نوشته شده توسط : newmiiind

شوهر زورگو حتما تحمل زندگی مشترک را برایتان سخت تر خواهد کرد. اینگونه مردان با کنترل گری و سلطه جویی، همیشه و در هر شرایطی به دنبال به کرسی نشاندن حرف خود هستند. ازدواج نیاز به توافق دو طرف و همدلی دارد. دوطرف باید با یکدیگر به مشورت و گفتگو بپردازند. این شرایط فقط محدود به گرفتن تصمیمات نمی‌شود. افراد زورگو در جنبه های مختلف زندگی، سعی در تسلط بر شما خواهند داشت. نمی‌توان با خوشبینی از کنار این موضوع رد شد و بهتر است به دنبال راه حل باشید. برای آشنایی با نشانه های شوهر زورگو این مقاله را مطالعه کنید.

منبع: شوهر زورگو و بی منطق | رفتار صحیح با شوهر زورگو

شوهر زورگو

شوهر زور گو فردی است که مدام در حال عیب جویی و بهانه تراشی است. احتمالا در مشکلات همیشه خانم مقصر شناخته می‌شود و هیچ راه گریزی از این ماجرا ندارد. افراد زورگو نسبت به اطرافیان، مغرور و پرتوقع هستند. گاهی این زورگویی فقط محدود به همسر و فرزاندانشان می‌شود و در زندگی اجتماعی یک فرد فرمانبردار هستند.

نشانه های شوهر زورگو

کسانی که مدام در حال زورگویی به دیگران هستند؛ رسیدن به هدفشان، از همه چیز برایشان مهم تر است. در این مسیر به احساسات دیگران اهمیت نمی‌دهند. بهتر است با شناسایی نشانه های مرد زورگو، اقدام به توقف این رفتار کنید.

⭕کنترلگری بر روی همسر

شوهر زورگو با بهانه تراشی های غیرمنطقی، سعی در کنترل زندگی شخصی همسرش دارد. برای مثال روابط خانوادگی یا شغلی او را محدود می‌کند. حتی لباس پوشیدن او را نیز تحت کنترل خود در می‌آورد. انتظار دارد که همسرش، تمام وقتش را با او بگذراند. بخوانید: شوهرم نمیذاره خانواده ام رو ببینم

⭕ رفتارهای خشونت آمیز

این زورگویی معمولا با خشم کنترل نشده همراه است. اینگونه افراد مهارت کنترل خشم ندارند و خشم خود را با توهین و تحقیر یا آسیب فیزیکی به همسر خود، تخلیه می‌کنند. بسیار تحریک پذیرند و کوچک ترین چیزی آنها را عصبانی می‌کند. خشونت جسمی، کلامی، روانی و حتی جنسی از انواع رفتارهای شوهر زورگو هستند.

برای آشنایی با علت دست بزن داشتن شوهر کلیک کنید.

⭕تلاش برای سلطه مالی

بیشتر زنانی که از نظر مالی به همسر خود وابسته هستند؛ مورد زورگویی همسر خود قرار می‌گیرند. در چنین شرایطی، آنها راهی نداشته و مجبور به تحمل شوهر زورگو هستند. از طرفی دیگر همسر، درآمد خود را اهرم فشاری برای سلطه گری قرارمی‌دهد. احتمالا زن و فرزند برای کمترین خرجی، باید پاسخگو باشند و هیچ حقی ندارند.

⭕رفتارهای سمی

این گونه مردان، بسیار شکاک هستند. معمولا به دلیل اینکه از طلاق همسر خود واهمه دارند؛ اضطراب زیادی را تحمل می‌کنند. تحمل نه شنیدن را ندارند و همیشه به دنبال جلب توجه هستند. به نظرات همسر خود اهمیت نمی‌دهند و همه تصمیمات را به تنهایی می‌گیرند. شوهر زورگو، حتی در تربیت فرزندان نیز، مستبد است. او شیوه های تربیتی خود را تحمیل می‌کند.

علت بروز زورگویی شوهر چیست؟

اغلب به دلیل تجربیات دوران کودکی، این رفتار ها شکل می‌گیرد. برای مثال طلاق والدین، توجه بیش از حد، آسیب های روانی و یا تقلید از رفتارهای پدر باعث بروز زورگویی در مردان می‌شود.

رفتارهای شایع در مقابل شوهر زورگو

بسیاری از زنان، شهامت ایستادن در مقابل شوهر زورگو را ندارند. احتمالا به زندگی مشترک خود ادامه داده و باعث تداوم این رفتار ها نیز می‌شوند. به این دلیل به آنها رفتار شایع می‌گوییم که بیشتر زنان در مقابل زورگویی، همین گونه رفتار می‌کنند؛ که البته روش درستی نیست.

❌مقابله به مثل با شوهر زورگو

یکی از رفتار های اشتباهی که همسران افراد زورگو از خود نشان می‌دهند؛ مقابله به مثل است. این دعواها تا جایی ادامه پیدا می‌کند که به جنگ قدرت بدل می‌شود. زوجین مدام درحال لجبازی با یکدیگر هستند و هیچ کدام از موضع خود عقب نشینی نمی‌کنند. این برخورد، اوضاع را پیچیده تر خواهد کرد. فراموش نکنید که جبران بسیاری از رفتار ها، امکان پذیر نیست بلکه فقط صلح راه چاره است. برای مثال اگر همسرتان داد زد؛ شما تا کجا می‌خواهید صدای خود را بالا ببرید؟

❌اطاعت کردن

در نقطه مقابل مقابله به مثل، مطیع بودن در مقابل شوهر زورگو وجود دارد. مورد ظلم واقع شدن نیز خود، واکنش اشتباهی است. برخی از زنان منفعل تصور می‌کنند با تسلیم، به دعوا و مشاجره پایان می‌دهد. غافل ازاینکه فرد زورگو در هر شرایطی زورگوست. با سکوت چیزی حل نمی‌شود. هر فردی از حقوقی برخوردار است که نباید آنها را نادیده بگیرد.

واکنش صحیح نسبت شوهر زورگو

اما با شوهر زورگو چطور باید برخورد کرد؟ قبل تر گفتیم که سکوت یا مقابله به مثل روش های درستی برای برخورد با استبداد نیستند. در این قسمت راهکارهایی را ذکر خواهی کرد که موثر تر هستند و به مرور فرد را متوجه اشتباهاتش می‌کند.

✅تایید کردن او

در ظاهر با او موافقت کرده و به نظرات او احترام بگذارید؛ اما به او اجازه کنترل کردن، ندهید. نظر شخصی خود را اعمال کنید. تایید شدن به او حس خوبی القا کرده و وقتی نتیجه ی کار را مشاهده می‌کند؛ حتی اگر به طور مشخص نظر او اعمال نشده باشد، باز هم خوشحال است. هیچ وقت با یک فرد زورگو به توافق نمی‌رسید؛ پس بهتر است با تایید او بحث را کوتاه کرده و آن را به نفع خود تغییر دهید. این افراد مخالفت را انتقاد شخصی قلمداد می‌کنند؛ به همین در مورد آن جبهه می‌گیرند.

✅استفاده از قدرت طلبی در جهت مثبت

افراد زورگو علاقه دارند همیشه پیروز میدان باشند. از این طریق می‌توان در جهت بهبود اوضاع نیز استفاده کرد. به این معنا که سعی کنید مسئولیت های مهم و زیادی را به او بسپارید. احتمالا برای اثبات خود نیز، از پس آنها برخواهد آمد. اما پس از مدتی به علت فشاری که تحمل کرده است متوجه اهمیت تقسیم وظایف خواهد شد. همچنین علاقه به رقابت شوهر زورگو، در بعضی موارد به نفع زندگی مشترک تمام خواهد شد.

✅برخورد قاطعانه

در زندگی مشترک اعتماد به نفس داشته و از حقوق خود مطلع باشید. به طور واضح به او نشان دهید که از اوضاع راضی نیستید. در جواب درخواست های غیر منطقی صریحا نه بگویید. مسائل را حل نشده رها نکنید. اجازه ندهید همسرتان زیاده روی کند. برخورد قاطعانه با شوهر زورگو با دعوا کردن متفاوت است. سعی کنید با کمک یک متخصص از تفاوت آنها آگاه شوید و شرایط را عوض کنید.

✅مراجعه به روانشناس

بهتر است فرد مستبد خود، برای درمان اقدام کند. اما زوج درمانی و مراجعه همزمان به روانشناس نیز موثر است. حتی وقتی همسر شما انگیزه شما را برای درمان مشاهده کند؛ بیشتر ترغیب خواهد شد. در این مسیر شوهر زورگو را تنها نگذارید و برای درمان به او کمک کنید. توجه شما به او و حتی صحبت کردن در این مورد؛ اوضاع را بهتر خواهد کرد. روانشناس با ریشه یابی این رفتار ها، به درمان اقدام می‌کند.

سخن پایانی

طبیعی است که شوهر زورگو، مشکلات خود را نپذیرد یا برای درمان همکاری نکند؛ اما نباید دلسرد شد. گاهی این مشکل، ریشه دار تر از آن است که شما فکر می‌کنید. او را سرزنش نکنید و تا حد امکان با آرامش برخورد کنید. اگر قادر به کنترل اوضاع نیستید؛ حتما از یک روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت خدمات مشاوره خانواده کافی است به مراکز معتبری مثل آواژه مراجعه نمایید. برای برقراری ارتباط با درمانگران با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهر زورگو می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

شوهر زورگو کیست؟

افراد پرخاشگر، کنترل گر با رفتار های سمی و یا کسانی که از نظر مالی همسر خود را تحت فشار قرار می‌دهند؛ زورگو هستند.

علت بروز زورگویی در شوهر چیست؟

معمولا این رفتار مربوط به تجربیات دوران کودکی می‌شود. برای مثال طلاق والدین یا تقلید از زورگویی پدر و آسیب های روانی.

چگونه با شوهر زورگو برخورد کنیم؟

برخورد قاطعانه، استفاده از زورگویی در جهت بهبود زندگی مشترک، مراجعه به روانشناس و تایید کردن از روش های برخورد با شوهر زورگو است که در مقاله به توضیح آنها پرداخته ایم.

منبع: شوهر زورگو و بی منطق | رفتار صحیح با شوهر زورگو



:: برچسب‌ها: شوهر زورگو و بی منطق | رفتار صحیح با شوهر زورگو ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی درهفته چند بار است؟ خیلی از زوج ها به دنبال یک استاندارد کلی در این خصوص هستند. در ابتدا توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که نیاز به رابطه جنسی یک نیاز غریزی و فطری است مانند نیاز به آب یا غذا که باید به روش درست به آن پاسخ بدهیم. اما این نیاز دارای تفاوت هایی نیز هست. که پاسخ به مناسب ترین تعداد دفعات نزدیکی در هفته را با چالش مواجه می‌کند. اگر در این خصوص با همسرتان اختلاف نظر دارید، حتما از خدمات مشاوره جنسی استفاده نمایید. در ادامه توضیحات کامل تری درباره تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی را داده‌ایم.

منبع: تعداد دفعات نزدیکی در هفته | در هفته چند بار نزدیکی کنیم؟

تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی

افراد معمولا بسته به نیاز خود رابطه جنسی  دارند اما سکس یک رفتار دونفره است که میل و خواسته های دیگری نیز در این امر اهمیت دارد. باید به طور واضح بگوییم که هیچ عدد مشخصی برای رابطه جنسی در یک مدت مشخص وجود ندارد. اغلب این موضوع تبدیل به یکی از دغدغه های افرادی شده است که میل جنسی کمی دارند از رابطه خود رضایت ندارند. علاوه بر تعداد باید به  کیفیت رابطه جنسی جنسی نیز اهمیت داد. بسیاری از زوجین جوان در ماه فقط یک بار رابطه جنسی دارند اما از این بابت احساس رضایت می کنند.

عوامل موثر در تعداد دفعات نزدیکی

فاکتورهای مختلفی روی این موضوع تاثیر دارند که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. در برهه های زمانی مختلف نیاز به رابطه جنسی تغییر می کند و افراد به شیوه های مختلفی به آن پاسخ می دهند. خیلی از افراد تعداد دفعات رابطه را فقط به دفعاتی که دخول داشته اند محدود می کنند اما معاشقه و پیش نوازی نیز جزو این امار محسوب می شود.

◀️تاثیر سن در تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی

تحقیقات نشان داده اند یک یا دو بار نزدیکی در هفته بین زوجین 18 تا 29 سال طبیعی است و با افزایش سن از این میزان کاسته می شود. به عنوان مثال بزرگسالان 60 بار در سال و 60 ساله ها 20 بار در سال رابطه جنسی دارند. این آمارها شامل استثنائاتی نیز می شوند مثلا افرادی که در سنین بالا هنوز به تعدد رابطه جنسی اهمیت می دهند.

◀️بارداری و زایمان

به طور طبیعی تعداد دفعات نزدیکی در در زمان بارداری و بعد از کاهش می یابد که به دلیل نوسانات هورمونی یا عوارض عمل جراحی است. برعکس شاهد افرادی هستیم که بعد از زایمان با فاصله ی زمانی کم دوباره باردار می شوند؛ در این زمان هیچ محدودیتی نداریم اما به دلیل مسائل روانی و جسمانی بعد از زایمان ممکن است زوجین از رابطه جنسی امتناع کنند.

◀️میل جنسی و تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی

گاهی میل جنسی دو طرف همسان نیست و یک نفر همیشه از رابطه سر باز می زند و آن را به تعویق می اندازد. با وجود علاقه به همسر و بدون وجود هیچگونه اختلالی باز هم به رابطه جنسی علاقه ندارد. افراد با توافق در این مورد و درمان های هورمونی می توانند آن را حل کنند.

◀️رضایت زناشویی

فقدان یا کمبود رضایت زناشویی، عامل دیگری است که بر روی تعداد دفعات رابطه جنسی تاثیر دارد. این شرایط باعث بروز تنش هایی بین دو طرف می شود که رابطه جنسی را هم تحت الشعاع قرار می دهد. معمولا زوجین با تعداد دفعات بیشتر رابطه جنسی، رضایت بیشتری را گزارش می کنند.

◀️تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی | اختلالات روان

اختلالاتی مثل افسردگی، دوقطبی، اضطراب و… می توانند تعداد دفعات رابطه را کاهش یا افزایش دهند. مصرف دارو های مختلف نیز به طور غیر مستقیم بر روی میل جنسی موثر است.

چگونه تعداد دفعات رابطه را افزایش بدهیم؟

به طورکلی تعدد رابطه ی جنسی با همسر مشکلی ایجاد نمیکند اما افراط در هر کاری عوارضی دارد. هیچ ایده الی برای تعداد رابطه جنسی وجود ندارد و کاملا بسته به توافق و علاقه ی دو نفراست.

مسائل مربوط به رابطه

رابطه ی خود را با همسر، خارج اتاق خواب نیز تقویت کنید و رابطه فیزیکی و عاطفی را با شریک خود افزایش دهید. صحبت یا حتی فکر کردن در مورد مسائل جنسی نیز به شما کمک خواهد کرد. ایجاد تنوع در رابطه با تغییر محیط رابطه یا پوزیشن های جدید هم مسیر جدیدی را به شما نشان خواهد داد.

کمک گرفتن از یک متخصص

مشورت با یک سکستراپیست یا یک روانشناس به شما و همسرتان در بالا بردن سواد و مهارت جنسی با تغییر دادن باورهایتان نسبت به رابطه جنسی بسیار موثر است.

ارگاسم محور نباشید

خیلی از افراد از به ارگاسم نرسیدن خود در رابطه نگران هستند. البته برای اختلال انورگاسمیا دلایل زیادی وجود دارد اما گاهی سیستم بدن فرد به گونه ای است که ارگاسم را به سختی تجربه می کند. در چنین شرایطی می توانید به جای فکر کردن به مقصد، از مسیر لذت ببرید. درصد کمی از زنان در رابطه به ارگاسم می رسند اما در طول رابطه به اوج لذت جنسی می رسند و در این مورد مشکلی ندارند.

آیا هر چه تعداد دفعات نزدیکی زیاد باشد بهتر است؟

هورمون هایی که در زمان ارگاسم در بدن ترشح می شوند؛ روی تنظیم کارکرد بدن موثر هستند. به عنوان مثال ترشح پرولاکتین به تنظیم خواب و دوپامین و اکسی توسین به افزایش شادمانی کمک می کنند.

رابطه جنسی سالم و به طور منظم به افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس منجر می شود. کاهش استرس نیز یکی دیگر از تاثیرات رابطه جنسی است.

تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی | عوارض رابطه جنسی زیاد

رابطه ی جنسی زیاد وکنترل نشده در نهایت به اعتیاد جنسی منجر می شود که عوارضی مثل خشکی واژن، دردهای جسمانی، افزایش احتمال عفونت های واژینال و… در زنان و اختلال در نعوظ، زودانزالی وعفونت های دستگاه ادراری در مردان است. بارداری های ناخواسته و انتقال بیماری های امیزشی از دیگر عارضه های اعتیاد جنسی است.

سخن پایانی

فکر میکنم تا اینجا پاسخ سوال خود را گرفته باشید که برای تعداد دفعات رابطه در هفته یا ماه عدد دقیقی وجود ندارد و حتی امار ها نیز نشان دهنده میانگینی از دفعات است. سکس یک تفریح و نیاز دو نفره است که لازمه آن برنامه ریزی و مدیریت است. پس در این مورد با همسر خود صحبت کنید. با این حال در صورت اختلاف و عدم رضایت از تعداد روابط جنسی تان با همسر متخصصین در این زمینه کمک بزرگی به شما خواهند کرد. با دریافت مشاوره علت بی میلی و دوری های همسرتان را کشف کرده و به گرمای از دست رفته را به زندگی مشترک خود برگردانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متدوال

در هفته چندبار باید رابطه جنسی داشته باشیم؟

عدد مشخصی برای پاسخ به این سوال وجود ندارد و به علاقه و میل طرفین بستگی دارد.

آیا نزدیکی زیاد ضرر دارد؟

به طور کلی افراط در هر کاری عوارض خودش را دارد حتی رابطه جنسی اما تعدد سکس اگر با علاقه و خواست دو طرف باشد؛ ضرری ندارد.

عوارض رابطه جنسی زیاد چیست؟

اعتیاد جنسی باعث شکل گیری عوارض روانی و جسمانی زیادی مثل خشکی واژن، زودانزالی،بارداری های ناخواسته و شیوع بیماری های امیزشی و… می شود که در مقاله به طور مفصل به توضیح انها پرداخته ایم.

منبع: تعداد دفعات نزدیکی در هفته | در هفته چند بار نزدیکی کنیم؟



:: برچسب‌ها: تعداد دفعات نزدیکی در هفته | در هفته چند بار نزدیکی کنیم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ترشحات واژن ترکیبی از سلول ها و انواع باکتری هاست که به صورت مدام توسط سلول های واژن و غدد دهانه رحم، تولید می‌شوند. این ترشحات با مرطوب نگه داشتن ناحیه تناسلی، نه تنها سبب پاکیزگی واژن می‌شوند؛ بلکه آن را از آسیب‌های فیزیکی نیز، محافظت می‌کنند. میزان و کیفیت این ترشحات در هر فردی متفاوت است. همچنین در زمان های مختلف مقدار ترشح آن ثابت نیست. باکتری هایی که در ترشحات واژن زندگی می‌کنند؛ برای بدن مفید بوده و جلوی بروز انواع بیماری ها را می‌گیرند.

منبع: ترشحات واژن نشانه چیست | معنی رنگ ترشحات که باید بدانید

ترشحات واژن

ترشحات واژن نقش مهمی در رابطه جنسی و سیستم تولید مثل زنان دارند. این ترشحات شامل موکوس، مخاط، آب، سلول های مرده و… است. ترشحات طبیعی در زنان بی رنگ و شفاف است و بوی خاصی ندارد. همچنین غلظت آن در دوره های مختلف، متفاوت است. اگر هرکدام از این ویژگی ها از حالت طبیعی خود خارج شوند؛ فرد باید علت را شناسایی کند و به دنبال درمان باشد.

ترشحات در دوره های مختلف سنی

در واقع شروع ترشحات واژن از سنین کودکی و قبل از دوران بلوغ است. در این قسمت ترشحات واژن را در دوره های سنی مختلف مورد بررسی قرار داده و خصوصیات هر یک را ذکر می‌کنیم.

????دوران نوزادی

حتی در دوران نوزادی و با گذشت چند روز از تولد دختر، در مواردی شاهد ترشحات واژن هستیم. این مورد به دلیل قرار گرفتن در معرض استروژن دوران بارداری مادر است. کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. ترشحات در دوران نوزادی سفید شفاف با بافت مخاطی است. به ندرت ممکن است این ترشحات به رنگ دیگری باشد.

???? ترشحات واژن در دوران کودکی

بافت واژن در دوران کودکی نازک تر و آسیب پذیر تر است. در این دوران نوع باکتری هایی که در ترشحات وجود دارد متفاوت از دوران بزرگسالی است. PH ترشحات قبل از دوران بلوغ بین 6 تا 8 است. در این دوران به دلیل عدم اطلاعات کودکان در این مورد و احساس شرم از سوال پرسیدن، شاید دچار سردرگمی شوند.

????دوران بلوغ

در زمان بلوغ به دلیل افزایش میزان ترشح هورمون های مختلف، مقدار ترشحات واژن نیز به اوج خود می‌رسد. ترکیبات این ترشحات نیز تغییر خواهد کرد. در این دوران محیط واژن اسیدی تر از قبل شده و به طور کلی محیط بدن آماده اولین قاعدگی می‌شود. در این زمان، توصیه می‌شود؛ دختران بیش از پیش بهداشت شخصی را رعایت کرده و به سلامت جسمانی خود اهمیت دهند.

???? ترشحات واژن در قاعدگی

در قاعدگی نیز ترشحات واژن وجود دارند ولی به دلیل ترکیب شدن با خون حاصل از قاعدگی، قابل تشخیص نیستند. می‌توان گفت که تقریبا هیچ گاه ترشح این ترکیب از بدن، متوقف نمی‌شود. مگر در مواردی مثل خشکی واژن. در زمان قاعدگی و مخصوصا تخمک گذاری میزان این ترشحات 30 برابر می‌شود. غلظت و رنگ ترشحات نیز فرق خواهد کرد و نزدیک به تخمک گذاری، ترشحات غلیظ تر می‌شوند. این تغییرات حاصل تغییر سطح پروژسترون در بدن است.

????دوران بارداری

در دوران بارداری، مانند قاعدگی، میزان ترشحات واژن افزایش می‌یابد. این افزایش به دلیل بالارفتن سطح استروژن و پروژسترون در بارداری است. ترشحات نیز سفیدتر و غلیظ تر از قبل می‌شوند. در این دوران نیز محیط واژن اسیدی است که همین کودک را از ابتلا به بسیاری از عفونت ها محافظت می‌کند. اما در دوران بارداری، احتمال ابتلای مادر به عفونت واژن هست.

???? ترشحات واژن در یائسگی

در دوران یائسگی با کاهش میزان استروژن در بدن، تقریبا میزان و خصوصیات ترشحات واژن به دوران قبل از بلوغ برمی‌گردد. در این دوران، مانند کودکی بافت واژن نازک می‌شود. در دوران قاعدگی، به دلیل خونرسانی کمتر به واژن، افراد بسیار در معرض خشکی واژن قرار دارند. در این دوران به دلیل کاهش میزان ترشحات، افراد به استفاده از روان کننده ها و هورمون درمانی، نیاز دارند. برای جلوگیری از خشکی واژن این مقاله را مطالعه کنید.

انواع مختلف ترشحات واژن

تا اینجا در مورد موارد طبیعی ترشحات واژن صحبت کردیم. اما در هنگام ابتلا به بیماری های مختلف، ویژگی های این ترشحات متفاوت خواهد بود. بهتر است بلافاصله بعد از مشاهده ترشحات غیرطبیعی، به پزشک مراجعه کرده و علت را جویا شویم؛ چراکه در اکثر موارد، ترشحات غیرطبیعی، نشان دهنده وجود بیماری دیگری در بدن است.

????ترشحات سفید رنگ: اینگونه ترشحات در ابتدا و انتهای قاعدگی طبیعی هستند اما اگر به شکل غلیظ و پنیری درآیند؛ باید برای درمان اقدام کرد.

????ترشحات آبکی: این دسته از ترشحات معمولا بعد از فعالیت های سنگین، ظاهر می‌شوند.

????ترشحات قهوه ای یا خونی رنگ واژن: این نوع از ترشحات معمولا در روزهای پایانی قاعدگی ظاهر می‌شوند که طبیعی هستند؛ اما اگر در زمان دیگری غیر از قاعدگی ظاهر شوند و همراه با علائم دیگری بوده و برای طولانی مدت ادامه داشته باشند. باید برای درمان اقدام کرد.

????ترشحات سبز یا زرد رنگ همراه با بو: ترشحات واژن با این علائم، حتما از علائم عفونت هستند.

علل ترشحات غیر طبیعی واژن

 

 

از شایع ترین ترشحات غیرطبیعی واژن، وجود عفونت است. عفونت های واژن به علت حضور باکتری، ویروس یا قارچ، به وجو می‌آیند. هریک علائم و روش درمان مختلفی دارند. اما علاوه بر عفونت، دلایل دیگری برای ترشحات غیرطبیعی واژن نیز وجود دارد. برای اطلاع از علائم عفونت واژن کلیک کنید.

????بیماری های مقاربتی

بدون شک، یکی از دلایل بروز ترشحات واژن به صورت غیرطبیعی، بیماری های مقاربتی هستند. عفونت های مکررو ترشحات غیرطبیعی، نشان دهنده وجود یک بیماری آمیزشی در بدن است. بیماری های مقاربتی مدتی در بدن، بدون نشانه باقی می‌مانند و ترشحات واژن از نشانه های آنان هستند. در صورت وجود بیماری های مقاربتی باید با شریک خود، درمان را شروع کنید. برای مطلع شدن از وجود این نوع بیماری ها باید به متخصص زنان مراجعه کنید.

????اختلال التهابی لگن

عفونت لگنی معمولا از راه تماس جنسی منتقل می‌شود. عامل این عفونت باکتری است. این عفونت در واژن به سایر نقاط نیز انتقال می‌یابد و موجب اختلال التهابی لگن می‌شود. در این اختلال نیز ترشحات واژن به صورت غلیظ و بد بو درمی‌آید.

سخن پایانی

به طور کلی ترشحات واژن با رنگ و غلظت معمولی، طبیعی هستند و نشان دهنده سلامت بدن. وجود ترشحات برای بدن ضروری است.حتی گاهی عدم ترشح آنها باعث ایجاد عوارضی در ناحیه تناسلی می‌شود. اگرترشحات غیرمعمولی با علائمی مثل تب، درد شکم، سوزش و تکرر ادرار همراه باشند؛ حتما باید برای معاینه و درمان به پزشک مراجعه کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترشحات واژن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

ترشحات واژن قبل از قاعدگی چگونه است؟

تفاوت ترشحات در زمان قبل از قاعدگی و بعد از آن در مقدار و نوع باکتری های موجود در آن است. در زمان قاعدگی میزان ترشحات واژن افزایش می‌یابد.

علت ریزش ناگهانی آب از واژن چیست؟

ترشحات آبکی معمولا بعد از فعالیت های بدنی سنگین، به وجود می‌آیند. کاملا طبیعی هستند و عوارض خاصی برای بدن ایجاد نمی‌کنند.

ترشحات سفید به چه دلیل ایجاد می‌شوند؟

ترشحات به طور طبیعی باید شفاف و بی رنگ باشند. هرگونه تغییردر رنگ، غلظت و بو در ترشحات واژن، نشانه حضور عفونت یا بیماری های مقاربتی در بدن است.

منبع: ترشحات واژن نشانه چیست | معنی رنگ ترشحات که باید بدانید



:: برچسب‌ها: ترشحات واژن نشانه چیست | معنی رنگ ترشحات که باید بدانید ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

خودارضایی همسر یکی از مشکلاتی است که شاید زوجین در زندگی مشترک خود با آن درگیر شوند. افراد به دلایل مختلفی به خودارضایی روی می‌آورند. معمولا این رفتار در دوران مجردی بیشتر اتفاق می‌افتد. اما بعد از ازدواج نیز شاید زوجین مجبور به خودارضایی شوند. آنها علیرغم داشتن همسر یا میل باطنی خود برای ارضای نیاز جنسی، به خودارضایی می‌پردازند. این رفتار علل مختلفی دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت و همچنین راه های درمان آن را نیز بیان خواهیم کرد.

منبع: خودارضایی همسر | چرا شوهرم خودارضایی میکنه؟

خودارضایی همسر | شوهرم خودارضایی می کنه

برخی از افراد، بعد از ازدواج نیز، به خودارضایی ادامه می‌دهند. شاید این رفتار را از همسر خود پنهان کنند ویا حاضر به درمان به آن نباشند. بر اساس ماهیت ازدواج، انتظار می‌رود افراد بعد از شروع زندگی مشترک، این رفتار را ترک کرده و به رابطه جنسی باهمسر خود بپردازند. اما گاهی خانم ها از خودارضایی شوهر خود گله مندند. اما موضوع زمانی جدی‌تر می‌شود که هردوی آنها به خودارضایی همسر عادت کنند (این رفتار هم در زنان و هم در مردان دیده می‌شود).

علل خود ارضایی همسر

قبل از هرچیز باید علت این رفتار را پیدا کرد. خودارضایی همسر، یک عادت مخرب است که شاید منجر به مشکلات بزرگتری در رابطه شود. به همین دلیل زوجین باید این مشکل را جدی گرفته و درصدد درمان آن باشند. در این قسمت دلایل مختلف این رفتار را بررسی خواهیم کرد.

????اعتیاد به خودارضایی

برخی افراد به خودارضایی اعتیاد پیدا کرده اند و حتی بعد از ازدواج نیز قادر به ترک آن نیستند. برای این گونه افراد، خودارضایی حالت وسواس گونه و اجبار دارد و تقریبا هیچ لذتی از انجام نمی‌برند. بلکه فقط خود را مجبور به انجام این کار می‌دانند. به همین دلیل توصیه می‌شود؛ افراد قبل از ازواج به ترک این عادت بپردازند و بعد وارد زندگی مشترک شوند.

????خودارضایی همسر به دلیل توقعات غیرواقعی

عده ای به دلیل انتظارات غیر واقعی یا فانتزی های غیر قابل انجام خود؛ قادر به رابطه جنسی با همسرشان نیستند. این گونه افراد معمولا به تماشای فیلم های پورن عادت کرده اند و همسر خود را با بازیگران پورن یا فیلم های هالیوودی مقایسه می‌کنند. آن‌ها از همسر خود توقع انجام فانتزی های مختلف و یا همه پوزیشن های جنسی را دارند و اگر همسرشان با این کار موافقت نکند؛ خودارضایی را انتخاب می‌کنند.

????تحریک ناکافی یا عدم ارگاسم

این دسته، با همسر خود رابطه جنسی دارند؛ اما در رابطه به طور کافی تحریک نمی‌شوند یا به دلیل به ارگاسم نرسیدن، مجبور به خودارضایی بعد از سکس هستند. برای مثال شخصی را در نظر بگیرید که همسرش بعد از ارضا شدن رابطه را ادامه نمی‌هد و همسر خود را به ارگاسم نمی‌رساند. به همین دلیل همسرش مجبور است برای ارضای خود، به خودارضایی روی بیاورد.

????خودارضایی همسر به دلیل مشکلات و اختلالات جنسی

بعضی به دلیل وجود اختلالات یا کژکاری های جنسی همسر خود، خودارضایی را ترجیح می‌دهند. برای مثال همسران افرادی که واژینیسموس یا زودانزالی دارند. در این شرایط، فرد در رابطه جنسی ارگاسم را تجربه نکرده و به خودارضایی می‌پردازد. 

????تفاوت میل جنسی با همسر

خودارضایی همسر گاهی به دلیل میل جنسی بسیار زیاد اتفاق می‌افتد. کسانی که میل جنسی بالایی دارند یا میزان میل جنسی آنها با همسرشان تطابق ندارد؛ مجبود به خودارضایی هستند. طبیعی است که دو نفر میل جنسی برابری نداشته باشند؛ اما گاهی این تفاوت باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. برای این افراد رابطه جنسی با همسر کافی نیست و آنان را از لحاظ ذهنی، ارضا نمی‌کند.

????مشکلات ارتباطی با همسر

گاهی افراد کاملا از لحاظ روانی و جسمانی سالم هستند؛ اما به دلیل مشکلاتی که در رابطه با همسر خود دارند؛ خودارضایی می‌کنند. عدم برخورداری از مهارت حل مساله و گفتگوی موثر با همسر، به مرور زوجین را از هم دور می‌کند و این موضوع در رابطه جنسی آنها نیز تاثیرگذار خواهد بود.

تاثیرات خودارضایی همسر در زندگی مشترک

قطعا این رفتار در زندگی مشترک، تاثیرات جبران ناپذیری خواهد داشت. رابطه جنسی یکی از ارکان اصلی زندگی مشترک است و اگر به هر دلیلی دچار اختلال شود؛ عوارضی را به همراه خواهد داشت. خودارضایی همسر، موضوعی است که اگر ادامه پیدا کند؛ زندگی مشترک را به نابودی خواهند کشاند. برخی از تاثیرات خودارضایی همسر، شامل موارد زیر خواهد بود:

????پرخاشگری و حساسیت نسبت به همسر

????طلاق عاطفی

????سردشدن نسبت به همسر

????خیانت

????ایجاد مشکلات روانی یا جنسی

????بی اعتمادی در زندگی مشترک

راهکارهایی برای برخورد با خودارضایی همسر

این موضوع طبیعی است که از خودارضایی همسر خود ناراحت یا عصبانی باشید. حتی شاید به راه هایی مثل طلاق فکر کنید. اما فراموش نکنید این موضوع قابل حل است و با چند راهکار ساده می‌توان به همسر برای ترک خودارضایی کمک کرد.

⭕پیداکردن علت

در اولین قدم، مشکل را ریشه یابی کنید. هر رفتارآسیب زننده ای علتی دارد که با پیداکردن آن، درمان آن راحت تر خواهد شد. گاهی افراد با فرافکنی یا تصمیمات عجولانه، فقط شرایط را پیچیده تر می‌کنند؛ غافل از اینکه با پیگیری دقیق و به موقع، می‌توان راه حلی موثر پیدا کرد. سعی نکنید به دنبال مقصر بگردید؛ بلکه با همسر خود، همدلی کنید.

⭕برخورد با خودارضایی همسر و درمان مشکلات فردی

اگر متوجه شدید همسرتان به خاطر اختلالات جنسی یا حتی رفتارهای شما، خوارضایی می‌کنند. با کمک یک متخصص به درمان مشکلات خود بپردازید. برای مثال اگر فکر می‌کنید به دلیل افسردگی، اضطراب یا عدم اعتماد به نفس، میل جنسی تان کاهش یافته و قادر به برقراری رابطه جنسی با همسر خود نیستید؛ برای پیشگیری از خودارضایی همسر، به دنبال راه حل برای این موضوعات باشید.

⭕امتحان کردن روش های جدید

در رابطه جنسی خود، تنوع و هیجان ایجاد کنید و خلاقیت داشته باشید. قبل تر هم گفتیم که یکی از علل خودارضایی همسر، وجود برخی از فانتزس ها یا همکاری نکردن همسر است. با همسر خود در این مود صحبت کنید و برای رابطه جنسی برنامه ریزی داشته باشید. به فانتزی های او اهمیت دهید. با امتحان کردن پوزیشن های جدید یا روش های مختلف برای رابطه، خلاقیت به خرج دهید. برای اطلاع از پوزیشن های جنسی محبوب این مقاله را مطالعه کنید.

⭕مراجعه به روانشناس

درمان خودارضایی با کمک یک روانشناس یا سکستراپیست امکان پذیر است. همچنین روانشناس با روش های رواندرمانی و تکنیک های دیگر، علت مشکل را پیدا کرده و خودارضایی همسر را درمان می‌کند. در این فرایند، همکاری و حمایت همسر نیز، لازم است.

⭕گفت و گو با همسر

اگر همسر شما موافق مراجعه به روانشناس یا روش های درمانی دیگر نیست؛ خودتان دست به کار شده و با او صحبت کنید. در مورد علت خودارضایی همسر سوال بپرسید و از قضاوت و سرزنش کردن او بپرهیزید. از او بخواهید مشکلات خود را بیان کند. انتقاد پذیر باشید و درمقابل پیشنهادات او، از خود انعطاف پذیری نشان دهید. این نکته را فراموش نکنید که تغییر عادات های رفتاری، آسان نیست؛ پس به او زمان دهید.

سخن پایانی

خودارضایی همسر، در زندگی مشترک، آسیب های زیادی را به رابطه وارد خواهد کرد. قطعا تحمل این وضعیت آسان نخواهد بود. اما با حفظ آرامش و زمان دادن به همسر خود، این مشکل را نیز پشت سر خواهید گذاشت. اگر روش اشتباهی را برای این موضوع انتخاب کنید؛ نه تنها مشکل نخواهد شد بلکه اوضاع وخیم تر می‌شود. به همین دلیل حتما از یک متخصص کمک بگیرید و راه های مطمئن را امتحان کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودارضایی همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

نحوه برخورد با خودارضایی همسر چگونه است؟

سعی کنید علت را پیدا کرده و از قضاوت و سرزنش کردن او بپرهیزید. از یک روانشناس یا سکستراپیست کمک بگیرید و مشکلات فردی خود را نیز حل کنید.

خودارضایی همسر بر زندگی مشترک چه تاثیراتی خواهد داشت؟

خودارضایی همسر باعث بروز مشکلاتی مثل پرخاشگری، طلاق عاطفی، خیانت، اختلالات جنسی یا روانی خواهد شد و حتی عوارض زیادی برای خود فرد خواهد داشت.

منبع: خودارضایی همسر | چرا شوهرم خودارضایی میکنه؟



:: برچسب‌ها: خودارضایی همسر | چرا شوهرم خودارضایی میکنه؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

رابطه با محارم به هرگونه رابطه با اقوام درجه یکی است که نسبت زوجینی بین آنها نیست. این گونه روابط در گذشته بیشتر رایج بود اما امروزه به دلیل مشکلاتی که حتی ازدواج های فامیلی همراه خود می آورند نیز، منع می شود. رابطه با محارم ابعاد گسترده ای دارد و به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. در پی چنین روابطی آسیب های بیشماری ظاهر می‌شود که جای بررسی دارد. پس در ادامه به پیامدها و نحوه درمان رابطه با محارم اشاره کرده‌ایم. در این باره می‌توانید 

منبع: رابطه با محارم چه پیامدهایی دارد | علت و راه های جلوگیری

رابطه با محارم

رابطه با محارم شامل رابطه جنسی یا عاطفی با افرادی است که به شکلی با شما نسبت خونی دارند؛ که جلوتر بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد. رابطه با محارم در بسیاری از کشورها قانونی بوده و مشکل شرعی نیز ندارد. گاهی این روابط شکل تجاوز به خود می گیرد که در آن صورت حکم شرعی و مجازات آن متفاوت خواهد بود. اگر شما با کسی به جز همسر خود رابطه جنسی داشته باشید زنا، نام میگیرد که اگر همین عمل را با خویشاوندان خود داشته باشید زنا با محارم است.

چرا رابطه با محارم منع می شود؟

در این مورد نظریه های مختلفی مطرح است اما به طور کلی منع رابطه با محارم یک قانون جهان شمول است و این رفتار در بسیاری از جوامع یک تابو اجتماعی است.

جنبه های روانی

رابطه با محارم باعث ایجاد تعارض و حتی نفرت بین اعضای خانواده می شود که پیامدهای روانی زیادی خواهد داشت. بی اعتمادی، اضطراب و افسردگی تنها چند مورد از عارضه هایی است که رابطه با محارم به بار می آورد. رابطه با محارم یک اختلال جنسی نیز محسوب می شود اما هنوز عده ای برخلاف ممنوعیت ها به آن روی می آورند.

سلامتی و جمعیت شناختی

سالانه شاهد تولد فرزندانی با معلولیت های مختلف هستیم که به بخش بزرگ آن به دلیل ازدواج های فامیلی است؛ گرچه ازدواج های فامیلی بحثی جدا از زنا با محارم است اما اگر این روابط به فرزند آوری نیز منجر شود احتمال بروز بیماری های ژنتیکی بیشتری وجود دارد.

انواع مختلف رابطه با محارم

بین خواهر و برادر

کودکان معمولا معنای بسیاری از فعالیت ها را هنوز نمی دانند و فقط آن هارا از والدین یا رسانه ها تقلید می کنند. اگر شاهد فعایت های جنسی بین فرزندان خود بوده اید آنها را ملامت نکنید ولی بیشتر در رفتارها و روابط آنها با دیگران دقت کنید. آنها در بخشی از مراحل رشد خود به کشف بدن خود می پردازند و ممکن است دست به چنین به رفتارهایی بزنند. رابطه بین دوقلوها یکی از مثال های این روابط است.

بین یک کودک و بزرگسال

ازدواج پدر با دختر خود یکی از شایع ترین انواع رابطه با محارم است که در سال های اخیر نیز شاهد آن بوده ایم. اما این شرایط در مواردی شکل تجاوز، کودک همسری یا پدوفیلی نیز به خود می گیرد. همانطور که گفته شد کودکان از حساسیت این موضوع اطلاعی ندارند و با توجه به اعتماد و علاقه ای که به خانواده خود دارند؛ ممکن است به راحتی به رابطه تن دهند.

بین بزرگسالان

در بین بزرگسالان دیگر بی اطلاعی مطرح نمی شود. چرا که آنها از قوانین و عواقب آن مطلع هستند. اما گاهی احتمال تجاوز وجود دارد. به طور کلی رابطه با پدر، مادر، خواهر و برادر، عمه، عمو، دایی، خاله، پدر بزرگ و مادر بزرگ ممنوع و در اسلام حرام است.

علل تمایل به رابطه با محارم

نظریه های روانشناسی

یکی از نظریه های معروف فروید به نام عقده ادیپ مطرح می کند که کودکان در سنین 3 تا 5 سال به والد غیر همجنس خود گرایش جنسی پیدا می کنند که در پسران، عقده ادیپ و در دختران عقده الکترا نام دارد. در این سنین حتی ممکن است کودکان از والدین همجنس خود احساس تنفر کنند.

روابط بسیار صمیمی و کنترل نشده با محارم

در بسیاری از موارد، افراد به دلیل فقدان مهارت های اجتماعی و ارتباطی یا عدم حضور در جامعه؛ تمام دایره معاشرتی شان به خانواده و نزدیکان محدود می شود و همین عامل بیشتر آنهارا در معرض این گرایش قرار می دهد.

اختلالات شخصیت یا جنسی

تحقیقات نشان داده اند که افرادی که شخصیت ضداجتماعی یا اختلال جنسی دارند بیشتر احتمال دارد که به نزدیکان خود، گرایش جنسی داشته باشند. همچنین اختلال اضطراب اجتماعی یا ترس از حضور در اجتماع نیز از دیگر عوامل روانی است که این میل را در فرد ایجاد می کند. به دلیل میل جنسی زیاد نیز فرد از رابطه با همسر خود یا خود ارضایی، راضی نمی شود به روش های دیگر روی می آورد.

تماشای پورن

صنعت پورن همیشه یکی از عوامل ایجاد کننده فساد و بی بند و باری در جامعه بوده است. تبلیغ رابطه جنسی با محارم یکی دیگر از اهداف این صنعت است که این گونه روابط را در جامعه عادی سازی می کند.

پیشگیری از بروز رابطه با محارم

گرایش به رابطه با محارم، قطعا دلایل ریشه ای و پیچیده ای دارد که نیازمند مشاوره و روان درمان درمانی های طولانی مدت دارد. به کمک یک روانشناس یا سکستراپیست میتوانید عوامل به وجود آورنده آن را شناسایی کنید و دنبال درمان باشید. همکاری اطرافیان و خود فرد نیز بسیار اثربخش خواهد بود.

سخن پایانی

آسیب ناشی از رابطه با محارم فقط محدود به خود فرد یا خانواده نمی شود؛  بلکه اثرات آن، جامعه را در بر می گیرد پس به راحتی نمی توان از کنار آن گذشت. شیوع رابطه با محارم ارزش های خانواده و جامعه را خدشه دار می کند که جبران آن کار آسانی نیست.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

زنا با محارم چیست؟

 
رابطه جنسی با هر شخصی غیر از همسر زنا و با اقوام درجه یک که رابطه خونی وجود دارد؛ زنا با محارم نامیده می شود.

حکم شرعی و قانونی رابطه با محارم چیست؟

رابطه با محارم در اسلام حرام در قانون حکم اعدام برای آن در نظر گرفته می شود.

آیا فرزند حاصل از این روابط نامشروع است؟

بله اگر در جریان این روابط فرزندی متولد شود؛ نامشروع است حتی اگر رابطه جنسی با خانواده نزدیک باشد.

منبع: رابطه با محارم چه پیامدهایی دارد | علت و راه های جلوگیری



:: برچسب‌ها: رابطه با محارم چه پیامدهایی دارد | علت و راه های جلوگیری ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

رابطه با محارم به هرگونه رابطه با اقوام درجه یکی است که نسبت زوجینی بین آنها نیست. این گونه روابط در گذشته بیشتر رایج بود اما امروزه به دلیل مشکلاتی که حتی ازدواج های فامیلی همراه خود می آورند نیز، منع می شود. رابطه با محارم ابعاد گسترده ای دارد و به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. در پی چنین روابطی آسیب های بیشماری ظاهر می‌شود که جای بررسی دارد. پس در ادامه به پیامدها و نحوه درمان رابطه با محارم اشاره کرده‌ایم. در این باره می‌توانید 

منبع: رابطه با محارم چه پیامدهایی دارد | علت و راه های جلوگیری

رابطه با محارم

رابطه با محارم شامل رابطه جنسی یا عاطفی با افرادی است که به شکلی با شما نسبت خونی دارند؛ که جلوتر بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد. رابطه با محارم در بسیاری از کشورها قانونی بوده و مشکل شرعی نیز ندارد. گاهی این روابط شکل تجاوز به خود می گیرد که در آن صورت حکم شرعی و مجازات آن متفاوت خواهد بود. اگر شما با کسی به جز همسر خود رابطه جنسی داشته باشید زنا، نام میگیرد که اگر همین عمل را با خویشاوندان خود داشته باشید زنا با محارم است.

چرا رابطه با محارم منع می شود؟

در این مورد نظریه های مختلفی مطرح است اما به طور کلی منع رابطه با محارم یک قانون جهان شمول است و این رفتار در بسیاری از جوامع یک تابو اجتماعی است.

جنبه های روانی

رابطه با محارم باعث ایجاد تعارض و حتی نفرت بین اعضای خانواده می شود که پیامدهای روانی زیادی خواهد داشت. بی اعتمادی، اضطراب و افسردگی تنها چند مورد از عارضه هایی است که رابطه با محارم به بار می آورد. رابطه با محارم یک اختلال جنسی نیز محسوب می شود اما هنوز عده ای برخلاف ممنوعیت ها به آن روی می آورند.

سلامتی و جمعیت شناختی

سالانه شاهد تولد فرزندانی با معلولیت های مختلف هستیم که به بخش بزرگ آن به دلیل ازدواج های فامیلی است؛ گرچه ازدواج های فامیلی بحثی جدا از زنا با محارم است اما اگر این روابط به فرزند آوری نیز منجر شود احتمال بروز بیماری های ژنتیکی بیشتری وجود دارد.

انواع مختلف رابطه با محارم

بین خواهر و برادر

کودکان معمولا معنای بسیاری از فعالیت ها را هنوز نمی دانند و فقط آن هارا از والدین یا رسانه ها تقلید می کنند. اگر شاهد فعایت های جنسی بین فرزندان خود بوده اید آنها را ملامت نکنید ولی بیشتر در رفتارها و روابط آنها با دیگران دقت کنید. آنها در بخشی از مراحل رشد خود به کشف بدن خود می پردازند و ممکن است دست به چنین به رفتارهایی بزنند. رابطه بین دوقلوها یکی از مثال های این روابط است.

بین یک کودک و بزرگسال

ازدواج پدر با دختر خود یکی از شایع ترین انواع رابطه با محارم است که در سال های اخیر نیز شاهد آن بوده ایم. اما این شرایط در مواردی شکل تجاوز، کودک همسری یا پدوفیلی نیز به خود می گیرد. همانطور که گفته شد کودکان از حساسیت این موضوع اطلاعی ندارند و با توجه به اعتماد و علاقه ای که به خانواده خود دارند؛ ممکن است به راحتی به رابطه تن دهند.

بین بزرگسالان

در بین بزرگسالان دیگر بی اطلاعی مطرح نمی شود. چرا که آنها از قوانین و عواقب آن مطلع هستند. اما گاهی احتمال تجاوز وجود دارد. به طور کلی رابطه با پدر، مادر، خواهر و برادر، عمه، عمو، دایی، خاله، پدر بزرگ و مادر بزرگ ممنوع و در اسلام حرام است.

علل تمایل به رابطه با محارم

نظریه های روانشناسی

یکی از نظریه های معروف فروید به نام عقده ادیپ مطرح می کند که کودکان در سنین 3 تا 5 سال به والد غیر همجنس خود گرایش جنسی پیدا می کنند که در پسران، عقده ادیپ و در دختران عقده الکترا نام دارد. در این سنین حتی ممکن است کودکان از والدین همجنس خود احساس تنفر کنند.

روابط بسیار صمیمی و کنترل نشده با محارم

در بسیاری از موارد، افراد به دلیل فقدان مهارت های اجتماعی و ارتباطی یا عدم حضور در جامعه؛ تمام دایره معاشرتی شان به خانواده و نزدیکان محدود می شود و همین عامل بیشتر آنهارا در معرض این گرایش قرار می دهد.

اختلالات شخصیت یا جنسی

تحقیقات نشان داده اند که افرادی که شخصیت ضداجتماعی یا اختلال جنسی دارند بیشتر احتمال دارد که به نزدیکان خود، گرایش جنسی داشته باشند. همچنین اختلال اضطراب اجتماعی یا ترس از حضور در اجتماع نیز از دیگر عوامل روانی است که این میل را در فرد ایجاد می کند. به دلیل میل جنسی زیاد نیز فرد از رابطه با همسر خود یا خود ارضایی، راضی نمی شود به روش های دیگر روی می آورد.

تماشای پورن

صنعت پورن همیشه یکی از عوامل ایجاد کننده فساد و بی بند و باری در جامعه بوده است. تبلیغ رابطه جنسی با محارم یکی دیگر از اهداف این صنعت است که این گونه روابط را در جامعه عادی سازی می کند.

پیشگیری از بروز رابطه با محارم

گرایش به رابطه با محارم، قطعا دلایل ریشه ای و پیچیده ای دارد که نیازمند مشاوره و روان درمان درمانی های طولانی مدت دارد. به کمک یک روانشناس یا سکستراپیست میتوانید عوامل به وجود آورنده آن را شناسایی کنید و دنبال درمان باشید. همکاری اطرافیان و خود فرد نیز بسیار اثربخش خواهد بود.

سخن پایانی

آسیب ناشی از رابطه با محارم فقط محدود به خود فرد یا خانواده نمی شود؛  بلکه اثرات آن، جامعه را در بر می گیرد پس به راحتی نمی توان از کنار آن گذشت. شیوع رابطه با محارم ارزش های خانواده و جامعه را خدشه دار می کند که جبران آن کار آسانی نیست.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

زنا با محارم چیست؟

 
رابطه جنسی با هر شخصی غیر از همسر زنا و با اقوام درجه یک که رابطه خونی وجود دارد؛ زنا با محارم نامیده می شود.

حکم شرعی و قانونی رابطه با محارم چیست؟

رابطه با محارم در اسلام حرام در قانون حکم اعدام برای آن در نظر گرفته می شود.

آیا فرزند حاصل از این روابط نامشروع است؟

بله اگر در جریان این روابط فرزندی متولد شود؛ نامشروع است حتی اگر رابطه جنسی با خانواده نزدیک باشد.

منبع: رابطه با محارم چه پیامدهایی دارد | علت و راه های جلوگیری



:: برچسب‌ها: رابطه با محارم چه پیامدهایی دارد | علت و راه های جلوگیری ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

دوجنسه ها تفاوتهایی جسمانی با ترنسکشوال‌ها دارند. بسیاری این اصطلاح را برای بیان گرایش جنسی فرد، به کار می‌برند. قبل از تولد با توجه به کروموزوم ها و در زمان تولد، جنسیت ما براساس ناحیه تناسلی مشخص می‌شود. اما در مورد افراد دو جنسه، این مورد به سختی قابل تشخیص است. کودک با دارا بودن دستگاه تناسلی دو جنس، والدین را در مسیری سخت قرار می‌دهد. همیشه عمل تغییر جنسیت و درمان هورمونی از زمان تولد امکان پذیر نیست. در ادامه توضیحات کامل‌تری درباره این وضعیت داده‌ایم. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: دوجنسه ها

دوجنسه ها

این افراد در زمان تولد با آلت تناسلی نامشخص به دنیا می‌آیند. بدین معنی که ظاهر آلت تناسلی هم مردانه و هم زنانه است. اگر تا زمان تولد، پزشکان متوجه بروز این مشکل نشده باشند؛ در هنگام تولد به میزان هورمون ها و یا شکل کروموزوم ها برای تعیین جنسیت، توجه می‌کنند. در این صورت نیز باز مشکلاتی وجود دارد.

علل پدیدایی دوجنسه ها

کوروموزوم های مردانه، ایجاد کننده ی هورمون مردانه هستند. پس اگر جنین دارای کوروموزوم مردانه نباشد؛ دختر خواهد شد. ولی اگر با وجود کروموزوم های زنانه، قبل از تولد، هورمون مردانه دریافت کند؛ دو جنسیتی خواهد شد. هنوز علت مشخصی برای این جنسیت بینابینی، وجود ندارد. اما هورمون هایی که در زمان بارداری جنسیت نوزاد را مشخص می‌کنند؛ احتمالا نقش زیادی در پدیدایی دو جنسه ها دارند. هنوز هیچ مدرک قطعی مبنی بر اینکه آلت تناسلی این افراد به علت جهش کروموزمی به این صورت در می‌آید یا ژنتیک آنها تعیین کننده آن است؛ وجود ندارد. شاید به دلیل اختلال در بخشی هایی از مغز، مثل هیپوتالاموس نیز، این مشکل بروز کند.

سندروم های مرتبط با دوجنسه ها

برخی از ناهنجاری های ژنتیکی نیز، باعث بروز این اختلال می‌شوند. برای مثال سندروم کلاین فلتر که مختص آقایون است. در این سندروم، تعداد کروموزوم های فرد بیشتر از حالت عادی است؛که همین موضوع باعث ایجاد تغییراتی در آلت تناسلی می‌شود. افراد مبتلا به کلاین فلتر بیضه ها و به طور کلی آلت تناسلی کوچکی دارند.

????سندروم موزاییسم

در سندروم موزاییسم همه ی سلول ها کروموزوم های یکسانی ندارند؛ بلکه ترکیبی از کروموزوم های زنانه ومردانه در فرد وجود دارد. به همین دلیل، سلول های جنسی، نیز متفاوت هستند.

آیا این اختلال قبل از تولد مشخص می‌شود؟

قطعا آلت تناسلی، قبل از زمان تولد شکل می‌گیرد واز طریق روش هایی مثل سونوگرافی، خانواده از جنسیت فرزند خود مطلع می‌شوند. آلت تناسلی بینابینی نیز احتمالا با سونوگرافی، قابل تشخیص خواهد بود. اما احتمال دارد تا زمان تولد پوزیشن قرارگیری او در رحم مادر به شکل نباشد که، جنسیت تشخیص داده شود.در بیشتر موارد تا زمان تولد این اختلال قابل تشخیص نیست. اما اگر از این موضوع باخبر شوند؛ امکان سقط قانونی وجود ندارد.

شکل ظاهری افراد دوجنسه

غیر از ناحیه تناسلی این کودکان، بقیه اعضای بدن کاملا سالم هستند. و حتی آنان از هوش طبیعی برخوردارند. درواقع از ظاهر عادی برخوردارند. برخی از والدین تصمیم گیری در مورد جنسیت را به عهده ی خود فرد قرار می‌دهند؛ که این خود، تا زمان عمل تغییر جنسیت، مشکلاتی را برای او ایجاد خواهد کرد.

قطعا فرد از نظر هویتی، دچار سردرگمی هایی خواهد شد.به این معنی که او دقیق نمی‌داند؛ به کدام دسته متعلق است. این اختلال بیولوژیکی عوارض روانی زیادی برای فرد، خواهد داشت. این امکان وجود دارد که فرد جنسیت خود را بپذیرد و تصمیم به عمل جراحی نگیرد. در این قسمت چند نمونه از ویژگی های ظاهری آلت تناسلی آنها را ذکر می‌کنیم:

⏹آلت تناسلی مردانه کوچک

⏹فقدان واژن

⏹مجرای ادراری در نوک آلت تناسلی وجود ندارد

⏹کلیتوریس بزرگ تر از حالت عادی

⏹شباهت لبه های واژن به بیضه مردانه

⏹وجود کیسه بیضه، بدون آلت تناسلی

بیشتر آنان قدرت باروری نداشته. همچنین در دوجنسه های دختر اگر کانال واژن بسته باشد؛ فرد حتما باید قبل از سن بلوغ و اولین قاعدگی، برای عمل جراحی اقدام کند

انواع دوجنسه ها از نظر کروموزومی

اما افراد دوجنسه از نظر کروموزومی و سلول های جنسی در چه وضعیتی قرار دارند؟ قبل تر هم گفتیم که عده ای از آنان فقط در آناتومی دستگاه تناسلی با بقیه متفاوت هستند. پس با این وضعیت آنها احتمالا به 4 دسته از نظر کروموزومی تقسیم می‌شوند.

⏺جنسیت بینابینیxx

⏺جنسیت بینابینیxy

⏺دوجنسه با غدد جنسی واقعی

و دسته آخر افرادی که هم از نظر کروموزومی و هم از نظر فیزیولوژیکی، نامشخص هستند.

چالش های افراد دوجنسه

بدون شک افراد دوجنسه در زندگی شخصی و اجتماعی خود، با چالش های زیادی روبه رو خواهند شد. آنها احتمالا بسیار گوشه گیر و افسرده هستند. اعتماد به نفس زیادی ندارند و به سختی وضعیت خود را می‌پذیرند. دوجنسه ها دارای اختلال خاصی نیستند؛ پس درمان مشخصی برای آنها وجود ندارد. هورمون درمانی و عمل جراحی، تنها گزینه های آنان است.که باید در موردشان تصمیم بگیرند. گرچه حتی بعد از عمل جراحی نیز مشکلات زیادی برای حضور در اجتماع دارند.

تفاوت افراد ترنس با دوجنسه ها

بسیاری افراد ترنس را با دوجنسیتی ها اشتباه می‌گیرند یا اصطلاحی که برای آنان به کار می‌برند؛ یکی است. اما در اصل این دو گروه با هم تفاوت های اساسی دارند. افراد ترنس، با یک جنسیت مشخص،متولد می‌شوند و در نوجوانی و بزرگسالی، دچارملال جنسیتی می‌شوند. برای مثال ظاهر و آلت تناسلی دخترانه دارند؛ اما هویت جنسی شان مردانه است.

اما افراد دوجنسه در زمان تولد با آلت تناسلی میان جنسیتی متولد می‌شوند. به این معنی که ناحیه تناسلی آنها هم ویژگی های مردانه دارد هم زنانه. آنها باید بین دو جنسیت، یکی را انتخاب کنند. هردو احتمالا با مشکلات زیادی، در زندگی خود روبرو خواهند شد. برای آشنایی بیشتر با ترنس ها کلیک کنید.

سخن پایانی

باتوجه به مطالبی که در این مقاله ذکر شد؛ طبیعی است که پذیرش این موضوع برای خانواده ها و حتی خود فرد آسان نباشد. اما هیچکدام در این موضوع، نقشی ندارند. بدون قضاوت و ترحم با آنها برخورد کنید و فراموش نکنید؛ این افراد به حمایت زیادی، نیاز دارند. در مسیر کمک به دوجنسه ها، مشورت با یک روانشناس، بسیار تاثیرگذار است.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوجنسه ها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

ناحیه تناسلی دوجنسه بودن از چه سنی، مشخص می‌شود؟

معمولا جنسیت و آلت تناسلی در زمان جنینی، و با توجه به هورمون ها و ژنتیک، تعیین می‌شود. افرا دوجنسه نیز از این قاعده مستثنی نسیتند.

آیا دوجنسه ها بچه دار می‌شوند؟

این افراد معمولا قدرت باروری ندارند؛ و برای فرزندآوری باید از روش های جایگزین، استفاده کنند.

آیا درمانی برای دوجنسه ها وجود دارد؟

دوجنسه بودن، اختلال محسوب نمی‌شود؛ ولی هورمون درمانی و عمل جراحی، تنها گزینه های موجود برای افراد دوجنسیتی هستند.

منبع: دوجنسه ها



:: برچسب‌ها: دوجنسه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تمرینات کگل تمرینات ساده‌ای هستند که عضلاتی با همین نام را تقویت می‌کنند. اهمیت تمرینانت کگل در رابطه جنسی و کیفیت آن مشهود می شود؛ گرچه تقویت عضلات مختلف، سلامت جسمانی را در همه ابعاد تضمین می‌کند. تمرینات کگل بدون هیچ وسیله و در خانه نیر قابل انجام هستند. این تمرینات هم برای خانم ها و هم برای آقایون قابل اجراست. در ادامه نحوه انجام آن ها را شرح داده‎ایم. اگر در عملکرد جنسی دچار ضعف هستید، می‌توانید برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: تمرینات کگل | تاثیرات و فواید تمرینات کگل

تمرینات کگل

به عضلات کف لگن، کگل می گویند. کگل شامل بافت ها، عضلات و ماهیچه هایی است که احاطه کننده ی دستگاه تناسلی مردان و زنان هستند و تقویت آنها موجب کارکرد بهتر دستگاه تناسلی نیز می شود. تمرینات کگل علاوه بر تاثیر بر اندام‌های تناسلی می تواند بر کنترل ادرار و مدفوع نیز موثر باشد. یبوست، سندروم روده تحریک پذیر، اختلال های جنسی و… همگی با تمرینات کگل قابل درمان هستند.

عوامل آسیب زننده به عضلات کف لگن

عضلات کف لگن نیز مثل هر عضله دیگری اگر تمرین داده نشود، تحلیل می رود که خود عارضه ایجاد می‌کند. خیلی از افراد به دلیل بی اطلاعی از محل دقیق آن به کگل بی اهمیت هستند. اما اگر می‌خواهید محل دقیق این عضله را پیدا کنید سعی کنید جریان ادرار خود را متوقف کنید. حاملگی وزایمان، جراحی، کهولت سن، یبوست، سرفه و عطسه های مزمن و اضافه وزن همگی عوامل تهدید کننده این عضلات هستند.

چه زمانی باید تمرینات کگل را انجام داد؟

شما برای تقویت عضلات کف لگن می‌توانید روزانه این تمرینات را انجام دهید. اما برای کسانی که دچار مشکلات زیر هستند، تمرینات کگل ضرورت دارد.

???? بی اختیاری ادرار و مدفوع

ممکن است بعد از زایمان یا به دلیل کهولت و یا دلایل دیگری قادر به کنترل ادرار و مدفوع خود نباشد یا گاهی ادرار و مدفوع شما به صورت غیرارادی نشت می کند؛ علاوه بر دارو درمانی ، تمرینات گکل راه درمانی موثر دیگری در این شرایط است.

???? تمرینات کگل برای اختلال نعوظ یا زود انزالی

یکی از علل اصلی اختلال نعوظ، ضعف عضلات کگل است. یکی از روشهای درمانی زود انزالی نیز ورزش کگل است. فراموش نکنید که تمرینات کگل به تنهایی موثر نیستند و باید در کنار درمان دیگر انجام شوند.

???? بعد از زایمان

بعد از زایمان مخصوصا عمل سزارین برای بالا رفتن رحم و بهبودی هرچه سریع‌تر، کارکرد عضلات کف لگن از اهمیت بالایی برخوردار است. بلافاصله پس از عمل انجام هر گونه فعالیت بدنی خطرناک و دشوار است، اما با گذشت مدتی و با مشورت پزشک خود می‌توانید این تمرینات را در خانه انجام دهید. اگر قبل یا حین بارداری نیز این تمرینات را انجام داده باشید در حین زایمان شاهد تسریع فرایند زایمان خواهید بود.

???? تمرینات کگل برای بعد از یائسگی

در زمان یائسگی به دلیل نوسانات استروژن خون رسانی به بافت لگن کمتر شده و باعث ضعف آن می‌شود؛ اما انجام تمرینات ورزشی و فعالیت بدنی سبب خون رسانی بهتر شده و به بهبود عملکرد لگن کمک می کند.

???? اختلال در رابطه جنسی

بسیاری از زوجین به دلیل برخی از کژکاری ها از رابطه جنسی خود لذت نمی برند و دست به درمان های غیراصولی مثل عمل های جراحی زیبایی می زنند. عمل تنگ کردن واژن یا درمان خانگی دیگر از این قبیل هستند. زنانی که مبتلا به واژینیسموس یا انورگاسمیا هستند یا می خواهند یا رابطه جنسی لذت بخش تری داشته باشند می توانند از تمرینات کگل کمک بگیرند. واژن کاملا با عضلات لگن احاطه شده است و تقویت این عضلات، بافت واژن را متراکم تر می کند.

چگونه تمرینات کگل را انجام دهیم؟

انجام تمریناتی برای تقویت عضلات لگن علاوه بر آسانی و بی هزینه بودن دارای شرایطی نیز هست. حتما قبل از انجام این تمرینات مثانه خود را تخلیه کنید چرا که در صورت پر بودن مثانه ممکن است ادرار به کلیه برگردد و باعث عفونت شود. باید توجه کنید که به دلیل آسانی این تمرینات در انجام آنها افراط نکنید و نهایتا سه بار در روز آنها را انجام دهید.

درد در ناحیه شکم و لگن در روزهای ابتدایی به دلیل آماده نبودن بدن، طبیعی است. اما اگر درد ادامه پیدا کرد حتما به پزشک مراجعه کنید. حتما قبل از تمرینات بدن خود را گرم کنید؛ به اندازه آب بنوشید و تنفس خود را تنظیم کنید. در انجام تمرینات عجله نکنید و دقت و تمرکز به خرج دهید.

نحوه انجام تمرینات کگل

تمرین 1

آسان ترین تمرین، انقباض عضلات لگن به مدت 10 ثانیه در حالت دراز کشیده به پشت، چهار دست و پا و ایستاده است. این کار را 15 تا 20 بار در روز می توانید انجام دهید.

تمرین 2

به پشت دراز کشیده، کف پاهارا روی زمین قرار داده و سعی کنید باسن را از زمین جدا کنید. این تمرین را می توانید 3 الی 4 بار در روز انجام داده وبه میزان توان، خود را در این حالت نگه دارید. هربار می توانید مدت آن را افزایش دهید.

تمرین 3

به پشت دراز کشیده، پاهارا به صورت صاف بالا بیاورید سعی کنید زانوهایتان کاملا صاف باشند و خم نشوند. در این وضعیت می توانید با پاهای خود رکاب نیز بزنید. این کار را هر 10 ثانیه انجام دهید و استراحت کنید.

تمرین 4

تمرینات اسکات و پلانک را فراموش نکنید. این تمرینات اگر به شکل درستی انجام شوند؛ با انقباض شکم و لگن به تقویت کگل کمک می کنند. در انجام این تمرینات به خود فشار وارد نکنید و به مرور تعداد دفعات و مدت زمان را افزایش دهید.

تمرین 5

برای استراحت به عضلات خود می توانید به پشت دراز بکشید و با جمع کردن زانوهای خود در شکم و نگه داشتن آن برای چند ثانیه؛ تمرینات کگل را اثر بخش‌تر کنید.

سخن پایانی

با انجام تمرینات کگل، بلافاصله نتیجه نمی‌گیرید. با تکرار و ممراست و درکنار روش های درمانی دیگر این تمرینات نیز موثر خواهند بود. برای انجام درست تر این ورزش می توانید از یک مربی ورزشی یا کلیپ های آموزشی کمک بگیرید. این تمرینات برای هرجنسیت و سنی مناسب هستند؛ البته قبل از انجام آنها به کمک متخصص از سلامت بدنی خود اطمینان حاصل کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تمرینات کگل می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متدوال

کگل چیست؟

به گروهی از عضلات، ماهیچه ها و بافت های کف لگن که اندام های جنسی را احاطه کرده است؛ کگل می گویند.

آیا تمرینات کگل در روابط زناشویی تاثیر دارد؟

بله. کگل با کمک به درمان بسیاری از کژکاری های جنسی در مردان و زنان و همچنین سلامت بدنی آنان در روابط جنسی موثر است.

زنان باردار می توانند تمرینات کگل را انجام دهند؟

بله با مشورت پزشک خود این تمرینات برای تسریع فرایند زایمان آنها بسیار موثر خواهد بود.

منبع: تمرینات کگل | تاثیرات و فواید تمرینات کگل



:: برچسب‌ها: تمرینات کگل | تاثیرات و فواید تمرینات کگل ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

عمل تغییر جنسیت یکی از عمل های جراحی پیچیده، محسوب می‌شود. افراد ترنس، پس از گذراندن مراحل قانونی و انجام روش های مختلف، در نهایت این عمل را انجام می‌دهند. این عمل نیاز به ارزیابی دقیق توسط متخصصین دارد. فرد قبل از انجام این عمل، باید درباره عواقب آن به قدر کافی، فکر کند. تصمیم گیری در این مورد، کار راحتی نیست. معمولا خانواده ها مخالفان اصلی این عمل جراحی هستند. به طور کلی باورهای درستی در مورد عمل تغییر جنسیت وجود ندارد. در این مقاله در مورد ابعاد مختلف آن، توضیح خواهیم داد. برای آشنایی بیشتر با این تصمیم ترنس ها کلیک کنید.

منبع: عمل تغییر جنسیت | جراحی تغییر جنسیت مرد به زن و برعکس

عمل تغییر جنسیت

در عمل تغییر جنسیت، آلت تناسلی وبرخی دیگر از اعضای بدن، منطبق با هویت جنسی فرد می‌شود. این عمل برای همه افراد ترنس امکان پذیر نیست و قبل از انجام آن، فرد باید از لحاظ وضعیت بدنی، هورمونی و روانی، مورد ارزیابی قرار گیرد. طبق آمارها از هر 4 داوطلب، 1 نفر عمل تغییر جنسیت را انتخاب می‌کند. دریافت خدمات مشاوره روانشناختی برای تصمیم گیری در این باره اهمیت زیادی دارد. پس همین حالا برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

علت انجام عمل تغییر جنسیت

اصلی ترین علت انجام این عمل در افراد ترنس، انگ های اجتماعی و فشارهای خانواده است. البته خود آنان نیز از این وضعیت رنج می‌برند. هویت جنسی آن‌ها با جنسیت شان مطابق نیست و همین موضوع، مشکلات زیادی را برای آن ها به وجود می‌آورد. آنان نه تنها از رابطه جنسی خود لذت نمی‌برند، بلکه در زندگی اجتماعی خود نیز، دچارمشکلاتی هستند. همه این مسائل، آنان را به سمت عمل تغییر جنسیت، سوق می‌دهد.

عمل تغییر جنسیت در مردان

برای مردی که هویت جنسی او، زن است؛ در عمل تغییر جنسیت، آلت تناسلی او تبدیل به واژن می‌شود. این افراد رحم و تخمدان ندارند و قادر به باروری نیستند. در عمل های جراحی دیگر با پروتز برای آنان پستان نیز قرار می‌دهند. جراحی های صورت و زنانه سازی مرد نیز جزو عمل تغییر جنسیت محسوب می‌شوند. این عمل جراحی به آسانی امکان پذیر نیست ودر سه مرحله انجام می‌شود.

◀جراحی حذف بیضه ها

قبل از حذف آلت تناسلی، می‌توان بیضه ها را جدا کرد. با این کار میزان ترشح تستوسترون، به شدت کاهش می‌یابد. این کار در فرایند هورمون درمانی، بسیار موثر است. در این عمل، بیضه ها به طور کامل برداشته نمی‌شوند؛ بخشی از آن‌ها برای تبدیل به واژن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

◀جراحی برداشتن آلت تناسلی

این آخرین مرحله در عمل تغییر جنسیت مرد به زن نیست. ولی عده ای به همین مرحله، بسنده می‎‌کنند. همانطور که از نامش پیداست؛ در این مرحله، آلت مردانه به طور کامل برداشته می‌شود. در این عمل جراحی مجرایی برای خروج ادرار نیز در نظر گرفته می‌شود. معمولا افراد تصور می‌کنند در این مرحله اندام جنسی زنانه نیز جایگزین می‌شود؛ اما این خود، به عمل جراحی جداگانه ای نیاز دارد.

◀تشکیل اندام جنسی زنانه

امکان حذف آلت تناسلی و جایگزینی واژن در یک عمل جراحی، وجود دارد. این عمل جراحی شامل لابیاپلاستی، واژینوپلاستی و کلیتوروپلاستی می‌شود. انجام این عمل های جراحی، برای آینده جنسی آنان ضروری است. در این افراد قاعدگی رخ نمی‌دهد و تجربه ارگاسم نیز حتمی نیست.

برای آشنایی بیشتر با سایر روش ها و فرایند ارگاسم زنان کلیک کنید.

عمل تغییر جنسیت تبدیل زن به مرد

 

انجام این عمل، نسبت به عمل جراحی مرد به زن، پرهزینه تر و دشوارتر است. این عمل جراحی نیز شامل، تخلیه پستان ها، برداشتن رحم و تخمدانها، حذف واژن و ساخت آلت تناسلی می‌شود. قبل از عمل تغییر جنسیت زن به مرد، برای افزایش سایز کلیتوریس، باید هورمون درمانی انجام شود. از دشواری های این عمل جراحی باید به بافت متفاوت آلت تناسلی مردان نسبت به واژن و طولانی تر بودن مجاری ادراری در مردان، اشاره کرد. عوارض این عمل جراحی شامل موارد زیر می‌شود:

⏹کاهش میل جنسی و اختلال در ارگاسم.

⏹عفونت

⏹جای زخم بر روی قفسه سینه

⏹بی حس شدن نوک پستانها

⏹تجمع مایع و تورم در محل جراحی

برای تشکیل آلت تناسلی مردانه معمولا از پوست ساعد کمک می‌گیرند. اگر از بافت واژن برای آلت تناسلی استفاده شود؛ سایز آن کوچک خواهد شد. این افراد پس از عمل تغییر جنسیت، نعوظ دارند اما شاید در انزال دچار مشکل شوند.

اقدامات قبل از عمل تغییر جنسیت

پس از گذراندن جلسات مشاوره و مطمئن شدن از هویت جنسی خود، فرد باید هورمون تراپی را آغاز کند. قبل از عمل تغییر جنسیت، نیاز به تاییدیه پزشکی قانونی است. تمام سوابق پزشکی و خانوادگی افراد بررسی می‌شود و در نهایت از دو هفته قبل از عمل جراحی، بیمار باید مصرف دخانیات را کنار بگذارد. استعمال دخانیات سبب پس زدن بافت های اضافه شده، توسط بدن می‌شود و فرایند بهبودی را طولانی تر‌ می‌کند. در این مرحله دریافت مشاوره جنسی به شدت توصیه می‌شود.

سلامت جسمانی بعد از عمل تغییر جنسیت

همانطور که گفته شد؛ این عمل جراحی، آسان نیست و بعد از آن فرد نیاز به زمان زیادی برای استراحت دارد. پس از هر عمل جراحی، بلافاصله امکان عمل جراحی بعدی وجود ندارد. قطعا عوارض جانبی این عمل ها تا مدت باقی خواهند ماند.

بهتر است در طول این مدت، افراد به طور کامل، تحت نظر پزشک باشند. انجام عمل تغییر جنسیت از سن 18 سالگی امکان پذیر است. هرچه افراد زودتر اقدام به این عمل جراحی کنند؛ بدن، سریعتر ترمیم خواهد شد. تغذیه مناسب و مصرف به موقع داروها، به فرد کمک می‌کند سلامت جسمانی خود را سریع تر به دست آورد.

عوارض روانی

این افراد پس از عمل تغییر جنسیت، تا مدت ها نیاز به جلسات مشاوره و روان درمانی دارند تا با ظاهر جدید خود کنار بیایند. البته بسیاری از فشارهای روانی آنان، بعد از عمل جراحی، کاهش می‌یابد. اما برای تطابق با ارزش ها و هنجارهای جدید متناسب با جنسیت جدید خود، کمک گرفتن از یک متخصص، بسیار مفید خواهد بود.

بعد از عمل تغییر جنسیت در این افراد، افزایش اعتماد به نفس، جراتمندی و رضایت از خود، دیده شده است. آن‌ها می‌توانند بعد از این با چهره و هویت واقعی خود، درجامعه حضور یابند. تحقیقات حاکی از آنند که حدود 94 تا 100 درصد افراد از عمل خود رضایت داشته اند؛ که این عدد بین کسانی که قبل از عمل روانکاوی شده اند؛ بالاتر خواهد بود.

رابطه جنسی بعد از عمل تغییر جنسیت

همانطور که گفته شد؛ قطعا افراد در رابطه جنسی خود، دچار مشکلاتی می‌شوند. تقریبا تا مدت زیادی بعد از عمل جراحی بهتر است رابطه جنسی، نداشته باشند تا ناحیه تناسلی و دیگر قسمت های بدن به طور کامل بهبود یابد. اما همین که با جنسیت واقعی خود با دیگران رابطه جنسی دارند؛ برایشان رضایت بخش است.

سخن پایانی

آشفتگی جنسی برای افراد عوارض روانی و جسمانی زیادی به بار خواهد آورد. عمل تغییر جنسیت، آخرین راهی است که افراد ترنس برای غلبه بر این احساسات منفی دارند. این عمل جراحی، محدود به یک عمل ساده نیست و نیاز زمان و تمهیدات طولانی مدتی دارد؛ همچنین این پروسه احتمالا هزینه های زیادی خواهد داشت. در تمام مراحل با پزشک و مشاور خود در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عمل تغییر جنسیت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

عمل تغییر جنسیت چگونه است؟

این عمل در جنسیت های مختلف، متفاوت خواهد بود؛ و مراحلی دارد. حتی در این فرایند، عمل های حذف یا اضافه کردن پستان و جراحی های صورت نیز جزو عمل های تغییر جنسیت، محسوب می‌شوند.

قیمت عمل تغییر جنسیت چقدر است؟

این عمل جراحی، هزینه بر است. در کنار هزینه های عمل جراحی، درمان های هورمونی و حتی جلسات مشاوره نیز هزینه های جداگانه ای دارند.

عمل تغییر جنسیت زن به مرد، چگونه انجام می‌شود؟

این عمل شامل مراحل برداشتن رحم وتخمدان ها، حذف آلت تناسلی زنانه، تخلیه پستانها ودر نهایت جایگزینی آلت تناسلی مردانه می‌شود. تغییر جنسیت زن به مرد نسبت به عمل جراحی مرد به زن، دشوار تر است.

منبع: عمل تغییر جنسیت | جراحی تغییر جنسیت مرد به زن و برعکس



:: برچسب‌ها: عمل تغییر جنسیت | جراحی تغییر جنسیت مرد به زن و برعکس ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

سوزش واژن هنگام نزدیکی ، یکی از شکایت زنان برای رابطه جنسی است. این مشکل به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. در زمان یائسگی بیشتر شاهد چنین اختلالی در زنان هستیم. اما قبل از دوران یائسگی نیز احتمال بروز آن وجود دارد. احساس درد هنگام رابطه جنسی، باورهای اشتباهی برای افراد ایجاد می‌کند. و به جای پیگیری برای حل مشکل، به آن دامن می‌زنند. زنان معمولا تا مدتی آن را نادیده می‌گیرند؛ غافل از اینکه همین کار باعث تشدید علائم می‌شود. در ادامه علل و علائم بررسی شده اند. در صورت وجود این مشکل برای مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: سوزش واژن هنگام نزدیکی

سوزش واژن هنگام نزدیکی

زنان زیادی احساس سوزش و درد در حین رابطه جنسی را گزارش می‌کنند. گاهی این سوزش نشانه مشکل بزرگ تری است. رابطه جنسی نباید دردناک باشد؛ پس احساس درد یا سوزش حتی بعد از آن نیز طبیعی نیست. سوزش واژن هنگام نزدیکی، رابطه جنسی را برای بسیاری از زنان، به تجربه ای بد تبدیل می‌کند. تحقیقات نشان دهنده ی شیوع بسیارزیاد این مشکل، میان زنان است. به شکلی که تقریبا از هر4 زن، 3 زن در هنگام رابطه جنسی درد را حس می‌کنند.

علل بروز سوزش واژن هنگام نزدیکی

همانطور که گفته شد سوزش واژن هنگام نزدیکی، علل متعددی دارد. در این قسمت به بررسی هریک از آنها می‌پردازیم.

????عفونت واژن

یکی از علل سوزش واژن هنگان نزدیکی، عفونت واژن است. عفونت درمان نشده و مزمن، درد زیادی را برای فرد به همراه دارد. ترشحات زیاد یا غیرطبیعی یا بوی بد ناحیه تناسلی، نشانه عفونت است. علائم عفونت واژن با عفونت ادراری بسیار مشابه هستند؛ به همین دلیل تشخیص صحیح آنها بسیار مهم است. برای اطلاع از علائم عفونت واژن این مقاله را مطالعه کنید.

????واژینیسموس

واژینیسموس، از مهم ترین دلایل درد در هنگام رابطه جنسی محسوب می‌شود. در واژینیسموس، هیچ علت جسمانی وجود ندارد. در واقع درد ناشی از استرس و یا ترس زن است. البته گاهی مشکلات جسمانی نیز مسبب این اختلال می‌شوند. اما به طور کلی ریشه آن باورهای غلط یا تجارب تلخ گذشته است. برای آشنایی بیشتر با ترس از دخول یا واژینیسموس کلیک کنید.

????یائسگی

بعد از یائسگی، به علت توقف قاعدگی و کاهش ترشح هورمون ها، خشکی واژن یا سوزش واژن هنگام نزدیکی طبیعی است. معمولا بیشتر زنان بعد از یائسگی این مشکلات را تجربه می‌کنند. اما با روش هایی کاملا قابل پیشگیری ودرمان است.

????بیماری های مقاربتی

احتمالا تا مدتی از وجود بیماری های مقاربتی در بدن مطلع نمی‌شویم. اما شاید خود را به شکل عفونت های مکرر نشان دهند. در این زمان نیز، سوزش واژن هنگام نزدیکی را تجربه خواهیم کرد. بیماری های مانند کلامیدیا، سوزاک و ایدز از این قبیل هستند.

????حساسیت واژینال

در صورت بروز حساسیت نسبت به جنس کاندوم یا مواد شیمیایی دیگر، سوزش واژن هنگام نزدیکی، حس می‌شود. در این شرایط ، ناحیه واژینال قرمز و ملتهب می‌شودو احتمالا در برقراری رابطه جنسی، دچار مشکل خواهید شد. زنان سیستم ایمنی حساس تری نسبت به مردان دارند؛ به همین دلیل احتمال آلرژی در ناحیه واژن نیز بالاتر می‌رود. برای اطلاع از نحوه استفاده از کاندوم و انواع مختلف آن این مقاله را مطالعه کنید.

????پوزیشن های نامناسب

همه پوزیشن های جنسی، برای همه افراد مناسب نیستند. به همین دلیل زوجین در هنگام رابطه با پوزیشن جنسی، دچار مشکل می‌شوند. که برای زنان به شکل سوزش واژن هنگام نزدیکی بروز می‌کند. بهتر است قبل از شروع رابطه جنسی، آمادگی بدنی و توانمندی های خود را در نظر داشته باشید. سکس خشن نیز از دیگر عوامل به وجود آورنده این اختلال است. برای آشنایی بیشتر با ارگاسم زنان کلیک کنید.

????درد واژن یا ولووداینیا

بعضی افراد به طور طبیعی در ناحیه واژن خود احساس درد دارند. در واقع این درد تقریبا به شکل مزمن درآمده است و در هر شرایط آن را حس می‌کنند. این مورد به علت حساسیت بیش از حد اعصاب درون واژن است. که در سوزش واژن هنگام نزدیکی را نیز به همراه می‌آورد.

????بیماری های جسمانی

وجود برخی از بیماری جسمانی مرتبط با ناحیه تناسلی نیز باعث سوزش واژن در هنگام نزدیکی می‌شود. برای مثال افرادی که به سرطان دهانه رحم یا اندومتریوز مبتلا هستند؛ تحت تاثیر این اختلال نیز قرار خواهند گرفت. طبیعی است که رابطه جنسی برای آنان دشوار یا غیر ممکن باشد.

????رابطه جنسی در قاعدگی

جالب است بدانید؛ برقرای رابطه جنسی در زمان قاعدگی، فارغ از موارد بهداشتی آن، امکان پذیر است. اما قطعا با مشکلاتی همراه خواهد بود. سوزش واژن هنگام نزدیکی، یکی از آنهاست. معمولا اینکار توصیه نمی‌شود؛ اما در صورت تمایل زوجین، بلامانع است.

????عوامل روانی

استرس و اضطراب با برهم زدن تعادل هورمون ها و خشکی واژن، باعث بروز سوزش واژن هنگام نزدیکی می‌شوند. خستگی در هنگام رابطه جنسی یا فشار های روانی همگی در کیفیت رابطه جنسی تاثیر گذار خواهند بود. حتی باعث ایجاد عوارضی نیز خواهند شد.

روش های درمان سوزش واژن هنگام نزدیکی

 

بهتر است با پیدا کردن علل این اختلال، هرچه سریعتر برای درمان آن اقدام کنید. چرا که بر کیفیت رابطه شما نیز تاثیر گذار خواهد بود. برای تشخیص دقیق علت این مشکل، حتما به متخصص زنان مراجعه کنید. روش های درمانی متفاوتی برای این مشکل وجود دارد. در این قسمت به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

✔استفاده از لوبریکانت

در واقع استفاده از لوبریکانت یک روش مکمل است که باید در کنار روش های دیگر استفاده شود. اما درمان قطعی برای سوزش واژن هنگام نزدیک، نخواهد بود. در ابتدا باید درمان را شروع کرد و در طول درمان از لوبریکانت هایی که برپایه آب هستند؛ استفاده کرد. در استفاده از لوبریکانت ها یا مواد شوینده به موارد حساسیت زا توجه داشته باشید.

✔هورمون درمانی

معمولا سوزش واژن هنگام نزدیکی، از عوارض خشکی یا عفونت واژن است. یکی از درمان های اصلی برای این بیماری ها هورمون درمانی است. استروژن، هورمونی است که به طور مستقیم بر عملکرد دستگاه تناسلی موثر است. در این شرایط استفاده از قرص های هورمونی یا داروهای موضعی دیگر تجویز می‌شوند.

✔توجه به رابطه جنسی

در صورت وجود این مشکل، علاوه بر مراجعه به متخصص، در برقراری رابطه جنسی نیز به نکاتی توجه کرده وحتما از پوزیشن های استاندارد استفاده کنید. شاید سوزش واژن هنگام نزدیکی، به علت طولانی شدن رابطه رخ بدهد. در این وضعیت، حتما با همسر خود در این مورد، صحبت کنید.

✔روش های دیگر

استفاده از کمپرس سرد یا پوشیدن لباس زیرهای مناسب در کاهش سوزش واژن هنگام نزدیکی، بسیار موثر خواهند بود. همچنین مصرف مکمل های غذایی و یا مراجعه به یک روانشناس نیز به شما کمک بزرگی خواهد کرد. سبک زندگی سالم، قطعا سیستم ایمنی بدن شما را تقویت خواهد کرد و از شما در مقابل ابتلا به بیماری های مختلف، محافظت می‌کند.

سخن پایانی

فراموش نکنید احساس درد یا ناراحتی در هنگام رابطه جنسی، طبیعی نیست. سوزش واژن هنگام نزدیکی را نادیده نگیریدو حتما برای درمان اقدام کنید. گاهی این حالت به موقعیت های دیگرغیر از نزدیکی نیز، شیوع پیدا می‎کند. برای مثال در طول روز نیز احساس سوزش دارد. با تشخیص و درمان به موقع از بروز چنین حالتی، جلوگیری کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سوزش واژن هنگام نزدیکی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

علت سوزش واژن هنگام نزدیکی چیست؟

یائسگی یا دوران بعد از زایمان، عفونت یا خشکی واژن،واژینیسموس یا وولوداینیا، عوامل روانی و… از علل سوزش واژن هنگام نزدیکی هستند که در مقاله به طور مفصل به توضیح آنها پرداخته ایم.

درمان سوزش واژن هنگام نزدیکی چیست؟

هورمون درمانی، توجه به جزئیات رابطه جنسی، استفاده از لوبریکانت یا کمپرس یخ در حین رابطه، از راه های درمانی این اختلال هستند.

منبع: سوزش واژن هنگام نزدیکی



:: برچسب‌ها: سوزش واژن هنگام نزدیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

شکست عشقی و درد جدایی به راحتی قابل رفع نیست. اما زندگی هم چنان ادامه دارد. باید با صبر و البته کوشش برای خود زندگی بهتری بسازیم. جدایی پایان دنیا نیست. شما به عنوان یک انسان حق دارید که زندگی خوبی داشته باشید. آرامش را بچشید و احساسات مثبت را تجربه کنید.

برای کاهش دردهای پس از شکست عشقی باید از راهکارهای روانشناسی استفاده کنید. زیرا جدایی نیز مانند غم از دست دادن عزیزان نیازمند پذیرش است. در این مقاله سعی کرده ایم تمامی راهکارهایی که باعث تسکین روح شما می‌شوند؛ توضیح دهیم.

منبع: شکست عشقی | 1 راهکار مقابله با شکست عشقی

شکست عشقی

گاهی رابطه سرشار از عشق به نتیجه ای ختم نمی‌شود و تمام می‌شود. این شکست عشقی باعث آسیب حداقل به یک نفر می‌شود. اما باید به خاطر داشته باشید که هرگز به دلیل این شکست نباید زندگی را برای خود حرام کنید.

زندگی بعد از شکست عشقی هم چنان ادامه دارد. اما پذیرش و اقدامات لازم باید صورت بگیرد تا زندگی جدید آغاز کنید. پس از اتمام رابطه بخشش داشته باشید. در نهایت از این رابطه به عنوان کسب تجربه استفاده کنید.

پس از شکست عشقی احساسات خود را کنترل کنید و حتما از یک روانشناس برای مدیریت احساسات کمک بگیرید

واکنش خانم ها و آقایان پس از شکست عشقی

طبق مطالعات، مرد ها و زن ها از احساسات و افکار متفاوتی برخوردارند. در نهایت با هر شرایط به شیوه ای متمایز برخورد می‌کنند. اغلب خانم ها پس از شکست عشقی به افسردگی، انتقام جویی، ناامیدی، بدبینی و بی ارزشی مبتلا می‌شوند. اما پس از مدتی به راحتی می‌توانند بر این احساسات غلبه کنند.

آقایان نیز پس از هر شکست عشقی احساس شکست می‌کنند. اما احساسات خود را کمتر بروز می‌دهند. اما رفتارهای پر خطر در مردها بیش از خانم ها می‌باشد. آقایان پس از شکست عشقی به سمت رابطه جنسی ناسالم، اعتیاد، مصرف الکل، بدبینی و … می‌روند.

اما به طور کلی بر اساس تحقیقات، آقایان پس از شکست عشقی تا مدت های طولانی به شریک احساسی خود فکر می‌کنند. در نهایت با دشواری بیشتری رابطه عاشقانه جدید تجربه می‌کنند.

راهکارهای مقابله با شکست عشقی

ادامه زندگی بعد از شکست عشقی چالش ها و دشواری های زیادی به همراه دارد. زندگی سرشار از فراز و نشیب است. اما گاهی ضربه سنگینی مانند شکست عشقی به ما وارد می‌کند. با وجود این شکست ها باز هم زندگی ادامه دارد. به خود سخت نگیرید و برای تجربه های جدید آماده شوید. در این بخش مقاله راهکارهای مقابله با شکست عشقی را توضیح داده ایم. رابطه تمام شده را بپذیرید

اولین قدم برای مقابله با شکست عشقی، پذیرش رابطه تمام شده است. با خودتان کنار بیایید که این رابطه تمام شده است. ذهنتان را آزاد کنید و به دنبال اهداف خود قدم بردارید. طبیعی است که پس از رابطه تمام شده به فکر بازگشت و شروع دوباره باشید. اما با خود صداقت داشته باشید و پایان رابطه را بپذیرید.

 برای خود ارزش قائل باشید | شکست عشقی

پس از شکست عشقی برای خود ارزش قائل باشید. به خودتان زمان بدهید و ارزش قائل شوید. گریه و غم طبیعی است. اما زندگی نرمال دوباره نیز حق شماست. کمی صبور باشید و به خود قول دهید که پس از گذشت این روزهای تلخ قوی تر عمل کنید.

 نشخوار فکری را برای خود ممنوع کنید

همیشه به یاد داشته باشید که شکست عشقی همواره همراه با نشخوار ذهنی است. اما این نشخوار باعث آسیب های بیشتر و عدم فراموشی می‌شود. بنابراین زمانی که به سراغ نشخوار فکری رفتید حتما دنبال راهکاری برای پایان این نشخوار باشید.

 مراقب سلامتی خود باشید

همیشه شکست عشقی علاوه بر آسیب ها روحی، به جسم نیز آسیب وارد می‌کند. بنابراین پس از این شکست بزرگ به خاطر داشته باشید که باید مراقب سلامتی خود باشید. زندگی دوباره حق شماست. پس برای شروع تازه و دوباره تلاش کنید. با مصرف سیگار، مواد مخدر و الکل نه تنها عشق سابق را فراموش نمی‌کنید؛ بلکه به سلامتی خود آسیب وارد می‌کنید.

 

برای اینکه با شکست عشقی کنار بیایید، باید احساسات منفی خود را شناسایی کنید. با آموزش و کسب مهارت ها می‌توانید افکار منفی را از خود دور کنید. زمانی که دائم در حال پذیرش احساسات منفی هستید، آسیب بیشتری را به خود وار می‌کنید. بنابراین با کمک روانشناس مهارت دوری از تفکرات منفی را آموزش ببینید.

 راه های ارتباطی را پایان دهید | شکست عشقی

پس از شکست عشقی حتما به یاد داشته باشید که باید بپذیرید رابطه تمام شده. و پس از این پذیرش باید راه های ارتباطی را پایان دهید. تمامی راه های ارتباطی را پایان دهید تا با نشانه های کوچک دوباره به رابطه باز نگردید. حتما این کار را در هفته های اول رابطه انجام دهید تا وسوسه نشوید.

 به شکست عشقی مانند تجربه نگاه کنید

پس از شکست عشقی قطعا اطلاعات زیادی از اخلاق و رفتار خود کسب کرده اید. بنابراین باید به این رابطه تمام شده مانند تجربه نگاه کنید. تجربه ای که در شما تغییرات زیادی ایجاد کرده و به سطح بهتری از خود تبدیل کرده است.

 خشم را از خود به دور کنید

شکست عشقی همراه با خشم است. شما با هر صحبتی احتمالا ناراحت خواهید شد و تمامی خاطرات گذشته با نفرت شما روبرو شده است. بنابراین تجربه های منفی را از خود دور کنید و با قدرت بیشتر به سمت جلو حرکت کنید. روش های کنترل خشم را آموزش ببینید و در صورت بروز هرگونه ناراحتی و خشم از این راهکارها استفاده کنید.

 وقت بیشتری با دوستان و خانواده سپری کنید | شکست عشقی

بعد از شکست عشقی تنهایی و منزوی شدن اولین راهکار هر کسی است. تا یک هفته طبیعی است که در تنهایی خود غرق شوید. اما نگذارید این تنهایی ادامه دار باشد. از دوستان و خانواده استفاده کنید تا از دوران تلخ عبور کنید. از حضور در کنار خانواده و دوستان لذت ببرید. اطرافیان شما برای بهبود حال شما هر کاری می‌کنند. بنابراین از آنها کمک بخواهید.

 

همیشه ببخشید تا آرام شوید. پس از شکست عشقی نیز باید به قلب خود اجازه بخشش دهید. زیرا این بخشش باعث آرامش روان شما می‌شود. با بخشش آینده بهتر و آرام تری خواهید داشت. همه بدی را ببخشید، فراموش کنید تا تجربه های جدیدی برای شما لذت بخش باشد.

کلام آخر

افراد زیادی روزانه با شکست عشقی مواجهه می‌شوند. این شکست عشقی ها با شدت های متفاوتی وجود دارد که همه درجات نیازمند روانشناس و گذر از دوران سوگ واری است. برای بخشش و فراموشی رابطه گذشته، روانشناس بهترین گزینه کمکی است. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شکست عشقی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: شکست عشقی | 1 راهکار مقابله با شکست عشقی



:: برچسب‌ها: شکست عشقی | 1 راهکار مقابله با شکست عشقی ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تخلیه میل جنسی نوجوان می‌تواند یکی از کارهای دشوار برای خانواده و خود نوجوان باشد. در این سنین به دلیل حساسیت های سن بلوغ و تغییرات جسمانی، بسیاری از نوجوانان دچار سردرگمی می‌شوند. تقریبا بهترین کار برای نوجوان و آینده او کنترل این میل است. در قدم اول نوجوان و خانواده باید با مفاهیم مختلفی در این دوران آشنا شوند. شناخت بدن نوجوان و درک عواطف او از جمله این مفاهیم است. در ادامه در این باره توضیحات کامل‌تری داده‎ایم، اما حتما برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: تخلیه میل جنسی نوجوان | چگونه میل جنسی مان را تخلیه کنیم

تخلیه میل جنسی نوجوان

بسیاری از خانواده ها با محدود کردن مداوم اوضاع را بدتر خواهند کرد. حس کنجکاوی در نوجوان تحریک شده و حتی ممکن است این میل تشدید شود. نوجوانان در این سنین با ابتدایی‌ترین مهارت های جنسی آشنا می‌شوند. اما هنوز در مورد تخلیه میل جنسی، نیاز به کمک دارند. فرهنگ های مختلف نیز در مورد تخلیه میل جنسی نوجوان، نطرات متفاوتی دارند.

نقش بدن در تخلیه میل جنسی نوجوان

همانطور که می‌دانید در زمان بلوغ، بدن نوجوان دچار تغییرات زیادی خواهد شد. بروز صفات ثانویه مثل روییدن موهای زائد، رشد سینه ها در دختران، دورگه شدن صدا در پسران و رشد نامتناسب دست ها و پاها از این قبیل هستند، اما مهم ترین تغییر، قدرت باروری در نوجوان است.

در دخترها با قاعدگی و در پسران با نشانه هایی مثل نعوظ صبحگاهی یا انزال در خواب مشخص می‌شود. یکی از مکانسیم های خود بدن برای تخلیه میل جنسی در نوجوان مخصوصا در پسران، انزال در خواب است. تغییرات بلوغ در دختران زودتر رخ می‌دهد. اما به طورکلی سن مشخصی نمی‌توان برای آن در نظر گرفت.

بحران تخلیه میل جنسی نوجوان

اما از زمانی که این تغییرات در بدن نوجوان رخ می‌دهد تا زمانی که او بخواهد ازدواج کند یا رابطه جنسی داشته باشد؛ احتمالا چند سال طول می‌کشد. در این مدت او باید چه کند؟ بسیاری برای تخلیه میل جنسی نوجوان، ازدواج را پیشنهاد می‌کنند. اما شاید والدین یا حتی خود نوجوان، آماده این کار نباشند. از طرفی دیگررابطه جنسی قبل از سن 18 سالگی، بسیار زودهنگام خواهد بود. نوجوان، اطلاع کافی ندارد؛ و شاید تحت تاثیر اطرافیان خود، دست به رفتارهای نامتعارف بزند.

پسران در سن بلوغ، هنوز قادر به کنترل نعوظ خود نیستند یا دختران در مورد مقدار ترشحات واژن خود، دچار نگرانی می‌شوند. در این زمان برهم خورن تعادل هورمون ها را هم در نظر بگیرید. همه این عوامل نوجوان را در شرایط بحرانی قرار خواهد داد.

برای آشنایی با علت و راهکارهای جلوگیری از جنب شدن در خواب کلیک کنید.

رفتارهای جنسی جدید در نوجوان

درواقع از سن کودکی شاهد بروز برخی از رفتار های جنسی هستیم که از نشانه های رشد طبیعی است. یک سری از رفتارها در سنین نوجوانی نیز طبیعی هستند. اما با ادامه دار شدن یا تشدید آن‌ها باید به دنبال راه حل بود. عمدتا تخلیه میل جنسی نوجوان به روش های زیر صورت می‌گیرد.

⏹لمس کردن اندام دیگران

⏹دست زدن به ناحیه تناسلی خود

⏹خودارضایی

⏹تماشای پورن

⏹خشم کنترل نشده

اگر این موارد کنترل نشود؛ می‌تواند به پیامدهای ناگواری برای نوجوان به بار آورد. بنابراین آموزش و اطلاع رسانی درباره نحوه تخلیه میل جنسی نوجوان اهمیت زیادی دارد.

چگونه به تخلیه میل جنسی نوجوان کمک کنیم؟

همیشه اولین تجارب در زندگی، نقش تعیین کننده ای ایفا می‌کنند. اگر نوجوان از انجام رفتارهایی که در بالا ذکر شد؛ لذت ببرد، برای او تبدیل به عادت می‌شوند. یا حتی حالت وسواس گونه برای او پیدا می‌کند. به این معنی که بعد مدتی هیچ لذتی از انجام آنها نمی‌برد و هربار برای رسیدن به حس لذت بیشتر انجام می‌دهد. پس باید چه اقداماتی انجام داد؟

????انجام فعالیت های ورزشی

انجام فعالیت های ورزشی یکی از راه های موثر برای تخلیه میل جنسی نوجوان است. ورزش هایی مثل فوتبال، بسکتبال، شنا و… که تمام وقت و انرژی نوجوان را می‌گیرند؛ مناسب ترین راه برای کنترل میل جنسی هستند.

????تنظیم ساعت خواب

بخشی از هورمون ها در زمان خواب و استراحت ترشح می‌شوند. اگر نوجوان بتواند ساعت خواب خود را منظم کند؛ میزان ترشح هورمون ها نیز تنظیم خواهد شد. تا حد زیادی اینکار در میل جنسی نوجوان موثر است. همچنین میزان برخی از هورمون ها در زمان شب بیشتر است به همین دلیل در شب بیشتر امکان دارد که افراد بر اساس احساسات تصمیم بگیرند. تا دیروقت بیدار ماندن نوجوان شاید به تماشای پورن یا خودارضایی منجر شود.

????مدیریت اوقات فراغت

نوجوان هم نیاز به زمانی برای استراحت دارد. اما اگر این زمان به بطالت بگذر و فعالیت مفیدی برای انجام نداشته باشد؛ احتمالا دچار پرش افکار به سمت مسائل جنسی خواهد شد. طبق تحقیقات تقریبا 75 درصد افکار نوجوانان در مورد مسائل جنسی است. این موضوعی طبیعی است و والدین قادر به کنترل افکار فرزند خود نیستند. اما با سرگرم کردن او با موضوعات جذاب و هیجان انگیز می‌توان این کشش جنسی را مدیریت کرد.

????شناسایی محرک ها

عواملی که نوجوان را در معرض خودارضایی یا تماشای پورن قرار می‌دهند را شناسایی کنید. برای مثال به موقعیت هایی که برای نوجوان تحریک برانگیز هستند؛ توجه کرده و تا حدامکان آنها را از بین ببرید. تخلیه میل جنسی نوجوان به معنای سرکوب آن نیست؛ چراکه این یک نیاز طبیعی است.

????ارتباط با جنس مخالف

در این سنین، نوجوان نه تنها در مورد خود، بلکه در مورد جنس مخالف نیز کنجکاو است. به عنوان والدین در مورد معاشرت با جنس مخالف، واکنش بدی نشان ندهید. یا او را در رفت و آمد با دوست هایش محدود نکنید. فقط به او در مواردی هشدار دهید. برقراری ارتباط زیاد با جنس مخالف توصیه نمی‌شود؛ اما آنها را منع هم نکنید.

????آموزش مسائل جنسی اولیه

در مورد برخی مسائل به آنها توضیح دهید. اگر این کار برای شما راحت نیست؛ از یک سکتراپیست یا روانشناس کمک بگیرید. درواقع والدین اولین معلم های نوجوانان در مورد مسائل جنسی هستند. موضوعات را به طور کامل برای آنها باز نکنید. اما سعی کنید توضیحات متناسب با سن آنها باشد. رعایت بهداشت فردی و شناخت بدن نیز از مسائل جنسی اولیه محسوب می‌شود.

سخن پایانی

تخلیه میل جنسی نوجوان یکی از چالش های دوران بلوغ است. با گذشت زمان و افزایش سن، احتمالا این حس فروکش خواهد کرد. اما بر هرحال در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات، دسترسی نوجوانان به همه چیز راحت تر است و آنان را بیشتر در معرض خطرات احتمالی قرار می‌دهد. با حمایت از نوجوان و کمک گرفتن از یک مشاور، به او در این مسیر کمک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تخلیه میل جنسی نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

نوجوانان باید چگونه میل جنسی خود را از بین ببرند؟

به هر حال میل جنسی یک نیاز غریزی است و نمی‌توان آن را سرکوب کرد؛ اما تا زمان مناسب آن بهتر است با روش هایی مثل فعالیت های ورزشی، پرکردن اوقات فراغت خود، آموزش مسائل جنسی ابتدایی و… آن را مدیریت کرد

انحرافات دوران نوجوانی، چگونه اتفاق می‌افتند؟

در این دوره به دلیل برهم خوردت تعادل هورمون ها و تغییرات بدنی که نوجوان تجربه می‌کند؛ طبیعی است که قادر به مدیریت احساسات خود نباشد. شاید تحت تاثیر همسالان یا به علت کنجکاوی، دست به کارهایی بزند که قابل جبران نباشند.

ارضا شدن نوجوان چگونه اتفاق می‌افتد؟

مکانیسم بدن برای ارضا شدن در سن بلوغ معمولا با انزال در خواب یا ایجاد ترشحاتی، همراه است.

منبع: تخلیه میل جنسی نوجوان | چگونه میل جنسی مان را تخلیه کنیم



:: برچسب‌ها: تخلیه میل جنسی نوجوان | چگونه میل جنسی مان را تخلیه کنیم ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

خشکی واژن (آتروفی واژن) یکی از بیماری های زنانه است که معمولا به طور طبیعی در دوران یائسگی و بعد از آن ایجاد می‌شود. البته به این معنی نیست که قبل از دوران یائسگی احتمال بروز این بیماری وجود ندارد. خشکی واژن تاثیر زیادی بر کیفیت رابطه جنسی دارد و گاهی تاحدی پیش می‌رود که باعث اجتناب زن از رابطه می‌شود. بسیاری از عوامل در پدیدایی خشکی واژن نقش دارند. دراین مقاله به علل شکل گیری و بررسی راه های درمانی آن می‌پردازیم. اگر شما نیز در این زمینه مشکلی دارید، حتما مشاوره جنسی دریافت کنید.

منبع: خشکی واژن | علت و درمان سریع خشکی واژن

خشکی واژن

واژن، اندامی است که با ترشحات طبیعی و وجود هورمون استروژن همیشه مرطوب است. این رطوبت، نه تنها از بروز زخم جلوگیری می‌کند؛ بلکه مدام در حال پاکسازی بافت واژن است. پس وجود آن برای سلامت اندام جنسی زنانه ضروری است. اما چرا خشکی واژن به وجود می‌آید؟

 

علل پدیدایی خشکی واژن

علت خشکی واژن به دو دسته دوران یائسگی و قبل از یائسگی تقسیم می‌شود. خشکی واژن در دوران یائسگی و حتی بعد از آن طبیعی است. اما خشکی واژن در زنانی که هنوز نزدیک به یائسگی هم نشده اند باید بررسی و درمان شود. در ادامه علل این مساله را در هر دو حالت شرح داده‌‎ایم.

????خشکی واژن دریائسگی

اصلی ترین دلیل خشکی واژن در دوران یائسگی، کمبود هورمون استروژن است. همانطور که گفتیم؛ بافت این اندام به وسیله ترشحات و هورمون استروژن مرطوب می‌ماند. پس اگر یکی از آن‌ها به مقدار کمتری ترشح شود؛ خشکی واژن پدید می‌آید. نکته قابل توجه این است که یائسگی در هر سنی رخ بدهد؛ احتمال بروز خشکی واژن وجود دارد؛ ولی قطعی نیست. بدین معنی که حتما یائسگی همراه با خشکی واژن نیست. اگر مراقبت های لازم در این دوران انجام شود؛ احتمال بروز آن کاهش می‌یابد.

????خشکی واژن قبل از یائسگی

به طور کلی خشکل واژن در هر سنی به دلایل زیر بروز می‌یابد:

⏺برداشتن رحم و تخمدان ها

⏺استرس و اضطراب

⏺حساسیت به جنس کاندوم. برای اطلاع از انواع کاندوم ونحوه استفاده از آن، کلیک کنید.

⏺مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها

⏺در زمان شیردهی و یا به علت زایمان

⏺شیمی درمانی یا درمان های مشابه

⏺کمبود آب بدن

⭕نکات

شستشوی بیش از حد یا غیراصولی واژن نیز باعث تغییر PH محیط واژن می‌شود و خشکی را به وجود می‌آورد.

برخی از ورزشهای سنگین نیز سبب بروز خشکی واژن می‌شوند.

سندروم شوگران، یکی از بیماری های خودایمنی است که یکی از علائم آن خشکی واژن است.

اگر دچار عفونت و درد هنگام رابطه شده اید، حتما برای آشنایی با نشانه‌ها و روش های درمان عفونت واژن کلیک کنید.

چرا باید خشکی واژن درمان شود؟

بدن همیشه به ترمیم خود می‌پردازد. اما نباید نشانه های بیماری را نادیده بگیریم؛ چرا که همیشه خودبه خود درمان نمی‌شود. بسیاری از افراد نشانه های خشکی واژن را جدی نمی‌گیرند. غافل از اینکه با ادامه دار شدن این بیماری، عوارض بدی در انتظار آن‌ها خواهد بود. با کاهش میزان رطوبت، محیط واژن اسیدی می‌شود. در هنگام لقاح، اسپرم ها در محیط اسیدی زنده نمی‌مانند و همین امر، موجب بروز ناباروری می‌شود.

امتناع از رابطه یا تحمل رابطه دردناک نیز از دیگر الزامات درمان خشکی واژن است. رابطه جنسی با این بیماری برای زنان دردناک و حتی غیر ممکن می‌شود. در بعضی موارد این خشکی، دستگاه ادراری را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

علائم خشکی واژن

هورمون های زنان در طول ماه دچار تغییرات زیادی می‌شود. در واقع هر چرخه قاعدگی یک سیکل مشخصی برای ترشح استروژن و پروژسترون دارد. به طور طبیعی در نیمه دومِ چرخه میزان استروژن کم شده و شما هنگام رابطه ممکن است احساس لیزی کمتری بکنید. پس خانم در این دوران برای تحریک‌جنسی به زمان بیشتری نیاز دارد.

اما وقتی دچار خشکی واژن می شوید، این چرخه به درستی طی نشده و همیشه ترشحات واژن کم است. در این حالت با مشاهده نشانه‌های زیر حتما به درمانگران مراجعه نمایید.

⏹احساس درد و ناراحتی حین رابطه جنسی

⏹احساس سوزش هنگام دفع ادرار

⏹درد مزمن واژن

⏹مشاهده لکه های خون

⏹کم شدن ترشحات یا ترشحات غیرعادی

تشخیص خشکی واژن

احتمالا خود متوجه تغییر ناگهانی در دستگاه تناسلی خواهید شد؛ اما برای تشخیص نهایی بهتر است از متخصص زنان کمک بگیرید. معاینه ظاهری واژن، پاپ اسمیر، آزمایش خون و یا آزمایش های بالینی از روش های تشخیص خشکی واژن هستند. گاهی تشخیص این اختلال با آزمایش ادرار نیز امکان پذیر است.

درمان خشکی واژن

طول این بیماری معمولا کوتاه مدت است. اما اگر درمان صورت نگیرد یا فرایند درمان نیمه کاره رها شود؛ بیماری نیز ادامه خواهد داشت. بهتر است قبل از شروع درمان، علت قطعی آن مشخص شود. اقداماتی که در جهت رفع خشکی واژن انجام می‌گیرند را در این قسمت، توضیح خواهیم داد. اما حتما برای اطمینان با درمانگر خود مشورت نمایید.

◀استفاده از لوبرکانت

معمولا لوبرکانت یا روان کننده ها برای تسهیل در رابطه جنسی یا دخول تجویز می‌شوند. اما در هنگام خشکی واژن نیز به مرطوب ماندن واژن کمک می‌کنند. توصیه می‌شوند از لوبریکانت هایی که بر پایه آب هستند؛ استفاده کنید. به طورکلی هنگام استفاده از مواد شیمیایی مختلف به تاریخ انقضای آن‌ها دقت کنید.

◀مرطوب کننده ها

کرم های مرطوب کننده واژن، با لوبریکانت ها متفاوت هستند. درون این کرم ها هورمونی وجود ندارد و بعضی از آن‌ها معطر هستند. گاه این محصولات اثرشان تا چند روز باقی می‌ماند. اما بهتر است در استفاده از آن‌ها زیاده روی نکنید. چون می‌توانند باعث عفونت واژن شوند.

◀هورمون درمانی

هورمون درمانی به روش های مختلف را حتما تحت نظر پزشک، شروع کنید. استروژن اصلی ترین هورمونی که در این نوع درمان استفاده می‌شود. بیشتر از این روش برای درمان خشکی واژن ناشی از یائسگی استفاده می‌کنند. هورمون درمانی با تجویز قرص ها یا داروهای موضعی صورت می‌گیرد.

◀روان درمانی

قبل تر گفتیم که خشکی واژن شاید به دلیل استرس و اضطراب به وجود آید. این فشار روانی احتمالا به علت ترس از رابطه جنسی یا موارد دیگر است. زنانی که فشار کار آنان زیاد است و در طول روز استرس زیادی را تجربه می‌کنند؛ بیشتر در معرض خشکی واژن قرار می‌گیرند. روانشناس با کمک روان درمانی به فرد کمک می‌کند تا بر این مشکلات غلبه کند و رابطه جنسی بهتری داشته باشد.

◀شستشوی مناسب واژینال

استفاده از شوینده های مناسب و حتی شست و شوی به موقع ناحیه تناسلی، از بروز خشکی واژن جلوگیری می‌کند. شستشوی بیش از حد و با صابون های عادی، باعث از بین رفتن فلور طبیعی واژن شده و محیط آن را اسیدی می‌کند. گاهی واژن نسبت به این مواد حساسیت داده و رطوبت آن از بین می‌رود.

◀اصلاح سبک زندگی

ترک دخانیات، ورزش کگل، رابطه جنسی مکرر، استفاده از کاندوم های مناسب یا پوشیدن لباس زیر های استاندارد، مصرف مکمل های غذایی از دیگر عوامل پیشگیری از خشکی واژن هستند. مواردی که ذکر شد؛ راهکارهای ساده ای هستند که با رعایت کردن آنها بدون هیچ هزینه ای از این اختلال جلوگیری می‌کنید.

◀درمان با لیزر

درمان با لیزر، یکی از روش های نوین درمان خشکی واژن است. لیزر با تحریک بافت واژن و افزایش خون رسانی به آن، رطوبت این ناحیه را بالا می‌برد. همچنین میزان استروژن نیز با این روش، بالارفته و به جوان سازی و شادابی واژن کمک می‌‌کند.

◀کربوکسی تراپی

در کربوکسی تراپی نیز با تزریق مقدار مشخصی از کربن دی اکسید در داخل واژن به افزایش رطوبت، منجر می‌شود. این روش حتما باید تحت نظر پزشک انجام شود و یکی از روش های موثر برای درمان آتروفی است.

سخن پایانی

خشکی واژن یکی از مشکلات رایج میان زنان است. اما کاملا قابل پیشگیری و درمان آن معمولا سریع است. توصیه می‌شود حتما فرایند درمان را کامل کرده و تحت نظر متخصص باشید. درمان های خانگی و گیاهی زیادی برای خشکی واژن وجود دارند، ولی هیچ کدام قطعی نیستند و حتی شاید باعث تشدید مشکل شوند. بسیاری از زنان بعد از درمان خشکی واژن، دیگرعلاقه ای به رابطه جنسی ندارند و میل جنسی خود را از دست می‌دهند. بهتر است برای این مشکل نیز به متخصصین روانشناسی مراجعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خشکی واژن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا خشکی واژن خطرناک است؟

اگر خشکی واژن را نادیده بگیرید؛ باعث کاهش میل جنسی و یا حتی ناباروری می‌شود. بهتر است نشانه ها را جدی گرفته و از یک متخصص زنان کمک بگیرید.

روش های درمانی خشکی واژن کدام اند؟

لیزر، هورمون درمانی، روان درمانی، کربوکسی تراپی، استفاده از لوبریکانت و مرطوب کنده واژن، از روش های درمانی خشکی واژن هستند.

علت خشکی واژن چیست؟

از دلایل آتروفی واژن می‌توان به استرس و اضطراب، مصرف دخانیات، شیمی درمانی، برداشتن رحم و تخمدانها، حساسیت به جنس کاندوم و کمبود آب بدن اشاره کرد.

منبع: خشکی واژن | علت و درمان سریع خشکی واژن



:: برچسب‌ها: خشکی واژن | علت و درمان سریع خشکی واژن ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

خشکی واژن (آتروفی واژن) یکی از بیماری های زنانه است که معمولا به طور طبیعی در دوران یائسگی و بعد از آن ایجاد می‌شود. البته به این معنی نیست که قبل از دوران یائسگی احتمال بروز این بیماری وجود ندارد. خشکی واژن تاثیر زیادی بر کیفیت رابطه جنسی دارد و گاهی تاحدی پیش می‌رود که باعث اجتناب زن از رابطه می‌شود. بسیاری از عوامل در پدیدایی خشکی واژن نقش دارند. دراین مقاله به علل شکل گیری و بررسی راه های درمانی آن می‌پردازیم. اگر شما نیز در این زمینه مشکلی دارید، حتما مشاوره جنسی دریافت کنید.

منبع: خشکی واژن | علت و درمان سریع خشکی واژن

خشکی واژن

واژن، اندامی است که با ترشحات طبیعی و وجود هورمون استروژن همیشه مرطوب است. این رطوبت، نه تنها از بروز زخم جلوگیری می‌کند؛ بلکه مدام در حال پاکسازی بافت واژن است. پس وجود آن برای سلامت اندام جنسی زنانه ضروری است. اما چرا خشکی واژن به وجود می‌آید؟

 

علل پدیدایی خشکی واژن

علت خشکی واژن به دو دسته دوران یائسگی و قبل از یائسگی تقسیم می‌شود. خشکی واژن در دوران یائسگی و حتی بعد از آن طبیعی است. اما خشکی واژن در زنانی که هنوز نزدیک به یائسگی هم نشده اند باید بررسی و درمان شود. در ادامه علل این مساله را در هر دو حالت شرح داده‌‎ایم.

????خشکی واژن دریائسگی

اصلی ترین دلیل خشکی واژن در دوران یائسگی، کمبود هورمون استروژن است. همانطور که گفتیم؛ بافت این اندام به وسیله ترشحات و هورمون استروژن مرطوب می‌ماند. پس اگر یکی از آن‌ها به مقدار کمتری ترشح شود؛ خشکی واژن پدید می‌آید. نکته قابل توجه این است که یائسگی در هر سنی رخ بدهد؛ احتمال بروز خشکی واژن وجود دارد؛ ولی قطعی نیست. بدین معنی که حتما یائسگی همراه با خشکی واژن نیست. اگر مراقبت های لازم در این دوران انجام شود؛ احتمال بروز آن کاهش می‌یابد.

????خشکی واژن قبل از یائسگی

به طور کلی خشکل واژن در هر سنی به دلایل زیر بروز می‌یابد:

⏺برداشتن رحم و تخمدان ها

⏺استرس و اضطراب

⏺حساسیت به جنس کاندوم. برای اطلاع از انواع کاندوم ونحوه استفاده از آن، کلیک کنید.

⏺مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها

⏺در زمان شیردهی و یا به علت زایمان

⏺شیمی درمانی یا درمان های مشابه

⏺کمبود آب بدن

⭕نکات

شستشوی بیش از حد یا غیراصولی واژن نیز باعث تغییر PH محیط واژن می‌شود و خشکی را به وجود می‌آورد.

برخی از ورزشهای سنگین نیز سبب بروز خشکی واژن می‌شوند.

سندروم شوگران، یکی از بیماری های خودایمنی است که یکی از علائم آن خشکی واژن است.

اگر دچار عفونت و درد هنگام رابطه شده اید، حتما برای آشنایی با نشانه‌ها و روش های درمان عفونت واژن کلیک کنید.

چرا باید خشکی واژن درمان شود؟

بدن همیشه به ترمیم خود می‌پردازد. اما نباید نشانه های بیماری را نادیده بگیریم؛ چرا که همیشه خودبه خود درمان نمی‌شود. بسیاری از افراد نشانه های خشکی واژن را جدی نمی‌گیرند. غافل از اینکه با ادامه دار شدن این بیماری، عوارض بدی در انتظار آن‌ها خواهد بود. با کاهش میزان رطوبت، محیط واژن اسیدی می‌شود. در هنگام لقاح، اسپرم ها در محیط اسیدی زنده نمی‌مانند و همین امر، موجب بروز ناباروری می‌شود.

امتناع از رابطه یا تحمل رابطه دردناک نیز از دیگر الزامات درمان خشکی واژن است. رابطه جنسی با این بیماری برای زنان دردناک و حتی غیر ممکن می‌شود. در بعضی موارد این خشکی، دستگاه ادراری را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

علائم خشکی واژن

هورمون های زنان در طول ماه دچار تغییرات زیادی می‌شود. در واقع هر چرخه قاعدگی یک سیکل مشخصی برای ترشح استروژن و پروژسترون دارد. به طور طبیعی در نیمه دومِ چرخه میزان استروژن کم شده و شما هنگام رابطه ممکن است احساس لیزی کمتری بکنید. پس خانم در این دوران برای تحریک‌جنسی به زمان بیشتری نیاز دارد.

اما وقتی دچار خشکی واژن می شوید، این چرخه به درستی طی نشده و همیشه ترشحات واژن کم است. در این حالت با مشاهده نشانه‌های زیر حتما به درمانگران مراجعه نمایید.

⏹احساس درد و ناراحتی حین رابطه جنسی

⏹احساس سوزش هنگام دفع ادرار

⏹درد مزمن واژن

⏹مشاهده لکه های خون

⏹کم شدن ترشحات یا ترشحات غیرعادی

تشخیص خشکی واژن

احتمالا خود متوجه تغییر ناگهانی در دستگاه تناسلی خواهید شد؛ اما برای تشخیص نهایی بهتر است از متخصص زنان کمک بگیرید. معاینه ظاهری واژن، پاپ اسمیر، آزمایش خون و یا آزمایش های بالینی از روش های تشخیص خشکی واژن هستند. گاهی تشخیص این اختلال با آزمایش ادرار نیز امکان پذیر است.

درمان خشکی واژن

طول این بیماری معمولا کوتاه مدت است. اما اگر درمان صورت نگیرد یا فرایند درمان نیمه کاره رها شود؛ بیماری نیز ادامه خواهد داشت. بهتر است قبل از شروع درمان، علت قطعی آن مشخص شود. اقداماتی که در جهت رفع خشکی واژن انجام می‌گیرند را در این قسمت، توضیح خواهیم داد. اما حتما برای اطمینان با درمانگر خود مشورت نمایید.

◀استفاده از لوبرکانت

معمولا لوبرکانت یا روان کننده ها برای تسهیل در رابطه جنسی یا دخول تجویز می‌شوند. اما در هنگام خشکی واژن نیز به مرطوب ماندن واژن کمک می‌کنند. توصیه می‌شوند از لوبریکانت هایی که بر پایه آب هستند؛ استفاده کنید. به طورکلی هنگام استفاده از مواد شیمیایی مختلف به تاریخ انقضای آن‌ها دقت کنید.

◀مرطوب کننده ها

کرم های مرطوب کننده واژن، با لوبریکانت ها متفاوت هستند. درون این کرم ها هورمونی وجود ندارد و بعضی از آن‌ها معطر هستند. گاه این محصولات اثرشان تا چند روز باقی می‌ماند. اما بهتر است در استفاده از آن‌ها زیاده روی نکنید. چون می‌توانند باعث عفونت واژن شوند.

◀هورمون درمانی

هورمون درمانی به روش های مختلف را حتما تحت نظر پزشک، شروع کنید. استروژن اصلی ترین هورمونی که در این نوع درمان استفاده می‌شود. بیشتر از این روش برای درمان خشکی واژن ناشی از یائسگی استفاده می‌کنند. هورمون درمانی با تجویز قرص ها یا داروهای موضعی صورت می‌گیرد.

◀روان درمانی

قبل تر گفتیم که خشکی واژن شاید به دلیل استرس و اضطراب به وجود آید. این فشار روانی احتمالا به علت ترس از رابطه جنسی یا موارد دیگر است. زنانی که فشار کار آنان زیاد است و در طول روز استرس زیادی را تجربه می‌کنند؛ بیشتر در معرض خشکی واژن قرار می‌گیرند. روانشناس با کمک روان درمانی به فرد کمک می‌کند تا بر این مشکلات غلبه کند و رابطه جنسی بهتری داشته باشد.

◀شستشوی مناسب واژینال

استفاده از شوینده های مناسب و حتی شست و شوی به موقع ناحیه تناسلی، از بروز خشکی واژن جلوگیری می‌کند. شستشوی بیش از حد و با صابون های عادی، باعث از بین رفتن فلور طبیعی واژن شده و محیط آن را اسیدی می‌کند. گاهی واژن نسبت به این مواد حساسیت داده و رطوبت آن از بین می‌رود.

◀اصلاح سبک زندگی

ترک دخانیات، ورزش کگل، رابطه جنسی مکرر، استفاده از کاندوم های مناسب یا پوشیدن لباس زیر های استاندارد، مصرف مکمل های غذایی از دیگر عوامل پیشگیری از خشکی واژن هستند. مواردی که ذکر شد؛ راهکارهای ساده ای هستند که با رعایت کردن آنها بدون هیچ هزینه ای از این اختلال جلوگیری می‌کنید.

◀درمان با لیزر

درمان با لیزر، یکی از روش های نوین درمان خشکی واژن است. لیزر با تحریک بافت واژن و افزایش خون رسانی به آن، رطوبت این ناحیه را بالا می‌برد. همچنین میزان استروژن نیز با این روش، بالارفته و به جوان سازی و شادابی واژن کمک می‌‌کند.

◀کربوکسی تراپی

در کربوکسی تراپی نیز با تزریق مقدار مشخصی از کربن دی اکسید در داخل واژن به افزایش رطوبت، منجر می‌شود. این روش حتما باید تحت نظر پزشک انجام شود و یکی از روش های موثر برای درمان آتروفی است.

سخن پایانی

خشکی واژن یکی از مشکلات رایج میان زنان است. اما کاملا قابل پیشگیری و درمان آن معمولا سریع است. توصیه می‌شود حتما فرایند درمان را کامل کرده و تحت نظر متخصص باشید. درمان های خانگی و گیاهی زیادی برای خشکی واژن وجود دارند، ولی هیچ کدام قطعی نیستند و حتی شاید باعث تشدید مشکل شوند. بسیاری از زنان بعد از درمان خشکی واژن، دیگرعلاقه ای به رابطه جنسی ندارند و میل جنسی خود را از دست می‌دهند. بهتر است برای این مشکل نیز به متخصصین روانشناسی مراجعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خشکی واژن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا خشکی واژن خطرناک است؟

اگر خشکی واژن را نادیده بگیرید؛ باعث کاهش میل جنسی و یا حتی ناباروری می‌شود. بهتر است نشانه ها را جدی گرفته و از یک متخصص زنان کمک بگیرید.

روش های درمانی خشکی واژن کدام اند؟

لیزر، هورمون درمانی، روان درمانی، کربوکسی تراپی، استفاده از لوبریکانت و مرطوب کنده واژن، از روش های درمانی خشکی واژن هستند.

علت خشکی واژن چیست؟

از دلایل آتروفی واژن می‌توان به استرس و اضطراب، مصرف دخانیات، شیمی درمانی، برداشتن رحم و تخمدانها، حساسیت به جنس کاندوم و کمبود آب بدن اشاره کرد.

منبع: خشکی واژن | علت و درمان سریع خشکی واژن



:: برچسب‌ها: خشکی واژن | علت و درمان سریع خشکی واژن ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ارگاسم زنان یکی از دغدغه های معمول اقایون در رابطه است. اما فقط 30 درصد زنان در رابطه جنسی ارگاسم را تجربه می‌کنند. البته این موضوع جزو فیزیولوژیک آنان است. ارگاسم زنان واقعا نسبت به مردان پیچیده هست. اما آقایون می‌توانند این فرایند را تسریع یا لذت بخش تر کنند. بنابراین خواندن این مقاله خالی از لطف نیست. ارگاسم زنان در بهبود رابطه زن و شوهر نقش به سزایی دارد. بنابراین مردان باید در این خصوص اطلاعات و تلاش کافی داشته باشند. شما در این زمینه می‌توانید از خدمات مشاوره جنسی نیز استفاده کنید.

منبع: ارگاسم زنان | نشانه ها و راهکار های ارگاسم بهتر

ارگاسم زنان

ارگاسم حس رهایی و سرخوشی بعد از انزال است که بعد از سه مرحله دیگر اتفاق می‌افتد. میل جنسی، برانگیختگی، اوج لذت جنسی (پلاتو) و در نهایت ارگاسم مراحلی است که در زنان و مردان مشترک است. اما در زنان با ترتیب های مختلفی ظاهر می شود. مرحله فرونشینی بعد از ارگاسم نیز یکی دیگر از مراحل این فرایند است. طبق تحقیقات، زنان از لحاظ تجربه ارگاسم به سه دسته زیر تقسیم می شوند.

✔️ارگاسم زنان در دسته اول

زنانی که به طور کلی در رابطه جنسی به اوج لذت جنسی می‌رسند اما ارگاسم را تجربه نمی کنند. این زنان به شدت برانگیختگی می شوند. فقط رابطه را به دلایل لذت قبل و بعد از آن دوست دارند. مثلا شخصی رابطه جنسی را به دلیل ابراز علاقه همسر بعد از رابطه دوست دارد.

✔️ارگاسم خانم ها در دسته دوم

برخلاف گروه اول این گروه که درصد کمی از خانم‌ها را شامل می شود. خانم های این دسته در رابطه جنسی بارها به ارگاسم می رسند و لذت کافی را از رابطه جنسی می برند. این افراد تحریک پذیری پایینی دارند و به راحتی برانگیخته می‌شوند.

✔️ارگاسم زنان در دسته سوم

خانم هایی که به طور معمول بعد از میل جنسی و برانگیختگی، اوج لذت جنسی را تجربه می کنند و در نهایت به ارگاسم می‌رسند، در دسته سوم قرار می‌گیرند.

نشانه های ارگاسم در زنان

زنان برای ارگاسم به زمان و انرژی بیشتری نسبت به مردان نیاز دارند. با نزدیک شدن به زمان ارگاسم علائمی در زنان مشهود است. افراد بعد از ارگاسم واکنش های مختلفی از خود نشان می‌دهند مثل حرف زدن، خوابیدن، سستی و بی حالی و… . گاهی زنان تحت تاثیر فشارهای شریک خود برای ارگاسم مجبور به ارگاسم نمایشی می شوند و تظاهر به ارضای جنسی می کنند.

تظاهر به ارگاسم شاید به شوهر احساس خوبی بدهد، اما با تکرار این رفتار زن احساس بدی از رابطه می‌گیرد. در حالی که همسرش هیچ اطلاعی از علت آن ندارد. پس خانم های عزیز بهتر است در این باره با همسرتان صادق باشید. در ادامه نشانه های ارگاسم در زنان را شرح داده‌ایم.

به زوج های تازه ازدواج کرده توصیه می کنیم که حتما مقاله اولین رابطه جنسی را بخوانند.

1️⃣ انقباض پایین تنه

عضلات کف لگن، پاها، واژن و مقعد منقبض می شوند و یا حرکات آن‌ها سریع تر می شود. انقباض ارادی و قوس دادن به کمر می‌تواند ارگاسم را سریع‌تر کند.

2️⃣ نشانه های ارگاسم زنان | تغییر در ریتم تنفس

تند شدن تنفس و بالا رفتن ضربان قلب و فشار خون از دیگر نشانه های نزدیک بودن ارگاسم است.

3️⃣ ترشحات واژن

درفاز پلاتو یا همان اوج لذت جنسی ترشحات واژن بیشتر می شود. این ترشحات که بی رنگ و لزج هستند به دخول راحت تر کمک می کنند.

4️⃣ نشانه های ارگاسم زنان | تغییرات ناحیه تناسلی

بافت کلیتوریس متورم و پرخون می شود. رنگ لابیا ها تغییر می‌کنند و فرد در این ناحیه احساس گرمای بیشتری می کند.

5️⃣ غلیان احساسات

ممکن است زنان بعد از ارگاسم و پایان رابطه به خصوص در تجربه اول به شدت احساساتی شوند یا حتی گریه کنند. این یک واکنش طبیعی در زنان است و مردان با توجه و حمایت بیشتر بعد از رابطه به آن‌ها برای لذت بردن از این تجربه کمک کنند.

عوامل بازدارنده ارگاسم زنان

علل زیادی مانع از ارگاسم در زنان می‌شود. به طور مثال اختلالاتی مثل ترس ازدخول یا درد هنگام رابطه جنسی، فشار روانی، مصرف سیگار و الکل، اعتیاد به خود ارضایی، طلاق عاطفی و… که می‌توانند عوارض جبران ناپذیری روی زندگی جنسی یا حرفه ای فرد داشته باشند؛ از جمله عوامل بازدارنده ارگاسم برای خانم ها هستند.

راهکارهایی برای بهبود کیفیت ارگاسم زنان

کیفیت ارگاسم در کیفیت رابطه تاثیر زیادی دارد. در زنان به علت دشواری این فرایند شاهد سرخوردگی و ناامیدی زنان در رابطه جنسی هستیم. همین امر منجر به نارضایتی و امتناع بیشتر زنان از رابطه می شود. در ادامه هم برای خانم ها و هم اقایان راهکارهایی برای بهبود این وضعیت ارائه کرده ایم. اما توصیه می کنیم که حتما مقاله آموزش سکس را هم بخوانید.

???? ارتباط با همسر

مردان کنترل‌گر و خشمگین در رابطه جنسی فقط به دنبال ارضای خود هستند و بعد از ارگاسم خود رابطه را رها می‌کنند. همدلی با زنان در این مورد می‌تواند باعث بروز ارگاسم یا لذت بیشتر در رابطه شود.

???? خیالپردازی در مورد رابطه

معمولا زنان به دلیل احساس شرم و یاحتی گناه کمتر در مورد رابطه جنسی فکر یا صحبت می کنند. داشتن فانتزی های جنسی و مطرح کردن آن‌ها با همسر یا درمانگر خود برای ارگاسم بهتر بسیار موثر است.

???? ورزش

ورزش و فعالیت بدنی به تقویت عضلات لگن و واژن کمک می‌کند و با تنظیم هورمونها باعث ارگاسم سریع‌تر و رابطه جنسی طولانی‌تر می شود. ورزش هایی مثل یوگا، پیلاتس و یا ایروبیک که تمرین های هوازی دارد در بهبود عملکرد بدنی یا روانی موثر هستند.

???? استفاده از لوبریکانت ها

لوبریکانت یا روان کننده یکی از عواملی است که با غلبه بر خشکی واژن یا درد کمتر در رابطه ارگاسم را تجربه ای مطبوع تر برای زنان می کند. استفاده از کرم هایی که بر پایه استروژن هستند نیز به جوان سازی بافت واژن کمک می‌کنند.

???? عوامل روانی

با رها کردن فشارها یا استرس هنگام رابطه ارضای جنسی را برای خود لذت بخش‌تر کنید. مشکلات روزمره را به اتاق خواب خود نیاورید و از مطرح کردن آن‌ها حین رابطه بپرهیزید. نکته جالب بعدی در مورد زنان این است که درصد کمی از آنان از طریق دخول واژینال به ارگاسم می‌رسند که این می تواند نشان دهنده اهمیت تنوع در روش های به ارگاسم رسیدن باشد. معمولا زوجین رابطه را فقط محدود به دخول می‌بینند و روش های دیگر را امتحان نمی‌کنند.

???? شناخت نقاط تحریکی توسط همسر

نقاط تحریکی در رابطه جنسی نقش مهم و بزرگی ایفا می‌کند. در زنان نقاطی مثل کلیتوریس، سینه ها، گوش، گردن، لب ها و… از نقاط تحریکی محسوب می‌شوند و در جریان رابطه کمک زیادی به ارگاسم بهتر می کند.

سخن پایانی

امروزه زنان زیادی به دلایل مختلف دچار اختلال ارگاسم یا همان انورگاسمیا هستند که آن‌ها را به طور کلی از رابطه جنسی ناامید می‌کند و هیچ لذتی از آن نمی‌برند. اما تمرکز برروی ارگاسم به عنوان هدف رابطه جنسی کار صحیحی نیست و افراد می‌توانند با کسب مهارت هایی از رابطه بدون ارگاسم نیز لذت ببرند. توصیه می شود زنان، با کمک گرفتن از یک مشاور جنسی یا متخصص زنان به کشف و شناخت بدن خود بپردازند و دست از سرزنش خود و یا همسرشان بردارند.

برای دریافت مشاوره در زمینه جنسی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متدوال

نشانه های ارگاسم زنان چیست؟

تندشدن ریتم تنفسی، پرخونی و احتقان ناحیه تناسلی، حس رهایی و سرخوشی و انقباض عضلات پایین تنه از نشانه های ارگاسم زنان هستند.

ارگاسم نشدن در زنان نشانه چیست؟

عدم ارگاسم در زنان به دلایل مختلفی اتفاق می افتد به عنوان مثال بیماری یا مصرف داروهای خاص، فشار روانی، ارتباط عاطفی ضعیف با همسر و… که در مقاله به شرح آنها پرداخته ایم.

راهکار ارگاسم سریع تر چیست؟

استفاده از لوبریکانت، قوس دادن به کمر، رهایی از فشار های روانی در حین رابطه و معاشقه از عواملی هستند که می توانند فرایند ارگاسم را تسریع کنند.

منبع: ارگاسم زنان | نشانه ها و راهکار های ارگاسم بهتر



:: برچسب‌ها: ارگاسم زنان | نشانه ها و راهکار های ارگاسم بهتر ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

پوزیشن های جنسی از مهم ترین فاکتورهای رابطه جنسی هستند. یکی از باورهای اشتباه زوجین این است که باید تمام پوزیشن ها را در رابطه خود امتحان کنند؛ اما جالب است بدانید همه پوزیشن های جنسی برای رابطه شما مناسب نیستند و با توجه به شرایط رابطه، باید پوزیشن ها را انتخاب کنید. در ادامه انواع پوزیشن ها را با توجه به شرایط به خصوص آن شرخ داده‌ایم. اگر در مورد این پوزیشن ها یا برقراری ارتباط سوالی دارید، حتما از خدمات مشاوره جنسی استفاده نمایید.

منبع: پوزیشن های جنسی محبوب | 10 نوع پوزیشن

پوزیشن های جنسی

پوزیشن جنسی به معنی قرارگیری زوجین در هنگام رابطه، نسبت به یکدیگر است یا روش های مختلفی که افراد می توانند برای دخول امتحان کنند. پوزیشن ها با توجه به مکان برقراری رابطه، مدت زمانی که می خواهید برای آن صرف کنید و حتی اختلالات جنسی متفاوت هستند. حدود 150 نوع پوزیشن مختلف وجود دارد که به توضیح 10 نوع آن که رایج ترند، خواهیم پرداخت.

پوزیشن های جنسی در شرایط خاص

در رابطه شرایط خاصی وجود دارد که باید رابطه جنسی را نیز با آن تنظیم کرد تا دو طرف لذت کافی را ببرند. برای مثال بارداری، اختلال در نعوظ، واژینسموس، یکنواختی در رابطه و… . در همه ی این شرایط شما نمی توانید از یک پوزیشن مشخص استفاده کنید.

واژینیسموس

واژینیسموس، اختلالی است که زنان در زمان دخول واژینال، درد زیادی را تحمل می کنند یا گاها دخول برای آنان غیر ممکن است. در چنین شرایطی بهتر است از پوزیشن هایی استفاده شود که زن روی مرد قرارمی گیرد و می تواند میزان و شدت دخول را تنظیم کند.

پوزیشن های جنسی در بارداری

در زمان بارداری به دلیل تغییرات بدنی و ملاحضاتی که وجود دارد؛ با مشورت پزشک متخصص، رابطه جنسی بدون مانع است و حدود 7 نوع پوزیشن مختلف برای این شرایط وجود دارد. پوزیشن ایستاده ، رو در رو و به پهلو خوابیده با کمک بالشت، چند نمونه از این پوزیشن ها هستند.

اختلال نعوظ و زود انزالی | پوزیشن های جنسی

در شرایطی که حفظ نعوظ برای آقایون دشوار است ویا انزال به سرعت اتفاق می افتد بهتر است پوزیشن هایی انتخاب شود که رابطه را طولانی تر کند و شرایط را بهبود بخشد. در چنین مواردی نیز پیشنهاد متخصصین پوزیشن هایی است که زن روی مرد قرار می گیرد؛ چرا که فشار کمتری به مرد وارد می شود و می تواند مدت زمان بیشتری را در رابطه بماند.

نارضایتی و یکنواختی در رابطه

شکایت اکثر زوجین تکراری شدن رابطه جنسی برای آنهاست. بعد از مدتی رابطه جنسی شکل یک وظیفه برای آنها پیدا می کند که همیشه در یک مکان و روز مشخص و با یک پوزیشن مشخص انجام می شود. امتحان کردن پوزیشن های جدید و تغییر دادن شرایط کمک بزرگی به آنها خواهد کرد.

پوزیشن های جنسی مختلف

زوجین می توانند با خلاقیت روش های متفاوتی را امتحان کنند و پوزیشن مناسب خودشان را حتی در خودارضایی نیز پیدا کنند. اما بهترین پوزیشن جنسی کدام است؟ واقعیت این است که مفهوم بهترین برای هر زوجی متفاوت است. این نکته را در نظر بگبرید که حالت بدنی شما در انجام پوزیشن ها بسیار مهم است چرا که ممکن است در دراز مدت به ستون فقرات شما فشار وارد شود و حتی ارگاسم را تجربه نکنید.

1️⃣ دختر گاوچران

در این پوزیشن مرد به پشت دراز کشیده و زن روی آن قرار می گیرد به طوری که صورت یکدیگر را ببینند. در این حالت زن با حرکت به سمت بالا و پایین و جلو و عقب به تحریک نقطهG می پردازد.

2️⃣ داگی استایل

این پوزیشن یکی از محبوب ترین پوزیشن هاست که زن به شکل چهار دست و پا قرار میگیرد و باید کف دست ها و زانوها روی سطح صاف باشند. مرد بین پاهای زن قرار میگیرد. این پوزیشن به تحریک همزمان زن و مرد کمک زیادی می کند.

3️⃣ پوزیشن رو در رو

در این حالت زن به پشت خوابیده و مرد روی زن قرار می گیرد به شکلی که همدیگر را میبینند و دخول صورت می گیرد.

4️⃣ آغوش

این اسم پوزیشنی است که دو طرف به پهلو و به یک سمت دراز می کشند. زن با بالا بردن پای خود دخول را توسط مرد ممکن می سازد. در این پوزیشن ممکن است عمق دخول زیاد نباشد.

5️⃣ پوزیشن قاشقی

تفاوت این پوزیشن با پوزیشن آغوش در این است که در این پوزیشن زن پاهای خود را در شکم جمع می کند و سپس دخول صورت می گیرد؛ در این حالت تحریک کلیتوریس نیز امکان پذیر است.

6️⃣ پوزیشن مار

در پوزیشن مار زن روی شکم دراز کشیده و مرد نیز روی آن قرار می گیرد. در این حالت به دلیل زاویه قرارگیری زوجین تحریک نقطه G به خوبی انجام می گیرد.

7️⃣ پوزیشن شکاف آتش

در این پوزیشن زن در لبه ی تخت به پشت دراز کشیده و مرد می ایستد؛ یکی از پاهای زن روی شانه و دیگری روی سینه قرار می گیرد. استفاده از بالشت برای فشار کمتر به ناحیه کمر بسیار موثر خواهد بود. در این پوزیشن دخول عمیق امکان پذیر است.

8️⃣ 69

همانطور که این دو عدد از لحاظ ظاهری برعکس یکدیگر هستند؛ در پوزیشن 69 نیز زن و مرد در جهت مخالف روی یکدیگر قرار می گیرند و به تحریک یکدیگر می پردازند. در این پوزیشن دخول صورت نمیگیرد.

9️⃣ اسپات

فرق این روش با پوزیشن شکاف آتش در این است که پاهای زن به صورت ضربدری قرار می گیرد.

????نیلوفر یا لوتوس

در این حالت مرد به صورت چهار زانو می نشیند و زن به صورت چهره به چهره با او قرار می گیرد به شکلی که با پاها و بازوهای خود مرد را در آغوش می گیرد.

سخن پایانی

اسفاده در روش ها و پوزیشن های مختلف در رابطه جنسی بسیار مهم است. اما با توجه به این موضوع که شما در رابطه تنها نیستید و باید خواسته و علایق فرد دیگری را نیز در نظر بگیرید. از امتحان کردن راه های جدید نترسید وسلامت جسمانی و روانی را در الویت قرار دهید؛ حتما در این مسیر از یک متخصص نیز کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متدوال

بهترین پوزیشن برای تحریک نقطه G کدام است؟

پوزیشن هایی که در آنها دخول عمیق تری انجام می شود؛ احتمال تحریک نقطه G بیشتر است. البته پوزیشن های مناسب هر زوجی متفاوت است.

پوزیشن های مناسب برای دوران بارداری کدام اند؟

برای دوران بارداری تقریبا 7 نوع پوزیشن مختلف وجود دارد که که پوزیشن های ایستاده، رو در رو و به پهلو خوابیده از انواع آن هستند.

منبع: پوزیشن های جنسی محبوب | 10 نوع پوزیشن



:: برچسب‌ها: پوزیشن های جنسی محبوب | 10 نوع پوزیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ترس از ازدواج موضوعی است؛ که بسیاری از جوانان با آن روبرو هستند. این ترس خطر کمبود و پیری جمعیت را در اجتماع افزایش می‌دهد. گرچه غایت ازدواج فقط فرزندآوری نیست اما از اهداف مهم آن محسوب می‌شود. افراد به دلایل متفاوتی از ازدواج امتناع می‌کنند. باید گفت اصرارهای خانواده و دوستان هیچ تاثیری در تغییر تصمیم ندارد؛ حتی شاید فرد را منزجرتر کند. پس برای رسیدن به نتیجه مطلوب حتما از روانشناسان کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: ترس از ازدواج | دلایل و درمان ترس از ازدواج در مردان و زنان

ترس از ازدواج

امروزه شاهد پایین آمدن نرخ ازدواج در کشورمان هستیم. برخی افراد حتی از فکر کردن به ازدواج نیز، دچار ترس و استرس می‌شوند. اسم دیگر این شرایط را می‌توان گاموفوبیا گذاشت. این نوع از فوبیا جوانان را بر سر دوراهی تشکیل خانواده و دوری قرار می‌دهد که روزی باید یکی را انتخاب کنند. دختران و پسران به دلایل مختلفی دچار این ترس می‌شوند، اما متاسفانه خانواده ها با بی‌توجهی به دلایل آن فقط اصرار کرده و آن ها را بیش از پیش دچار ترس از ازدواج می‎کنند. برای تغییر این وضعیت توصیه می کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

برای مشاهده نتایج اصرار خانواده به ازدواج کلیک کنید.

علل ترس از ازدواج

همانطور که قبلا هم گفته شد؛ عوامل زیادی در شکل گیری گاموفوبیا نقش دارند. گاه عواملی که فرد در شکل گیری آنها هیچ نقشی نداشته است، ولی در حال حاضر زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ترس از ازدواج معمولا تا حدی است که آنان حتی از تعهد و رابطه طولانی مدت نیز واهمه دارند و به اشکال مختلف از چنین رابطه ای دوری می‌جویند. شاید این رفتارها در نظر بقیه غیر طبیعی باشد، اما با خواندن دلایل آن درک بهتری درباره ترس از ازدواج دختران و پسران خواهید داشت.

????تجارب تلخ گذشته

یکی از مهم ترین دلایل ترس از ازدواج، تجارب تلخ گذشته در مورد خود فرد یا حتی خانواده اوست. کسی که در ازدواج قبلی اش شکست خورده یا شاهد طلاق والدین خود بوده؛ معمولا تنهایی را ترجیح می‌دهد. شاید فرد موفق به ازدواج با کسی که به او علاقه زیادی داشته؛ نشده است. و حالا دیگر تمایلی به ازدواج با هیچکس را ندارد.

برای پیشگیری از عواقب ازدواج بدون عشق این مقاله را مطالعه کنید.

????ترس از مسئولیت پذیری

ازدواج، ملزم به پذیرفتن مسئولیت زیادی است. در زندگی مشترک، افراد علاوه بر مشکلات خود باید قادر به حل مشکلات دیگری نیز باشند. بسیاری از افراد توان چنین کاری را ندارند؛ به همین دلیل ترس از ازدواج بر آن‌ها غلبه می‌کند.

????مشکلات مالی و اقتصادی | ترس از ازدواج

توقعات غیرواقعی از همسر و تجمل گرایی در امر ازدواج، عامل دیگری است که جوانان را از ازدواج می‌ترساند. فراهم کردن امکانات اولیه برای زندگی ضروری است ولی برای چیزهای بیشتر، به استطاعت مالی همسر خود نیز توجه کنید. علت بسیاری از طلاق ها، همین مورد است.

????دلبستگی ناایمن به خانواده

سبک های دلبستگی افراد در ازدواج خود را نشان خواهد داد و گاهی سبب مشکلاتی می‌شود. وابستگی زیاد به خانواده باعث ترس از ازدواج می‌شود. آنها نمی‌توانند ار خانواده خود برای مدت زمان طولانی دور باشند. و در تمام مسائل باید از خانواده مشورت بگیرند.

????باورهای غلط از ازدواج

تصورات اشتباهی که افراد از زندگی مشترک دارند؛ یک مانع روانی برای ورود به زندگی مشترک است. آنها فکر می‌کنند ازدواج محدودیتی دائمی در زندگی است. همیشه باید درحال خدمت گذاری به همسر خود باشند و ازدواج را با دوران برده داری اشتباه می‌گیرند. به تصور آنها ازدواج آنان را از اهداف شان دور می‌کند.

????مقاومت در برابر تغییر شرایط

معمولا بعد از یک سن مشخص، تغییر برای افراد سخت می‌شود. آن‌ها به شرایط زندگی خود عادت می‌کنند و دیگر تمایلی برای تقسیم آن با فردی دیگر ندارند. زندگی با فردی دیگر، نیاز به انعطاف پذیری و آمادگی ذهنی دارد. فکر کردن به ازدواج تمام محاسبات ذهنی این افراد را برای آینده به هم می‌زند. پس حتما برای جلوگیری از پشیمانی از ازدواج کلیک کنید.

عوارض ترس از ازدواج

قطعا این نوع ترس به دلیل اینکه هیچ منطقی پشت آن نیست؛ در دسته فوبیا ها قرار می‌گیرد و عوارضی دارد. این افراد از اینکه به شخصی علاقه دارند ولی نمی‌توانند با او ازدواج کنند؛ احساس سرخوردگی می‌کنند. اجتناب از ارتباط با افراد، با این تصور که روزی به ازدواج منجر خواهد شد نیز کار درستی نیست. عوارض ترس از ازدواج به شرح زیر است.

????افسردگی

????اضطراب اجتماعی

????اختلالات جنسی

????افکار خودکشی

????سومصرف موادمخدر یا الکل

غلبه بر ترس از ازدواج

برای غلبه بر ترس از ازدواج علاوه بر یک روانشناس به حمایت خانواده و دوستان نیز، احتیاج دارید. نیازی نیست خود را مجبور به ازدواج کنید اما فرار دائمی از آن هم کار درستی نیست.

✅روان درمانی

در روان درمانی با تحلیل اشتباهات گذشته در زمینه ازدواج و تصحیح باورهای شما در این مورد، جنبه های جدیدی از زندگی مشترک را نشان خواهد داد. این روش به شما کمک خواهد کرد گذشته را بپذیرید و برای آینده برنامه ریزی درست تری داشته باشید.

✅دارو درمانی

اگر شدت این اختلال برای شما عوارضی مثل افسردگی یا اضطراب، به وجود آورد؛ برای درمان با تجویز متخصص دارو مصرف کنید. دارو درمانی روش موثر برای درمان فوبیا ها محسوب می‌شود.

✅درمان شناختی رفتاری

در این رویکرد درمانی با تغییر افکار شما در مورد ازدواج، به شما تکنیک هایی برای برقراری رابطه ای سالم تر آموزش داده می‌شود. این روش تعهد در رابطه را به شما خواهد آموخت و تعریف درستی از مسئولیت پذیری ارائه خواهد داد.

✅خود شناسی

شما وقتی همسر بهتری خواهید بود که فرد مفید و سالمی در زندگی خود باشید. قبل از ازدواج حتما ازعلائق و ترس های خود آگاهی پیدا کنید. شما با شناختن خود می‌توانید مناسب ترین فرد را برای زندگی خود برگزینید. بلوغ فکری در زمان ازدواج از مهم ترین فاکتورهای زندگی مشترک است.

سخن پایانی

ازدواج فرایند آسانی نخواهد بود. طبیعی است که درجریان تشکیل خانواده دچار تردید و شک هایی بشویم. اما ترس از ازدواج و دوری از آن مقوله ای جداست. با تفکر کافی در این مورد و تعیین هدف هایی قابل دسترس در ازدواج، این امر برایتان ساده تر خواهد شد. اگر با وجود این ترس باز هم تصمیم به ازدواج گرفته اید؛ حتما در این زمینه از مشاوران زوج و خانواده کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

چگونه ترس از ازدواج را از بین ببریم؟

با روش هایی مثل روان درمانی، درمان شناختی-رفتاری، خودشناسی و دارو درمانی می‌توان ترس از اردواج را از بین برد.

علت ترس از ازدواج چیست؟

خاطرات بد گذشته، مشکلات مالی و اقتصادی، ویژگی های شخصیتی، باورهای اشتباه در مورد ازدواج و… از دلایل ترس از ازدواج هستند.

عوارض گاموفوبیا چیست؟

افکار خودکشی، اختلالات جنسی، اضطراب اجتماعی، افسردگی و… از عوارض ترس از ازدواج است.

منبع: ترس از ازدواج | دلایل و درمان ترس از ازدواج در مردان و زنان



:: برچسب‌ها: ترس از ازدواج | دلایل و درمان ترس از ازدواج در مردان و زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

سرکشی نوجوان یکی از معضلاتی که خانواده ها در این سنین با فرزندان خود دارند. نوجوانان در این سنین رفتار هایی از خود نشان می‌دهند که علائم طبیعی بلوغ هستند. اما نباید آنها را نادیده گرفت. سرکشی در نوجوانان پسر معمولا شایع تر است. اما در هر دوجنس مشاهده می‌شود. اگر این رفتار کنترل نشود در آینده او نیز تاثیراتی خواهد داشت. این رفتار در نوجوان با علائمی همراه است که در این مقاله به توضیح آنها خواهیم پرداخت. برای آشنایی با راه های تربیت نوجوان کلیک کنید.

منبع: سرکشی نوجوان | 3 فایده سرکشی نوجوان

سرکشی نوجوان

سرکشی در دوران نوجوانی به معنی بروز رفتارهای افراطی و عصبی است. نافرمانی در این سنین، واکنشی طبیعی است؛ اما نکته قابل توجه رفتار والدین در این مورد است. والدین با برخوردهای اشتباه باعث تثبیت این رفتار در نوجوان می‌شوند.

سرکشی نوجوان به منزله بی توجهی به قوانین والدین است. اما رفتار والدین بسیار در کاهش این سرکشی ها حائز اهمیت است. با کمک روانشناس نوجوان سعی در بهبود رفتارهای فرزند کنید.

برای آشنایی با مشکلات نوجوانان این مقاله را مطالعه کنید.

نشانه های سرکشی نوجوان

نوجوان سرکش از خود نشانه هایی بروز می‌دهد. والدین با این نشانه ها باید اقدام به بهبود رفتار نوجوان کنند. در این بخش مقاله به نشانه های سرکشی نوجوان اشاره کرده ایم.

⏺ پرخاشگری

⏺ ناسزاگویی

⏺اعتیادبه موادمخدر یا سیگار

⏺ بزهکاری

⏺ افت تحصیلی

علت سرکشی نوجوان چیست؟

به دلیل حساسیت سن بلوغ و چالش هایی که در این دوران وجود دارد؛ طبیعی است که نوجوان از خود نافرمانی نشان دهد. اما همه علائم از بلوغ ناشی نمی‌شوند. علل مختلفی نیز در سرکشی نوجوان وجود دارد. در این بخش مقاله راجع به علت سرکشی نوجوان توضیح داده ایم.

⏹ اثبات استقلال به خانواده

یکی از علت های سرکشی نوجوان، اثبات استقلال به خانواده است. آنها با انجام چنین رفتارهایی قصد اثبات استقلال خود را به خانواده دارند. در این دوران نوجوانان نه جایگاهی میان کودکان دارند و نه جزو بزرگسالان محسوب می‌شوند. به همین دلیل همیشه در حال جنگیدن برای حقوق خود در خانه هستند. و با این کار ابراز وجود می‌کنند. احتمالا دیگر علاقه ای به اینکه با آنها مثل کودکان رفتار بشود را ندارند. و خواستار آزادی عمل بیشتری هستند.

⏹ فشار همسالان | سرکشی نوجوان

بخشی از سرکشی نوجوانان تحت تاثیر همسالان و دوستان آنهاست. برای مثال وقتی نوجوانی دیرتر یا زودتر از بقیه به بلوغ می‌رسد؛ یا توسط دیگران طرد یا حمایت می‌شود. در هر دو صورت حس یاغی بودن به او دست می‌دهد.

⏹ هورمون ها

در این سنین به دلیل برهم خوردن تعادل هورمون ها و بروز صفات ثانویه، بخشی از رفتار های سرکشی نوجوان به علت همین موضوع است. با تغییرات بدنی خود نمی‌توانند کنار بیایند و یا از بدن خود خجالت می‌کشند. شاید تحت تمسخر اطرافیان قرار بگیرند و همین موضوع باعث بروز خشم آنها می‌شود. حتی بالا رفتن هورمونی مثل تستستورون، آنها را خشمگین تر نیز می‌کند.

⏹ شرایط نابسمان خانواده | سرکشی نوجوان

معمولا در خانواده هایی که شرایط نا آرامی دارند؛ بیشتر شاهد بروز سرکشی نوجوان هستیم. تعداد زیاد فرزندان، مشکلات مالی، طلاق، فرزندخواندگی و … همگی از اوضاع دشوار خانوادگی هستند که درک و پذیرش آنها برای نوجوان سخت تر است. به همین دلیل نوجوان نیز برای دریافت توجه بیشتر دست به نافرمانی می‌زند.

⏹ هیجان خواهی

از دیگر علل سرکشی نوجوان، هیجان خواهی است. برخی از نوجوانان فقط به علت ویژگی های شخصیتی خود یا ارضای حس کنجکاوی، دست بر رفتارهای پرخطر یا آسیب زا می‌زنند. برای مثال ابتلا به جنون دزدی در این سنین می‌تواند یکی از این عوامل باشد. در جنون دزدی فرد هیچ نیاز مالی ندارد یا چیزی که می دزدد بسیار ناچیز و کم ارزش است. که این تنها نشان دهنده علاقه او به این کار است. برای جلوگیری از دزدی نوجوان کلیک کنید.

آیا سرکشی نوجوان فوائدی نیز دارد؟

نمی‌توان نام فایده را روی سرکشی نوجوان گذاشت. ولی یکی از مراحل رشد طبیعی اوست. از این بابت می‌توان خوشحال بود که او مانند دیگر همسالان خود رفتار خواهد کرد و از این دوره گذر می‌کند. اما بخشی از مزیت هایی که این سرکشی می‌تواند برای او داشته باشد را در این قسمت ذکر می‌کنیم.

✅ بیان بی پرده احساسات

سرکشی نوجوان می‌تواند باعث از بین رفتن حس خجالت در او شود. و راحت تر احساس خود را نسبت به مسائل بیان کند. آنان به جای پیروی کورکورانه یا احساسی از قوانین، بدون تعارف، اعتراض خود را بیان می‌کنند.

✅ استقلال طلبی | سرکشی نوجوان

گاهی این احساس غرور و عدم کمک از خانواده در نوجوان باعث استقلال بیشتر او در انجام امور می‌شود. سرکشی نوجوان جایی مفید واقع می‌شود که در او حس استقلال را ایجاد کند؛ و عزت نفس او را افزایش دهد.

✅ مسئولیت پذیری

سرکشی نوجوان در این سنین باعث می‌شود آنان احساس مسئولیت بیشتری نسبت مسائل خود بکنند. به بیان دیگر وظایف و مسئولیت های خود را بشناسند و خودشان آنها را انجام دهند. در این زمینه به آنها استقلال عمل داده و اجازه دهید دنیای بزرگسالان را کشف کنند. اما در این مسیر کنارشان باشید.

برای جلوگیری از بروز سرکشی نوجوان چه کنیم؟

قطعا راه هایی برای کنترل سرکشی نوجوان وجود دارد. اما والدین با صبوری و همکاری یکدیگر می‌توانند نوجوان را مهار کنند و به او مفاهیم تازه ای بیاموزند. رفتار با یک نوجوان در سن بلوغ قطعا آسان نیست اما روش های مخصوص به خود را دارد. برای آشنایی با راه های کنترل نوجوان کلیک کنید.

???? مقایسه نکنید

یکی از روشهای جلوگیری از سرکشی نوجوان، عدم مقایسه آنهاست. مقایسه فرزند خود با دیگران اصلا روش صحیحی نیست و حتی اوضاع را بدتر خواهد کرد. غرور یک نوجوان برای او از هرچیزی واجب تر خواهد بود. شما در مقایسه او با دیگران به غرور او لطمه خواهید زد. حتی ممکن است نوجوانتان سرخورده شود.

???? اصول و مرزها را برای او تعیین کنید

جهت جلوگیری از سرکشی نوجوان، مرز ها را برای او تعیین کنید. به او بفهمانید که با روش هایی مثل سرکشی یا پرخاشگری به هدفش نخواهد رسید. در خانواده قوانینی وجود دارد که باید به آنها احترام بگذارد. این قوانین برای همه اعضای خانواده است و فقط مختص او نیست. اصول و ارزش های خانواده مسئله دیگری است که نوجوان باید به آنها پایبند باشد. توجه به این نکته ضروری است که برای او قوانین سختگیرانه وضع نکنید چرا که نتیجه معکوس خواهد داد.

???? قضاوت کردن ممنوع

سرزنش آنها و قضاوت نوجوانان مشکلی را حل نخواهد کرد. تحمل دوران بلوغ به تنهایی برای نوجوان سخت خواهد بود. با قضاوت های نسنجیده و بی جا شرایط را برای آنان سخت تر خواهید کرد. برای مثال به او نگویید چرا اینطوری لباس می‌پوشی یا این چه طرز حرف زدن است! به انتخاب های او احترام بگذارید. بنابراین اگر قصد جلوگیری از سرکشی نوجوان دارید، باید قصاوت نکنید.

???? از او یک دیکتاتور نسازید

برای جلوگیری از سرکشی نوجوان، نباید از او دیکتاتور بسازید. با اهمیت بیش از حد و طبق میل او رفتار کردن، نوجوان را شرطی می‌کنید. به این معنی که او خیال می‌کند راه دستیابی به خواسته هایش فقط سرکشی و رفتار های ناهنجار است. با چنین رفتاری، سرکشی در او حتی بعد از نوجوانی نیز باقی خواهد ماند. و او تبدیل به یک دیکتاتور خواهد شد.

???? نصیحت نکنید

نوجوانان از نصحیت شدن تنفر دارند. با او گفت وگو داشته باشید و در مورد هدف های رفتاری از او سوال بپرسید. از او بخواهید شفاف تر برای شما توضیح دهد یا اگر از انجام این رفتار ها قصدی دارد؛ آن را مستقیما بیان کند. اجازه دهید این مکامله دو طرفه باشد و تبدیل به سخنرانی یک طرفه نشود. در حرف های خود از طعنه و کنایه استفاده نکنید و روشن منظور خود را بیان کنید. پس برای جلوگیری از سرکشی نوجوان، او را نصیحت نکنید. برای رفتار صحیح با نوجوان کلیک کنید.

???? او را تشویق کنید

معمولا نوجوانانی که ساختار شکنی و بی قانونی می‌کنند؛ هیچ وقت مورد توجه و تشویق کافی قرار نگرفته اند. او را برای تلاشی که می‌کند؛ تشویق کنید. در مورد ظاهرش نیز از او تمجید کنید ولی در این کار زیاد روی نکنید. تشویق، انگیزه او را برای انجام کارهای مفید، افزایش می‌دهد. و سرکشی نوجوان را کاهش می‌دهد.

???? به روانشناس مراجعه کنید

کمک از یک روانشناس، در زمینه کاهش سرکشی نوجوان بسیار موثر خواهد بود. روانشناس با آگاهی از نیازهای نوجوانان و حساسیت این دوره، به والدین و خود نوجوان کمک خواهند کرد تا از این دوره گذر کند.

سخن پایانی

رفتار با نوجوانان، ترفند های خود را دارد. معمولا والدینی که در این زمینه هیچ تجربه قبلی ندارند؛ شکست خواهند خورد. اگر با انجام روش های مختلف، بازهم این رفتار ادامه پیدا کرد نشان دهنده مشکل عمیق تری در اوست. اما با مراجعه به روانشناس و کمک از یک متخصص می‌توان سرکشی نوجوان را کنترل کرد و حتی آن را تبدیل به رفتارهای مفید کرد.

مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سرکشی نوجوان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

علت سرکشی نوجوانان چیست؟

اثبات استقلال به خانواده، هورمون ها، شرایط نابسامان خانواده، فشار همسالان و هیجان خواهی از علل سرکشی نوجوان است.

چگونه با نوجوان حرف گوش نکن حرف بزنیم؟

در قدم اول به او فضا دهید و گوشزد کنید تا زمانی که خشم خود را کنترل نکند؛ به حرف هایش گوش نخواهید داد. او را نصیحت و قضاوت نکنید. از شوخی و طعنه نیز استفاده نکنید و اجازه گفت و گو دو طرفه دهید.

منبع: سرکشی نوجوان | 3 فایده سرکشی نوجوان



:: برچسب‌ها: سرکشی نوجوان | 3 فایده سرکشی نوجوان ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

کاندوم یکی از روش های پیشگیری از بارداری است. کاندوم انواع مختلفی دارد و جلوگیری از انتقال بیماری های آمیزشی کاربرد دیگر آن است. این وسیله که اسم دیگرش غلاف است تاریخچه ای طولانی دارد. رعایت بهداشت در هنگام رابطه جنسی، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ به همین دلیل استفاده از کاندوم در هنگام رابطه توصیه می‌شود. باورهای اشتباهی در مورد کاندوم وجود دارد؛ اما برخلاف تصور این وسیله در 93 درصد موارد به درستی عمل می‌کند. 

منبع: کاندوم | طرز تهیه و مصرف کاندوم مردانه و زنانه

کاندوم

کاندوم پوششی از جنس پلاستیک است که از ورود اسپرم به واژن جلوگیری می‌کند. نوع مردانه و زنانه آن موجود است ولی در مردان کاربرد بیشتری دارد. گاهی افراد به جنس کاندوم حساسیت نشان می‌دهند و با علائمی مثل خشکی واژن، التهاب و تورم یا دونه های کوچک قرمز در ناحیه تناسلی رو به رو می‌شوند. در این صورت باید جنس دیگری از آن را تهیه کنند. معمولا بیشتر مردان تمایلی به استفاده ازکاندوم ندارند؛ اما بهتر است به عواقب این رفتار خود درمورد خود و شریک‌شان نیز فکر کنند. آنان معتقدند کاندوم لذت رابطه جنسی را کاهش می‌دهد در حالی که جنس کاندوم از نازک ترین پلاستیک است و تاثیری در عملکرد و لذت افراد، ندارد.

انواع مختلف کاندوم

وقتی حرف از کاندوم می‌شود؛ اغلب فقط به نوع مردانه و رایج آن فکر می‌کنند. اما علاوه بر نوع رایج آن، کاندوم انواع مختلفی دارد. بسیاری از انواع آن به درمان اختلالات جنسی نیز کمک می‌کند. در این قسمت به توضیح مختصر درباره گروه‌های اصلی آن می‌پردازیم.

 مردانه

رایج ترین نوع کاندوم‌در بازار، کاندوم مردانه است که یک لاتکس لوله ای شکل است که در هنگام نعوظ برروی آلت تناسلی قرار می‌گیرد. برجستگی جلوی آن به عنوان مخزن عمل می‌کند و جلوی خارج شدن اسپرم را می‌گیرد. استفاده از آن آسان است و نسبت به انواع دیگر، قیمت کمتری دارد.

 زنانه

این نوع کاندوم جنس متفاوتی از نوع مردانه، دارد و محیط واژن با آن سازگار تر است. شکل ظاهری آن به شکل یک کسیه است که طول آن تقریبا 17 سانتی متر است. ولی در هنگام دخول حالت ارتجاعی دارد و مقداری کشیده می‌شود. این نوع ، جنس نازک تری نسبت به نوع مردانه دارد ولی قیمت آن بیشتر است. کاندوم زنانه را می‌توان حتی تا 8 ساعت قبل از رابطه درون واژن قرار داد.

 برقی یا ویبره دار

کاندوم برقی یا ویبره دار با وارد کردن شوک های الکتریکی خفیف به آلت تناسلی، انزال را به تاخیر می‌اندازد. همچنین با افزایش جریان خون، حفظ نعوظ را آسان تر می‌کند. این نوع کاندوم برای زنان نیز تحریک بیشتری به همراه دارد. می‌توان برای رعایت بیشتر بهداشت، همراه با کاندوم عادی مردانه از آن نیز استفاده کرد.

 انگشتی

حتی برای تحریک انگشتی نیز، کاندوم وجود دارد. قطعا در این نوع رابطه احتمال بارداری یا انتقال بیماری های آمیزشی وجود ندارد ولی برای رعایت بهداشت و تحریک بیشتر می‌توان از کاندوم‌های انگشتی استفاده کرد.

دنتال دم

نوعی از کاندوم است که برای رابطه دهانی استفاده می‌شود. همانطور که می‌دانید HPV از طریق پوست و رابطه دهانی نیز منتقل می‌‌‌‌شود. به همین دلیل برای این نوع رابطه نیز بهتر است دنتال دم استفاده کنید. این نوع محصول را می‌توانید در خانه با استفاده از کاندوم مردانه نیز درست کنید.

کاندوم تاخیری

شکل ظاهری کاندوم‌تاخیری مانند کاندوم‌های معمولی مردانه است اما در قسمت برجستگی جلوی آن ماده تاخیری وجود دارد که با آغشته شدن سر آلت، انزال به تاخیر می‌افتد. این کاندوم برای مردانی که مشکل زودانزالی دارند؛ یک درمان موقتی است. اما می‌تواند جایگزینی برای اسپری های تاخیری باشد. اگر کاندوم‌تاخیری به درستی استفاده نشود و ماده تاخیری آن با واژن زن تماس پیدا کند، انزال زن به تاخیر می‌افتد و ارگاسم را تجربه نمی‌کند.

 

این نوع کاندوم‌ها با داشتن شیارها و برجستگی های روی خود، لذت بیشتری برای خانم ها به همراه دارند. از محبوب ترین کاندوم‌ها محسوب می‌شوند و زنانی که به آندومتریوز مبتلا هستند یا آستانه درد آنها پایین است؛ بهتر است از این نوع کاندوم استفاده نکنند.

برخی از کاندوم های مردانه حاوی ماده ای اسپرم کش هستند. که در جلوگیری از بارداری بهر عمل می‌کنند اما در مواردی باعث ایجاد حساسیت و عفونت در مردان و زنان می‌شود. بسیاری از متخصصین بر این باورند که این نوع کاندوم برتری بر دیگر انواع ندارد.

انواع دیگر

کاندوم‌های طعم دار یا معطر از انواع دیگر این محصول هستند که در رابطه ایجاد تنوع و جذابیت می‌کنند اما گاهی ممکن است باعث بروز حساسیت شوند. کاندوم‌های روغن کاری شده نیز نوع دیگری است که آغشته به لوبریکانت یا روان کننده است.

مزایای استفاده از کاندوم

کاندوم‌ها معمولا عوارض پزشکی خاصی ندارند و استفاده از آنها بسیار آسان است. در همه داروخانه و مراکز بهداشتی یافت می‌شوند. از بارداری های ناخواسته و بیماری های مقاربتی، تا حد زیادی پیشگیری می‌کند. و برای افراد اطمینان خاطر در رابطه را فراهم می‌کند. برای جلوگیری از عفونت واژن در اثر استفاده نکردن از کاندوم این مقاله را مطالعه کنید.

معایب کاندوم

حساسیت به جنس کاندوم یکی از مواردی است که ممکن است در زندگی جنسی شما وقفه ایجاد کند. پاره شدن کاندوم درحین رابطه نیز برای افراد اضراب زیائی ایجاد می‌کند یا برای تعویض آن مجبور به توقف رابطه می‌شوند. استفاده از آن برای برخی کاهش دهنده لذت جنسی است. این محصولات به دلیل جنس پلاستیکی، تهدیدی برای محیط زیست محسوب می‌شوند.

نحوه استفاده از کاندوم

حتما در هنگام پوشیدن این محصول به تاریخ انقضای آن توجه کنید. دست های خود را قبل از آن بشویید. به آرامی از آن استفاده کنید. بعد از رابطه نیز آن را با ملایمت خارج کنید. از شستشو و استفاده مجدد از آن خودداری کنید. در مردان بهتر است قبل از برگشتن آلت به حالت عادی، کاندوم خارج شود.

سخن پایانی

با استفاده ازکاندوم رابطه جنسی امن تر و با آرامشی بیشتری خواهید داشت. افرادی که روابط جنسی متعددی دارند یا با افرادی که شناخت کافی از آنان ندارند توصیه می‌شود حتما از کاندوم و دیگر وسایل پیشگیری استفاده کنند. برای آشنایی با نکات اولین رابطه جنسی کلیک کنید. حتی بعد از دوران یائسگی زنان یا عمل وازکتومی مردان، با اینکه احتمال بارداری وجود ندارد اما بیماری های آمیزشی تهدیدی برای زندگی جنسی شما محسوب می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه جنسی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

کاندوم را از کجا ‌میتوان تهیه کرد؟

از تمام داروخانه ها و مراکز بهداشتی میتوان کاندوم را تهیه کرد.

نحوه استفاده ازکاندوم زنانه چگونه است؟

کاندوم زنانه را در حالت های نشسته، ایستاده یا خوابیده میتوان درون واژن قرار داد. قبل از استفاده حتما به تاریخ انقضا توجه کنید. کاندوم زنانه از 8 ساعت قبل از رابطه جنسی، قابل استفاده است.

دنتال دم چیست؟

نوعی از کاندوم است که برای رابطه دهانی و برای جلوگیری از انتقال   استفاده می‌شود. دنتالم دم را میتوان با استفاده از کاندوم مردانه و در خانه تهیه کرد.

منبع: کاندوم | طرز تهیه و مصرف کاندوم مردانه و زنانه



:: برچسب‌ها: کاندوم | طرز تهیه و مصرف کاندوم مردانه و زنانه ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

سرد شدن مردان به صورت ناگهانی در رابطه، دلایل مختلفی دارد. این عوامل گاهی مربوط به خود فرد و گاهی مربوط به همسر اوست. سرد شدن از نظرجنسی نیز عامل دیگری است که باید به آن توجه کرد. علت سرد شدن ناگهانی مرد از زن، اتفاقی غیرطبیعی و گاها ترسناک از نظر زنان است. اما معمولا این مشکل موقتی است و با پیدا کردن دلیل مشکل می‌توان آن را رفع کرد. سرد شدن مردان در رابطه معمولا دلایل ساده ای دارند که با اهتمام به آن جای نگرانی وجود ندارد. برای اطلاعات بیشتر مقاله مشاوره جنسی را مطالعه کنید.

منبع: سرد شدن مردان | علت سرد شدن ناگهانی مرد از زن

علت سرد شدن ناگهانی مرد از زن

مردان در روابط خود مانند فنر هستند که بعد از دوره ای از فشردگی و نزدیکی، به طور ناگهانی فاصله می‌گیرند؛ چرا که به فضایی شخصی نیاز دارند. قدرت انعطاف پذیری آنان بالاست. اما اگر شرایط به گونه ای پیش برود که نتوانند آن را کنترل کنند؛ دوری را ترجیح می‌دهند. در ادامه عوامل درونی و بیرونی سرد شدن ناگهانی مردان را شرح داده ایم.

عوامل شخصی سردی در مردان

مردان به دلیل مسئولیت بیشتر وسخت تر،این شرایط را به تنهایی تاب نمی‌آورند و بدون توجه به شریک خود، برای مدتی تنهایی را ترجیح می‌دهند.

????فشارهای کاری یا مشکلات مالی

شغل های پر استرس با درآمد کم یا فشار کاری زیاد، مردان را از لحاظ روانی خسته و فرسوده می‌کند.در چنین شرایطی وقت و انرژی کافی برای رابطه ندارند و اولویت های آنان متفاوت است. در اینجا همدلی و همراهی شریک آنان برای گذر از این شرایط بسیار موثر خواهد بود.

???? سرد شدن مردان به دلیل ویژگی های شخصیتی

مردانی که دلبستگی ناایمن به خانواده یا همسر خود دارند؛ از هوش هیجانی پایینی برخوردار هستند و توانایی مدیریت رابطه را در شرایط دشوار ندارند. برای آنان اولین راه حل، فرار از مشکلات است. به همین دلیل توانایی تحمل روابط طولانی مدت را ندارند و مدام در حال قهر و آشتی با شریک خود هستند. ترس از تعهد از دیگر ویژگی های شخصیتی است که فرد را مستعد سرد شدن ناگهانی می‌کند.

????مشکلات جنسی

یکی از مهم ترین دلایل برای سرد شدن مردان در رابطه، وجود اختلالات جنسی خودشان یا همسر آنهاست. رابطه جنسی بخش مهمی از رابطه است که اگر خوب پیش نرود؛ آثار مخربی بر روی رابطه خواهد داشت. اختلال در نعوظ، اعتیاد به پورنوگرافی وخودارضایی، زود انزالی در مردان و واژینیسموس و اختلال ارگاسم در زنان از عوامل سردی در رابطه هستند. در چنین مواقعی افراد به جای حل مشکل و راهی برای درمان، آن را نادیده می‌گیرند و راه های دیگر را امتحان می‌کنند.

????وجود شخص سوم در رابطه

این مشکل شاید شخصی محسوب نشود چرا که افراد برای خیانت به همسر خود دلایلی دارند که مربوط به شریک نیز می‌شود. اما بدون در نظر گرفتن مشکلات در زندگی مشترک، خیانت دلیل دیگری است که باعث سرد شدن مردان در رابطه می‌شود. برای آشنایی با نشانه های خیانت در مردان کلیک کنید.

????سرد شدن مردان به دلیل اعتیاد

وجود هرگونه اعتیاد در مردان، تمرکز آنان را از رابطه سلب می‌کند. آن‌ها فقط به دنبال ارضای وابستگی خود هستند و مسائل دیگر برایشان بی اهمیت می‌شود. در اعتیاد به مواد مخدر، برخی از مواد، میل جنسی را به صورت ناگهانی بالا می‌برند، اما اثر آن‌ها کوتاه مدت بوده و در دراز مدت میل جنسی آنها به طور کلی از بین می‌رود.

????تغییرات ناگهانی در جریان زندگی

برای مردان پذیرش موقعیت های جدید، کمی دشوار تر است. شاید به دلیل تغییرات بزرگی که رخ داده است بترسند یا استرس زیادی را تحمل کنند. مرگ عزیزان، مهاجرت و یا موقعیت های شغلی جدید از موضوعاتی هستند که آقایون را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

مسائل مربوط به همسر | علت ناگهانی سرد شدن مرد از زن

در رابطه همیشه پای دو طرف در میان است. نباید به دنبال مقصر بود اما زنان نیز در بی میلی مردان نسبت به رابطه نقش دارند. زنانی که کنترل گر و مستبد هستند؛ از همسر خود مدام عیب جویی و انتقاد می کنند. بد دهنی و ناسزاگویی مدام، بی توجهی و توقعات غیر واقعی از همسر، همگی از دلایل سرد شدن مردان هستند. ازدواج های اجباری یا سنتی، اهمیت ندادن به بهداشت فردی یا ظاهر در سرد شدن مردان موثر هستند. برای شناخت بیشتر پیامد های اصرار خانواده به ازدواج این مقاله را مطالعه کنید.

علائم سرد شدن مردان

بدون شک این سرد شدن ناگهانی مرد از زن علائم ظاهری آشکاری دارد که زن را متوجه این اتفاق می‌کند. معمولا برای مردان سخت‌تر است تا درباره احساسات خود صحبت کنند. به همین دلیل با رفتارهای دیگر آن را بروز می‌‌دهند. در این قسمت برخی از آن‌ها را ذکر می‌کنیم. در صورت مشاهده این رفتار ها در همسر خود به صورت ناگهانی حتما از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

⏺کم حرف شدن نسبت به گذشته

⏺بی میلی جنسی

⏺پرخاشگری

⏺عیب جویی

⏺برخورد فیزیکی

اقدامات پیشگیرانه از سرد شدن مردان

معمولا این مشکل کوتاه مدت است و با همراهی دو نفر می‌توان آنها را رفع کرد. اما قطعا در این مسیر به همسری دلسوز و درمانگری حرفه ای نیاز دارید. با وجود نشانه هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد؛ در قدم اول با همسر خود صحبت کنید و دلیل را از خود او جویا شوید.

مراجعه به روانشناس

اهمیت سرد شدن ناگهانی مرد از زن، به قدری است که می‌تواند باعث جدایی آنان شود. پس قطعا مراجعه به یک روانشناس ضروری خواهد بود. به دلیل باورهای اشتباهی که وجود دارد؛ شاید مردان از مراجعه به درمانگر امتناع کنند. اما با صحبت کردن با آنان و اهمیت این موضوع آنها را برای مشاوره قانع کنید. روانشناس نه تنها مشکلات شخصی شما را حل خواهد کرد بلکه در مرد روابط بهتر با همسر نیز موثر خواهد بود.

حل اختلافات با همسر برای از بین بردن سرد شدن مردان

اگر چیزی در رابطه شما را اذیت می‌کند؛ بهتر است در مورد آن صحبت کنید. با فشار آوردن به خود یا همسر چیزی درست نمی‌شود. پس به دنبال راهکار باشید. با خودشناسی بیشتر از همسر خود نیز شناخت بیشتری پیدا خواهید کرد ومشکلات راحت تر حل خواهند شد. فضایی امن و راحت برای گفت وگو فراهم کنید و به او اطمینان دهید که قضاوت نخواهید کرد. بیش تر از گذشته به او توجه کنید. یا در صورت نیاز او را تنها بگذارید تا فضای کافی برای فکر کردن داشته باشد.

سخن پایانی

برای همه زوجین لحظات سختی در رابطه به وجود می‌آید که فکر می‌کنند از حل کردن آن، ناتوان هستند. بی حوصلگی های روزمره طبیعی است اما اگر مدتی است که رفتار همسر شما به طور کلی تغییر کرده است؛ حتما به دنبال راه حل باشید. حل این مشکل به زمان نیاز دارد. اما اجازه ندهید سردی بین شما ادامه دار شود. چرا که با گذشت زمان هردو به این موضوع عادت خواهید کرد و دچار طلاق عاطفی، خواهید شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه سرد شدن مردان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

علت سرد شدن ناگهانی مردان چیست؟

مردان در برهه های زمانی مختلف به علت های شخصی یا مشکلاتی که با همسر خود دارند؛ دچار سردی و بی میلی در رابطه می‌شوند.در مقاله به طور مفصل در مورد هرکدامتوضیح داده ایم.

علائم سرد شدن مردان در رابطه چیست؟

کم حرف شدن، بی میلی جنسی، پرخاشگری، برخورد فیزیکی و عیب جویی از علائمی هستند که نشان دهنده سرد شدن مردان به صورت ناگهانی هستند.

چگونه با مردی که سرد شده رفتار کنیم؟

با مراجعه به روانشناس و آموختن مهارت حل مسئله می‌توان بر این مشکل فائق آمد.

منبع: سرد شدن مردان | علت سرد شدن ناگهانی مرد از زن



:: برچسب‌ها: سرد شدن مردان | علت سرد شدن ناگهانی مرد از زن ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اختلال دوقطبی یکی از اختلالات روان است. که با دوره های شیدایی، افسردگی و خلق غیر طبیعی مشخص می‌شود. حتما شما هم در اطرافیان خود شخصی را مشاهده کرده‌اید که حالات روحی اش، سریعا دچار تغییراتی می‌شود. این تغییرات خلق، همیشه هم سریع اتفاق نمی‌افتد. اختلال دو قطبی در مواردی تهدید کننده سلامت فرد است و بر کیفیت زندگی او تاثیر می‌گذارد.

این اختلال فراتر از نوسانات خلقی است که به طور معمول تجربه می‌کنیم. تصورات اشتباه در مورد این بیماری افراد را در معرض خطرات بیشتری قرار می‌دهد. اختلال دوقطبی می‌تواند تا جایی پیش رود که فرد را مجبور به بستری شدن در بیمارستان های روان خواهد کرد. این بیماری در مردان و زنان تقریبا به یک اندازه مشاهده می‌شود.

منبع: اختلال دوقطبی چیست | علائم و عوامل تشدید کننده

اختلال دوقطبی

در اختلال دوقطبی دوره های افسردگی و شیدایی به طور متناوب در فرد بروز می‌کنند؛ که انواع مختلفی دارد. حتی شدت افسردگی و مانیا نیز در دوره های مختلف، متفاوت خواهد بود. راه درمانی زیادی برای این اختلال وجود دارد. که تا حد زیادی موثر خواهند بود اما در درمان قطعی آن شبهاتی وجود دارد. این اختلال قبلا با نام افسردگی-شیدایی نیز شناخته می‌شد. افراد معمولا در پایان دوره نوجوانی و در بزرگسالانی به آن مبتلا می‌شوند که این به معنی عدم ابتلای کودکان یا افراد سالمند نیست.

علائم اختلال دوقطبی

برای توضیح اختلال دوقطبی باید ابتدا علائم افسردگی و شیدایی را توضیح داد. بروز علائم از شخصی به شخصی دیگر متفاوت هستند. مدت زمان نشانه ها را باید جدی گرفت و برای تشخیص دقیق به یک متخصص مراجعه کرد. در بیشتر موارد در فصول گرم سال علائم مانیا، شیدایی و افسردگی در این بیماران بیشتر بروز می‌کند. اما شاید برای شخصی، علائم وابسته به فصول نباشد.

???? علائم افسردگی در دوقطبی

به طور کلی علائم افسردگی در اختلال دوقطبی مانند انواع دیگر افسردگی است. با خلق پایین همراه است و فرد علائم زیر را آشکار می‌کند: علل بیشتر افسردگی را درمقاله علت افسردگی مشاهده خواهید کرد.

⏺ خستگی مفرط و کمبود انرژی حتی برای فعالیت های روزانه

⏺احساس پوچی و ناامیدی

⏺ افکار خودکشی

⏺اختلال در اشتها، خواب و میل جنسی

⏺ اختلال در تمرکز و حافظه

⏺گوشه گیری و فاصله از جمع

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افکار خودکشی کلیک کنید.

???? علائم شیدایی یا مانیا در دوقطبی

همانطور که از نام این علائم پیداست، در این دوران فرد خلق بالایی را تجربه می‌کند و شدت دوره مانیا در انواع مختلف اختلال دوقطبی متفاوت است. و علائم آن شامل موارد زیر است.

⏺ بی خوابی، افزایش میل جنسی و بی اشتهایی

⏺ بی پروایی و بلند پروازی

⏺اعتماد به نفس بالا و عدم تمرکز

⏺ بی قراری

⏺ سو مصرف الکل یا مواد مخدر

انواع مختلف اختلال دوقطبی

تقریبا 4 نوع مختلف اختلال دوقطبی وجود دارد. که در همه آنها شاهد بروز دوره های افسردگی و شیدایی هستیم. در این قسمت به طور خلاصه در مورد هر یک توضیحی خواهیم داد.

???? اختلال دوقطبی نوع یک

در دوقطبی نوع اول، یک دوره شیدایی یا افسردگی اساسی مشاهده می‌شود. در این دوره برخی افراد حالت افسردگی را تجربه می‌کنند و عده ای نیز هیچ دوره ای از افسردگی را تجربه نمی‌کنند. دوام دوره های شیدایی کوتاه مدت تر از دوره های افسردگی است.

???? اختلال دوقطبی نوع دو

در این نوع از اختلال دو قطبی، بیش از یک دوره افسردگی را تجربه می‌کنید. اما دوره های مانیا کوتاه مدت تر و خفیف تر هستند. به علت شدت کمتر مانیا در این دوره به آن هیپومانی نیز گفته می‌شود.

????اختلال دوقطبی پیش رونده یا تناوب سریع

بروز این نوع دوره اختلال دو قطبی بسیار نادر است. چرا که در یک مدت کوتاه مثلا یک ساله، فرد حداقل 4 دوره خلقی را تجربه می‌کند. در هر دو نوع قبلی نیز شاید این دوره اتفاق بی‌افتد.

????اختلال خلق ادواری یا سیکلوتایمی

اختلال سیکلوتایمی، احتمالا به مرور زمان به اختلال دوقطبی کامل تبدیل شود. در این اختلال شدت افسردگی و شیدایی هر دو خفیف تر از انواع دیگر هستند. اما مدت زمان دوره ها طولانی تر خواهد بود.

علل بروز اختلال دوقطبی

برای بروز اختلال دوقطبی نمی‌توان علت دقیقی مشخص کرد. اما عوامل زیادی در شکل گیری این اختلال دخیل هستند. ژنتیک و سابقه خانواده از مهم ترین دلایل بروز اختلال دوقطبی، شناخته می‌شود. بسیاری از متخصصان معتقدند که شیمی یا ساختار مغز شانس احتمال ابتلا به این اختلال را بالا می‌برد. سابقه خود فرد در ابتلا به افسردگی یا اعتیاد از دیگر عواملی است که تشخیص دوقطبی را محتمل تر می‌کند. تغییرات اساسی در زندگی شخصی نیز افراد را در معرض ابتلا به دو قطبی قرار می‌دهد.

تاثیرات دوقطبی بر زندگی فرد

بدون شک اختلال دو قطبی تاثیرات روانی و جسمانی زیادی برای فرد دارد. زندگی شخصی و اجتماعی فرد، تحت الشعاع قرار می‌گیرد. در مواردی مجبور به ترک شغل یا حتی طلاق از همسر خود می‌شوند. آینده آنان در گرو دوره های افسردگی و شیدایی است؛ که قابل پیش بینی نیستند. روی آوردن به اعتیاد و عادات نامناسب برای فرار از دوره های افسردگی از تبعات دیگر اختلال دوقطبی است.

در زنان مبتلا به اختلال دوقطبی، نامنظمی دوره های قاعدگی؛ سلامت جنسی و جسمی آنان را تهدید می‌کند. به وجود آمدن اختلالات روانی مثل اختلال استرس پس از سانحه و کم توجهی – بیش فعالی از عوارض دوقطبی بر زندگی فرد است. چهره های معروفی در طول تاریخ به این اختلال مبتلا بوده اند که با تشخیص به موقع و درمان مناسب توانستند بر آن فایق آیند و موفقیت هایی در زندگی خود کسب کنند.

تشخیص اختلال دوقطبی

تشخیص انواع مختلف اختلال دوقطبی به مهارت نیاز دارد. امروزه تست هایی برای تشخیص وجود دارند که به طور کامل قابل اعتماد نیستند. دوره های مانیا باید حداقل یک هفته و افسردگی حداقل دو هفته ، بدون وقفه ادامه داشته باشند. تشخیص دوقطبی در نوجوانان دشوار تر است. آنها در دوران بلوغ قرار دارند که ماهیت آن ناپایداری خلق است. وجود دوره های زیر در تشخیص الزامیست.

◼وجود یک دوره یا بیشتر مانیا در نوع یک

◼وجود یک دوره یا بیشتر افسردگی اساسی در نوع دوم

◼حداقل یک نیم دوره مانیا در نوع دوم

درمان اختلال دو قطبی

درمان اختلال دوقطبی بدون کمک از متخصصین، امکان پذیر نیست. پس از مشاهده علائم و تشخیص دقیق اختلال دوقطبی، حتما به یک روانپزشک مراجعه و درمان را شروع کنید. با نادیده گرفتن؛ علائم این اختلال شدیدتر می‌شود.

???? دارو درمانی

مصرف دارو یکی از موثرترین روش ها برای مهار اختلال دوقطبی است. لیتیم یکی از اولین دارو هایی است که برای درمان تجویز می‌شود. طیف مختلف دارو ها بستگی به واکنش بدن شما دارد؛ پس سرخود مصرف دارو را شروع یا قطع نکنید. برای آشنایی بیشتر با داروهایی مثل هالوپریدول کلیک کنید.

???? روان درمانی | اختلال دوقطبی

به دلیل نوسانات خلقی متعدد یا شدید، حتما در مسیر درمان به یک روانشناس نیاز داریم. روان درمانی های مداوم، درمان های بین فردی، درمان های شناختی-رفتاری و یادگیری مهارت های کنترل هیجان به فرد مبتلا به دوقطبی بسیار کمک خواهد کرد.

???? واکنش اطرافیان

شاید به دلیل اختلال دوقطبی، روابط خانوادگی شما دچار اختلال شود یا دوستان خود را از دست بدهید. طبیعی است که آنان از رفتار های متفاوت و متضاد شما تعجب کنند و نتوانند با این شرایط سازگار شوند. اما با آگاهی از این موضوع و حتی مراجعه به روانشناس به صورت گروهی می‌توان علائم را تا حد زیادی کنترل کرد. حمایت از فرد مبتلا به دوقطبی در زمان افسردگی یا مهار او در زمان شیدایی از اقدامات مهم و ضروری خانواده است.

سخن پایانی

برای درمان اختلال دوقطبی به اراده فرد نیاز داریم. قبول این بیماری برای بعضی از افراد دشوار است. در این دوران حتما به حضور یک درمانگر در زندگی خود نیاز دارید. فراموش نکنید که با اختلال دوقطبی نیز، می‌توان زندگی کرد. اگر در اطراف خود افرادی را با علائم اختلال دوقطبی مشاهده می‌کنید. حتما از روانشناس کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال دوقطبی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید

 

سوالات متداول

از کجا متوجه اختلال دوقطبی شویم؟

وجود دوره های متناوب افسردگی و شیدایی با شدت های مختلف از نشانه های دو قطبی است. ولی حتما برای تشخیص دقیق به یک روانپزشک مراجعه کنید.

آیا اختلال دوقطبی درمان پذیر است؟

شاید اختلال دوقطبی به طور کامل درمان نشود. اما با مصرف دارو و روان درمانی قابل کنترل و پیش روی است.

عوامل تشدید کننده اختلال دوقطبی کدام اند؟

مصرف مواد مخدر، مصرف الکل، سابقه خانوادگی، مصرف یا قطع خودسر دوره درمان و اتفاقات ناگوار در زندگی شخصی از عوامل تشدید کننده اختلال دوقطبی هستند.

منبع: اختلال دوقطبی چیست | علائم و عوامل تشدید کننده



:: برچسب‌ها: اختلال دوقطبی چیست | علائم و عوامل تشدید کننده ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی یک اختلال روانی است. این اختلال به دلیل عوامل ژنتیکی و محیطی بروز پیدا می‌کند. ژنتیک با درصد بالاتری نسبت به محیط نقش دارد. اسکیزوفرنی با 3 نشانه مثبت، منفی و شناختی نمایان می‌شود. شیوع این بیماری بسیار کم است. اما هر دو جنسیت را به یک اندازه درگیر می‌کند.
این اختلال به خودی خود قابل درمان نیست. حتی برای اسکیزوفرنی درمان قطعی نیز در نظر گرفته نشده است. اما برای کاهش علائم و کنترل مهارت های رفتاری، از روش های درمانی مانند روان درمانی، دارو درمانی، شوک الکترونیک و … استفاده می‌کنند. این اختلال انواع و جوانب مختلفی دارد. که در این مقاله توضیح داده ایم.

منبع: اسکیزوفرنی | نشانه ها و علت بیماری اسکیزوفرنیا

اسکیزوفرنی

اسکیزوفرنی (Schizophernia) به نوعی اختلال روانی مزمن گفته می‌شود. این بیماری روانی همراه با خود علائم مثبت، منفی و شناختی بروز می‌دهد. توهم و هذیان از واضح ترین نشانه های این افراد است. این اختلال خیلی شایع نیست. و از طریق ژنتیک به فرد منتقل می‌شود. این اختلال در آقایان اواخر نوجوانی و اوایل دهه 20 بروز پیدا می‌کند. اما در خانم ها در اواخر دهه 20 و اوایل دهه 30 نمایان می‌شود.

این اختلال همراه با خود علائمی دارد که به 3 بخش مثبت، منفی و شناختی تقسیم می‌شود. اما از علائم اولیه آن می‌توان به انزوا طلبی، کاهش تمرکز، تحریک پذیری، ضعف تحصیلی، اختلالات خواب و … اشاره کرد. درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد. اما با روان درمانی های پی در پی و آگاهی نسبت به بیماری، فرد کنترل بیشتری بر خود پیدا می‌کند. در موارد خیلی شدید همراه با روان درمانی از دارو درمانی نیز استفاده می‌شود.

نشانه های اسکیزوفرنی

اسکیزوفرنی نشانه های زیادی دارد. اما این نشانه ها به 4 دسته مثبت، منفی، شناختی و اولیه تقسیم می‌شود.

???? نشانه اولیه

ابتلا به اسکیزوفرنی در سال های نوجوانی آغاز می‌شود. و به مشکلات نوجوانی نسبت داده می‌شود. به دلیل اینکه این نشانه ها به نوجوانی نسبت داده می‌شود، در بسیاری از موارد جدی گرفته نمی‌شود. در این بخش از علائم اولیه اسکیزوفرنی نام برده ایم.

▪ تحریک پذیری

▪ انزوا طلبی

▪کاهش تمرکز

▪ تغییر دوستان

▪مشکلات خواب

▪ ضعف در عملکرد تحصیلی

???? نشانه های مثبت اسکیزوفرنی

نشانه های مثبت اسکیزوفرنی معمولا در افرادی که سالم هستند وجود ندارد. منظور از نشانه های مثبت، خوب بودن این نشانه ها نیست. بلکه این علائم به مرور وارد علائم اولیه می‌شود. دائمی خواهد شد و در زندگی فرد تاثیر خواهد گذاشت. از نشانه های مثبت اسکیزوفرنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

???? توهم

یکی از نشانه های مثبت اسکیزوفرنی، توهم است. منظور از توهم یعنی چیزی که در واقعیت وجود ندارد و ذهن فرد باعث ایجاد این موضوع می‌شود. توهم شامل شنیدن، دیدن، بوییدن، چشیدن یا حس چیزهایی است که وجود خارجی ندارد. توهم دیداری و شنیداری در این بیماران شایع تر است.

???? هذیان

اکثر بیماران اسکیزوفرنی، از خود علائم هذیان را نشان می‌دهند. این افراد به باورهای غیر منطقی باور دارند. شایع ترین هذیان افراد مبتلا به اسکزوفرنی را در ادامه توضیح داده ایم.

▪ احساس دارد که تحت کنترل فرد یا گروهی افراد است.

▪ اعتقاد بر اینکه ایده ها و نظرات شخصی آنها دزدیده شده است.

▪به این باور که آشنایان قصد آزار و اذیت آنها را دارند.

▪  رویدادهای طبیعی و رفتارهای عادی اطرافیان را بد برداشت می‌کنند.

▪  به قدرت های ماورایی اعتقاد دارند و خود را سرشار از این قدرت ها می‌دانند.

???? اختلالات حرکتی

از دیگر نشانه های مثبت افراد مبتلا به اسکیزوفرنی، احتلالات حرکتی است. منظور از این اختلال، تحرکات عجیب و غیر معمولی است. مانند رفت و آمدهای بی هدف و مکرر در یک الگوی خاص.

???? اختلالات فکری

اختلالات فکری از دیگر علائم مثبت اسکیزوفرنی است. در این نشانه، فرد پردازش اطلاعات و رفتارهای غیر معمول دارد. نشانه های افراد مبتلا به اختلالات فکری شامل عدم تمرکز، استفاده از واژه ها، صحبت های فاقد معنا، تکرار بیش از اندازه جملات و عبارات آهنگین می‌شود.

???? اختلالات رفتاری

از دیگر نشانه های افراد مبتلا به اسکیزوفرنی، اختلالات رفتاری است. از نشانه های این اختلال می‌توان به پرخاش، تکرار مکرر حرکات، ثبات در وضعیت خاص برای مدت طولانی اشاره کرد. در این شرایط بیمار قادر به مدیریت رفتار و واکنش های خود نخواهد بود. حتی توانایی برقراری ارتباط با دیگران را ندارد.

???? نشانه های منفی

منظور از نشانه های منفی افراد مبتلا به اسکیزوفرنی، بد بودن نشانه ها نیست. به این منظور است که برخی از ویژگی ها در افراد سالم نیز مشاهده می‌شود. در ادامه راجع به نشانه های منفی توضیح داده ایم.

▪ کم حرفی

▪ محدودیت احساسات

▪کمبود انرژی

▪ بی انگیزگی

▪عدم اشتیاق به زندگی

▪ عدم رعایت بهداشت شخصی

???? نشانه های شناختی اسکیزوفرنی

افراد مبتلا به اسکیزوفرنی از خود نشانه های شناختی نیز بروز می‌دهند. این نشانه ها شامل عدم درک اطلاعات، ناتوانی در بهره گیری، میزان تمرکز، توجه و عملکرد حافظه فعال می‌شود.

علل اسکیزوفرنی

اسکیزوفرنی علت دقیق و مشخصی ندارد. اما بر اساس پژوهش های انجام شده دلایل احتمالی وجود دارد که در ادامه توضیح داده ایم.

???? ژنتیک

یکی از عوامل بروز اسکیزوفرنی، ژنتیک است. به این منظور که یکی از والدین ژن اسکیزوفرنی داشته باشد، به کودک منتقل می‌کند.

???? عوامل محیطی

یکی از عوامل بروز اسکیزوفرنی، عوامل طبیعی است. از عوامل محیطی می‌توان به مصرف برخی مواد مخدر، سموم، موقعیت استرس زا و ژن های معیوب اشاره کرد.

???? ناهنجاری های ساختار مغز

بر اساس تحقیقات انجام شده، ناهنجاری های ساختار مغز باعث پدیدار شدن این بیماری می‌شود. در واقع این افراد از ساختارهای غیر طبیعی برخوردارند.

???? مغز و انتقال دهنده ها

کنترل انتقال دهنده های عصبی در مغز برخی از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی وجود ندارد. همین امر باعث تغییر در رفتار و تفکر است.

مراحل اسکیزوفرنی

اسکیزوفرنی 3 مرحله اصلی دارد. این مراحل را در این بخش مقاله توضیح داده ایم.

✨ مرحله مقدماتی

اولین مرحله اسکیزوفرنی، مرحله مقدماتی است. این مرحله شامل بروز نخستین علائم ها است. مرحله مقدماتی در سن نوجوانی و یا ابتدای جوانی نمایان می‌شود.

✨ مرحله فعال اسکیزوفرنی

دومین مرحله اسکیزوفرنی، مرحله فعال است. در این مرحله نشانه های هذیان، توهم، بی نظمی در رفتار و گفتار کاملا وضوح پیدا می‌کند.

✨ مرحله باقی مانده

سومین مرحله از اسکیزوفرنی، مرحله باقی مانده است. در این مرحله علائم مثبت فرد وجود نخواهد داشت. بلکه فقط علائم منفی نمایان است. مثلا توهم فرد رفع می‌شود، اما کم حرف شده است.

انواع اسکیزوفرنی

اسکیزوفرنی طیف گسترده ای دارد. که در این بخش از مقاله راجع به انواع آن توضیح داده ایم.

???? بی تفاوت

نوع بی تفاوت اسکیزوفرنی، نشانه هایی مانند بی احساسی، بی تفاوتی، بی علاقگی، عدم علاقه به موضوعات اطراف و عدم اشتیاق دارند.

???? پارانوئید | اسکیزوفرنی

پارانوئید نوع دیگر اسکیزوفرنی است. این نوع از اواخر نوجوانی یا اوایل جوانی نمایان می‌شود. نشانه هایی مانند شک و توهم دارد. توانایی حفظ جایگاه شغلی و دوستان را ندارند.

???? باقیمانده

نوع باقیمانده اسکیزوفرنی، همراه با توهم و هذیان نیست. اما رفتارهایی مانند اختلال در انجام وظایف، انزوا طلبی، رفتار غیر عادی، ادراک غیر ارادی، عدم توجه به بهداشت فردی در این افراد مشاهده می‌شود.

???? آشفته | اسکیزوفرنی

هبفرنیک، آشفته و سازمان نیافته نوع دیگر اسکیزوفرنی است. در این نوع فرد از خود نشانه های مانند آشفتگی در تکلم، آشفتگی رفتار، بی تفاوتی و منزوی بودن برخوردارند.

⚪ کاتاتونیک

یکی از انواع اسکیزوفرنی، کاتاتونیک است. در این نوع اسکیزوفرنی، اختلالات حرکتی مانند بی تحرکی افراطی یا فعالیت های شدید و خشونت آمیز وجود دارد.

درمان اسکیزوفرنی

اسکیزوفرنی بیماری نیست که با رواندرمانی ساده رفع شود. اما با برخی از روش های درمانی می‌توان به کاهش علائم کمک کرد. در ادامه روش های درمانی اسکیزوفرنی را توضیح داده ایم.

⭕ روان درمانی و درمان روانشناختی

یکی از روش های درمان اسکیزوفرنی، روان درمانی است. در این روش درمانی از رویکرد های مختلفی برای درمان استفاده می‌کنند تا مشکلات رفتاری کاهش پیدا کند. حتی زمانی که فرد به آگاهی از بیماری خود برسد، کنترل و مدیریت بهتری بر رفتارش دارد. رواندرمانی یا روانشناختی حالت های گوناگونی دارد که در ادامه ذکر کرده ایم.

▪ برای جبران مشکات ناشی از پردازش اطلاعات، از روش اصلاح شناختی استفاده می‌کنند.

▪ مشاوره خانواگی به فرد و اعضاء خانواده نحوه برخورد و رفتار را آموزش می‌دهد. در این روش درمانی راه های پیشگیری و عود بیماری را آموزش خواهید دید.

▪ با کمک توانبخشی به بهبود مهارت های آموزشی، اجتماعی، شغلی و تحصیلی تمرکز بهتری خواهید داشت.

▪ بستری شدن برای بیمارانی در نظر گرفته می‌شود که وضعیت حادی داشته و قصد آسیب به خود و دیگران دارند.

⭕ مراقبت های ویژه تخصصی

در روش درمانی مراقبت های ویژه (CSC) با رویکرد تیمی از روش های گوناگونی مانند دارو درمانی، مشاوره، خدمات اجتماعی، آموزشی و شغلی استفاده می‌کنند. حتی در این روش از خانواده ها نیز کمک گرفته می‌شود. و آموزش های لازم به آنها توضیح داده خواهد شد.

⭕ تحریکات مغزی

یکی از روش های درمان اسکیزوفرنی، تحریکات مغزی است. در این روش، پزشک قسمت هایی از مغز را مورد تحریک قرار می‌دهد. تا اسکیزوفرنی تحت کنترل قرار بگیرد.

⭕ الکتروشوک درمانی

در روش درمانی الکتروشوک برای افراد مبتلا به اسکیزوفرنی، شوک های الکتریکی خفیف به سر بیمار متصل می‌کنند. این روند درمانی حدودا 2 تا 3 جلسه در هفته است. در این روش درمانی، به تدریج خلق و خوی فرد بهبود می‌یابد.

⭕ دارو درمانی

درمان دارویی جهت کاهش و بهبود نشانه های اختلالات فکری، هذیان و توهم بیماری اسکیزوفرنی است. در دارو درمانی از داروهای ضد روان پریشی، ضد افسردگی، تثبیت کننده خلق‌و خو و ترکیب داروهای ذکر شده استفاده می‌کنند.

کلام آخر

اختلال اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی، یک بیماری سخت و غیر قابل درمان قطعی است. افرادی که مبتلا به این بیماری هستند باید با کمک درمان روان شناختی و دارو درمانی های اصولی علائم خود را کاهش دهند. بنابراین با مشاهده علائم این اختلال در اطراف خود، حتما از روانشناس کمک بگیرید.

مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اسکیزوفرنی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: اسکیزوفرنی | نشانه ها و علت بیماری اسکیزوفرنیا



:: برچسب‌ها: اسکیزوفرنی | نشانه ها و علت بیماری اسکیزوفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

افسردگی در مردان به اندازه زنان شایع نیست؛ اما پنهان تر است. معمولا مردان به دلیل وجود انگ های اجتماعی از بروز احساسات و صحبت در مورد آن‌ها خودداری می‌کنند. وجود کلیشه های جنسیتی نیز در این مرد بی تاثیر نیستند.

افسردگی در مردان با خشونت و دعوا بروز می‌کنند. حتی برای بروز افسردگی در آقایان روش های خطرناک نیز نمایان می‌شود. حتی میل به مصرف مواد در مردان افسرده بیشتر از خانمهاست. هر زمانی که نیازمند درمان افسردگی بودید دیر نیست. برای درمان حتما از روانشناس کمک بگیرید. 

منبع: افسردگی در مردان | 3 روش درمان افسردگی در مردان

افسردگی در مردان

افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روانی است. که علائم شناختی، هیجانی و رفتاری دارد. از بیشترین انواع آن در مردان‌اختلال افسردگی اساسی، افسردگی‌دائمی، افسردگی‌ناشی از مصرف مواد و ناشی از عوامل پزشکی است. وقتی از افسردگی در مردان صحبت می‌کنیم باید حواسمان به میزان مسئولیت و فشار وارده به آنها نیز باشد. مردان افسرده در مواجه با مشکلات از تحریک پذیری بیشتری برخوردارند. و بخش اعظم این فشار خود خواسته است. مردان به دلیل مشغله بیشتر توجه کمتری به سلامت روان خود دارند. و گاها درمان آن را پشت گوش می‌اندازند.

علائم افسردگی در مردان

علائم افسردگی در مردان و زنان تفاوت آشکاری ندارد. اما معمولا در مردان با شدت بیشتری بروز می‌کند. در این بخش مقاله راجع به علائم افسردگی در‌مردان توضیح داده ایم.

 خشمگینی و افسردگی

از بارز ترین علائم افسردگی در مردان، بروز خشم است. گاها مردان اضطراب خود را به شکل خشم بروز می‌دهند. یا احساس ضعف خود را پشت ماسک خشم پنهان می‌کنند. حساسیت آنها در این شرایط بالاتر می‌رود و با کوچک ترین موردی از کوره در می‌روند.

 درد های جسمانی | افسردگی در مردان

اغلب مردان افسرده دچار دردهای عصبی می‌شوند. که هیچ علت جسمانی برای آنها وجود ندارد. در نهایت زندگی آنها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. به عنوان مثال معده درد، سردرد های میگرنی، دردهای عضلانی و … از علل افسردگی در مردان هستند.

 فعالیت های خطرناک

طبق تحقیقات مردان با خلق افسرده بیشتر سراغ فعالیت های خطرناک می‌روند. و به یک بار تجربه موقعیت ها راضی نمی‌شوند. و به انجام آنها اعتیاد پیدا می‌کنند. خود را در معرض موقعیت های پرخطر قرار می‌دهند که باعث آسیب به سلامت روان آنها می‌شود.

 بی قراری و عدم لذت  از زندگی

معمولا بارز ترین نشانه افسردگی در مردان عدم لذت از زندگی است؛ که مردان از آن مستثنی نیستند. بی قراری و احساس ناکارآمدی حتی در روابط یا موقعیت های شغلی از علائم افسردگی است.

 بی میلی جنسی | افسردگی در مردان

بی میلی جنسی یکی از اولین علائم افسردگی در مردان است. این مورد برای مردان از اهمیت بیشتری برخوردار است. به همین دلیل آنها را نسبت به این اختلال آسیب پذیر تر می‌کند.

 شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت

یکی از نشانه های افسردگی در مردان، فرار از مسئولیت پذیری است. این خستگی روانی و افسردگی آنها را مجبور می‌کند در شغل خود، وظایف را پشت گوش  بی‌اندازند. یا حتی در زندگی شخصی از رویارویی با مشکلات فرار کنند.

 مصرف موادمخدر یا الکل

مردان افسرده بیشتر به مصرف مواد مخدر یا الکل روی می آورند. و یا حتی میزان مصرف خود را بعد از افسردگی افزایش می‌دهند. که این مورد عوارض زیادی برای سلامت آنها دارد. افسردگی در مردان با درصد بالایی آنها را به سوی مواد مخدر سوق می‌دهد.

 علائم جسمانی | افسردگی در مردان

علائمی مثل پرخوری، افزایش وزن، بی اشتهایی، اختلال در خواب، کاهش تحرک و گریه از علائم مشهود افسردگی در مردان هستند.

علل شکل گیری افسردگی در مردان چیست؟

علل بروز افسردگی در مردان به دلایل مشابهی با زنان بروز می‌کند. عوملی مثل شکست عاطفی یا طلاق، محیط خانوادگی آشفته، کمبود هورمون دوپامین در مغز، فقدان مهارت های ارتباطی و سابقه آزار جنسی یا بزهکاری از عوامل بروز افسردگی هستند. درصد زیادی از‌مردان در دوران بیکاری یا دوران بازنشستگی به افسردگی مبتلا می‌شوند.

میزان شیوع

به طور کلی 30 درصد از مردان در زندگی خود افسردگی‌را تجربه می‌کنند. که از این میزان فقط 9 درصد به امکانات درمانی دسترسی دارند. تقریبا کمتر از نیمی از مردان‌افسرده بیشتر از آنچه گزارش کردند؛ احساس افسردگی می‌کردند. و بخش اعظمی از آنها معتقد بودند که افسردگی آنها در طول زمان درمان می‌شود. بیشترین میزان افسردگی در مردان در سنین 25 تا 35 سالگی دیده می‌شود. اما شاید تا سن 40 یا 50 سالگی با علائم روبرو نشوند. از طرفی دیگر افسردگی‌در مردان میانسال بازنشسته نیز شایع است. که به دلیل دوره جدید در زندگی آنها به وجود می‌آید.

درمان افسردگی در مردان

درمان افسردگی با ملاحضات جنسیتی بیشتر موثر خواهد بود. اما به طور کلی تفاوت آشکاری برای درمان مردان و زنان افسرده وجود ندارد. افسردگی کاملا قابل درمان است و روش های درمانی زیادی برای این اختلال وجود دارد که شامل دارو درمانی، مشاوره، درمان شناختی- رفتاری و در مواردی گروه درمانی می‌شود. در درمان مردان افسرده اولین قدم ترغیب آنها به صحبت و مکالمه است. در ادامه روش های درمانی افسردگی در مردان را توضیح داده ایم.

 دارو درمانی

برای درمان افسردگی در مردان، داروهای مختلف وجود دارد. که با توجه به شرایط و عوارض آنها توسط روانپزشک تجویز می‌شود. بیشتر آنها با تاثیر بر هورمون هایی مثل دوپامین، سروتونین و انتقال دهنده گابا به درمان این اختلال می‌پردازند. فلوکستین، گاباپنتین و مهارکننده های باز جذب سروتونین نمونه هایی از این دارو ها هستند. 

روان درمانی | افسردگی در مردان

در کنار دارو درمانی، مشاوره با یک روانشناس نیز پیشنهاد می‌شود. چرا که فرد افسرده نیاز به بیان احساسات و صحبت در مورد نگرانی های خود دارد. درمان های شناختی- رفتاری، درمان پذیرش و تعهد با آموزش تکنیک های رفتاری و کنترل هیجانی؛ درمان های موثری برای افسردگی در مردان هستند. گاهی افسردگی ناشی از اختلالات دیگری است که در این مورد فرد باید در ابتدا به درمان اختلال قدیمی تر بپردازد. و علل آن را برطرف کند.

 ورزش

یکی از موثرترین روش درمان افسردگی در مردان، فعالیت ورزشی است. فعالیت بدنی به بهبود اعتماد به نفس افراد کمک می‌کند. و آنها را در مواجه با مشکلات یاری می‌رساند.

سخن پایانی

افسردگی ممکن است یکی از فصول زندگی آقایون باشد که با بی توجهی به آن و لجبازی پی در پی سلامت شان را به خطر بی‌اندازد. مسائل روان برای مردان مثل یک تابو است که از صحبت در مورد آن نیز خجالت می‌کشند. با حساسیت نسبت به نشانه ها و خود مراقبتی می‌توان به راحتی از این چالش نیز گذر کرد. و با کمک از یک متخصص نیز کیفیت زندگی را بالا تر برد.

مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی در مردان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

سوالات متدوال

علائم افسردگی در مردان متاهل چیست؟

بی میلی جنسی، گوشه گیری و انزوا، رفتارهای خشونت آمیز و فعالیت های خطرناک از علائم افسردگی در مردان است.

علل بروز افسردگی در مردان چیست؟

عوامل محیطی مختلف و حتی شیمی مغز در بروز افسردگی مردان موثر هستند. که در مقاله به طور مفصل راجع به آن توضیح داده ایم.

درمان افسردگی در مردان میانسال چگونه است؟

مردان میانسال در دوران بازنشستگی به دلیل احساس ناکارآمدی یا تنهایی دچار افسردگی می‌شوند. که با روش های فوق مثل مصرف دارو یا مشاوره می‌توانند به درمان بپردازند.

منبع: افسردگی در مردان | 3 روش درمان افسردگی در مردان



:: برچسب‌ها: افسردگی در مردان | 3 روش درمان افسردگی در مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

عفونت واژن یکی از مشکلات رایجی است که به دلایل مختلفی زنان به آن دچار می‌شوند. عفونت‌واژن دلایل و انواع گوناگونی دارد. که اگر این عفونت برطرف نشود عوارض مهلکی به بار خواهد آورد. این وضعیت زندگی جنسی و ازدواج خانم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. عفونت‌واژن معمولا در سنین باروری، یعنی در فاصله بلوغ تا یائسگی رخ می‌دهد.

دهانه رحم زنان در زمان قاعدگی و زایمان در بازترین حالت خود قرار دارد. به همین دلیل احتمال ابتلا آنان به انواع عفونت واژن در این زمان ها بیشتر است. برای رفع این مشکلات باید موارد بهداشتی را رعایت کنید. و حتما به متخصص مراجعه نمایید.

منبع: عفونت واژن | 4 روش درمان عفونت واژن

عفونت واژن

عفونت واژن همانطور که از نامش پیداست؛ از طریق دستگاه تناسلی منتقل و بیشتر ناحیه واژن را درگیر می‌کند. اما انواع مختلف آن، عارضه هایی متفاوتی ایجاد می‌کنند. عفونت های این ناحیه اگر مکررا اتفاق بی‌افتند؛ نشانه بیماری های مقاربتی هستند. به طور کلی واژن اندامی است که توسط ترشحات، خود را تمیز نگه می‌دارد.

ترشحاتی که از سرویکس خارج می‌شوند؛ کانال واژن را تمیز و بعد از بدن‌ خارج می‌شوند. اما این ترشحات در مقابل بعضی از بیماری ها مقاوم نیستند و توانایی از بین بردن آنها را ندارند. واژن و دستگاه تناسلی زنان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که سلامت آن، قدرت باروری و زندگی جنسی فرد را تضمین می‌کند.

انواع عفونت واژن

سه عامل ایجاد کننده عفونت‌در واژن؛ قارچ ها، باکتری ها و انگل ها هستند. معمولا هر سه نوع عامل عفونت، علائم تقریبا مشابهی ایجاد می‌کنند. اما نوع درمان آنها متفاوت است. در این بخش مقاله راجع به انواع عفونت واژن توضیح داده ایم.

???? عفونت باکتریایی

یکی از انواع عفونت واژن، عفونت باکتریایی است. در این نوع‌عفونت، نوع خاصی از باکتری در واژن شروع به رشد می‌کند. رنگ ترشحات تغییر می‌کنند و با بوی بدی همراه هستند. خارش، سوزش و تورم از دیگر نشانه های آن هستند.

???? عفونت قارچی واژن

نشانه عمده این نوع عفونت، خارش است. در این نوع عفونت واژن، ترشحات پنیری شکل و غلیظ می‌شوند. نام دیگر این نوع عفونت، مخمری است. یکی از موثر ترین درمان‌های عفونت قارچی، آنتی بیوتیک ها هستند.

???? عفونت انگلی

عامل این نوع عفونت واژن، انگل تک یاخته ای است. که معمولا از راه آمیزش جنسی منتقل می‌شوند. در عفونت انگلی، ترشحات زرد مایل به سبز و کف شکل هستند.

علائم عفونت واژن

علائم عفونت واژن را جدی بگیرید. زمانی که علائم زیر را مشاهده کردید حتما به متخصص مراجعه کنید. هر درمان زودتر شروع شود، آسان تر و سریع تر خواهد بود.

▪ خارش واژن

▪ سوزش

▪ادرار دردناک (البته اغلب سوزش ادرار به معنای عفونت‌مجاری ادراری است و نه واژن)

▪ درد هنگام دخول یا رابطه جنسی

▪ ترشحات غیرعادی

▪التهاب ناحیه تناسلی

▪ در موارد شدید خونریزی یا لکه بینی

علل بروز عفونت های واژن

عفونت های واژینال، دلایل مختلفی دارند. از دلایل زیستی این عفونت باکتری ها، قارچ ها و انگل ها هستند. اما عوامل دیگری در شکل گیری عفونت ها موثر هستند. که به طور خلاصه در مورد آن ها توضیح داده ایم.

???? عدم رعایت بهداشت

نشستن یا رابطه جنسی روی سطوح آلوده، استخرها، دستشویی های عمومی، تعویض دیر هنگام پد بهداشتی یا تامپون و کاپ قاعدگی، استفاده از لباس زیر های نامناسب، شست و شو غیراصولی ناحیه تناسلی از دلایل بروز عفونت واژن هستند.

???? مصرف بیش ازحد آنتی بوتیک ها

مصرف افراطی آنتی بیوتیک ها باعث مقاومت دستگاه ایمنی می‌شود. و در شرایطی مانند عفونت واژن که بدن به چنین داروهایی نیاز دارد، سیستم ایمنی به موقع پاسخ نمی‌دهد.

???? رابطه جنسی

از مهم ترین عوامل عفونت واژن، رابطه جنسی است. در هنگام رابطه جنسی حتما از کاندوم استفاده کنید. اگر بلافاصله بعد از دخول واژینال، قصد رابطه مقعدی دارید؛ حتما کاندوم را تعویض کنید. و یا بدون کاندوم از انجام این کار خودداری کنید.

???? محصولات بهداشتی

در بسیاری از موارد استفاده از شوینده های معطر یا نامناسب، درمان های گیاهی و حساسیت به جنس کاندوم از دیگر دلایل ایجاد عفونت واژن است. شستشوی مداوم با صابون، درجه PH طبیعی واژن را از تغییر می‌دهد و فرد را در معرض خشکی واژن قرار می‌دهد.

???? بیماری های آمیزشی

یکی از نشانه های ابتلای مداوم به عفونت واژن، مخصوصا نوع انگلی آن بیماری های مقاربتی است. بیماری های منتقله از راه جنسی معمولا مدتی به صورت پنهان در بدن هستند. اما عفونت های مکرر نشانه ای برای این گونه بیماری هاست. که در این صورت با شریک خود باید به درمان بپردازید.

درمان عفونت واژن

همه زنان به صورت طبیعی یکبار در طول زندگی خود به عفونت‌های واژن دچار می‌شوند. در این جا نکته مهم تشخیص و درمان به موقع است. درمان عفونت واژن سخت نیست و روش های مختلفی برای آن وجود دارد.

???? مراجعه به متخصص

اولین قدم در درمان عفونت واژن، مراجعه به متخصص زنان، کشت ترشحات یا انجام تست پاپ اسمیر است. برای تشخیص بهتر راه درمانی ابتدا باید نوع آن شناسایی شود. در این باره با متخصص زنان خود مشورت کنید.

???? مصرف پروبیوتیک برای درمان عفونت واژن

پروبیوتیک ها برای جلوگیری از عفونت واژن بهترین روش هستند. این داروها را می‌توانید از داروخانه تهیه کنید. پربیوتیک ها فلور طبیعی واژن را حفظ می‌کنند و از این طریق به حفظ سلامت اندام تناسلی کمک می‌کنند.

???? تغذیه مناسب

مصرف آب، ویتامینD و C سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. و در این شرایط از بروز عفونت ها جلوگیری می‌کنند. سبزیجات و مکمل های غذایی برای سلامت جنسی و کاهش عفونت واژن نیز بسیار موثر هستند.

???? تعویض لباس زیر

لباس زیر خود را مدام تعویض کنید. آنها را مدام شسته، با نور آفتاب خشک یا اتو بزنید. ترجیحا لباس های زیر خود را از جنس نخی یا الیاف طبیعی تهیه کنید.

سخن پایانی

در صورت ابتلا به عفونت واژن حتما از متخصص زنان کمک بگیرید. سرخود دارو مصرف نکنید و بهداشت را بیش از پیش رعایت کنید. احتمال اینکه چند بار به عفونت مبتلا شوید؛ وجود دارد. در صورت مشاهده هر کدام از علائمی که در بالا ذکر شد حتما برای درمان اقدام کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عفونت واژن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

درمان خانگی برای عفونت واژن چیست؟

بهتر است در ابتدا نوع عفونت واژن شناسایی شود و با توجه به آن نوع درمان مشخص گردد.

احتمال ابتلا به عفونت در زمان بارداری وجود دارد؟

بله. در زمان بارداری ابتلا به عفونت ها می‌تواند برای سلامت کودک و مادر بسیار خطرناک باشد.

علائم عفونت واژن چیست؟

سوزش، خارش، ترشحات غیرطبیعی، درد هنگام رابطه جنسی و در مواردی خونریزی و لکه بینی از علائم عفونت هستند.

منبع: عفونت واژن | 4 روش درمان عفونت واژن



:: برچسب‌ها: عفونت واژن | 4 روش درمان عفونت واژن ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

‌اختلالات عصبی شناختی دسته ای از اختلالات روانی است که به طور کلی بر یادگیری، حافظه، درک، تمرکز و حل مساله تاثیر دارد. این اختلال شامل دلیریوم، خفیف و عمده است. در دسته عمده بیماری ها با شدت بالاتری بروز پیدا می‌کند. این دسته شامل بروز بیماری هایی مانند آلزایمر، پارکینسون و … می‌شود.

اختلالات عصبی شناختی نشانه هایی مانند عدم توانایی در انجام فعالیت های روزمره، سر درد، سرگیجه، گیجی، اضطراب و … دارد. این اختلال به دلیل اختلال در مغز و قرار گیری در معرض مواد شیمیایی مانند جیوه و سرب به وجود می‌آید. ضربه های مغزی، لخته شدن خون، مننژیت و … همگی دلیل به وجود آمدن این اختلال است. در این مقاله به طور کلی راجع به اختلالات عصبی شناختی صحبت شده است.

اختلالات عصبی شناختی

"</p

اختلالات عصبی شناختی منجر به اختلال در عملکرد ذهنی فرد می‌شود. این اختلالات معمولا در بزرگسالان و سالمندان رخ می‌دهد. اما این طور نیست که بر افراد جوان تاثیر نگذارد. کاهش عملکردهای ذهنی ممکن است باعث اختلالاتی شود که در ادامه اشاره کرده ایم.

✅ مشکل در حافظه

✅ مشکل در درک زبان

✅تغییر در حافظه

✅ مشکل در انجانم فعالیت های روزمره

علائمی که در بالا اشاره شده است. به دلیل اختلالات عصبی شناختی بروز می‌کند. و تخریب عصبی منجر به این بیماری ها شده است. از جمله بیماری هایی که منجر به تخریب عصبی می‌شود، عبارتند از: بیماری آلزایمر، زوال عقل، نورودژنراتیو، ضربه مغزی، مصرف مواد. با مرور زمان نشانه ها شدید تر می‌شود. در برخی موارد اختلالات‌عصبی شناختی به صورت موقتی است و می‌تواند به مرور بهبود پیدا کند.

بیماری های مرتبط با اختلالات عصبی‌شناختی

اختلالات عصبی شناختی بیماری های مرتبطی دارد. این بیماری ها بر اثر اختلالاتی وجود می‌آید. که بر حافظه، یادگیری، مشکل در فعالیت های روزانه و … تاثیر گذار است. در این بخش از مقاله، بیماری های مرتبط با اختلالاتعصبی شناختی را نام برده ایم.

???? زوال عقل

???? بیماری هانتیگتون

????آسیب مغزی

???? بیماری پارکینسون

???? بیماری پریون

????اختلالات شناختی مرتبط با ایدز

???? انحطاط پیشانی گیجگاهی

انواع اختلالات عصبی شناختی

اختلالات عصبی شناختی به 3 دسته تقسیم می‌شود. دلیریوم، اختلالات‌عصبی شناختی خفیف و اختلالات‌عصبی شناختی عمده. در ادامه راجع به انواع اختلالات‌عصبی شناختی توضیح داده ایم.

???? دلیریوم

اولین دسته اختلالات عصبی شناختی، دلیریوم است. دلیریوم یا روان آشفتگی به معنای منحرف شدن از خط یا هنجار در شناخت، رفتار و ادراک است. اصلی ترین مشخصه روان آشفتگی، تخریب هوشیاری و تیرگی است. این تخریبات معمولا با اختلال در اعمال کلی ظاهر می‌شود. این نوع اختلال عصبی شناختی، شروع ناگهانی و حاد دارد. و هم چنین سیر نوسانی و کوتاه دارد. اما با حذف عوامل، بهبود با سرعت تر اتفاق می‌افتد. از نشانه های دلیریوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

▪ حرکات موزون

▪ لرزش

▪بی اختیاری ادرار

▪ ناهماهنگی حرکتی

▪ گفتار بی سر و ته

▪هذیان

▪ توهم

???? اختلالات عصبی‌شناختی خفیف

اختلالات عصبی شناختی خفیف به معنای افت در یک زمینه شناختی است. اما شدت افت در این نوع کمتر از نوع عمده است. افرادی که به این اختلال مبتلا هستند، توانایی انجام کارهایی که قبلا به راحتی انجام می‌دادند، ندارند. حتی برای استقلال احتمالا تلاش های بیشتری را به کار می‌برند. به طور کلی افردی که به این اختلال مبتلا هستند، در یکی از زمینه های شناختی که شامل یادگیری، حافظه، زبان و … می‌شود، دچار مشکل می‌شوند.

???? اختلالات عصبی شناختی عمده

از دیگر انواع اختلالات عصبی شناختی، عمده است. در این اختلال فرد در یکی از زمینه های شناختی دچار افت بسیار شدید می‌شود. فرد به طور کامل اختلال خود را از دست می‌دهد. در زمنیه هایی که قبلا فعال بودند، توانایی خود را به طور کامل از دست می‌دهند. حتی توانایی یادگیری موضوعات جدید را ندارند.

در اختلالات عصبی شناختی عمده فرد دچار بیماری هایی مانند پارکینسون، آلزایمر، عفونت HIV، مصرف دارو و مواد، بیماری عروقی و … می‌شود.

علائم اختلالات عصبی شناختی

بسته به نوع اختلالات عصبی شناختی، علائم نیز متفاوت می‌باشد. اما هنگامی که فرد دچار تخریب عصبی و مغزی می‌شود، از خود علائمی را بروز می‌دهد که در ادامه اشاره کرده ایم.

???? اضطراب

???? گیجی

????سردرد

???? از دست دادن حافظه

???? عدم توانایی در تمرکز

????تغییر در بینایی

???? مشکل در راه رفتن

????مشکل در تعادل

???? عدم توانایی در انجام فعالیت های روزانه

علت اختلالات عصبی شناختی

علت اختلالات عصبی شناختی ناشی از بیماری ها یا ضربه های مغزی است. در این بخش از مقاله راجع به علت اختلالات‌عصبی شناختی توضیح داده ایم.

✅ ضربه مغزی

✅ قرار گیری در معرض مواد مسموم کننده

✅عدم تعادل شیمیایی مغز و دستگاه عصبی مرکزی

✅ آسیب به بافت مغز به صورت مستقیم و غیر مستقیم

✅ لخته شدن خون

✅مننژیت

✅ سپتی سمی

✅ مصرف مواد مخدر

✅کمبود ویتامین

✅ مصرف الکل

آسیب های اختلالات عصبی شناختی

"آسیب

اختلالات عصبی شناختی منجر به ایجاد آسیب هایی می‌شود. که در عملکردهای مختلف نقش دارد. در این بخش مقاله راجع به آسیب های اختلالات‌عصبی شناختی اشاره کرده ایم.

✔ نقص سیالی کلامی

✔ نقص حافظه

✔نقص در پردازش اطلاعات

✔ نقص در توجه و تمرکز

✔ نقص در عملکردهای اجرایی

✔نقص در مهارت های ادراک بصری

✔ نقص در هوش کلی

✔ شخصیت و مود

✔دمانس عروقی

✔ زوال عقل ناشی از ایدز

✔ زوال عقل ناشی از مصرف مواد و الکل

✔زوال عقل ناشی از آسیب مغری تروماتیک

✔ بیماری پیک

✔ دمانس عروقی

✔هانتیگتون

✔ زوال عقل جسم لوی

عوامل خطر اختلالات عصبی شناختی

بروز اختلالات عصبی شناختی بستگی به سبک زندگی و رعایت اصول مناسب است. کار در موقعیت های شغلی که با فلزات سنگین سر و کار دارد، میزان ابتلا به این اختلال را افزایش می‌دهد. فلزات سنگین شامل جیوه و سرب می‌شود. این فلزات به مرور زمان باعث آسیب به سیستم عصبی می‌شود.

درمان اختلالات عصبی شناختی

درمان اختلالات عصبی شناختی بسته به نوع بیماری متفاوت است. گاهی فرد فقط نیازمند دارو و استراحت است. اما در بیشتر موارد دارو درمانی انجام می‌شود. در ادامه اشاره به نکاتی شده است که باعث کاهش علائم می‌شود.

???? داروهای ضد درد

???? استراحت و خواب کافی

????مصرف آنتی بیوتیک

???? جراحی ترمیم آسیب های مغزی

????کار درمانی جهت بهبود مهارت ها

???? فیزیوتراپی

کلام آخر

اختلالات عصبی شناختی درمان هایی مانند کار درمانی و دارو درمانی در کنار استراحت دارد. درمان نیز بسته به نوع بیماری متفاوت است. اما به طور کلی بیشتر بیماری های ناشی از اختلالات عصبی شناختی قابل درمان هستند. هرچقدر زودتر متوجه این اختلال شوید و برای درمان اقدام کنید، روند بهبودی نیز افزایش می‌یابد. برای اطلاعات بیشتر بهتر است از روانشناس کمک بگیرید.

مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلالات عصبی شناختی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: 



:: برچسب‌ها: اختلالات عصبی شناختی | 3 دسته اختلالات عصبی شناختی ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

افسردگی فصلی یکی از انواع افسردگی است که معمولا در پاییز و زمستان شاهد آن هستیم. شاید شما هم حس کرده باشید که با شروع فصل سرما، وضعیت خلقی تان فرق خواهد کرد. قطعا تغییرات آب و هوایی روی روان ما نیز تاثیر می‌گذارد. ممکن است با شروع برخی از ماه های سال احساس خوبی نداشته باشید، اگر این حس در شما ادامه دار باشد موجب شکل گیری افسردگی فصلی خواهد شد. در ادامه علل، نشانه ها و درمان افسردگی فصلی خواهیم پرداخت.

منبع: افسردگی فصلی | علت و علائم افسردگی فصلی

افسردگی فصلی

افسردگی فصلی یکی از انواع افسردگی اساسی یا ماژور است که به اختصار به آن SAD می‌گویند. این نوع افسردگی در زنان و نوجوانان شایع‌تر است. برخلاف تصور عموم افسردگی فصلی علاوه پاییز و زمستان در بهار و تابستان نیز شایع است. با شروع فصل سرما و با کوتاه شدن طول روز افسردگی فصلی خود را به شکل های مختلفی نشان می دهد.

علائم افسردگی فصلی

افسردگی فصلی در ابتدا خود را به شکل کاهش انرژی روزانه نشان می دهد و بعد از مدتی شاهد تشدید علائم دیگر نیز هستیم. بسیاری از علائم با نشانه های افسردگی های دیگر نیز مشترک هستند. متخصصین با توجه به سابقه بیمار و وضعیت او این نوع افسردگی را تشخیص می‌دهند. تشخیص افتراقی کار چندان آسانی نیست و تنها توسط متخصصین مجرب صورت می‌گیرد. درمان ها نیز با توجه به وضعیت بیمار ارائه می‌شود پس اگر علائمی مشابه نشانه های زیر را دیدید، هر چه زودتر به متخصص روانشناسی یا روانپزشکی مراجعه نمایید.

علائم افسردگی فصلی در زمستان و پاییز

پرخوری و افزایش وزن مخصوصا نسبت به غذاهای سرشار از کربوهیدرات از جمله علائم افسردگی فصلی در زمستان و پاییز است. به دلیل کوتاه شدن طول روز، افراد معمولا مایل‌اند در رختخواب بمانند یا بیشتر از قبل می خوابند. رخوت و تنبلی از دیگر نشانه های افسردگی در فصول سرد است.

فکر کردن مکرر به مرگ و خودکشی و به تعویق انداختن مسئولیت های روزانه نیز در SAD مشاهده می شود.

علائم در بهار و تابستان

معمولا علائم افسردگی فصلی در تابستان نقطه مقابل نشانه های آن در زمستان است. به عنوان مثال بی خوابی، اشتهای کم و کاهش وزن و اضطراب یا بی قراری در تابستان مشاهده می شود. اختلال در تمرکز، احساس ناامیدی و گناه نیز ممکن است بروز کند.

طبق تحقیقات کسانی که به بیماری دو قطبی مبتلا هستند در تابستان معمولا علائم شیدایی و مانیای خود را بروز می دهند.

علل شکل گیری افسردگی فصلی

به طور کلی علت مشخصی برای شکل گیری این اختلال وجود ندارد، اما دلایل بروز آن در هر کس، متفاوت است.

مکان جغرافیایی

محل زندگی افراد در ابتلا به این اختلال بسیار موثر است. کسانی که در مناطقی نزدیک به قطب شمال یا قط جنوب کره زمین زندگی می‌کنند به دلیل نا برابری طول روز و شب و اختلاف میزان نور در فصول مختلف سال بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی فصلی هستند.

 تاثیر هورمون ها

تغییر در میزان هورمون ها در فصول مختلف یکی دیگر ازعوامل پدیدایی این اختلال است. تابش نور در ترشح برخی هورمون ها مثل ملاتونین و تنظیم ساعت خواب موثر است و تغییر هر کدام از این متغیرها احتمال افسردگی  فصلی را بالاتر می برد.

عوامل دیگر

در خانه ماندن به دلیل شرایط جوی در دراز مدت فرد را منزوی و افسرده می کند و این خود یکی دیگر از دلایل افسردگی فصلی است. سابقه ابتلا به انواع دیگر افسردگی نیز شانس  ابتلا را در فرد بالاتر می‌برد. کمبود برخی از ویتامین ها مثل D نیز باعث احساس افسردگی در افراد می‌شود.

تشخیص افسردگی فصلی

تشخیص و افتراق انواع افسردگی از یکدیگر کار دشواری است؛ اما دارای اهمیت است. چرا که هرنوع آن درمان متفاوتی دارد. پس برای تشخیص به موقع و دقیق افسردگی از یک روانشناس یا روانپزشک کمک بگیرید.

در ابتدا بهتر است فرد از لحاظ جسمانی ارزیابی شود تا در صورت وجود مشکل ابتدا آنها برطرف شوند. مشکلاتی مثل تیروئید، خود باعث بروز افسردگی می شوند. انجام تست ها و آزمایش های مرتبط با سطح هورمون ها و ویتامین ها نیز به تشخیص این اختلال کمک می کند.

اختلالات روانی همزمان با افسردگی یکی دیگر از عواملی است که باید به آن اهتمام ورزید. اگر علائم افسردگی فصلی بیش از دو سال در فصول مربوطه پدیدار شد و زندگی شخصی و حرفه ای شما را تحت تاثیر قرار داد؛ تشخیص اختلال افسردگی فصلی، قطعی است.

درمان اختلال افسردگی فصلی

بعد از دریافت تشخیص بهتر است درمان را با کمک یک متخصص و اطرافیان شروع کنید. شما احتمالا نمی توانید فصل را عوض کنید یا شرایط را به طور زیادی تغییر دهید اما با مصرف داروها و انجان تمریناتی، دوباره از فصول مختلف لذت ببرید.

دارودرمانی

روانپزشک احتمالا برای شما داروهای ضد افسردگی تجویز خواهد کرد. مکمل های غذایی و ویتامین ها داروی دیگری است که شما باید در این دوران مصرف کنید.

نور درمانی

تا میتوانید خود را در معرض نورطبیعی خورشید قرار دهید و در فصول سرد که این کار امکان پذیر نیست ساعاتی پس از بیداری خود را به در مقابل یک نور غیر طبیعی قرار بگیرید.

تغذیه مناسب

با رژیم غذایی مناسب و متعادل در ساعات منظم می توانید از افسردگی فصلی به راحتی عبور کنید. مصرف غذاهای سرشار از آهن و کربوهیدرات به عملکرد بهتر مغز شما کمک خواهد کرد.

روان درمانی

افسردگی فصلی نیز مثل تمام انواع دیگر افسردگی نیاز به روان درمانی دارد که فقط مختص به این فصول نمی شود. بلکه توصیه می شود مشاوره را مدتی بعد از گذر افسردگی نیز ادامه دهید تا از بروز عوارض آن جلوگیری کنید. در روان درمانی افکار منفی شما شناسایی می شود و راهکارهایی برای مدیریت استرس به شما آموخته می شود. ورزش و مراقبه نیز از روش های موثر دیگر در درمان افسردگی فصلی هستند.

سخن پایانی

افسردگی فصلی چیزی بیش تر از احساس خستگی یا کلافگی در برخی از ایام سال است. اطرافیان با قضاوت اشتباه فرایند درمان را سخت تر می کنند و حتی ممکن است علائم فرد افسرده را تشدید کنند. افسردگی فصلی بی اهمیت یا وسیله ای برای جلب توجه نیست. پس بهتر است به جای سرزنش یا نادیده گرفتن علائم به دنبال درمان و کنترل آن باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه  افسردگی فصلی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متدوال

افسردگی فصلی چقدر طول می کشد؟

معمولا به طول مدت شرایط آب وهوایی و فصل بستگی دارد. اما با راهکارهایی که در مقاله به آنها اشاره کردیم می توان آن را مدیریت کرد و مدت آن را کاهش داد.

درمان افسردگی فصلی پاییز چگونه است؟

نور درمانی، مصرف داروهایی برای تنظیم هورومون ها و روان درمانی راه های درمان افسردگی فصلی در پاییز هستند.

علائم افسردگی در بهار چیست؟

خواب زیاد، بی قراری و اضطراب و بی اشتهایی و کاهش میل جنسی از علائم افسردگی در بهار است.

منبع: افسردگی فصلی | علت و علائم افسردگی فصلی



:: برچسب‌ها: افسردگی فصلی | علت و علائم افسردگی فصلی ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 | نظرات ()