نوشته شده توسط : newmiiind

آبراهام مازلو یکی از روانشناسان تأثیرگذار در حیطه انسان‌گرایی است که با بیان نظریه ” هرم نیازهای مازلو ” به شهرت رسید. او نظریه انگیزشی خود را با توجه به سلسله مراتب نیازها تنظیم کرد؛ به گونه‌ای که هرچه به سمت نوک قله حرکت می‌کنیم نیازها، حالت جسمانی خود را از دست‌ داده و تبدیل به نیازهای روانی می‌شوند. بر اساس نظریه هرم نیازهای مازلو، رفتارهای ما تحت تأثیر تمایل به دستیابی به نیازهای خاصی برانگیخته می‌شوند. بر طبق این دیدگاه افراد می‌توانند با ایجاد احساس شایستگی، خود مختاری و عزت نفس در مسیر پیشرفت حرکت کرده و انگیزش لازم برای انجام رفتارها را داشته باشند. در ادامه به بررسی بیشتر این دیدگاه خواهیم پرداخت پس همراه ما باشید. برای دریافت خدمات مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: هرم نیازهای مازلو | معایب و کاربرد سلسله مراتب هرم نیازهای مازلو

هرم نیازهای مازلو چیست؟

مازلو نخستین بار موضوع سلسله‌مراتب نیازها را در سال ۱۹۴۳ میلادی، در مقاله‌ای با عنوان (نظریه‌ای درباره انگیزه رفتارهای انسان) مطرح کرد. در شرایطی که دیدگاه‌های دیگر روانشناسی، نظیر روان تحلیل گری یا رفتارگرایی به دنبال پیدا کردن دلایل آسیب‌های روانی بودند، نظریه مازلو به دنبال این بود که تعیین کند به‌طورکلی رفتارهای انسان با چه انگیزه‌هایی شکل می‌گیرند.

همانند سایر نظریه‌پردازان دیدگاه انسان‌گرایی، مازلو نیز معتقد بود که نهایت انگیزه انسان، دستیابی به خودشکوفایی است. بااین‌حال به عقیده مازلو برای‌رسیدن فرد به نیاز خود شکوفایی، او می‌بایست‌در ابتدا نیازهای دیگری را در خود ارضا کرده باشد. مازلو یک هرم را مشخص کرد که دارای ۵ طبقه مختلف است. نخستین طبقات هرم مازلو به نیازهای فیزیولوژیک و بقای جسمانی فرد مربوط می‌شود. هرچه به سمت نوک قله حرکت می‌کنیم نیازها، حالت جسمانی خود را ازدست‌داده و تبدیل به نیازهای روانی نظیر دوست داشتن دیگران یا عزت‌نفس می‌شود تا اینکه نهایتاً به نیاز خود شکوفایی در فرد می‌رسیم.

نکته مهمی که در هرم مازلو مطرح است سلسله مراتبی بودن نیازهاست. به این معنا که برای ظهور هر نیازی در فرد ظاهرشده و فرد به دنبال پاسخگویی به آن برآید نخست می‌باید نیازهای طبقات پیشین را به‌طور کامل ارضا کرده باشد.

 

نیازهای کمبود در مقابل نیاز رشد در هرم مازلو

مازلو به‌طورکلی نیازها را به دو گروه نیازهای کمبود و نیازهای رشد تقسیم می‌کند. او معتقداست چهار طبقه اول هرم یعنی نیازهای فیزیولوژیک، امنیت، عشق و علاقه و به دست‌آوردن عزت‌نفس تلاش‌هایی هستند که فرد در جهت رفع یک کمبود انجام می‌دهد. یعنی آنچه فرد را برای به دست‌آوردن این مسائل برانگیخته‌می‌کند فقدان یانداشتن یک ویژگی است.

برخلاف چهار طبقه پیشین، نیاز به خودشکوفایی ازنظر مازلو یک نیاز پیشرونده است. در این نیاز فرد به دنبال برطرف‌کردن فقدان و کمبود و به دست‌آوردن چیزی نیست. بلکه او تمایل‌دارد تا برای رشد خود و پیشرفت هرچه بیشتر اقداماتی انجام دهد.

 

طبقات مختلف هرم نیازهای مازلو

برخی از نظریه مازلو به‌عنوان یک هرم غیرقابل انعطاف صحبت می‌کنند. اما مازلو معتقداست نظمی که این نیازها را برآورده می‌کند همیشه از یک حالت استاندارد پیروی نمی‌کند. به‌عنوان‌مثال برای بعضی از افراد نیاز به عزت‌نفس از نیاز به عشق، اهمیت بیشتری دارد. حتی ممکن‌است در یک نفر دستیابی به خود شکوفایی، بر نیازهای فیزیولوژیک نیز غلبه داشته باشد.

1- نیازهای فیزیولوژیک در هرم نیازهای مازلو

نیازهای فیزیولوژیک گروهی از نیازهاهستند که برطرف‌شدن آن‌ها برای زنده‌ماندن و بقای فرد حیاتی است. برخی از این نیازها عبارت‌اند از احتیاج به آب، غذا، تنفس یا سوخت‌وساز بدن. مازلو معتقداست در کنار این مسائل می‌توان‌تمایل فرد به لباس‌پوشیدن یا برقراری ارتباط جنسی را نیز در گروه نیازهای فیزیولوژیک قرار دارد. چراکه این مسائل به‌طور ضمنی به بقای فرد کمک می‌کند.

2- نیاز به امنیت و آسایش

هنگامی‌که نیازهای فیزیولوژیک فرد تأمین می‌شود، نیازهای امنیتی برای او جلوه می‌کنند. نیازهای امنیتی به کلیه تمایلات فرد برای کنترل جریان زندگی و دستیابی به شرایط بهتر گفته می‌شود. ازجمله نیازهای امنیتی در فردمی‌توان به امنیت مالی، سلامت جسم و روان و بهزیستی، حفاظت از خود در برابر آسیب‌ها و تصادف‌ها اشاره کرد. درنتیجه رفتارهایی نظیر پیداکردن شغل، تلاش برای حفظ یا به دست‌آوردن سلامتی، تهیه بیمه سلامتی، جمع‌آوری پول و یا مهاجرت به یک منطقه امن‌تر برای زندگی، همگی در گروه نیازهای امنیت و آسایش قرار می‌گیرند.

3- نیاز به عشق و تعلق خاطر در هرم نیازهای مازلو

بارسیدن فرد به طبقه نیازهای عاطفی، برقراری یک ارتباط عمیق عاطفی با دیگران محوری‌ترین عامل در کنترل رفتارهای فرد است. بعضی از مواردی که در این دسته از نیازهامی‌توانند باعث خوشحالی فرد شوند عبارت‌اند از؛ دوستی، دل‌بستگی‌های عاطفی، خانواده، گروه‌های اجتماعی، شرکت در گروه‌های مختلف تجمعات مذهبی. برآوده‌شدن این دسته از نیازها به فرد کمک می‌کند تا از آسیب‌ها و بیماری‌های روانی نظیر افسردگی و احساس تنهایی در امان باشد.

4- تمایل به عزت نفس

با گذشتن از سه‌طبقه پیشین و ایجاد روابط اجتماعی، نیاز جدیدی که در فرد ایجاد می‌شود این است که انسان‌ها احساس می‌کنند تمایل دارند مورد پذیرش و تحسین دیگران قرار بگیرند. احساس اینکه فرد مورد پذیرش و احترام دیگران قرار دارد تأثیر بسیاری در ایجاد عزت نفس و باارزش دانستن خود دارد. بسیاری از رفتارها نظیر تحصیلات دانشگاهی، شرکت در فعالیت‌های ورزشی و پیدا کردن شغل‌هایی که مقام و منصب بالایی را برای فرد ایجاد می‌کند می‌تواند در گروه رفتارهای قرار بگیرد که نیاز فرد به عزت‌نفس را تأمین می‌کند.

5- خودشکوفایی در هرم نیازهای مازلو

آخرین طبقه از هرم نیازهای مازلو خودشکوفایی است. به تعبیر مازلو خودشکوفایی به این معناست که فرد تمامی توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود را به کار گرفته و تبدیل به نهایت آنچه شود که می‌توانست باشد.

شاید با نگاهی به خودبفهمید که در این هرم تا چه مرحله‌ای پیش رفته‌اید. به طبع سوالاتی در ذهن شما ایجاد خواهد شد. شما می‌توانیدبا دریافت مشاوره از مرکز مشاوره روانشناسی آواژه مشاوران توجه بیشتری به سلامتی جسمی و روانی خود داشته باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه هرم نیازهای مازلو می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

 

سلسله‌مراتب در هرم نیازهای مازلو یعنی چه؟

سلسله‌مراتب به این معناست که تا پیش از تأمین نیازهای ابتدایی‌تر، فرد درمورد مسائل پیشرفته‌تر احساس نیاز نمی‌کند و آن‌ها تأثیری بر رفتار فرد نخواهند داشت؛ اما درعین‌حال ممکن است در یک فرد این اولویت‌بندی اهمیت نداشته باشد و آن‌ها از ابتدا به دنبال تأمین نیازهای بالاتر باشند.

نیازهای کمبود و رشد چه فرقی با یکدیگر دارند؟

چهار طبقه اول هرم مازلو مربوط به نیازهای کمبود است. نیازهای کمبود دسته‌ای از رفتارها هستند که برای جبران یک کمبود برانگیخته می‌شوند. برای مثال غذا خوردن به دنبال احساس گرسنگی ایجاد می‌شود؛ اما نیاز رشد که صرفاً خودشکوفایی را شامل می‌شود به معنای حرکت فرد در جهت رشد و پیشرفت است و ارتباطی با کمبودها ندارد.

منبع: هرم نیازهای مازلو | معایب و کاربرد سلسله مراتب هرم نیازهای مازلو



:: برچسب‌ها: هرم نیازهای مازلو | معایب و کاربرد سلسله مراتب هرم نیازهای مازلو ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره روانشناسی در بیرجند دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی بیرجند و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی بیرجند | بهترین روانشناس در بیرجند

مشاوره روانشناسی بیرجند

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی بیرجند به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی بیرجند

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره بیرجند صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در بیرجند برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در بیرجند استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

4- مشاوره روانشناسی در بیرجند برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی بیرجند بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

برای دریافت خدمات مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

8- مشاوره روانشناسی در بیرجند حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم. به همین خاطر بهتر است راجع به این مسئله از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

سایر خدماتی که می‌توانید از مراکز مشاوره روانشناسی دریافت کنید به شرح زیر است. مشاوره کودک ، مشاوره شغلی ، مشاوره نوجوان ، مشاوره آنلاین ، مشاوره طلاق و..

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی بیرجند بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی بیرجند یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در بیرجند می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی بیرجند | بهترین روانشناس در بیرجند



:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی بیرجند | بهترین روانشناس در بیرجند ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

رفتار صحیح با نوجوان یکی از دغدغه های والدین است. احتمالا به دنبال نحوه برخورد با نوجوان خود هستید که با این مقاله برخورده‌اید. انسان ها در دوره نوجوانی شکننده تر، احساسی تر هستند. و با دغدغه های بیشتری رو به رو می‌شوند. والدین باید برای چگونگی رفتار با نوجوانان به آگاهی و بینش برسند. تا رابطه خوبی با فرزند خود داشته باشند و مانند یک دوست و همراه در کنارشان باشند. در ادامه مقاله در رابطه با نحوه رفتار، فواید رفتار درست و اشتباهات والدین صحبت کرده ایم. برای دریافت خدمات مشاوره نوجوان کلیک کنید.

منبع: رفتار صحیح با نوجوان | بهترین نحوه برخورد با نوجوان

رفتار صحیح با نوجوان

والدین برای بهبود روابط و چگونگی طرز رفتار با نوجوانان همیشه دغدغه داشته اند. در ادامه چگونگی رفتار با نوجوان را تعریف کرده ایم.

1. نوجوان خود را درک کنید

یکی از مشکلات نوجوانان ارتباط گرفتن با بزرگسالان است. نوجوانان هر صحبت بزرگسالان را نصیحت برداشت می‌کنند. و از صحبت کردن با والدین خود پرهیز می‌کنند. از کلمه “درکت می‌کنم” یا “حق با تو است” بیشتر استفاده کنید. نوجوانان به دنبال درک شدن و حق داشتن هستند. آنها را درک و هنگام مکالمه جبهه نگیرید.

2. رفتار صحیح با نوجوان | نوجوان خود را تشویق کنید

زمانی که نوجوان شما کارهای مناسب و باکیفتی انجام می‌دهد او را تشویق کنید. تشویق کردن باعث بهبود کیفیت رفتار و کارها می‌شود. و شما با این کار نوجوان خود را به کارهای خوب تشویق می‌کنید.

3. علاقه خود را ابراز کنید

هر انسانی از بدو تولد تا مرگ به دنبال توجه و ابراز علاقه است. به نوجوانان خود ابراز علاقه کنید. آن را در آغوش بکشید و از لفظ دوست دارم استفاده کنید. زیبایی های ظاهری او را بگویید و از خداوند بخاطر حضور فرزندتان شکر کنید. ابراز علاقه حس خوب، مهم بودن و اهمیت داشتن را در نوجوان شما زنده می‌کند.

4. رفتار صحیح با نوجوان | به نوجوانتان افتخار کنید

افتخار کردن به هر انسانی موجب پیشرفت او می‌شود. زمانی که نوجوانتان کار خوب و مناسبی انجام می‌دهد، به دنبال اهدافش قدم برمی‌دارد و در انجام کاری موفق می‌شود به او افتخار کنید. با افتخار کردن زمینه پیشرفت را برای نوجوان خود فراهم می‎کنید. و برای او راه رسیدن به اهداف را هموار می‌کنید.

5. علت پرخاشگری نوجوان خود را بپرسید

زمانی که نوجوان شما عصبی است یا پرخاشگری می‌کند. دلیل این رفتار را پرس و جو کنید. کنترل خشم را به او آموزش دهید. با او در رابطه با حل مسائل مشورت کنید. در واقع به نوجوان خود بفهمانید که در همه شرایط او را دوست دارید و در کنارش هستد.

6. رفتار صحیح با نوجوان | شنونده خوبی برای نوجوان خود باشید

با نوجوان خود مانند یک دوست باشید. زمانی که شما شنونده خوبی برای نوجوانتان باشید به دنبال گفتگو با دوستان نمی‌رود. و همین امر باعث به دست آوردن اطلاعات کافی از ویژگی های شخصیتی، افکار، عقاید و علایق از نوجوانتان می‌شود.

7. به نوجوان خود احترام بگذارید

به علایق، افکار و سلیقه نوجوان خود احترام بگذارید. نوجوانان در این دوره از جوامع تفاوت های فراوانی نسبت به نوجوانی والد دارند. والدین باید به علایق و خواسته های نوجوان خود احترام بگذارند. احترام گذاشتن باعث شکوفا شدن استعدادها و بهبود کیفیت والد و فرزند می‌شود.

8. رفتار صحیح با نوجوان | به او مسئولیت بدهید

نوجوانان به دنبال اثبات توانایی های خود هستند. احساس مسئولیت و اعتماد کردن را به نوجوانتان نشان دهید. به او مسئولیت کارهایی که برایش مناسب است را بدهید. تا آگاه باشد که شما به توانایی های او اعتماد دارید. گاهی به نوجوان خود اجازه گردش با دوستانش را بدهید. اگر به دنبال کسب درآمد است به او کمک کنید. و بستر را برایش فراهم کنید.

9. نوجوان خود را آگاه کنید

در رابطه با خطرات احتمالی و اثرات نوع رفتار با توجوان خود گفتگو کنید. در رابطه با دوستی های ناسالم، ضربات روحی روابط عاشقانه و آسیب های روابط جنسی را توضیح دهید. با آن‌ها در رابطه با پاسخ رفتارهایش و عواقب کارها صحبت کنید. آگاه شدن نوجوان به واسطه شما صد مرتبه بهتر از آگاهی یافتن از فضای مجازی و همسالان خودش است.

10. رفتار صحیح با نوجوان | در کارهای مورد علاقه اش او را همراهی کنید

اگر شما از کارهای مورد علاقه نوجوانتان اطلاع دارید، او را همراهی کنید. برای مثال: اگر دختر شما به نقاشی یا آشپزی علاقه نشان می‌دهد، به او در انجام این کارها کمک کنید. یا هنگام آشپزی از او کمک بگیرید. با این کار نوجوان‌تان استعدادهایش را سرکوب نمی‌کند و با شما در رابطه با علایقش صحبت می‌کند.

11. اطلاعات خود را در رابطه با رفتارهای نوجوانی به روز کنید

والدین برای بهبود روابط با فرزندان نیاز به آموزش و یادگیری لازم دارند. والدینی که به دنبال بهبود کیفیت خود و نوجوانشان هستند، باید مطالعه داشته باشند. با روانشناس نوجوان در ارتباط باشند تا آگاهی و نوع رفتار با نوجوان را آموزش ببینند.

اهمیت رفتار صحیح با نوجوان

رفتار صحیح با نوجوان به چند دلیل اهمیت عمده‌ای دارد. تقریبا تمامی والدین به دلیل ترس از این عوامل به دنبال آموزش رفتار صحیح با نوجوان خود هستند. در ادامه به این چند عامل اشاره کرده‌ایم.

  • شکل گیری شخصیت
  • کنترل هیجان
  • اعتماد به نفس
  • رشد تحصیلی
  • دفاع از خود
  • چگونگی ارتباط با جامعه
  • افزایش مسئولیت پذیری
  • دفاع در برابر آسیب ها

اشتباهات رایج در رفتار با نوجوانان

والدین به اشتباه برخی از رفتارهای نامناسب را در رابطه با نوجوان خود انجام می‌دهند. در ادامه اشتباهات رایج رفتار با نوجوان را شرح داده ایم.

1.نداشتن مکالمه با نوجوان

نداشتن مکالمه با نوجوان و نپرسیدن علت ناراحتی، خشمگینی و پرخاش به رابطه بین والد و فرزند آسیب می‌زند. با نوجوان خود صحبت کنید تا دوست و همراه اصلی او در تمامی مراحلی زندگی اش باشید.

2.ایراد گرفتن از دوستان نوجوان

همانطور که می‎دانید، نوجوانان به دوستان خود حساس هستند. با پذیرش و ایراد نگرفتن از دوستان نوجوان خود، به انتخاب فرزندتان احترام گذاشته اید. اگر فرزند شما دوست مناسبی نداشت از عواقب دوستی با او فرزند خود را آگاه کنید.

3. تحقیر کردن

والدین آگاه باشند که اگر نوجوان خود را تحقیر کنند و از تمامی کارهای او ایراد بگیرند. نوجوانشان را از خود دور می‌کنند. با کنترل مستقیم، گرفتن حق انتخاب و سرکوب نیازهای نوجوانتان او را از خود دور می‌کنید.

4.پذیرفتن نکردن اشتباه

انسان جایز الخطاست. تمامی انسان ها در طول زندگی دچار اشتباه و خطا می‌شوند. با پذیرش اشتباه نوجوان خود به او می‌آموزید که خطاهای خود را بپذیرد و از اشتباهاتش درس بگیرد.

کلام آخر

در این مقاله راهکار هایی در رابطه با نوع رفتار با نوجوان شرح داده ایم. اما بهترین نوع رفتار با نوجوان کمک از مشاور و روانشناس است. مرکز مشاوره آواژه به صورت حضوری و تلفنی خدمات روانشناسی به مراجعان ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با نوجوان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: رفتار صحیح با نوجوان | بهترین نحوه برخورد با نوجوان



:: برچسب‌ها: رفتار صحیح با نوجوان | بهترین نحوه برخورد با نوجوان ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

علت افسردگی به عوامل مختلفی بستگی دارد. احتمالا به دنبال دلیل برای افسردگی خود یا دیگران هستید که با این مقاله رو به رو شده‌اید. افسردگی علل مختلفی از جمله ازدست دادن عزیزان، مشکلات زناشویی، تنش در خانواده، سوءمصرف مواد، بیماری و… دارد. که در ادامه دلایل بیشتری توضیح داده‌ایم. برای درمان‌افسردگی از روش های رواندرمانی و دارو درمانی به تشخیص روانشناس و متخصص استفاده می‌کنند. در ادامه توضیخ افسردگی، علت و شیوع افسردگی را شرح داده‌ایم.

منبع: علت افسردگی | ریشه یابی و حل دلایل ابتلا به افسردگی

افسردگی چیست؟

افسردگی اختلالی شایع و جدی در جامعه امروزی است. احساس غم و اندوه در بسیاری از اتفاقات زندگی ما اتفاق می‌افتد. با تشدید این ناامیدی ها، استرس و ترس ها فرد دچار افسردگی می‌شود. افرادی که دچار افسردگی می‌شوند، علاوه بر احساس غم و ناراحتی در فعالیت های روزانه، عملکردهای جسمی و عقلانی، خوابیدن و خوراک نیز دچار اختلال می‌شوند. افسردگی در مردان با بروز پرخاشگری و عصبانیت همراه است. افسردگی به شکل های مختلفی در افراد بروز می‌دهد، مانند: افسردگی خفیف، متوسط، مزمن، شدید، غیر معمول، فصلی، سایکوتیک، افسردگی قاعدگی و افسردگی پس از زایمان.

نشانه های افسردگی

افسردگی با نشانه هایی همراه است که به شرح زیر است.

  • اختلال در خواب
  • بی انگیزگی
  • تغییر در تغذیه
  • نا امیدی شدید
  • کسالت
  • بی حالی
  • نداشتن انرژی
  • رفتار خطرناک
  • دردهای بدون علت
  • خستگی
  • احساس پوچی
  • ناتوانی در انجام امور روزمره
  • پرخاشگری
  • عصبانیت
  • فشار روحی زیاد
  • لجبازی
  • قهر مکرر و طولانی
  • درماندگی
  • غم و اندوه
  • افکار منفی
  • عدم لذت
  • کاهش عزت نفس
  • نداشتن اعتماد به نفس

برای آشنایی بیشتر با علائم افسردگی کلیک کنید.

علت و دلایل افسردگی

علت ابتلا به افسردگی بسیار پیچیده است. اما در ادامه انواع علل مختلف افسردگی را شرح داده ایم.

ژنتیک

اگر در خانواده خود افرادی را داشته باشید که تجربه اختلالات خلقی و افسردگی داشته باشند. خطر ابتلا شما به این اختلال افزایش می‌یابد. طبق پژوهش های انجام شده تقریبا تا 40 درصد ابتلا به افسردگی ژنتیکی است. داشتن والدین، پدر بزرگ و مادر بزرگ افسرده خطر ابتلا به افسردگی را در شما 2برابر می‌کند.

علت افسردگی و تنهایی

تنهایی در خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهد. فقدان حمایت عاطفی، نداشتن دوست و همراه منجر به افسردگی می‌شود.

مشکلات خانوادگی

نداشتن یک شریک خوب، زندگی بدون آرامش و تنش در خانواده خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهد.

علت افسردگی و بیماری ها

بیماری های خود ایمنی، تغییرات هورمونی، کمبودهای مغزی و کوچک شدن سلول های مغز خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهد.

شخصیت

شخصیت های زود رنج، حساس، نگران، عصبی، استرسی و اضطرابی خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهد.

علت افسردگی و آسیب دوران کودکی

آزار جنسی و روحی در دوران کودکی، سوء مصرف مواد والدین، طلاق والدین، مشکلات مالی خانواده، خشونت پدر و مادر و تنش در خانه موجب افسردگی می‌شود.

شرایط استرس زا

حضور در شرایطی که موجب استرس و اضطراب شود مانند طلاق، بحث و جدل در خانواده، مشکلات زناشویی، مشکلات مالی، مشکلات شغلی و خیانت خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهد.

علت افسردگی و تشویش

افرادی که دچار تشویش هستند، از اتفاقاتی که ممکن است در آینده رخ دهد، هراس دارند. تشویش مداوم خطر ابتلا به افسردگی را بالا می‌برد. افرادی که مبتلا به افسردگی ماژور هستند از تشویش زیاد رنج می‌برند.

افراد مخرب

هم نشینی با افراد مخرب و افسرده تاثیر فراوانی در ابتلا به افسردگی دارد. افراد مخرب بدخلق، جامعه ستیز، خود تخریب و بی انگیزه هستند. در هم نشینی با افراد و دوستان خود دقت کنید.

علت افسردگی و عدم تعادل شیمیایی مغز

برخی عوامل بیولوژی در انتقال دهنده های عصبی مانند: سروتونین، نور اپی نفرین و دوپامین تاثیر فراوانی در تعیین خلق و خو دارند.

داروها

برخی داروها باعث ابتلا به افسردگی در افراد می‌شود. داروهای فشار خون، مسکن ها، باربیتورات ها، ایزوترتینوئین، داروهای ضد ویروسی و کورتیکو استروئیدها خطر افسردگی را فرد افزایش می‌دهد.

علت افسردگی و مصرف مواد مخدر

مصرف‌مواد مخدر یکی از علل ابتلا به افسردگی است. مصرف‌مواد مخدر توسط خود، همسر، فرزند و عزیزان می‌تواند باعث بروز افسردگی شود.

ایده‌آل گرایی

افراد ایده‌آل گرا یا کمال گرا از خود توقعات و انتظارات بالایی دارند. خود را سر سختانه قضاوت می‌کنند و از هر کار خود خشنود نمی‌شوند. این افراد اگر به اهداف خود برسند نیز خوشحال نمی‌شود. این افراد با ناراحتی، سخت گیری و اضطراب مداوم درصد بالایی به افسردگی دچار می‌شوند.

موارد دیگر از علت افسردگی

  • مرگ و از دست دادن عزیزان
  • اضطراب و استرس
  • تجربه دردناک گذشته
  • مشکلات جسمی
  • خیانت همسر

شیوع افسردگی

ریسک ابتلا به افسردگی در تمام طول زندگی هر فرد 20 درصد است. افسردگی در جوانان در سن 18 تا 29 سالگی بیشتر رخ می‌دهد. افراد بالای 65 سال کمترین درصد ابتلا به افسردگی را دارند. قبلا از سن بلوغ میزان ابتلا به افسردگی در زنان و مردان یکسان است. اما پس از بلوغ در خانوم ها 1.7 درصد بیشتر از آقایان است. زنان جوان بیشتر دچار افسردگی می‌شوند. و کمترین احتمال ابتلا به افسردگی برای پسران 12 تا 17 سال و مردان بالای 60 سال هستند. افسردگی در کشور ما شایع ترین نوع اختلال روانی است.

درمان و رفع علت افسردگی

افسردگی درمان های فراوانی دارد. روان درمانی و دارو درمانی به طور همزمان روند بهبودی را افزایش می‌دهد. روان درمانی به مراجعه کننده کمک به شناخت و درک خلق و خو، رسیدن به ناخودآگاه می‌کند. دارو درمانی توسط متخصص انجام می‌شود. برای اطلاع از درمان های افسردگی کلیک کنید.

کلام آخر

با توجه به اطلاعاتی که از این مقاله به دست آورده اید احتمالا علت افسردگی خود و اطرافیانتان را متوجه شده‌اید. برای درمان و پیشگیری از خطر ابتلا به افسردگی نیاز به متخصص در حوزه روانشناسی دارید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری در خدمت شما عزیزان است.برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید. برای مشاوره افسردگی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: علت افسردگی | ریشه یابی و حل دلایل ابتلا به افسردگی



:: برچسب‌ها: علت افسردگی | ریشه یابی و حل دلایل ابتلا به افسردگی ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تصمیم برای طلاق یکی از سخت‌ترین تصمیم‌هایی است که گاهی باید به آن فکر کنیم. آمارها نشان می‌دهد بسیاری از زوجین حداقل یک‌بار در طول زندگی خود به طلاق فکر کرده‌اند. اما این که ما از سر ناراحتی به این موضوع فکر کنیم با تصمیم‌گیری جدی برای طلاق بسیار متفاوت است. اگر واقعاً زندگی شما به جایی رسیده که نمی‌توانید شرایط را تحمل کنید متأسفانه وقت آن است که به طلاق به‌صورت جدی‌تر فکر کنید. بااین‌حال چنین تصمیم بزرگی قطعاً نیاز به زمان و تفکر بسیاری دارد. شما برای اینکه از درستی تصمیمتان مطمئن باشید باید به نکات بسیاری توجه کنید. در این مطلب سعی می‌کنیم تا راجع به این نکات صحبت کنیم. این را نیز به خاطر داشته باشید که بهترین راه برای مطمئن شدن از تصمیمتان این است که از مشاوره خانواده کمک بگیرید.

منبع: تصمیم برای طلاق | چرا تصمیم گیری برای طلاق سخت است؟

تصمیم برای طلاق

هیچ‌کدام از ما زندگی مشترکمان را برای جدایی شروع نمی‌کنیم. روزهای اول، ما آرزوهای بسیاری برای زندگی‌مان داریم؛ و می‌خواهیم بهترین‌ها را در کنار همسرمان بسازیم. اما بعضی اوقات هم شرایط آن‌طور که فکر می‌کنید پیش نمی‌رود. بالاگرفتن اختلافات، بیماری‌های جسمی و روحی یا متوجه شدن تفاوت‌هایی که با همسرمان داریم می‌توانند دلایلی باشند که ما را به تصمیم برای طلاق برسانند. بااین‌حال باید دقت داشته باشید که طلاق برخلاف تصور بسیاری از خانم‌ها و آقایان به معنای آزادی و رهایی نیست. این موضوع پیامدهایی در زندگی شما خواهد داشت که گاهی برای همه عمر همراهتان خواهد بود. پس قبل از اینکه برای طلاق تصمیم بگیرید بهتر است به همه ابعاد این مسئله توجه کنید. یادتان باشد طلاق می‌تواند برای بعضی‌ها یک نسخه شفابخش و برای بعضی‌های دیگر سم خطرناکی باشد.

در چه شرایطی باید تصمیم به طلاق بگیریم

نشانه‌های بسیاری وجود دارند که خبر از پایان یافتن زندگی عاطفی شما می‌دهند. ما در ادامه بعضی از این نشانه‌ها را مطرح کرده‌ایم. اما می‌بایست به این نکته توجه کنید که وجود این مشکلات در زندگی شما به معنای این نیست که باید از همسرتان جدا شوید. شما می‌توانید با کمک‌گرفتن از متخصصان خانواده هرکدام از این مشکلات را حل کنید؛ و زندگی مشترک خود را از نو شروع کنید. پس با دیدن این نشانه‌ها در زندگی‌تان بلافاصله تصمیم به طلاق نگیرید. اما آنها را به‌عنوان زنگ خطری ببینید که می‌بایست به آن توجه داشت.

احساس می‌کنید ارزشی برای طرف مقابل ندارید

وقتی احساس کنیم ارزشی برای همسرمان نداریم دلایلمان برای ادامه زندگی را گم خواهیم کرد. اگر فکر می‌کنید همسرتان در کارها به نظر شما اهمیتی نمی‌دهد؛ توجهی به خواسته‌ها و احساساتتان ندارد؛ و یا به زبان ساده اصلاً شما را نمی‌بیند باید کمی جدی‌تر به رابطه‌تان فکر کنید. این شکل از ارتباط باعث بروز آسیب‌های روحی بسیاری مثل ازدست‌دادن اعتمادبه‌نفس در شما خواهد شد.

تصمیم برای طلاق | برای حل مشکلات تلاش نمی‌کنید

وقتی زندگی مشترک و همسرمان برای ما اهمیت داشته باشد تلاش می‌کنیم تا هر مشکلی را با کمک هم برطرف کنیم. آیا این موضوع در زندگی شما دیده نمی‌شود؟ اگر زندگی‌تان به جایی رسیده که حل کردن مشکلات برای هیچ‌کس اهمیت ندارد و فقط ناراحتی‌ها روی‌هم جمع می‌شوند می‌تواند به این معنی باشد که شما اهمیتتان را برای یکدیگر از دست داده‌اید.

وقت کمی را با هم می‌گذرانید

هرچقدر هم که در طول روز درگیر باشیم می‌بایست زمانی را به بودن باهم اختصاص بدهیم. این کار تا حد زیادی در کیفیت زندگی مشترک شما تأثیر خواهد گذاشت. اگر شما یا همسرتان این وقت را برای هم نمی‌گذارید شاید به این معنی باشد که جذابیت و اهمیت کافی را برای هم از دست داده‌اید.

تصمیم برای طلاق | ازبین‌رفتن احترام

یکی از خط‌قرمزهای زندگی مشترک رعایت حریم‌ها و احترام‌ها هستند. وقتی حرمت‌ها در زندگی ما شکسته می‌شوند درست‌کردن دوباره آنها اگر غیرممکن نباشد کار بسیار سختی است. پس اگر این مشکل در زندگی شما هم پیش آمده بهتر است یک تصمیم جدی برای زندگی‌تان بگیرید.

بیش از قبل با هم دعوا می‌کنید

یک هشدار بزرگ برای به پایان رسیدن زندگی دعواها هستند. اگر شما دیگر مثل گذشته مشکلات را با کمک هم حل نمی‌کنید و همیشه در حال دعوا یا قهر هستید بهتر است به این موضوع توجه جدی‌تری داشته باشید.

تصمیم برای طلاق | خیانت‌های مکرر

خیانت آسیبی است که می‌تواند زندگی مشترک شما را برای همیشه از بین ببرد. به‌خصوص اگر این مشکل بیش از یک‌بار در زندگی شما پیش آمده به این معنی است که همسرتان علاقه و ارزشی برای این رابطه قائل نیست. در چنین شرایطی ادامه دادن به زندگی خیلی عاقلانه به نظر نمی‌رسد.

بیماری‌های روحی جدی

وقتی با یک نفر ازدواج می‌کنیم باید او را با تمام ویژگی‌های مثبت و منفی‌اش دوست داشته باشیم. اما گاهی اوقات همسر شما درگیر مشکلاتی مثل اختلالات شخصیت یا اعتیاد است. بسیاری از مواقع این مشکلات باعث می‌شود که شما هرچقدر هم تلاش کنید نتوانید یک رابطه سالم بسازید.

تصمیم برای طلاق | آنچه باید در نظر بگیرید

آیا همه تلاشتان را برای حل مشکلات کرده‌اید

همان‌طور که قبل‌تر هم گفتیم وجود مشکلات در زندگی شما به این معنی نیست که باید به طلاق فکر کنید. مشکلات در زندگی همه ما پیش می‌آیند. شما باید بتوانید با کمک یکدیگر این اختلاف‌ها را حل کنید. بهترین راه برای حل کردن مشکلات زندگی مشترک نیز این است که از متخصصین خانواده کمک بگیرید. اما اگر همه تلاشتان را کرده‌اید و واقعاً به این نتیجه رسیده‌اید که مشکلات زندگی‌تان قابل‌حل نیستند. به طلاق به‌عنوان راهکار نهایی نگاه کنید.

تصمیم منطقی بگیرید

کمی با خودتان خلوت کنید. خوبی‌ها و بدی‌هایی که طلاق دارد را روی دو ستون مقابل هم بنویسید؛ و به هرکدام از این موارد از یک تا ده نمره بدهید. سپس نمره‌های هر ستون را جمع کنید. حالا به این سؤال پاسخ بدهید که پیامدهای مثبت طلاق بیشتر است یا پیامدهای منفی آن. این کار به شما کمک می‌کند که تصمیم منطقی بگیرید. خیلی اوقات ما از سر خشم و ناراحتی به طلاق فکر می‌کنیم. یا حتی برعکس؛ خیلی وقت‌ها علاقه‌ای که به همسرمان داریم یا ترس از تنهایی باعث می‌شود که به طلاق فکر نکنیم. اما برای اینکه تصمیمتان درست باشد بهتر است ذهنتان را از احساسات خالی کنید و با استفاده از تکنیک بالا یک تصمیم منطقی بگیرید.

کشمکش‌های درونی خود را حل کنید

تصمیم‌گیری راجع به طلاق کشمکش‌های بسیاری را در ذهن شما ایجاد می‌کند. ممکن است واقعاً به این نتیجه رسیده باشید که طلاق بهترین راه است و درعین‌حال از اینکه می‌خواهید همسرتان را تنها بگذارید احساس عذاب وجدان داشته باشید. یا شاید زندگی بعد از طلاق به همان اندازه که برایتان خوشایند است ترسناک نیز باشد. در این موقعیت‌ها توصیه ما این است که قبل از گرفتن هر تصمیم جدی این تعارضات را درون خودتان حل کنید. در غیر این صورت ممکن است بعد از جدایی احساس پشیمانی کنید.

دائماً از طلاق و جدایی صحبت نکنید

یادتان باشد طلاق وسیله خوبی برای تهدیدکردن طرف مقابل یا سنجیدن ارزش و جایگاه خودمان نیست. صحبت‌کردن از این قضیه حریم‌ها را از بین خواهد برد. و حتی بعد از مدتی ممکن است متوجه شوید که این حرف‌ها برای همسرتان کاملاً عادی شده است.

آیا برای زندگی پس از طلاق آماده هستید

زندگی‌کردن بعد از جدایی کار راحتی نیست. اگر تصمیمتان برای این مسئله جدی است باید خودتان را کاملاً آماده کنید. برای مثال یک آقا باید به این فکر کند که آیا به‌تنهایی از پس اداره کارهای خانه برمی‌آید؟ یا یک خانم باید بتواند تأمین مخارج زندگی‌اش را برعهده بگیرد. پس قبل از اینکه تصمیمتان برای طلاق را عملی کنید خودتان را در آن جایگاه تصور کنید. آیا شما قدرت مدیریت‌کردن زندگی خود و همین‌طور فشارهای اجتماعی را خواهید داشت؟

به زندگی فرزندانتان توجه کنید

اگر از ازدواج خود صاحب فرزند هستید زندگی آنها یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. بخواهید یا نخواهید شما در قبال زندگی فرزندتان مسئول هستید. و گاهی اوقات به خاطر آنها می‌بایست به زندگی مشترک خود به هر نحوی که شده ادامه بدهید. اما این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که یک خانواده سرد و اختلافات بین پدر و مادر هم محیط مناسبی برای زندگی فرزندان نیست. اگر صاحب فرزند هستید حتماً قبل از هر تصمیمی با یک مشاور خانواده یا یک مشاور کودک صحبت کنید.

تصمیم برای طلاق و اهمیت مشاوره

طلاق، از سخت‌ترین تصمیم‌هایی است که ما در زندگی‌مان می‌گیریم. این تصمیم آن‌قدر مهم است که می‌توانیم بگوییم همه جنبه‌های زندگی‌مان را بعدازاین تحت‌تأثیر خودش قرار می‌دهد. به همین خاطر مشورت کردن راجع به این تصمیم یکی از مسائل واجب است. اما گاهی اوقات اعضای خانواده ما به جای نشان‌دادن راه صحیح دست به جانب‌داری می‌زنند. یا ممکن است بعضی از باورهای منفی راجع به طلاق باعث شود که خانواده‌تان همه تلاششان را بکنند تا شما را از این تصمیم منصرف کنند. به همین خاطر بهتر است راجع به طلاق از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

مشاورین بدون جانب‌داری یا تعصبات فرهنگی شرایط شما را بررسی کرده و کمکتان می‌کنند که بهترین تصمیم را بگیرید. کمک به شما برای کنار آمدن بهتر با این مسئله و حفظ سلامت روان و همین‌طور کمک به کنار آمدن فرزندانتان با این شرایط نیز از جمله خدمات دیگری است که می‌توانید از مشاوره طلاق انتظار داشته باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تصمیم برای طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360  تماس حاصل نمایید.

 

 

سؤالات متداول

چه زمانی باید به طلاق فکر کنیم؟

وقتی همه تلاش خود را برای حل کردن مشکلات زندگی کرده‌اید و واقعاً به این نتیجه رسیده‌اید که اختلافات شما قابل‌حل نیستند می‌توانید به طلاق به‌عنوان آخرین راه‌حل نگاه کنید.

منبع: تصمیم برای طلاق | چرا تصمیم گیری برای طلاق سخت است؟



:: برچسب‌ها: تصمیم برای طلاق | چرا تصمیم گیری برای طلاق سخت است؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

رفتار صحیح با نوجوان یکی از دغدغه های والدین است. احتمالا به دنبال نحوه برخورد با نوجوان خود هستید که با این مقاله برخورده‌اید. انسان ها در دوره نوجوانی شکننده تر، احساسی تر هستند. و با دغدغه های بیشتری رو به رو می‌شوند. والدین باید برای چگونگی رفتار با نوجوانان به آگاهی و بینش برسند. تا رابطه خوبی با فرزند خود داشته باشند و مانند یک دوست و همراه در کنارشان باشند. در ادامه مقاله در رابطه با نحوه رفتار، فواید رفتار درست و اشتباهات والدین صحبت کرده ایم. برای دریافت خدمات مشاوره نوجوان کلیک کنید.

منبع: رفتار صحیح با نوجوان | بهترین نحوه برخورد با نوجوان

رفتار صحیح با نوجوان

والدین برای بهبود روابط و چگونگی طرز رفتار با نوجوانان همیشه دغدغه داشته اند. در ادامه چگونگی رفتار با نوجوان را تعریف کرده ایم.

1. نوجوان خود را درک کنید

یکی از مشکلات نوجوانان ارتباط گرفتن با بزرگسالان است. نوجوانان هر صحبت بزرگسالان را نصیحت برداشت می‌کنند. و از صحبت کردن با والدین خود پرهیز می‌کنند. از کلمه “درکت می‌کنم” یا “حق با تو است” بیشتر استفاده کنید. نوجوانان به دنبال درک شدن و حق داشتن هستند. آنها را درک و هنگام مکالمه جبهه نگیرید.

2. رفتار صحیح با نوجوان | نوجوان خود را تشویق کنید

زمانی که نوجوان شما کارهای مناسب و باکیفتی انجام می‌دهد او را تشویق کنید. تشویق کردن باعث بهبود کیفیت رفتار و کارها می‌شود. و شما با این کار نوجوان خود را به کارهای خوب تشویق می‌کنید.

3. علاقه خود را ابراز کنید

هر انسانی از بدو تولد تا مرگ به دنبال توجه و ابراز علاقه است. به نوجوانان خود ابراز علاقه کنید. آن را در آغوش بکشید و از لفظ دوست دارم استفاده کنید. زیبایی های ظاهری او را بگویید و از خداوند بخاطر حضور فرزندتان شکر کنید. ابراز علاقه حس خوب، مهم بودن و اهمیت داشتن را در نوجوان شما زنده می‌کند.

4. رفتار صحیح با نوجوان | به نوجوانتان افتخار کنید

افتخار کردن به هر انسانی موجب پیشرفت او می‌شود. زمانی که نوجوانتان کار خوب و مناسبی انجام می‌دهد، به دنبال اهدافش قدم برمی‌دارد و در انجام کاری موفق می‌شود به او افتخار کنید. با افتخار کردن زمینه پیشرفت را برای نوجوان خود فراهم می‎کنید. و برای او راه رسیدن به اهداف را هموار می‌کنید.

5. علت پرخاشگری نوجوان خود را بپرسید

زمانی که نوجوان شما عصبی است یا پرخاشگری می‌کند. دلیل این رفتار را پرس و جو کنید. کنترل خشم را به او آموزش دهید. با او در رابطه با حل مسائل مشورت کنید. در واقع به نوجوان خود بفهمانید که در همه شرایط او را دوست دارید و در کنارش هستد.

6. رفتار صحیح با نوجوان | شنونده خوبی برای نوجوان خود باشید

با نوجوان خود مانند یک دوست باشید. زمانی که شما شنونده خوبی برای نوجوانتان باشید به دنبال گفتگو با دوستان نمی‌رود. و همین امر باعث به دست آوردن اطلاعات کافی از ویژگی های شخصیتی، افکار، عقاید و علایق از نوجوانتان می‌شود.

7. به نوجوان خود احترام بگذارید

به علایق، افکار و سلیقه نوجوان خود احترام بگذارید. نوجوانان در این دوره از جوامع تفاوت های فراوانی نسبت به نوجوانی والد دارند. والدین باید به علایق و خواسته های نوجوان خود احترام بگذارند. احترام گذاشتن باعث شکوفا شدن استعدادها و بهبود کیفیت والد و فرزند می‌شود.

8. رفتار صحیح با نوجوان | به او مسئولیت بدهید

نوجوانان به دنبال اثبات توانایی های خود هستند. احساس مسئولیت و اعتماد کردن را به نوجوانتان نشان دهید. به او مسئولیت کارهایی که برایش مناسب است را بدهید. تا آگاه باشد که شما به توانایی های او اعتماد دارید. گاهی به نوجوان خود اجازه گردش با دوستانش را بدهید. اگر به دنبال کسب درآمد است به او کمک کنید. و بستر را برایش فراهم کنید.

9. نوجوان خود را آگاه کنید

در رابطه با خطرات احتمالی و اثرات نوع رفتار با توجوان خود گفتگو کنید. در رابطه با دوستی های ناسالم، ضربات روحی روابط عاشقانه و آسیب های روابط جنسی را توضیح دهید. با آن‌ها در رابطه با پاسخ رفتارهایش و عواقب کارها صحبت کنید. آگاه شدن نوجوان به واسطه شما صد مرتبه بهتر از آگاهی یافتن از فضای مجازی و همسالان خودش است.

10. رفتار صحیح با نوجوان | در کارهای مورد علاقه اش او را همراهی کنید

اگر شما از کارهای مورد علاقه نوجوانتان اطلاع دارید، او را همراهی کنید. برای مثال: اگر دختر شما به نقاشی یا آشپزی علاقه نشان می‌دهد، به او در انجام این کارها کمک کنید. یا هنگام آشپزی از او کمک بگیرید. با این کار نوجوان‌تان استعدادهایش را سرکوب نمی‌کند و با شما در رابطه با علایقش صحبت می‌کند.

11. اطلاعات خود را در رابطه با رفتارهای نوجوانی به روز کنید

والدین برای بهبود روابط با فرزندان نیاز به آموزش و یادگیری لازم دارند. والدینی که به دنبال بهبود کیفیت خود و نوجوانشان هستند، باید مطالعه داشته باشند. با روانشناس نوجوان در ارتباط باشند تا آگاهی و نوع رفتار با نوجوان را آموزش ببینند.

اهمیت رفتار صحیح با نوجوان

رفتار صحیح با نوجوان به چند دلیل اهمیت عمده‌ای دارد. تقریبا تمامی والدین به دلیل ترس از این عوامل به دنبال آموزش رفتار صحیح با نوجوان خود هستند. در ادامه به این چند عامل اشاره کرده‌ایم.

  • شکل گیری شخصیت
  • کنترل هیجان
  • اعتماد به نفس
  • رشد تحصیلی
  • دفاع از خود
  • چگونگی ارتباط با جامعه
  • افزایش مسئولیت پذیری
  • دفاع در برابر آسیب ها

اشتباهات رایج در رفتار با نوجوانان

والدین به اشتباه برخی از رفتارهای نامناسب را در رابطه با نوجوان خود انجام می‌دهند. در ادامه اشتباهات رایج رفتار با نوجوان را شرح داده ایم.

1.نداشتن مکالمه با نوجوان

نداشتن مکالمه با نوجوان و نپرسیدن علت ناراحتی، خشمگینی و پرخاش به رابطه بین والد و فرزند آسیب می‌زند. با نوجوان خود صحبت کنید تا دوست و همراه اصلی او در تمامی مراحلی زندگی اش باشید.

2.ایراد گرفتن از دوستان نوجوان

همانطور که می‎دانید، نوجوانان به دوستان خود حساس هستند. با پذیرش و ایراد نگرفتن از دوستان نوجوان خود، به انتخاب فرزندتان احترام گذاشته اید. اگر فرزند شما دوست مناسبی نداشت از عواقب دوستی با او فرزند خود را آگاه کنید.

3. تحقیر کردن

والدین آگاه باشند که اگر نوجوان خود را تحقیر کنند و از تمامی کارهای او ایراد بگیرند. نوجوانشان را از خود دور می‌کنند. با کنترل مستقیم، گرفتن حق انتخاب و سرکوب نیازهای نوجوانتان او را از خود دور می‌کنید.

4.پذیرفتن نکردن اشتباه

انسان جایز الخطاست. تمامی انسان ها در طول زندگی دچار اشتباه و خطا می‌شوند. با پذیرش اشتباه نوجوان خود به او می‌آموزید که خطاهای خود را بپذیرد و از اشتباهاتش درس بگیرد.

کلام آخر

در این مقاله راهکار هایی در رابطه با نوع رفتار با نوجوان شرح داده ایم. اما بهترین نوع رفتار با نوجوان کمک از مشاور و روانشناس است. مرکز مشاوره آواژه به صورت حضوری و تلفنی خدمات روانشناسی به مراجعان ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با نوجوان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: رفتار صحیح با نوجوان | بهترین نحوه برخورد با نوجوان



:: برچسب‌ها: رفتار صحیح با نوجوان | بهترین نحوه برخورد با نوجوان ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

برخورد با خیانت زنان شاید دردناک‌تر جلوه کند. اما خیانت در زندگی همه ما تجربه بسیار تلخیست. خیانت موجب ایجاد احساس مقصربودن، بی‌اعتمادی، ترس، خشم و … می‌شود. و شاید مدت‌ها طول بکشد تا از اثرات منفی آن رها شویم. شاید بسیاری از شما در پی تلافی خیانت باشید یا نخواهید دوباره وارد آن‌رابطه شوید. هر چقدر یک رابطه برای‌تان باارزش‌تر باشد، آسیب‌های بعد از آن هم بیشتر خواهد بود. امروزه بسیاری از مردان از زنانی که دوست‌شان دارند، خیانت می‌بینند و در تلاشند تا برخورد مناسبی با موضوع داشته باشند. غالبا مردان در برخورد با خیانت زنان، احساسی و بدون منطق عمل می‌کنند، ولی نحوه برخورد با زن خیانتکار راهکارهایی دارد که بهتراست در جلسات مشاوره درمان خیانت به کمک روانشناسان آنها را بیاموزید. برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

منبع: برخورد با خیانت زنان | زنم بهم خیانت کرده چیکار کنم؟

زن خیانتکار کیست؟

آدم خیانتکار فردی است که ارزشی برای رابطه فعلی‌اش قائل نیست و به دنبال روابط (در هر سطحی) مشابه در کنار رابطه فعلی خود است. زنان خیانتکار در اغلب مواقع ویژگی رفتاری یکسانی دارند، زیرا همه آن‌ها رفتاری هنجارشکنانه انجام داده‌اند و در نتیجه نشانه‌های رفتاری‌شان نیز یکسان است. از نگاه روانشناسی، علل خیانت زنان بسیار شخصی است و باید بطور فردی بررسی شود. اگر فرد بااصالت باشد و حس کند در رابطه بدی قرار دارد، به جای خیانت، ترجیحا از رابطه خارج می‌شود تا اینکه به روابط خارج از رابطه فعلی روی آورد. هیچ توجیهی برای خیانت وجود ندارد، ولی شما هم نباید ذهنتان را از افکار منفی و شک و تردید نسبت به خانم‌تان پر کنید. ابتدا باید از خیانت مطمئن شوید و سپس عاقلانه و منطقی برخورد نمایید.

علت خیانت زنان چیست؟

برای خیانت زنان، اختلالات درون فردی و تبیین‌های بین فردی مختلفی مطرح است. مشکلات و اختلالات جنسی می‌تواند محرک خیانت باشد، اختلافات زناشویی و مشکلاتی که تلاش کافی برای حل آن‌ها صورت نگرفته است نیز دلایلی برای شروع خیانت به شمار می‌آیند. از همه مهم‌تر انواع اختلالات شخصیتی چون اختلال شخصیت نمایشی، هیستریانیک و خودشیفتگی در زنان، هم می‌توانند دلیل خیانت شوند. به هر حال چه با دید درون فردی و شخصیتی به این موضوع نگاه کنیم و چه با نگاهی بین فردی به بررسی آن بپردازیم، روشن می‌شود که بین زنان و مردان در مواجهه با این پدیده تفاوت‌های چشمگیری وجود دارد. تقسیم‌بندی خیانت در زنان و مردان، نوع واکنش زنان و مردان، تصمیمات متفاوتی که زنان و مردان در برخورد با خیانت می‌گیرند، هر یک نشان می‌دهد که ابعاد این پدیده بسیار گسترده و متنوع است.

برخورد با خیانت زنان 

بیشتر مردان وقتی از همسران‌شان خیانت ببینند، بسیار خشمگین می‌شوند و به دلیل لطمه به غرورشان، امکان دارد به فکر انتقام بیافتند. ولی به نظر شما بهترین برخورد با خیانت زنان چیست؟ مردان در برابر این اتفاق چه رفتاری باید نشان دهند؟ تلافی و انتقام، جدایی یا بخشش و شروع دوباره رابطه؟ از آنجا که ازدواج رابطه‌ای دو طرفه‌ است و ویژگی مهم آن تعهد و پایبندی همسران به یکدیگر می‌باشد؛ باید نیازهای یکدیگر را در درون خانواده برطرف نمایند. مشکل از جایی شروع می‌شود که برخی مواقع دلایلی چون عدم توجه به نیازهای عاطفی و زناشویی، عدم علاقه، هوسرانی و … موجب شکستن تعهد و خیانت به همسر می‌گردد.

برخورد با چنین خیانتی از همسر خود، کار بسیار سختی خواهد بود؛ زیرا شما در حالت دل شکستگی و وضعیتی هستید که درگیری ذهنی و عاطفی نمی‌گذارد تصمیم درست بگیرید. ابتدا از خیانت همسر خود مطمئن شوید، زیرا اگر از روی شک و اشتباه زن خود را متهم به خیانت کنید، موجب ناراحتی و بی‌اعتمادی خانم‌تان می‌شوید و رابطه‌تان به خطر خواهد افتاد. پس نشانه‌های خیانت را در زنان خود به خوبی بررسی کنید و اگر مدارک کافی یافتید بهترین گزینه صحبت با زن تان است. هر قدر هم برایتان سخت و ناراحت‌کننده باشد، حرف‌هایتان را به او بگویید و به او نیز گوش دهید تا ابهامات برطرف شود. سپس می‌توانید راهکارهایی که در این مقاله پیشنهاد می‌کنیم را اجرا کنید.

چگونگی برخورد با خیانت زن از دید روانشناسی

عده‌ای نظرات متفاوتی راجع به چگونگی برخورد با خیانت زنان دارند؛ به نظر آنان در برخورد با انواع گوناگون خیانت، بسته به شرایط زندگی و حالات روحی شما، واکنش‌های متفاوتی نیز انتظار می‌رود. برای برخی حتی انجام خیانت احساسی هم می‌تواند غیرقابل تحمل باشد. در صورتی که برای عده‌ای دیگر این نوع خیانت طبیعی و ناچیز است. در هر حال اگر بعد از مواجهه با خیانت همسر تصمیمات عجولانه بگیرید، ممکن‌است عواقبی مثل پشیمانی به دنبال داشته باشد. بعضی‌ها بعد از خیانت زنان به سرعت به فکر طلاق می‌افتند، برخی نیز به خاطر وجود فرزندان، حفظ آبرو و یا مشکلات مالی در جستجوی راهکاری برای بخشش و جلوگیری از تکرارخیانت هستند. به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم اگر از خانم‌تان خیانت دیدید، موارد زیر را در نظر بگیرید.

1- حفظ آرامش و پرهیز از خشونت

شما شاید از قبل به همسر خود مشکوک باشید و یا یک دفعه متوجه‌شدید که او به شما خیانت کرده است، در هر حال این موضوع برایتان خیلی آزاردهنده خواهد بود. از این رو احتمالا اولین واکنش شما احساسی و خشن باشد که موجب بدترین تصمیمات برای شما می‌شود. بنابراین بهتراست به خودتان وقت دهید تا کمی آرام شوید و با بررسی جوانب مختلف تصمیم عاقلانه بگیرید.

2- اطمینان از خیانت و پرس و جوی دلیل خیانت از همسر خود

برخی رفتارها می‌تواند مشکوک به خیانت باشد، ولی نمی‌شود با مشاهده رفتار مشکوک به کسی اتهام خیانت زد. مراقب‌باشید اگر مدارک محکمی دال بر خیانت همسر خود ندارید، نگذارید شک و بد دلی باعث‌شود که چشمان‌تان را روی واقعیت ببندید. ولی اگر با دلیل و مدرک از خیانت همسر خود اطمینان حاصل کردید، سعی کنید از دلیل خیانت او مطلع شوید. این کار کمک‌می‌کند که اگر مشکلی قابل حل‌بود بهتر تصمیم بگیرید. البته اطلاع از دلیل خیانت هم نمی‌تواند توجیهی برای خیانت همسرتان باشد، ولی با ریشه‌یابی خیانت، شما می‌توانید درک‌کنید که چرا دچار چنین وضعی شده‌اید و راه حل چیست.

3- احساسات منفی خود را به طور سالم تخلیه کنید

سعی در مدیریت احساسات خود داشته باشید و روشی مناسب و سالم برای تخلیه احساس‌تان بیابید. مثلا مسافتی طولانی بدوید تا قسمتی از آدرنالین و خشمی که در وجودتان انباشته است بسوزد. واکنش شما به خیانت همسرتان، تعیین‌کننده اتفاقات بعدی و آینده زندگی مشترک‌تان خواهد بود. شما با در برخورد با خیانت زنان و تخلیه احساسات بدون تفکر  و از روی خشم، همسر خود را برای ادامه خیانتش به شما مصمم‌تر می‌کنید. بهتراست در این راه یک پشتیبان هم برای خود انتخاب کنید تا با درد و دل و هم فکری با او منطقی‌تر فکر کنید. البته فقط با کسی صحبت‌کنید که مورد اعتمادتان باشد؛ آبروداری را از یادنبرید و خیانت همسرتان را نزد هر کسی بازگو نکنید.

4-  به خودتان فرصت دهید

اجازه‌دهید کمی وقت بگذرد تا بتوانید موضوع را هضم کنید؛ یادتان‌باشد هر خیانتی به معنای پایان رابطه نیست. چه بسا همسرتان هم قلبا راضی نباشد به شما خیانت کند و مشکلاتی او را به اشتباه کشانده باشند. پس به دنبال دلیل این کار او باشید تا در صورت ممکن رابطه‌تان را ترمیم کنید. زیرا شما بی‌دلیل ازدواج نکرده‌اید و در ابتدا به هم علاقه داشتید، بنابراین ارزشش را دارد که به یکدیگر فرصت دهید. در برخورد با خیانت زنان تصمیم و واکنش شما بسیار مهم و حیاتی است. و نباید در اوج ناراحتی، عجولانه و بدون فکر تصمیم بگیرید. مشورت با یک مشاور خانواده نیز برای مقابله با این موضوع توصیه می‌شود.

5- حقوق قانونی خود را بشناسید

اگر مطمئن هستید که همسرتان به شما خیانت کرده است،  جدای از میل به ترمیم رابطه یا تصمیم به جدایی؛ باید با حقوق قانونی خود کاملا آشنا باشید. چرا که اگر تصمیم بر طلاق دارید و زندگی‌تان رو به نابودی است، باید بدانید حق و حقوقتان چیست و در این وضعیت چگونه باید از خود و اموال مشترک‌تان دفاع کنید.

نقش زوج‌درمانی در برخورد با خیانت زنان

تجربه خیانت برای همه، چه مردان و چه زنان دشوار است. ولی وجود باورهای اجتماعی سفت و سخت در ارتباط با روابط فرازناشویی زنان و اینکه خیانت در آن‌ها یک تابو است، قبول چنین رفتاری را برای مردان دشوارتر می‌کند. شاید زوج درمانی توسط یک روانشناس متخصص راه نجاتی برای شما باشد. این روش درمانی به بررسی ریشه مشکلات بین زوجین می‌پردازد، احساسات آسیب‌دیده شما را ترمیم می‌کند و کمک می‌نماید تا یک قرارداد درمانی برای جلوگیری از تکرار خیانت و… تدوین کنید. چنین تلاش‌هایی تأثیر زیادی در بهبود شرایط روانی و ارتباط عاطفی‌ شما خواهد داشت. حتی اگر تصمیم شما جدایی باشد، درمانگر کمک می‌کند تا شرایط بعد از طلاق، آسیب‌ها و مشکلات احتمالی آن را بهتر بسنجید.

از طرفی هم شما در چنین شرایطی که با بحران خیانت از سوی شریک‌‌عاطفی خود روبرو هستید، احتیاج دارید تا با کسی در موردش صحبت کنید. شاید در اطرافیان، افرادی باشند که به خوبی از شما حمایت کنند، ولی هم‌صحبتی با آن‌ها با قضاوت‌های جانبدارانه یا احساس خجالت‌تان همراه خواهدبود. از این رو بهترین کار، استفاده از کمک‌های متخصص خانواده است. مراجعه به مشاور خانواده، مشکل اعتماد شما را نیز حل خواهد کرد؛ زیرا او متخصص در این امور و رازدار شماست.

سخن پایانی

دانستید که در برخورد با خیانت همسرتان قبل از هر کاری باید آرامش خود را حفظ کنید و با کمک راهنمایی‌های مشاور حقوقی و خانواده در مورد آن تصمیم  بگیرید. شاید همسرتان به دلیل برخی رفتارهای نامعقول خود شما، مرتکب خیانت شده باشد که باید حل شوند. از این رو مشورت با فرد متخصص در این موضوع اولین اقدام لازم از سوی شما در مواجهه با خیانت از سوی همسرتان است. آن‌ها بعد از بررسی دقیق شرایط شما، پیشنهادات ویژه‌ای برای نحوه برخورد با خیانت زنان و تصمیم‌گیری ارائه می‌دهند.

برای دریافت مشاوره تلفنی خیانت در زمینه برخورد با خیانت زنان می توانید از طریق تلفن 02191002360 با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: برخورد با خیانت زنان | زنم بهم خیانت کرده چیکار کنم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اختلال وسواس تقارن که به آن وسواس قرینگی هم گویند، یکی از انواع وسواس در برخی افراد است که ظاهرا به زندگی نظم می‌دهد. ولی در واقع صدمات جسمی، روحی و پیامدهای زیادی در زندگی شخصی آن فرد ایجاد می‌کند. وسواس تقارن معمولاً در سنین پایین ایجاد می‌شود و جالب اینکه از سوی دیگران هم مثبت تلقی می‌گردد، زیرا آن کودک یا نوجوان را برخلاف دیگر همسالانش، فردی بسیار منظم و مرتب نشان می‌دهد. ولی با گذشت زمان، این وسواس روز به روز شدیدتر می‌شود و همه جنبه‌های زندگی فرد را تحت تاثیر قرار داده، اثرات مخرب عمیقی بر شخص می‌گذارد. به همین دلیل برای دریافت مشاوره وسواس کلیک کنید.

منبع: وسواس تقارن | علائم و درمان وسواس تقارن چیست ؟

وسواس تقارن چیست

وسواس تقارن یا Symmetry OCD ، یک نوع اختلال روانیست که در آن فرد تمرکز بیمارگونه‌ای بر روی چینش اشیاء خاصی دارد. طوری که اگر با موقعیتی مواجه شوند که در آن اشیاء، مرتب و درست چیده نشده و تراز نباشند، یا به نوعی ناکامل به چشم بیایند، پریشان و ناراحت می‌شوند. همچنین می‌توان گفت که وسواس تقارن همراه با چرخه‌ای دائمی از اختلالات وسواسی، اضطراب و اجبار است. افرادی مبتلا به اختلال وسواس تقارن، شدیدا میل به مرتب نمودن دوباره و چندبارۀ اشیاء دارند و حتی گاهی زمان بسیار زیادی صرف می‌کنند تا اشیا و وسایل را به شکل قابل قبول خود و منظم در کنار هم قرار دهند. در مورد متون و نوشته‌ها نیز آن‌ها ممکن است چندین و چند بار نوشته‌ای را بنویسند و پاک‌نویس کنند تا بسیار مرتب شود. چنین رفتارهای ناشی از وسواس تقارن، غالبا برای اطرافیان این افراد، بسیار خسته‌کننده و آزاردهنده خواهد بود.

علت وسواس تقارن

مانند سایر انواع اختلال وسواسی- اجباری، برای ابتلا به وسواس قرینگی نیز هنوز علل دقیقی موجود نیست. ولی نظریه‌های گوناگونی در مورد این وسواس وجود دارند که چند علت را در ابتلا به این اختلال دخیل می‌دانند. جنسیت، ژنتیک و محیط که به توضیح آنها می‌پردازیم.

جنسیت

تحقیقات زیادی نقش جنسیت را در وسواس تقارن ثابت کرده‌اند. طبق نتایج آنها، به نظر می‌رسد که وسواس شستشو در بین زنان بیشتر است، در حالی که اختلال وسواس تقارن بیشتر در میان مردان شیوع دارد. همچنین، مردان نسبت به زنان در سنین پایین‌تری شروع به وسواس تقارن می‌کنند؛ که معمولاً اولین نشانه‌های آن از سنین کودکی و نوجوانی آغاز می‌گردد. ولی در زنان نشانه‌های وسواس، غالبا بعد از بلوغ، زایمان و مراحل بحرانی زندگی شروع می‌شود.

ژنتیک

عامل دیگری که تحقیقات آن را در ابتلا به وسواس قرینگی یا تقارن دخیل می‌دانند، ژنتیک است. به این ترتیب که کودکان بسیاری از ویژگی‌های خود را از طریق DNA از والدین خود به ارث می‌برند. طبق تحقیقات، وسواس هم می‌تواند از طریق ژنتیکی و از والدین به فرزندان انتقال یابد. اگر والدین یا یکی از بستگان نزدیک خانواده دچار وسواس تقارن باشند، احتمال ابتلا به آن در کودک بالاتر می‌رود.

محیط

علت موثر دیگر در ابتلا به وسواس تقارن محیط زندگی است. کودکان بسیاری از رفتارهای خود را با مشاهده رفتارهای والدین یاد می‌گیرند و خود به خود طرز تفکر و رفتار والدین خود را تقلید می‌نمایند. همچنین، زندگی پرتلاطم، حوادث ناگوار زندگی، بروز تروما برای کودک، اختلافات خانوادگی شدید یا مرگ یکی از عزیزان، نیز می‌توانند از علل ابتلا به این وسواس باشند. گذشته از این موارد، مشکلات عصبی و کارکرد مغزی هم در این دسته از اختلالات نقش دارند. چنانچه فرد سابقه برخی بیماری‌های روانی را هم داشته باشد، بیشتر مستعد ابتلا به اختلال وسواس قرینگی خواهد بود.

علائم وسواس تقارن

ذهنیت افراد مبتلا به وسواس تقارن، بسیار مشغول قرینه بودن اشیاء است. آن‌ها ممکن است با دیدن هر نوع بی‌نظمی در محیط اطرافشان آشفته شوند و دوست دارند همه چیز به طور قرینه در کنار هم قرار گیرد. البته در اکثر ما تا حدودی تمایل به قرینگی وجود دارد که چیز طبیعی است. ولی ما این موضوع را زمانی به عنوان یک اختلال می‌شناسیم که به افت عملکرد در جنبه‌های مختلف زندگی‌تان منجر شود. طوری که زمان زیادی را برای ایجاد تقارن در محیط صرف می‌کنید یا با نبود قرینگی، بسیار پریشان می‌شوید.

وسواس تقارن با علائم اختصاصی دیگری نیز همراه است. مثلا می‌ترسید اشیا نامتقارن باعث اتفاق ناگوار برای خود و عزیزانتان گردد. یا به تعادل راه رفتن علاقه‌مندید و  در مواجهه با اشیاء نامتقارن استرس می‌گیرید. کلا در هر شرایطی دغدغه نامتقارن بودن اشیاء را دارید و از این وسواس فکری عملا رنج می‌برید. حساسیت زیادی در چیدمان لباس، کمد و وسایل شخصی نشان می‌دهید. تا حد ممکن در مکان‌ها و فضاهای با اشکال هندسی حاضر نمی‌شوید. برای برداشتن وسایل دقت دارید که از هر دو دست استفاده نمایید. در انجام کارها بسیار شک و تردید دارید و به حافظه خود اعتماد ندارید. کارها را بارها تکرار می‌کنید و حتی میل به خودکشی دارید.

برای آشنایی با سایر علائم وسواس فکری کلیک کنید

در صورت مشاهده علائم وسواس تقارن چه کنیم

اگر شما هم علائم وسواس تقارن را در خود مشاهده نمودید، بهتر است چند نکته زیر را به خاطر بسپارید و انجام دهید.

علائم خود را دنبال کنید

نخستین گام، دنبال کردن علائم در خود است. هر نشانه‌ای یادداشت و آن‌ها در بین رفتارهای روزانه خود ردیابی کنید و سعی کنید بفهمید که آن‌ها چگونه در شما اثرگذارند یا نظم وقوعشان چگونه است. این اقدام هم به خودتان و هم به پزشک معالجتان بسیار کمک خواهد کرد.

مشورت کنید

بهتراست درباره علائمی که شک دارید در شما وجود دارند با شخص مورد اعتماد صحبت کنید. نگذارید این علائم شما را منزوی کند. گفتگو و مشورت با کسی که معتمد شماست، چه یک دوست باشد یا یکی از اعضای خانواده، به شما کمک خواهد کرد که کمتر احساس تنهایی کنید.

در رابطه با وسواس تقارن مطالعه کنید

بعد از اینکه علائم را در خود تشخیص دادید بهتراست بیشتر راجب آن تحقیق کنید. تحقیقات به شما کمک می‌کند تا شرایط خود را بهتر درک کنید. همچنین دلایل تجربه این علائم را در خود بهتر خواهید شناخت. هر چقدر اطلاعات شما در مورد این اختلال بیشتر باشد، راحت‌تر و بیشتر برای مقابله با آن اقدام خواهید کرد.

از روانشناس کمک بگیرید

اقدامات بالا به هیچ وجه کافی نیست و شما باید حتما به دنبال درمان آن باشید. ممکن است احساس خوبی برای درمان نشان ندهید و آن را ترسناک بدانید، ولی باید انجام دهید. به خاطر بسپارید که در نهایت پیگیری و درمان تنها راهی است که کمک می‌کند به زندگی طبیعی برگردید و به این بیماری خود پیروز شوید. اگر تحت مراقبت متخصص بهداشت روان باشید، می‌توانید موضوع را با او مطرح کنید و از او کمک بخواهید تا راه‌های درمان را به شما نشان دهد. همچنین می‌توانید به دفاتر خصوصی روان‌درمانی مراجعه کنید یا از شبکه‌های مشاوره آنلاین استفاده کنید.

مدیریت وسواس تقارن

اینکه بتوانید علائم خود را مدیریت کنید بسیار مهم است. برای این منظور، بعد از شروع درمان باید فعال باشید زیرا درمان وسواس تقارن به تلاش و فعالیت بسیاری نیاز دارد. در جلسات درمانی خود فعالانه شرکت کنید و تکالیفی که سفارش می‌شود را به خوبی انجام دهید. بعد از پایان جلسات نیز خودتان تمرینات را ادامه دهید. به این ترتیب کم‌کم از علائم خود بیشتر آگاه می‌شوید و افکار خود را بهتر شناسایی خواهید کرد. سپس به مقابله با این افکار وسواسی بپردازید و احساساتتان را قبل از این که بحرانی شوند، کنترل کنید. در طول درمان با خودتان مهربان باشید؛ بدانید که این درمان یک نوع یادگیری است و گاهی امکان اشتباه و شکست وجود دارد. ولی این شکست‌ها هم بخشی از این یادگیری می‌باشند. مهم این است که بعد از یک شکست، دوباره شروع کنید و به درمان ادامه دهید.

اگر در حین درمان یک حامی و پشتیبان داشته باشید، مسیر درمان بسیار آسان‌تر می‌شود و هر قدر بیشتر حمایت بشوید، زودتر به نتیجه می‌رسید. از دوستانتان کمک بگیرید و شرایط خود را برای آن‌ها توضیح دهید. بگذارید آن‌ها در مسیر درمان حامی و همراه شما باشند. شاید آن‌ها فقط کمک‌های عملی مانند رساندن شما به محل درمان را انجام دهند؛ یا فقط به حرف‌هایتان گوش دهند. در هر صورت حضور آنها در کنارتان بسیار اثرگذار است. همچنین گفتگو با کسانی که مانند شما درگیر این اختلال هستند و در حال حاضر روند درمان را طی می‌کنند، بسیار مثبت خواهد بود. در کنار هم بمانید و حتی می‌توانید دوستی مداومی شکل دهید.

درمان وسواس تقارن

اختلال وسواس تقارن مشکلی نیست که نتوان آن را درمان کرد. اگر شما از قرینه نبودن اشیا رنج می‌برید و ذهنتان بیش از حد درگیر این مسئله است، فقط کافیست به یک روانشناس مراجعه کنید. او با یک مصاحبه بالینی و انجام برخی تست‌ها، به تشخیص نوع و شدت وسواس در شما می‌پردازد. سپس از طریق روش‌های مختلفی چون تکنیک‌های شناختی رفتاری، کمک می‌کند تا ریشه وسواس‌های خود را پیدا و کم‌کم بر موضوعات آزاردهنده غلبه کنید.

ولی اگر شدت وسواس در شما بسیار زیاد باشد و روان‌درمانی تاثیر کافی در بهبودی‌تان نداشت، لازم است از درمان‌های دارویی استفاده کنید. داروهایی چون انواع قرص‌های ضداضطرابی و ضدافسردگی در این ارتباط تجویز می‌شوند. البته این داروها را حتما باید تحت نظر متخصص مصرف کنید و از هرگونه اقدام سرخود خودداری کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با علائم، علل و درمان وسواس تقارن آشنا شدید. می‌دانید که این اختلال قابل درمان است و لازم است شما در زمان مناسب به تشخیص علائم و شروع درمان اقدام کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. جهت شروع درمان حتما از روان‌درمانگر کمک بخواهید در صورت لزوم از دارودرمانی استفاده کنید. در بیشتر موارد متخصصان روانشناسی قادرند با بررسی ریشه‌های این وسواس در شما، بطور کامل این مساله را کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه وسواس تقارن می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: وسواس تقارن | علائم و درمان وسواس تقارن چیست ؟



:: برچسب‌ها: وسواس تقارن | علائم و درمان وسواس تقارن چیست ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

قرص پاروکستین برای بیماری هایی تجویز می‌گردد که با اعصاب و روان فرد مرتبط است. اختلالات روانی مانند پانیک، استرس پس از سانحه، وحشت زدگی و انواع وسواس های فکری و عملی از جمله بیماری هایی هستند که زمینه استفاده از این دارو را فراهم می آورند. اما فراموش نشود استفاده خودسرانه از این دارو به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. گاه فردی که با مشکلات روانی مواجه است بدون نیاز به دارو و با استمرار مشاوره با روانشناس درمان خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با داروهای ضد اضطراب کلیک کنید.

منبع: قرص پاروکستین | عوارض و نحوه مصرف داروی پاروکستین

قرص پاروکستین چیست؟

این دارو از انواع دارو های بازدارنده محسوب می‌شود. مصرف قرص پاروکستین به عنوان داروی مهارکننده سروتونین در انواع اختلالات روانی مانند استرس پس از سانحه، اضطراب فراگیر و انواع افسردگی ها استفاده می‌شود. موارد مصرف این دارو الزاما توسط روانپزشک تجویز می‌گردد. غلظت پاروکستین به شکلی است که پس از گذشت 4 تا 6 ساعت پس از مصرف در خون به حداکثر می رسد و به میزان95% به پلاسمای خون وابسته است.

قرص پاروکستین علاوه بر تاثیری که در درمان بیماری های روانی همچون وسواس فکری عملی، هراس یا پانیک و اختلال پس از قاعدگی دارد؛ اخیرا در مواردی که بیمار دچار سردردهای مزمن است و یا از دردهای عصبی دیابتی رنج می برد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای آشنایی با نشانه های انواع اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

عوارض جانبی مصرف قرص پاروکستین

مصرف این دارو حتما باید تحت نظارت پزشک و با تجویز او صورت گیرد. چرا که در دراز مدت عوارض نامطلوبی را برجای می‌گذارد. مهم‌ترین عارضه مشاهده شده در بین بیمارانی که از این دارو استفاده می کنند، حالت تهوع است. اگر چه معمولا در اوایل دوره مصرف و به صورت خفیف اتفاق می‌افتد. عوارض دیگری همچون سردرد، کاهش یا افزایش بی‌رویه وزن، گیجی و خواب آلودگی، خشک شدن دهان و افزایش تعریق هم در بین بیمارانی که از داروی پاروکستین استفاده می‌کنند دیده می‌شود. اما مهم‌ترین پیامد منفی آن اقدام به خودکشی است. گزارش اقدام به خودکشی و یا ایجاد رفتارهای تهاجمی از جانب کسانی که تحت مصرف قرص پاروکستین قرارگرفته‌اند، پزشکان را نسبت به تجویز این دارو دچار تردید ساخته است. عوارض دیگر این دارو را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد.

_ حساسیت پوستی و خارش پوست

_ مشکلات بینایی و ضعف دید

_ نوسانات خلقی

موارد منع استفاده از قرص پاروکستین

با توجه به عوارض ذکرشده در برخی موارد بیمار به دلیل شرایط بدنی خود از مصرف این دارو منع خواهد شد.

  • خانم های باردار یا شیرده باید شرایط خود را به پزشک معالج اطلاع دهند.
  • اگر بیماران دچار بیماری های قلبی، کبدی، دیابت یا مشکلات خونی‌هستند، مجاز به مصرف این دارو نمی‌باشند.
  • اگر بیماران سابقه خونریزی معده‌دارند، باید در زمان معاینه، پزشک خود را آگاه‌سازند تا داروی دیگری را تجویز نماید.
  • در شرایطی که بیمار هم زمان تحت درمان الکتریکی هم قرار دارد. نسبت به مصرف قرص پاروکستین باید محتاط باشد. و حتما نظر پزشک معالج را جویا شود.

روش مصرف

بسته به شرایط بیمار، پزشک متخصص، در یک یا چند نوبت دستور مصرف این دارو را تجویز می کند.

در صورتی که استفاده از این دارو در یک نویت تجویز شود. تفاوتی در زمان استفاده‌ندارد و هر زمان که بیمار احساس راحتی دارد می‌تواند آن را استفاده کند. اما چون مصرف قرص پاروکستین سبب خواب آلودگی و گیجی‌می‌شود باید در مواقعی که قصد رانندگی یا رفتن‌به بیرون از منزل را داریداز مصرف آن اجتناب نمایید.

در شرایطی که بیمار به دلیل بیماری روانی پانیک تحت درمان قرار گرفته‌است و طبق نظر پزشک ملزم به استفاده از پاروکستین می شود باید دقت کافی را نسبت به دستورات پزشک داشته باشد و دقیقا متناسب با آن عمل کند. زیرا در هفته اول درمان احتمال افزایش اضطراب بالا می‌رود. در این موارد معمولا مصرف این دارو با دوز کم شروع می‌شود.

توصیه های زیر را جدی بگیرید

مصرف داروی پاروکستین سبب‌می‌شود که بیمار نسبت به نور واکنش نشان دهد. به همین دلیل در طول دوره درمان کمتر در معرض نور مستقیم قرار بگیرید.

از مصرف الکل و داروی پاروکستین به صورت همزمان جدا اجتناب نمایید. زیرا عوارض منفی این دارو به شدت افزایش می یابد.

احتمال مسمومیت دارویی به واسطه استفاده از پاروکستین زیاد است. به همین دلیل دقیقا به همان میزان تجویز استفاده کنید.

در مواردی که بیمار مبتلا به دیابت است، حتما به طور روزانه سطح قند خون خود را کنترل نماید، زیرا احتمال بروز تغییر افزایش می‌یابد.

اکیدا توصیه می‌شود دارو تحت نظر روانپزشک استفاده شود و دوره درمان طبق نظر پزشک تکمیل شود. استفاده بیش از حد و یا قطع آن زودتر از زمان مشخص باعث عوارض روانی متعددی در فرد خواهد شد. درصورتی که در حال حاضر و یا در گذشته این دارو را مصرف کرده اید و هم اکنون با اختلالات روانی مواجه هستید حتما با یک روانشناس متخصص مشاوره داشته باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص پاروکستین می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

 

اگر بیمار مصرف قرص پاروکستین را فراموش کرد، چه اقدامی نماید؟

در صورتی که ترتیب زمانی مصرف دارو به دلیل فراموشی بیمار بهم بخورد به محض اینکه آگاه شد، دارو را مصرف نماید. اما از اینکه مقدار دارو را به صورت دوبرابر مصرف کند جدا خودداری نماید.

اگر بیمار مجبور به استفاده از فرم مایع داروی پاروکستین و شربت های ضد اسید معده باشد، تکلیف چیست؟

در این شرایط مصرف دارو باید به فاصله زمانی 2 ساعت از داروی قبلی مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: قرص پاروکستین | عوارض و نحوه مصرف داروی پاروکستین



:: برچسب‌ها: قرص پاروکستین | عوارض و نحوه مصرف داروی پاروکستین ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره روانشناسی در مشهد دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی مشهد و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی مشهد | بهترین مشاور روانشناس در مشهد

مشاوره روانشناسی مشهد

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی مشهد به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی مشهد

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره مشهد صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در مشهد برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در مشهد استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

4- مشاوره روانشناسی در مشهد برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی مشهد بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

برای دریافت خدمات مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

8- مشاوره روانشناسی در مشهد حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم. به همین خاطر بهتر است راجع به این مسئله از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

سایر خدماتی که می‌توانید از مراکز مشاوره روانشناسی دریافت کنید به شرح زیر است. مشاوره کودک ، مشاوره شغلی ، مشاوره نوجوان ، مشاوره آنلاین ، مشاوره طلاق و..

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی مشهد بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی مشهد یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در مشهد می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی مشهد | بهترین مشاور روانشناس در مشهد



:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی مشهد | بهترین مشاور روانشناس در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره روانشناسی در بجنورد دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی بجنورد و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی بجنورد | بهترین مشاور روانشناس در بجنورد

مشاوره روانشناسی بجنورد

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی بجنورد به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

 

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی بجنورد

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره بجنورد صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در بجنورد برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در بجنورد استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

4- مشاوره روانشناسی در بجنورد برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی بجنورد بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

برای دریافت خدمات مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

8- مشاوره روانشناسی در بجنورد حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم. به همین خاطر بهتر است راجع به این مسئله از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

سایر خدماتی که می‌توانید از مراکز مشاوره روانشناسی دریافت کنید به شرح زیر است. مشاوره کودک ، مشاوره شغلی ، مشاوره نوجوان ، مشاوره آنلاین ، مشاوره طلاق و..

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی بجنورد بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی بجنورد یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در بجنورد می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی بجنورد | بهترین مشاور روانشناس در بجنورد



:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی بجنورد | بهترین مشاور روانشناس در بجنورد ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

کرم آلپروستادیل یکی از داروهایی است که برای درمان و رفع ناتوانی جنسی خصوصا اختلال عملکرد نعوظ توصیه و استفاده می‌شود. اهمیت روابط جنسی در زندگی زناشویی بر هیچ کس پوشیده نیست و مشکل در روابط جنسی به تنهایی می‌تواند تحکیم و روابط زوجین را متزلزل کند. امروزه به واسطه پیشرفت‌‌های علوم دارویی می‌توان از دارو و مواد مختلفی جهت رفع این مشکل استفاده کرد. این دارو نیز مانند سایر داروها در کنار مزایای خود، عوارض و موارد منع مصرفی دارد. به همین توصیه می‌شود که قبل از مصرف حتما با یک فرد متخصص مشورت نمایید. در ادامه مقاله به بررسی کامل آلپروستادیل می‌پردازیم. برای دریافت خدمات مشاوره جنسی کلیک کنید.

 منبع: کرم آلپروستادیل | نحوه استفاده و عوارض مصرف کرم آلپروستادیل

کرم آلپروستادیل چیست؟

آلپروستادیل یکی از انقلابی‌ترین و موثرترین داروها برای درمان و رفع اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی در مردان می‌باشد. شیوه عملکرد این دارو به این صورت است که عروق خونی و ماهیچه‌های آلت تناسلی آقایان را گشاد می‌کند. نتیجه این عمل باعث می‌شود تا میزان جریان خون به آلت تناسلی افزایش پیدا کند و نعوظ رخ دهد.

 

میزان و نحوه مصرف کرم آلپروستادیل

نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است مصرف کرم آلپروستادیل حتما باید زیر نظر پزشک انجام گیرد. این دارو می‌تواند به صورت کرم و هم به صورت تزریقی مصرف شود اما رایج‌ترین شیوه مصرف آن به شکل کرم است. آلپروستادیل گشاد کننده عروق است و پس از مصرف حدود 10 الی 15 دقیقه طول می‌کشد تا بر نعوظ تاثیر بگذارد. شیوه مصرف آن به این صورت است که کرم را باید مقدار مشخصی بر کلاهک آلت تناسلی یا به عبارتی جایی که مجرای خروجی ادرار باز می‌شود، استفاده کرد. مصرف آن در بزرگسالان بالغ به طور میانگین با توجه به وضعیت فرد از 1 تا 40 میکروگرم در نظر گرفته می‌شود. مصرف بیش از اندازه کرم آلپروستادیل می‌تواند فرد را با عوارضی مواجهه کند که در ادامه این موارد توضیح داده می‌شود.

 

عوارض کرم آلپروستادیل

عوارض ناشی از مصرف این دارو می‌تواند شامل حساسیت به دارو و مصرف بیش از اندازه باشد. برخی از عوارض جانبی آلپروستادیل شامل موارد زیر هستند:

-احساس درد بر روی آلت تناسلی
-احساس سوزش در آلت تناسلی
-نعوظ طولانی مدت
-خون‌ریزی از محل تزریق در صورت مصرف به صورت تزریقی
-کبودی و درد بیضه
-تشنج و تب
-تنگی نفس
-دفع خون در ادرار
-گرفتگی عضلات پا

اگر پس از مصرف این دارو هر یک از موارد بالا را تجربه کردید حتما در اولین فرصت به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

 

تداخل دارویی

تداخل دارویی می‌تواند یک مسئله خطرناک باشد که مشکلات جدی را برای فرد به وجود بیاورد. این دارو به طور کلی با انواع مختلف داروهای کاهش دهنده فشار خون، داروهای ضد پلاکت، مفنامیک اسید و تادلافیل تداخل دارویی دارد. اگر به هر دلیلی پزشکتان آلپروستادیل را برایتان تجویز کرد، حتما فهرست تمام داروهای گیاهی و شیمیایی که مصرف می‌کنید در اختیار پزشک قرار دهید.

 

موارد منع مصرف کرم آلپروستادیل

هر دارو و موادی که وارد بدن می‎‌شود موارد منع مصرف و موارد احتیاط دارد که آلپروستادیل از این قاعده مستثنی نیست. یکی از مسائلی که بسیار اهمیت دارد و توجه کمی به آن می‌شود تاریخ انتقضای آلپروستادیل است. اگر حتی یک روز هم از تاریخ آن گذشته باشد نباید مصرف شود. در صورتی که هر یک از شرایط و حالات زیر در شما وجود داشت از مصرف آلپروستادیل صرف نظر کنید و با پزشک خود مشورت نمایید.

-بیماری و جراحت و هرگونه ناهنجاری مرتبط با آلت تناسلی
-بیماری‌های مجاری ادراری
-توصیه پزشک مبنی بر نداشتن رابطه جنسی
-کم خونی داسی شکل
-سرطان خون
-سرگیجه یا ضعف
-سابقه حساسیت به دارو

 

سایر کاربردهای آلپروستادیل

آلپروستادیل علاوه بر خاصیت گشادکنندگی عروق بر عوامل دیگری هم تاثیر می‌گذارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-مهار تجمع پلاکت‌ها
-تحریک عضلات صاف روده
-تحریک عضلات رحم در خانم‌ها
-درمان بهبود جریان خون در نوزادان متولد شده با مشکلات قلبی

برای دریافت مشاوره در زمینه کرم آلپروستادیل می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

در صورت منع مصرف برای آلپروستادیل چه کاری باید انجام دهیم؟

آلپروستادیل یک داروی گشاد کننده عروق است و پس از مصرف می‌تواند منجر به نعوظ در مردان شود. اما برخی افراد به دلیل مشکلات مرتبط با عروق نمی‌توانند از آلپروستادیل و داروهای مشابه استفاده کنند. از آنجایی که مشکلات ناتوانی جنسی در بسیاری موارد ریشه روانی دارد به شما توصیه می‌شود تا در اولین گام حتما با یک روانشناس متخصص در زمینه امور جنسی مشورت کنید تا با ارزیابی جامع از شرایط شما بهترین راه حل را برایتان در نظر بگیرد.

آیا آلپروستادیل اعتیادآور است؟

آلپروستادیل به تنهایی اعتیاد آور نیست چون یک ماده مخدر محسوب نمی‌شود. اما برخی افراد به دلیل روابط جنسی زیاد و عادت به داشتن رابطه جنسی متعدد به مصرف بیش از اندازه آن روی می‌آورند.

منبع: کرم آلپروستادیل | نحوه استفاده و عوارض مصرف کرم آلپروستادیل



:: برچسب‌ها: کرم آلپروستادیل | نحوه استفاده و عوارض مصرف کرم آلپروستادیل ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

داد زدن سر کودک از نظر بزرگسالان شاید مساله چندان مهمی نباشد. پس شاهدیم که برخی از والدین در برخورد با مسائلی که دوست ندارند کودک انجام دهد، دچار عصبانیت‌شده و سر او داد می‌زنند. داد زدن سر کودک زیر دو سال، رفتار بسیار مخرب‌تری است و تاثیرات منفی روی ذهن و احساس کودک خواهد گذاشت. علاوه بر آن، این عمل موجب از بین رفتن اعتماد به نفس کودکان می‌شود، و در آیند او را به مشکلات روحی و جسمی دچار خواهد کرد. به همین جهت در این مطلب به بررسی این موضوع و ارائه راهکارهایی برای والدین جهت جلوگیری از رفتار داد زدن سر کودک می‌پردازیم. برای دریافت خدمات مشاوره کودک کلیک کنید.
منبع: داد زدن سر کودک | عوارض و راهکار برای داد زدن سر بچه

چرا والدین بر سر کودکان داد می‌زنند

برخی والدین آنقدر در عصبانیت غرق می‌شوند که صدای خود را روی فرزندانشان بلند می‌کنند. ولی نمی‌دانندکه با فریاد و خشونت به ندرت می‌توان مشکل را حل کرد. شاید با داد زدن سر کودک بتوانید برای مدت کوتاهی او را ساکت و مطیع خود کنید، اما نمی‌توانید با این شیوه، رفتار و نگرش کودک را عوض کنید. به بیان دیگر، داد زدن فقط باعث می‌شود کودک از شما بترسد و عواقب عملکرد خود را درک کند. کودکان در یادگیری، بسیار به والدین خود اعتماد دارند، و اگر عصبانیت و پرخاشگری چیزی باشد که کودک در خانواده خود عادی بداند، در رفتار آن‌ها هم منعکس خواهد شد.

لورا مورخام، نویسنده و مربی والدین، می‌گوید: شغل شماره یک شما به عنوان پدر و مادر بعد از اطمینان از امنیت کودکان، مدیریت احساسات خودتان است. هر کسی که تاکنون سر کودکش داد زده باشد می‌داند که این کار نه تنها پیامشان را برای کودک شفاف‌تر نمی‌کند، بلکه همراهی کودکان و نظم و انضباط‌دادن به آن ها را سخت‌تر هم می‌کند. زیرا هر بار که سر کودکتان فریاد می‌زنید، پذیرش او پایین‌تر و پایین‌تر می‎آید.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد؛ فریاد سر کودک موجب می‌شود کودکان از نظر جسمی و کلامی پرخاشگر شوند. فریاد زدن به هر دلیلی هم باشد، نوعی بیان خشم است و موجب ترس کودکان و ایجاد حس ناامنی در آنها می‌گردد. ولی حفظ آرامش، اطمینان‌بخش است و باعث می‌شود کودکان حتی در صورت انجام کار ناشایست، از شما حس دوست داشته شدن و پذیرش بگیرند. به ویژه، فریاد زدن‌هایی که همراه با توهین کلامی و تنبیه باشد، به عنوان سوءاستفاده عاطفی شناخته می‌شوند و اثرات مخرب طولانی مدتی چون: اضطراب، عزت نفس پایین و افزایش پرخاشگری را به دنبال خواهند داشت. همچنین کودک مستعد انجام رفتارهای ناشایستی مانند قلدری می‌شود، زیرا درکشان از رفتارهای درست و غلط کم است.

عوارض داد زدن بر سر کودک

گفتیم که داد زدن سر کودک عوارضی در روحیه و رفتارهای آن‌ها خواهد گذاشت. مهمترین این عوارض به شرح زیر است.

_ از بین رفتن اعتماد به نفس

اگر سر کودک مخصوصا زیر دو سال داد بزنید، اعتماد به نفس او را از بین می‌برید. در واقع نحوه رشد کودک، تاثیر مستقیمی در شکل‌گیری اعتماد به نفس او دارد. کودکان باید خود را دوست بدارند و به توانایی‌های خود اطمینان کنند. به خود احترام بگذارند و به خودباوری برسند. این موارد تنها در صورتی امکان‌پذیر می‌شود که ترس و اضطراب در محیط رشدشان نباشد. اما فریاد زدن سر کودک، موجب ترس و نگرانی او خواهد شد.

_ داد زدن سر کودک و بروز رفتار پرخاشگرانه

شکل‌گیری رفتارهای پرخاشگرانه در شخصیت کودک، از دیگر عوارض داد زدن سر آن‌هاست. یعنی کودک نیز با فریاد زدن و رفتارهای خشونت‌آمیز، به تخلیه طغیان روحی‌اش می‌پردازد و ممکن است این حالت در او باقی بماند.

از عوارض داد زدن سر کودک در رفتارهای آینده او، بی‌قراری، ناراحتی، انجام کار بدون فکر و به صورت خشونت‌آمیز است. همچنین کودک در برقراری ارتباط با همسن و سالان خود دچار مشکل می‌شود. علاوه بر آن، کودک در سن نوجوانی مستعد ابتلا به افسردگی خواهد بود و در بزرگسالی نیز شخصیتی عصبی پیدا می‌کند.

_ بروز ترس و نگرانی

داد زدن سر کودک که با تحقیر و توهین همراه است، شخصیت کودک را خورد می‌کند و باعث ترس او از شما می‌شود، این ترس در اکثر مواقع کودک را ساکت می‌نماید و او را از بیان احساسات باز می‌دارد. زیرا کودک در چنین حالتی نگران قضاوت شدن توسط دیگران است و برای جلوگیری از این ترس، احساساتش را پنهان می‌کند. این شرایط در آینده کودک هم اثرات خیلی مخربی دارد و روابط اجتماعی او را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

_ داد زدن سر کودک | بروز مشکلات جسمی و روحی

فریاد زدن سر کودک به علت ایجاد ترس و نگرانی در او، به بروز مشکلات جسمی مرتبط با استرس و اضطراب (افسردگی، انزوا و گوشه‌گیری) نیز منجر خواهد شد. این عوامل نیز در رشد کودک اثرات مخربی برجای می‌گذارند. محیط رشد سالم در شکوفایی کودک تاثیرات قابل ملاحظه‌ای دارد و همانگونه یک محیط سرکوبگر، محدودیت‌های جدی در شخصیت کودک به وجود می‌آورد.

_فریاد زدن بر سر کودک: سوءاستفاده عاطفی

مواردی که در بالا گفتیم تاثیرات فریاد زدن بر روی کودک است. ولی آیا می‎‌توانیم داد زدن را نوعی سوءاستفاده عاطفی هم بدانیم؟ کارشناسان در این مورد عقیده دارند که داد زدن بر سر کودکان با سواستفاده جسمی یا در بعضی موارد حتی با بدتر از سوءاستفاده جسمی برابر است. آن‌ها همچنین معتقدند که فریاد زدن فقط بالابردن سطح صدا نیست، بلکه تاثیر کلمات و زبان بدن موجب ایجاد دلهره و تاثیرات مخربی در کودک خواهد شد.

راه حل های مشاوران برای توقف داد زدن سر کودک

اگر از این عمل خود ناراحت هستید و به دنبال راهکاری برای کنترل عصبانیت می‌باشید. و نمی‌توانید جلوی خود را در داد زدن سر کودک بگیرید، مشاوران روش‌هایی ارائه می‌دهند که در این قسمت به آنها می‌پردازیم.

1- آرام کردن خود در زمان عصبانیت

هنگام عصبانیت بهتر است قبل از هر کاری، از محیطی که در آن قرار دارید فاصله بگیرید و چند دقیقه‌ای صبر کند تا عصبانیت شما فروکش کند. این کار علاوه بر آرامش خودتان، به کودکان هم کمک می‌کند تا احساسات خود را در مسیری درست کنترل کنند.

2- صحبت در مورد احساسات

عصبانیت یک احساس طبیعی است که ممکن است برای هرکسی پیش آید. شما با بیان احساساتی چون، شادی و هیجان یا غم، عصبانیت، حسادت و ناامیدی، به فرزندان یادمی‌دهید که همه این احساسات بخشی از کارنامه انسانی هر آدمی است. با صحبت راجه به احساسات خود موجب ترغیب کودک به انجام همان کاری می‌شوید که از او انتظار دارید. این کار به کودک کمک‌می‌کند تا با نگرشی محترمانه نسبت به خود و دیگران، روابط سالمی در زندگی خود ایجاد نماید. البته نباید با کودک درد و دل کنید. بیان احساسات جدا از بیان مشکلات و ناراحتی های روحی خودتان است. چرا که کودک توانایی درک مشکلات و حل آن ها را ندارد.

3- صحبت کردن با آرامش، اما محکم

کودکان گاهی اوقات رفتاری ناشایست انجام  ‎می‌دهند و این بخشی از روند طبیعی بزرگ‌شدن آنهاست. شما باید در این مواقع با آنها محکم صحبت کنید. ولی طوری که عزت نفسشان خدشه‌دار نگردد. طوری که بفهمند عملی که انجام‌دادند غیر قابل تحمل و ناشایست بوده است. هرگز از بالا  یا فاصله دور به حالت دستوری با کودک صحبت نکنید. بهتراست در کنارشان باشید و با رفتاری احترام‌آمیز مسئله را بین خودتان حل کنید.

4- صحبت از عواقب کار کودکان به جای تهدید کردن

به گفته باربارا کلوروسو، نویسنده کتاب «بچه‌ها ارزشش را دارند!»، بکارگیری تهدید و مجازات، احساس عصبانیت، نارضایتی و درگیری بین شما و کودک را بیشتر خواهد کرد. همچنین تهدید و مجازات در دراز مدت، از رشد نظم و انضباط درونی در کودک جلوگیری می‌کند.

اگر سر کودک خود داد زدید، چه باید کرد

هنگامی که به هر دلیلی نتوانستید عصبانیت خود را کنترل کنید و سر کودک خود داد زدید. بهتراست فورا از او عذرخواهی کنید. با این کار به کودک یادمی‌دهید که هر کسی ممکن‌است اشتباه ‌کند و با عذرخواهی می‌توان آن را جبران کرد. ولی اگر کودک‌تان سر شما فریاد کشید، آرام و محکم، مرزها را به او یادآوری کنید و بگویید تا وقتی آرام‌نشده، با او صحبت نخواهید کرد. این گونه او هم یادمی‌گیرد که رفتار محترمانه انجام دهد.

بهره‌گیری از مشاوره کودک نیز، از روش‌های موثر برای برخورد درست با کودکان می‌باشد. شمامی‌توانید با کمک مشاوره کودک، با روحیه و حالات کودک بهتر آشنا شوید. و راجع به نحوه برخورد صحیح با آن و رفع مشکلات برای ایجاد روابطی سالم بیشتر به آگاهی برسید. و اقدامات لازم را انجام دهید.

سخن آخر

در پایان بایدبدانید که کودکان هم دارای شخصیت هستند و باید بتوانند ابراز وجود کنند. یادتان‌باشد همیشه در زندگی کودکتان مانند یک مشاور عمل کنید، نه یک مهاجم. به کودک خود بیشتر توجه‌کنید و رفتار درست او را مورد ستایش قرار دهید. به اوبگویید که چقدر دوستش دارید. اگر رفتارهای مکرر ناشایست از او دیدید، با دریافت مشاوره کودک در اصلاح روش‌های تربیتی خود تلاش کنید. اینگونه سریع تر رفتارهای مناسب‌تری جایگزین خواهید کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه داد زدن سر کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی آواژه تماس حاصل نمایید.
منبع: داد زدن سر کودک | عوارض و راهکار برای داد زدن سر بچه



:: برچسب‌ها: داد زدن سر کودک | عوارض و راهکار برای داد زدن سر بچه ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ازدواج با شخصیت مرزی اتفاقی است که ممکن است در زندگی هرکدام از ما پیش بیاید. ثبات عاطفی و رفتاری مهم‌ترین چیزی است که همه ما از طرف مقابلمان انتظار داریم. اما متأسفانه باید بگوییم که در ازدواج با شخصیت مرزی این انتظار شما برآورده نخواهد شد. بیماران مرزی مشکلات روحی جدی را تجربه می‌کنند که روی رفتار آنها تأثیر گذاشته و بسیاری از مواقع زندگی را برای شما سخت خواهد کرد. به همین خاطر متخصصین معمولاً توصیه می‌کنند که از ازدواج با این بیماران خودداری کنید. اما اگر شما به هر دلیلی با یک بیمار مرزی ازدواج کرده‌اید می‌بایست راه‌های مدیریت زندگی‌تان را یاد بگیرید. بهترین روش برای رسیدن به این هدف این است که از یک مشاور متخصص کمک بگیرید. ما نیز در این مطلب راجع به ارتباط با این بیماران بیشتر صحبت خواهیم کرد.

منبع: ازدواج با شخصیت مرزی | زندگی با شخصیت مرزی چگونه خواهد بود؟

اختلال شخصیت مرزی

به‌طورکلی اختلالات شخصیت دسته‌ای از بیماری‌های روانی هستند که از اوایل نوجوانی و جوانی شروع می‌شوند. افراد درگیر با این بیماری‌ها ویژگی‌های خاصی در شخصیت خود دارند که با عموم اعضای جامعه هماهنگ نیست. شخصیت مرزی نیز یکی از انواع اختلالات شخصیت است. مهم‌ترین ویژگی این بیماران بی‌ثباتی است که در هیجان و رفتار خود دارند. در واقع آنها یک روز با موضوعی کاملاً موافق و فردا کاملاً مخالف هستند. حساسیت بیش از حد نسبت به طردشدن، تفکر سیاه‌وسفید، رفتارهای اغواگرایانه برای جلب توجه دیگران و همین‌طور آسیب‌زدن به خود از جمله ویژگی‌های دیگر این بیماران است. برای آشنایی بیشتر با اختلال شخصیت مرزی کلیک کنید.

ازدواج با شخصیت مرزی

شاید فردی که به او علاقه‌مند شده‌اید در ابتدا به نظر بسیار جذاب می‌آمده است. اما واقعیت این است که زندگی در کنار شخصیت‌های مرزی انتخاب خوبی نیست. ارتباط با این افراد در بلندمدت شما را فرسوده کرده و آسیب‌های روحی بسیاری را برایتان به همراه خواهد داشت. از جمله مشکلاتی که در زندگی با یک شخصیت مرزی با آنها روبه‌رو می‌شوید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بی‌ثباتی در روابط

ما از یک بزرگسال انتظار داریم که در رفتار و احساسات خود ثبات داشته باشد. در غیر این صورت شناخت طرف مقابل و پیش‌بینی رفتار او غیرممکن خواهد شد. اما باید بگوییم که ثبات، بزرگ‌ترین مشکل بیماران درگیر با شخصیت مرزی است. این افراد یک روز به‌شدت عاشق شما هستند و فردا کاملاً برعکس این احساس را نشان می‌دهند. ممکن است امروز راجع به مسائل مختلف زندگی‌تان مثل مدیریت اقتصادی یک دیدگاه مشخص داشته باشند و روز دیگر احساس کنند که اشتباه کرده‌اند. طبیعتاً زندگی‌کردن در چنین شرایطی برای همه ما سخت خواهد بود. این وضعیت باعث می‌شود زندگی شما برنامه و نظم مشخصی نداشته باشد. و احتمالاً به همین خاطر فشار روحی بسیاری را تجربه خواهید کرد.

ازدواج با شخصیت مرزی | تصمیمات ناگهانی

یک ویژگی دیگر بیماران مرزی این است که بسیاری از مواقع بر اساس تصمیم‌های ناگهانی عمل می‌کنند. در واقع این بیماران قدرت نه گفتن به خواسته‌هایشان را ندارند. و بسیاری از مواقع فقط بر اساس همان چیزی رفتار می‌کنند که در لحظه دلشان خواسته است. حتماً می‌دانید که تصمیم‌گیری‌های ناپخته و رفتارهای غیرمنطقی می‌تواند تا حد زیادی به زندگی ما آسیب بزند.

بالابودن احتمال خیانت

یکی دیگر از پیامدهای ازدواج با شخصیت مرزی بالارفتن احتمال خیانت است. اگر به زندگی عاطفی این بیماران دقت کنید روابط متعدد یکی از برجسته‌ترین نکاتی است که به چشمتان خواهد آمد. برای شخصیت مرزی بسیار مهم است که از جانب همه پذیرفته شود. و همین مسئله می‌تواند خطر خیانت را در زندگی شما بالا ببرد.

ازدواج با شخصیت مرزی | ایجاد احساس گناه و تقصیر

هیچ‌کدام از بیماران مبتلا به اختلال شخصیت نمی‌پذیرند که دچار مشکل هستند. آنها همیشه دیگران را مسئول مشکلات می‌دانند. به همین خاطر شما در زندگی مشترک با شخصیت مرزی هرگز نمی‌توانید از آنها انتظار داشته باشید که مسئولیت کارهایشان را قبول کنند.

آسیب‌زدن به خود

آسیب‌زدن به خود از جمله ویژگی‌هایی است که در بعضی از بیماران مرزی دیده می‌شود. طبیعتاً زندگی‌کردن با فردی که دچار این مشکل است مسائل بسیاری را به همراه خواهد داشت. برای مثال این موضوع می‌تواند روی روحیه فرزندان شما تأثیر بسیار بدی داشته باشد.

ازدواج با شخصیت مرزی | فرایند سخت جدایی

شخصیت‌های مرزی به‌شدت از اینکه آنها را طرد یا ترک کنید می‌ترسند. وقتی این بیماران احساس کنند که از نظر شما دوست‌داشتنی نیستند برای جلب‌توجهتان دست به هر رفتاری می‌زنند. این رفتارها دامنه وسیعی دارد. از اصرار برای نگه‌داشتن شما گرفته تا ایجاد احساس گناه و عذاب وجدان در شما و یا حتی دست زدن به رفتارهای خودزنی یا خودکشی، هر چیزی را می‌توان از شخصیت مرزی انتظار داشت. این شرایط باعث می‌شود که شما هرگز نتوانید موضع‌گیری جدی در مقابل آنها داشته باشید.

ازدواج با شخصیت مرزی و اهمیت مشاوره

اختلال شخصیت مرزی یک بیماری روان‌شناختی است. پس بهترین راه برای مواجه‌شدن با آن نیز کمک‌گرفتن از متخصصین روان‌شناسی است. از جمله اقداماتی که یک روان‌شناس برای کمک به شما انجام خواهد داد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شناسایی بیمار

اینکه آیا یک نفر واقعاً دچار اختلال شخصیت مرزی است یا خیر موضوعی است که تشخیص آن صرفاً برعهده متخصصان روان‌شناسی است. پس اگر نشانه‌های این مشکل را در طرف مقابل می‌بینید با یک متخصص مشورت کنید. مشاورین با استفاده از روش‌هایی مثل مصاحبه و پرسش‌نامه نظر قطعی راجع به وجود این بیماری و همین‌طور شدت آن به شما خواهند داد. پس بهتر است مشاوره‌های پیش از ازدواج را در برنامه‌های خود قرار بدهید. این مشاوره‌ها به‌خوبی شخصیت طرف مقابل را بررسی کرده و به شما کمک می‌کنند تا قبل از اینکه ازدواج کنید با ویژگی‌های طرف مقابل آشنا شوید.

کمک به حل مشکلات

اگر به هر دلیل با بیمار دارای شخصیت مرزی ازدواج کرده‌اید احتمالاً مشکلات بسیاری را تجربه می‌کنید. در چنین شرایطی مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا شناخت خود را از این بیماران بالا ببرید و راه‌هایی را برای مدیریت زندگی یاد بگیرید تا بتوانید زندگی آرام‌تری داشته باشید.

کمک به حفظ سلامت روان

زندگی در کنار بیماران شخصیت آسان نیست. مشکلات روحی و رفتارهای عجیب این بیماران احتمالاً باعث شده تا شما هم سلامت روان خودتان را از دست بدهید. در این موقعیت می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور راه‌هایی را برای حفظ سلامت خودتان آموزش ببینید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت ها می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

 

سؤالات متداول

آیا ازدواج با شخصیت مرزی حتماً به طلاق ختم می‌شود؟

خیر؛ شخصیت مرزی نیز مانند هر بیماری دیگر در افراد مختلف شدت و علائم متفاوتی دارد. کسانی که درجه‌های خفیفی از این بیماری را دارند معمولاً می‌توانند زندگی طبیعی خود را داشته باشند. بااین‌حال درصورتی‌که این بیماران به فکر درمان خود نباشند احتمال موفقیت در زندگی با آنها پایین است.

منبع: ازدواج با شخصیت مرزی | زندگی با شخصیت مرزی چگونه خواهد بود؟



:: برچسب‌ها: ازدواج با شخصیت مرزی | زندگی با شخصیت مرزی چگونه خواهد بود؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

قرص فلووکسامین یکی از انواع داروهای ضدافسردگی است. این دارو تنها با دستور پزشک باید مصرف شود. از فلووکسامین علاوه بر درمان‌افسردگی برای درمان اختلال هراس، اختلال وسواسی جبری، فوبیای اجتماعی و اختلال پس از سانحه نیز تجویز می‌شود. اما در مورد تمامی این اختلالات دارو تنها برای کاهش نشانه ها به بیمار داده می‌شود. برای درمان قطعی باید به متخصصین روانشناسی مراجعه نمایید. در ادامه در رابطه با عوارض، تداخلات دارویی، مکانیسم اثر، کاربرد، نحوه مصرف و  هشدارهای فلووکسامین توضیح داده ایم. برای آشنایی بیشتر با انواع روش های درمان افسردگی کلیک کنید.

منبع: قرص فلووکسامین | موارد مصرف ، عوارض و تداخلات دارویی با فلووکسامین

قرص فلووکسامین چیست؟

یکی دیگر از داروهای ضدافسردگی فلووکسامین است. برخی کنترل افسردگی ماژور را به عنوان درمان اصلی با فلووکسامین می‌دانند. در سال 1984 از کشور سوئیس آغاز شد. آمریکا در سال 1994 و در ژاپن سال 1999 مورد مصرف قرار گرفت. در دسته داروهای SSRI ها قرار دارد. مصرف فلووکسامین بر روی سیستم عصبی تاثیر گذار است. و فقط با تجویز پزشک امکان پذیر است.

اولین دارویی که سازمان غذا و دارو آمریکا آن را برای درمان اختلال‌وسواسی جبری کودکان تائید کرد، فلووکسامین بود.

کاربرد قرص فلووکسامین

کاربردهایی داروی فلووکسامین به شرح زیر است.

  • درمان افسردگی
  • درمان اختلال وسواسی جبری
  • درمان اختلال هراس
  • درمان فوبیای اجتماعی
  • درمان حمله  پانیک
  • درمان پرخوری عصبی
  • درمان‌ اختلال PTSD

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با علائم افسردگی کلیک کنید.

مکانیسم اثر قرص فلووکسامین

فلووکسامین با بازجذب سروتونین موجب افزایش انتقال سروتونرژیک می‌شود. و باعث مهار آنزیم سیتوکروم می‌شود. در دسته داروهای SSRI ها قرار دارد. به خوبی جذب می‌شود. فلووکسامین نیمه عمر 15 تا 20 ساعت دارد. این دارو دارای متابولیسم کبدی و دفع کلیوی است. کمترین میزان تمایل به گیرنده های دوپامینی، کولینرژیک و آدرنرژیک هیستامین دارد.

نحوه مصرف قرص فلووکسامین

نحوه مصرف قرص فلووکسامین به شرح زیر است.

  • دارو به صورت قرص 50 و 100 میلی گرم است.
  • قطع دارو به صورت تدریجی و توسط پزشک صورت می‌گیرد.
  • قطع دارو توسط خود و به صورت ناگهانی موجب تشنج می‌شود.
  • تجویز دارو طبق تشخیص پزشک و از دوز کم آغاز می‌شود.
  • مصرف دارو در عصر برای بیماران مناسب تر است.
  •  تداخل غذایی ندارد و قبل یا بعد از غذا مصرف می‌شود.
  • در صورت فراموشی مصرف دارو در طول روز سریعا آن را مصرف کنید. و از دو برابر مصرف کردن در روز خودداری فرمایید.
  • برای درمان وسواس در ابتدا 50 میلی گرم در یک بار هنگام خواب مصرف شود. به تدریج تا دور 300 میلی گرم خواهد بود.
  • در درمان پرخوری عصبی درابتدا 50 میلی گرم در روز (1 یا 2 بار مصرف در طول روز منعی ندارد) و سپس تا دوز 300 میلی گرم خواهد شد.
  • برای درمان‌افسردگی اساسی ابتدا 50 میلی گرم و سپس به تدریج تا دوز 100 الی 200 میلی گرم یا نهایتا 300 میلی گرم در طول روز مصرف شود.
  • برای درمان حملات‌پانیک ابتدا از دوز 25 تا 50 میلی گرم و به تدریج 100 تا 200 میلی گرم مصرف می‌شود.
  • برای درمان اختلال‌استرس پس ازسانحه از 50 میلی گرم به صورت روزانه و به تدریج 100 تا 250 میلی گرم در بزرگسالان و 100 میلی گرم در میانسالان توصیخ می‌شود.
  • برای درمان هراس‌اجتماعی ابتدا از 50 میلی گرم و در طول یک هفته، 50 میلی گرم دیگر نیز اضافه می‌شود.
  • برای درمان احتلال اضطراب‌اجتماعی ابتدا از 50 میلی گرم و در طول یک هفته، 50 میلی گرم دیگر نیز اضافه می‌شود.

تداخلات دارویی

داروهای مداخله کننده با قرص فلووکسامین به شرح زیر است.

  • دیازپام
  • آلپرازولام
  • الکل
  • آمفتامین ها
  • رقیق کننده های خون یا آنتی کوآگولانت ها
  • آسپرین
  • کلوپیدوگرل
  • آپیکسابان
  • دابیگاتران
  • داروهای ضد تهوع
  • داروهای مهار کننده اسید معده
  • لینزولاید
  • سیتریزین
  • دیفن هیدرامین
  • سلکوکسیب
  • لیدوکائین
  • کافئین
  • کلونیدین
  • ملاتونین

نکته : مصرف گریپ فروت و چای سبز در زمان استفاده از قرص فلووکسامین توصیه نمی‌شود.

عوارض فلووکسامین

بسیاری از داروها عوارضی جانبی دارند. اما عوارض قرص فلووکسامین به نسبت بیشتر است. که در ادامه به برخی از شایع ترین آنها اشاره کرده ایم.

  • تهوع
  • اسهال
  • سوء هاضمه
  • یبوست
  • خواب آلودگی
  • ضعف و خستگی
  • خشکی دهان
  • عصبانیت
  • اختلال انزال
  • درد قفسه سینه
  • خمیازه
  • اختلال ارگاسم
  • خواب رفتگی اندام
  • تفکر نامعقول
  • رفتار شیدایی
  • پرش عضلانی
  • کسالت
  • واکنش روانی
  • کبودی
  • گشادی عروق
  • افزایش فشار خون
  • افت فشار خون
  • سنکوپ
  • ادم
  • سر درد
  • اضطراب
  • پریشانی
  • احساس لرز
  • فراموشی
  • بی قراری
  • عفونت مجاری ادراری
  • آبسه دندان
  • عفونت ویروسی
  • تنبلی چشم
  • ادرار زیاد
  • خون دماغ
  • برونشیت
  • التهاب حنجره
  • تشدید سرفه
  • سینوزیت
  • سندرم سروتونین: سندرم سروتونین یا مسمومیت با سروتونین اگرچه درصد کمی مبتلا می‌شوند اما یکی از عوارض مصرف فلووکسامین است. در صورتی که داروهایی مصرف می‌کنید که سطح سروتونین را افزایش می‌دهد. خطر ابتلا به این سندرم افزایش می‌یابد.

هشدارها

هشدارها را جدی بگیرد. در صورت وجود یکی از نشانه های زیر سریعا با پزشک ارتباط بگیرید.

  • طبق پژوهش های انجام شده. داروهای ضدافسردگی در افرادی که دچار افسردگی اساسی هستند، باعث افزایش خطر خودکشی، رفتارهای منجر به خودکشی و یا افزایش تفکر در افراد زیر 24 سال شده است. درافراد بالای 24 سال خطر خودکشی کمتر مشاهده شده است. در افراد بالای 65 نیز کاهش می‌یابد.
  • در صورت بیماری های خانوادگی و وراثتی مانند مانیا، خودکشی، دوقطبی، بیماری کبدی، تشنج، افت سطح خون ید سدیم، اختلالات گوارشی و اختلالت خونی این دارو با تشخیص پزشک تجویز می‌شود.
  • در بیماران سیگاری دوز دارو باید در نظر گرفته شود.
  • افرادی که دچار بیماری های قلبی هستند با پزشک مشورت کنند.
  • در کودکان با مصرف دارو بی اشتهایی صورت می‌گیرد.
  • در زمان بارداری مصرف دارو در صورت لزوم و تشخیص پزشک صورت می‌گیرد.
  • در کودکانی که مادرشان 3 ماه آخر بارداری فلووکسامین مصرف می‌کرده، مشکلات تنفسی، مکیدن، گریه های طولانی و سفتی عضلات مشاهده شده است.

منع مصرف قرص فلووکسامین

داروی فلووکسامین در صورت بروز عوامل زیر توصیه نمی‌شود.

  • منع مصرف در صورت نارسایی کلیوی
  • منع مصرف در صورت بروز حملات عصبی
  • منع مصرف در صورت داشتن جنون
  • منع مصرف در صورت اختلال نورولوژیک

درمان

برای درمان اختلالات افسردگی درمان های زیادی صورت می‌گیرد. دارو درمانی یکی از درمان های این اختلال است که با تجویز پزشک مصرف می‌شود. روان درمانی یکی از درمان های افسردگی است که کمک به تغییر الگوی رفتار در فرد می‌شود. شناخت درمانی نیز یکی از درمان های کوتاه مدت روانشناختی است. درمان توسط متخصص و روانشناس صورت می‌گیرد. برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

کلام آخر

درمان‌افسردگی یکی از پر تقاضاترین درمان ها در کشور ما است. کودک، نوجوان، بزرگسال و میانسال همه دچار افسردگی می‌شوند. یکی از راه های درمان نشانه ها دارو درمانی است. اما داروها به همراه روان درمانی امکان بهبودی را به بیمار می‌دهند. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما عزیزان خدمات روانشناختی ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعاتبیشتر باشماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص فلووکسامین می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: قرص فلووکسامین | موارد مصرف ، عوارض و تداخلات دارویی با فلووکسامین



:: برچسب‌ها: قرص فلووکسامین | موارد مصرف ، عوارض و تداخلات دارویی با فلووکسامین ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ترس از آمپول عمده ترین فوبیا در بین عموم مردم است. همیشه یک نفر در اطراف خود مشاهده کرده ایم که ترس از آمپول دارد. اغلب کودکان به این فوبیا مبتلا هستند و اگر غلبه بر ترس خود نکنند تا بزرگسالی درگیر این نوع فوبیا می‌شوند. تکنیک ها و راهکارهایی برای درمان ترس ازآمپول وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم. برای دریافت مشاوره استرس کلیک کنید.

منبع: ترس از آمپول | علت ، نشانه ها و درمان ترس از آمپول

ترس از آمپول

ترس از‌آمپول، سوزن و سرنگ نوعی از فوبیاهایی است که بیشتر در کودکان مشاهده می‌شود. اگر هر زمان که به آمپول یا سوزن فکر می‌کنید، دچار استرس و اضطراب می‌شوید شما دچار تریپانوفوبیا یا ترس‌از آمپول شده اید. فوبیای ترس از آمپول رایج است اما در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد می‌کند. آزمایش خون، آمپول زدن و سرم زدن شما را دچار هراس و ترس می‌کند. با راهکارهای و درمان های متفاوت به کمک روانشناس می‌توانید بر ترس خود غلبه کنید. برای ارتباط با مشاوران آواژه کلیک کنید.

نشانه های ترس از آمپول

هر کس بنا به شخصیت و تجربه هایش واکنش متفاوتی نسبت به ترس هایش نشان می‌دهد. عمده نشانه هایی که هنگام ترس از آمپول از بزرگسالان مشاهده‌شده به شرح زیر است.

  • حمله عصبی
  • افزایش فشار خون
  • سرگیجه
  • غش کردن
  • افزایش تپش قلب
  • اضطراب
  • بی خوابی
  • تعریق
  • سبکی سر
  • تنگی قفسه سینه
  • اختلال در تنفس

علل ترس از آمپول

شاید شما علت های مختلفی را پیش خود برای ترستان در نظر داشته باشید. اما بررسی علل ترس از آمپول تنها توسط متخصص روانشناسی امکان پذیر است. با یافتن این علل متخصصان قادر به ارائه درمان خواهند بود.

ژنتیک

داشتن اعضای خانواده مبتلا به فوبیای ترس از‌آمپول خطرناک است. و نشان دهنده ژنتیکی بودن این فوبیا در خانواده است.

تقلید رفتار از والدین

کودکان رفتار والدین خود را کپی می‌کنند. اگر یکی از والدین با دیدن آمپول و سرنگ، شروع به تنش و بروز ترس و اضطراب کند. کودک از او تقلید کرده و هنگام تزریق آمپول رفتار والد خود را انجام می‌دهد.

ریشه در کودکی

برخی از افراد طبق خاطرات تلخ گذشته خود در بزرگسالی نیز‌ترس ازآمپول دارند. شاید در خردسالی زمانی که تزریق آمپول صورت می‌گرفته کودک درد زیادی را تحمل کرده است.

ریشه تاریخی

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران، موجودات از دوره های مختلف زیست، از ابزار تیز و برنده هراس داشتند. زیرا این ابزار را نشانه جنگ و تهدید می‌دانستند. ترس امروزی افراد از‌آمپول ریشه تاریخی نیز می‌تواند داشته باشد.

انتقال ایدز

برخی از بزرگسالان با تعداد محدودی وجود دارند که ترس‌از‌آمپول را منتقل شدن ایدز گزارش می‌دهند.

چه افرادی به ترس از آمپول مبتلا می‌شوند؟

افراد گوناگونی با زمینه بیماری های دیگر مبتلا به فوبیای ترس از آمپول می‌شوند که عبارتند از؛

  • تجربیات منفی آسیب زا از سوزن
  • سابقه خانوادگی فوبیای ترس‌از آمپول
  • اختلالات اضطرابی
  • هیپوکندری
  • وسواس فکری-اجباری
  • اختلال اضطراب فراگیر

راهکار برای غلبه بر ترس از آمپول

تکنیک های زیر در صورت مواجه با آمپول زدن قابل اجرا و کمک کننده است.

تمرینات تنفسی

پژوهش ها نشان می‌دهد که تکنیک های تنفسی درد را هنگام تزریق کاهش می‌دهد. تنفس آهسته و عمیق باعث افزایش اکسیژن خون در فرد می‌شود. با تمرینات تنفسی، ضربان قلب و فشار خون کاهش و آرامش و گرفتگی عضلات ازاد می‌شود.

تمرینات تنفسی به این شیوه است: 4 ثانیه دم، 4 ثانیه استراحت، 8 ثانیه بازدم . یا 8 ثانیه دم و 11 ثانیه بازدم.

مهار درد

با کمک پماد، آمپول یا دستمال های بی حسی موضع مورد نظر را بی حس کنید. به پماد بی حسی 30 دقیقه اجازه دهید و بعد پاک کنید. یا از دستگاه هایی که ارتعاشات و کمپرس سرد دارند استفاده کنید.

تکنیک های حواس پرتی

استفاده از تکنیک های حواس پرتی فکر شما را به سمت دیگری سوق می‌دهد. از روش های زیر استفاده کنید.

  • صحبت با مسئول تزریق
  • تماشای پوستر و تابلو ها
  • بازی با تلفن همراه
  • مطالعه مطالب تلفن همراه
  • برای کودکان داستان بگویید
  • موسیقی پخش کنید
  • دست کودک خود را لمس کنید

کاهش خطر غش

برخی از افراد هنگام تزریق آمپول یا قبل از تزریق شاید از شدت ترس غش کنند. غش به علت افت فشار خون است. برای کاهش خطر غش کردن راهکارهای زیر را استفاده کنید.

  • دراز بکشید و پاهای خود را به سمت قلب بالا بیاورید
  • قبل از تزریق آب بنوشید. کم آبی بدن خطر غش را افزایش می‌دهد.
  • به صورت مکرر عضلات پا و باسن خود را منقبض و منبسط کنید. با این حرکت گردش خون را در بدنه افزایش دهید.

درمان ترس از آمپول

یکی از راه های درمان قطعی ترس‌از آمپول، درمان شناختی رفتاری، مواجه درمانی و دارو درمانی است.

درمان شناختی رفتاری

در درمان شناختی رفتاری، درمانگر به شما کمک می‌کند تا افکار منفی و ترس های خود را دور کنید و در نهایت بر آن ها غلبه کنید. در واقع به صورت منطقی به شما بینش در رابطه با ترس از آمپول می‌دهد.

مواجه درمانی

یکی از بهترین روش ها برای درمان فوبیای ترس از آمپول، مواجه درمانی است. در این روش درمانگر به صورت تدریجی از نگاه کردن به آمپول آغاز می‌کند و در نهایت به تزریق می‌رساند. روش مواجه درمانی فقط توسط درمانگر صورت می‌گیرد.

دارو درمانی

دارو درمانی یک روش کوتاه مدت برای غلبه بر ترس از آمپول است. طبق تشخیص روانشناس و متخصص، دارو برای فرد مبتلا به تریپانوفوبیا تجویز می‌شود.

کلام آخر

برای غلبه بر ترس از آمپول بهترین روش مراجعه به روانشناس و ریشه یابی علل فوبیا است. با ریشه یابی و تشخیص، درمان توسط روانشناس صورت می‌گیرد. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به مراجعان عزیز خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان استرس و اضطراب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از آمپول می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید

منبع: ترس از آمپول | علت ، نشانه ها و درمان ترس از آمپول



:: برچسب‌ها: ترس از آمپول | علت ، نشانه ها و درمان ترس از آمپول ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره روانشناسی در زاهدان دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی زاهدان و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی زاهدان | بهترین روانشناس در زاهدان

مشاوره روانشناسی زاهدان

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی زاهدان به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی زاهدان

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره زاهدان صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در زاهدان برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در زاهدان استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

4- مشاوره روانشناسی در زاهدان برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی زاهدان بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

برای دریافت خدمات مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

8- مشاوره روانشناسی در زاهدان حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم. به همین خاطر بهتر است راجع به این مسئله از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

سایر خدماتی که می‌توانید از مراکز مشاوره روانشناسی دریافت کنید به شرح زیر است. مشاوره کودک ، مشاوره شغلی ، مشاوره نوجوان ، مشاوره آنلاین ، مشاوره طلاق و..

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی زاهدان بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی زاهدان یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در زاهدان می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی زاهدان | بهترین روانشناس در زاهدان



:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی زاهدان | بهترین روانشناس در زاهدان ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره روانشناسی در شهرکرد دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی شهرکرد و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی شهرکرد | بهترین روانشناس در شهرکرد

مشاوره روانشناسی شهرکرد

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی شهرکرد به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی شهرکرد

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره شهرکرد صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در شهرکرد برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در شهرکرد استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

4- مشاوره روانشناسی در شهرکرد برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی شهرکرد بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

برای دریافت خدمات مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

8- مشاوره روانشناسی در شهرکرد حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم. به همین خاطر بهتر است راجع به این مسئله از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

سایر خدماتی که می‌توانید از مراکز مشاوره روانشناسی دریافت کنید به شرح زیر است. مشاوره کودک ، مشاوره شغلی ، مشاوره نوجوان ، مشاوره آنلاین ، مشاوره طلاق و..

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی شهرکرد بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی شهرکرد یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در شهرکرد می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی شهرکرد | بهترین روانشناس در شهرکرد



:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی شهرکرد | بهترین روانشناس در شهرکرد ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ازدواج بدون عشق چه پیامدهایی دارد؟ چرا برخی از انسان ها به چنین ازدواجی تن می‌دهند؟ در فرهنگ و جامعه امروزی کمتر کسی بدون عشق‌ازدواج می‌کنند. اما آمار ازدواج بدون عشق هنوز صفر نشده است. در جوامع سطح پایین فاجعه ازدواج‌اجباری، فرار از خانه پدری و … همچنان در حال رخ‌دادن است. ازدواج های اجباری افراد را از ابراز علاقه، عشق، محبت و انجام کارها با عشق محروم می‌کند. کمتر کسانی بدون عشق‌ازدواج کردند، اما در طول زندگی به یکدیگر علاقه مند شده اند. عواقب ازدواج بدون‌عشق را جدی بگیرید و قبل از اقدام از همه جوانب بررسی کنید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

منبع: ازدواج بدون عشق | عواقب ازدواج بدون عشق

ازدواج بدون عشق

احتمالا داستان هایی من‌باب ازدواج بدون عشق در زمان های قدیم شنیده اید. مادر بزرگ هایی که معشوقه کسی بودند اما به اجبار خانواده با کسی دیگر ازدواج کردند. حقیقت ماجرا این است که اگر ذره ای علاقه در ازدواج وجود نداشته باشد شخص مورد نظرتان را به هیچ وجه قبول نخواهید کرد. و سالها خاطرات ازدواج بدون عشق در ذهن شما خواهد ماند. ازدواج هایی که فقط در صورت منافع مالی، فرار از شرایط خانواده و اجبار پدر صورت می‌گیرد بدون عشق است. ازدواج بدون عشق به طور کل سخت و گاهی طاقت فرسا است. و دشواری هایی وجوددارد، که در ازدواج با عشق کمتر دیده می‌شود. اما به طور کل برای یک ازدواج درست، قبل از اقدام از روانشناس کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

ویژگی های ازدواج با عشق

از نظر روانشناسان علاقه در ازدواج بسیار حائز اهمیت است. یکی از ارکان مهم ازدواج علاقه و دوست داشتن طرف مقابل است. در ادامه به ویژگی های ازدواج با عشق اشاره کرده ایم.

  • حساسیت و محبت نسبت به همسر
  • همانند سازی با همسر
  • علاقه به محافظت از همسر
  • تلاش برای خوشحال کردن همسر
  • تمایلات جنسی مناسب با همسر
  • تجسم همسر به صورت فوق العاده
  • احساس خوشنودی و حال خوب از بودن در کنار همسر
  • ساخت خاطرات خوب و شیرین
  • دعوا و مشکلات را چاشنی زندگی می‌دانند
  • ابراز علاقه مداوم
  • دعوا و مشکلات به زودی حل می‌شود
  • تلاش برای مورد توجه قرارگرفتن همسر

ویژگی های ازدواج بدون عشق

فرض کنید با کسی ازدواج کرده‌اید که هیچ علاقه ای به او ندارید. و خدماتی باید ارائه دهید که از روی عشق و علاقه نیست. حقیقتا خصوصیات بد ازدواج بدون عشق از خصوصیات خوبش بیشتر است. در ادامه به چند نمونه از ویژگی های ازدواج بدون عشق اشاره کرده ایم.

  • بی علاقگی نسبت به تمیز کردن خانه
  • مقاومت در برابر بچه دار شدن
  • بدون عشق آشپزی کردن
  • بی حوصلگی در خانه
  • دعوا و بحث فراوان
  • نداشتن مکالمه دو نفره
  • تجربه عشق یک طرفه
  • نداشتن خلوت و تفریح دو نفره
  • کم بودن ابراز علاقه
  • با هر دعوا به فکر جدایی هستند
  • تمایل نداشتن به رابطه جنسی
  • عدم تلاش برای بالابردن کیفیت زندگی

عواقب ازدواج بدون عشق

بسیاری از افراد‌ازدواج بدون عشق را مساله مهمی تلقی نمی‌کنند. اعتقاد دارند که علاقه و عشق در طول زندگی اتفاق می‌افتد و با کمی صبر و تحمل زندگی برایتان شیرین خواهد شد. اما ازدواج بدون‌عشق عواقبی دارد که در ادامه توضیح داده ایم.

1. نبود علاقه برای شروع زندگی

ازدواج هایی که بدون عشق صورت گرفته بدون شور و هیجان ادامه می‌یابد. شاید اطراف خود زوج های جوانی دیده باشید. که بدون عشق ازدواج کرده‌اند و رفتارهای عجیبی (سرد، خشک، بدون ابراز علاقه و دور از هم) با یکدیگر دارند. ازدواج بدون عشق چاشنی علاقه، شور و هیجان ندارد و به مرور زمان خسته کننده می‌شود.

2. پدیدار شدن مشکلات در وهله اول

یکی از اثرات ازدواج با عشق از خودگذشتگی و فداکاری است. اما ازدواج بدون عشق از این دو ویژگی برخوردار نیست. به همین دلیل بر سر کوچک‌ترین مسائل دچار مشکل و بحث و دعوا رخ می‌دهد. اما شاید برعکس این اتفاق هم رخ دهد، حتی حوصله جر و بحث با یکدیگر را ندارند. مشکلات برایشان بی اهمیت است و به همین دلیل باعث سرد شدن محیط خانه می‌شود.

3. رساندن ارتباط به کمترین حالت ممکن

زمانی که به یکدیگر علاقه ای نداشته باشید، مشتاق ارتباط با یکدیگر نیز نمی‌شوید. ارتباط مانند: رابطه جنسی، حل مشکلات، قرارهای دو نفره و … . حتی سعی در جداگانه غذا خوردن، دیر به خانه برگشتن و حتی تغییر جای خواب جدا از همسر. همه این عوامل باعث دورشدن و جدایی از همسر می‌شود.

4. نبود هدف برای آینده

زوجینی که به یکدیگر علاقه دارند برای آینده خود برنامه ریزی می‌کنند. زندگی را هدفمند و پر از امید و آرزو می‌بینند. اما زندگی با شخصی که علاقه ای به او ندارید، بدون هدف و برنامه ریزی است. هر شخص به دنبال برنامه ریزی برای خودش است.

5. بی اعتمادی به یکدیگر

در ازدواج های بدون عشق، اعتماد به شخصی که برای شما همیشه به شکل غریبه می‌بینید، سخت است. به همین خاطر در ازدواج بدون‌عشق، زوجین باید تلاش کنند تا اعتماد یکدیگر را جلب کنند.

دلایل ازدواج بدون عشق

دلایل زیادی برای ازدواج بدون‌عشق وجود دارد. اما گاهی افراد فکر می‌کنند که عاشق شده اند. اما پس از ازدواج، این علاقه فروکش کرده و حتی پشیمانی به بار می‌آورد. در ادامه دلایل عمده ازدواج‌بدون عشق را توضیح داده ایم.

1. ازدواج با منطق

بسیاری از افراد معتقدند اگر به شخصی علاقه داشته باشند که نیازهای او را نتواند بر طرف کند، ازدواج خوبی نخواهند داشت. اما اگر شخص مقابل آن‌ها از شرایط مالی و اجتماعی خوبی برخوردار باشد، به تدریج علاقه شکل می‌گیرد. اما باور به این روش اشتباه است و تبعات جبران ناپذیری مانند طلاق و جدایی به همراه خواهد داشت.

2. هراس از تنهایی

برخی افراد به دلیل هراس از تنهایی تن به ازدواج بدون عشق می‌دهند. این افراد دنبال شخصی قابل اعتماد و تکیه گاهی محکم هستند تا بتوانند به او تکیه کنند.

3. اجبار خانواده

در برخی موارد نیز شاید فرد به اصرار خانواده یا فرار از خانه پدری تن به ازدواج بدهد. این مورد در خانم ها بیشتر صدق می‌کند که استقلال مالی و روحی ندارند و تنها راه فرار از خانه پر دردسر پدری را ازدواج می‌بینند.

4. علاقه به فرزند

عده محدودی از افراد به ازدواج علاقه‌ای ندارند. اما کمبود فرزند و علاقه شدید به پدر/مادر شدن دارند. این افراد هم برای رفع نیاز بچه‌دار شدن خودشان تن به ازدواج بدون عشق می‌دهند.

دلایل ادامه دار بودن ازدواج های بدون عشق

تا به اینجای مقاله دلایل و پیامدهای ازدواج‌بدون عشق را مطالعه کردید. اما با این همه مشکل چرا زوجینی که هیچ علاقه ای به یکدیگر ندارند باهم زندگی می‌کنند؟ در ادامه دلایل ادامه دار بودن ازدواج بدون عشق را توضیح داده ایم.

1. پذیرفته نشدن طلاق در جامعه

اگر از افرادی که بدون عشق‌ازدواج کردند سوال کنید آیا از زندگی خود راضی هستند یا خیر؟ قطعا جواب خیر خواهند داد. اما اگر از آنها سوال بپرسید که چرا جدا نمی‌شوند، اغلب پذیرفته نشدن طلاق در جامعه را می‌گویند. به دلیل ترس ازطلاق عمر خود را در زندگی بدون عشق تلف می‌کنند.

2. وجود فرزندان

برخی از زوجین به دلیل ترس از آسیب های روحی به فرزند خود جدا نمی‌شوند. ترجیح می‌دهند که بدون علاقه به زندگی ادامه بدهند اما فرزندانشان با مادر و پدر بزرگ شود.

3. انکار مشکلات

نبود عشق در رابطه را نمی‌توان در طولانی مدت پنهان کرد. اما برخی از زوجین به دلیل دخالت و حرف های اطرافیان از بیان مشکلات می‌ترسند.

کلام آخر

ازدواج بدون‌عشق دلایل و پیامدهایی دارد که به آنها اشاره کرده ایم. بسیاری از زوجین به دلیل اجبار خانواده با یکدیگر ازدواج‌کرده اند، اما وجود فرزندان نیز دلیل فرار نکردن از زندگی بدون عشق است. بهترین راهکار برای مواجه با این مشکل، مشورت با روانشناس و متخصص خانواده است. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به مراجعان عزیز خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج بدون عشق کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج بدون عشق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس حاصل نمایید.

منبع: ازدواج بدون عشق | عواقب ازدواج بدون عشق



:: برچسب‌ها: ازدواج بدون عشق | عواقب ازدواج بدون عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

قرص تادالافیل برای چه منظور مصرف می‌شود؟ برخی از مردانی که با مشکلات جنسی مانند اختلال نعوظ، عدم اعتماد به نفس در رابطه با شریک زندگی و … روبرو هستند، معمولا خودسرانه به مصرف دارو می‌پردازند. تادالافیل یکی از داروهای مورد استفاده مردان مبتلا به اختلالات جنسی و اختلال‌نعوظ به شمار می‌رود. توصیه‌می‌کنیم پیش از استفاده از قرص و دارو برای حل مشکلات خود ابتدا از سایر روش‌های درمانی آگاه شوید. شرکت در جلسات مشاوره و صحبت با روان‌شناس ماهر در حقیقت یکی از روش‌های غیردارویی موثر برای درمان ناهنجاری‌های جنسی است. طبق مشاهدات مصرف خودسرانه تادالافیل نه تنها به درمان و بهبود شرایط فرد کمک نکرده، بلکه موجب بدترشدن شرایط فرد شده و او را در معرض عوارض جانبی خطرناک نیز قرار می‌دهد. برای دریافت خدمات مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: قرص تادالافیل | موارد کاربرد، تداخل و عوارض تادالافیل

قرص تادالافیل چیست؟

قرص تادالافیل در دسته مهارکننده‌های فسفودی‌استراز تیپ ۵ قرار می‌گیرد. این دارو به شکل قرص‌های ۱۰ و ۲۰ میلی‌گرمی موجود است. تجویز و تعیین دوز دارو به عهده پزشک درمان‌گر است.

تادالافیل با دو نام تجاری cialis و adcirca در دسترس است. توجه داشته باشید موارد کاربرد cialis و adcirca با یکدیگر متفاوت است و هنگام خرید و استفاده از دارو به نام تجاری آن نیز دقت کنید.

کاربردهای قرص تادالافیل

درمان اختلال‌نعوظ و ناتوانی جنسی با کمک cialis انجام می‌شود. اختلال نعوظ به شرایطی گفته می‌شود که آلت تناسلی در زمان تحریک جنسی قادر به حفظ وضعیت نعوظ نیست و سفت و منبسط نمی‌شود. تادالافیل با مهار آنزیم فسفودی‌استراز و افزایش خونرسانی به آلت تناسلی در کنار تحریک جنسی مردان به نعوظ و حفظ این حالت کمک می‌کند.

هم‌چنین از cialis در موارد بزرگ‌شدن خوش‌خیم پروستات (BPH) نیز استفاده می‌شود. علائم مردان مبتلا به BPH شامل خروج ادرار به صورت قطره قطره، کاهش حجم ادرار دفع‌شده، مشکل در خروج ادرار، تکرر ادرار و … است. استفاده از تادالافیل در این شرایط ممکن‌است نیاز به جراحی پروستات را نیز کاهش دهد.

از adcirca برای کاهش فشارخون شریان ریوی (PAH) نیز استفاده می‌شود. در بیماری PAH فشارخون شریان‌های تغذیه‌کننده ریه بالامی‌رود که با کمک قرص آدسیرکا می‌توان آن را کاهش داد.

نحوه مصرف قرص تادالافیل

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم تجویز و تعیین دوز داروی مصرفی به عهده پزشک است. معمولا برای درمان اختلال‌نعوظ دوز ۱۰ یا ۲۰ میلی‌گرم از دارو را حدود نیم ساعت قبل از شروع رابطه مصرف کنید. از مصرف بیش از یک قرص در مدت زمان ۲۴ ساعت خودداری نمایید.

دوز ۵ میلی‌گرم از قرص تادالافیل برای درمان بزرگ شدن خوش‌خیم پروستات تجویز می‌شود. بهتر است هر روز در یک زمان مشخص از تادالافیل برای درمان BPH استفاده کنید.

عوارض جانبی مصرف تادالافیل

تقریبا همه داروها در کنار اثرات درمانی سودمند خود ممکن است عوارض جانبی نیز برای افراد مصرف‌کننده داشته باشند. البته بسیاری از کسانی که از قرص تادالافیل استفاده می‌کنند دچار عوارض جانبی نشده‌اند و برخی دیگر تنها به عوارض جانبی خفیفی مانند سردرد و دردهای عضلانی مبتلا شده‌اند.

از جمله عوارض جانبی مصرف قرص تادالافیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سردرد و سرگیجه
  • درد عضلانی و درد در بازوها و پاها
  • کمردرد
  • گرفتگی و احتقان بینی
  • خستگی و خواب‌آلودگی
  • گرگرفتگی و برافروختگی
  • تاری دید و سایر مشکلات بینایی
  • سوء هاضمه
  • تاکی‌کاردی یا افزایش ضربان قلب

می‌توانید برای از بین‌بردن سردرد و دردهای عضلانی خود با اجازه پزشک از داروهای مسکن استفاده کنید. مواردی مانند سوء هاضمه و حالت تهوع پس از مدتی خودبه‌خود از بین می‌روند. هم‌چنین تا زمانی که به تاری دید و خواب‌آلودگی دچارید از انجام فعالیت‌های نیازمند تمرکز مانند رانندگی اجتناب نمایید.

تداخلات دارویی تادالافیل

مصرف همزمان تادالافیل با برخی از داروها می‌تواند متابولیسم و اثربخشی آن را بر بدن تغییر دهد. لذا از مصرف همزمان تادالافیل با داروهای زیر خودداری کنید.

نیترات‌ها: نیتروگلیسیرین، ایزوسورباید و … . مصرف همزمان آن‌ها می‌تواند افت فشارخون بیشتری ایجاد نماید.

ضد قارچ‌ها: ایتراکونازول، کتوکونازول

آنتی‌بیوتیک‌ها: اریترومایسین، کلاریترومایسین، ریفامپین

داروهای معده: آلومینیوم هیدروکساید، منیزیم هیدروکساید

ایتراکونازول، اریترومایسین، ریتوناویر، کتوکونازول و آب گریپ‌فروت می‌تواند سطح تادالافیل در بدن را بالا ببرد. شما می‌توانید از دوز حداکثر ۱۰ میلی‌گرم در ۷۲ ساعت در این شرایط استفاده کنید.

ریفامپین یک آنتی‌بیوتیک ضد سل است که سطح تادالافیل در بدن را کاهش می‌دهد.

مصرف همزمان الکل و تادالافیل نیز موجب افزایش شدت عوارض جانبی مانند سرگیجه، سردرد، افت فشارخون و افزایش ضربان قلب (تاکی‌کاردی) می‌گردد.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص تادالافیل می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: قرص تادالافیل | موارد کاربرد، تداخل و عوارض تادالافیل



:: برچسب‌ها: قرص تادالافیل | موارد کاربرد، تداخل و عوارض تادالافیل ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اختلال نعوظ مشکلات جدی در روابط زناشویی ایجاد می‌کند. روابط جنسی میان زوجین یکی از مهم‌ترین پایه‌های زندگی زناشویی است. عدم رضایت از رابطه جنسی و اختلالات جنسی جزو پنج علت اصلی طلاق به شمار می‌روند. اختلال نعوظ نوعی ناتوانی جنسی است که مرد نمی‌تواند به نعوظ دست پیدا کند یا قادر نیست حالت نعوظ خود را حفظ کند. عوامل متعددی در به وجودآمدن اختلال نعوظ نقش دارند و یکی از این عوامل، علل روحی و روانی مانند افسردگی، اضطراب و … است. درمان اختلال نعوظ به عامل به وجود‌آورنده آن بستگی دارد. در مواردی که مشکلات روانی منجر به ناتوانی جنسی شده‌اند، می‌توانید از مشاوره و مراجعه به روانشناس بهره ببرید. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: اختلال نعوظ | نشانه های انواع اختلال نعوظ چیست؟

نعوظ چیست و چگونه اتفاق می‌افتد؟

به افزایش سایز و سفت شدن آلت تناسلی مردان نعوظ گفته می‌شود. شرایط لازم برای ایجاد نعوظ شامل تحریک و برانگیختگی جنسی، سیستم عصبی سالم و خونرسانی کافی به اندام تناسلی است. اگر یکی از این عوامل مشکل پیدا کند، ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ پدید می‌آید. این اختلال کیفیت زندگی افراد و همسرانشان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برای ایجاد نعوظ جریان خون وارد شده به آلت تناسلی افزایش یافته و دو بافت اسفنجی درون آلت پر از خون می‌شوند. بنابراین آلت تناسلی مرد بزرگ و سفت شده و نعوظ رخ می‌دهد. حفظ حالت نعوظ طی رابطه جنسی و تا خروج مایع منی ادامه دارد.

در طول این مدت دریچه‌های وریدی که موجب خروج خون از آلت می‌شوند، بسته هستند. در حالی که خونرسانی به آلت ادامه دارد. دریچه‌های وریدی پس از خروج مایع منی باز شده و با خروج خون از آلت، نعوظ نیز به پایان رسیده و اندام تناسلی به حالت اولیه بازمی‌گردد.

نعوظ صبحگاهی

بیشتر مردان در طول خواب و صبحگاه به طور طبیعی و به صورت غیر ارادی دچار نعوظ می‌شوند که به آن نعوظ صبحگاهی یا NPT گفته می‌شود. لازم به ذکر است نعوظ صبحگاهی نشانه‌ی عملکرد صحیح اندام تناسلی و میزان کافی هورمون‌های جنسی است.

اختلال نعوظ

اختلال در به نعوظ رسیدن و یا ماندن‌در حالت نعوظ منجر به ناکارآمدی عملکرد جنسی مردان می‌شود. در این حالت فرد باید برای رفع این مساله به متخصص مراجعه نماید.

عوامل ایجادکننده اختلال نعوظ

علل متعددی منجر به اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی در مردان می‌شوند. برخی از علل به وجود‌آورنده‌ی اختلال نعوظ شامل موارد زیر می‌شود.

مشکلات روحی و روانی

مهم‌ترین علت ایجاد اختلال نعوظ مشکلات روانی است. اضطراب، افسردگی، ترس از بارداری شریک جنسی، سابقه زود انزالی، هم‌جنس‌گرا بودن مرد، انحرافات جنسی، ترس از عدم رضایت جنسی فرد مقابل و … می‌توانند منجر به اختلال‌نعوظ و ناتوانی جنسی شوند.

اختلال نعوظ بدلیل ناهنجاری‌های هورمونی

کمبود یا افزایش برخی هورمون‌ها بر توانایی جنسی مردان موثرند. کاهش مقدار تستوسترون، هورمون‌های تیروئیدی و هیپوفیزی، افزایش میزان پرولاکتین از جمله عوامل موثر در بروز اختلال نعوظ هستند.

اختلالات عروقی

عروق بدن نقش بسیار مهمی در خونرسانی کافی به آلت داشته و در ایجاد نعوظ موثر است. اختلالات عروقی به علل مختلفی رخ می‌دهند. عوامل ایجادکننده اختلالات عروقی شامل بیماری‌هایی نظیر دیابت، فشارخون، بیماری‌های قلبی، سیگارکشیدن، مصرف الکل و مواد مخدر، جراحی لگن، ضربه به لگن، چاقی، افزایش سن و … است.

داروها و ناهنجاری‌های سیستم عصبی

مصرف برخی داروها مثل داروهای ضد افسردگی، داروهای پایین‌آورنده‌ی فشارخون، الکل، آلداکتون، متادون و … می‌توانند درجات مختلفی از ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ را ایجاد کنند.

ناهنجاری‌ها و مشکلات مغز و نخاع مانند قطع نخاع، دیگر آسیب‌های عصبی و … از عوامل ایجاد اختلال‌نعوظ هستند.

رفع اختلال نعوظ

انتخاب بهترین روش درمان اختلال‌نعوظ به علل به وجود‌آورنده آن بستگی دارد. اصلاح سبک زندگی، دارو درمانی، شرکت در جلسات روانشناسی از جمله مهم‌ترین روش‌های درمان ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ به شمار می‌روند. روش‌های درمان اختلال‌نعوظ موارد زیر را شامل می‌شود.

دارو درمانی

تادالافیل، سیلدنافیل یا همان ویاگرا از رایج‌ترین داروهایی هستند که برای درمان اختلال‌نعوظ تجویز می‌شوند. مکانیسم اثر این داروها به صورت افزایش خونرسانی به آلت تناسلی است. تجویز و استفاده از این داروها به عهده پزشک است و نباید به صورت خودسرانه از آن‌ها استفاده نمود. بهترین زمان مصرف این داروها، یک تا دو ساعت قبل از شروع رابطه است.

اصلاح سبک زندگی

همان‌طور که اشاره کردیم بسیاری از عواملی که باعث به وجود آمدن اختلالات عروقی می‌شوند، ناشی از بیماری‌هایی چون دیابت، فشارخون و … است که نتیجه روش زندگی نادرست می‌باشد. شما با اصلاح سبک زندگی خود، ورزش‌کردن، تحرک داشتن، عدم مصرف سیگار و الکل و سایر دخانیات، رژیم غذایی سالم مشکل نعوظ را برطرف کنید.

روان درمانی

منظور از روان درمانی مراجعه به روان‌شناس و شرکت در جلسات مشاوره است. معمولا مراجعه به روان‌شناس و مشاور یکی از روش‌های درمانی ثابت برای اختلالات جنسی است. هم‌چنین زمانی که اختلال نعوظ به علت استرس، افسردگی، ترس و … باشد، تنها به کمک روان درمانی قابل رفع است.

وکیوم و پروتز

دستگاه وکیوم نوعی مکش در اطراف آلت تناسلی ایجاد می‌کند که موجب افزایش ورود جریان خون به آلت می‌گردد. پس از پر شدن آلت از خون، کشی در انتهای آن قرار گرفته که مانع خروج خون از آلت خواهد شد.

پروتز آخرین روش درمانی اختلال نعوظ است. و در کسانی ‌که به سایر روش‌های درمانی پاسخ نداده‌اند، به کار گرفته می‌شود. بعد از تخریب بافت‌ها، پروتزهای درمانی در آلت فرد کار گذاشته‌می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: اختلال نعوظ | نشانه های انواع اختلال نعوظ چیست؟



:: برچسب‌ها: اختلال نعوظ | نشانه های انواع اختلال نعوظ چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

قطع رابطه با دوست دختر چجوری باشه تا آسیب نبینیم؟ چرا باید با دوست دخترم کات کنم؟ عموما مردان پس از هر بحث و جدل به دنبال تمام شدن رابطه هستند. اما خانم ها برای بهبودی رابطه می‌جنگند. آقایونی که برای قطع رابطه با دوست دختر خود اقدام می‌کنند باید صادقانه و شفاف دلیل منطقی برای جدایی را بگویند. برای جلوگیری از جدایی نیز به دنبال راهکار برای بهبود روابط توسط روانشناس باشند. اما جدا از همه این صحبت ها بازگشت به روابط گذشته آسیب های جدی تری به شما وارد می ‌کند که در ادامه در رابط با این موضوع نیز صحبت کرده ایم.

منبع: قطع رابطه با دوست دختر چرا سخت است؟

قطع رابطه با دوست دختر

چرا باید با دوست دخترم قطع ارتباط کنم؟ دلیل کات کردن من چیست؟ دیگه دوسش ندارم؟ آیا دیگه برای من اهمیت قائل نیست و باید قطع رابطه کنم؟ یا عاشق شخص دیگری شدم و دیگه دوست دخترمو نمیخوام؟ برای قطع رابطه با دوست دخترم چه بهونه هایی بیارم؟ چه کارایی کنم که دوست دخترم خودش بذاره بره؟ اصلا دوست دخترمو دوست دارم چرا باید جدا بشم؟ و هزار و یک سوال دیگر برای اقدام به قطع رابطه با دوست دختر وجود دارد. مشکلات، رفتارهای متفاوت از هم، علایق متفاوت و … دلایلی برای قطع ارتباط با دوست دختر هستند. اما قبل از اقدام به قطع رابطه با دوست دختر از خود سوال هایی بپرسید. آیا قطع ارتباط با دوست دخترم حرکت درستی است؟ دلایل و عواملی که باعث به فکر افتادن شما در رابطه با جدایی در ارتباط‌ند را بررسی کنید.

چگونگی قطع رابطه با دوست دختر

قبل از اینکه راهکار برای قطع رابطه بدهیم، در رابطه با باور عمومی که راجع به مردان است صحبت می‌کنیم. بسیاری از افراد اعتقاد به این دارند که مردها موجوداتی بی احساس، بی عاطفه و سنگ دل هستند. اما به دور از تمام باورهای کلیشه‌ای، مردها نیر انسان هستند. مردها قلب دارند و عاشق می‌شوند. اما بسیاری از مسائل مانند: مشکلات اقتصادی، مشکلات اجتماعی، مشکلات خانوادگی، مسائل کاری، اختلاف نظرات و حتی رفتار نادرست دوست دختر باعث به فکرافتادن قطع رابطه می‌شود. در ادامه به راهکارهایی برای چگونگی قطع ارتباط با دوست دختر اشاره کرده‌ایم.

1. دلایل قطع رابطه با دوست دخترتان را بررسی کنید

قبل از اقدام به قطع رابطه با دوست دخترتان، دلایل و اهداف خود را بررسی کنید. هیجانی و احساسی تصمیم نگیرید. بعد از دعوا و بحث از  دوست دخترتان فاصله بگیرید و پس از آرامش در رابطه با این موضوع بیاندیشید.

2. از واکنش های دوست دخترتان آگاه باشید

قبل از اینکه اقدام کنید، واکنش های دوست دخترتان را بررسی کنید. از قبل برای تمام رفتارهایی که شاید انجام دهد آمادگی داشته باشید تا بهترین عکس العمل را داشته باشید.

3. با دوست دختر خود صادق باشید

بهانه و دلایل عجیب و غریب نیاورید. صادقانه دلیل چیزی که باعث جدایی شده است را توضیح دهید. با بازگویی دلایل جدایی به دوست دخترتان آسیب کمتری وارد می‌کنید.

4. هنگام جدایی به یکدیگر احترام بگذارید

یکی از رفتارهای نادرست بی احترامی هنگام جدایی است. با بررسی دلایل برای قطع رابطه، به صورت منطقی در رابطه با جدایی گفتگو کنید. با بی احترامی هنگام پایان یک رابطه آسیب های زیادی به خود و دوست دخترتان وارد می‌کنید.

5. برای قطع رابطه، خودتان اقدام کنید

کسانی رو برای قطع رابطه واسطه نکنید. اینکه شفاف و واضح در رابطه با دلایل جدایی صحبت می‌کنید نشان از پخته بودن شخصیت شما است. شاید دیگران به طور واضح دلایل شما را برای جدایی توضیح ندهند. و باعث ایجاد سوءتفاهم برای دوست دخترتان شود.

6. برای این اتفاق ابراز ناراحتی کنید

در برابر رابطه مسئول باشید. اظهار پشیمانی و ناراحتی از جدایی رابطه نشان از مسئولیت پذیری شما نسبت به آسیب هایی است که به دوست دخترتان بعد از قطع رابطه وارد می‌شود. بی تفاوتی یا خوشحالی تان موجب سرافکندگی بیشتر او خواهد شد.

7. اجازه صحبت درباره احساساتش بدهید

بعد از اقدام و مطرح کردن دلایل جدایی، اجازه دهید دوست دخترتان افکار و احساساتش را در رابطه با اتفاق بگوید. او را بخاطر احساساتش سرزنش نکنید و صبورانه همه صحبت هایش را گوش کنید.

چرا باید با دوست دختر سابقم قطع رابطه کنم؟

بسیاری از روابطی که در گذشته تمام شده است، امکان دوباره شکل گیری دارد. ارتباط دوباره آسیب هایی را به همراه دارد که در ادامه در رابطه با این موضوع توضیحاتی صورت گرفته است.

1. بازگشت به رابطه ناسالم قبلی

اگر رابطه قبلی شما سمی و ناسالم نبود تمام می‌کردید؟ تمام شدن یک رابطه به دلیل تفاوت ها، مشکلات و علاقه نداشتن است. زمان بهبودی حال روانی شما پس از تمام شدن رابطه قبلی طولانی مدت است. به این موضوع فکر کنید که آیا این رابطه هدف دار است؟ آیا دوباره توان آسیب های روحی و روانی را دارم؟ اگر پاسخ شما خیر بود هرگز به رابطه برنگردید.

2. قطع رابطه با دوست دختر | هدر رفتن انرژی

صرف انرژی جسمانی و روانی برای رابطه ای که قبلا از آن بیرون آمدید منطقی نیست. کمی فکر کنید، اگر تمام انرژی که در گذشته صرف کردید را دوباره هدر دهید و بدون نتیجه باقی بماند؛ آیا صحیح است؟

3. بهبود خیالی رابطه

بعد از جدایی از یک رابطه افراد خیال بازگشت به آن را دارند. اما باید بدانید که پس از اتمام جدی یک رابطه امکان بازگشت وجود ندارد. با مدیتیشن و ورزش فکر رابطه تمام شده را از مغز خود بیرون کنید.

4. فراموش نکردن اشتباهات گذشته

دوستی مجدد بعد قطع رابطه با دوست دختر ، به معنای پاک شدن خاطرات نیست. پس همیشه احتمال بازگو کردن اشتباهات گذشته وجود دارد. مخصوصا که یکبار این مسائل باعث جدایی شده‌اند، دوباره می‌توانند شما را به قطع رابطه بکشانند.

چگونگی قطع رابطه با دوست دختر سابق

برای فراموشی رابطه گذشته و تکرار نشدن دوباره آسیب ها نیاز به قطع رابطه با دوست دختر سابق است. در ادامه به راهکارهایی راجع به این موضوع اشاره کرده ایم.

سوگواری: روند سوگواری را با کمک از یک روانشناس پشت سر بگذارید. در مقابل روند سوگواری قرار نگیرید و علائم آن را به درستی درک کنید.

تجربه جدید: خودتان را دوست داشته باشید، برای خود ارزش قال شوید. به دنبال کسب تجارب جدید و شناخت خود باشید. با این کار روند بهبودی شما سرعت می‌بخشد.

گفنگو با فرد قابل اعتماد: برای تخلیه افکار و حرف هایتان با دوست صمیمی و قابل اعتماد خود صحبت کنید. روانشناس و مشاور بار سنگین غم و اندوه را از دوش شما بر می‌دارد.

دوری از خاطرات: تمامی اشیاء، کادوها و عکس هایی که از رابطه قبلی به جا مانده است را دور بریزید. با مشاهده خاطرات افکارتان را خراب می‌کنید.

راهکارهایی برای کنار آمدن با مشکلات بعد از قطع رابطه

برای کنار آمدن با مشکلات بعد از قطع رابطه باید یک سری راهکارها را انجام دهید. که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • خیلی زود وارد رابطه جدید نشوید.
  • این مشکل فقط برای شما نیست و برای همه انسان ها رخ می‌دهد.
  • خود را مقصر ندانید.
  • به خود فرصت زندگی زیبا بدهید.
  • مراحل سوگواری را پشت سر بگذارید.
  • از درد ناشی از جدایی نهراسید.
  • فعالیت های مورد علاقه تان را انجام دهید.
  • ورزش و مدیتیشن را فراموش نکنید.
  • نامه ای در رابطه با افکار  احساسات خود یادداشت کنید.

کلام آخر

قطع رابطه با دوست دختر با دلایل منطقی و شفاف آسیب کمتری به دختر و پسر می‌زند. اگر قصدتان برای اتمام رابطه جدی است و تمام راهکارها را مطالعه کرده‌اید. بهتراست برای بهبود حال روحی خود از یک روانشناس و متخصص در این زمینه کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به مراجعین عزیز خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قطع ارتباط با دوست دختر بر شماره درج شده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قطع رابطه با دوست دختر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: قطع رابطه با دوست دختر چرا سخت است؟



:: برچسب‌ها: قطع رابطه با دوست دختر چرا سخت است؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بی توجهی مادر به فرزند به دو صورت اتفاق می‎افتد. تنها گذاشتن فرزند در صورتی که توانایی مراقبت از خود ندارد و یا طلاق. این رفتارها باعث ایجاد اختلال‌های متعددی در فرزندان می‎شود. بیشتر این فرزندان احساس می‎کنند که دوس داشتنی نیستند. مادرانی که به دنبال شکل گیری درست و مناسب شخصیت فرزند خود هستند با این مقاله رو به رو می‎شوند. زمانی که تصمیم به فرزندآوری می‎کنید باید تمام شرایط را بسنجید. وقت کافی، شرایط مالی مناسب، شرایط زناشویی عالی و نظارت درست را بررسی کنید و سپس اقدام کنید. در ادامه در رابطه با عوارض، نشانه ها، انواع بی توجهی و پیامدها توضیح داده‎ایم. برای دریافت خدمات مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: بی توجهی مادر به فرزند | علت و پیامدهای بی توجهی مادر به دختر

بی توجهی مادر به فرزند

بی توجهی به فرزند یعنی ناتوانی در تامین خوراک، پوشاک، خانه، مراقبت‌های پزشکی و مراقبت های سلامتی. با بی توجهی این مسائل سلامت روان و جسم فرزند به خطر می‎افتد. بی توجهی به فرزند نوعی کودک آزاری محسوب می‎شود. بی توجهی به فرزند توسط والد و پرستار اتفاق می‌افتد. با بی توجهی به فرزند باید منتظر عواقب جسمی و روحی در بزرگسالی باشید. رشد فرزند دچار اختلال می‎شود. حال و آینده فرزند را تحت تاثیر قرار می‎دهد.

نشانه های بی توجهی مادر به فرزند

نشانه‌ها عموما توسط معلمان، دوستان و اطرافیان تشخیص داده می‎شود. در ادامه به عمده نشانه های بی توجهی مادر به فرزند اشاره کرده ایم.

  • ضعف جسمانی
  • سوء تغذیه
  • ضعف عاطفی
  • بی نظم بودن
  • بی قراری در خانه
  • بیرون رفتن های بی دلیل
  • مشکلات تحصیلی
  • غیبت های طولانی در مدرسه
  • عدم حضور مراقب
  • گرایش به مصرف مواد و الکل
  • گرایش به دزدی
  • درخواست پول و غذا
  • عدم سلامت دندان
  • ضعیف شدن چشم
  • پوشیدن لباس های نامرتب
  • پوشش لباس نامتناسب با شرایط آب و هوایی

در صورتی که با چنین کودکی مواجهه شده‌اید، به صورت محترمانه با والدین او صحبت کنید. و از آن‌ها بخواهید به یک متخصص روانشناس کودک و خانواده مراجعه کنند.

انواع بی توجهی مادر به فرزند

بی توجهی مادر به فرزند می‎تواند از طریق مختلفی رخ دهد. بیشتر مادران نسبت به بی توجهی‌های خود بی اطلاع اند. شما با کسب اطلاعات و آموزش های فرزندپروری، در این زمینه مهارت هایتان را پرورش دهید. در ادامه توضیحاتی در این رابطه داده‎ایم.

نظارت نادرست

تنها ماندن فرزند در خانه در صورتی که فرزند توانایی مراقبت از خود ندارد. تهدید و بی توجهی در شرایط خطرناک و تامین نکردن امنیت فرزند.

بی توجهی به نیازهای اولیه

برآورده نکردن نیازهای اولیه مانند: خوراک، پوشاک، مسکن، بهداشت و امنیت. حتی گاهی اوقات رها کردن و بی توجهی به حق فرزند.

بی توجهی‎روانی

تنش در خانواده، حمایت نشدن عاطفی و هیجانی از طرف والدین، موجب فراهم شدن زمینه سوءمصرف مواد، سیگار و الکل برای فرزند می‌شود.

بی توجهی به آموزش

ثبت نام نکردن در مدرسه و موسسات آموزشی مناسب. بی توجهی به نیازهای آموزشی و غیبت های طولانی مدت فرزند. پیگیری نکردن مشکلات تحصیلی فرزند از جمله موضوعاتی‌است که آینده کودک را به طور چشمگیری تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بی توجهی‎به مسائل بهداشتی

بی‎توجهی به مراقبت های پزشکی، مسائل بهداشتی و بیماری های فرزند، عدم تهیه دارو و نیاز پزشکی آسیب های جدی به سلامت جسم و روان او وارد خواهد کرد.

بی توجهی به مشکلات

مادران بی توجه، اگر فرزندشان دچار مشکل شود و به دنبال راه چاره برای حل مشکل باشد به او توجهی نمی‎کنند. فرزندان این مادران همیشه احساس تنهایی می‎کنند. و هیچ پشتوانه‌ای در زندگی ندارند.

بی توجهی به ابراز علاقه نکردن

یکی از نیاز انسان‎ها توجه و ابراز علاقه است. مادرانی که به فرزندان خود ابراز علاقه نمی‎کنند. باعث می‎شوند که آنها به دنبال توجه از دیگران باشد. و همین امر موجب ارتباطات پر خطر و آسیب زننده می‎شود.

عوارض بی توجهی مادر به فرزند

بی توجهی و کم توجهی به فرزند در حال و آینده او اثرات مخرب و عمیقی می‎گذارد. حتی در آینده تغییر شخصیت و آسیب‌ها برای خود او آسان نیست. او برای کاهش آثار منفی بی توجهی های مادر به فرزند باید زمان و انرژی زیادی صرف کند. در ادامه به مهم ترین عوارض بی توجهی مادر به فرزند را اشاره کرده‎ایم.

  • ضعف جسمانی
  • سوء تغذیه
  • بروز اختلالت جسمی و روانی
  • بروز بیماری های جسمانی
  • ناتوانی فرزند در برقراری ارتباط با جامعه
  • فقدان عزت نفس
  • کمبود اعتماد به نفس
  • عدم اعتماد به دیگران
  • افکار خودکشی

پیامد و نتایج بی توجهی مادر به فرزند

پیامدها و نتایج بی توجهی مادر به فرزند در روند رشد اختلال ایجاد می‎کند. و فرزند دچار آسیب های فراوانی می‎شود. در ادامه پیامدهای بی توجهی مادر به فرزند را توضیح داده‌ایم.

مشکلات در رشد

مشکلات در رشد یکی از واضح ترین پیامد در فرزند است. تغذیه ناسالم و نادرست بر سلامت رشد و عملکرد مغز اختلال ایجاد می‎کند. بی اهمیتی در واکسینه کردن و عدم نظارت بر سلامتی فرزند موجب بروز بیماری ها و اختلال در سلامت جسمی می‎شود.

مشکلات در عملکرد روان

نتیجه بی توجهی به فرزندان بروز اختلالات شخصیت است. بی توجهی باعث بروز اختلال کمبود اعتماد به نفس و نقص توجه، اختلال در ذهن، حسادت  و تنهایی می‎شود.

مشکلات در رفتار

فرزندانی که مورد بی توجهی قرار می‎گیرند. در برقراری ارتباط و مکالمه با اطرافیان دچار مشکل می‎شوند. مشکلات اجتماعی و رفتاری در فرزندانی که مورد بی توجهی قرار گرفته‌اند از پیامدهای این رفتار است.

کلام آخر

مادرانی که به فرزند خود بی توجهی می‎کنند. باید تمامی مشکلاتی که در آینده فرزندشان دچار می‎شود را به جان بخرند. مشکلات روحی و روانی، مشکلات جسمی، مشکلات در رشد و رفتار عمده نتایجی هستند که این فرزندان دچار می‎شوند. برای رفتار درست با فرزند نیاز به یک روانشناس دارید. مرکز مشاوره آواژه به صورت حضوری و تلفنی به شما خدمات ارائه می‎دهد. برای‌ این منظور می‌توانید از خدمات مشاوره روانشناسی آواژه استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی توجهی مادر به فرزند می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: بی توجهی مادر به فرزند | علت و پیامدهای بی توجهی مادر به دختر



:: برچسب‌ها: بی توجهی مادر به فرزند | علت و پیامدهای بی توجهی مادر به دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

دخالت مادر شوهر یکی از مشکلات رایج در زندگی بسیاری از خانم‌ها است. خیلی از مادرشوهرها فکر می‌کنند می‌بایست همه چیز را تحت کنترل داشته باشند. آن‌ها با این کار می‌خواهند مطمئن شوند که فرزندشان در زندگی خود موفق است. اما شاید مادر همسرتان نداند که با این کارش بیشتر زندگی شما را به هم خواهد ریخت. دخالت مادر شوهر بسیاری از مواقع باعث اختلاف و ناراحتی بین زوجین می‌شود. پس اگر زندگی مشترک و حریم شخصیتان برای شما اهمیت دارد باید بتوانید یک راهکار مناسب در مقابل دخالت مادر شوهر پیدا کنید. ما در این مطلب تعدادی از این راهکارها را به شما معرفی خواهیم کرد. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که دریافت مشاوره خانواده می‌تواند بهترین راه‌حل برای تغییر شرایط باشد.

منبع: دخالت مادر شوهر | بهترین راه برای جلوگیری از دخالت مادر شوهر

دخالت مادر شوهر

دخالت‌ها و ازبین‌بردن حریم شخصی یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که به‌خصوص در ابتدای زندگی مشترک با آن مواجه می‌شوید. معمولاً هم این اتفاق از سوی مادرشوهر می‌افتد. این حقیقت را باور کنید که مادران همیشه نگران زندگی فرزندشان هستند. اما گاهی اوقات هم پیش می‌آید که مادر همسرتان نمی‌تواند این ناراحتی را به‌درستی کنترل کند. در این شرایط آن‌ها سعی می‌کنند با سردرآوردن از مسائل مختلف زندگی شما و کنترل کردن آن‌ها شرایط بهتری را برای زندگی پسرشان فراهم کنند. طبیعتاً این موضوع نمی‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. ازبین‌رفتن حرمت‌ها و آسیب‌دیدن رابطه زوجین از جمله مشکلاتی هستند که به دنبال این دخالت‌ها اتفاق می‌افتد.

درعین‌حال بیشتر مواقع ما از این می‌ترسیم که صحبت راجع به این موضوع همسرمان را ناراحت کند. و اگر راستش را بخواهید در اکثر مواقع هم او ناراحت خواهد شد. در این شرایط عروس خانم‌ها احساس می‌کنند در موقعیتی گیر افتاده‌اند که هیچ‌کس حرفشان را نمی‌فهمد. اما خبر خوب این است که این مشکل حل‌شدنی است. شما تنها نیاز دارید تا مهارت‌های لازم برای مقابله با این رفتار را یاد بگیرید.

دخالت مادر شوهر و عوامل تأثیرگذار

چه نکاتی باعث می‌شود مادر همسرتان بیشتر به دنبال دخالت در زندگی شما باشد؟ پیداکردن جواب این سؤال به شما کمک می‌کند تا سرنخ این ماجرا را پیدا کرده و سپس باتوجه‌به آن به دنبال راه‌حل مناسب برای تغییر شرایط باشید. باتوجه‌به موقعیت و فرهنگی که شما در آن زندگی می‌کنید جواب‌های بسیاری برای این سؤال وجود دارد. بااین‌حال بعضی از رایج‌ترین دلایل دخالت مادر شوهر به شرح زیر است.

ویژگی‌های شخصیتی

دودسته از مادران با احتمال بیشتری در زندگی فرزند خود دخالت می‌کنند. شخصیت‌های ریاست‌طلب و همین‌طور شخصیت‌های وابسته! این افراد معمولاً به‌راحتی قبول نمی‌کنند که فرزندشان بزرگ شده و زندگی مستقلی را شروع کرده است. به همین خاطر سعی می‌کنند تا با استفاده از روش‌های مختلف کنترل خود را روی زندگی شما حفظ کنند.

رعایت‌نکردن حریم خصوصی

اصلی‌ترین دلیل دخالت دیگران در زندگی شما این است که خودتان حریم شخصیتان را رعایت نمی‌کنید. احتمالاً همسر شما هم از آن دسته افرادی است که مادرش را در جریان همه چیز قرار می‌دهد. یا شاید به هر شکل دیگری مادرشوهرتان در جریان مسائل زندگی شما قرار گرفته است. وقتی دیگران به هر دلیلی در جریان اتفاقات زندگی ما قرار بگیرند به خودشان اجازه می‌دهند که راجع به آن صحبت کنند.

دخالت مادر شوهر و باورهای فرهنگی

یک باور اشتباه اما بسیار رایج در کشور ما این است که مادر و پدرها تصور می‌کنند، می‌توانند در زندگی پسرشان دخالت کنند. این تصور معمولاً معتقد است که عروس می‌بایست راه‌ورسم زندگی را از خانواده همسر خود یاد بگیرد. و به همین خاطر مادران تلاش می‌کنند تا با دخالت‌های مختلف رفتار شما را به همان شکلی که مناسب خانواده خودشان می‌دانند شکل بدهند.

راهکارهایی برای کم‌کردن دخالت مادر شوهر

اتحاد خودتان را بیشتر کنید

دخالت مادر شوهر معمولاً در زندگی‌هایی پیش می‌آید که رابطه عاطفی زوجین با هم دچار شکاف‌هایی باشد. هرچقدر شما و همسرتان اتحاد بیشتری داشته باشید دیگران کمتر می‌توانند در زندگی شما دخالت کنند. این اتحاد باعث می‌شود که همسرتان به دیگران اجازه ندهد راجع به مسائلی که مربوط به هر دوی شما هستند نظر بدهند؛ یا وقتی می‌خواهد چیزی را برای خانواده تعریف کند حتماً به نظر شما نیز اهمیت می‌دهد. پس در اولین قدم سعی کنید ارتباط عاطفی خوب و دوستانه‌ای با همسرتان داشته باشید.

با همسرتان صحبت کنید

وقتی چیزی شما را ناراحت می‌کند بهترین راه این است که در مورد آن صحبت کنید. اگر فکر می‌کنید همسرتان راجع به مسائل مشترک‌تان با مادرش صحبت می‌کند و یا از این ناراحتید که در کارهایش به جای نظر شما، به نظر مادرش اولویت می‌دهد بهتراست دخالت مادر شوهر تان را با او در میان بگذارید. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که در طول صحبت ادب و احترام را راجع به مادر همسرتان حفظ کنید؛ به همسرتان نشان بدهید متوجه احساس او نسبت به مادرش و احترامی که برای او قائل است هستید. اما در کنار این‌ها ناراحتی خود را هم بیان کنید.

حریم‌ها را حفظ کنید

بیشتر مشکلات زمانی پیش می‌آیند که ما حریم زندگی شخصی را رعایت نمی‌کنیم. سعی کنید ارتباط خود با خانواده همسر را در یک حد معمول و محترمانه نگه دارید. اما از صمیمی شدن بیش از حد خودداری کنید. نکته دیگر این است که هرگز راجع به مسائل زندگی خود و حتی برای درد و دل با خانواده همسر صحبت نکنید. یادتان باشد این رفتارها به معنی این است که شما خودتان جواز ورود به زندگی‌تان را به دست دیگران داده‌اید. پس ازین به بعد باید منتظر دخالت مادر شوهر خود هم باشید.

رابطه‌تان را صمیمی‌تر کنید

رابطه عروس و مادرشوهر همیشه یکی از جنجالی‌ترین ارتباطات بوده و هست. بسیاری از مواقع پیش می‌آید که هرکدام از شما سعی می‌کنید طرف مقابل را مغلوب کرده و به او نشان بدهید که کنترل در دست شماست. یکی از کارهای مهم برای جلوگیری از دخالت این است که به این دعوا پایان بدهید. از این طریق شما خیال مادر شوهرتان را راحت کرده‌اید که قصد ندارید بین او و پسرش جدایی بیندازید. به‌علاوه وقتی رابطه شما صمیمی‌تر باشد او ویژگی‌های مثبت شما را هم خواهد دید. و این مسائل به کاهش دخالت های مادر شوهر کمک می‌کند.

دخالت مادر شوهر | قاطعانه صحبت کنید

رفتارهای تند یا سکوت بیش از حد در مقابل دخالت مادر شوهر هر دو به یک اندازه اشتباه است. متخصصان خانواده معتقدند که شما بهترین نتیجه را از رفتار دوستانه اما قاطعانه خواهید گرفت. برای این کار وقتی مادر شوهرتان راجع به یک مسئله نظر می‌دهد ابتدا صحبت‌های او را کامل بشنوید. سپس از او بابت دلسوزی و اینکه به فکر زندگی‌تان است تشکر کنید. در آخرین مرحله دلایل خود را برای مخالفت با نظرش اعلام کرده و بگویید که چه تصمیمی دارید. این روش به‌خوبی حد و مرزهای زندگی شما و میزانی که مادر همسرتان اجازه دخالت دارد را مشخص می‌کند.

همسرتان را بر سر دوراهی قرار ندهید

یک اشتباه خطرناک اما رایج در میان خانم‌ها این است که همسرشان را وارد اختلافی که با مادرشوهر دارند می‌کنند. در حقیقت آن‌ها از شوهرشان می‌خواهند که بین همسر یا مادر خود یکی را انتخاب کند. در درجه اول این نکته را به خاطر داشته باشید که قراردادن یک نفر در این موقعیت فشار روانی بسیاری را برای او به همراه خواهد داشت. علاوه بر این شما نمی‌توانید از همسرتان انتظار داشته باشید پدر و مادر خود را کنار بگذارد.

والدین هرکدام از ما برایمان عزیز هستند. و طبیعتاً خیلی کم پیش می‌آید که آن‌ها را با چیزی یا کسی عوض کنیم. پس به‌جای اینکه از همسرتان بخواهید وارد دعوای بین شما و مادر شوهر تان بشود؛ از او بخواهید که با کمک هم یک راه‌حل منطقی برای شرایط پیدا کنید.

چه زمانی از یک مشاور کمک بگیریم

شروع یک زندگی مشترک و جلو بردن آن کار آسانی نیست. بسیاری از مواقع وقتی وارد زندگی می‌شویم متوجه خواهیم شد که مهارت لازم برای حل کردن بسیاری از مشکلات را نداریم. یکی از این مشکلات دخالت دیگران در زندگی ماست. در چنین شرایطی چطور باید موضوع را به همسرمان بگوییم که ناراحت نشود؟ در مقابل دخالت‌ها باید چه واکنشی نشان بدهیم؟ این‌ها سؤالاتی هستند که معمولاً جوابی برای آنها نداریم. و همین مسئله می‌تواند زندگی مشترک ما را با مشکلات جدی مواجه کند.

به‌علاوه بسیاری از مواقع درد و دل کردن با دوستان یا خانواده شرایط را بدتر می‌کند. دیگران به دلیل علاقه‌ای که به ما دارند شروع به جانب‌داری کرده و حالا دخالت‌ها از این طرف نیز شروع می‌شود. به همین خاطر بهترین کار این است که راجع به مشکلات زندگی مشترک از یک مشاور متخصص کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک می‌کنند ریشه مشکلات را پیدا کرده و برای برطرف‌کردن آن راه‌حل مناسبی پیدا کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دخالت مادر شوهر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

همسرم همه چیز زندگی‌مان را به مادرش می‌گوید؛ چطور از او بخواهم که این کار را نکند؟

در یک شرایط مناسب با همسرتان صحبت کنید. به او نشان بدهید که متوجه علاقه‌ای که به مادرش دارد هستید؛ و احترام به مادرش برای شما نیز مهم است. در کنار این مسائل نگرانی‌های خود را نیز به او بگویید. سعی کنید دلایل منطقی برای اشتباه بودن کار همسرتان به او نشان بدهید.

منبع: دخالت مادر شوهر | بهترین راه برای جلوگیری از دخالت مادر شوهر



:: برچسب‌ها: دخالت مادر شوهر | بهترین راه برای جلوگیری از دخالت مادر شوهر ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره روانشناسی در زنجان دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی زنجان و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی زنجان

مشاوره روانشناسی زنجان

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی زنجان به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی زنجان

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره زنجان صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در زنجان برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در زنجان استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

4- مشاوره روانشناسی در زنجان برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی زنجان بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

برای دریافت خدمات مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

8- مشاوره روانشناسی در زنجان حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم. به همین خاطر بهتر است راجع به این مسئله از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

سایر خدماتی که می‌توانید از مراکز مشاوره روانشناسی دریافت کنید به شرح زیر است. مشاوره کودک ، مشاوره شغلی ، مشاوره نوجوان ، مشاوره آنلاین ، مشاوره طلاق و..

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی زنجان بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی زنجان یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در زنجان می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی زنجان



:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی زنجان ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

وسواس شستشو یکی از انواع رایج وسواس‌ها است. بیماران درگیر با این نوع‌وسواس همیشه احساس می‌کنند که همه چیز در اطراف آنها کثیف است؛ و باید آن را تمیز کنند. در واقع می‌توانیم بگوییم وسواس شستشو به‌نوعی فوبیا یا ترس مرضی از میکروب‌ها نیز تعریف می‌شود. مشکلات فیزیولوژیک، شرایط زندگی و تجربه‌هایی که هرکدام از ما داشته‌ایم تأثیر بسیاری در ابتلا به این بیماری دارند. اما صرف‌نظر از اینکه شما به چه دلیل دچار وسواس شستشو شده باشید این بیماری تأثیر بسیاری روی زندگی خود و اطرافیانتان خواهد داشت. به‌علاوه وسواس‌ها به‌خودی‌خود درمان نمی‌شوند. پس حتما اطلاعات خود را راجع به این بیماری و راه‌های ممکن برای درمان آن بالاتر ببرید. برای دریافت مشاوره وسواس کلیک کنید.

منبع: وسواس شستشو | علائم ، علل و درمان وسواس شستشو

وسواس شستشو

به‌طورکلی وسواس به افکاری گفته‌می‌شود که ناخواسته و بدون اینکه کنترلی روی آن داشته باشید در ذهن شما تکرار می‌شوند. گاهی اوقات این افکار چنان اضطرابی را در فرد ایجاد می‌کنند که او سعی می‌کند تا با استفاده از برخی رفتارها اضطراب خودش را کم کند. وسواس شستشو نیز یکی از انواع این بیماری است. کسانی که درگیر وسواس شستشو هستند همیشه فکر می‌کنند که محیط اطراف آنها آلوده است. و به همین خاطر مرتباً در حال‌شستن همه چیز هستند. اما نکته مهم این‌است که از نظر آن‌ها شستشو باعث تمیزشدن محیط نخواهدشد و بازهم آن را کثیف می‌دانند. در نتیجه به رفتار خود ادامه خواهند داد.

تفاوت وسواس شستشو با تمیزی

تمیزی ویژگی است که همه ما آن را می‌پسندیم. حتی بسیاری از اوقات توجه به نظافت یک موضوع مهم در بررسی سلامت روحی و روانی افراد است. اما توجه به تمیزی هم مثل هر موضوع دیگری اگر از حد خود فراتربرود تبدیل به یک بیماری خواهد شد. به همین خاطر بسیار مهم‌است که ما تفاوت‌های یک رفتار نرمال و اختلال وسواس شستشو را بدانیم.

در درجه اول این نکته را در نظر داشته‌باشید که تشخیص قطعی اینکه یک نفر دچار وسواس شده صرفاً برعهده روان‌شناس متخصص است. پس از زدن برچسب به دیگران خودداری کنید. و اگر نشانه‌های وسواس را در خود یا اطرافیان می‌بینید این موضوع را با یک مشاور در میان بگذارید. از مهم‌ترین نکاتی که اهمیت‌دادن به نظافت را از وسواس شستشو جدا می‌کند عبارتند از:

  • بیمار وسواسی با وجود تمیزکردن دست‌ها و محیط اطراف بازهم فکر می‌کند که آنها کثیف هستند.
  • بیمار وسواسی بخش مهمی از ساعات خود در طول روز را مشغول نظافت کردن محیط و یا فکرکردن به این مسئله است.
  • شدت اهمیت‌دادن به نظافت در بیمار وسواسی به‌اندازه‌ای است که احساسات منفی در او ایجاد کرده و یا توانایی‌اش برای فعالیت مفید در محیط را کاهش می‌دهد.

برای آشنایی با علائم وسواس فکری کلیک کنید.

نشانه های وسواس شستشو

اهمیت بیش از حد به تمیزی

بیماران درگیر با وسواس شستشو بیشتر ساعت خود در طول روز را صرف شستن دست، بدن، لباس‌ها و وسایل خانه می‌کنند. آن‌ها به‌شدت از میکروب و بیمارشدن می‌ترسند. و همین موضوع باعث‌می‌شود تا تمیزی اولویت اول آنها در زندگی باشد.

رفتارهای تشریفاتی

نظافت و شستشو در این افراد آداب خاص خودش را دارد. برای مثال ممکن‌است آن‌ها با ترتیب خاصی قسمت‌های مختلف بدن را بشویند. یا قانون‌های دیگری برای تمیزکردن همه چیز داشته باشند. اهمیت این قانون‌ها به قدری‌است که اگر فرد در یک مرحله از آنها اشتباه کند. دچار اضطراب خیلی شدیدی‌شده و همه این مراسم را مجدداً از ابتدا شروع خواهد کرد.

توجه به نظافت محیطی خاص

شاید تصورکنید که افراد مبتلا به وسواس شستشو همیشه مرتب و تمیز هستند. اما نکته این‌است که توجه آن‌ها به نظافت و آلودگی ممکن‌است معطوف به محیط یا شرایط خاصی باشد. به‌عنوان مثال فرد احتمالا زمان زیادی را صرف مرتب‌کردن و تمیزکردن اتاقش کند. اما حمام خانه کاملاً کثیف باشد و هیچ توجهی به نظافت آن مکان نداشته باشد. بنابراین فرد مبتلا به وسواس شستشو می‌داندکه باور غیرمنطقی دارد اما‌نمی‌تواند از آن جلوگیری کند.

باور به بیماری

معمولاً کسانی که دچار وسواس می‌شوند قبول‌دارند که بیمار هستند. آنها خودشان نیز از افکار و رفتارهایی که دارند خسته می‌شوند. بااین‌حال نکته اینجاست که نمی‌توانند از این رفتارها دست بردارند. کنارگذاشتن این عادت‌ها باعث بروز چنان اضطرابی در فرد می‌شود که تحملش بسیار سخت یا حتی غیرممکن خواهد بود.

علل وسواس شستشو

تاکنون علت واضح و مشخصی برای وسواس شستشو پیدا نشده است. در واقع می‌توان گفت مجموع عوامل زیستی – روانی – اجتماعی باعث ایجاد این بیماری می‌شود. آمارها نشان می‌دهد که اگر یک نفر از اعضای خانواده به انواع مختلف وسواس مبتلا باشد احتمال اینکه فرد دیگری هم در آن خانواده مبتلا شود افزایش پیدا می‌کند. این مسئله می‌تواند نشان‌دهنده ژنتیکی بودن این اختلال باشد. علاوه بر این مسائلی مثل سبک تربیتی والدین، باورها و عقاید فردی و همین‌طور محیط اجتماعی نیز می‌توانند باعث ایجاد وسواس در فرد بشوند.

درمان وسواس شستشو

خبر خوب راجع به همه انواع وسواس و همین‌طور وسواس شستشو این است که این بیماری قابل‌درمان است. اگرچه عواملی مثل شدت بیماری و طول مدتی که شما درگیر آن بوده‌اید روی روند بهبودی تأثیر خواهند گذاشت بااین‌حال یادتان باشد که تنها راه برای رها شدن از افکار و رفتار آزاردهنده‌ای که دارید پیگیری درمان است. برای درمان این بیماری نیز تنها یک راه وجود دارد. و آن مراجعه به متخصصین روان‌شناسی است. از جمله روش‌های درمانی که برای وسواس شستشو استفاده می‌شود عبارتند از:

درمان‌های دارویی

از رایج‌ترین روش‌های درمانی برای وسواس شستشو می‌توان به دارودرمانی اشاره کرد. برای درمان و کاهش علائم وسواس شستشو عمدتاً از داروهای SSRI  مانند سرترالین، فلوکستین، پاروکستین و… استفاده می‌شود. مصرف این داروها در یک دوره درمانی ۳ماهه می‌تواند منجر به کاهش علائم شود‌. علاوه بر این تحقیقات نشان داده است که داروی کلومیپرامین تأثیرات قوی روی نشانه‌های وسواس دارد. به همین خاطر بسیاری از متخصصان از این دارو برای درمان وسواس استفاده می‌کنند.

درمان‌های روان‌شناختی

اگرچه داروها تا حد زیادی علائم بیماری را از بین می‌برند اما به خاطر داشته باشید که درمان اصلی و قطعی برای وسواس استفاده از روش‌های روان‌شناسی است. روان‌شناسان از روش‌های مختلفی برای درمان نشانه‌های وسواس استفاده می‌کنند. این روش‌ها در هر فرد باتوجه‌به دلیل بیماری، ویژگی‌های شخصیتی و بسیاری از مسائل دیگر مشخص می‌شود.

درمان شناختی – رفتاری رایج‌ترین روشی است که برای درمان وسواس از آن استفاده می‌شود. در این روش به فرد کمک می‌شود تا افکار و باورهای منفی خود را شناسایی کرده و تغییر بدهد. به‌علاوه رفتارهای اشتباه وی نیز اصلاح شده و او رفتارهای مناسب‌تری را یاد خواهد گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه وسواس شستشو می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

 

سؤالات متداول

آیا توجه کردن به تمیزی به معنای این است که فرد دچار وسواس است؟

خیر؛ تنها زمانی که فرد بیشتر طول روز را درگیر نظافت خود و محیط یا فکرکردن به این مسئله باشد و این کار روی بخش‌های دیگر زندگی وی تأثیر منفی بگذارد می‌گوییم که او دچار وسواس شده است.

منبع: وسواس شستشو | علائم ، علل و درمان وسواس شستشو



:: برچسب‌ها: وسواس شستشو | علائم ، علل و درمان وسواس شستشو ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ازدواج با شخصیت وابسته شاید در اوایل رابطه‌ای دلخواه‌تان باشد. اما شما را بر سر دور راهی عجیبی قرار می‎دهد. این افراد با ویژگی‌های متفاوت تغییرات بزرگی در زندگی‌تان ایجاد می‌کنند. وابستگی شدید به خانواده، ناتوانی در تصمیم‌گیری، ندادن‌حق انتخاب به خود تا جایی که دیگران در زندگیشان نقش پررنگ‌تری دارند. چنین ازدواجی برای کسانی که خود دچار شخصیت مرزی و یا ضد اجتماعی هستند، بسیار جذاب است. اما برای انسان‌های سالم ازدواج با شخصیت وابسته تبدیل به فاجعه خواهد شد. در ادامه در رابطه با ازدواج، زندگی و پیامدهای این اختلال صحبت کرده‌ایم.

منبع: ازدواج با شخصیت وابسته | دشواری های زندگی با شخصیت وابسته

ازدواج با شخصیت وابسته

اگر گزینه انتخابی شما برای ازدواج یک شخصیت وابسته است. حتما باید درباره این اختلال و مشکلات او آگاه کافی به دست آورید. کسانی که شخصیت وابسته دارند قادر به تصمیم گیری نیستند. نیاز شدیدی به تایید و دلگرمی دیگران دارند. آن‌ها به شدت مطیع و پیرو اطرافیان و دیگران هستند.

می‌دانیدکه عدم مسئولیت‌پذیری یک رابطه عاشقانه را به خطر می‎اندازد. اما جالب است که بدانید ازدواج‌ با شخصیت وابسته یعنی شما علاوه بر مسئولیت‌های خود باید مسئولیت‎های شریک زندگی‌تان را بر عهده بگیرید. تصمیم‌گیری برای این افراد وابسته به دیگران است. برای انتخاب لباس، خانه و ماشین نظر دیگران برای آن‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

در رابطه با شناخت کامل‌تر شخصیت این افراد روی اختلال شخصیت وابسته کلیک کنید.

زندگی با شخصیت وابسته

شاید در وهله اول از وابستگی این افراد خوش‌تان بیاید و او را عاشق و مطیع خود ببینید. اما در آینده با مسائل مهم و دشواری مواجهه می‌شوید.

فرض‌کنید با همسر خود برای خرید خانه اقدام کرده‌اید. منزلی را پسندیده‌اید و منتظر قرارداد بستن هستید. همسر شما برای اطمینان خاطر از خانواده یا دوستان خود نظرسنجی می‌کند و با اعلام نظرهای منفی دیگران، منزل مورد پسند شما از لیست خارج می‌شود.

فرض‌کنید فرزند خود را به همسرتان سپرده‌اید. تا خارج از منزل به کارهایتان برسید. همسر وابسته شما قادر به نگهداری نیست. و فرزندتان را به دست دیگران می‌سپارد.

تغییر شغل در این افراد بسیار زیاد است. به همین جهت احتمال بروز مشکلات مالی زیادی می‌شود.

دوراهی ازدواج با شخصیت وابسته

زندگی مشترک با شخصیت وابسته پس از مدت طولانی شاید شما را بر سر دوراهی قرار دهد.

گاهی شریک‌های زندگی این افراد از وضعیت رفتار همسر خود سوءاستفاده کنند. در ازدواج با شخصیت وابسته دائم با نظر شما موافقت می‎شود و برای جلب توجه شما شاید دست به هر کاری بزنند. این شرایط به بسیاری از افراد حس قدرت و خوشایندی می‌دهد. این رفتارها باعث سوءاستفاده می‌شود و همه نیازها و خواسته‌های دلتان را از شریک عاطفی خود درخواست می‌کنید.

اما گاهی نیز مساله ترک‌کردن در ذهن شما جا می‌گیرد. برخی از افراد از وابستگی و چسبندگی زیاد شریک خود بیزار می‌شوند. امکان تنها ماندن ندارند و در همه مواقع شریک عاطفی آنها کنارشان است و این وضعیت آزاردهنده فکر جدایی را در سر شما می‌اندازد.

راه های کاهش آسیب های ازدواج با شخصیت وابسته

اولین راه برای کمک به همسر وابسته، مراجعه به یک روانشناس متخصص است. هرگز بدون مراجعه به روانشناس از دارو و خود درمانی استفاده نکنید. در ادامه به چند راهکار اشاره کرده‌ایم. اما برای دریافت نتیجه دلخواه حتما باید به روانشناس مراجعه نمایید.

نوع وابستگی همسرتان را مشخص کنید

در وهله اول شما باید نوع وابستگی همسرتان را مشخص کنید. از چه نظر به شما وابسته است؟ جنسی، عاطفی یا روانی؟ این وابستگی را در سایر روابط او نیز بررسی کنید.

محیط خانه را آرام کنید

شخصیت وابسته ترس از دست‌دادن حمایت دارد. محیط خانه را امن و آرام کنید. تا برای بدست‌آوردن اعتماد و حمایت شما دروغ نگوید. با کلام و رفتارتان به نشان‌دهید که همیشه و همه‌جا از حمایت شما بهره مند است.

تصمیم گیری ها را به او بسپارید

همسر وابسته شما از انتخاب اشتباه و تصمیم غلط هراس دارد. برای کمک به تصمیم گیری درباره شام بیرون، سفر یا مهمونی را بر عهده آن‌ها بگذارید. اما از خطر تصمیم گیری هایشان آگاه باشید. به جای کنترل به او گاه پیشنهاد دهید. اما مسئولیت تصمیمات او را هرگز به عهده نگیرید.

پیامدهای ازدواج با شخصیت وابسته

برخی از افراد می‎گویند بعد از ازدواج شخصیت وابسته تغییر می‎کند. اما هرگز اینگونه نیست. برای تغییر باید به متخصصین مراجعه نمایید.

با خود بیاندیشید که آیا دوس دارید خانواده همسرتان از جزئیات زندگی شما با خبر باشند؟ یا تصمیم گیرنده زندگی شما دوستان همسرتان باشند؟

اگر از این افرادبخواهید که تصمیم‌گیری زندگی بر عهده خودتان باشد به مشکل برمی‌خورید و ناراحت و غمگین می‌شوند.

شما مجبور به کنترل تمام جوانب زندگی هستید، چرا که در غیر این صورت دیگران برای زندگی شما تصمیم خواهند گرفت. انتخاب لباس، مدل آرایش و مو، انتخاب وسایل خانه، تربیت بچه ها، حدود ارتباطات تان با دیگران و … برعهده شما دو نفر نیست. پدر، مادر، دوست، آشنا یا هر کس دیگری ممکن‌است که جای شما برای تمام زندگی‌تان تصمیم بگیرد.

مساله بعدی شما ناراحتی‌ها و رفتارهای تکانشی همسر وابسته تان خواهد بود. شخصیت وابسته آنقدر از خود گذشتگی می‌کند که در نهایت انتظار جبران دارد. اما اطرافیان کارهای او را خواست خودش می‌‌دانند. به همین دلیل هرگز به دنبال جبران نخواهند بود. این همان زمانی است که همسر شما احتمالا با خانواده‌تان یا خود شما دچار تعارضاتی خواهد شد. شما معمولا در این بازه زمانی تازه متوجه رفتارهای او برای جلب رضایت و راضی نگهداشتن دیگران خواهید شد.

بهتراست نشانه های این اختلال را در زندگی جدی بگیرید و قبل از ازدواج به روانشناس مراجعه کنید.

کلام آخر

با مطالعه کامل مقاله به این آگاهی رسیدید که زندگی با چنین شخصیتی دشواری‌های مخصوص به خود را دارد. برای تشخیص، تغییر و درمان نیاز به یک روان شناس متخصص در حوزه روانشناسی دارید. برای آشنایی با روش های درمان شخصیت وابسته کلیک کنید.

روانشناسان مرکز مشاوره آواژه کمک شایانی به شما در زمینه وابستگی می‎کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با شخصیت وابسته می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: ازدواج با شخصیت وابسته | دشواری های زندگی با شخصیت وابسته



:: برچسب‌ها: ازدواج با شخصیت وابسته | دشواری های زندگی با شخصیت وابسته ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ازدواج با شخصیت نمایشی شاید برای شما جذاب و خوش رنگ و لعاب باشد. اما به مرور متوجه فاجعه ای می‌شوید. دردسرهای ازدواج با شخصیت نمایشی شاید در اوایل رابطه ظاهر نشود و براتون جذاب باشد. اما به مرور باعث کلافگی و خستگی شما می‌شود. احتمالا اطراف خود کسانی با ظاهر عجیب و غریب، لباس های نامتناسب محیط و استفاده از اکسسوری های ناهماهنگ با رفتار اغواگر دیده اید. برای شما عجیب و غریب اما برای خود او طبیعی است. آنها به دنبال جلب توجه و مرکز اهمیت قرار گرفتن هستند. اگر اطراف خود با این افراد برخورد داشتید از راهکارهای یادداشت شده استفاده کنید. کسانی که همسران نمایشی دارند در زندگی با چالش های زیادی روبرو خواهند شد. پس قبل از ازدواج نشانه ها باید توسط متخصص شناسایی شود. از این رو دریافت مشاوره ازدواج ضروری است.

منبع: ازدواج با شخصیت نمایشی | خطرات زندگی با اختلال شخصیت نمایشی

مروری بر اختلال شخصیت نمایشی

اختلال شخصیت نمایشی از دوران کودکی آغاز می‌شود و تا بزرگسالی شخصیت فرد را شکل می‌دهد. شخصیت نمایشی یکی از انواع اختلالات شخصیت در دسته B است. در آقایان کمتر از خانم ها پدیدار می‌شود. اختلال شخصیت نمایشی به صورت اغواگونه و با ظاهرشان جلب توجه می‌کنند. این افراد اصولا همه چیز را اغراق می‌کنند. در ادامه به نشانه های اختلال شخصیت نمایشی اشاره کرده ایم.

  • زمانی که در جمعی حضور دارند و مرکز توجه نباشند به شدت احساس ناراحتی می‌کنند.
  • به ظاهر خود بیش از اندازه و غیر عرف توجه می‌کنند.
  • در گفتارشان جزئیات ندارند.
  • نمایش بازی می‌کنند.
  • با صدای بلند صحبت می‌کنند.
  • روابط را از منظر خود صمیمانه می‌پندارند.
  • در تعامل با جنس مخالف به صورت اغواگرانه و رفتار تحریک کننده جنسی دارند.
  • لباس های اغواگونه می‌پوشند.
  • رقابت در جلب توجه با دیگران.
  • نقش قربانی دارند.
  • در هیجاناتشان تغییرات ناگهانی رخ می‌دهد.
  • به راحتی تحت حرف و تاثیر دیگران قرار می‌گیرند.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با اختلال شخصیت نمایشی کلیک کنید.

ازدواج با شخصیت نمایشی چگونه است؟

کسانی که دارای شخصیت نمایشی هستند زندگی را مانند یک صحنه تئاتر می‌بینند. به دنبال شاهزاده با اسب سفید یا ملکه زیبای رویاها هستند. اغلب شخصیت های نمایشی از کارهای روزمره به سرعت دل زده می‌شوند. همین تنوع طلبی در روابطشان نیز تاثیر منفی برارتباطات آنها می‌گذارد. آنها دائم به دنبال تجربیات جدید هستند. ازدواج با شخصیت نمایشی دشواری های خود را دارد. در ادامه در رابطه با آینده  ازدواج با شخصیت نمایشی توضیحاتی داده ایم.

  • شخصیت نمایشی با افرادی وارد رابطه می‌شود که قدرت و موقعیت اجتماعی خوبی دارد.
  • به شدت احساساتی هستند.
  • تا زمانی عشوه گری می‌کنند که کنترل شما را به دست بیاورند.
  • صبر خود را به راحتی از دست می‌دهد.
  • کنترل احساسات و خلق و خو برای فرد دشوار است.
  • زمانی که اوضاع رابطه خوب نیست، شاید داد و بیداد راه بی‌اندازد.
  • زمانی که شخص مقابلشان قدرت خودش را از دست بدهد به دنبال فردی دیگر می‌روند.
  • زنان نمایشی به دنبال سوءاستفاده مالی هستند.
  • از نظر همسر غیر قابل پیش بینی می‌باشند.
  • این افراد هوش هیجانی پایینی دارند.
  • معمولا برای شروع کار اشتیاق دارند اما از چالش های شغلی نا امید می‌شوند.
  • بی حوصلگی های آنها باعث از دست دادن انگیزه می‌شود.
  • نسبت به انتقاد و بازخورد به شدت حساس هستند.
  • همیشه به دنبال توجه از دیگران هستند.
  • اغواگری های این افراد باعث مشکلات حقوقی و اجتماعی می‌شود.
  • احساس ناامنی و فریبکاری در همسر بوجود می‌آید.
  • هنگامی که قصد جدا شدن از آنها را دارید دست به خودکشی می‌زنند.
  • اغلب دوستان همسر نمایشی شما را جنس مخالف تشکیل می‌دهد.
  • همسر نمایشی عاشق بلند پروازی است.
  • به دلیل تنوع طلبی امکان رخ دادن خیانت زیاد است.
  • پس از چندسال رابطه تازه شخصیت خود را نشان می‌دهند.

داستان ازدواج آرش با شخصیت نمایشی

فرض کنید در محیط دانشگاه همکلاسی به اسم آیدا با شخصیت نمایشی دارید. آیدا در همه کلاس ها با آرایش غلیظ، موهای به رنگ زرد و بنفش، لباس های نامناسب برای دانشگاه و زرق و برق حضور پیدا می‌کنه. هنگام ورود به کلاس توجه پسرا هیچ، توجه دخترا هم به خود جلب می‌کنه. آیدا با پایان هر کلاس آرایش خود را تمدید و غلیظ تر می‌کند. چرا؟ بالاخره برای جلب توجه همچین کارایی لازمه.

آیدا خانم برای اینکه به بقیه همکلاسی ها و دوستانش قدرت زیبایی و اغواگری هایش را نشان بده به دنبال رقابت هست. به دنبال پسرهایی با موقعیت اجتماعی خوب و خوشتیپ است. وقتی توجه یکی از پسرهای جذاب دانشگاه (آرش) را جلب می‌کنه به همه دخترای دانشگاه فخر میفروشه. اگه آقا آرش هم به دنبال توجه باشه آیدا با اغواگری و تحریک های جنسی آرش رو جذب خودش می‌کنه. با خنده های آرش میخنده. با گریه های آرش گریه می‌کنه. تا جایی که آرش دختر رویاهاشو پیدا می‌کنه. افسار خودشو دست آیدا می‌ده و از آیدا خواستگاری می‌کنه. آیدا با بروز احساسات و خوشحالی که از پیشنهاد آرش بدست آورد به سرعت جواب بله رو میده و با هم ازدواج می‌کنند.

سرانجام زندگی آیدا و آرش

همه چی داشت خوب پیش می‌رفت تا زمانی که آیدا اجازه رابطه زناشویی به آرش نمی‌داد. احساسات و هیجانات آیدا به سرعت تغییر می‌کرد. و باعث خسته شدن آرش شد. آرش از شخصیت نمایشی آیدا غافل بود و خبر نداشت که تمام جلب توجه های آیدا بدست آوردن قدرت و موقعیت آرش بوده. آیدا قدرت و جذابیت آرش را به دست آورده بود و دیگه براش جذابیتی نداشت. به همین خاطر در مهمانی ها، محیط هایی که پسرای جذاب داره به دنبال کیس بهتر است. همین تنوع طلبی باعث خیانت و در نهایت طلاق می‌شود. آرش میمونه و افسردگی بعداز طلاق. آیدا هم به دنبال شخصیت هایی با موقعیت بهتر.

کاهش آسیب های ازدواج با شخصیت نمایشی

زندگی با شخصیت نمایشی کار آسانی نیست. شما برای تعامل و ارتباط با همسر نمایشی تان حتما دچار چالش های زیادی خواهید شد. برای کاهش آسیب های چنین ازدواجی در ادامه راهکارهایی ارائه کرده‌ایم.

1- صبوری را چاشنی زندگی تان کنید

زندگی با شخصیت نمایشی صبر و حوصله زیادی را می‌طلبد. کسانی که مبتلا به این اختلال هستند تمامی رفتار خود را طبیعی و عادی می‌دانند. شما با جنگیدن چیزی را نمی‌توانید ثابت کنید. درک رفتارهای این افراد به زندگی شما آرامش می‌بخشد.

2- احترام متقابل را قانون خانه کنید

شخصیت های نمایشی باداد  و فریاد به همسر خود بی احترامی می‌کنند. به همسرتان اجازه بی احترامی ندهید. به او بگویید همه حرف ها و صحبت ها را پس از آرامش با هم حل می‌کنیم. نیازی به فریاد و بی احترامی نیست.

3- فریب ظاهر زیبایش را نخورید

فریب شخصیت نمایشی را نخورید. شخصیت های نمایشی افرادی سمی هستند که بهتر است هنگام نقش بازی کردن از آنها دوری کنید. مسلما بعد از مدتی زندگی با این افراد راحت تر متوجه رفتارهای فریبکارانه شان خواهید شد.

4- به رفتارهای نامناسبش بی توجه باشید

اگر همسر شما به دنبال جلب توجه بود به او بی محلی کنید. توجه به رفتار های همسر نمایشی مانند فریاد، جیغ و شکایت باعث بروز شدت بیشتر جلب توجه می‌شود. با بی توجهی و گفتن جمله من اینجوری متوجه صحبت تو نمی‌شم یا هر وقت منطقی تر به موضوع نگاه کردی بیا صحبت کنیم از جلب توجه صرف نظر کنید.

5- رفتارهای خوب او را تشویق کنید

زمانی که همسر شما رفتار خوبی داشت که مطلوب و قابل قبول بود اورا تشویق کند. با خرید یک هدیه کوچک و تشویق رفتار مطلوب او را تقویت کنید.

6- حتما خدمات درمانی دریافت کنید

با مراجعه به یک روانشناس و مشاور متخصص به رابطه خود کمک بزرگی کرده اید. روانشناس راهکار و راه درمان را آموزش می‌دهد. با همسر نمایشی صحبت می‌کند و به او در رابطه با اختلالش بینش می‌دهد. مرکز مشاوره ذهن نو در رابطه با ازدواج با شخصیت نمایشی خئمات ارائه می‌دهد.

هدف درمان شخصیت نمایشی

هدف از درمان شخصیت نمایشی به شرح زیر است

  • فرد در رابطه با اختلال خود به آگهی برسد.
  • رفتار های اغواگرانه خود را بشناسد و متوقف کند.
  • رفتار تحریک های جنسی خود را بشناسد و متوقف کند.
  •  به سرعت تحت تاثیر افراد قرار نگیرد.
  • درباره چیزی که اطلاعی ندارد با هیجان صحبت نکند.
  • در روابط به سرعت صمیمی نشود.
  • رفتارهای نمایشی خود را شناسایی کند و از بروز آن جلوگیری کند.

برای شروع درمان شخصیت نمایشی کلیک کنید.

کلام آخر

این روزها به دلیل گسترش شخصیت های نمایشی مردان و زنان زیادی درگیر ازدواج با این افراد می‌شوند. اگر نامزد یا همسر آینده شما دارای شخصیت نمایشی است، حتما باید برای دریافت مشاوره قبل ازدواج اقدام نمایید. و اگر هم اکنون همسرتان دارای شخصیت نمایشی است، باز هم می‌توانید با دریافت خدمات روانشناسی از پیامدهای این رابطه بکاهید. مرکز مشاوره آواژه به صورت حضوری و تلفنی به شما مراجعان خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی شماره تلفن درج شده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با شخصیت نمایشی  می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: ازدواج با شخصیت نمایشی | خطرات زندگی با اختلال شخصیت نمایشی



:: برچسب‌ها: ازدواج با شخصیت نمایشی | خطرات زندگی با اختلال شخصیت نمایشی ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 | نظرات ()