرزندان، شیوه تربیتی و … باید با همسر به نظر مشترک برسید.

???? اطلاع از ارزش ها و اهداف مشترک

اطلاع از ارزش ها و اهداف مشترک جهت آمادگی برای ازدواج حائز اهمیت است. زمانی که زوجین از اهداف و ارزش های یکدیگر مطلع باشند، برای ازدواج نیز آماده اند. هر فردی دیدگاه متفاوتی از ازدواج و تشکیل زندگی مشترک دارد. بنابراین برای تصمیم گیری جدی حتما باید از روانشناس راهنمایی بگیرید.

???? امور مالی و دارایی | آمادگی برای ازدواج

آمادگی برای ازدواج باید در زمینه امور مالی و دارایی نیز وجود داشته باشد. قبل از ازدواج باید با شریک زندگی خود راجع به امور مالی و دارایی صحبت کنید. هزینه های منزل، حساب مشترک، پس اندازد و … را زوجین با یکدیگر باید تصمیم بگیرند.

???? نقش دین و مذهب در ازدواج

نقش دین و مذهب در آمادگی برای ازدواج مفید است. زوجین باید از لحاظ مذهبی در یک سطح قرار بگیرند. انتظارات یکدیگر در زمینه های مذهبی را بسنجید و فرایض دینی را جدی بگیرید. 

???? روابط جنسی

معمولا افراد قبل از ازدواج در رابطه با مسائل جنسی صحبت نمی‌کنند. اما حتما باید قبل از ازدواج راجع به روابط جنسی صحبت کنید. معیارها و خواسته های خود را در زمینه جنسی بیان کنید. زوجین در زندگی مشترک نیز باید روابط جنسی را در نظر بگیرند. زیرا یکی از پایه های زندگی مشترک خوب، رابطه جنسی است.

???? ارتباط با خانواده همسر | آمادگی برای ازدواج

ارتباط با خانواده همسر از دیگر اصول آمادگی برای ازدواج است. در هر صورت شما با خانواده همسر در ارتباط هستید. در ازدواج و زندگی مشترک شما باید نقش خانواده را جدی بگیرید. دخالت در زندگی مشترک، روابط خانواده همسر با شما و … در زندگی مشترک بسیار موثر است.

⚪ کمک از مشاوره ازدواج

موضوع ازدواج بسیار پر اهمیت و حساس است. آمادگی برای ازدواج باید قبل از تشکیل زندگی مشترک بررسی شود. مشاوره ازدواج به شما کمک خواهد کرد که چگونه به خودشناسی برسید، کیس مناسب شما در زندگی کیست تا زندگی موفقی را تجربه کنید.

نکات مهم در آمادگی برای ازدواج

آمادگی برای ازدواج نیازمند بررسی های دقیق است. در این مقاله راجع به نکات مهم در آمادگی برای ازدواج اشاره کرده ایم.

???? قبل از ازدواج از یک روانشناس برای خودشناسی راهنمایی بگیرید.

???? به موارد کوچک زندگی در ازدواج اهمیت دهید.

????باید برای ازدواج تلاش کنید.

???? به شناخت زبان قلب همسر برسید.

???? تغییرات زندگی پس از ازدواج را بپذیرید.

????ازدواج را نقطه مشترک زندگی بدانید.

???? زندگی مشترک خود را با دیگران مقایسه نکنید.

???? در ازدواج فداکاری داشته باشید.

????به همسر خود احترام بگذارید.

???? به خانواده او احترام بگذارید.

???? او را محدود و زندانی نکنید.

????عشق ورزی و محبت را فراموش نکنید.

???? در تربیت فرزندان هم نظر باشید.

???? اختلافات را جار نزنید.

????برای حل مشکلات با یکدیگر صحبت کنید.

???? تصمیم گیری های زندگی را به تنهایی انجام ندهید.

???? برای زندگی خوب تلاش کنید و روش های مفید را پیاده کنید.

????برای پیشرفت به هم یاری رسانی کنید.

کلام آخر

یک ازدواج خوب نیازمند تلاش و کوشش است. اما برای ساخت زندگی مشترک خوب باید به آمادگی برای ازدواج برسید. از لحاظ و جنبه های گوناگون باید زندگی را بررسی کنید. از لحاظ مالی، مذهبی، تربیت فرزندان، خانواده همسر و … باید به نظرات مشترک برسید. هم چنین قبل از ازدواج حتما از روانشناس و متخصصین در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آمادگی برای ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: آمادگی برای ازدواج | 8 نکته اساسی در آمادگی برای ازدواج



:: برچسب‌ها: آمادگی برای ازدواج | 8 نکته اساسی در آمادگی برای ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 شهريور 1402 | نظرات ()