نوشته شده توسط : newmiiind

وقت گذاشتن برای همسر پایه و اساس زندگی مشترک است. وقت گذاشتن، گوش شنوا بودن و … باعث ایجاد روابط صمیمی با همسر می‌شود. برای اینکه این صمیمیت شکل بگیرد باید برای همسر خود وقت بگذارید. رابطه صمیمی خود به خود پدید نمی‌آید؛ بنابراین زمانی را برای همسر خود اختصاص دهید تا کیفیت رابطه افزایش یابد. برخی از زوجین به خاطر مشغله های زیاد در زندگی به طور کل وقت گذاشتن برای همسر را به فراموشی می‌سپارند.

منبع: وقت گذاشتن برای همسر

اگر آرزوی خانواده ای صمیمی و شاد دارید، باید برای بودن کنار همسرتان برنامه ریزی داشته باشید. همچنین به عنوان همسر موظفید بخشی از وقت تان را صرف زندگی مشترک کنید. اگر توانایی و توجه کافی برای وقت گذاستن برای همسر تان ندارید؛ بهتر است که از روانشناس کمک بگیرید. با کمک روانشناس به خوبی می‌توانید برنامه ریزی اصولی داشته باشید تا زمانی نیز برای سپری کردن با همسر داشته باشید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه وقت گذاشتن برای همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

وقت گذاشتن برای همسر

 

منظور از زندگی مشترک چیست؟ زندگی مشترک به معنای تکیه گاه بودن، تعاملات عاطفی و نزدیک با همسر است. سوال بعدی این است که چه کارهایی را باید برای زندگی مشترک و ایجاد صمیمیت انجام داد؟ برای اینکه زندگی مشترک خود را به خوبی سپری کنید و صمیمیت مستحکمی شکل بگیرد؛ باید زمان مناسبی برای همسر در نظر داشته باشید.

وقت گذاشتن برای همسر به منظور رفع نیازهای عاطفی، جنسی، اجتماعی و شخصی است. به خاطر داشته باشید که زندگی مشترک با زندگی مجردی متفاوت است. باید حتما برنامه ریزی داشته باشید که زندگی شما تنها برای خودتان نیست. شما شریک عاطفی و شریک زندگی دارید و با او پیوند بسته اید. تعهدی که با همسر خود بسته اید بُعدهای مختلفی دارد که یکی از این جنبه ها رفع نیازهای همسر است. در این مقاله تمامی جوانب وقت گذاشتن برای همسر را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

توصیه های لازم جهت وقت گذاشتن برای همسر

 

جهت اینکه وقت گذاشتن برای همسر به درستی، مفید و با بازدهی بالا باشد، لازم است که به برخی از نکات توجه کنید. در این بخش مقاله توصیه های لازم جهت وقت گذاشتن برای همسر را توضیح داده ایم.

???? به زمان های تنهایی برای همسر احترام بگذارید

وقت گذاشتن برای همسر همیشه به معنای چسبیدن به او نیست. بلکه در برخی از مواقع باید به تنهایی های او احترام بگذارید. او را درک کنید و نشان دهید که از او حمایت می‌کنید. همه افراد گاه علاقه دارند تا زمان های خود را به تنهایی سپری کنند. تا افکار خود را باز کنند، هیجاناتشان تخلیه شود و به راحتی بتوانند زمانی را برای همسر خود در نظر بگیرند. در واقع تنهایی نیز یک نیاز است که اعتماد به نفس افراد را افزایش می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محبت به همسر کلیک کنید.

???? تفاوت های فردی و جنسیتی او را درک کنید | وقت گذاشتن برای همسر

یکی از کارهایی که باید در جهت وقت گذاشتن برای همسر انجام دهید، درک تفاوت های فردی و جنسیتی است. نحوه افکار، احساسات، هیجانات و … را بر اساس جنسیت و شخصیت افراد باید در نظر بگیرید. خانم ها همیشه ترجیح می‌دهند که با صحبت و مکالمه تمامی افکار و احساسات خود را بروز دهند. به همین دلیل در خیلی از مواقع هنگام وقت گذاشتن برای همسر تنها کافی است که گوش شنوا باشید. در حالی که وقت گذاشتن برای همسر با جنسیت مرد متفاوت است. در هنگام سپری کردن وقت با همسر کافیست که با تیپ شخصیتی او آشنا شوید تا بهترین بازدهی را داشته باشید.

???? به همراه همسر خود در جمع دوستان حضور داشته باشید

یکی از کارهایی که جهت وقت گذاشتن برای همسر باید انجام دهید؛ این است که به همراه همسر در جمع دوستان خود حضور داشته باشید. البته این شرایط در زمانی است که همسرتان نیز برای برقراری ارتباط با دوستان شما علاقه نشان دهد. با این کار هم برای همسر خود وقت گذاشته اید و هم باعث افزایش اعتماد به نفس او شده اید. توجه و ارزشی که به همسر خود دارید، در کیفیت زندگی مشترک تاثیر بسیار زیادی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلزدگی زناشویی کلیک کنید.

???? برخی از عادت های نامناسب خود را تغییر دهید | وقت گذاشتن برای همسر

همه ما انسان ها عادت های خوب و بد زیادی داریم. اما زمانی که وارد زندگی مشترک می‌شویم دیگر این عادت های بد باید کنار گذاشته شود. در زندگی مشترک، مشکل همسر مشکل شما نیز است. به همین دلیل باید با یکدیگر سازش کنید تا به نتیجه مطلوبی برسید. برخی از عادت های دوره مجردی را کنار بگذارید و زمانی که همسرتان از رفتار شما ناراضی است؛ با کمک روانشناس به رفع این رفتار بپردازید.

???? زمانی را برای خوش گذرانی در نظر بگیرید

وقت گذاشتن برای همسر همیشه نباید به منظور مکالمه باشد. در برخی از روز های ماه موقعیتی را مشخص کنید و برای خوش گذرانی به آنجا بروید. گاهی با همسر خود به محل قرار آشنایی بروید تا خاطرات شما زنده شود. بهترین خاطره ها را برای یکدیگر رقم بزنید و اجازه دهید تا همسرتان نیز برخی از سرگرمی های خود را بگوید تا برای لذت بردن به آنجا بروید. در واقع خوشگذرانی با همسر یک ارزش بالا است. هم باعث شادی و لذت شده اید و هم برای همسر وقت گذاشته اید. چی از این بهتر؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آمادگی برای ازدواج کلیک کنید.

کلام آخر

وقت گذاشتن برای همسر یک عامل مهم در رضایت از زندگی مشترک است. برای اینکه فضای صمیمی برای خود و همسر ایجاد کنید، باید در روز گوش شنوایی برای همسر باشید و رفتارهایی که باعث آزار او می‌شود را کنار بگذارید. برای اینکه زمان های مناسب با کیفیت بیشتری را برای همسر بگذارید، حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه وقت گذاشتن برای همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

دعوا با همسایه یکی از اتفاقاتی است که همه افراد حداقل یک بار شاهد آن بوده اند. این اتفاق اغلب در ساختمان های شلوغ و مجتمع های بزرگ رخ می‌دهد. که به دلیل اختلاف فرهنگ ها، سر و صدا ها، عدم رعایت قوانین ساختمان و … این اتفاق رخ می‌دهد. گاهی برخی از همسایه ها به قدری آزار و اذیت دارند که همیشه دعوا در ساختمان جریان دارد. اما برای اینکه از بروز این دعوا ها جلوگیری شود؛ روش های زیادی وجود دارد. برای اینکه از دلایل و تکنیک های جلوگیری از دعوا با‌همسایه آشنا شوید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

منبع: دعوا با همسایه

برای دریافت مشاوره در زمینه همسایه ها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دعوا با همسایه

 

تا به حال دعوا با همسایه را مشاهده کرده اید؟ همسایه ای داشتید که دائم در حال دعوا با ساکنین ساختمان باشد؟ اغلب دعوا ها با‌همسایه زمانی رخ می‌دهد که محیط مسکونی ساختمان باشد و واحد های زیادی در آن زندگی کنند. و دلیل این دعوا ها آزار و اذیت ها به همراه مشاعات ساختمانی است. اما زمانی که خانه ها ویلایی باشد؛ دعوا با‌همسایه های داخل کوچه بسیار کمتر رخ می‌دهد. امروزه به دلیل گسترش ساختمان های پر همسایه، دعوا نیز به معضل تبدیل شده است.

همه اعضای یک خانواده با وجود اینکه سالها در یک خانه زندگی کرده اند؛ افکار و رفتار متفاوت از یکدیگر دارند. بنابراین نباید توقع و انتظار تفاهم با همسایه ها را داشته باشید. فرهنگ های متفاوت، تربیت های جدا، سنت های مخالف و … دلایلی است که باعث بروز دعوا با همسایه می‌شود. اما برخی از همسایه ها به خودی خود شخصیت ضد اجتماعی دارند که باعث بروز مشکلات در ساختمان می‌شود. این افراد برای درمان و کاهش نشانه ها باید تحت درمان روانشناس قرار بگیرند. و توصیه می‌کنیم که به اعضای خانواده این افراد کمک از روانشناس را پیشنهاد دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی روانشناسی کلیک کنید.

دلایل دعوا با همسایه

دعوا با همسایه به دلایل متفاوتی بستگی دارد. اما اتفاقی نیست که باعث بروز زیبایی شود. بلکه تنش های زیادی به ساختمان وارد می‌کند و فضای مجتمع را مسموم می‌کند. برای اینکه از روش های جلوگیری دعوا با‌همسایه استفاده کنید؛ ابتدا باید دلیل دعوا را متوجه شوید. که در این بخش مقاله راجع به دلایل دعوا با‌همسایه توضیح داده ایم.

???? سر و صدای همسایه

از مهم ترین دلایل دعوا با همسایه، سر و صدای دیگران است. بسیاری از خانواده ها درون خود دعوا دارند اما به سلب آرامش دیگران فکر نمی‌کنند. با صدای بلند دعوا می‌کنند و بسیاری اغلب حرف های رکیک می‌زنند. که همین رفتار باعث تذکر همسایه می‌شود و بعد از چندین تذکر دعوا آغاز می‌شود.

???? عدم رعایت قوانین | دعوا با همسایه

هر ساختمانی قانون و مقررات مخصوص به خود دارد. که اگر تنها یکی از همسایه ها قوانین را چندین بار زیر پا بگذار؛ باعث دعوا با همسایه ها می‌شود.

???? اختلافات فرهنگی

یکی از دلایل دعوا با همسایه، اختلافات فرهنگی است. زمانی که جمعیت فراوانی از افراد در واحد های مختلفی در حال زندگی هستند، اختلاف نظر ها و فرهنگ، باعث بروز دعوا می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتباط کلامی کلیک کنید.

???? عدم پرداخت شارژ ساختمان

از مهم ترین دلایل دعوا با همسایه، عدم پرداخت فیش و شارژ های ساختمانی است. همیشه در تمامی ساختمان ها یک واحد وجود دارد که شارژ و قبوض بانکی را پرداخت نمی‌کند. همین موضوع باعث می‌شود که در ساختمان اختلاف پیش آید و دعوا با همسایگان بالا بگیرد.

???? عدم رعایت حریم شخصی

هستند همسایگانی که به حریم خصوصی دیگران اهمیتی نمی‌دهند و دائم در حال بیان نظر و دخالت هستند. فضولی، دخالت، سرک کشیدن و … حرمت همسایگی را می‌شکند و کار عاقلانه ای نیز نیست. و همین امر موجب بالا گرفتن دعوا با همسایه می‌شود.

روش های جلوگیری از دعوا با همسایه

 

دعوا با همسایه همیشه همراه با آسیب و تنش برای اعضای ساختمان است. بنابراین بعد از اینکه از دلایل دعوا با‌همسایه مطلع شدید؛ باید برای جلوگیری اقدام کنید. در این بخش مقاله نیز راجع به روش های جلوگیری از دعوا با‌همسایه توضیح داده ایم.

✨ موضوع خود را با آرامش بیان کنید | دعوا با همسایه

اولین قدم برای جلوگیری از دعوا با همسایه؛ بیان موضوع با آرامش است. بهتر است که با صبر و حوصله در موقعیتی مناسب مساله خود را به همسایه گوشزد کنید. در این شرایط هم باید خشم خود را کنترل کنید و در بیان مساله نیز آرامش داشته باشید.

✨ رفتارهای بد همسایه را به مدیر ساختمان منتقل کنید

برای جلوگیری از دعوا با همسایه، باید رفتار های بد همسایه را به مدیر ساختمان منتقل کنید. و از مدیر ساختمان بخواهید که به او گوشزد کند تا باعث ایجاد مشکل در ساختمان نشود.

✨ اگر همسایه مشکل آفرین مستاجر است؛ به صاحب خانه بگویید

در برخی از شرایط همسایه ایی که باعث بروز مشکل می‌شود؛ مستاجر است. در این شرایط ابتدا باید با خود فرد صحبت کنید؛ اگر مشکل شما با صحبت حل نشد؛ با صاحب خانه مکالمه داشته باشید. تا برای قوانین ساختمان با مستاجر خود با جدیت صحبت کند. در این شرایط دعوا با همسایه نیز کاهش می‌یابد.

✨ کمی تحمل داشته باشید

از کارهایی که باید برای جلوگیری از دعوا با همسایه انجام دهید، تحمل و اندیشیدن است. صبر همیشه حرف اول را بیان می‌کند و باعث جلوگیری از دعوا می‌شود. گاهی مشکل همسایه گذرا است و اگر تحمل داشته باشید؛ رفع می‌شود.

✨ نقل مکان کنید | دعوا با همسایه

از کارهایی که می‌توانید برای جلوگیری از دعوا با همسایه انجام دهید، نقل مکان است. اگر در جوار همسایگان خود بسیار آزار می‌بینید و با تذکر های شما تنش از ساختمان خارج نمی‌شود؛ به نقل مکان فکر کنید. برای اینکه خانواده و شما سلامت روان داشته باشید بهترین انتخاب جایگزینی محل زندگی است.

✨ از روانشناس کمک بگیرید

برخی از افراد به دلیل اینکه توانایی کنترل خشم ندارند؛ دائم در حال دعوا با همسایه هستند. اما بهتر است که برای کنترل خشم از روانشناس راهنمایی بگیرید. با مدیریت خشم علاوه بر اینکه از دعوا با‌همسایه جلوگیری می‌کنید، در زندگی نیز آرامش و صبر بیشتری خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل خشم در زندگی کلیک کنید.

کلام آخر

همه ما انسان ها حداقل برای یک بار شاهد دعوا با همسایه بوده ایم. برخی از مواقع خود ما هستیم که دائم در حال دعوا با همسایگان می‌باشیم که همین امر نشان از ناتوانی ما برای کنترل خشم است. اگر خشم خود را کنترل نکنید؛ دائم باید در حال معذرت خواهی از دیگران باشید. بنابراین برای آرامش خود حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسایه ها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تاثیر خیانت بر بچه ها به قدری زیاد و مخرب است که اگر والدین از آن آگاه بودند؛ به دلیل سلامت روان فرزند هرگز چنین کاری را انجام نمی‌دانند. در جامعه امروزی خیانت به شدت افزایش پیدا کرده و باعث برهم خوردن زندگی های زیادی شده است. انگاری که هیچ حیا و شخصیتی برای افراد باقی نمانده. حتی اغلب افراد خائن از این اتفاق رضایت دارند و عذاب وجدان نمی‌گیرند.

منبع: تاثیر خیانت بر بچه ها

عده زیادی از کودکان هستند که در سنین کم شاهد خیانت پدر و مادر خود بوده اند و آسیب های جبران ناپذیری را تجربه کرده اند. تاثیر خیانت بر بچه ها بسیار عمیق است و در صورتی که درمان نشود؛ تا پایان عمر همراهشان خواهد بود. خوشبختانه روانشناسی به این کودکان کمک می‌کند تا آسیب های خیانت والدین را کاهش دهند. توصیه می‌کنیم که برای کمک به بچه ها حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تاثیر خیانت بر بچه ها

 

تا به حال فرزندی را مشاهده کرده اید که با وجود خیانت پدر و مادر حال خوبی داشته باشد؟ تاثیر خیانت بر بچه ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد. تاثیرات مستقیم کودکان این است که شاهد دعوا و بحث های والدین بوده اند. و تاثیر غیر مستقیم رفتارهایی است که والدین با یکدیگر دارند و آرامشی در خانه وجود نخواهد داشت. اما برای رفع این تاثیرات روش هایی وجود دارد که با کمک روانشناس قابل حل است.

به طور کل اگر بزرگ ترین بعد تاثیر خیانت بر بچه ها را بررسی کنیم، به عدم اعتماد نسبت به دیگران می‌توانیم اشاره کنیم. و عده زیاد دیگری از کودکان تصور می‌کنند که دائم به آنها دروغ خواهند گفت. و از والدین خود فاصله خواهند گرفت. در این مقاله اثرات خیانت والدین را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنار آمدن با خیانت همسر کلیک کنید.

تاثیر خیانت بر بچه ها چگونه است؟

اثرات خیانت بر فرزندان بسیار جدی و شدید است. زمانی که یکی از والدین خیانت می‌کند؛ تنش های زیادی در رابطه به وجود می‌آید و تمامی این تنش ها باعث آسیب های روانی به کودک می‌شود. در این مقاله راجع به تاثیر خیانت بر بچه ها کامل توضیح داده ایم.

???? حس رها شدن

تاثیر خیانت بر بچه ها در دسته حس رها شدگی نیز وجود دارد. زمانی که والدین در یک خانه زندگی می‌کنند اما هر فردی مشغول عاشقی با دیگری است؛ به کودک توجهی نمی‌کنند و رفتار های منفی از خود بروز می‌دهند، حس رها شدگی را به کودک منتقل می‌کنند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم دعواهای زناشویی را به دور از فرزندان انجام دهید.

???? ابراز خشم به خود | تاثیر‌خیانت بر بچه ها

ابراز خشم به خود، تاثیر خیانت بر بچه ها است. زمانی که جو خانواده تنش زا باشد و کودک حق هیچ اعتراضی نداشته باشد؛ خشم او سرکوب می‌شود. و این خشم را به خود بروز می‌دهند. کودک نشانه هایی از جمله ساکت بودن، در خود فرورفتگی، بد غذایی، بی اشتهایی و در برخی از مواقع مازوخسم از خود بروز می‌دهد.

???? بی اعتمادی به دیگران

بزرگ ترین تاثیر خیانت بر بچه ها، بی اعتمادی به دیگران است. ظلمی که والدین به فرزندان خود می‌کنند، پرورش کودک بدبین است. کودکان در سن کم ارتباط های گوناگون والدین را مشاهده می‌کنند و تا سالیان دراز توان برقراری ارتباط با دیگران را نخواهند داشت. حتی زمانی که کودک رشد می‌کند؛ در بزرگسالی نمی‌تواند به دیگران اعتماد کند و شریک احساسی داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دخالت بچه ها در دعوای والدین کلیک کنید.

???? احساس گناه

تاثیر خیانت بر بچه ها، احساس گناه بزرگی است که تجربه می‌کنند. احساس گناه اولین تاثیر است که آنها احساس می‌کنند در مرکز جهان هستی تصور به این دارند که هر اتفاقی که رخ دهد، تقصیر آنها است. کودکان با مشاهده خیانت والدین به این نتیجه می‌رسند که در این رویداد نقش دارند.

???? تقلب در آینده | تاثیر ‌خیانت بر بچه ها

تقلب در آینده نوعی تاثیر خیانت بر بچه ها است. این کودکان در روابط آینده خود با درصد بالایی تقلب خواهند کرد و به احتمال چند برابر بیشتر خودشان به شریک احساسی خیانت خواهند کرد. در واقع این عمل را آموزش دیده اند.

???? ابراز خشم به دیگران

تاثیر خیانت بر بچه ها در دسته ابراز خشم به دیگران نیز وجود دارد. اگر جو خانواده به شیوه فرزند محور باشد، کودک حق اعتراض و صحبت ندارد. کودک زمانی که شاهد خیانت والدین است، به پرخاشگری، شکاندن اشیا، فریاد، کتک، داد و رفتار های تکانشگر گرایش پیدا می‌کند.

???? افسردگی

از تاثیر خیانت بر بچه ها می‌توان به افسردگی اشاره کرد. کودکانی که در جریان خیانت پدر و مادر خود قرار دارند، به احتمال خیلی زیاد افسرده خواهند شد. این کودکان دائم احساس می‌کنند که زندگی خوبی ندارد و از هیچ چیزی لذت نمی‌برند. در واقه مدام والدین خود را با دیگران مقایسه می‌کنند و افسوس می‌خوردند.

???? دائم نگران هستند | تاثیر خیانت بر بچه ها

از تاثیر خیانت بر بچه ها که باعث بروز آسیب های به شدت بزرگ می‌شود؛ می‌توان به نگرانی های دائم اشاره کرد. کودکانی که شاهد خیانت پدر و مادر خود هستند، همیشه نگران بروز اتفاقات دیگر هستند. و با هر اتفاق ساده ای منتظر تنش بسیار بزرگ خواهند بود.

روش های کاهش تاثیر خیانت بر بچه ها

 

زمانی که پدر و مادر خیانت می‌کنند؛ آسیب های زیادی به فرزندان وارد می‌کنند. تاثیر خیانت بر بچه ها مشهود است و کاملا قابل تشخیص. برای اینکه از میزان این اثرات کاسته شود؛ روش هایی وجود دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? در ابتدا پدر و مادر باید به فکر خود باشند. منظور این نیست که فرزندان را به حال خود رها کنید، اما باید به سلامت روانی برسید تا بتوانید فرزندان سالم پرورش دهید.

???? برای کاهش تاثیر‌خیانت بر بچه ها به فرزند خود محبت کنید. با او بازی کنید و در کنار فعالیت های روزانه او قرار بگیرید.

???? احساسات خود را بروز دهید. و به فرزندتان آموزش دهید که باید احساسات خود را نشان دهد.

???? از گفتگوهای متناقص جلوگیری کنید. به فرزند خود اجازه دهید که تصمیم بگیرد و تحت حرف های شما نباشد.

???? حتما از روانشناس کودک و نوجوان کمک بگیرید. و نشانه هایی که کودک از خود بروز می‌دهد را جدی بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید.

کلام آخر

زمانی که صحبت از خیانت می‌شود؛ تنش، درگیری و جدایی در فکر ما روشن می‌شود. زمانی که این تنش ها در خانه و در حضور فرزندان انجام شود، باید منتظر عواقب آن بمانید. تاثیر خیانت بر بچه ها بسیار شدید است و روان کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین برای اینکه از شدت این آسیب ها جلوگیری کنید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشكلات طلاق اغلب باعث ساخت زندگی جدید اما سخت می‌شود. تقریبا کسانی که جدا شده اند شاید بعد از جدایی از اذیت های همسر دور شده باشند؛ اما زندگی بدون مشکلی شروع نخواهند کرد. مشکلات زیادی بعد از طلاق به وجود می‌آید و آسیب های زیادی به فرد مطلقه وارد می‌شود. این آسیب ها اغلب برای خانم ها است. مسائل مالی، کار، تربیت فرزندان و … مشکلاتی است که خانم ها را بیشتر از آقایان درگیر می‌کند.

منبع: مشكلات طلاق

از بزرگ ترین مشكلات طلاق می‌توان به نا امیدی، مسائل خانوادگی، دید جامعه، کاهش اعتماد به نفس، افسردگی، اعتیاد، فساد اخلاقی و … اشاره کرد. جدایی از همسر و فراموشی زندگی مشترک بسیار دشوار است و تا سال ها آسیب های زیادی گریبان گیر فرد می‌شود. که این امر به تنهایی مشکل بزرگ و جدا از فشار های روانی است. افرادی که طلاق می‌گیرند از همان ابتدا باید تحت نظر روانشناس باشند تا درد های کمتری را تجربه کنند. برای دریافت مشاوره طلاق کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشكلات طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

مشكلات طلاق چیست؟

 

طلاق و جدایی تبعات منفی به همراه دارد که از چشم کسی پوشیده نیست. اغلب افراد بعد از طلاق مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند اما تعداد کمی هم وجود دارند که پس از جدایی روند عادی زندگی را پیش می‌گیرند. بیشتر افراد تا مدتی از نظر روانی، اجتماعی و … آسیب های زیادی را تجربه می‌کنند. که برای رفع این مشكلات طلاق باید از روانشناس و درمانگر راهنمایی گرفت. در غیر اینصورت زندگی همیشه برای شما چالش به همراه خواهد داشت. در این مقاله اصلی ترین مشكلات طلاق را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اصلی ترین مشكلات طلاق چیست؟

 

بعد از جدایی مشکلات زیادی پدید می‌آید که در دسته های مختلفی وجود دارد. مشكلات طلاق در افراد مختلف با شدت و گونه های مختلف است. اما اغلب یک تعداد مشکل و چالش را به صورت یکسان تجربه می‌کنند که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? احساس گناه

از اصلی ترین مشكلات طلاق، احساس گناه است. این موضوع مهم تقریبا در همه افرادی که جدا شده اند؛ تجربه می‌شود. این حس نسبت به قربانی شدن فرزندان، آینده، ازدواج، تحصیل و … است. از سوی دیگر فرد نسبت به خود این حس را دارد که چرا وار رابطه با این فرد شده است. این حس مشکلات عاطفی زیادی برای خانم ها ایجاد می‌کند که به مرور زمان مشکلات را افزایش می‌دهد.

???? افسردگی و ناامیدی | مشكلات طلاق

از دیگر مشكلات طلاق می‌توان به افسردگی و ناامیدی اشاره کرد. این اتفاق معمولا برای هر دو زوج می‌افتد و زمان زیادی برای رفع آن احتیاج است. در صورت بروز این اختلالات حتما از روانشناس کمک بگیرید.

???? ترس از آینده

ترس از آینده یکی از مشكلات طلاق است. این چالش برای هر دو نفر رخ می‌دهد اما بیشتر در خانم ها مشاهده می‌شود. و ترس از آینده در خانم ها به دلیل مسائل مالی و اقتصادی است.

???? اختلال در تربیت فرزندان

اختلال از تربیت فرزندان از دیگر مشكلات طلاق است. اینکه پدر و مادر همزمان در حال تربیت فرزند نیستند مشکلات زیادی را به همراه دارد. دوگانگی در الگو پذیری، توجه به تحصیلات، مدرسه و … مشکلاتی است که بعد از جدایی رخ می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پشیمانی از طلاق کلیک کنید.

???? قطع ارتباط عاطفی | مشكلات طلاق

از مشكلات طلاق می‌توان به قطع ارتباط عاطفی اشاره کرد. زمانی که ارتباط عاطفی که در طولانی مدت تجربه کرده اید، قطع شود؛ فشار روانی زیادی را به شما وارد می‌کند. در این شرایط افراد به دوستی های متفاوتی روی می‌آورند تا کمبود عاطفی را جبران کنند.

???? اختلال در مدیریت خانواده

اختلال در مدیریت خانواده یکی از مشكلات طلاق است. در این شرایط فرد باید به تنهایی خانواده را مدیریت کند که مساله بسیار سخت و خسته کننده ای است. تربیت فرزندان، مدیریت زندگی، شرایط مالی، شرایط کاری و … باعث ایجاد اختلال در مدیریت خانواده است.

???? خود سرزنش گری

خودسرزنش گری یکی از مشكلات طلاق است. افرادی که از یکدیگر جدا می‌شوند خود را سرزنش می‌کنند که این جدایی به خاطر آنهاست. خود را دائم سرزنش می‌کنند که مقصر این داستان و جدایی آنها بوده اند.

???? دخالت خانواده ها | مشكلات طلاق

افرادی که طلاق می‍گیرند باید منتظر دخالت های خانواده باشند. دخالت خانواده به دلیل هدایت و راهنمایی های شماست. اما به دلیل اینکه سالها مستقل بوده اید؛ توان پذیرش دخالت های خانواده را نخواهید داشت. بنابراین افرادی که جدا شده اند؛ دخالت خانواده را از مشكلات طلاق می‌شمارند.

???? تنهایی آزار دهنده

زندگی به تنهایی از مشكلات طلاق است. این مساله آزار دهنده باعث ترس و ناراحتی می‌شود. این موضوع مخصوصا برای خانم ها مشکل ساز است و آنها را گاه مجبور می‌کند که به خانه پدری بازگردند.

???? افزایش بدبینی | مشكلات طلاق

از مشكلات طلاق می‌توان به افزایش بدبینی اشاره کرد. این افراد تصور دارند به دلیل اینکه زندگی ناموفقی را سپری کرده اند، ازدواج مجدد تاثیری در خوشبختی آنها نخواهد داشت. به همین دلیل به همه بدبین هستند و علاقه ای به برقراری ارتباط دوباره ندارند.

???? خطر برای سلامت جسمی

یکی از مشكلات طلاق، خطر برای سلامت جسمی است. بر اساس تحقیقات، مردان و زنان بعد از طلاق در مقایسه با افراد متاهل بیشتر در معرض بیماری های قلبی و عروقی هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زندگی بعد از طلاق کلیک کنید.

مشكلات طلاق در جامعه چیست؟

مشكلات طلاق فقط فردی و خانوادگی نیست. افراد به صورت کلی از سوی جامعه نیز باید این مشکلات را تجربه کنند. در این بخش مقاله مشكلات طلاق در جامعه را ذکر کرده ایم.

???? بروز ناهنجاری های جنسی

???? احتمال بروز مشکلات عدیده برای افراد از جمله فرزندان طلاق

????افزایش هزینه های اضافی بر جامعه

???? بروز ناهنجاری های اجتماعی

???? ایجاد خطر برای سلامت روان فردی و اجتماعی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تصمیم برای طلاق کلیک کنید.

کلام آخر

مشكلات طلاق برای همه افراد قابل درک است. این مشکلات تنها در زندگی فردی وجود ندارد و جامعه نیز به شیوه دیگری به این افراد نگاه می‌کند. دید جامعه، مردم و دیگران به قدری تنش زا است که همین امر پیامدهای بدی به همراه دارد. برای رهایی از این آسیب ها حتما از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشكلات طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

حمایت از همسر رضایت از زندگی را افزایش می‌دهد. رابطه یک اتفاق پیچیده ای است که برای پیشرفت نیازمند حمایت و کمک زوجین به طور همزمان است. پشتیبانی از سوی مردان و زنان همیشه از لحاظ مالی نیست. آرامش، عزت نفس، کمک در برابر سختی ها و … زندگی را موفق می‌کند. این حمایت ها باید به شیوه ای باشد که همسر شما برای رفع نیاز ها به دنبال شخص دیگر نباشد.

منبع: حمایت از همسر

حمایت از همسر به منزله مقابله با تنش ها، کاهش اضطراب ها، کسب آرامش، کمک به بهبود زندگی، کنار آمدن با زیاد و کم زندگی و … است. شاید این کار برای مردان اندکی دشوار باشد اما یکی دیگر از جنبه های مهم حمایت از همسر، ابراز احساسات است. شما باید به عنوان یک همسر، شریک احساسی خود را بی نیاز از عشق و علاقه کنید. برای اینکه روش های دیگر پشتیبانی از همسر را بدانید؛ از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پشتیبانی از همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

حمایت از همسر چیست؟

 

پشتیبانی از همسر از اهمیت بالایی برخوردار است. و به منزله سوختن و ساختن جهت پیشرفت در زندگی است. زمانی که زن و شوهر از یکدیگر حمایت کنند؛ حتی اجازه دخالت به دیگران نخواهند داد. زمانی که حمایت وجود داشته باشد، انتقاد و پیشنهاد نیز وجود خواهد داشت. شما به عنوان نزدیک ترین فرد به همسر، باید نقش مهمی را در کاهش استرس، بهبود وضعیت روحی و آرامش داشته باشید. به همین جهت این موضوع را جدی بگیرید. روش هایی برای حمایت از همسر وجود دارد که در این مقاله راجع به آن توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روش های حمایت از همسر چگونه است؟

برای حمایت از همسر روش هایی وجود دارد. این روش ها کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد و به مرور زمان صمیمیت و اعتماد میان زوجین را افزایش می‌دهد. در این بخش مقاله راجع به روش های پشتیبانی از همسر توضیح داده ایم.

???? ارضای نیاز جنسی | حمایت از همسر

ارضای نیاز جنسی روشی برای حمایت از همسر است. رابطه جنسی خوب می‌تواند از میزان استرس و اضطراب روزمره زوجین کم کند. ارضای نیاز جنسی در کنار صمیمیت، اعتماد و … زندگی مشترک موفقی به همراه خواهد داشت.

???? صمیمیت با همسر

صمیمیت با همسر از روش های حمایت از همسر است. زمانی که بین زوجین صمیمیت وجود داشته باشد، آرامش روانی افزایش می‌یابد. این موضوع به بر طرف کردن نیازهای عاطفی کمک می‌کند. بر اساس تحقیقات، زوجین موفق میزان صمیمیت بالایی داشته اند. و علاوه بر زندگی خوب، سلامت روانی و جسمانی زیادی به همراه دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محبت به همسر کلیک کنید.

???? برقراری تماس فیزیکی با همسر

از دیگر روش های حمایت از همسر می‌توان به برقراری تماس فیزیکی اشاره کرد. بر اساس پژوهش ها، برقراری تماس فیزیکی مانند بغل باعث افزایش هورمون ضد درد و شادی آور می‌شود. در واقع با در آغوش گرفتن معشوق احساس خوبی خواهید داشت. حتی بغل کردن همسر باعث افزایش حس امنیت می‌شود. در نهایت با ابراز عشق استرس در زندگی مشترک نیز کاهش می‌یابد.

???? آشنایی با شخصیت همسر و عوامل استرس زا | حمایت از همسر

یکی از روش های حمایت از همسر، آشنایی با شخصیت و عوامل استرس زا است. برای مدیریت زندگی و کاهش استرس لازم است که با شخصیت همسر خود آشنا باشید. آشنایی با ویژگی های همسر بسیاری از روش های برخورد با او را روشن می‌کند. مثلا اگر همسر کمالگرا دارید؛ باید به میزان دقت او برای انجام مراسمات و … توجه کنید. بنابراین با شناخت کافی از شخصیت واکنش های بهتری در مواجهه با رفتار همسر و موقعیت ها نشان می‌دهید.

???? همدلی کردن با همسر

حمایت از همسر به منظور توانایی همدلی نیز می‌باشد. منظور از همدلی این است: زمانی که متوجه ناراحتی های همسر هستیم، با حمایت و راهکارهای خود او را نجات خواهیم داد. در این زمینه ابتدا باید به کل با شخصیت و حالات چهره همسر آشنا باشید. سپس به شناسایی این حالات بپردازید و برای کاهش فشار زندگی تلاش کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه همدردی با دیگران کلیک کنید.

???? گوش شنوا بودن

حمایت از همسر به منزله گوش شنوا بودن است. به عنوان فردی که یک خانواده دارد؛ باید دردها و مشکلات اعضای خانواده را به خوبی گوش دهد. نیازی نیست که همیشه راهکار برای رفع مشکلات اعلام کنید. گاه همین که گوشی برای شنیدن و قابل اعتماد هستید؛ کفایت می‌کند.

???? بیان امیدواری و انگیزه به همسر | حمایت از همسر

برای حمایت از همسر نیازمند بیان خوب برای امید و انگیزه دادن می‌باشید. هر فردی برای ادامه دادن و پیشرفت نیازمند شنیدن امید و انگیزه است. بنابراین این موضوع را در نظر داشته باشید که به همسر خود امید و انگیزه بدهید تا زندگی سرشار از موفقیت داشته باشید.

???? اجازه برای سپری کردن روزها به تنهایی

یکی از کارهایی که برای حمایت از همسر باید انجام داد؛ اجازه برای بیرون رفتن و یا سپری کردن بعضی روزها به تنهایی است. هر فردی برای شارژ شدن نیازمند رسیدگی به خود و تنهایی دارد. به همین جهت اگر همسر شما روزهایی را سپری می‌کرد که نیاز به تنهایی داشت؛ او را تنها بگذارید. حتی این موضوع به نفع شما است که همسرتان با انرژی کامل به سوی شما می‌آید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با همسر کلیک کنید.

???? از روانشناس کمک بگیرید

توصیه ما به شما جهت حمایت از همسر؛ کمک از روانشناس است. اگر قصد زندگی موفق دارید؛ باید برنامه ریزی اصولی داشته باشید. و برای نحوه زندگی مشترک با موضوعات مختلفی آشنا شوید. حتی روانشناس و مشاور به شما کمک می‌کنند تا به شناخت کافی از شما برسند.

کلام آخر

حمایت از همسر باعث بهبود زندگی مشترک می‌شود. زوجین موفق همیشه از یکدیگر حمایت می‌کنند و مانع پیشرفت نمی‌شوند. شما به عنوان همسر تنها نباید به فکر زندگی خود باشید. زندگی مشترک به منظور حمایت ها و صمیمیت دو جانبه است. برای اینکه از روش های حمایتی آشنا شوید؛ نیازمند کمک روانشناس هستید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حمایت از همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

خصوصیات بچه های طلاق با یکدیگر متفاوت است. اما به طور کلی ویژگی های مشترکی بین این افراد وجود دارد. زمانی که زن و شوهر از یکدیگر جدا می‌شوند؛ بزرگ ترین آسیب را به فرزندان وارد می‌کنند. سن فرزند هرچقدر کوچک تر باشد؛ آسیب وارد شده به او جدی تر خواهد بود. در واقع پیامدهای جبران ناپذیری به همراه دارد. 

اما به کل ویژگی های بچه های طلاق در افراد متفاوت به شیوه های مختلفی بر اساس نقاط ضعف و قوت آنها وجود دارد. بر اساس میزان توانایی فرزندان هر کدام آسیب های زیادی می‌بینند. برای جلوگیری از آسیب های طلاق، پدر و مادر باید فرزندان خود را تحت نظارت روانشناس قرار دهند. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید. 

منبع: خصوصیات بچه های طلاق

برای دریافت مشاوره در زمینه بچه های طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

خصوصیات بچه های طلاق

 

بچه های طلاق به دلیل اینکه شرایط خاص در زندگی را تجربه می‌کنند؛ به نسبت افرادی که در کنار پدر و مادر زندگی می‌کنند، خصویات متفاوتی بروز می‌دهند. از خصوصیات بچه های طلاق می‌توان به منزوی بودن، بالا بودن تحمل، دید منفی به ازدواج، قدردان بودن و … اشاره کرد. به دلیل افزایش آمار طلاق، تعداد فرزندان طلاق افزایش یافته است. که این خصوصیات در افراد نیز بیشتر مشاهده می‌شود. 

اما باید برای جلوگیری از افزایش بدترین ویژگی های بچه های طلاق،  از روانشناس و مشاور کمک گرفت. در غیر اینصورت؛ پیامدهای جدایی والدین آینده چنین فرزندانی را به خطر می‌اندازد. در این مقاله راجع به خصوصیات‌ بچه های طلاق صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه والدین سهل گیر کلیک کنید. 

بچه های طلاق چه خصوصیاتی دارند؟

بچه های ‌طلاق از خود خصوصیاتی نشان می‌دهند. که این خصوصیات در افراد متفاوت با شدت مختلفی بروز می‌یابد. برای آگاهی شما عزیزان، این بخش مقاله را به ویژگی های بچه های طلاق اختصاص داده ایم. 

???? احساس گناه بابت جدایی والدین

احساس گناه بابت جدایی والدین از خصوصیات بچه های طلاق است. فرزندان نقش پر رنگی در دعواهای والدین دارند. و زمانی که زن و شوهر در مرحله جدایی هستند؛ دائم در حال ذکر نام فرزند هستند. و همین موضوع احساس گناه را در فرزندان افزایش می‌دهد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج با فرزند طلاق کلیک کنید. 

???? تجربه احساس ناامنی | خصوصیات بچه های ‌طلاق

یکی از خصوصیات بچه های طلاق، تجربه احساس ناامنی است. جدایی والدین باعث فروپاشی خانواده و آسیب های روانی به فرزندان می‌شود. فرزندان در این خانواده احساس می‌کنند که اعتماد به دیگران دشوار است. و همیشه حس ناامنی را تجربه خواهند کرد. 

???? اضطراب و افسردگی

خصوصیات بچه های طلاق در رده آسیب های روانی نیز وجود دارد. این فرزندان به کل افسردگی و اضطراب ناشی از جدایی والدین را تجربه می‌کنند. به همین دلیل زمانی که والدین به روان فرزند خود اهمیت ندهند؛ با احتمال بالایی فرزند مضطرب و افسرده خواهند داشت. 

???? احساس طرد شدگی | ویژگی های بچه های‌ طلاق

یکی از ویژگی های بچه های طلاق، احساس طرد شدگی است. آنها احساس می‌کنند که هیچ یک از والدین علاقه ای به او ندارند که قصد جدایی دارند. این احساس بیشتر زمانی تجربه می‌شود که مساله حضانت و درگیری هایی در این زمینه وجود داشته باشد که کودک در جریان و شاهد آن باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد با بچه های طلاق کلیک کنید. 

???? پرخاشگری

پرخاشگری و تکانشگری یکی از بارز ترین خصوصیات بچه های طلاق است. احساس خشمی که این فرزندان تجربه می‌کنند؛ به مرور به تکانشگری تبدیل می‌شود. خشم سرکوب شده فشار های روانی و آسیب های روانی زیادی به همراه دارد. که نتیجه این خشم سرکوب شده؛ احساس حقارت است.

خصوصیات مثبت بچه های طلاق

 

خصوصیات بچه های طلاق در درجه مثبت نیز وجود دارد. و همیشه نمی‌توان در رابطه با خصوصیات منفی آنها صحبت کرد. بنابراین این بخش مقاله را به ویژگی های مثبت بچه های ‌طلاق اختصاص داده ایم.

➰ درک بیشتر و احساس همدردی

فرزندان طلاق شاهد سختی ها و دعواهای شدید بین پدر و مادر بودند. با مشاهده این چالش ها، آنها می‌توانند توانایی همدردی و همدلی خود را افزایش دهند تا حامیان خوبی شوند. اما این شیوه رفتاری به تربیت والدین نیز مرتبط است. هرچه سن بیشتر باشد، خشم کودک از والد بیشتر می‌شود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید. 

➰ مسئولیت پذیری | خصوصیات ‌بچه های طلاق

یکی از بزرگ ترین ویژگی های بچه های طلاق که در رده مثبت قرار دارد، مسئولیت پذیری است. فرزندی که پدر و مادرش را در کنارهم ندارد؛ برای حمایت بیشتر، مسئولیت های بیشتری هم گردن گرفته است. که این مسئله یک ویژگی عالی برای ازدواج موفق است. 

➰ سازگار بودن

از خصوصیات بچه های طلاق می‌توان به سازگار بودن اشاره کرد. مهارت سازگاری از مهم ترین مهارت های ده گانه است. با آموزش این مهارت فرد در هر شرایطی از زندگی، فعالیت خود را انجام می‌دهد. در واقع گلیم خود را از آب بیرون می‌کشد. این افراد خود را با محیط وفق می‌دهند و آسیب های جدایی والدین را کمتر تجربه می‌کنند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره طلاق کلیک کنید. 

کلام آخر

خصوصیات بچه های طلاق در دسته های مختلفی قرار دارد. گاهی کودک از لحاظ تحصیلی با مشکل روبرو می‌شود؛ گاه بد خلقی می‌کند و … . هر کودک به نحوه متفاوتی پیامدهای جدایی والدین را بروز می‌دهد. و این آسیب ها در درجات متفاوتی قرار دارد. برای درمان حتما باید از روانشناس و متخصص روانشناس کمک بگیرید. تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بچه های طلاق می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

خصوصیات بچه های طلاق چیست؟

از خصوصیات بچه های طلاق می‌توان به احساس طرد شدگی، اضطراب، احساس گناه، پرخاشگری و احساس ناامنی اشاره کرد. 

خصوصیات مثبت بچه های طلاق چیست؟

فرزندان طلاق احساس مسئولیت پذیری بیشتری نسبت به دیگر فرزندان دارند. همچنین از درک بیشتر و سازگاری بالاتری نیز برخوردار هستند. 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

زنم همیشه ناراحته و دلیل این ناراحتی برای من نامفهوم است. چیکار کنم که خانمم خوشحال بشه؟ چرا هر کاری برای همسرم می‌کنم خوشحال نمی‌شه؟ اگر سوالات زیادی در این زمینه فکر شما را به خود درگیر کرده؛ این مقاله مختص شماست. اول از همه در رابطه با عوامل این وضعیت صحبت می‌کنیم. دلایل مختلفی در بروز این رفتار و ناراحتی وجود دارد که در دسته های مختلفی قرار دارد. حالات روحی روانی، درد جسمانی، ناامیدی، مشغله فکری و … همگی در بروز ناراحتی دخیل هستند.

نشانه های ناراحتی همسر را می‌شناسید؟ عدم برقراری ارتباط، افکار منفی، افسردگی، عدم علاقه به مکالمه روزمره و … علائم رفتاری چنین افرادی هستند. معمولا این سوال اینجا برای شما پیش می‌آید که زنم همیشه ناراحته، چیکار کنم؟ پیشنهاد ما این است که از روانشناس و متخصص روانشناس راهنمایی بگیرید تا ریشه مشکلات شناسایی شود. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

منبع: زنم همیشه ناراحته

برای دریافت مشاوره در زمینه زنم همیشه ناراحته می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

زنم همیشه ناراحته

 

این اتفاق برای اکثر زوجین رخ می‌دهد که در طول رابطه ناراحتی همسر را مشاهده کنند. اما شاید برخی از افراد ناراحتی های طولانی مدت دارند و با هر ترفندی نحوه خوشحال نمی‌شوند. خوشحال کردن همسر لازمه هر رابطه موفقی است. برای اینکه همسر خود را از قید و بند ناراحتی نجات دهید؛ باید به دنبال راهکارهای مناسب در زمینه رفع ناراحتی باشید. عده ای از افراد این سوال را می‌پرسند که زنم همیشه ناراحته، چه دلیل برای این ناراحتی وجود دارد و چه راهکارهایی ناراحتی او را رفع می‌کند؟

به طور کلی برای رفع ناراحتی همسر ابتدا باید ریشه اصلی و علت را مشخص کنیم و سپس به دنبال راهکارهای مناسب و کارآمد باشیم. در این مقاله به سوال زنم همیشه ناراحته پاسخ داده ایم. به همین جهت برای آشنایی با تکنیک ها تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خواسته های زنان در رابطه کلیک کنید.

نشانه های ناراحتی همسر

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که از کجا بفهمم زنم همیشه ناراحته؟ خانم هایی که همیشه ناراحت هستند از خود نشانه هایی را بروز می‌دهند. این نشانه ها در دسته های مختلفی قرار دارد و ما برای آگاهی شما در این بخش به این علائم اشاره کرده ایم.

???? همسر شما دچار مشکلات روحی و روانی مانند افسردگی است.

???? همسرتان افکار منفی بسیار زیادی دارد.

????به نگرانی های شما اهمیت نمی‌دهد و علاقه ای راجع به صحبت با آن ندارد.

???? همسرتان برای برقراری ارتباط هیچ تلاشی نمی‌کند.

???? در رابطه با کارهای روزمره و زندگی خود صحبتی نمی‌کند.

دلایل اینکه زنم همیشه ناراحته چیست؟

بعد از اینکه با نشانه ای ناراحتی همسر آشنا شدید؛ حال وقت آن رسیده که به دنبال دلایل باشید. اغلب این سوال پیش می‌آید که دلیل اینکه زنم همیشه ناراحته چیست؟ دلایل متعددی در بروز ین رفتار وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? به او توجه نمی‌کنید.

???? مساله حل نشده باقی مانده است.

????به او احترام نمی‌گذارید.

???? در رابطه هیجان وجود ندارد.

???? ابراز علاقه نمی‌کنید.

????مشکلات مالی بسیار زیادی در زندگی وجود دارد.

???? دچار افسردگی و اضطراب بسیار شدید است.

???? در کارهای خانه او را کمک نمی‌کنید.

????همسر شما طرحواره بازداری هیجانی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول اخلاقی در ازدواج کلیک کنید.

زنم همیشه ناراحته، برای رفع این ناراحتی چیکار کنم؟

 

اگر به دنبال رفع ناراحتی همسر هستید، باید برخی از راهکارها را انجام دهید. این تکنیک ها در دسته های مختلفی قرار دارد. در این بخش مقاله به سوال زنم همیشه ناراحته، چیکار کنم؟ پاسخ داده ایم.

???? علاقه خود را به همسر یادآوری کنید

زنم همیشه ناراحته، چیکار کنم؟ علاقه خودت را یادآوری کن. همه خانم ها علاقه دارند تا به آنها محبت شود. آنها دوست دارند که شما به عنوان همسر همیشه علاقه خود را بروز دهید. در این راه بهتر است که هدیه تهیه کنید و تماس فیزیکی برقرار کنید. هر روز به او یادآوری کنید که چقدر دوستش دارید و برای زنده نگه داشتن عشق تلاش کنید.

???? قدردان همسر خود باشید | زنم همیشه ناراحته

در پاسخ به سوال زنم همیشه ناراحته، چیکار کنم؟ می‌توان گفت که قدردان همسر خود باش. به همسر خود نشان دهید که قدر زحمات او را می‌دانید و اگر او نبود پیشرفتی در زندگی رخ نمی‌داد. بهتر است که به شیوه کلامی و عملی این کار را به نحو احسنت انجام دهید.

???? به حرف های همسر گوش دهید

به جای اینکه دائم گله مند باشید و از جمله زنم همیشه ناراحته استفاده کنید. گاهی به حرف های او گوش دهید. شاید دلیل برای رفع این مشکل پیدا شد. شما وظیفه دارید تا به عنوان یک مرد در زندگی نقش حمایتی نیز داشته باشید.

???? از برقراری تماس فیزیکی نترسید

سوال: زنم همیشه ناراحته چرا خوبی نمیشه؟ جواب: تماس فیزیکی برقرار می‌کنید؟ یکی از کارهایی که به رفع ناراحتی همسر کمک می‌کند؛ برقراری تماس فیزیکی است. در آغوش کشیدن، بوسیدن، نوازش و لمس همسر تنها برای رابطه جنسی نیست. در طول روز هم این کارهای را جهت ابراز علاقه نشان دهید.

???? در تنهایی و جمع از او تعریف کنید | زنم همیشه ناراحته

برخورد با همسر بسیار در رفع ناراحتی کمک می‌کند. به جای اینکه دائم جمله زنم همیشه ناراحته را تکرار کنید، به رفتارهای خود نیز توجه کنید. آیا در جمع از همسرتان تعریف می‌کنید؟ در تنهایی او را مورد پشتیبانی قرار می‌دهید؟ در طول روز چقدر از زحمات او سپاس گذار هستید؟ این ناراحتی ها به رفتارهای شما نیز باز می‌گردد. بنابراین در رفتار خود تجدید نظر کنید و به دنبال رفتار مناسب تری باشید.

???? از روانشناس کمک بگیرید

زنم همیشه ناراحته، هرکاری می‌کنم خوشحال نمی‌شه! اگر تمامی تکنیک ها و راهکارها را انجام دادید؛ باید به دنبال کمک از روانشناس باشید. شاید دلیل روحی روانی در بروز این ناراحتی دخیل است و حتما باید مورد بررسی قرار گیرد. به همین جهت برای کمک به همسر از روانشناس راهنمایی بگیرید.

کلام آخر

احساسات، عواطف و واکنش های همه انسان ها سرشار از بالا و پایینی است. حال بد گاهی برای همه ما رخ می‌دهد و بعد از مدتی خودمان خوب می‌شویم. اما اگر این ناراحتی دائمی باشد؛ باید به دنبال راهکار جدی باشید. مثلا برخی از آقایان همیشه ناله می‌کنند که زنم همیشه ناراحته و نمی‌تونم خوشحالش کنم. اگر این ناراحتی همیشگی است؛ لطفا از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید تا علت اصلی مشخص شود. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زنم همیشه ناراحته می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

احساس خفگی زمانی ایجاد می‌شود که افراد به دلایل مختلف، نتوانند به درستی نفس کشیده و یا علائم مختلفی را در این مورد تجربه کنند. به طور کلی دستگاه تنفسی، یکی از اصلی ترین دستگاه های بدن است که به دلایل مختلفی دچار مشکلاتی می‌شود. احساس تنگی نفس و خفگی، گاهی به دلیل مسائل روانی و گاهی تحت تاثیر مشکلات جسمی است. گاه این موضوع نشانه ای از یک بیماری دیگر است. اگر این موضوع با دیگر علائم همراه شود؛ نشانه ای از یک بیماری جسمانی جدی است. اما اگر به تنهایی و به صورت ناگهانی بروز کند؛ افراد باید آن را پیگیری کرده و دلیل اصلی مشکل را شناسایی کنند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: احساس خفگی در گلو

برای دریافت مشاوره در زمینه استرس و اضطراب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

احساس خفگی

احساس خفگی، وقفه تنفسی  و احساس انقباض در ناحیه قفسه سینه است؛ که  معمولا موقتی بوده و بعد از مدت زمان کوتاهی برطرف می‌شود. اما گاهی می‌تواند منجر به بیهوشی فرد در اثر کمبود اکسیژن گردد. این موضوع گاهی زندگی شخصی و اجتماعی افراد را تحت تاثیر قرار داده و باعث می‌شود تا آنها از حضور در مکان های مختلف و یا شرایط پرهیجان دوری کنند. البته افرادی که دلیل بروز این نشانه را می‌دانند؛ همواره برای آن آماده هستند. اما به طور کلی افراد باید حتی در صورت مشاهده این واکنش برای اولین بار، آن را پیگیری کرده و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

علل احساس خفگی

 

احساس خفگی، همانطور که گفته شد به دلایل مختلفی بروز می‌کند. در واقع وقتی افراد بیماری های زمینه ای دارند؛ باید انتظار بروز چنین نشانه ای را داشته و همچنین بیشتر از قبل مراقب باشند. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شوند.

????حمله پانیک

افرادی که به طور مکرر حملات پانیک را تجربه می‌کنند؛ احساس خفگی را نیز تجربه کرده و مشکلات زیادی را تحمل می‌کنند. معمولا ابتلا به مشکلات روان، افراد را مستعد بروز احساس تنگی نفس و همچنین حملات پانیک می‌کند. چنین افرادی وقتی در معرض محرک های محیطی مختلفی قرار می‌گیرند؛ دچار نشانه هایی مانند بی قراری، گریه، از دست دادن کنترل، تعریق، لرزش، اشکال در تنفس و… می‌گردند. برای آشنایی بیشتر با حمله پانیک کلیک کنید.

????ابتلا به مشکلات قلبی و تنفسی

از طرفی ابتلا به بیماری های جسمانی مختلف مثل مشکلات قلبی و تنفسی نیز منجر به بروز احساس خفگی می‌گردد. برای مثال آسم که یک مشکل تنفسی است باعث تنگی نفس و اختلال در تنفس می‌گردد. چنین افرادی بیشتر احتمال دارد که در هنگام خواب هم چنین نشانه هایی را تجربه کنند. به همین دلیل بهتر است برای درمان این بیماری ها اقدام کرده و از بروز نشانه های تنفسی جلوگیری نمایند.

????فشار روانی

یکی دیگر از دلایل بروز احساس خفگی و کمبود اکسیژن، فشار روانی و استرس های عصبی است. برای مثال برخی از افراد وقتی در دوران پراضطراب و بحرانی زندگی خود قرار دارند؛ نه تنها نشانه های روانی، بلکه علائم جسمانی را نیز تجربه می‌کنند. بسیار احتمال دارد که به طور ناگهانی دچار احساس خفگی شده و از این بابت شوکه شوند.

????مصرف سیگار

مصرف سیگار و دخانیات به طور مکرر نیز احساس خفگی را تشدید کرده و حتی باعث آن می‌شود. سیگار و قلیون، آسیب های زیادی را به ریه ها وارد کرده و ظرفیت تنفسی را کاهش می‌دهند. برخی از افراد همزمان با مصرف این مواد، ورزش هم کرده و فشار زیادی را به ریه های خود وارد می‌کنند؛ که این می‌تواند منجر به بروز نشانه هایی مانند خفگی گردد.

????چاقی مفرط

افرادی که اضافه وزن دارند و یا در گروه افراد چاق قرار می‌گیرند نیز با کمی فعالیت، دچار احساس خفگی شده و باید کمی استراحت کنند. البته این حالت در حالتی غیر از فعالیت بدنی، به ندرت رخ می‌دهد. اما به هر حال می‌توان از بروز آن با لاغری جلوگیری کرد.

انواع احساس خفگی

احساس خفگی همچنین به شکل های مختلفی نیز در افراد ظاهر می‌شود. برخی افراد همواره احساس تنگی نفس کرده و باید سریع تر از افراد عادی نفس بکشند. این موضوع گاهی در مقطعی از زمان به یک دلیل خاص بروز می‌کند که به آن احساس خفگی مقطعی گفته می‌شود. نوع دیگر احساس خفگی حاد است که در آن افراد در هنگام بروز تنگی نفس، دچار علائم شدیدی شده و همچنین به طور مرتب نیز آن را تجربه می‌کنند. از طرفی تنگی نفس حاد منجر به ابتلا به بیماری های دیگری نیز می‌شود.

احساس خفگی مقطعی

احساس‌خفگی مزمن

احساس‌خفگی حاد

رابطه احساس خفگی و اضطراب

در هنگامی که خطر قریب الوقوعی در حال نزدیک شدن به شما است؛ شما دچار اضطراب شده و بدن تمام تلاش خود را می‌کند تا اعضای دیگر را برای مواجهه با این عامل در حالت آماده باش نگه دارد. در چنین شرایطی ریه ها نیز نیاز به میزان اکسیژن بیشتری برای فعالیت دارند. به همین دلیل فرد در هنگام مضطرب شدن، احساس تنگی نفس و خفگی می‌کند. رابطه بین اضطراب و احساس خفگی دو طرف است. استرس و فشار عصبی باعث احساس خفگی می‌شوند.

از طرفی برخی از افراد از اینکه به طور ناگهانی در شرایطی که آمادگی آن را ندارند؛ دچار تنگی نفس شوند؛ استرس می‌‌گیرند. برای مثال شخصی که یک سخنرانی مهم دارد؛ از اینکه در حین سخرانی دچار تنگی نفس و کمبود اکسیژن شود؛ می‌هراسد. این موضوع یکدیگر را تشدید کرده و برای مقابله با آنها در ابتدا باید استرس و اضطراب را کنترل کرد.

راهکارهایی برای درمان احساس خفگی

 

برای مواجهه و یا حتی درمان احساس خفگی در شرایط مختلف، راهکارهایی وجود دارد که افراد بهتر است در ابتدا عامل بروز این احساس را شناسایی کرده و در قدم بعدی از این روش های استفاده کنند. برخی از این روش ها شامل موارد زیر می‌شوند. ‎‌برای اطلاع از راه های درمان استرس و اضطراب کلیک کنید.

✅آرام سازی عضلانی

سعی کنید در ابتدا عضلات خود را آرام و در حالت انبساط نگه دارید. این موضوع باعث کاهش تنش و فشار بر روی لوله های تنفسی و همچنین قفسه سینه می‌گردد و از بروز احساس خفگی جلوگیری می‌کند.

✅ذهن آگاهی برای کاهش احساس خفگی و تنگی نفس

از افکار و احساساتی که برایتان ناخوشایند است اطلاع یافته و از آنها دوری کنید. این موضوع می‌تواند تا حد زیادی از بروز تنگی نفس در شرایط مختلف جلوگیری کند. در واقع حمله پانیک به دلیل همین افکار است که به فرد آسیب زیادی وارد می‌کند. همچنین فراموش نکنید که اگر دچار این علائم شدید؛ تنها نیستید و دیگران به شما کمک خواهند کرد.

✅شناسایی محرک های اضطراب

عواملی را که برایتان استرس و اضطراب را به همراه می‌آورند؛ شناسایی کرده و از آنها برای مدتی دوری کنید. برای اینکار می‌توانید از یک متخصص نیز کمک بگیرید. برای از بین بردن آنها برنامه ریزی کرده و همچنین انرژی لازم را به آن اختصاص دهید.

✅تمرین تنفس برای کاهش احساس خفگی

به طور کلی تمرینات تنفسی، نه تنها باعث آرامش بیش تر و تمرکز بهتر می‌گردند؛ بلکه در غلبه بر احساس خفگی نیز موثر واقع می‌شوند. افراد در برخی از مواقع، بدون اینکه خودشان مطلع باشند؛ نفس شان را حبس کرده و همین باعث استرس و اضطراب بیشتر در آنها می‌گردد.

✅پرهیز از خوراکی های محرک

در چنین شرایطی افراد بهتر است از خوردن خوراکی های محرک و آلرژی زا جلوگیری کرده و رژیم غذایی سالمی داشته باشند. برای درمان احساس خفگیف افراد بهتر است از یک متخصص تغذیه نیز کمک بگیرند. همچنین گاهی مصرف دارو نیز در این زمینه می‌تواند بسیار موثر باشد.

✅کمک گرفتن از مشاور برای احساس خفگی و تنگی نفس

در نهایت اگر احساس خفگی را به دلیل عوامل روانی تجربه می‌کنید؛ برای کاهش آنها باید از یک روانشناس کمک بگیرید. دلایل و عوامل ایجاد کننده استرس و اضطراب را شناسایی کرده و در قدم بعدی با بررسی آنها به طور دقیق، از راهکارها و تمرینات روانشناختی استفاده کنید.

سخن پایانی

تنگی نفس و احساس خفگی یکی از واکنش های طبیعی بدن در هنگام بحران محسوب می‌شود. به طور کلی افراد به اشکال مختلف نسبت به موقعیت های پرفشار روانی واکنش نشان می‌دهند. به همین دلیل بهتر است در این مورد نگران نشده و در صورت بروز آن از یک پزشک و روانشناس کمک بگیرید. در قدم اول سلامت جسمانی را بررسی کرده و در قدم بعدی از راهکارهای روانشناختی بهره گیرید. همچنین این نشانه را جدی گرفته و آن را درمان کنید؛ چرا که احتمالا باعث آسیب به بخش های دیگر بدن نیز خواهد شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه احساس خفگی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تنبیه همسر یکی از روش هایی است زوجین در رابطه با یکدیگر از آنها استفاده می‌کنند تا از بروز اشتباهات جلوگیری کنند. به طور کلی مشاجرات و مشکلات بین همه زوجین وجود دارد. از طرفی همه افراد دچار اشتباهاتی می‌شوند. اما تنبیه نمی‌تواند همواره تاثیر درستی در این زمینه داشته باشد. در واقع استفاده از تنبیه برای هر فردی، دارای پیامدهای زیادی است. اگر افراد به فکر حل کردن مشکل به صورت ریشه ای هستند؛ باید از روش های دیگری در این زمینه استفاده کنند. گاهی افراد تنها برای تخلیه هیجانات منفی خود و یا قدرت نمایی از این روش استفاده می‌کنند. از طرفی تنبیه انواع مختلفی داشته و با توجه به شرایط هر کس می‌تواند تاثیرات متفاوتی داشته باشد.

منبع: تنبیه همسر 

برای دریافت مشاوره در زمینه تنبیه همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تنبیه همسر

از نظر روانشناسی تنبیه و تقویت منفی، متفاوت است. اما چیزی که زوجین در نظر نمی‌گیرند این است که با استفاده از تقویت منفی می‌توانند به اهداف خود برسند و یا رفتار طرف مقابل را تا حدی تغییر دهند؛ اما با تنبیه نه. در روش تقویت منفی شما تنها عامل آزاردهنده را از بین می‌برید و بعد از مدتی دیگر شاهد پیامدهای منفی نخواهید بود. اما در مورد تنبیه، شما خشم و انزجار زیادی را در طرف مقابل ایجاد کرده و آسیب های زیادی به او وارد می‌کنید.

از طرفی گاهی تنبیه واقعا باعث تغییر اوضاع شده  و موثر است. اما زوجین به اینکار عادت کرده و به طور مداوم از آن استفاده می‌کنند که این مورد باعث از بین رفتن اثر تنبیه در دراز مدت می‌گردد. برای جلوگیری از دعوا با همسر کلیک کنید.

انواع تنبیه همسر

 

تنبیه مخصوصا تنبیه همسر، اشکال مختلفی دارد. در واقع زوجین می‌توانند به روش های مختلفی ناراحتی خود را به همسر نشان دهند و یا به طور غیر مستقیم به او بگویند که باید رفتار خود را تغییر دهد. برخی از این انواع، شامل موارد زیر می‌شوند.

1️⃣قهرکردن با همسر

قهر کردن، به خودی خود یکی از انواع تنبیه همسر است. در این روش، افراد به هیچ گونه توضیحی و یا حتی دلیلی، از همسر خود فاصله گرفته و به طور موثر با او ارتباط برقرار نمی‌کنند. در واقع قهرکردن، طرف مقابل را مجبور به انجام کاری می‌کند که در بیشتر موارد باب میلش نیست. قهر کردن به طور مکرر می‌تواند آسیب های زیادی به رابطه وارد کند. برای اطلاع از آثار و پیامدهای قهر با همسر کلیک کنید.

2️⃣بی اعتنایی به او

در رابطه زناشویی افراد نیاز به محبت و توجه دارند. اما برخی از افراد برای تنبیه همسر به او بی اعتنایی می‌کنند. این نوعی باج گیری عاطفی محسوب می‌شوند. چنین افرادی تنها وقتی چیزی می‌خواهند و یا کاری دارند به طرف مقابل توجه می‌کنند. به همین دلیل همواره در حال بی اعتنایی و بی توجهی به طرف مقابل هستند.

3️⃣تحقیر و سرزنش

تحقیر کردن و سرزنش کردن همسر نیز نوع دیگری از تنبیه همسر است. فراموش نکنید که سرزنش کردن و تحقیر دیگران به خاطر اشتباهات شان، نه تنها از بروز مجدد آنها جلوگیری نمی‌کند؛ بلکه از لحاظ روانی نیز آنها را در شرایط بدی قرار می‌دهد. این موضوع از دلایل زیادی نشات می‌گیرد. اما به طور کلی باید در هنگام بحران ها و مشکلات، افراد خونسردی خود را حفظ کرده و به طرف مقابل فشار زیادی وارد نکنند. برای آشنایی با پیامدهای تهدید به طلاق کلیک کنید.

اصول تنبیه همسر

تنبیه همسر اگر به شکل درستی صورت گیرد؛ می‌تواند موثر واقع شده و از بسیاری مسائل نیزجلوگیری کند. در واقع اگر افراد، قصد استفاده از چنین روشی را داشته باشند؛ باید نکاتی را در نظر گرفته و همچنین اصولی عمل کنند.

????مشخص کردن علت تنبیه

در قدم اول بهتر است علت تنبیه همسر را برای او مشخص کنید. برخی از اوقا افراد از رفتار طرف مقابل دچار سردرگمی می‌شوند و به چه علتی در حال تنبیه شدن هستند. این موضوع حتی برای فرد تنبیه کننده هم می‌تواند مفید باشد. چرا که در این صورت قبل از بروز هر رفتاری در رابطه با همسر، به طور منطقی فکر کرده و جنبه های مختلفی در نظر می‌گیرد. بهتر است این مورد را برای طرف مقابل نیز توضیح داده و در این مورد صحبت کنید. برای اطلاع از نشانه های باج گیری عاطفی کلیک کنید.

????جلوگیری از بروز قهرهای طولانی

اجازه ندهید که دوران قهرو تنبیه همسر، برای مدت زمان طولانی ادامه یابد. در واقع در چنین شرایطی افراد به نبود و عدم حضور موثر یکدیگر عادت کرده و نسبت به یکدیگر سرد می‌شوند. قهرهای طولانی موضوعی را حل نمی‌کنند تنها باعث دوری افراد از یکدیگر می‌شوند. از طرفی مشکلات نیز حل نشده باقی می‌مانند.

????داشتن حد و مرز در مورد تنبیه ها

فراموش نکنید که در مورد تنبیه همسر، حد و مرزهایی داشته باشید. در ابتدا شرایط همسر خود را در نظر گرفته و در گام بعدی به این موضوع فکر کنید که نمی‌توان از هر روشی برای همسر استفاده کرد. برای مثال تنبیه فیزیکی همسر، نوعی خشونت خانگی است و آثار و پیامدهای بدی دارد. حتی در صورتی که قصد تنبیه همسر را دارید؛ بهتر است ادب و احترام را رعایت کرده و به اصول اخلاقی پایبند باشند.

دلایل افراد برای تنبیه همسر

 

یکی از دیگر از راهکارهای مواجه با این موضوع، اطلاع از دلایل افراد برای تنبیه همسر است. در واقع گاهی در رابطه زناشویی دوری و یا تذکر در مورد موضوعاتی ضروری است؛ اما در مورد تنبیه باید بیشتر فکر کرد. برخی از افراد تنها به دلیل دنبال کردن الگوهای قدیمی و تنبیه شدن توسط والدین خود، این موضوع را بدون اشکال دانسته و در رابطه با همسر نیز از آن استفاده می‌کنند. از دیگر دلایل این مورد می‌توان به خشم کنترل نشده و یا سرکوب شده اشاره کرد. برخی از افراد به دلیل ویژگی های شخصیتی خو دمانند غرور و خودخواهی و اینکه همواره تصور می‌کنند حق با آنهاست؛ دیگری را تنبیه می‌کنند. اطلاع از این موضوعات باعث می‌شود که افراد بتوانند به شکل موثرتری در این مورد اقدام کنند.

پیامدهای تنبیه همسر

تنبیه همسر، حتی اگر باعث تغییراتی شود؛ اما اگر برای مدت زمان طولانی و به دفعات تکرار شود؛ پیامدها و عوارض جانبی خواهد داشت. برای مثال افراد صمیمیت و علاقه خود را نسبت به دیگری از دست داده و همچنین همواره از مورد سرزنش قرار گرفتن؛ می‌ترسند. کنترلگری تنبیه کننده و همچنین تقویت روحیه برتری در چنین شرایطی افزایش یافته و آنها را در معرض بروز رفتارهای افراطی تری قرار می‌دهد. به همین دلیل پیشگیری از این موضوع، حائز اهمیت است.

سخن پایانی

زوجین در زندگی مشترک، در مقابل رفتارهای اشتباه یکدیگر،واکنش های متفاوتی از خود نشان می‌دهند. تنبیه همسر نیز یکی از روش هاست که در بیشتر مواقع تاثیر مثبتی ندارد. افراد بهتر است در این مورد با همسر خود توافق کرده و صحبت کنند. از طرفی از یک زوج درمانگر کمک گرفته و از روش های بهتری استفاده کنند. فراموش نکنید که نمی‌توان طرف مقابل را طبق خواسته های خود تغییر داد و یا از مهربانی و گذشت او سواستفاده کرد. چرا که در چنین شرایطی مشکلات نه تنها حل نمی‌شوند؛ بلکه پیچیده تر هم می‌شوند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تنبیه همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اصول اخلاقی در ازدواج را هر دختر و پسری باید آموزش ببینند. ازدواج شاید مهم‌ترین پیوندی است که ما در زندگی شکل می‌دهیم. شما با این انتخاب متعهد می‌شوید که برای یک‌ عمر در کنار یک نفر زندگی کنید؛ و تقریبا می‌توانیم بگوییم که صمیمی‌ترین و نزدیک‌ ترین رابطه را با همسرتان خواهید داشت.

پس طبیعی است که نتیجه بگیریم شناخت و رعایت اصول اخلاقی در ازدواج می‌تواند تا حد زیادی به ما کمک کند که این رابطه را به شکل مطلوبی جلو ببریم. رعایت‌ اخلاقیات باعث خواهد شد که بسیاری از مشکلات میان شما و همسرتان هرگز پیش نیایند؛ و حتی صمیمیت میان شما را نیز چند برابر خواهد کرد. پس اگر توجه به اخلاق در ازدواج برایتان مهم است در ادامه همراه ما باشید.

منبع: اصول اخلاقی در ازدواج

برای دریافت مشاوره در زمینه اصول اخلاقی در ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

اهمیت رعایت اصول اخلاقی در ازدواج

 

قبل از هر بحث دیگری بهتر است این سؤال را پاسخ بدهیم که اصلاً اهمیت اصول اخلاقی در ازدواج چیست؟ چرا باید در یک رابطه عاطفی به جای بیشتر کردن عشق و صمیمیت به دنبال اخلاقیات باشیم؟ اولاً این نکته را به خاطر داشته باشید که ازدواج صرفاً یک رابطه عاطفی نیست. شما و همسرتان در تمام جنبه‌ های زندگی شریک یکدیگر هستید و می‌بایست تمامی این ابعاد را به‌ درستی جلو ببرید.

ثانیاً توجه‌ به اصول اخلاقی در ازدواج به‌ صورت غیر مستقیم کیفیت رابطه عاطفی شما را نیز تحت‌ تأثیر خودش قرار می‌دهد. وقتی شما احساس کنید همسرتان با صداقت و تعهد با شما در ارتباط است طبیعتاً بیشتر از زمانی که احساس خیانت کنید او را دوست خواهید داشت. یک نکته دیگر که خوب است به آن توجه کنید این است که دیگران از نوع برخورد شما می‌فهمند که چطور باید با خودتان رفتار کنند. پس اگر می‌خواهید دیگران در رفتارشان با شما به اخلاق و وجدان توجه داشته باشند بهتر است خودتان نیز این موضوع را در رفتارهایتان رعایت کنید. یادتان باشد که رفتار ما نخستین آموزگار دیگران در روابط اجتماعی است.

اصول اخلاقی در ازدواج

 

حالا می‌خواهیم مهم‌ ترین اصولی که به‌ عنوان اخلاقیات باید در رابطه‌تان مورد توجه قرار دهید را با هم بررسی کنیم. یادتان باشد که اخلاقیات و حد و مرزها از یک نفر به نفر بعدی متفاوت خواهند بود. به همین خاطر شما می‌بایست با روشی که در ادامه توضیح می‌دهیم اصول اخلاقی مربوط به خودتان را مشخص کنید. با این‌ حال بعضی از نکات بر اساس آمار سنگ بنای تمامی روابط هستند که ما در ادامه راجع به اصول اخلاقی در ازدواج صحبت خواهیم کرد.

???? رعایت تعهد

وقتی صحبت از رعایت اصول اخلاقی در ازدواج می‌شود احتمالاً تعهد اولین چیزی است که به ذهن همه ما خواهد رسید. درست حدس زده‌اید! وفاداری و حفظ تعهد به همسر اولین و مهم‌ترین ویژگی است که باید آن را در نظر داشته باشیم. در ارتباط با خیانت و شکستن تعهد این نکته را به خاطر داشته باشید که بر خلاف تصور بسیاری از مردم خیانت تنها به معنای داشتن رابطه جنسی نیست.

بلکه هر عملی که شما می‌دانید همسرتان را ناراحت خواهد کرد و قطعاً از او پنهان نگه می‌دارید به‌ عنوان خیانت به حساب خواهد آمد. پس همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر دوست ندارید همسرتان در ارتباطش با جنس مخالف رفتار خاصی داشته باشد شما نیز نباید به خودتان حق بدهید که دست به آن رفتار بزنید.

???? اختلاف‌ نظرهایتان را مدیریت کنید

بعد از خیانت دومین جایی که اصول اخلاقی در ازدواج اهمیت پیدا می‌کند دعواها هستند. در حقیقت یک چالش بزرگ در رابطه شما با همسرتان این است که بتوانید در زمان عصبانیت مناسب رفتار کنید. رفتار مناسب در زمان عصبانیت یعنی اینکه از داد زدن، استفاده از کلمات نامناسب، قهر کردن یا رفتارهایی از این‌ دست خودداری کنید. شما باید بتوانید وقتی از موضوعی ناراحت هستید در یک فضای آرام و منطقی راجع به ناراحتی‌تان صحبت کنید. اگر فکر می‌کنید توانایی کنترل احساسات یا صحبت‌ منطقی را ندارید شاید بهتر باشد برای برطرف‌ کردن این مشکل از یک مشاور متخصص کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی ازدواج کلیک کنید. 

 ???? صداقت داشته باشید

هیچ‌ کدام از ما دوست نداریم که از دیگران دروغ بشنویم و یا آنها چیزی را از ما پنهان نگه دارند. این موضوع به‌ خصوص در زمینه ازدواج اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. شما می‌بایست همیشه در رابطه‌ با همسرتان واقعیت‌ها را با او در میان بگذارید. به خاطر داشته باشید که دانستن مسائل و امکان نظر دادن راجع به آنها یکی از حقوق همسرتان است که نباید زیر پا گذاشته شود. علاوه بر غیر اخلاقی بودن این مسئله به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر همسرتان از جای دیگری متوجه واقعیت بشود آسیب جدی به رابطه‌تان وارد خواهد شد که شاید هیچ جای برگشتی نداشته باشد.

 ???? به آزادی و انتخاب‌های هم احترام بگذارید

یکی از اشتباهات بسیار رایج در جریان ارتباطات این است که ما فکر می‌کنیم از این به بعد چیزی به نام حریم شخصی برای طرف مقابل وجود نخواهد داشت. در واقع انتظار داریم که او همه ساعت‌هایش را با ما بگذراند، ما را در جریان همه چیز گذاشته و تمامی تصمیم‌هایش را با نظر ما بگیرد. اما یادتان باشد که این کار در واقع زیر پا گذاشتن حق آزادی و استقلال طرف مقابل شماست. اگرچه در ارتباط با تمام مسائلی که به رابطه‌تان مربوط می‌شوند شما می‌بایست با هم تصمیم بگیرید.

اما در زمینه مسائل شخصی مثل اموری که به زندگی فردی همسرتان مربوط می‌شود باید اجازه بدهید که او صرفا بر اساس عقاید و خواسته‌های خودش جلو برود. یادتان باشد که شما به‌ عنوان همسر، باید اصول اخلاقی در ازدواج را رعایت کنید و بدانید که تنها بخشی از زندگی طرف مقابل هستید و قرار نیست تمامی زندگی او را تحت‌ تأثیر خودتان قرار بدهید. در نتیجه از انجام رفتارهای مستبدانه یا تحقیر و مسخره‌کردن عقاید طرف مقابل به‌ طور جدی خودداری کنید.

???? احترام به خانواده یکدیگر

یکی دیگر از جاهایی که لازم است اصول اخلاقی در ازدواج را رعایت کنید؛ ارتباط با خانواده و اطرافیان همسرتان است. در ارتباط با این افراد همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که به همان میزانی که خانواده شما برایتان عزیز هستند، خانواده همسرتان نیز برای او مهم هستند. به همین خاطر شما می‌بایست با آنها به شکلی برخورد کنید که در درجه اول رضایت خاطر و آرامش را برای همسرتان به همراه داشته باشد. شما با این کار به وی نشان می‌دهید اشخاص و مسائلی که برای او با ارزش هستند به نظر شما هم مهم می‌آیند؛ و این پیام شما می‌تواند کیفیت ارتباطتان را تا حد زیادی تقویت کند.

???? وظایف و حقوق برابر

یکی از اصول اخلاقی در ازدواج، وظایف و حقوق برابر است. هرگز سعی نکنید از امتیازها و شرایطی که دارید بر علیه یکدیگر و برای برنده‌ شدن استفاده کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که ازدواج مانند یک کشتی است و شما و همسرتان هر دو، مسافرهای آن هستید. پس اگر می‌خواهید این کشتی به سلامت به ساحل برسد می‌بایست هر دو به‌صورت برابر و هماهنگ فعالیت کنید. اگر قرار باشد همه وظایف یا قسمت بیشتر آن بر دوش یک نفر باشد یا یکی از شما حقوق و مزایای بالاتری در رابطه داشته باشد طبیعتا احساس بی‌ عدالتی و مورد ظلم قرارگرفتن در رابطه شما بروز پیدا خواهد کرد.

اگر این وضعیت ادامه یابد، مشکلات ریشه ای تر خواهد شد. اما برای جلوگیری از این مسئله روش های موثری وجود دارد. برای مثال شاید بد نباشد اگر گاهی در انجام کارها به همسرتان کمک کنید؛ یا با یک تشکر به او نشان بدهید که متوجه زحمت‌هایش هستید. اگر با این راه ها مشکلی حل نشد حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج موفق کلیک کنید. 

اصول اخلاقی خودتان را بسازید

همان‌طور که گفتیم اصول اخلاقی در ازدواج موضوعی نیست که در همه ما یکسان باشد. هرکدام از ما نگاه خاصی به مسائل داریم. شاید یکی از چیزهایی که به نظر شما اخلاقی و کاملاً عادی است از نظر همسرتان غیر منصفانه باشد. به همین خاطر بهترین راهکار این است که در ابتدای رابطه‌تان اصول اخلاقی مربوط به خودتان را بسازید.

برای این کار می‌توانید در یک زمان و فضای مناسب با همسرتان گفتگو کنید. یا حتی شاید بهتر باشد اگر قبل از این گفتگو هر کدام از شما نکاتی که به نظرش آمده را بنویسد و اصول اخلاقی‌اش را با خود به جلسه گفتگو بیاورد. شما می‌توانید روی هر کدام از مسائلی که نوشته‌اید با هم صحبت کرده و به یک نقطه مشترک برسید. این نقطه مشترک در واقع قرار دادی است که هردو شما بر اساس آن عمل کرده و در طول رابطه‌تان به آن متعهد خواهید بود.

اصول اخلاقی و اهمیت مشاوره

یکی از نکاتی که مشاوره ازدواج و پیش از ازدواج به شما آموزش می‌دهد اصول اخلاقی در ازدواج است که باید در رابطه‌تان رعایت کنید. با توجه‌ به آنچه در این مطلب گفتیم احتمالاً شما متوجه اهمیت رعایت اخلاقیات در رابطه شده‌اید. پس بهتر است یادگرفتن آنها را جدی بگیرید. به‌ علاوه بسیاری از مواقع اختلاف‌ها بین ما و همسرمان به این خاطر پیش می‌آیند که یکی از طرفین یا شاید هردو ما به اصول اخلاقی یا حقوق دیگری احترام نگذاشته‌ایم.

در این شرایط چه باید کرد؟ چطور می‌توانیم همسرمان را متوجه رفتار اشتباهش و آسیب‌هایی که برای رابطه به همراه می‌آورد بکنیم؟ بهترین پاسخ به این سؤال‌ها این است که از یک مشاور خانواده در این زمینه کمک بگیرید. آنها رابطه شما را به‌ صورت فردی مورد بررسی قرار می‌دهند و بر اساس شرایط خاص رابطه‌تان بهترین مشاوره را برای شما انجام خواهند داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید. 

کلام آخر

اصول اخلاقی در ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار است. و بهتر است که قبل از ازدواج با این اصول آشنا شوید. مشاوره قبل از ازدواج را جدی بگیرید و حتما معیارهای خود را در نظر بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اصول اخلاقی در ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

همسرم در صحبت‌ با من اصلا به رعایت ادب و احترام توجهی ندارد. چطور باید این موضوع را حل کنم؟

بهتر است در یک فضای مناسب با همسرتان صحبت کنید. احساسی را که از رفتار او در شما ایجاد می‌شود برایش توضیح بدهید و با هم به دنبال یک راه‌حل مناسب باشید. اگر فکر می‌کنید این مسائل نمی‌تواند به شما کمک کند بهتر است از یک مشاور متخصص در این زمینه کمک بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

سفلیس یکی دیگر از انواع بیماری های مقاربتی است که منشا آن باکتری است. سفلیس در طی مراحل مختلفی در بدن ظاهر شدن و پیش رونده است. در واقع اگر به موقع درمان  و یا تشخیص داده نشود؛ می‌تواند مشکلات زیادی برای افراد ایجاد کند. سفلیس در بیشتر موارد منجر به بروز زخم‌های عفونی در سطح بدن شده و مشکلات زیادی را برای مبتلایان ایجاد می‌کند. از آنجایی که این بیماری در بدن مدتی به صورت پنهان وجود دارد و هیچ نشانه ای از خود بروز نمی‌دهد؛ تشخیص آن دشوار است. به همین دلیل افراد در این دوران ممکن است که این بیماری را به دیگران نیز منتقل کنند. در این مقاله در مورد راه های انتقال آن به دیگران و همچنین جنبه های دیگر این موضوع صحبت خواهیم کرد. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: سفلیس

برای دریافت مشاوره در زمینه سفلیس می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

سفلیس

سفلیس در مراحل اولیه آن قابل درمان و کنترل بوده؛ اما اگر پیشروی کند؛ می‌تواند منجر به بروز مشکلات بسیار جدی گردد. همچنین بسیار مسری و واگیردار بوده و به سرعت بین افراد منتقل می‌شود. همچنین تفاوت اصلی این بیماری با دیگر بیماری های آمیزشی در این است که سفلیس ممکن است از طریق پوست نیز به دیگری منتقل گردد. به همین دلیل کاندوم تنها راه حفاظت افراد در مقابل این بیماری نیست. در مدت زمانی که فرد از نشانه های خود و یا حتی ابتلا به این بیماری اطلاعی ندارد؛ می‌تواند دیگران را مبتلا کرده و مشکلات زیادی ایجاد کند. برای اطلاع از عوارض جانبی رابطه دهانی کلیک کنید.

نشانه های ابتلا به سفلیس

از آنجایی که بیماری سفلیس انواع مختلفی داشته و همچنین در طی مراحل مختلفی صورت می‌گیرد به همین دلیل نشانه ها در هریک از این مراحل متفاوت است. به همین دلیل بهتر است در ابتدا در مورد این مراحل و انواع اطلاعاتی را کسب کنیم. اما تقریبا اصلی ترین نشانه های ابتلا به این بیماری مقاربتی بروز زخم های عفونی بر پوست است.

راه های ابتلا به سفلیس

سفلیس علاوه بر انتقال از طریق پوست، در حین رابطه جنسی واژینال، مقعدی و دهانی با فرد مبتلایی که در مراحل اولیه قرار دارد نیز؛ اتفاق می‌افتد. همچنین مادران مبتلا نیز می‌توانند به فرزندان خود این بیماری را در دوران بارداری منتقل کنند. فرآورده های خونی آلوده نیز افراد را دچار این بیماری می‌کند. همچنین در مورد انتقال پوستی نیز وقتی فرد با زخم باز شانکر (نوعی زخم بدون درد) فرد مبتلا به صورت مستقیم برخورد کند؛ اتفاق می‌افتد.

انواع مختلف سفلیس

 

سفلیس تقریبا به چهار شکل مختلف بروز کرده که می‌توان از آنها به عنوان مراحل و یا انواع سفلیس یاد کرد. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند.

????اولیه

در نوع اولیه فرد بعد از گذشت 3 الی 4 هفته متوجه ابتلا خود به سفلیس می‌گردد. در این حالت شانکر دردی برای افراد ایجاد نکرده؛ اما به شدت عفونت زاست. زخم ها معمولا بین 10 تا 90 روز ظاهر شده و در هر جای بدن که باشند؛ تقریبا 2 تا 6 هفته باقی می‌مانند.

????ثانویه

در مرحله دوم این بیماری زخم های زگیل مانندی در دهان، مقعد و ناحیه تناسلی ایجاد می‌شوند. همچنین شاهد بروز جوش های بدون خارشی هستیم که زبر، قرمز و قهوه ای بوده، از بالاتنه شروع شده و به مرور زمان به کل بدن گسترش می‌یابند. تب، گلو درد، سردرد، کاهش وزن، تورم غدد لنفاوی و… همگی در این مرحله بروز می‌کنند.

????نهفته

در مرحله نهفته از سفلیس، نشانه های مرحله اول و دوم از بین رفته و دیگر فرد علائم خاصی ندارد. اما همچنان مبتلا و ناقل است. این مرحله ممکن است تا سالها بعد ادامه یابد.

????مرحله سوم

مرحله سوم احتمال دارد 3 تا پانزده سال بعد خود را نشان دهد. در این زمان آسیب ها جدی تر بوده و اندام های مهم تری درگیر می‌شوند. قلب، عروق خونی، کبد، استخوان ها و مفاصل در این مرحله دچار مشکلاتی شده و حتی احتمال مرگ نیز وجود دارد. تورم بافت نرم بدن نیز در این مرحله اتفاق می‌افتد.

تفاوت سفلیس عصبی با ارثی چیست؟

انواع دیگری از سفلیس که با ان روبرو هستیم؛ سفلیس عصبی و ارثی است. در سفلیس عصبی که معمولا در مرحله نهفته یا سوم بیماری بروز می‌کند فرد نشانه های عصبی از خود بروز می‌دهد. در این حالت با نشانه هایی مثل زوال عقل، اختلال در راه رفتن، بی حس شدن اندامها، مشکل در تمرکز، گیجی، سردرد یا تشنج، ضف و مشکل در بینایی و شنوایی را تجربه نماید. اما در مورد سفلیس ارثی که در واقع مادرزادی است . از مادر به جنین منتقل می‌شود؛ نوزاد یا از بین رفته و یا دچار کمبود وزن و مشکلات عفونی می‌گردد. همچنین بسیار احتمال دارد که زودتر از موعد متولد شود.

علل ابتلا به سفلیس

مهم ترین علت انتقال و ابتلا به سفلیس رابطه جنسی و تماس با افرادی است که مبتلا به شانکرو و زخم های باز ناشی از این بیماری هستند. همچنین مادران مبتلا نیز می‌توانند این بیماری را به فرزندان خود منتقل کنند. بیشترین میزان انتقال این بیماری در مراحل اولیه، ثانویه، و گاها نهفته است. فراموش نکنید که این بیماری از طریق استفاده مشترک از توالت، لباس، استخر و ظروف منتقل نمی‌شود.

تشخیص سفلیس

از آنجایی که نشانه های سفلیس ممکن است برای مدتها بروز نکنند؛ قطعی ترین راه تشخیص آن مراجعه به متخصص و آزمایش خون است. همچنین گاهی ممکن است پزشک دستور به نمونه برداری از مایع مغزی نخاعی بدهد که متوجه گسترش آن در نواحی عصبی شود.

عوارض ابتلا به سفلیس

ابتلا به سفلیس مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند که بستگی به مرحله و نوع آن دارد. اما به طور کلی برخی از پیامدها در هر مرحله ای مشترک هستند که شامل سکته مغزی، مننژیت، کاهش حساسیت به درد، ناتوانی جنسی در مردان، بی اختیاری ادرار و… می‌شود. از این جهت پیشگیری و درمان به موقع آن بسیار مهم است.

پیشگیری از سفلیس

پیشگیری از سفلیس با استفاده از روش هایی که وابسته به رابطه جنسی است؛ ممکن است. افراد باید در روابط خود از کاندوم یا دنتال دم استفاده کرده و همچنین از سلامت شریک جنسی خود اطمینان حاصل کنند. از طرفی از رفتارهای پرخطر جلوگیری نموده و همچنین از برقراری روابط جنسی متعدد نیز پرهیز نمایند.

روش های درمان سفلیس

 

درمان سفلیس در مراحل اولیه راحت تر بوده و با عوارض کمتری نیز همراه است. اما هرچه این بیماری پیشروی کند؛ درمان آن دشوارتر و حتی غیر ممکن می‌گردد. همچنین قطعا بهترین راه درمان از این بیماری پیشگیری است و بهتر است افراد فرایند درمان را تحت نظر یک متخصص پیش ببرند. استفاده از روش های خودسرانه، شرایط بیمار را سخت تر می‌کند.

سخن پایانی

سفلیس یکی از انواع خطرناک بیماری های مقاربتی است. از همین رو بهتر است افراد در صورت مشاهده هر یک از نشانه های این بیماری سریعا از متخصص کمک گرفته و از پیشروی آن جلوگیری نمایند. درمان این بیماری برای شریک جنسی نیز ضروری است. همچنین بهتر است در این مورد اطلاعات لازم را با کمک یک متخصص کسب کرده و از آن پیشگیری نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سفلیس می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ماده مخدر قات یکی از انواع مواد مخدر سنتی بوده که با نام خات نیز شناخته می‌شود. این ماده از گیاه گلداری تولید می‌شود که در شرق آفریقا و شبه جزیره عربستان می‌روید. همچنین مصرف این ماده نیز بیشتر در همان نواحی رایج است. اما به طور کلی این گیاه در قسمت‌های زیادی کشت شده و به شکل های مختلفی مصرف می‌گردد. می‌توان برگ این گیاه را یک هفته درون یخچال نگهداری کرده و آن را به همان شکلی که هست مصرف نمود. برخی تصور می‌کنند به دلیل اینکه این ماده گیاهی است؛ اعتیاد ایجاد نکرده و یا عوارض جانبی چندانی ندارد؛ اما این باور اشتباهی است که منجر به اعتیاد بسیاری از افراد می‌گردد. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: ماده مخدر قات

برای دریافت مشاوره در زمینه ماده مخدر قات می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

ماده مخدر قات

در واقع کاتینون موجود در برگ قات است که باعث بروز اعتیاد می‌گردد. ماده مخدر قات جرو محرک ها بوده و اثرات ان مشابه مصرف کوکائین یا مت آمفتامین هاست. این مواد بیشتر وابستگی روانی ایجاد می‌کنند. اما به هر حال بر جسم افراد نیز تاثیر گذاشته و و منجر به بروز پیامدهایی می‌گردند. با اینکه تاثیر این ماده از آمفتامین ها کمتر است، اما دقیقا حالات و عوارضی مانند آنها ایجاد می‌کند. از طرفی مصرف این ماده به صورت تازه نیز تاثیر آن را دوچندان می‌کند. کاتینون موجود در قات را می‌توان به طور مصنوعی در آزمایشگاه ها نیز تولید کرد که در این صورت به آن مت کاتینون یا کرانک نیز می‌گویند.

نشانه های مصرف ماده مخدر قات

 

به طور کلی با مصرف ماده مخدر فرد نشانه هایی مانند بیش فعالی، نشاط، تحریک پذیری، پرحرفی، گیجی و کندذهنی را تجربه می‌کند. معمولا در کشورهایی که این ماده کشت و یا بیشتر مصرف می‌شود بهروری کارگران به شدت کاهش یافته و افراد را دچار مشکلات زیادی می‌کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، مشخص گردید؛ افراد با مصرف این ماده بیشتر احتمال دارد که مشارکت در رفتارهای خشونت آمیز و یا ابتلا به مشکلات روانی را تجربه کند. حتی برخی از افراد بروز تروریست را با مصرف قات همراه می‌دانند. از طرفی شدت و احتمال بروز این نشانه ها در افراد، به عوامل مختلفی بستگی دارد. همچنین اطرافیان می‌توانند با شناسایی این نشانه ها فرد معتاد را شناسایی کرده به آنها کمک کنند. برای آشنایی با علائم اعتیاد کلیک کنید.

نام های مختلف ماده مخدر قات

ماده مخدر قات، همچنین با نام های مختلف جوی صحرایی، چای بوشمان، سالاد آفریقایی، چات، چای حبشه ای و توهای نیز شناخته می‌شود. در واقع این موارد نام های خیابانی این ماده مخدر هستند که افراد بدین وسیله آنها را خریداری می‌کنند.

چه افرادی ماده مخدر قات مصرف می‌کنند؟

همانطور که پیش تر هم به این موضوع اشاره شد؛ افرادی که در نواحی قابل کشت ماده مخدر قات زندگی می‌کنند؛ بیشتر احتمال دارد که به این ماده اعتیاد پیدا کنند. برای مثال افرادی که در کشورهای آفریقایی مانند سومالی زندگی می‌کنند و یا در یمن و اتیوپی از این ماده برای درمان افسردگی، خستگی، زخم معده، افزایش و بهبود عملکرد یا کاهش اشتها و خواب، استفاده می‌کنند. در واقع تا حدی این گیاه برای آنها خاصیت درمانی دارد. حتی در جنگ داخلی سومالی نظامیان و غیر نظامیان نیز در دوران جنگ از این ماده استفاده می‌کردند.

عوارض جانبی مصرف ماده مخدر قات

مصرف ماده مخدر قات، باعث بروز عوارض جانبی مختلفی در بدن می‌گردد. البته این ماده به دلیل اینکه به صورت خوراکی نیز مصرف می‌گردد؛ تاثیراتش دوچندان شده و به صورت مستقیم بر سلامت جسمانی تاثیر می‌گذارد. برخی از مشکلاتی که مصرف این ماده برای افراد ایجاد می‌کند؛ شامل موارد زیر می‌گردد.

پوسیدگی دندان ها و بروز زخم های دهانی

سرطان معده

بروز زخم هایی در معده

ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

بروز مشکلاتی در مجاری ادراری

تحلیل رفتن بیضه ها

سکته مغزی

کاهش وزن نوزادانی که مادر آنها به قات اعتیاد دارند

اعتیاد

از طرفی عوارض جانبی که فرد بلافاصله بعد از مصرف این ماده نیز تجربه می‌کنند نیز شامل بروز رفتارهای جنون آمیز، خستگی، اختلال در خواب و اشتها، بیش فعالی، توهم و افسردگی، می‌شود.

اوردوز با ماده مخدر قات

با اینکه احتمال بروز اوردوز با ماده مخدر قات بسیار کم است؛ اما باید این احتمال را در نظر گرفته و از آن پیشگیری نمود. وقتی افراد به صورت مکرر و به مقدار زیاد از این ماده استفاده می‌کنند؛ دچار مسمومیت شده و عوارض جانبی را مانند بزرگ شدن مردمک چشم، افزایش دمای بدن، افزایش فشار خون، نارسایی کلیوی، شکم درد، درد در ناحیه قفسه سینه و حتی سکته قلبی را تجربه می‌کنند. بروز این نشانه ها حتی نشانه اعتیاد فرد به این ماده این می‌باشد. به همین دلیل افراد در صورت مواجه با این علائم با به مراکز درمانی مراجعه کرده و از متخصص نیز کمک بگیرند.

اعتیاد به ماده مخدر قات

اگر تصور می‌کنید که ماه قات هیچ گونه ضرری برای افراد نداشته و تنها یک شادی بخش یا داروی گیاهی بدون عوارض است؛ احتمالا مدت زمان کوتاهی شاهد مصرف آنها بوده اید. چرا که با ادامه دادن مصرف این ماده، فرد دوز مصرفی اش افزایش یافته و مشکلات زیادی را تجربه می‌کند.

همچنین افراد بعد از قطع مصرف این ماده حتی برای مدت زمان کوتاهی شاهد بروز علائم ترک در خود هستند و از این طریق متوجه وابستگی و اعتیاد می‌گردند. بهتر است در صورت اعتیاد به این ماده، مصرف آن را به صورت ناگهانی قطع نکرده و فرایند ترک را به صورت اصولی پیش ببرید.

تشخیص اعتیاد به ماده مخدر قات

به طور کلی بیشتر مواد مخدر علائم یکسانی برای افراد ایجادمی‌کنندکه با توجه به آنها می‌توان متوجه این موضوع شد. از طرفی نمی‌توان فهمید که فرد دقیقا از چه ماده مخدری استفاده می‌کند. بهتر است برای تشخیص دقیق و همچنین کمک کردن به فرد معتاد از یک متخصص کمک بگیرید. پزشک در ابتدا نشانه های ظاهری و علائم فیزیکی را بررسی کرده و در قدم بعدی با استفاده از آزمایش هایی از این موضوع اطمینان حاصل می‌کند.

بعد از ترک اعتیاد به ماده مخدر قات

 

فراموش نکنید که برخی از عوارض اعتیاد به ماده مخدر قات، برای مدت زمان طولانی ادامه می‌یابند. به همین دلیل حتی بعد از ترک اعتیاد نیز افراد باید مواردی را رعایت کرده و همچنین دوران نقاهت را به صورت اصولی پشت سر بگذارند. بهتر است افراد بعد از دوران سم زدایی، از خدمات روانشناختی نیز استفاده کرده و در طول این دوران از یک پزشک و روانشناس کمک بگیرند.

سخن پایانی

بهتر است افراد اعتیاد به ماده مخدر قات را جدی گرفته و در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشند. با اینکه میزان مصرف این ماده در کشور ما پایین است؛ اما به دلیل باورهای غلطی که در این زمینه وجود دارد افراد از خطرات آن مطلع نبوده و گرفتار اعتیاد به آن می‌گردند. در صورت مشاهده نشانه های اعتیاد به این ماده افراد باید از متخصص کمک گرفته و همچنین خود نیز انگیزه و انرژی کافی در این مورد داشته باشند. افراد می‌توانند در این زمینه از روانشناس نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ماده مخدر قات می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

خیانت مادر یکی از مسائلی است که پذیرش آن بسیار سخت و دشوار است. متاسفانه فرزندان زیادی تجربه خیانت مادر را داشته اند. این فرزندان آسیب‌های فراوانی را تجربه می‌کنند که آینده آن ها هم را تحت تاثیر قرار خواهد داد. مادری که به همسر خود خیانت می‌کند، وقتی برای تربیت فرزندان نمی‌گذارد. به مرور زمان پرخاشگر خواهد شد و هیچ زمانی برای فرزند خود نخواهد گذاشت.

منبع: خیانت مادر

به طور کل زندگی مختل می‌شود و مانند قبل دیگر هیچ چیزی جای خودش نخواهد بود. زمانی که یک فرد خیانت مادر را مشاهده می‌کند به سختی می‌تواند این موضوع را هضم کند. مخصوصا زمانی که فرزند پسر باشد. اگر این فرد متوجه این رفتار و عملکرد مادر خود باشد؛ با تندخویی و پرخاش با او برخورد خواهد کرد. جهت جلوگیری از بروز این رفتار ها، حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

خیانت مادر چیست؟

 

همیشه فرزندان در ناخودآگاهشان مادران را فرشته های آسمانی می‌دانند. به همین دلیل زمانی که نسبت به خیانت مادر آگاه شوند، روح و روان آن‌ها به کل بهم می‌ریزد. در نتیجه روابط مادر فرزندی دچار تنش می‌شود و ذهنیت فرزند به طول کل خراب خواهد ‌شد. زمانی که خیانت‌مادر وجود داشته باشد؛ احساس تنفر، افسردگی و … در فرزندان ایجاد می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های خیانت زنان کلیک کنید.

به طول کل خیانت مادر به پدر به دلایل متفاوتی بروز می‌کند که می‌توان به ناکامی جنسی، احساس تنهایی، نیاز مالی، اختلالات شخصیتی و … اشاره کرد. اما هیچ کدام از این عوامل قانع کننده نیست. نحوه برخورد با مادر هنگام خیانت بسیار حائز اهمیت است که در این مقاله شرح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. و توصیه می‌شود که حتما برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

دلایل خیانت مادر

خیانت مادر یک دلیل بزرگ دارد که آن هم عدم رضایت از زندگی مشترک است. اما دلایل دیگری نیز در بروز خیانت‌مادر وجود دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? احساس تنهایی زیاد

???? ناتوانی های جنسی

???? اختلالات رفتاری

???? مشکلات روحی

???? ناتوان بودن در خویشتن داری

???? نیاز به همراه

???? نیاز مالی و فقر

???? خطاهای ناخواسته

???? درگیری با مسائل خارج از کنترل

???? اجبار همسر

???? مشکلات ارتباطی با همسر

???? تنوع طلبی

???? مشکلات دوران کودکی

???? بهره هوشی پایین

???? نیاز به محبت

???? تجربه تروما

???? اختلالات روان شناختی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت خیانت به همسر کلیک کنید.

پیامدهای خیانت مادر

همانطور که گفته شد، خیانت مادر همراه با پیامدهای فراوان است. کسانی که شاهد خیانت والدین هستند؛ در معرض پیامدها و مشکلات آسیب زا قرار می‌گیرند. که برای آینده آنها بسیار خطرناک است. در این بخش مقاله عواقب این نوع خیانت برای فرزندان را توضیح داده ایم.

???? مشکلات روانی

???? بی اعتمادی

???? استرس رهایی

???? افسردگی

???? بی انگیزگی

???? تفاوت در روند شکل گیری سیستم عصبی

???? عدم حس وفاداری نسبت به همسر آینده

???? مشکلات گوارشی

???? درگیری های ذهنی

???? زندگی بدون شور در آینده

???? استرس همیشگی

???? ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران

???? آشفتگی و عصبی بودن کودک

???? احساس همدردی با پدر

???? عدم احساس ترحم

???? نادیده گرفته شدن از سمت مادر

???? دوری از مادر

???? عدم تحمل حضور مادر

???? ترس از تمسخر دوستان

???? بدبینی به مادر

???? مقصر دانستن مادر در تمامی مراحل زندگی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آسیب های خیانت کلیک کنید.

روش های برخورد با خیانت مادر

 

خیانت مادر نیازمند روش برخوردی مناسب است. زمانی که با مادر خیانت کار روبرو هستید باید برخی از کارها را انجام دهید. که در این بخش مقاله راجع به آنها توضیح داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کشف خیانت همسر کلیک کنید.

???? احساسات خود را بروز دهید

اولین قدم برای برخورد با خیانت مادر، بروز احساسات است. مادر شما باید متوجه شود که با این رفتار چه احساسی در شما زنده کرده است. غم، ناراحتی، اندوه، خشم، شوک، نفرت، بی اعتمادی، سردرگمی، تنهایی و شرم احساساتی هستند که فرزند مادر خیانت کار تجربه می‌کند. بهتر است که احساسات خود را با مادر در میان بگذارید تا به مرور زمان با توجه به احساسات فرزند خود، برخورد بهتری داشته باشد.

???? آرامش خود را با دوری از مادر دریافت کنید

زمانی که تازه با خیانت مادر آشنا شده اید؛ حجم بسیار زیادی از خشم بر دل شما می‌نشیند. به همین جهت، برای آرام سازی خود تنها شوید. از مادر خود فاصله بگیرید و با دوری از او به هم آرامش به شما باز می‌گردد و هم به راحتی می‌توانید به دنبال روشی منطقی برای برخورد باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد با خیانت زنان کلیک کنید.

???? به مادر بی احترامی نکنید

فراموش نکنید که مادر شما هر کاری که انجام دهد، لایق بی احترامی فرزندان نیست. به همین جهت نباید به او بی احترامی کنید. هرچه باشد او هنوز هم مادر شماست. به جای اینکه بی حرمتی کنید؛ از روش های مختلف برای جذب او استفاده کنید. تا راحت تر شرایط را کنترل کنید.

???? دلایل خیانت مادر را بررسی کنید

در بخش های قبلی راجع به دلایل خیانت مادر صحبت کرده ایم. بهتر است که قبل از برخورد با مادر خود؛ به دنبال دلایل خیانت باشید. که آیا این دلایل از نظر شما منطقی است یا خیر؟ با بررسی این دلایل راحت تر متوجه خواهید شد که چگونه باید با مادر خود برخورد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پیشگیری از خیانت همسر کلیک کنید.

???? با مادرتان صحبت کنید

برای اطلاع از دلیل خیانت مادر، با او صحبت کنید. بعد از اینکه تمامی مراحل را سپری کردید؛ با آرامش و صبوری با او صحبت کنید. با مکالمه و صحبت متوجه خواهید شد که ایراد کار کجاست. هنگام مکالمه، توهین و تحقیر ممنوع است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنار آمدن با خیانت همسر کلیک کنید.

کلام آخر

خیانت مادر سنگینی بسیار زیادی بر روان آدمی به همراه دارد. زمانی که فرزند از این موضوع مطلع شود، به سختی می‌تواند بپذیرد که مادرش در کنار مرد دیگری قرار دارد. در این شرایط خشم و نفرت سراسر وجود فرد را در بر می‌گیرد. باورها و تمامی تصمیمات فرد تحت تاثیر این واقعه قرار می‌گیرد. تعارض در معنای مادری فرد را به نابود کرده و او را با مشکلاتی مثل شک و تردید، احساس طرد شدگی، افسردگی، اضطراب، ناامیدی، انزجار و نفرت … مواجه می‌کند. به همین دلیل حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید تا روش های برخورد با خیانت مادر را به شما آموزش دهد. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

وظیفه زن در خانه شامل طیف وسیعی از فعالیت ها و حتی رفتارها می‌شود. معمولا انجام امور خانه را وظیفه زنان می‌دانند. اما دیگر اینگونه نیست. امروزه زنان نقش‌های مهم و اساسی در بیرون از خانه به عهده دارند و برای انجام کارهای خانه، نیاز به کمک همسر و یا سایر اعضا دارند. همچنین اگر هر دو نفر شاغل باشند؛ زن و شوهر باید در کنار یکدیگر وظایف مربوط به خانه را انجام دهند. به طور کلی زنان نقش های مختلفی را در زندگی دارند و به همین دلیل انتظار بیشتری نیز از آنها می‌رود. آنها علاوه بر تمام فعالیت هایی که در زندگی شخصی و حرفه ای خود دارند باید به آرامش و امور منزل نیز اهمیت داده و آنها را مدیریت کنند. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

منبع: وظیفه زن در خانه

برای دریافت مشاوره در زمینه وظیفه زن در خانه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

وظیفه زن در خانه

به طور کلی وظیفه زن در خانه و نقش او، با گذشت زمان دچار تغییراتی شده و عوامل زیادی بر آن تاثیر گذاشته اند. از طرفی این موضوع در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است و افراد به شکل های گوناگونی نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند. امروزه مردان بیشتر از قبل به زنان در امور منزل کمک کرده واز طرفی دیگر زنان نیز بیشتر از قبل در اجتماعات حضور دارند. اما این به معنی بی ارزشی کارهای خانه و یا شغل خانه داری نیست. بسیاری از زنان اظهار می‌کنند انجام کارهای خانه برای آنان بسیار سخت تر از هرکار دیگری است. برای آشنایی با نشانه های همسر مسئولیت پذیر کلیک کنید.

نقش های زن در خانه

 

زنان در خانه دو وظیفه اساسی و مهم دارند. آنها با ورود به زندگی مشترک و زندگی به صورت مستقل از خانواده خود؛ یا به عنوان یک همسر ظاهر می‌شوند و یا مادر. در هر صورت آنها باید کارهایی را در خانه انجام داده و محیطی را فراهم کنند. در این قسمت به بررسی این دو نقش و وظایف مربوط به آنها صحبت می‌کنیم.

مادر

یکی از مهم ترین و همچنین زیباترین نقش هایی که یک زن می‌تواند در زندگی داشته باشد؛ مادری و فرزندپروری است. مادران اولین معلم کودکان خود هستند و مفاهیم زیادی را به آنان آموزش می‌دهند. به همین دلیل اختصاص زمان و انرژی کافی به این موضوع یک وظیفه زن در خانه محسوب می‌شود. این موضوع به قدری اهمیت دارد؛ که بسیاری از بزرگان در مورد آن صحبت کرده و حتی احادیثی نیز در این زمینه وجود دارد.

همسر

حتی اگر افراد فرزندی هم نداشته باشند؛ بازهم وظیفه همسری به عهده آنهاست. زن، نزدیک ترین فرد به همسرش است. به همین دلیل باید در مسائل مختلف به او کمک کرده بتواند آرامش را فراهم کند. شاید شما هم این ضرب المثل معروف را که پشت هر مرد موفقی یک زن قرار دارد؛ شنیده باشید. این موضوع حقیقت دارد؛ چرا که همواره فردی باید فردی در زندگی مشترک از خود فداکاری و ایثار نشان دهد تا دیگری بتواند پیشرفت کند. با اینکه زوجین باید با یکدیگر همکاری کنند؛ اما در بیشتر موارد زنان اینکار را انجام می‌دهند.

انواع وظیفه زن در خانه

 

مسائلی که در خانه وجود دارند؛ بهتر است به وسیله هر دو نفر و یا کل اعضای خانواده برطرف شوند. اما برخی از کارها بیشتر توسط زنان انجام می‌شوند. اما هیچ قانون قطعی در این زمینه وجود ندارد و زوجین می‌توانند در مورد آنها توافق کنند. به طور کلی برخی از فعالیت هایی که بیشتر به عنوان وظیه زن در خانه شناخته می‌شوند؛ شامل موارد زیر هستند. برای اطلاع از نشانه های خانواده سالم کلیک کنید.

بچه داری

همانطور که پیش تر هم در مورد آن توضیح داده شد؛ بچه داری و مادری یکی از وظایف زنان در خانه است. در صورت حضور فرزندان، مادران زمان بیشتری را با آنها گذرانده و حتی آنان نیز نیاز بیشتری به مادر دارند. به طور کلی برخی از زنان تا مدت زیادی بعد از تولد فرزندشان، کارهای دیگر را رها کرده و تنها به فرزندپروری می‌پردازند. حتی با حضور عضوی جدید در خانه، انجام امور دیگر نیز دشوار می‌شود. به همین دلیل در چنین شرایطی همکاری دیگر اعضا مخصوصا پدر بسیار حائز اهمیت است.

برطرف کردن نیازهای همسر جزو وظیفه زن در خانه

از زنان انتظار می‌رود که علاوه بر تمام مسائلی وجود دارند؛ به عنوان یک همسر خوب نیز برای همسر، نیارهای او را برطرف کنند. برای مثال نیاز به رابطه جنسی یکی از موضوعات مطرح در زندگی مشترک است. که زنان باید در این مورد با همسر خود همکاری کنند. البته این به معنی تن دادن به رابطه جنسی به اجبار و یا بدون میل نیست. اما زنان نباید به دلیل فشار و خستگی که از وظایف خود، تجربه می‌کنند؛ این مورد را از رابطه خود حذف نمایند. حتی آشپزی و اهمیت دادن به تغذیه مناسب اعضا نیز یکی از وظایفی است که معمولا به عهده زنان است.

برقراری نظم و آرامش در زندگی

زنان یکی از عوامل مهم برای برقراری نظم و آرامش در زندگی هستند. در واقع آنان می‌توانند تعادل را میان همه چیز برقرار کرده و امور را مدیریت کنند. مردان و زنان کامل کننده یکدیگر هستند اما معمولا زنان، تلاش بیشتری در این زمینه می‌کنند. البته این ملزم برخورداری از سلامت روان در زنان است. زنان باید به این مورد اهمیت داده و همچنین همراه و دوستی برای همسر و حتی فرزندان خود باشند. حمایت زنان می‌تواند تا حد زیادی باعث فراهم شدن بستری مناسب برای پیشرفت و موفقیت باشد.

مدیریت امور خانه

بیشتر کارهای خانه به عهده زنان است. معمولا آنان باید به آشپزی و نظافت و حتی زمان آنها توجه کنند. از آنجایی که آنان بیشتر از هر فرد دیگری از برنامه های تمام اعضا اطلاع دارند؛ می‌توانند برنامه ریزی درستی کرده و به همه امور رسیدگی کنند. برای مثال آنان می‌دانند که بچه ها چه زمانی از مدرسه تعطیل می‌شوند و یا همسر چه زمانی به خانه برمی‌گردد. از همین رو زمان خواب و بیداری و غذا خوردن را بر این اساس تنظیم کرده و به امور نظم می‌دهند.

اهمیت دادن به خود | وظیفه زن در خانه

بعد از تمام این موارد، زنان باید به خواسته ها و نیازهای خود نیز اهمیت داده و برای سلامت خود نیز اهمیت قائل شوند. در واقع زیبایی و آراستگی و همچنین پرانرژی بودن نیز، وظیفه زن در خانه است. آنان نباید بیش از حد به خود سخت گرفته و یا فشار وارد کنند. حتی می‌توانند از دیگران نیز برای انجام امور کمک بگیرند. کمک گرفتن از دیگران به معنی عدم مسئولیت پذیری و یا حتی ناتوانی آنان نیست. با سلامت و آرامش زنان از هر نظر، خانواده نیز از وضعیت بهتری برخوردار است.

سخن پایانی

زنان محرکی برای پیشبرد زندگی مشترک در جنبه های مختلف هستند. وظیفه زن در خانه چیزی بسیار پیش تر از چیزی است که به نظر می‌آید. به همین دلیل زنان باید در این مورد تلاش زیادی بکنند. این به معنی گذاشتن بار تمام امور بر دوش زنان نیست. به طور کلی زوجین باید در شرایط مختلف در کنار یکدیگر بوده و همکاری داشته باشند. بهتر است افراد به صورت عادلانه و مشخص وظایف را تقسیم کرده و تعادل را برقرار کنند. برای این مسائل هیچ قانون مشخصی وجود ندارد و یا مطلق نیستند به همین دلیل هر دو نفر باید انعطاف پذیر بوده و مشارکت داشته باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه وظیفه زن در خانه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

سیگار الکترونیکی انواع مختلفی داشته و در بیشتر موارد برای ترک استفاده می‌شود. اما در واقع خود تبدیل به عادت جدیدی شده و افراد را درگیر می‌کند. با اینکه این سیگارها در بیشتر موارد با اسانس های صنعتی کار می‌کنند و نیکوتین ندارند؛ اما بازهم معایبی داشته و منجر به آسیب به بدن می‌گردند. استفاده از این وسیله الکترونیکی در میان جوانان و نوجوانان شایع‌تر است. آن‌ها گاه به دلیل حس هیجان طلبی و کنجکاوی از این وسیله استفاده می‌کنند. اما اینکه این وسیله چقدر در ترک موثر است و یا چگونه بر بدن تاثیر می‌گذارد؛ موضوعی است که در این مقاله قصد پرداختن به آن را داریم. بهتر است افراد در این مورد اطلاعات کافی را کسب کرده تا دچار اعتیاد و مشکلات جسمانی نشوند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: سیگار الکترونیکی

برای دریافت مشاوره در زمینه سیگار الکترونیکی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

سیگار الکترونیکی

سیگار الکترونیکی با حرارت دادن اسانس و یا جویس داخل آنها، عمل کرده و دود زیادی ایجاد می‌کند. امروزه انواع مختلفی از این دستگاه وجود دارد که افراد بسته به میزان استفاده خود از دستگاه آنها را انتخاب می‌کنند. استفاده از این دستگاه ریه ها را تحریک پذیر کرده و افراد را بیشتر در معرض بیماری های تنفسی قرار می‌دهد.

از طرفی این دستگاه باعث ترک هرگونه دخانیات نمی‌گردد؛ در واقع تنها جایگزینی برای سیگار است. برخی معتقدند که هیچوقت نمی‌توان سیگار را ترک کرد. اما فراموش نکنید که با اینکه اینکار بسیار دشوار است؛ اما شدنی است و حتی بدون استفاده از سیگارهای الکترونیکی نیز می‌توان این کار را انجام داد. برای اطلاع از راه های ترک سیگار کلیک کنید.

انواع سیگار الکترونیکی

 

سیگار الکترونیکی در شکل های مختلفی وجود دارد. اما در واقع ماهیت همه آنها یکسان است. برخی معتقدند میزان ضرر آنها برای بدن متفاوت است. اما در این مورد نیز اطلاعات ضد و نقیضی وجود دارد. تفاوت آنها در بیشتر موارد در ترکیبات اسانس ها و جویس ها و یا عملکرد آنها است. برخی از انواع سیگارهای الکترونیکی شامل موارد زیر می‌شوند.

⭕سیگالایک

این نوع از سیگار الکتریکی، همانطور که از اسم آن هم مشخص است؛ ظاهری مانند سیگار داشته و به شکلی طراحی شده است که استفاده از آن برای مدت زمان طولانی خسته کننده نباشد. این دستگاه نیز قابل شارژ و تعویض بوده و همچنین می‌توان درون آن از جویس و نمک نیکوتین نیز استفاده کرد.

⭕پاد

پاد نیز ظاهری مسطح داشته و در مقایسه با انواع دیگر سیگار الکترونیکی کمی سنگین تر و بزرگ تر است. اما مانند انواع دیگر باتری قابل شارژ داشته و می‌توان از اسانس های مختلفی برای آنها استفاده کرد.

⭕ویپ خودکاری

ویپ های خودکاری یکی از انواع تکامل یافته سیگار الکترونیکی هستند. در واقع آنها ظاهری بسیار کوچک مانند یک سیگار داشته و از دو قسمت باتری و قسمت مربوط به جویس، تشکیل شده اند. اندازه باتری نیز در آنها در مقایسه با انواع دیگر کوچک تر است.

⭕کیت های جعبه ای

کیت های جعبه ای در مقایسه با انواع قبلی اندازه بزرگ تری داشته اما از طرفی طول عمر باتری های آنها بیشتر از سایرین است. این کیت ها مجهز به سیستم تنظیم دما و تغییر توان دستگاه هستند.

نحوه شارژ سیگار الکترونیکی

در بیشتر موارد سیگار الکترونیکی با کابل USB شارژ شده و برقی هستند. اما در مواردی این دستگاه دارای باتری های قابل شارژی نیز می‌باشند. افراد می‌توانند با استفاده از برق شهری آنها را شارژ کرده و از آنها استفاده کنند. همچنین اسانس و جویس آنها نیز باید به طور مرتب تعویض گردد.

میزان نیکوتین سیگار الکترونیکی

میزان نیکوتین موجود در سیگار الکترونیکی های مختلف، متفاوت است. البته همیشه برچسب هایی برروی این سیگارها تعبیه می‌شود که میزان نیکوتین را نشان می‌دهد. اما براساس مطالعات انجام شده در این مورد، این اطلاعات به طور کامل قابل اعتماد نیستند. معمولا این سیگارها با مقادیری مانند 0، 3، 6 و 12 در بازار عرضه می‌گردد.

میزان نیکوتین جویس ها بر اساس هر میلی گرم محاسبه می‌شود. برای مثال در یک جویس 40 میلی لیتری، تقریبا 200 میلی گرم نیکوتین وجود دارد که به معنی 50 میلی گرم در هر میلی لیتر است. به همین دلیل مصرف این این نوع از سیگارها گاهی معادل و یا حتی بیشتر از خود سیگار ضرر دارند.

میزان ضرر سیگار الکترونیکی برای بدن

در بیشتر موارد تصور می‌شود که سیگار الکترونیکی، ضرر کمتری در مقایسه با سیگار عادی دارد. اما بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه میزان دود سمی خارج شده از سیگار های الکترونیکی برای اثبات این موضوع کافی نیست. در واقع به دلیل اینکه در بیشتر موارد این جویس ها دارای اسانس های شیرین و طعم دارد هستند؛ می‌توانند آسیب بیشتری برای سلامت دهان و گلو داشته باشند. همچنین آنها نیز دقیقا مضرات سیگار را برای بدن داشته، اما به مقدار کمتر.

تاثیر سیگار الکترونیکی بر ترک سیگار

از طرفی همانطور که گفته شد؛ بیشتر افراد برای ترک از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کنند که گاهی موثر نیز هست. در واقع اینکار تنها عادت های رفتاری افراد را تغییر می‌دهد اما تفاوتی در ترک اعتیاد آنها به سیگار ایجاد نمی‌کند. حتی گاها دیده شده است که چنین افرادی بیشتر از سیگار های الکترونیکی در مقایسه با سیگار عادی استفاده می‌کنند تا بتوانند به لذت حال از سیگار دست یابند. پس به طور قطعی نمی‌توان گفت که یکی از راه های ترک سیگار استفاده از سیگار الکترونیکی است. برای آشنایی با راه های ترک عادت های بد کلیک کنید.

معایب سیگار الکترونیکی

 

 

استفاده از سیگار الکترونیکی نه تنها خود منجر به اعتیاد در مصرف کنندگان جوان تر می‌گردد؛ بلکه آسیب های زیادی را نیز برای سلات جسمانی دارد. نیکوتین و ترکیبات موجود در جویس ها در یادگیری و حواس افراد اختلال ایجاد کرد و همچنین بر سلامت دندان ها نیز موثر است. از طرفی این وسیله مشکلات قلب و عروقی را باعث شده و همچنین منجر به آسیب به ریه ها می‌گردد. افراد باید بعد از کنار گذاشتن سیگار به فکر ترک سیگار الکترونیکی نیز باشند؛ تا از بروز مشکلات ناشی از آن نیز پیشگیری کنند.

سخن پایانی

به طور کلی در مورد مزایا و معایب سیگار الکترونیکی، نظرات مختلفی وجود دارد. انتخاب این وسیله برای ترک سیگار یک انتخاب شخصی است و معمولا متخصصین آن را پیشنهاد نمی‌کنند. این دستگاه می‌تواند به اندازه سیگار آسیب زا بوده و مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند. از همین رو بهتر است افراد در این مورد اطلاعات کافی را کسب کرده و در قدم بعدی آن را برای استفاده انتخاب کنند. همچنین در زمینه ترک سیگار بهتر است افراد از یک متخصص کمک گرفته و خودسرانه عمل نکنند. انجام این فرایند به صورت اصولی نه تنها عوارض آن را کاهش داده بلکه باعث می‌شود سریع تر نیز انجام گیرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه سیگار الکترونیکی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

از مادر بودن خسته شدم، از بچه داری خسته شدم؛ چیکار کنم؟ این اتفاق اغلب برای مادرهایی رخ می‌دهد که فرزندانی شلوغ دارند و دیگر توان دویدن پا به پای با او را ندارند. فرزندپروری همانطور که یک معجزه و عشق محسوب می‌شود؛ دشواری‌هایی نیز به همراه دارد. به همان اندازه که این رویداد باعث شادی است؛ به همان اندازه نیز باعث خستگی می‌شود. اما اگر از دید دیگری به این موضوع نگاه کنیم؛ هستند افراد بسیار زیادی که حسرت مادر شدن دارند و برای فرزندآوری سال‌ها تحت درمان بوده اند.

منبع: از مادر بودن خسته شدم 

تکرار جمله “از مادر بودن خسته شدم” معمولا در اوایل تولد فرزند بیشتر شنیده می‌شود. به دلیل کمبود خواب، خستگی، افزایش مسئولیت ها، ناتوان در انجام برنامه ریزی ها و … باعث بروز این خستگی می‌شود. گاهی این خستگی ها باعث اضطراب و افسردگی می‌شود؛ که در این شرایط فورا باید از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خستگی از بچه داری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

از مادر بودن خسته شدم

 

زمانی که یک کودک در یک خانواده متولد می‌شود، چالش ها و مسئولیت های زیادی برای مادر به همراه می‌آورد. به شیوه ای این مسئولیت ها بزرگ است که مادر احساس می‌کند طناب زندگی از دستش در رفته است. این اتفاق بیشتر زمانی رخ می‌دهد که مادر برای اولین بار در حال کسب تجربه بچه داری است. بی خوابی ها، کلافگی ها، مسئولیت های سنگین و … همگی باعث می‌شود که مادر دائم در حال ذکر جمله “از مادر بودن خسته شدم” باشد.

تولد فرزند در کنار شیرینی و لذتی که دارد، دشواری های بسیاری نیز به همراه خود به زندگی می‌آورد. که عدم مدیریت و کنترل این موضوع باعث بروز مشکلات بسیار زیادی می‌شود. اما زمانی که ذکر “از مادر بودن خسته شدم” وجود داشته باشد؛ بچه داری نیز دشوار خواهد شد. روش هایی برای رفع این خستگی وجود دارد که در این مقاله به طور کامل توضیح داده ایم. برای کسب اطاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

از مادر بودن خسته شدم؛ چیکار کنم؟

 

تولد فرزند و ورورد آن به زندگی والدین را بسیار خوشحال می‌کند. اما در کنار این خوشحالی کمتر مادر و پدری وجود دارند که به خاطر فرزند ناله نکنند. برای کمک به والدین روش هایی وجود دارد که این خستگی را کمرنگ تر می‌کند. در این بخش مقاله راهکارهای رهایی “از مادر بودن خسته شدم” را توضیح داده ایم.

???? روز ها را پر انرژی آغاز کنید

اولین کاری که برای رهایی از جمله ” از مادر بودن خسته شدم” باید انجام دهید، شروع روز پر انرژی است. شاید این جمله برای مادرانی که تا صبح با فرزندان خود بیدار بوده اند، عجیب باشد. اما بهتر است برای اینکه خود را نبازید و در طول روز به کارهایتان رسیدگی کنید؛ دوش بگیرید. که این کار به سرحال شدن شما بسیار کمک می‌کند. والدین با همین کار ساده می‌توانند تا حد زیادی از انرژی خود را تامین کنند.

???? وظایف خود را بازگو کنید | از مادر بودن خسته شدم

زمانی که در حال ذکر جمله “از مادر بودن خسته شدم” هستید؛ به خاطر بیاورید که شما در قبال رشد و تربیت فرزند خود وظیفه دارید. فرزندتان به خواست شما به دنیا آمده است و باید برای سلامت او پر انرژی باشید. حتی زمان هایی که بسیار خسته هستید؛ وظایف خود را فراموش نکنید. مراقبت خود و فرزند باشید تا این دوران نیز سپری شود.

???? رفت و آمد ها را محدود کنید

زمانی که کودکی در یک خانواده متولد می‌شود؛ تمامی اعضا خوشحال می‌شوند. و دائم در حال برنامه ریزی برای مهمانی خواهند بود. اگر در این شرایط نگهداری از فرزند برای شما دشوار است؛ دیدار ها را محدود کنید. زمانی که آرامش نداشته باشید؛ نباید به خودتان سختی بدهید. سعی کنید این زمان دیدار ها را به استراحت و خواب خود اختصاص دهید تا از ذکر جمله “از مادر بودن خسته شدم” دست بکشید.

???? از دیگران کمک بگیرید | از مادر بودن خسته شدم

درخواست کمک در زمان های خستگی اصلا چیز بدی نیست. از کسانی کمک بگیرید که هم به شما نزدیک باشند و هم فردی باشد که علاقه و حوصله بچه داری داشته باشد. برای اینکه گاهی با جمله “از مادر بودن خسته شدم” فاصله بگیرید؛ از مادر یا مادر شوهر کمک بگیرید. در این شرایط هم شما می‌توانید استراحت کنید و هم آنها با نوه خود عشق می‌کنند. کمک های ساده و کوتاه فرصتی برای خواب و استراحت شما خواهد بود. که این کار انرژی را به شما هدیه می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمک در بچه داری کلیک کنید.

???? از همسر راهنمایی بگیرید

گاهی جمله “از مادر بودن خسته شدم” را جلوی همسر خود به کار ببرید. به او با صراحت بگویید که به کمک نیاز دارید و برای رشد و مراقبت از فرزند به تنهایی توانایی ندارید. بهتر است که وظیفه نگهداری از فرزند را پدر و مادر با یکدیگر بر عهده بگیرند. تا خستگی ها به اندازه قبل باعث اذیت شما نشود.

???? خواب خود را با کودک هماهنگ کنید

یکی از کارهایی که باعث می‌شود از تکرار جمله “از مادر بودن خسته شدم” بازداری کنید؛ هماهنگی خواب خود با کودک است. برای اینکه خستگی شما کاهش یابد؛ هر زمان کودک خوابید در کنار او استراحت کنید و هر زمان که بیدار شد؛ به کارهای خود رسیدگی کنید. با این کار انرژی بیشتری پیدا خواهید کرد.

???? ایده آل نباشید | از مادر بودن خسته شدم

از مادر بودن خسته شدم؛ چیکار کنم؟ ایده آل نباش! بسیاری از مادر ها به دلیل ایده آل گرایی خود و برنامه ریزی های سخت و دشوار، مسئولیت های خود را سنگین تر می‌کنند. به جای اینکه زندگی را دشوار کنید؛ تعادل را در زندگی به وجود آورید. نیازی نیست که نگران مسائل مختلف باشید. شما نیز انسان هستید و تا یک زمانی می‌توانید انرژی برای انجام همه کار داشته باشید. بهتر است که کودک را در اولویت قرار دهید و اندکی از خواسته ها و نیازهای خود فاصله بگیرید.

کلام آخر

معمولا همه والدین در اوایل تولد فرزند از جمله “از مادر بودن خسته شدم” زیاد استفاده می‌کنند. خستگی های مداوم و بی خوابی ها به مرور مادر را مضطرب و افسرده می‌کند. برای جلوگیری از این مشکلات و پریشانی های روانی باید از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه از خستگی از بچه داری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

قرص ریتالین در بیشتر موارد برای درمان اختلال کم توجهی بیش فعالی در کودکان و بزرگسالان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این قرص یکی از انواع قرص های اعصاب و روان است که مصرف آن به صورت خودسرانه به شدت منع می‌شود. حتی نمی‌توان بدون نسخه متخصص کودکان و یا روانپزشک آن را خریداری کرد. از طرفی به دلیل خاصیتی که این قرص دارد؛ احتمال اعتیاد به آن نیز وجود دارد. در واقع بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند؛ بعد از مدتی به آن وابستگی پیدا کرده و بدون مصرف آن عوارض مختلفی را تجربه می‌کنند. این قرص محرک سیستم عصبی بوده و به همین دلیل مانند مواد مخدر در افراد وابستگی ایجاد می‌کند.

منبع: قرص ریتالین

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص ریتالین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

قرص ریتالین

متیل فنیدات موجود در قرص ریتالین است که بر مغز تاثیر گذاشته و هم برای درمان اختلالات مختلف کاربرد به کار می‌رود و هم اعتیاد و وابستگی نیز ایجاد می‌کند. این دارو در دوزهای مختلفی وجود داشته همچنین مدت زمان و میزان مصرف آن نیز باید توسط پزشک تعیین شود.

متاسفانه بسیاری از دانشجویان برای بالا بردن میزان تمرکز خود از این دارو در شب امتحان استفاده می‌کنند. اما قطعا این دارو علاوه بر این ویژگی، عوارض جانبی دارد که در دراز مدت خود را نشان می‌دهند. عده ای به دلیل خاصیت محرکی این قرص و تاثیر آن بر اختلال بیش فعالی کمبود توجه، برای مصرف آن دچار تردید می‌شوند. اما یکی از داروهای اصلی برای درمان این اختلال است. در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم. برای اطلاع از روش های ترک اعتیاد به مواد محرک کلیک کنید.

موارد مصرف قرص ریتالین

عده ای تصور می‌کنند که افرادی که دچار اختلال کمبود توجه بیش فعالی هستند؛ خود به قدری کافی تحریک و انرژی دارند و مصرف قرص محرکی مانند ریتالین نه تنها آنها را درمان نمی‌کند؛ بلکه باعث تشدید علائم نیز می‌گردد. اما در واقع تمرکز اصلی این دارو بر بالا بردن میزان تمرکز بوده که همین موضوع افراد را دقیق تر و آرام تر می‌کند. همچنین علاوه بر این اختلال، این دارو برای درمان اختلال کمبود توجه و نارکولپسی یا حمله خواب نیز کاربرد دارد.

عوارض مصرف قرص ریتالین

 

در برخی موارد، افراد با مصرف قرص ریتالین، عوارض جانبی مختلفی را تجربه می‌کنند. در اکثر موارد بروز این عوارض ناشی از مصرف خودسرانه و یا بیش از حد از این دارو است. اما به هر حال در صورت مشاهده این پیامدها بهتر است به پزشک خود مشورت کرده و این موضوع را پیگیری کنید. برخی از این عوارض شامل موارد زیر می‌شوند.

سردرد

درد در ناحیه شکم

تعریق

افزایش میزان ادرار و مدفوع

مشکل در خواب

افزایش اشتها

کاهش وزن

خشک شدن دهان

بالارفتن ضربان قلب و فشار خون

آشفتگی و بی قراری

لرزش بدن

از طرفی یکی از عوارض اساسی مصرف قرص ریتالین برای مردان، اختلال در نعوظ است. افراد ممکن است در موارد شدید، علائمی مانند درد در قفسه سینه، توهم، بیهوشی، بروز زخم های بی دلیل، تغییر رنگ پوست در انگشتان دست و پا و مشکلات رفتاری جدید نیز باشند.

وابستگی به ریتالین

قرص ریتالین از گروه آمفتامین ها بوده که ساختاری مانند شیشه داشته و می‌تواند باعث بروز اعتیاد گردد. البته این دسته از داروها بیشتر وابستگی روانی ایجاد کرده و وابستگی جسمانی زیادی ندارند. از طرفی با مصرف این دارو تحت نظر پزشک، احتمال اعتیاد به آن بسیار اندک است. اما برخی از افرادی که به صورت خودجوش و با دوزهای بالا از این دارو استفاده می‌کنند؛ دچار این مشکل می‌شوند. اما به هر حال باید این احتمال را در نظر گرفت و در مورد مصرف آن دقت کرد. برای آشنایی بیشتر با داروهای اعتیادآور کلیک کنید.

موارد منع مصرف قرص ریتالین

در مواردی که افراد حساسیت به متیل فنیدات داشته و یا مبتلا به گلوکوم یا آب سیاه هستند؛ نباید از ریتالین استفاده کنند. فشارخون بالا، مشکلات قلبی، تیروئید پرکار، ابتلا به سندرم تورت، داشتن اضطراب شدید و بی قراری و… همگی از موارد منع مصرف قرص ریتالین هستند. افراد باید این موارد را حتما با پزشک خود در میان گذاشته و از این دارو استفاده نکنند.

تداخل دارویی با قرص ریتالین

همچنین برخی از داروها با قرص ریتالین، تداخل دارویی داشته ومصرف همزمان آنها مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. برخی از این داروها شامل داروهای ضدافسردگی مانند فنلزین یا ترانیل سیپرومین، دیازپام یا لورازپام، لیتیم، داروهای ضدتشنج، زولپیدم، وارفارین، داروهای فشارخون و داروهای سرماخوردگی یا مرتبط به آلرژی نیز می‌شوند. همچنین مصرف این دارو همزمان با الکل، قهوه و مواد محرک مثل نیکوتین، نیز بسیار خطرناک است.

روش مصرف ریتالین و دوزهای آن

فراموش نکنید که میزان و مدت زمان مصرف قرص ریتالین برای افراد مختلف متفاوت است. اما به طور کلی این قرص 2 تا 3 بار در روز مصرف می‌شود و هر بار باید 30 تا 45 دقیقه قبل از غذا آن را مصرف کرد. البته انواع آن و همچنین دوزهای مختلف متفاوت هستند. برای مثال نوعی از آن تنها باید یکبار در روز و صبح ها مصرف شود. این کپسول را می‌توان با غذا و یا بدون غذا نیز مصرف کرد. اما بهتر است افراد روتینی در این مورد داشته باشند.

دوز این دارو نیز با توجه به سن و وزن افراد تعیین می‌گردد. بزرگسالان معمولا از دوز 5 میلی گرم آغاز کرده و 2 بار در روز این دارو را مصرف می‌کنند. این مقدار ممکن است تا 60 میلی گرم این افزایش یابد که حتما باید تحت نظر پزشک باشد. همچنین برای کودکان نیز دوز روانه بین 5 تا 20 میلی گرم متفاوت است.

برای آشنایی با راه های ترک ریتالین کلیک کنید.

مکانیسم اثر قرص ریتالین

از آنجایی که قرص ریتالین یک محرک است، بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر گذاشته سطح دوپامین مغز را افزایش می‌دهد. میزان بالای سطح دوپامین عملکرد سلول های مغزی را بهبود بخشیده و بر عملکرد آنها موثر است. این موضوع هم بر میزان تمرکز و فعالیت های شناختی تاثیر داشته و هم رفتارهای فرد را نیز کنترل می‌کند.

نشانه های اوردوز با قرص ریتالین

 

از طرفی امکان اوردوز با قرص ریتالین نیز وجود دارد که در این صورت فرد احتمالا نشانه هایی مانند مشکلات تنفسی، از هوش رفتن، استفراغ، افزایش فشار خون، لرزش عضلات، سرخی صورت و گیجی را از خود بروز می‌دهد. افراد باید بلافاصله بعد از مشاهده این علائم به مراکز درمانی مراجعه کرده و درمان را آغاز کنند. همچنین در صورتی که افراد یکی از نوبت های مصرف خود را در روز فراموش می‌کنند؛ نیازی به خوردن دو قرص در یک نوبت نیست. بلکه باید در نوبت بعدی، مصرف را از سر بگیرند.

سخن پایانی

قرص ریتالین یک قرص محرک بوده که برای درمان برخی از اختلالات کاربرد دارد. اما خاصیت اعتیاد آوری و وابستگی نیز داشته؛ به همین دلیل برخی از این دارو سواستفاده می‌کنند. به همین دلیل بهتر است افراد برای شروع مصرف و یا حتی قطع مصرف آن از متخصص کمک گرفته خودسرانه عمل نکنند. این دارو با تغییر در میزان هورمون ها و مواد شیمیایی خود بدن کنترل و درمان بیماری های مختلف را امکانپذیر می‌سازد. بهتر است در این زمینه با پزشک خود مشورت کرده و همچنین برای درمان اختلالات مختلف از روش های دیگری نیز مانند روش های روانشناختی نیز استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص ریتالین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تغییر دادن همسر کار ساده ای نیست. اما امروزه دختران زیادی را مشاهده می‌کنیم که به امید تغییر همسر تن به ازدواج می‌دهند. و به نقاط ضعفی که باعث ناراحتی آنها می‌شود توجهی نمی‌کنند به امید اینکه در زندگی مشترک تغییر خواهند کرد. تغییراتی که شما انتظار دارید در بلند مدت ایجاد می‌شود و بسیار هم دشوار است.

منبع: تغییر دادن همسر

گاهی با ورود در زندگی مشترک یکی از زوجین علاقه دارد تا همسرش تغییر کند؛ اما شاید شخص مقابل هیچ علاقه و تمایلی به تغییر نداشته باشد. در این شرایط زندگی برای خود شما دشوار خواهد شد. و اگر شریک احساسی تغییر نکند؛ زندگی پر تنشی خواهید داشت. به همین جهت توصیه می‌کنیم که مشاوره قبل از ازدواج را جدی بگیرید و حتما در این زمینه از روانشناس کمک بگیرید. تا ویژگی های دختر و پسر مقایسه شود و میزان شباهت ها و تفاوت ها بیان شود. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تغییر دادن همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تغییر دادن همسر

 

شاید تغییر دادن همسر به نظر ساده باشد و ادعا کنید به دلیل عشقی که نسبت به شما دارد؛ فورا تغییر می‌کند. اما این انتظاری غیرمعقول و دور از واقعیت است. تغییر به قدری سخت و دشوار است که زمان‌های طولانی برای ذره ای تغییر لازم است. پس هرگز از شریک احساسی خود این انتظار را نداشته باشید که برای ازدواج با شما هر تغییری که خواستید را انجام دهد. (البته شما خواه نا خواه بر همدیگر تاثیر گذاشته و موجب تغییراتی در یکدیگر می‌شوید، اما این تغییرات به مرور زمان و در جریان کنش و واکنش های شما دو نفر رخ می‌دهد). در این مقاله دلایل سختی تغییر‌دادن همسر و جوانب دیگر را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دلایل تفاوت و اختلاف میان همسر چیست؟

برخی از دلایل باعث ایجاد اختلاف می‌شود که زوجین از یکدیگر انتظار تغییر دارند. اما تغییر دادن همسر کار ساده ای نیست؛ مخصوصا اگر این تفاوت دلایلی باشد که در ادامه ذکر کرده ایم.

???? بیماری های روانی

????تله های شخصیت

???? وجود تروما

????خصوصیات فردی

???? ویژگی های شخصیتی

????تفاوت های فرهنگی

???? تربیت والدین

????محل تولد

???? پیشینه خانوادگی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه معیار انتخاب همسر کلیک کنید.

تغییر دادن همسر در کدام شرایط منطقی است؟

برخی از موقعیت ها و شرایط وجود دارد که تغییر دادن همسر در این زمینه راحت تر است. که معمولا این رفتارها و اعمال باعث فروپاشی خانواده می‌شود و خود شریک احساسی برای افزایش رضایت از زندگی باید این شرایط را تغییر دهد. در ادامه به شرایط منطقی برای تغییر همسر اشاره کرده ایم.

???? از این شاخه به شاخه دیگر پریدن در زمینه های مختلف

????رفیق بازی

???? بی مسئولیتی

????ولخرجی

???? وقت نگذاشتن برای خانواده

????بی هدف بودن

???? مشورت نکردن

????خیانت

???? بی اهمیت تلقی کردن خانواده

????اعتیاد

???? بد بینی

????پرخاشگری

???? اعتیاد

????رفتارهای زشت و ناپسند

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه همسر رفیق باز کلیک کنید.

روش های تغییر دادن همسر

 

همانطور که گفته شد؛ تغییر دادن همسر بسیار سخت و زمان بر است. اما روش هایی وجود  دارد که می‌توانید با رضایت همسر به تغییر او بپردازید. در این بخش مقاله راجع به روش های تغییر‌دادن همسر توضیح داده‌ایم.

???? دلیل رفتارهای بد همسر را شناسایی کنید | تغییر دادن همسر

اولین کار برای تغییر دادن همسر، شناسایی رفتار بد اوست. باید ریشه رفتارهای بد همسر را پیدا کنید تا راه حلی برای آن در نظر داشته باشید. برای مثال: چرا همسرتان رفیق باز است؟ از جو خانه راضی نیست؟ مسئولیت خانواده را بر عهده نمی‌گیرد؟ و … . بنابراین قدم اول برای تغییر‌دادن همسر ریشه یابی مشکلات است؛ شما باید مشکلات را تک به تک در نظر بگیرید تا به پاسخ برسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

???? دلیل رفتار او و احساست خود را مطرح کنید

از راهکارهای تغییر دادن همسر می‌توان به بیان دلیل و احساسات اشاره کرد. دلیل ناپسند بودن رفتار همسر را با صراحت توضیح دهید و بیان کنید که با این رفتار چه احساسی به شما منتقل می‌شود. طی گفتگوی صمیمانه و گرم به بررسی مشکلات و مسائل بپردازید.

???? الگوی مناسب همسر باشید

برای تغییر دادن همسر لازم است که از خودتان شروع کنید. دست از نصیحت بردارید و خودتان رفتارهای مناسب را شروع کنید. اگر بحث را با داد و بیداد شروع می‌کند؛ شما با آرامش پاسخ دهید. یا اگر فحش می‌دهد؛ شما با زبان گرم و محترمانه برخورد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل شوهر کلیک کنید.

???? ابراز محبت را فراموش نکنید | تغییر دادن همسر

یکی از کارهایی که باید برای کمک به تغییر دادن همسر انجام دهید، ابراز محبت است. باید به عنوان همسر استراتژی داشته باشید و با محبت برخورد کنید. به عنوان همسر باید صبر داشته باشید تا بتوانید شرایط زندگی را با رضایت پیش ببرید. حتی می‌توانید کوچکترین تغییرات همسر را تشویق کنید تا همسرتان برای دریافت رضایت از شما بیشتر تلاش کند.

???? صبور باشید و تفاوت را بپذیرید

از کارهایی که می‌توانید برای تغییر دادن همسر انجام دهید، پذیرش تفاوت ها و صبر است. شما به ندرت می‌توانید فردی شبیه به خودتان پیدا کنید که سلیقه بسیار مشابه با شما داشته باشد. شما نمی‌توانید برای تغییر اطرافیان دائم در تلاش باشید؛ در برخی شرایط باید رفتار و اعمال دیگران را بپذیرید تا خودتان آرامش داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با همسر کلیک کنید.

???? از دعوا و بحث پرهیز کنید

همیشه برای تغییر دادن همسر به صبر لازم دارید. و بهتر است که از برخی راهکار ها و روش ها برای تغییر استفاده نکنید. زیرا رفتارهایی که در ادامه ذکر کرده ایم باعث لجبازی بیشتر و عدم تغییر می‌شود.

???? مقایسه

????کنایه

???? تحقیر

????نصیحت

???? تکرار

????اجبار

???? تمسخر

????محرومیت عاطفی

???? محرومیت جنسی

????دعوا و بحث

???? گروکشی

????رفتارهای مادر گونه

کلام آخر

همه افراد رفتار های خوب و بد زیادی دارند. و برای انتخاب همسر شما باید فردی را بپذیرید که با رفتار های بد او نیز کنار بیایید. در واقع پذیرش همسر مساوی با پذیرش تمام رفتارهای اوست. اگر به امید تغییر دادن همسر قصد ازدواج دارید؛ اشتباه می‌کنید. بهتر است فردی که شباهت بیشتری با شما دارد را انتخاب کنید تا با مشکل روبرو نشوید. همچنین مشاوره قبل از ازدواج را جدی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تغییر دادن همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

انواع مواد توهم زا طیف وسیعی از مواد مخدر را در برمی‌گیرند که منجر به اعتیاد و بروز توهمات مختلف می‌گردد. به طور کلی اکثر مواد مخدر به دلیل اینکه فرد را از حالت طبیعی خارج می‌کنند؛ توهماتی نیز برای فرد پدید می‌آورند. در موارد اولیه مصرف، فرد از این توهمات لذت برده و دچار سرخوشی می‌گردد. اما با ادامه مصرف نه تنها دیگر توهمات در فرد ایجاد نمی‌شوند؛ بلکه با بروز آنها عوارض جانبی بسیار خطرناکی مورد انتظار است. این دسته از مواد به دلیل اینکه منجر به تغییر واقعیت برای مدت زمانی می‌گردند؛ می‌توانند پیامدهای زیادی را برای خود فرد و اطرافیان او ایجاد کنند. به همین دلیل داشتن اطلاعاتی در این زمینه برای فرد معتاد و اطرافیان او ضروری است. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: انواع مواد توهم زا

برای دریافت مشاوره در زمینه مخدرها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

انواع مواد توهم زا

به طور کلی دسته ای از مواد مخدر که خاصیت توهم زایی دارند را از مواد مخدرهای دیگر جدا کرده وگاها به آنها روان گردان نیز گفته می‌شود. مصرف آنها را بیشتر تحت تاثیر نیز قرار می‌دهد. همچنین افرادی که به طور مکرر از انواع مواد توهم زا استفاده می‌کنند؛ بسیار احتمال دارد که حالتی شبیه فلاش بک را تجربه کنند و توهمات آنها برای ماه ها و گاها سالها ادامه یابد.

با مصرف این گروه مواد، افراد بیشتر توهمات دیداری و شنیداری را تجربه می‌کنند. این مواد در گذشته در مراسم ها و جشن های قومی مورد استفاده قرار می‌گرفت و یا حتی مصارف درمانی داشت. در واقع برای بی هوشی و یا بی حسی از آنها استفاده می‌شد. اما امروزه با سومصرف از آنها احتمال بروز اعتیاد با چنین موادی نیز وجود دارد. برای آشنایی با انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

برخی از انواع مواد توهم زا

 

انواع مواد توهم زا معمولا به دو گروه گیاهی و صنعتی تقسیم می‌شوند. قارچ یا ماشروم و کاکتوس پیوت جزو انواع صنعتی این مواد هستند و از طرفی اکستازی، ال اس دی، کتامین و… که در بیشتر موارد خاصیت دارویی دارند؛ صنعتی هستند. میزان استفاده از این مواد در مناطق مختلف جهان یکسان نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال در آمریکای شمالی و اروپا، کراک، کوکائین و هروئین که خاصیت توهم زایی دارند؛ بیشترین استفاده را دارند. برخی از رایج ترین انوع مواد توهم زا، شامل موارد زیر می‌شوند.

????قارچ یا ماشروم

قارچ یا مجیک ماشروم، انواع مختلفی داشته، اما در بیشتر موارد به شکل خوراکی مصرف می‌شود. از طرفی در بدن باعث آزادسازی سرتونین و دوپامین شده و سرخوشی و توهم بالایی برای افراد ایجاد می‌کند. همچنین همانطور که گفته شد از انواع گیاهی مواد توهم زا محسوب می‌شود.

????مسکالین

نام دیگر کاکتوس پیوت، مسکالین است. تقریبا مانند آمفتامین عمل کرده و به صورت طبیعی به وجود می‌آید. بدین شکل که تکه های بالایی کاکتوس پیوت را بریده، می‌جوند و یا آن را تبدیل به پودر کرده و داخل کپسول می‌ریزند.

????ال اس دی

ال اس دی هم به صورت طبیعی یافت می‌شود . هم می‌توان به صورت مصنوعی آن را تولید کرد. این ماده در بیشتر موارد به شکل کاغد کوچکی است که در دهان گذاشته می‌شود.

????کتامین

کتامین در گذشته برای بی حسی به شکل تزریقی استفاده می‌شد؛ اما امروزه به شکل پودر سفید رنگ  بی بویی به فروش می‌رشد که یا استنشاق شده و یا به شکل قرص مصرف می‌شود. با نام های ویتامین گربه و ویتامین k نیز شناخته می‌شود.  مصرف بالای این دارو می‌تواند عوارض بسیار بدی برای افراد ایجاد کند.

مکانیسم اثر انواع مواد توهم زا

در واقع انواع مواد توهم زا به صورت مستقیم بر مغز اثر می‌گذارند. آنها دروندادهای حسی را تغییر داده و باعث بروز توهماتی می‌گردند. چنین فردی یا چیزهای را می‌بیند که به طور کلی وجود ندارند و یا واقعی نیستند و با ممکتن است را واقعیت را به شکل تغییر یافته ببینند. از طرفی مدت زمان ماندگاری این توهمات به عوامل مختلفی بستگی داشته و برای انواع مواد توهم زا متفاوت است. به طور کلی بسیار احتمال دارد که افراد بعد از مصرف این دسته از مواد، دست به کارهای خطرناکی زده و زندگی خود و یا دیگران را تحت تاثیر قرار دهند.

چگونگی مصرف انواع مواد توهم زا

انواع مواد توهم زا در بیشتر موارد به شکل خوراکی مصرف می‌شوند. اما اکستازی از راه بینی و یا به صورت تزریقی است و از طرفی انواع دیگری دود هم می‌شوند. فرد بلافاصله بعد از مصرف این مواد احساس می‌کند که هوشیاری اش افزایش یافته اما در واقع بعد از مدتی با واقعیت قطع ارتباط کرده  و توهماتی بروز می‌کند.

علائم استفاده از انواع مواد توهم زا

استفاده از انواع مواد توهم زا علائمی به دنبال داشته که اطرافیان به راحتی می‌توانند متوجه آنها شوند. این نشانه ها گاهی برای مدت زمان کوتاه ماندگار هستند و در برخی موارد فرد برای مدت زمان طولانی آنها را تجربه می‌کنند. در این قشمت به بررسی این نشانه ها میپردازیم. برای آشنایی با علائم اعتیاد به مواد مخدر کلیک کنید.

????اثرات کوتاه مدت

گشاد شدن مردمک چشم

تاری دید

لرزش بدن

تعریق

حساسیت پذیری و دقیق شدن نسبت به محرک های شنوایی

اختلال در فعالیت های حرکتی

تشنج و اغما

????اثرات بلند مدت

بالا رفتن ضربان قلب و فشار خون

تشنگی به صورت مکرر

فلاش بک

شدت این علائم و همچنین بروز آنها در همه افراد یکسان نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. فراموش نکنید که احتمال اوردوز نیز با این مواد وجود داشته؛ به همین دلیل در صورت شدت یافتن این علائم و یا ماندگاری آنها برای طولانی مدت، حتما به متخصص مراجعه کنید.

عوارض ناشی از انواع مواد توهم زا

استفاده از انواع مواد توهم زا، علاوه بر عوارض جسمانی، عوارض روانی زیادی نیز برای افراد ایجاد می‌کند. علاوه بر اعتیاد و وابستگی افراد احتمالا دچار اختلالاتی مانند اختلال ادراکی پایدار، اختلالات خلقی، اختلال اضطرابی و روان پریشی نیز می‌شوند. همچنین گاهی در این شرایط دست به اقداماتی می‌زنند که اثرات بلند مدتی داشته و باعث بروز مشکلاتی برای آنها می‌گردد.

مدت زمان ماندگاری انواع مواد توهم زا در بدن

مدت زمان ماندگاری عوارض و نشانه های ناشی از انواع مواد توهم زا در بدن، به عوامل مختلفی بستگی دارد. در واقع برخی از مواد مدت زمان بیشتری نیاز دارند تا از بدن خارج شوند. برای مثال با مصرف ال اس دی، فرد پس از دو تا چهار ساعت، به اوج لذت رسیده و این حالت از 8 تا 12 ساعت ماندگاری دارد. از طرفی این مدت زمان برای مسکالین طولانی تر است. همچنین مصرف این مواد در آزمایش های مختلف این قابل تشخیص هستند.

مصرف انواع مواد توهم زا منجر به اعتیاد می‌شوند؟

 

در جواب به این سوال با قطعیت می‌توان گفت: بله. در واقع به دلیل اینکه بیشتر افراد اینگونه مواد را تنها در مهمانی ها مصرف می‌کنند؛ تصور می‌کنند که احتمال اعتیاد به آنها وجود ندارد. اما این باور درست نبوده، مصرف انواع مواد توهم زا به صورت مکرر، منجر به اعتیاد شده و مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند. بهتر است افراد در هیچ صورتی از این دسته از مواد مصرف نکرده و در صورت وابستگی به آنها، برای ترک اعتیاد اقدام نمایند. برای اطلاع از روش های ترک اعتیاد به مواد توهم زا کلیک کنید.

سخن پایانی

ترک انواع مواد توهم‌زا، در بیشتر موارد علائم جسمانی ایجاد نمی‌کند. اما به طور کلی بهتر است برای به حداقل رساندن عوارض جانبی آنها افراد از یک متخصص در این دوران استفاده کنند. همچنین این موضوع را در نظر داشته باشید که مصرف این مواد برای خوشگذرانی و لذت بیشتر شاید برای یک شب، بسیار خوب باشد؛ اما می‌تواند منجر به اعتیاد شده و کل زندگی فرد و اطرافیان او را تحت تاثیر قرار دهد. بهتر است افراد در این مورد هوشیار باشند و همچنین بر اساس هیجان تصمیم گیری نکنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مخدرها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

انحرافات جنسی (پارافیلیا) طیف وسیعی از اختلالات را در بر می‌گیرد که زندگی جنسی افراد را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع این انحرافات شامل هرگونه رفتار غیرطبیعی می‌شود که افراد بدون آنها نمی‌توانند بدون آنها ارگاسم را تجربه کنند. بسیاری این موارد را با فانتزی های جنسی اشتباه می‌گیرند. اما در مورد انحرافات جنسی، فرد به طور کلی زندگی جنسی طبیعی نداشته و حتی نمی‌تواند در رابطه جنسی معمولی ارگاسم را تجربه کند. در واقع تمام لذت آنها به انجام چنین کارهایی محدود می‌شود. این دسته از افراد معمولا حتی در پیدا کردن شریک جنسی نیز به مشکل خورده و پیامدهای روانی زیادی را نیز تجربه می‌کنند. به طور کلی اطلاع از این انحرافات و همچنین درمان را بسیار حائز اهمیت است. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: انحرافات جنسی 

برای دریافت مشاوره در زمینه انحرافات جنسی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

انحرافات جنسی

انحرافات جنسی تحت تاثیر باورهای فرهنگی و همچنین ارزش های یک جامعه نیز قرار می‌گیرد. چرا که گاهی رفتاری در یک جامعه بسیار ناپسند شمرده می‌شود اما در جامعه ای دیگر اهمیتی نداشته و یا یک موضوع عادی است. در واقع همین مسائل است که تعیین کننده انحراف یک رفتار است.

حتی برخی از کشورها برای انجام چنین کارهایی در رابطه جنسی، مجازات تعیین کرده و آن را جرم می‌دانند. از طرفی نمی‌توان به طور کلی این رفتارها را ناشایست دانسته و افرادی که آنها را انجام می‌دهند را منحرف دانست. در یک رابطه جنسی اگر دو نفر رضایت داشته و آسیبی به فردی وارد نشود؛ ممانعتی وجود ندارد.

انواع انحرافات جنسی

 

با اینکه انحرافات جنسی بسیار گسترده بوده و انواع مختلفی دارند؛ اما در این بخش، قصد داریم تا شایع ترین آنها را بررسی کنیم. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شود. برای آشنایی بیشتر با اختلال تماشاگری جنسی کلیک کنید.

◀عورت نمایی یا نمایشگری جنسی

در عورت نمایی یا نمایشگری جنسی، که یکی از انواع انحرافات جنسی است. افراد تمایل دارند که واکنش دیگران را در مقابل بدن برهنه خود ببینند. البته این موضوع به شکل های مختلفی بروز کرده و حتی افراد احتمالا از محتواهای جنسی نیز برای اینکار استفاده می‌کنند. آنها از مشاهده واکنش دیگران احساس لذت کرده و اینکار را در مکان های مختلف انجام می‌دهند.

◀فتیشیسم

در فتیشیسم یا یادگارخواهی، افراد در حین رابطه جنسی؛ توجه خود را تنها معطوف به یکی از قسمت های بدن یا حتی اشیا کرده و با چنین کاری احساس لذت می‌کنند. در واقع آنها تنها به دنبال لذت خود بوده و به طرف مقابل هیچ اهمیتی نمی‌دهند. یکی از رایج ترین انواع فتیشیسم، فتیش پا است که افراد تنها به این ناحیه از بدن طرف مقابل علاقه داشته و حتی از تماشای آن احساس لذت می‌کنند.

◀پدوفیلی

پدوفیلی به معنای کودک آزاری است. افرادی که مبتلا به پدوفیلی هستند؛ تمایل به برقراری رابطه جنسی با کودکان دارند. اینکار جرم محسوب شده و تجاوز محسوب می‌شود. پدوفیلی یکی از انواع انحرافات جنسی در افراد است که در آن فرد معمولا فعالیت های جنسی خود را با کودکان زیر 13 سال انجام می‌دهند. در بیشتر موارد این رفتار با نزدیکان و حتی محارم صورت می‌گیرد و یکی از مشکلات جدی و اساسی برای جوامع است.

◀مازوخیسم و سادیسم جنسی

در مازوخیسم و سادیسم جنسی که در بیشتر موارد در روابط بی دی اس ام صورت می‌گیرد؛ افراد شروع به خودآزاری و یا دگرآزاری می‌کنند. افراد دچار مازوخیسم تمایل دارند تا مورد آزار و تحقیر گرفته و از این موضوع احساس لذت می‌کنند. در مقابل در مورد سادیسم، افراد تمایل دارند تا دیگران را مورد آزار قرار دهند. برای اطلاع از دلایل تمایل به رابطه جنسی خشن کلیک کنید.

◀سایر انحرافات جنسی

انحرافات جنسی دیگری نیز وجود دارد که در آنها افراد علاقه دارند تا با حیوانات و یا حتی جسد رابطه جنسی داشته باشند. از طرفی نوع دیگر انحرافات شامل مالش دوستی می‌شود که فرد از دست زدن به بدن دیگران بدون اجازه آنها لذت می‌برد. برخی دیگر تنها با مشاهده رابطه جنسی دیگران و یا حتی وجود ادرار و مدفوع در رابطه جنسی، احساس رضایت می‌کنند. این موضوعات نه تنها به دیگران آسیب زده بلکه خود فرد را نیز دچار مشکلات زیادی می‌کند. از همین رو درمان و یا کنترل آنها بسیار مهم است. برای اطلاع از دلایل رابطه با محارم کلیک کنید.

دلایل بروز انحرافات جنسی

انحرافات جنسی به دلایل مختلفی بروز می‌کنند. در واقع در بیشتر موارد گذشته افراد و مخصوصا دوران کودکی آنهاست که آنها را در معرض چنین چیزی قرار می‌دهد.

????تجربیات گذشته

در بیشتر موارد، افرادی که در گذشته مورد سواستفاده جنسی قرار گرفته اند و یا حتی شاهد رابطه جنسی والدین خود و یا دیگران در دوران کودکی بوده اند؛ مبتلا به انحرافات جنسی می‌گردند. البته قطعا عوامل دیگر نیز در این مورد موثر هستند چرا که در این صورت همه افرادی که چنین مواردی را تجربه کرده اند؛ باید در آینده منحرف جنسی می‌شدند. اما این اتفاق نمی‌افتد. به همین دلیل حتی در صورت وجود چنین مشکلاتی باید به افراد کمک کرد تا در آینده دچار چنین مشکلی نشوند.

????ابتلا به مشکلات روانی و شخصیتی

در برخی از موارد ابتلا به برخی از مشکلات روانی یا شخصیتی در منحرفان جنسی دیده می‌شود. افراد با ابتلا به این اختلالات، کنترلی بر رفتارهای خود نداشته و وقتی مورد درمان قرار نگیرند به دیگران آسیب های زیادی وارد می‌کنند.

درمان انحرافات جنسی

به طور کلی به دلیل اینکه این دسته از افراد خود را بیمار نمی‌دانند و به درمانگجر هم مراجعه نمی‌کنند؛ درمان آنها بسیار دشوار است. از طرفی مشکلات آنها بسیار ریشه ای بوده و حتی میلی به درمان ندارند. اما با برخی از روش های شرطی سازی یا شناختی رفتاری می‌توان این مشکل را درمان کرد و یا تا حدی این موضوع را کنترل نمود. این فرایند حتما باید تحت نظر متخصص انجام شده و در کنار دارودرمانی صورت گیرد.

دارودرمانی

با اینکه هنوز تاثیر داروهای مختلف بر درمان انحرافات جنسی قطعی نیست؛ اما برخی از داروهای روان بر این اختلالات تاثیر داشته و تا حدی آنها را کنترل می‌کنند.در بیشتر موارد برای درمان آنها از داروهایی استفاده می‌شود که سطح تستوسترون را کاهش می‌دهند. بهتر است افراد برای دارودرمانی از متخصص کمک گرفته؛ و از مصرف خودسرانه داروها بپرهیزند.

شیوع انحرافات جنسی

همانطور که گفته شد؛ به دلیل اینکه این افراد به ندرت برای درمان مراجعه می‌کنند، به همین دلیل آمار شیوع آنها دقیق نیست. به طور کلی این اختلالات در میان مردان 20 برابر زنان مشاهده می‌شود. همچنین گفته می‌شود معمولا چنین افرادی به طور همزمان چند اختلال جنسی را تجربه می‌کنند و مبتلا هستند.

راه های تشخیص انحرافات جنسی

 

تشخیص ابتلا به انحرافات جنسی بسیار دشوار بوده و تنها با کمک متخصص امکانپذیر است. آنها ظاهر کاملا طبیعی داشته و نشانه های جسمانی خاصی ندارند. حتی تبحر خاصی در کنترل نشانه های رفتاری خود دارند و معمولا کمتر کسی متوجه چنین چیزی می‌شود. تشخیص این موارد نیاز به جلسات مشاوره داشته و همچنین روانشناس باید گذشته فرد و سوابق فرد را مورد بررسی قرار دهد.

سخن پایانی

طبیعی است که وجود انحرافات جنسی باعث بروز مشکلات زیادی برای افراد و جامعه می‌گردد. از این رو شناسایی و درمان آنها بسیار اهمیت دارد. بهتر است افراد به اطرافیان خود در این مورد کمک کرده و حتی آنها را آگاه نمایند. برخی از افراد از اینکه در حال آسیب زدن به دیگری هستند؛ مطلع نیستند و یا حتی دیگران را مجبور به پذیرش این موضوع می‌کنند. اما این شرایط پیامدهای زیادی داشته و اخلاقی و قانونی نیز نیست. مشاور جنسی می‌تواند به این افراد برای درمان و کنترل کمک کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه انحرافات جنسی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

خیانت توافقی نوعی خیانت است. در این نوع خیانت زوجین با رضایت یکدیگر فرد سوم را وارد رابطه می‌کنند. متاسفانه جوامع امروزی شیوه های نوینی برای رابطه به وجود آورده است که البته برای اغلب افراد غیر قابل هضم است. دنیای جدید روابطی ساده مانند دنیای گذشته ندارد. هرچقدر به سوی آینده می‌رویم؛ پیچیدگی روابط نیز بیشتر می‌شود.

منبع: خیانت توافقی 

خیلی اوقات تمایل به خیانت توافقی در تفکرات فرد باقی می ماند. اما برخی از روابط امروزی با فرد سوم مشکلی ندارند و حتی همسر از چنین رابطه ای آگاه است. به این نوع ارتباط، خیانت توافقی گفته می‌شود. این نوع خیانت می‌تواند به صورت عاطفی، کلامی یا جنسی باشد. در ادامه توضیحات بیشتری داده‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

خیانت توافقی چیست؟

 

خیانت ها به دو دسته توافقی و مخفی تبدیل می‌شود. خیانت‌ های پنهان به روابطی گفته می‌شود که زوجین از فرد سوم در رابطه اطلاعی ندارند. این نوع بسیار رواج دارد و بیشترین تعداد افراد را در خود جای می‌دهد. اما موضوع اصلی مقاله ما، خیانت توافقی است. در این سبک رابطه زوجین از فرد سوم رابطه مطلع هستند و مشکلی با آن ندارند. حد و مرز این نوع روابط توسط زن و شوهر مشخص می‌شود. رابطه سه نفره می‌تواند در حد کلامی، جنسی و پیامکی باشد. به نظر شما چه اتفاقی رخ داد که این رفتار ناپسند رواج پیدا کرد؟

طبق آمار، 5 درصد از افراد متاهل جهان خیانت توافقی را تجربه کرده اند. و انواع خیانت چیزی حدود 40 درصد است.به طور کل تجربه خیانت آسیب های روانی زیادی را به فرد مقابل وارد می‌کند که تنها راه درمان آن کمک از روانشناس است. برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

دلیل و ریشه خیانت توافقی چیست؟

خیانت توافقی ریشه و دلالی متفاوتی دارد. ما در این بخش مقاله به 3 دلیل اصلی این نوع خیانت پرداخته ایم.

✨ اختلاف در زندگی مشترک

مشکلاتی که در طول زندگی رخ می‌دهد گاه زوجین را خسته می‌کند. از یکدیگر خسته و سرد می‌شوند. به همین دلیل تصمیم به خیانت توافقی می‌گیرند. گاه این توافق به دلیل فرزندان است که تربیت آنها از پدر و مادر دور نشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت خیانت به همسر کلیک کنید.

✨ ازدواج بدون علاقه

یکی از دلایل خیانت توافقی، ازدواج بدون عشق است. ممکن است که زوجین بدون هیچ عشق و علاقه ای با یکدیگر ازدواج کرده باشند. که دلیل این ازدواج می‌تواند فشار خانواده، افزایش سن، موقعیت اجتماعی فرد و … باشد. زمانی که هر دو زوج متوجه عدم علاقه می‌شوند؛ خیانت توافقی شکل می‌گیرد.

✨ تنوع طلبی و یکنواختی رابطه

برخی اوقات خصوصیات شخصیتی زن و شوهر باعث تجربه خیانت توافقی می‌شود. شاید زن و شوهر به یکدیگر علاقه مند باشند اما به دلیل فانتزی های که دارند تن به این روابط می‌دهند. اغلب توافق می‌کنند که در زمینه جنسی با یکدیگر کنار بیایند و به رابطه زن و شوهری محدود نشوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کشف خیانت همسر کلیک کنید.

پیامد های خیانت توافقی

همانطور که گفته شد خیانت توافقی یکی از مسائل بین زوجین است که با رضایت از یکدیگر پدید می‌آید. اما هرچقدر که این خیانت توافقی و با رضایت باشد؛ پیامدهای زیادی به همراه دارد که در این بخش مقاله به این پیامد ها اشاره کرده ایم.

???? افزایش بروز حسادت در خیانت توافقی

???? خراب شدن پل های پشت سر

????تربیت به شدت بد فرزندان

???? تاثیر بر روابط خانوادگی

???? افزایش بی اعتمادی به یکدیگر

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آسیب های خیانت کلیک کنید.

جهت جلوگیری از خیانت توافقی چه کاری باید انجام دهیم؟

 

خیانت توافقی از روش های ارتباطی جدید است. این رابطه در سرتاسر جامعه در حال گسترش است. اما پیامدهای بسیار شدیدی را به همراه دارد. به همین جهت در این بخش مقاله راجع به روش های جلوگیری از خیانت ‌توافقی توضیح داده ایم.

???? تن به ازدواج های اجباری ندهید

همانطور که گفته شد یکی از دلایل خیانت توافقی، ازدواج های اجباری و عدم علاقه است. به همین دلیل برای کاهش این نوع روابط باید از ازدواج های اجباری پرهیز کنید. وقتی که هیچ علاقه ای به شخص مقابل ندارید؛ دلیل بر ازدواج وجود ندارد. در غیر اینصورت باید روابط سه نفره را همراه با پیامدهای شدید به جان بخرید.

???? با همسر خود تفاهم داشته باشید

نوع تفکر، خانواده، فرهنگ و … بسیار در خوشبختی موثر هستند. افراد برای کاهش خیانت توافقی در زندگی باید با یکدیگر تفاهم داشته باشند. دوست داشتن تنها موضوع خیانت را رفع نمی‌کند؛ بنابراین باید تیپ شخصیتی خود را با همسر هماهنگ کنید. حتما قبل از ازدواج، از مشاوره پیش از ازدواج راهنمایی بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع خیانت کلیک کنید.

???? قبل از دیر شدن، مشکل را حل کنید

گاهی مشکلات زندگی به قدری روی هم تلنبار می‌شود که زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر زوجین مشکلات خود را حل نکنند به مرور از یکدیگر سرد می‌شوند و خیانت توافقی رخ می‌دهد. قبل از اینکه چنین اتفاقی رخ دهد، حتما به دنبال حل مشکل باشید. در این بخش مقاله روش های حل مشکل را توضیح داده ایم.

???? بهترین کار برای حل مشکل این است که با یکدیگر صحبت کنید.

???? برای صحبت کردن موقعیت و زمان مناسبی را انتخاب و مهربانی را چاشنی مکالمه کنید.

????از بزرگ تر ها و افراد بالغ راهنمایی بگیرید. گاهی حل مشکلات شما نیازمند صحبت ها و کمک های فرد با تجربه است.

???? مشاوره روانشناسی را فراموش نکنید. با کمک روانشناس می‌توانید ریشه مشکلات را پیدا کنید و راه حل مناسب آن را برای رفع چالش ها انجام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پیشگیری از خیانت همسر کلیک کنید.

کلام آخر

بر اساس آمار ها، زوج هایی که به خیانت توافقی تن داده اند؛ میزان بیشتری حسادت و بی اعتمادی را تجربه کرده اند. بنابراین زندگی در این شرایط آسان نیست. در این نوع خیانت زوجین به مرور از یکدیگر سرد می‌شوند و دیگر زندگی مشترکی نخواهند داشت. برای جلوگیری از چنین وضعیتی حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

انواع خیانت در روانشناسی به دسته های مختلفی تقسیم می‌شود. خیانت به معنای شکستن عهد و پیمان هایی است که زوجین در ابتدای رابطه با یکدیگر بسته اند. تعریف هر کس از خیانت فرق دارد، برای مثال برخی افراد صحبت با جنس مخالف را خیانت می‌دانند؛ برخی بیرون رفتن را. به طور کلی خیانت به منزله رفتاری است که اگر همسر یا شریک احساسی در کنارتان قرار داشت، آن را انجام نمی‌دادید. 

منبع: انواع خیانت

برای نگهداری از رابطه باید انواع خیانت را بشناسید تا مرتکب آن نشوید. عده زیادی از افراد همچنان نمی‌دانند که چه کارهایی خیانت محسوب می‌شود و چه کارهایی خیانت نیست. به همین جهت برای آگاهی شما عزیزان این مقاله را به انواع خیانت اختصاص داده ایم. در این خصوص می‌توانید از خدمات مشاوره خیانت همسر نیز استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

انواع خیانت چیست؟

 

خیانت به 5 دسته تقسیم می‌شود. خیانت فیزیکی، خیانت پیامکی، خیانت عاطفی، خیانت اینترنتی و خیانت انتقامی است. به طور کل خیانت از رایج ترین مشکلات در روابط به شمار می‌رود. خیانت به منزله رفتاری است که در حضور همسر و یا شریک احساسی انجام نخواهید داد. هر نوع خیانت باعث بهم خوردن زندگی و آسیب های عاطفی می‌شود. 

برای جلوگیری از انواع خیانت بهتر است که از همان ابتدای رابطه با شریک عاطفی طی کنید که چه رفتاری خیانت است و چه رفتاری خیانت تلقی نمی‌شود. زمانی که با خیانت روبرو شدید دو راه بیشتر بر سر راه شما قرار ندارد؛ بخشش یا جدایی. که نوع خیانت بر انتخاب شما اثر می‌گذارد. بهترین راه قبل از انتخاب یکی از این دو راه، کمک از روانشناس و بررسی ریشه ای موضوعات است.

بررسی انواع خیانت از منظر روانشناسی

 

قبل از اینکه به بررسی انواع خیانت بپردازیم، به این سوالات پاسخ دهید؛ که چه چیزهایی خیانت محسوب می‌شود و چه کارهایی نام خیانت به خود می‌گیرد؟ پاسخ به این سوالات به طبقه بندی خیانت کمک می‌کند. بهتر است قبل از اینکه رفتار یا کاری را انجام دهید؛ از دید همسر به این موضوع نگاه کنید. اینکه همسر شما اگر چنین کاری کند خیانت است یا خیر؟ در کنار پاسخ به این سوالات، به انواع خیانت در این بخش توجه کنید.

???? خیانت عاطفی

هر زمانی که خیانت به گوش ما می‌خورد؛ یاد خیانت عاطفی می‌افتیم. زیرا از رایج ترین انواع خیانت، خیانتی است که احساسات در آن دخیل هستند. در این نوع خیانت رابطه جنسی می‌تواند وجود داشته باشد اما به معنای الزام نیست. معمولا این نوع خیانت به مرور زمان و با یک دوستی ساده آغاز می‌شود. و رفته رفته روابط بیان آنها گسترده می‌شود، صمیمیت ایجاد می‌شود و به مرحله ای می‌رسند که تمام زندگی یکدیگر می‌شوند. به مرور زمان فرد آنگونه که باید به زندگی مشترک خود اهمیت نمی‌دهد و بیشترین زمان را صرف شریک جدید می‌کند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های اثبات و کشف خیانت همسر کلیک کنید. 

???? خیانت فیزیکی | انواع خیانت 

خیانت فیزیکی یکی از انواع خیانت است. و بدترین نوع خیانت شمرده می‌شود. که در این نوع خیانت فرد به عمل برقراری رابطه جنسی با فردی غیر از شریک احساسی خود می‌پردازد. این نوع خیانت در مردان و زنان رایج است اما به روش های مختلفی در هر زندگی آسیب خود را می‌گذارد. معمولا این نوع خیانت را خانم ها بهتر از آقایان می‌پذیرند. آقا احساس می‌کنند که ضعف داشته است؛ اما خانم ها اغلب خیانت فیزیکی یا جنسی را غفلت تلقی می‌کنند. اما در هر صورت باعث می‌شود که زوجین به سختی دوباره به یکدیگر اعتماد کنند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های خیانت در مردان کلیک کنید. 

???? خیانت انتقامی

خیانت انتقامی از انواع خیانت است. در این نوع خیانت فرد تمایلی به خیانت کردن ندارد اما وقتی متوجه خیانت همسر می‌شود؛ دست به خیانت می‌زند. معمولا کار خود را نوعی کارمای خیانت تلقی می‌کنند اما هرگز توجیح پذیر نیست. 

???? خیانت اینترنتی

با گسترش اینترنت و فضای مجازی یکی از انواع خیانت، خیانت اینترنتی است. این نوع خیانت دغدغه جامعه امروزی است. زیرا پیشرفت شبکه های اجتماعی باعث سلب آرامش زوجین است. خیانت اینترنتی انواع مختلفی دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم. 

???? ارسال عکس و فیلم های جنسی

????عشق بازی با افراد در فضای مجازی

???? زمان بندی ملاقات از طریق اینترنت 

????سکس چت (ارسال تصاویر و پیام های شهوت انگیز)

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های خیانت زنان کلیک کنید. 

???? خیانت از طریق ارسال پیام | انواع خیانت

یکی از انواع خیانت، خیانت از شیوه ارسال پیامک است. این نوع خیانت به نام خیانت چتی نیز نامیده می‌شود؛ و روز به روز به این شیوه خیانت اضافه می‌شود. حتی اگر افراد یکدیگر را ملاقات نکنند، باز هم خیانت نام دارد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آسیب های خیانت کلیک کنید. 

مقابله با انواع خیانت چگونه است؟

همانطور که گفته شد، انواع خیانت به 5 نوع دسته بندی می‌شود. و روش های گوناگونی در بروز این خیانت وجود دارد. اما بهترین راه برای جلوگیری از انواع خیانت، سرمایه گذاری روی زندگی زناشویی و ارتباطات رابطه است. برای اینکه زندگی قوی و سالمی داشته باشید؛ در همان ابتدای رابطه با یکدیگر صحبت کنید. که چه چیزی از نظر تو خیانت محسوب می‌شود. زمانی که همسر شما نوع دیدگاه شما را بشناسد؛ احتمال بروز خیانت کاهش می‌یابد.

برای جلوگیری از انواع خیانت می‌توانید در صورت بروز مشکل فوری مطرح کنید و با شریک احساسی خود راجع به این موضوع صحبت کنید. تا مشکلات زندگی مانع خوشبختی نشوند. در واقع زمانی که خیانت رخ می‌دهد، دلیل وجود دارد. و اغلب این دلایل عدم رسیدگی همسر و نارضایتی از زندگی زناشویی است. برای اینکه از خیانت پیشگیری کنید؛ حتما از یک روانشناس کمک بگیرید.  

کلام آخر

اگر به هر دلیل متوجه انواع خیانت همسر یا شریک احساسی خود شده اید؛ و یا کسی که خیانت کرده خود شما هستید، در قدم اول برای رهایی از این آسیب ها به روانشناس مراجعه کنید. مشاور و روانشناس با کمک شیوه های اصولی و مناسب بر اساس دلیل خیانت شما، راهکارهای مناسبی جهت رضایت از زندگی بیان می‌کند. به خاطر داشته باشید که کمک از روانشناس زندگی را برای خود شما آسان خواهد کرد. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

 

سوالات متداول

چند نوع خیانت داریم؟

به طور کل 5 نوع خیانت وجود دارد. که شامل: خیانت عاطفی، خیانت فیزیکی، خیانت اینترنتی، خیانت پیامکی و خیانت انتقامی.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

راضی کردن همسر برای بچه دار شدن زمانی که یکی از زوجین آمادگی لازم را نداشته باشد، کار چندان آسانی نیست. بچه شیرینی زندگی است و اگر شما از اعماق وجود به فرزند آوری علاقه مند هستید؛ خیلی دشوار است که بخواهید همسر خود را راجع به این موضوع راضی کنید. اما جهت راضی کردن همسر برای بچه دار شدن باید به مدت زمان و شکل رابطه توجه کنید. 

منبع: راضی کردن همسر برای بچه دار شدن

بچه دار شدن اتفاقی است که باعث پیوند دو فرد با یکدیگر می‌شود؛ اما هرگز موضوعی نیست که زندگی مشترک را عاری از مشکلات کند. اما زوجین به دلایل زیادی جهت راضی کردن همسر برای بچه دار شدن تلاش می‌کنند که در این مقاله راجع به آن به طور کامل توضیح داده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های جلب رضایت همسر برای بچه دار شدن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

راضی کردن همسر برای بچه دار شدن

 

برای بچه دار شدن رضایت هر دو زوج الزامی است. زیرا پدر و مادر هر دو باید برای تربیت کودک تلاش کنند. زمانی که شرایط زندگی برای زوجین مهیا بود؛ اقدام برای بچه دار شدن نیز افزایش می‌یابد. اما در برخی موارد یکی از زوجین برای بچه دار شدن رضایت ندارد و مخالفت های زیادی نشان می‌دهد. اما با ریشه یابی علت و رفع مشکلات به راحتی می‌توانید جهت راضی کردن شوهر برای بچه دار شدن اقدام کنید. 

اغلب زوجین برای در اوایل زندگی خود هیچ تمایلی برای بچه دار شدن ندارند، و تلاش می‌کنند تا 2،3 سال اول زندگی به این موضوع فکر نکنند. برای فرزند آوری قبل از ازدواج باید موضوع را مطرح کنید و از عقیده همسر خود مطلع شوید. در رابطه با این مسائل می‌توانید از روانشناس خانواده نیز راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

دلیل مخالفت همسر برای بچه دار شدن

دلایل زیادی جهت مخالفت همسر برای بچه دار شدن وجود دارد. که در این بخش مقاله دلایل را ذکر کرده ایم.

???? ترس از آینده رابطه

???? ترس های متفاوت

????داشتن اهداف متفاوت در زندگی

???? دیدگاه فرد به زندگی

????مشکلات مالی

????عدم علاقه به کودکان

???? نا امنی های اجتماعی

???? عدم اعتماد به همسر

????تربیت های اشتباه والدین

???? تغییرات بدنی

???? از دست دادن دوستان 

????داشتن اهداف متفاوت در زندگی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه از خواستگار چی بپرسم؟ کلیک کنید.  

روش های راضی کردن همسر برای بچه دار شدن چیست؟

 

راضی کردن همسر برای بچه دار شدن راه و روش های متفاوتی دارد. رضایت جفت زوجین در رابطه با این موضوع مهم است. اما اگر همسر شما با این موضوع مخالفت می‌کند، باید به نکاتی که در ادامه ذکر کرده ایم توجه کنید. 

???? بررسی ریشه ای مشکل

اولین راه جهت راضی کردن شوهر برای بچه دار شدن، بررسی ریشه ای مشکلات است. مساله مخالفت با فرزند آوری را جدا کنید و به موضوع مشکلات رابطه بپردازید. هرگز فکر نکنید که با فرزند آوری مشکلات زندگی خود به خود از بین می‌رود. در عوض باید مشکلات را رفع کنید تا به مرور زمان بتوانید برای بچه داری اقدام کنید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.  

???? روبرویی با ترس

از روش های راضی کردن همسر برای بچه دار شدن می‌توان به مقابله با ترس اشاره کرد. ترس از دلایل بزرگ یک خانم یا آقا برای فرزند آوری است. اما برای اینکه رضایت به وجود آید باید ابتدا این ترس را درمان کرد. برای این کار به راه حل های زیر دقت کنید. 

???? نگران تربیت فرزند خود هستید؟ نگرانی های خود را لیست کنید و به کلاس تربیت فرزند بروید. 

???? آیا روند زایمان شما را می‌ترساند؟ از متخصص زنان و زایمان راهنمایی بگیرید.

???? نگرانی مالی دارید؟ برای وضعیت مالی خود به دنبال راه حل باشید. 

???? از اهداف زندگی باز می‌مانید؟ به برنامه ریزی های زندگی بپردازید. 

???? همراهی خود را اعلام کنید

اگر دلیل نارضایتی همسر برای ازدواج، تنهایی و تربیت بچه است. جهت راضی کردن همسر برای بچه دار شدن باید همراهی خود را اعلام کنید. به او قول دهید که در رابطه با رشد و تربیت کودک حتما همراهی خواهید کرد و او را دست تنها نخواهید گذاشت. 

???? در رابطه با بچه حرف بزنید

یکی از کارهایی که باید جهت راضی کردن همسر برای بچه دار شدن انجام دهید، صحبت در رابطه با بچه است. بهتر است که تعداد بچه را روی یکی نگه دارید. تا بتوانید رضایت او را جلب کنید تا لذت بچه داری را تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بهترین تعداد فرزند کلیک کنید.  

???? از روانشناس کمک بگیرید

راضی کردن همسر برای بچه دار شدن نیاز به همراه و راهنما دارد. در این راه می‌توانید از روانشناس راهنمایی بگیرید. کمک از روانشناس به شما آموزش می‌دهد تا از راهکارهای متنوعی برای رضایت همسر استفاده کنید. 

کلام آخر

همانطور که گفته شد، راضی کردن همسر برای بچه دار شدن بسیار سخت و دشوار است. برخی از زوجین زمانی که به تفاهم در این زمینه نمی‌رسند، به فکر جدایی می‌افتند. برای اینکه این موضوع باعث اختلاف و جدایی نشود، از روانشناس راهنمایی بگیرید. با کمک روانشناس می‌توانید موضوع بچه دار شدن را به شیوه راحت تری حل کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های جلب رضایت همسر برای بچه دار شدن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول‌

دلایل نارضایتی همسر برای بچه دار شدن چیست؟

داشتن اهداف متفاوت در زندگی، ترس از آینده، مشکلات مالی، تغییرات بدنی، دیدگاه های متفاوت، عدم اعتماد به همسر و … دلایلی مبنی بر نارضایتی همسر جهت بچه دار شدن است. 

جهت راضی کردن همسر برای بچه دار شدن چه کارهایی باید انجام داد؟

دلایل همسر خود را بشنوید، مشکلات را ریشه ای حل کنید، با ترس روبرو شوید، همراهی خود را اعلام کنید و از روانشناس برای جلب رضایت همسر کمک بگیرید. 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اختلاف سر مهریه همان موضوعاتی است که اغلب مراسم خواستگاری را بهم می‌زند. معمولا در این زمینه خانواده دختر پافشاری می‌کند و خانواده پسر به دلیل تعداد زیاد سکه و یا درخواست‌های زیاد مهریه، مراسم را بهم می‌زنند. معمولا این جمله که مهریه رو کی داده و کی گرفته را شنیده اید؛ همین جمله در بیشتر مواقع باعث سهل انگاری خانواده ها می‌شود.

منبع: اختلاف سر مهریه 

به طور کل مهریه اهرم فشاری روی آقایان است و از نظر برخی باید در نظر گرفته شود. بعضی دختران و خانوده ها هیچ مهریه ای را قبول نمی‌کنند؛ اما در کنار آن عده ای نیز هستند که مبالغ عجیب و غریب برای مهریه در نظر می‌گیرند. متخصصان با توجه به نگرانی‌های دختر و پسر به والدین کمک می‌کنند تا میزان اختلاف سر مهریه کاهش یابد. تا جوانان نیز با اطمینان زندگی مشترک را شروع کنند. در این خصوص می‌توانید از خدمات مشاوره ازدواج استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

اختلاف سر مهریه

 

با مراجعه به مراکز روانشناسی و دادگاه ها میزان اختلاف سر مهریه را متوجه خواهید شد. نگرانی بر سر میزان مهریه باعث جدایی دختر و پسر می‌شود. و هر خانواده ای موضوع را از دیدگاه خود مشاهده می‌کند. که در نهایت نمی‌توانند نقطه مشترکی پیدا کنند. به همین دلیل بهتر است که خانواده ها اگر میزان علاقه دختر و پسر خود را متوجه شدند؛ در رابطه با مهریه رفتار متعادل‌تری داشته باشند. والدین باید دیدگاه خود را تغییر دهند و به دنبال راه حل اساسی باشند.

پیشنهاد می‌کنیم که برای کاهش اختلاف سر مهریه، میزان معقولی برای مهریه در نظر بگیرید. و شرایط طرف مقابل را بسنجید که آیا از پس پرداخت مهریه بر می‌آید یا خیر. در این مقاله اختلاف سر مهریه را از جوانب مختلفی سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

دلایل تعیین مهریه های فضایی

برخی از خانواده ها مقدار غیرمعقولی مهریه برای فرزند خود در نظر می‌گیرند که وسع شخص مقابل به پرداخت آن نمی‌رسد. و این موضوع ریشه و دلایل متفاوتی دارد که چشم و هم چشمی از بزرگ ترین دلایل آن است. در این مقاله دلایل بیشتری از اختلاف سر مهریه و تعیین مهریه های فضایی را توضیح داده‌ایم.

???? چشم و هم چشمی

یکی از بزرگ ترین و مهم ترین دلیل تعیین مهریه غیر معقول، چشم و هم چشمی است. تعدادی از خانواده ها خود را با دیگر اعضای فامیل مقایسه می‌کنند و به دلیل اینکه احساس بی ارزشی و کمبود نداشته باشند؛ مقدار بیشتر از آنها در نظر می‌گیرند. و همین موضوع باعث اختلاف سر مهریه می‌شود.

???? خانم ها گمان می‌کنند که میزان مهریه آنها نشان دهنده ارزششان است

یکی از دلایل تعیین مهریه های فضایی؛ این است که خانم ها احساس می‌کنند میزان مهریه آنها نشان دهنده ارزششان است. اما این طرز فکر اشتباه اغلب باعث اختلاف سر مهریه می‌شود و مراسم خواستگاری و ازدواج را بهم میریزد.

???? جلوگیری از طلاق مرد | اختلاف سر مهریه

در این موضوع شکی نیست که مهریه اهرم فشار است. اما عده ای از خانواده ها توجهی به وسع مالی و میزان درآمد فرد نمی‌کنند؛ و مبلغ بسیار بالایی مهریه در نظر می‌گیرند که زندگی پایدار بماند. اما زمانی که تعداد زیادی مهریه در نظر گرفته می‌شود؛ باعث بهم خوردن ازدواج به دلیل اختلاف سر مهریه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از طلاق کلیک کنید.

راهکارهای حل اختلاف سر مهریه

 

روش هایی برای حل اختلاف سر مهریه وجود دارد. که با کمک این تکنیک ها می‌توانید زندگی بهتری داشته باشید. در این بخش مقاله راجع به راهکارهای حل اختلاف سر مهریه توضیح داده ایم.

➰ دلایل خود را بررسی کنید

بررسی دلایل از دیگر راهکارهای حل اختلاف سر مهریه است. اگر خانم هستید؛ دلیلی که باعث درخواست مهریه بالا می‌شود بیان کنید؛ و اگر آقا هستید دلیل عدم توافق با این میزان مهریه را بیان کنید. سپس دلایل یکدیگر را بر اساس منطق بررسی کنید و نقطه مشترک برسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل ازدواج کلیک کنید.

➰ چشم و هم چشمی را کنار بگذارید

آیا برای چشم و هم چشمی با دیگران ازدواج می‌کنید؟ ازدواج و زندگی مشترک هرگز نباید به دلیل رقابت، چشم و هم چشمی باشد. به جای اینکه به دلیل رقابت، اختلاف سر مهریه را افزایش دهید؛ به دنبال کسب مهارت های ارتباطی و زندگی باشید.

➰ گزینه های دیگری برای خوشبخت شدن در نظر بگیرید

یکی از راهکارهای حل اختلاف سر مهریه، در نظر گرفتن گزینه های دیگر است. عده ای از خانواده ها میزان مهریه بالا را تضمین خوشبختی دختر خود می‌دانند. در حالی که این طرز فکر اشتباه اختلافات را بیشتر می‌کند. گاه شرایط زوجین به قدری سخت است که تصمیم می‌گیرند مهریه خود را ببخشند و از زندگی با شخص مقابل فاصله بگیرند. بنابراین میزان مهریه، خوشبختی را تضمین نمی‌کند. گزینه هایی که خوشبختی شما را تضمین می‌کنند در دسته های متفاوتی قرار دارند که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? شناخت کافی از طرف مقابل

????میزان سازگاری

???? میزان شباهت ها

????تفاهم با یکدیگر

???? بررسی فرهنگ، دین، اخلاق و مذهب

????آموزش مهارت های لازم برای زندگی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج موفق کلیک کنید.

➰ از راه حل‌های حقوقی کمک بگیرید | اختلاف سر مهریه

اختلاف سر مهریه در برخی اوقات به دلیل عدم اطلاعات در رابطه با مسائل حقوقی است. مثلا خانواده دختر تصور می‌کنند که هرگز اجازه طلاق ندارند و نمی‌توانند برای جدایی اقدام کنند. و به همین دلیل میزان مهریه را افزایش می‌دهد. در صورتی که خانم ها در برخی شرایط که نیاز به جدایی دارند؛ می‌تواند طلاق بگیرند. برای اینکه از راهکارهای جایگزین برای مهریه استفاده کنید، از روانشناس کمک بگیرید.

➰ به صحبت‌های دیگران توجهی نکنید

توجه به حرف های دیگران باعث افزایش اختلاف سر مهریه می‌شود. برخی از خانم ها برای تعیین مهریه خود از دیگران نظر سنجی می‌کنند که این رفتار بسیار اشتباه است. با صحبت های ضد و نقیض بدتر شما را سرگردان می‌کنند. به همین جهت برای کاهش این اختلافات نباید به صحبت های دیگران توجه کنید.

➰ از روانشناس کمک بگیرید

برای کاهش میزان اختلاف سر مهریه باید از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس با بررسی دلیل؛ راهکار مناسب برای حل مشکل را به خانواده ها ازائه می‌دهد. بنابراین برای کاهش اختلافات کمک از روانشناس را فراموش نکنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سوالات آشنایی برای ازدواج کلیک کنید.

کلام آخر

امروزه خانم ها مهریه را ابزاری برای ارزش و جایگاه خود انتخاب کرده اند. حتی برخی از آنها جمع آوری مهریه ها راهی درآمد زا در نظر گرفته اند. اما اگر قصد شروع زندگی مشترک دارید؛ به جای اینکه مهریه را موردی برای خوشبختی در نظر بگیرید. جنبه های دیگر را بسنجید تا خوشبختی شما را تضمین کند. برای این کار از روانشناس کمک بگیرید تا راهکارهای شناخت یکدیگر را به شما آموزش دهد. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

کانابیس ها یا شاهدانه به موادی گفته می‌شود که خاصیت روانگردانی دارند. کانابیس ساتیوا، ایندیکا، رودرالیس، از این انواع هستند که شاید نام آنها را از انواع ماریجوانا شنیده باشید. اما در واقع گل نیز نوعی کانابیس است. مصرف این مواد سابقه طولانی داشته و همچنین مصارف صنعتی نیز داشته اند. اما امروزه به عنوان مواد مخدر از آنها استفاده شده و در بسیاری از جوامع رایج است. بیشترین گروه مصرف کننده نیز جوانان هستند. از طرفی آمار مصرف آن در میان مردان بالاتر از زنان است. با توجه به افزایش آمار اعتیاد به این دسته مواد، افراد بهتر است در این زمینه اطلاعات کافی داشته و از آن پیشگیری نمایند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: کانابیس ها

برای دریافت مشاوره در زمینه کانابیس ها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

کانابیس ها

 

در مورد اعتیاد به کانابیس ها، بیشتر افراد معتقدند که گل یا ماری جوانا اعتیاد ایجاد نمی‌کند. اما این حقیقت ندارد. افراد با مصرف مکرر و همچنین مقدار زیاد گل نیز دچار اعتیاد و وابستگی می‌گردند. از طرفی کانابیس ها انواع مختلفی داشته که مکانیسم اثر آن‌ها بر بدن تقریبا مشابه است.

تنها طرز استفاده از آنها تفاوت دارد. این گیاه از رایج ترین مواد مخدر در جهان بوده که یکی از عناصر فعال در گلبرگ ها و شیره این گیاه، مخدر تتراهیدرو کانابی نل است که منجر به اعتیاد می‌گردد. همچنین این دسته از مواد نام های مختلفی داشته و با اسم بنگ، چرس، وید، گرس، مری جین، چای استیک تایلندی و… نیز شناخته می‌شود.

1️⃣ماریجوانا

یکی از رایج ترین انواع کانابیس ها، ماریجوانا است. در واقع از خشک کردن و آسیاب کردن برگ های کانابیس ماریجوانا به دست می‌آید. رنگ آن سبز و گاها قهوه ای بوده و دارای بو خاصی نیز می‌باشد. برای آشنایی با راه های ترک گل کلیک کنید.

2️⃣حشیش

حشیش از صمغی که در نوک گل کانابیس ها وجود دارد؛ حاصل می‌شود. به دلیل خاصیت آرامبخشی که این ماده ایجاد می‌کند؛ در ایالات متحده از آن برای درمان مشکلات جسمی، درد مزمن، گلوکوم و یا درمان بی اشتهایی نیز استفاده می‌شود. حشیش به روش های مختلفی نیز مصرف شده و همچنین منجر به اعتیاد نیز می‌گردد. برای اطلاع از راه های ترک اعتیاد به حشیش در خانه کلیک کنید.

3️⃣تنتور

تنتور به معنی استخراج الکل از گیاه شاهدانه است. این ماده در بسیاری از موارد خاصیت دارویی داشته و به صورت صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در بسیاری از کشورها به دلیل ممنوعیت استفاده از کانابیس ها، استفاده از این ماده نیز ممنوع است.

4️⃣سایر فرآورده ها

سایر فرآورده های کانابیس ها در مواد شیمیایی مورد استفاده قرار گرفته و تقریبا منجر به اعتیاد نمی‌گردد. در واقع این ماده به صورت THCو CBT در محصولاتی مانند، شامپو، صابون، لوسیون و اسپری از طریق پوست جذب می‌شوند.

طریقه مصرف کانابیس ها

کانابیس ها هم از روش خوراکی، تدخینی یا کشیدنی و سایر روش ها، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در روش کشیدنی این ماده را مانند سیگار در کاغذی رول کرده و می‌کشند. از طرفی مصرف آن از طریق پایپ نیز امکانپذیر است. در روش خوراکی نیز، با حشیش کیکی درست کرده و به آن حش کیک می‌گویند. البته استفاده از حشیش به صورت خوراکی دشواری های خودش را دارد؛ چرا که باید روغنی را از ماری جوانا استخراج کرده و با مواد دیگر کیک مانند روغن کره و شکلات مخلوط کنند.

در این حالت مدت زمان ماندگاری این ماده در بدن بیشتر است. یکی دیگر از روش های مصرف کانابیس نیز با استفاده از ویپ و سیگار الکترونیکی است. در همه روش ها، عوارض مصرف این ماده یکسان بوده و باعث بروز مشکلاتی برای افراد می‌گردد.

نشانه های مصرف کانابیس ها

وقتی افراد از فرآورده های کانابیس ها استفاده می‌کنند؛ دچار نشانه های جسمانی و روانی می‌گردند که استفاده از مواد مخدردر آنها را به راحتی می‌توان تشخیص داد. از طرفی برخی از این نشانه ها برای مدت زمان طولانی باقی مانده و آثار برخی دیگر برای زمان بیشتری باقی می‌ماند. برای اطلاع از انواع علائم اعتیاد به ماریجوانا کلیک کنید.

????کوتاه مدت

داشتن حالتی آرام بعد از مصرف

خوشحالی و سرخوشی

همه چیز با وضوح بیشتری احساس می‌شود

بالارفتن میزان اشتها

درک حوادث و زمان به شکلی دیگر

افزایش تمرکز و خلاقیت

بیشتر شدن زمان واکنش

کاهش فشارخون

حالت تهوع

????بلند مدت

اما از طرفی برخی از نشانه های مصرف کانابیس ها برای مدت زمان طولانی تری ماندگار هستند. مصرف کانابیس ها بر مغز تاثیر گذاشته و افراد را دچار مشکلات زیادی می‌کند. برخی از آنها را در این قسمت بررسی می‌کنیم

داشتن تاثیراتی بر مغز

. در واقع بعد از مدتی از مصرف این دسته از مواد شاهد بروز اختلال در حواس و حافظه هستیم. این موضوع در نوجوانان بیشتر است و می‌تواند توانایی های شناختی آنها را بیشتر مورد تهدید قرار دهد. استفاده طولانی مدت و با مقدار زیاد از این مواد می‌تواند تغییراتی در ساختار و هم عملکرد مغز ایجاد کند. .

بروز مشکلات تنفسی

همانطور که گفته شد کانابیس ها در بیشتر موارد به شکل تدخینی و کشیدنی مصرف می‌شوند. این روش تاثیر مستقیم بر ریه ها داشته و منجر به بروز مشکلات تنفسی مختلفی می‌گردد. برونشیت، التهاب و تحریک مجاری تنفسی از پیامدهای شایع در میان افراد معتاد به این مواد، هستند.

عوارض ناشی از مصرف کانابیس ها

 

علاوه بر تاثیرات بلندمدتی که در قسمت قبلی به آنها اشاره شد؛ مصرف کانابیس ها عوارض زیاد دیگری نیز برای افراد ایجاد می‌کنند. البته بروز و شدت  این عوارض ها در همه افراد یکسان نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این موارد شامل ارتعاش بدن، بروز افسردگی و اضطراب، بی خوابی و… می‌شود. بهتر است افراد در صورت شدت یافتن این عوارض حتما از متخصص کمک بگیرند.

ترک اعتیاد به کانابیس ها

فراموش نکنید که کانابیس ها منجر به اعتیاد می‌گردند. از همین رو بهتر است افراد مصرف خود را محدود کرده و بعد از مدتی به طور کلی آن را قطع نمایند. بیشتر افراد در خانه اقدام به ترک این ماده می‌کنند. ترک اعتیاد به این مواد چه در کلینیک های ترک اعتیاد و چه در خانه باید تحت نظر یک متخصص باشد. همچنین افراد می‌توانند در این دوران از خدمات روانشناختی نیز استفاده کنند. شرکت در جلسات گروه درمانی در این دوران می‌تواند به موفقیت فرایند ترک، بسیار کمک کند.

سخن پایانی

در بیشتر موارد به دلیل اینکه افراد اعتیاد به کانابیس ها و یا حتی عوارض جانبی آنها را جدی نمی‌گیرند؛ به اعتیاد دچار می‌شوند. اما بهتر است در این مورد حتما اطلاعات کافی را کسب کرده و همچنین از متخصصین نیز کمک بگیرید. از طرفی حمایت اطرافیان نیز می‌تواند در این مورد بسیار موثر واقع شود. مصرف این دسته از مواد به هر شکلی عوارض جانبی برای افراد ایجاد کرده و زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از همین رو افراد از یک پزشک و یک روانشناس در این زمینه مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کانابیس ها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره رابطه یکی از اقداماتی است که افراد به دلایل مختلفی از آن بهره می‌گیرند. در واقع اینکار بیشتر برای کسانی مفید است که هنوز ازدواج نکرده و یا به دنبال بهبود کیفیت روابط خود هستند. امروزه بسیاری از افراد قبل از ازدواج، با جنس مخالف روابط عاطفی را آغاز می‌کنند و گاهی اینکار را با هدف ازدواج انجام می‌دهند. اما به طور کلی نمی‌توان در این روابط هم فکر نشده یا بدون برنامه ریزی عمل کرد. چرا که در غیر این صورت شما دچار آسیب و مشکلاتی می‌شوید، پس حتما در این مورد از روانشناسان کمک بگیرند.

منبع: مشاوره رابطه و روابط عاطفی

جلسات مشاوره رابطه بهتر است همراه با شریک عاطفی فرد صورت گیرد. در واقع در این حالت نتایج بهتری حاصل می‌گردد؛ اما گاهی برخی از افراد تمایلی به این موضوع نداشته و یا حتی ترجیح می‌دهند که اینکار را به تنهایی انجام دهند. در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف این موضوع می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

مشاوره رابطه

مشاوره روابط عاطفی به زوجین کمک می‌کند تا مسائل را از زاویه دیگری دیده و همچنین مهارت های بیشتری در این زمینه کسب کنند. با اینکه اینکار برای کسانی که قصد ازدواج دارند؛ تاثیر بیشتری دارد و بهتر عمل می‌کند؛ اما به طور کلی حتی اگر افراد در یک رابطه عاطفی، به تنهایی برای مشاوره اقدام کنند بازهم شاهد پیشرفت هایی در رابطه خود خواهند بود.

اما از طرفی برخی از افراد با چنین مشاوره ای بدون هدف ازدواج موافق نبوده و حتی تصور می‌کنند که این موضوع برایشان ایجاد مسئولیت و تعهد می‌کند. حتی برخی از افراد را ترسانده و باعث دوری از طرف مقابل می‌گردد. اما به هر حال باید بدانید که این یکی از گام‌های مهم و اساسی در یک رابطه عاطفی است و نتایج مثبتی در پی خواهد داشت. برای آشنایی با نشانه های رابطه سمی کلیک کنید.

مزایای و معایب مشاوره رابطه حضوری و آنلاین

 

امروزه مشاوره رابطه به شکل‌های مختلفی برای سهولت و دسترسی بیشتر افراد صورت می‌گیرد. مشاوره رابطه به صورت تلفنی، آنلاین و حضوری از انواع این موضوع هستند که همه آن‌ها فرایند تقریبا یکسانی دارند. البته هزینه آنها نیز با یکدیگر متفاوت بوده که در این مورد باید با کلینیک مورد نظر در ارتباط باشید. از طرفی شرایط افراد نیز با یکدیگر متفاوت است و بهتر است قبل از هر اقدام قطعی به خوبی تحقیق کرده و همچنین در این مورد نیز با یکدیگر صحبت کنند. برای اطلاع از اصولی که باید قبل از ازدواج رعایت کنید کلیک نمایید.

????مشاوره روابط عاطفی تلفنی

در مشاوره رابطه به صورت تلفنی که در هر مکان و زمانی امکانپذیر است؛ افراد می‌توانند در زمان رفت و آمد صرفه جویی کرده و با مشاور خود صحبت کنند. از طرفی در چنین شرایطی ارتباط رو در رو برقرار نشده و حتی بیشتر احتمال دارد که افراد تمرکز خود را از دست بدهند.

????مشاوره رابطه آنلاین

گاهی مشاوره آنلاین رابطه به صورت ویدئوکال بوده که افراد می‌توانند یکدیگر را ببینند و گاهی نیز تنها به صورت چت و پیام دادن است. این کاملا بستگی به شرایط مراجع دارد. برخی از افراد علاقه ای ندارند که هویت آنها آشکار گردد و یا حتی شرایط صحبت کردن با مراجع را در خانه یا محل کار خود ندارند. در واقع نمی‌خواهند اطرافیان از این موضوع مطلع شوند. در چنین شرایطی مشاوره به صورت آنلاین، بهترین گزینه است. از طرفی افرادی که در شهر یا کشور دیگر نیز زندگی می‌کنند نیز می‌توانند از این نوع استفاده کنند.

????مشاوره رابطه حضوری

در مشاوره رابطه حضوری، افراد به صورت تنهایی و یا با شریک خود حضور پیدا کرده و در مورد مسائل مختلفی با یکدیگر صحبت می‌کنند. این بهترین حالت مشاوره رابطه است. چرا که همه افراد حضور داشته و می‌توانند در زمان تعیین شده در مورد شرایط و مشکلات خود صحبت کنند. حتی اگر فرد تلاش کند تا ویژگی های فردی خود را ارتقا دهد و فرد بهتری در رابطه باشد نیز، بازهم در حال انجام کار درستی است. برخی تصور می‌کنند تنها در صورتی باید از مشاور کمک گرفت که مشکلی در رابطه وجود داشته باشد. اما در واقع باید قبل از بروز مشکل از آن جلوگیری کرد.

مشاوره رابطه با همسر

فراموش نکنید که مشاوره رابطه تنها به روابط قبل از ازدواج و دوست پسر و دوست دختر ختم نشده و حتی زوجین نیز می‌توانند از مشاوره رابطه کمک بگیرند. در واقع ازدواج نیز نوعی رابطه است که در آن افراد تصمیم می‌گیرند با یکدیگر زندگی کرده و تشکیل خانواده دهند. شرایط برای آنان نیز یکسان است؛ البته مشاور باید در راهنمایی آنان مسائل بیشتری را در نظر داشته باشد.

مشاوره رابطه قبل از ازدواج

برخی از زوجینی که تصمیم به ازدواج می‌گیرند؛ نیز باید از مشاوره رابطه کمک بگیرند. در برخی از موارد در طول جلسات مشاوره افراد اقدام به چنین تصمیمی می‌کنند که در این شرایط کمک کردن به آنها کمی راحت تر می‌گردد؛ چرا که روانشناس  بیشتر با شرایط هر دوی آنها آشناست. اما اگر بعد از این تصمیم تازه به مشاور مراجعه کنند؛ بازهم تصمیم بهتری می‌توانند بگیرند.

فراموش نکنید مشاور نمی‌تواند به جای افراد تصمیم گرفته و به آنها بگوید که ازدواج کنند یا نه. اما باید در مورد شرایط و احتمالات مختلف صحبت کرده تا زوجین خودشان به تصمیم قطعی برسند. برای دریافت اطلاعاتی در زمینه ازدواج با دوست پسر کلیک کنید.

مشاوره رابطه با دوست دختر یا دوست پسر

مشاوره رابطه قطعا برای افرادی که دوست پسر و دوست دختر دارند نیز مورد استفاده قرار گرفته و همچنین مفید واقع می‌شود. این در صورتی است که مدتی از رابطه گذشته باشد و افراد به شناخت نسبی از یکدیگر رسیده باشند. باید هر دو نفر در این مورد رضایت داشته و با همکاری یکدیگر اینکار را انجام دهند.

مشاوره رابطه در مورد خیانت

برخی از زوجین در شرایط بحرانی به مشاوره رابطه مراجعه می‌کنند. خیانت یکی از دوراهی های رابطه است که افراد نمی‌دانند تصمیم درست کدام است. مشاوره رابطه در چنین حالتی می‌تواند کمک بزرگی به افراد بکند.

مشاوره رابطه لانگ دیستنس

حتی در مورد روابط لانگ دیستنس نیز می‌توان از مشاوره رابطه کمک گرفت. اتفاقا در این حالت به دلیل اینکه افراد از یکدیگر دور هستند؛ بیشتر دچار سوتفاهم و مشکلات مختلف می‌گردند. بهتر است شرایط رابطه را به درستی و کامل برای روانشناس توضیح داده و با توجه به شرایط خود عمل کنند. برای آشنایی با شرایط رابطه از راه دور کلیک کنید.

مشاوره رابطه در مورد به اتمام رساندن رابطه

همانطور که گفته شد؛ شرایط بحرانی زیادی در رابطه ایجاد می‌شود که افراد در مورد آنها نیاز به کمک دارند. روابط سمی یا روابطی که رو به پایان هستند؛ می‌توانند آسیب بزرگی به افراد وارد کنند. از همین رو بهتر است از این شرایط پیشگیری کرده و از مشاور کمک بگیرند.

مشاوره رابطه با زن و مرد متاهل

برخی از روابط نادرستی که امروزه بسیار شایع شده اند؛ دوست شدن با زن یا مرد متاهل است. در چنین شرایطی بهتر است از مشاوره رابطه کمک بگیرید تا این رابطه را به پایان برسانید؛ چرا که ترمیم یا ادامه این رابطه پیامدهای بدتری برای افراد ایجاد می‌کند.

اهمیت مشاوره رابطه

 

برخی از زوجین این فرایند را بی فایده و هزینه بر دانسته و علاقه ای به انجام آن ندارند. اما فراموش نکیند که کمک گرفتن از مشاور رابطه نتایج طولانی مدت تری برای افراد داشته و حتی سلامت روان آنها را ارتقا می‌دهد. در واقع افراد با اینکار نه تنها روش برقراری ارتباط موثر با پارتنر خود را می‌آموزند؛ بلکه با دیگران نیز ارتباط بهتری برقرار می‌کنند. این موضوع بسیار مهم و تاثیر گذار بوده و بهتر است افراد حتما از خدمات روانبخشی استفاده کنند.

سخن پایانی

فراموش نکنید که باید در حین کمک گرفتن از مشاوره رابطه خود نیز اقداماتی را انجام داده و همچنین صبور باشید. برخی از افراد تنها به دنبال نتیجه هستند و یا همه چیز را تنها به مشاور خود می‌سپارند. اما در چنین حالتی هیچ نتیجه مثبتی حاصل نمی‌شود. بهتر است افراد با مشورت گرفتن از پارتنر و دیگران، به اینکار فکر کرده و همچنین در صورت لزوم از مشاور کمک بگیرند. قطعا با اینکار رابطه با شرایط بهتر و مطلوب تری پیش خواهد رفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

پرت بودن حواس در سکس و عدم تمرکز در رابطه یکی از معضلاتی است که زوجین با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. در واقع رابطه جنسی یکی از بخش های مهم رابطه بوده که افراد در حین آن باید تمرکز ذهنی داشته و همچنین همکاری و مشارکت کنند. ریشه این موضوع به مسائل مختلفی بر می‌گردد و مشکلات زیادی ایجاد می‌کند. طبیعتا در زندگی های پرمشغله و پر از مشکلات روزمره؛ در حین رابطه جنسی دچار حواسپرتی بشوید. اما باید این موضوع را کنترل کنید. از طرفی برخی از افراد به رابطه جنسی تنها به چشم یک وظیفه نگاه می‌کنند که باید آن را انجام داده و در واقع از سر خود باز کنند. به همین دلیل بدون تلاش برای غلبه بر مشغولیت های ذهنی، رابطه جنسی برقرار می‌کنند. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: عدم تمرکز در رابطه

برای دریافت مشاوره در زمینه پرت بودن حواس در سکس می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

پرت بودن حواس در سکس

فراموش نکنید که در حین برقراری رابطه جنسی، مسائل دیگر باید به حاشیه رانده شده و زوجین تمام حواس خود را معطوف به این مسئله کنند. در چنین شرایطی کیفیت رابطه جنسی بالاتر رفته و قطعا افراد لذت بیشتری را تجربه خواهند کرد. برخی از افرادا به قدری به این موضوع اهمیت داده و همچنین تمرکز دارند که حتی با وجود محرک های مختلف نیز بازهم می‌توانند به رابطه جنسی خود توجه کنند. اما به هر حال بهتر است چنین عواملی را کنترل کرده و یا حتی آنها را حذف کرد و همچنین افراد نیز ذهن خود را آزادتر کنند. برای اطلاع از شرایط آمادگی برای رابطه کلیک کنید.

دلایل پرت بودن حواس در سکس

 

پرت بودن حواس در سکس، به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. در واقع شناسایی این دلایل می‌تواند به افراد کمک کند تا این موارد را از بین برده و مدیریت کنند. در برخی از شرایط زوجین از رابطه جنسی خود رضایت کافی ندارند و حتی در صورت سالم بودن جسمی هر دو نفر، نمی‌توانند ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشند. اما دلیل اصلی همین حواسپرتی است که از موضوعات زیر نشات می‌گیرد. برای آشنایی با روش های طولانی شدن رابطه کلیک کنید.

◀اشتغال ذهنی

افراد در طول روز مسائل زیادی را تجربه می‌کنند. همچنین موضوعاتی وجود دارد که باید به آنها فکر کرده و آنها را در نظر بگیرند. اما متاسفانه آنها را وارد رابطه جنسی خود کرده و به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه به این موضوعات فکر می‌کنند. اما این نگرانی ها و اضطراب های کنترل نشده روزمره نه تنها به رابطه جنسی آسیب می‌زند؛ بلکه برای سلامت روانی خود فرد نیز آسیب زاست. افراد باید زمان جداگانه ای را برای فکر کردن به مشکلات خود اختصاص دهند.

◀نداشتن رضایت جنسی

برخی از افرادی که به طور کلی از عملکرد طرف مقابل خود در رابطه جنسی رضایت ندارند؛ نیز دچار پرت بودن حواس در سکس نیز می‌شوند. چنین افرادی همواره به پایان رابطه فکر کرده و هیچ لذتی از آن نمی‌برند. نارضایتی جنسی خود مشکل دیگری است که باید به آن پرداخته شود و زوجین باید در این مورد کاری کنند. برای اطلاع از دلایل ارگاسم دروغین خانم ها کلیک کنید.

◀عوامل محرک محیطی

گاهی زوجین در حین رابطه جنسی از لحاظ روانی فراغت خاطر داشته و به موضوعی فکر نمی‌کنند؛ اما محرک های محیطی برای آنها مخاطراتی ایجاد می‌کند. برای مثال روشن بودن تلویزیون حین برقراری رابطه جنسی و یا حتی برخی از موسیقی ها می‌توانند منجر به پرت بودن حواس در سکس شوند. این موضوع مخصوصا در محیط های جدید نیز بیشتر اتفاق می‌افتد.

◀ابتلا به اختلالات جنسی یا روانی

از طرفی ابتلا زوجین به اختلالات جنسی نیز یکی دیگر از دلایل پرت بودن حواس در سکس است. افراد به دلیل این مشکلات در حین رابطه دچار استرس و اضطراب شده و مدام به عملکرد خود و یا طرف مقابل فکر می‌کند. و یا از بروز مشکلات احتمالی دچار هراس می‌گردد. با اینکه اختلالات جنسی تا ح دزیادی رابطه را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ اما مانعی جدی برای داشتن رابطه جنسی نیستند. افراد تنها باید این مشکلات را درمان کرده تا رابطه جنسی طبیعی را تجربه کنند. گاهی ابتلای افراد به اختلال کمبود توجه و بیش فعالی نیز می‌تواند باعث بروز این شرایط شود. افرادی که به چنین اختلالی مبتلا هستند؛ به طور کلی در هیچ شرایطی نمی‌توانند تمرکز کافی داشته باشند.

راهکارهایی برای جلوگیری از پرت بودن حواس در سکس

از طرفی راهکارهایی نیز برای پیشگیری از پرت بودن حواس در سکس نیز وجود دارد. در واقع بهتر است افراد هرچه زودتر در این زمینه اقدام کنند چرا که این موضوع مسائل دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این قسمت به بررسی این راهکارها می‌پردازیم. برای آشنایی با برخی از بازی های جنسی با همسر کلیک کنید.

????تمرین های ذهنی

در قدم اول بهتر است افراد با اقدامات ذهنی در زمینه پرت بودن حواس در سکس، آغاز کنند. در واقع آنان باید تکانه های ذهنی را کنترل کرده و آن را به زمان دیگری موکول کنند. اینکار می‌تواند با تمرینات تنفسی و حتی حرکتی نیز همراه باشد. اما می‌توانند از ورزش هایی مانند یوگا و مراقبه در این زمینه استفاده کنند.

????تغییر در شرایط محیطی و عادات رفتاری

اگر افراد تصور می‌کنند که در محیطی خاص دچار پرت بودن حواس در سکس می‌گردند؛ می‌توانند برای مدتی محیط خود را تغییر دهند. برای مثال به اتاق دیگری رفته و یا حتی از پوزیشن های جنسی را متفاوتی استفاده کنند. این اقدامات نه تنها به رابطه جنسی تنوع داده بلکه از بروز حواسپرتی نیز جلوگیری می‌کند. برای اطلاع از دلایل سردمزاجی زنان کلیک کنید.

????کمک گرفتن از مشاور جنسی

همچنین اگر افراد بعد از انجام تمام این روش ها بازهم در حین رابطه جنسی دچار حواسپرتی شدند؛ باید از یک متخصص کمک گرفته و با روانشناس جنسی مشورت کنند. مشاور در ابتدا شرایط رابطه جنسی زوجین را بررسی کرده و در قدم بعدی راهکارهای عملی در این زمینه به افراد ارائه می‌دهد.

پیامدهای پرت بودن حواس در سکس

 

فراموش نکنید که پرت بودن حواس در سکس، مشکلات بزرگتری را برای زوجین ایجاد می‌کند. اگر افراد ندانند که چطور با این موضوع برخورد کرده و یا آن را کنترل کنند؛ قطعا عوارض زیادی را تجربه خواهند کرد. در برخی از موارد، افراد از این موضوع دچار عذاب وجدان شده و احساس گناه را تجربه می‌کنند. برخی از دیگر از شریک جنسی خود دچار عصبانبت و ناراحتی می‌شوند.

حتی گاهی برخی از افراد برای مقابله با این موضوع از روش های نادرستی مانند استفاده از الکل و مواد مخدر نیز استفاده می‌کنند که همین موارد نیز می‌توانند منجر به اعتیاد و یا مشکلات جنسی بیشتر شوند. رابطع عاطفی افراد نیز سرد شده و احتمالا خارج از اتاق خواب نیز دیگر علاقه ای به یکدیگر نخواهند داشت. از همین رو مواجه با این موضوع و از بین بردن آن بسیار حائز اهمیت است.

سخن پایانی

امروزه به دلیل زندگی پرفشار و شلوغ افراد، بسیاری پرت بودن حواس در سکس را در روابط خود تجربه می‌کنند. بروز این حالت در برخی از شرایط طبیعی است و نیازی به نگرانی وجود ندارد. اما اگر این حالت برای مدت زمان طولانی ادامه یابد؛ باید علت آن را پیدا کرده و از بین برد. چرا که این مسئله منجر به بروز مشکلات دیگری نیز می‌گردد. بهتر است در چنین شرایطی افراد از متخصص کمک گرفته و از روش های نامناسب استفاده نکنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه پرت بودن حواس در سکس می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ال اس دی یا اسید یکی از انواع مواد توهم زا بوده که خاصیت روان گردانی نیز دارد. مصرف این ماده در دهه‌های اخیر میان جوانان بسیار شایع شده و دسترسی به آن نیز در مقایسه با گذشته بسیار آسان‌تر گشته است. برخی از افراد تصور می‌کنند که مصرف این ماده مانند دیگر مواد اعتیادآور نیست. اما این باور اشتباه بوده و افراد با مصرف مکرر به آن اعتیاد پیدا می‌کنند. در واقع این همان چیزی است که فرد را برای مصرف این ماده ترغیب کرده و او را روانه اعتیاد می‌کند. این ماده اولین بار در سال 1938 توسط دانشمندان آلمانی به قصد ساخت یک داروی دیگر؛ ساخته شد. با اینکه در گذشته از این ماده برای مصارف پزشکی استفاده می‌شد؛ اما امروزه چنین کاربردی ندارد. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: ال اس دی

برای دریافت مشاوره در زمینه ال اس دی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ال اس دی (LSD)

ال اس دی که با نام اسید نیز شناخته می‌شود؛ مانند کاغذ کوچکی است که در بیشتر موارد به صورت خوراکی استفاده می‌شود. همچنین روی این کاغذها اشکالی نیز وجود دارد. این ماده نیز مانند سایر مواد مخدر عوارض جانبی زیادی داشته و همچنین باعث بروز نشانه‌هایی در مصرف کنندگان نیز می‌شود. حالتی که فرد با مصرف این ماده پیدا می‌کند را تریپ نامیده و حتی برخی معتقدند که مصرف ال اس دی منجر به بازشدن چشم سوم افراد نیز می‌گردد. اما این ماده تنها توهم زا بوده و به فرد اعتماد به نفس کاذب می‌دهد. اطلاع از عوارض جانبی این ماده و به طور کلی شناخت آن می‌تواند در پیشگیری از اعتیاد و وابستگی به آن بسیار موثر باشد. برای اطلاع از روش های ترک اعتیاد به مواد توهم زا کلیک کنید.

نشانه های مصرف ال اس دی

 

طبیعی است که با وجود مصرف ال اس دی، فرد نشانه های جسمانی و روانی زیادی از خود نشان می‌دهد. با توجه به این نشانه ها اطرافیان می‌توانند؛ از این موضوع مطلع شده و به فرد کمک کنند. برای آشنایی با علائم اعتیاد به مواد مخدر کلیک کنید.

????جسمانی

بزرگ شدن مردمک چشم

تعریق

اختلال در خواب و اشتها

لرزش بدن

خشک شدن دهان

بالا رفتن فشار خون

اختلال در فعالیت های حرکتی

سرگیجه و حالت تهوع

خندیدن بی دلیل و غیرقابل کنترل

????روانی

حساسیت و تحریک پذیری

بروز رفتارها و افکار پرخطر

اختلال در بینایی و دیدن رنگ های بنفش، سبز و آبی

نداشتن درکی درست از فاصله، مکان و ارتفاع

اختلال در تفکر و فرایندهای شناختی

در صورت مصرف مداوم و یا بیش از حد این ماده فرد نشانه های روانی دیگر مانند، توهمد و هذیان گویی، پارانویید، عدم توانایی قضاوت، اختلال در تفکر و استدلال انتزاعی و پرحرفی یا کم حرفی را نیز تجربه می‌کنند. از طرفی دقت و تمرکز آنها نیز مختل می‌شود.

عوارض مصرف ال اس دی

به طور کلی مصرف هرگونه ماده مخدری عوارض جانبی زیادی برای افراد ایجاد می‌کند. این عوارض گاهی بعد از ترک از بین رفته اما در مواردی تا مدت ها فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی از این پیامدها غیرقابل جبران بوده و هیچ گاه درمان نمی‌شوند. توهمات غیرواقعی، احساس ناخوشایند نسبت به خود و دیگران، ناامیدی و احساس خلا و پوچی، از دست دادن هویت فردی، نشانه های سایکوز، اسکیزوفرنی، بروز اختلالات شخصیتی و… همگی از عوارض جانبی مصرف این ماده هستند. از طرفی گاهی فرد تحت تاثیر توهمات آسیب هایی به خود و یا دیگران وارد می‌کند که غیرقابل بازگشت هستند.

تاریخچه ال اس دی

برخی تصور می‌کنند که ال اس دی یک ماده مخدر جدید صنعتی است. اما این ماده از سالها پیش ساخته و مورد استفاده قرار می‌گرفت. در ابتدا تنها فرقه های هیپی از این ماده برای ایجاد حالت سرخوشی استفاده می‌کردند؛ اما موارد استفاده آن بیشتر شده و افراد عادی نیز با گذشت زمان از این ماده استفاده کردند. برای اطلاع از انواع مواد اعتیادآور کلیک کنید.

نحوه ساخت ال اس دی

ال اس دی در ابتدا از ترکیب نوعی قارچ با مخدر شیمیایی غیرآلی دی متیل آمین ساخته شد. انواع مختلف این ماده از همین ترکیل ساخته می‌شوند. این محلول در ابتدا هیچ بویی نداشته و مزه تلخی دارد و همچنین به راحتی در آب حل می‌شود. از طرفی در بیشتر موارد این ماده به شکل محلول استفاده نشده و افرار به شکل های دیگر از آن استفاده می‌کنند. تنها 30 درصد این محلول ال اس دی است و 70 درصد باقی مانده شامل ایزومرهای غیرفعای دی متیل آمین هستند. مقدار ناخالصی این ماده تاثیری بر مغز نداشته، اما عوارض جسمانی زیادی برای افراد ایجاد می‌کند.

انواع مختلف LSD

ال اس دی نیز انواع مختلفی دارد. این ماده به شکل ورق، قرص، آدامس، کپسول و … وجود دارد. همچنین دوز آنها نیز متفاوت بوده و با نام های طلوع آفتاب، مانترا و چشم سوم شناخته می‌شود. رایج ترین نوع آن ورق های اسیدی کوچک و همچنین قرص های محدب نقره ای رنگ هستند. استنشاق این ماده و یا استفاده از آن به صورت تزریقی، بسیار خطرناک بوده و تاثیرات آن بر بدن بیشتر است. گاهی افراد این ماده را به شکل قطره هایی بر یک ماده شیرین مانند بیسکوییت ریخته و مصرف می‌کنند.

دوز مصرف و مدت زمان تاثیر ال اس دی

همانطور که گفته شد؛ این ماده به شکل ها و دوزهای مختلفی مورد مصرف قرار می‌گیرد. اما دوز رایج برای افراد مبتدی و تازه کار 100 تا 200 میکروگرم است. اما افرادی که به این ماده اعتیاد پیدا کرده اند احتمالا تا بیش از 1000 میکروگرم در هفته نیز استفاده کنند. ورق های کوچک با شکل های عجیب برای روی زبان قرار گرفته و به تدریج حل می‌شود. تاثیرات آن تقریبا از 20 تا 60 دقیقه بعد از مصرف خود را بروز داده و 6 تا 12 ساعت تاثیرات آن ادامه می‌یابد. همچنین مصرف آن نیز با دیگر مواد مخدر مانند الکل و گل بسیار خطرناک است و عوارض جانبی زیادی دارد.

چگونگی توهمات ناشی از مصرف ال اس دی

با مصرف این ماده، میزان سرتونین در مغز به صورت ناگهانی افزایش یافته و فرد را دچار توهمات مختلف می‌کند. در واقع برخی از افراد ترکیب شدن حواس خود را گزارش می‌کنند. اما این احساسات زودگذر بوده و از بین می‌روند و فرد تنها احساس نشئگی را تجربه می‌کند. چنین افرادی همه چیز را پررنگ تر دیده و یا صحنه های غیرواقعی می‌بینند. تجربه این توهمات به حالات روحی خود فرد نیز بستگی دارد.

مکانیسم اثر ال اس دی

با مصرف ال اس دی گذرگاه های عبور دوپامین و سرتونین فعال تر شده و همچنین به صورت آگونیستی بر سیستم عصبی و گیرنده های پساسیناپسی سرتونین اثر می‌گذارد. در واقع مصرف این ماده باعث راه اندازی و وقفه در بازجذب سرتونین و یا تولید بیشتر هورمون دوپامین و آدرنالین می‌گردد. تاثیر این ماده بر سیستم عصبی سمپاتیک و کاهش عملکرد آن باعث می‌شود که فرد تا مدتی بعد از مصرف این ماده، واکنش های فیزیکی را تجربه کند.

تفاوت LSD با سایر روان گردان ها

بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، مشخص گردید که ال اس دی با سایر روان گردان ها تفاوت دارد. در واقع تفاوت این ماده با مواد محرک در میزان انرژی افراد و هوشیاری آنها بعد از مصرف است. همچنین مواد افیونی و مخدر بر گیرنده های اپیوئیدی تاثیر دارند و وابستگی جسمانی بیشتری در مقایسه با ال اس دی ایجاد می‌کنند. با اینکه کمترین میزان اعتیاد با مواد توهم زا است؛ اما بازهم نمی‌توان گفت که این مواد اعتیاد ایجاد نمی‌کنند.

اعتیاد به ال اس دی

طبیعی است که با وجود لذت هایی که افراد با مصرف ال اس دی تجربه می‌کنند؛ برای مصرف بیشتر این ماده ترغیب می‌شوند. این ماده با اینکه احتمالا تجربه خوبی برای افراد ایجاد می‌کند؛ اما بعد از مدتی عوارض جانبی زیادی را برای افراد ایجاد کرده که اعتیاد یکی از آنهاست. افراد می‌توانند در صورت اعتیاد به این ماده فرایند ترک را به صورت تخصصی آغاز کرده و همچنین از یک متخصص نیز کمک بگیرند.

نشانه های اوردوز با ال اس دی

 

مصرف ال اس دی به خودی خود منجر به مرگ نمی‌شود. اما می‌تواند افراد را دچار مسمومیت کند. در واقع وقتی فرد بیش از حد از این ماده استفاده می‌کند ت به لذت اولیه آن برسد؛ نشانه هایی مانند خودزنی، توهمات وحشتناک، بالارفتن تپش قلب، بی هوشی، تشنج، روان پریشی و اختلال در تنفس را تجربه می‌کنند. در صورت مشاهده چنین علائمی فرد باید سریعا به مرکز درمانی مراجعه کند.

سخن پایانی

از آنجایی که مصرف ال اس دی باعث بروز مشکلات زیادی برای افراد می‌گردد؛ بهتر است افراد مصرف این ماده را متوقف کرده و همچنین برای قطع مصرف نیز از متخصص کمک بگیرند. با اینکه احتمال اوردوز با این ماده و یا حتی اعتیاد بسیار کم است. اما به هر حال افراد باید این موارد را در نظر گرفته و از آنها پیشگیری کنند. دریافت اطلاعاتی در این زمینه و حتی آغاز فرایند درمان افراد می‌توانند از روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ال اس دی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اختلال بیش فعالی و کمبود توجه، نوعی اختلال عصبی رشدی است. این اختلال تنها مختص کودکان نیست و در بزرگسالان وجود دارد. نشانه هایی مانند بی احتیاطی، تکانشگری و بی توجهی شدید در فرد مشهود است. اگر بیش فعالی فرد در دوران کودکی درمان و کنترل نشود؛ در بزرگسالی با نشانه های دیگری بروز می‌کند. که این نشانه های عبارتند از رانندگی تند و خطرناک، سوء مصرف مواد، قمار، بی ثباتی، عملکرد نامناسب و کار ضعیف. فرد مبتلا به این اختلال، عزت نفس پایینی دارد. والدین اگر کودک مبتلا به این اختلال را دارند باید برای درمان اقدام کنند تا نشانه های کودک کنترل شود. برای درمان از مشاوره کودک کمک بگیرید.

منبع: اختلال بیش فعالی و کمبود توجه

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال بیش فعالی و کمبود توجه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

اختلال بیش فعالی و کمبود توجه

 

تا به حال با افراد بیش فعال روبرو شده اید؟ اغلب افراد زمانی که کودک شلوغی را در اطراف خود مشاهده می‌کنند، برچسب بیش فعالی به او می‌زنند. اما همه افراد شلوغ و پر تحرک بیش فعال نیستند. آنها نشانه هایی از خود بروز می‌دهند که بر اساس DSM-5 اگر فرد 6 مورد را به مدت 6 ماه به همراه داشت، به این اختلال مبتلا است. اختلال بیش ‌فعالی و کمبود توجه یک اختلال عصبی رشدی است که برای تشخیص آن باید از متخصص کمک گرفت. در این مقاله راجع به علائم، علت و راهکارهای درمانی اختلال بیش فعالی و کمبود توجه صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کودکان استثنایی کلیک کنید.

علائم اختلال بیش فعالی و کمبود توجه

افراد مبتلا به اختلال بیش فعالی و کمبود توجه از خود علائمی نشان می‌دهند که بتوانند قابل تشخیص باشند. در این بخش مقاله راجع به علائم این افراد اشاره کرده ایم.

???? اختلال در عملکرد اجرایی

????اختلال در تنظیم هیجانی

???? عملکرد ضعیف در مدرسه

????عدم تمرکز در انجام کارهای مختلف

???? اغلب نمی‌توانند به جزئیات دقت کنند. و در کار بی دقت هستند.

????در حفظ کردن درس، توجه و فعالیت های بازی با مشکل روبرو هستند.

???? زمانی که مستقیم با آنها صحبت می‌شود، گوش نمی‌دهند.

????دستور العمل ها را دنبال نمی‌کنند، و نمی‌توانند فعالیت های خود را به خوبی به پایان برسند.

???? اغلب در سازمان دادن به فعالیت ها و تکالیف ها با مشکل روبرو می‌شوند.

????از پرداختن به تکالیفی که به تلاش ذهنی مداوم نیاز دارند، اجتناب می‌کنند.

???? مایل به انجام تکالیف نیستند و از انجام دادن آن بیزارند.

????لوازم لازم برای انجام تکالیف را گم می‌کنند.

???? حواس پرتی به محرک های نامربوط دارند.

????در فعالیت های روزمره فراموشکار هستند.

???? در صندلی خود وول می‌خورند.

????در موقعیت هایی که به نشستن نیاز است، صندلی را رها می‌کنند.

???? در موقعیت های نامناسب از چیزهای مختلف بالا می‌روند یا می‌دوند.

????ساکت نمی‌توانند بازی کنند.

???? اغلب در حالت جنب و جوش هستند.

????بیش از اندازه صحبت می‌کنند.

???? قبل از اینکه سوالی کامل شود، پاسخ می‌دهند.

????انتظار نوبت برای آنها دشوار است.

???? اغلب مزاحم دیگران می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کودکان دیر آموز کلیک کنید.

علت اختلال بیش فعالی و کمبود توجه

علت اختلال بیش فعالی و کمبود توجه تا به امروز در اکثر موارد ناشناخته است. اما مهم ترین دلیل بروز این اختلال ژنتیک است. عوامل دیگری در بروز این اختلال دخیل هستند که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

???? ژنتیک

همانطور که گفته شد؛ ژنتیک از مهم ترین عامل های بروز اختلال بیش فعالی و کمبود توجه است. و اغلب افرادی که به این اختلال مبتلا هستند، در اعضای خانواده آنها فرد دیگر که به بیش فعالی مبتلا باشد؛ مشاهده شده است. تقریبا میزان وراثت پذیری بیش فعالی، 74 درصد است.

???? سموم، عفونت های دوران بارداری و آسیب مغزی

دومین عاملی که در بروز اختلال بیش فعالی و کمبود توجه دخیل است؛ سموم، عفونت های دوران بارداری و آسیب مغزی است. زمانی که مادر در دروان بارداری به عفونت، آسیب مغزی و سموم بدنی دچار می‌شود؛ احتمال مبتلا شدن کودک به بیش فعالی را افزایش می‌دهد.

راه های غلبه بر نشانگان اختلال بیش فعالی و کمبود توجه

 

افراد مبتلا به اختلال بیش فعالی و کمبود توجه باید با کمک روانشناس نشان های خود را کنترل کنند. تا آسیب های بیشتری در زندگی به آنها وارد نشود. در این بخش مقاله روش های درمانی این اختلال را توضیح داده ایم.

✨ روان درمانی

از روش های درمانی اختلال بیش فعالی و کمبود توجه، روان درمانی است. در این روش درمانی، روانشناس با شخص مبتلا به گفتگو می‌پردازد و به فرد کمک می‌کند تا به تنهایی و با تمرکز بتواند کارهای روزمره خود را انجام دهد.

✨ بازی درمانی

بازی درمانی یکی از روش های درمانی اختلال بیش فعالی و کمبود توجه است. در این روش درمانی از بازی های مختلفی کمک می‌کنند تا فرد کنترل هیجان، مدیریت احساسات، تمرکز و … را آموزش ببیند.

✨ دارو درمانی

دارو درمانی در موارد بسیار شدید به فرد مبتلا به اختلال بیش فعالی و کمبود توجه داده می‌شود. در این روش از داروهای محرک عصبی و غیر محرک استوار مانند ریتالین کمک می‌گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک ریتالین کلیک کنید.

✨ کار درمانی و کار درمانی

روش های درمانی غیر دارویی در درمان اختلال بیش فعالی و کمبود توجه مورد توجه قرار گرفته اند. با کمک گفتار درمانی و کار درمانی فرد آموزش مهارت های لازم در زندگی را می‌بیند و به تنهایی می‌تواند با تمرکز و کنترل احساسات، از پس کارهای خود برآید.

✨ خانواده درمانی

خانواده از مهم ترین ارکان تربیت کودک است. خانواده نقش مهمی در درمان افراد مبتلا به اختلال بیش فعالی و کمبود توجه دارد. به همین جهت خانواده درمانی نیز باید صورت بگیرد. والدین و اعضای خانواده باید از روانشناس آموزش های لازم در زمینه کمک به این افراد را ببینند تا بتوانند به درمان آن ها سرعت بدهند.

راهکار هایی برای والدین جهت کمک به اختلال بیش فعالی و کمبود توجه

???? برنامه ریزی برای کودک. قبل از هرکاری برنامه ریزی کنید و برنامه را جلوی چشم کودک قرار دهید.

???? ساختن محیط ساکت و ساده. باید سر و صدای خانه را کم کنید تا کودک آرامش داشته باشد و بتواند تمرکز کند.

???? آموزش تماس چشمی به کودک. در این بازی باید والدین با فرزندان تماس چشمی برقرار کنند تا به یکدیگر خیره شوند. هر کسی که به جای دیگری خیره شد، بازنده است.

???? استفاده از ساعت زنگ دار. با کمک ساعت باید با کودک بازی کنید که زمان بیشتری از ساعت ساکت باشد و یک جا بشیند. در واقع باید ساعت را شکست دهد.

???? آموزش تسلط بر خود. والدین باید به کودک خود بیاموزند که رفتار خود را با گفتار شفاهی کنترل کنند.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، افراد مبتلا به اختلال بیش فعالی و کمبود توجه رفتار های تکانشگری، بی توجهی و عدم تمرکز از خود بروز می‌دهند. و اگر از دوران کودکی تحت درمان قرار نگیرند، به شخصیت ضد اجتماعی مبتلا خواهند شد. بنابراین والدین باید به نشانه های توجه داشته باشند تا اگر کودک آنها مبتلا بود، برای کنترل تحت درمان قرار بگیرند. برای درمان حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال بیش فعالی و کمبود توجه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

نالتروکسان بیشتر برای کسانی که به تازگی مواد مخدر یا الکل را ترک کرده اند تجویز می‌گردد. از آنجایی که همیشه بعد از دوران ترک، احتمال بازگشت به اعتیاد وجود دارد؛ پس باید برای پیشگیری داروهایی جایگزین شود. مصرف هر دارویی بدون نظر متخصص فرد را با عوارض مخرب تری مواجه خواهد کرد، پس باید برای ترک اعتیاد خود، تحت نظر پزشک قرار بگیرید. اما نالترکسان نباید قبل از شروع دوران سم زدایی مصرف شود. داروهایی که متخصصین تجویز می‌کنند روند پاکسازی را سریع‌تر و آسان تر می کند. نالتروکسان که در اشکال و دوزهای مختلف عرضه می‌شود برای کاهش میل افراد به مواد مخدر و الکل بسیار موثر است. در ادامه توضیحات بیشتری در ارتباط با این دارو داده‌ایم. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: نالتروکسان 

برای دریافت مشاوره در زمینه نالتروکسان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

نالتروکسان

نالتروکسان به شکل های قرص، کپسول، تزریقی و ایمپلنت، موجود بوده و کاربردهای مختلفی دارد. براساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است؛ این دارو نمی‌تواند اثرات جانبی مصرف مواد مخدر یا الکل را کاهش دهد؛ اما باعث می‌شود تا افراد به مقدار کمتری مصرف کرده و به مرور زمان نسبت به آن بی میل شوند.

به طور کلی این دارو در فرمت قرص، عملکرد بهتری داشته و تاثیر آن نیز بیشتر است. اما افراد باید مدتی از این دارو مصرف کنند تا بعد از مدتی، تاثیرات آن را مشاهده کنند. بهتر است افراد این دارو را تحت نظارت متخصص مصرف کرده و از زیاده روی در مصرف آن خودداری کنند. برای اطلاع از انواع دارو ترک اعتیاد کلیک کنید.

موارد مصرف نالتروکسان

 

نالتروکسان متعلق به داروهای مهارکننده بوده، که اثرات مواد مخدر را باعث ایجاد احساس آرامش و لذت می‌شوند را مسدود می‌کند. این دارو تنها برای ترک اعتیاد مورد استفاده گرفته و کاربرد دیگری ندارد. این بدن معنا نیست که هر فردی که اعتیاد دارد؛ برای ترک می‌تواند از این دارو استفاده کند. بلکه افراد باید با پزشک خود مشورت کرده و درمان را تحت نظارت او پیش ببرند. این دارو به دلیل اینکه تاثیر مستقیم بر مغز و گیرنده های آن دارد؛ نمی‌توان به صورت خودسرانه آن را مصرف کرد.

مکانیسم اثر نالتروکسان

نالتروکسان با اتصال به گیرنده های اپیوئیدی، به میزان قابل توجهی وابستگی روانی و جسمانی ناشی از مخدرها اپیوئیدها را کاهش می‌دهد. در واقع افراد نسبت به این دسته از مواد بی میل شده و بعد از مدتی به طور کامل آنها را ترک می‌کنند. برخی معتقدند که این دارو عملکرد آنتاگونیستی دارد و گیرنده های اپیوئیدی در مغز را مسدود می‌کند. به همین دلیل با مصرف این مواد دیگر فرد احساس سرخوشی و لذت نکرده و مواد مخدر دیگر روی او تاثیر ندارد.

نحوه مصرف نالتروکسان و دوز مصرفی

همانطور که گفته شد در بیشتر موارد نالتروکسان به شکل قرص مصرف شده و گاهش به عضله تزریق می‌گردد. در مواردی که فرد اعتیاد شدید داشته باشد و یا قادر به خوردن دارو و تزریق آن نباشد؛ ایمپلنتی در بدن او قرار گرفته که به صورت خودکار این ماده را در بدن ترشح می‌کند. اگر نالتروکسان به صورت تزریقی مورد استفاده قرار گیرد باید ماهی یک بار باشد. بهتر است تزریق توسط پزشک یا پرستار صورت گیرد؛ همچنین دریافت آن به صورت منظم، اثربخشی آن را افزایش می‌دهد.

????اعتیاد به الکل

برای اعتیاد به الکل معمولا دوز خوراکی آن به صورت 50 میلی گرم و یکبار در روز است. طول درمان نیز تقریبا 12 هفته طول می‌کشد. اما برای دریافت این دارو به صورت عضلانی، افراد باید 380 میلی گرم را یک بار در ماه دریافت کنند. همچنین فراموش نکنید که این دوز ها برای افراد بزرگسالی است که از لحاظ سلامتی در شرایط پایداری قرار دارند. برای اطلاع از عوارض اعتیاد به الکل کلیک کنید.

????اعتیاد به مواد مخدر

اما برای اعتیاد به مواد مخدر مختلف، افراد باید دوز 25 میلی گرم را یکبار در روز مصرف کنند. همچنین دوز نگهدارنده این ماده 50 میلی گرم، یک بار در روز است. از طرفی تزریق عضلانی آن نیز مانند اعتیاد به الکل، 380 میلی گرم و یکبار در ماه است.

عوارض مصرف نالتروکسان

در برخی موارد نالتروکسان، عوارض جانبی نیز برای افراد ایجاد می‌کند. برخی از این پیامدها شامل حالت تهوع و استفراغ، سردرد، سرگیجه، دردهای عضلانی، راش های پوستی، تحریک پذیری، اضطرب و افسردگی، اختلال در خواب و اشتها می‌شود. بهتر است در صورت شدید شدن و همچنین ادامه یافتن این علائم، افراد به مراکز درمانی مراجعه کنند. برخی از عوارض جدی تری که گاهی افراد تجربه می‌کنند نیز گیجی، توهم، اسهال و استفراغ شدید و تاری دید است.

تداخلات دارویی

تداخلات دارویی با نالتروکسان، می‌تواند عوارض بسیار جدی برای سلامتی داشته باشد. به همین دلیل بهتر است افراد در صورت مصرف برخی داروها، این موضوع را با پزشک خود در میان گذاشته و در این مورد اطلاعات کافی را کسب کنند. برخی از داروهایی که با نالتروکسان، تداخل دارند؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

دکسترومتورفان

داروهای اسهال مانند دی فنوکسیلات

دی سولفیرام

تیوریدازین

کدئین و هیدروکدون و به طور کلی داروهای ضدسرفه

داروهای مسکن

توجه داشته باشید که مصرف این دارو گاهی باعث تغییر نتایج آزمایش های مختلف می‌گردد؛ از همین رو بهتر است در این شرایط این موضوع را با آزمایشگاه در میان گذاشته و یا آزمایش خود را به تعویق بیاندازید.

موارد منع مصرف

در شرایطی بهتر است که افراد از نالتروکسان استفاده نکنند. بهتر است در صورت ابتلا به بیماری خاصی، این موضوع را با پزشک خود در میان گذاشته و از داروهای مشابه استفاده کنید. همچنین در صورت حساسیت، بارداری و شیردهی، مشکلات کبدی و کلیوی و حتی مصرف مواد مخدر به تازگی، نباید این دارو را مصرف کرد. این دارو به دلیل اینکه برای افراد ایجاد سرگیجه می‌کند بهتر است قبل از رانندگی و انجام کارهایی که به دفت نیاز دارند نیز، از مصرف آن پرهیز کرد.

نشانه های اوردوز با نالتروکسان

 

فراموش نکنید که احتمال اوردوز نیز با این دارو وجود دارد؛ از همین رو در صورتی که افراد بعد از مصرف این دارو نشانه هایی مانند تشنج و یا تنگی نفس را تجربه کنند؛ بهتر است به بیمارستان مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

نحوه نگهداری نالتروکسان

به طور کلی همواره به تاریخ انقضای داروها توجه کرده و همچنین آنها را دور از دسترس کودکان نگه دارید. بهتر است این دارو در جایی خشک و خنک و دور از نور خورشید نگهداری شود.

سخن پایانی

با اینکه نالتروکسان دارویی موثر در زمینه ترک اعتیاد است؛ اما به هر حال عوارضی داشته و باید در حین مصرف آن به مواردی توجه کرد. از طرفی نمی‌توان این دارو را به صورت خودسرانه مصرف نمود چرا که اوضاع را بدتر می‌کند. بهتر است افراد در ابتدا در این مورد با یک متخصص مشورت کرده و همچنین در کنار مصرف دارو از روش های دیگری برای ترک اعتیاد خود استفاده کنند. در دوران ترک اعتیاد بهتر است افراد تحت نظر یک پزشک و یک روانشناس قرار گیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه نالتروکسان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

گوشه گیری در کودکان پدیده ای شایع است که می‌تواند آنها را از مراحل رشد طبیعی شان دور سازد. معمولا بچه ها در روابط خود بی پروا عمل می‌کنند اما در شرایط غیر آشنا نمی‌توانند به درستی عمل کنند و ممکن است همین امر سبب سرخوردگی آنها شود. اما کم حرفی و گوشه گیری در کودکان نشانه چیست؟ دلایل مختلفی در بروز این مشکل وجود دارد که با کمک روانشناس می‌توان به رفع آن کمک کرد. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید. 

منبع: گوشه گیری در کودکان

برای دریافت مشاوره در زمینه گوشه گیری در کودکان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

گوشه گیری در کودکان چیست؟

 

بچه ها در برهه ای از زندگی خود شروع به فاصله گرفتن از جمع می‌کنند و دیگر شور و نشاط سابق را ندارند. معمولا در ابتدا دلیل گوشه گیری کودکان مشخص نیست و موقت به نظر می‌رسد ولی می‌تواند جنبه های دیگر زندگی کودک را تحت تاثیر قرار دهد. 

گاهی سبک فرزند پروری خانواده یا روش تعامل آنها با کودک موجب این رفتار در آنها می‌شود. برخی از کودکان به صورت ذاتی سطح انرژی پایین تری نسبت به بقیه دارند؛ اما انزوا و دوری گزینی عامدانه از جمع، با صفات شخصیتی متفاوت است. و حتی می‌تواند به مرور بر کودک تاثیر بگذارد.

بچه ها شخصیتی مستقل از دوستان یا خواهر، برادرهای خود دارند. پس بهتر است در معاشرت با آنها دقت کنید و به حالات آنها اهمیت دهید. در این مقاله تمامی جوانب گوشه گیری کودکان را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای آشنایی با نشانه های کودک خجالتی کلیک کنید.

علل شکل گیری گوشه‌گیری در کودکان چیست؟

گاهی بعد از یک اتفاق در زندگی کودک مثل طلاق والدین، آزارجنسی، مشکلات تحصیلی و … او منزوی می‌شود. و ممکن است که این شرایط موقت یا دائمی باشد. گوشه گیری در کودکان ممکن است به دلیل سرزنش ها و تحقیر شدن دائمی توسط والدین باشد. در بعضی موارد خود کودک به دلیل شرایط اقتصادی و اجتماعی خانواده، از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیست و ترجیح می‌دهد از جمع فاصله بگیرد. به دلیل یک نقص جسمانی توسط همسالان مورد تمسخر قرار می‌گیرد و دوستان خود را از دست می‌دهد.

کمبود مهارت های اجتماعی برای پیدا کردن دوست و همبازی، می‌تواند کودک را گوشه گیر کند. و این مورد می‌تواند به خوبی اهمیت هوش هیجانی در کودک را بازگو کند. به دلیل عدم حضور آنها در مکان هایی که همسالان شان هستند یا بازی کردن با افراد غیر همسن کودکان تعامل کردن را نمی آموزند.

ادامه دار شدن پدیده دوست خیالی بعد از سن مدرسه آنها را از اجتماعی شدن باز می‌‎دارد. کودکان آینه رفتار والدین هستند و ممکن است این دوری از دیگران، یک رفتار اکتسابی از والدین باشد. مشکلات رفتاری و یادگیری مثل خوانش پریشی، اختلالات طیف اوتیسم، بیش فعالی و اختلال تکانشگری می‌تواند تشدید کننده گوشه گیری باشد. توجه به عوامل ارثی و ژنتیکی نیز حائز اهمیت است.

علائم و نشانه های گوشه‌ گیری در کودکان

این کودکان معمولا اضطراب زیادی را تحمل می‌کنند. ناخن جویدن و شب ادراری در آنها دیده می‌شود. اختلال در خواب یکی دیگر از علائم گوشه گیری در خواب است. معمولا ارتباط آنها با اشیا و اسباب بازی ها بیشتر است و از حضور در جمع ها خودداری می‌کنند. یکی از دلالیل به وجود آمدن آسم دوران کودکی ،انزوا در این سنین است. آنها بسیار کم حرف هستند و در بعضی موارد احساسات خود را با خشم بروز می‌دهند.

آمار این اختلال در پسران در مقایسه با دختران بالاتر است. و این دسته از کودکان در مواجه با موقعیت های دشوار، بیشتر ترسو و وابسته به دیگران هستند. ممکن است بعد از مدتی به اختلال اضطراب اجتماعی دچار شوند و در مکان های عمومی و شلوغ احساس امنیت نکنند. طرد شدن از طرف همسالان مورد دیگری است که کودکان گوشه گیر با آن روبرو می‌شوند.

احساس ناکارآمدی و بی کفایتی، گوشه گیری در کودکان را تشدید می‌کند. آمارها نشان دهنده رابطه بین عملکرد تحصیلی با گوشه گیری اجتماعی است. بنابراین توجه به وضعیت تحصیلی کودکان به آنها در حل این مشکل کمک کننده است.

نقش خانواده در گوشه‌ گیری کودکان

با توجه به ادامه دار بودن این اختلال در بزرگسالی بهتر است هرچه زودتر این مشکل ریشه یابی و حل شود. خانواده اولین نهادی است که می‌تواند کودک را یاری دهد. برای او فضایی امن و حمایت کننده فراهم کنید و اجازه بدهید کودک با شما احساس راحتی کند. احساسات خود را بیان کنید و انتقاد پذیر باشید. به او برای حضور در محیط های اجتماعی کمک کنید. از او در مقابل اظهار نظرهای دیگران مراقبت کنید و برای انجام کارهای خود با او مشورت کنید و کمک بخواهید.

این کار باعث افزایش حس کارآمدی و اعتماد به نفس در او خواهد شد. به او برای انجام کارهایش انگیزه بدهید و تشویقش کنید. این راهکار ها نه تنها مشکل گوشه گیری در کودکان را برطرف خواهد کرد بلکه از بروز عوارض احتمالی در آینده نیز جلوگیری می کند. دست از سرزنش کردن او بردارید؛ و کودک را با دیگران مقایسه نکنید. در صورت لزوم با مسئولین مدرسه صحبت و از یک مشاور کمک بگیرید.

برای آشنایی عوارض و راه های جایگزین با داد زدن سر کودک کلیک کنید.

درمان گوشه‌گیری در کودکان

 

بهتر است در ابتدا این نکته را در نظر بگیرید که چه مدت است که کودک با این مشکل دست و پنجه نرم می کند! آیا این یک مشکل موقت است یا او از ابتدا به همین شکل رفتار می‌کرده است؟ پاسخ به این سوالات به شما برای قدم اول درمان کمک می‌کند. می‌توانید با خود او در این مورد صحبت کنید و اگر با شما همکاری نکرد از یک متخصص کمک بگیرید. با مسئولین مدرسه، مهد کودک یا خانواده و … صحبت کنید؛ تا مطمئن شوید این رفتار او موقعیتی نیست.

قدم بعدی برای درمان گوشه گیری در کودکان، اطمینان از سلامت جسمانی است. تا حد امکان از درمان دارویی خودداری کنید مگر در شرایط حاد. به بیماری های همزمان نیز توجه کنید. معمولا روش درمانی گوشه گیری، شناختی-رفتاری است که به تغییر افکار و باورهای کودک می‌پردازد. روان درمانی و بازی درمانی روش های موثر دیگری هستند که به این کودکان کمک می‌کنند.

سخن پایانی

هیچ یک از کودکان از بدو تولد گوشه گیر و خجالتی نیستند. یک اتفاق یا شرایط ویژه می‌تواند آن ها را در موقعیت سختی قرار دهد و از رسش طبیعی محروم کند. آنها مانند بزرگسالان نمی‌توانند از پس مشکلات به تنهایی بر آیند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند. بهتر است توجه بیشتری به نشانه ها داشته باشیم. و در مواجه با کودکان منصفانه تر عمل کنیم. فرصت اشتباه کردن را از آنها نگیریم و زمان بیشتری به آنها بدهیم. کمک از روانشناس را نیز جدی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه گوشه گیری در کودکان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

علت گوشه گیری کودکان در مدرسه چیست؟

دلایل مختلفی از جمله افت تحصیلی، ناتوانی در پیداکردن دوست، تمسخر توسط همسالان و … اتفاق بی‌افتد.

راه های درمان گوشه گیری کودکان چیست؟

حمایت از طرف خانواده و کمک از یک مشاور می‌تواند بهترین روش های درمانی باشند.

بهترین روش برخورد با کودک گوشه گیر چیست؟

رفتاری حمایتگر و صبور می‌تواند به کودک منزوی اطمینان خاطر دهد.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مردان پاک و قابل اعتماد بهترین انتخاب اما تشخیص و یافتن شان سخت است. مرد پاک و قابل اعتماد کسی است زندگی با او سرشار از درستی و راستی است. ارتباط با این فرد به عنوان دوست صمیمی یا همسر، سلامت روان شما را تضمین می‌کند. این افراد طیف وسیعی از خصوصیات اخلاقی را به همراه دارند. البته اعتماد به دیگران به شناخت نیاز دارد و با مشاهده برخی از رفتارها می‌توانید به شریک احساسی خود اعتماد کنید.

اعتماد لازمه یک زندگی سالم است؛ اما قطعا اعتماد به منظور وفاداری نیست. مردان پاک و قابل اعتماد همسران خود را مورد حمایت قرار می‌دهند، مسئولیت پذیر، آینده نگر، پشتیبان، صادق و صمیمی هستند. پس برای همسرگزینی و اعتماد باید چنین مردانی را بیابید. توصیه می‌شود که حتما قبل از ازدواج از مشاوره روانشناسی راهنمایی بگیرید و گفته های مشاوران را جدی بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: مردان پاک و قابل اعتماد 

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط با مردان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

مردان پاک و قابل اعتماد

 

تا به حال با مردان پاک و قابل اعتماد روبرو شده اید؟ این افراد اخلاق اصولی را رعایت می‌کنند و در تمامی موقعیت ها به قول و قرار خود پایبند می‌مانند. این ویژگی های شخصیتی به عوامل مختلفی مثل زمینه خانوادگی، محیط رشدی، الگوها، دوستان، تجربیات فردی و … بستگی دارد. شما این افراد را با آگاهی از ویژگی های منحصر به فردشان می‌توانید شناسایی کنید. شخصیت مردان پاک و قابل اعتماد به مرور زمان تغییر نمی‌کند و از بین نمی‌رود. به همین دلیل اگر قصد ارتباط و ازدواج دارید؛ قطعا افراد مناسبی هستند. در ادامه نشانه های مردان قابل اعتماد را توضیح داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

نشانه های مردان پاک و قابل اعتماد

 

برای شناسایی مردان پاک و قابل اعتماد باید با نشانه های آنها آشنا باشید. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که ارتباط با چنین افرادی در زندگی ما تاثیر دارد. و آنها اغلب باعث پیشرفت ما می‌شوند. زندگی با مردان پاک و قابل ‌اعتماد برای خانم ها نیز بسیار جذاب است و احتمال تداوم رابطه با این مردان بیشتر است.

برای آشنایی با نحوه تعیین معیارهای انتخاب همسر کلیک کنید.

???? اهمیت دادن به احساس

از ویژگی های مردان پاک و قابل اعتماد می‌توان به اهمیت دادن به احساسات اشاره کرد. امروزه شاهد رفتارهای مردانی هستیم که خیلی راحت به جنس مخالف خود صدمه وارد می‌کنند و اهمیتی نیز به این موضوع نمی‌دهند. در واقع خودخواهانه رفتار می‌کنند و تنها به دنبال رفع نیاز های خود هستند. اما چنین مردانی هرگز به دنبال سوء استفاده از جنس مخالف نیستند و بیشتر به احساسات زنان اهمیت می‌دهند.

???? عمل به وعده های خود | مردان پاک و قابل اعتماد

از نشانه های مردان پاک و قابل اعتماد می‌توان به عمل به وعده ها اشاره کرد. این مردان قول و قرار های بیش از اندازه نمی‌دهند اما زمانی هم که وعده بدهند؛ به آنها عمل می‌کنند. به راحتی می‌توان به این افراد پایبند بود و ارتباط خوبی با آنها برقرار کرد.

???? قول ندادن های بیش از اندازه

یکی از ویژگی های مردان پاک و قابل اعتماد، قول ندادن های بیش از اندازه است. برخی از مردان برای جذب خانم ها قول های زیاد و بی پایه می‌دهند. اما به هیچ کدام از این قول های خود عمل نمی‌کنند؛ عده زیادی نیز بر خلاف قول های خود عمل می‌کنند. بهترین راه این است که گول حرف های بی اساس این افراد را نخورید و واقع بینانه رفتار کنید.

اما مردان پاک و قابل اعتماد هرگز نمی‌توانند وعده های بی اساس بگویند. به شیوه ای رفتار می‌کنند که توان عملی کردن حرف های خود را داشته باشند. و برای کسب شادی های کوتاه مدت هرگز وعده های الکی نمی‌دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مردان مناسب برای ازدواج کلیک کنید.

⚪ احترام

مردان پاک و قابل اعتماد جزو افرادی هستند که همیشه به دیگران احترام می‌گذارند. احترام در کنار اعتماد نقش می‌گیرد و افرادی که چنین ترکیبی را داشته باشند؛ اصول اخلاقی را به خوبی رعایت می‌کنند. آنها در نحوه رفتار بسیار شیک و مودبانه برخورد می‌کنند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا شما را ناراحت نکنند. البته برای دریافت احترام دائمی؛ شما نیز باید احترام بگذارید.

???? صداقت | مردان پاک و قابل اعتماد

صداقت از ویژگی های بارز مردان پاک و قابل اعتماد است. آنها در هر زمینه ای راستگو هستند و هرگز برای رفع نیازهای خود دروغ نمی‌گویند. البته که این رفتار همیشه به نفع ما تمام نخواهد شد؛ اما به ضررمان هم نیست. اینکه همه چیز شفاف و آشکار باشد باعث حال خوب ما می‌شود. و در نهایت رابطه سالم و موفقی را پیش رو خواهیم داشت.

???? قضاوت نکردن

قضاوت نکردن از نشانه های مردان پاک و قابل اعتماد است. برخی از مردان در رابطه با خانم ها همیشه در حال قضاوت هستند. اما این قضاوت های عجولانه از ویژگی های مخرب است که در رابطه باعث ایجاد بی اعتمادی و فاصله می‌شود. اما مردان پاک و قابل اعتماد چنین رفتارهایی را از خود بروز نمی‌دهند و برای سلامت روان شما از قضاوت و رفتارهای اشتباه پرهیز می‌کنند.

???? پذیرش اشتباهات

یکی از نشانه های مردان پاک و قابل اعتماد، پذیرش اشتباهات است. این افراد به راحتی اشتباهات خود را می‌پذیرند و برای جبران خطا های خود نیز تلاش می‌کنند. اما برخی از مردان به دلیل غرور و احساسی که از مرد بودن خود دارند، چنین رفتار هایی را بروز نمی‌دهند. در واقع به جای پذیرش اشتباهات، دیگران را سرزنش می‌کنند.

???? دارای انگیزه پیشرفت و موفقیت | مردان پاک و قابل اعتماد

پیشرفت و موفقیت از ویژگی های مردان پاک و قابل اعتماد است. آنها همیشه در حال پیشرفت و تلاش هستند تا به اهداف خود دست یابند. این مردان همه زندگی خود را با برنامه ریزی پیش می‌برند و بسیار سخت کوش هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بی اعتمادی به همسر کلیک کنید.

کلام آخر

رفتار های درست و مناسب در دست مردان پاک و قابل اعتماد است. این افراد به شیوه ای رفتار می‌کنند که پس از مدت اندکی نظر دیگران را به خود جلب می‌کنند. بهتر است که این افراد را به عنوان شریک احساسی یا دوست انتخاب کنید تا لذت یک رابطه دلنشین را بچشید. برای انتخاب چنین افرادی نیاز به روانشناس دارید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط با مردان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

منفی شدن تست اعتیاد با روش های زیادی امکانپذیر است. در واقع بسیاری از معتادین از این ترفند استفاده می‌کنند تا دچار دردسر نشوند. امروزه برای استخدام در بسیاری از ارگان ها و همچنین برای ازدواج، تست اعتیاد ضروری است. کسانی که این موضوع را از دیگران پنهان می‌کنند؛ در این شرایط با مطلع شدن دیگران دچار دردسر می‌شوند. فراموش نکنید که اینکار اخلاقی نبوده و دیر یا زود همه متوجه اعتیاد فرد می‌شوند. از طرفی در حین آزمایش نیز تمهیداتی وجود دارد که فرد را در این زمینه محدود می‌کند. بسیاری از افراد از روش‌های دراز مدت استفاده می‌کنند تا در روزی خاص جواب تست آن‌ها منفی گردد؛ اما اگر این آزمایش به صورت ناگهانی انجام شود؛ دیگر راهی وجود ندارد. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: منفی شدن تست 

برای دریافت مشاوره در زمینه منفی شدن تست اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منفی شدن تست اعتیاد

تست های اعتیاد همیشه از مقداری خطا برخوردار هستند اما این بدان معنا نیست که نمی‌شود به آنها اعتماد کرد و یا جواب آنها قابل اطمینان نیست. اما وقتی فردی با روش هایی در زمینه منفی شدن تست اعتیاد تلاش می‌کند؛ قطعا جواب آن درست نبوده و از نشانه های دیگر می‌توان متوجه این موضوع شد. همچنین کاهش این روش ها بر برخی از آزمایش ها تاثیری ندارند. امروزه بسیاری از افراد با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند؛ به همین دلیل بسیار احتمال دارد که از این روش ها استفاده کنند.

در برخی موارد آزمایشگاه متوجه این موضوع می‌شود اما گاهی افراد از روش هایی استفاده می‌کنند که جواب آزمایش منفی شده و هیچکس هم از این موضوع مطلع نمی‌شود. ‎‌برای آشنایی با تست متادون کلیک کنید.

روش های منفی شدن تست اعتیاد

 

همانطور که گفته شد؛ روش های مختلفی برای اینکار وجود دارد. در واقع افراد باید با توجه به ماده ای که مصرف می‌کنند و همچنین مدت زمان ماندگاری آنها در بدن باید از این راهکارها استفاده کرد. برخی از این روش ها شامل موارد زیر می‌شود.

????ورزش

برخی از افراد برای منفی شدن تست اعتیاد خود از ورزش استفاده می‌کنند. در برخی موارد از چند روز قبل از تست شروع به ورزش و فعالیت بدنی می‌کنند و تصور می‌کنند که ب تعریق اثر اعتیاد از بدن آنها خارج می‌شود. به طور کلی افرادی که لاغز هستند و یا ورزش می‌کنند؛ مواد مخدر زودتر از بدن آنها خارج می‌شود. اما افراد باید از چند روز قبل از تست مواد مصرف نکرده و فعالیت زیادی داشته باشند. برای آشنایی بیشتر با تست هروئین کلیک کنید.

????استفاده از دارو های مختلف

مصرف برخی از داروها قبل از آزمایش می‌تواند تست اعتیاد را منفی کند. برای مثال برخی نفازولین و یا قرص های ضدبارداری را برای اینکار استفاده می‌کنند. این دارو ها شاید تست را منفی کنند اما گاهی مصرف آنها به صورت همزمان با مواد مخدر تداخل پیدا کرده و منجر به بروز عوارضی برای فرد می‌گردد.

????خوراکی های مختلف

مصرف برخی از خوراکی ها نیز باعث منفی شدن تست می‌گردد. البته تاثیر آنها قطعی نبوده  و بهتر است در کنار این روش از راهکارهای دیگر نیز استفاده کرد.  همچنین برای مدت زمان طولانی تری باید از این خوراکی ها استفاده کنند تا تست ها منفی شود. برخی از خوراکی هایی که در این زمان موثر هستند شامل قاصدک، باباآدم، برخی  از میوه ها و سبزیجات، سرکه سیب، شبدر قرمز و سرخاب کولی و… می‌شوند. از طرفی با خوردن این خوراکی ها عوارض جانبی کمتری را نیز تجربه می‌کنند. برای اطلاع از روش های تست شیشه کلیک کنید.

????قطع مصرف مواد مخدر

رایج ترین روش در مورد منفی شدن تست اعتیاد، قطع مصرف مواد مخدر است. البته این در صورتی است که افراد تاریخ تست اعتیاد را بداند و حداقل از یک ماه قبل هیچ ماده ای مصرف نکنند. از طرفی برخی از مواد برای مدت زمان طولانی در بدن باقی مانده و اثر آنها در آزمایش مشخص می‌‍شود.

روش منفی کردن تست بزاق اعتیاد

در بیشتر موارد تست اعتیاد از طریق ادرار است؛ اما گاهی تست بزاق نیز صورت می‌گیرد. برای منفی شدن تست اعتیاد در این حالت، افراد می‌توانند از این روش ها استفاده کنند.

مصرف آسپرین: خوردن چند قرص آسپرین قبل از آزمایش، منجر به از بین رفتن تاثیر اعتیاد در آزمایش بزاق می‌گردد.

گوشت قرمز: گوشت قرمز به دلیل وجود پروتئین و تامین کردن مقدار کراتین خون، منجر به منفی شدن تست اعتیاد می‌گردد.

استفاده از دهان شویه: روش دیگری که افراد می‌توانند در این زمینه استفاده کنند؛ استفاده از دهان شویه چند دقیقه قبل از آزمایش است.

منفی شدن تست اعتیاد از طریق مو

فراموش نکنید که اثر مواد مخدر حتی در آزمایش از طیق مو هم مشخص می‌گردد. حتی این اثر در موها برای مدت زمان طولانی تری نیز باقی می‌ماند. در این صورت افراد برای منفی شدن تست اعتیاد خود می‌توانند از این روش ها استفاده کنند.

مالیدن خمیز جوش شیرین به همه موها

شستن مو با سرکه

استفاده از آبلیمو

ترکیب بی کربنات سدیم با نمک دریا

استفاده از رزماری و روغن دانه انار

تراشیدن موهای سر از ته

مدت زمان ماندگاری مواد مخدر مختلف در بدن

از طرفی اطلاع از زمان ماندگاری مواد مخدر مختلف در بدن می‌تواند در این زمینه کمک بزرگی به افراد بکند. همچنین برخی از روش ها بر برخی از مواد مخدر به طور کلی تاثیر ندارند. برای مثال با مصرف کوکائین تا 24 ساعت بعد اثر آن در آزمایش خون مشاهده شده در آزمایش ادرار2 تا 4 روز و در موی سر به مدت 90 روز باقی می‌ماند. یا افرادی که گل مصرف می‌کنند 24 تا 72 ساعت در آزمایش خون آنها اثر این ماده مشاهده شده و بعد از به مدت 7 تا 30 روز در آزمایش ادرار دیده می‌شود. به طور کلی تاثیر همه مواد تا 30 روز در موی سر باقی می‌مانند.

بایدها و نبایدهای روز تست اعتیاد

 

فراموش نکنید که این آزمایش ضروری بوده و با هدف کمک کردن و یا غربالگری افراد معتاد انجام می‌گیرد. حتی گاهی تست افراد به دلیل مصرف برخی از داروها مثبت می‌شود. به همین دلیل در این شرایط نباید در این مورد مقاومت کرد و یا با دیگران درگیر شد. همچنین منفی کردن تست اعتیاد و استفاده از روش هایی که در بالا گفته شد؛ غیرقانونی و حتی غیراخلاقی هستند. بهتر است افراد قبل از آزمایش اعتیاد خود را ترک کرده و در این مورد با دیگران نیز صادق باشند.

سخن پایانی

فراموش نکنید که با منفی شدن تست اعتیاد، مشکل اصلی که اعتیاد است حل نمی‌شود. در واقع افراد تنها با اینکار دیگران را فریب می‌دهند. بهتر است از روش های نامناسب در این مورد استفاده نکرده و به دنبال راهی برای ترک اعیتاد باشید. حتی اگر افراد بتوانند از این مرحله هم به راحتی عبور کنند؛ اما بزودی دیگران متوجه اعتیاد آنها خواهند شد. به همین دلیل بهتر است حتما در این مورد از روش های دیگری استفاده کرده و با یک متخصص مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه منفی شدن تست اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

قرص خودکشی می‌تواند هر قرصی باشد. در واقع افراد هر قرصی را با دوز بالا یا به تعداد زیاد مصرف کنند؛ دچار مسمومیت می‌شوند. خیلی‌ها برای خودکشی قرص را انتخاب می‌کنند؛ چرا که فکر می‌کنند بدون درد بوده و همچنین دسترسی به آن نیز آسان است. البته در بیشتر موارد مصرف قرص منجر به مرگ نمی‌شود و عوارض آن تا آخر عمر باقی می‌ماند. بیشتر مسمومیت های دارویی موجب مرگ نشده و عوارض ناخواسته زیادی مثل مشکل در تلکم، گرفتگی عضلات، آسیب های کلیوی و کبدی و …. دارد. به هر دلیلی که به دنبال قرص خودکشی هستید، توصیه می‌کنیم حتما این مقاله را تا انتها بخوانید. اگر دچار مسمومیت با قرص شده اید حتما با اورژانس 115 تماس بگیرید. و یا برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: قرص خودکشی

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص خودکشی می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

قرص خودکشی

معمولا اولین قرصی که بعد از صحبت در مورد قرص خودکشی به ذهن افراد می‌رسد؛ قرص برنج و یا سیانور است. خودکشی با این قرص ها به طور قطعی به مرگی دردناک منجر می‌شود. اما خرید آنها به راحتی امکانپذیر نیست. هر کسی دلایلی برای خودکشی دارد. اما این دلایل هر چه که باشد شما در این شرایط نمی‌توانید به درستی فکر کرده و راهکاری موثر داشته باشید؛ به همین دلیل تنها به دنبال راهی برای فرار از موقعیت می‌گردید. البته نمی‌توان به این دلیل شما را سرزنش کرد و یا مقصر دانست. چرا که عوامل زیادی افراد را به سمت این تصمیم سوق می‌دهد. تنها باید به دنبال کمک باشید و در این مورد اطلاعات کافی کسب کنید.

برای اطلاع از راه های جلوگیری از خودکشی فرزند کلیک کنید.

دلایل مصرف قرص خودکشی

 

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ افراد دلایل مختلفی برای مصرف قرص خودکشی دارند. آنها حتی اگر از قرص هم استفاده نکنند؛ به سراغ روش های دیگر رفته و به شکلی به خود آسیب می‌زنند. افکار خودکشی به قدری ذهن این افراد را درگیر می‌کند که تنها می‌خواهند در این زمینه اقدامی انجام دهند. گاهی برای اثبات خود به دیگران و یا حتی به خودشان دست به چنین کاری می‌زنند. البته فراموش نکنید که داشتن افکار خودکشی با اقدام به آن متفاوت است.

بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، بسیاری از افراد در زندگی روزمره خود این افکار را داشته ؛ اما هرگز اینکار را انجام نمی‌دهند. همچنین زنان در مقایسه با مردان بیشتر از روش خوردن قرص برای خودکشی استفاده می‌کنند. مردان معمولا از روش های رادیکال‌تری استفاده کرده و آمار خودکشی های موفق در آنها بالاتر است. برای اطلاع از دلایل خودکشی در نوجوانان کلیک کنید.

????نارضایتی از زندگی

اصلی ترین دلیل اقدام به اینکار و خوردن قرص خودکشی، نارضایتی از وضعیت زندگی است. وقتی افراد از زندگی و شرایط خود رضایت کافی نداشته باشند و یا خوشحال نباشند؛ دیگر دلیلی برای زندگی کردن و ادامه دادن نمی‌بینند. در واقع آنها بسیار بدبین شده و همواره نیمه خالی لیوان را می‌بینند. فراموش نکنید که زندگی پستی بلندی های زیادی داشته و همواره بر وفق مراد ما نیست. به همین دلیل نمی‌توان تنها به دلیل یک اتفاق بد از همه چیز دست کشید. برای اطلاع از علائم خودکشی کلیک کنید.

????ابتلا به اختلالات روانی

ابتلا به برخی از اختلالات روانی یا شخصیتی، بیشتر افراد را در معرض مصرف قرص خودکشی قرار می‌دهند. در واقع افراد در چنین شرایطی دچار نوساناتی خلقی شده که احتمالا رفتارهای پرخطری از خود نشان می‌دهند. به همین دلیل تشخیص علائم و همچنین درمان این اختلالات از اهمیت زیادی برخوردار است.

نشانه های تمایل به مصرف قرص خودکشی

 

کسانی که به خودکشی با هر روشی فکر می‌کنند؛ نشانه هایی از خود بروز می‌دهند که با شناسایی آنها می‌توان تا حد زیادی از این احتمال پیشگیری نمود و حتی به آنها کمک کرد. با اینکه نزدیک شدن به این افراد و حتی منصرف کردن آنها بسیار سخت است؛ اما به هر حال اطرافیان نباید نسبت به این موضوع بی توجه باشند. حتی اگر فرد برای جلب توجه نیز اقدام به چنین کاری کند؛ بازهم اطرافیان نباید او را نادیده بگیرند. برخی از این نشانه های شامل موارد زیر می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با نشانه های داشتن افکار خودکشی کلیک کنید.

بخشیدن وسایل به دیگران و صحبت کردن وصیت گونه

انزوا و گوشه گیری

سوال پرسیدن در مورد خاصیت قرص های مختلف و یا خریداری آنها

صحبت کردن در مورد خودکشی

تحریک پذیری و حساس شدن

علاقه به پرخاشگری و رفتارهای خشن

راهکارهایی برای جلوگیری از مصرف قرص خودکشی

از طرفی راهکارهای شناختی و عملی زیادی در این زمینه وجود دارد. بهتر است اطرافیان بعد از شناسایی علائم تمایل به مصرف قرص خودکشی، در ابتدا محیط اطراف آنها را ایمن کرده و در قدم بعدی شروع به راهنمایی فرد کنند. البته اینکار از حساسیت بالایی برخوردار است و از عهده هر فردی بر نمی‌آید. چرا که گاهی افراد می‌توانند اوضاع را بدتر کنند. در این قسمت به بررسی این روش های می‌پردازیم.

✅دادن فرصتی دوباره به خود

در ابتدا خود فرد باید در این مورد اقدام کند. در واقع خود او می‌داند که چقدر خودکشی خطرناک بوده و عوارض جانبی دارد؛ اما نمی‌داند که چطور با این افکار مبارزه کند. او حتی به دنبال راه حل هایی نیز بوده است و یا به روش های مختلف به اطرافیان خود نشان داده است که نیاز به کمک دارد. به همین دلیل هیچکس به اندازه خود فرد نمی‌تواند در این زمینه به شکل موثری عمل کند. افراد باید به خود فرصتی دیگر نیز بدهند و همه تلاش خود را در زمینه خارج

✅رواندرمانی

یکی دیگر از روش های موثر در پیشگیری از مصرف قرص خودکشی، رواندرمانی و کمک گرفتن از مشاور است. از آنجایی که فکر کردن به خودکشی و اقدام در مورد آن بسیار حساس است؛ بهتر است حتما از یک متخصص کمک بگیرند. در واقع روانشناس در ابتدا علت این موضوع را بررسی کرده و از بین برده و در قدم بعدی افکار خودکشی را از بین می‌برد.

پیامدهای روانی مصرف قرص خودکشی

مصرف قرص خودکشی و حتی اقدام برای آن پیامدهای زیادی برای خود افراد و حتی اطرافیان آنها ایجاد می‌کند. برخی معتقدند که خودکشی مانند یک بیماری مصری است و وقتی یک نفر در خانواده دست به چنین کاری می‌زند؛ دیگران نیز به چنین کاری ترغیب می‌شوند. اطرافیان و حتی خود فرد بعد از این موضوع دچار افسردگی و اضطراب شده و مشکلات روانی زیادی را تجربه می‌کنند.

سخن پایانی

بهتر است اگر افراد افکار مصرف قرص خودکشی را دارند؛ در این مورد با فرد دیگری صحبت کرده و این موضوع را درمیان بگذارند. صحبت نکردن در این مورد می‌تواند عواقب بسیار بدتری در پی داشته باشد. بهتر است افراد این موضوع را با یک متخصص در میان گذاشته و همچنین خود و یا دیگری از از عوامل محرک دور کنند. صحبت کردن در این مورد آسان نیست و یا حتی ممکن است باعث ایجاد نگرانی در اطرفیان شود؛ اما افراد در این شرایط می‌توانند با یک متخصص صحبت کرده و از او کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص خودکشی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تن فروشی، روسپی گری یا کارگری جنسی به عنوان یک تجارت برای کسب درآمد شناخته شده است. تن فروشی در جوامع مختلف در طول تاریخ با نگرش ها و دیدهای متفاوتی وجود دارد. به عنوان مثال در کشور ویتنام و تایلند به عنوان جاذبه های توریست رواج دارد. همه افراد در این دو کشور عقیده دارند که این کار برای رفع نیازهای طرفین است و عرضه برای تقاضا می‌باشد. در واقع یک شخص به پول برای زندگی و فرد دیگر به ارضای نیاز احتیاج دارد. که هر دو به خواست خود تن به این رابطه می‌دهند.

اما تن فروشی و روسپی گری یکی از مشکلاتی است که در همه جوامع قابل مشاهده است. که تا به امروز مهم ترین دلیل روسپی گری، فقر شناخته شده است. اما به مرور دلایل دیگری مانند بیماری های روحی، سابقه تجاوز و … نیز در بروز این رفتار دخیل هستند. این عمل معضلی است که پیامدهای بسیار زیادی به همراه دارد و خطر بزرگی هم برای جامعه دارد. در ادامه این مقاله جوانب مختلف تن فروشی را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

منبع: تن فروشی

برای دریافت مشاوره در زمینه فاحشه گری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تن فروشی چیست؟

 

تن فروشی و روسپی گری یک تجارت است که به معضل مبتلا شده است. خانم هایی که کارگر جنسی هستند در عوض رابطه جنسی از آقا پول دریافت می‌کنند. در واقع بدن خود را منبع درآمد می‌دانند. این خانم ها شریک عاطفی و جنسی ثابتی ندارند و ممکن است که روزانه چندین نفر با آنها رابطه داشته باشند.

تن فروشی یا روسپی گری موضوعی مربوط به جامعه، فرهنگ یا کشور نیست. بلکه در دنیا خانم هایی هستند که چنین شغلی دارند. نوع برخورد با این زن ها در جوامع مختلف متفاوت است. این قانون در برخی از کشور ها مجاز است اما در اغلب جوامع مورد مجازات قرار می‌گیرند. برای آشنایی بیشتر با این موضوع تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت جنسی کلیک کنید.

پیامدهای تن فروشی

باید توجه به موضوع تن فروشی بسیار زیاد باشد. این شغل تاثیر بسیار زیادی در سلامت افراد جامعه دارد و از بین بردن این موضوع هزینه های بسیار زیادی در بر دارد. تن فروشی و روسپی گری پیامدهای بسیار زیادی به همراه دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? آسیب دیدگی بسیاری از خانواده ها

????از هم پاشیدن زندگی

???? خیانت مردان

????انتقال بیماری های مقاربتی

???? گسترش بیماری های جنسی

????درگیری خانم های جنسی با انواع بیماری های مقاربتی

دلایل تن فروشی و روسپی گری

 

همانطور که گفته شد فقر بزرگ ترین دلیل برای تن فروشی است. اما دلایل دیگری بنا بر شرایط زندگی هر فردی متفاوت است. در این بخش مقاله راجع به دلایل تن فروشی صحبت کرده ایم.

???? مشکلات دوران کودکی

تن فروشی گاهی به دلیل برخورد های اشتباه، تربیت نامناسب و مشکلات دوران کودکی رخ می‌دهد. رشد جنسی از مراحل رشد و تربیتی همه انسان ها است. این روزها تمامی تحقیق ها حاکی از این است که دلیل تن فروشی برخی از خانم ها، مشکل در رشد جنسی آنهاست. ارتباط نامناسب و ضعیف با پدر، سابقه سوء استفاده جنسی و تربیت جنسی نامناسب از مسائلی هستند که خطر روسپی گری را به شدت بالا می‌برد.

???? سوء استفاده مردان

یکی از دلایل تن فروشی، سوء استفاده مردان است. در بسیاری از فرهنگ ها، رفتار آقایان باعث ایجاد روسپی گری می‌شود. نوع نگاه در برخی شرایط، به خصوص در موقعیت هایی که خانم های بیوه و مطلقه قرار دارند، مناسب نیست. و عده ای از مردان این خانم ها را تحت فشار رابطه جنسی قرار می‌دهند. که این وضعیت نقطه شروع تن فروشی و روسپی گری است.

???? مشکلات اقتصادی

از بزرگ ترین دلیل تن فروشی، مشکات اقتصادی است. که این عامل از زمان های گذشته تا به امروز مهم ترین عامل گرایش به روسپی گری بوده است. حتی بسیاری از خانم های تحصیل کرده و توامند که شغل مناسبی را پیدا نمی‌کنند؛ برای کسب درآمد تن به این کار می‌دهند.

برای کاهش تن فروشی چه کارهایی باید انجام داد؟

فعالیت های زنان فاحشه عوارض و پیامدهایی به همراه دارد که اگر تحت کنترل قرار نگیرد؛ آسیب های بسیاری بر خانواده وارد می‌شود. به همین جهت برخی روش ها وجود دارد که باعث کاهش تن فروشی و روسپی گری می‌شود. که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

❌ آگاهی سازی

یکی از روش هایی که باعث کاهش تن فروشی می‌شود؛ آگاهی سازی است. بسیای از مشکلات به دلیل عدم آگاهی رخ می‌دهد. به همین خاطر یکی از کارهایی که خانواده ها باید انجام دهند، آگاهی رسانی فرزندان در سنین پایین است. با این کار هم سلامت روان کودک را تضمین می‌کنید؛ و هم از آسیب های احتمالی جلوگیری می‌کنید.

❌ بررسی بیماری ها و مشکلات روحی

بررسی بیماری ها و مشکلات روحی به کاهش تن فروشی کمک می‌کند. بسیاری از روسپی گری ها به دلیل آسیب های دوران کودکی و مراحل کامل نشده جنسی است. به همین دلیل توجه به سلامت روان و بررسی مشکلات روحی فرزند در سنین پایین باعث جلوگیری از این آسیب ها می‌شود.

❌ ایجاد نظم حمایتی

زنان فاحشه و روسپی گری علاوه بر اینکه مشکل زن ها است، سلامت جامعه را نیز به خطر می‌اندازد. به همین دلیل مهم است که جامعه برای تغییر قدم بردارد. که مهم ترین قدم، ایجاد نظم حمایتی برای خانم ها است. در واقع بهتر است که جامعه برای استقلال مالی و شخصیتی خانم ها مراکزی را تاسیس کند تا کمتر با این مشکل روبرو شوند.

کلام آخر

همه ما با روسپی‌گری آشنا هستیم. این افراد که کارگران جنسی هم نامیده می‌شوند به دلایل مختلفی به خصوص آسیب روحی تن به این کار می‌دهند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از اینکه اتفاقات ناگواری رخ دهد؛ برای جلوگیری از این آسیب ها قدم بردارید. و در این راه حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فاحشه گری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

کمبود خواب با دیگر مفاهیم و مشکلات خوابی متفاوت است. به طور کلی در مورد خواب، که یکی از مهم‌ترین بخش های روزمره است؛ اختلالات گوناگونی وجود دارد. افراد به دلایل مختلفی به آن‌ها مبتلا شده و عوارض زیادی را نیز تجربه می‌کنند. نداشتن خواب کافی، عملکرد افراد را مختل کرده و دیگر نمی‌توانند به درستی تصمیم گیری کنند. در مورد کمبود خواب، معمولا افراد می‌توانند راحت به خواب بروند؛ اما بعد از مدت زمان کوتاهی از خواب برخواسته و یا خواب عمیقی ندارند. چنین افرادی بعد از بیداری احساس می‌کنند که به طور کلی نخوابیده اند. به هر حال باید نشانه ها و پیامدهای ناشی از این موضوع را شناخت و از آنها پیشگیری نمود.

منبع: کمبود خواب

برای دریافت مشاوره در زمینه کمبود خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

کمبود خواب

کمبود خواب، یکی از رایج ترین مشکلات خواب است. در چنین وضعیتی افراد می‌توانند حالت های مختلفی مانند سخت به خواب رفتن، به راحتی از خواب پریدن، عدم توانایی در دوباره خوابیدن و… را تجربه کنند. به طور کلی در ما در طول شبانه روز به 7 الی 8 ساعت خواب نیاز داریم. البته این میزان ساعت با افزایش سن کاهش می‌یابد. اما به هر حال هر اگر در این دوران به دلایل مختلف نتوانیم این میزان خواب را داشته باشیم؛ دچار مشکلات مختلفی در زمینه جسمانی و روانی خواهیم شد.

بسیاری نسبت به این موضوع بی تفاوت بوده و یا از آن به عنوان زمان اضافه تری برای کارکردن و یا درس خواندن استفاده می‌کنند. اما نباید فراموش نکنید که ای شرایط می‌تواند پیش زمینه ای برای مشکلات و عوارض بیشتری باشد. برای اطلاع از پیامدهای خوابیدن در روز به جای شب کلیک کنید.

انواع کمبود خواب

 

کمبود خواب انواع مختلفی دارد. افراد برای این موضوع دسته بندی های مختلفی در نظر می‌گیرند. اما به هر حال شناخت انواع این مشکل و اقدام متناسب با آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در این قسمت به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

????حاد

در بی خوابی حاد، افراد حداقل باید به مدت سه هفته تا شش ماه به صورت مکرر مشکلاتی در این زمینه را تجربه کنند. در واقع این نوع از کمبود خواب، بیشتر کوتاه مدت و موقت است و تحت تاثیر ترک اعتیاد ایجاد می‌شود. در واقع این موضوع نشان دهنده تلاش بدن برای برگشتن به حالت عادی است.

????مزمن

در کمبود خواب مزمن، شاهد بروز مشکلاتی در این زمینه به مدت حداقل یکسال هستیم. این مورد بسیار شدید بوده و عوارض جدی تری ایجاد می‌کند.

????گذرا

نوع گذرا کمبود خواب، خود به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود. در نوع اولیه، فرد هیچ گونه مشکل جسمانی و روانی نداشته و از سن پایین با مشکل کم خوابی روبرو بوده است. اما در مورد نوع ثانویه آن، افراد تحت تاثیر مشکلات جسمانی و روانی مختلف، دچار کمبود خواب می‌گردند. اما در بیشتر موارد کمبود خواب گذرا، همانطور که از اسم آن هم مشخص است؛ برای مدت زمان طولانی ماندگار نیست و بین چند روز تا چند هفته طول می‌کشد.

نشانه های کمبود خواب

برخی از نشانه های بیانگر کمبود خواب در فرد هستند. با شناسایی این موارد، بهتر است افراد در این مورد به دنبال درمان و اقدام جدی باشند تا سلامت آنها تحت تاثیر قرار نگیرد. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از میزان خواب کافی کلیک کنید.

تحریک پذیری

اختلال در فعالیت های شناختی

عدم تمرکز و اختلال در حافظه

احساس خستگی مداوم

پایین بودن سرعت عکس العمل

خستگی در طول روز و خواب آلودگی

کمبود انرژی

بالارفتن میزان خطاها و اشتباهات

دلایل کمبود خواب

افراد به دلایل مختلفی کمبود خواب را تجربه می‌کنند. پیدا کردن علت این موضوع می‌تواند تا حد زیادی این موضوع را کنترل کرده و از عوارض جانبی آن پیشگیری کند. برای آشنایی با تاثیرات کابوس شبانه کلیک کنید.

◀استرس و اضطراب

وقتی افراد در حال تجربه کردن فشار روانی هستند و یا استرس و اضطراب زیادی را تجربه می‌کنند؛ خواب آنها نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در واقع این موارد باعث فکر و خیال زیادی در فرد شده و یا حتی با ایجا علائم جسمانی مانند بالارفتن میزان ضربان قلب از خوابیدن ممانعت می‌کند. افراد نسبت به مشکلات، به شکل های مختلفی پاسخ می‌دهند که بی خوابی نیز یکی از موارد غیرارادی آن است.

◀ابتلا به بیماری های جسمانی و روانی

طبیعی است که با وجود ابتلا به برخی از بیماری های جسمانی و روانی، افراد مشکلاتی مانند کمبود خواب را تجربه کنند. برای مثال افرادی که دچار مشکلات قلبی یا تنفسی هستند در طول خواب، عوارض زیادی را تجربه می‌کنند. از طرفی مسائل روانی نیز مانند افسردگی و نشخوار فکری، یا حتی وسواس فکری عملی نیز می‌تواند خواب افراد را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد.

◀تغذیه نامناسب

اینکه افراد قبل از خواب و یا در طول روز هم تغذیه مناسبی داشته باشند نیز در مورد کیفیت و میزان خواب آنها موثر است. بهتر است افراد قبل از خواب از خوردن مواد محرک پیشگیری کرده و همچنین وعده سبکی میل کنند. از طرفی بهتر است؛ فاصله زمانی بین خوردن غذا و خوابیدن هم زیاد باشد.

◀تغییرات سنی

همانطور که گفته شد؛ با افزایش سن، میزان خواب به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. در واقع بدن به طور طبیعی به میزان کمتری از خواب نیاز دارد. البته بازهم کمبود خواب در این دوران نیز می‌تواند مشکل ساز شود.

◀ترک اعتیاد

افرادی که در حال ترک اعتیاد هستند نیز دچار کمبود خواب می‌گردند. مخصوصا در دوران سم زدایی، افراد علائم جسمانی زیادی را تجربه کرده و نمی‌توانند خواب باکیفیتی داشته باشند.

◀ژنتیک

فراموش نکنید که مشکل کمبود خواب، تا حد زیادی تحت تاثیر ژنتیک افراد است. گاهی در یک خانواده همه افراد دچار بی خوابی و مشکلاتی در زمینه خواب هستند. در چنین شرایطی این مشکل تحت تاثیر مسائل جسمانی و محیطی نیست.

عوارض کمبود خواب

با اینکه کمبود خواب مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند؛ اما به طور کلی تاثیر آن بر مغز و همچنین چشم بیشتر است. با تجربه بی خوابی به صورت مکرر، فرد دچار اختلال در حواس شده و حتی گاها توهم نیز برای او ایجاد می‌شود. از طرفی شاهد خشکی چشم و اسپاسم عضله چشم در این مورد هستیم. پوست افراد نیز دچار لک ها و چروک شده و حتی سلامت روان او نیز کاهش پیدا می‌کند. از همین رو پیشگیری و درمان این مشکل بسیار حائز اهمیت است. برای اطلاع از دلایل بی خوابی شبانه کلیک کنید.

عوارض کمبود خواب برای کودکان

کمبود خواب حتی در مورد کودکان هم مشاهده شده و آنها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع آنها نیاز میزان خواب بیشتری دارند. به همین دلیل در صورت کم خوابی، فرایند رشد آنها دچار اختلال شده و سطح ایمنی آنها تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. کودکان نباید تا دو الی سه ساعت قبل از زمان خواب، مواد غذایی پرانرژی مانند شکلات، آجیل و… مصرف کنند.

روش های درمانی برای کمبود خواب

برای پیشگیری و همچنین درمان کمبود خواب و بی خوابی، روش های مختلفی وجود دارد. افراد باید در ابتدا تشخیص دقیق را از متخصص دریافت کرده و در قدم بعدی درمان را آغاز کنند.

✨دارو درمانی

در بیشتر موارد برای افرادی که مبتلا به کمبود خواب هستند؛ داروهای خواب آور تجویز می‌کنند. اما این تنها راه درمانی موثر نیست. از طرفی بیشتر داروهای خواب آور اعتیادآور بوده و حتی بعد از مدتی دیگر موثر هم نیستند. به همین دلیل برای شروع و حتی اتمام فرایند دارودرمانی باید تحت نظر پزشک عمل کرد.

✨رفتاردرمانی

رفتاردرمانی روش موثر دیگری است که نه تنها عوارض جانبی نداشته؛ بلکه برای مدت زمان بیشتری هم موثر است. در این روش، دلایل روانی کمبود خواب را کنترل کرده و تمرین های عملی به فرد داده می‌شود تا راحت تر بخوابد.

✨تغییر سبک زندگی

در کنار این روش ها، افراد باید برای مقابله با کمبود خواب در زندگی شخصی خود نیز تغییراتی ایجاد کنند. برای مثال ورزش، تغذیه مناسب، نخوابیدن در طول روز و… همگی از عادات رفتاری هستند که می‌توانند در این مورد موثر باشند.

سخن پایانی

کمبود خواب و به طور کلی مشکلات مربوط به خواب و بیداری، جنبه های مختلفی از زندگی را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع خواب یکی از بخش های مهم زندگی است که هرگونه تغییری در آن، بر بخش های دیگر نیز تاثیر دارد. بهتر است افراد در این مورد اطلاعات کافی را کسب کرده و همچنین از متخصصان این حوزه نیز کمک بگیرند. همچنین پیشگیری و درمان به موقع نیز می‌تواند مشکلات احتمالی را تا حد زیادی کنترل کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمبود خواب می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ناز کردن برای شوهر به منظور جلب توجه است که بیش از نیمی از خانم ها این رفتار را ذاتا دارند. هر زنی علاقه دارد تا نظر همسر خود را جلب کند و مرکز توجه او باشد. همانطور که اغلب روش های ناز کردن را به شیوه ذاتی بلد هستند؛ برخی از خانم ها حتی 1 درصد شیوه دلبری کردن را آموزش ندیده اند. جای نگرانی نیست و چاره کار مطالعه این مقاله است.

جهت دلبری کردن و یا ناز کردن برای شوهر بهتر است که خوب و بد رفتار خود را مورد سنجش قرار دهید. در واقع یک دوره ای را مخصوص مشاهده واکنش های شوهر بگذارید و ببینید که کدام رفتار شما باعث آزار و کدام باعث خشنودی او می‌شود. به همین جهت رفتارهای مورد پسند همسر را مثل پازل در کنار هم بچینید تا دلبری کردن به شیوه مناسب تری پیش برود. برای این کار حتی می‌توانید از روانشناس راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: ناز کردن برای شوهر

برای دریافت مشاوره در زمینه ناز کردن برای شوهر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ناز کردن برای شوهر

 

دلبری کردن و یا ناز کردن برای شوهر یک شیوه رفتاری ذاتی و درونی در خانم ها می‌باشد. اغلب خانم ها با روش های دلبری کردن آشنا هستند و با آن می‌توانند هر مردی را جذب خود کنند. در واقع با کمک دلبری می‌توانید زندگی را از یکنواختی خارج کنید و لذت زندگی را افزایش دهید.

اما در کنار ناز کردن برای شوهر که در برخی از خانم ها ذاتی است؛ عده ای از دختر ها با این روش ها آشنا نیستند و نیاز دارند تا با ترفند ها آشنا شوند. در این مقاله روش ها و تکنیک های دلبری کردن به همسر را آموزش داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محبت به همسر کلیک کنید.

تکنیک های ناز کردن برای شوهر

 

همانطور که گفته شد برخی از خانم ها جهت ناز کردن برای شوهر، نیاز به آموزش دارند. به دلیل اینکه این روش ها اثرات فوق العاده ای بر زندگی مشترک می‌گذارد؛ این بخش مقاله را به تکنیک ها و روش های ناز کردن برای شوهر اختصاص داده ایم.

???? برخی مواقع برای همسر خجالتی شوید

ناز کردن برای شوهر روش های متفاوتی دارد؛ که خجالتی شدن یکی از آنهاست. گاه نگاه های بچه گانه به همراه ادا برای همسر در بیاورید. و به شیوه ای ناز کنید که همسرتان خریدار این ناز ها باشد. برخی از مردان علاقه دارند تا همسرشان رفتارهای بچه گانه از خود بروز دهند و یا صدای خود را تغییر دهند. اگر چنین همسری دارید؛ این روش را همراه با خجالت انجام دهید.

???? رمانتیک واقعی باشید | ناز کردن برای شوهر

برخی از خانم ها با ناز کردن برای شوهر؛ رفتارهای مصنوعی بروز می‌دهند. هیچ مردی علاقه به فیلم بازی کردن ندارد. بهتر است که برای جلب توجه به همسر، چهره واقعی و ابراز علاقه حقیقی داشته باشید. با این کار حس واقعی را به همسر نیز القا خواهید کرد.

???? همیشه زیبا و راحت لبخند بزنید

یکی از کارهایی که باید جهت ناز کردن برای شوهر انجام دهید، لبخند زیبا و راحت است. لبخند صمیمی و ملایم با ابراز علاقه عاشقانه می‌تواند حس خوبی را به همسرتان القا کند. زمانی که اخم می‌کنید زندگی برای همسرتان هم ناخوشایند می‌شود. به همین جهت بهتر است که روزتان را با عشق به همراه لبخند شروع کنید.

???? برخی از مواقع خود را به همسر بچسبانید

ناز کردن برای شوهر باید در برخی مواقع عملی باشد. لازم است که به عنوان زن به همسر خود بچسبید و خود را در آغوش او قرار دهید. بسیاری از خانم ها رفتار عملی از خود نشان نمی‌دهند و تنها به ابراز علاقه اکتفا می‌کنند. اما لمس فیزیکی برای دلبری الزامیست.

???? شوخ طبع باشید | ناز کردن برای شوهر

همیشه انرژی و نشاط یک زن است که زندگی را به کام هر دو شیرین می‌کند. به عنوان یک زن جهت ناز کردن برای شوهر، باید شوخ طبع و بازی گوش باشید. چه اشکالی دارد که از سر و کول همسر خود بالا بروید و شیطونی کنید؟ با این کار هم خود شما لذت خواهید برد و هم همسرتان را شیفته خود می‌کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل شوهر کلیک کنید.

???? احترام به همسر را فراموش نکنید

محترم شمردن همسر یکی از جنبه های ناز کردن برای شوهر است. اما این احترام نباید از میزان صمیمیت شما بکاهد. به همین جهت لازم است که حد مناسب را نگه دارید؛ هم احترام بگذارید و هم صمیمی باشید.

???? به خودتان برسید

معمولا خانم هایی که به ظاهر و زیبایی خود رسیدگی می‌کنند؛ بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. شما به عنوان یک زن باید به خودتان اهمیت دهید. آرایش کنید و لباس های زیبا بپوشید تا از یکنواختی خارج شوید. با این کار روحیه همسرتان نیز تغییر می‌کند.

???? با ناز و عشوه رفتار کنید | ناز کردن برای شوهر

از مهم ترین کارهایی که باید جهت ناز کردن برای شوهر انجام دهید؛ رفتار با ناز و عشوه است. نجوا کردن برای مردان جذابیت زیادی دارد و کافی است برای این کار صدای خود را نرم و آهسته کنید و سرشار از ناز برخورد کنید.

???? به جذابیت های او بازخورد بدهید

ناز کردن برای شوهر باید به همراه تعریف جذابیت های او باشد. بهتر است که از جمله های انگیزشی مانند چقد خوشتیپ شدی، دستات خیلی مردونس، وقتی سرمو میذارم رو شونت حس حمایت و آرامش می‌گیرم و … به لوندی شما می‌افزاید.

کلام آخر

روش های زیادی جهت ناز کردن برای شوهر وجود دارد. که در این مقاله به 9 مورد اشاره کرده ایم. برای دلبری کردن خود خانم ها روش های زیادی به گوششان می‌خورد که بهتر است انجام دهند. برای اینکه همیشه مورد توجه همسر باشید؛ باید نظر او را با رفتارهای خود جلب کنید. اما این رفتارها نباید به شیوه ای باشد که زندگی را سبک کند. اگر برای دلبری کردن روش های آموزش دیده اید؛ اما از صحیح و غلط آن اطلاعی ندارید، از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ناز کردن برای شوهر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ترک ریتالین به روش‌های مختلفی امکان پذیر است. با اینکه ریتالین یکی از داروهای درمانی برای اختلال کمبود توجه و بیش فعالی است؛ اما می‌تواند اعتیاد ایجاد کرده و منجر به وابستگی گردد. برای ترک روش‌های مختلفی وجود دارد که افراد باید با توجه به شرایط خود آنها را انتخاب کنند. متیل فنیدات یا همان ریتالین، میزان دوپامین را در مغز افزایش داده و عملکرد سلول‌های مغزی را بالا می‌برد. از طرفی این دارو برای افراد مبتلا به این اختلال منجر به بالارفتن میزان تمرکز نیز می‌گردد. اما بهتر است افراد تحت نظر متخصص این دارو را مصرف کرده و در صورت مشاهده علائم اعتیاد، برای درمان آن اقدام کنند. ‌برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: ترک ریتالین

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک ریتالین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ترک ریتالین

تقریبا می‌توان گفت، ریتالین و کوکائین در بدن به صورت مشابه عمل می‌کنند. هر دو این مواد به گیرنده های دوپامین در مغز متصل شده و به سرعت میزان دوپامین و نوراپی نفرین را افزایش می‌دهند. برخی از افرادی که تحت درمان هستند به ورت خودسرانه دوز مصرفی خود را افرایش داده و به آن وابستگی پیدا می‌کنند.

از طرفی برخی از دانشجویان برای تمرکز بهتر در شب امتحان از این دارو استفاده می‌کنند که بعد از مدتی به آن عادت کرده و در شرایط دیگر نیز آن را مصرف می‌کنند. به هر حال ترک ریتالین در هر صورت باید به صورت اصولی انجام گیرد. در غیر اسن صورت پیامدهای زیادی برای افراد ایجاد می‌کند. برای اطلاع از راه های ترک اعتیاد به مواد محرک کلیک کنید.

نشانه های ترک ریتالین

 

با شروع فرایند ترک ریتالین و قطع مصرف آن، نشانه هایی در افراد بروز می‌کند  که دیگران را متوجه این موضوع می‌کند. این شرایط نشان دهنده سم زدایی و خارج شدن مواد اعتیاد آور ریتالین از بدن است. برخی از این علائم شامل موارد زیر می‌شوند.

احساس از دست کنترل

لذت نبردن از چیزهایی که زمانی لذت بخش بودند

اختلال در خواب و اشتها

تعریق

لرزش بدن

کمبود انرژی و بی حالی

انزوا و گوشه گیری

اختلال در تمرکز

بروز افکار خودکشی و افسردگی

تحریک پذیری و حساسیت

البته بروز این نشانه ها و همچنین شدت آنها به مسائل مختلفی بستگی دارد. مدت زمانی که فرد ریتالین مصرف کرده است و دوز مصرفی آن در این مورد موثر است.

پیامدهای ترک ریتالین

طبیعی است که مصرف بی رویه و طولانی مدت ریتالین، مشکلاتی را برای بدن ایجاد می‌کند. در واقع اعتیاد به طور کلی به هر ماده ای باعث ایجاد پیامدهای جسمانی و روانی می‌گردد. برخی از این عوارض برای مدت زمان طولانی باقی مانده و زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. و برخی دیگر نیز بعد از مدت کوتاهی رفع می‌شوند. برای مثال عوارض جانبی ترک ریتالین نوسانات خلقی، مشکلاتی در خواب، استرس و اضطراب و میل شدید برای مصرف مجدد است. این علائم تقریبا تا ده هفته بعد از ترک کامل ادامه داشته و به مرور کمتر می‌شود.

مدت زمان ترک ریتاین

نمی‌توان برای مدت زمان ترک ریتالین، زمان دقیقی را مشخص کرد. در واقع این دوران و به طور کلی مسائلی که فرد تجربه می‌کند؛ به عوامل زیادی وابسته است. میزان فعالیت بدنی افراد، سن آنها، سلامت جسمانی و روانی، سوخت ساز و وزن بدن فرد، هیدراته بودن بدن و… همگی در این مورد دخیل هستند. هر چه فرد در این دوران از روش های سالم تر و بهتری استفاده کند؛ این مدت زمان کوتاه تر خواهد شد. از طرفی ریتالین بیشتر وابستگی روانی برای افراد ایجاد می‌کند و دوران سم زدایی آن خیلی طول نخواهد کشید. استفاده از روش های روانشناختی در این دوران بسیار حائز اهمیت است. برای آشنایی بیشتر با داروهای اعتیادآور کلیک کنید.

پیشگیری از مصرف مجدد ریتالین

برخی تصور می‌کنند که با به پایان رسیدن دوران ترک، این فرایند به پایان رسیده و دیگر فرد به سراغ مصرف مجدد نمی‌رود. اما این موضوع کاملا اشتباه بوده و اگر فرد با اراده و انگیزه خود ترک نکرده باشد و همچنین بلافاصله بعد از ترک دیگر مسائلی را رعایت نکند؛ احتمال بروز مجدد اعتیاد او وجود دارد. طبیعی است که افراد بعد از مدتی به صورت مجدد برای مصرف، وسوسه شوند. اما بهتر است اطرافیان فضای امن و آرامی را برای آنها فراهم کرده و از این موضوع تا حد امکان پیشگیری کنند.

اهمیت سم زدایی ریتالین از بدن

عده ای به دلیل اینکه ریتالین یک ماده مخدر نبوده و حتی خاصیت درمانی دارد؛ تصور می‌کنند که ترک ریتالین نیازی به سم زدایی نداشته و فرد علائم جسمانی زیادی تجربه نمی‌کند. البته علائم جسمانی ترک این ماده نسبت به سایر مواد مخدر کمتر است. اما به طور کلی بهتر است فرد در این دوران اقدامات لازم را انجام دهد. هنوز هیچ دارویی برای ترک ریتالین، معرفی نشده است. اما معمولا متخصصین از داروهای اعصاب و روان برای آرامش بیشتر افراد در دوران ترک کمک می‌گیرند.

روش های ترک ریتالین

 

برای ترک ریتالین همانطور که گفته شد؛ روش های متفاوتی وجود دارد که افراد باید با توجه به شرایط خود آنها را انتخاب کنند. این ماده به دلیل اینکه تاثیر مستقیم بر مغز دارد؛ ترک آن کمی دشوار است. اما با استفاده از ترکیبی از روش های فردی، روانی و دارویی، می‌توان این دوران را راحت تر پشت سر گذاشت.

1️⃣روش های فردی

در این روش فرد باید در ابتدا از اعتیاد خود مطلع شود و آن را بپذیرد. افرادی که داروها اعتیاد پیدا می‌کنند معمولا نسبت به اعتیاد خود مقاوت کرده و آن را نمی‌پذیرند. بعد از این موضوع بهتر است یا کلینیک های ترک اعتیاد مراجعه و یا فرایند ترک را در خانه آغاز کند. در هر دو صورت فرد باید تحت نظر یک پزشک و روانشناس باشد. حمایت های خانواده نیز در این دوران بسیار موثر هستند.

2️⃣روش های شناختی رفتاری

یکی از روش هایی که در دوران ترک ریتالین، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ روش شناختی رفتاری است که باید با کمک روانشناس انجام گیرد. در این روش در ابتدا بر ذهنیت افراد در مورد اعتیاد کار شده و در قدم بعدی آنها را به سمت اقدامات عملی، مثل تغییر رفتار سوق می‌دهند. البته به طور کلی روش های روانشناختی در دوران ترک بسیار موثر هستند. یکی دیگر از روش هایی که بسیار در این مورد مفید واقع می‌شود؛ گروه درمانی است که در آن فرد با افراد دیگری که در شرایط او هستند؛ معاشرت کرده و آشنا می‌شود.

3️⃣دارودرمانی

همچنین طبیعی است که افراد باید در این دوران از داروهایی نیز برای کاهش درد و همچنین کنترل مسائل روانی نیز استفاده کنند. تجویز دارو کاملا به عهده پزشک متخصص است؛ چرا که احتمال بروز اعتیاد دیگری نیز وجود دارد. افراد معمولا در این دوران از داروهای آرامبخش و مسکن استفاده می‌کنند.

سخن پایانی

اعتیاد به هر ماده ای همه جنبه های زندگی فرد و حتی اطرافیان او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از همین رو ترک ریتالین و یا مواد دیگر ضروری است. افراد باید در این مورد اطلاعات کافی را کسب کرده و همچنین با اراده و انگیزه برای ترک اقدام کنند. در غیر این صورت این فرایند بسیار سخت و یا غیرممکن خواهد بود. اعتیاد به ریتالین در مواردی پیشرونده است و می‌تواند فرد را دچار مشکلات بیشتری کند؛ به همین دلیل ترک آن به صورت تخصصی با کمک روانشناس و پزشک، ضروری است.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک ریتالین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اعتیاد به کراک امروزه تبدیل به یکی از شایع ترین انواع اعتیاد شده است. کراک و کوکائین هر دو از یک خانواده هستند اما کوکائین بسیار گران بوده و هر فردی توانایی خرید آن را ندارد. اما کراک هم ارزان تر و قابل دسترس تر بوده و هم خاصیت اعتیادآوری بیشتری نیز دارد. کراک یک ماده محرک بوده و مکانیسم عمل آن در بدن تقریبا مشابه کوکائین است. این ماده جامد و قالب پذیر بوده و به شکل های مختلفی مصرف می‌شود. همچنین عوارض زیادی برای ایجاد کرده و حتی احتمال اوردوز با آن نیز جود دارد. از آنجایی که فرد معتاد به کراک باید روزبه روز مقدار بیشتری از این ماده را مصرف کند؛ هزینه ای مشابه با خرید کوکائین باید بپردازد و از طرفی آسیب های زیادتری در مقایسه با کوکائین به خود وارد می‌کند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: کراک

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به کراک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

اعتیاد به کراک

اعتیاد به کراک، بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر گذاشته و به دلیل خاصیت محرکی آن منجر به ایجاد سرخوشی در فرد می‎گردد. این ماده از سالیان پیش از برگ گیاهی به نام کوکا به وجود آمد. در ابتدا تنها برای مصارف درمانی و پزشکی مثل بی حسی های موضعی برای جراحی های چشم، بینی و گلو، استفاده می‌شد. ترکیبات کراک تقریبا مشابه با کوکائین است و در واقع یکی از مشتقات آن است.

در مورد اعتیاد به کراک، فردی در حالیکه شاهد از بین رفتن سلامت جسمانی و روانی خود و یا حتی روابط و زندگی حرفه ای خود است؛ اما نمی‌تواند مصرف این ماده را کنار گذاشته و آن را ترک کند. و این شرایط تا حدی ادامه می‌یابد که فرد با عوارض جدی این نوع اعتیاد روبرو می‌شود. برای آشنایی با تست اعتیاد به کراک کلیک کنید.

نام های مختلف کراک

کراک با نام های مختملفی شناخته شده و خرید و فروش می‌گردد. اما علت نامگذاری آن به این اسم، صدایی است که در حین گرم شدن بلورها در حین تبخیر آب ایجاد می‌شود. کوکائین برای مصرف باید خنثی گردد. اما کراک فرم خنثی نشده کوکائین است. برخی از نام هایی که برای این ماده استفاده می‌شوند؛ شامل اپل جک، بد راک، کرامبز، کلاد، بیت، بیس، بال، برف سفید، داروی شیطان، هارد بال، کرانچ و مانچ و… است.

نشانه های اعتیاد به کراک

 

در صورت اعتیاد به کراک، فرد نشانه های جسمانی و روانی را از خود بروز می‌دهد که دیگران را متوجه اعتیاد خود می‌کند. در واقع شناسایی این نشانه ها به اطرفیان کمک می‌کند تا این مشکل را زودتر تشخیص داده و به فرد کمک کنند. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

زیادحرف زدن و بیراهه گویی

قرمزی چشم ها

عدم هوشیاری

سرخوشی و لذت

لرزش دست

اختلال در حواس و تمرکز

بالارفتن اعتماد به نفس و ارتباط گرفتن با افراد

بیشتر شدن اشتها

بروز رفتارهای پرخطر مانند فعالیت های جنسی کنترل نشده

این علائم احتمالا در اثر مصرف دیگر موارد هم ایجاد می‌شوند. از طرفی شدت آنها در افراد متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل برای تشخیص دقیق و همچنین شروع فرایند درمان باید از متخصص کمک گرفت.

عوارض اعتیاد به کراک

اعتیاد به کراک نیز مانند دیگر مواد مخدر، برای افراد عوارض جانبی زیادی ایجاد می‌کند. این عوارض در بیشتر موارد مانند عوارض ناشی از آمفتامین های هستند. همچنین مدت زمان ماندگاری آنها نیز متفاوت است. در این قسمت به بررسی این عوارض ها می‌پردازیم.

????جسمانی

تشنج، اختلال در خواب، بروز مشکلات گوارشی، کم خونی، ابتلا به هپاتیت، زخم کراک و جوش های پوستی، اختلال در عملکرد جنسی، حملات قلبی و… همگی از عوارض جسمانی اعتیاد به کراک هستند.

????روانی

افسردگی

کمبود انرژی

بدبینی

تحریک پذیری

استرس و بی قراری

بروز نشانه های پارانویا

پرش افکار

توهم و قطع ارتباط با واقعیت

????عوارض کوتاه مدت و بلند مدت اعتیاد به کراک

به طور کلی برخی از عوارض برای مدت زمان کوتاهی ماندگاری داشته و بعد از قطع مصرف این ماده از بین می‌روند. اما گاهی برخی از آنها برای مدت زمان طولانی حتی تا سالها زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند. از طرفی برخی از آنها هرگز از بین نرفته و تا پایان عمر وجود دارند. به طوری که گفته می‌شود فرد معتاد به کراک پس از یک سال از اعتیاد به این ماده کبد، طحال، دندان ها و حنجره اش را نیز از دست می‌دهد. همچنین احتمال اوردوز نیز با این ماده وجود دارد.

نحوه مصرف کراک

کراک را معمولا مانند ماده مخدر شیشه مصرف می‌کنند. در واقع آن را پودر کرده و داخل پایپ شیشه ای ریخته و به آن حرارت می‌دهند. سپس از آن دم گرفته و نشئه می‌شوند. مصرف این ماده هیچ بویی نداشته و این موضوع مصرف آن را در هرمکانی ساده تر می‌کند.

دود حاصل از این ماده در ریه ها از طریق گردش خون جذب شده و به سرعت تاثیر خود را بر بدن می‌گذارد. در روشی دیگر مصرف کنندگان برای تاثیرگذاری بیشتر آن را با دیگر مواد ترکیب کرده و به صورت تزریقی آن را مصرف می‌کنند. به این روش اسپیدبال نیز گفته می‌شود. مصرف آن با ترکیب ماری جوانا یا نیکوتین به صورت سیگاری هم ممکن است.

تشخیص اعتیاد به کراک

برای تشخیص اعتیاد به کراک، علاوه بر توجه به نشانه هایی گفته شد؛ افراد باید به صورت دقیق تر اعتیاد و مرف این ماده را پیدا کنند. به طور کلی افرادی که به این ماده اعتیاد دارند یک تا سه سال دوام می‌آورند و بعد از آن در اثر عوارض ناشی از این ماده و عفونت هایی که تجربه می‌کنند؛ از بین می‌روند. به همین دلیل شناسایی و درمان به موقع این نوع از اعتیاد بسیار مهم است. برای تشخیص این ماده در بدن، متخصص از آزمایش های مختلفی مانند آزمایش خون، ادرار، بزاق و آزمایش مو استفاده می‌کنند.

فرایند تولید کراک و تفاوت آن با کوکائین

در واقع تنها تفاوت کراک با کوکائین در نحوه تهیه آنهاست. در تولید کراک از هیچ گونه ماده فرار یا قابل اشتعالی استفاده نمی‌شود. اما پودر کوکائین در محلول جوش شیرین و آب حل شده و تحت حرارت قرار می‌گیرد تا به جوش آید. سپس از آن ماده جامدی خارج می‌شود که بعد از خشک شدن و شکسته شدن، کراک را به وجود می‌آورد.

میزان ماندگاری کراک در بدن

 

اثر مصرف کراک بین 5 تا 15 دقیقه در بدن باقی می‌ماند. به همین دلیل افراد مجبور هستند برای دستیابی به احساس سرخوشی حاصل از آن، به طور مرتب و به فاصله زمانی بسیار کم این ماده را مصرف کنند. به طور متوسط افراد معتاد به این ماده هر چهار ساعت یکبار باید این ماده را مصرف نمایند.

راه های درمان اعتیاد به کراک

برای ترک اعتیاد به کراک گزینه های زیادی وجود ندارد. به دلیل اینکه این ماده بسیار خطرناک و به شدت اعتیاد آور است؛ بهتر است افراد در کلینیک های ترک اعتیاد بستری شوند و این دوران را پشت سر بگذارند. اما گاهی ترک اعتیاد در خانه نیز امکانپذیر بوده و بعد از این دوران نیز افراد باید در جلسات گروه درمانی شرکت کنند. از طرفی فرد باید در این دوران حتما تحت نظر یک پزشک و یک روانشناس باشد.برای آشنایی با راه های ترک اعتیاد به مواد محرک کلیک کنید.

سخن پایانی

در مورد اعتیاد به کراک، خطرات زیادی وجود دارد که اگر سریع در مورد آنها اقدامات لازم صورت نگیرد؛ عوارض بسیار بد و جبران ناپذیری ایجاد می‌شود. از همین رو بهتر است افراد در این مورد آگاه و توجیح شده و در واقع از این موضوع پیشگیری نمایند. اما به هر حال روش هایی برای درمان نیز وجود دارند که افراد باید با انگیزه و اراده و همچنین کمک گرفتن از متخصص، از آنها استفاده کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به کراک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا می توان ماده مخدر کراک را ترک کرد ؟ 

بله با داشتن اراده قوی و کمک گرفتن از یک متخصص در حوزه ترک اعتیاد، می‌توانید این ماده مخدر را برای همیشه ترک کنید و کیفیت زندگی خود را ارتقا دهید. 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

کودکان دیرآموز شامل کدام دسته می شوند؟ همانطور که از اسم آنها مشخص است در فرایند یادگیری دچار مشکلات مختلفی می‌گردند. در واقع آنها عملکردی مشابه با همسالان خود در زمینه یادگیری نداشته و با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. از طرفی این موضوع تنها به مسائل تحصیلی محدود نمی‌گردد. بلکه آنها حتی در زمینه های دیگر مانند ارتباط با دیگران و انجام کارهای شخصی نیز دچار چالش هایی هستند.

این موضوع به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. همچنین احتمالا این کودکان نشانه هایی از خود بروز می‌دهند که والدین می‌توانند با شناسایی آنها از این موضوع جلوگیری کرده و یا به آنها کمک کنند. البته مواجهه با این مورد، نیازمند مهارت والدین و همچنین کمک های تخصصی است که تنها با کمک متخصص امکانپذیر است. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: کودکان دیرآموز

برای دریافت مشاوره در زمینه کودکان دیر آموز می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کودکان دیرآموز

معمولا به دلیل اینکه والدین با شروع دوران مدرسه به نشانه های کودکان دیرآموز پی می‌برند؛ در این سنین به دنبال راهکارها هستند و یا تصور می‌کنند که فرزندان شان به تازگی دچار چنین مشکلی شده است. اما این موضوع به طور کامل درست نبوده و تنها به دلیل مواجهه جدی و مستقیم افراد با مفاهیم یادگیری است.

اما اگر والدین به گذشته کودک خود با دقت بیشتری نگاه کنند؛ متوجه خواهند شد که آنان در زمینه های دیگر نیز دچار مشکلاتی بوده اند. چنین کودکانی نیازمند روش های مخصوص و همچنین مراقبت و حمایت ویژه هستند. اگر خانواده ها به موقع اقدام کنند؛ احتمالا این مشکل تا حد زیادی برطرف شده و کودکان می‌توانند زندگی طبیعی داشته باشند. برای آشنایی بیشتر با انواع کودکان استثنایی کلیک کنید.

دلایل عدم یادگیری کودکان دیرآموز

 

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ نشانه ها و مشکلات کودکان دیرآموز، به دلایل مختلی بروز می‌کند. برخی از این دلایل، شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از دلایل بروز اختلال تیک در کودکان کلیک کنید.

◀اختلالات حسی حرکتی

برخی از کودکان دیرآموز نابینا یا ناشنوا بوده که به دلیل محدودیت در دریافت های حسی، دچار دیرآموزی می‌گردند. رشد مهارت های حرکتی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که در صورت اختلال در هر یک آنها، کودک در یادگیری چالش های مختلفی را تجربه می‌کند. رشد کامل این مهارت ها و همچنین تقویت آنها از سنین کودکی، بسیار مهم است و والدین باید در این زمینه بسیار تلاش کنند.

◀اختلال در زبان و کلامی

یکی از اصلی ترین دلایل برای بروز نشانه های کودکان دیرآموز، اختلال در مهارت های کلامی و زبانی آنهاست. برای مثال کودکانی که دیرتر زبان باز می‌کنند؛ فرایند رشد آنها کندتر بوده و احتمالا در آینده نیز در زمینه یادگیری مسائل مختلف دچار مشکلاتی می‌گردند. چنین کودکانی در تصویرسازی کلمات، فهمیدن معانی آنها و یا حتی ارتباط گرفتن با معلم خود دچار مشکل هستند.

◀مشکلات یادگیری

یکی دیگر از مشکلات کودکان دیرآموز، اختلالات یادگیری هستند. ابتلا به این اختلالات در میان کودکان بسیار شایع بوده و در زمینه های مختلفی نیز بروز می‌کند. اختلالاتی مانند خواندن و یا اختلال در یادگیری ریاضی که معمولا هم از سن شروع مدرسه آغاز می‌گردد؛ پدیده ای به اسم کودکان  دیرآموز را باعث می‌شود. این مفاهیم بر میزان تمرکز و همچنین علاقه به یادگیری در دانش آموزان بسیار موثر هستند. برای اطلاع از روش های آموزش ریاضی به کودکان کلیک کنید.

◀محیط و ژنتیک

گاهی به دلیل محیط نامناسب اطراف کودکان دیرآموز آنها قادر به یادگیری مسائل مختلف نیستند. کودکان از زمانی که متولد می‌شوند نیازمند آموزش های درست توسط والدین خود و همچنین استفاده از ابزارهای مختلف هستند. اگر خانواده ای نتواند این موارد را برای کودک خود مهیا کند؛ طبیعی است که باید انتظار دیرآموزی کودک خود را نیز داشته باشد. از طرفی برخی از کودکان به دلیل مسائل ژنتیکی دیرآموز می‌شوند. برای مثال یکی از اعضای خانواده ها نیز در دوران کودکی مبتلا به چنین مشکلی بوده است.

نشانه های رفتاری کودکان دیرآموز

در این قسمت به ذکر برخی از نشانه ها و علائمی که کودکان دیرآموز از خود بروز می‌دهند؛ می‌پردازیم.

یادگیری با سرعت کمتر و کیفیت پایین تر از همسالان خود برای مدت زمان طولانی

بروز واکنش های حرکتی دیرتر از دیگران

افت تحصیلی و نمرات پایین

اختلالاتی در زمینه صحبت کردن

ناتوانی در برقراری ارتبط با دیگران و محیط

ناتوانی در انجام کارهای خود به طور مستقل

بروز علائم ظاهری مانند تنه و اندام های شل

محدودیت در فعالیت های حرکتی

چالش های کودکان دیرآموز

کودکان دیرآموز معمولا در مواجهه با محیط اطراف و مخصوصا همسالان خود، چالش های زیادی را پشت سر می‌گذارند. آنها احتمالا دوره های اضطراب و افسردگی را تجربه کرده و در مقایسه با دیگران تلاش بیشتری کرده؛ اما نتیجه ضعیف تری دریافت می‌کنند. این کودکان از این بابت دچار انزوا و گوشه گیری شده و نیاز به توجه و محبت بیشتری دارند. به همین دلیل داشتن اطلاعاتی در این زمینه برای خانواده ها و معلمین و همچنین سرزنش نکردن آنها ضروری است.

تشخیص افتراقی کودک دیرآموز با دیگر بیماری ها

برخی از افراد کودکان دیرآموز را با کودکان اوتیستیک و همچنین افرادی که مبتلا به اختلال کمبود توجه بیش فعالی هستند؛ اشتباه می‌گیرند. اما همیشه دیرآموزی به معنی ابتلا به این اختلالات نیست. اوتیسم یک اختلال رشدی عصبی بوده که یکی از نشانه های آن دیرآموزی است. از طرفی اختلال بیش فعالی کمبود توجه نیز، تنها در میزان انرژی و همچنین تمرکز کودکان، اختلالاتی ایجاد می‌کند.

انواع ویژگی های کودکان دیرآموز

کودکان دیرآموز همچنین دارای ویژگی هایی هستند که آنها را از دیگران متمایز می‌کند. این ویژگی ها می‌تواند تا حد زیادی در فرایند تشخیص و درمان اثرگذار باشند. چنین افرادی در زمینه های رشدی، اجتماعی،شخصی،آموزشی و… تفاوت هایی با دیگران دارند. برای مثال آنها حواسپرت بوده و نیاز به تکرار و تمرین بیشتری در زمینه آموزشی دارند. همچنین از لحاظ اجتماعی نیز با کودکان کوچک تر از خود ارتباط بهتری می‌گیرند. معمولا برچسب درونگرایی به آنها زده می‌شود، با اینکه کنترل کمتری بر احساسات خود دارند.

روش های درمانی برای کودکان دیرآموز

 

در این قسمت به بررسی برخی از روش هایی که افراد باید در زمینه برخورد با کودکان دیرآموز انجام شود؛ می‌پردازیم.

????گفتار درمانی و کاردرمانی

یکی از روش هایی که حتما باید برای درمان کودکان دیرآموز استفاده شود؛ گفتاردرمانی و کاردرمانی است. آنها باید بر مهارت های کلامی و زبانی خود و همچنین فعالیت های حرکتی، به کمک متخصص کار کرده و آنها را تقویت کنند. این موضوع می‌تواند تا حد زیادی در فرایند یادگیری آنها موثر باشد.

????کمک گرفتن از مشاور

همچنین در این دوران، افراد باید از یک مشاور نیز کمک گرفته و مسائل کودک را با روانشناس مطرح کنند. حتی خانواده ها نیز می‌توانند از روش های روانشناختی برای بالا بردن کیفیت سلامت روان خود بهره گیرند. طبیعی است که آنها فشار و نگرانی زیادی را در این مورد تجربه می‌کنند که با کمک درمانگر می‌توان آنها را برطرف نمود.

????روش های آموزشی متفاوت

از طرفی کودکان دیرآموز باید تحت روش های آموزشی متفاوتی نسبت به دیگران قرار گیرند. حتی گاهی به مدارس جداگانه رفته و یا معلم های بیشتری در اختیار آنان قرار گرفته می‌شود. همراهی آنها با کودکانی که در شرایط عادی قرار دارند مزایا و معایب خود را دارد که بهتر است در این زمینه با توجه به شرایط کودک عمل کنید.

سخن پایانی

از آنجایی که کودکان دیرآموز دچار مشکلات زیادی در زمینه های مختلفی هستند؛ بهتر است والدین فشار بیشتری بر آنها وارد نکرده و صبوری کنند. به طور کلی برخورد و حتی آموزش به این کودکان نیازمند انرژی و زمان زیادی است. به همین دلیل والدین باید با یکدیگر همکاری کرده و همچنین از کمک های تخصصی نیز برای فرزندشان استفاده کنند. این فرایند نیازمند برنامه ریزی و تلاش والدین و خود فرزندان است. بهتر است افراد برای گذر از این دوران و کاهش و همچنین از درمان نشانه های دیرآموزی عجولانه و بر اساس احساسات عمل نکنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودکان دیر آموز می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 فروردين 1403 | نظرات ()