نوشته شده توسط : newmiiind

کمبود محبت در پسران در بسیاری از خانواده ها مشاهده می‌شود. چرا که خانواده ها ابراز علاقه به پسران را نادیده می‌گیرند. آن‌ها محبت خود را به صورت فیزیکی و کلامی از فرزند پسرشان دریغ کرده و به مرور زمان پسر خانواده دچار کمبود محبت می‌شود. فرزند پسر درست مانند دختر نیاز به دریافت محبت از والدین دارد. در غیر اینصورت با مشکلات زیاد روحی و روانی مواجه خواهد شد. کمبود محبت در پسران به شدت بر اعتماد به نفس آنها نیز اثر می‌گذارد و کل آینده او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بهتر است که در تربیت کودک از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید تا شیوه تربیتی مناسبی را در پیش بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: کمبود محبت در پسران

برای دریافت مشاوره در زمینه کمبود محبت در پسران می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

کمبود محبت در پسران

والدین باید این موضوع را بدانند که لمس کودک از اهمیت بالایی برخوردار است. کودک نیازمند عشق و محبت از سوی والدین است. و نیازمند دریافت تماس محبت آمیز می‌باشد تا احساسات مثبت و حس امنیت را از خانواده دریافت کند. فرقی هم بین کودک دختر و پسر ندارد و والدین نباید بر اساس جنسیت کودک فرقی برای ابراز محبت بگذارند. کودک پسر نیز زمانی که مورد محبت قرار نگیرد؛ با کمبود محبت روبرو می‌شود.

و کمبود محبت در پسران نیز پیامدهای خوبی را به همراه ندارد. به همین دلیل است که والدین باید شیوه ابراز علاقه و محبت به فرزند را آموزش ببینند تا کودک نه با کمبود محبت مواجهه شود و نه محبت بیش از اندازه باعث پر توقع شدن آنها شود. کمبود محبت در پسران همراه با نشانه هایی است که در این مقاله راجع به این موضوع به طور کل توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

نشانه های کمبود محبت در پسران

 

کمبود محبت در پسران همراه با نشانه هایی است که اگر جدی گرفته نشوند؛ پیامدهای بدی را به دنبال دارد. در این بخش مقاله راجع به نشانه های کمبود محبت در پسران توضیح داده ایم.

 ناتوانی در مهارت ها

یکی از نشانه های کمبود محبت در پسران، ناتوانی در مهارت ها است. کودکانی که والدینشان به آنها محبت نکرده اند؛ در بخش عظیمی از زندگی خود با مشکل و ضعف روبرو خواهند شد. این کودکان کمبود محبت خود را در ارتباط با دیگران، مهارت های ارتباطی و اجتماعی بروز می‌دهند. و در آینده با مشکلات زیادی در این قبیل روبرو می‌شوند.

 ناتوانی در شناخت احساسات

یکی از بزرگ ترین نشانه های کمبود محبت در پسران، ناتوانی در شناخت احساسات است. کودکانی که با کمبود محبت والدین روبرو می‌شوند، با شناخت احساسات خود به مشکل بر می‌خورند. و در آینده توانایی بروز مناسب و واکنش درست احساسات را ندارند. که اولین تاثیر کمبود محبت در پسران نیز همین ناتوانی در شناخت احساسات است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سبک های فرزند پروری کلیک کنید.

 کمبود اعتماد به نفس

از بزرگترین نشانه های کمبود محبت در پسران، کمبود اعتماد به نفس است. در این شرایط کودک به دلیل اینکه ارتباط مناسبی با والدین خود نداشته است، از اعتماد به نفس و عزت نفس کمی برخوردار است. علاقه ای به خود ندارند و احساس می‌کند که دوست داشتنی نیست. این مشکل کل زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و او را در آینده با چالش های زیاد در تمامی موارد زندگی روبرو می‌کند.

 عدم اعتماد به دیگران

کمبود محبت در پسران باعث عدم اعتماد به دیگران می‌شود. کودک توانایی اعتماد به دیگران را ندارد و احساس می‌کند که همه قصد آسیب و لطمه به او را دارند. اگر کودک در سن کم محیط امن و خوشایندی نداشته باشد؛ اعتماد به دیگران در آینده برای او چالش بر انگیز خواهد بود. در این شرایط روابط احساسی و عاطفی او با مشکل روبرو خواهد شد. و توانایی پایداری در رابطه را نخواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بی توجهی مادر به فرزند کلیک کنید.

روش های بهبود کمبود محبت در پسران

برای کاهش کمبود محبت در پسران باید والدین راه و روش هایی را استفاده کنند. تا در وهله اول کودک آسیب نبیند و در قدم دوم آینده فرزند آنها تحت تاثیر کمبود محبت نباشد. در این شرایط کودک آسیب های روحی و روانی زیادی را تجربه خواهد کرد. که با کمک روش های بهبودی ذکر شده در این بخش مقاله می‌توان ابراز علاقه به فرزند را نشان دهید.

 کودک خود را اولویت قرار دهید و در تمامی شرایط به او محبت خود را نشان دهید.

 هر شب قبل از خواب اندکی او را در آغوش بگیرید.

سعی نکنید که بین والد و فرزند فاصله ایجاد کنید.

 هر روز صبح هنگامی که کودک بیدار می‌شود، او را در آغوش بگیرید.

 روز با محبت و پر عشقی را با کودک آغاز کنید.

هنگام خروج کودک از خانه او را در آغوش بگیرید و ببوسید.

 هنگام ورود کودک به خانه او را ببوسید و در آغوش بگیرید.

 اگر قصد خروج از خانه را دارید؛ حتما با او خداحافظی کنید و قبل از خروج او را بغل کنید.

امنیت را به کودک نشان دهید.

 از کلمات دوست دارم و … کلماتی که سرشار از عشق است، بیشتر استفاده کنید.

 از متخصص و روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه والدین بیخیال و بی توجه کلیک کنید.

کلام آخر

کمبود محبت در پسران بسیار زیاد مشاهده می‌شود. عده زیادی از والدین احساس می‌کنند که پسر بچه ها نیاز به ابراز محبت ندارند و نیازی نیست که به صورت فیزیکی و کلامی محبت خود را نشان دهند. به همین دلیل با این شیوه تفکر کودک به کمبود محبت دچار می‌شود که همین شیوه رفتاری مشکلات زیادی را به همراه دارد. معمولا زمانی که این رفتار وجود داشته باشد، فرد با کمبود اعتماد به نفس شدید روبرو است و تنها با کمک روانشناس باید درمان شود. به همین دلیل بهتر است که حتما والدین در تربیت خود از روانشناس راهنمایی بگیرند تا کودک سالمی را تربیت کنند.

مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمبود محبت در پسران می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع: کمبود محبت در پسران



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تالاسوفوبیا به ترس های غیر منطقی و شدید از دریا و آب های عمیق گفته می‌شود. به این فوبیا ترس از اقیانوس نیز گفته می‌شود. کلمه تالاسو از کلمه یونانی گرفته شده است و فوبیا به معنای ترس است. این فوبیا به روش های مختلفی مانند ترس از امواج، ترس از غرق شدن یا ترس از موجودات درون آب ظاهر شود. معمولا این ترس به واسطه تجربیات تلخ واقعی یا رسانه ای و حضوری پدید می‌آید.

منبع: تالاسوفوبیا

تالاسوفوبیا یا ترس از اقیانوس می‌تواند توانایی لذت را از فرد بگیرد و ناتوان کننده باشد. این افراد از شنا کردن یا از قرار گیری در نزدیکی اقیانوس هراس دارند. اما کسانی که به این فوبیا مبتلا هستند نباید نگران باشند. زیرا با روش های متنوعی قابل درمان است. البته باید توسط متخصص سلامت روان این ترس درمان شود. برای دریافت مشاوره استرس کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تالاسوفوبیا می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تالاسوفوبیا یا ترس از اقیانوس چیست؟

 

یکی از فوبیاهایی که وجود دارد، تالاسوفوبیا است. در این فوبیا فرد از اقیانوس ها و آب های عمیق هراس دارد. این نوع ترس به مقدار زیادی از آب دریا اشاره دارد و با مقادیر کم آب فرد پریشان نمی‌شود. به همین دلیل شاید فرد در آب استخر شنا کند در صورتی که در کنار اقیانوس نمی‌تواند بماند.

تالاسوفوبیا در صورتی ایجاد می‌شود که فرد در گذشته اتفاقات تلخی را تجربه کرده باشد، با افرادی که تجربه بد در اقیانوس دارند مواجهه شوند و یا از طریق مشاهده تصاویر به این فوبیا مبتلا شده باشند. این ترس از اقیانوس قابل درمان است و با کمک روان درمانی های متفاوت صورت می‌گیرد. در این مقاله تمامی جوانب تالاسوفوبیا را بررسی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انواع تالاسوفوبیا

تالاسوفوبیا یا ترس از اقیانوس به 5 نوع تقسیم می‌شود. این ترس با روش های مختلفی بروز می‌کند که در این بخش مقاله راجع به انواع آن توضیح داده ایم.

 تالاسوفوبیا دریایی: ترس از هر چیزی که به مرتبط با فعالیت های دریایی باشد. مانند غواصی، قایق، سفرهای دریایی

 تالاسوفوبیا همراه با هیدروفوبیا: ترس از آب به طور کلی که می‌تواند به دریاچه ها، استخرها و سایر آب ها نیز مرتبط باشد.

 تالاسوفوبیا با آکوا فوبیا: ترس از وسعت اقیانوس و احساس گرفتاری در آب های آزاد و ترس از آب.

مگالوهیدرو تالاسوفوبیا: ترس از موجودات بزرگ اقیانوس مانند کوسه ها، نهنگ ها یا ماهی های مرکب غول پیکر.

Submechanophobia: ترس از کشتی های غرق شده، زیر دریایی ها، خطوط لوله زیر آب و دست ساز های زیر آب.

علائم تالاسوفوبیا

تالاسوفوبیا طیف وسیعی از علائم روانی و جسمی را بروز می‌دهد. که در این بخش مقاله راجع به علائم گوناگون ترس از اقیانوس توضیح داده ایم. حالت تهوع

 سرگیجه

لرزش

 عرق کردن

 تنگی نفس

ترس از غرق شدن

 افکار مزاحم در زمینه اقیانوس

 غوطه ور شدن در آب

مشکلات تنفسی

 ترس از موجودات موجود مانند کوسه

 اجتناب از فعالیت هایی که شامل آب و اقیانوس می‌شود. مانند شنا و یا قایق سواری

 ترس یا وحشت شدید هنگام فکر کردن یا نزدیکی به اقیانوس

 اضطراب و نگرانی بیش از حد هنگام برنامه ریزی سفر یا فعالیت که شامل آب و اقیانوس می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان فوبیاها کلیک کنید.

علت بروز تالاسوفوبیا

تالاسوفوبیا هنوز به طور دقیق و کامل شناخته نشده است. اما عوامل متعددی در بروز این فوبیا نقش دارند. در این بخش مقاله راجع به علت ترس از اقیانوس توضیح داده ایم.

 عوامل تکاملی

یکی از علل بروز تالاسوفوبیا، عوامل تکاملی است. برخی از کارشناسان به این باور رسیده اند که ترس از اقیانوس واکنش تکاملی است. زیرا انسان برای دوری از محیط های خطرناک و ترسناک تکامل یافته است.

 عوامل فرهنگی

عوامل فرهنگی از دیگر دلایل بروز تالاسوفوبیا هستند. مثلا فرهنگ هایی که به شنا و فعالیت های مبتنی بر آب ارزش قائل هستند، بیشتر در معرض آب قرار دارند که این ترس را بیشتر می‌کند.

 رفتار آموخته شده

ترس از اقیانوس یا تالاسوفوبیا از طریق مشاهده یا قرارگیری در معرض رسانه هایی که اقیانوس را به تصویر می‌کشد صورت می‌گیرد.

 عوامل بیولوژیکی

از دیگر دلایل بروز تالاسوفوبیا، عوامل بیولوژیکی است. برخی از تحقیقات نشان از استعداد ژنتیکی برای این فوبیا هستند.

 تجربیات تروماتیک

تجربیات تروماتیک یکی از دلایل بروز تالاسوفوبیا می‌باشد. مانند نزدیک به غرق شدن، مشاهده غرق شدن دیگری و … منجر به بروز این ترس می‌شود.

 اختلالات اضطرابی

تالاسوفوبیا با اختلالات اضطرابی دیگری مانند اختلال هراس و اختلال اضطراب فراگیر همراه است. در نتیجه این احتمال وجود دارد که این ترس همراه با اضطراب ها چنین فوبیایی را پدید آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان استرس و اضطراب کلیک کنید.

روش های درمانی تالاسوفوبیا

 

با کمک روش های روان درمانی می‌توانید به درمان تالاسوفوبیا بپردازید. در این مقاله راجع به روش های درمانی ترس از اقیانوس توضیح داده ایم.

 مواجهه درمانی

مواجهه درمانی از دیگر روش های درمانی برای تالاسوفوبیا است. در این روش درمانی به صورت تدریجی فرد در معرض موقعیت یا شی که کنترل شده است قرار می‌گیرد. در حین مواجهه فرد روش های کنترل و مدیریت اضطراب را آموزش می‌بیند. این درمان حساسیت فرد را کاهش می‌دهد و باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مواجهه درمانی کلیک کنید.

 درمان شناختی- رفتاری

یکی از روش های درمان تالاسوفوبیا، درمان شناختی رفتاری است. در این روش درمانی درمانگر به شناسایی، تغییر افکار و باورهای منفی آب می‌پردازد. و به توسعه روش های مقابله ای برای مدیریت و کنترل اضطراب مناسب با موقعیت می‌پردازد.

 درمان با واقعیت مجازی

یکی از روش های درمانی برای تالاسوفوبیا، درمان با واقعیت مجازی است. در این روش درمانی با قرار دادن فرد در معرض شبیه سازی های کامپیوتری قرار می‌گیرد. این درمان به کاهش ترس و حساسیت فرد منجر می‌شود. و در نهایت اعتماد به نفس فرد را افزایش می‌دهد.

 دارو درمانی

از دیگر روش های درمان تالاسوفوبیا، دارو درمانی است. در این روش درمانی داروهایی مانند ضد اضطراب برای کنترل اضطراب، کاهش ضربان قلب و تعریق استفاده می‌کنند. اما دارو به تنهایی درمان نیست و باید همراه با روان درمانی صورت بگیرد.

کلام آخر

در این مقاله با تالاسوفوبیا یا ترس از اقیانوس آشنا شدید. افرادی که به این ترس مبتلا هستند به دلایل مختلفی مانند تجربه های قبلی از خود نشانه های ترس را بروز می‌دهند. و تا زمانی که تحت درمان قرار نگیرند؛ این ترس همیشه با آنها خواهد بود. برای درمان از روانشناس و مشاورین متخصص در زمینه سلامت روان کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تالاسوفوبیا می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

 

منبع: تالاسوفوبیا



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

سکس خواستن پسرها، همواره یکی از نگرانی ها و دغدغه های دختران، در رابطه عاطفی است. به طور کلی داشتن یا نداشتن رابطه جنسی در یک رابطه عاطفی قبل از ازدواج برای دختران مشکلات زیادی ایجاد می‌کند. معمولا دختران در این مورد محتاطانه تر عمل کرده و نیاز به زمان بیشتری دارند. اما پسران در روابط قبل ازدواج جسورانه تر عمل کرده و گاها این موضوع را به صورت مستقیم بیان می‌کنند. برخی پسران نیز با رد درخواست سکس شان، به رابطه پایان می‌دهند. به طور کلی هر دو طرف باید در این مورد خط قرمزها و شرایط خود را بیان کرده و به نظرات یکدیگر احترام بگذارند. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سکس خواستن پسرها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: چرا همه پسرا سکس میخوان؟

سکس خواستن پسرها

امروزه افراد از روابط پیش از ازدواج خود، اهداف مختلفی دارند. برخی از افراد تنها به این هدف وارد رابطه می‌شوند. به همین دلیل نمی‌توان از آنها انتظار دیگری داشت. سکس خواستن پسرها بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از رابطه، معمولا چنین معنایی داشته و معمولا با بروز چالش هایی همراه است. فراموش نکنید که نیاز جنسی، مخصوصا در دوران جوانی یک نیاز طبیعی بوده؛ اما باید به روش درست به آن پاسخ داده شود.

از طرفی نمی‌توان این موضوع را به همه پسرها تعمیم داد و برخی از آنها به دنبال برقراری رابطه سالم و هدفمند هستند. عوامل زیادی در این مورد موثر هستند که هم دختران و هم پسران باید به آنها توجه کنند.

در مواجهه با سکس خواستن پسرها باید چه کرد؟

واکنش مناسب در این مورد، بسیار اهمیت دارد. دخترها می‌توانند قبل از پذیرش و تن دادن به سکس خواستن پسرها برای راضی کردن آنها، به خوبی در این مورد فکر کرده و حتی مخالف یا موافقت خود را به روش صحیحی بیان کنند. اینگونه روابط باید چهارچوب های مشخصی داشته باشد تا از بروز مشکلات جلوگیری گردد.

????پرهیز از باج دهی عاطفی

اگر مایل به موافقت کردن با سکس خواستن پسرها هستید؛ بهتر است رضایت خود را نیز در نظر داشته باشید. اگر اینکار را تنها به خواسته پسر انجام می‌دهید؛ شما در حال باج دادن به او هستید و احتمالا بعد از انجام اینکار دچار پشیمانی می‌شوید. به طور کلی نباید از رابطه جنسی به عنوان وسیله ای برای باج دهی عاطفی استفاده کرد.

????در نظر گرفتن شرایط جسمانی و روانی

شرایط جسمانی و روانی خود را قبل از انجام رابطه جنسی خارج از ازدواج در نظر گرفته و برای خود ارزش قائل شوید. برخی از افراد تنها به دلیل موقعیت و شرایطی که در آن قرار دارند به درخواست سکس خواستن پسرها تن می‌دهند. آنها عوامل دیگر را در نظر نداشته و به همین دلیل با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند. یکی از موضوعاتی که در مورد وضعیت جسمانی باید به آن توجه کنید؛ احتمال بارداری و ابتلا به بیماری های مقاربتی است.

????اطمینان از امنیت جنسی

امنیت جنسی در مورد سکس خواستن پسرها به معنی جلوگیری از بروز هرگونه آسیب و رفتارهای پرخطر است. از طرفی آیا چنین فردی علاوه بر شما با دیگران نیز رابطه جنسی دارد یا خیر! این موضوع از این جهت اهمیت دارد که گاهی دختران به داشتن رابطه عاطفی علاوه بر رابطه جنسی، بسیار اهمیت می‌دهند؛ اما این موضوع برای پسر هیچ اهمیتی ندارد. او تنها به دنبال رفع نیاز خود است و بعد از آن دیگری زمان و ارزشی و برای شما قائل نیست.

????پذیرش مسئولیت

بهتر است به مسئولیت پذیری در مورد رابطه جنسی و همچنین سکس خواستن پسرها نیز فکر کنید. آیا در شرایطی قرار دارید که بتوانید مسئولیت کاری را که انجام دادی بپذیرید و یا در صورت بروز مشکلاتی در این زمینه، پسر نیز به شما کمک می‌کند! اینها مواردی هستند که نیاز به داشتن روحیه مسئولیت پذیری هم در دختر و هم در پسر، دارند. گاهی دختران تمام تقصیر را بر دوش پسر می‌اندازند؛ در حالیکه در ابتدا از این موضوع رضایت داشته و حتی لذت برده اند.

????در نظر گرفتن عقاید خانوادگی

شرایط خانوادگی و فرهنگی در این مورد بسیار حائز اهمیت است. تن دادن به سکس خواستن پسرها از نظر خانوادگی نیز عواقبی دارد؛ که باید در نظر گرفته شوند. برخی از خانواده ها در این مورد بسیار سخت گیر هستند و یا برخی به فرزند خود اطمینان می‌کنند و به او آزادی عمل می‌دهند. اما به طور کلی خانواده ها باید در این مورد به فرزند خود آگاهی داده و همچنین از بروز سواستفاده های احتمالی جلوگیری کنند.

 جوانب مختلف سکس خواستن پسرها

همانطور که گفته شد باید در مورد سکس خواستن پسرها، به موارد زیادی دقت کرد. دختران باید قبل از هرگونه تصمیمی در این مورد به خوبی فکر کرده و سنجیده عمل کنند. عواملی که در این زمینه موثر هستند و دختران باید در نظر داشته باشند؛ شامل موارد زیر می‌شوند. 

◀زمان

نقش مهمی در مورد برقراری رابطه جنسی در رابطه عاطفی، بازی می‌کند. سکس خواستن پسرها بعد از گذشت مدت زمان کوتاه از رابطه، به هیچ عنوان منطقی نبوده و حتی هشدار دهنده است. البته شاید به طور کلی هدف او داشتن رابطه عاطفی نیست. به همین دلیل نمی‌توان او را مقصر دانست. اما به طور کلی برقراری یک رابطه جنسی سالم نیاز به شناخت کافی دارد که تنها با گذشت زمان امکانپذیر است.

◀شناخت کافی

شناخت کافی از طرف مقابل، از روش های مختلفی حاصل می‌شود. برخی از پسران ادعا می‌کنند ملاک آنها برای شناخت، سکس است. اما در بیشتر موارد تنها این حرف را برای راضی کردن دختر برای رابطه جنسی می‌زنند. از طرفی وقتی شناخت کافی از پسر کسب می‌کنیدغ متوجه خواهید شد که هدف او از مطرح کردن چنین درخواستی چیست و دیگر نیازی به نگرانی وجود ندارد.

◀هدف از رابطه

بهتر است هم دختر و هم پسر در مورد هدف خود از برقراری رابطه فکر کنند. و حتی در این مورد با یکدیگر صحبت کرده و صادق باشند. وقتی زوجین نتوانند در این مورد به توافق برسند؛ شروع رابطه نیز بی معنی است. گاهی تنها هدف از شروع یک رابطه برای دختران یا پسران تنها داشتن رابطه جنسی است که در این صورت سکس خواستن پسرها دیگر غیر منطقی نیست. اما باید در این مورد؛ دختر را از هدف خود مطلع کند.

چرایی سکس خواستن پسرها

معمولا دخترها همیشه در این مورد کنجکاو بوده و به دنبال پاسخی برای این سوال هستند. این موضوع تا حد زیادی به ویژگی های ذاتی پسران مربوط است و بخش دیگر آن در مورد عوامل محیطی است. در بیشتر موارد؛ مردان در شرایط مختلف حتی ازدواج، به رابطه جنسی بیشتر از زنان اهمیت می‌دهند و گاهی برای‌شان تبدیل به اولویت اصلی می‌شود. اما نباید به آنها خورده گرفت. تنها باید در مورد خطرات این موضوع از جنبه های مختلف، آنها را آگاه کرد و همچنین تصمیم نهایی را به اختیار خودشان گذاشت.

سخن پایانی

سکس خواستن پسرها موضوعی بسیار گسترده است که پاسخ قطعی برای آن وجود ندارد. از طرفی نمی‌توان آنها را مقصر یا منحرف دانست و یا نیاز جنسی آنها را سرکوب کرد. این موضوع حتی برای دختران نیز صادق است و باید هر دو جنس را از عوامل مختلف در این زمینه آگاه کرد. بهتر است افراد خود در این مورد تصمیم گیری کرده و با طرف مقابل نیز صادق باشند. همچنین دختران می‌توانند برای آشنایی با جوانب مختلف این مسئله و همچنین تصمیم گیری از یک روانشناس نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه سکس خواستن پسرها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: چرا همه پسرا سکس میخوان؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

خودکشی فرزند یکی شرایط بسیار ناخوشاید در خانواده است. حتی اگر خودکشی فرد منجر به خودکشی هم نشود؛ اما بازهم باعث بروز مشکلات زیادی خواهد شد. سالانه افراد زیادی در اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند.  و مخصوصا افراد جوان تر نیز بیشتر در معرض این خطر هستند. شرایط محیطی و همچنین ویژگی های شخصیتی افراد بسیار در این مورد موثر بوده و آنها را مستعد بروز رفتارهای پرخطر می‌کند. حتی داشتن افکار خودکشی نیز بسیار خطرناک است و باید برای از بین بردن آن، کمک بگیرند. در این مورد خانواده ها باید با مدارس و یا مراکز آموزشی دیگر همکاری کرده و از این موضوع جلوگیری کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودکشی فرزند می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: خودکشی فرزند | جلوگیری و برخورد با خودکشی فرزندان

خودکشی فرزند

طبیعی است که افرادی که افکار خودکشی دارند؛ به متخصص مراجعه نکنند. اما اطرافیان با توجه به نشانه های این موضوع در مورد فرزندشان، تا حد زیادی می‌توانند در این مورد موثر باشند. خودکشی فرزند، پیش از وقوع آن، علائم زیادی دارد که اطرافیان به راحتی می‌توانند از آن جلوگیری کنند. با اینکه ماهیت خودکشی کاملا بغرنج و مانند یک بحران کوتاه مدت است؛ اما شدت آن در افراد مختلف متفاوت است.

بهتر است خانواده ها فرزندان خود را به دلیل داشتن افکار خودکشی مورد ملامت و سرزنش قرار ندهند. چرا که همین مورد باعث مصمم شدن آنها برای انجام اینکار می‌شود. فراموش نکنید که داشتن افکار خودکشی و اقدام به آن، دو امر جداگانه هستند؛ که باید در هر در مورد واکنش صحیحی نشان داد.

نشانه های خودکشی فرزند

همانطور که گفته شد؛ خودکشی فرزند نشانه هایی دارد. در واقع در بیشتر موارد افراد قبل از اقدام برای اینکار، به شکل های مختلف به اطرافیان خود در این مورد هشدار می‌دهند. اما به دلیل نادیده گرفتن شدن و یا حتی مورد سرزنش قرار گرفتن، این تصمیم خود را عملی می‌کنند. به همین دلیل اهمیت به نشانه های خودکشی فرزند، بسیار حائز اهمیت است. 

⭕یاداشت های خطرناک

برخی از افراد قبل از خودکشی، شروع به نوشتن یادداشت هایی در مورد مرگ و خودکشی می‌کنند. این نوشته ها گاهی اقدامی برای کمک گرفتن، گاهی وصیت و در برخی موارد تنها تخلیه افکار است. البته نمی‌توان سراغ این نوشته ها رفت و از آنها به راحتی مطلع شد. چرا که اینکار نقض حریم خصوصی افراد است. اما بهتر است اگر چنین نوشته ای را مشاهده کردیم؛ در این مورد با فرد مورد نظر صحبت کرده و آن را پیگیری کنیم.

⭕تهدید به خودکشی فرزند

تهدید به خودکشی نیز یکی دیگر از نشانه های خودکشی فرزند است. در برخی از شرایط، افراد به دلیل مشکلات و فشار های روانی، خانواده خود را به خودکشی تهدید می‌کنند. معمولا خانواده نیز این کار را روشی برای جلب توجه تلقی می‌کند. اما این مورد بسیار هشداردهنده بوده و  افراد باید آن به توجه کنند. وقتی فردی به مرحله ای رسده است که در این مورد صحبت می‌کند؛ پس بهتر است در مورد آن اقدام جدی گردد.

⭕تلاش های ناموق در گذشته

سابقه خودکشی در گذشته، احتمال انجام مجدد خودکشی فرزند را بیشتر می‌کند. افرادی که در گذشته خودکشی ناموفق داشته دیگر ترس خود را در این مورد از دست داده و با کوچک ترین عاملی دوباره به انجام آن اقدام می‌کنند. در صورتی که یکی از فرزندان یکبار دست به خودکشی زده است؛ بهتر است بیشتر از گذشته به او توجه و محبت کرده و نشانه های رفتاری و اخلاقی او را جدی بگیرید.

⭕آسیب زدن به خود به روش های مختلف

افرادی که افکار خودکشی دارند؛ رفتارهای خودجرحی نیز از خود نشان می‌دهند. این مورد مخصوصا در نوجوانان شایع تر است. در بعضی مواقع این افراد از درد کشیدن لذت می‌برند. از طرفی فردی که بسیار و به عمد به خود آسیب می‌زند؛ بیشتر احتمال دارد که دست به خودکشی نیز بزند. معمولا رفتارهایی که اینگونه افراد از خود نشان می‌‌دهند؛ شامل پریدن جلوی ماشین ها، سوزاندن و بریدن نواحی مختلف بدن، پریدن از بلندی ها و… است. 

⭕سو مصرف مواد مخدر و الکل

یکی دیگر از نشانه های خودکشی فرزند، سومصرف مواد مخدر و الکل است. چنین افرادی معمولا به قصد اوردوز از مواد مخدر و الکل استفاده می‌کنند. این دسته، ترس خود را از دست داده و از هر روشی برای آسیب رساندن به خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل اگر در اطرافیان خود شاهد نوشیدن بیش از حد الکل و همچنین استفاده از مواد مخدر، بیش از حد هستید؛ بهتر است در این مورد اقداماتی انجام دهید.

⭕بخشیدن وسایل به دیگران

گاهی افرادف با افکار خودکشی، شروع به بخشیدن وسایل شان به دیگران کرده و یا حتی حرف هایشان حالت وصیت گونه به خود می‌گیرد. این رفتار به صورت ناگهانی رخ داده و فرد بسیار گوشه گیر و منزوی می‌شود. این تغییر رفتار ناگهانی می‌تواند یکی از نشانه های اصلی خودکشی فرزند باشد که باید به موقع از آن جلوگیری گردد.

برخورد یا پیشگیری از خودکشی فرزند

تقریبا صحبت کردن و یا حتی انجام اقداماتی در این مورد، برای هیچکس آسان نیست. اما اعضای خانواده نزدیک ترین و حتی بهترین افراد در این زمینه هستند. به همین دلیل یکی از وظایف اصلی آنها محسوب شده و می‌تواند به موقع از این موضوع جلوگیری کند. برای اینکار افراد بهتر است با احتیاط و سنجیده عمل کنند. برخی از اقدامات در جهت جلوگیری از بروز و یا حتی بعد از اتفاق افتادن آن، شامل موارد زیر می‌شود. 

????صحبت کردن با فرزند

بهتر است در این مورد به صورت مستقیم، با فرزند خود صحبت کنید. برای مثال صریحا از او بپرسید که به خودکشی فکر می‌کند یا خیر؟ گرچه احتمالا او گیج می‌شود و یا حتی ممکن است واکنش خوبی در این مورد نداشته باشد. اما شما به او نشان می‌دهید که پیام او را گرفته اید و برایتان اهمیت دارد. در بیشتر موارد اینکار احتمال خودکشی را بسیار کاهش می‌دهد. اما اگر این گفت و گو به درستی انجام نشود حتی احتمال پیچیده تر شدن اوضاع نیز وجود دارد.

???? پیشگیری از خودکشی فرزند با حمایت او

باید به فرزند خود نشان دهید که از او در هر شرایطی حمایت می‌کنید. گاهی به دلیل وجود مشکلی در زندگی فرد است که به خودکشی فکر می‌کند و در این مورد نمی‌تواند با هیچکس صحبت کند. این رفتار از ترس افراد از خانواده ناشی می‌شود. به همین دلیل خانواده ها باید حمایت و مراقبت خود را به فرزند نشان داده و او را به خاطر اشتباهات و حتی تصمیماتش سرزنش نکنند.

????آرام کردن فضای خانه

گاهی فضای متشنج خانوادگی است که سبب خودکشی فرزند می‌گردد. طلاق، اعتیاد والدین، شرایط بد اقتصادی یا حتی فرهنگی، همگی باعث بروز افکار خودکشی می‌شوند. والدین باید در صورت مشاهده علائم خودکشی در فرزند خود، برای مدتی مشکلات خود را فراموش کرده و به فرزند خود اهمیت بیشتری بدهند. همچنین علت این موضوع را شناسایی کرده و به او کمک کنند. برای برخی از خانواده چنین چیزی ممکن نیست و یا اینکه اهمیتی به آن نمی‌دهند. اما در این صورت احتمال بروز پیامدهای زیادی هم برای فرزندان و هم خود والدین وجود دارد.

????کمک گرفتن از مشاور

اصلی ترین اقدام در جهت پیشگیری از خودکشی فرزند و یا حتی بعد از این موضوع، کمک گرفتن از مشاور است. در واقع داشتن چنین افکاری به قدری نگران کننده است که افراد باید سریعا از متخصص کمک گرفته و آنها را کنترل کنند. حتی گاهی مصرف دارو نیز ضروری است. در کنار آن خانواده ها باید جلسات مشاوره را نیز ادامه داده تا این موضوع را به طور کلی حل نمایند. روانشناس به افراد کمک می‌کند تا علائم خودکشی را در خود و دیگری تشخیص داده و با راهکارهایی این عوامل را کنترل کنند. 

سخن پایانی

خودکشی فرزند و یا حتی تهدید به آن به هر شکلی باید جدی گرفته شود. خودکشی هرگز راه حل مناسبی برای رویارویی با مشکلات نیست. اما فردی که چنین افکاری دارد؛ نمی‌تواند به درستی فکر کند. به همین دلیل باید بر راهکارهای عملی تمرکز کرده و با چنین روش هایی حواس او را پرت کند. البته روش حواسپرتی نیز برای مدت زمان کوتاهی جواب داده و بعد از آن افراد باید از راهکارهای گفته شده در متن و همچنین کمک گرفتن از یک متخصص برای از بین بردن افکار خودکشی، استفاده کنند. خودکشی به راحتی می‌تواند میان اعضای یک خانواده اپیدمی شده و همه آنها را در معرض بروز آن قرار دهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودکشی فرزند می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: خودکشی فرزند | جلوگیری و برخورد با خودکشی فرزندان



:: برچسب‌ها: خودکشی فرزند | جلوگیری و برخورد با خودکشی فرزندان ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

خودکشی فرزند یکی شرایط بسیار ناخوشاید در خانواده است. حتی اگر خودکشی فرد منجر به خودکشی هم نشود؛ اما بازهم باعث بروز مشکلات زیادی خواهد شد. سالانه افراد زیادی در اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند.  و مخصوصا افراد جوان تر نیز بیشتر در معرض این خطر هستند. شرایط محیطی و همچنین ویژگی های شخصیتی افراد بسیار در این مورد موثر بوده و آنها را مستعد بروز رفتارهای پرخطر می‌کند. حتی داشتن افکار خودکشی نیز بسیار خطرناک است و باید برای از بین بردن آن، کمک بگیرند. در این مورد خانواده ها باید با مدارس و یا مراکز آموزشی دیگر همکاری کرده و از این موضوع جلوگیری کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودکشی فرزند می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: خودکشی فرزند | جلوگیری و برخورد با خودکشی فرزندان

خودکشی فرزند

طبیعی است که افرادی که افکار خودکشی دارند؛ به متخصص مراجعه نکنند. اما اطرافیان با توجه به نشانه های این موضوع در مورد فرزندشان، تا حد زیادی می‌توانند در این مورد موثر باشند. خودکشی فرزند، پیش از وقوع آن، علائم زیادی دارد که اطرافیان به راحتی می‌توانند از آن جلوگیری کنند. با اینکه ماهیت خودکشی کاملا بغرنج و مانند یک بحران کوتاه مدت است؛ اما شدت آن در افراد مختلف متفاوت است.

بهتر است خانواده ها فرزندان خود را به دلیل داشتن افکار خودکشی مورد ملامت و سرزنش قرار ندهند. چرا که همین مورد باعث مصمم شدن آنها برای انجام اینکار می‌شود. فراموش نکنید که داشتن افکار خودکشی و اقدام به آن، دو امر جداگانه هستند؛ که باید در هر در مورد واکنش صحیحی نشان داد.

نشانه های خودکشی فرزند

همانطور که گفته شد؛ خودکشی فرزند نشانه هایی دارد. در واقع در بیشتر موارد افراد قبل از اقدام برای اینکار، به شکل های مختلف به اطرافیان خود در این مورد هشدار می‌دهند. اما به دلیل نادیده گرفتن شدن و یا حتی مورد سرزنش قرار گرفتن، این تصمیم خود را عملی می‌کنند. به همین دلیل اهمیت به نشانه های خودکشی فرزند، بسیار حائز اهمیت است. 

⭕یاداشت های خطرناک

برخی از افراد قبل از خودکشی، شروع به نوشتن یادداشت هایی در مورد مرگ و خودکشی می‌کنند. این نوشته ها گاهی اقدامی برای کمک گرفتن، گاهی وصیت و در برخی موارد تنها تخلیه افکار است. البته نمی‌توان سراغ این نوشته ها رفت و از آنها به راحتی مطلع شد. چرا که اینکار نقض حریم خصوصی افراد است. اما بهتر است اگر چنین نوشته ای را مشاهده کردیم؛ در این مورد با فرد مورد نظر صحبت کرده و آن را پیگیری کنیم.

⭕تهدید به خودکشی فرزند

تهدید به خودکشی نیز یکی دیگر از نشانه های خودکشی فرزند است. در برخی از شرایط، افراد به دلیل مشکلات و فشار های روانی، خانواده خود را به خودکشی تهدید می‌کنند. معمولا خانواده نیز این کار را روشی برای جلب توجه تلقی می‌کند. اما این مورد بسیار هشداردهنده بوده و  افراد باید آن به توجه کنند. وقتی فردی به مرحله ای رسده است که در این مورد صحبت می‌کند؛ پس بهتر است در مورد آن اقدام جدی گردد.

⭕تلاش های ناموق در گذشته

سابقه خودکشی در گذشته، احتمال انجام مجدد خودکشی فرزند را بیشتر می‌کند. افرادی که در گذشته خودکشی ناموفق داشته دیگر ترس خود را در این مورد از دست داده و با کوچک ترین عاملی دوباره به انجام آن اقدام می‌کنند. در صورتی که یکی از فرزندان یکبار دست به خودکشی زده است؛ بهتر است بیشتر از گذشته به او توجه و محبت کرده و نشانه های رفتاری و اخلاقی او را جدی بگیرید.

⭕آسیب زدن به خود به روش های مختلف

افرادی که افکار خودکشی دارند؛ رفتارهای خودجرحی نیز از خود نشان می‌دهند. این مورد مخصوصا در نوجوانان شایع تر است. در بعضی مواقع این افراد از درد کشیدن لذت می‌برند. از طرفی فردی که بسیار و به عمد به خود آسیب می‌زند؛ بیشتر احتمال دارد که دست به خودکشی نیز بزند. معمولا رفتارهایی که اینگونه افراد از خود نشان می‌‌دهند؛ شامل پریدن جلوی ماشین ها، سوزاندن و بریدن نواحی مختلف بدن، پریدن از بلندی ها و… است. 

⭕سو مصرف مواد مخدر و الکل

یکی دیگر از نشانه های خودکشی فرزند، سومصرف مواد مخدر و الکل است. چنین افرادی معمولا به قصد اوردوز از مواد مخدر و الکل استفاده می‌کنند. این دسته، ترس خود را از دست داده و از هر روشی برای آسیب رساندن به خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل اگر در اطرافیان خود شاهد نوشیدن بیش از حد الکل و همچنین استفاده از مواد مخدر، بیش از حد هستید؛ بهتر است در این مورد اقداماتی انجام دهید.

⭕بخشیدن وسایل به دیگران

گاهی افرادف با افکار خودکشی، شروع به بخشیدن وسایل شان به دیگران کرده و یا حتی حرف هایشان حالت وصیت گونه به خود می‌گیرد. این رفتار به صورت ناگهانی رخ داده و فرد بسیار گوشه گیر و منزوی می‌شود. این تغییر رفتار ناگهانی می‌تواند یکی از نشانه های اصلی خودکشی فرزند باشد که باید به موقع از آن جلوگیری گردد.

برخورد یا پیشگیری از خودکشی فرزند

تقریبا صحبت کردن و یا حتی انجام اقداماتی در این مورد، برای هیچکس آسان نیست. اما اعضای خانواده نزدیک ترین و حتی بهترین افراد در این زمینه هستند. به همین دلیل یکی از وظایف اصلی آنها محسوب شده و می‌تواند به موقع از این موضوع جلوگیری کند. برای اینکار افراد بهتر است با احتیاط و سنجیده عمل کنند. برخی از اقدامات در جهت جلوگیری از بروز و یا حتی بعد از اتفاق افتادن آن، شامل موارد زیر می‌شود. 

????صحبت کردن با فرزند

بهتر است در این مورد به صورت مستقیم، با فرزند خود صحبت کنید. برای مثال صریحا از او بپرسید که به خودکشی فکر می‌کند یا خیر؟ گرچه احتمالا او گیج می‌شود و یا حتی ممکن است واکنش خوبی در این مورد نداشته باشد. اما شما به او نشان می‌دهید که پیام او را گرفته اید و برایتان اهمیت دارد. در بیشتر موارد اینکار احتمال خودکشی را بسیار کاهش می‌دهد. اما اگر این گفت و گو به درستی انجام نشود حتی احتمال پیچیده تر شدن اوضاع نیز وجود دارد.

???? پیشگیری از خودکشی فرزند با حمایت او

باید به فرزند خود نشان دهید که از او در هر شرایطی حمایت می‌کنید. گاهی به دلیل وجود مشکلی در زندگی فرد است که به خودکشی فکر می‌کند و در این مورد نمی‌تواند با هیچکس صحبت کند. این رفتار از ترس افراد از خانواده ناشی می‌شود. به همین دلیل خانواده ها باید حمایت و مراقبت خود را به فرزند نشان داده و او را به خاطر اشتباهات و حتی تصمیماتش سرزنش نکنند.

????آرام کردن فضای خانه

گاهی فضای متشنج خانوادگی است که سبب خودکشی فرزند می‌گردد. طلاق، اعتیاد والدین، شرایط بد اقتصادی یا حتی فرهنگی، همگی باعث بروز افکار خودکشی می‌شوند. والدین باید در صورت مشاهده علائم خودکشی در فرزند خود، برای مدتی مشکلات خود را فراموش کرده و به فرزند خود اهمیت بیشتری بدهند. همچنین علت این موضوع را شناسایی کرده و به او کمک کنند. برای برخی از خانواده چنین چیزی ممکن نیست و یا اینکه اهمیتی به آن نمی‌دهند. اما در این صورت احتمال بروز پیامدهای زیادی هم برای فرزندان و هم خود والدین وجود دارد.

????کمک گرفتن از مشاور

اصلی ترین اقدام در جهت پیشگیری از خودکشی فرزند و یا حتی بعد از این موضوع، کمک گرفتن از مشاور است. در واقع داشتن چنین افکاری به قدری نگران کننده است که افراد باید سریعا از متخصص کمک گرفته و آنها را کنترل کنند. حتی گاهی مصرف دارو نیز ضروری است. در کنار آن خانواده ها باید جلسات مشاوره را نیز ادامه داده تا این موضوع را به طور کلی حل نمایند. روانشناس به افراد کمک می‌کند تا علائم خودکشی را در خود و دیگری تشخیص داده و با راهکارهایی این عوامل را کنترل کنند. 

سخن پایانی

خودکشی فرزند و یا حتی تهدید به آن به هر شکلی باید جدی گرفته شود. خودکشی هرگز راه حل مناسبی برای رویارویی با مشکلات نیست. اما فردی که چنین افکاری دارد؛ نمی‌تواند به درستی فکر کند. به همین دلیل باید بر راهکارهای عملی تمرکز کرده و با چنین روش هایی حواس او را پرت کند. البته روش حواسپرتی نیز برای مدت زمان کوتاهی جواب داده و بعد از آن افراد باید از راهکارهای گفته شده در متن و همچنین کمک گرفتن از یک متخصص برای از بین بردن افکار خودکشی، استفاده کنند. خودکشی به راحتی می‌تواند میان اعضای یک خانواده اپیدمی شده و همه آنها را در معرض بروز آن قرار دهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودکشی فرزند می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: خودکشی فرزند | جلوگیری و برخورد با خودکشی فرزندان



:: برچسب‌ها: خودکشی فرزند | جلوگیری و برخورد با خودکشی فرزندان ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ناامیدی از زندگی در بسیاری از افراد دیده می‌شود. به طور کلی ناامیدی حالتی است که فرد در آن انگیزه خود را به طور کامل از دست داده و نگرش مثبتی نسبت به زندگی ندارد. حتما شما هم ضرب المثل انسان به امید زنده است را شنیده اید. این مفهوم تا حد زیادی درست است. چرا که اگر افراد امیدی برای ادامه دادن نداشته باشند؛ دست از زندگی کشیده و گاها به روش های خطرناکی رو می‌آورند. با اینکه امیدواری حالتی درونی بوده؛ اما عوامل خارجی نیز بر آن موثر هستند. ناامیدی به دلایل مختلفی در زندگی ایجاد شده و پیامدهای زیادی نیز برای افراد ایجاد می‌کند. اینکه همواره به زندگی و شرایط، امیدوار باشیم؛ دشوار است. اما می‌توان با روش هایی این روحیه را در خود تقویت نمود. ‎ 

برای دریافت مشاوره در زمینه ناامیدی از زندگی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: ناامیدی از زندگی | راه های غلبه بر ناامیدی چیست؟

ناامیدی از زندگی

فراموش نکنید که احساسات، بخش مهمی از وجود ما هستند و گاهی بر بروز آنها هیچ اراده ای نداریم. ناامیدی از زندگی نیز گاهی ایجاد شده و ما حتی از دلیل آن هم مطلع نیستیم. در برخی موارد همه چیز خوشایند و درست به نظر می‌رسد؛ اما با این حال، احساس خوبی نداریم. ناامیدی نیز احتمالا به صورت دوره ای بروز کرده و بعد از مدتی از بین می‌رود. به طور کلی زندگی روزهای خوب و بد زیادی دارد که نباید به آنها دل سپرد. همچنین اگر حالت ناامیدی و بی انگیزگی برای مدت زمان طولانی بروز کند؛ افراد باید در این زمینه اقداماتی انجام دهند. 

علل ناامیدی از زندگی

همانطور که گفته شد؛ ناامیدی از زندگی به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. این موضوع تا حد زیادی به تجربیات شخصی افراد و همچنین روحیه تاب آوری آنها بستگی دارد. اما برخی از رایج ترین دلایل این موضوع، شامل موارد زیر می‌شود. 

????عدم برخورداری از مهارت حل مساله

وقتی افراد در مورد حل مسائل و مشکلات مختلف، مهارت کافی نداشته باشند؛ با هر شکست و یا حتی مشکلی، ناامیدی در زندگی را تجربه کرده و سرخورده می‌شوند. فردی که به جای مشکل، بر حل آن تمرکز کند؛ راحت تر می‌تواند با موقعیت های جدید، روبرو شود. در واقع در شرایط بحرانی و سخت، یکی از واکنش های طبیعی مغز، ناامیدی است. چرا که اینکار برای مغز راحت تر از حل مسئله است.

????شکست در گذشته

همه ما در زندگی شکست را در زمینه های مختلفی تجربه کرده ایم. تعریف هر فردی از شکست متفاوت بوده؛ به همین دلیل نمی‌توان افراد را به دلیل احساساتی که تجربه می‌کنند؛ مورد سرزنش قرار داد. همچنین نباید شکست های گذشته را به حالات کنوکی تعمیم داد و همواره منفی نگر بود. این رفتار منجر به احساس ناامیدی از زندگی شده و پیامدهای بدی برای افراد دارد. می‌توان از تجربیات و حتی شکست ها در گذشته، درس گرفت اما نباید به صورت مداوم به آنها فکر کرد.

????ابتلا به اختلالات روان

یکی دیگر از دلایل احساس ناامیدی از زندگی، ابتلا به برخی از اختلالات روانشناختی است. برای مثال فرد مبتلا به افسردگی، بدون هیچ دلیل خارجی، احساس ناامیدی و شکست کرده و نمی‌تواند به زندگی خود به صورت معمولی ادامه دهد. در واقع یکی از نشانه های اصلی افسردگی، فقدان لذت و بی انگیزگی است. همچنین اگر افراد برای مدت زمان طولانی در زندگی خود احساس شکست و ناامیدی می‌کنند؛ بهتر است در این زمینه به یک روانشناس مراجعه کنند.

????عوامل محیطی

گاهی شرایط محیطی و عوامل خارجی، منجر به بروز احساس ناامیدی از زندگی می‌شوند. برای مثال شرایط اقتصادی، اعتیاد اطرافیان، فشارهای فرهنگی، بروز مشکلاتی در روابط بین فردی و… همگی باعث احساس ناامیدی و سرخوردگی در افراد می‌شوند. فراموش نکنید که شرایط دشوار برای همه افراد وجود دارد. اما اگر افراد از سلامت روان و همچنین ظرفیت های روانی بالا برخوردار باشند؛ می‌توانند شرایط را مدیریت کرده و به خود فشار وارد نکنند.

نشانه های ناامیدی از زندگی

به دلیل اینکه ناامیدی از زندگی، می‌تواند منجر به آسیب های زیادی برای فرد شود؛ به همین دلیل باید نشانه های آن را شناسایی کرده و برای درمان آنها اقدام کنیم. قطعا این حالت در افراد با نشانه هایی زیادی همراه است. گاهی فرد خود به صورت مستقیم و واضح، این موضوع را بیان می‌کند. در این قسمت به ذکر برخی از این نشانه ها می‌پردازیم. 

نداشتن هدف

خلق پایین و کمبود و انرژی

تجربه احساس اضطراب و استرس

گوشه گیری و انزوا

تجربه احساس گناه و شرمندگی

بروز رفتارهای پرخطر مثل خودکشی

اختلال در عملکرد کاری تحصیلی و حتی شخصی

تاثیرات ناامیدی از زندگی بر سلامت روان

می‌توان گفت بیشترین تاثیر ناامیدی از زندگی بر سلامت روان افراد است. در واقع این دو موضوع با یکدیگر رابطه مستقیم داشته و هریک بر دیگری تاثیر می‌گذارد. بی تفاوتی و انفعالی که در اثر ناامیدی ایجاد می‌شود زمینه سازی بیماری های مختلفی از جمله اختلالات خوردن، دوقطبی، سومصرف مواد مخدر و الکل، کاهش اعتماد به نفس و اضطراب پس از سانحه می‌شود. فراموش نکنید که همه این موارد بعد از مدتی جسم افراد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهند. به همین دلیل، بهتر است افراد دلیل ناامیدی خود را شناسایی کرده و از بروز عوارض جانبی برای جسم و روان جلوگیری کنند.

مقیاس اندازه گیری ناامیدی از زندگی

به طور کلی مفاهیم این چنینی قابل لمس و اندازه گیری نیستند. اما مقیاسی که برای اندازه گیری میزان ناامیدی از زندگی در نظر می‌گیرند؛ آزمون افسردگی آرون بک است که تا حد زیادی میزان احساسات منفی و افکار و عقاید مخرب را می‌سنجد. این آزمون برای افراد بالای 17 سال مناسب است و حاوی 20 سوال است. تفسیر این آزمون بهتر است توسط متخصصین روانشناس اندازه گیری شود.

راهکارهایی برای غلبه بر ناامیدی از زندگی

از آنجایی که این حس در بیشتر موارد کوتاه مدت و گذراست؛ بیشتر افراد برای درمان جدی آن اقدامی نمی‌کنند. اما گاهی احساس ناامیدی از زندگی جنبه های زیادی از زندگی را تحت تاثیر قرار داده و دیگر نمی‌توان آن را نادیده گرفت. از همین روی بهتر است برای جلوگیری از عوارض جانبی این موضوع، از روانشناس کمک گرفته و علت آن را ریشه یابی کرد. اگر موضوعات مختلف را نادیده بگیریم و به دنبال راه حلی برای آنها نباشیم دچار مشکلات جدی تری در زندگی خواهیم شد. دریافت خدمات روانشناختی، اصلاح سبک زندگی و حتی در مواردی مصرف دارو، باعث از بین رفتن و کمرنگ تر شدن این احساس می‌شود.

سخن پایانی

ناامیدی در زندگی باعث از بین رفتن علاقه و انگیزه شده و به طور کلی نگاه ما را نسبت به مسائل تغییر می‌دهد. طبیعی است که در چنین شرایطی نتوانیم به درستی فکر کرده و یا حتی تصمیم گیری کنیم. این احساس گاهی به قدری فلج کننده است که ما را از زندگی شخصی و اجتماعی خود وا می‌دارد. به همین دلیل بهتر است به دنبال راه حلی برای آن باشیم. مواجه شدن با این موضوع به تنهایی امکانپذیر نیست. به همین دلیل بهتر است در این زمینه با یک روانشناس صحبت کنیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه ناامیدی از زندگی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: برچسب‌ها: ناامیدی از زندگی | راه های غلبه بر ناامیدی چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

خواستگار بیکار به عنوان مسئولیت های یک مرد در ازدواج، پیامدهای سختی به دنبال دارد. اما با توجه به مشکلاتی که امروزه برای افراد جوان پیش می‌آید؛ بیکاری تعجب بر انگیز نیست. اگر فردی که به او علاقه مند هستید و به خواستگاری شما می‌آید بیکار باشد، چه واکنشی نشان می‌دهید؟ اغلب افرادی که در زندگی مشترک خود با فرد بیکار ازدواج کرده اند؛ با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده اند.

اگر بخواهیم منطقی راجع به مادیات صحبت کنیم؛ پول اصل مهمی برای شروع زندگی است. همه افراد برای گذراندن زندگی خود نیازمند هزینه مناسب هستند. بنابراین اگر بخواهید با خواستگار بیکار ازدواج کنید؛ با مشکلات و چالش های زیادی روبرو خواهید شد. برای اینکه از ازدواج و پاسخ مناسب خود اطمینان حاصل کنید؛ از روانشناس پیش از ازدواج کمک بگیرید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خواستگار می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: خواستگار بیکار | 4 عواقب قبول کردن خواستگار بیکار

خواستگار بیکار

تا به حال با خواستگار بیکار روبرو شده اید؟ از نظر شما قبول کردن خواستگار بیکار با عواقب روبرو نیست؟ اگر با این فرد ازدواج کنید زندگی خوبی را آغاز خواهید کرد؟ همیشه قبل از اینکه برای ازدواج تصمیم بگیرید؛ باید احساس خود را خاموش کنید و از منطق استفاده کنید. اگر به صورت کاملا منطقی بخواهید فکر کنید؛ پول از اهمیت بالایی برخوردار است.

بدون پول هیچ زندگی مشترکی آغاز نخواهد شد. خواستگار بیکار نیز پولی برای آغاز زندگی نخواهد داشت. اما اگر بخواهیم از دید دیگری نگاه کنیم؛ کار هویت مرد است. مردی که کار نداشته باشد؛ هویت ندارد. حالا اهمیتی ندارد که کار با در آمد بالا است با پایین. به همین دلیل با فردی ازدواج کنید که هویت داشته باشد. و بعد از شروع زندگی مشترک به دنبال شغل نباشد. در این مقاله عواقب قبول کردن خواستگار بیکار و نکات مهم در این زمینه را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عواقب قبول کردن خواستگار بیکار

ازدواج خواستگار بیکار بدون عواقب نیست. به همین دلیل زمانی که قصد ازدواج دارید, حتما از روانشناس و مشاورین راهنمایی بگیرید و مزایا و معایب انتخاب خود را بررسی کنید. ازدواج با مرد بیکار شاید همراه با ابراز علاقه و عشق باشد؛ اما پولی برای سپری کردن زندگی روزمره نخواهید داشت. در این مقاله سعی کرده ایم  عواقب ازدواج با خواستگار بیکار را توضیح دهیم.

???? شاید انسانی بی مسئولیت است

همان طور که گفته شد، مردی که بیکار باشد هویت ندارد. و فردی است که به آینده خود فکر نمی‌کند. افرادی که برای تشکیل زندگی به خود سختی نمی‌دهند؛ بی مسئولیت هستند و زندگی با فرد بی مسئولیت سرشار از سختی است. به همین دلیل در انتخاب خواستگار بیکار دقت کنید؛ شاید او فردی بی مسئولیت است.

???? احتمالا تنبل است

خواستگار بیکار معمولا تنبل است. کسی که برای ازدواج و تشکیل زندگی اقدام می‌کند چگونه تنبل نیست؟ به طور کل افرادی که نیازمند پول هستند اما تلاشی برای یافتن شغل ندارند، تنبل هستند. اینکه وضعیت برای جوان ها دشوار است نباید مانع کار کردن شما باشد. شرایط سخت است، اما کار هست.

???? شاید فردی وابسته است

یکی از عواقت ازدواج با خواستگار بیکار، روبرویی با وابستگی افراطی اوست. اینکه همسر شما دائم از خانواده و دیگران برای رفع نیازهای مالی کمک بگیرد؛ خوشایند نیست. وابستگی مالی یکی از معضلاتی است که بسیاری از جوان ها به آن مبتلا هستند. بنابراین در ازدواج با مرد بیکار به دنبال استقلال نباشید.

???? احتمالا توان روبرویی با بحران ها را ندارد

از دیگر عواقب ازدواج با خواستگار بیکار، ناتوانی در مدیریت بحران است. جهان و دنیا سرشار از اتفاقات ناگوار و دشوار است. زمانی که فردی نتواند این اتفاقات را بپذیرد؛ با ناتوانی در مدیریت بحران روبرو است. به همین دلیل دل خود را به مرد بیکار خوش نکنید.

نکاتی که باید درباره خواستگار بیکار دقت کنیم

اگر خواستگار بیکار همه شرایطش مناسب بود چه کنیم؟ برای اینکه به سنجش خواستگار بیکار بپردازیم لازم است که به برخی از نکات توجه کنیم. در این بخش مقاله راجع به نکات مهم در برخور با خواستگار بدون شغل توضیح داده ایم.

???? به تلاش های خواستگار بیکار دقت کنید. دقت کنید که چند جا برای استخدام رفته است و برای چند شرکت فرم پر کرده است. بین کسی که تلاش نمی‌کند با فرد با پشت کار تمایز وجود دارد.

???? دلیل بیکار بودن را جویا شوید. همیشه بین فردی که ورشکسته شده است و درگیر مشکلات اقتصادی است با فردی که تلاشی برای یافتن شغل است؛ تفاوت وجود دارد.

???? به فرصت ها و نگاه های او دقت کنید. افراد تنبل همیشه دوست دارند که فرصتی برای کار نداشته باشند. به همین دلیل حتی اگر کار خوبی هم پیش رو باشد قبول نمی‌کند.

???? اضطراب فرد را بپذیرید. اغلب افرادی که بیکار هستند با اضطراب دست و پنجه نرم می‌کنند.

???? حتما در رابطه با مرز ها صحبت کنید. اینکه راجع به مسائل عقیدتی و فرهنگی چه نظری دارد و در رابطه با حقوق خانم چه واکنشی نشان می‌دهد.

???? اهمیت پول را فراموش نکنید. لازمه آغاز زندگی مشترک پول است. زمانی که پول نداشته باشید در رفع نیازهای مالی با مشکل روبرو خواهید شد. به همین دلیل در انتخاب خواستگار بیکار باید بی پولی را بپذیرید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد خواستگار بیکار عواقب زیادی دارد. اینکه شما خواستگار بدون شغل دارید با اینکه با فرد بیکار ازدواج کنید کاملا متفاوت است. به همین دلیل لازم است که حتما همه جوانب را بسنجید و برای پاسخ به خواستگار بیکار از روانشناس راهنمایی بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند که شخص مقابل را بشناسید و راحت تر تصمیم بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواستگار می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: خواستگار بیکار | 4 عواقب قبول کردن خواستگار بیکار



:: برچسب‌ها: خواستگار بیکار | 4 عواقب قبول کردن خواستگار بیکار ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تاثیر طول آلت تناسلی در لذت جنسی یکی از سوالات محققین و همچنین زوجین است. معمولا مردان در این مورد بسیار حساس هستند و گاهی باعث می‌شود که اعتماد به نفس خود را در مورد عملکرد جنسی از دست بدهند. اما این تنها به دلیل عدم اطلاعات کافی در مورد بدن خود و حتی بدن همسرشان است. بر اساس تحقیقات انجام شده در کشورها و جوامع مختلف، مشخص شده که تنها دو درصد از مردان مبتلا به کوتاهی آلت تناسلی هستند که در بیشتر موارد نیز به علت مشکلات مادرزادی است. برخی از مردان برای ایجاد تغییرات در سایز الت تناسلی خود، دست به روش های نامناسبی می‌زنند که باعث ایجاد عوارض زیادی برای آنان می‌شود. 

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر طول آلت تناسلی در رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 منبع: تاثیر طول آلت تناسلی در رابطه

تاثیر طول آلت تناسلی در لذت جنسی

به طور کلی نمی‌توان تاثیر طول آلت تناسلی در لذت جنسی را انکار کرد. اما این تاثیر به قدری نیست که افراد را وادار به انجام روش های غیراصولی کند. در واقع این خود مردان هستند که نسبت به این موضوع حساس هستند و برای زنان انقدر اهمیت ندارد. طول الت تناسلی بیشتر مردان برای دخول کافی است و حساسیت آنها در بیشتر موارد به دلیل عوامل روانی است. بخشی از این نگرانی به دلیل تاثیرات رسانه ها و تبلیغات افراطی در این زمینه است.

برخی از تاثیرات طول آلت تناسلی در لذت جنسی

تاثیر طول آلت تناسلی در لذت جنسی هم برای مردان و هم برای زنان، بروز می‌کند. مردان به دلیل اینکه طول آلت تناسلی را یکی از عوامل موثر در جنبه مردانگی و قدرت می‌دانند؛ همواره تلاش می‌کنند تا همسر خود را در این مورد راضی نگه دارند. اما با کسب اطلاعات در این زمینه متوجه خواهند شد که رضایت جنسی به عوامل زیادی بستگی داشته و می‌توانند با روش های دیگری نیز رابطه جنسی بهتری را تجربه کنند. برخی از تاثیرات طول آلت تناسلی در رابطه جنسی، شامل موارد زیر می‌شود.

????رضایت جنسی

توجه داشته باشید که طول آلت تناسلی، هیچ نقشی در مدت زمان رابطه نخواهد داشت. در واقع در حین رابطه این عملکرد افراد است آنها را راضی می‌کند. اما به طور کلی رابطه طول آلت تناسلی در لذت جنسی، مثبت است و تا حدودی می‌تواند موثر باشد. مردان باید در کنار توجه به این موضوع، نکات دیگری را در رابطه جنسی در نظر گرفته و از روش های متعددی استفاده کنند. 

????افزایش اعتماد به نفس

طول آلت تناسلی مردان، تاثیر زیادی در اعتماد به نفس آنها دارد. گاهی مردان به دلیل اینکه تصور می‌کنند سایز آلت تناسلی شان مناسب نیست؛ قبل از رابطه دچار استرس و اضطراب شده و نمی‌توانند عملکرد مناسبی در رابطه جنسی داشته باشند. اما تاثیر طول آلت تناسلی در لذت جنسی، به دلیل عملکرد بهتر مردان در این شرایط است. اما از طرفی می‌توانند به وسیله این موضوع به شریک خود آسیب زده و او را از رابطه جنسی بیزار کنند. 

روش های افزایش طول آلت تناسلی

طول آلت تناسلی مناسب برای دخول در مردان قبل از نعوظ تقریبا 9 سانتی متر و بعد از نعوظ کامل، تقریبا 13 سانتی متر است. از طرفی طول واژن زنان نیز محدود است و تقریبا بین 10 تا 12 سانتی متر است. به همین دلیل اگر طول آلت تناسلی بیشتر از این اندازه باشد؛ به حال زنان تفاوتی نخواهد کرد. رشد آلت تناسلی با پایان دوران بلوغ، کامل شده و بعد از این دوران استفاده از روش های مختلف، تاثیر چندانی نخواهند داشتو یا موقت خواهند بود. اما اگر افراد نسبت به این موضوع بسیار حساس باشند؛ می‌توانند از روش های زیر استفاده کنند.

????عمل جراحی

عمل جراحی برای افزایش آلت تناسلی مردان، فقط در مواردی استفاده می‌شود که آنان به کوچکی بیش از حد آلت (میکروپنیس) به صورت ژنتیکی و یا مادرزادی مبتلا باشند؛ استفاده می‌شود. در واقع عمل زیبایی برای این مشکل وجود ندارد و افراد نمی‌توانند به صورت اختیاری این عمل را انجام دهند. عمل جراحی دیگری که در این زمینه انجام می‌شود؛ برای افراد ترنس و یا دوجنسیتی است. 

???? تاثیر طول آلت تناسلی | استفاده از وکیوم

دستگاه وکیوم یا اکستندر، یک وسیله پلاستیکی است که با کمک دو میله دینامیکی عمل کرده و با استفاده از مکش، سبب جریان خون بیشتر در عروق این ناحیه و کشیدگی پوست می‌شودو سایز آلت تا حدودی افزایش می‌یابد. اما این تغییر سایز موقتی است و با گذشت چند دقیقه از بین می‌رود. افراد باید از این روش قبل از برقراری رابطه جنسی استفاده کنند. همچنین استفاده مکرر از این دستگاه سبب آسیب به ناحیه تناسلی خواهد شد.

????اسپری تاخیری

یکی از کارایی های برخی از اسپری های تاخیری، افزایش سایز آلت تناسلی است. در واقع محتویات اسپری با تاثیر بر پوست، باعث تورم این ناحیه می‌شوند که تا حدی باعث تغییر سایز می‌شود. البته اسپری های تاخیری عوارضی جانبی مثل ایجاد حساسیت های پوستی دارند که افراد باید آن را نیز در نطر بگیرند. استفاده مکرر از اسپری های تاخیری نیز باعث بروز زودانزالی خواهد شد. به همین دلیل در مورد تاثیر سایز طول آلت تناسلی در لذت جنسی، با یک پزشک متخصص مشورت کرده و عوارض اسپری تاخیری را نیز در نظر بگیرید.

???? تاثیر طول آلت تناسلی | تزریق تستوسترون و حجم دهنده ها

برخی برای بالا بردن تاثیر طول آلت تناسلی در لذت جنسی، از روش های تهاجمی مثل تزریق تستوسترون و یا چربی استفاده می‌کنند. ژل های حجم دهنده نیز روش دیگری برای افزایش سایز آلت تناسلی است. تزریق تستوسترون، می‌تواند عوارض خطرناکی برای مردان ایجاد کند که حتی در سلامت روان آنها نیز موثر خواهد بود. چربی نیز بعد از مدتی جذب بدن شده و روش دائمی برای این موضوع نیست. همچنین باعث عفونت مجاری ادراری، بدشکل شدن آلت تناسلی و… می‌شود.

سخن پایانی

فراموش نکنید که سایز پا، ملیت، فاصله بین انگشتان و… هیچ ارتباطی با سایز آلت تناسلی ندارند و طول این اندام صرفا براساس ژنتیک و میزان هورمون ها تعیین می‌گردد. همنطور که ملاحظه کردید؛ عوارض روش های مختلف در این زمینه بیشتر از مزایای آن است. همچنین برای زنان، سایز آلت تناسلی مردان تاثیری در لذت جنسی آنها ندارد. بهتر است افراد تاثیر طول آلت تناسلی در لذت جنسی را معطوف به استفاده از روش های دیگری کنند و عملکرد خود را بهبود بخشند. در این زمینه می‌توان از یک روانشناس و یا یک متخصص اورولوژیست نیز کمک گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر طول آلت تناسلی در لذت جنسی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

سایز مورد علاقه زنان چقدر است؟

سایز واژن زنان محدود است و تقریبا 10 تا 12 سانتی متر است. به همین دلیل سایز بزرگ آلت تناسلی مردان، اگر بیشتر از این اندازه باشد؛ برای زنان ایجاد لذت بیشتر نخواهد کرد. در واقع طول آلت تناسلی مردان در لذت جنسی، تاثیر چندانی نخواهد داشت.



:: برچسب‌ها: تاثیر طول آلت تناسلی در رابطه ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

خودکشی در نوجوانان یکی از معضلات امروزه در جامعه هست. بسیاری از نوجوانان امروز به جای حل مسائل و گفتگو با والدین خودکشی را تنها راه حل می‌داند و به دلایل مختلفی به این رفتار علاقمند می‌شوند. متاسفانه بر اساس بررسی‌ها خودکشی در نوجوانان با افزایش ۲۳ درصدی روبرو بوده است. به همین جهت موضوع خودکشی باید در جامعه و خانواده‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار باشد. روانشناسان بسیاری از پژوهش‌های خود را در زمینه خودکشی انجام می‌دهند تا به دنبال راهکارهایی برای پیشگیری از این رفتار تخریبی داشته باشند.

به دلیل اینکه نوجوانان رفتارهای هیجانی بسیاری دارند، خودکشی در آنها نیز بیشتر مشاهده می‌شود. خودکشی پدیده‌ای مسری است و بسیاری از نوجوانان بی‌اطلاع از آنکه چه عواقبی به همراه خواهد داشت؛ این رفتار را برای تخلیه هیجانی و یا خودنمایی انجام می‌دهند. به همین دلیل توصیه می‌شود که در حضور نوجوانان راجع به خودکشی زیاد صحبت نشود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راهکارهای جلوگیری از خودکشی‌در نوجوانان حتما از یک روانشناس و متخصص کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: خودکشی در نوجوانان | 8 علل خودکشی در نوجوانان

خودکشی در نوجوانان چیست؟

این امر اتفاقی مسری در بین نوجوانان است. حتی نوجوانان از عواقب و پیامدهای خودکشی اطلاعی ندارند اما جهت بزرگنمایی خودنمایی و یا تخلیه هیجانی دست به این روش می‌زند. متاسفانه خودکشی دومین عامل مرگ و میر در میان نوجوانان شناخته می‌شود. اگر صحبت‌های راجع به خودکشی را از زبان نوجوانان خود می‌شنوید این موضوع را به عنوان تهدید در نظر بگیرید و فورا این موضوع را بررسی کنید. و از یک روانشناس و روانپزشک راهنمایی بگیرید.

صحبت راجع به خودکشی در نوجوانان بسیار زیاد مشاهده می‌شود. به همین دلیل والدین باید اطلاعات خود را راجع به خودکشی در نوجوانان افزایش دهند و نحوه برخورد با چنین افکاری را بدانند. خودکشی‌در نوجوانان به عوامل و دلایل گوناگونی بستگی دارد که خانواده و همسالان در رتبه‌های بالاتری قرار دارند. در این مقاله تمامی جوانب خودکشی در نوجوانان را سنجیده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

علل خودکشی در نوجوانان

خودکشی در نوجوانان به عوامل مختلفی بستگی دارد. که در این مقاله راجع به آن صحبت کرده‌ایم.

???? بحران هویت | خودکشی در نوجوانان

یکی از علل خودکشی در نوجوانان، بحران هویت است. نوجوانی سنی است که فرد از دوره کودکی فاصله گرفته و به دوره بزرگسالی نزدیک می‌شود. همین امر باعث افزایش چنین افکاری می‌شود. در این دوره نوجوانان باید هویت خود را کسب کنند. و در صورتی که چنین اتفاقی رخ ندهد؛ افکار خودکشی نیز افزایش می‌یابد.

منظور از کسب هویت این است که نوجوان نقاط ضعف، قوت، ارزش، استعداد و توانمندی‌های خود را شناسایی کند. همچنین جایگاه خود را در اجتماع، خانواده و ارتباط با دیگران مشخص کند. به طور کلی محیط زندگی خانواده دوستان و اجتماع در شکل‌گیری نوجوانان بسیار موثر هستند.

???? تغییرات اجتماعی

یکی از دلایل خودکشی در نوجوانان، تغییرات اجتماعی می‌باشد. همانطور که گفته شد نوجوانی دوره سنی بسیار حساسی می‌باشد؛ افراد در این دوره از کودکی وارد به بزرگسالی می‌شوند. زمانی که نوجوان جایگاه خودش را در جامعه نشناسد یا حتی محیط زندگی و یا محل تحصیل او تغییر کند، با کاهش اعتماد به نفس و سردرگمی به آشفتگی دچار می‌شود. و به مرور زمان این احساسات منفی به بحران‌های روحی و روانی تبدیل می‌شود. و نتیجه آن مساوی با افکار خودکشی می‌شود.

???? انتظارات والدین

انتظارات والدین از دیگر عوامل خودکشی در نوجوانان می‌باشد. خانواده‌ها یکی از اعضای جامعه محسوب می‌شوند و نقش بسیار پررنگی در بروز افکار خودکشی در فرزندان دارند. بسیاری از خانواده‌ها تمامی مسائل مربوط به فرزندان نوجوان خود را سخت می‌گیرند و از آنها انتظارات بسیار زیادی دارند. و بدون در نظر گرفتن خواسته‌های فرزندان و استعدادهای آنها مانند رشته تحصیلی، انتخاب شغل و … پافشاری می‌کنند. و به توانایی‌های فرزند خود توجهی نمی‌کنند.

در نهایت با عدم تعادل میان انتظارات خانواده، خواسته‌ها و توانایی‌های فرزندان آنها به مرور احساس سرافکندگی و ناامیدی می‌کنند؛ و عزت نفس آنها کاهش می‌یابد. در نهایت با تجربه افسردگی و استرس به سوی افکار خودکشی سوق پیدا می‌کند.

???? همسالان | خودکشی در نوجوانان

یکی از موثرترین دلایل بروز افکار خودکشی در نوجوانان به علاوه خانواده، گروه همسالان می‌باشد. افراد در دوره نوجوانی ارتباط بیشتری با همسالان و دوستان خود دارند؛ به همین دلیل برای پذیرفته شدن از سوی همسالان دست به رفتار و پوشش مناسب با گروه مورد علاقه می‌زنند. که آسیب‌های بسیار زیادی نیز به دنبال دارد یا اینکه نوجوانان در انتخاب دوست به درستی عمل نمی‌کنند. و افرادی را بر می‌گزینند که به خشونت و مصرف مواد مخدر گرایش دارند؛ که تمامی این‌ها در افکار خودکشی موثر می‌باشند.

???? شکست عاطفی

برقراری رابطه دوستانه، عاشقانه با جنس مخالف از بحران‌های دوره نوجوانی می‌باشد. که افکار خودکشی در نوجوانان را نیز افزایش می‌دهد. به دلیل اینکه نوجوانان در این سن نیاز به محبت و توجه دارند؛ این نیاز را از پارتنر یا شریک احساسی خود دریافت می‌کنند. و زمانی که این رابطه با شکست مواجه شود تمامی رویاهای آنها با خاک یکسان می‌شود. و یکی از دلخراش‌ترین اتفاقات زندگی نوجوانان شکست عاطفی محسوب می‌شود.

???? افسردگی و اضطراب

از دیگر عوامل بروز خودکشی در نوجوانان، افسردگی و اضطراب می‌باشد. طبق آمار به دست آمده نوجوانانی که افکار خودکشی دارند؛ معمولا با افسردگی، اضطراب، شخصیت مرزی یا دو قطبی دست و پنجه نرم می‌کنند. در واقع این اختلالات باعث گوشه‌گیری، ناامیدی، تنهایی، شکست و افکار منفی بسیار زیادی می‌شود. در نهایت در بروز افکار خودکشی نیز بسیار موثر هستند. که در این شرایط نوجوانان حتما باید تحت نظر روانشناس و یا روانپزشک قرار بگیرند.

???? تروما | خودکشی در نوجوانان

تروما یا رویدادهای آسیب‌زا یکی دیگر از عوامل موثر در افکار خودکشی نوجوانان می‌باشد. این رویدادهای آسیب‌زا شامل طلاق والدین، مرگ یکی از عزیزان، شکست عشقی، دعواهای مکرر، عدم توجه دیگران، وضعیت تحصیلی نامساعد، اختلال در خواب، انزوا، استرس، گریه و … می‌باشد

???? شبکه اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی یکی از دلایل مهم و اصلی افکار خودکشی در نوجوانان می‌باشد. امروزه به دلیل گسترش شبکات اجتماعی، نوجوانان با رفتارها های آسیب‌زایی آشنا می‌شوند که ذهنشان را به خطر می‌اندازد. همین امر باعث افزایش چنین افکاری می‌شود که امروزه نیز بسیار زیاد شده است. و والدین در چنین شرایطی باید نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند.

راهکارهای خودکشی در نوجوانان

برای راهکارهای خودکشی در نوجوانان، خانواده نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. والدین باید به صورت جدی چنین تهدیدی را مهم بشمارند. و فورا اقدام به درمان و کمک از روانپزشک کنند. در چنین شرایطی بهتر است که از نوجوان خود در رابطه با میزان افکار خودکشی سوال کنید و از او بخواهید که مشکل خود را بیان کند. نشان دهید که فرزندتان را درک می‌کنید و برای حل مشکلات او تلاش خواهید کرد. بهتر است که میزان علاقه و محبت خود را به فرزندتان نشان دهید و بگویید که او را چقدر دوست دارید.

تمامی ارتباطات خود را با فرزند نوجوانتان در آرامش و صبوری انجام دهید. هرگز فرزند خود را تنها نگذارید و خواب هوشیاری را داشته باشید. وسایل خطرناک مانند اجسام تیز و داروها را از دسترس او خارج کنید. و حتما حواستان را به او جمع کنید. تهدید خودکشی در نوجوانان را بسیار جدی بگیرید. در کنار خانواده، دوستان نیز نقش بسیار مهمی در تغییر افکار و جلوگیری از اقدام به خودکشی‌در نوجوانان دارند. در چنین شرایطی از دوستان آن یاری بگیرید. 

کلام آخر

خودکشی در نوجوانان یکی از شایع‌ترین رفتارها در مرگ و میر است. همانطور که گفته شد خانواده، اجتماع و همسالان نقش بسیار پررنگی را در بروز چنین افکاری ایفا می‌کنند. به همین دلیل بهتر است که حتما در انتخاب دوست فرزندان خود دقت داشته باشید؛ و رفتارهای خود با نوجوان را ارتقا دهید. سعی کنید به فرزندتان کمک کنید تا هویت خود را بشناسد و توانایی‌های او را درک کنید. زمانی که از سوی فرزندتان صحبت‌هایی راجع به خودکشی شنیدید؛ فورا از یک روانشناس و روانپزشک کمک بگیرید. و تا زمانی که به آنها مراجعه نکردید فرزند خود را تنها نگذارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: خودکشی در نوجوانان | 8 علل خودکشی در نوجوانان



:: برچسب‌ها: خودکشی در نوجوانان | 8 علل خودکشی در نوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

سندرم استکهلم یک پدیده روانی بسیار جالب و تعجب برانگیز است. در این پدیده روانی فرد گروگان به گروگان گیر خود احساس وفاداری، همدلی و همدردی پیدا می‌کند. حتی وفاداری فرد به گروگان گیر خود به شیوه ای است که مال، جان و آزادی خود را فدای علاقه فرد گروگان گیر می‌کند. روانشناسان علت این رفتار را به نوعی ساز و کار دفاعی می‌دانند. در این سندرم فردی که مورد آزار و اذیت دیگری قرار می‌گیرد، به فرد مقابل وابسته می‌شود و احساس همدردی نشان می‌دهد.

همه ما افرادی را در اطراف زندگی خود مشاهده کرده ایم که با آزار و اذیت های متفاوت باز هم شخص مقابل را دوست دارد! نمونه رایج این سندرم معمولا در روابط زناشویی یا والد فرزندی مشاهده می‌شود. سندرم استکهلم در موارد آزار جنسی، سوء استفاده از کودکان و همسر آزاری نیز مشاهده می‌شود. اگر احساس می‌کنید که در مقابل اذیت های گوناگون در حال درک شخص آزار دهنده هستید؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه سندرم استکهلم می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: سندرم استکهلم | 4 روش جلوگیری از سندرم استکهلم سازمانی

سندرم استکهلم چیست؟

مثلا در نظر بگیرید که یک آقایی دائم در حال آزار، اذیت و شکنجه همسر خود است. اما خانم قصد جدایی ندارد و به شدت به همسر خود علاقه مند است. و چندین سال نیز به این مقاومت ادامه می‌دهد. این سندرم یک واکنش روانی است که فرد احساس همدردی و وابستگی نسبت به شخص آزار دهنده نشان می‌دهد. این سندرم در روابط والد- فرزندی، آزار همسر، سوءاستفاده های جنسی، سوء استفاده جسمی و … مشاهده می‌شود.

افرادی که به سندرم استکهلم مبتلا هستند؛ بر پایه ترس، گروکشی عاطفی، تهدید، وابستگی مالی، محدودیت، جداسازی فکری، نا امیدی، توجیه رفتار های خشن و … از خود چنین واکنشی نشان می‌دهند. این عارضه در اغلب موارد در موقعیت های گروگان گیری رخ می‌دهد. اگر با دقت بیشتری به روابط خود با دیگران و اطرافیان نگاه کنید؛ متوجه بروز شایع این سندرم خواهید بود. در این مقاله جوانب مختلف سندرم استکهلم را بررسی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تاریخچه سندرم استکهلم

سندرم استکهلم اصطلاحی است که بعد از سرقت از بانک در میدان نورمالمستوری نورمالمستورگ استکهلم سوئد توسط نیل بپروت روانشناس که آغاز تا پایان گروگان گیری به پلیس مشاورع می‌داد و به بانک رفت و آمد داشت. همزمان با پوشش خبری روبرو شد و بعد ها به واسطه روانشناس دیگری با نام فرانک اوخبری نام گذاری شد. در این گروگان گیری چهار کارمد به مدت 6 روز گروگان گرفته شده بودند. در این 6 روز قربانیتن به گروگان گیر ها وابستگی عاطفی پیدا کرده بودند. این وابستگی در حدی بود که از همکاری با پلیس سر باز می‌زدند و بعد از 6 روز به دفاع از گروگان گیرها پرداختند.

ویژگی های سندرم استکهلم

سندرم استکهلم برای همه گروگان گیر ها رخ نمی‌دهد. و از سوی دیگر با توجه نظر گوناگون پژوهشگران؛ فهرست درستی از ویژگی های این سندرم در دسترس نیست. اما برخی از ویژگی های را در این بخش مقاله توضیح داده ایم.

???? رفتارهای حمایتی قربانی در زمان کمک به زندان بان ها

???? پشتیبانی از رفتار ها و دلایل گروگان گیر ها

????احساسات مثبت قربانی به گروگان گیر ها یا زندان بان ها

???? احساسات منفی قربانی به خانواده، مقامات و دوستانی که سعی در نجات او دارند، و موفق نیز می‌شوند.

???? حمایت از گروگان گیر ها

????احساس منفی به پلیس

???? همدردی با رفتارهای گروگان گیر ها

???? مشکل در دقت و تمرکز

????ناتوانی در ایجاد آرامش

???? عدم لذت از فعالیت های گذشته

???? بد گمانی

????عصبانیت

???? تحریک پذیری

???? اضطراب

????یاد آوری مکرر رویداد گذشته

تشخیص سندرم استکهلم

سندرم استکهلم توسط نظام روان پزشکی آمریکا به عنوان یک بیماری به رسمیت شناخته نشده است. به همین دلیل متخصصان در حوزه سلامت روان این عارضه را به عنوان اختلال در نظر نمی‌گیرند. اما با این حال از معیارهای تشخیصی اختلال استرس پس از سانحه، اختلال استرس حاد و رفتارهای شبیه به سندرم استکهلم برای تشخیص این عارضه استفاده می‌کنند.

سندرم استکهلم سازمانی

یکی از انواع سندرم استکهلم، سازمانی و کاری است. در این نوع سندرم کارمندان برای مدت زمان طولانی در یک شرکت کار می‌کنند و به آن شرکت وفادار می‌شوند. اما این در صورتی است که کارفرما با آنها بدرفتاری می‌کند و مورد سو استفاده قرار می‌گیرد. سندرم استکهلم سازمانی نشانه هایی دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? نداشتن تخصص کافی کارمندان

???? عزت نفس و اعتماد به نفس پایین کارمندان

????پدیدآیی احساس عاطفی میان مدیر و کارمند

???? کارمند وابسته و ضعیف با مدیر قدرتمند

???? بد رفتاری های کلامی به همراه تحقیر و توهین از سوی مدیر

????ساعات کاری طولانی و اضافه کار بدون در نظر گرفتن نظر کارمندان از سوی کارفرما

روش های جلوگیری از استکهلم سازمانی

???? صحبت با یک متخصص در حوزه سلامت روان

???? کمک از دیگران

????ترک محل کار و استعفا

???? تلاش برای مبارزه با مدیریت در جهت موقعیت به وجود آمده

روش های درمانی سندرم استکهلم

همانطور که گفته شد سندرم استکهلم یک عارضه روانی است که برای جلوگیری از آسیب به خود باید تحت درمان قرار بگیرد. دارو درمانی و روان درمانی برای افراد مبتلا به این سندرک توصیه می‌شود. اما برای آشنایی بیشتر، در این بخش مقاله راجع به روش های درمانی سندرم استکهلم توضیح داده ایم.

✨ به تقویت اعتماد به نفس بپردازید.

✨گفتار درمانی داشته باشید.

✨هوش هیجانی خود را ارتقا دهید.

✨ زبان بدن را آموزش ببینید.

✨ عزت نفس خود را افزایش دهید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ سندرم استکهلم در محیط های مختلفی رخ می‌دهد. فردی که به این سندرم مبتلا است نشان هایی از قبیل وابتسگی و همبستگی به گروگان گیر یا فرد آزار دهنده نشان می‌دهد. زمانی که این سندرم درمان نشود؛ مشکلات بیشتری را به همراه خواهد داشت. در این زمینه حتما به دنبال درمان باشید و از متخصصین در حوزه سلامت روان راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سندرم استکهلم می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: برچسب‌ها: سندرم استکهلم | 4 روش جلوگیری از سندرم استکهلم سازمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ازدواج برای فرار از تنهایی یکی از موضوعاتی است که به زودی رابطه را دچار مشکلات زیادی می‌کند. به طور کلی افراد برای ازدواج و تشکیل زندگی، دلایل مختلفی دارند. قطعا یکی از اهداف ازدواج تنها نبودن افراد است. در صورت تنهایی برای مدت زمان طولانی، آدمی دچار مشکلات زیادی می‌شوند. اما اینکه فردی تنها به این خاطر ازدواج کند؛ صحیح نبوده و حتی نوعی سواستفاده از طرف مقابل است. وقتی افراد به این دلیل ازدواج می‌کنند و از تنها نبودن خود برای ادامه عمر مطمئن می‌شوند؛ دیگر اهمیتی به زندگی مشترک نداده و حتی نیازهای طرف مقابل را نیز نادیده می‌گیرند. این نوعی خودخواهی محسوب می‌شود که آسیب های زیادی به همراه دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج برای فرار از تنهایی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ازدواج برای فرار از تنهایی چه پیامدهایی دارد؟

ازدواج برای فرار از تنهایی

متاسفانه ازدواج برای فرار از تنهایی، تبدیل به یکی از دلایل اصلی ازدواج برای افراد شده است. آنها به دلیل اینکه روابط زیادی را تجربه کرده اند و یا همواره آدم های زیادی اطراف شان بوده است؛ حال از تنهایی می‌ترسند. حتی اگر این رابطه منجر به ازدواج هم نشود؛ بازهم عوارض خود را دارد. افراد در این شرایط تنها یک ملاک دارند و آن هم تنها نبودن است. به همین دلیل به ویژگی های دیگر طرف مقابل خود دقت نمی‌کنند. در چنین شرایطی معمولا احساسات آنها نیز درگیر نمی‌شود و تنها به حضور فردی در زندگی خود نیاز دارند.

افرادی که مستعد ازدواج برای فرار از تنهایی هستند

به طور کلی برخی از افراد بیشتر از دیگران، در معرض ازدواج برای فرار از تنهایی هستند. اما این بدان معنا نیست که هر فردی که این شرایط را دارد حتما به این دلیل قصد ازدواج دارد. افرادی که از وضعیت روانی پایداری برخوردار هستند؛ می‌توانند در این زمینه بهتر تصمیم گرفته و سنجیده تر عمل کنند.

????شکست در روابط قبلی

افرادی که در روابط عاطفی قبلی خود ناکامی های زیادی را تجربه کرده اند؛ بیشتر احتمال دارد که به ازدواج برای فرار از تنهایی رو بیاورند. چنین افرادی باور درستی از ازدواج ندارند. چرا که هر رابطه ای مشکلات خود را داشته و حتی ازدواج نیز گاهی منجر به شکست می‌شود.

چنین افرادی حتی بعد از ازدواج نیز احساس تنهایی می‌کنند. افرادی که در روابط زیادی دچار مشکل شده اند؛ همواره از آینده ترسیده و تصور می‌کنند که هیچوقت نمی‌توانند یک رابطه خوب را تجربه کنند. اما اگر این مشکل به صورت ریشه ای حل شود و فرد دلایل مشکلات گذشته خود را بررسی نماید؛ می‌تواند از وقوع مجدد چنین شرایطی جلوگیری نماید. 

????افراد مبتلا به افسردگی و تله های روانی

طبیعی است که افراد مبتلا به افسردگی، بیشتر از بقیه، احساس تنهایی می‌کنند. آنها نیاز به محبت و توجه بیشتری نسبت به دیگران دارند؛ از همین رو بیشتر احتمال دارد که سراغ ازدواج برای فرار از تنهایی بروند. همچنین برخی از افراد از دوران کودکی ترس از رهاشدگی داشته و یا درگیر تله های روانی مختلفی می‌شوند. برای مثال تله بی ارزشی، یکی از موضوعاتی است که دید فرد را نسبت به زندگی تغییر داده و باعث تصمیم گیری اشتباه در زمینه ازدواج می‌شود.

????فاقد مهارت های ارتباطی

مهارت های ارتباطی باعث شکل گیری روابط میان افراد می‌شود. اگر افراد از این مهارت برخوردار نباشند و یا به درستی از آن استفاده نکنند؛ قطعا دچار مشکلاتی در این زمینه خواهند شد. نداشتن چنین مهارتی باعث تنهایی افراد شده و آنها را وادار به ازدواج برای فرار از تنهایی می‌نماید. اما این مهارت کاملا اکتسابی است. افراد می‌توانند آن را در خود تقویت کرده و در زمینه های مختلفی از آن استفاده نمایند.

????سن بالا و شرایط خانوادگی

افرادی که مدام ازدواج و یا شروع یک رابطه عاطفی را به تعویق انداخته؛ به زودی دچار احساس تنهایی شده و تصور می‌کنند که دیگر شانسی ندارند. البته در این مورد شرایط خانوادگی نیز بسیار موثر است. به طور کلی اوضاع اطرافیان، تاثیر زیادی بر تصمیمات ما دارد.

برای مثال فردی که با پدر و یا مادر مجرد خود زندگی می‌کند و تنهایی او را می‌بیند؛ تصمیم به ازدواج می‌گیرد تا مثل او نباشد. از طرفی با بالارفتن سن افراد، آنها دچار کمالگرایی معکوس یا منفی شده و همواره به دنبال پیدا کردن نقصی در طرف مقابل خود برای ازدواج هستند.

عوارض جانبی ازدواج برای فرار از تنهایی

وقتی افراد ازدواج برای فرار از تنهایی را انتخاب می‌کنند؛ باید منتظر بروز پیامدهای ناشی از آن نیز باشند. طبیعی است که وقتی افراد ملاک درستی در این مورد نداشته باشند؛ انتخاب خوبی هم نخواهند داشت. برخی از مشکلاتی که در این شرایط بروز می‌کند؛ شامل موارد زیر می‌شود. 

????احساس تنهایی بیشتر

فراموش نکنید که با وجود احساس تنهایی در دوران مجردی، بعد از ازدواج نیز، این احساس همراه شما خواهد بود. چرا که این شرایط نیاز به درمان و ریشه یابی دارد. اما با ازدواج شما تنها شرایط خود را تغییر می‌دهید. در چنین وضعیتی، شما فردی را انتخاب می‌کنید که علاقه چندانی به او ندارید و باید برای مدت زمان طولانی با او زندگی کنید. این قطعا فشار روانی بیشتری را به شما وارد می‌کند. بهتر است قبل از ازدواج در مورد احساس تنهایی خود اقدامی کرده و سپس زندگی مشترک را آغاز کنید.

????آسیب زدن به طرف مقابل

در یک رابطه زناشویی، باید طرف مقابل را نیز در نظر بگیرید. قطعا او نیاز به توجه و احساسات دارد و در صورتی که هدف شما از ازدواج برای فرار از تنهایی باشد؛ نمی‌توانید خواسته های او را به درستی برطرف کنید. در این شرایط او آسیب دیده و حتی دچار احساس تنهایی می‌گردد. به همین دلیل از نظر اخلاقی باید به فرد دیگر رابطه نیز در این مورد، اهمیت داد.

????شکست در ازدواج

متاسفانه برخی از افراد برای درمان اختلالات روانی و یا حتی مشکلاتی که دارند؛ ازدواج را انتخاب می‌کنند. اما ازدواج یک راه درمانی و یا یک راه حل برای مشکلات نیست. در واقع ازدواج در چنین شرایطی اوضاع را بدتر نیز می‌کند. حتی احتمالا بعد از پشت سر گذراندن یک ازدواج ناموفق، احتمالا افراد احساس تنهایی بیشتری نیز می‌کنند. این شکست، اوضاع را بدتر می‌کند. از طرفی احتمال داشتن انتخاب های اشتباه نیز در این زمینه، بیشتر می‌شود.  به همین دلیل افراد باید قبل از تصمیم گیری در مورد چنین ازدواجی، به خوبی در این مورد فکر کنند.

راه حل های جایگزین ازدواج برای فرار از تنهایی

اصلی‌ترین راه حل در زمینه ازدواج برای فرار از تنهایی، برطرف کردن این احساس قبل از ازدواج است. افراد باید علت این موضوع را پیدا کرده و در این زمینه اقداماتی انجام دهند. کمک گرفتن از یک روانشناس در این زمینه، کمک بزرگی به افراد می‌کند. همچنین افراد باید بر علایق و افکار خود تمرکز بیشتری کرده و ملاک های مشخص و درستی برای ازدواج داشته باشند.

در بسیاری از موارد، شکست در ازدواج به این دلیل بروز می‌کند که افراد نمی‌دانند چه می‌خواهند! اعتماد به نفس خود را بالا برده و برای خود و دیگری ارزش قائل شوید. این موضوع تا حد زیادی از بروز مشکلات مختلف، جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی

ازدواج برای فرار از تنهایی، تبدیل به یکی از دلایل اصلی برای ازدواج شده است. زندگی مدرن و همچنین باورهای اشتباه در مورد زندگی مشترک، افراد را در معرض چنین چیزی قرار می‌دهد. اما این موضوع تا حد زیادی قابل کنترل است. خانواده ها و اطرافیان، می‌توانند در این مورد به فرد کمک کرده و او را راهنمایی کنند.

البته گاهی فشارهای دیگران است که موجب چنین چیزی می‌شود. اما ازدواج کاملا یک تصمیم شخصی است؛ به فرد باید متناسب با شرایط خود در این مورد فکر کند. کمک گرفتن از یک روانشناس در این زمینه می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج برای فرار از تنهایی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ازدواج برای فرار از تنهایی چه پیامدهایی دارد؟



:: برچسب‌ها: ازدواج برای فرار از تنهایی چه پیامدهایی دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ماده مخدر کروکودیل یا دزومرفین از مشتقات مرفین است. نام خیابانی این ماده کروکودیل است و در سال 1932 در آمریکا به واسطه دکتری به نام لیندون فردریک اسمال کشف شد. این ماده اثر ضد درد 8 تا 10 برابر قوی تر از مرفین دارد. کروکودیل به عنوان ترسناک‌ترین ماده در جهان شناخته شده است و به دلیل اثرات مخربی که بر بدن می‌گذارد؛ به عنوان خطرناک ترین ماده در دنیا معرفی شده است. ماده مخدر کروکودیل گوشت انسان را می‌خورد و از درون نابود می‌کند.

ماده مخدر کروکودیل اولین بار در کشور روسیه و سیبری شیوع پیدا کرد. روس ها نام کروکودیل را به دلیل اینکه پوست بدن با مصرف به رنگ سبز در می‌آید انتخاب کرده اند. و مدتی بعد از مصرف گوشت بدن پوسیده شده و نابود می‌شود. دزومرفین نیز مانند تمامی مواد مخدر اثرات مخرب دارد و به مرور زمان آسیب های جبران ناپذیری بر زندگی فرد وارد می‌کند. گاه حتی مصرف یک بار آن باعث اعتیاد می‌شود. به همین دلیل مراقب باشید و از مشاوران متخصص حوزه سلامت در زمینه اعتیاد راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ماده مخدر کروکودیل

ماده مخدر کروکودیل چیست؟

ماده مخدر کروکودیل یا مزومرفین از مشتقات مخدر هروئین است و تاثیرات آرام بخش و تکسین کننده سریع و قدرتمند است. این ماده در سال 1932 کشف شده است که قدرتی 8 تا 10 برابر مرفین دارد. این ماده از ترکیب کدئین، بنزین، تینر، ید، اسید کلریدریک یا جوهر نمک و فسفر قرمز تولید شده است.

ماده مخدر کروکودیل به عنوان جایگزین هروئین تبدیل شده و قیمت آن نیز کمتر از هروئین است. اما درصد مرگ و میر کروکودیل از هروئین بیشتر است. شیوع این ماده در کشور روسیه بود و به این دلیل آن را کروکودیل نامیدند که با مصرف، پوست فرد به رنگ سبز در می‌آمد. با مصرف طولانی مدت دزومرفین، گوشت بدن از داخل پوسیده شده و به مرور زمان از بین می‌رود. در این مقاله تمامی جوانب ماده مخدر کروکودیل را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کراک کلیک کنید.

عوارض ماده مخدر کروکودیل

عوارض ماده مخدر کروکودیل

مصرف تمامی مواد مخدر برای بدن مضر است و عوارض ایجاد می‌کند. ماده مخدر کروکودیل نیز به دلیل عوارض شدیدی که بر بدن می‌گذارد؛ خطرناک ترین ماده شناخته شده است. تاثیرات این ماده بر مغز زیاد بوده و به صورت کاملا واضح بر بدن مصرف کننده اثر می‌گذارد. این ماده باعث پوسیدگی گوشت و آلوده شدن بدن می‌شود. در این بخش مقاله عوارض این ماده مخدر را توضیح داده ایم.

❌ شروع زخم های پوستی

با مصرف ماده مخدر کروکودیل، زخم های پوستی آغاز می‌شود. این ماده مخدر به مرور زمان آسیب های زیادی به پوست وارد می‌کند. پوست را ناهموار می‌کند و باعث پوسیدگی می‌شود. و بدن فرد مصرف کننده کاملا شبیه به کروکودیل می‌شود. بعد از مصرف نیز رنگ پوست افراد سبز می‌شود اما این رنگ موقتی است. حتی در موارد شدید اعضای بدن قطع می‌شود و فرد بعد از تزریق توانایی تزریق دوباره نخواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

❌ آلودگی خون

یکی از عوارض ماده مخدر کروکودیل، آلودگی خون است. به دلیل نیمه عمر کوتاهی که دارد به سرعت وارد گردش خون می‌شود و به بافت های مختلف بدن می‌رود. این ماده مخدر به طور کاملی در خون حل نمی‌شود و به شکل توده ظاهر می‌شود. تخریب های بافتی نیز از همان ابتدا آغاز می‌شود. مصرف این ماده باعث از بین رفتن دندان ها، استخوان و فک می‌شود. حتی به مرور زمان فرد در صحبت کردن و راه رفتن نیز دچار مشکل می‌شود.

❌  تاثیرات مغزی

ساختار مغز با مصرف هر نوع ماده مخدری برهم می‌ریزد. و ماده مخدر کروکودیل نیز این قضیه دور نیست. تاثیرات این ماده از مرفین و هروئین بیشتر است اما قیمت کمتری از آنها دارد. و به دلیل اینکه تاثیرات 8 تا 10 برابر بیشتری از مرفین دارد؛ عوارض بدتری ایجاد می‌کند. اینکه این ماده توهم زایی ندارد؛ دلیل بر آسیب های مغزی کمتری نیست. حتی آسیب هایی که کروکودیل بر فرد وارد می‌کند؛ بیشتر از مواد توهم زا می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم اعتیاد به مواد مخدر کلیک کنید.

طریقه استفاده از ماده مخدر کروکودیل

ماده مخدر کروکودیل به شیوه تدخینی و تزریقی قابل مصرف است. مصرف آن باعث حل نشدن ماده در جریان خون می‌شود و عارضه های پوستی ایجاد می‌کند. و پس از مدتی اندام های مصرف کننده به رنگ سیاه در می‌آید و در برخی از موارد اعضای بدن از فرد جدا می‌شود. گاه این ماده را به شیوه خوراکی نیز مصرف می‌کنند. و به دلیل اینکه از ماده هروئین قیمت کمتری دارد؛ افراد بیشتری به سمت آن گرایش پیدا می‎‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم اعتیاد به هروئین کلیک کنید.

ترک ماده مخدر کروکودیل

ماده مخدر کروکودیل راه بدون بازگشت است. زیرا عفونت های زیادی وارد می‌کند که حاصل از اعتیاد به مزومرفین است. به قدری این ماده خطرناک است که فرد تا 2 سال اجازه زندگی دارد. زمانی که مصرف کننده بیماری زمینه ای داشته باشد؛ کروکودیل می‌تواند آن را تشدید کند. و حتی باعث اوردوز و مرگ فرد شود.

ماده مخدر کروکودیل به طور تقریبی قابل ترک نیست و افراد معتاد به هروئین شاید بتوانند ماده را ترک کنند اما در کروکودیل قضیه متفاوت است. حتی عوارضی که این ماده دارد غیر قابل جبران است. به دلیل اینکه رگ های خونی از بین رفته اند و فرد هیچ دارویی را نمی‌تواند مصرف کند. و فرد را خیلی زود و سریع با مرگ روبرو می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک اعتیاد به مواد مخدر کلیک کنید.

علت محبوبیت کروکودیل

ماده مخدر کروکودیل در اوکراین تولید شد و مواد اولیه آن از قیمت کمی برخوردار بود. تاثیر این ماده نیز از کراک و هروئین بیشتر است. به همین جهت خیلی ناگهانی محبوبیت پیدا کرد و افراد زیادی شروع به مصرف کردند. حتی قیمت آن از مواد مخدر دیگر بسیار کمتر است. و به سرعت نیز زندگی فرد را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اعتیاد به چند ماده کلیک کنید.

کلام آخر

ماده مخدر کروکودیل بسیار خطرناک و مخرب است. و ترک بسیار دشواری دارد. زمانی که یکی از اطرافیان به چنین ماده ای اعتیاد پیدا کرده بود؛ حتما با او صحبت کنید و در رابطه با عوارض آن توضیح دهید. هرچه زودتر فرد از شر این ماده خلاص شود؛ عوارض کمتری را تجربه خواهد کرد. برای ترک و کمک به معتادان حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ماده مخدر کروکودیل می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: 



:: برچسب‌ها: ماده مخدر کروکودیل | 3 عوارض شایع کروکودیل ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ماده مخدر کروکودیل یا دزومرفین از مشتقات مرفین است. نام خیابانی این ماده کروکودیل است و در سال 1932 در آمریکا به واسطه دکتری به نام لیندون فردریک اسمال کشف شد. این ماده اثر ضد درد 8 تا 10 برابر قوی تر از مرفین دارد. کروکودیل به عنوان ترسناک‌ترین ماده در جهان شناخته شده است و به دلیل اثرات مخربی که بر بدن می‌گذارد؛ به عنوان خطرناک ترین ماده در دنیا معرفی شده است. ماده مخدر کروکودیل گوشت انسان را می‌خورد و از درون نابود می‌کند.

ماده مخدر کروکودیل اولین بار در کشور روسیه و سیبری شیوع پیدا کرد. روس ها نام کروکودیل را به دلیل اینکه پوست بدن با مصرف به رنگ سبز در می‌آید انتخاب کرده اند. و مدتی بعد از مصرف گوشت بدن پوسیده شده و نابود می‌شود. دزومرفین نیز مانند تمامی مواد مخدر اثرات مخرب دارد و به مرور زمان آسیب های جبران ناپذیری بر زندگی فرد وارد می‌کند. گاه حتی مصرف یک بار آن باعث اعتیاد می‌شود. به همین دلیل مراقب باشید و از مشاوران متخصص حوزه سلامت در زمینه اعتیاد راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ماده مخدر کروکودیل

ماده مخدر کروکودیل چیست؟

ماده مخدر کروکودیل یا مزومرفین از مشتقات مخدر هروئین است و تاثیرات آرام بخش و تکسین کننده سریع و قدرتمند است. این ماده در سال 1932 کشف شده است که قدرتی 8 تا 10 برابر مرفین دارد. این ماده از ترکیب کدئین، بنزین، تینر، ید، اسید کلریدریک یا جوهر نمک و فسفر قرمز تولید شده است.

ماده مخدر کروکودیل به عنوان جایگزین هروئین تبدیل شده و قیمت آن نیز کمتر از هروئین است. اما درصد مرگ و میر کروکودیل از هروئین بیشتر است. شیوع این ماده در کشور روسیه بود و به این دلیل آن را کروکودیل نامیدند که با مصرف، پوست فرد به رنگ سبز در می‌آمد. با مصرف طولانی مدت دزومرفین، گوشت بدن از داخل پوسیده شده و به مرور زمان از بین می‌رود. در این مقاله تمامی جوانب ماده مخدر کروکودیل را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کراک کلیک کنید.

عوارض ماده مخدر کروکودیل

عوارض ماده مخدر کروکودیل

مصرف تمامی مواد مخدر برای بدن مضر است و عوارض ایجاد می‌کند. ماده مخدر کروکودیل نیز به دلیل عوارض شدیدی که بر بدن می‌گذارد؛ خطرناک ترین ماده شناخته شده است. تاثیرات این ماده بر مغز زیاد بوده و به صورت کاملا واضح بر بدن مصرف کننده اثر می‌گذارد. این ماده باعث پوسیدگی گوشت و آلوده شدن بدن می‌شود. در این بخش مقاله عوارض این ماده مخدر را توضیح داده ایم.

❌ شروع زخم های پوستی

با مصرف ماده مخدر کروکودیل، زخم های پوستی آغاز می‌شود. این ماده مخدر به مرور زمان آسیب های زیادی به پوست وارد می‌کند. پوست را ناهموار می‌کند و باعث پوسیدگی می‌شود. و بدن فرد مصرف کننده کاملا شبیه به کروکودیل می‌شود. بعد از مصرف نیز رنگ پوست افراد سبز می‌شود اما این رنگ موقتی است. حتی در موارد شدید اعضای بدن قطع می‌شود و فرد بعد از تزریق توانایی تزریق دوباره نخواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

❌ آلودگی خون

یکی از عوارض ماده مخدر کروکودیل، آلودگی خون است. به دلیل نیمه عمر کوتاهی که دارد به سرعت وارد گردش خون می‌شود و به بافت های مختلف بدن می‌رود. این ماده مخدر به طور کاملی در خون حل نمی‌شود و به شکل توده ظاهر می‌شود. تخریب های بافتی نیز از همان ابتدا آغاز می‌شود. مصرف این ماده باعث از بین رفتن دندان ها، استخوان و فک می‌شود. حتی به مرور زمان فرد در صحبت کردن و راه رفتن نیز دچار مشکل می‌شود.

❌  تاثیرات مغزی

ساختار مغز با مصرف هر نوع ماده مخدری برهم می‌ریزد. و ماده مخدر کروکودیل نیز این قضیه دور نیست. تاثیرات این ماده از مرفین و هروئین بیشتر است اما قیمت کمتری از آنها دارد. و به دلیل اینکه تاثیرات 8 تا 10 برابر بیشتری از مرفین دارد؛ عوارض بدتری ایجاد می‌کند. اینکه این ماده توهم زایی ندارد؛ دلیل بر آسیب های مغزی کمتری نیست. حتی آسیب هایی که کروکودیل بر فرد وارد می‌کند؛ بیشتر از مواد توهم زا می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم اعتیاد به مواد مخدر کلیک کنید.

طریقه استفاده از ماده مخدر کروکودیل

ماده مخدر کروکودیل به شیوه تدخینی و تزریقی قابل مصرف است. مصرف آن باعث حل نشدن ماده در جریان خون می‌شود و عارضه های پوستی ایجاد می‌کند. و پس از مدتی اندام های مصرف کننده به رنگ سیاه در می‌آید و در برخی از موارد اعضای بدن از فرد جدا می‌شود. گاه این ماده را به شیوه خوراکی نیز مصرف می‌کنند. و به دلیل اینکه از ماده هروئین قیمت کمتری دارد؛ افراد بیشتری به سمت آن گرایش پیدا می‎‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم اعتیاد به هروئین کلیک کنید.

ترک ماده مخدر کروکودیل

ماده مخدر کروکودیل راه بدون بازگشت است. زیرا عفونت های زیادی وارد می‌کند که حاصل از اعتیاد به مزومرفین است. به قدری این ماده خطرناک است که فرد تا 2 سال اجازه زندگی دارد. زمانی که مصرف کننده بیماری زمینه ای داشته باشد؛ کروکودیل می‌تواند آن را تشدید کند. و حتی باعث اوردوز و مرگ فرد شود.

ماده مخدر کروکودیل به طور تقریبی قابل ترک نیست و افراد معتاد به هروئین شاید بتوانند ماده را ترک کنند اما در کروکودیل قضیه متفاوت است. حتی عوارضی که این ماده دارد غیر قابل جبران است. به دلیل اینکه رگ های خونی از بین رفته اند و فرد هیچ دارویی را نمی‌تواند مصرف کند. و فرد را خیلی زود و سریع با مرگ روبرو می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک اعتیاد به مواد مخدر کلیک کنید.

علت محبوبیت کروکودیل

ماده مخدر کروکودیل در اوکراین تولید شد و مواد اولیه آن از قیمت کمی برخوردار بود. تاثیر این ماده نیز از کراک و هروئین بیشتر است. به همین جهت خیلی ناگهانی محبوبیت پیدا کرد و افراد زیادی شروع به مصرف کردند. حتی قیمت آن از مواد مخدر دیگر بسیار کمتر است. و به سرعت نیز زندگی فرد را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اعتیاد به چند ماده کلیک کنید.

کلام آخر

ماده مخدر کروکودیل بسیار خطرناک و مخرب است. و ترک بسیار دشواری دارد. زمانی که یکی از اطرافیان به چنین ماده ای اعتیاد پیدا کرده بود؛ حتما با او صحبت کنید و در رابطه با عوارض آن توضیح دهید. هرچه زودتر فرد از شر این ماده خلاص شود؛ عوارض کمتری را تجربه خواهد کرد. برای ترک و کمک به معتادان حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ماده مخدر کروکودیل می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: 



:: برچسب‌ها: ماده مخدر کروکودیل | 3 عوارض شایع کروکودیل ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بد دهنی نوجوان به دلیل تغییرات جنسی، جسمی و رفتاری به وجود می‌آید. در دوران نوجوانی افراد خلق تحریک پذیری دارند و نمی‌توانند با اطرافیان خود ارتباط مناسبی برقرار کنند. به همین دلیل با فحاشی و رفتارهای پرخاشگرانه عصبانیت و خشم خود را بروز می‌دهند. شاید به شدت با این شیوه رفتار نوجوان عصبانی شوید؛ اما والدین نباید از خود رفتارهای نامناسبی بروز دهند.

طبیعتا بد دهنی نوجوان باعث ناراحتی والدین می‌شود. و بی احترامی های او را نمی‌توانید به راحتی بپذیرید. اما به خاطر داشته باشید که هرچقدر تندخویی شما بیشتر باشد؛ نوجوان از خود رفتارهای لجبازانه تری نشان خواهد داد. این افراد در حال رشد هستند و ارتباط با همسالان اغلب آن‌ها را بد دهن کرده است. شاید هم اصلا معنای حرف های زشت خود را ندانند و تنها به جهت اینکه از نظر آن‌ها با مزه آمده؛ استفاده می‌کنند. اگر قصد کمک به نوجوان خود را دارید؛ حتما از روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه بد دهنی نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: بد دهنی نوجوان | 7 روش برخورد با فحاشی های نوجوان

بد دهنی نوجوان چگونه است؟

بد دهنی نوجوان را یک امر معمولی و روند طبیعی رشد تلقی کنید تا خودتان اذیت نشوید! معمولا والدین زمانی که فرزندشان وارد سن نوجوانی می‌شود؛ استرس ها و نگرانی های زیادی را تحمل می‌کنند. اینکه فرزندشان چه رفتارهایی از خود نشان می‌دهد و آیا این رفتارها در شان خانواده و خودش هست؟ اغلب فرزندان از الفاظ رکیک و فحش استفاده می‌کنند اما با معنای آن آشنایی ندارند.

با آغاز ورود به گروه همسالان، استفاده از فضای مجازی و … بد دهنی نوجوان به اوج خود می‌رسد. در این دوران نوجوان احساس می‌کند که شخصیت بزرگانه و خوبی به خود گرفته است و حتما لازم است که برای حفظ بزرگی خود از این الفاظ استفاده کند. اگر نگران چنین رفتارهایی از فرزند خود هستید؛ حتما از روانشناس و مشاور نوجوان راهنمایی بگیرید. در این مقاله نیز توضیح کاملی در رابطه با بد دهنی نوجوان صورت گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روش های برخورد با بد دهنی نوجوان

بد دهنی نوجوان همیشه باعث ناراحتی و عصبانیت والدین می‌شود. به همین جهت بهتر است که برای برخورد و جلوگیری از این رفتار نوجوان از تکنیک ها و روش های مختفی استفاده کنید که در این بخش مقاله راجع به آن توضیح داده ایم.

???? صبور باشید و با آرامش رفتار کنید

برای برخورد با بد دهنی نوجوان، صبور باشید و با آرامش رفتار کنید. بی احترامی از سوی فرزند درد بزرگی است اما برای تربیت فرزند حتما سعی کنید که آرامش خود را حفظ کنید. بی احترامی متقابل تنها اوضاع را بدتر می‌کند و لجبازی فرزند شدت می‌گیرد. به همین دلیل باید برای تربیت فرزند در چنین شرایطی سکوت را انتخاب کنید.

???? از فرزند خود فاصله بگیرید | بد دهنی نوجوان

برای برخورد با بد دهنی نوجوان، در برخی از موقعیت ها از او فاصله بگیرید. زمانی که از فرزند خود فاصله بگیرید؛ آرام می‌شوید و بیشتر فکر می‌کنید. بهتر است که از این جمله استفاده کنید “من می‌خوام تنها بشم، هر موقع که عصبانیتم فروکش شد میام راجع به رفتار تو صحبت می‌کنیم”.

???? برای اشتباه نوجوان عواقب تعیین کنید

اگر قصد برخورد با بد دهنی نوجوان را دارید؛ باید برای رفتار های نادرست او عواقب مشخص کنید. مثلا اگر فرزند شما شروع به بی احترامی کرد او را برای مدت چند روز از داشتن گوشی همراه محروم کنید. یا وسایل بازی او را جمع کنید. با این شرایط نوجوان متوجه خواهد شد که هر رفتار اشتباه چه عواقبی دارد.

???? کارهای مثبت او را مورد تشویق قرار دهید

یکی از کارهایی که باید برای برخورد با بد دهنی نوجوان انجام دهید، تشویق کارهای مثبت نوجوان است. برخی از رفتار های محترمانه او را تشویق کنید و به او بگویید که این رفتار مناسب در شان اوست و با فحاشی تنها خودت را کم شخصیت نشان می‌دهی.

???? الگوی خوبی باشید | بد دهنی نوجوان

فرزندان همیشه والدین خود را الگو قرار می‌دهند. به همین دلیل بهتر است که الگوی خوبی برای فرزندان خود باشید. به رفتار های خود دقت کنید و بی احترامی نداشته باشید تا بد دهنی نوجوان نیز کاهش پیدا کند.

???? به تخلیه انرژی نوجوان کمک کنید

یکی از روش هایی که برای کاهش بد دهنی نوجوان باید انجام دهید؛ کمک به تخلیه انرژی است. نوجوان خود را در باشگاه ثبت نام کنید؛ آنها را در کلاس های مورد علاقه خودشان بنویسید و به استعدادیابی او کمک کنید. 

???? از روانشناس راهنمایی بگیرید

برای برخورد با بد دهنی نوجوان، از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا نحوه برخورد با فرزندان را آموزش ببینید و در صورت مشاهده هر گونه بد رفتاری از روانشناس کمک بگیرید.

راهکار های افزایش رفتار محترمانه

برای افزایش رفتار محترمانه والدین باید از برخی تکنیک ها و روش ها استفاده کنند. در این بخش مقاله راجع به راهکارهای افزایش رفتار محترمانه توضیح داده ایم.

???? پدر و مادر باید رفتار مناسبی در برخورد با همسر و سایر اعضای خانواده داشته باشند.

???? برای فرزندان خود الگوی خوبی باشید.

????مهارت های کنترل و مدیریت خشم را به فرزندان آموزش دهید.

???? فعالیت های کودک خود را در شبکه های اجتماعی کنترل کنید.

????صبر و آرامش خود را حفظ کنید.

کلام آخر

بد دهنی نوجوان به دلایل مختلفی پدید می‌آید. علت این رفتار معمولا به خاطر حضور در گروه همسالان و استقلال طلبی نوجوان است. در این شرایط حتما با روانشناس هماهنگ باشید و به آگاهی برسید تا در آینده با مشکلات بیشتری روبرو نشوید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بد دهنی نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: برچسب‌ها: بد دهنی نوجوان | 7 روش برخورد با فحاشی های نوجوان ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

فراموشى خاطرات بد به روش های مختلفی صورت می‌گیرد. اگر خاطرات بد گذشته در ذهن فرد باقی بماند، آسیب های روانی زیادی به او وارد می‌کند. پس برای اینکه به آرامش برسید؛ به فراموشی خاطرات بد می‌پردازید. برای فراموشی گذشته باید به آینده امیدوار باشید. هر فردی لایق زندگی خوب و خوشبختی است.

همه افراد در زندگی خود مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند و اتفاقات خوب و بد را سپری می‌کنند. از نظر روان‌کاوان این گذشته افراد است که زندگی آنها را در آینده شکل می‌دهد. به همین دلیل بهتر است که مشکلات و مسائل زندگی را به خوبی سپری کنید تا در زمینه های مختلف دچار تروما و آسیب های شدید نشوید. برای فراموشی خاطرات بد حتما از روانشناس کمک بگیرید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فراموشی خاطرات بد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: فراموشی خاطرات بد | 9 روش فراموشی خاطرات بد

فراموشی خاطرات بد

همه افراد در زندگی خود پستی و بلندی های زیادی را تجربه کرده اند. اما برخی از این پستی ها به قدری با چالش ها و دشواری های زیاد همراه بوده است که خاطرات بدی بر ذهن فرد باقی می‌گذارد. از نظر روانشناسان، گذشته یک کلید اصلی و اساسی برای رفتار و شخصیت فعلی فرد است. خاطرات بد زمانی که تحت درمان قرار نگیرد؛ آسیب و چالش های زیادی را به همراه می‌آورد.

به همین دلیل لازمه کسب آرامش، درمان و فراموشی خاطرات بد است. روانکاو ها بر موضوع خاطرات و‌ تجربیات گذشته بسیار تاکید دارند. برای فراموشی راهکارهایی وجود دارد که با کمک روانشناس قابل حل است. در این مقاله سعی کرده ایم روش های فراموشی خاطرات بد را به طور کامل توضیح دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 روش های فراموشی خاطرات بد

برای فراموشی خاطرات بد روش هایی وجود دارد که فرد باید با آگاهی کامل به آن، آغاز کند. در این بخش مقاله نیز سعی کرده ایم روش های فراموشی خاطرات بد را توضیح داده ایم.

???? حافظه خود را تغییر دهید

برای فراموشی خاطرات بد، باید حافظه خود را تغییر دهید. برای تغییر حافظه باید افکار خود را به یاد بیاورید در صورتی که از آن لذت می‌برید. در این راه باید درد را تحمل کنید، خاطرات بد را چنگ نزنید، احساس مثبت و شادی را تجربه کنید. تمرینات مثبت ذهن شما را به سوی آرامش دعوت می‌کند و آرامش را به زندگی شما وارد می‌کند.

???? احساسات و واکنش های خود را تنظیم کنید

از روش های فراموشی خاطرات بد، تنظیم احساسات و واکنش ها می‌باشد. با تمرین و تکرار باید آموزش ببینید که نسبت به مسائل واکنش نشان ندهید. هر بار که خاطرات بد خود را به خاطر می‌آورید؛ ترس و اضطراب بر شما وارد می‌شود. به همین دلیل بهتر است که تمرینات تنفسی را انجام دهید تا بدن شما سرشار از آرامش شود.

???? روی خاطرات بد تمرکز نکنید | فراموشی خاطرات بد

یکی از روش های فراموشی خاطرات بد، عدم تمرکز بر خاطرات بد است. زمانی که قصد فراموشی خاطرات بد را دارید؛ باید فکر خود را به جای دیگری ختم کنید. همیشه زمانی که قصد فراموشی دارید، نباید متمرکز شوید. زمانی که تمام تمرکز فرد بر روی افکار بد باشد، احساسات منفی افزایش پیدا خواهد کرد. ناخودآگاه افراد متشنج خواهد شد و ذهن از چیزهای شاد نیز دور خواهد شد.

???? خاطرات خوب را جایگزین خاطرات بد کنید

برای فراموشی خاطرات بد، بهترین کار جایگزینی خاطرات خوب جای خاطرات بد است. ذهن و تفکر خود را با تجربیات مثبت جایگزین کنید. خاطرات جدید را افزایش دهید و بر فعالیت های جدید متمرکز شوید.

???? تکنیک های کمک به خود را امتحان کنید

تکنیک های کمک به خود از دیگر روش های فراموشی خاطرات بد است. با کمک روش هایی مانند تکنیک آزادی احساسی، تکنیک فشار روانی، دارو و … می‌توانید به فراموشی خاطرات بد بپردازید. 

???? دوری از موقعیت هایی که باعث یادآوری می‌شود

برای فراموشی خاطرات بد، حتما از موقعیت هایی که باعث یادآوری این خاطرات می‌شود؛ دوری کنید. برخی از محیط ها، افراد و موقعیت ها هستند که باعث شدت یافتن این خاطرات می‌شوند. به همین دلیل بهتر است که از این موقعیت ها دوری کنید.

???? در لحظه زندگی کنید | فراموشی خاطرات بد

یکی از روش های فراموشی خاطرات بد، زندگی در لحظه است. مراقبه، ریلکسیشن و ذهن آگاهی به شما کمک می‌کند که در لحظه زندگی کنید. در این شرایط بهتر می‌توانید خاطرات بد را فراموش کنید.

???? سلامت خود را در اولویت قرار دهید

از دیگر روش های فراموشی خاطرات بد، اولویت قرار دادن سلامت خود است. باید سبک زندگی خود را تغییر دهید؛ خواب کافی داشته باشید و ورزش را فراموش نکنید. سلامتی خاطرات بد را از شما دور می‌کند و باعث بهبود حال می‌شود. رژیم غذایی خود را نیز تغییر دهید تا سلامت جسمانی داشته باشید.

???? از روانشناس کمک بگیرید

یکی از روش های فراموشی خاطرات بد، کمم از روانشناس است. روانشناس با آموزش تکنیک های اصولی به شما آموزش خواهد داد که چگونه خاطرات خوب را جایگزین خاطرات بد کنید و آنها را به فراموشی بسپارید. درمان معمولا به کمک درمان شتاختی رفتاری است که به بهبود تروما می‌پردازد.

کلام آخر

فراموشی خاطرات بد موضوع حساسی است. به عقیده روانشناسان تمامی تجربیات بد گذشته تروما می‌شود و نتیجه خوبی به دنبال نخواهد داشت. به همین دلیل برای کسب آرامش و زندگی خوب، حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به شما کمک خواهد کرد تا با آگاهی روش های مناسب برای فراموشی خاطرات بد تلاش کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فراموشی خاطرات بد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: برچسب‌ها: فراموشی خاطرات بد | 9 روش فراموشی خاطرات بد ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

‌تهدید به طلاق معمولا برای ساکت کردن صدای همسر استفاده می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات زوجین، تهدید به طلاق در شرایطی است که دعوا کرده اند؛ و قصد دارند که به همسر خود درس ادب بدهند. زمانی که تهدید‌به طلاق در این شرایط وجود داشته باشد؛ شریک احساسی به دید ترساندن خودش نمی‌نگرد و به همین خاطر تصور به جدایی می‌کند. عشق میان شما کاسته می‌شود و تنها با ذکر این کلمه روابط چند ساله شما برهم می‌ریزد. 

به طور کلی زمانی که تهدید به طلاق می‌شود؛ نشان از مشکل اساسی در زندگی است. یعنی مسائل بیشتری از یک دعوای معمولی وجود دارد که فکر شریک احساسی شما جدایی است و تنها راه حل را طلاق می‌داند. اما عده ای طلاق را به منظور پایان تنش ها می‌دانند. در این شرایط حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به زوجین کمک می‌کند تا به جای جدایی، مشکلات خود را حل کنند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: تهدید به طلاق | 4 روش برخورد با تهدید به طلاق

تهدید به طلاق

تهدید به طلاق یک مساله جدی است. و زوجین باید این رفتار را یک نشانه بدانند. فردی که دائم در حال دریافت این تهدیدها است، از رابطه و زندگی خسته می‌شود و ترس از طلاق برای او عادی می‌شود. در واقع انقدر یک موضوع ترسناک برای او تکرار می‌شود که فرد هراسی از جدایی نخواهد داشت. 

زوج های سالم در هر تنش و بحث تهدید به طلاق ندارند. چنین رفتاری همراه با پیامدهای فراوان است. رابطه باید بر پایه اعتماد، مهربانی و همدلی باشد. با هر بار اشتباه چرا باید جدا شد؟ اگر مساله ازدواج انقد برای شما ساده و مسخره است به چه دلیل ازدواج می‌کنید؟ چنین رفتارهایی دلایلی دارد و راهکار هایی برای جلوگیری از آن نیز وجود دارد. در این مقاله راجع به دلایل افکار تهدید به طلاق و برخورد با همسری که چنین رفتاری دارد را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

افکاری که باعث فکر و تهدید به طلاق می‌شود

تهدید به طلاق به دلایل مختلفی به وجود می‌آید. برخی از زوجین درگیر مسائل و مشکلاتی هستند که باعث بروز این رفتار می‌شود. در این مقاله راجع به افکاری که باعث تهدید‌به طلاق می‌شود؛ توضیح داده ایم.

???? مسائل حل نشده در رابطه 

???? مسائل مربوط به مصرف مواد

????تفاوت های مذهبی

???? تعارضات والدین

???? عدم توجه کافی به رابطه

????روابط نامشروع

???? خیانت

???? عدم حمایت عملی و احساسی

????بحث های مکرر

???? مشکلات مالی

???? مشکلات ارتباطی

????احساس شنیده نشدن

???? گوش ندادن به یکدیگر

برخورد با همسری که تهدید به طلاق می‌کند

تهدید به طلاق مساله ساده ای نیست. بسیاری از زوجین با تهدید های پی در پی روابطشان به سوی فرسودگی قدم بر می‌دارد. به همین جهت باید برای جلوگیری از این اتفاق، با همسری که دائم در حال تهدید به طلاق است؛ برخورد داشته باشید. در این بخش مقاله راجع به روش های برخورد با تهدید به طلاق همسر، صحبت کرده ایم. 

???? به دل نگیرید

همیشه تهدید به طلاق نشان از جدیت و جدایی نیست. گاه این تهدید تنها برای جلوگیری از دعوا و بحث است. به همین دلیل بهتر است که صبور باشید و صحبت های همسر در شرایط بد و عصبانیت را جدی نگیرید. این تهدید را زمانی در نظر بگیرید که همسرتان در آرامش کامل با دلایل منطقی به شما این حرف را می‌زند.

???? با همسر خود قرارداد مشخص کنید

یکی از راه های برخورد با تهدید به طلاق، تعیین قرار داد است. با یکدیگر عهد ببندید که از کلمه جدایی استفاده نکنید. اما اگر کسی از این کلمه استفاده کرد باید مجازات شود. این قانون باید به شیوه ای باشد که هردوی شما از آن پیروی کنید. در تعیین قرارداد می‌توانید از تنبیه و مجازات مالی استفاده کنید. 

???? گفت و گو را فراموش نکنید

برای جلوگیری و برخورد با تهدید به طلاق همسر، گفت و گو را فراموش نکنید. زمانی که ارتباط نامناسبی با همسر خود دارید؛ با گفت و گو و برقراری ارتباط مناسب؛ مساله را حل کنید. همیشه تهدید به طلاق پاسخگو نیست و فرد عصبانیت های زیادی را در این شرایط سپری می‌کند. به جای تهدید به طلاق بهتر است که از مکالمات زیر استفاده کنید. 

???? من می‌ترسم اگر مشکلاتمان حل نشود، نتوانیم رابطه ای که هر دو علاقه مند هستیم را داشته باشیم.

???? من از اینکه به حرف هایم توجهی نمی‌کنی، آسیب می‌بینم و احساس می‌کنم که در رابطه تنهایی پیش می‌روم.

???? از روانشناس راهنمایی بگیرید

در برخورد با تهدید به طلاق همسر، از روانشناس راهنمایی بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند که به جای تهدید به طلاق، ریشه مشکل خود را شناسایی کنید و بری ازدواج خود تصمیم مناسبی بگیرید. اگر دائم افکار خود را در سر دارید؛ باید با شریک عاطفی خود صحبت کنید و به بررسی روابط بپردازید.

کلام آخر

تهدید به طلاق اگر دائمی اتفاق بی‌افتد، نشان از مساله جدی است. برای حل این مشکل باید به دنبال راه حل جدی باشید. با کمک از روانشناسان و مشاورین متخصص در زمینه های خانواه می‌توانید مشکلات خود را حل کنید و به جای فکر دائم به طلاق، به دنبال حل مشکل باشید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

دلیل تهدید به طلاق همسر چیست؟

تهدید به طلاق به دلایل مختلفی مانند مسائل حل نشده در رابطه، مسائل مربوط به مصرف مواد، تفاوت های مذهبی، تعارضات والدین، عدم توجه کافی به رابطه، روابط نامشروع، خیانت، عدم حمایت عملی و احساسی و … دارد.

نحوه برخورد با تهدید به طلاق چیست؟

به دل نگیرید، صبور باشید، گفتگو کنید و از مشاوره روانشناس راهنمایی بگیرید.

منبع: تهدید به طلاق | 4 روش برخورد با تهدید به طلاق



:: برچسب‌ها: تهدید به طلاق | 4 روش برخورد با تهدید به طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

دعوا با همسر در زندگی مشترک بسیار طبیعی است. زن و مرد به دلایل مختلفی با یکدیگر دچار مشکلات و تعارضاتی می‌شوند. اما نحوه برخورد و تعامل آنان حین مشاجرات حائز اهمیت است. داشتن مهارت های مختلف مانند کنترل خشم و حل مسئله در این زمان به کمک افراد می‌آید. حتی گاهی دعوا کردن با همسر مفید واقع شده و سبب پیشرفت رابطه می‌شود. فراموش نکنید که بروز هر مشکلی به معنی پایان رابطه و یا حل نشدن آن نیست. بلکه افراد باید در این مورد انرژی و زمان کافی اختصاص دهند و از زیر حل مشکلات، شانه خالی نکنند. یک رابطه بی نقص، به معنای نبود هیچ گونه مشاجره و دعوایی نیست. بلکه در چنین روابطی افراد می‌توانند مشکلات خود را به صورت موثر حل کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه دعوا با همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع‌: دعوا با همسر | بعد از دعوا با همسر چه کارهایی نباید کرد؟

دعوا با همسر

طبیعی است که به دلیل وجود دو طرز فکر متفاوت و ایده های گوناگون، افراد دچار اختلاف نظر شوند. این مورد مخصوصا در سال های اول ازدواج بیشتر اتفاق می‌افتد. با گذشت زمان افراد از یکدیگر شناختع بیشتری پیدا کرده و می‌توانند بر شباهت ها تمرکز کنند. برخی از رفتارها بعد از دعوا، باعث بد تر شدن اوضاع می‌شوند. به همین دلیل باید در این مورد بیشتر فکر کرده و سنجیده تر رفتار کنند.

تصمیم گیری در هنگام خشم و عصبانیت آسان نیست؛ اما برخی رفتارها نه تنها مشکل را حل نمی‌کند، بلکه سبب بروز مجدد آن نیز می‌شود. در این مقاله به بررسی رفتارهای مناسب در هنگام دعوا با همسر می‌پردازیم. 

بعد از دعوا با همسر چه کارهایی نباید کرد؟

به طور کلی دلیل دعوا با همسر و همچنین شرایط و حتی ویژگی های اخلاقی او نیز در نحوه برخورد در چنین شرایطی موثر است. اما برخی رفتارها بعد از دعوا، سبب بدتر شدن همه چیز می‌شود. در این شرایط باید سعی کنید که با آرامش برخورد کرده و حق به جانب نباشید. برخی از رفتارهای که بهتر است بعد از دعوا آنها را انجام نداد؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

???? سکوت کردن

سکوت کردن به طور کلی و حرف نزدن بعد از دعوا با همسر، رفتار مناسبی نیست. برخی در مورد مشکلات خود صحبت نمی‌کنند؛ و همین موضوع منجر به تکرار مجدد آن می‌شود. با اینکه نباید به طور مداوم در مورد مشکل پیش آمده صحبت کرد اما از طرفی سکوت کردن نیز راه درستی نیست. در چنین شرایطی طرف مقابل گیج شده و حتی نمی‌داند علت ناراحتی شما چیست. از طرفی بهتر است از سکوت کردن به عنوان راهی برای تنبیه طرف مقابل استفاده نکنید.

???? فراموش نکردن دعوا با همسر و تکرار مجدد

همانطور که گفته تکرار مجدد موضوع دعوا بعد از مشاجره، توانایی فکر کردن و تمرکز را از افراد می‌گیرد. به همین دلیل بهتر است بعد از دعوا کمی فاصله گرفته و به طرف مقابل زمان بدهید. از طرفی اگر فکر می‌کنید که با نیاز به گفتگوی بیشتر یا حتی مشاجره دارید؛ از این موضوع نترسید. اما اینکار را با آرامش انجام داده و به طرف مقابل فشار وارد نکنید.

???? معذرت خواهی نکردن

یکی از رفتارهای اشتباهی که افراد بعد از دعوا با همسر انجام نمی‌دهند؛ عذرخواهی نکردن است. فراموش نکنید که اینکار به معنی ضعف نیست و کاملا رفتاری بالغانه است. معذرت خواهی نیز آدابی دارد. سعی کنید دلیل معذرت خواهی را به طور واضح توضیح داده و از طرف دیگر از تکرار مجدد اشتباه خودداری کنید. گاهی افراد تنها این کلمه را به زبان می‌آورند اما در واقع از کار خود پشیمان نیستند.

???? وانمود به اینکه اتفاقی نیوفتاده است

برخی از افراد بعد از دعوا با همسر وانمود می‌کنند که هیچ اتفاقی نیافتاده است و به روال عادی برمی‌گردند. این موضوع می‌تواند سبب ناراحتی بیشتر همسر گردد. چرا که برخی از افراد تمایل دارند تا در مورد مشکل پیش آمده صحبت کرده و حتی از لحاظ هیجانی خود را تخلیه کنند. از طرفی با اینکار گاهی همسر او را به تمایل به ادامه دادن مشاجره متهم می‌کند. اما اینطور نیست. افراد رفتارها و واکنش های مختلفی داشته و در زندگی مشترک تنها به دنبال حل مشکل هستند.

???? خشونت کلامی یا فیزیکی در دعوا با همسر

بهتر است بعد از دعوا با همسر یا حتی در حین آن نیز از خشونت کلامی یا فیزیکی استفاده نکنید. تحقیر و توهین تاثیرات جبران ناپذیری بر شخصیت و روان افراد داشته و می‌تواند زندگی مشترک را نیز دچار مشکلاتی بکند. در این زمینه بهتر است مهارت کنترل خشم را آموخته و از بروز چنین رفتارهایی بپرهیزید. 

???? جار زدن در فضای مجازی

امروزه بسیاری از زوجین به دنبال راه حل های مشکلات خود در فضای مجازی هستند. یا از این رسانه به عنوان اهرم فشاری برای همسر خود استفاده می‌کنند. آنها مشکل زناشویی خود را در فضای مجازی منتشر کرده و دیگران را از این موضوع مطلع می‌کنند. اما اینکار نه تنها باعث حل مشکل نشده بلکه حتی باعث دخالت های دیگران نیز می‌شود. برای آشنایی با علل دخالت در زندگی دیگران کلیک کنید.

????لجبازی در دعوا با همسر

لجبازی یکی دیگر از رفتارهای اشتباه بعد از دعوا با همسر، لجبازی کردن است. برخی از افراد حتی در صورتی که همسر از آنها عذرخواهی می‌کند و یا سعی در جبران دارد؛ اما بازهم یک دندگی کرده و حرف خود را می‌زنند. در این وضعیت رابطه تبدیل به یک میدان رقابت شده که هیچکس کوتاه نیامده و گذشت نمی‌کند.

اقدامات موثر بعد از دعوا با همسر

از طرفی راهکارهای موثری نیز مورد دعوا با همسر وجود دارد. افراد بهتر است این مهارت ها را آموخته و در حین تعارضات از آنها استفاده کنند. این روش ها نه تنها در مورد زوجین کاربرد داشته بلکه افراد می‌توانند در شرایط دیگر نیز از آنها استفاده کنند.

⭕صحبت کردن در مورد مشکل

از آنجایی که سکوت کردن بعد از دعوا کار درستی نیست. بهتر است افراد در مورد مشکلات خود صحبت کرده و آنها را با یکدیگر درمیان بگذارند. بهتر است با لحنی آرام و صمیمانه اینکار را انجام دهید. از داد زدن و یا استفاده از کلمات نامناسب خودداری کرده؛ اما قاطعانه عمل کنید.

⭕کمک گرفتن از روانشناس

قطعا یکی از موثرترین راهکارهایی که افراد می‌توانند در مورد دعوا با همسر از آنها استفاده کنند؛ کمک گرفتن از روانشناس است. مشاور به صحبت های دو نفر گوش داده و بدون قضاوت و جانب داری، راه حل های مناسبی را ارائه می‌دهد. البته برخی در اینکار زیاده روی کرده و در هر موردی به روانشناس مراجعه می‌کنند. اما بهتر است به جای اینکار مهارت های مختلف در زندگی زناشویی را آموخته در صورت لزوم به درمانگر مراجعه کنید.

⭕فاصله گرفتن و زمان دادن

بهتر است بعد از دعوا کمی به طرف مقابل و خودتان زمان داده و حتی فاصله بگیرید؛ تا بتوانید آرامش خود را بازیافته و همچنین در مورد موقعیت پیش آمده فکر کنید. اما اجازه ندهید؛ این مدت زمان طولانی شود. بعد از گذشت مدتی پیش قدم شده و در مورد موضوع صحبت کنید.

سخن پایانی

به طور کلی باید و نبایدهای زیادی در مورد دعوا با همسر وجود دارد. زوجین باید شرایط خود و رابطه را در نظر گرفته و بر این اساس تصمیم گیری کنند. همچنین دعوا با همسر موضوعی طبیعی بوده و حتی می‌توان گفت که رابطه بدون اختلاف نظر و مشاجره، سالم نیست. از طرفی افراد باید قادر به صحبت کردن به شکل موثر باشند و به هر دلیلی دعوا نکنند. در این زمینه راهکارهای مختلفی وجود دارد؛ که در متن به بخشی از آنها اشاره شد. زوجین بهتر است در این زمینه از یک روانشناس کمک گرفته و با او مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه دعوا با همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: دعوا با همسر | بعد از دعوا با همسر چه کارهایی نباید کرد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تعداد دفعات شیردهی با شروع روز دوم، طی ۲۴ ساعت؛ باید ۸ تا ۱۲ بار باشد. این تعداد به میزان ترشح و تولید شیر مادر کمک می‌کند. شیردهی باعث می‌شود که نوزادان وزن از دست رفته خود را دریافت کنند و به زردی مبتلا نشوند. به طور کلی زمانی که کودك به دنیا می‌آید؛ طی ۲۴ ساعت باید فورا مورد تغذیه شیر مادر قرار بگیرد. علاوه بر تغذیه، شیردهی در ۲۴ ساعت اول تولد به دلیل ارتباط پوستی مادر و فرزند؛ از فواید بسیار زیادی برخوردار است.

پس از تولد نوزاد را برهنه بر روی بدن لخت مادر قرار می‌دهند و اجازه برقراری ارتباط پوستی برای آنها صادر می‌شود. این وضعیت باعث حفظ دمای بدن نوزاد می‌شود. در این ۲۴ ساعت نوزاد باید ۸ بار شیر بخورد؛ و هیچ مکملی به او داده نشود. نوزاد در ۲۴ ساعت اول باید ۲ بار پوشک را خیس کند که نشان از تغذیه مناسب اوست. اگر در این زمينه نياز به راهنمايى داريد، حتما از روانشناس كمک بگيريد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه تعداد دفعات شيردهى می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: تعداد دفعات شيردهى | شیردهی بعد از 1 سال

تعداد دفعات شیردهی چقدر است؟

معمولا اين سوال براى تازه والدین پیش می‌آید که به نوزاد هر چند ساعت باید شیر بدهیم؟ اگر پدر و مادر برای اولین بار تجربه فرزند آوری داشته باشند؛ درگیر تعداد دفعات شیردهی می‌باشند. به طور کلی شیر خوردن نوزاد باعث می‌شود که او به زردی دچار نشود و سیستم امینی اش تقویت شود. در ۲۴ ساعت اول زندگی نوزاد باید ۸ تا ۱۲ بار به او شیر بدهید و ۲ بار پوشک او را تعویض کنید.

این تعداد باعث وزن گیری نوزاد نیز می‌شود. اگر شیردهی در طول روز یک تا دو ساعت و هنگام شب ۳ ساعد باشد؛ به میزان کافی تغذیه دریافت کرده است. این شیردهی ها در طی هفته های اول اگر با صورت مکرر باشد، تولید شیر مادر تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. در این مقاله سعی کرده ایم جهات مختلف تعداد دفعات شیردهی مادر به فرزند را توضیح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

به نوزاد هر چند ساعت باید شیر بدهیم؟

تعداد دفعات شیردهی به نوزاد در ماه های مختلف، متفاوت است. و همچنین نوزاد با نوزاد میزان متفاوتی از یکدیگر شیر می‌خورند. برخی از‌نوزادان بدون توجه به سیری، دائم در حال شیر خوردن هستند، اما برخی دیگر فقط در زمان های گرسنگی شیر می‌خورند. طی ۲۴ ساعت اول تولد، کودک به قدری خواب آلود است که حوصله شیر خوردن ندارد. اما اکثر آنها در ماه اول هر ۲ تا ۳ ساعت بین ۸ تا ۱۲ بار طی ۲۴ ساعت شیر مصرف می‌کنند.

تعداد دفعات شیر خوردن نوزاد در ماه دوم به ۸ تا ۹ بار در طول روز می‌رسد. در ماه سوم نوزاد ۷ تا ۸ بار در طول زوز شیر می‌خورد. و در ماه چهارم دفعات شیر خوردن او افزایش می‌یابد. اما به دلیل سرگرمی و حواس پرتی به اطراف، شاید میزان شیر خوردن او کاهش یابد. و از ماه چهارم میزان شیرخوردن نوزاد رو به کاهش می‌رود. معمولا در شش ماهگی، وعده نوزاد طی ۲۴ ساعت به پنج بار تا شش بار می‌رسد که در اغلب اوقات همین قدر تا پایان شیردهی ادامه خواهد داشت.

نیاز نوزاد به شیر خوردن طی وعده های غذایی | تعداد دفعات شیردهی

اکثر نوزادان در ماه اول زندگی وعده غذایی و تغذیه شیر را از ۸ تا ۱۲ بار مصرف می‌کنند. در واقع هر وعده ۷۴ تا ۸۹ میلی لیتر و در مجموع ۵۹۱ تا ۷۱۰ میلی لیتر طی ۲۴ ساعت را نوزاد باید مصرف کند. و میزان شیر مصرفی نوزاد تا شش ماهگی ۷۶۹ تا ۸۲۸ میلی لیتر طی ۲۴ ساعت است. که این میزان بین ۶ تا ۸ وعده غذایی تقسیم می‌شود. زمانی که کودک مصرف مواد غذایی جامد را از شش ماهگی آغاز کند؛ مقدار مصرف شیر کاهش می‌بابد. میزان میلی لیتر های مصرفی که گفته شد؛ در کودکان مختلف، متفاوت است.

فراموش نکنید که مصرف شیر مادر توسط نوزاد، آرامش را به کودک بازتاب می‌کند و تا زمانی که سیر شود این روند را ادامه می‌دهد. اما کودکی که با شیشه شیر تغذیه می‌کند؛ این امکانات را ندارد. و معمولا بیش از اندازه شیر می‌خورند. همان طور که از تعداد دفعات شیردهی صحبت کردیم؛ باید به استراحت های بین شیردهی نیز توجه کرد. بعد از ۱۰ بار مکیدن به کودک اجازه دهید که تنفس بگیرد و به استراحت بپردازد.

نیاز کودک با شیر بعد از یک سالگی

برای مشخص کردن تعداد دفعات شیردهی به نوزاد بعد از یک سالگی، باید با پزشک مشورت کنید. معمولا توصیه می‌شود که در کنار شیر خود از شیر گاو نیز کمک بگیرید. برای مصرف شیر گاو حتما از شیشه شیر نوزاد و لیوان مخصوص استفاده کنید. اما در مصرف این شیر زیاده روی نکنید و حتما توجه داشته باشید که جایگزین شیر مادر نشود. بر اساس تشخیص پزشک حتی می‌توانید تا ۲ سالگی به او شیر بدهید. زیرا شیر مادر کالری، آنتی بادی های ارزشمند، آنزیم ها و ویتامین ها را فراهم می‌کند.

کلام آخر

همان طور که گفته شد، تعداد دفعات شیردهی نوزادان پر اهمیت است. معمولا شیردهی تا ۲ سالگی ادامه پیدا می‌کند و این سن به خواست والد و فرزند است. به مرور زمان تا هنگامی که نوزاد روند صعودی در رشد دارد، میزان شیر مصرفی اش کاسته می‌شود. شیر مادر از خواص بسیار زیادی برخوردار است و بهتر است که حتما نوزاد برای کاهش زردی و دریافت ویتامین ها از این شیر استفاده کند. در این زمینه اگر نیازمند راهنمایی های بیشتر هستید، از روانشناس و متخصص کودک راهنمایی بگیرید.

مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعداد دفعات شيردهى می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: تعداد دفعات شيردهى | شیردهی بعد از 1 سال



:: برچسب‌ها: تعداد دفعات شيردهى | شیردهی بعد از 1 سال ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

برگشت بعد از طلاق در بسیاری از جدایی ها اتفاق می‌افتد. پشیمانی بعد از اتمام رابطه امری طبیعی بوده و بسیاری از زوجین آن را تجربه می‌کنند. اما معمولا این احساس موقت است و بعد از مدتی از بین می‌رود. اما در مواردی برای طولانی مدت باقی مانده و فرد را به فکر کردن در مورد بازگشت وادار می‌کند. به طور کلی به دلیل وجود علاقه و وابستگی های عاطفی جدایی فرایندی بسیار دشوار و ناراحت کننده است. اما بهتر است قبل از تصمیم گیری نهایی در این مورد فکر کرده و جوانب مختلف را بسنجید. فراموش نکنید که تصمیم گیری عجولانه در این شرایط همه چیز را بدتر کرده و اوضاع را پیچیده می‌کند. در این زمان مشورت با یک مشاور می‌تواند بسیار موثر باشد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه برگشت بعد از طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: برگشت بعد از طلاق | نشانه های برگشت همسر بعد طلاق

برگشت بعد از طلاق

به طور کلی طلاق مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند. از طرفی تا مدت ها دچار احساسات مختلف و متناقض هستند و باید برای زندگی خود تصمیم گیری کنند. برگشت بعد از طلاق معمولا به دلیل علاقه زیادی است که زوجین به یکدیگر داشته اند. اما از طرفی نمی‌توانند اتفاقات تلخ گذشته را از یاد بیرند. این موضوع فشار زیادی را به افراد وارد کرده و موجب بروز مشکلاتی می‌شود. در این شرایط افرادی که از نظر سلامت روان در وضعیت بهتری هستند؛ بهتر می‌توانند اوضاع را مدیریت کنند. بهتر است افراد از منطق کمک گرفته و احساس را نیز در نظر داشته باشند. 

علل برگشت بعد از طلاق

اینکه چرا افراد تصمیم به برگشت بعد از طلاق می‌گیرند؛ به عوامل مختلفی بستگی دارد. در بیشتر موارد به دلیل نداشتن کنترل بر روی احساسات است. اما دلایل دیگری نیز در این مورد موثر هستند. برخی از این علل شامل موارد زیر می‌شوند.

????علاقه

فروکش کردن احساسات و علاقه به طرف مقابل، برای مدتی زمان می‌برد. برای افرادی که دلبستگی ناایمن دارند؛ این موضوع دشوار تر است. از طرفی مدت زمانی که زوجین با یکدیگر زندگی کرده اند نیز موثر خواهد بود. گاهی افراد بعد از جدایی متوجه میزان علاقه خود به همسر و زندگی مشترک می‌شوند. به همین دلیل در این شرایط تصمیم به بازگشت گرفته و خواستار برگشت بعد از طلاق هستند. در واقع طلاق به معنی قطع ارتباط کامل دو نفر به طور کامل نیست. آنها احتمالا بعد از طلاق نیز مسائل مشترکی دارند که باید با آنها مواجه شوند. اما ساختن رابطه قبلی نیز به راحتی اتفاق نمی‌افتد.

????تصمیم عجولانه

برخی از افراد به دلیل اینکه در زمان طلاق به صورت عجولانه تصمیم گیری کرده انده؛ بعد از جدایی پشیمان شده و تمایل به برگشت بعد از طلاق دارند. چنین افرادی درک درستی از زندگی مشترک و رابطه نداشت و به هر بهانه ای به جدایی فکر می‌کنند. این افراد  حتی اگر به طور مجدد به همسر خود بازگردند؛ بازهم احتمال جدایی وجود دارد. طلاق بسیاری از مسائل را بین زوجین تغییر می‌دهد و منصرف شدن از آن همه چیز را به حالت سابق برنمی‌گرداند. 

????فرزندان و دیگر عوامل

یکی دیگر از دلایل برگشت از طلاق، فرزندان و یا مسائل دیگر مانند فشار جامعه و خانواده است. افراد بعد از طلاق متوجه شرایط دشوار زندگی شده و قادر به تحمل کردن آن نیستند. به همین دلیل احتمالا دوباره از همسر خود تقاضای بازگشت می‌کنند. مسائل مالی و حمایت از فرزندان به تنهایی برای فرد دشوار بوده و این موضوع او را مجبور به برگشتن به همسر خود می‌کند. از طرفی در ارتباط بودن اطرافیان با همسر سابق، بیشتر افراد را در معرض این موضوع قرار می‌دهد.

اقدامات لازم برای برگشت بعد از طلاق

اگر تصمیم خود را به صورت قطعی برای برگشت بعد از طلاق گرفته اید؛ بهتر است نکاتی را در این زمینه در نظر داشته باشید. نمی‌توان به راحتی به سراغ همسر رفت و از او خواستار بازگشت به رابطه قبلی شد. برای این شرایط باید احتمالات مختلفی را در نظر گرفته تا به دوباره دچار اشتباه نشوید.

????فکر کردن در مورد علت جدایی

در قدم اول به این موضوع فکر کنید که چرا در ابتدا از همسر خود جدا شده اید. قطعا به دلیل مشکلات متعدد این تصمیم را گرفته اید. این موضوع را در نظر بگیرید که با برگشت بعد از طلاق در صورت اصلاح نشدن همسر، چالش ها قطعا دوباره بروز می‌کنند. آیا در این صورت توانایی مقابله و یا پذیرش آنها را دارید؟ فکر کردن در مورد علت جدایی در برخی موارد مانعی برای بازگشت مجدد است.

????تعیین حد و مرزهایی مشخص

در صورت برگشت بعد از طلاق، بهتر است اینبار حد و مرزهای مشخصی را در رابطه تعیین کنید. در این مورد با همسر سابق خود صحبت کرده و مطمئن شوید که او می‌تواند شرایط جدید را بپذیرد. عده ای تنها می‌خواهند دیگر تنها نباشند و به همین دلیل دوباره شرایط قبلی برایشان تکرار می‌شود. از بیان کردن خواسته های خود نترسید و در این مورد شفاف صحبت کنید. طرف مقابل یا این موارد را می‌پذیرد و یا در غیر این صورت متوجه خواهید شد که این رابطه قابل بازسازی نیست.

????کمک گرفتن از زوج درمانگر

کمک گرفتن از یک روانشناس و زوج درمانگر در مورد برگشت بعد از طلاق، بسیار موثر است. مشاور در این شرایط تمام شرایط را و احتمالات را برای شما توضیح داده و تصمیم گیری را برعهده خودتان می‌گذارد. از طرفی مراجعه به روانشناس برای بهبود وضعیت روحی و همچنین فراموش کردن گذشته، بسیار مفید است. گاهی افراد تنها به دلیل حال بدی که در این دوران تجربه می‌کنند؛ به بازگشت دوباره فکر می‌کنند.

????در نظر گرفتن عواقب

بهتر است برای برگشت بعد از طلاق، به عواقب اینکار به خوبی فکر کنید. برخی تنها به دلیل قضاوت های اطرافیان اینکار را نمی‌کنند. اما تصمیم گیری بر این اساس درست نیست. باید این موضوع را در نظر داشته باشید که آیا قدرت تغییر دادن را دارید؟ یا آیا همسر نیز برای بهتر شدن تلاش می‌کند! اینبار برای تصمیم گیری بیشتر فکر کرده و حتی از دیگران نیز کمک بگیرید.

مواردی که برگشت بعد از طلاق توصیه نمی‌شود

در برخی شرایط بهتر است در هیچ صورت به برگشت بعد از طلاق فکر نکنید. این موضوع به مسائل محیطی و حتی ویژگی های شخصیتی بستگی دارد؛ اما در برخی از مسیرها هیچ راه بازگشتی نیست. برای مثال وقتی همسر شما در گذشته شما را بسیار مورد آزارهای مختلف قرار داده یا حتی در مورد بازگشت مطمئن هم نیستید.

گاهی اطرافیان فرد را برای بازگشت مجدد تحت فشار قرار می‌دهند و خود فرد هیچ علاقه ای به اینکار ندارد. وقتی از زندگی فعلی خود راضی هستید و یا از پس امور خود به خوبی برمی‌آیید؛ لزومی برای بازگشت وجود ندارد. 

سخن پایانی

برگشت بعد از طلاق به طور کلی اشکالی ندارد؛ اما بهتر است در این مورد بیشتر فکر کرده و جنبه های مختلفی را در نظر بگیرید. به طور کلی طلاق آسیب های زیادی را به دو طرف وارد می‌کند؛ به همین دلیل بهتر است افراد احساسات خود را مدیریت کرده و از یک مشاور نیز کمک بگیرند.

بازسازی و ترمیم یک رابطه کار بسیار درستی است اما بعد از طلاق بهتر است افراد برای بازگشت مجدد به خوبی در این مورد فکر کنند. البته گاهی اصلا بازگشت تصمیم درستی نبوده و بهتر است مدت زمان بیشتری را برای فکر کردن و دوری اختصاص دهیم. افراد می‌توانند در این دوران و حتی برای بازگشت مجدد از یک روانشناس نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه برگشت بعد از طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: برگشت بعد از طلاق | نشانه های برگشت همسر بعد طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1402 | نظرات ()