نوشته شده توسط : newmiiind

ترس از عنکبوت یا آرکانوفوبیا (Arachnophobia)، در واقع به ترس غیرمنطقی، شدید و مداوم از هر نوع عنکبوتی گفته می‌شود که پاسخ اضطرابی فوری ایجاد می‌کند. همچنین عنکبوت هراسی یکی از انواع اختلالات فوبیای خاص است که در دسته اختلالات اضطرابی قرار می‌گیرد. عوامل مختلفی مانند تجربه ناگوار، رفتارهای آموخته شده و عوامل فردی می‌تواند در ایجاد این اختلال نقش داشته باشد. این بیماران خود می‌دانند که ترس‌شان منطقی نیست، با این حال قادر به کنترل آن نیستند. خوشبختانه فوبیا درمان پذیر بوده و از روش‌های گوناگونی برای بهبود می‌توان بهره برد. در ادامه به علل، علائم و بهترین راهکارهای درمان فوبی عنکبوت خواهیم پرداخت.

منبع:‌ ترس از عنکبوت | علائم و علت آرکونوفوبیا

ترس از عنکبوت

شدت ترس از عنکبوت شامل انواع ترس از عنکبوت و با هر اندازه ای و… ممکن است بسیار زیاد باشد. و منجر به اضطراب شدید شود. افراد مبتلا به ترس از عنکبوت، ترسی عمیق و غیرمنطقی از عنکبوت یا موقعیت‌هایی که در ارتباط با این حیوان است، دارند. با گذشت زمان، دایره این ترس گسترده‌تر خواهد شد. برای مثال فرد از تصویر عنکبوت یا شنیدن کلمه عنکبوت نیز خواهد ترسید. به دنبال گسترده شدن ترس، فرد رفتارهای خود را محدودتر می‌کند تا از مواجهه با عنکبوت اجتناب ورزد.

چه عواملی باعث ایجاد ترس از عنکبوت می‌شود؟

فوبیای مربوط به حیوانات (ترس از عنکبوت)، نوع متداولی از هراس‌های خاص است. با این حال، هنوز دقیقا مشخص نیست چه عواملی باعث ایجاد این فوبیا می‌شود. اعتقاد بر این است که عوامل زیر در ایجاد فوبی عنکبوت نقش دارند.

تجربیات منفی

ترس از عنکبوت ممکن است به یک تجربه پریشانی یا ناخوشایند مرتبط باشد. به عنوان مثال، مورد نیش عنکبوت واقع شدن، یا گرفتن بیماری شدید از عنکبوت ها که ناشی از نیش این حیوان بوده است. می‌تواند منجر به ترس از عنکبوت ها شود.

رفتارهای آموخته شده

فرد شاید بر اساس اطلاعاتی که دریافت می‌کند ترس از عنکبوت را یاد بگیرد. برای مثال مواردی مانند مشاهده ترس والدین از عنکبوت ها یا شنیدن اخبار مربوط به “نیش مرگبار عنکبوت به یک بچه” به فرد می‌آموزد که برای محافظت از خود، باید از عنکبوت ها فاصله بگیرد.

عوامل فردی

هرکس ترس و اضطراب را به روش خاصی پردازش می‌کند. برخی از افراد ممکن است به طور طبیعی نسبت به سایرین، آمادگی بیشتری برای واکنش‌های اضطرابی نسبت به مسائل داشته باشند.

یادگیری و اطلاعات

شنیدن، خواندن و دیدن صحنه های خطرناک از عنکبوت ها و یک وضعیت ناگوار، سبب بروز ترس از عنکبوت خواهد شد. برای مثال: در فیلمی نیش و صحنه ای ترسناک از عنکبوت ها را مشاهده کرده اید.

ژنتیک

یکی از عوامل مهم در ایجاد فوبیاها ژنتیک است. ترس از عنکبوت نیز نوعی فوبیا است که به صورت ژنتیکی در بدن افراد پردازش می‌شود و این ترس را ایجاد خواهد کرد.

علائم و نشانه های ترس از عنکبوت چیست؟

علائم فوبیای عنکبوت می‌تواند شامل علائم روانی و جسمانی باشد. در صورتی که تمام این علائم یا برخی از آن‌ها برای حداقل 6 ماه، در فرد باقی مانده باشد، وی دچار اختلال ترس از عنکبوت یا فوبیای عنکبوت است.

علائم روانی

  • احساس ترس و اضطراب شدید هنگام فکر کردن یا دیدن عنکبوت ها
  • فرد با توجه به این که از ترس غیرمنطقی خودآگاه است اما احساس اضطراب غیرقابل کنترل دارد
  • اجتناب از موقعیت‌ها و مکان‌هایی که ممکن است در آنجا عنکبوت وجود داشته باشد
  • ترس از عدم کنترل خود
  • فرار و احساس نیاز به فرار
  • احساس اینکه غرق در استرس هستید اما توانایی کنترل آن را ندارید

علائم جسمانی

  • افزایش ضربان قلب
  • تعریق زیاد
  • لرزش
  • دلهره
  • گرفتگی یا درد قفسه سینه
  • تنگی نفس
  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • خشکی دهان

ترس از عنکبوت در کودکان

کودکان به خوبی بزرگسالان، قادر به بیان احساساتشان نیستند. از طرفی ممکن است آن‌ها نام احساسی که تجربه می‌کنند را به خوبی ندانند. علائم ترس از عنکبوتکه در بالا اشاره شد، در کودکان، به صورت بی‌قراری، گریه، بدخلقی و یا سایر علائم دیده می‌شود.

روش‌های درمان ترس از عنکبوت

آرکانوفوبیا همانند هر فوبیای خاص دیگر به میزان قابل توجهی به رواندرمانی پاسخ می‌دهد. از همین رو اگر ترس از عنکبوت برای‌تان دردسرساز شده است. و می‌خواهید آن را درمان نمایید، بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید. رویکردهای مختلفی وجود دارد که روانشناسان به کمک آن‌ها در جلسات مشاوره به شما یاری می‌رسانند تا بر ترس خود غلبه کنید. در این میان رویکرد شناختی رفتاری و تکنیک‌های خاص آن نظیر مواجه سازی تدریجی از بیشترین اثربخشی برخوردار است که در ادامه برخی از آن‌ها را به طور مختصر شرح داده‌ایم. برای آشنایی با بهترین روش‌های درمان اضطراب شدید کلیک کنید.

درمان شناختی رفتاری

هدف درمان شناختی رفتاری تغییر شیوه تفکر و رفتار فرد در مورد موضوع ترس از عنکبوت است. یک متخصص بهداشت روان به واسطه تکنیک‌هایی با فرد همکاری خواهد کرد تا به وی در درک و مدیریت احساس اضطراب کمک کند.

در طول فرآیند درمانی، متخصصان این ایده را در فرد تقویت می‌کنند که ترس از عنکبوت به طور کلی بی خطر است. همچنین ممکن است تمرینات تنفس و ریلکسیشن را به فرد آموزش دهند تا بتوانند با فوبیای عنکبوت مقابله کنند.

بیشتر بخوانید : درمان قطعی فوبیا

مواجهه درمانی

مواجهه درمانی یکی دیگر از روش های درمان ترس از عنکبوت است. همانطور که از نام این روش درمانی پیداست، قرار گرفتن در معرض محرک استرس زا به صورت تدریجی یا یکباره است. هدف مواجهه درمانی این است که فرد با گذشت زمان پاسخ خود را تغییر دهد و به فرد در مدیریت بهتر احساس اضطراب کمک ‌کند. این روش درمانی اغلب با درمان شناختی رفتاری ترکیب می‌گردد.

غرقه سازی از روش‌های درمان ترس از عنکبوت

در این روش درمانی ترس از عنکبوت ، فرد به طور ناگهانی و یکباره با تعداد زیادی عنکبوت ، مواجه می‌شود. اکثر افراد در این شرایط به دلیل ترسی که احساس می‌کنند می‌خواهند موقعیت را ترک کنند. نکته مهم درمان این است که نباید به فرد اجازه ترک محیط داده شود. باقی ماندن فرد در این شرایط باعث تجربه یکباره اضطراب و درمان خواهد شد.

حساسیت زدایی منظم

عواملی نظیر غیراخلاقی بودن و مشکلاتی نظیر آن، باعث شد تا حساسیت زدایی منظم، بیشتر از غرقه سازی توجه درمانگران را به خود جلب کند. در این روش برای ترس از عنکبوت به فرد آموزش داده می‌شود. که با استفاده از تکنیک‌هایی نظیر انقباض و انبساط عضلات و یا تکنیک‌های تنفس منظم، اضطرابش را کنترل کند. بعد از یادگیری موفقیت آمیز این مسئله، فرد می‌بایست یک فهرست از عواملی که باعث ترس می‌شوند، به ترتیب اولویت مشخص کند.

در مرحله سوم، درمانگر فرد را با موضوعی که کمترین ترس را در وی ایجاد می‌کرده، مواجه می‌کند. و فرد باید بر اساس تکنیک‌هایی که آموزش دیده، با اضطرابش مقابله کند. هنگامی که وی توانست، اضطرابش را در این مرحله کنترل کند، مرحله بعدی فهرست به وی ارائه می شود. برای آشنایی با جدیدترین روش های درمان استرس کلیک کنید.

واقعیت مجازی

واقعیت مجازی درمان دیگری برای ترس از عنکبوت است. استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در سال‌های اخیر، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در این تکنیک فرد با استفاده از واقعیت مجازی با موضوع ترسش رو‌به‌رو می‌شود. با توجه به امکانات واقعیت مجازی که باعث می‌شوند فرد تصور کند در همان محیط قرار گرفته. وی احساس می‌کند واقعا در میان عنکبوت ها قرار دارد. استفاده از واقعیت مجازی، باعث می‌شود که فرد با امنیت بیشتری با موضوع ترس مواجه شود. تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهد که استفاده از این تکنولوژی به اندازه مواجهه واقعی سودمند است.

دارو درمانی

داروها معمولاً برای درمان فوبیای خاص استفاده نمی‌شوند. با این حال، در برخی موارد، آن‌ها ممکن است به صورت کوتاه مدت برای کمک به کاهش علائم اضطراب ترس از عنکبوت کمک کننده باشند. عمدتا از داروهای بنزودیازپین نظیر آلپرازولام و یا لورازپام که نوعی آرام بخش و داروی ضد اضطراب هستند برای افراد مبتلا به فوبی خاص استفاده می‌شود. همچنین داروهای بتا بلوکر، می‌تواند برخی از علائم جسمی مانند فشار خون بالا و ضربان قلب را کاهش دهد.

تکنیک تنفس عمیق

استفاده از تکنیک های تنفس عمیق، آرام سازی و مدیتیشن برای درمان ترس از عنکبوت تاثیر گذار است. در این روش درمانی، درمانگر به شما کمک خواهد کرد تا تکنیک های تنفس عمیق را آموزش ببینید.

کلام آخر

ترس از عنکبوت و تارهای آن مانند ترس از عنکبوت های رتیل، گرگی، جهنده و.. امکان دارد که زندگی شما را مختل کند. مثلا زمانی که درخیابان در حال راه رفتن هستید یا به پارک می‌روید استرس نیش عنکبوت داشته باشید. با این وجود حضور شما در تمامی موقعیت ها با استرس همراه است. پس باید به فکر راه درمان اساسی و درست باشید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از عنکبوت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره استرس با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع:‌ ترس از عنکبوت | علائم و علت آرکونوفوبیا



:: برچسب‌ها: ترس از عنکبوت | علائم و علت آرکونوفوبیا ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره روانشناسی در خرم آباد دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی خرم آباد و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی خرم آباد | بهترین روانشناس خرم آباد

مشاوره روانشناسی خرم آباد

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی خرم آباد به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی خرم آباد

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره خرم آباد صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در خرم آباد برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در خرم آباد استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید.

4- مشاوره روانشناسی در خرم آباد برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی خرم آباد بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

8- مشاوره روانشناسی در خرم آباد حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم.

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی خرم آباد بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی خرم آباد یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در خرم آباد می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی خرم آباد | بهترین روانشناس خرم آباد



:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی خرم آباد | بهترین روانشناس خرم آباد ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره روانشناسی در خرم آباد دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی خرم آباد و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی خرم آباد | بهترین روانشناس خرم آباد

مشاوره روانشناسی خرم آباد

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی خرم آباد به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی خرم آباد

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره خرم آباد صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در خرم آباد برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در خرم آباد استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید.

4- مشاوره روانشناسی در خرم آباد برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی خرم آباد بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

8- مشاوره روانشناسی در خرم آباد حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم.

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی خرم آباد بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی خرم آباد یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در خرم آباد می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی خرم آباد | بهترین روانشناس خرم آباد



:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی خرم آباد | بهترین روانشناس خرم آباد ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

فوبیای حیوانات یا زوفوبیا به نوعی ترس شدید و غیر قابل کنترل از حیوانات است. مشاهده عکس، صدا، فیلم و خود حیوان استرس و اضطراب زیادی را به فرد وارد می‌کند. عموما این افراد از حضور در مکان هایی که حیوان دارد دوری می‌کنند و در موارد شدید زندگی روزمره فرد را مختل می‌کند. تا جایی که حتی از پیاده روی در پارک و خیابان هراس دارند و اجتناب می‌کنند. فوبیای حیوانات روابط بین فردی، عملکردهای شغلی، عملکردهای اجتماعی و روابط دوستانه افراد را مختل می‌کند. با کمک روانشناسان می‌توانید بر استرس و ترس های خود غلبه کنید و به نوعی رفتار خود را مدیریت کنید.

منبع: فوبیای حیوانات | علت و درمان ترس از حیوانات

فوبیای حیوانات

ترس از حیوانات یکی از متداول ترین نوع فوبیاهای خاص است. این فوبیا اختلال اضطرابی است. در این فوبیا افراد زمانی که از حیوانات عکس، فیلم، صدا و خود حیوان را ببینند دچار اضطراب و استرس می‌شوند. گاهی این فوبیاها در کودکی مشاهده می‌شود و در بزرگسالی از بین می‌رود. افراد از انواع خاصی حیوانات می‌ترسند. فوبیای حیوانات به ترس های خیلی شدید و غیر قابل کنترل از حیوانات گفته می‌شود. این نوع فوبیا ممکن است ترس از یک یا چند حیوان باشد. برخی از شایع ترین فوبیاهای ترس از حیوانات یا فوبیای حیوانات را در ادامه اشاره کرده‌ایم.

  • ترس از قورباغه
  • هراس از وزغ
  • ترس از مارها
  • هراس از موش ها
  • ترس از زنبورها
  • هراس از ماهی ها
  • ترس از خزندگان
  • هراس از کرم ها
  • ترس از اسب ها
  • هراس از حشرات
  • ترس از سگ ها
  • هراس از خفاش
  • ترس از عنکبوت
  • فوبی گربه ها یا ترس از گربه
  • ترس از موش
  • پرنده هراسی یا ترس از پرنده

ترس از مارها و عنکبوت نسبت به سایر فوبیای حیوانات بیشتر مشاهده می‌شود.

علائم فوبیای حیوانات

علائم فوبیای حیوانات ترس شدید از یک حیوان خاص است. این ترس ها در رابطه با حیوانات است. فکر به حیوانات، حضور حیوان و در معرض حیوانات قرار گرفتن باعث ترس و ایجاد دلهره در این افراد می‌شود. حرف زدن در رابطه با حیوانات، شنیدن صدای حیوانات، عکس و فیلم حیوانات باعث ترس و دلهره می‌شود. در ادامه به بارزترین علائم فوبیای حیوانات اشاره کرده ایم.

  • لرزیدن
  • افزایش ضربان قلب
  • تنگی نفس
  • حالت تهوع
  • درد قفسه سینه
  • سبکی سر
  • احساس ضعف
  • تعریق زیاد
  • از قرار گرفتن در موقعیت هایی حیوانات قرار دارند دوری می‌کنند
  • اضطراب
  • ترس
  • به مستندهای طبیعت نگاه نمی‌کنند
  • از رفتن به خانه افرادی که حیوان دارند دوری می‌کنند

علائم فوبیای حیوانات در کودکان

  • چسبیدن به والدین و بزرگ ترها
  • ثابت ماندن به نوعی یخ زدن
  • بد خلقی
  • گریه زیاد

دلیل فوبیای حیوانات

دلیل اصلی فوبیای حیوانات هنوز شناخته شده نیست. عوامل مختلفی وجود دارد که در ایجاد این اختلال نقش دارد. خانم ها بیشتر از مردان به فوبیاهای خاص مبتلا می‌شوند. در ادامه به دلایل فوبیای حیوانات اشاره کرده ایم.

ژنتیک

این احتمال وجود دارد که علت فوبیای حیوانات ژنتیک باشد. بروز فوبیا در هر سنی در افراد ایجاد می‌شود. اما بیشتر این فوبیاها در دوران کودکی اتفاق می‌افتد. در سن 8 سالگی با آمار بالاتری این فوبیا بروز پیدا می‌کند.

تجربیات منفی

تجربه های منفی یکی دیگر از دلایل فوبیای حیوانات است. شخصی که مورد حمله حیوانات دیگر قرار می‌گیرد به این فوبیا مبتلا می‌شود.

رفتارهای آموزشی

گاهی از افراد نزدیک مانند والدین، خواهر و برادر آموزش می‌بینیم که باید از از حیوانات بترسیم. یا از حیوان خاصی هراس داشته باشیم. مثلا اگر والدین شما از مار بترسند شما هم یاد می‌گیرید که از مار بترسید.

دیدگاه زیستی

بر اساس این دیدگاه، ترس از حیوانات به صورت تکاملی است. امکان دارد سیم کشی زیستی وجود داشته باشد که افراد در موقعیت های مختلف به ترس دچار شوند. ساختار مغزی نیز در ناحیه جزیره ای قدامی درگیر است و باعث افزایش این ترس می‌شود. فعالیت این ناحیه تحت تاثیر عوامل زیستی قرار دارد.

دیدگاه رفتاری

در دیدگاه رفتاری، فوبیای حیوانات را به دلیل شرطی شدن می‌داند. در واقع دیدگاه این نظریه پردازان بر این است که فرد از طریق شرطی سازی کلاسیک آموزش می‌بیند که در محرک خنثی از محرک آزاردهنده هراس داشته باشد. همینطور این دیدگاه اعتقاد دارد که انسان ها ذاتا از محرک های خطرناک می‌ترسند.

راه مقابله با فوبیای حیوانات

برای مقابله با ترس از حیوانات باید نکاتی را رعایت کنید که باعث کاهش ترس در شما می‌شود. در ادامه به این راهکارها اشاره کرده ایم.

  1. از حضور در برخی مکان ها پرهیز کنید. برخی فعالیت ها و موقعیت ها باعث تقویت شدت فوبیای حیوانات می‌شود.
  2. به طور منظم ورزش کنید. و رژیم غذایی مناسب داشته باشید. خواب منظم نیز به کاهش علائم فوبیای حیوانات کمک می‌کند.
  3. از تکنیک های مختلف برای کاهش اضطراب و استرس کمک بگیرید. تکنیک تنفس، یوگا و مدیتیشن به کاهش اضطراب و استرس کمک می‌کند.
  4. با اطرافیان مخصوصا والدین و دوستان در رابطه با مشکلات و فوبیای حیوانات صحبت کنید. پیوستن به گروه های حمایتی گزینه خوبی برای مقابله است.
  5. برای کاهش علائم و استرس از روانشناسان و مشاورین متخصص کمک بگیرید.

درمان فوبیای حیوانات

برای درمان فوبیای حیوانات از روش های درمانی متفاوتی استفاده می‌شود. روانشناسان با کمک متخصصین به درمان فوبیای حیوانات می‌پردازند. دارو درمانی با روان درمانی بهترین روش برای درمان ترس از حیوانات است. در ادامه در رابطه با درمان فوبیای حیوانات صحبت کرده ایم.

رفتار درمانی شناختی

رفتار درمانی شناختی روشی ثابت شده درمانی برای فوبیای حیوانات است. در جلسات درمانی درمانگر کمک می‌کند تا فرد بر استرس و اضطرابش غلبه کند و افکار و احساسات منفی که در رابطه با ترس از حیوانات دارد از بین ببرد. با رفتار درمانی شناختی افراد به مدیریت استرس و اضطراب ناشی از فوبیای حیوانات می‌پردازند. این روش درمانی به کاهش مدیریت کنترل استرس کمک می‌کند.

مواجهه درمانی

دومین روش درمانی برای فوبیای حیوانات، مواجهه درمانی است. این روش بهترین نوع درمان برای فوبیاهای خاص است. در جلسه اول در این روش درمانی با استرس و اضطراب زیادی روبرو نخواهید شد. با همکاری و کمک روانشناس در مقابل ترس های خود قرار خواهید گرفت و در هر جلسه اضطراب شما بالاتر خواهد رفت. در این روش درمانی، درمانگر به شما کمک خواهد کرد تا با کمک مهارت آموزی احساس اضطراب و استرس خود را مدیریت کنید. تکنیک های تنفس، آرام سازی و … از روش های آرام سازی هستند. مواجهه درمانی تنها با لمس حضوری حیوانات نیست و از واقعیت مجازی نیز استفاده می‌شود.

دارو درمانی

دارو ها صرفا برای کاهش استرس و اضطراب تجویز می‌شوند. و برای درمان کوتاه مدت تجویز می‌شود. دارو زمانی پاسخ دهی مناسب دارد که با روان درمانی همراه باشد. بنزودیازپین ها و بتا بلاکرها دو دارویی هستند که برای فوبیای حیوانات مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف داروها باید با تجویز پزشک صورت بگیرد و بی رویه استفاده نشود. مصرف خودسر داروها اعتیاد و عوارض جبران ناپذیری به دنبال دارد.

کلام آخر

فوبیای حیوانات یا زوفوبیا نوعی فوبیای خاص است که می‌تواند ترس از حیوانات یا یک حیوان خاص محسوب شود. شایع ترین این فوبیاها ترس از مار و عنکبوت است. فرد در مواجهه با حیوانات به شدت احساس ترس و اضطراب می‌کند. این فوبیای خاص را می‌توان با روش های درمانی روانشناسی درمان کرد. برای درمان باید از روانشناس و مشاورین متخصص کمک گرفت. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری در زمینه فوبیای حیوانات به مراجعان مشاوره می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فوبیای حیوانات می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: فوبیای حیوانات | علت و درمان ترس از حیوانات



:: برچسب‌ها: فوبیای حیوانات | علت و درمان ترس از حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ترس از سگ یا سینوفوبیا (Cynophobia)، در واقع به ترس غیرمنطقی، شدید و مداوم از هر نوع سگی گفته می‌شود که پاسخ اضطرابی فوری ایجاد می‌کند. همچنین سگ هراسی یکی از انواع اختلالات فوبیای خاص است که در دسته اختلالات اضطرابی قرار می‌گیرد. عوامل مختلفی مانند تجربه ناگوار، رفتارهای آموخته شده و عوامل فردی می‌تواند در ایجاد این اختلال نقش داشته باشد. این بیماران خود می‌دانند که ترس‌شان منطقی نیست، با این حال قادر به کنترل آن نیستند. خوشبختانه فوبیا درمان پذیر بوده و از روش‌های گوناگونی برای بهبود می‌توان بهره برد. در ادامه به علل، علائم و بهترین راهکارهای درمان فوبی سگ خواهیم پرداخت. برای آشنایی با سایر انواع فوبیای حیوانات کلیک کنید.

منبع: ترس از سگ | علت و درمان فوبی سگ یا سگ هراسی

ترس از سگ

شدت ترس از سگ شامل انواع ترس از سگ اهلی، سگ خانگی، سگ های نگهبان و… ممکن است بسیار زیاد باشد. و منجر به اضطراب شدید شود. افراد مبتلا به ترس از سگ، ترسی عمیق و غیرمنطقی از سگ یا موقعیت‌هایی که در ارتباط با این حیوان است، دارند. با گذشت زمان، دایره این ترس گسترده‌تر خواهد شد. برای مثال فرد از تصویر سگ یا شنیدن کلمه سگ نیز خواهد ترسید. به دنبال گسترده شدن ترس، فرد رفتارهای خود را محدودتر می‌کند تا از مواجهه با سگ اجتناب ورزد.

چه عواملی باعث ایجاد ترس از سگ می‌شود؟

فوبیای مربوط به حیوانات (ترس از سگ)، نوع متداولی از هراس‌های خاص است. با این حال، هنوز دقیقا مشخص نیست چه عواملی باعث ایجاد این فوبیا می‌شود. اعتقاد بر این است که عوامل زیر در ایجاد فوبی سگ نقش دارند.

تجربیات منفی

ترس از سگ ممکن است به یک تجربه پریشانی یا ناخوشایند مرتبط باشد. به عنوان مثال، مورد حمله سگ در خیابان واقع شدن، یا گرفتن بیماری مشترک با سگ ها که ناشی از تماس با این حیوان بوده است. می‌تواند منجر به ترس از سگها شود.

رفتارهای آموخته شده

فرد شاید بر اساس اطلاعاتی که دریافت می‌کند ترس از سگ را یاد بگیرد. برای مثال مواردی مانند مشاهده ترس والدین از سگ ها یا شنیدن اخبار مربوط به “حمله سگی به کودک دو ساله” به فرد می‌آموزد که برای محافظت از خود، باید از سگ ها فاصله بگیرد.

عوامل فردی

هرکس ترس و اضطراب را به روش خاصی پردازش می‌کند. برخی از افراد ممکن است به طور طبیعی نسبت به سایرین، آمادگی بیشتری برای واکنش‌های اضطرابی نسبت به مسائل داشته باشند.

یادگیری و اطلاعات

شنیدن، خواندن و دیدن صحنه های خطرناک از حمله سگ ها و یک وضعیت ناگوار، سبب بروز ترس از سگ خواهد شد. برای مثال: در فیلمی حمله سگ ها به مردی را مشاهده کرده اید.

ژنتیک

یکی از عوامل مهم در ایجاد فوبیاها ژنتیک است. ترس از سگ نیز نوعی فوبیا است که به صورت ژنتیکی در بدن افراد پردازش می‌شود و این ترس را ایجاد خواهد کرد.

علائم و نشانه های ترس از سگ چیست؟

علائم فوبیای سگ می‌تواند شامل علائم روانی و جسمانی باشد. در صورتی که تمام این علائم یا برخی از آن‌ها برای حداقل 6 ماه، در فرد باقی مانده باشد، وی دچار اختلال ترس از سگ یا فوبیای سگ است.

علائم روانی

  • احساس ترس و اضطراب شدید هنگام فکر کردن یا دیدن سگ ها
  • فرد با توجه به این که از ترس غیرمنطقی خودآگاه است اما احساس اضطراب غیرقابل کنترل دارد
  • اجتناب از موقعیت‌ها و مکان‌هایی که ممکن است در آنجا سگ وجود داشته باشد
  • ترس از عدم کنترل خود
  • فرار و احساس نیاز به فرار
  • احساس اینکه غرق در استرس هستید اما توانایی کنترل آن را ندارید

علائم جسمانی

  • افزایش ضربان قلب
  • تعریق زیاد
  • لرزش
  • دلهره
  • گرفتگی یا درد قفسه سینه
  • تنگی نفس
  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • خشکی دهان

ترس از سگ در کودکان

کودکان به خوبی بزرگسالان، قادر به بیان احساساتشان نیستند. از طرفی ممکن است آن‌ها نام احساسی که تجربه می‌کنند را به خوبی ندانند. علائم ترس از سگ که در بالا اشاره شد، در کودکان، به صورت بی‌قراری، گریه، بدخلقی و یا سایر علائم دیده می‌شود.

روش‌های درمان ترس از سگ

سینوفوبیا همانند هر فوبیای خاص دیگر به میزان قابل توجهی به رواندرمانی پاسخ می‌دهد. از همین رو اگر ترس از سگ برای‌تان دردسرساز شده است. و می‌خواهید آن را درمان نمایید، بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید. رویکردهای مختلفی وجود دارد که روانشناسان به کمک آن‌ها در جلسات مشاوره به شما یاری می‌رسانند تا بر ترس خود غلبه کنید. در این میان رویکرد شناختی رفتاری و تکنیک‌های خاص آن نظیر مواجه سازی تدریجی از بیشترین اثربخشی برخوردار است که در ادامه برخی از آن‌ها را به طور مختصر شرح داده‌ایم. برای آشنایی با بهترین روش‌های درمان اضطراب شدید کلیک کنید.

درمان شناختی رفتاری

هدف درمان شناختی رفتاری تغییر شیوه تفکر و رفتار فرد در مورد موضوع ترس از سگ است. یک متخصص بهداشت روان به واسطه تکنیک‌هایی با فرد همکاری خواهد کرد تا به وی در درک و مدیریت احساس اضطراب کمک کند.

در طول فرآیند درمانی، متخصصان این ایده را در فرد تقویت می‌کنند که ترس از سگ به طور کلی بی خطر است. همچنین ممکن است تمرینات تنفس و ریلکسیشن را به فرد آموزش دهند تا بتوانند با فوبیای سگ مقابله کنند.

بیشتر بخوانید : درمان قطعی فوبیا

مواجهه درمانی

مواجهه درمانی یکی دیگر از روش های درمان ترس از سگ است. همانطور که از نام این روش درمانی پیداست، قرار گرفتن در معرض محرک استرس زا به صورت تدریجی یا یکباره است. هدف مواجهه درمانی این است که فرد با گذشت زمان پاسخ خود را تغییر دهد و به فرد در مدیریت بهتر احساس اضطراب کمک ‌کند. این روش درمانی اغلب با درمان شناختی رفتاری ترکیب می‌گردد.

غرقه سازی از روش‌های درمان ترس از سگ

در این روش درمانی ترس از سگ ، فرد به طور ناگهانی و یکباره با تعداد زیادی سگ ، مواجه می‌شود. اکثر افراد در این شرایط به دلیل ترسی که احساس می‌کنند می‌خواهند موقعیت را ترک کنند. نکته مهم درمان این است که نباید به فرد اجازه ترک محیط داده شود. باقی ماندن فرد در این شرایط باعث تجربه یکباره اضطراب و درمان خواهد شد.

حساسیت زدایی منظم

عواملی نظیر غیراخلاقی بودن و مشکلاتی نظیر آن، باعث شد تا حساسیت زدایی منظم، بیشتر از غرقه سازی توجه درمانگران را به خود جلب کند. در این روش برای ترس از سگ به فرد آموزش داده می‌شود. که با استفاده از تکنیک‌هایی نظیر انقباض و انبساط عضلات و یا تکنیک‌های تنفس منظم، اضطرابش را کنترل کند. بعد از یادگیری موفقیت آمیز این مسئله، فرد می‌بایست یک فهرست از عواملی که باعث ترس می‌شوند، به ترتیب اولویت مشخص کند.

در مرحله سوم، درمانگر فرد را با موضوعی که کمترین ترس را در وی ایجاد می‌کرده، مواجه می‌کند. و فرد باید بر اساس تکنیک‌هایی که آموزش دیده، با اضطرابش مقابله کند. هنگامی که وی توانست، اضطرابش را در این مرحله کنترل کند، مرحله بعدی فهرست به وی ارائه می شود. برای آشنایی با جدیدترین روش های درمان استرس کلیک کنید.

واقعیت مجازی

واقعیت مجازی درمان دیگری برای ترس از سگ است. استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در سال‌های اخیر، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در این تکنیک فرد با استفاده از واقعیت مجازی با موضوع ترسش رو‌به‌رو می‌شود. با توجه به امکانات واقعیت مجازی که باعث می‌شوند فرد تصور کند در همان محیط قرار گرفته. وی احساس می‌کند واقعا در میان سگ ها قرار دارد. استفاده از واقعیت مجازی، باعث می‌شود که فرد با امنیت بیشتری با موضوع ترس مواجه شود. تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهد که استفاده از این تکنولوژی به اندازه مواجهه واقعی سودمند است.

دارو درمانی

داروها معمولاً برای درمان فوبیای خاص استفاده نمی‌شوند. با این حال، در برخی موارد، آن‌ها ممکن است به صورت کوتاه مدت برای کمک به کاهش علائم اضطراب ترس از سگ کمک کننده باشند. عمدتا از داروهای بنزودیازپین نظیر آلپرازولام و یا لورازپام که نوعی آرام بخش و داروی ضد اضطراب هستند برای افراد مبتلا به فوبی خاص استفاده می‌شود. همچنین داروهای بتا بلوکر، می‌تواند برخی از علائم جسمی مانند فشار خون بالا و ضربان قلب را کاهش دهد.

تکنیک تنفس عمیق

استفاده از تکنیک های تنفس عمیق، آرام سازی و مدیتیشن برای درمان ترس از سگ تاثیر گذار است. در این روش درمانی، درمانگر به شما کمک خواهد کرد تا تکنیک های تنفس عمیق را آموزش ببینید.

کلام آخر

ترس از سگ مانند ترس از سگ های گلد شپر، تریر، شیتزو و هر نوع سگ بی آزاری امکان دارد که زندگی شما را مختل کند. مثلا زمانی که درخیابان در حال راه رفتن هستید یا به پارک می‌روید استرس حمله سگ داشته باشید. با این وجود حضور شما در تمامی موقعیت ها با استرس همراه است. پس باید به فکر راه درمان اساسی و درست باشید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از سگ می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره استرس با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: ترس از سگ | علت و درمان فوبی سگ یا سگ هراسی



:: برچسب‌ها: ترس از سگ | علت و درمان فوبی سگ یا سگ هراسی ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ترس از موش یا موسوفوبیا (Musophobia)، در واقع به ترس غیرمنطقی، شدید و مداوم از هر نوع موش گفته می‌شود که پاسخ اضطرابی فوری ایجاد می‌کند. همچنین موش هراسی یکی از انواع اختلالات فوبیای خاص است که در دسته اختلالات اضطرابی قرار می‌گیرد. عوامل مختلفی مانند تجربه ناگوار، رفتارهای آموخته شده و عوامل فردی می‌تواند در ایجاد این اختلال نقش داشته باشد. این بیماران خود می‌دانند که ترس‌شان منطقی نیست، با این حال قادر به کنترل آن نیستند. خوشبختانه فوبیا درمان پذیر بوده و از روش‌های گوناگونی برای بهبود می‌توان بهره برد. در ادامه به علل، علائم و بهترین راهکارهای درمان فوبی موش خواهیم پرداخت. برای آشنایی با سایر انواع فوبیای حیوانات کلیک کنید.

منبع: ترس از موش | درمان و علت ترس از موش

ترس از موش

شدت ترس از موش که شامل انواع ترس از موش صحرایی، موش آزمایشگاهی، همستر و… ممکن است بسیار زیاد باشد. و منجر به اضطراب شدید شود. افراد مبتلا به ترس از موش، ترسی عمیق و غیرمنطقی از موش یا موقعیت‌هایی که در ارتباط با این حیوان است، دارند. با گذشت زمان، دایره این ترس گسترده‌تر خواهد شد. برای مثال فرد از تصویر موش یا شنیدن کلمه موش نیز خواهد ترسید. به دنبال گسترده شدن ترس، فرد رفتارهای خود را محدودتر می‌کند تا از مواجهه با موش اجتناب ورزد.

چه عواملی باعث ایجاد ترس از موش می‌شود؟

فوبیای مربوط به حیوانات (ترس از موش)، نوع متداولی از هراس‌های خاص است. با این حال، هنوز دقیقا مشخص نیست چه عواملی باعث ایجاد این فوبیا می‌شود. اعتقاد بر این است که عوامل زیر در ایجاد فوبی موش نقش دارند.

تجربیات منفی

ترس از موش ممکن است به یک تجربه پریشانی یا ناخوشایند مرتبط باشد. به عنوان مثال، مورد حمله موش در خیابان واقع شدن، یا گرفتن بیماری مشترک با موش ها مثل طاعون که ناشی از تماس با این حیوان بوده است. می‌تواند منجر به ترس از موش ها شود.

رفتارهای آموخته شده

فرد شاید بر اساس اطلاعاتی که دریافت می‌کند ترس از موش را یاد بگیرد. برای مثال مواردی مانند مشاهده ترس والدین از موش ها یا شنیدن اخبار مربوط به “حمله موش به شدن کودک دو ساله” به فرد می‌آموزد که برای محافظت از خود، باید از موش ها فاصله بگیرد.

عوامل فردی

هرکس ترس و اضطراب را به روش خاصی پردازش می‌کند. برخی از افراد ممکن است به طور طبیعی نسبت به سایرین، آمادگی بیشتری برای واکنش‌های اضطرابی نسبت به مسائل داشته باشند.

یادگیری و اطلاعات

شنیدن، خواندن و دیدن صحنه های خطرناک از حمله موش ها و وضعیت منفی، سبب بروز ترس از موش خواهد شد. برای مثال: در فیلمی حمله موش ها به شهری را مشاهده کرده اید.

ژنتیک

یکی از عوامل مهم در ایجاد فوبیاها ژنتیک است. ترس از موش نیز نوعی فوبیا است که به صورت ژنتیکی در بدن افراد پردازش می‌شود و این ترس را ایجاد خواهد کرد.

علائم و نشانه های ترس از موش چیست؟

علائم فوبیای موش می‌تواند شامل علائم روانی و جسمانی باشد. در صورتی که تمام این علائم یا برخی از آن‌ها برای حداقل 6 ماه، در فرد باقی مانده باشد، وی دچار اختلال ترس از موش یا فوبیای موش است.

علائم روانی

  • احساس ترس و اضطراب شدید هنگام فکر کردن یا دیدن موش ها
  • فرد با توجه به این که از ترس غیرمنطقی خودآگاه است اما احساس اضطراب غیرقابل کنترل دارد
  • اجتناب از موقعیت‌ها و مکان‌هایی که ممکن است در آنجا موش وجود داشته باشد
  • ترس از عدم کنترل خود
  • فرار و احساس نیاز به فرار
  • احساس اینکه غرق در استرس هستید اما توانایی کنترل آن را ندارید

علائم جسمانی

  • افزایش ضربان قلب
  • تعریق زیاد
  • لرزش
  • دلهره
  • گرفتگی یا درد قفسه سینه
  • تنگی نفس
  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • خشکی دهان

ترس از موش در کودکان

کودکان به خوبی بزرگسالان، قادر به بیان احساساتشان نیستند. از طرفی ممکن است آن‌ها نام احساسی که تجربه می‌کنند را به خوبی ندانند. علائم ترس از موش که در بالا اشاره شد، در کودکان، به صورت بی‌قراری، گریه، بدخلقی و یا سایر علائم دیده می‌شود.

روش‌های درمان ترس از موش

موسوفوبیا همانند هر فوبیای خاص دیگر به میزان قابل توجهی به رواندرمانی پاسخ می‌دهد. از همین رو اگر ترس از موش برای‌تان دردسرساز شده است. و می‌خواهید آن را درمان نمایید، بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید. رویکردهای مختلفی وجود دارد که روانشناسان به کمک آن‌ها در جلسات مشاوره به شما یاری می‌رسانند تا بر ترس خود غلبه کنید. در این میان رویکرد شناختی رفتاری و تکنیک‌های خاص آن نظیر مواجه سازی تدریجی از بیشترین اثربخشی برخوردار است که در ادامه برخی از آن‌ها را به طور مختصر شرح داده‌ایم. برای آشنایی با بهترین روش‌های درمان اضطراب شدید کلیک کنید.

درمان شناختی رفتاری

هدف درمان شناختی رفتاری تغییر شیوه تفکر و رفتار فرد در مورد موضوع ترس از موش است. یک متخصص بهداشت روان به واسطه تکنیک‌هایی با فرد همکاری خواهد کرد تا به وی در درک و مدیریت احساس اضطراب کمک کند.

در طول فرآیند درمانی، متخصصان این ایده را در فرد تقویت می‌کنند که ترس از موش به طور کلی بی خطر است. همچنین ممکن است تمرینات تنفس و ریلکسیشن را به فرد آموزش دهند تا بتوانند با فوبیای موش مقابله کنند.

بیشتر بخوانید : درمان قطعی فوبیا

مواجهه درمانی

مواجهه درمانی یکی دیگر از روش های درمان ترس از موش است. همانطور که از نام این روش درمانی پیداست، قرار گرفتن در معرض محرک استرس زا به صورت تدریجی یا یکباره است. هدف مواجهه درمانی این است که فرد با گذشت زمان پاسخ خود را تغییر دهد و به فرد در مدیریت بهتر احساس اضطراب کمک ‌کند. این روش درمانی اغلب با درمان شناختی رفتاری ترکیب می‌گردد.

غرقه سازی از روش‌های درمان ترس از موش

در این روش درمانی ترس از موش ، فرد به طور ناگهانی و یکباره با تعداد زیادی موش ، مواجه می‌شود. اکثر افراد در این شرایط به دلیل ترسی که احساس می‌کنند می‌خواهند موقعیت را ترک کنند. نکته مهم درمان این است که نباید به فرد اجازه ترک محیط داده شود. باقی ماندن فرد در این شرایط باعث تجربه یکباره اضطراب و درمان خواهد شد.

حساسیت زدایی منظم

عواملی نظیر غیراخلاقی بودن و مشکلاتی نظیر آن، باعث شد تا حساسیت زدایی منظم، بیشتر از غرقه سازی توجه درمانگران را به خود جلب کند. در این روش برای ترس از موش به فرد آموزش داده می‌شود. که با استفاده از تکنیک‌هایی نظیر انقباض و انبساط عضلات و یا تکنیک‌های تنفس منظم، اضطرابش را کنترل کند. بعد از یادگیری موفقیت آمیز این مسئله، فرد می‌بایست یک فهرست از عواملی که باعث ترس می‌شوند، به ترتیب اولویت مشخص کند.

در مرحله سوم، درمانگر فرد را با موضوعی که کمترین ترس را در وی ایجاد می‌کرده، مواجه می‌کند. و فرد باید بر اساس تکنیک‌هایی که آموزش دیده، با اضطرابش مقابله کند. هنگامی که وی توانست، اضطرابش را در این مرحله کنترل کند، مرحله بعدی فهرست به وی ارائه می شود. برای آشنایی با جدیدترین روش های درمان استرس کلیک کنید.

واقعیت مجازی

واقعیت مجازی درمان دیگری برای ترس از موش است. استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در سال‌های اخیر، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در این تکنیک فرد با استفاده از واقعیت مجازی با موضوع ترسش رو‌به‌رو می‌شود. با توجه به امکانات واقعیت مجازی که باعث می‌شوند فرد تصور کند در همان محیط قرار گرفته. وی احساس می‌کند واقعا در میان موش ها قرار دارد. استفاده از واقعیت مجازی، باعث می‌شود که فرد با امنیت بیشتری با موضوع ترس مواجه شود. تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهد که استفاده از این تکنولوژی به اندازه مواجهه واقعی سودمند است.

دارو درمانی

داروها معمولاً برای درمان فوبیای خاص استفاده نمی‌شوند. با این حال، در برخی موارد، آن‌ها ممکن است به صورت کوتاه مدت برای کمک به کاهش علائم اضطراب ترس از موش کمک کننده باشند. عمدتا از داروهای بنزودیازپین نظیر آلپرازولام و یا لورازپام که نوعی آرام بخش و داروی ضد اضطراب هستند برای افراد مبتلا به فوبی خاص استفاده می‌شود. همچنین داروهای بتا بلوکر، می‌تواند برخی از علائم جسمی مانند فشار خون بالا و ضربان قلب را کاهش دهد.

تکنیک تنفس عمیق

استفاده از تکنیک های تنفس عمیق، آرام سازی و مدیتیشن برای درمان ترس از موش تاثیر گذار است. در این روش درمانی، درمانگر به شما کمک خواهد کرد تا تکنیک های تنفس عمیق را آموزش ببینید.

کلام آخر

ترس از موش مانند ترس از همستر و هر نوع موش بی آزاری امکان دارد که زندگی شما را مختل کند. مثلا زمانی که درخیابان در حال راه رفتن هستید یا به پارک می‌روید استرس حمله موش داشته باشید. با این وجود حضور شما در تمامی موقعیت ها با استرس همراه است. پس باید به فکر راه درمان اساسی و درست باشید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از موش می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره استرس با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: ترس از موش | درمان و علت ترس از موش



:: برچسب‌ها: ترس از موش | درمان و علت ترس از موش ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ترس از مار یا افیدیوفوبیا (Ornithophobia)، در واقع به ترس غیرمنطقی، شدید و مداوم از هر نوع مار گفته می‌شود که پاسخ اضطرابی فوری ایجاد می‌کند. همچنین مار هراسی یکی از انواع اختلالات فوبیای خاص است که در دسته اختلالات اضطرابی قرار می‌گیرد. عوامل مختلفی مانند تجربه ناگوار، رفتارهای آموخته شده و عوامل فردی می‌تواند در ایجاد این اختلال نقش داشته باشد. این بیماران خود می‌دانند که ترس‌شان منطقی نیست، با این حال قادر به کنترل آن نیستند. خوشبختانه فوبیا درمان پذیر بوده و از روش‌های گوناگونی برای بهبود می‌توان بهره برد. در ادامه به علل، علائم و بهترین راهکارهای درمان فوبی مار خواهیم پرداخت. برای آشنایی با سایر انواع فوبیای حیوانات کلیک کنید.

منبع: ترس از مار | نشانه ها و علل ابتلا به فوبی مار

ترس از مار

شدت ترس از مار مانند: ترس از مار ماهی، مارمولک و.. ممکن است بسیار زیاد باشد. و منجر به اضطراب شدید شود. افراد مبتلا به ترس از مار، ترسی عمیق و غیرمنطقی از مار یا موقعیت‌هایی که در ارتباط با این حیوان است، دارند. با گذشت زمان، دایره این ترس گسترده‌تر خواهد شد. برای مثال فرد از تصویر مار یا شنیدن کلمه مار نیز خواهد ترسید. به دنبال گسترده شدن ترس، فرد رفتارهای خود را محدودتر می‌کند تا از مواجهه با مار اجتناب ورزد.

چه عواملی باعث ایجاد ترس از مار می‌شود؟

فوبیای مربوط به حیوانات (ترس از مار)، نوع متداولی از هراس‌های خاص است. با این حال، هنوز دقیقا مشخص نیست چه عواملی باعث ایجاد این فوبیا می‌شود. اعتقاد بر این است که عوامل زیر در ایجاد فوبی مار نقش دارند.

تجربیات منفی

ترس از مار ممکن است به یک تجربه پریشانی یا ناخوشایند مرتبط باشد. به عنوان مثال، مورد حمله مار در ساحل واقع شدن، یا گرفتن بیماری مشترک با خزندگان که ناشی از تماس با این حیوان بوده است. می‌تواند منجر به ترس از مارها شود.

رفتارهای آموخته شده

فرد شاید بر اساس اطلاعاتی که دریافت می‌کند ترس از مار را یاد بگیرد. برای مثال مواردی مانند مشاهده ترس والدین از مارها یا شنیدن اخبار مربوط به “خورده شدن کودک دو ساله توسط مار افعی” به فرد می‌آموزد که برای محافظت از خود، باید از مارها فاصله بگیرد.

عوامل فردی

هرکس ترس و اضطراب را به روش خاصی پردازش می‌کند. برخی از افراد ممکن است به طور طبیعی نسبت به سایرین، آمادگی بیشتری برای واکنش‌های اضطرابی نسبت به مسائل داشته باشند.

یادگیری و اطلاعات

شنیدن، خواندن و دیدن صحنه های خطرناک از حمله مارها و وضعیت منفی، سبب بروز ترس از مار خواهد شد. برای مثال: در فیلمی حمله مارها به شهری را مشاهده کرده اید.

ژنتیک

یکی از عوامل مهم در ایجاد فوبیاها ژنتیک است. ترس از مار نیز نوعی فوبیا است که به صورت ژنتیکی در بدن افراد پردازش می‌شود و این ترس را ایجاد خواهد کرد.

علائم و نشانه های ترس از مار چیست؟

علائم فوبیای مار می‌تواند شامل علائم روانی و جسمانی باشد. در صورتی که تمام این علائم یا برخی از آن‌ها برای حداقل 6 ماه، در فرد باقی مانده باشد، وی دچار اختلال ترس از مار یا فوبیای مار است.

علائم روانی

  • احساس ترس و اضطراب شدید هنگام فکر کردن یا دیدن مارها
  • فرد با توجه به این که از ترس غیرمنطقی خودآگاه است اما احساس اضطراب غیرقابل کنترل دارد
  • اجتناب از موقعیت‌ها و مکان‌هایی که ممکن است در آنجا مار وجود داشته باشد
  • ترس از عدم کنترل خود
  • فرار و احساس نیاز به فرار
  • احساس اینکه غرق در استرس هستید اما توانایی کنترل آن را ندارید

علائم جسمانی

  • افزایش ضربان قلب
  • تعریق زیاد
  • لرزش
  • دلهره
  • گرفتگی یا درد قفسه سینه
  • تنگی نفس
  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • خشکی دهان

ترس از مار در کودکان

کودکان به خوبی بزرگسالان، قادر به بیان احساساتشان نیستند. از طرفی ممکن است آن‌ها نام احساسی که تجربه می‌کنند را به خوبی ندانند. علائم ترس از مار که در بالا اشاره شد، در کودکان، به صورت بی‌قراری، گریه، بدخلقی و یا سایر علائم دیده می‌شود.

روش‌های درمان ترس از مار

ساینوفوبیا همانند هر فوبیای خاص دیگر به میزان قابل توجهی به رواندرمانی پاسخ می‌دهد. از همین رو اگر ترس از مار برای‌تان دردسرساز شده است. و می‌خواهید آن را درمان نمایید، بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید. رویکردهای مختلفی وجود دارد که روانشناسان به کمک آن‌ها در جلسات مشاوره به شما یاری می‌رسانند تا بر ترس خود غلبه کنید. در این میان رویکرد شناختی رفتاری و تکنیک‌های خاص آن نظیر مواجه سازی تدریجی از بیشترین اثربخشی برخوردار است که در ادامه برخی از آن‌ها را به طور مختصر شرح داده‌ایم. برای آشنایی با بهترین روش‌های درمان اضطراب شدید کلیک کنید.

درمان شناختی رفتاری

هدف درمان شناختی رفتاری تغییر شیوه تفکر و رفتار فرد در مورد موضوع ترس از مار است. یک متخصص بهداشت روان به واسطه تکنیک‌هایی با فرد همکاری خواهد کرد تا به وی در درک و مدیریت احساس اضطراب کمک کند.

در طول فرآیند درمانی، متخصصان این ایده را در فرد تقویت می‌کنند که ترس از مار به طور کلی بی خطر است. همچنین ممکن است تمرینات تنفس و ریلکسیشن را به فرد آموزش دهند تا بتوانند با فوبیای مار مقابله کنند.

بیشتر بخوانید : درمان قطعی فوبیا

مواجهه درمانی

مواجهه درمانی یکی دیگر از روش های درمان ترس از مار است. همانطور که از نام این روش درمانی پیداست، قرار گرفتن در معرض محرک استرس زا به صورت تدریجی یا یکباره است. هدف مواجهه درمانی این است که فرد با گذشت زمان پاسخ خود را تغییر دهد و به فرد در مدیریت بهتر احساس اضطراب کمک ‌کند. این روش درمانی اغلب با درمان شناختی رفتاری ترکیب می‌گردد.

غرقه سازی از روش‌های درمان ترس از مار

در این روش درمانی ترس از مار ، فرد به طور ناگهانی و یکباره با تعداد زیادی مار ، مواجه می‌شود. اکثر افراد در این شرایط به دلیل ترسی که احساس می‌کنند می‌خواهند موقعیت را ترک کنند. نکته مهم درمان این است که نباید به فرد اجازه ترک محیط داده شود. باقی ماندن فرد در این شرایط باعث تجربه یکباره اضطراب و درمان خواهد شد.

حساسیت زدایی منظم

عواملی نظیر غیراخلاقی بودن و مشکلاتی نظیر آن، باعث شد تا حساسیت زدایی منظم، بیشتر از غرقه سازی توجه درمانگران را به خود جلب کند. در این روش برای ترس از مار به فرد آموزش داده می‌شود. که با استفاده از تکنیک‌هایی نظیر انقباض و انبساط عضلات و یا تکنیک‌های تنفس منظم، اضطرابش را کنترل کند. بعد از یادگیری موفقیت آمیز این مسئله، فرد می‌بایست یک فهرست از عواملی که باعث ترس می‌شوند، به ترتیب اولویت مشخص کند. در مرحله سوم، درمانگر فرد را با موضوعی که کمترین ترس را در وی ایجاد می‌کرده، مواجه می‌کند. و فرد باید بر اساس تکنیک‌هایی که آموزش دیده، با اضطرابش مقابله کند. هنگامی که وی توانست، اضطرابش را در این مرحله کنترل کند، مرحله بعدی فهرست به وی ارائه می شود.

واقعیت مجازی

واقعیت مجازی درمان دیگری برای ترس از مار است. استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در سال‌های اخیر، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در این تکنیک فرد با استفاده از واقعیت مجازی با موضوع ترسش رو‌به‌رو می‌شود. با توجه به امکانات واقعیت مجازی که باعث می‌شوند فرد تصور کند در همان محیط قرار گرفته. وی احساس می‌کند واقعا در میان مارها قرار دارد. استفاده از واقعیت مجازی، باعث می‌شود که فرد با امنیت بیشتری با موضوع ترس مواجه شود. تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهد که استفاده از این تکنولوژی به اندازه مواجهه واقعی سودمند است.

دارو درمانی

داروها معمولاً برای درمان فوبیای خاص استفاده نمی‌شوند. با این حال، در برخی موارد، آن‌ها ممکن است به صورت کوتاه مدت برای کمک به کاهش علائم اضطراب ترس از مار کمک کننده باشند. عمدتا از داروهای بنزودیازپین نظیر آلپرازولام و یا لورازپام که نوعی آرام بخش و داروی ضد اضطراب هستند برای افراد مبتلا به فوبی خاص استفاده می‌شود. همچنین داروهای بتا بلوکر، می‌تواند برخی از علائم جسمی مانند فشار خون بالا و ضربان قلب را کاهش دهد.

تکنیک تنفس عمیق

استفاده از تکنیک های تنفس عمیق، آرام سازی و مدیتیشن برای درمان ترس از مار تاثیر گذار است. در این روش درمانی، درمانگر به شما کمک خواهد کرد تا تکنیک های تنفس عمیق را آموزش ببینید.

کلام آخر

ترس از مار مانند ترس از مار ماهی و هر نوع مار بی آزاری امکان دارد که زندگی شما را مختل کند. مثلا زمانی که درخیابان در حال راه رفتن هستید یا به پارک می‌روید استرس حمله مار داشته باشید. با این وجود حضور شما در تمامی موقعیت ها با استرس همراه است. پس باید به فکر راه درمان اساسی و درست باشید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از مار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره استرس با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: ترس از مار | نشانه ها و علل ابتلا به فوبی مار



:: برچسب‌ها: ترس از مار | نشانه ها و علل ابتلا به فوبی مار ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره روانشناسی در یزد دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی یزد و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی یزد | بهترین روانشناس در یزد

مشاوره روانشناسی یزد

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی یزد به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی یزد

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره یزد صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در یزد برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در یزد استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید.

4- مشاوره روانشناسی در یزد برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی یزد بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

8- مشاوره روانشناسی در یزد حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی یزد بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی یزد یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در یزد می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی یزد | بهترین روانشناس در یزد



:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی یزد | بهترین روانشناس در یزد ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره روانشناسی در یاسوج دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی یاسوج و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی یاسوج | بهترین روانشناسی در یاسوج

مشاوره روانشناسی یاسوج

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی یاسوج به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی یاسوج

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره یاسوج صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در یاسوج برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در یاسوج استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

4- مشاوره روانشناسی در یاسوج برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی یاسوج بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

برای دریافت خدمات مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

8- مشاوره روانشناسی در یاسوج حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم. به همین خاطر بهتر است راجع به این مسئله از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

سایر خدماتی که می‌توانید از مراکز مشاوره روانشناسی دریافت کنید به شرح زیر است. مشاوره کودک ، مشاوره شغلی ، مشاوره نوجوان ، مشاوره آنلاین ، مشاوره طلاق و..

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی یاسوج بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی یاسوج یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در یاسوج می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی یاسوج | بهترین روانشناسی در یاسوج



:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی یاسوج | بهترین روانشناسی در یاسوج ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

همزمان عاشق دو نفر شدم ؛ این جمله ای است که از نظر خیلی ها امکان ناپذیر است. با توجه به دیدگاه‌ها و تعاریف مختلف از مفهوم عشق؛ به امکان همزمان عاشق دو نفر شدن پاسخ‌های متفاوت داده شده است. عموم مردم هم برای این سوال پاسخ واحدی نخواهند داد. شاید اگر کسی به شما بگوید که عاشق دو نفر هستم، او را سرزنش کنید، دروغگو بدانید و بگویید دوست داشتن همزمان دو نفر غیر ممکن است. بر اساس یک دیدگاه اگر شما واقعا عاشق کسی باشید، دیگر نمی‌توانید همزمان شخص دیگری را هم دوست بدارید.

ولی افرادی را می‌بینیم با وجود اینکه متاهل و عاشق همسر خود هستند، در عین حال به طرف کسی دیگر هم متمایل‌اند و در عین ناباوری، می‌گویند شیفته او هم شده‌اند. این گرایش می‌تواند، به علت کشش جنسی یا عاطفی باشد. عاشق دو نفر بودن احساسی است که در برخی رخ می‌دهد و ممکن است برای خود او هم گیج‌کننده باشد. به خصوص اگر در رابطه‌ای عاطفی باشد.

منبع: همزمان عاشق دو نفر شدم | آیا می توان عاشق دو نفر شد

همزمان عاشق دو نفر شدم | عشق از نظر اریک فروم

در وهله اول، عشق تنها بستگی به یک شخص خاص ندارد، بلکه نوعی رویه و جهت‌گیری منش آدمی به تمامی جهان است که او را به یک معشوق خاص هم پیوند می‌دهد. اگر انسان واقعا و صمیمانه می‌تواند کسی را دوست بدارد، حتما همه مردم دنیا و زندگی را هم دوست خواهد داشت. اگر می‌توانی به کسی بگویی «تو را دوست دارم» همچنین باید بتوانی بگویی «من در وجود تو همه کس را دوست می‌دارم، با تو همه دنیا را نیز دوست دارم، من در تو حتی خودم را هم دوست دارم».

اما وقتی می‌گوییم عشق نوعی جهت‌گیریست که هدفش تمام مردم است نه فقط یک نفر؛ نباید تصور کرد که بین انواع مختلف عشق (عشق مادرانه، عشق برادرانه،عشق جنسی، عشق به خود وعشق به خدا) که معشوق‌های مختلف دارند، تفاوتی هست. بنابراین یک فرد می‌تواند همزمان به دو نفر عشق بورزد، ولی دست اوست که چگونه آن را هدایت کند.

آیا ممکن است همزمان عشق به دو نفر را تجربه کنیم؟

در این زمینه اکثر مردم معتقدند که چنین چیزی امکان ندارد، زیرا وقتی فردی واقعا عاشق باشد ممکن نیست که عاشق نفر دوم هم شود. اما در عمل افراد زیادی هستند که عاشق فردی می‌باشند، و در همان زمان به شخص دوم نیز احساس پیدا می‌کنند. یکی از روانشناسان در کتاب خود کاملا به توضیح این مساله می‌پردازد. او می‌گوید این امکان وجود دارد، حتی یک انسان می‌تواند همزمان عاشق چندین نفر هم باشد. این مساله به این خاطر پیش می‌آید که قلب انسان تمام زیبایی‌ها و خوبی‌های افراد را می‌بیند و می‌تواند آن زیبایی‌ها را بپذیرد. در حقیقت در دیدگاه او هیچ‌گونه محدودیتی برای عاشق شدن و عشق ورزیدن موجود نیست.

نشانه‌های همزمان عاشق دو نفر شدن

شخصی که همزمان عاشق دو نفر است، یک سری نشانه‌های کلی زیر را می‌توان در او مشاهده کرد.

پرهیز از جدی شدن رابطه

وقتی طرفتان می‌خواهد که دیگر رابطه‌تان جدی‌تر و رسمی شود، شما هول می‌کنید و سعی دارید که بحث را عوض کنید و هی بهانه می‌آورید. این بهانه به این خاطر است که شما در عین عشق و محبت به او، عاشق فرد دیگری هم هستید، برای همین از جدی شدن رابطه با یکی از طرفین، نگرانید و این را نمی‌خواهید.

در همه حال هر دو را کنار خود تصور می‌کنید

اگر هر موقع مقابل یکی از طرفین خود (همسر، دوست دختر یا نامزد) خود نشسته‌اید، شخص دیگر را هم کنار خود تصور می‌کنید. در تمام رویاها و آینده خود، در تمام اتفاقات زندگی، هر دوی آن‌ها را در نظر می‌گیرید. این مسائل مهم‌ترین نشانه‌هایی هستند که بدانید شما همزمان عاشق دو نفر شدید. این موارد نشان می‌دهد شما نمی‌توانید هیچ کدام از آن‌ها را از آینده و رویاهای خودتان حذف کنید.

مبهم بودن عشقتان در نظر دیگران

کسی از اطرافیانتان هم نمی‌تواند تشخیص دهد که شما چه کسی را دوست دارید و عاشق چه کسی می‌باشید. زیرا حرف‌ها و صحبت‌های شما طوری است که معلوم نیست شما واقعا عاشق کدام یک هستید.

سردرگمی

هر کسی وقتی یک اتفاق مهم در زندگی‌اش رخ می‌دهد، اول از همه یاد کسی می‌افتد که دوستش دارد و دلش می‌خواهد زودتر به او تعریف کند. اگر شما همزمان عاشق دو نفر باشید، در این مواقع نمی‌دانید اول به کدام یک از آن‌ها خبر دهید.

اگر همزمان عاشق دو نفر شدم ، چه کنم؟

طبیعتا شما نمی‌توانید به این روند ادامه دهید و در نهایت باید انتخاب کنید که کدام یک را می‌خواهید. البته نکته‌ مهم هم این است که اگر شما واقعا نفر اول را دوست داشتید و عاشق او بودید، هیچوقت احساسی به نفر دومی پیدا نمی‌کردید. در این قسمت راهکارهایی برای مدیریت این رابطه‌ها و احساسات برایتان بیان می‌کنیم.

مقایسه نکردن دو نفر باهم

هر انسان ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارد که مختص اوست. هیچ کس کامل نیست و همه افراد خوبی‌ها و بدی‌هایی را در کنار هم دارند. از دلایل ممکن که شما عاشق نفر دوم می‌شوید، این است که به مقایسه او با نفر اول پرداختید. مقایسه کردن آن دو باهم موجب می‌شود که با دیدن خوبی‌های هرکدام، نمی‌توانید دیگری را ترجیح دهید. انتخاب شما نباید بر این اساس باشد که خوبی‌های کدام بیشتر است. شما باید کسی را انتخاب نمایید که تناسب و هماهنگی بیشتری با شما دارد و می‌تواند در طول زندگی‌ برایتان دوست و همدم باشد.

مدتی از رابطه با هر دو فاصله بگیرید

بهتر است سعی کنید برای مدتی از هر دوی آنها فاصله بگیرید. با این کار فرصتی بدست می‌آید که خوب فکر کنید و ببینید دوری کدام یک از آن‌ها برایتان سخت‌تر می‌باشد. یادتان باشد تا زمانی که یکی از طرفین را به طور کامل کنار نگذاشتید، نباید با فرد دیگری وارد رابطه جدی شوید. زیرا عشق یک مسئولیت و تعهد جدی بین دو نفر است و نباید و نمی‌توانید آن را همزمان نسبت به دو نفر داشته باشید.

اگر یکی از دو طرف همسرتان بود، چه باید بکنید

یکی از روانشناسان معروف به نام باربارا دی آنجلس در کتاب خود می‌گوید: اگر شما متاهل هستید نباید به رابطه با نفر دومی فکر کنید. ولی بعضی اوقات، کنترل اوضاع از دست انسان خارج می‌شود و نفر سومی هم پایش را وارد رابطه دونفره و احساسی شما با همسرتان می‌کند. از نظر اخلاقی در این شرایط، اولویت با همسرتان می‌باشد و شما موظفید تمام تلاش خود را بکنید تا نفر دوم از ذهنتان خارج شود. سعی کنید علت شروع علاقه‌تان به نفر دوم را بیابید، احتمالا در زندگی با همسرتان به مشکلی برخورده‌اید که به فکر رابطه با نفر دوم افتادید. حتما با حل آن مشکل می‌توانید به زندگی با همسرتان برگردید. نهایتا اگر با تمام تلاشی که کردید، مشکل حل نشد و نمی‌توانید به ادامه زندگی مشترکتان راضی شوید، با یک روانشناس مشورت کنید تا با بررسی شرایطتان، با بهترین راهکارها برای حل این موضوع به شما کمک کند.

نتیجه‌گیری در مورد عشق به دو نفر

امیدواریم با مطالعه این مطلب به جواب سوالتان در مورد عاشق دو نفر بودن رسیده باشید. بله امکان وجود این حس در برخی از افراد هست. ولی مهمترین قسمت قضیه این است که احساساتتان را به خوبی ارزیابی کنید و بدانید چگونه بین دو آن دو نفر یکی را انتخاب کنید. حس این که همزمان عاشق دو نفر هستید، خبر از وجود مشکلاتی در رابطه فعلی‌تان می‌دهد. شاید نفر اول را دوست دارید ولی نیازهای عاطفی شما با او برطرف نمی‌شود و می‌خواهید آن‌ را در شخص دیگری جستجو کنید. از طرفی می‌خواهید بدون آسیب به فرد فعلی، طرف دیگر را هم نگه دارید. حس شما به دو نفر درست است اما غیر ممکن است که همزمان با هر دو باشید. پس بهتر است با انکه واقعا دوستش دارید صادقانه صحبت کنید و مشکل را حل نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همزمان عاشق دو نفر شدم می توانید از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: همزمان عاشق دو نفر شدم | آیا می توان عاشق دو نفر شد



:: برچسب‌ها: همزمان عاشق دو نفر شدم | آیا می توان عاشق دو نفر شد ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

دلبستگی ناایمن نوعی سبک وابستگی ترس آلود است. ترس از دست دادن، ترس از صمیمیت، ترس از رهایی و … شکل های مختلف دلبستگی‌ناایمن است. دلبستگی‌ناایمن 3 نوع دارد که شامل دلبستگی اضطرابی، دلبستگی اجتنابی و دلبستگی آشفته می‌شود. افراد زمانی که با دلبستگی ناایمن رشد کنند در روابط خود با مشکلات جدی روبرو خواهند شد. افراد به دلیل رفتار نامناسب والدین به دیگران اعتماد نمی‌کنند و از روابط صمیمانه می‌ترسند. در ادامه در رابطه با نشانه ها و دلبستگی‌های ناایمن صحبت کرده ایم. برای درمان باید حتما از روانشناس کمک بگیرید و برای رشد سالم کودک خود از مشاورین کمک بگیرید.

منبع: دلبستگی ناایمن | درمان دلبستگی نا ایمن

دلبستگی ناایمن

دلبستگی ناایمن سبکی از روابط است که آلوده به ترس است. این دلبستگی در دوران کودکی شکل می‌گیرد و پیامدهایی را به دنبال دارد. به عنوان بی علاقگی در رابطه و هیجانات مانند طرد شدگی است. دلبستگی‌ناایمن از دوران کودکی و به عنوان بی اعتمادی کودک شکل می‌گیرد. اغلب افرادی که در دوران کودکی دوران سختی را گذرانده‌اند و والدین محتاطی در تربیت فرزندان نداشته اند به دلبستگی‌ناایمن دچار می‌شوند. افراد با دلبستگی‌ناایمن انتظارات نا به جایی از دیگران دارند و برعکس افراد با دلبستگی ایمن رفتار می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سپردن کودک به دیگران کلیک کنید.

انواع دلبستگی ناایمن

به طور کل ۳ نوع دلبستگی ناایمن داریم. در ادامه در رابطه با انواع دلبستگی ناایمن صحبت کرده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلبستگی در کودکان کلیک کنید.

1. دلبستگی دمدمی

یکی از انواع دلبستگی ناایمن، دلبستگی مضطرب یا دمدمی است. افراد با دلبستگی مضطرب همیشه تناقضات شدیدی در روابط احساس می‌کنند. تمامی دلبستگی‌های‌ناایمن به سبک‌دلبستگی نسبت به والدین مرتبط است. حتی نمی‌دانند به عنوان فرزند از خانواده و والیدن خود چه انتطاراتی داشته باشند. زمانی که کودک با دلبستگی مضطرب رشد می‌کند، به شدت به مهربانی و جلب توجه نیاز نشان می‌دهند. این افراد روابط نزدیکی با دیگران دارند و به شدت حساس و نیاز به تایید دارند.

افراد با این نوع دلبستگی ناایمن، اگر در رابطه با مشکل مواجه شوند، خیلی جدی در رابطه با مشکل تمرکز می‌کنند. اکثرا بر جنبه های مثبت رفتار در روابط تمرکز ندارند و بیشتر بر جنبه های منفی روابط تمرکز می‌کنند. تمامی روابط این افراد موجب اضطراب آنها می‌شود و برای فرار از این اضطراب ها دست به فرار یا سوءمصرف مواد می‌زنند.

2. دلبستگی بی نظم

یکی از انواع دلبستگی ناایمن، دلبستگی بی نظم است. این نوع دلبستگی‌ناایمن در افرادی که در دوران کودکی مورد سوءاستفاده دیگران بودند بوجود می‌آید. و معمولا این افراد در تنهایی و بدون حمایت لحظات پریشانی خود را می‌گذرانند. افراد با این نوع دلبستگی هرگز بلد نیستند از افرادی که از آنها مراقبت می‌کند چه انتظاری داشته باشند. این افراد گاهی مهربان هستند و گاهی پرخاشگر. حتی خودشان هم نمی‌دانند که چرا این مدلی رفتار می‌کنند.

افرادی که والدین با دلبستگی ناایمن دارند اکثرا تمایل دارند که رفتار والدین خود را تکرار کنند. حتی این افراد قادر به سازش با رفتارهایی که انجام می‌دهند و هیجاناتی که نشان می‌دهند نیستند. از رفتار ملایم به سمت پرخاشگری خیز بر می‌دارند. یا افرادی هستند که روابط صمیمی خود را خیلی یهویی قطع می‌کنند.

3. دلبستگی اجتنابی

سومین نوع دلبستگی ناایمن، دلبستگی اجتنابی است. این نوع دلبستگی منجر به دردهای عاطفی در روابط می‌شود. افراد با دلبستگی اجتنابی بسیار علاقه دارند تا به استقلال برسند. بسیار مستقل هستند و در مواقعی که احساس کنند فردی در حال نزدیک شدن به او است، به شدت دوری می‌کنند. شناخت هیجانات برای این افراد دشوار است و گاهی به چیزهایی علاقه نشان می‌دهند که عمیقا باب میلشان نیست.

افراد با این نوع دلبستگی ناایمن، به شدت محدودیت هایی در زندگی دارند که در بعد هیجانی و عاطفی آنها نمایان می‌شود. این افراد اگر بر مشکلات خودشان غلبه کنند، می‌توانند زندگی مناسبی را پیش رو بگیرند.

نشانه های دلبستگی ناایمن

افراد با دلبستگی ناایمن نشانه هایی از خودشان بروز می‌دهند. اغلب این افراد احساس شکاکی و ناتوانی در روابط دارند. که در ادامه در رابطه با نشانه های دلبستگی‌ناایمن کامل اشاره کرده ایم.

  • همیشه می‌خواهند تا همسر یا شریک عاطفی شان آنها را همراهی کند.
  • اکثر افراد با دلبستگی‌ناایمن به همسر خود شک دارند و علاقه دارند تا همه اطرافیان شریک احساسی خود را بشناسند.
  • این افراد نمی‌توانند در روابط خود صمیمیت و نزدیکی ایجاد کنند. این افراد همیشه گارد دارند و به دیگران اجازه صمیمی شدن نمی‌دهند.
  • از اینکه به آنها آسیبی وارد شود بسیار هراس دارند. از روابط نزدیک می‌ترسند اما علاقه دارند تا با افراد مورد علاقه شان صمیمیت ایجاد کنند.
  • هیچوقت نمی‌توانند به همسر خود اعتماد کنند. همیشه احساس دارند که شریک اجساسی شان می‌خواهد به او خیانت کند.
  • افراد با دلبستگی‌ناایمن علاقه دارند تا تمام روابط خودشان را کنترل کنند. و بر شریک احساسی خود سلطه داشته باشند.
  • حس ترک شدن همیشه با این افراد همراه خواهد بود. و دلیل منطقی برای این ترس های خود ندارند. این رفتار به دلیل این است که مادرشان در دوران کودکی او را تنها گذاشته است.
  • افراد با دلبستگی ناایمن از ابراز محبت و رفتارهای صمیمی با دیگران مشکل دارند. اگر افرادی را ببیند که در جمعی یکدیگر را بغل می‌کنند بسیار ناراحت می‌شوند. زیرا در دوران کودکی تحت محبت مادر خود قرار نگرفته است. و از اینکه با دیگران چگونه باید با محبت رفتار کند آگاهی ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از طرد شدن کلیک کنید.

عواقب دلبستگی ناایمن

دلبستگی ناایمن از هر نوعی که باشد روابط را دشوار می‌کند. افرادی که دلبستگی ایمن دارند هرگز از رهایی هراس ندارند. اما دلبستگی‌ناایمن عواقب و پیامدهایی را به دنبال دارد که در ادامه شرح داده ایم.

  1. افراد با دلبستگی‌ناایمن رابطه های دشواری را تجربه می‌کنند.
  2. شریک احساسی این افراد همیشه باید در رابطه با روابطش به همسر خود پاسخ دهد.
  3. شریک احساسی این افراد ازادی و استقلال را تجربه نمی‌کنند.
  4. به خوبی ابراز علاقه نمی‌کنند.
  5. همیشه نسبت به اطرافیان گار دارد.
  6. هرگز توانایی برقراری ارتباط نزدیک با همسر خود ندارند.

افراد با انواع دلبستگی ناایمن چه خصوصیاتی دارند؟

دلبستگی ناایمن 3 نوع دارد که در ابتدای مقاله توضیح داده ایم. اما هر گروه از خود نشانه و رفتارهای متفاوتی را نشان می‌دهد که در ادامه به آنها پرداخته ایم.

1.افراد با دلبستگی نوع اضطرابی

افراد با دلبستگی ناایمن از نوع اضطرابی خصوصیاتی دارند که عبارت است از.

  • در رابطه ترس از ترک شدن دارند.
  • همیشه به شریک احساسی خود می‌چسبند.
  • به شدت ترس از تنهایی دارند.
  • دائم در حال تماس به شریک احساسی خود هستند تا از موقعیت های او اطلاع پیدا کنند.
  • زمانی که مشکلی در رابطه وجود داشته باشد بسیار زیاد نگران و ناراحت می‌شوند.

2. افراد با دلبستگی نوع اجتنابی

افراد با دلبستگی ناایمن از نوع اجتنابی خصوصیاتی دارند که عبارت است از.

  • در جستجوی استقلال خود هستند.
  • تمایلی به حضور در رابطه ندارند.
  • در رابطه صمیمی نمی‌شوند.
  • از تعهد بسیار فراری هستند.
  • اطرافیان صمیمی بسیار کمی دارند.
  • درخواست کمک نمی‌کنند.
  • هنگام حضور در رابطه هیچ تلاشی نمی‌کنند.
  • همیشه انتظار تمام شدن رابطه را دارند.

درمان دلبستگی ناایمن

برای درمان افراد با دلبستگی ناایمن باید از روانشناس کمک بگیرید. در مرحله اول بپذیرید که مشکلی در دلبستگی شما وجود دارد. در مرحله دوم باید مشکلات را شناسایی کنید و رفتارهای خود را بررسی کنید. دلبستگی اساسی ترین نقش در شکل گیری روابط دارد. باید حتما از مشاورین کمک بگیرید و برای رشد مناسب کودک خود به سراغ روانشناس بروید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

کلام آخر

افرادی که دارای دلبستگی ناایمن هستند در نهایت به اضطراب و افسردگی دچار می‎‌شوند. از دیگران و روابط به دور هستند و در دوران بزرگسالی به دیگران بی اعتماد می‌شوند. برای رهایی از این وضعیت باید از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. متخصصین مرکز مشاوره آواژه اطلاعات کافی به شما می‌دهند و کمک کننده روابط والد فرزندی هستند. برای ارتباط با متخصصین روانشناس مرکز ما با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دلبستگی ناایمن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی کودک و مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: دلبستگی ناایمن | درمان دلبستگی نا ایمن



:: برچسب‌ها: دلبستگی ناایمن | درمان دلبستگی نا ایمن ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ارتباط کلامی به ما کمک می کند تا پیام خود را به بهترین شکل بیان کنیم و از این طریق، ارتباط موثری با دیگران برقرار کنیم. ما از ارتباطات کلامی برای تعریف همه چیز ازجمله ایده ها، احساسات، تجربیات، افکار و… استفاده می کنیم. این تعاریف نه تنها توصیفی، بلکه ارزشی نیز هستند. ما با داشتن مهارت های ارتباط کلامی، ایده ها و تجربیات پیچیده را در دسته بندی های معنادار، بهتر سازماندهی می کنیم. داشتن مهارت ارتباطی، نگرش شما را نسبت به دنیای اطراف شکل می دهد و در هر زمینه ای از زندگی ضروری است. بسیاری از افراد با این مهارت دست و پنجه نرم می کنند. اما این مهارت نیز مانند سایر مهارت ها قابل یادگیری است و لازمه یادگیری آن، تمرین و تکرار می باشد. در این مقاله به بررسی ارتباط کلامی و چگونگی تقویت آن می پردازیم. برای دریافت خدمات روانشناسی در این حوزه روی مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: ارتباط کلامی چیست | ویژگی های ارتباط کلامی

مهارت ارتباط کلامی چیست

ارتباط کلامی، مهارت استفاده از کلمات و زبان برای انتقال پیام است. ارتباطات کلامی قوی در تجارت و محل کار بسیار مهم تلقی می شود و بخش مهمی از ایجاد روابط تجاری است. اگرچه ارتباط کلامی اغلب به مهارت های گفتاری مربوط می شود، اما موضوع خوب گوش دادن و چگونگی ارائه خود نیز حائز اهمیت است. از دیگر جنبه های مهم ارتباط کلامی، لحن صدا، قاطعیت و بیان خوب است. مهارت های ارتباط کلامی به شما کمک می کند اطلاعات، ایده ها و پیام ها را به روش های قدرتمند و متناسب با موقعیت، دریافت و انتقال دهید.

انواع ارتباط کلامی

توسعه مهارت های ارتباط کلامی قوی، به تمرین بستگی دارد. اولین قدم این است که بدانید کدام جنبه از ارتباط کلامی بر اثر بخشی آن تأثیر می گذارد. به طور کلی، چهار نوع ارتباط کلامی وجود دارد. ازجمله ارتباطات درون فردی، ارتباطات بین فردی، ارتباطات گروهی کوچک و ارتباطات عمومی. در ادامه هر کدام از این ارتباطات را به طور خلاصه توضیح داده ایم.

ارتباطات کلامی درون فردی

ارتباط درون فردی زمانی اتفاق می افتد که گیرنده و فرستنده آن ارتباط کلامی، یک شخص باشد. به طور مثال، صحبت کردن با خودتان یک ارتباط درون فردی است. همینطور افکار خاموش نیز یک ارتباط درون فردی در نظر گرفته می شود. حتی اگر هیچ کلمه ای به صورت فیزیکی بیان نشود.

ارتباطات کلامی بین فردی

ارتباط بین فردی بین دو نفر اتفاق می افتد. به عنوان مثال، می توان به یک مکالمه معمولی، یک مصاحبه شغلی، یا یک تماس تلفنی اشاره کرد. این نوع از ارتباط، اولین سطح ارتباط کلامی است که به موجب آن ارتباطات غیر کلامی هم بر نحوه درک پیام توسط گیرنده تأثیر می گذارد.

ارتباطات کلامی گروهی کوچک

ارتباط گروهی کوچک زمانی است که بیش از دو نفر درگیر تبادل اطلاعات هستند. همانطور که از نام آن مشخص است، ارتباط گروهی کوچک، ارتباط کلامی بین گروه های بزرگ نیست. بلکه ارتباط کلامی بین گروه های کوچکی از مردم است. نمونه هایی از ارتباطات گروهی کوچک عبارتند از یک جلسه هیئت مدیره، یک مکالمه معمولی بین جمع کوچکی از دوستان یا یک ارائه برای کارمندان.

ارتباطات کلامی عمومی

ارتباطات عمومی زمانی اتفاق می افتد که فرد یا گروهی از افراد، اطلاعاتی را به یک جمع بزرگ ارسال می کنند. نمونه هایی از این شکل از ارتباطات کلامی مثل: سمینارهای بزرگ، گزارش خبری در رسانه ها یا سخنرانی در مقابل جمعیت زیادی از مردم می باشد. تفاوت اصلی بین ارتباطات کلامی عمومی و ارتباطات کلامی گروهی کوچک، جدای از تعداد افراد درگیر شده، هدف و قصد از سخنرانی است.

چگونه مهارت های ارتباط کلامی خود را تقویت کنیم

مهارت ارتباط کلامی، در صدر فهرست مهارت های اساسی مورد نیاز زندگی قرار دارد. وقتی به بزرگترین رهبران نگاه می کنید، یکی از ویژگی هایی که دارند، توانایی برقراری ارتباط کلامی موثر است که بر اهمیت مهارت های ارتباطی تأکید می کند. در ادامه رایج ترین راه های تقویت مهارت های ارتباط کلامی را شرح داده ایم.

1- قبل از صحبت فکر کنید

بهتر است حین برقراری ارتباط با دیگران، به آرامی صحبت کنید و قبل صحبت کمی مکث کنید. علاوه بر این، برای بهبود مهارت های ارتباط کلامی خود، باید یک سری از واژگان را یاد بگیرید. یادگیری تعداد زیادی از واژگان به شما کمک می کند تا با دیگران ارتباط موثر برقرار کنید. هنگام صحبت با دیگران زمانی برای جستجوی کلمات نخواهیم داشت. بنابراین، شروع به یادگیری واژگان برای برقراری ارتباط کلامی موثر کنید.

2- از زبان مختصر استفاده کنید

ممکن است چیزهای زیادی برای گفتن وجود داشته باشد، اما مختصر بودن جملات به شما کمک می کند تا به سرعت منظور خود را به مخاطب برسانید. چه در حال نوشتن باشید چه در حال صحبت کردن، جمع آوری اطلاعات در مورد چگونگی، چرایی و نحوه ارائه، به شما کمک می کند تا به طور خلاصه و موثر با مخاطب ارتباط برقرار کنید. بدین صورت مخاطبان شما، ایده های اصلی شما را درک می کنند و هیچگونه سردرگمی در فهمیدن اطلاعات نخواهند داشت.

3- مخاطب خود را درک کنید

درک مخاطبان و قرار دادن خود به جای آن ها برای ارسال موثر پیام ضروری است. ممکن است همه افراد، دانش یا تجربه مشابه شما را نداشته باشند. بنابراین مطمئن شوید تا مطالب را به گونه ای توضیح می دهید تا همه بتوانند آن را درک کنند. از آن جایی که قشرهای مختلف ترجیحات ارتباطی متفاوتی دارند، بهتر است فرهنگ یا شخصیت مخاطبان خود را در نظر بگیرید. بنابراین سعی کنید مخاطب هدف خود را به خاطر بسپارید.

4- مراقب لحن خود باشید

در ارتباطات کلامی، لحن شما حیاتی است و نحوه استفاده از آن می تواند بر نحوه تعامل مخاطبان با شما تأثیر بگذارد. یک لحن دوستانه و گرم، بهترین برداشت اولیه را ایجاد می کند. از سوی دیگر، یکنواخت یا صاف صحبت کردن می تواند بی تفاوتی را القا کند. سعی کنید هنگام مکالماتتان، لحن خود را تغییر دهید و نکات کلیدی را برجسته کنید. این روش برای جلب توجه مخاطبان شما عالی است.

5- به زبان بدن خود توجه کنید

زبان بدن شما می تواند بر پیام هایی که منتقل می کنید تأثیر بگذارد. هنگامی که زبان بدنی باز را به نمایش می گذارید، بیشتر پذیرای ارتباطات هستید و این باعث می شود افراد در صحبت کردن با شما احساس راحتی بیشتری داشته باشند. همین امر موجب می شود شما از ارتباط کلامی موثری استفاده کنید.

6- با اطمینان صحبت کنید

داشتن اعتماد به نفس در مکالمات ضروری است. زیرا اگر مخاطب شما متقاعد نشود، نمی توانید ارتباط کلامی بی نقصی داشته باشید. این موضوع بسیار مهم است که شما چگونه خود را در طول بحث ها و سخنرانی ها نشان می دهید و تا چه اندازه اعتماد به نفس دارید.

7- پایان خوب برای سخنانتان در نظر بگیرید

پایان دادن گفت و گو با ایجاد و انتقال احساس خوب و خوشایند در میان افراد تأثیر زیادی در ذهن مخاطب می گذارد. اگر واکنش هایی از خستگی و بی علاقگی را در مخاطب دیدید سعی کنید، بحث خود را با یک جمع بندی مناسب به پایان برسانید.

سخن آخر

مهارت ارتباط کلامی، مهارتی است که نیاز به یادگیری و تمرین مستمر دارد. اگر می خواهید مهارت های ارتباط کلامی خود را تقویت کنید، باید تکنیک های متنوع را به کار ببرید و از استراتژی های گفته شده تا جایی که می توانید، مکرر در کار و تعاملات بین فردی خود استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مهارت ارتباط کلامی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: ارتباط کلامی چیست | ویژگی های ارتباط کلامی



:: برچسب‌ها: ارتباط کلامی چیست | ویژگی های ارتباط کلامی ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

دلبستگی ناایمن نوعی سبک وابستگی ترس آلود است. ترس از دست دادن، ترس از صمیمیت، ترس از رهایی و … شکل های مختلف دلبستگی‌ناایمن است. دلبستگی‌ناایمن 3 نوع دارد که شامل دلبستگی اضطرابی، دلبستگی اجتنابی و دلبستگی آشفته می‌شود. افراد زمانی که با دلبستگی ناایمن رشد کنند در روابط خود با مشکلات جدی روبرو خواهند شد. افراد به دلیل رفتار نامناسب والدین به دیگران اعتماد نمی‌کنند و از روابط صمیمانه می‌ترسند. در ادامه در رابطه با نشانه ها و دلبستگی‌های ناایمن صحبت کرده ایم. برای درمان باید حتما از روانشناس کمک بگیرید و برای رشد سالم کودک خود از مشاورین کمک بگیرید.

منبع: دلبستگی ناایمن | درمان دلبستگی نا ایمن

دلبستگی ناایمن

دلبستگی ناایمن سبکی از روابط است که آلوده به ترس است. این دلبستگی در دوران کودکی شکل می‌گیرد و پیامدهایی را به دنبال دارد. به عنوان بی علاقگی در رابطه و هیجانات مانند طرد شدگی است. دلبستگی‌ناایمن از دوران کودکی و به عنوان بی اعتمادی کودک شکل می‌گیرد. اغلب افرادی که در دوران کودکی دوران سختی را گذرانده‌اند و والدین محتاطی در تربیت فرزندان نداشته اند به دلبستگی‌ناایمن دچار می‌شوند. افراد با دلبستگی‌ناایمن انتظارات نا به جایی از دیگران دارند و برعکس افراد با دلبستگی ایمن رفتار می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سپردن کودک به دیگران کلیک کنید.

انواع دلبستگی ناایمن

به طور کل ۳ نوع دلبستگی ناایمن داریم. در ادامه در رابطه با انواع دلبستگی ناایمن صحبت کرده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلبستگی در کودکان کلیک کنید.

1. دلبستگی دمدمی

یکی از انواع دلبستگی ناایمن، دلبستگی مضطرب یا دمدمی است. افراد با دلبستگی مضطرب همیشه تناقضات شدیدی در روابط احساس می‌کنند. تمامی دلبستگی‌های‌ناایمن به سبک‌دلبستگی نسبت به والدین مرتبط است. حتی نمی‌دانند به عنوان فرزند از خانواده و والیدن خود چه انتطاراتی داشته باشند. زمانی که کودک با دلبستگی مضطرب رشد می‌کند، به شدت به مهربانی و جلب توجه نیاز نشان می‌دهند. این افراد روابط نزدیکی با دیگران دارند و به شدت حساس و نیاز به تایید دارند.

افراد با این نوع دلبستگی ناایمن، اگر در رابطه با مشکل مواجه شوند، خیلی جدی در رابطه با مشکل تمرکز می‌کنند. اکثرا بر جنبه های مثبت رفتار در روابط تمرکز ندارند و بیشتر بر جنبه های منفی روابط تمرکز می‌کنند. تمامی روابط این افراد موجب اضطراب آنها می‌شود و برای فرار از این اضطراب ها دست به فرار یا سوءمصرف مواد می‌زنند.

2. دلبستگی بی نظم

یکی از انواع دلبستگی ناایمن، دلبستگی بی نظم است. این نوع دلبستگی‌ناایمن در افرادی که در دوران کودکی مورد سوءاستفاده دیگران بودند بوجود می‌آید. و معمولا این افراد در تنهایی و بدون حمایت لحظات پریشانی خود را می‌گذرانند. افراد با این نوع دلبستگی هرگز بلد نیستند از افرادی که از آنها مراقبت می‌کند چه انتظاری داشته باشند. این افراد گاهی مهربان هستند و گاهی پرخاشگر. حتی خودشان هم نمی‌دانند که چرا این مدلی رفتار می‌کنند.

افرادی که والدین با دلبستگی ناایمن دارند اکثرا تمایل دارند که رفتار والدین خود را تکرار کنند. حتی این افراد قادر به سازش با رفتارهایی که انجام می‌دهند و هیجاناتی که نشان می‌دهند نیستند. از رفتار ملایم به سمت پرخاشگری خیز بر می‌دارند. یا افرادی هستند که روابط صمیمی خود را خیلی یهویی قطع می‌کنند.

3. دلبستگی اجتنابی

سومین نوع دلبستگی ناایمن، دلبستگی اجتنابی است. این نوع دلبستگی منجر به دردهای عاطفی در روابط می‌شود. افراد با دلبستگی اجتنابی بسیار علاقه دارند تا به استقلال برسند. بسیار مستقل هستند و در مواقعی که احساس کنند فردی در حال نزدیک شدن به او است، به شدت دوری می‌کنند. شناخت هیجانات برای این افراد دشوار است و گاهی به چیزهایی علاقه نشان می‌دهند که عمیقا باب میلشان نیست.

افراد با این نوع دلبستگی ناایمن، به شدت محدودیت هایی در زندگی دارند که در بعد هیجانی و عاطفی آنها نمایان می‌شود. این افراد اگر بر مشکلات خودشان غلبه کنند، می‌توانند زندگی مناسبی را پیش رو بگیرند.

نشانه های دلبستگی ناایمن

افراد با دلبستگی ناایمن نشانه هایی از خودشان بروز می‌دهند. اغلب این افراد احساس شکاکی و ناتوانی در روابط دارند. که در ادامه در رابطه با نشانه های دلبستگی‌ناایمن کامل اشاره کرده ایم.

  • همیشه می‌خواهند تا همسر یا شریک عاطفی شان آنها را همراهی کند.
  • اکثر افراد با دلبستگی‌ناایمن به همسر خود شک دارند و علاقه دارند تا همه اطرافیان شریک احساسی خود را بشناسند.
  • این افراد نمی‌توانند در روابط خود صمیمیت و نزدیکی ایجاد کنند. این افراد همیشه گارد دارند و به دیگران اجازه صمیمی شدن نمی‌دهند.
  • از اینکه به آنها آسیبی وارد شود بسیار هراس دارند. از روابط نزدیک می‌ترسند اما علاقه دارند تا با افراد مورد علاقه شان صمیمیت ایجاد کنند.
  • هیچوقت نمی‌توانند به همسر خود اعتماد کنند. همیشه احساس دارند که شریک اجساسی شان می‌خواهد به او خیانت کند.
  • افراد با دلبستگی‌ناایمن علاقه دارند تا تمام روابط خودشان را کنترل کنند. و بر شریک احساسی خود سلطه داشته باشند.
  • حس ترک شدن همیشه با این افراد همراه خواهد بود. و دلیل منطقی برای این ترس های خود ندارند. این رفتار به دلیل این است که مادرشان در دوران کودکی او را تنها گذاشته است.
  • افراد با دلبستگی ناایمن از ابراز محبت و رفتارهای صمیمی با دیگران مشکل دارند. اگر افرادی را ببیند که در جمعی یکدیگر را بغل می‌کنند بسیار ناراحت می‌شوند. زیرا در دوران کودکی تحت محبت مادر خود قرار نگرفته است. و از اینکه با دیگران چگونه باید با محبت رفتار کند آگاهی ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از طرد شدن کلیک کنید.

عواقب دلبستگی ناایمن

دلبستگی ناایمن از هر نوعی که باشد روابط را دشوار می‌کند. افرادی که دلبستگی ایمن دارند هرگز از رهایی هراس ندارند. اما دلبستگی‌ناایمن عواقب و پیامدهایی را به دنبال دارد که در ادامه شرح داده ایم.

  1. افراد با دلبستگی‌ناایمن رابطه های دشواری را تجربه می‌کنند.
  2. شریک احساسی این افراد همیشه باید در رابطه با روابطش به همسر خود پاسخ دهد.
  3. شریک احساسی این افراد ازادی و استقلال را تجربه نمی‌کنند.
  4. به خوبی ابراز علاقه نمی‌کنند.
  5. همیشه نسبت به اطرافیان گار دارد.
  6. هرگز توانایی برقراری ارتباط نزدیک با همسر خود ندارند.

افراد با انواع دلبستگی ناایمن چه خصوصیاتی دارند؟

دلبستگی ناایمن 3 نوع دارد که در ابتدای مقاله توضیح داده ایم. اما هر گروه از خود نشانه و رفتارهای متفاوتی را نشان می‌دهد که در ادامه به آنها پرداخته ایم.

1.افراد با دلبستگی نوع اضطرابی

افراد با دلبستگی ناایمن از نوع اضطرابی خصوصیاتی دارند که عبارت است از.

  • در رابطه ترس از ترک شدن دارند.
  • همیشه به شریک احساسی خود می‌چسبند.
  • به شدت ترس از تنهایی دارند.
  • دائم در حال تماس به شریک احساسی خود هستند تا از موقعیت های او اطلاع پیدا کنند.
  • زمانی که مشکلی در رابطه وجود داشته باشد بسیار زیاد نگران و ناراحت می‌شوند.

2. افراد با دلبستگی نوع اجتنابی

افراد با دلبستگی ناایمن از نوع اجتنابی خصوصیاتی دارند که عبارت است از.

  • در جستجوی استقلال خود هستند.
  • تمایلی به حضور در رابطه ندارند.
  • در رابطه صمیمی نمی‌شوند.
  • از تعهد بسیار فراری هستند.
  • اطرافیان صمیمی بسیار کمی دارند.
  • درخواست کمک نمی‌کنند.
  • هنگام حضور در رابطه هیچ تلاشی نمی‌کنند.
  • همیشه انتظار تمام شدن رابطه را دارند.

درمان دلبستگی ناایمن

برای درمان افراد با دلبستگی ناایمن باید از روانشناس کمک بگیرید. در مرحله اول بپذیرید که مشکلی در دلبستگی شما وجود دارد. در مرحله دوم باید مشکلات را شناسایی کنید و رفتارهای خود را بررسی کنید. دلبستگی اساسی ترین نقش در شکل گیری روابط دارد. باید حتما از مشاورین کمک بگیرید و برای رشد مناسب کودک خود به سراغ روانشناس بروید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

کلام آخر

افرادی که دارای دلبستگی ناایمن هستند در نهایت به اضطراب و افسردگی دچار می‎‌شوند. از دیگران و روابط به دور هستند و در دوران بزرگسالی به دیگران بی اعتماد می‌شوند. برای رهایی از این وضعیت باید از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. متخصصین مرکز مشاوره آواژه اطلاعات کافی به شما می‌دهند و کمک کننده روابط والد فرزندی هستند. برای ارتباط با متخصصین روانشناس مرکز ما با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دلبستگی ناایمن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی کودک و مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: دلبستگی ناایمن | درمان دلبستگی نا ایمن



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره روانشناسی در یاسوج دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی یاسوج و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منیع: مشاوره روانشناسی یاسوج | بهترین روانشناس در یاسوج

مشاوره روانشناسی یاسوج

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی یاسوج به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی یاسوج

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره یاسوج صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در یاسوج برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در یاسوج استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید.

4- مشاوره روانشناسی در یاسوج برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی یاسوج بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

8- مشاوره روانشناسی در یاسوج حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم.

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

 

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی یاسوج بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی یاسوج یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در یاسوج می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منیع: مشاوره روانشناسی یاسوج | بهترین روانشناس در یاسوج



:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی یاسوج | بهترین روانشناس در یاسوج ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره روانشناسی در همدان دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی همدان و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی همدان | بهترین روانشناس در همدان

مشاوره روانشناسی همدان

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی همدان به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی همدان

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره همدان صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در همدان برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در همدان استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید.

4- مشاوره روانشناسی در همدان برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی همدان بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

8- مشاوره روانشناسی در همدان حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم.

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی همدان بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی همدان یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در همدان می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی همدان | بهترین روانشناس در همدان



:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی همدان | بهترین روانشناس در همدان ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

چند وقت بعد از جدایی رابطه جدید شروع کنم ؟ زمان مناسب برای شروع رابطه جدید، گذراندن چهار مرحله التیام است. اما شروع رابطه پس از جدایی کار چندان آسانی نیست که فکر کنید به راحتی می‌توانید فراموش کنید و وارد رابطه دیگری شوید. ترس از شکست دوباره، کاهش اعتماد به نفس، بدبینی، ترس از قضاوت و افسردگی از مسائلی هستند که از شروع دوباره یک رابطه جلوگیری می‌کند. برای کاهش آسیب های پیش رو بهتر است که سریعا بعد از جدایی از روانشناسان کمک بگیرید.

منبع: چند وقت بعد از جدایی رابطه جدید شروع کنم ؟

چند وقت بعد از جدایی رابطه جدید شروع کنم؟

هرچه در رابطه و زندگی قبلی خود زخم های عمیق تری خورده باشیم، برای شروع رابطه جدید باید صبورتر رفتار کنیم. قبل از شروع رابطه جدید باید روح و جسم خود را التیام ببخشید. هرچه در رابطه گذشته خود بیشتر زحمت کشیده باشید و قربانی تر بوده باشید، وارد رابطه جدید شدن پروسه طولانی تری را باید طی کند. مراحل سوگ و التیام پس از جدایی را باید طی کرد تا بتوان وارد رابطه جدید تری شد. نگران نباشید، پس از التیام بخشیدن در رابطه جدید خود از تجربه گذشته استفاده خواهید کرد.

طی کردن مراحل چهارگانه بعد از جدایی

طی کردن مراحل چهارگانه التیام، کمک خواهد کرد تا از دوران جدایی راحت تر عبور کنید و آمادگی لازم برای شروع رابطه جدید را داشته باشید. لازم به ذکر است که طی کردن این مراحل حداقل از 1 سال و حداکثر تا 5 سال زمان لازم دارد. در ادامه 4 مرحله التیام پس از جدایی را اشاره کرده ایم.

1. دل کندن و جدایی

مرحله اول، مرحله دل کندن و جدایی است که دو هفته تا دو ماه زمان لازم دارد. زمانی که به فردی علاقه مند هستید تمام آرزوها، آینده، افکار و انرژی شما با طرف مقابل یکسان خواهد شد. و طبیعتا جدایی بسیار دشوار خواهد بود. زمانی که تصمیم به دل کندن و جدایی می‌گیرید، ممکن است زیاد گریه کنید. عادی است که در این مدت 2 هفته تا 2 ماه این فکر به سراغتان بیاید که به او پیام ارسال کنید! اما صبر داشته باشید و احساس نکنید که تا ابد در این مرحله گیر خواهید کرد. با گذشت حداکثر 2 ماه، بسیار حال روحی تان تغییر خواهد کرد.

2. سازگاری و انطباق

مرحله دوم، مرحله سازگاری و انطباق می‌باشد که به دو تا شش ماه زمان نیاز دارد. با ورود به این مرحله، غم جدایی از شما دور خواهد شد و بخش عمده دردها و رنج را گذرانده اید. این مرحله زمان آن است که زندگی جدید را آغاز کنید و خود را به دور بودن از فرد قبلی وفق دهید.

3. التیام

مرحله سوم، مرحله التیام است که 6 ماه تا 1 سال زمان لازم است. در این مرحله زندگی دوباره شکل طبیعی به خود می‌گیرد و به حالت اول و قبل از حضور فرد مقابل قرار خواهید گرفت. مرحله سوم، مرحله ثبات است. در این مرحله شاید وارد رابطه جدیدی بشوید.

4. بهبود

مرحله چهارم، مرحله بهبود است که 1 تا 2 سال زمان لازم دارد. در این مرحله تلاش برای ثبات هرچه بیشتر خود دارید. کمتر به رابطه قبلی می‌اندیشید و احساس ناراحتی ندارید. با این مرحله همزمان به ساختارهای جدیدی از روابط اجتماعی دست خواهید یافت. دوستان جدید، تجربه های جدید، علایق جدید، اولویت های جدید و عشق جدید را تجربه خواهید کرد. در این مرحله اهداف خود را تعیین خواهید کرد بدون آنکه ذره ای به فرد قبلی فکر کنید.

زمان مناسب شروع رابطه جدید | چند وقت بعد از جدایی رابطه جدید شروع کنم

هرگز از روابط جدید به عنوان پر کردن خلاء و فراموشی استفاده نکنید. اگر برای این کار وارد رابطه جدید شوید و شکست بخورید، حال روحیتان آسیب های بدتری را تجربه خواهد کرد. تا زمانی که حال و هوای گذشته را دارید وارد رابطه نشوید. هرچقدر مدت زمان رابطه شما بیشتر باشد، بیشتر آسیب خواهید دید، پس بلافاصله بعد از جدایی وارد رابطه نشوید. در جدایی کوتاه مدت تنها بدی که در حق خود خواهید کرد وارد رابطه جدید شدن است.

قبل از اینکه وارد رابطه با فردی شوید، بهتر است که دلایل انتخاب خود را یادداشت کنید. تمامی مراحل سوگ و التیام را طی کنید تا رابطه جدید را با روحیه بالا آغاز کنید. بهترین زمان برای شروع رابطه جدید، گذراندن حداقل 1 الی 5 سال به تنهایی است. تا قبل از اینکه به آرامش نرسیده‌اید، وارد رابطه جدید نشوید! اما به طور کلی، بهترین زمان برای ورود به رابطه جدید زمانی است که بتوانید روی هیجانات و احساسات خود کنترل داشته باشید.

برای شروع رابطه جدید پس از جدایی به نکات زیر توجه کنید.

  • به خودتان زمان دهید و عجولانه وارد رابطه نشوید.
  • از تجربه های گذشته برای رابطه جدید استفاده کنید.
  • انتظارات واقع بینانه ای را در نظر بگیرید.
  • خودتان را برای مشکلات آینده، آماده کنید.
  • قبل از ورود به رابطه جدید از سلامت روان خود اطمینان داشته باشید.

کلام آخر

جدایی و دل کندن از کسی که مدت های طولانی با او همراه بودید و تمام افکارتان را با او در میان می‌گذاشتید، بسیار سخت است. اما گاهی لازمه سلامت روان و آرامش، ترک کردن است. جدایی پروسه ای دارد که باید آن را گذراند. اگر در مراحل جدایی دچار تزلزل شدید و تصمیم به برگشت داشتید، دلایل خود را بررسی کنید. وارد رابطه جدید شدن زمانی مناسب است که کنترل هیجانات و احساسات خود را برعهده داشته باشید.

اما بهترین راه برای گذراندن مراحل جدایی و شروع رابطه جدید پس از جدایی مشورت با روانشناس است. مرکز مشاوره آواژه به صورت حضوری و تلفنی خدمات روانشناسی به مراجعان ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه چند وقت بعد از جدایی رابطه جدید شروع کنم می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: چند وقت بعد از جدایی رابطه جدید شروع کنم ؟



:: برچسب‌ها: چند وقت بعد از جدایی رابطه جدید شروع کنم ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ماده مخدر سورچه یا سورچی، ماده مخدر جدیدی است که از هروئین و مشتقات آن ساخته شده است. این ماده مخدر به صورت صنعتی و به طریق دود، استنشاق و تزریق مصرف می‌شود. ماده مخدر سورچه با توجه به تغییراتی که در آن بوجود آمده است، از مورفین بیشتری استفاده شده است. مصرف این ماده ابتدا در مهمانی ها برای سرخوشی استفاده می‌شد، اما به تدریج عمومیت پیدا کرد. عوارض جانبی که ماده مخدر سورچه ایجاد می‌کنند عبارتند از: تهوع، ییوست، اختلالت روانی، عفونت های گوارشی، تاری دید، خشکی دهان و … . درمان این ماده مخدر نسبت به دیگر مواد سخت تر است و باید توسط روانشناس و مشاوره اعتیاد بررسی شود. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: ماده مخدر سورچه | طریقه مصرف و ترک سورچه

ماده مخدر سورچه

ماده مخدر سورچه یا سورچی، نام جدیدی از هروئین و مشتقات آن است. مصرف سورچه با سرخوشی شروع شده و در طولانی مدت به اختلالات روانی ختم می‌شود. در مراسمات، مهمانی ها و جمع های دوستانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. نام این ماده مخدر از واژه سورچرانی گرفته شده است. به منظور استفاده در دورهمی ها و مهمانی ها به منظور دستیابی به سرخوشی و خوشگذرانی است. بسیاری افراد این ماده مخدر را اعتیاد آور نمی‌دانند، اما ماده ای اعتیاد آور و خطرناک است.

سورچه با حل شدن در چربی ها به مغز وارد و آن را مختل می‌کند. این ماده مخدر صنعتی از کوکائین و گیاه کوکا تهیه شده است. و بسیار گران و آسیب زا می‌باشد. این ماده مخدر در ابتدا با سرخوشی آغاز و به تدریج تبدیل به آرامش خواهد شد و در نهایت از مهمانی ها به مصرف روزانه تبدیل می‌شود. پس از وابستگی و اعتیاد به ماده مخدر سورچه، هر 6 تا 12 ساعت مصرف خواهد شد.

طریقه مصرف سورچه

ماده مخدر سورچه از چند طریق مانند تمامی مواد مخدر دیگر انجام می‌شود. در ادامه به روش های مصرف ماده مخدر سورچه اشاره کرده ایم.

  • استنشاقی یا اسنیف
  • دود کردن
  • تزریق
  • روی فویل، روش مشامی

عوارض ماده مخدر سورچه در کوتاه مدت

عوارض ماده مخدر سورچه با هروئین تفاوت چندانی ندارد. در ادامه عوارض مصرف کوتاه مدت این ماده مخدر را نام برده ایم.

  • خشکی دهان
  • راش پوستی
  • نشئگی
  • بی حوصلگی
  • بی قراری
  • بدن درد
  • ضعف عضلانی
  • فشار خون متغیر
  • سردرد های ناگهانی
  • سرخوشی
  • حس کرختی بدن
  • بی اشتهایی
  • خارش پوست
  • تسکین درد جسمی
  • ضربان کند قلب
  • کاهش تنفس

عوارض ماده مخدر سورچه در بلند مدت

ماده مخدر سورچه در طولانی مدت عوارضی مانند اختلالات روانی بر جای خواهد گذاشت. در ادامه به بررسی عوارض مشاهده شده سورچه در طولانی مدت پرداخته ایم.

  • اختلالات کبدی
  • یبوست
  • تهوع
  • تاری دید
  • تشنج
  • اوردوز
  • استفراغ
  • خشکی دهان
  • خارش شدید بدن
  • نابودی رگ ها
  • تیرگی پوست و لب
  • اختلالات قاعدگی
  • ورم های چرکی
  • عفونت شش ها
  • افسردگی
  • اختلال های شخصیت
  • برونشیت مزمن
  • آسیب بافت بینی
  • زخم های پوستی
  • بواسیر
  • اختلال های جنسی (زود انزالی، کاهش میل جنسی آقایان)
  • بیماری های تنفسی مانند سل و ذات الریه
  • ورم مفصل ها
  • عفونت لایه های قلب و دریچه های آن
  • اختلال هضم غذا
  • بی اشتهایی
  • کاهش وزن
  • بی خوابی در شب
  • خواب آلودگی در روز
  • کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن
  • بروز بیماری های عفونی مانند: هپاتیت و ایدز
  • مرگ سلول های مغزی- نخاعی
  • مختل شدن سیستم عصبی مرکزی
  • بهم ریختن سیستم های نورونی و هورمونی
  • اختلال در تصمیم گیری
  • توانایی تنظیم رفتار
  • کاهش تراکم استخوان
  • افزایش احتمال شکستگی استخوان ها
  • وقفه تنفسی
  • وابستگی به مواد مخدر دیگر
  • مرگ

پیامدهای ماده مخدر سورچه

پیامدهای مواد مخدر برابر با یکدیگر است. ماده مخدر سورچه نیز در روابط خانوادگی، اجتماعی، سلامتی، سلامت روان، بهداشت روانی و اشتغال اختلال ایجاد می‌کند. این ماده مخدر پس از مدتی بزهکاری را افزایش داده و به صورت مادام العمر، فرد را به خود معتاد می‌کند. در نهایت منجر به مرگ فرد می‌شود.

ترک ماده سورچه

ترک ماده مخدر سورچه به دلیل نسبت بیشتر مورفین، در مقایسه با دیگر مواد مخدر دشوارتر است. پس از 24 ساعت که این ماده قطع شود، علائم ترک بروز پیدا می‌کند. حالت تهوع، استفراغ، بیرون روی، بی خوابی، اضطراب، تشنج و بی قراری علائم ترک سورچه است. از زمان ترک سورچه تا 1 هفته بعد علائم ترک وجود دارد. اما بعد از 1 هفته ترک، عوارض هم چنان ادامه می‌یابند و تا زمانی که از مشاور ترک اعتیاد کمک نگیرید روند بهبودی کند پیش خواهد رفت. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد تلفنی کلیک کنید.

کلام آخر

هر ساله مواد مخدر جدید وارد بازار می‌شود و ابتدا با ویژگی اعتیاد نداشتن بین عموم مردم پخش می‌شود. اما واقعیت ماجرا اینجا است که هر ماده ای که به صورت تفریحی مصرف شود در نهایت سبب اعتیاد و درگیری با آن ماده مخدر به صورت دائمی می‌شود. مواد مخدر همان حال خوب و سرخوشی که به شما می‌دهند، با اعتیاد و درگیری زیاد به ماده مخدر آسیب های روانی و جسمانی زیادی وارد می‌کنند. برای ترک این مواد آسیب زا از مشاورین و روانشناسان ترک اعتیاد کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری در زمینه اعتیاد به مراجعان مشاوره می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید. برای آشنایی بیشتر با روش های ترک اعتیاد به مواد مخدر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ماده مخدر سورچه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: ماده مخدر سورچه | طریقه مصرف و ترک سورچه



:: برچسب‌ها: ماده مخدر سورچه | طریقه مصرف و ترک سورچه ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

فرار از خانه علاوه بر استقلال فردی، مشکلات بسیاری دارد. این مشکلات را می‌توان به مخارج سنگین، نبود پناهگاه امن، تنهایی، مشکلات قانونی و … دسته بندی کرد. تمامی این مشکلات پیامدها و عواقب سنگینی مانند اعتیاد را با خود برجای می‌گذارد. قبل از فرار از خانه به این موضوع فکر کنید که به کجا پناه خواهید برد؟ آیا پس انداز کافی برای پرداخت کرایه خانه دارید؟ آیا لوازم ضروری مناسب برای زندگی به تنهایی را دارید؟ قبل از فرار از خانه باید از تمام زوایای مختلف فواید و مضرات را بررسی کرد. ترجیح می‌دهید که زندگی در کنار خانواده با تمام امکاناتی که خودتان زحمتی برای آن نکشیده اید را رها کنید؟

از دیگر معضلات بزرگ فرار از خانه ازدواج است. دخترانی که از خانه فرار می‌کنند، به آنها انگ دختران فراری داده می‌شود. خانواده ها اصولا فرار از خانه را برای دختران خوب و مناسب نمی‌دانند و برای ازدواج با آنها مخالفت می‌کنند. بسیار مشکلات بزرگتری نیز با فرار از خانه در زندگی شما رخ خواهد داد که برای اطلاع بیشتر باید از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

منبع: فرار از خانه | عاقبت فرار از خانه چیست ؟

فرار از خانه

فکر فرار از خانه چگونه به ذهن افراد می‌رسد؟ آیا اشخاص از عواقب و پیامدهای فرار از خانه بی‌خبرند؟ بعد از فرار از خانه چه اتفاقی بر سر افراد می‌آید؟ گاهی افراد خانه و خانواده به قدری با فرزندان لجبازی، بی توجهی و بی اهمیتی می‌کنند که به فکر فرار‌ از خانه به سر آنها خطور می‌کند. مشکلات فرار‌از خانه تنها بر فرزندان وارد نمی‌شود و خانواده ها اصلی ترین دلیل فرار از خانه نوجوان هستند. با نظارت درست و درک افراد خانواده به آنها احترام بگذارید و راه بیان احساسات را برای آنها باز کنید. همیشه لازم نیست فرزندان به صحبت های والدین عمل کنند. گاهی والدین نیز باید به فرزندان خود گوش دهند و با آنها صحبت کنند.

در جامعه امروزی نظارت و نحوه تربیت والدین کاهش پیدا کرده، اغلب والدین مشغول به کارند و برای رسیدگی به فرزندان خود زمان کافی ندارند. گاهی اوقات در خانواده ها مشکلات اقتصادی، خانوادگی و اجتماعی دخیل می‌شوند و باعث کاهش کیفیت تربیت فرزندان می‌شود. موارد زیادی نیز در فرار‌از خانه دخیل هستند که در ادامه در رابطه با موضوع فرار از خانه به طور کل توضیح داده ایم.

مشکلات فرار از خانه

بزرگترین سوال در رابطه با فرار از خانه این است که به کجا فرار کنیم؟ آیا دوستان و اطرافیان تحمل طولانی مدت ما را دارند؟ آیا می‌توان از دیگران انتظار داشت تا طولانی مدت ما را تحمل کنند؟ همه این سوالات را قبل از فرار‌از خانه از خود بپرسید. توانایی تحمل همه این مشکلات را دارید؟ شاید به مرحله ای برسید که زندگی را در خیابان ها و پارک های شهر بگذرانید! مشکلات زندگی تازه بعد از فرار از خانه نمایان می‌شود که در ادامه در رابطه با تمام این مشکلات توضیح داده‌ایم.

1. درآمد زندگی

بزرگ ترین مشکل فرار از خانه را می‌توان درآمد زندگی شمرد. به این موضوع فکر کنید که خرج خوراک، پوشاک، هزینه مسکن و … از کجا تامین می‌شود. آیا پس انداز و درآمد شما به قدری است که از پس هزینه های خود بر بیایید؟ علاوه بر هزینه های معمولی شاید خدایی نکرده به بیماری مبتلا شوید که خرج هر ویزیت آن بسیار زیاد باشد. اگر نیز سرکار نمی‌روید حرفه یا تخصصی دارید که از پس تمام هزینه ها بر بیاید؟ اصلی ترین و ترسناک ترین مشکل فرار‎از خانه، مخارج زندگی است.

2. مشکلات قانونی

یکی از مشکلات فرار از خانه مشکلات قانونی است. بسیاری از افرادی که از خانه‌فرار می‌کنند برای تامین نیازهای خود دست به کارهای خلاف می‌زنند یا به گروه های خلافکار می‌پیوندند. نتیجه تمام کارهای خلاف و همکاری با گروه های خلاف به زندان، پلیس و سوءپیشینه منتهی می‌شود. جدا از یافتن دوستان ناباب، خانواده برای جستجوی شما حتما از پلیس و قانون کمک می‌گیرد که همه این راه ها شما را با مشکلات قانونی روبرو می‌کند.

3. تنهایی بعد از فرار

واقعیت تلخ، سخت و انکار نشدنی، تنهایی پس از فرار از خانه است. طرد شدن، تنهایی و نگاه منفی جامعه به افراد از مشکلات فرار‌از خانه محسوب می‌شود. هر فردی که تصمیم به فرار از خانه دارد باید این وقعیت را بپذیرد که شاید با قضاوت های دیگران، برخوردهای تند، تنهایی و عدم حمایت اطرافیان روبرو شوید. علاوه بر تمام این مشکلات، در ازدواج و روابط دوستانه و کاری ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید که جبران ناپذیر باشد.

4. بی پناهی

بی پناهی و نبود محل مناسب برای زندگی از جمله مشکلات بزرگ فرار از خانه به حساب می‌آید. پس در قدم اول با مشکل بی پناهی روبرو خواهید شد. زندگی در کنار دوستان، فامیل، خانواده دور و … تا چه مدت قابل تحمل است؟ علاوه بر اینکه اطرافیان را خسته می‌کنید، خودتان نیز سردرگم می‌شوید. اگر پس اندازی ندارید و توانایی اجاره ملک و کرایه منزل را ندارید فکر فرار‌از خانه منطقی بنظر نمی‌رسد. پناه به کارتن خوابی نیز عواقب و پیامدهایی مانند اعتیاد، روابط با باندهای خلافکار و … را به همراه دارد. پناه به این گروه ها علاوه بر اینکه برای شما خطرناک است، درخواست های نامعقولی نیز به دنبال دارد.

بررسی خوبی و بدی فرار از خانه

همیشه تمامی کارها مزایای و معایبی به دنبال دارد. زمانی که تصمیم به فرار از خانه دارید با دقت و منطق، جدا از احساسات به نتایج خوب و بد فرار از خانه بپردازید. خوبی های فرار‌از خانه شاید به استقلال و دعواهای خانوادگی ختم نشود، اما بدی ها و عواقب ترسناکی به دنبال دارد که با بررسی آنها شاید از این کار دست بکشید. به این فکر کنید که آیا به راه های جایگزین فکر کرده اید؟ آیا توانایی روبرو شدن با مشکلات را دارید؟ از عهده حل مشکلات به تنهایی بر می‌آیید؟ با دقت، منطق خودتان و پرس و جو از افرادی که از خانه‌فرار کرده اند به بررسی خوب و بد بپردازید و راه درست را انتخاب کنید.

راهکارهای جایگزین فرار از خانه

به نظر شما بهتر نیست تا راه های دیگری را جایگزین فرار از خانه کرد؟ بیشتر نوجوانانی که از خانه‌فرار کرده اند به خاطر باید و نبایدهای والدین دست به این کار زده اند. رهایی از دستورات خانواده که برای شما درک شدنی نیست شما را به فکر فرار از خانه می‌اندازد. اما بهتر است تا موارد دیگری را امتحان کنید. در ادامه راهکارهای جایگزین فرار‌از خانه را شرح داده ایم که به شرح زیر است.

1. مکالمه با خانواده را اولویت قرار دهید

اولین راهکار جایگزین برای فرار از خانه صحبت با خانواده است. بسیاری از خانواده ها نسبت به صحبت های فرزندان علاقه نشان می‌دهند برای تصمیم گیری درست لطفا در وهله اول با خانواده در رابطه با مشکلات صحبت کنید. تند و با خشونت به مکالمه نپردازید. اصول مکالمه را رعایت کنید تا به نتیجه خوبی دست یابید. برای بیان صحبت های خود ابتدا باید با همدلی شروع کنید. خانواده را آگاه کنید و بگویید “می‌دانم که چقدر به من علاقه دارید و در رابطه با رفتارهای من نگران هستید اما منم … “. تمام گفتگو های خود را با خانواده مدیریت کنید و به حل اختلافات با خانواده بپزدازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل نوجوان کلیک کنید.

2. خواسته های خود را با خانواده تطبیق دهید

دومین راهکار جایگزین فرار از خانه و سازش با خانواده، تطبیق خواسته های خود با خانواده است. مثلا اگر علاقه دارید که شب شام به بیرون بروید و خانواده اجازه شب بیرون رفتن به تنهایی را نمی‌دهد، با خواهر یا برادر خود بروید. در واقع با این کار هم به خواسته خود می‌رسید وهم به خواسته خانواده عمل می‌کنید. بیرون رفتن های خود را با فردی که امین و مورد اعتماد خانواده است انتخاب کنید. به تدریج و به مرور از خانواده با جلب اعتماد خواسته های خود را بخواهید تا اجازه کارهای مختلف به شما داده شود.

3. از مراکز اجتماعی کمک بگیرید

مشکلات فرار از خانه در دختران فقط در مشکلات خانوادگی خلاصه نمی‌شود. بسیاری از خانواده ها دختران خود را به ازدواج بدون علاقه مجبور می‌کنند. ضرب و شتم، تجاوز، اعتیاد و مشکلات خیلی جدی تری در خانواده ها وجود دارد که دختران را از خانه به دور می‌کند. اگر در چنین وضعیت های طاقت فرسا قرار گرفته اید بهترین راه کمک از مراکز اجتماعی است. اورژانس های اجتماعی، خانه های امن و … بسیار بهتر از فرار ناگهانی و بی پناهی است.

4. با روانشناس مشورت کنید

بهترین گزینه و پر اهمیت ترین راه جایگزین فرار از خانه، کمک روانشناس است. روانشناسان با بررسی شرایط زندگی و توانایی های شما، به ارائه راهکارهای بهتر می‌پردازد و شما را راهنمایی می‌کند. گاهی روانشناسان با دعوت پدر و مادر به جلسه درمانی آنها را بهتر راهنمایی می‌کنند و درخواست های شما را با روش های بهتری به خانواده اعلام می‌کنند. گاهی با توجه به تشخیص روانشناس، جلسات فردی به جلسات خانواده درمانی ختم می‌شود. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

کلام آخر

فرار از خانه را به طور کامل در این مقاله توضیح داده‌ایم. طبق نظر روانشناسان صحبت با خانواده و حل مشکلات بهترین راهکار است. با فرار‌از خانه آسیب های جبران ناپذیری بر خود به جا خواهید گذاشت. بهتر است قبل از اقدام به هر کاری با روانشناس و مشاورین مشورت کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فرار از خانه می توانید از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: فرار از خانه | عاقبت فرار از خانه چیست ؟



:: برچسب‌ها: فرار از خانه | عاقبت فرار از خانه چیست ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ترک بددهنی راهکارهایی دارد که افراد آگاه به دنبال آن هستند. بددهنی رفتار زشت و ناپسندی است که متاسفانه بسیاری از افراد به آن عادت کرده اند. افرادی که بددهنی می‌کنند و به ناسزاگویی عادت کرده اند دائم در حال شکستن دل، توهین و تحقیر اطرافیان هستندو این افراد عموما دوست داشتنی نیستند و اطرافیان آنها را به عنوان فرد بی ادب و بی شخصیت یاد می‌کنند. والدینی که بددهن هستند برای تربیت درست فرزند خود بیشتر از دیگران باید به فکر ترک بددهنی باشند. در ادامه 10 راهکار به شما آموزش داده ایم که برای ترک بددهنی بسیار پر کاربرد است. اما بهترین راه کمک از روانشناس فردی است. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: ترک بددهنی | علت و نشانه بد دهنی

ترک بددهنی

امروزه نوجوانانی را مشاهده می‌کنیم که با افزایش سن احساس قدرت بدست می‌آورند و به دیگران فحش و ناسزا می‌گویند. بددهنی به معنای بی احترامی و رعایت نکردن هنجارهای اجتماعی است. هنجارهای اجتماعی به معنای مرزها بین مدرم پذیرفته شده است و کسی که این هنجارها را بشکند از نظر عموم مردم فردی قانون شکن و متخلف است. بددهنی نوعی بی ادبی است و کسی که ناسزا می‌گوید قانون شکنی می‌کند. بددهنی نوعی بی ادبی است که تعادل اجتماع را در خطر می‌اندازد. افراد اغلب در دعوا، مشاجره و تنش ها بددهنی می‌کنند. انواع بددهنی عبارتند از: توهین، فحاشی، بی ملاحضگی، بی احساس، آمیز عمدی و نقص تابوهای کلامی است. بددهنی به عواملی مانند: تقلید از پدر و مادر، تقلید از دیگران و … است. یکی از موثرترین راه های ترک بددهنی افزایش اعتماد به نفس است.

تاثیرات فرهنگ بر بددهنی | ترک بددهنی

اعمال رفتار بد یا بددهنی بسته به فرهنگ و قوانین هر مکان و موقعیتی دارد. شاید در برخی از فرهنگ ها برخی از کلماتی که در فرهنگ ما بددهنی است از نظر آنها اینگونه نباشد. موقعیت اجتماعی، جنسیت، فرهنگ، مذهب و هویت عواملی هستند که در بددهنی اثر گذار است. برای مثال شاید در کشوری استفاده از عینک آفتابی هنگام احوال پرسی نوعی بی ادبی تلقی شود، اما در کشور دیگری هنگام احوال پرسی عینک آفتابی داشتن موردی ندارد. تفاوت های فرهنگی در هر کشور و دوره ای قابل رویت است. اما با مرور زمان و به تدریج این تفاوت ها تغییر می‌کنند.

علل بددهنی

ناسزا یا فحاشی روشی سریع برای تخلیه خشم، عصبانیت و بار منفی است. معمولا بددهنی در گروه ها و جمعیت ها بین دوستان رایج است که به تدریج بین همه افراد گسترش پیدا کرد. شایع ترین علل بددهنی را در ادامه شرح داده ایم.

  • یکی از علل بددهنی، ناسزاگویی توسط والدین است که سبب می‌شود کودک نیز یاد بگیرد.
  • تخلیه هیجانی
  • تخلیه خشم
  • کاهش استرس
  • پس از درد و ضربه به بدن
  • پس از تصادف
  • هنگام عصبانیت
  • هنگام خطر
  • نشانه صمیمیت بین دوستان
  • از روی عادات
  • برای شوخی و خنده
  • خودنمایی
  • جلب توجه
  • تحقیر و توهین دیگران
  • پنهان کردن ترس
  • احساس ناایمنی
  • هنگام دعوا و مشاجره

ویژگی های بددهنی

افرادی که بددهنی می‌کنند معمولا از یک سری ویژگی ها برخوردارند که در ادامه به این ویژگی ها اشاره کرده ایم.

  • کمبود عزت نفس
  • تربیت نادرست
  • محیط اجتماعی نادرست
  • افرادی که به دنبال جلب توجه هستند
  • احساس حقارت

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه عزت نفس پایین کلیک کنید.

عوارض بددهنی | ترک بددهنی

بددهنی عوارض و پیامدهایی دارد که امکان دارد در طولانی مدت بر زندگی و شخصیت فرد تاثیر بگذارد. عوارض بددهنی عبارتند از.

  • به خطر افتادن جایگاه اجتماعی
  • دلخوری
  • درگیری
  • پرخاش
  • نشان از ضعف شخصیتی
  • عدم خویشتنداری
  • در خطر افتادن روابط عاشقانه، دوستانه و اطرافیان
  • فاصله از افراد و از چشم دیگران افتادن

تاثیر بددهنی با همسر

بددهنی تاثیرات مخربی به همراه دارد که بر روابط عاشقانه شما نیز اثر می‌گذارد. بددهنی و ناسزاگویی سبب تخریب، توهین، بی احترامی و کاهش اعتماد به نفس همسر می‌شود. گاهی آنقدر ناسزاگویی همسران زیاد می‌شود که ادامه زندگی برای طرف مقابل بسیار دشوار خواهد شد. حتی در دعوا با همسرتان نیز باید با احترام برخورد کرد. خانم هایی که تحت بددهنی همسر قرار می‌گیرند مبتلا به آسیب های زیر می‌شوند.

  • افسردگی (علایم افسردگی)
  • اضطراب
  • کاهش اعتماد به نفس
  • ترس
  • افکار جدایی
  • مشکلات روحی و روانی
  • نا امیدی
  • افکار خودکشی
  • استرس در بیان مشکلات
  • آسیب های جبران ناپذیر

راه های ترک بددهنی

برای ترک بددهنی راه هایی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

  1. اولین قدم این است که فرد خودش علاقه به تغییر داشته باشد.
  2. دولین مرحله تصمیم گیری برای تغییر و اصلاح رفتار است.
  3. موقعیت هایی که سبب تحریک و بددهنی شما می‌شود را شناسایی کنید و از آن دوری کنید.
  4. ارتباط خود را با افراد بددهن کاهش دهید.
  5. برای هر بار بددهنی خود جریمه در نظر بگیرید و زمانی که در موقعیت تحریک زا بددهنی نکردید به خود \اداش بدهید.
  6. قبل از صحبت فکر کنید و خشم خودتان را کنترل کنید.
  7. انتظارات خود را کاهش دهید و با شرایط سازگار شوید.
  8. یک نشانه در نظر بگیرید (کش پول دور مچ) و زمانی که تحریک به بددهنی شدید کش را رها کنید تا خودتان را تنبیه کرده باشید.
  9. با کمک مشاور و روانشناس به شناخت از خود برسید تا بر رفتارتان کنترل بیشتری داشته باشید.
  10. با افزایش اعتماد به نفس و پی بردن به استعدادهای خود بددهنی را ترک خواهید کرد.

کلام آخر

با توجه به راهکارهایی که برای ترک بددهنی در نظر گرفته ایم اما تا زمانی که خود فرد علاقه ای به تغییر نداشته باشد نمی‌تواند ترک کند. با کمک از روانشناسان و مشاوران مجرب روند ترک بددهنی را افزایش دهید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به مراجعان عزیز خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج بدون عشق کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک بددهنی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس حاصل نمایید.

منبع: ترک بددهنی | علت و نشانه بد دهنی



:: برچسب‌ها: ترک بددهنی | علت و نشانه بد دهنی ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

افسردگی بعد از بازنشستگی چه عللی دارد؟ حتما شما هم به این موضوع فکر کرده اید که از سال‌های طلایی دوران بازنشستگی چگونه لذت کافی ببرم؟ اما شاید هرگز در مورد تأثیرات روانی بازنشستگی فکر نکرده باشید. بازنشستگی را تا حدودی می توان از دست دادن هویت دانست. شما وقتی شاغلید به عنوان یک بانکدار، آشپز یا معلم معرفی می‌شوید، ولی اکنون که کار نمی‌کنید، چه کسی هستید. این سوال ممکن است برخی بازنشستگان را دچار احساس گم شدگی کند. زیرا برای بسیاری از بازنشستگان این انتقال دشوار است و استرس و فشار روحی را تجربه می‌کنند. گاهی نمی‌توان جلوی ناراحتی و افسردگی بعد از بازنشستگی را گرفت، به ویژه اگر در دوران میانسالی باشد. بنابراین بهتر است از ابتدا به این قضیه هم فکر کنید و آماده باشید. در این مقاله به این موضوع و راهکارهای مقابله با افسردگی بعد از بازنشستگی می‌پردازیم.

منبع: مشاوره روانشناسی کرمانشاه | بهترین روانشناس در کرمانشاه

افسردگی بعد از بازنشستگی

یکی از مشکلات رایج در بازنشستگی، افسردگی است. این افسردگی غالبا کسانی را درگیر می‌کند که آمادگی لازم برای بازنشستگی و بیکاری ندارند. برخی از افراد هم حتی وقتی هنوز مشغول به کارند ولی نزدیک به بازنشستگی شان است، علائم افسردگی را تجربه می‌کنند. زیرا افسردگی بازنشستگی فقط بعد از اتمام کار نیست و با افکار ناراحت‌کننده مشکلات جدیدی ایجاد می‌کند.

احساساتی چون تنهایی، پیری، ناتوانی، ترس از مرگ، احساس منفعل بودن و … این افراد را درگیر می‌کند و موجب تشدید افسردگی می‌گردند. طبق مطالعاتی که انجام شد آقایان بعد از بازنشستگی بیشتر از زنان دچار افسردگی می‌شوند. زیرا خانم‌ها بازنشستگی را فرصت جدیدی می‌دانند که اوقات بیشتری را در منزل و کنار عزیزان بگذرانند. ولی آقایان بعد از بازنشستگی، با دوری از محیط کار و همکاران احساس پوچی و بی هدفی می‌کنند و انگیزه خود را از دست می‌دهند.

چگونگی تاثیر بازنشستگی بر افسردگی

نمی‌توان انکار کرد که کار و سرگرمی، شرط اصلی برای شاد بودن هر انسانی است، فرد شاغل ارتباطات اجتماعی خوبی دارد، هدف و برنامه‌ای در هر روز دارد. وقتی این فرد بدون هیچ برنامه‌ای برای جایگزینی این موارد، ناگهان از کار دست بکشد متوجه خواهد شد که شادی گذشته در او نیست. طبق یک تحقیقی که در مجله مطالعات شادی منتشر شد، محققان نشان دادند که معمولاً بلافاصله بعد از بازنشستگی در مقدار شادی افراد افزایش وجود دارد. ولی چند سال بعد این شادی کاهش شدیدی خواهد داشت. و بعد از آن در دراز مدت، میزان شادی افراد معمولاً ثابت می‌ماند.

علل افسردگی بعد از بازنشستگی

دلایل افسردگی بعد از بازنشستگی در هر کس، متفاوت است. ولی موارد مشابه زیادی هم می‌توان یافت که در بسیاری افراد مشترک است. از جمله موارد زیر را میتوان علت افسردگی بعد از بازنشستگی اشاره کرد.

احساس بی‌ارزشی

اکثر افراد کار کردن را نوعی هدفمند بودن در زندگی می‌دانند و تصور می‌کنند با کار خود در تأمین رفاه اعضای خانواده نقش مهمی دارند و این امر عزت نفس آنها را بالا می‌برد و حس ارزشمند بودن را به آنها می‌دهد. چنین فردی بعد از بازنشستگی انتظار دارد که اعضای خانواده مانند گذشته، حس ارزشمند بودن را به او القا کنند، و اگر این حس توسط اطرافیان به او القا نشود، به سرعت احساس افسردگی بعد از بازنشستگی به سراغش خواهد آمد.

افسردگی بعد از بازنشستگی | تغییر وضعیت

قبل از بازنشستگی انسان ساعات کمتری در خانه سپری می کند و نقش و وظایف او در خانه محدودتر است. با شروع بازنشستگی، افراد شرایط جدیدی را تجربه می‌نمایند، مدت زمان بیشتری در خانه هستند و از این رو تغییراتی در نقش‌ها و مسئولیت‌هایش در خانواده ایجاد می‌شود. این تغییر وضعیت حتی ممکن است درگیری او با افراد خانواده را موجب شود و زمینه افسردگی بازنشستگی را فراهم کند.

احساس پیری

برای اغلب افراد، دوران کار کردن به معنای، احساس جوانی و سرزندگی است. این افراد با ورود به دوران بازنشستگی احساس می‌کنند که دیگر پیر شده اند. این احساس پیری هم عاملی می‌شود که افسردگی بعد از بازنشستگی بروز کند.

افسردگی بعد از بازنشستگی | ترس از مرگ

کسانی هم هستند که با شروع بازنشستگی، احساس ترس از مرگ پیدا می‌کنند و کم کم با ترس بی‌مورد به افسردگی بازنشستگی مبتلا می‌شوند.

ترس از بیماری و مشکلاتش

انسان با افزایش سن در معرض ابتلا به بیماری‌های گوناگونی قرار می‌گیرد، و برخی نیز بعد از بازنشستگی همواره فکر می‌کنند که کم کم بیمار و ناتوان می‌شوند و زمینه افسردگی بازنشستگی را در خود فراهم می‌کنند. ترس‌ها ونگرانی‌های دیگری چون کاهش میزان درآمد، ترس از نداشتن پس انداز کافی، مشکلات اقتصادی و حتی کاهش تعاملات اجتماعی نیز وجود دارند.

نکاتی برای مبارزه با افسردگی پس از بازنشستگی

راهکار لذت بردن از دوران بازنشستگی این است که، راه‌های جدیدی برای رسیدن به پاداش‌هایی که زمانی از کار و شغل دریافت می‌کردید، بیابید. در این قسمت چند راهکار برای استفاده حداکثری و مفید از دوران بازنشستگی و پیشگیری از بروز افسردگی بیان می‌گردد. برای آشنایی با سایر راه های درمان افسردگی کلیک کنید.

ورزش کردن

نظرسنجی مریل لینچ از بازنشستگان نشان می‌دهد که مهم‌ترین مؤلفه برای یک بازنشستگی شاد، سلامتی است. از پیاده‌روی روزانه تا شرکت در کلاس‌های ایروبیک، هر نوع ورزشی باشد ولی مهم است که حتما ورزش را در برنامه روزانه خود بگذارید. اگر توان پرداخت هزینه عضویت در باشگاه‌های ورزشی را ندارید، مراکز تفریحی در محلات وجود دارند که مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را، معمولا با قیمت‌های بسیار رقابتی، در خدمت مردم می‌گذارند.

اجتماعی‌تر باشید

با فاصله‌گیری از نیروی کار، کم کم شبکه‌های اجتماعی داخلی را که در نتیجه شغل ثابت برایتان فراهم بود از دست می‌دهید. از این فرصت می‌توانید استفاده مثبتی کنید و همراهان خود را انتخاب نمایید. وقت بیشتری با دوستان مورد علاقه و اعضای خانواده خود بگذرانید. سعی کنید از زمانتان در جهت تعمیق پیوندهای موجود و یافتن پیوندهای جدید استفاده کنید. مطالعات هم نشان می‌دهد که برقراری ارتباط اجتماعی بیشتر، موجب طول عمر و بهبود سلامت کلی در اواخر زندگی می‌گردد.

تعهد به زمان‌بندی

در دورانی که شاغل هستید باید به شغلتان متعهد باشید، نمی‌توانید هر موقع دلتان خواست از خواب بیدار شوید و چه کار کنید. زیرا برنامه کاری دارید که الزام‌آور است. در دوران بازنشستگی، این جدول برنامه تقریباً آزادتر است. می‌توانید روزهایتان را راحت‌تر بگذرانید، ولی اگر هنوز هم برنامه‌ای برای روز بچینید، اینکه چه زمانی بیدار شوید و چه کاری باید انجام دهید، وضعیت بهتر و امیدوارکننده‌تری خواهید داشت. پایبندی به یک روال روزانه احساس هدفمندی می‌دهد و حس می‌کنید واقعاً هنوز کاری برای انجام دارید، حتی اگر ملاقات با دوستانتان برای صرف قهوه باشد.

فعال بمانید

برخی از بازنشستگان با ذوق و شوق و خوشحالی به سمت بازنشستگی می‌روند، اما برخی دیگر می‌گویند که در بازنشستگی احساس بی‌جهتی دارند. به این افراد باید گفت که بهتر است با یک برنامه کاری کمتر در نیروی کار بمانید. مطالعات نشان می‌دهد بازنشستگانی که با کارهای پاره‌وقت به فعالیتشان ادامه می‌دهند، سلامت عاطفی و جسمی بهتری نسبت به کسانی دارند که خود را به طور کامل بازنشسته می‌کنند.

انجام کارهای داوطلبانه برای هدف داشتن

یکی از بهترین راه‌ها برای مراقبت از روح و روان خود در دوران بازنشستگی، مراقبت از دیگران و کمک به آنهاست. به عقیده روانشناسان، بازنشستگانی که ۲۰۰ ساعت یا بیشتر در طول سال داوطلبانه کاری انجام می‌دهند، نسبت به کسانی که چنین فعالیتی ندارند، سلامت روحی و شادابی بهتری دارا می‌باشند. فعالیت برای کمک به دیگران، زیاد است. می‌توانید در یک مدرسه ابتدایی به آموزش کودکان مشغول شوید. فرصت‌های داوطلبانه مجازی هم فکر خوبی است. با این کارها دوران بازنشستگی با هدف بیشتری دارید، و فرصت ایجاد ارتباطات اجتماعی هم برایتان بیشتر می‌شود.

ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشی و …

ادامه یادگیری و ثبتنام در یک نوع کلاس آموزشی هم از بهترین راه‌ برای تحریک ذهن و محافظت در برابر افسردگی است. از این رو بسیاری از بازنشستگان را می‌بینیم که برای دوره‌های یادگیری ثبت‌نام می‌کنند، آنها غالبا در موضوعاتی که از شغل قبلی‌شان دورتر است، مشغول یادگیری می‌شوند. البته، حتما شرکت حضوری در کلاس هم لازم نیست. اکثر از دانشگاه‌ها دوره‌های آموزش ویدیویی را به طور رایگان و کم هزینه در خدمت شما می‌گذارند.

سخن آخر

برخی از مردم کمی نسبت به دوران بازنشستگی نگران هستند، علت این نگرانی‌ها می‌تواند نداشتن پول کافی، جدایی از محیط کار و گروهی که بـه آن متعلق بودند و عادت کردند، بی‌هدفی و … باشد. این نوع تفکرات بر روحیه شما تاثیر منفی دارد. بهتر است با آغوش باز به استقبال بازنشستگی بروید. بازنشستگی باید لبخند عمیقی بر چهره شما بنشاند. زیرا زندگی در دوران بازنشستگی به میل و دلخواه خودتان است و از سبک زندگی اجباری رها می‌شوید. همانطور که در بالا گفتیم می‌توانید کارهای جالب زیادی پیـدا کنید و اهداف جدیدی دنبال کنید، تا دچار افسرگی و بیهودگی نشوید.

برای دریافت مشاوره خانواده تلفنی در زمینه دوران بازنشستگی از طریق تلفن 02191002360 با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی کرمانشاه | بهترین روانشناس در کرمانشاه



:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی کرمانشاه | بهترین روانشناس در کرمانشاه ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره روانشناسی در کرمان دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی کرمان و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی کرمان | بهترین مشاور در کرمان

مشاوره روانشناسی کرمان

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی کرمان به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی کرمان

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره کرمان صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در کرمان برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در کرمان استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

4- مشاوره روانشناسی در کرمان برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی کرمان بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

 

8- مشاوره روانشناسی در کرمان حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم. به همین خاطر بهتر است راجع به این مسئله از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

سایر خدماتی که می‌توانید از مراکز مشاوره روانشناسی دریافت کنید به شرح زیر است. مشاوره کودک ، مشاوره شغلی ، مشاوره نوجوان ، مشاوره آنلاین ، مشاوره طلاق و..

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی کرمان بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی کرمان یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در کرمان می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی کرمان | بهترین مشاور در کرمان



:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی کرمان | بهترین مشاور در کرمان ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

پدوفیلی ، پدوفیلیا یا میل جنسی به کودکان نوعی گرایش جنسی به کودکان (نرسیده به سن بلوغ) تعریف می‌شود. این اختلال شاید در دوران بلوغ نمایان شود. پدوفیلی بیماری مادام العمری است. که شامل عناصری مانند پریشانی، تمایل فرد به عملی کردن تمایلات و آسیب های اجتماعی-روانی است. از علل میل جنسی به کودکان می‌توان به زمینه وراثت، هورمون ها و آسیب های روانی در دوران کودکی اشاره کرد. معمولا فرد دچار پدوفیلیا از جوانی میل جنسی به کودکان را در خود احساس می‌کند. روانشناسان با روش‌های شناختی و روانپزشکان با دارو درمانی به درمان این اختلال می‌پردازند. بهترین روش درمان این اختلال استفاده توام دارو درمانی و درمان شناختی است. برای شروع درمان باید از خدمات مشاوره جنسی استفاده نمایید.

منبع:‌ پدوفیلی یا اختلال میل جنسی به کودکان | علائم پدوفیلیا

پدوفیلی چیست؟

پدوفیلی نوعی اختلال جنسی است که فرد به برانگیختگی، ارضای جنسی، خیال پردازی و انجام رفتار جنسی غیر معمول به کودکان قبل از سن بلوغ دارد. معمولا گرایش این افراد به کودکان قبل از 13 سالگی است که در یک دوره حداقل 6 ماهه تعریف می‌شود. جنسیت این افراد اغلب مرد هستند و به هر دو جنس گرایش دارند. ارتباط این افراد با همسالان و بزرگسالان نیز متفاوت از افراد دیگر است. و بیشتر کودکانی که مورد بی توجهی قرار گرفته اند در معرض تعرض جنسی قرار می‌گیرند.

برخی از این افراد گرایش خود را انکار می‌کنند اما عده ای نیز ترسی از بیان گرایش خود ندارند. بر اساس تحقیقات انجام شده 20 درصد از آزار جنسی به کودکان زیر 13 توسط اطرافیان و خانواده ها رخ داده است. افراد مبتلا به پدوفیلیا از طریق رابطه دهانی، لمس، نگاه به کودک، در آوردن لباس کودک و … ارضاء می‌شوند.

علائم پدوفیلی

افراد دچار اختلال میل جنسی به کودکان دارای تخیلات جنسی و تمایل به کودکان زیر سن بلوغ هستند. بر اساس راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM5) علائم پدوفیلی را شرح داده‌ایم.

  • تخیلات جنسی افراطی، تمایلات و رفتارهای مرتبط با فعالیت های جنسی با کودکان زیر 13 سال و قبل از سن بلوغ برای مدت حداقل 6ماه وجود دارد.
  • تمایلات جنسی باعث ناراحتی و اختلال در عملکردهای اجتماعی، شغلی و سایر زمینه های عملکردی و یا عملی می‌شود.
  • فرد دچار اختلال میل جنسی به کودکان حداقل باید 16 سال سن داشته باشد و 5 سال از کودک قربانی بزرگتر باشد. این اختلال شامل افرادی است که در اواخر دوره های نوجوانی درگیر رابطه های جنسی با نوجوان 12، 13 ساله هستند، نمی‌شوند.
  • علاوه بر این باید مشخص شود که آیا فرد مبتلا جذب کودک می‌شود یا خیر؟
  • باید مشخص شود که تمایلات جنسی محدود به محارم است یا خیر؟
  • این افراد به ندرت داوطلبانه به دنبال کمک می‌روند.
  • مصرف بیش از حد پورنوگرافی کودکان شاخص مفیدی برای تشخیص اختلال پدوفیلی است.
  • این اختلال با اضطراب، افسردگی حاد، ااختلالات خلقی و سوء مصرف مواد همراه هستند.
  • افراد مبتلا به اختلال پدوفیلیا مشغول به شغل هایی می‌شوند که با کودکان سر و کار دارند.
  • معمولا دارای تحصیلات بالا و موقعیت های اجتماعی خوب هستند.
  • در ظاهر طوری وانمود می‌کنند که قابل اعتماد به نظر برسند.
  • شاید مبتلا به اختلالات خلقی و بیماری های شخصیتی باشند.
  • سعی دارند تا در هر فرصتی با کودکان تنها باشند.
  • با کودکان مانند بزرگسالان رفتار می‌کنند.
  • معمولا مجرد هستند.
  • در گروه همسالان خود دوستان کمتری دارند.
  • نگران و مضطرب به نظر می‌رسند.
  • اگر به خواست ارضای جنسی خود نرسند کودک را مورد خشونت قرار می‌دهند. (حتی در مواردی کودک کشته شده است)
  • کمبودهای عاطفی شدیدی دارند.
  • علاقه دارند تا در خانه اسباب بازی، عروسک و وسایل مشابه جمع کنند.
  • تمایل به کار با کودکان دارند.
  • برای خطاب به کودکان از کلمات به ظاهر بی خطر استفاده می‌کنند.
  • جذب کودکان مرفه و زیبا می‌شوند.
  • علاقه به ازدواج با افرادی دارند که فاصله سنی زیادی با آنها دارد.

علت پدوفیلی

علت پدوفیلی تا به امروز ناشناخته است. هنوز ژنتیکی بودن این رفتار مشخص نیست. اما شواهدی وجود دارد که شیوع پدوفیلی در خانواده ها مشاهده شده‌است. در ادامه علت میل جنسی به کودکان را شرح داده ایم.

1. دوران کودکی

یکی از علل بروز اختلال پدوفیلی یا پدوفیلیا، مشاهدات یا آزارهای جنسی دوران کودکی است. بر اساس بررسی های انجام شده این افراد در دوران کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. یا در معرض مشاهده رفتارهای جنسی نامناسب قرار گرفته‌اند. در واقع این افراد با مشاهده در دروان کودکی به این اختلال مبتلا شده‌اند.

2. نقش هورمون ها

طبق بررسی ها رابطه بین هورمون ها و رفتار، علل خصوص رابطه بین هورمون های جنسی مردانه و پرخاشگری، شاید یکی از دلایل بروز پدوفیلی یا میل جنسی به کودکان است. طبق اطلاعات افراد مبتلا به پدوفیلیا قد کوتاه تری دارند و احتمال زیاد چپ دست هستند. ضریب هوشی کمتری دارند. و بررسی های مغزی نشان دهنده آن است که مدار همبند در مغز این افراد احتمالا در دوران کودکی آسیب دیده است.

درمان پدوفیلی

به طور کل درمان پدوفیلیا باید توسط روانشناس و روانپزشک صورت بگیرد. درمان به افراد مبتلا به پدوفیلی کمک می‌کند تا در برابر میل جنسی به کودکان مقاومت کنند. در ادامه روش های درمان پدوفیلیا را شرح داده‌ایم.

1. درمان شناختی-رفتاری

یکی از روش های درمان موثر برای پدوفیلی، درمان شناختی رفتاری است. با کمک شرطی سازی انزجاری، مواجهه با تحریف های شناختی، آموزشش ابراز وجود، همدلی با قربانیان، پیشگیری از عود اختلال، سیستم های نظارتی و نگهداری مادام العمر اثرات درمانی می‌توان به افراد مبتلا به میل جنسی به کودکان کمک کرد.

2. درمان دارویی

یکی دیگر از روش های درمانی برای اختلال پدوفیلی، دارو درمانی است. البته قابل ذکر است که دارو درمانی همراه با روان درمانی اثربخش است. این داروها برای کاهش میل جنسی و کاهش پرخاشگری مصرف می‌شود. داروهای مورد استفاده در درمان میل جنسی به کودکان باید توسط پزشک تجویز شود به شرح زیر است.

  • لوپروئید استات
  • مدروکسی پروژسترون استات

کلام آخر

پدوفیلی، میل جنسی به کودکان، بچه بازی یا پدوفیلیا همه نام یکی از اختلالات جنسی در رابطه با کودکان است. تا اینجای مقاله در رابطه با افراد مبتلا به پدوفیلی صحبت کرده ایم. اما در آخر در رابطه با کودکانی که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند صحبت خواهیم کرد. کودکانی که در معرض تعرض جنسی قرار گرفته اند به افسردگی شدید، اضطراب، ترس از اجتماع و … می‌شوند. این کودکان باید در اولین فرصت تحت نظارت روانشناسان قرار بگیرند تا درمان شوند. مرکز مشاوره آواژه به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال میل جنسی به کودکان می توانید از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع:‌ پدوفیلی یا اختلال میل جنسی به کودکان | علائم پدوفیلیا



:: برچسب‌ها: پدوفیلی یا اختلال میل جنسی به کودکان | علائم پدوفیلیا ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

شغل برای بازنشستگی دغدغه ذهنی بسیاری از کسانی است که در این مرحله قرار دارند. خیلی از خانم‌ها و آقایان هستند که نمی‌توانند خانه‌نشینی پس از بازنشستگی را تحمل کنند. وقتی شما بیشتر عمر خود را در کار و فعالیت بوده‌اید طبیعتاً اینکه قرار باشد به‌یک‌باره همه چیز را کنار بگذارید بسیار سخت خواهد بود. این موضوع حتی می‌تواند مشکلات روحی بسیاری را برای‌تان ایجاد کند. به همین خاطر انتخاب یک شغل برای بازنشستگی می‌تواند بسیار مفید باشد. اما اینکه چه شغلی را انتخاب می‌کنید نیز بسیار مهم است. ما در این مطلب سعی می‌کنیم پیشنهادهایی را برای شغل بعد از بازنشستگی ارائه کنیم. پس اگر این موضوع برای شما هم تبدیل به یک دغدغه شده بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

منبع: شغل برای بازنشستگی | شغل مناسب برای بازنشسته ها

شغل مناسب برای بازنشسته‌ها

کارکردن جدای از درآمد و استقلالی که به شما می‌دهد دیریازود خودش تبدیل به یک انگیزه و عامل مهم در زندگی شما خواهد شد. این موضوع به‌قدری اهمیت دارد که خیلی‌ها کار را بدون احتیاج مالی و صرفاً برای اینکه کار کنند انجام می‌دهند. دوران بازنشستگی یکی از موقعیت‌هایی است که این موضوع خودش را نشان می‌دهد. کسانی که به فعالیت عادت کرده‌اند معمولاً به‌راحتی با خانه‌نشینی‌های پس از بازنشستگی کنار نمی‌آیند.

به‌علاوه بیکاری می‌تواند مشکلات روحی بسیاری را نیز به همراه داشته باشد. بسیاری از بازنشسته‌ها دیریازود احساس می‌کنند که دیگر مفید نیستند. و این می‌تواند مشکلاتی مانند افسردگی را به همراه داشته باشد. به همین خاطر انتخاب یک شغل مناسب برای فرد بازنشسته از جمله بهترین فکرهایی است که می‌توان برای درمان این شرایط کرد.

نکات مهم راجع به انتخاب شغل مناسب برای بازنشسته ها

کمی صبر کنید

شاید حتی یک روز در خانه ماندن برایتان غیرممکن باشد. بااین‌حال نکته مهم این است که پس از بازنشستگی کمی صبر کنید. قبل از اینکه دست به هر کاری بزنید شرایط جدید را به‌خوبی بررسی کنید. شما ابتدا باید نقاط ضعف و قوت خود و همین‌طور ویژگی‌های شرایط جدیدی که در آن قرار گرفته‌اید را پیدا کنید. سپس به دنبال شغل مناسب بگردید.

شغل برای بازنشستگی | محدودیت‌های خود را بشناسید

انتخاب شغل مناسب برای بازنشسته‌ها می‌تواند با محدودیت‌هایی همراه باشد. به‌عنوان‌مثال یکی از محدودیت‌های انتخاب شغل میزان سن افراد است. با افزایش سن، قدرت جسمانی فرد کاهش پیدا می‌کند؛ و این موضوع می‌تواند روی بسیاری از شغل‌هایی که می‌خواهید برعهده بگیرید تأثیر بگذارد. ممکن است احساس کنید دلتان می‌خواهد از این به بعد در شغلی باشید که فشار روانی کمتری داشته باشد. پس یک نکته مهم در انتخاب شغل جدید این است که محدودیت‌هایی که دارید را شناسایی کنید و باتوجه‌به آنها شغل مناسبی برای خودتان انتخاب کنید.

مشغول کردن خود با سرگرمی‌های مختلف

برخی از افراد صرفاً از خانه‌نشینی و بیکاری متنفر هستند اما توانایی و انگیزه ورود به شغل جدید هم ندارند. در چنین شرایطی بهتر است مسائل و موضوعاتی که برایتان سرگرم‌کننده است و به آن علاقه دارید را انتخاب کنید؛ و اوقات فراغت خود را با این علاقه‌مندی‌ها سپری کنید. درعین‌حال می‌توانید به این علاقه‌مندی‌ها و سرگرمی‌ها به چشم یک شغل نگاه کنید و اگر چیزی برای ارائه داشتید در اختیار دیگران قرار دهید.

پیشنهاداتی برای شغل مناسب بازنشستگی

ادامه دادن همان شغل قبلی

یکی از رایج‌ترین تصمیماتی که افراد بازنشسته می‌گیرند ادامه دادن شغل قبلی‌شان است. اگر به کارتان علاقه دارید به شما توصیه می‌کنیم که انجام همان شغل قبلی را ادامه دهید. این علاقه به شما احساس مفید و توانمند بودن می‌دهد. به‌علاوه شما توانایی و تجربیات بالایی در شغلی که داشتید به دست آورده‌اید که این می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

شغل برای بازنشستگی | فعالیت به‌عنوان نیروی باتجربه

اگر در کسب‌وکار قبلی خود فرد توانمندی بودید می‌توانید افراد تازه‌کار را راهنمایی کنید و به آن‌ها مشاوره دهید. افرادی که تجربه زیادی دارند و راه‌های مختلفی را آزمایش کرده‌اند می‌توانند به‌عنوان کارآفرین مشغول شوند. تجربیات شما سرمایه باارزشی است که خیلی‌ها دلشان می‌خواهد از آن استفاده کنند.

تولید محتوا

یکی از شغل‌هایی که می‌توانید در منزل به آن مشغول شوید تولید محتوا است. نوشتن و تولید محتوا می‌تواند فرصتی باشد تا با مسائل مختلف آشنا شوید و حتی تجربیات و دانش خود را در اختیار دیگران قرار دهید. از مزایای این شغل می‌توانیم به انعطاف‌پذیربودن زمان‌های کاری اشاره کنیم.

شغل برای بازنشستگی | مدیریت شبکه‌های اجتماعی

اگر به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی علاقه دارید مدیریت‌کردن یکی از این شبکه‌ها نیز می‌تواند شغل مناسبی برای شما باشد. برای این کار کافیست تا اطلاعات خود را راجع به شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها و راه‌های کارکردن با آنها بالاتر ببرید.

حسابداری

یکی از شغل‌هایی که به دانش و تجربه نیاز دارد حسابداری است. افرادی که با اصول حسابداری آشنایی دارند می‌توانند به‌عنوان حسابدار در بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات مشغول به کار شوند. بهتر است با نرم‌افزارهای جدید در حیطه حسابداری آشنا شوید تا فرصت‌های شغلی بیشتری پیدا کنید.

شغل برای بازنشستگی | تدریس خصوصی

تدریس خصوصی یکی از کم چالش‌ترین شغل‌ها برای دوران بازنشستگی است. افراد بازنشسته می‌توانند تخصص خودشان را به دیگران انتقال و آموزش دهند. همچنین می‌توانند از امکانات آموزش آنلاین برای تدریس استفاده کنند تا دسترسی دانش‌آموزان به مواد آموزشی بیشتر شود و همچنین مدرس با چالش‌های کم‌تری مواجه شود‌.

پرستاری از سالمندان یا کودکان

پرستاری شغل رایج‌ دیگری است که متقاضیان زیادی دارد. اگر به حیطه پرستاری و پزشکی علاقه دارید می‌توانید به‌عنوان پرستار در منزل شروع به کار کنید. پرستاری از سالمندان، کودکان و حتی حیوانات خانگی می‌تواند شغل مناسبی برای افرادی باشد که به این حیطه علاقه دارند.

شغل برای بازنشستگی | باغبانی

یکی از شغل‌های آرامش‌بخش و درعین‌حال حرفه‌ای، باغبانی است. نگهداری و پرورش گل‌وگیاه علاوه بر اینکه برای روحیه فرد مفید است دارای درآمد خوبی هم می‌باشد.

کسب‌وکارهای خانگی

کسب‌وکارهای خانگی که امروزه رواج زیادی پیدا کرده است یکی دیگر از گزینه‌های شغل مناسب برای بازنشسته‌ها می‌باشد. از جمله این کسب‌وکارهای خانگی می‌توان به پرورش بلدرچين، پرورش قارچ، تولید صنایع‌دستی، تولید محصولات ارگانیک، کاشت و فروش میوه و سبزیجات و… اشاره کرد. خوشبختانه امروزه مؤسسات و سازمان‌های فنی و حرفه‌ای آموزش بسیاری از این کسب‌وکارها را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

مشاور چه کاری برای شما انجام خواهد داد

اگر به دنبال شروع یک شغل جدید هستید بهتر است کمک‌گرفتن از یک مشاور را نیز در برنامه‌هایتان قرار بدهید. مشاورین به شما کمک می‌کنند تا باتوجه‌به توانایی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی که دارید شغلی را انتخاب کنید که در آن بهترین خواهید بود. یادتان باشد انتخاب کردن یک شغل اشتباه و شکست خوردن در آن پیامدهایی دارد که شاید تحمل کردن آنها برای شرایط سنی که در آن قرار دارید مناسب نباشد. پس بهترین کار این است که با برنامه‌ریزی و مشورت شغل مناسبی برای خودتان انتخاب کنید.

برای دریافت مشاوره خانواده تلفنی در زمینه دوران بازنشستگی از طریق تلفن 02191002360 با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

سؤالات متداول

مناسب‌ترین شغل پس از دوران بازنشستگی چیست؟

شغل‌های مختلفی پس از دوران بازنشستگی وجود دارد که فرد می‌تواند به آن مشغول شود. در انتخاب شغل باید به شرایط و توانمندی‌هایتان توجه کنید. برای بررسی بهتر می‌توانید از یک مشاور شغلی یا روان‌شناس صنعتی و سازمانی استفاده کنید.

منبع: شغل برای بازنشستگی | شغل مناسب برای بازنشسته ها



:: برچسب‌ها: شغل برای بازنشستگی | شغل مناسب برای بازنشسته ها ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

شغل برای بازنشستگی دغدغه ذهنی بسیاری از کسانی است که در این مرحله قرار دارند. خیلی از خانم‌ها و آقایان هستند که نمی‌توانند خانه‌نشینی پس از بازنشستگی را تحمل کنند. وقتی شما بیشتر عمر خود را در کار و فعالیت بوده‌اید طبیعتاً اینکه قرار باشد به‌یک‌باره همه چیز را کنار بگذارید بسیار سخت خواهد بود. این موضوع حتی می‌تواند مشکلات روحی بسیاری را برای‌تان ایجاد کند. به همین خاطر انتخاب یک شغل برای بازنشستگی می‌تواند بسیار مفید باشد. اما اینکه چه شغلی را انتخاب می‌کنید نیز بسیار مهم است. ما در این مطلب سعی می‌کنیم پیشنهادهایی را برای شغل بعد از بازنشستگی ارائه کنیم. پس اگر این موضوع برای شما هم تبدیل به یک دغدغه شده بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

منبع: شغل برای بازنشستگی | شغل مناسب برای بازنشسته ها

شغل مناسب برای بازنشسته‌ها

کارکردن جدای از درآمد و استقلالی که به شما می‌دهد دیریازود خودش تبدیل به یک انگیزه و عامل مهم در زندگی شما خواهد شد. این موضوع به‌قدری اهمیت دارد که خیلی‌ها کار را بدون احتیاج مالی و صرفاً برای اینکه کار کنند انجام می‌دهند. دوران بازنشستگی یکی از موقعیت‌هایی است که این موضوع خودش را نشان می‌دهد. کسانی که به فعالیت عادت کرده‌اند معمولاً به‌راحتی با خانه‌نشینی‌های پس از بازنشستگی کنار نمی‌آیند.

به‌علاوه بیکاری می‌تواند مشکلات روحی بسیاری را نیز به همراه داشته باشد. بسیاری از بازنشسته‌ها دیریازود احساس می‌کنند که دیگر مفید نیستند. و این می‌تواند مشکلاتی مانند افسردگی را به همراه داشته باشد. به همین خاطر انتخاب یک شغل مناسب برای فرد بازنشسته از جمله بهترین فکرهایی است که می‌توان برای درمان این شرایط کرد.

نکات مهم راجع به انتخاب شغل مناسب برای بازنشسته ها

کمی صبر کنید

شاید حتی یک روز در خانه ماندن برایتان غیرممکن باشد. بااین‌حال نکته مهم این است که پس از بازنشستگی کمی صبر کنید. قبل از اینکه دست به هر کاری بزنید شرایط جدید را به‌خوبی بررسی کنید. شما ابتدا باید نقاط ضعف و قوت خود و همین‌طور ویژگی‌های شرایط جدیدی که در آن قرار گرفته‌اید را پیدا کنید. سپس به دنبال شغل مناسب بگردید.

شغل برای بازنشستگی | محدودیت‌های خود را بشناسید

انتخاب شغل مناسب برای بازنشسته‌ها می‌تواند با محدودیت‌هایی همراه باشد. به‌عنوان‌مثال یکی از محدودیت‌های انتخاب شغل میزان سن افراد است. با افزایش سن، قدرت جسمانی فرد کاهش پیدا می‌کند؛ و این موضوع می‌تواند روی بسیاری از شغل‌هایی که می‌خواهید برعهده بگیرید تأثیر بگذارد. ممکن است احساس کنید دلتان می‌خواهد از این به بعد در شغلی باشید که فشار روانی کمتری داشته باشد. پس یک نکته مهم در انتخاب شغل جدید این است که محدودیت‌هایی که دارید را شناسایی کنید و باتوجه‌به آنها شغل مناسبی برای خودتان انتخاب کنید.

مشغول کردن خود با سرگرمی‌های مختلف

برخی از افراد صرفاً از خانه‌نشینی و بیکاری متنفر هستند اما توانایی و انگیزه ورود به شغل جدید هم ندارند. در چنین شرایطی بهتر است مسائل و موضوعاتی که برایتان سرگرم‌کننده است و به آن علاقه دارید را انتخاب کنید؛ و اوقات فراغت خود را با این علاقه‌مندی‌ها سپری کنید. درعین‌حال می‌توانید به این علاقه‌مندی‌ها و سرگرمی‌ها به چشم یک شغل نگاه کنید و اگر چیزی برای ارائه داشتید در اختیار دیگران قرار دهید.

پیشنهاداتی برای شغل مناسب بازنشستگی

ادامه دادن همان شغل قبلی

یکی از رایج‌ترین تصمیماتی که افراد بازنشسته می‌گیرند ادامه دادن شغل قبلی‌شان است. اگر به کارتان علاقه دارید به شما توصیه می‌کنیم که انجام همان شغل قبلی را ادامه دهید. این علاقه به شما احساس مفید و توانمند بودن می‌دهد. به‌علاوه شما توانایی و تجربیات بالایی در شغلی که داشتید به دست آورده‌اید که این می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

شغل برای بازنشستگی | فعالیت به‌عنوان نیروی باتجربه

اگر در کسب‌وکار قبلی خود فرد توانمندی بودید می‌توانید افراد تازه‌کار را راهنمایی کنید و به آن‌ها مشاوره دهید. افرادی که تجربه زیادی دارند و راه‌های مختلفی را آزمایش کرده‌اند می‌توانند به‌عنوان کارآفرین مشغول شوند. تجربیات شما سرمایه باارزشی است که خیلی‌ها دلشان می‌خواهد از آن استفاده کنند.

تولید محتوا

یکی از شغل‌هایی که می‌توانید در منزل به آن مشغول شوید تولید محتوا است. نوشتن و تولید محتوا می‌تواند فرصتی باشد تا با مسائل مختلف آشنا شوید و حتی تجربیات و دانش خود را در اختیار دیگران قرار دهید. از مزایای این شغل می‌توانیم به انعطاف‌پذیربودن زمان‌های کاری اشاره کنیم.

شغل برای بازنشستگی | مدیریت شبکه‌های اجتماعی

اگر به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی علاقه دارید مدیریت‌کردن یکی از این شبکه‌ها نیز می‌تواند شغل مناسبی برای شما باشد. برای این کار کافیست تا اطلاعات خود را راجع به شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها و راه‌های کارکردن با آنها بالاتر ببرید.

حسابداری

یکی از شغل‌هایی که به دانش و تجربه نیاز دارد حسابداری است. افرادی که با اصول حسابداری آشنایی دارند می‌توانند به‌عنوان حسابدار در بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات مشغول به کار شوند. بهتر است با نرم‌افزارهای جدید در حیطه حسابداری آشنا شوید تا فرصت‌های شغلی بیشتری پیدا کنید.

شغل برای بازنشستگی | تدریس خصوصی

تدریس خصوصی یکی از کم چالش‌ترین شغل‌ها برای دوران بازنشستگی است. افراد بازنشسته می‌توانند تخصص خودشان را به دیگران انتقال و آموزش دهند. همچنین می‌توانند از امکانات آموزش آنلاین برای تدریس استفاده کنند تا دسترسی دانش‌آموزان به مواد آموزشی بیشتر شود و همچنین مدرس با چالش‌های کم‌تری مواجه شود‌.

پرستاری از سالمندان یا کودکان

پرستاری شغل رایج‌ دیگری است که متقاضیان زیادی دارد. اگر به حیطه پرستاری و پزشکی علاقه دارید می‌توانید به‌عنوان پرستار در منزل شروع به کار کنید. پرستاری از سالمندان، کودکان و حتی حیوانات خانگی می‌تواند شغل مناسبی برای افرادی باشد که به این حیطه علاقه دارند.

شغل برای بازنشستگی | باغبانی

یکی از شغل‌های آرامش‌بخش و درعین‌حال حرفه‌ای، باغبانی است. نگهداری و پرورش گل‌وگیاه علاوه بر اینکه برای روحیه فرد مفید است دارای درآمد خوبی هم می‌باشد.

کسب‌وکارهای خانگی

کسب‌وکارهای خانگی که امروزه رواج زیادی پیدا کرده است یکی دیگر از گزینه‌های شغل مناسب برای بازنشسته‌ها می‌باشد. از جمله این کسب‌وکارهای خانگی می‌توان به پرورش بلدرچين، پرورش قارچ، تولید صنایع‌دستی، تولید محصولات ارگانیک، کاشت و فروش میوه و سبزیجات و… اشاره کرد. خوشبختانه امروزه مؤسسات و سازمان‌های فنی و حرفه‌ای آموزش بسیاری از این کسب‌وکارها را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

مشاور چه کاری برای شما انجام خواهد داد

اگر به دنبال شروع یک شغل جدید هستید بهتر است کمک‌گرفتن از یک مشاور را نیز در برنامه‌هایتان قرار بدهید. مشاورین به شما کمک می‌کنند تا باتوجه‌به توانایی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی که دارید شغلی را انتخاب کنید که در آن بهترین خواهید بود. یادتان باشد انتخاب کردن یک شغل اشتباه و شکست خوردن در آن پیامدهایی دارد که شاید تحمل کردن آنها برای شرایط سنی که در آن قرار دارید مناسب نباشد. پس بهترین کار این است که با برنامه‌ریزی و مشورت شغل مناسبی برای خودتان انتخاب کنید.

برای دریافت مشاوره خانواده تلفنی در زمینه دوران بازنشستگی از طریق تلفن 02191002360 با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

سؤالات متداول

مناسب‌ترین شغل پس از دوران بازنشستگی چیست؟

شغل‌های مختلفی پس از دوران بازنشستگی وجود دارد که فرد می‌تواند به آن مشغول شود. در انتخاب شغل باید به شرایط و توانمندی‌هایتان توجه کنید. برای بررسی بهتر می‌توانید از یک مشاور شغلی یا روان‌شناس صنعتی و سازمانی استفاده کنید.

منبع: شغل برای بازنشستگی | شغل مناسب برای بازنشسته ها



:: برچسب‌ها: شغل برای بازنشستگی | شغل مناسب برای بازنشسته ها ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اصرار خانواده به ازدواج یا ازدواج‌های اجباری یکی از عوامل زمینه‌ساز بروز بسیاری از مشکلات روانی خانواده‌ها به شمار می‌رود. این پیوندهای زناشویی معمولاً به دلیل مسائلی همچون فقر، باورهای فرهنگی، تصمیم‌های اقتصادی، تشریک قدرت، مهاجرت و غیره رخ می‌دهند. بیشتر این فشارها به دلیل منافع و سودهای رابطه و ازدواج است. این ازدواج ها به دلیل فرهنگ های مختلف، قومیت ها و … صورت می‌گیرد. معمولا خانواده ها علاقه دارند تا فرزندشان با شخصی که پدر و مادر علاقه دارند ازدواج کنند و احترامی به انتخاب فرزند خود نمی‌گذارند. فرزندان نیز به دلیل احترام، مرسالاری و دستورات والدین تن به ازدواج های اجباری می‌زنند. درنتیجه لازم است تا با روش‌هایی برای جلوگیری از این قبیل ازدواج‌ها آشنا شویم. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: اصرار خانواده به ازدواج | پیامدهای ازدواج های اجباری

اصرار خانواده به ازدواج | منظور از ازدواج اجباری چیست ؟

بنا به تعریف رایج در جامعه، هنگامی دو طرف یا یکی از آن‌ها، در یک پیمان زناشویی تمایل قلبی واقعی به ازدواج نداشته باشد، می‌تواند این پیوند را اجباری تلقی کرد. در این شرایط، اغلب عواملی محیطی یا خانوادگی با اعمال کردن اهرم فشار به شخص، او را وادار به این کار می‌کنند. همچنین معمولاً افراد مهم و تأثیرگذار زندگی فرد ازجمله والدین و اعضای خانواده او هستند که برای چنین ازدواج‌هایی، اصرار می‌کنند. اصرار خانواده به ازدواج غیر اخلاقی و غیر اصولی است.

به‌طورمعمول، هنگامی‌که بحث اصرار خانواده به ازدواج می‌شود، انگشت اتهام به سمت خانواده‌های کم‌ بضاعت و مشکلات اقتصادی می‌رود. این در حالی است که چنین پیوندهایی تقریباً در همه اقشار جامعه و بر اساس عللی خاص در هر طبقه اجتماعی رخ می‌دهد. همچنین، در رابطه با زور و اجبار خانواده باید اشاره کرد که حتماً این فشارها از نوع فیزیکی و با آزار جسمی همراه نیستند. گاهی والدین با سخنان تهدیدآمیز و ابراز بی‌علاقگی به ماندن فرزند جوان خود در خانه، او را به ازدواج اجباری وا‌ می‌دارند. در این خانواده‌ها، از حقوق انسانی فرزندان چشم‌پوشی می‌شود. در نتیجه فرد جوان احساس می‌کند اختیاری در انتخاب همسر خویش ندارد. و درنهایت تن به ازدواج می‌دهد.

انواع ازدواج اجباری | اصرار خانواده به ازدواج

اصرار خانواده به ازدواج یا ازدواج اجباری انواع و اقسام متفاوتی دارد. این ازدواج ها به خواست خود زوجین نیست و بدون هیچ علاقه ای به ازدواج تن می‌دهند. به طورکلی می‌توان سه نوع اجبار مرسوم در ازدواج اجباری را نام برد. که به شرح زیر هستند.

1. ازدواج مصلحتی

یکی از نمونه های اصرار خانواده به ازدواج در این شرایط، ترجیح می‌دهند به‌ جای فرزندان خود در مورد ازدواج آن‌ها و آنچه به صلاحشان است، تصمیم بگیرند. برای مثال قرارهای فامیلی برای ازدواج فرزندان یکی از این موارد به شمار می‌رود. همچنین گاهی از نظر والدین، شرایط یکی از خواستگارها به‌قدری خوب است که آن‌ها بدون توجه به تمایل فرزندشان درخواست ازدواج را قبول می‌کنند.

2. ازدواج کاری | اصرار خانواده به ازدواج

ازدواج کاری یکی از نمونه های اصرار خانواده به ازدواج است. این مورد به‌خصوص در طبقات مرفه‌تر جامعه و در بین خانواده‌های قدرتمند به چشم می‌خورد. این گروه معمولاً برای حفظ یا افزایش قدرت و اعتبار خاندان خویش، بدون توجه به خواسته فرزندانشان، اقدام به گذاشتن قرار ازدواج با یکدیگر می‌کنند. چنین پیوندهایی زمینه را برای افزایش ازدواج سفید در جوانان فراهم می‌کند.

3. ازدواج اقتصادی

ازدواج اقتصادی آخرین نمونه اصرار خانواده به ازدواج است. این مورد همپوشی زیادی با دو نمونه قبلی دارد. در این قبیل ازدواج‌ها، وضعیت مالی و اقتصادی طرف مقابل مهم‌ترین عامل ازدواج به‌حساب می‌آید. همچنین گاهی به علت مشکلات مالی خانواده اولیه، فرزندان وادار به ازدواج با کسی می‌شوند که قول حمایت اقتصادی به آن‌ها می‌دهد.

علل رخ دادن ازدواج اجباری

اصرار خانواده به ازدواج یا ازدواج اجباری به دلیل عوامل مختلفی رخ می‌دهد. خانواده ها بیشتر به دلیل سودمندی خود فرزندان را به ازدواج مجبور می‌کنند. در ادامه علل اصرار‌خانواده به ازدواج را شرح داده ایم که تقریبا همه افراد با آن آشنا هستند.

1. افزایش سن فرزندان | اصرار خانواده به ازدواج

یکی از دلایل اصرار خانواده به ازدواج، بالا دانستن ازدواج فرزندان است. مناطق گوناگون و اقوام مختلف معمولاً باورهایی در زمینهٔ سن مناسب ازدواج دارند. هنگامی‌که فردی از این سن گذشته و هنوز مجرد باشد، خانواده‌ها و اطرافیان این موضوع را ناتوانی جوان در یافتن همسر مناسب تلقی کرده و تصمیم می‌گیرند که خودشان دست به عمل بزنند.

2. فقر

یکی از مهم‌ترین عوامل اصرار خانواده به ازدواج، نداشتن امنیت مالی کافی خانواده است. در این وضعیت، والدین سعی می‌کنند با وادار کردن جوانان به ازدواج با افراد ثروتمند، هم وضعیت زندگی خود را سامان بخشند و هم برای فرزند خود یک زندگی همراه با امنیت اقتصادی فراهم آورند.

3. باورهای مذهبی | اصرار خانواده به ازدواج

سومین عامل اصرار خانواده به ازدواج، قدرت باورهای مذهبی است. بر اساس دیدگاه ادیان مختلف، ازدواج امری مقدس است که می‌تواند سبب تکمیل شخصیت انسان شود. بااین‌حال برخی از اقوام و فرهنگ‌ها این نظرات را به شیوه افراطی در خود پرورانده‌اند. درنتیجه با واردکردن فشار به فرزندان خود در سنین خاص، آن‌ها را از انتخاب کردن همسر مناسب خود بازمی‌دارند.

نتایج حاصل از ازدواج اجباری

پایه شکل‌گیری یک خانواده جدید باید بر اساس محبت و صمیمت باشد. درصورتی‌که در اصرار خانواده به ازدواج، عوامل دیگری به‌جای این موارد قرار می‌گیرند. معمولاً زنان بیشتر از مردان قربانی ازدواج‌های زوری می‌شوند. لذا مشکلات روحی و شخصیتی در آن‌ها بیشتر گزارش می‌گردد. ازجمله این مشکلات عبارت‌اند از.

  • افسردگی
  • عزت‌نفس پایین
  • افکار خودکشی
  • نداشتن حس خودمختاری
  • احساس بی‌کفایتی
  • درخودماندگی آموخته‌شده
  • فرار از منزل برای رهایی از فشار خانواده
  • عدم ارتباط محبت آمیز با خانواده
  • اختلالات روانی
  • خود زنی
  • خود سوزی

علاوه بر این، در خانواده‌هایی که محبت و علاقه اولیه وجود نداشته است، احتمال بروز خیانت و طلاق بیشتر است. همچنین فرزندان در این خانواده‌ها در جوی متشنج و همراه با اختلافات مدام والدین رشد می‌کنند. این موضوع می‌تواند سبب بروز مشکلات روانی در کودکان و تداوم آن‌ها در دوره بزرگ‌سالی آن‌ها گردد.

نحوه جلوگیری از ازدواج اجباری

اصرار خانواده به ازدواج را طبق ارائه روش هایی می‌توان از بین برد. گاهی با صحبت های منطقی و اصولی شاید بتوان خانواده ها را راضی کرد. تا از این اصرار دست بکشند و به فرزندان اجبار نکنند. نحوه جلوگیری از ازدواج اجباری عبارت است از.

1. بیان کردن خواسته‌های خود

یکی از روش های جلوگیری از اصرار خانواده به ازدواج، بیان خواسته ها است. لازم است برای روشن کردن دلیل عدم تمایل خود به فرد انتخاب‌شده، بتوانید خواسته‌های خود از زندگی و همسرتان را به‌خوبی با خانواده در میان بگذارید. همچنین با آن‌ها در مورد فشار و ناراحتی‌ای که با اصرارهای مداوم به ازدواج در شما ایجاد می‌کنند، صحبت کنید. به والدین خود بگویید که درست است نیتشان برای شما خیر است، اما با اجبار به ازدواج این هدف را با عملی نامناسب خنثی می‌کند.

2. داشتن قاطعیت در تصمیمات خود

دومین روش جلوگیری از اصرار خانواده به ازدواج، قاطعیت در تصمیمات است. با هر فشار و تهدید خانواده نترسید. بهتر است با ثابت‌قدم ماندن نشان دهید که از تصمیم خود عقب نمی‌نشینید. با آن‌ها در مورد ارزش‌های اخلاقی که به شما آموزش داده‌اند صحبت کنید و حقوق انسانی‌تان را یادآور شوید. در صورت نیاز از می‌توانید از مراجع قضایی کمک بگیرید.

3. استفاده از صبر و منطق در صحبت با والدین

آخرین روش جلوگیری از اصرار خانواده به ازدواج، صبوری است. به خاطر داشته باشید که استفاده از پرخاش و خشونت اگر کاربرد داشت، باعث تعارض شما با والدینتان نمی‌شد؛ پس به‌جای انجام کارهای تکانشی و بدتر کردن وضع موجود، سعی کنید خونسردی خود را حفظ کرده و با استدلال‌های منطقی با آن‌ها سخن بگویید.

کلام آخر

اصرار خانواده به ازدواج رفتاری غیر اخلاقی، غیر عقلانی و غیر اصولی است. اصرار به فرزندان برای ازدواج به دلایل مختلفی از جمله فقر، سن بالای فرزندان و … رخ می‌دهد. اما برای جلوگیری از این اتفاق باید از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. گاهی لازم است که با والدین خود از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اصرار خانواده به ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره استرس با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: اصرار خانواده به ازدواج | پیامدهای ازدواج های اجباری



:: برچسب‌ها: اصرار خانواده به ازدواج | پیامدهای ازدواج های اجباری ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اختلال نشخوار کودک یکی دیگر از انواع اختلالات خوردن است. این اختلال در دوران کودکی و نوزادی نیز رخ می‌دهد. نشخوار در کودکان باعث نگرانی والدین می‌شود زیرا تغذیه و خوراک کودکان برای والدین از اهمیت زیادی برخوردار است. کودکان مبتلا به اختلال نشخوار غذاهایی که می‌خورند را بالا می‌آورند و دوباره می‌بلعند. این کودکان دچار مشکلات تنفسی، پوسیدگی دندان‎ها، کاهش وزن و دل دردهای مکرر می‌شوند. زمانی که این اختلال درمان نشود باعث آسیب به لوله بین معده و دهان خواهد شد. در ادامه مقاله راجع به علل، علائم، عوارض و درمان اختلال نشخوار در کودکان اشاره کرده‌ایم. برای دریافت خدمات مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: اختلال نشخوار کودک | نشانه ها ، علل و درمان

اختلال نشخوار کودک

وعده‌های غذایی کودکان برای والدین آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و تغذیه خوب سلامتی کودک را تضمین می‌کند. اختلال نشخوار کودک یک نوع اختلال غذایی است. کودکان غذا را بیشتر به بیرون تف می‌کنند و دوباره می‌خورند. عدم توجه کافی به کودک می‌تواند یکی از علل مهم باشد. در ادامه مقاله با علل، علائم، عوارض و درمان این اختلال بیشتر آشنا می‌شوید.

علل نشخوار کودک

علل اختلال نشخوار کودکان به طور قطعی مشخص نیست. اما بیشتر در کودکانی که اضطراب، افسردگی یا اختلالات روانشناختی دارند دیده می‌شود. طبق تحقیقات استرس و اضطراب در محیط خانواده می‌تواند منجر به این اختلال شود. کودکان برای رهایی از استرس دچار اختلال نشخوار می‌شوند. در ادامه سایر علت های رایج این اختلال را نام برده ایم.

  • وجود بیماری های جسمی
  • رابطه نامطلوب والدین
  • عدم توجه بی قید شرط به کودک
  • محیط زندگی استرس زا
  • فقدان صمیمیت رابطه مادر و فرزندی

علائم نشخوار کودک

علائم نشخوار کودکان باید به مدت 1 ماه ادامه پیدا کند. اگر هنوز یک ماه از این رفتار کودک تان نگذشته باز هم می توانید از خدمات مشاوره استفاده کنید. اما برای تشخیص اختلال نیاز به نشانه های زیر نیز می باشد.

_ استفراغ مکرر

_ دوباره جویدن غذای پس داده

_ بوی بد دهان

_ پوسیدگی دندان ها

_ کاهش وزن

_ مشکلات گوارشی (معده درد)

_ سفت شدن عضلات شکم

_ مشکلات تنفسی

_ شکل ظاهری لب ها تغییر کرده و خشک است

_ نوزادان دچار اختلال نشخوار شاید حرکات غیر عادی داشته باشند (عقب نگه داشتن سر، پیچ و تاب فراوان و دراوردن ادای مکیدن)

تفاوت نشخوار و رفلاکس معده در کودکان

علائم نشخوار با رفلاکس معده تفاوت هایی دارند که با توجه به آن ها می توان آن ها را تشخیص داد. با این حال در این باره با متخصص روانشناس صحبت نمایید.

در رفلاکس سوزش در قفسه سینه و معده حس می‌شود.

دررفلاکس معده طعم گلو و دهان تغییر می‌کند و ترش می‌شود که در اختلال نشخوار کودکان اینگونه نیست.

در رفلاکس‌ اسید غذا از معده بر می‌گردد و ترش و تلخ است، اما در اختلال نشخوار این اتفاق رخ نمی‌دهد.

عوارض نشخوار کودکان

به دلیل عوارض ناخواسته اختلال نشخوار کودکان به والدین توصیه می شود که هر چه زودتر برای درمان به متخصص مراجعه نمایند. برخی از شایع ترین آنها را در ادامه شرح دادیم. پس با توجه به اهمیت مساله با مشاهده علائم ذکر شده با شماره های درج شده تماس بگیرید.

دچار شدن به سوء تغذیه

زرد شدن و پوسیدگی دندان ها

کم شدن وزن

بوی بد دهان

مبتلا شدن به انزوا در اجتماع

درمان نشخوار کودک

برای درمان اختلال نشخوار در کودکان باید متخصصین آنها را بررسی و ارزیابی کنند تا اطمینان خاطر حاصل شود. بیماری های جسمی که کودک دارد باید به طور دقیق بررسی شود و پس از آن به سراغ درمان نشخوار بروید. اولین راه مقابله با این اختلال فراهم کردن محیطی صمیمی و به دور از استرس و اضطراب در خانه و خانواده است. از دارو‌درمانی استفاده نمی‌شود و اغلب از راهکارهای روانشاختی برای درمان استفاده می‎شود.

عمدتا تغییر رفتار کودک می‎تواند کمک شایانی به او کند که عبارتند از پرت کردن حواس کودک، بهبود رابطه والدین و کودک، آموزش صحیح درست نشستن و درست غذا خوردن. گاها گفته می‌شود که کودکان به صورت

آزادانه غذا بخورند تا عادت نشخوارشان از بین برود. درمان بیشتر بستگی به حذف اختلالات دیگر و توانایی های کودک دارد. به طور کل درمان‌های روانشناختی کمک کننده در بهبود روابط والد_فرزندی و کاهش علائم ویژگی‌‎های آسیب زاست.

کلام آخر

نشخوار کودکان نوعی اختلال غذایی است. کودکان در اختلال نشخوار غذای خود را تف می‎کنند و دوباره می بلعند. علل شایع اختلال نشخوار به روابط صمیمی و بدون استرس خانواده بر می‌گردد. دندان های زرد و پوسیده، مشکلات تنفسی و عوارض زیادی دیگری دارند که در مقاله توضیح دادیم. برای تشخیص این اختلال از متخصصین کمک بگیرید و هرگز خود درمانی نکنید. متخصصین مرکز مشاوره آواژه اطلاعات کافی به شما می‌دهند و کمک کننده روابط والد فرزندی هستند. برای ارتباط با متخصصین روانشناس مرکز ما با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال نشخوار در کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی کودک و مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: اختلال نشخوار کودک | نشانه ها ، علل و درمان



:: برچسب‌ها: اختلال نشخوار کودک | نشانه ها ، علل و درمان ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره روانشناسی در ساری دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی ساری و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی ساری | بهترین مشاور در ساری

مشاوره روانشناسی ساری

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی ساری به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی ساری

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره ساری صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در ساری برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در ساری استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

4- مشاوره روانشناسی در ساری برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی ساری بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

برای دریافت خدمات مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

8- مشاوره روانشناسی در ساری حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم. به همین خاطر بهتر است راجع به این مسئله از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

سایر خدماتی که می‌توانید از مراکز مشاوره روانشناسی دریافت کنید به شرح زیر است. مشاوره کودک ، مشاوره شغلی ، مشاوره نوجوان ، مشاوره آنلاین ، مشاوره طلاق و..

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی ساری بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی ساری یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در ساری می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی ساری | بهترین مشاور در ساری



:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی ساری | بهترین مشاور در ساری ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 | نظرات ()