نوشته شده توسط : newmiiind

هوش موسیقیایی یکی از انواع هوش‌ های چند گانه گاردنر است. طبق نظر گاردنر، هوش موسیقیایی، توانایی انسان در درک الگو های آهنگ‌ ها، اصوات و شنیداری است. افرادی که از این هوش برخوردار هستند؛ نسبت به سایر افراد توانایی‌ های بسیار بیشتری در تشخیص و تمایز نوا های موسیقی دارند. در طول تاریخ افراد بسیار زیادی که مشهور هم بودند؛ از این هوش برخوردار بودند. آن ها علاوه بر تشخیص صدا ها و آهنگ ‌ها، در تولید آهنگ و موسیقی نیز توانایی‌ های زیادی داشتند.

اما توجه کنید که برای اطمینان از اینکه این هوش را دارید یا نه، لزومی به آهنگ سازی، نوازندگی و یا خوانندگی نیست. همین که قدرت شنیداری بالایی دارید، آهنگ‌ ها و نوا ها را به راحتی به خاطر می‌سپارید؛ یعنی از هوش موسیقیای بالایی برخوردار هستید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه هوش موسیقیایی دارید یا خیر، از یک روانشناس راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک خجالتی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 منبع: هوش موسیقیایی یا موسیقی کودکان

هوش موسیقیایی چیست؟

 

پیش از گاردنر، روانشناسانی مانند اسپیرمن به هوش عمومی معتقد بودند. و برای ارزیابی هوش افراد از هوش عقلی و ضریب هوش استفاده می‌کردند. اما گاردنر هوش موسیقیایی را بیان کرد؛ که یکی از انواع هوش بود. هوش موسیقیای گاردنر میزان درک فرد را از ریتم آهنگ، صدا و همچنین توانایی او در ساختن یا نواختن قطعات موسیقی را نشان می‌دهد. اما این هوش لزوما تنها محدود به موسیقی نیست.

فردی که هوش موسیقیای بالایی دارد؛ لزوما نوازنده حرفه ‌ای نیست. حتی زمانی که یک فرد بتواند ارتباط عمیقی با صدا و آهنگ برقرار کند؛ یعنی از این هوش برخوردار است. از زبان گاردنر هوش موسیقیایی هم راستا با هوش زبانی کلامی است. و از طرفی معتقد است که هوش موسیقیایی با سایر هوش‌ های چند گانه تفاوت آنچنانی ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هوش موسیقیایی تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

افرادی که هوش موسیقیای بالایی دارند؛ چه نشانه‌ هایی از خود بروز می‌دهند؟

 

افرادی که هوش موسیقیای بالا دارند؛ برخی از نشانه ‌ها را از خود بروز می‌دهند. در این بخش مقاله به نشانه ‌های افرادی که هوش موسیقیای بالایی دارند اشاره کرده‌ ایم.

???? ژانر های موسیقی را به راحتی تشخیص می‌دهند

یکی از نشانه‌ های افراد با هوش موسیقیای بالا، این است که ژانر های موسیقی را به راحتی تشخیص می‌دهند. این ویژگی‌ ها می‌تواند شامل ریتم، سرعت موسیقی، انواع سازهای مورد استفاده و سبک آهنگ باشد. برخی از افراد در گوش دادن به یک آهنگ بسیار خوب هستند. و سریعا می‌توانند تشخیص دهند که آهنگ به چه سبک موسیقی تعلق دارد. و تغییرات ظریف را در یک ژانر خاص را شناسایی کرده و توضیح می‌دهند. افراد دارای هوش موسیقیای متوسط توانایی تشخیص چنین تفاوت‌ هایی را با چند بار گوش دادن دارند.

???? این افراد خیلی خوب سوت می‌زنند | هوش موسیقیایی

شاید اندکی عجیب باشد، اما خوب سوت زدن نشانه ‌ای از هوش موسیقیای بالا است. سوت زدن با وجود اینکه بسیار ساده است، اما نوعی موسیقی است. و ویژگی ‌های بسیار جدید دارد. که با تعریف گاردنر از هوش موسیقیایی مطابقت دارد. و می‌تواند واکنش عاطفی در شنوندگان ایجاد کند.

???? در تولید آهنگ‌ های جدید توانایی بالایی دارند

یکی از نشانه ‌های افرادی که هوش موسیقیایی بالا دارند؛ این است که می‌توانند آهنگ تولید کنند. توانایی و خلق یک آهنگ جدید یک موهبت است. و تنها افرادی این توانایی را دارند که هوش موسیقیای بالایی داشته باشند.

???? با پاهای خود ریتم موسیقی را تمرین می‌کند

یکی از نشانه‌ های هوش موسیقیای بالا این است که فرد با پاهای خود ریتم موسیقی را دنبال می‌کند. حتی ممکن است که این کار را آگاهانه انجام ندهد و فقط به طور خودکار و از روی عادت در پاسخ به موسیقی چنین رفتاری را از خود نشان دهد. و یا حتی با دستان خود به یک سطحی ضربه وارد می‌کند.

???? ریتم آهنگ در ذهنشان باقی می‌ماند | هوش موسیقیایی

زمانی که ریتم آهنگ در ذهن یک فرد باقی بماند، به منظور این است که از هوش موسیقیای بالایی برخوردار است. این افراد با یک بار شنیدن یک موسیقی ریتم آن را به طور کامل در ذهن می‌سپارند. این افراد توانایی برای به خاطر آوردن آهنگ ‌ها و زمزمه کردن آنها به خاطر آوردن ریتم و نوع موسیقی دارند.

???? عاشق موسیقی هستند و برای یادگیری موسیقی انگیزه بالایی دارند

یکی از نشانه‌ های افراد با هوش موسیقیای بالا این است که عاشق موسیقی هستند. و حتی انگیزه بسیار بالایی برای یادگیری آن دارند. این افراد از کودکی به موسیقی عشق می‌ورزند و اگر وارد عرصه موسیقی شوند؛ به احتمال بسیار زیادی به افراد موفقی تبدیل می‌شود.

روش های افزایش هوش موسیقیایی کودک

برای افزایش هوش موسیقیایی کودک روش هایی وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? آشنایی با سازهای مختلف و تشخیص صدای آن‌ها

???? شرکت در کنسرت‌ها و تئاترهای موزیکال

????دانلود قطعات موسیقی مختلف

???? بازی های حدس آهنگ

???? آشنایی با سبک‌ها و ژانرهای جدید موسیقی

????گوش دادن به صداهای طبیعت

???? تلاش برای تشخیص ریتم و آهنگ یک قطعه موسیقی

???? آشنایی با نت‌ها و نوشتن یک قطعه موسیقی

????ایجاد صداهای آهنگین با وسایل در دسترس

???? یادگیری یک ساز موسیقی جدید

کلام آخر

همان طور که گفته شد؛ هوش موسیقی یکی از انواع هوش ‌های چند گانه گاردنر می‌باشد. افرادی که از هوش موسیقیای بالای برخوردار هستند؛ نشانه‌ هایی از خود بروز می‌دهند. که در این مقاله به آنها اشاره کرده ‌ایم. برای اطلاع از هوش موسیقیایی خود حتما از یک روانشناس کمک بگیرید. همچنین برای تقویت هوش موسیقیای خود از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه هوش موسیقیایی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا فقط نوازنده ها و خواننده ها هوش موسقیایی دارند؟

خیر، لزوما همه کسانی که هوش‌موسیقیایی بالایی دارند نوازنده نیستند. در واقع در بسیاری از شرایط افراد استعدادهای درونی خود را کشف نمی‌کنند یا بستری برای بروز آن نمی‌یابند. از همین رو تست‌های هوش می‌توانند به شما کمک کنند تا بتوانید توانمندی‌های نهفته خود یا کودکتان را کشف نمایید.

منبع: هوش موسیقیایی یا موسیقی کودکان



:: برچسب‌ها: هوش موسیقیایی یا موسیقی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

عاشق زن متاهل شدن یکی از انواع احساساتی است که اکثر مردان در طول زندگی آن را تجربه می‌کنند. این مورد ارتباطی با وضعیت تاهل آنان نیز ندارد. معمولا این احساسات زودگذر بوده و به دلایل مختلفی نیز ایجاد می‌شود. اگر در چنین شرایطی مرد نیز متاهل باشد؛ وضعیت پیچیده تر شده و احتمال بروز مشکلات زیادی هست. فراموش نکنید که رفتارهای زنان نیز در این مورد بی تاثیر نیست. اما نمی‌توان آنها را مقصر دانست. گاهی برخی از زنان متاهل تمام نکات را رعایت می‌کنند اما بازهم مردانی هستند که درگیر هوی و هوس شده و احساساتی را نسبت به آنها بروز می‌دهند. بهتر است افراد احساسات و هیجانات خود را مدیریت کرده و از تفکر در این مورد جلوگیری کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه عاشق زن متاهل شدن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: عاشق زن متاهل شدم

عاشق زن متاهل شدن

با اینکه در بیشتر موارد عاشق زن متاهل شدن هیچ نتیجه ای جز پشیمانی به دنبال ندارد؛ اما بازهم برخی مردان درگیر این موضوع می‌شوند. وقتی افراد برای خود و ارتباطاشان حد و مرزی قائل شوند؛ کمتر شاهد بروز چنین موضوعاتی خواهیم بود. فراموش نکنید که این مورد یکی از جنبه های خیانت محسوب می‌شود و برخلاف اصول اخلاقی است. ازدواج و تعهد به دیگری نیازمند مراقبت و برخورداری از ویژگی های اخلاقی دارد که هم مردان و هم زنان باید آنهارا دارا باشند. در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف این موضوع می‌پردازیم. 

دلایل عاشق زن متاهل شدن

این احساسات به دلایل مختلفی در مردان ایجاد می‌شود. به طور کلی مردان سریعتر از زنان احساسات خود را پذیرفته و آن را بروز می‌دهند. همچنین اکثر آنها نمی‌‍توانند تفاوت میان عشق واقعی و احساسات زودگذر را تشخیص دهند. به همین دلیل نسنجیده عمل کرده و باعث بروز مشکلات زیادی می‌شوند. برخی از علل عاشق زن متاهل شدن شامل موارد زیر می‌شود. 

????عقده ادیپ

عقده ادیپ در یکی از مراحل دوران کودکی برای پسران ایجاد می‌شود. مردان در مرحله ای از زندگی نسبت به مادر خود گرایش جنسی پیدا کرده و نسبت به والد همجنس خود احساس حسادت می‌کنند. اگر افراد از این دوران به طور کامل عبور نکنند؛ و عقده ادیپ برای آنان حل نشده باقی بماند، در آینده بسیار احتمال دارد که به زن متاهل دیگری علاقه پیدا کنند. در واقع عقده ادیپ زمینه ساز عاشق زن متاهل شدن است که مشکلات زیادی را به بار می‌آورد.

نجات زن متاهل

وقتی مردان شاهد آزار اذیت زن متاهل دیگری هستند؛ حس قهرمانانه ای در آنها بیدار شده و به دلیل احساس ترحم به او احساس پیدا می‌کنند. یکی از دلایل عاشق زن متاهل شدن ارضای حس مردانگی و قدرت آنهاست. اما نمی‌توان از ظاهر زندگی افراد آنها را قضاوت کرد و مطمئن شد که آنها واقعا در سختی هستند یا نه. افرادی که درک درستی از احساسات خود ندارند و یا نمی‌توانند مسائل را به طور کامل از یکدیگر تفکیک کنند؛ در چنین شرایطی دچار تعارضاتی می‌شوند.

????تنوع طلبی

به طور کلی همه چیزهایی که غیرقابل دسترس هستند؛ برای افراد جذاب تر به نظر می‌رسند. گاهی مردان تنها به دلیل هیجان خواهی و رقابت ناسالم به عاشق زن متاهل شدن تمایل پیدا می‌کنند. مردان تنها می‌خواهند که به این هدف خود رسیده و بعد از آن دیگر علاقه خود را از دست داده و سراغ فرد دیگری می‌روند. روحیه تنوع طلبی یکی از آفات رابطه محسوب می‌شود که هم برای مردان و هم برای زنان دردسرساز خواهد شد.

????عدم پایبندی به اصول اخلاقی

معمولا افرادی که مبتلا به اختلالات شخصیتی و روانی هستند تعهد و وفاداری برای شان سخت تر می‌شود. آنها نمی‌توانند چهارچوب اخلاقی را رعایت کنند وحتی از سرپیچی کردن از آنها نیز لذت می‌برند. اهمیت دادن به قوانین و رعایت کردن آنها نیاز به برخورداری از سلامت روانی دارد. عاشق زن متاهل شدن یکی از نمونه های بارز هنجارشکنی است که افراد برای جلوگیری از آن باید در ابتدا بر روی ویژگی های اخلاقی خود کار کنند.

نشانه های عاشق زن متاهل شدن

مردانی که عاشق زن متاهل شدن را تجربه می‌کنند؛ نشانه هایی از خود بروز می‌دهند که می‌توان به این مسئله پی برد. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شود.

تلاش برای ارتباط گرفتن با او

شروع صحبت های غیرضروری حتی در چت و مکالمات تلفنی

زبان بدن او بیانگر کشش جنسی است

تمام فکر او درگیر این موضوع است

تمام انرژی خود را برای نزدیک تر شدن به زن متاهل می‌کند

جلوگیری از بروز عاشق زن متاهل شدن

عاشق زن متاهل شدن و حتی برقراری ارتباط با او برای دو نفر مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. همچنان که اخلاقی نبوده و باعث بروز جدایی و خیانت می‌گردد. به همین دلیل بهتر است زوجین برای حفظ روابط خود تلاش بیشتری کرده و نکات را رعایت کنند. 

⭕قطع ارتباط با او

اگر در اطرافیان شما زن متاهلی وجود دارد که نسبت به او احساس علاقه می‌کنید؛ بهتر است برای مدتی ارتباط خود را به طور کامل با او قطع کنید. اینکه این فرد را برای مدتی نبینید باعث فروکش شدن احساسات تان می‌گردد. همچنین متوجه خواهید شد که این احساس گذرا است و نباید به آن اعتماد کنید.

اینکار به نفع هر دوی شما خواهد بود و از بروز چالش های زیادی جلوگیری می‌کند. اگر نگران هستید که دیگر هرگز عشق را تجربه نکنید؛ باید بدانید که این حس عشق نبوده و همچنین احتمالا تا پایان عمر موقعیت های زیادی برای عاشق شدن خواهید داشت. 

⭕کنترل احساسات و افکار

بهتر است برای کنترل و مدیریت افکار و احساسات تان تلاش بیشتری کنید. احتمالا در چنین شرایطی همواره به زن متاهل فکر کرده و تمام انرژی خود را صرف این موضوع می‌کنید. اما با مشغول کردن خود به کارهای دیگر و همچنین انجام تمریناتی مثل مراقبه، می‌توانید به افکار خود نظم بیشتری دهید. رویاپردازی نکرده و واقع بین باشید. همچنین در مورد مسائل فکر کنید که اهمیت بیشتری نسبت به عاشق زن متاهل شدن، دارد. او احتمالا اصلا از این موضوع با خبر نبوده و هیچ احساسی به شما ندارد. به همین دلیل بهتر است انرژی خود را صرف موضوع دیگری کنید.

⭕کمک گرقتن از مشاور

با کمک مشاور در مورد عاشق زن متاهل شدن، می‌توانید از این مساله گذر کرده؛ و تمرکز خود را معطوف به موضوع دیگری کنید. قطعا به دست گرقتن افسار احساسات و عواطف کار ساده ای نیست. اما مشاور دلیل بروز این مورد را به درستی پیدا کرده و با ارائه راهکارهایی به افراد کمک می‌کنند تا گرفتار این احساسات نشوند. همچنین زوج درمانگر به افراد کمک می‌کند تا روابط خود را بهبود بخشیده و به روابط خارج از ازدواج وارد نشوند.

سخن پایانی

بهتر است برای جلوگیری از عاشق زن متاهل شدن بر امیال و احساسات خود تسلط داشته و گاهی به خود نه بگویید. حتی می‌توانید بیشتر از قبل با خانواده و دوستان تان وقت بگذرانید تا این احساسات را فراموش کنید. اما به طور کامل ارتباط خود را با زن متاهل قطع کرده و حواس خود را از این موضوع پرت کنید. علایق و احساسات  خود را شناخته و بیشتر بر خود تمرکز کنید. فراموش نکنید که اینکار نه تنها اخلاقی نبوده بلکه عواقب بدی نیز خواهد داشت. بهتر است برای کنترل احساسات خود از یک روانشناس کمک گرفته و خودکنترلی خود را در زمینه های مختلف بالا ببرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عاشق زن متاهل شدن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: عاشق زن متاهل شدم



:: برچسب‌ها: عاشق زن متاهل شدم ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

 

زگیل تناسلی، یک زائه گوشتی که در سطح پوست نواحی مختلف بدن ظاهر خواهد شد. دلیل اصلی بروز آن ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV است. ابتلا به این بیماری، با عوارضی برای افراد همراه خواهد بود که منع از رابطه جنسی یکی از آنها محسوب می‌شود. ویروس   یکی از انواع بیماری های مقاربتی است که امروزه بسیار شایع شده است. این ویروس سویه های زیادی دارد که انواع خوش خیم آنها سبب بروز زائده های پوستی می‌شوند. با ابتلا به انواع دیگر آن احتما ایجاد سرطان و بیماری های دیگر نیز وجود دارد. از آنجایی که شیوع آن نسبت به دیگر بیماری های جنسی، بسیار زیاد است؛ داشتن اطلاعاتی در این زمینه، ضروری خواهد بود.

منبع: زگیل تناسلی

زگیل تناسلی

تفاوت ویروس پاپیلوما با دیگر بیماری های آمیزشی در این است که از طریق تماس پوستی نیز منتقل می‌گردد. یعنی اگر زگیل تناسلی که دارای ویروس فعال ایت با پوست شخص سالم برخورد کند؛ احتمالا ابتلای فرد سالم، بسیار زیاد است. انتقال این ویروس از طریق استخر، دستگاه لیزر و دستشویی های عمومی، هنوز به طور قطعی اثبات نشده است؛ اما باید در این موراد، بهداشت را رعایت کرد. همچنین کاندوم نیز به طور کامل نمی‌تواند از انتقال این بیماری جلوگیری کند.

دلایل ابتلا به زگیل تناسلی

از آنجایی که  HPV یک ویروس مقاربتی محسوب می‌شود؛ در اکثر موارد از طریق رابطه جنسی منتقل می‌گردد. اما همانطور که گفته شد؛ تماس جنسی نیز می‌تواند راهی برای انتقال این ویروس باشد. همچنین پاپیلوما از طریق رابطه دهانی و مقعدی نیز منتقل می‌شود.

خبر خوب این است که زگیل تناسلی به علت وجود سویه های خوش خیم ایجاد می‌شود و قابل درمان است. همچنین در بیشتر موارد در صورت جوان بودن فرد و همچنین قوی بودن سیستم ایمنی بدن، ویروس به صورت خودجوش از بین رفته و فرد حتی متوجه آن نیز نخواهد شد. بهترین راه جلوگیری از ابتلا به این ویروس، تزریق واکسن و استفاده از کاندوم در رابطه جنسی است.

افرادی که در معرض ابتلا به زگیل تناسلی قرار دارند

در واقع افراد با هر سن و جنسیتی، با شروع فعالیت های جنسی، در معرض ابتلا به زگیل تناسلی قرار می‌گیرند. اما بیشترین موارد ابتلا، در افراد زیر دیده شده است:

????سن آنها زیر 30 سال باشد

????مصرف دخانیات مثل سیگار

????سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است

????سابقه تجاوز جنسی در گذشته

????ابتلا به صورت مادرزادی

نشانه های ابتلا به زگیل تناسلی

زگیل تناسلی بلافاصله بعد از ابتلا به این ویروس، ظاهر نمی‌شود. معمولا بیماری های مقاربتی برای مدتی در بدن به صورت پنهان هستند و هیچ علائمی ندارند. در این شرایط افراد ناقل هستند اما از آن اطلاعی ندارند. زگیل های تناسلی، حتی گاهی با چشم غیر مسلح هم دیده نمی‌شوند. معمولا بسیار کوچک هستند و رنگ آنها فقط کمی تیره تر از پوست است. شکل ظاهری آنها مانند گل کلم است و در هنگام لمس صاف و کمی برآمده هستند. آنها همچنین می‌توانند به صورت تکی و یا خوشه ای باشند.

نواحی بروز زگیل تناسلی در مردان

????در اطراف آلت تناسلی

????بیضه ها

????کشاله ران و ران ها

????داخل و یا اطراف مقعد

معمولا در مردان؛ تا زمانی که عارضه های پوستی ایجاد نشوند؛ فرد هیچ علائم دیگری ندارد.

نواحی بروز زگیل تناسلی در زنان

زگیل تناسلی در زنان نیز در نواحی داخل و یا اطراف واژن و مقعد و دهانه رحم ایجاد می‌شود. البته زنانی که رابطه دهانی داشته اند، احتمال بروز زگیل روی لب، دهان، گلو و یا زبان نیز وجود دارد. در زنان وجود بیماری های تناسلی، حتی قبل از بروز زگیل، با نشانه های دیگری مثل عفونت های مکرر، خونریزی و… همراه خواهد بود.

تشخیص زگیل تناسلی

برای تشخیص زگیل تناسلی توسط پزشک آزمایشات و تست های مختلفی وجود دارد. معمولا برای زنان با انجام تست پاپ اسمیر و نمونه برداری انجام می‌شود. اگر فرد برای ابتلا به سویه های مولد سرطان، مشکوک باشد؛ پزشک روش دیگری مثل کولپوسکوپی را انجام خواهد داد. برای مردان نیز هیچ آزمایش مخصوصی در این زمینه وجود ندارد. در اکثر موارد، افراد تا زمان مشاهده علائم غیر معمولی، به پزشک مراجعه نمی‌کنند. اما برای زنان انجام تست های پاپ اسمیر به صورت دوره ای ضروری خواهد بود.

روش های درمان زگیل تناسلی

فراموش نکنید که زگیل تناسلی مسری است؛ حتی اگر علائم آن مشهود نباشد. به همین دلیل افراد باید در صورت مشاهده برخی از نشانه ها و یا حتی خود زگیل، برای درمان اقدام کنند. در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای این مشکل وجود ندارد و زگیل را نمی‌توان برای همیشه از بین برد.

اما معمولا پزشکان برای غیرفعال کردن آنها به صورت موقت، در قدم اول از دارو درمانی استفاده کرده و داروهایی مثل آلدارا، کندیلوکس و تری کلرواستیک را تجویز می‌کنند. اگر با این داروها مشکل برطرف نشد؛ روش های تهاجمی تری را مورد استفاده قرار می‌دهند. برای مثال لیزردرمانی، بریدن زگیل ها، تزریق داروی اینترفرون، فریز کردن زگیل و سوزاندن زگیل به وسیله جریان الکتریکی رو شهای دیگری برای از بین بردن زگیل ها هستند.

????درمان خانگی

از آنجایی که زگیل تناسلی با زگیل پوستی متفاوت است؛ نمی‌توان آن را به صورت خانگی آن را درمان کرد. همچنین این بیماری علت عمقی تری داشته، که باید در ابتدا به درمان آن پرداخت. درمان اشتباه و خودسرانه، اوضاع را بدتر خواهد کرد و مشکلات بیشتری را برای فرد به وجود می‌آورد. برخی از درمان های خانگی فقط می‌توانند به صورت سطحی مشکل را برطرف کنند و هیچ مدرک اثبات شده ای در جهت اثربخشی آنها وجود ندارد.

پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی

موثرترین روش برای درمان زگیل تناسلی، پیشگیری از آن است. امروزه واکسن های زیادی در این زمینه تولید شده اند که می‌توانید با خریداری از داروخانه های معتبر، آنها را مصرف کنید. واکسن های موجود در بازار ایران برای جلوگیری از این بیماری، گارداسیل 4،9 و پاپیلومای انسانی است که این نوع آن ساخت ایران است.

گارداسیل 4 از ابتلا به 4 سویه سرطان زا جلوگیری می‌کند. گارداسیل 9 نیز به همین صورت عمل می‌کند. اما پاپیلوما تنها بر 2 دوسویه موثر است. به طور کلی استفاده از کاندوم و دنتال دم برای جلوگیری از بروز زگیل تناسلی و واکسن نیز برای پیشگیری از سرطان موثر هستند. 

سخن پایانی

فراموش نکنید که حتی با وجود زگیل تناسلی نیز می‌توان رابطه جنسی داشت؛ اما به این بیماری مبتلا نشد. اما باید در این مورد به شریک خود اطلاع داده و در این مورد پنهانکاری نکنید. استفاده از کاندوم و واکسن برای پیشگیری ضروری خواهند بود؛ اما در صورت ابتلا، برای درمان اقدام کرده و از پزشک کمک بگیرید. ار انجام رفتارهای پرخطر جنسی خودداری کرده و در این زمینه از یک روانشناس نیز کمک بگیرید. همچنین روحیه خود را حفظ کرده و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زگیل تناسلی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: زگیل تناسلی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بازی های جنسی با همسر یکی از ابعاد رابطه جنسی و همچنین پیش نوازی محسوب می‌شود. برای برقراری رابطه جنسی زوجین به تحریک کافی نیاز داشته باید به سطح مشخصی از برانگیختگی برسند. اضافه کردن کمی خلاقیت و تنوع به روش های همیشگی رابطه جنسی، رابطه را از حالت همیشگی خارج کرده و باعث صمیمیت و علاقه بیشتری میان زوجین می‌شود. البته اینکار نیاز به شناخت بدن همسر و همچنین علایق او دارد.

به همین دلیل بهتر است بعد از گذشت مدتی از رابطه، راهکارهای جدید را امتحان کنید. نحوه تحریک افراد با یکدیگر متفاوت است و هر فردی فانتزی های جنسی مختلفی دارد. زوجین باید راه های مختلفی را امتحان کرده تا سلیقه خود و همسرشان را پیدا کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بازی های جنسی با همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: بازی های جنسی با همسر را امتحان کنید | 7 بازی جنسی

بازی های جنسی با همسر

استفاده از بازی های جنسی با همسر در رابطه جنسی، نیاز به خلاقیت و انرژی دارد. بسیاری از زوجین به دلیل ویژگی های شخصیتی شان از این کار خجالت کشیده و یا لزومی به انجام این کار نمی‌بینند. اما فراموش نکنید که رابطه جنسی یکی از بخش های مهم رابطه محسوب می‌شود و افراد باید برای آن برنامه ریزی داشته و به آن اهمیت دهند. بهره گیری از روش های مختلف به افراد کمک می‌کند تا انگیزه بیشتری برای برقراری رابطه داشته و در این زمینه با شریک خود نیز همکاری کنند. در این مقاله به بررسی چند مورد از این روش ها می‌پردازیم.

 

انواع بازی های جنسی با همسر

منظور از بازی های جنسی با همسر، استفاده از تکنیک های بیشتر برای تحریک است. برخی از افراد به روش های معمولی برانگیختگی را تجربه نمی‌کنند و یا نیاز به میزان تحریک بیشتری دارند. با استفاده از این بازی ها افراد نه تنها می‌توانند رابطه جنسی خود را راحت تر آغاز کنند؛ بلکه لذت بیشتری نیز دریافت می‌کنند. برخی از این بازی ها به شرح زیر هستند.

????استفاده از پوزیشن های جنسی جدید

پوزیش های جنسی تنوع زیادی داشته و هر یک کاربردی دارند. البته امتحان کردن همه انواع پوزیشن ها توصیه نمی‌شود. چرا که احتمال بروز آسیب هایی وجود دارد. اما افراد باید با توجه به توانایی بدنی و همچنین علایق خود پوزیشنی را انتخاب کرده و به شریک خود نیز توجه داشته باشند.

گاهی زوجین تنها به یک حالت عادت کرده و تا مدت ها از آن استفاده می‌کنند. اما با این کار رابطه وارد حالت یکنواختی می‌گردد. به همین دلیل بهتر است همواره حالات برقراری رابطه جنسی خود را تغییر داده و تنوع ایجاد کنید. 

???? بازی های جنسی با همسر | لباس و آرایش های متنوع

استفاده از لباس های مختلف و همچنین آرایش مو و صورت متفاوت نیز از انواع بازی های جنسی با همسر محسوب می‌شود. ظاهر افراد نقش مهمی در رابطه جنسی داشته و افراد باید به آن اهمیت دهند. می‌توانید در این مورد با همسر خود صحبت کرده و از فانتزی های او در رابطه جنسی مطلع شوید. همچنین به بهداشت فردی نیز اهمیت داده و آن را جدی بگیرید. همچنین در استفاده از این لباس ها زیاده روی نکنید. چرا که اگر زمانی نتوانید از این روش استفاده کنید برقراری رابطه جنسی به صورت معمولی برایتان دشوار خواهد شد.

????اهمیت دادن به پیش نوازی

پیش نوازی یکی از مهم ترین بخش های بازی های جنسی با همسر محسوب می‌شود. بسیاری به آن هیچ اهمیتی نداده و مستقیما سراغ دخول و شروع رابطه می‌روند. در واقع در زمان معاشقه افراد می‌توانند از بازی های مختلف برای تحریک شریک خود استفاده کنند. همچنین هر چه مدت زمان پیش نوازی بیشتر شود؛ دو نفر لذت بیشتری از رابطه می‌برند. حتی این مورد برای افرادی که مبتلا به انواع اختلالات جنسی نیز هستند؛ بسیار مناسب است. و آنها را هم از نظر ذهنی و هم جسمانی آماده می‌کند.

????بازی های جنسی با همسر | غافلگیر کردن همسر

معمولا بیشتر افراد از غافلگیر شدن لذت می‌برند. اگر این غافلگیری به روش درست انجام شود. زوجین می‌توانند با انجام حرکاتی در رابطه جنسی همسر خود را غافلگیر کرده و رابطه جنسی خوشایند تری را تجربه کنند. برای مثال بستن چشم های همسر به صورت ناگهانی و یا بوسیدن او غافلگیری های کوچک و موثری هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. معمولا زمانی که چشم ها بسته هستند؛ حواس دیگر فعال تر می‌گردند و افراد محرک های محیطی را بیشتر احساس می‌کنند.

????حرکات موزون دو نفره

یکی دیگر از انواع بازی های جنسی با همسر، انجام حرکات موزون دو نفره و یا به صورت تنهایی است. رقصیدن باعث بالارفتن میزان جریان خون و همچنین ترشح هورمون های شادی آور می‌گردد و رابطه جنسی را برای زوجین لذت بخش تر می‌کند. البته این حرکات را به آرامی انجام داده و خود را خسته نکنید. همچنین اگر همسر شما مایل به انجام ینکار نیست؛ بهتر است او را مجبور نکنید. همینکه قبل از رابطه کمی فعالیت داشته باشید و یا از موسیقی لذت ببرید؛ خود باعث بالارفتن کیفیت رابطه می‌گردد.

????بازی های جنسی با همسر | استفاده از زبان جنسی

صحبت کردن در مورد مسائل جنسی با همسر می‌تواند باعث آمادگی ذهنی دو نفر برای رابطه جنسی گردد و همچنین باعث شناخت بیشتر گردد. البته نباید در این کار زیاده روی شود و یا از تمسخر بدن همسر استفاده کرد. شوخی های جنسی آدابی دارند که بهتر است از چهارچوب آنها خارج نشوید. به طور کلی حس شوخ طبعی باعث احساس راحتی در افراد شده و عملکرد بهتر افراد را در رابطه در پی خواهد داشت. در بازی های جنسی با همسر، صحبت کردن نقش مهمی دارد و می‌تواند باعث لذت بیشتر گردد.

????نقاشی روی بدن

از انواع بازی های جنسی با همسر می‌توان به نقاشی روی بدن اشاره کرد. تحریک نقاط حساس و تحریک پذیر افراد، نقش موثری در رابطه جنسی دارد. با اینکار افراد هم می‌توانند همسر خود را تحریک کرده و هم با بدن او بیشتر آشنا گردند. منظور از نقاشی کشیدن استفاده از انگشتان برای ترسیم روی بدن است. اینکار باید به آرامی انجام شود. افراد می‌توانند طرحی را روی بدن دیگری کشیده و از او بخواهند تا این طرح را حدس بزند. 

مزایای استفاده از بازی های جنسی

فراموش نکنید که در استفاده از بازی های جنسی با همسر قوانینی گذاشته و حتی جایزه و یا مجازات تعیین کنید. اینکار باعث هیجان بیشتر شده و افراد را ترغیب می‌کند تا خلاقیت بیشتری به خرج دهند. این بازی ها قطعا تاثیرات مثبتی بر رابطه گذاشته افراد را بیشتر مشتاق می‌کند. برخی از مزایای بهره گیری از این بازی ها شامل موارد زیر می‌شوند.

پدیدایی رابطه احساسی صمیمی تر

تعاملات بیشتر میان زوجین

شناخت از یکدیگر

تقویت خلاقیت و نوآوری در افراد

بی نیازی از روش های دیگر برای برطرف کردن نیاز جنسی

درمان اختلالات جنسی مختلف

سخن پایانی

بسیار مهم است که بعد از استفاده از بازی های جنسی باهمسر در رابطه جنسی خود به شکل فعال تری عمل کنید. بسیاری از افراد بلافاصله بعد از ارگاسم، دیگر به همسر خود اهمیتی نداده و یا رابطه را ادامه نمی‌دهند. اما با استفاده از این روش، تاثیر آن را حتی بعد از رابطه جنسی نیز مشاهده خواهید کرد. نکته حائز اهمیت این جاست که افراد باید در مورد این بازی ها با همسر خود صحبت کرده و از رضایت او نیز اطمینان حاصل کنند. همچنین نحوه انجام درست و به موقع آنها نیز بسیار اهمیت دارد. افراد می‌توانند در این زمینه با یک مشاور جنسی مشورت کرده و از او کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بازی های جنسی با همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: بازی های جنسی با همسر را امتحان کنید | 7 بازی جنسی



:: برچسب‌ها: بازی های جنسی با همسر را امتحان کنید | 7 بازی جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ایراد گرفتن از کودک در بزرگسالی او را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند. گاهی به شیوه ای این ایراد گرفتن ادامه پیدا می‌کند که کودک استعدادهای خود را بروز نمی‌دهد و از پیشرفت او جلوگیری می‌شود. اگر با کودک به این شیوه رفتار شود؛ در آینده با اعتماد به نفس کم و مشکلات رفتاری روبرو خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌شود که در تربیت کودک با دقت بسیار بالا باید عمل کرد. زمانی که رفتار با کودک و شیوه های تربیتی والدین به شیوه ای مناسب نباشد، فرزندان در بزرگسالی با مشکلات پی در پی روبرو خواهند شد و همین امر باعث عدم پیشرفت زندگی خوب او می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای تربیت کودک از روانشناس کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: ایراد گرفتن از کودک | 7 پیامد ایراد گرفتن از کودک

ایراد گرفتن از کودک

ایراد گرفتن از کودک همراه با سرکوب استعداد های کودکان است. زمانی که والدین به شیوه مناسبی کودک را تربیت نکنند؛ و دائم از او ایراد بگیرند در واقع کودک را تحقیر می‌کنند و مانع بروز استعدادهای کودک می‌شوند. در نهایت همین امر باعث می‌شود که کودک پیشرفت نکند و در آینده با مشکلات اقتصادی، اجتماعی، ارتباطات و … روبرو شود. زمانی که به کودک بی توجهی شود، والدین سخت گیری کنند، به شیوه افراطی با کودک رفتار کنند و دائم از رفتار ها و کارهای او ایراد بگیرند؛ استعدادهای کودک سرکوب می‌شود.

اگر والدین در تربیت کودک به خوبی عمل نکنند؛ در رشد کودک خلل ایجاد می‌شود. و ایراد گیری از کودک مشکلات و عوارضی را به دنبال دارد. موضوع تربیت کودک بسیار مهم است و حتما باید جدی گرفته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ایراد گرفتن از فرزند و عوارض چنین رفتاری، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عوارض ایراد گرفتن از کودک

ایراد گرفتن از کودک همراه با عوارض و مشکلات زیاد است. به همین دلیل است که این شیوه تربیتی هرگز پیشنهاد نمی‌شود. در این بخش مقاله راجع به عوارض ایراد گرفتن از فرزند توضیح داده ایم.

???? کاهش عزت نفس

یکی از عوارضی که ایراد گرفتن از کودک به همراه دارد؛ کاهش عزت نفس است. زمانی که همه کارهای کودک با ایراد و تحقیر همراه باشد؛ دچار کاهش عزت نفس می‌شود. این رفتارها باعث بروز استرس و اضطراب در آینده می‌شود. که آینده مورد انتظار، افسردگی می‌باشد.

???? از بین رفتن رابطه والد – فرزندی

ایراد گرفتن از کودک همراه با از بین رفتن رابطه والد – فرزند است. و به مرور زمان با رشد فرزند؛ ارتباط و رابطه بین والدین با فرزندان بیشتر خواهد شد.

???? باور کودک به حرف های والدین | ایراد گرفتن از کودک

زمانی که ایراد گیری از کودک دائمی باشد؛ کودک به حرف های والدین باور می‌کند. مثلا زمانی که والیدن دائم از جمله “تو هیچ کاری را به درستی انجام نمی‌دهی” استفاده کنند؛ کودک به این باور می‌رسد که هرگز توانایی انجام هیچ کاری را نخواهد داشت. و به مرور زمان دست از تلاش و کوشش برای پیشرفت و کسب هدف بر می‌دارد.

???? استرس در صورت انجام کار

یکی از عوارض ایراد گرفتن از کودک، بروز استرس است. زمانی که والیدن در دوران کودکی فرزند خود را تحقیر کنند و ایراد گرفتن از کودک را ادامه دهند؛ فرزندشان هر کاری که بخواهد انجام دهد استرس را تجربه خواهد کرد. در نتیجه این رفتار باعث عدم پیشرفت و تلاش می‌شود.

???? عدم عشق به خود

عدم عشق به خود از دیگر عوارض ایراد گرفتن از کودک است. این کودکان به دلیل تحقیر و انتقاد دائم والدین به عزت نفس پایین دچار می‌شوند؛ و احساس تنفر به خود پیدا می‌کنند. در نهایت کودک عشق به خود را نمی‌شناسد. خود را همیشه ناتوان و ناکافی برای کسب مهارت های لازم می‌داند.

???? روابط ناسالم  | ایراد گرفتن از کودک

یکی دیگر از پیامدهای ایراد گرفتن از کودک، روابط ناسالم است. کودکانی که تحقیر شده اند؛ رابطه سالمی ندارند. و در حفظ و نگهداری تمام روابط خود با مشکل روبرو هستند. و معمولا روابط ناسالم را تجربه می‌کنند.

???? عدم توانایی برای آغاز کار

ایراد گرفتن از کودک یعنی آینده بدون هدف! کودکانی که در سن پایین دائم مورد تحقیر والدین قرار می‌گیرند و تمامی کارهای آنها مورد انتقاد قرار می‌گیرد. به همین دلیل، کودک زمانی که به سن بالاتر می‌رسد، توانایی آغاز کار نخواهد داشت. و همیشه برای شروع کار با مشکل روبرو می‌شود. حتی عده ای از این کودکان به ویژگی شخصیتی کمال گرایی دچار می‌شوند. و ترس از شروع را دائم تجربه خواهند کرد.

روش های جایگزین برای ایراد گرفتن از کودک

ایراد گرفتن از کودک روش مناسبی برای تربیت او نیست. روش های دیگری برای جایگزین چنین رفتارهایی وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? در اقدام اول آرامش خود را حفظ کنید و با خطاهای کودک با آرامش رفتار کنید.

???? به کودک خطا ها و ایرادات رفتاری اش را توضیح دهید.

????به کودک روش درست و مناسب را آموزش دهید.

???? برای رفتارهای مناسب کودک تشویق در نظر بگیرید.

???? در انتقاد کودک زیاده روی نکنید.

????به شخصیت فرزند خود احترام بگذارید.

???? از روانشناس برای تربیت کودک استفاده کنید.

کلام آخر

ایراد گرفتن از کودک روش تربیتی مناسبی نیست. در این شرایط کودک با مشکلات و مسائلی روبرو می‌شود که در آینده او را با چالش روبرو می‌کند. این کودکان در آینده ترس از اقدام برای کسب هدف دارند و هرگز نمی‌توانند رابطه سالمی را تجربه کنند. این افراد احساس پوچی می‌کنند و در زندگی تنهایی را بیشتر تجربه می‌کنند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم برای تربیت کودکان حتما از روانشناس و متخصصین راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: ایراد گرفتن از کودک | 7 پیامد ایراد گرفتن از کودک



:: برچسب‌ها: ایراد گرفتن از کودک | 7 پیامد ایراد گرفتن از کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

افراد دمدمی مزاج ثبات خلق و خو نداشته و به طور کلی تصمیات دائمی برای زندگی خود نمی‌گیرند. همه ما در اطرافیان خود شاهد فردی بوده ایم که نوسانات اخلاقی داشته و هر لحظه رفتاری را از خود نشان می‌دهند. رفتارهای این افراد ناخودآگاه بوده و هیچ کنترلی بر آن ندارند. آنها معمولا فقط به احساسات خود توجه می‌کنند به همین دلیل افرادی خودخواه شناخته می‌شوند. بروز این رفتار به دلایل مختلفی برمی‌گردد؛ از طرفی این افراد از خود نشانه  هایی بروز می‌دهند که می‌توان به راحتی آنها را شناسایی کرد. باید در برقراری ارتباط با چنین افرادی دقت کرد. همچنین می‌توان با روش هایی به آنها کمک کرد تا رفتار پایدار تری از خود نشان دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه افراد دمدمی مزاج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: افراد دمدمی مزاج | خصوصیات و نحوه رفتار با دمدمی مزاج ها

افراد دمدمی مزاج

با اینکه برقراری ارتباط با افراد دمدمی مزاج آسان نیست؛ اما فراموش نکنید که این افراد نیاز به مراقبت و شنیده شدن دارند. اگر مشکل آنها در مراحل اولیه متوقف نشود؛ احتمالا به انواع اختلالات روان دیگر نیز مبتلا می‌شوند. این افراد  هیچ وقت نمی‌توانند تصمیم درست و مشخصی برای طولانی مدت برای زندگی خود بگیرند. گاهی از آنها به عنوان آواره یاد می‌شود. آواره شخصی است که به هیچ جا تعلق ندارد؛ هیچگاه عقاید و سبک زندگی اش مشخص نیست و هدف مشخصی ندارد. درست مانند افراد دمدمی مزاج! در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف این موضوع خواهیم پرداخت.

نشانه های افراد دمدمی مزاج

همانطور که گفته شد؛ رفتارهای افراد دمدمی مزاج به قدری مشهود است که می‌توان به راحتی آنها را شناسایی کرده و در این زمینه اقداماتی انجام داد. با اینکه شدت رفتارها و همچنین نشانه ها در افراد مختلف، متفاوت است؛ اما برخی از شایع ترین علائم آنها شامل موارد زیر می‌شود. 

????هدف مشخصی ندارند

طبیعی است که افراد دمدمی مزاج هدف مشخصی نداشته و همواره نظر خود را در مورد آینده تغییر می‌دهند. آنها به راحتی تحت تاثیر عوامل مختلف قرار می‌گیرند به همین دلیل مسیر زندگی خود را تغییر دهند. برای مثال به محض اینکه فردی به آنها بگوید که انتخاب آنها درست نیست؛ هرچند هم که آن فرد مورد اعتماد نباشد؛ بازهم به حرف او عمل کرده و تصمیم متفاوتی می‌گیرند. آنها دقیقا نمی‌دانند که از زندگی خود چه می‌خواهند و یا در چه مسیری تلاش می‌‌کنند.

????بی ثباتی اخلاقی

بی ثباتی اخلاقی افراد دمدمی مزاج به این معناست که آنها مدام رفتار خود را تغییر می‌دهند. برای مثال در حال حاضر خوشحال هستند و رفتاری بسیار گرم و صمیمانه از خود نشان می‌دهند. اما چند لحظه بعد منزوی شده و از جمع فاصله می‌گیرند. این تغییر ناگهانی رفتار معمولا هیچ دلیل خاصی نداشته و از عوامل درونی نشات می‌گیرد. برخی از ویژگی های اخلاقی آنها مانند اختلال شخصیت مرزی است. نمی‌توان دمدمی مزاج بودن را یک اختلال شخصیتی در نظر گرفت اما گاهی منجر به بروز اختلال در زندگی شخصی و اجتماعی فرد می‌شود.

????تحریک پذیری

یکی دیگر از نشانه های افراد دمدمی مزاج، تحریک پذیری آنهاست. این افراد به راحتی برانگیخته می‌شوند و احتمالا رفتارهای ناشایستی از خود نشان دهند. همچنین میزان واکنش ها آنها نسبت به مسائل با محرک متناسب نیست. خوشحالی و ناراحتی آنها سریعا اتفاق می‌افتد و از بین می‌رود. آنها نسبت به مسائل بی اهمیت حساس هستند و کوچک ترین موضوعی می‌تواند روحیه آنها را تغییر دهد.

????بی مسئولیتی

افراد دمدمی مزاج به دلیل اینکه نمی‌توانند به درستی تصمیم گیری کنند؛ از زیر بار مسئولیت پذیری شانه خالی می‌کنند. آنها معمولا کارهای خود را نیز به شخص دیگری محول می‌کنند. انجام درست و به موقع وظایف برای آنها دشوار است. به دلیل اینکه گاهی دچار وسواس و کمالگرایی هستند و مدام انجام کار خود را به تعویق می‌اندازند. همچنین آنها شناخت درستی از توانمندی و استعدادهای خود ندارند؛ به همین دلیل دچار آشفتگی و هیجان درونی می‌شوند. برای آنها متمرکز ماندن بر یک موضوع دشوار است از همین رو نمی‌توانند مسئولیت هایی را به عهده بگیرند.

ازدواج با افراد دمدمی مزاج

یکی از دغدغه های جوانان، ازدواج با افراد دمدمی مزاج است. از آنجایی که این یکی از ویژگی های بارز دوران جوانی است؛ همین موضوع عده ای را نگران می‌کند. باید در مرحله اول این نکته را در نظر بگیرید که این یک حالت موقت است و یا فرد برای مدت زمان طولانی است که چنین رفتارهایی را از خود نشان می‌دهد.

از طرفی در قسمت قبل در مورد بی مسئولیتی چنین افرادی صحبت کردیم. که این ویژگی می‌تواند تاثیر منفی در زندگی مشترک داشته باشد. اما به طور کلی این خصوصیت، تا حدی قابل تغییر بوده و می‌توان آن را تغییر داد. بهتر است افراد در این مورد به خوبی فکر کرده حتی با شریک خود نیز صحبت کنند. برای تصمیم گیری در مورد ازدواج باید نکات زیادی را در نظر گرفت.

نحوه برخورد با افراد دمدمی مزاج

اگر مجبور به داشتن ارتباط با افراد دمدمی مزاج هستید؛ بهتر است نکاتی را در این مورد بدانید. با اینکه این دسته از افراد کنترل زیادی بر رفتارهای خود ندارند و اینکار برای آنها تبدیل به عادت شده است؛ اما با واکنش درست می‌توان از خود محافظت کرده و هم به آنها کمک کرد.

????توقع بروز برخی از رفتارها را داشته باشید

اگر در معاشرت با افراد دمدمی مزاج، انتظار برخی از رفتارهای تند و افراطی را داشته باشید؛ راحت تر با این موضوع کنار خواهید امد. برخی هرگز نمی‌توانند این موضوع را بپذیرند. در مقابل آنها مقاومت کرده و دچار مشکلات زیادی می‌شوند. به همین دلیل نباید توقع تغییر زیادی را از آنها داشته باشید. این افراد غیرقابل پیش بینی هستند و هر بار رفتار تازه ای از خود نشان می‌دهند.

????به رفتارهای او دامن نزنید

گاهی برخی از اطرافیان افراد دمدمی مزاج که از این موضوع اطلاعی ندارند؛ از این رفتارها سوبرداشت کرده و شروع به مقابله به مثل با آنها می‌کنند. در چنین شرایطی رفتارهای فرد دمدمی مزاج نیز تشدید شده و اوضاع بدتر می‌شود. برای مثال وقتی او شما را تهدید به انجام رفتارهای پرخطر می‌کند؛ او را نادیده نگرفته و واکنش های افراطی از خود نشان ندهید. تنها سعی کنید اوضاع را مدیریت کرده و او را آرام کنید. این شرایط در روابط زناشویی بسیار دیده می‌شود.

????نقش والد را بپذیرید

همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ افراد دمدمی مزاج نیاز به مراقبت و توجه اطرافیان دارند. به همین دلیل بهتر است گاهی برای آنها نقش والد را بازی کرده و با آنها همدل باشید. اگر او رفتارهای بچه گانه از خود نشان می‌دهد؛ شما روش درست رفتار کردن را به او آموخته و بالغانه رفتار کنید. محبت و ابراز احساسات به چنین فردی به او آرامش داده و موثر است.

????مقابله با تفکر همه یا هیچ

معمولا افراد دمدمی مزاج تفکر همه یا هیچ دارند. آنها همه چیز را سیاه و سفید می‌بینند و هیچ حد وسطی برای آنها وجود ندارد. به آنها بیاموزید که هیچ چیزی مطلق نیست و می‌توانند خوش بینانه تر نیز به مسائل نگاه کنند. برای مثال وقتی از واژه تنفر برای کسی یا چیزی استفاده کردند؛ به آنها یادآوری کنید که این موضوع تنها باعث ناراحتی می‌شود و در حدی نیست که تنفر شما را برانگیزد.

سخن پایانی

افراد دمدمی مزاج معمولا اعتماد به نفس بالایی نداشته و همواره ترس از طردشدگی دارند؛ به همین علت به آنها اطمینان دهید که از آنها حمایت می‌کنید. این موضوع تاثیر زیادی در روابط میان فردی دارد و تا حد زیادی زندگی شخصی و اجتماعی را دچار مشکل می‌کند. بهتر است نشانه های این افراد را شناسایی کرده و با کمک یک روانشناس به آنها کمک کنید تا رفتارهای پایدارتری داشته باشند. همچنین در مقابله با چنین افرادی صبور بوده و بردباری و تفکر را به آنان نیز بیاموزید. کمک گرفتن از مشاور نیز در این مورد بسیار کمک کننده است.

برای دریافت مشاوره در زمینه افراد دمدمی مزاج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: افراد دمدمی مزاج | خصوصیات و نحوه رفتار با دمدمی مزاج ها



:: برچسب‌ها: افراد دمدمی مزاج | خصوصیات و نحوه رفتار با دمدمی مزاج ها ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

طولانی شدن دوران نامزدی علاوه بر اینکه خستگی و سردی بین زوجین ایجاد می‌کند؛ باعث افزایش اختلاف نظرها و سو برداشت‌های مختلف از رفتار یکدیگر می‌شود. نامزدی به عنوان دوران شناخت است. اما طولانی شدن آن جنبه‌های مثبت و منفی خاصی دارد. دلیل اینکه دختر و پسر در دوران نامزدی محدودیت‌هایی دارند، بسیار زود خسته و کلافه می‌شوند. محدودیت و محرومیت‌های دوران نامزدی، شور، اشتیاق و آرامش خاطر را از زوجین می‌گیرد.

در بسیاری از موارد دوران نامزدی طولانی باعث برهم خوردن ازدواج می‌شود. اما همانطور زمانی که دوران‌نامزدی کوتاه باشد، زوجین به شناخت کافی از یکدیگر نمی‌رسند و مشکلات زیادی را باید در زندگی مشترک تحمل کنند. برای دوران نامزدی خوب باید زمان متوسطی را انتخاب کنید و در آن دوران به شناخت یکدیگر برسید. اگر طولانی شدن نامزدی باعث بروز آسیب‌های فراوانی در رابطه شما شده، حتما از یک روانشناس و متخصص برای رفع این مشکلات راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه نامزدی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: طولانی شدن دوران نامزدی | 6 مشکل در طولانی شدن دوران نامزدی

طولانی شدن دوران نامزدی

احتمالاً افراد زیادی را دیده‌اید که طولانی شدن دوران نامزدی مشکلات زیادی را برای آنها فراهم کرده است. اگر دوران نامزدی طولانی شود، دخالت‌های دیگران نیز در آن افزایش پیدا می‌کند. خانواده عروس و داماد بیش از اندازه سخت‌گیری می‌کنند و همچنین موجب شکست حریم‌ها می‌شود. در بسیاری از موارد خانواده دختر به دلیل حساسیت‌های زیادی که دارند، ارتباط این زوجین را محدود می‌کند. شناخت خوبی صورت نمی‌گیرد؛ و همچنین اختلافات بسیاری پدید می‌آید.

دوران نامزدی نه طولانی مدت خوب است و نه کوتاه مدت، باید به مدت ۶ ماه تا یک سال باشد. تا زوجین در این مدت به شناخت، خصوصیات شخصیتی، خانواده، موقعیت اجتماعی و…  همدیگر برسند. بهتر است که دوران نامزدی را با یک روانشناس در میان بگذارید تا بر اساس ویژگی‌های شما زمان مشخصی را تعیین کند، که به شناخت یکدیگر برسید. در این مقاله تمامی جوانب طولانی شدن نامزدی را بررسی کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دوران طولانی نامزدی چه مشکلاتی را به همراه دارد؟

همانطور که گفته شد و احتمالاً همه شما مشاهده کرده‌اید، طولانی شدن دوران نامزدی عواقب بسیاری به همراه دارد. اما در این بخش مقاله راجع به مشکلات دوران نامزدی توضیح داده‌ایم.

???? نداشتن استقلال

یکی از مشکلاتی که طولانی شدن دوران نامزدی به همراه دارد، نداشتن استقلال است. در این دوران دختر و پسر پس از عقد به عنوان زن و شوهر شناخته می‌شوند و مسئولیتشان به عنوان زوج تغییر کرده است. همچنین دیگران از آنها انتظارات متفاوتی نسبت به مجردی دارند.

در این شرایط آنها به استقلال بیشتری نیاز دارند تا بتوانند به عنوان یک خانواده جدا برای زندگی خود تصمیم بگیرند. اما به دلیل اینکه زوجین زیر یک سقف در دوران نامزدی زندگی نمی‌کنند، خانواده‌ها دخالت خود را اعمال می‌کنند. بنابراین نیازهای زوجین سرکوب شده و به راحتی نمی‌توانند برای خود تصمیم بگیرند. و دخالت‌های بی‌جای خانواده‌ها باعث عدم استقلال و تصمیم گیری برای زندگی می‌شود؛ که در نتیجه منجر به جدایی و طلاق می‌شود.

???? احساس بلاتکلیف بودن | طولانی شدن دوران نامزدی

از دیگر مشکلات و معایب طولانی شدن دارون نامزدی، بلاتکلیفی است. زندگی در خانه پدری، عدم استقلال و تصمیم گیری در رابطه با زندگی خود اما با ویژگی متاهلی؛ حس سردرگمی و بلاتکلیفی را در زوجین ایجاد می‌کند. اگر این حس در طولانی مدت ادامه پیدا کند، به نوعی نگرانی و اضطراب منجر می‌شود. در نهایت سلامت روانی زوجین را به خطر می‌اندازد.

???? مشکلات مربوط به نیازهای جنسی

مشکلات مربوط به نیازهای جنسی از دیگر معایب طولانی شدن دوران نامزدی می‌باشد. برقراری رابطه جنسی در طول دوران عقد برای اکثر زوجین با محدودیت همراه است. زیر آنها خانه خود را ندارند و در حفظ حریم خصوصی با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند. همچنین بسیاری از بانوان به دلیل ترس و نگرانی از جدایی یا ترس از بارداری، از برقراری رابطه جنسی کامل خودداری می‌کنند. که این رفتار در کنار میل جنسی می‌تواند برای هر دو طرف ناکام کننده باشد. و در نهایت دوران نامزدی را با مشکل روبرو کند.

???? درگیر شدن با خانواده یکدیگر

زوجین چه بخواهند و چه نخواهند و خانواده‌ها حتی اگر تلاش کنند، باز هم به صورت ناخودآگاه در زندگی دختر و پسر خود در دوران نامزدی دخالت خواهند کرد. به دلیل عدم استقلال کافی در طول دوران عقد و نامزدی میان زوجین و خانواده‌های آنها حد و مرز دقیقی وجود ندارد. و آنها در مسائل گوناگونی با یکدیگر درگیر می‌شوند؛ که رضایت زوجین را از یکدیگر کم می‌کند.

???? ایجاد شک و دودلی | طولانی شدن دوران نامزدی

یکی دیگر از معایب طولانی شدن دوران نامزدی، ایجاد شک و دودلی است. در دوران نامزدی به دلیل تمام مشکلاتی که در بندهای قبلی گفته شد؛ زوجین در موضوعات مختلف با وسواس فکری روبرو می‌شود. با دقت بیشتری به رفتارهای یکدیگر تمرکز می‌کنند و بیش از حد حساس می‌شوند.

حتی نقاط منفی همسر خود را به مراتب یادآوری می‌کنند. کمالگرایی معمولاً احتمال شک و دودلی در زوجین را بالا می‌برد و درگیری‌های فکری شما را افزایش می‌دهد. اما با دوران نامزدی مناسب زمانی برای فکر به موضوعات ساده و اضطراب‌های بی‌مورد نخواهید داشت.

???? مشکل در تامین توقعات همسر یا خانواده

طولانی شدن دوران نامزدی مشکلاتی در تامین توقعات همسر و خانواده ایجاد می‌کند. در این دوران زوجین سردرگم هستند که مجبورند توقعات خانواده و همسر را برآورده کنند. بسیاری از موارد  توقعات همسر و خانواده در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرد. در این شرایط فرد اضطراب و استرس زیادی را تحمل خواهد کرد.

توصیه‌هایی برای مدیریت مسائل دوران عقد

با توجه به تحقیقات، روانشناسان دوران نامزدی و عقد را بین ۶ ماه تا یک سال مشخص کردند. هر چقدر که این دوران طولانی‌تر شود، فاصله بین زوجین نیز افزایش می‌یابد. اما راهکارهایی نیز وجود دارد که برای مدیریت مسائل دوران عقد می‌توانید از آنها استفاده کنید؛ تا دوران نامزدی خوبی را سپری کنید. در این بخش مقاله توصیه‌هایی را برای مدیریت دوران عقد توضیح داده‌ایم.

???? سعی کنید برای برگزاری مراسم‌های مختلف و خرید جهیزیه از ابتدا برنامه‌ریزی کامل و دقیقی داشته باشید.

???? انتظارات خود را با شرایط و امکانات خانواده زوجین هماهنگ کنید.

????قبل از تصمیم گیری برای عقد اقدامات لازم برای شناخت کافی از یکدیگر را انجام دهید.

???? قبل از عقد حتماً از یک مشاوره پیش از ازدواج کمک بگیرید.

???? اگر در دوران نامزدی و عقد در مورد شروع زندگی مشترک با شک و تردید روبرو شده‌اید، حتماً از یک درمانگر و روانشناس برای بهبود اوضاع کمک بگیرید.

????قبل از عقد و نامزدی برای خانواده خود حد و مرزهایی را مشخص کنید، تا دخالت‌های بیجای آنها باعث آسیب به زندگی شما نشود.

کلام آخر

زمانی که تصمیم به ازدواج می‌گیرید، حتما باید به مسائل گوناگون و مختلفی توجه کنید. دوران عقد و نامزدی مشکلات و چالش‌های زیادی را برای شما به وجود می‌آورد. ازدواج یک امری سخت است که تصمیم گیری و مقابله با مشکلات آن حتما باید با دقت بالا صورت بگیرد. هر زمان که احساس کردید رابطه شما با لغزش روبرو است؛ حتماً از یک زوج درمانگر و روانشناس برای رفع مشکلات خود کمک بگیرید.

مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نامزدی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: طولانی شدن دوران نامزدی | 6 مشکل در طولانی شدن دوران نامزدی



:: برچسب‌ها: طولانی شدن دوران نامزدی | 6 مشکل در طولانی شدن دوران نامزدی ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اهمیت ندادن به حرف دیگران یکی رفتارهای دشوار محسوب می‌شود. معمولا ما نمی‌توانیم جلوی حرف زدن دیگران را بگیریم. حتی خودمان نیز گاهی در مورد دیگران صحبت می‌کنیم. اما به طور کلی این مسائل همیشه وجود داشته اند. اگر بخواهیم  زندگی خودمان را مطابق نظرات دیگران پیش ببریم؛ دچار مشکلات زیادی خواهیم شد. حرف های اطرافیان، به صورت ناخودآگاه بر تفکرات و شیوه زندگی ما تاثیر خواهد گذاشت. این موضوع خود را به شکل های مختلفی نشان داده و عوامل زیادی بر آن موثر هستند. به همین دلیل نباید اینگونه حرف را مبنا و معیاری برای تصمیم گیری در مورد مسائل مهم قرار دهیم. افراد در زندگی شرایط مختلفی دارند و نمی‌توان برای همه نسخه ای واحد پیچید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت ندادن به حرف های دیگران می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: اهمیت ندادن به حرف دیگران

اهمیت ندادن به حرف دیگران

برای همه ما پیش آمده که مورد قضاوت دیگران واقع شده ایم. احتمالا در این شرایط احساسات بدی را تجربه کرده ایم. اما باگذشت زمان و انجام تمریناتی می‌توان اهمیت ندادن به حرف دیگران را آموخت. فراموش نکنید که اگر به بالاترین درجه موفقیت و خوشبختی از نظر خود برسید؛ بازهم دیگران نظراتی برای ارائه دارند.

به همین دلیل باید صرفا نسبت به آنها شنونده بود. اینکه به نظرات برخی از متخصصین گوش بدهیم و یا مطابق آنها عمل کنیم؛ با حرف های بی پایه و اساس دیگران که گاها به دلیل حسودی حرف هایی را بیان می‌کنند؛ متفاوت است.

دلایل اهمیت ندادن به حرف دیگران

اینکه چرا باید نسبت به حرف دیگران بی توجه باشیم؛ دلایل متعددی دارد. گاهی افراد بعد از مدتی خود به این نتیجه می‌رسند که عمل کردن طبق نظر دیگران، مشکلی را از آنان حل نخواهد کرد. برخی از دلایل اهمیت ندادن به حرف دیگران، شامل موارد زیر می‌شود.

نظرات دیگران مدام در حال تغییر است و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

هیچکس از شرایط زندگی ما به طور کامل مطلع نیست

برخی از نطرات آنها هیچگونه منطقی ندارد

هیچ وقت نمی‌توانیم آنها را راضی نگه داریم

در نهایت شما در زندگی خود نقش دارید؛ نه دیگران

مسائل زندگی ما برای دیگران اهمیتی ندارد  و آنها دلسوز ما نیستند

چگونگی اهمیت ندادن به حرف دیگران

برخی از افراد همواره تلاش می‌کنند تا از این موضوع در امان باشند. اما در جوامع امروزی که ما وقت زیادی را با دیگران می‌گذرانیم و همواره با دیگران در ارتباط هستیم؛ نمی‌توان از این موضوع فرار کرد. اما راه هایی برای کنترل آن وجود دارد.همچنین می‌توانیم با اهمیت ندادن به حرف دیگران، تاثیر آن را بر شرایط روانی خود، کاهش دهیم. 

????بالابردن اعتماد به نفس

حرف های دیگران می‌توان تا حد زیادی بر نحوه تفکر ما و حتی رفتار ما تاثیر داشته باشد. افراد بعد از مدتی که طبق نظر دیگران رفتار می‌کنند؛ تمام اعتماد به نفس خود را از دست داده و دیگر قدرت تصمیم گیری نخواهند داشت. اما افرادی که اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی دارند با اهمیت ندادن به حرف دیگران، طبق روش خود پیش رفته ومسئولیت رفتارهای خود به عهده می‌گیرند. همچنین با وجود این ویژگی نظرات دیگران تاثیر زیادی بر زندگی ما نخواهد داشت و می‌دانیم که خود باید در مورد مسائل مختلف اقدام کنیم.

???? اهمیت ندادن به حرف دیگران | قاطع بودن در تصمیمات

افرادی که سست و بی اراده هستند؛ معمولا بیشتر به حرف دیگران اهمیت داده و مطابق آنها عمل می‌کنند. آنها همچنین شناخت درستی از خود ندارند؛ به همین دلیل نظرات دیگران را به آسانی می‌پذیرند. قاطع بودن در زمینه های مختلف و همچنین اهمیت ندادن به حرف دیگران، به آنها اجازه دخالت های بی جا را نمی‌دهد. افراد باید بر شرایط زندگی خود مسلط بوده و قاطعانه رفتار کنند. نشان دادن ضعف در مقابل دیگران آنها را ترغیب به صحبت کردن در مورد شما می‌کند.

????خودتان را ثابت نکنید

سعی نکنید برای اهمیت ندادن به حرف دیگران، اشتباهات دیگران را به آنها ثابت کنید. فراموش نکنید که تصمیم گیرنده نهایی شما هستید و حرف های دیگران هر قدر هم که غلط باشد؛ تاثیری در روند زندگی شما نخواهد داشت. با بحث کردن با افراد در مورد اشتباهتشان، اوضاع را پیچیده تر خواهید کرد. بحث کردن با دیگران در این مورد، کاری بی فایده بوده و باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود.

???? اهمیت ندادن به حرف دیگران | مرزبندی روابط

وقتی برای خود و روابط تان مرزهای مشخصی تعیین کنید؛ دیگران به خود اجازه دخالت نمی‌دهند. معمولا افرادی که با آنها احساس صمیمیت و راحتی می‌کنیم؛ بیشتر در مورد زندگی ما صحبت می‌کنند. به همین دلیل بهتر است به اطرافیان خود بسته به نزدیکی آنها یا علاقه ای که به آنها دارید؛ بها دهید. برای مثال اگر شخصی شروع به نظر دادن در مورد زندگی شما کرد؛ محترمانه به او یادآوری کنید که حرف های او برای شما اهمیتی ندارد و یا علاقه ای به صحبت کردن در این مورد ندارید. اهمیت ندادن به حرف دیگران می‌تواند با ایجاد مرزهایی مشخص بین اطرافیان آغاز گردد.

????عدم نیاز به تایید دیگران

افرادی که نیاز به تایید دیگران دارند؛ به صورت ناخودآگاه طبق حرف های دیگران عمل می‌کنند. برخی از افراد تمام زندگی خود را صرف تلاش برای جل توجه دیگران و یا تایید آنها می‌کنند. اما قطعا انتهای این مسیر منجر به پشیمانی خواهد شد؛ چرا که آنها خود هیچ لذتی از تجربیات و شرایط زندگی خود نمی‌برند. کمک گرفتن و یا مشورت کردن با دیگران برای تصمیم گیری خوب است؛ اما نباید در این مورد زیاده روی کرد. این موضوع از وابستگی به دیگران نشات گرفته که افراد باید اقداماتی در این زمینه انجام دهند. 

???? اهمیت ندادن به حرف دیگران | از نظرات دیگران استقبال کنید

اگر فردی نظر و یا انتقادی را با شما مطرح کرد؛ در این باره گارد نگیرید. حتی از حرف او استقبال کرده و به خوبی در این باره فکر کنید. اما گوش کردن به حرف های دیگران، لزوما به معنی عمل کردن به آنها نیست. اهمیت ندادن به حرف دیگران، به معنی بی احترامی کردن به آنان نیست. با اجتناب از بحث کردن با دیگران و صرفا شنیدن آنها به مرور زمان، آنها متوجه خواهند شد که حرف هایشان برای شما اهمیتی ندارد. به همین دلیل دیگر این رفتار را از خود نشان نمی‌دهند.

????نفر سومی را نیز در نظر داشته باشیم

گاهی یک نفر حرفی را به شما می‌زند که ذهن شما را درگیر کرده و به راحتی نمی‌توانید در این مورد تصمیم گیری کنید. در این شرایط می‌توانید موضوع را با فرد سومی مطرح کرده و نظر او را نیز جویا شوید. البته بهتر است نفر سوم یک فرد متخصص باشد. نفر سوم باید فردی عاقل و مطلع باشد که به درستی در این مورد داوری کرده و به ما کمک کند. اهمیت ندادن به حرف دیگران گاهی با کمک دیگران امکانپذیر است.

سخن پایانی

اهمیت ندادن به حرف دیگران با وجود ارتباطات گسترده امروزی بسیار مشکل است. در دنیای امروزی مورد قضاوت قرار گرفتن امری طبیعی است و به روش های مختلفی این کار انجام می‌شود. افراد باید بر رفتارها و احساسات خود کنترل داشته و بر اساس نظرات و حرف های دیگران تصمیم گیری نکنند. این رفتارها در طولانی مدت بر زندگی و سلامت روان تاثیر داشته و حتی بر روابط افراد با دیگران نیز تاثیر می‌گذارد. بهتر است افراد برای جلوگیری پیامد های دخالت های دیگران از یک روانشناس در این زمینه کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت ندادن به حرف های دیگران می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: اهمیت ندادن به حرف دیگران



:: برچسب‌ها: اهمیت ندادن به حرف دیگران ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

استرس بی دلیل یکی از شایع ترین اختلالات ذهنی در سرتاسر جهان است. و هر از گاهی تاثیرات بسیاری در زندگی ما می‌گذارد. گاهی استرس ها باعث تصمیم گیری های اشتباه می‌شود. اما تا زمانی که دلایل اضطراب های خود را متوجه نشویم، نمی‌توانید به خوبی تصمیمات خود را به جهات مثبت سوق دهید. استرس‌ها و اضطراب زمانی ناخوشایند می‌شود که دلیل آن را ندانیم. اما این استرس ها کم و بیش باعث بروز اختلالات اضطرابی یا پانیک می‌شود. و شیرینی و زیبایی زندگی از شما گرفته می‌شود. اگر دچار اختلالات اضطرابی هستید، نگران نباشید و بدانید که تنها نیستید. و افراد بسیاری روزانه استرس‌های بی دلیل را تجربه می‌کنند. برای رفع استرس‌های بی دلیل خود حتما باید از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

منبع: استرس بی دلیل | 2 نوع استرس بی دلیل

استرس بی دلیل چیست؟

تا به حال استرس بی دلیل را تجربه کرده اید؟ آیا تا به حال حملات استرسی خود را در طول روز شمارش کرده اید؟ یا اصلا متوجه اضطرابات خود می‌شوید. استرس‌های بی دلیل تاثیرات بسیار زیادی در زندگی افراد می‌گذارد. و شرایط کاری، تحصیلی، خانوادگی و … را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تمامی این شرایط باعث ایجاد استرس‌ها و تنش های بی دلیل می‌شود. شاید از نظر شما بی دلیل باشد؛ اما نشات گرفته از ناخودآگاه و نگرانی های داخل ذهن است. در این مقاله علت بروز استرس‌های بی دلیل و نحوه کنترل آن را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا ادامه همراه ما باشید.

انواع استرس بی دلیل

استرس بی‌دلیل به دو دسته تقسیم می‌شود. که در این بخش مقاله راجع به آن توضیح داده ایم.

???? استرس بی دلیل مزمن

استرس بی دلیل مزمن بلند مدت بوده و همراه با عوارض ذهنی و جسمانی می‌باشد. مشکلات مالی، اختلافات خانوادگی، محیط های کاری پر تنش و … استرس مزمن است. در این شرایط فرد راه حل مشخصی برای رفع استرس خود نمی‌داند. و این روند به مرورو زمان پیامدهایی به دنبال دارد که شامل موارد زیر است.

???? افزایش فشار خون

???? دیابت نوع 2

????تاثیر منفی بر قدرت باروری

???? کاهش توان سیستم ایمنی

???? اختلالات تنفسی

????اختلالات خواب

???? بیماری های قلبی و عروقی

???? استرس بی دلیل حاد

یکی از انواع استرس بی دلیل، استرس حاد است. این نوع استرس بسیار شایع بوده و در رابطه با مسائل فعلی و آینده افراد بروز می‎‌کند. مثلا با نزدیک شدن به موعد امتحانات، دانشجویان به استرس مبتلا می‌شوند. این نوع استرس معمولا در مسائل جدید بروز می‌کند و راه حل آشکاری برای پایان آنها وجود دارد. اما این استرس عوارض جسمانی و ذهنی به دنبال ندارد. اما بستگی به شرایط دارد، گاه فرد را به عوارض کوتاه مدت مانند معده درد، بهم ریختگی روده و سر درد مبتلا می‌کند.

علت بروز استرس بی دلیل چیست؟

در بروز استرس بی دلیل عوامل متعددی دخیل هستتد که در این بخش مقاله راجع به آن توضیح داده ایم.

???? ژنتیک

یکی از اصلی ترین دلایل بروز استرس بی‌دلیل، ژنتیک می‌باشد. افرادی که در ارث خود خانواده پر استرسی داشته باشند، استرس‌های بی دلیل برا تجربه خواهند کرد. و به نسل های مختلف خود منتقل خواهند کرد.

???? محیط پر استرس

محیط پر استرس از دیگر دلایل استرس بی دلیل می‌باشد. شاید شما تصور کنید که در چنین محیط هایی با مشکل روبرو نیستید. اما به طور ناخودآگاهی بر روان شما تاثیر خواهد گذاشت. و بدون اینکه دلیل آن را بدانید به استرس مبتلا خواهید شد.

???? ترس های گذشته

یکی از عوامل بروز استرس بی دلیل، ترس های گذشته است. زمانی که فرد در گذشته ترس های گوناگونی مانند تصادف و … را گذرانده باشد، به استرس بی‌دلیل مبتلا خواهد شد. و هجوم بسیاری از اضطراب ها را تحمل خواهند کرد.

???? شیمی مغزی

تغییرات شیمی مغری علل بروز استرس بی دلیل نیز می‌تواند باشد. گاه مغز انسان به تغییراتی دچار می‌شود که باعث بروز استرس و اضطراب بی دلیل به صورت ناخودآگاه می‌شود.

به طور کلی بسیاری از افراد از محرک های خود با خبر نیستند و تصور می‌کنند که استرس بی دلیل امان آنها را بریده است. بدن انسان ها دارای جنگ و گریز است. زمانی که عوامل تهدید کننده ای به سراغ شما بیاید؛ با بروز استرس در امان تهدید ها خواهید ماند. به همین دلیل زمانی که از عوامل بیرونی و محرک ها اطلاعی نداشته باشید، استرس خود را بی دلیل تلقی می‌کنید.

در چه شرایطی استرس بی دلیل به عنوان اختلال به شمار می‌رود؟

در پاسخ به این سوال باید از روانشناس و متخصص راهنمایی گرفت. اما نشانه هایی وجود دارد که باعث تشخیص استرس بی دلیل به عنوان اختلال است. در این بخش مقاله به این نشانه ها اشاره کرده ایم.

???? اختلال در خواب و کیفیت خواب نامناسب

???? گرفتگی عضلانی و دردهای عمومی بدن

????دشوار شدن تمرکز و پاکسازی ذهن از مشغله های فکری

???? خستگی و بی رمقی مفرط

???? بی قراری و زودرنجی زیاد

????احساس ناتوانی در کنترل ترس به شیوه ای که کاملا تسلیم ترس هستیم.

???? تشویش و اضطراب بیش از 6 ماه به طول کشیده باشد.

???? در آن واحد در رابطه با بسیاری از مسائل نگران هستید و هر از گاهی از یک مشکل به مشکل دیگر می‌پردازید.

اگر با چنین علائمی روبرو هستید، هرگز برای درمان تردید نداشته باشید. حس خجالت و ترس به خود راه ندهید. در جامعه امروزی اغلب افراد به استرس بی دلیل دچار هستند. و برای درمان آن تلاش خود را می‌کنند. جهت درمان حتما از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید.

درمان استرس بی دلیل چیست؟

برای درمان استرس‌های بی دلیل، بهترین روش روان درمانی است. در این بخش مقاله راجع به روش های درمان استرس بی دلیل توضیح داده ایم.

???? مواجهه درمانی

مواجهه درمانی یکی از روش های درمانی برای استرس بی دلیل است. در این روش مراجعه کننده با ترس های خود روبرو می‌شود و با اجرای سناریوی واقعی، بیمار آموزش غلبه بر ترس را می‌بیند.

???? روانکاوی

برای درمان استرس بی دلیل از روش روانکاوی نیز استفاده می‌کنند. این روش درمانی یکی از تکنیک های مهم علم روانشناسی است. درمانگر به ریشه یابی مسئله اضطراب و استرس‌های بی دلیل می‌پردازد. با بررسی حوادث و اتفاقات گذشته به دنبال ناهنجاری و تعارض در ضمیر ناخودآگاه است. تا سطح استرس فرد را بتواند پایین بیاورد.

???? درمان شناختی رفتاری

یکی از روش های درمانی بسیار کارآمد در استرس بی دلیل، درمان شناختی رفتاری است. این نوع روش درمان شایع ترین نوع برای درمان استرس و اضطراب می‌باشد. این درمان به شناسایی افکار و رفتارهای دردسر ساز رسیدگی می‌کند و روش مناسبی را برای آن جایگزین می‌کند.

کلام آخر

استرس‌های بی دلیل یکی از شایع ترین پاسخ های روحی و ذهنی است. عده زیادی از افراد به این استرس دچار هستند. نوع مزمن استرس بی دلیل به مرور با مشکلات جسمانی و روانی روبرو می‌شود که به مراتب عواقب بسیار زیادی را به دنبال دارد. حتما به دنبال راه های درمانی باشید تا کنترل استرس را آموزش ببینید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: استرس بی دلیل | 2 نوع استرس بی دلیل ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

برخورد با بچه های طلاق، بچه هایی که ویژگی های حساسی دارند باید مناسب و در شان آن ها باشد. سالانه هزاران کودک به دلیل جدایی والدین آسیب های روانی را تجربه می‌کنند. این افراد زندگی پر فراز و نشیبی را تجربه کردند. حال اگر دیگران با آنها رفتارهای مناسب نداشته باشند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ صدماتی که والدین بر فرزندان خود وارد می‌کنند به اندازه کافی در کاهش کیفیت زندگی آنها اثر دارد. شما به عنوان اطرافیان باید برخورد‌با بچه های طلاق را آموزش ببینید. فرزندانی که والدین جدا دارند معمولا از طرف جامعه طرد می‌شن و دوستان زیادی ندارند. جهت جلوگیری از چنین رفتارهایی توصیه می‌کنیم از روانشناس راهنمایی بگیرید.
منبع: برخورد با بچه های طلاق | 13 راهکار مناسب برای برخورد با بچه های طلاق

برخورد با بچه های طلاق

طلاق گاهی تنها راه چاره است. و حتی موهبت شناخته می‌شود. اما بچه های طلاق به دلیل اینکه والدین را جدا از هم ملاقات می‌کنند؛ طلاق و جدایی را خیلی سخت و دشوار تلقی می‌کنند. فرزندان طلاق باید این موضوع را بدانند که آسیب های روانی که والدین به آنها وارد می‌کنند خیلی سنگین تر از جدایی است. اما به دلیل اینکه بچه های طلاق از طرف جامعه و همسالان طرد می‌شوند؛ دوستان زیادی ندارند و همیشه با حساسیت عاطفی بودند، منزوی و افسرده می‌شوند. در این مقاله برخورد با بچه های طلاق را توضیح داده ایم؛ تا به خوبی با آنها برخورد کنید. 

پیامدهای عدم برخورد مناسب با بچه طلاق

برخورد با بچه های طلاق اگر به شیوه مناسب و خوبی نباشد؛ همراه با آسیب های روحی و روانی است. در این بخش مقاله راجع به پیامدهای برخورد نامناسب با بچه طلاق صحبت کرده ایم.

???? شب ادراری در کودکان

???? احساس طرد شدگی از سوی جامعه

????عدم توانایی در برقراری رابطه عاشقانه

???? عدم تشکیل زندگی مشترک

???? انزوا و گوشه نشینی

????درگیری به اعتیاد در نوجوانی و بزرگسالی

???? کمبود اعتماد به نفس

???? نداشتن حس ارزشمندی

????نداشتن حس رضایت از زندگی در بزرگسالی

راهکارهای مناسب برای برخورد با بچه طلاق

برای برخورد با بچه های طلاق راهکارهایی وجود دارد که هم آسیب به کودکان وارد نمی‌کنید، هم آنها احساس بهتری از شما دریافت خواهند کرد. در این بخش مقاله راجع به راهکارهای مناسب جهت برخورد‌با بچه های طلاق توضیح داده ایم.

???? دوری از تنش و دعوا

یکی از راه های برخورد با بچه های طلاق، دور کردن آنها از دعوا و تنش است. رفتارهای تنش زای شما بر روحیه فرزندان تاثیرات خوبی نخواهد گذاشت. کودک را از دعواهای خود به دور کنید و تا حد ممکن او را از دعوا و مشاجره دور کنید.

???? باج ندهید | برخورد با بچه های طلاق

یکی از رایج ترین اشتباهات والدین و اطرافیان این است که تصور می‌کنند با خرید های افراطی و امکانات بیش از اندازه می‌توانند اشتباهات خود را جبران کنند. هرگز این چنین فکر نکنید. با چنین رفتارهایی کودک شما پر توقع می‌شود؛ اما هیچ خلا عاطفی تامین نمی‌شود. بنابراین در برخورد با بچه های طلاق از باج دهی پرهیز کنید.

???? از همسر خود بدگویی نکنید

شما با همسرتان به مشکل خورده اید؛ چرا باید راجع به او بدگویی کنید؟ همسر شما، والد فرزندتان است. در برخورد با بچه های طلاق اطرافیان نیز باید آموزش ببینند که از والد او بدگویی نکنند.

???? به آنها محبت کنید | برخورد با بچه طلاق

در برخورد با بچه های طلاق باید عشق و محبت خود را به آنها نشان دهید. به دلیل اینکه این کودکان والدین بی توجه و درگیری داشته اند؛ در دوران مشاجره هیچ محبتی از آنها دریافت نکرده اند. بنابراین باید به این بچه ها عشق بورزید و او را حمایت کنید. 

???? مانع ارتباط والد و فرزند نشوید

برخورد با بچه های طلاق با روش های مناسب یعنی تلاش برای حفظ سلامت روان او. در این زمینه حتما باید در نظر داشته باشید که مانع ملاقات و ارتباط همسر و فرزندتان نشوید. به او اجازه دهید که با والدین خود ارتباط مناسب داشته باشد.

???? فرزندان خود را جای قاضی نگذارید

والدین زمان مشاجره و دعوا برای تائید صحبت های خود کودک را توپ وسط می‌کنند و دائم از او تائید می‌خواهند. چنین رفتاری کودک را از والد دیگر دور خواهید کرد. چنین کاری انجام ندهید زیرا استرس، اضطراب و سردرگمی را در آنها ایجاد خواهید کرد. حتی اطرافیان در برخورد با بچه های طلاق نباید او را سوال پیچ کنند.

???? راجع به زندگی والدین او سوال نکنید

معمولا پس از جدایی، اطرافیان از زندگی والد مقابل فرزند طلاق سوال می‌پرسند. این رفتار بسیار زشت است. کنجکاوی شما نابجا است و حس فضولی را در چنین بچه هایی ایجاد می‌کند. بنابراین در برخورد با بچه های طلاق به خود اجازه فضولی ندهید. 

???? اگر قصد ازدواج مجدد دارید؛ فرزندان را با همسر جدید آشنا کنید

همانطور که گفته شد؛ برخورد با بچه های طلاق یعنی کمک به رشد و حفظ سلامت روانی. بنابراین اگر قصد ازدواج دارید؛ باید او را با همسر آینده خود آشنا کنید. به نظر فرزندتان نیز احترام بگذارید؛ زیرا او نیز به عنوان یک شخص قرار است با همسر آینده شما در ارتباط باشد.

???? فرزندتان را مجبور به دروغ نکنید

در برخورد با بچه های طلاق نباید آنها را به دروغگویی مجبور کنید. از فرزند خود نخواهید که حرفی را به دروغ به همسر سابق بزند تا اتفاق باب میل شما رخ دهد. بنابراین حواستان به تربیت فرزند باشد.

???? حس گناه به آنها ندهید | برخورد با بچه های طلاق

یکی از رفتارهای زشت والدین است که دائم به فرزندان خود می‌گویند به خاطر تو فلان کارو نکردیم؛ به خاطر تو تا الان زنده موندم و… . زمانی که احساس گناه را در کودک زنده می‌کنید؛ حس ناکافی بودن و مقصر بودن به آنها می‌دهید. بنابراین در برخورد با بچه های طلاق حواستان به ابراز حس گناه باشد.

???? او را راهنمایی کنید تا راجع به احساسات خود صحبت کند

در برخورد با بچه های طلاق از آنها بخواهید که احساسات خود را بیان کنند. بگویید که او را درک می‌کنید و از حال و آسیب های او آگاه هستید. در این شرایط احساس خوب و مثبتی به او منتقل می‌کنید. بچه های طلاق نیز به عنوان یک انسان نیازمند دریافت حمایت هستند.

???? فرزندتان را نامه رسان نکنید

برای برخورد با بچه های طلاق نباید آنها را به عنوان قاصد یا نامه رسان در نظر بگیرید. خبررسانی ها یا صحبت های جدی را خودتان انجام دهید و با همسرتان مطرح کنید. در غیر این صورت او را با تنش های فراوان روبرو خواهید کرد.

???? کمک از روانشناس | برخورد‌با بچه های طلاق

از مهم ترین کارهایی که والدین باید هنگام جدایی انجام دهند، کمک از روانشناس است. زمانی که فرزند خود را به روانشناس می‌برید؛ سلامت روحیه او را تضمین خواهید کرد. کودکان بیش از دیگران باید به دور از استرس و تنش باشند. در برخورد با بچه های طلاق نیز از روانشناس کمک بگیرید. تا در نهایت با مشکلات زیاد روبرو نشوید.

کلام آخر

تمامی افرادی که در کنار کودمان طلاق قرار دارند باید حواسشان به سلامت روان آنها باشد. بنابراین در برخورد با بچه های طلاق روش هایی که در این مقاله ذکر شد را در نظر بگیرید. و در صورتی که راهکار مناسبی برای حل مشکلات پیدا نکردید، حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با بچه های طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: برخورد با بچه های طلاق | 13 راهکار مناسب برای برخورد با بچه های طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بایسکشوال یکی از انواع گرایشات جنسی است. این افراد جزو جامعه LGBTQ  هستند و با هر جنسیتی، هم به هم جنس خود و هم به فرد غیرهمجنس خود، تمایل جنسی دارند. به طور کلی تمایلات جنسی، طیف وسیعی از گرایش ها و تمایلات را در برمی‌گیرد. برخی از افراد به راحتی آنها را بروز داده و در مورد آنها صحبت می‌کنند. اما برخی دیگر به دلایل مختلف، آن را پنهان کرده و یا اصلا در این مورد اطلاعات کافی را ندارند. نکته مهم اینجاست که این افراد، هیچ گونه اختلال روانی نداشته و از نظر جسمی نیز کاملا سالم هستند. این گرایش، انواع مختلفی داشته و به روش های متفاوتی می‌توان آن را تشخیص داد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه بایسکشوال می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.
منبع: بایسکشوال

بایسکشوال

کلمه بایسکشوال، اولین بار در سال 1824 وارد فرهنگ لغت شد و به فردی اطلاق می‌شد که دارای اندام تناسلی مردانه و زنانه، به صورت همزمان است. به این معنا که چنین فردی دارای ظاهری کاملا زنانه است؛ اما آلت تناسلی مردانه دارد. اما در گذر زمان و شناخت بیشتر افراد از گرایشات جنسی، معنای این کلمه نیز دچار تغییراتی شده است. در سال 1950 معنی این کلمه به معنای امروزی آن تغییر کرد. مردان و زنان، هر دو می‌توانند بایسکشوال یا دوجنس گرا باشند. حرف B  در کلمه  LGBTQ مختص افراد بایسکشوال است. 

انواع گرایشات افراد بایسکشوال

در زبان فارسی، برای کلمه بایسکشوال، مترادف های مختلفی در نظر گرفته می‌شود. برای مثال چندجنس گرا، همه جنس گرا و دوجنس گرا و… از این قبیل هستند. اما این افراد نیز خود در گروه های مختلفی جای می‌گیرند. برخی از این دسته بندی ها، شامل موارد زیر می‌شوند. ب

????دورانی

بایسکشوال دورانی، به فردی گفته می‌شود که به طور کلی علاقه به برقراری رابطه با غیرهمجنس خود را دارد. اما اگر فرد مناسبی را پیدا نکند؛ به سراغ همجنس خود خواهد رفت. برای این افراد برقراری رابطه عاطفی یا جنسی یا فرد همجنس، کار سختی نیست و مانند فرد غیر همجنس عمل می‌کنند. البته فراموش نکنید که این روابط نیز دارای قوانینی هستند و نمی‌توان هر رفتاری را از خود نشان داد.

????عاطفی

افرادی که بسیار به شریک همجنس و یا غیرهمجنس خود وابسته هستند و به او علاقه دارند؛ بایسکشوال عاطفی محسوب می‌شوند. اما به دلیل گرایش انعطاف پذیرخود، می‌توانند با یک فرد دیگر نیز وارد رابطه شوند. این کاملا بستگی به توافق و رضایت طرفین دارد.

????متناوب

گرایش بایسکشوال، به این معنا نیست که فرد باید تا پایان عمر با فرد همجنس و یا غیر همجنس خود ارتباط برقرار کند. در واقع آنان مجبور نیستند که یکی از دو گزینه را انتخاب کنند. آنها بعد از اتمام رابطه با یک فرد همجنس یا غیر هم جنس، می‌توانند با فرد دیگری فارغ از جنسیتش، وارد رابطه شوند.

????یکپارچه

بایسکشوال یکپارچه، فردی است که به صورت همزمان با فرد همجنس خود و فرد غیر همجنس خود، رابطه دارد. البته حتما باید در این مورد با افراد صحبت کرده و آنها را در جریان قرار دهد. چراکه اینکار نوعی خیانت محسوب می‌شود و باعث بروز آسیب به دیگران خواهد شد.

????نهفته

همانطور که از اسم این دسته بندی مشخص است؛ به معنای تمایل و گرایش پنهانی افراد به همجنس خود است. عمده افراد به غیرهمجنس خود علاقه دارند. جامعه نیز چنین انتظاری از اعضای خود دارد. به همین دلیل اینگونه افراد به دلیل فشارهای جامعه و خانواده، مجبور به پنهان کردن گرایش جنسی خود دارند.

علت بروز گرایش بایسکشوال چیست؟

از زمان تشکیل جامعه ال جب بی تی کیو و همچنین بروز گرایشات جنسی مختلف، همواره برخی از متخصص، در حال تلاش برای یافتن پاسخی به این سوال هستند. بایسکشوال بوده و یا داشتن هر گرایش جنسی دیگری، تحت تاثیر بسیاری از عوامل است و نمی‌توان علت مشخص و دقیقی برای آن در نظر گرفت. به طورکلی، دو عامل مهم در این زمینه، محیط و ژنتیک است. تغییرات هورمونی و همچنین وجود یک فرد بایسکشوال در خانواده، احتمال بروز چنین گرایشی را بیشتر خواهد کرد.

برخی از محققین جامعه شناس بر این باورند؛ که افراد در مقابل فشار های فرهنگی و همچنین نابرابری های فاحش میان زنان و مردان، چنین واکنشی از خود نشان می‌دهند. برای مثال برخی زنان برای نشان دادن قدرت و میل جنسی خود به جامعه، تصمیم می‌گیرند تا هم با مردان و هم زنان، رابطه جنسی و عاطفی داشته باشند. البته این یک باور قدیمی است. چرا که قطعا افراد بدون داشتن میل درونی و به صورت انتخابی، نمی‌توانند با همجنس خود وارد رابطه شوند.

تشخیص بایسکشوال بودن

برخی افراد برای تشخیص گرایش جنسی خود، سردرگم می‌شوند. در این زمینه تست های روانشناسی مختلفی وجود دارد که می‌توانند توسط خود شخص و یا روانشناس انجام شوند. همچنین علاوه بر انجام این تست ها داشتن جلسات مشاوره نیز بسیار موثر است. افراد باید به احساسات و رفتارهای خود در طول زمان توجه کرده و دلایل این هیجانات را نیز در نظر داشته باشند.

برای مثال ممکن است تمایل به همجنس خود فقط برای مدت زمانی کوتاه باشد. که در این صورت نمی‌توان فرد را در دسته بندی مشخصی قرار داد. و یا تحت تاثیر اطرافیان و یا رسانه ها به بایسکشوال بودن، علاقه پیدا می‌کند. در این شرایط خانواده و روانشناس می‌توانند کمک زیادی به فرد در زمینه شناسایی گرایش جنسی اش بکنند.

تفاوت بایسکشوال با هموسکشوال

بسیاری از افراد گرایش بایسکشوال و هموسکشوال را یکسان در نظر می‌گیرند. اما افراد هموسکشوال تنها به افراد همجنس خود علاقه داشته و قادر به برقراری رابطه جنسی با افراد غیرهمجنس خود نیستند. اما بایسکشوال ها می‌توانند هم با افراد همجنس و هم افراد غیر همجنس رابطه برقرار کنند. حتی پرچمی که نشان دهنده این گروه ها هست نیز متفاوت است. پرچم بایسکشوال ها متشکل از سه قسمت و سه رنگ مختلف است.

جایگاه بایسکشوال ها در اسلام

تاکنون اسلام برای افراد بایسکشوال تصمیم خاصی اتخاذ نکرده است. اما از آنجایی که دین اسلام هم جنس گرایی را نمی‌پذیرد؛ احتمالا در مورد این گرایش نیز نظر مثبتی نخواهد داشت. اما به طورکلی ادیان مختلف موضع گیری های متفاوتی در این زمینه دارند که عوامل مختلفی در آن دخیل هستند. افراد زیادی در طول تاریخ، بایسکشوال بوده اند؛ که تاثیر زیادی در جوامع مختلف فرهنگی و هنری داشته اند.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد؛ بایسکشوال یکی از گرایشات جنسی محسوب می‌شود که در آن افراد هم به همجنس خود و غیر همجنس خود میل جنسی دارند. این گرایش به دلایل مختلفی در افراد شکل می‌گیرد که برای تشخیص دقیق آن باید تست های مختلفی را انجام داده و از روانشناس کمک بگیرند. فراموش نکنید که این افراد هیچ گونه اختلال روانی یا جسمانی ندارند. اما احتمالا به دلیل تفاوتی که با دیگران دارند؛ فشارهای زیادی را تجربه خواهند کرد. توصیه می‌شود افراد برای جلوگیری از بروز پیامدهای ناشی از این موضوع از یک روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بایسکشوال می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.
منبع: بایسکشوال



:: برچسب‌ها: بایسکشوال ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اختلال کندن پوست عبارت است از میل شدید و مکرر برای کندن پوست تا جایی که باعث بروز ایجاد زخم و جراحت بر بدن می‌شود. این اختلال طبق آخرین طبقه بندی کتابچه تشخیصی آماری اختلالات روان، به عنوان اختلالی مجزا تعریف می‌شود. اما با بیماری های دیگر حوزه روان همایندی زیادی دارد. این رفتار بعد از مدتی برای افراد، حالت وسواس گونه پیدا می‌کند و حتی نمی‌توانند میل خود را برای این کار کنترل کنند. عوامل زیادی در شکل گیری این رفتار دخیل هستند. معمولا افرادی که مهارت کافی برای کنترل اضطراب و یا افکار خود را ندارند؛ دست به این کار می‌زنند. در این مقاله به بررسی این رفتار و راه های کنترل آن، می‌پردازیم. 

منبع: اختلال کندن پوست

اختلال کندن پوست

در اختلال کندن پوست، افراد مدام در بدن خود به دنبال پیدا کردن زخم و یا پوسته ای هستند که آن را از بدن جدا کنند. توجه داشته باشید که هر گونه جداکردن پوسته های بدن، اختلال محسوب نمی‌شود و رفتاری طبیعی است. اما اگر این رفتار برای مدت زمان طولانی ادامه پیدا کرده و یا فرد همواره و در هر شرایطی خود را ملزم به انجام این رفتار می‌داند؛ بیماری محسوب می‌شود. آنها گاهی اینکار را به صورت ناخودآگاه انجام داده و نمی‌توانند در مقابل میل شدید برای انجام آن مقاومت کنند. انگیزه این افراد برای انجام اینکار به قدری زیاد است که در طول روز مدت زمانی را به آن اختصاص می‌دهند.

دلایل اختلال کندن پوست

اینکه چرا اختلال کندن پوست در افراد بروز می‌کند؛ هنوز به دقیق مشخص نیست. اما به طورکلی این کار برای آنها تبدیل به عادت شده و از انجام آن هیچ لذتی نمی‌برند. این رفتار یک تکانه است که بر بدن خود فرد متمرکز می‌شود. به همین دلیل شناسایی علت دقیق و جلوگیری از آن بسیار اهمیت خواهد داشت.

ابتلا به اختلالات روان

معمولا بروز اختلال کندن پوست، در افرادی که به بیماری های روان مبتلا هستند؛ بیشتر دیده می‌شود. افرادی که اضطراب کنترل نشده دارند و یا مبتلا به افسردگی هستند؛ بیشتر احتمال دارد که برای کنترل احساسات  رفتار خود، دست به کندن پوست نقاط مختلف بدن خود بزنند. همچنین اختلال وسواس فکری عملی نیز یکی دیگر از عوامل زمینه ساز این اختلال است. این موضوع، لزوم درمان کامل بیماری های مختلف روان را به خوبی نشان می‌دهد. اختلالات روان در صورت درمان نشدن، پیامدهای منفی زیادی مثل کندن پوست را نیز برای افراد ایجاد می‌کنند. 

برخی از بیماری های جسمانی

ابتلا به بیماری های جسمانی مختلفی که باعث بروز زخم و یا جوش های پوستی می‌شود؛ سبب بروز اختلا کندن پوست نیز خواهد شد. برای همه ما پیش آمده که بدون هیچ دلیل خاصی زخم خود را دست کاری کرده و یا دانه های روی بدن مان را فشار داده ایم. اینکار بعد از مدتی، تبدیل به عادت شده و در صورت ادامه یافتن نشانه های جسمانی، این اختلال نیز شکل می‌گیرد. در این شرایط فرد باید در ابتدا بیماری جسمانی خود را درمان کرده تا علائم این اختلال نیز از بین بروند.

اختلالات همزمان با اختلال کندن پوست

یکی از اختلالاتی که به صورت همزمان با اختلال کندن پوست ظاهر می‌شود و بر ان تاثیر دارد؛ اختلال بدریخت انگاری بدن است. طبیعی است که با تکرار مداوم رفتارهای کندن پوست، آثار زخم ها بر بدن ماندگار خواهند شد و فرد دیگر علاقه ای به بدن خود نخواهد داشت. همچنین یکی دیگر از نشانه های اختلال بدریخت انگاری بدن، ایراد گرفتن دائمی از بدن خود است. آنها با اینکار اعتماد به نفس خود را از بین برده و روابط خود را محدود می‌کنند. همچنین با اینکار، بعد از گذشت مدتی اختلالات دیگری نیز پدید خواهند آمد. رابطه میان این دو اختلال کاملا دو طرفه است و هر یک دیگری را سبب می‌شود.

نشانه های اختلال کندن پوست

برای تشخیص دقیق اختلال کندن پوست، در ابتدا باید علائم آن را در نظر گرفت. در واقع با انجام اینکار به صورت مکرر، آثار زخم در نواحی مختلف بدن مثل بازوها، پاها و حتی صورت، مشهود است. اما نشانه های این بیماری، فقط به آثار زخم بر بدن، محدود نمی‌شود. حتی در ظاهر و برخی از رفتارهای آنان نیز می‌توان به ابتلا به این بیماری پی برد. برخی از نشانه های این بیماری، شامل موارد زیر می‌شوند.

فرد تا ایجاد زخم بر روی پوست، پیش می‌رود.

همیشه به دنبال راهی برای درمان است.

پوست کندن به دلیل اعتیاد و یا مشکلات روانی دیگر نیست.

بیماری های جسمانی در مورد بروز این رفتار، دخیل نیستند.

آنها همیشه لباس های پوشیده می‌پوشند و در مورد بدن خود اعتماد به نفس ندارند.

معمولا گوشه گیر و منزوی هستند.

شیوع اختلال کندن پوست

شیوع اختلال کندن پوست تقریبا یک درصد میان بزرگسالان است. و بخش اعظم این یک درصد را زنان تشکیل می‌دهند. در این میان آمار بروز این اختللا در میان معتادین به کوکائین و شیشه بیشتر است. چرا که با بالا رفتن دوپامین، آنها برای کنترل هیجانات خود دست به رفتارهای مخربی مثل کندن پوست می‌کنند. همچنین توهماتی که افراد معتاد در حین مصرف تجربه می‌کنند نیز در بروز این رفتار نقش دارد. برای مثال آنها برای خارج کردن حشره ای که فکر تصور می‌کنند زیر پوست شان قرار دارد؛ شروع به ایجاد زخم بر روی بدن می‌کنند. 

درمان اختلال کندن پوست

اختلال پوست کندن، یک اختلال مزمن است که افراد باید برای درمان از متخصص کمک بگیرند. ترک این عادت رفتاری مثل اعتیاد است و نیاز به انگیزه و اراده زیادی دارد. همانطور که قبلا هم گفته شد؛ اکثر آنان بارها برای درمان تلاش کرده اند. کمک گرفتن از روانشناس و روانپزشک و همچنین حمایت خانواده از فرد در این شرایط بسیار اثربخش هستند.

روان درمانی

از آنجایی که اختلال پوست کندن، دو نوع مختلف غیرارادی و متمرکز دارد؛ روانشناسان باید در ابتلا نوع دقیق آن را شناسایی کرده و در قدم بعدی با انجام برخی از تکنیک های رفتاردرمانی، این عادت را از بین ببرد. از بین بردن علت روانی این موضوع نیز، بر عهده روانشناس است. همچنین در فرایند درمان، درمانگر استرس و اضطراب، بیمار را کنترل کرده و به او برای کاهش تکانه کمک می‌کند. پوشیدن دستکش در خانه، مشغول کردن دست ها با کارهای مختلف و همچنین استفاده از روش کش مایکل بام، همگی از روش های روانشناختی برای درمان این بیماری هستند.

دارودرمانی

معمولا داروهایی که برای درمان اختلال کندن پوست، مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ شامل دوکسپین، کلومپرامین، نالتروکسون، پیموزید و اولانزاپین، می‌شوند. به طور کلی داروهای ضدافسردگی و آرامبخش اثربخشی خوبی بر این بیماری دارند. افراد برای مصرف دارو، باید به روانپزشک مراجعه کنند و از مصرف خودسرانه داروهای روان بپرهیزند.

سخن پایانی

اختلال کندن پوست، در مواردی زندگی فرد را تحت تاثیر قرار داده و او را انجام برخی از فعالیت ها باز می‌دارد. برای او اینکار حالت اجبارگونه داشته و از این موضوع احساس لذت نمی‌کند. خانواده در طول دوره درمان باید از فرد حمایت کرده و از بروز تنش در خانه جلوگیری کنند. وجود هر گونه استرسی می‌تواند آنها را به انجام این رفتار سوق دهد. افراد برای جلوگیری از بروز آسیب بیشتر به بدن و همچنین سلامت روان، باید این مشکل را برطرف کرده و برای درمان از یک روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال کندن پوست می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

برای درمان اختلال کندن جوش، چه باید کرد؟

افراد باید در ابتدا علت این رفتار را شناسایی کرده و عامل ایجاد جوش را از بین ببرند و در قدم بعدی از یک روانشناس برای درمان این اختلال کمک بگیرند.



:: برچسب‌ها: اختلال کندن پوست ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

پشیمانی از طلاق به منظور این است که زوجین به این فکر می‌کنند که کاش در ازدواج به طور متفاوتی عمل می‌کردند. برخی اشتباهات بعد از طلاق و جدایی وجود دارد که زنان و مردان نسبت به آن احساس پشیمانی می‌کنند. تشخیص مشکلات و یافتن راه حل زمانی که در یک رابطه شکست خورده‌ اید؛ کار دشواری است. اما به مرور زمان پس از جدایی این حقایق آشکار می‌شود و بیشتر زوجین به این فکر می‌کنند که پشیمانی از جدایی رخ داده است. و دائم به این فکر می‌کنند که کاش زن و شوهر باقی می‌ماندند.

اما طلاق لزوما یک اشتباه نیست و گاهی یک موهبت است. بهتر است که قبل از جدایی و روبرو شدن با پشیمانی از جدایی حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید؛ تا با چنین شرایطی روبرو نشوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: پشیمانی از طلاق | 5 علت پشیمانی بعد از طلاق

پشیمانی از طلاق چیست؟

به طور کل یکی از سخت ترین تصمیمات زندگی هر فردی طلاق است. زمانی که دو نفر تصمیم به ازدواج می‌گیرند؛ هرگز به جدایی و طلاق فکر نمی‌کنند. اما گاه شرایط به شیوه ای پیش می‌رود که جدایی و طلاق بهترین تصمیم می‌شود. همه افراد بعد از طلاق احساس خوبی ندارند و گاه پشیمانی از طلاق رخ می‌دهد. احساس نا امیدی، افسردگی، شکست و دلتنگی در این افراد رخ می‌دهد.

دائم به این فکر می‌کنند که کاش زندگی زناشویی خود را به شیوه بهتری مدیریت می‌کردند که این جدایی اتفاق نمی‌افتاد. پشیمانی از طلاق یکی از اتفاقات بسیار رایج است که برای برخی از افراد رخ می‌دهد. در این مقاله راجع به پشیمانی از جدایی صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پشیمانی از ازدواج کلیک کنید.

دلیل پشیمانی از طلاق چیست؟

پشیمانی از طلاق به دلایل گوناکونی بستگی دارد. در این بخش مقاله راجع به دلایل پشیمانی از جدایی توضیح داده ایم.

???? دید منفی جامعه | پشیمانی از طلاق

یکی از دلایل پشیمانی از طلاق، دید منفی جامعه است. در برخی از موارد افراد تصور می‌کنند که اگر طلاق بگیرند؛ جامعه دید منفی به آنها دارد. دیگر نمی‌توانند در زندگی به موفقیت برسند و پیشرفت کنند. به دلیل اینکه دید جامعه به افرادی که طلاق گرفته اند نامناسب است؛ باعث می‌شود که افراد مطلقه و جدا شده، تنش و فشار های روانی زیادی را تجربه می‌کنند.

???? فکر به شرایط فرزندان بعد از طلاق

یکی از مهم ترین دلایل پشیمانی از طلاق، فکر به شرایط فرزندان است. فرق بین رشد و تربیت فرزندانی که با پدر و مادر بزرگ شده اند، و کسانی که با والدین جدا زندگی کرده اند، بسیار زیاد است. به همین دلیل فکر به اینکه فرزندان بدون حضور هر دو والد رشد کنند، پشیمانی از طلاق را پدید می‌آورد.

حتی عده زیادی از افراد که زندگی سختی دارند؛ به دلیل حضور فرزند تن به ادامه زندگی می‌دهند. اما بعد از طلاق آسیب های زیادی به فرزندان وارد می‌شود. و دید جامعه نیز به چنین فرزندانی خوب نیست. و کودک طلاق محبت کافی و مناسبی را از والدین دریافت نمی‌کند.

???? شرایط نامناسب اقتصادی

محدودیت های مالی و فشار اقتصادی از دیگر دلایل پشیمانی از طلاق است. که این مشکل بیشتر برای خانم ها اتفاق می‌افتد. بیشتر خانم ها بعد از طلاق با شرایط اقتصادی بسیار بدی دست و پنجه نرم می‌کنند. اما آقایانی نیز هستند که پس از طلاق به دلیل پرداخت هزینه های جانبی؛ با مشکلات مالی روبرو می‌شوند.

???? دلتنگی | پشیمانی از طلاق

پشیمانی از طلاق دلیل دیگری به نام دلتنگی دارد. عده زیادی از افراد به دلیل این دلتنگی های مداوم از طلاق و جدایی پشیمان می‌شوند. زوجین پس از طلاق احساس دلتنگی را تجربه می‌کنند. این مساله به خودی خود دلیل بزرگی برای پشیمانی از طلاق است. 

???? تاثیر طلاق بر ازدواج بعدی

یکی از دلایل بزرگ دیگر پشیمانی از طلاق، تاثیر طلاق بر ازدواج بعدی است. بسیاری از محدودیت ها وجود دارند که افراد از ازدواج دوباره پشیمان می‌شوند. و نمی‌توانند تصمیمات جدی برای زندگی خود بگیرند. در واقع طلاق مانعی برای پیشرفت آنها می‌شود.

راهکارهای مناسب برای کنار آمدن با پشیمانی از طلاق

پشیمانی از جدایی به طور کل روان و زندگی شما را با آسیب روبرو می‌کند. به همین دلیل باید به جای افسوس به دنبال راهکارهای مناسب باشید. در این بخش مقاله راجع به راهکارهای مناسب برای کنار آمدن با پشیمانی بعد از طلاق توضیح داده ایم.

???? برای آرامش فرزند خود تلاش کنید

برای جلوگیری از پشیمانی از طلاق، باید به فکر آرامش فرزندان خود باشید. شما مسئول تربیت و رشد فرزندان خود هستید. بنابراین باید برای رشد آنها تلاش کنید و قوی باشید. به عنوان والد برای فرزندان خود آرامش بیافرینید و تلاش کنید تا فرزندان در کمبود محبت و بی توجهی غرق نشوند.

???? خود را سرزنش نکنید | پشیمانی از طلاق

پشیمانی از طلاق به دلیل سرزنش های مداوم اتفاق می‌افتد. بهتر است که خود را سرزنش نکنید. گاهی طلاق موهبت است و لازمه زندگی است. شاید با این کار به زندگی خود آرامش هدیه داده اید. جنبه های مثبت زندگی را نگاه کنید و برای آرامش خود تلاش کنید.

???? شرایط مالی را بهبود بخشید

پشیمانی از طلاق گاه به دلیل شرایط بد اقتصادی است. در این شرایط بهتر است که به دنبال کار و بهبود شرایط مالی باشید. و اگر هم کاری دارید، برای افزایش پول و درآمد تلاش کنید.

???? از روانشناس کمک بگیرید

برای رهایی از پشیمانی از طلاق حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس با راهنمایی های مناسب و راهکارهای خوب به شما کمک می‌کند که این شرایط را بپذیرید و برای پیشرفت و آرامش خود تلاش کنید. گاهی شرایط به شیوه ای پیش می‌رود که پس از روان درمانی، بهترین تصمیم زندگی را طلاق می‌نامید. 

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ پشیمانی از طلاق به دلایل مختلفی بستگی دارد. افراد به شیوه های مختلفی از جدایی پشیمان می‌شوند. اما به جای پشیمانی بهتر است که به دنبال راهکارهایی برای پذیرش و کسب آرامش باشید. که روانشناس بهترین و مهم ترین راهکارها را برای شما ارائه می‌کند. بنابراین در این زمینه حتما از متخصصین راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: برچسب‌ها: پشیمانی از طلاق | 5 علت پشیمانی بعد از طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

زشت شدن نوجوان معمولا در دوران بلوغ افزایش می‌یابد. نوجوانان در سنین بلوغ به دلیل تغییرات ظاهری، جسمانی و روانی احساس زشت بودن دارند. این تغییرات و احساس زشت شدن نوجوان نیاز به درک والدین و اطرافیان دارد. نوجوانان را قبل از سن بلوغ باید آماده کنید تا با تغییرات ظاهری و دوران بلوغ شوک وارد نشود. با آماده کردن نوجوان برای دوران بلوغ می‌توانید برای افزایش اعتماد به نفس او تلاش کنید. زیرا زشت شدن نوجوان در دوران بلوغ او را با افت تحصیلی، دوری از اجتماع، تنهایی و … مواجهه می‌کند. بهترین راه این است که برای کمک به نوجوان خود از روانشناس نوجوان راهنمایی بگیرید تا در روند زندگی با مشکل روبرو نشود. و دوران بلوغ او را از زندگی واقعی دور نکند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه زشت شدن نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: زشت شدن نوجوان | 5 روش زیبا شدن در نوجوانی

زشت شدن نوجوان

نوجوانان در دوران بلوغ احساس می‌کنند که زشت شده اند و ظاهر طبیعی خود را از دست داده اند. زشت شدن نوجوان به این دلیل است که احساس می‌کند دماغ او بزرگ شده است؛ پوست صافی ندارد و دست و پاهای درازی دارد. در این دوران نوجوان از نظر بدنی و جسمی دچار تغییراتی می‌شود و هورمون هایی که در بدن او ترشح می‌شود احساس خوبی را به او القا نمی‌کند. نوجوانان دوست دارند که در دوران مورد توجه دیگران باشند و همه به آنها توجه کنند. آنها هرگز دوست ندارند که معمولی باشند.

اما معمولا در این سن آنها با مشکلات روحی نیز مواجهه می‌شوند که کاهش اعتماد به نفس و افسردگی و استرس بی دلیل را به دنبال دارد. والدین برای تسکین روحیه و حال نوجوان باید روش های درک و مهارت گفت و گو با نوجوان را آموزش ببینند. تا نوجوان با افزایش اعتماد به نفس به سوی بزرگسالی قدم بردارد. در این راه حتما باید از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرند. در این مقاله راجع به زشت شدن نوجوان توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چطور در بلوغ زیبا باشیم؟

زشت شدن نوجوان امری طبیعی است که به دلیل تغییرات همه جانبه و تغییر قیافه به وجود می‌آید. و این دوران یکی از بحرانی ترین دوران نوجوانان است. در این راه باید از روانشناس راهنمایی بگیرید و اقدامات روانشناختی را فراموش نکنید. در ادامه راجع به اینکه چطور زیبا باشیم توضیح داده ایم.

???? ظاهر افراد را قضاوت نکنید | زشت شدن نوجوان

در دوران بلوغ به دلیل زشت شدن نوجوان، والدین نباید ظاهر آنها را مورد قضاوت قرار دهند. والدین باید الگوی رفتاری مناسبی داشته باشند و به صحبت های خود دقت کنند. به برخورد های خود دقت کنید زیرا طرز برخورد شما در روحیه و نگرش فرزندان نقش بسیار زیادی دارد. سعی کنید روند بلوغ را با آرامش سپری کنید تا نوجوان احساس حقارت و اعتماد به نفس کم نداشته باشد. در این دوران بیش از هر دوره دیگری والدین باید بر رفتار با فرزند دقت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت افسردگی کلیک کنید.

???? به خاطر داشته باشید که زیبایی امر نسبی است

حتما در زشت شدن نوجوان باید به این موضوع دقت داشته باشید که زیبایی امر نسبی است. و این نگاه ما است که به زیبایی ها جان می‌بخشد. همه ما ممکن است که از نظر یک فردی زشت باشیم و از نظر فرد دیگر زیبا باشیم. این موضوع را دقت داشته باشید که ظاهر شما مختص خودتان است و زیبایی های خاص خود را دارد. بهتر است که حتما این موضوع را در نظر داشته باشید ظاهر شما دست خودتان نیست و یک امر ذاتی است.

???? تغییرات بلوغ موقتی است | زشت شدن نوجوان

زشت شدن نوجوانی امر طبیعی و البته گذرا است. در این دوران نوسانات خلقی، هورمونی و رشدی بسیار زیاد و با سرعت رخ می‌دهد. و ممکن است که در این دوران ظاهر برای خود شما دلچسب نباشد. باید صبور باشید و این دوران را برای خود گذری از کودکی به بزرگسالی تلقی کنید. والدین نیز باید در این دوران حواسشان به فرزندان خود باشد و به آنها آرامش تزریق کنند. همیشه لازم نیست که این ظاهر با شما بماند و به مرور زمان تغییر خواهید کرد. حتما در این دوران از روانشناس کمک بگیرد تا اعتماد به نفس شما سرکوب نشود.

???? به جای فکر به زشت شدن؛ نقاط مثبت خود را افزایش دهید

تمام فکر خود را نباید درگیر زشت شدن نوجوان کنید. به جای اینکه افکار منفی و نامناسبی داشته باشید؛ به توانایی ها و دستاوردهای خود تکیه کنید. نقاط مثبت را تقویت کنید تا ملاک ارزش گذاری خود را ظاهر نبینید. والدین باید در این مسیر استعداد های نوجوان خود را افزایش دهند و به آنها کمک کنند تا اعتماد به نفسشان افزایش یابد.

???? از روانشناس و مشاور کمک بگیرید | زشت شدن نوجوان

برای کنار آمدن با زشت شدن نوجوان، بهترین راه این است که از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به خانواده و نوجوان آموزش می‌دهد که چگونه با این بحران کنار بیاید و والدین چگونه باید با نوجوانان خود کنار بیایند. نوجوانان در این دوران با حساسیت هایی روبرو هستند که احساس ضعف را به دنبال دارد. روانشناس به آنها کمک می‌کند تا مسیر رشد و توانایی های خود را در دست بگیرند و به جای تفکر به تغییرات خود؛ به پیشرفت فکر کنند.

کلام آخر

دوران بلوغ بسیار دوران پیچیده ای است و زشت شدن نوجوان نیز در این دوران اتفاق می‌افتد. زمانی که یک نوجوان در یک خانه رشد می‌کند؛ تمامی اعضای خانواده باید حواس خود را جمع کنند تا نوجوان احساس بد و ناخوشایند خود را فراموش کند. و با اعتماد به نفس کم روبرو نشود. به همین دلیل لازم است که تمامی اعضای خانواده با یکدیگر تلاش کنند تا نوجوان از این دوران به خوبی عبور کند. فراموش نکنید که کمک از روانشناس نوجوان، کمک بزرگی به رشد نوجوان خواهد کرد. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زشت شدن نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: برچسب‌ها: زشت شدن نوجوان | 5 روش زیبا شدن در نوجوانی ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

معده درد عصبی به حالتی گفته می‌شود که معده فرد تحت تاثیر افکار و احساسات شخص قرار می‌گیرد و بر اثر حالاتی مانند غم، نگرانی، اندوه، استرس، خشم، ترس و … شروع به رفلاکس کرده و محتویات معده را به سمت حلق هدایت می‌کنند. معده درد‌عصبی به دلیل حملات عصبی مانند نگرانی و خشم به وجود می‌آید. در این شرایط فرد در قسمت قفسه سینه خود احساس درد و سوزش عجیبی احساس می‌کند. یا معده فرد ترش می‌شود و درد می‌گیرد. مشکلات گوارشی که منشا عصبی و روانی دارند در حال افزایش بوده و افراد سرتاسر جهان به این معده‌درد دچار می‌شوند. اما حتما باید درمان این نوع معده درد را به پزشک بسپارید و از روانشناس نیز برای کنترل عصبانیت و خشم راهنمایی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه معده درد عصبی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: معده درد عصبی | 4 علت معده درد عصبی

معده درد عصبی چیست؟

مشکلاتی که برای روان و اعصاب افراد پیش می‌آید، به صورت غیر مستقیم بر جسم افراد تاثیر می‌گذارد. این مشکلاتی که برای اعصاب و روان به وجود می‌آید بر دستگاه گوارش و معده درد عصبی افراد تاثیر می‌گذارد. و زمانی که سیستم ایمنی بدن ضعیف تر شود؛ شدت معده‌درد عصبی بیشتر خواهد شد.

معده درد عصبی در افراد زیر 40 سال و کودکان بیش از بقیه اتفاق می‌افتد. و شدت آن زندگی روزمره فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این درد به صورت پایدار نبوده و بعد از مدتی بهبود می‌یابد. و در مواقعی که تحریکات عصبی صورت بگیرد؛ دوباره اتفاق می‌افتد. اگر معده‌درد عصبی تحت درمان قرار نگیرد، فرد را در آینده با مشکلات گوارشی زیادی روبرو می‌کند. برای درمان حتما از روانشناس و پزشک گوارش راهنمایی بگیرید. 

معده درد عصبی چه نشانه هایی دارد؟

برای تشخیص دل درد عصبی نشانه هایی وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم. اغلب افراد احساس می‌کنند که معده‌درد عصبی همراه با درد شدید و اذیت کننده است؛ اما همیشه به این شیوه نیست. در ادامه راجع به نشانه های معده‌درد عصبی توضیح داده ایم.

???? تکرر ادرار و تکرر مدفوع

???? احساس نفخ و گرما در شکم

????احساس سیر شدن سریع پس از خوردن غذا

???? معده درد عصبی و تنگی نفس

???? سوءهاضمه

????حالت تهوع

???? دفاع گاز تکرار شونده

???? لرزش و کشش عضلات

????احساس نگرانی و اضطراب

???? دلشوره

???? احساس گرفتگی

????پیچ خوردگی

???? گره خوردگی در شکم

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اضطراب بیماری کلیک کنید.

علت معده درد عصبی چیست؟

معده درد عصبی به دلایل مختلفی به وجود می‌آید که بارز ترین دلیل آن؛ خشم است. به طور کلی معده، روده و دستگاه گوارش انسان تحت تاثیر شرایط بسیار زیادی است. و هر رفتار و عملکرد شما در زندگی باعث تاثیر در روند دستگاه گوارش می‌شود. در این بخش مقاله راجع به علت معده‌درد عصبی صحبت کرده ایم.

???? اضطراب عملکردی

یکی از دلایل دل درد عصبی، اضطراب عملکردی است. این اضطراب زمانی رخ می‌دهد که قرار است در یک رخداد بزرگ شرکت کنید. در این شرایط دائم این استرس را تجربه خواهید کرد که به بهترین نحو شرایط پیش برود. اضطراب عملکردی در شرایطی مانند کنفرانس پیش می‌آید.

???? اضطراب اجتماعی | معده درد عصبی

یکی از دلایل دل درد عصبی، اضطراب اجتماعی است. استرس هایی که در جمع به افراد تحمیل می‌شود؛ در بروز معده‌درد عصبی موثر هستند. اضطراب هایی مانند حضور در مهمانی های بزرگ، ترس از روز اول مدرسه و … در غالب معده درد بروز می‌کنند.

???? هیجان بیش از اندازه

از دیگر دلایل معده درد عصبی، هیجان بیش از اندازه است. همه ما این هیجانات بیش از اندازه را بارها و بارها تجربه کرده ایم. در مراسم های مهم مانند خواستگاری، جشن فارغ التحصیلی، شهربازی، اتمام دوره سربازی و … روزهایی سرشار از هیجان است. که این هیجانات بیش از اندازه به طور مستقیم بر دستگاه گوارش ما تاثیر می‌گذارد.

???? استرس ناشی از ترس و نگرانی | معده درد عصبی

از دیگر دلایل دل درد عصبی، استرس ناشی از ترس و نگرانی است. این استرس ها در زمان هایی مانند موعد چک، قسط و وام رخ می‌دهد. گاهی این ترس ها و نگرانی ها خود را در غالب استرس به شما نشان می‌دهند و به طور مستقیم بر بروز معده درد نقش دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل خشم در زندگی کلیک کنید.

چگونه از معده درد عصبی پیشگیری کنیم؟

برای درمان معده درد عصبی لازم است که حتما برخی از رفتارهای عادی خود را تغییر دهید. و با روش های ساده از این درد ها پیشگیری کنید. در این بخش مقاله راجع به نحوه پیشگیری از معده‌درد عصبی توضیح داده ایم.

???? آب بنوشید

برای پیشگیری از دل درد عصبی، بهتر است که آب بنوشید. مصرف آب باعث کاهش دردهای معده می‌شود. روزانه آب فراوان مصرف کنید تا در صورت بروز هرگونه استرس و اضطرابی از معده‌درد عصبی پیشگیری کنید.

???? مصرف کافئین را قطع کنید

یکی از روش های پیشگیری از معده درد عصبی، این است که از مصرف کافئین پرهیز کنید. به طور کل کافئین در افزایش استرس و اضطراب فرد دخیل است. این استرس نیز باعث بروز معده‌درد عصبی می‌شود و روده فرد را نیز تحریک می‌کند.

???? مدیریت استرس و اضطراب | معده درد عصبی

برای جلوگیری از دل درد عصبی، باید نحوه مدیریت و کنترل استرس را جویا شوید. برای کنترل از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. همچنین از راهکارهای زیر نیز می‌توانید استفاده کنید.

???? استراحت و چرت زدن

???? مدیتیشن

????پیروی از رژیم غذایی مناسب

???? برنامه ریزی برای کنترل امور

???? تمرکز بر تنفس

????تنفس عمیق

???? ورزش سبک

???? سرگرمی برای خود با هر روشی که از بند استرس رها می‌شوید.

???? برای سلامت روده اقدام کنید

از دیگر روش هایی که برای پیشگیری از معده درد عصبی استفاده می‌شود؛ اقدام کردن برای سلامت روده است. با خوردن غذاهای حاوی فیبر و پروبیوتیک می‌توانید روده خود را تقویت کنید. پروبیوتیک ها با تاثیر بر عصب واگ به کاهش استرس و التهاب روده کمک می‌کند.

???? از دارو درمانی کمک بگیرید

برای درمان معده درد عصبی حتما باید از روانشناس راهنمایی بگیرید. داروی معده‌درد عصبی در داروخانه ها مانند قرص و شربت خوراکی موجود است. برای استفاده از این داروها حتما باید از پزشک راهنمایی بگیرید. و تجویز دارو حتما باید با دستور پزشک باشد.

کلام آخر

معده درد عصبی یکی از اتفاقاتی است که بیشتر افراد را به خود درگیر کرده است. این بیماری به واسطه اختلالات روانی مانند خشم و عصبانیت به اختلال جسمی تبدیل می‌شود. در این صورت حتما باید از روانشناس برای کنترل استرس و اضطراب کمک بگیرید. و از پزشک جهت دارو درمانی راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه معده درد عصبی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: معده درد عصبی | 4 علت معده درد عصبی



:: برچسب‌ها: معده درد عصبی | 4 علت معده درد عصبی ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

دروغگویی نوجوان به دلایل مختلفی بروز می‌کند. نوجوانان در سنین حساسی قرار دارند و احتمالا رفتارهایی از خود نشان می‌دهند که با هیچ منطقی توجیه پذیر نیست. فراموش نکنید که این رفتار طبیعی بوده و در همه  نوجوانان رخ می‌دهد. پس نیازی به نگرانی و یا پنهان کردن این موضوع نیست. معمولا والدین واکنش درستی نسبت به این موضوع نشان نداده و اوضاع را بدتر می‌کنند. اما حتی در صورت مطلع شدن از دروغگویی در او، باید عوامل مختلفی را در نظر گرفته و از راهکارهای موثرتری بهره گیرید. همچنین این رفتار موقتی بوده و با پایان این دوره معمولا این رفتار این ادامه نخواهد یافت. همچنین خود نوجوان نیز به رفتارهای اشتباه خود پی می‌برد. والدین باید در این مورد صبورانه برخورد کرده و از یک روانشناس نیز کمک بگیرند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه دروغگویی نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: دروغگویی نوجوان | روش برخورد با نوجوان دروغگو

دروغگویی نوجوان

با شروع سن بلوغ و نوجوانی، تغییرات زیادی در روحیات و حتی وضعیت جسمانی افراد ایجاد می‌شود. تصور می‌شود به دلیل اینکه نوجوانان در حال ورود به دنیای بزرگسالی هستند؛ از مهارت های لازم و کافی در روابط شان برخوردار نبوده و رفتارهای اشتباهی را از خود نشان می‌دهند. اما این موضوع با گذر از این دوران حل خواهد شد و نوجوانان نحوه برخورد درست با مشکلات را می‌آموزند. در این شرایط خانواده ها نیز نقش مهمی داشته و می‌توانند تا حد زیادی در شکل گیری و یا حتی برطرف شدن دروغگویی نوجوان، موثر باشند.

دلایل دروغگویی نوجوان

نوجوانان برای دروغ های خود، دلایل متعددی می‌آورند. با اینکه دروغگویی به هیچ عنوان قابل توجیه نیست؛ اما به هر حال آنها این روش را برای برخورد با موقعیت های مختلف انتخاب می‌کنند. در برخی موارد این کار برای آنها تبدیل به عادت شده و حتی در مورد مسائل بی اهمیت نیز دروغ می‌گویند. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شوند.

????ترس از والدین

یکی از اصلی ترین دلایل دروغگویی نوجوان، ترس از والدین است. والدین سخت گیر به دلیل وضع قوانین غیرمنطقی در خانه، فرزندان خود را مجبور به دروغگویی می‌کنند. با اینکه آنها به دلیل احساس نگرانی و محافظت از فرزندان خود دست به این کار می‌زنند؛ اما باید انتظار چنین پیامدهایی را نیز داشته باشند. همچنین برخی از والدین در برقراری ارتباط با فرزندشان، به شکل موثری عمل نکرده و نوجوانان نمی‌توانند به راحتی با والدین خود در مورد موضوعات مختلف صحبت کنند. به همین دلیل برای در شرایط مختلف دروغگویی را انتخاب کرده و اهمیتی به عواقب آن نمی‌دهند.

????پنهان کردن ضعف ها و اشتباهات

طبیعی است که نوجوانان در این سنین مرتکب خطاهای زیادی شوند. آنها تجربه کافی نداشته و گاهی به دلیل روحیه هیجان خواهی، مرتکب اشتباهاتی می‌شوند. آنها به دلیل اینکه این دردسرها و مشکلات را از خانواده خود پنهان کنند؛ به دروغگویی پناه برده و واقعیت را با اطرافیان در میان نمی‌گذارند. اما موضوع قطعا روزی آشکار خواهد شد؛ و مشکل بزرگتر از قبل باز می‌گردد. در چنین شرایطی دروغگویی نوجوان، مشکلات زیادی را ایجاد کرده و نه تنها خود بلکه دیگران را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

????استقلال طلبی

گاهی نوجوانان برای اینکه استقلال خود را در زمینه های مختلف حفظ کنند؛ دروغ می‌گویند. برای مثال برای اینکه خانواده به آنها اجازه بیرون رفتن با دوستان را بدهد؛ در این مورد پنهان کاری کرده و موضوعاتی را برای خانواده تعریف می‌کند؛ که واقعیت ندارند. همچنین وقتی والدین مدام در مورد مسائل مختلف از فرزند خود سوال می‌پرسند و یا می‌خواهند مچ او را بگیرند؛ دروغگویی نوجوان نیز بروز خواهد کرد. برای اطلاع از دلایل دیرآمدن نوجوان به خانه کلیک کنید.

????حفظ حریم خصوصی

فراموش نکنید که نوجوانان به حریم خصوصی احتیاج داشته و والدین نباید آنها را کنترل کنند. آنها برای حفظ حریم شخصی خود دروغ هایی به خانواده خود می‌گویند که در بیشتر موارد نیز به دلیل رفتارهای خود والدین است. برای مثال گوشی موبایل جزو حریم هر فردی محسوب می‌شود که افراد اجازه استفاده بدون اجازه از آن را ندارند. وقتی والدین قصد چک کردن موبایل فرزند خود را در این سنین دارند؛ او نیز برای جلوگیری از اینکار دورغ هایی گفته و یا پنهانکاری می‌کند. این مورد نیز یکی دیگر از دلایل دروغگویی نوجوان است. برای جلوگیری از بروز اعتیاد در نوجوان کلیک کنید.

انواع دروغگویی نوجوان

نوجوانان معمولا از سه نوع دروغ در رفتارهای خود استفاده می‌کنند. البته این تفاوتی در ماهیتی پنهانکاری نمی‌کند؛ اما به طور کلی والدین با شناختن این انواع، علت دروغگویی نوجوان خود را متوجه شده و راهکاری متناسب با آن انتخاب می‌کنند. رایج ترین انواع دروغ هایی که نوجوانان به والدین خود می‌گویند؛ شامل موارد زیر می‌شود. 

اجتنابی

دروغگویی برای حذف اطلاعات مهم

جلب توجه یا داستان سرایی

نشانه های دروغگویی نوجوان

همه افراد در حین دروغ گفتن، علائمی از خود بروز می‌دهند؛ که می‌توان به ساختگی بودن حرف های آنان پی برد. آنها هر قدر هم حرفه ای اینکار را انجام دهند؛ بازهم بدن ها بیانگر برخی از مسائل هست. برخی از نشانه های دروغگویی نوجوان، شامل موارد زیر می‌شود. مدام به اطراف نگاه می‌کند

در حرف زدن مکث کرده و فکر می‌کند

دست های خود را با چیزی مشغول می‌کند

نمی‌تواند داستانی را به صورت طولانی تعریف کند و به پاسخ های یک کلمه ای بسنده می‌کند

از تعریف کردن ادامه ماجرا سر باز زده و آن را به زمان دیگری موکول می‌کند

برخورد با دروغگویی نوجوان

نحوه برخورد با دروغگویی نوجوان، یکی از اصلی ترین دغدغه های والدین محسوب می‌شود. طبیعی است که آنان در این مورد نگران بوده و به دنبال راهی برای کمک به فرزند خود هستند. آنها باید برای جلوگیری از بروز رفتارهای اشتباه بیشتر در فرزند خود اقداماتی کرده و تلاش کنند. برخی از این راهکارها شامل موارد زیر می‌شود.

????ارتباط موثر با نوجوان

والدین باید از سخت گیری های بی مورد به نوجوان خود، پرهیز کرده و آزادی و استقلال کافی را به او بدهند. همچنین به حریم شخصی او احترام گذاشته و او را کودک تصور نکنند. والدین باید موقعیت هایی را برای صحبت کردن با فرزند خود فراهم کرده و به حرف های او نیز گوش دهند. همچنین او را نصحیت نکرده و با لحنی آرام دوستانه با او صحبت کنند. نوجوانان نیاز به آرامش داشته و باید فضایی امن و آرام در خانه برای آنها فراهم کنید.

????تعیین قوانین مشخص و واضح

سعی کنید در زمینه دروغگویی و همچنین مسائل دیگر، قوانین مشخص و واضحی برای فرزند خود تعیین کنید. گاهی نوجوانان به خوبی در مورد عواقب کاری که در حال انجام آن هستند؛ مانند دروغگویی مطلع نیستند. و یا والدین هیچگاه در این زمینه به آنها هشدار نداده اند. اما از آنها انتظار صداقت دارند. به همین دلیل بهتر است به صورت دقیق و مستقیم در این مورد با او صحبت کرده و نظر او را نیز بشنوید.

????صداقت والدین

بهترین روش برای برخورد با دروغگویی نوجوان، صداقت خود خانواده است. وقتی خانواده الگوی خوبی برای فرزند خود باشند؛ او نیز رفتارهای خود را از والدین آموخته و از دروغگویی اجتناب می‌کند. برخی از والدین خود در زمینه های مختلف و به افراد دیگر دروغ می‌گویند؛ اما از نوجوان خود انتظار دارند تا اینکار را انجام ندهد. والدین باید خود نیز در نحوه رفتارکردن دقت کرده و سپس از فرزندان خود متوقع باشند.

????علت دروغگویی را پیدا کنید

سعی کنید علت دروغگویی نوجوان را پیدا کنید. برای اینکار می‌توانید با نوجوان به صورت مستقیم صحبت کرده و یا از یک روانشناس کمک بگیرید. اینکار باعث می‌شود تا برخورد موثرتری با نوجوان خود داشته باشید. همچنین عامل زمینه ساز دروغگویی را برطرف کرده و از بروز رفتارهای اشتباه دیگر نیز جلوگیری کنید.

????عدم بروز واکنش های افراطی

برخی از والدین در مواجهه با دروغگویی نوجوان از خود واکنش های افراطی و پرخاشگرانه ای نشان می‌دهند که همین موضوع سبب بروز مشکلات بیشتری می‌شود. حتی در صورت مطلع شدن از دروغگویی بهتر است خونسردی خود را حفظ کرده و در ابتدا با روش هایی مثل شوخی این مورد را به او گوشزد کنید. همین رفتارهای تند باعث می‌شود که او مسائل بیشتری را از شما پنهان کند و یا نخواهد که با شما حرف بزند.

????کمک گرفتن از مشاور

یکی از موثرترین روش ها برای مواجهه با دروغگویی نوجوان، کمک گرفتن از مشاور است. گاهی رابطه نوجوان با خانواده به قدری سرد است که نوجوان ترجیح می‌دهد با فرد دیگری مشکلات خود را مطرح کند. روانشناس علت این مشکل را به صورت دقیق پیدا کرده و به نوجوان و خانواده او کمک می‌کند. همچنین روانشناس با ارائه تمریناتی به نوجوان باعث می‌شود تا او مهارت های مختلف را آموخته و دروغگویی خود را ترک نماید.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در متن بالا گفته شد؛ دروغگویی نوجوان تا حد زیادی طبیعی بوده و حاصل سخت گیری بیش از حد والدین است. البته در این زمینه هم نوجوان و هم خانواده او باید به کمک یکدیگر این مشکل را حل نمایند و از بروز پیامدهای آن جلوگیری کنند. عوامل زیادی براین موضوع موثر هستند. همچنین واکنش اطرافیان نیز بسیار در این مورد حائز اهمیت است. بهتر است والدین آگاهی خود را در این زمینه بالا برده و به کمک مشاور این مشکل را در فرزند خود حل کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه دروغگویی نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: دروغگویی نوجوان | روش برخورد با نوجوان دروغگو



:: برچسب‌ها: دروغگویی نوجوان | روش برخورد با نوجوان دروغگو ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

دروغگویی نوجوان به دلایل مختلفی بروز می‌کند. نوجوانان در سنین حساسی قرار دارند و احتمالا رفتارهایی از خود نشان می‌دهند که با هیچ منطقی توجیه پذیر نیست. فراموش نکنید که این رفتار طبیعی بوده و در همه  نوجوانان رخ می‌دهد. پس نیازی به نگرانی و یا پنهان کردن این موضوع نیست. معمولا والدین واکنش درستی نسبت به این موضوع نشان نداده و اوضاع را بدتر می‌کنند. اما حتی در صورت مطلع شدن از دروغگویی در او، باید عوامل مختلفی را در نظر گرفته و از راهکارهای موثرتری بهره گیرید. همچنین این رفتار موقتی بوده و با پایان این دوره معمولا این رفتار این ادامه نخواهد یافت. همچنین خود نوجوان نیز به رفتارهای اشتباه خود پی می‌برد. والدین باید در این مورد صبورانه برخورد کرده و از یک روانشناس نیز کمک بگیرند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه دروغگویی نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: دروغگویی نوجوان | روش برخورد با نوجوان دروغگو

دروغگویی نوجوان

با شروع سن بلوغ و نوجوانی، تغییرات زیادی در روحیات و حتی وضعیت جسمانی افراد ایجاد می‌شود. تصور می‌شود به دلیل اینکه نوجوانان در حال ورود به دنیای بزرگسالی هستند؛ از مهارت های لازم و کافی در روابط شان برخوردار نبوده و رفتارهای اشتباهی را از خود نشان می‌دهند. اما این موضوع با گذر از این دوران حل خواهد شد و نوجوانان نحوه برخورد درست با مشکلات را می‌آموزند. در این شرایط خانواده ها نیز نقش مهمی داشته و می‌توانند تا حد زیادی در شکل گیری و یا حتی برطرف شدن دروغگویی نوجوان، موثر باشند.

دلایل دروغگویی نوجوان

نوجوانان برای دروغ های خود، دلایل متعددی می‌آورند. با اینکه دروغگویی به هیچ عنوان قابل توجیه نیست؛ اما به هر حال آنها این روش را برای برخورد با موقعیت های مختلف انتخاب می‌کنند. در برخی موارد این کار برای آنها تبدیل به عادت شده و حتی در مورد مسائل بی اهمیت نیز دروغ می‌گویند. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شوند.

????ترس از والدین

یکی از اصلی ترین دلایل دروغگویی نوجوان، ترس از والدین است. والدین سخت گیر به دلیل وضع قوانین غیرمنطقی در خانه، فرزندان خود را مجبور به دروغگویی می‌کنند. با اینکه آنها به دلیل احساس نگرانی و محافظت از فرزندان خود دست به این کار می‌زنند؛ اما باید انتظار چنین پیامدهایی را نیز داشته باشند. همچنین برخی از والدین در برقراری ارتباط با فرزندشان، به شکل موثری عمل نکرده و نوجوانان نمی‌توانند به راحتی با والدین خود در مورد موضوعات مختلف صحبت کنند. به همین دلیل برای در شرایط مختلف دروغگویی را انتخاب کرده و اهمیتی به عواقب آن نمی‌دهند.

????پنهان کردن ضعف ها و اشتباهات

طبیعی است که نوجوانان در این سنین مرتکب خطاهای زیادی شوند. آنها تجربه کافی نداشته و گاهی به دلیل روحیه هیجان خواهی، مرتکب اشتباهاتی می‌شوند. آنها به دلیل اینکه این دردسرها و مشکلات را از خانواده خود پنهان کنند؛ به دروغگویی پناه برده و واقعیت را با اطرافیان در میان نمی‌گذارند. اما موضوع قطعا روزی آشکار خواهد شد؛ و مشکل بزرگتر از قبل باز می‌گردد. در چنین شرایطی دروغگویی نوجوان، مشکلات زیادی را ایجاد کرده و نه تنها خود بلکه دیگران را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

????استقلال طلبی

گاهی نوجوانان برای اینکه استقلال خود را در زمینه های مختلف حفظ کنند؛ دروغ می‌گویند. برای مثال برای اینکه خانواده به آنها اجازه بیرون رفتن با دوستان را بدهد؛ در این مورد پنهان کاری کرده و موضوعاتی را برای خانواده تعریف می‌کند؛ که واقعیت ندارند. همچنین وقتی والدین مدام در مورد مسائل مختلف از فرزند خود سوال می‌پرسند و یا می‌خواهند مچ او را بگیرند؛ دروغگویی نوجوان نیز بروز خواهد کرد. برای اطلاع از دلایل دیرآمدن نوجوان به خانه کلیک کنید.

????حفظ حریم خصوصی

فراموش نکنید که نوجوانان به حریم خصوصی احتیاج داشته و والدین نباید آنها را کنترل کنند. آنها برای حفظ حریم شخصی خود دروغ هایی به خانواده خود می‌گویند که در بیشتر موارد نیز به دلیل رفتارهای خود والدین است. برای مثال گوشی موبایل جزو حریم هر فردی محسوب می‌شود که افراد اجازه استفاده بدون اجازه از آن را ندارند. وقتی والدین قصد چک کردن موبایل فرزند خود را در این سنین دارند؛ او نیز برای جلوگیری از اینکار دورغ هایی گفته و یا پنهانکاری می‌کند. این مورد نیز یکی دیگر از دلایل دروغگویی نوجوان است. برای جلوگیری از بروز اعتیاد در نوجوان کلیک کنید.

انواع دروغگویی نوجوان

نوجوانان معمولا از سه نوع دروغ در رفتارهای خود استفاده می‌کنند. البته این تفاوتی در ماهیتی پنهانکاری نمی‌کند؛ اما به طور کلی والدین با شناختن این انواع، علت دروغگویی نوجوان خود را متوجه شده و راهکاری متناسب با آن انتخاب می‌کنند. رایج ترین انواع دروغ هایی که نوجوانان به والدین خود می‌گویند؛ شامل موارد زیر می‌شود. 

اجتنابی

دروغگویی برای حذف اطلاعات مهم

جلب توجه یا داستان سرایی

نشانه های دروغگویی نوجوان

همه افراد در حین دروغ گفتن، علائمی از خود بروز می‌دهند؛ که می‌توان به ساختگی بودن حرف های آنان پی برد. آنها هر قدر هم حرفه ای اینکار را انجام دهند؛ بازهم بدن ها بیانگر برخی از مسائل هست. برخی از نشانه های دروغگویی نوجوان، شامل موارد زیر می‌شود. مدام به اطراف نگاه می‌کند

در حرف زدن مکث کرده و فکر می‌کند

دست های خود را با چیزی مشغول می‌کند

نمی‌تواند داستانی را به صورت طولانی تعریف کند و به پاسخ های یک کلمه ای بسنده می‌کند

از تعریف کردن ادامه ماجرا سر باز زده و آن را به زمان دیگری موکول می‌کند

برخورد با دروغگویی نوجوان

نحوه برخورد با دروغگویی نوجوان، یکی از اصلی ترین دغدغه های والدین محسوب می‌شود. طبیعی است که آنان در این مورد نگران بوده و به دنبال راهی برای کمک به فرزند خود هستند. آنها باید برای جلوگیری از بروز رفتارهای اشتباه بیشتر در فرزند خود اقداماتی کرده و تلاش کنند. برخی از این راهکارها شامل موارد زیر می‌شود.

????ارتباط موثر با نوجوان

والدین باید از سخت گیری های بی مورد به نوجوان خود، پرهیز کرده و آزادی و استقلال کافی را به او بدهند. همچنین به حریم شخصی او احترام گذاشته و او را کودک تصور نکنند. والدین باید موقعیت هایی را برای صحبت کردن با فرزند خود فراهم کرده و به حرف های او نیز گوش دهند. همچنین او را نصحیت نکرده و با لحنی آرام دوستانه با او صحبت کنند. نوجوانان نیاز به آرامش داشته و باید فضایی امن و آرام در خانه برای آنها فراهم کنید.

????تعیین قوانین مشخص و واضح

سعی کنید در زمینه دروغگویی و همچنین مسائل دیگر، قوانین مشخص و واضحی برای فرزند خود تعیین کنید. گاهی نوجوانان به خوبی در مورد عواقب کاری که در حال انجام آن هستند؛ مانند دروغگویی مطلع نیستند. و یا والدین هیچگاه در این زمینه به آنها هشدار نداده اند. اما از آنها انتظار صداقت دارند. به همین دلیل بهتر است به صورت دقیق و مستقیم در این مورد با او صحبت کرده و نظر او را نیز بشنوید.

????صداقت والدین

بهترین روش برای برخورد با دروغگویی نوجوان، صداقت خود خانواده است. وقتی خانواده الگوی خوبی برای فرزند خود باشند؛ او نیز رفتارهای خود را از والدین آموخته و از دروغگویی اجتناب می‌کند. برخی از والدین خود در زمینه های مختلف و به افراد دیگر دروغ می‌گویند؛ اما از نوجوان خود انتظار دارند تا اینکار را انجام ندهد. والدین باید خود نیز در نحوه رفتارکردن دقت کرده و سپس از فرزندان خود متوقع باشند.

????علت دروغگویی را پیدا کنید

سعی کنید علت دروغگویی نوجوان را پیدا کنید. برای اینکار می‌توانید با نوجوان به صورت مستقیم صحبت کرده و یا از یک روانشناس کمک بگیرید. اینکار باعث می‌شود تا برخورد موثرتری با نوجوان خود داشته باشید. همچنین عامل زمینه ساز دروغگویی را برطرف کرده و از بروز رفتارهای اشتباه دیگر نیز جلوگیری کنید.

????عدم بروز واکنش های افراطی

برخی از والدین در مواجهه با دروغگویی نوجوان از خود واکنش های افراطی و پرخاشگرانه ای نشان می‌دهند که همین موضوع سبب بروز مشکلات بیشتری می‌شود. حتی در صورت مطلع شدن از دروغگویی بهتر است خونسردی خود را حفظ کرده و در ابتدا با روش هایی مثل شوخی این مورد را به او گوشزد کنید. همین رفتارهای تند باعث می‌شود که او مسائل بیشتری را از شما پنهان کند و یا نخواهد که با شما حرف بزند.

????کمک گرفتن از مشاور

یکی از موثرترین روش ها برای مواجهه با دروغگویی نوجوان، کمک گرفتن از مشاور است. گاهی رابطه نوجوان با خانواده به قدری سرد است که نوجوان ترجیح می‌دهد با فرد دیگری مشکلات خود را مطرح کند. روانشناس علت این مشکل را به صورت دقیق پیدا کرده و به نوجوان و خانواده او کمک می‌کند. همچنین روانشناس با ارائه تمریناتی به نوجوان باعث می‌شود تا او مهارت های مختلف را آموخته و دروغگویی خود را ترک نماید.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در متن بالا گفته شد؛ دروغگویی نوجوان تا حد زیادی طبیعی بوده و حاصل سخت گیری بیش از حد والدین است. البته در این زمینه هم نوجوان و هم خانواده او باید به کمک یکدیگر این مشکل را حل نمایند و از بروز پیامدهای آن جلوگیری کنند. عوامل زیادی براین موضوع موثر هستند. همچنین واکنش اطرافیان نیز بسیار در این مورد حائز اهمیت است. بهتر است والدین آگاهی خود را در این زمینه بالا برده و به کمک مشاور این مشکل را در فرزند خود حل کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه دروغگویی نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: دروغگویی نوجوان | روش برخورد با نوجوان دروغگو



:: برچسب‌ها: دروغگویی نوجوان | روش برخورد با نوجوان دروغگو ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بوی بد واژن یکی از مشکلات زنان در دوره های مختلف است. این موضوع به دلایل مختلفی پیش می‌آید و گاهی می‌تواند نشانه ای برای بیماری های دیگر باشد. در اکثر موارد این موضوع طبیعی بوده و مشکل خاصی برای زنان ایجاد نمی‌کند. اما می‌تواند باعث کاهش اعتماد به نفس آنها در رابطه جنسی گردد. ناحیه تناسلی ما به طور کلی دارای برخی از باکتری هایی است که برای بدن ضروری هستند. اما گاهی این باکتری ها بوهای مختلفی در این ناحیه ایجاد کنند که در دوران قاعدگی، بارداری و یا بعد از رابطه جنسی متفاوت هستند. زنان باید نسبت به این موضوع حساس بوده و حتی برای از بین بردن این بو، به موقع اقدام کنند. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بوی بد واژن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: بوی بد واژن را چطور از بین ببریم؟

بوی بد واژن

بوی بد واژن به صورت موقت، پدیده ای شایع است و به صورت خود به خود برطرف می‌شود. اما اگر این بو با نشانه های دیگری همراه شود و یا برای مدت زمان طولانی ادامه یابد؛ افراد باید علت آن را شناسایی کنند. واژن یکی از تمیز ترین نواحی بدن است؛ چرا که این اندام خود را به وسیله ترشحات خود، همیشه پاکیزه نگه می‌دارد. پس در صورت بروز بو و یا ترشحات غیرعادی، احتمالا مشکل جدی تری وجود دارد.

این موضوع علاوه بر تاثیر بر سلامت جسمی زنان، بر کیفیت رابطه جنسی نیز موثر خواهد بود. در این مقاله به بررسی دلایل و همچنین راه های درمانی این مسئله خواهیم پرداخت. 

علت بوی بد واژن

بوی بد واژن، به دلایل مختلفی بروز می‌کند. همانطور که گفته شد؛ این بو برای مدت زمان کوتاه، طبیعی بوده؛ و برطرف می‌شود. شناسایی علت دقیق آن برای انتخاب راه درمانی مناسب، حائز اهمیت است. همچنین این تشخیص باید توسط متخصص صورت گیرد و درمان آغاز شود. برخی از دلایل ایجاد این موضوع، شامل موارد زیر می‌شود. برای اطلاع از دلایل خارش واژن کلیک کنید.

????تعریق

در ناحیه تناسلی نیز غدد عرق وجود دارند و باعث تعریق می‌شوند. در صورتی که فرد برای طولانی مدت در مکانهای گرم قرار داشته باشد و از لباس های تنگ استفاده کند؛ قطعا عوارض آن را تجربه خواهد کرد. در این شرایط بوی بد واژن ناشی از تعریق است و با شستشو و استفاده از لباس های مناسب، برطرف خواهد شد. گرما و رطوبت شرایط رشد باکتری ها را فراهم کرده و حتی سرعت آن را افزایش می‌دهد. به همین دلیل با تعریق زیاد، افراد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های مختلف هستند.

????بوی بد واژن به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی

رعایت بهداشت فردی برای سلامت ناحیه تناسلی زنان، بسیار اهمیت دارد. برخی از زنان که پد بهداشتی خود را به موقع تعویض نمی‌کنند و یا موهای زائد این ناحیه را از بین نمی‌برند؛ دچار بوی بد واژن خواهند شد. همچنین شستشوی صحیح، استفاده از مواد بهداشتی استاندارد، تعویض به موقع باس زیر و… همگی جزو مواردی هستند که زنان باید آنها را رعایت کنند. با رعایت بهداشت و دوری از انجام رفتارهای پرخطر، زنان می‌توانند از بروز این مشکل جلوگیری کنند.

????عفونت واژن

یکی از شایع ترین نشانه های عفونت، بوی بد واژن است. در واقع بسیاری از زنان از طریق بوی واژن به عفونت خود پی می‌برند. عفونت به دلایل مختلفی ایجاد شده و علائم زیادی غیر از بو دارد. در این شرایط زنان علاوه بر بو متوجه ترشحات غیرعادی، سوزش، قرمزی و تورم و خارش نیز می‌شوند. برای درمان عفونت های واژن نیز افراد باید از متخصص کمک گرفته و از اقدام های خودسرانه جلوگیری کنند. 

انواع بوی بد واژن

بوی بد واژن بسته به دلیلی که ایجاد شده است؛ انواع مختلفی دارد. به همین دلیل شناسایی علت دقیق بو، اهمیت دارد. همچنین افراد باید به شدت و همچنین مدت زمان ماندگاری علائم نیز توجه داشته باشند. در این قسمت به توضیح انواع مختلف بو خواهیم پرداخت. برای آشنایی با درمان های مختلف عفونت واژن کلیک کنید.

????بوی مخمر

رشد بیش از اندازه مخمر در واژن سبب ایجاد بویی مثل آب جو و یا نان تخمیر شده می‌شود. مخمر در اثر نوعی از باکتری ایجاد می‌شود و از طرق مختلفی به واژن زنان منتقل می‌گردد. در این شرایط، ترشحات واژن پنیری شده و علائم با گذشت زمان شدیدتر می‌شوند. این ترشحات خود باعث ایجاد بوی بد واژن می‌شوند.

????بوی ماهی

بوی ماهی در اثر واژینوز باکتریایی ایجاد می‌شود که از شایع ترین عفونت ها در زنان است. افراد با ابتلا به این نوع باکتری، خارش و سوزش در این ناحیه را تجربه می‌کنند. البته این علائم در عفونت قارچی نیز مشاهده می‌شود. اما فقط در برخی موارد بوی بد واژن مانند بوی ماهی می‌شود. برقراری رابطه جنسی با وجود عفونت، بسیار دردناک و گاها غیرممکن خواهد شد. همچنین عوارض دیگری نیز برای افراد ایجاد می‌کند.

????بوی وایتکس

یکی دیگر از انواع بوی بد واژن، بوی وایتکس در این ناحیه است. این موضوع به دلیل وجود ادرار در واژن و یا خشک و کم آب شدن بدن ایجاد می‌شود. نوشیدن آب در سلامت جنسی افراد بسیار موثر خواهد بود. علاوه بر این افراد باید در مورد رفتارهای جنسی خود و همچنین رعایت بهداشت نیز نکاتی را رعایت کنند. گرچه با وجود توجه زیاد نیز بازهم احتمال بیماری های مختلف وجود دارد. اما باید تا حتی امکان از آنها پیشگیری کرد.

????بوی فلز

در طول دوران قاعدگی تغییراتی در اسیدی و بازی ناحیه تناسلی ایجاد شده که احتمالا بویی مانند فلز ایجاد می‌کند. بوی بد واژن در این شرایط مانند مس و قلع است. همچنین در بیشتر موارد با اتمام دوران قاعدگی، این بو نیز برطرف خواهد شد. افراد باید در دوران قاعدگی پدبهداشتی خود را به موقع تعویض کرده و در شست و شوی ناحیه تناسلی نیز نکاتی را رعایت کنند.

درمان بوی بد واژن

معضل اساسی زنان، برای برطرف کردن و درمان بوی بد واژن است. باید توجه داشته باشید که انجام روش های مختلف و غیراستاندارد، فقط اوضاع را بدتر خواهد کرد. به همین دلیل باید برای این مشکل، به پزشک مراجعه کرده و از او کمک بگیرید.

✅استفاده از لباس زیرهای مناسب

احتمالا در مدت زمان زیادی در روز، مجبور به پوشیدن لباس زیر هستیم. به همین دلیل در انتخاب نوع و حتی سایز آن بسیار دقت داشته باشیم. چرا که پوشیدن لباس زیر های تنگ از جنس الیاف پلاستیکی ومصنوعی، باعث تعریق بیشتر و جمع شدن باکتری ها می‌شوند.

این موضوع باعث بروز بوی بد واژن می‌گردد و مشکلات زیادی را برای زنان ایجاد می‌کند. به همین دلیل بهتر است از لباس زیرهایی با جنس نخی و الیاف طبیعی استفاده کرده و به صورت مرتب آن را عوض کنید. همچنین بعد از شستشو آنها را در معرض نورخورشید قرار داده به طور کامل تمیز شوند.

✅رعایت بهداشت فردی برای از بین بردن بوی بد واژن

شستشوی مداوم واژن، نه تنها ضروری نبوده؛ بلکه عوارض زیادی نیز دارد. مواد شیمیایی قوی، فلور طبیعی واژن را از بین برده و باعث بروز بوی بد واژن می‌شوند. استفاده از کاندوم، حتی نحوه شستشوی درست این ناحیه نیز در این مورد موثر هستند. در هنگام شستشو، دست خود را از جلو به عقب ببرید چرا که با انجام اینکار به صورت برعکس، باکتری های مقعد وارد واژن شده و سبب ایجاد عفونت می‌گردد.

✅اصلاح رژیم غذایی

یکی از دلایل بوی بد واژن می‌تواند رژیم غذایی نامناسب باشد. استفاده از یک رژیم غذایی متعادل از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل و همچنین پروتئین های بدون چربی، سبب حفظ تعادل میزان اسیدی و بازی واژن می‌‌گردد و از بروز بوی بد واژن جلوگیری می‌کند.

برای مثال حتی مصرف سیر و پیاز نیز می‌تواند سبب بدبویی این ناحیه گردد. از طرف دیگر می‌توان با مصرف پروبیوتیک ها باکتری های مفید دستگاه گوارش و ناحیه تناسلی را حفظ کرده و از بروز عفونت های قارچی جلوگیری کرد. پروبیوتیک ها هم به طور طبیعی در برخی از مواد غذایی وجود دارندو هم می‌توان آنها را به صورت مکمل استفاده کرد.

سخن پایانی

به طور کلی بوی واژن در طول یک چرخه قاعدگی دچار تغییرات اندکی می‌شود. و در بیشتر موارد نیز مشکل ساز نیست. اما اگر برای مدت زمان طولانی ادامه پیدا کرده و با علائم دیگری همراه باشد؛ باید برای درمان آن اقدام کرد. بوی بد واژن انواع مختلفی داشته که هرکدام از آنها به دلیل متفاوتی ایجاد می‌شوند؛ و درمان آنها نیز متفاوت خواهد بود. بهتر است در این زمینه با یک متخصص زنان مشورت کرده و برای بالابردن کیفیت رابطه جنسی خود نیز از روانشناس کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بوی بد واژن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: بوی بد واژن را چطور از بین ببریم؟



:: برچسب‌ها: بوی بد واژن را چطور از بین ببریم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

استرس محیط کار یکی از چالش های زندگی امروزی است. شرایط استرس زا در زندگی همه افراد وجود دارد. همچنین افراد به دلایل مختلفی دچار اضطراب می‌شوند. نکته حائز اهمیت، کنترل آن و جلوگیری از بروز تاثیراتش بر جنبه های دیگر زندگی است. محیط کار، محلی است که زمان زیادی را در آن سپری می‌کنیم به همین دلیل باید شرایط آرام تری را برای خود محیا کنیم. تجربه استرس و اضطراب برای طولانی مدت در محل کار افراد را مستعد مشکلات زیادی می‌کند. تجربه استرس در محیط کار تا حدی طبیعی است و حتی گاهی عامل برانگیزاننده برای تلاش بیشتر است. بهتر است افراد خود را با شرایط محیط کاری هماهنگ کرده و برای بالابردن کیفیت سلامت روان خود اقداماتی را انجام دهند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه استرس محیط کار می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: استرس محیط کار

استرس محیط کار

میزان استرس محیط کار برای همه افراد و همه موقعیت های کاری یکسان نیست. افراد ظرفیت های مختلفی در برابر فشار کاری دارند. گرچه کارمندان در ابتدا شرایط را پذیرفته و مشغول به کار می‌شوند. اما از تاثیرات بلند مدتی که این اضطراب می‌تواند بر زندگی آنها داشته باشد؛ اطلاعی ندارند. این استرس نه تنها بر سلامت روانی و جسمانی افراد تاثیر می‌گذارد؛ بلکه بر روند کاری نیز موثر است. با وجود استرس راندمان افراد پایین آمده و آسیب پذیر می ‌شوند. 

دلایل استرس محیط کار

معمولا همه مشاغل ایراداتی دارند. هریک معایب و مزایایی داشته و افراد متناسب با شرایط خود آنها را انتخاب می‌کنند. این مشکلات برای افراد باعث بروز اضطراب شده و گاهی چند مورد از آنها به صورت همزمان اتفاق می‌افتند. برخی از دلایل استرس در محیط کار را در این قسمت ذکر خواهیم کرد.

????درآمد کم

یکی از اصلی ترین دلایلی که افراد به خاطر آن کار می‌کنند؛ درآمد است. ما برای ادامه زندگی خود نیاز به پول داریم که با کارکردن آن را تامین می‌کنیم. اما گاهی شرایط کاری ما حقوق دریافتی متناسب نیست و افراد تلاش زیادی برای دریافت مقدار پول کمی، می‌کنند. طبیعی است که این سبب استرس محیط کار شده و با گذشت زمان فرسودگی شغلی را ایجاد کند. البته افراد نباید با داشتن تجربه کاری کم، انتظار حقوق زیادی داشته باشند. اما به طور کلی کارفرمایان نیز باید در این مورد عادل باشند و مطابق با تلاشی که افراد می‌کنند؛ به آنها دستمزد دهند. حقوق کافی نقش مهمی در ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر و همچنین کار مفید، ایفا می‌کند. 

????فشار کاری بالا

برخی از مشاغل به طور طبیعی استرس محیط کار بالاتری دارند. برای مثال فردی که جراح است؛ با اینکه حقوق بالایی به طور ماهیانه دریافت می‌کند؛ اما شغل او مربوط به جان انسان ها می‌شود و همچنین مجبور است ساعات زیادی را در یک ماه کار کند. فشار کاری بالا باعث می‌شود تا افراد از حقوق دریافتی خود هر قدر هم که بالا باشد؛ هیچ لذتی نبرند. این مورد نه تنها باعث بروز اضطراب زیادی می‌شود؛ بلکه سلامت جسمانی افراد را نیز بعد از مدتی تحت تاثیر قرار داده و آنها را بیمار می‌کند.

????عدم شایسته سالاری

شایسته سالاری در محیط کار ، به معنای اهمیت دادن بیشتر به فردی است که از دانش، تجربه و انگیزه بالاتری برخوردار است. امروزه در بیشتر فضاهای حرفه ای شاهد بروز تبعیض میان کارمندان هستیم؛ که همین مورد برای عده ای که تلاش هایشان نادیده گرفته می‌شود؛ استرس محیط کار را پدید می‌آورد. شایسته سالاری، یکی از اصول مهم حرفه ای است و سبب ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان کارمندان می‌گردد.

????محیط ناسالم

محیط کار در روحیه افراد بسیار موثر است. توجه به عواملی که شاید بی اهمیت به نظر برسند؛ می‌تواند استرس محیط کار را تا حد زیادی کاهش دهد. برای مثال نور مناسب، صندلی های راحت، ابزار و وسایل استاندارد و ایمن، طراحی داخلی مناسب فضای کار و… همگی برای بهینه سازی محیط کار ضروری هستند. وقتی نور محل کار کافی نباشد؛ افراد زودتر خسته شده و احتمالا بازدهی آنها پایین می‌آید. این نمونه ای کوچک از ایجاد یک فضای مناسب برای کارکردن بدون تنش است. رشته ای تحصصی از روانشناسی به این موضوع اختصاص داده شده است که باعث بالارفتن راندمان کاری در هر محیطی می‌گردد.

روش مقابله با استرس محیط کار

بعد از شناسایی علت دقیق استرس محیط کار بهتر است هم خود افراد و هم کارفرمایان در این زمینه اقداماتی را انجام دهند. گاهی افراد هیچ تلاشی نکرده و تنها محل کار خود را ترک می‌کنند. اما این راه حل نهایی نیست؛ چرا که چنین فردی در هر محیطی دچار مشکل خواهد شد. برخی از راهکارهایی که افراد می‌توانند در این زمینه از آنها بهره گیرند؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

✅پیدا کردن عامل استرس

در قدم اول افراد باید دلیل استرس محیط کار را در خود پیدا کنند. برای مثال این سوال را از خود بپرسند که چه چیزی در این محیط آنها را اذیت می‌کند. سپس برای یافتن پاسخ این سوال متغیرهای مختلفی را تغییر داده و نتیجه را بررسی کنند. البته قطعا افراد به همه عوامل در محیط کار دسترسی ندارند و برای مثال نمی‌توانند حقوق خود را تغییر دهد. اما اگر درآمد نقش مهمی در انتخاب شغل برای آنها ایفا می‌کند؛ پس باید به دنبال مشاغلی با درآمد بیشتر باشند.

✅رعایت تعادل میان زندگی شخصی و کار

یکی از مهم ترین راهکارها برای جلوگیری از استرس محیط کار، رعایت تعادل میان زندگی شخصی و کار است. بسیاری از افراد مسائل کاری را وارد زندگی شخصی خود کرده به همین دلیل مشکلات بیشتری را تجربه می‌کنند. برای مثال ساعاتی را که باید به استراحت اختصاص دهند؛ به کار می‌پردازند و برای خود هیچ تفریح و استراحتی قائل نیستند. تفکیک کردن مسائل از یکدیگر مهارت بسیار مهمی است که افراد باید در مورد زندگی کاری خود از آن استفاده کنند.

✅ارتباط موثر با همکاران

داشتن ارتباط موثر با دیگر همکاران و حتی گاهی کمک گرفتن از آنها قدم مهمی در جهت کاهش استرس محیط کار است. افراد می‌توانند مسائل خود را با دیگران در میان گذاشته و نظر آنها را نیز در این زمینه بدانند. حتی گاهی با اینکار متوجه خواهید شد که تنها نیستید و دیگران نیز چنین مشکلی را دارند. از طرفی گاهی ارتباط برقرار نکردن با دیگر همکاران خود باعث بروز مشکلاتی می‌شود. به همین دلیل بهتر است با دیگران در محیط کار ارتباط برقرار کرده و عضوی از یک گروه شوید.

✅صحبت کردن با مدیر

اگر با هیچ روشی قادر به کنترل اوضاع و یا کاهش استرس محیط کار نبودید بهتر است در این زمینه با مدیر خود صحبت کنید. شاید او بتواند راهکاری به شما ارائه دهد و در این زمینه به شما کمک کند. برخی از مدیران بسیار انعطاف پذیر بوده و همواره در حال فراهم کردن شرایط بهتر برای کارمندان خود هستند. می‌توانید صادقانه مشکل خود را با او بیان کرده و از تجربیات او نیز استفاده کنید.

✅کمک گرفتن از مشاور

بهتر است همواره در زمینه مشکلاتی که در محل کار خود تجربه می‌کنید؛ با یک روانشناس مشورت کرده و از او کمک بگیرید. مشکلات محل کار می‌توانند تا حد زیادی بر روابط و زندگی شخصی ما تاثیر بگذارند و باعث بهبود و یا حتی بدتر شدن اوضاع شوند. استرس محل کار یکی از شرایطی است که می‌تواند به اختلالات روانی مختلفی منجر شود. به همین دلیل می‌توان با کمک مشاور از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کرد و همچنین توانایی های افراد را در زمینه های مختلف، بالا برد.

سخن پایانی

فراموش نکیند که کارکردن تنها یکی از جنبه های زندگی محسوب می‌شود و افراد باید به دیگر بخش های زندگی خود نیز اهمیت دهند. استرس محیط کار می‌تواند افراد را از دیگر فعالیت ها بازداشته و پیامدهای زیادی را ایجاد کند. بهتر است افراد برای مواجهه با عوامل اضطراب آور محل کار خود آماده بوده و نسبت به آنها واکنش درستی نشان دهند. همچنین از دیگران مثل همکاران، مدیر و همچنین یک روانشناس نیز کمک بگیرند. تجربه استرس برای طولانی مدت، افراد را مستعد بیماری های مختلف روانی و جسمانی می‌کند؛ به همین دلیل باید هر چه سریعتر در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه استرس محیط کار می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: استرس محیط کار ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

پشیمانی بعد از عقد، برای عده زیادی از افراد اتفاق می‌افتد. معمولا شنیده‌اید که برخی از افراد بعد از عقد اظهار پشیمانی می‌کنند. اما به دلیل حفظ آبرو و خانواده پشیمانی خود را بروز نمی‌دهند. دلایل متفاوتی برای پشیمانی بعد از عقد وجود دارد که در هر فردی به شیوه گوناگون است.

این افراد دخالت‌های پدر و مادر در انتخاب همسر، عدم تفاهم، فرهنگ متفاوت و… را دلیل بر پشیمونی‌های خود می‌دانند. و برای ازدواج دچار شک و تردید شده اند. اما در بسیاری از موارد نیز پشیمانی گذرا است و با رفع سوء تفاهم‌ها رابطه زوجین بهبود می‌یابد. اما در بیشتر موارد تصمیم به ادامه رابطه یا پایان دادن به آن برای افراد آشفتگی ذهنی و همراه دارد. در چنین شرایطی حتما باید از یک زوج درمانگر راهنمایی بگیرید. 

منبع: پشیمانی بعد از عقد | 6 راهکار مواجهه با پشیمانی بعد از عقد

پشیمانی بعد از عقد چیست؟

همه ما بارها شاهد پشیمانی عده‌ای از افراد بعد از عقد هستیم. این افراد دلایل متفاوتی را ارائه می‌دهند تا پشیمانی خود را ابراز کند. اما در بسیاری از موارد به دلیل حفظ آبرو و اجبار خانواده تن به جدایی نمی‌دهند؛ و این ازدواج را قبول می‌کنند. شاید بارها نیز شنیده باشید که در جاهای مختلف از جمله “اگر سر عقد نیز پشیمان شدید، بازگردید” استفاده می‌کنند.

تصمیم برای رابطه جدی کار آسانی نیست. و گاهی با تصمیمات عجولانه خود یا حفظ چیزهای مختلف صدمات روحی و روانی زیادی به خود و رابطه وارد می‌کنیم. اما برای تصمیم گیری حتما از یک روانشناس و مشاور متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. تا شک و تردید شما با راهنمایی‌های درست، راه صحیح خود را پیدا کند.

دلیل پشیمانی بعد از عقد چیست؟

پشیمانی بعد از عقد همانطور که گفته شد، به عوامل و دلایل متفاوتی باز می‌گردد. که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? ازدواج بدون عشق

یکی از دلایل پشیمانی بعد از عقد، ازدواج بدون عشق می‌باشد. معمولا در ازدواج‌های سنتی این مورد بیشتر مشاهده می‌شود؛ و با پشیمانی بعد از عقد همراه هستیم. اغلب زوجینی که به سفارش دیگران با یکدیگر ازدواج می‌کنند، حسرت ازدواج بدون عشق را می‌خورند. حتی آنها با تلاش‌های مداوم برای دوست داشتن یکدیگر با شکست روبرو می‌شوند.

???? اجبار در ازدواج | پشیمانی بعد از عقد

از دیگر دلایل پشیمانی بعد از عقد، می‌توان به اجبار در ازدواج اشاره کرد. افرادی که برخلاف میل خود و بدون اختیاری که در انتخاب همسر داشتند، با پشیمانی بعد از عقد دست و پنجه نرم می‌کند. و دائم به این فکر می‌کنند که ای کاش به زمان عقب برمی‌گشتند؛ و همه چیز را تغییر می‌دادند.

???? عدم رابطه صمیمانه

عدم رابطه صمیمانه یکی دیگر از دلایل پشیمانی بعد از عقد می‌باشد. زمانی که شما و همسرتان هیچ رابطه‌ای با یکدیگر نداشته باشید؛ و تنها در یک خانه زندگی می‌کنید. و در هیچ شرایطی به یکدیگر نزدیک نمی‌شوید، رابطه سردی خواهید داشت. و عدم رابطه در زندگی زناشویی یکی از بارزترین دلایل پشیمانی بعد از ازدواج است.

???? عاشق شخص دیگر بودن

یکی از دلایل پشیمانی بعد از عقد، این است که زوجین عاشق شخص دیگری بودند. و پس از جدایی نتوانستند آنها را فراموش کنند. معمولا افرادی که نتوانند به عشق خود برسند، از صمیم قلب بعد از ازدواج خود پشیمان می‌شوند.

???? خیانت همسر | پشیمانی بعد از عقد

از دیگر دلایل پشیمانی بعد از عقد، خیانت همسر می‌باشد. یادآوری و تکرار مداومی که همسرتان به شما خیانت کرده است؛ شما را به مرور زمان از ازدواج با او پشیمان می‌کند. و به همین دلیل ذات خیانت شکست آسیب‌های مداوم به رابطه می‌باشد.

???? همسرتان بعد از عقد چیزی که نشان می‌داد نبود است

گاهی همسرتان با چیزی که قبل از عقد نشان می‌داده است نسبت به بعد از عقد متفاوت بوده است. که باعث پشیمانی بعد از عقد شما می‌شود. بارها در این شرایط به این فکر می‌کنید که اگر قبل از عقد چنین رفتاری را از خود نشان می‌داد، با او هرگز ازدواج نمی‌کردید.

علائم پشیمانی بعد از عقد

معمولا افرادی که به پشیمانی بعد از عقد دچار می‌شوند، از خود علائمی را نشان می‌دهند که در این بخش مقاله به آنها اشاره کردیم.

???? معمولا این زوجین هیچ حرفی برای گفتن با یکدیگر ندارند.

???? فاصله بین آنها روز به روز بیشتر می‌شود.

????منفعلانه منتظر کمک هستید.

???? در رابطه با زندگی بدون همسرتان بسیار خیال پردازی می‌کنید.

???? دائم به این فکر می‌کنید که اگر فرد دیگری همسر شما بود شاید زندگی بهتری داشتید.

راهکارهای مواجهه با پشیمانی بعد از عقد

زمانی که با پشیمانی بعد از عقد مواجه می‌شوید؛ باید به دنبال راهکارهایی باشید. و حتما در این زمینه از روانشناس کمک بگیرید. در این بخش مقاله به شما راهکارهای مواجه با پشیمانی بعد از عقد را توضیح داده‌ ایم.

???? واقع بین باشید

یکی از راهکارهای مواجه با پشیمانی بعد از عقد، این است که واقع بین باشید. در این شرایط سعی کنید که انتظارات مالی و عاطفی خود را با توجه به شرایط و توانایی‌های همسرتان ذکر کنید. و واقع بینانه راجع به زندگی خود تصمیم بگیرید.

???? نقاط قوت را مرور کنید

یکی از روش‌ها و راهکارهای مواجهه و پشیمانی بعد از عقد، این است که نقاط قوت را مرور کنید. در این شرایط با خود بیندیشید که نقاط قوت طرف مقابل شما چگونه است؛ و سعی کنید در پذیرش آنها کوشا باشید. همچنین با تشویق و تقدیر نقاط قوت او را تقویت کنید.

???? حساسیت ها را کاهش دهید | پشیمانی بعد از عقد

کاهش حساسیت‌ها یکی از راهکارهای پشیمانی بعد از عقد می‌باشد. در این شرایط باید به اختلاف‌ها و حساسیت‌های بی‌مورد دامن نزنید. و با آموزش مهارت‌های ارتباطی در حل آنها کوشا باشید. 

???? کمالگرایی ممنوع

ممنوعیت در کمالگرایی یکی از روش‌های پشیمونی بعد از عقد می‌باشد. در این شرایط باید به این موضوع پی ببرید که هیچ فردی بدون نقص نیست. اگر همسر شما ایرادی دارد، نباید تصمیم به رهایی بگیرید. و به این فکر کنید که هرگز نمی‌توانید با کسی باشید که بی‌نقص باشد.

???? گذشته را فراموش کنید

یکی از راهکارهای پشیمانی بعد از عقد، این است که گذشته را به فراموشی بسپارید. اگر با توجه به مسائلی که در گذشته برای شما پیش آمده است، پشیمانی را احساس می‌کنید؛ بهتر است که تصمیم به فراموشی گذشته بگیرید. و برای زندگی مناسب و خوب به دنبال راهکار مناسب باشید.

???? از روانشناس راهنمایی بگیرید | پشیمانی بعد از عقد

یکی از روش‌ها و راهکارهای جلوگیری از پشیمانی بعد از عقد، این است که حتما از یک روانشناسان و متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. اگر مشکلات دوران عقد را حل نکنید؛ هرگز در زندگی مشترک موفق نخواهید بود. و احساس پشیمانی شما روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله گفته شد؛ پشیمانی بعد از عقد دلایل متفاوتی دارد. که برای هر فردی به شیوه گوناگونی بروز پیدا می‌کند. اما زمانی که ازدواج کرده‌اید، باید مشکلات خود را رفع کنید و سپس زیر یک سقف زندگی کنید. برای رفع مشکلات و ازدواج از یک درمانگر راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پشیمانی بعد از عقد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

منبع: پشیمانی بعد از عقد | 6 راهکار مواجهه با پشیمانی بعد از عقد



:: برچسب‌ها: پشیمانی بعد از عقد | 6 راهکار مواجهه با پشیمانی بعد از عقد ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

دلتنگی برای همسر سابق همیشه روند طبیعی بعد از جدایی است. زمانی که زوجین از یکدیگر جدا می‌شود روندی به نام سوگ درمانی را سپری می‌کنند. آنها به دلیل اینکه سالهای زیادی در کنار یکدیگر گذرانده بودند؛ زمان های زیادی را با هم بوده اند و خاطرات بسیار زیادی با یکدیگر دارند، دائم در حال دلتنگی هستند. فشارهای جدایی و مرور خاطرات نیز باعث دلتنگی برای همسر سابق می‌شود.

اما حتما دوره سوگ درمانی را سپری کنید تا با این موضوع راحت تر کنار بیایید. جدایی از همسر سخت و دشوار است. اما برای کمک از خود باید این دوره را بگذرانید. در این راه حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. اما برای بازگشت عجله نکنید. زمانی که از روانشناس کمک بگیرید؛ روند درمان با آسودگی بیشتری سپری می‌شود. و همین امر به شما کمک می‌کند که سلامت روان بیشتری را تجربه کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: دلتنگی برای همسر سابق | 9 راه کنار آمدن با دلتنگی برای همسر سابق

دلتنگی برای همسر سابق

جدایی هرگز برای هیچ فردی مساله راحتی نبوده است. افراد زیادی پس از سالها زندگی مشترک به این نتیجه رسیده اند که با یکدیگر تفاهم ندارند و باید جدا شوند. هر نوع جدایی چه طلاق و چه از دست دادن عزیزان پروسه سخت و طولانی پیش رو دارد. مرور خاطرات چند ساله، یادآوری علایق و … همگی باعث دلتنگی برای همسر سابق می‌شود. دلتنگی همیشه یکی از دردناک ترین مسائل در سپری کردن روند جدایی است. که همراه با عذاب، حال بد و ناراحتی است.

همیشه هنگام دلتنگی تمام روان شخص مقابل بهم می‌ریزد و تمامی فعالیت های روزانه او با مشکل روبرو می‌شود. به همین دلیل است که همیشه می‌گوییم باید از ابتدای روند جدایی از روانشناس راهنمایی بگیرید. اما در این بخش مقاله راهکارهایی را داده ایم که به چگونگی کنار آمدن با دلتنگی برای همسر قبلی به شما کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چگونگی کنار آمدن با دلتنگی برای همسر سابق

دلتنگی برای همسر سابق و کنار آمدن با این موضوع امری سخت و دشوار است. در این شرایط باید تمام قدرت و توان خود را جمع کنید تا با این دلتنگی مقابله کنید. همیشه همین دلتنگی ها باعث بازگشت و شروع دوباره اشتباهات می‌شود. اما در این بخش مقاله راهکارهایی را برای کنار آمدن با دلتنگی برای همسر سابق ذکر کرده ایم.

???? در اقدام اول از روانشناس کمک بگیرید

اولین راه برای رفع دلتنگی برای همسر جدا شده، کمک از روانشناس است. این اقدام ضروری است و همه افرادی که جدایی را تجربه کرده اند باید از این روش استفاده کنند. دلتنگی، مرور خاطرات، یادآوری علایق و … همگی جزو مراحل طبیعی جدایی است که منجر به دلتنگی می‌شود. و تمامی افراد در این مراحل نیازمند راهنما هستند. روانشناس به شما کمک می‌کند که روند درمان را سپری کنید و سوگ مورد نیاز در این بازه زمانی را راحت تر سپری کنید.

???? تصمیم عجولانه ممنوع | دلتنگی برای همسر سابق

برای رفع دلتنگی برای همسر سابق، نباید تصمیم عجولانه بگیرید. برای جلوگیری از این کار از خودتان سوال کنید که به چه دلیل جدا شده اید؟ آیا جدال در کنار هم به دلتنگی می‌ارزید؟ سوالات این چنینی از خودتان بپرسید تا دلتنگی شما کاهش بیابد. در این شرایط هم منطقی تر فکر خواهید کرد و هم تصمیم عجولانه نخواهید گرفت.

???? همسر سابق را سرزنش نکنید

برای رفع دلتنگی برای همسر سابق، دست از سرزنش همسر سابق بردارید. زمانی که جدایی صورت می‌گیرد، دلتنگی طبیعی است. و همیشه این جدایی ها دو سر مقصر دارد. خود و همسر سابقتان هستید که تصمیم به جدایی گرفته اید. بنابراین بهتر است که با کمک راهکارهای مناسب از روانشناس؛ میزان سرزنش از همسر سابق را کاهش دهید. روانشناس به شما کنترل خشم و مدیریت را آموزش می‌دهد تا عملکرد بهتری داشته باشید.

???? دلیل طلاق را در جایی بنویسید | دلتنگی برای همسر سابق

یکی از دلایل دلتنگی برای همسر سابق، این است که دلایل طلاق خود را یادآوری نمی‌کنید. در این شرایط باید به این موضوع فکر کنید که دلیل طلاق شما چه بوده است؟ لیستی تهیه کنید و هر زمان که با دلتنگی برای همسر سابق روبرو شدید، این لیست را مرور کنید. رفتارها و کرداری که باعث جدایی شما شده است را تکرار کنید تا هم برای تصمیم گیری عجله نکنید و هم از شدت دلتنگی شما کم شود.

???? مراقب خودتان باشید

اولویت شما پیش از دلتنگی برای همسر سابق، مراقبت و توجه به خود است. شما در حال حاضر شخصی هستید که از لحاظ روحی و عاطفی شکست خورده اید. پذیرش این شکست به شما کمک خواهد کرد که به دنبال مراقبت از خود باشید. حال بد خود را بپذیرید و برای رهایی از این چالش ها، از روانشناس راهنمایی بگیرید. به سلامتی، پیشرفت و موفقیت خود فکر کنید. شما یک بار زندگی خواهید کرد! این موضوع را فراموش نکنید.

???? به خودتان زمان بدهید | دلتنگی برای همسر سابق

برای رفع دلتنگی برای همسر سابق باید به خود زمان بدهید. شدت دلتنگی در ابتدا بسیار زیاد است و باعث سردرگمی شما می‌شود. اما به مرور زمان که گرد و غبار بر خاطرات شما بنشیند؛ از میزان دلتنگی کم خواهد شد.

???? خودتان را مشغول کنید

یکی از روش های رفع دلتنگی برای همسر سابق، این است که مشغول به کار شوید. همیشه شغل و کارهای دیگر باعث سرگرمی شما می‌شود. در واقع زمانی برای دلتنگی نخواهید داشت. تمام زمان خود را در سر کار و یا مشغول به کارهای دیگر خواهید بود.

???? همسر سابق را ببخشید | دلتنگی برای همسر سابق

همیشه بخشش یکی از راهکارهای رهایی از تنفر و دلتنگی برای همسر سابق است. اگر همسر خود را مورد بخشش قرار دهید. کمتر با این موضوع روبرو خواهید شد. از احساسات منفی دور خواهید شد و کمتر به همسر سابق خود فکر خواهید کرد. برای آرامش روان و سلامت خودتان هم که شده همسر سابق را ببخشید.

???? با خودتان صادق باشید

برای رفع دلتنگی برای همسر سابق باید با خودتان صداقت داشته باشید. به این باور برسید که حال شما خوب نیست و نیازمند کمک از دیگران هستید. باید تحت درمان باشید تا مدیریت و کنترل احساسات را آموزش ببینید. عشق را از خودتان دور نکنید و برای دریافت آرامش دوباره تلاش کنید. قلبتان را عاری از نفرت کنید و برای کسب زندگی خب و آرام از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید.

کلام آخر

دلتنگی برای همسر سابق امری بسیار طبیعی است. لطفا خودتان را مورد سرزنش قرار ندهید و تصمیم عجولانه نگیرید. معمولا بعد از جدایی احساسات و عواطف انسان ها با مشکل روبرو می‌شود. همین امر موجب نگرانی و استرس بعد از جدایی می‌شود. بهتر است که روند درمان را پیش بگیرید و برای سوگ درمانی اقدام کنید. کمک روانشناس بهترین راه برای بهبودی حال شما است. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: دلتنگی برای همسر سابق | 9 راه کنار آمدن با دلتنگی برای همسر سابق



:: برچسب‌ها: دلتنگی برای همسر سابق | 9 راه کنار آمدن با دلتنگی برای همسر سابق ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آبان 1402 | نظرات ()