نوشته شده توسط : newmiiind

ارگاسم دروغین عبارت است از وانمود کردن به ارضا شدن در رابطه جنسی. این رفتار بیشتر در خانمها رخ می‌دهد. اما مردان نیز شاید گاهی از این ترفند در روابط خود استفاده کنند. به ارگاسم رساندن همسر، از وظایف همسر در رابطه جنسی محسوب می‌شود. در واقع اگر افراد به طور مکرر در راوابط جنسی خود رگاسم را تجربه نکنند؛ احتمالا پیامد های بدی را تجربه خواهند کرد.

اما فراموش نکنید که شرایط بدنی افراد و همچنین چرخه پاسخ جنسی آنها متفاوت بوده؛ و نمی‌توان برای همه از یک روش خاص استفاده کرد. همچنین گاهی شرایط نیز بر روند رسیدن به اوج لذت جنسی، تاثیرگذار است و مشکل از عملکرد شما نیست. در این مقاله به بررسی دلایل و همچنین نشانه های این رفتار در رابطه جنسی خواهیم پرداخت. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ارگاسم دروغین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ارگاسم دروغین خانم ها | راه های تشخیص تظاهر به ارگاسم

ارگاسم دروغین

تحقیقات حاکی از آنند از هر 10 خانم، 6 نفر آنها به ارگاسم دروغین دارند. این آمار نشان دهنده شیوع عدم ارگاسم و همچنین این رفتار میان خانم هاست. آنها به دلایل مختلفی، دست به این رفتار می‌زنند. بهتر است با وجود هر مشکلی در رابطه، زوجین در مورد آن با یکدیگر و همچنین یک مشاور صحبت کرده و مشکل را حل کنند.

این رفتار به هیچ عنوان راه حل مناسبی نبوده و بعد از مدتی دیگر کارساز نخواهد بود.هورمون هایی که بعد از تجربه ارضای جنسی در بدن ترشح می‌شوند؛ برای سلامتی ضروری بوده، افراد به آن نیاز دارند. پس نمی‌توان مشکل عدم ارگاسم را نادیده گرفت.

دلایل ارگاسم دروغین

همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ هم مردان و هم زنان برای این رفتار خود دلایل مختلفی را بیان می‌کنند. اما به طورکلی انجام اینکار به هر دلیلی اخلاقی نبوده، و سبب آسیب به رابطه خواهد شد. یعنی نه تنها بر رابطه جنسی تاثیر داشته؛ بلکه رابطه خارج از اتاق خواب افراد را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. برخی از شایع ترین دلایل برای ارگاسم دروغین، شامل موارد زیر می‌شود.

????عدم صداقت و شفافیت در رابطه

به طور کلی زنان، یا دیرتر از مردان به ارگاسم رسیده و یا اصلا در رابطه ارگاسم را تجربه نمی‌کنند. برخی از آنها به دلایل دیگری به رابطه جنسی علاقمند هستند. اما در برخی موارد، به دلیل عدم صداقت و یا شفافیت در رابطه است که مجبور به ارگاسم دروغین می‌شوند. در واقع آنها نمی‌توانند به راحتی در این مورد با همسر خود صحبت کرده به همین دلیل، اینکار را ترجیح می‌دهند. اما قطعا بعد از مدتی همسر نیز متوجه این موضوع شده و همین باعث دوری آنها از یکدیگر می‌شود.

????ارگاسم دروغین | خودارضایی و پورنوگرافی

گاهی زنان به دلیل تماشای فیلم های پورن و یا اعتیاد به خودارضایی، ارگاسم دروغین را از خود نشان می‌دهند. خودارضایی در زنان باعث طولانی تر شدن مدت زمان ارگاسم خواهد شد. پورن نیز در فرد انتظارات و تصورات غیرواقعی ایجاد کرده و باعث می‌شود تا به عملکرد جنسی شریکش، راضی نشود. بهتر است افراد، رفتار خودارضایی و تماشای فسلم های پورن را مدیریت کند؛ چرا که تاثیرات بدی بر سلامت روان و همچنین زندگی جنسی آنها خواهد داشت. 

????ترس از عدم جذابیت

برخی از زنان به دلیل اینکه از حالات چهره و یا واکنش خود در حین ارگاسم می‌ترسند و یا تصور می‌کنند که جذاب نیست؛ از ارگاسم دروغین استفاده می‌کنند. ارگاسم یک واکنش غیرارادی است و نمی‌توان در مورد زیبا یا زشت به نظر رسیدن، تصمیم گیری کرد. همچنین در بیشتر موارد این فقط یک باور اشتباه میان زنان است و چهره های آنها در حین ارضا شدن، مورد توجه مردان نیست.

????ترس از خیانت همسر

دسته ای دیگر از زنان به دلیل وجود ترس از طردشدگی و یا خیانت همسر، ارگاسم دروغین را از خود نشان می‌دهند. آنها در حال تلاش برای القای حس قدرت و مردانگی در همسر خود هستند. ولی با اینکار خود را از تجربه ارگاسم به صورت طبیعی، محروم می‌سازند. حتی اگر هر کدام از طرفین در عملکرد جنسی دچار مشکل باشد؛ بازهم خیانت قابل توجیه نیست. و می‌تواند این مشکل را خود با روش های صحیح، حل کند.

???? ارگاسم دروغین | زودانزالی همسر

رفتار ارگاسم دروغین، میان زوج هایی که یکی از آنها به زودانزالی و یا مشکلات جنسی، مبتلاست؛ بسیار دیده می‌شود. در واقع یکی از آنها با نیت کمک به همسر خود و همچنین جلوگیری از سردی رابطه، به ارگاسم تظاهر کرده، تا همسر خود را راضی کند. اما بهتر است به جای اینکار، فرد به درمان و برطرف کردن این مشکل بپردازد؛ تا دو طرف از رابطه لذت ببرند.

????دردناک بودن رابطه

رابطه جنسی دردناک مخصوصا برای زنان، بسیار آزاردهنده است. به طور کلی رابطه جنسی نباید با درد همراه باشد و این احساس به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. برای مثال ابتلای زن به واژینیسموس و یا رابطه جنسی خشن باعث بروز درد در رابطه جنسی می‌شوند. در چنین شرایطی زنان برای رهایی از درد، با ارگاسم دروغین، رابطه را به پایان رسانده و از انجام مجدد آن اجتناب می‌کنند. 

????ارگاسم دروغین | حساس عدم امنیت

وجود احساس امنیت و همچنین امنیت روانی زوجین در حین رابطه جنسی، بر عملکرد و واکنش های آنان، بسیار موثر است. همچنین عوامل روانی برای زنان اهمیت بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل در حین رابطه، کوچک ترین موضوعی آنها را دچار حواسپرتی و یا ترس می‌کند و باعث بروز ارگاسم دروغین می‌شود. بهتر است افراد شرایط آرامی برای رابطه جنسی فراهم کنند؛ . به شریک خود احساس آرامش دهند.

نشانه های ارگاسم دروغین

افراد با مشاهده برخی از نشانه ها متوجه رفتار ارگاسم دروغین شریک شان خواهند شد. ارضای جنسی، هم در مردان و هم در زنان، با نشانه هایی همراه است که هم خود فرد و هم شریک او، متوجه نزدیک بودن فرایند ارگاسم می‌شوند.

⭕بیان جملات طولانی

معمولا وقتی افراد شروع به بیان جملات طولانی و یا صحبت هایی در حین ارضای جنسی، می‌کنند؛ به معنای ارگاسم دروغین است. لذت ارگاسم به قدری است که افراد در آن لحظه یا سکوت می‌کنند و یا جمله خود را نیمه کاره رها می‌کنند. معمولا افراد با نزدیک شدن به ارگاسم با بیان یک کلمه، این را به همسر خود نشان می‌دهند و نیازی به توضیح اضافی نیست.

⭕ارگاسم دروغین | عدم ایجاد حس آرامش و رهایی بعد از رابطه

همه افراد بعد از ارگاسم، نوعی احساس رهایی و آرامش را تجربه می‌کنند. اما اگر همسرتان بعد از ارضا شدن، حالت کلافگی و بی‌قراری داشت؛ به معنای ارگاسم دروغین او بوده و او هیچ لذتی از رابطه نبرده است. بی حالی و خستگی و حتی درمواردی خوابیدن بعد از رابطه، از نشانه های ارضای جنسی است که در صورت مشاهده آنها باید به این موضوع شک کرد.

⭕واکنش های اغراق آمیز

گاهی افراد برای اینکه پارتنر خود را قانع کنند که در حال تجربه ارگاسم هستند؛ شروع به بروز واکنش های افراطی می‌کنند. ایجاد صداهای عجیب و غریب، حالات صورت مصنوعی، بیان جملات اغراق آمیز و… همگی از نشانه های ارگاسم دروغین هستند.حتی در مواردی سکوت کامل نیز نشان دهنده عدم ارگاسم است. شناسایی تمام این نشانه ها به شناخت شما از همسرتان بستگی دارد.

⭕ارگاسم دروغین | عدم لرزش عضلات و ضربان داشتن

معمولا یکی از نشانه های به ارگاسم، مخصوصا در زنان، لرزش خفیف در عضلات بدن و یا وجود ضربان در برخی نواحی، مثل شکم و مرطوب شدن واژن است. اما در صورت ارگاسم دروغین، فرد هیچ یک از این علائم را نداشته و صرفا به ارضای جنسی، تظاهر می‌کند.

سخن پایانی

رفتار ارگاسم دروغین، می‌تواند سبب تخریب رابطه شود. در یک رابطه جنسی خوب، باید هر دو نفر لذت برده و احساس رضایت داشته باشند. در غیر این صورت، ادامه رابطه برای هریک از آنها سخت می‌شود. داشتن یک رابطه جنسی با کیفیت و همچنین تجربه ارگاسم، به عوامل زیادی بستگی دارد. افراد باید در این زمینه اطلاعات کسب کرده و با همسر خود نیز در این مورد صحبت کنند. دریافت کمک از یک روانشناس جنسی نیز، در این زمینه موثر است.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارگاسم دروغین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: ارگاسم دروغین خانم ها | راه های تشخیص تظاهر به ارگاسم ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

دعوای بچه ها در مدرسه یکی از نگرانی های والدین و حتی مربیان آموزشی است. این موضوع به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. اغلب آن را اقتضای سن کودکان، تلقی می‌کنند. اما گاهی دلایل دیگری برای این دعوا ها وجود دارد که ریشه ای تر هستند و جنبه های دیگری از زندگی دانش آموز را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در بعضی موارد ایم دعواها منجر به عواقب بدی می‌شوند که نباید به سادگی از کنار آنها گذشت. کودکان به خاطر عوامل متعددی از خود ناسازگاری نشان می‌دهند. همچنین مخالفت خود را به شیوه های مختلفی بیان می‌کنند. به طور کلی دعوا کردن با هم سن و سالان رفتار مناسبی نبوده، هم والدین و هم معلمان باید در این زمینه اقداماتی را انجام دهند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه دعواکردن بچه ها در مدرسه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: دعوای بچه ها در مدرسه | روش برخورد با دعوای بچه ها در مدرسه

دعوای بچه ها در مدرسه

ابراز خشونت به صورت فیزیکی و در غالب دعوای بچه ها در مدرسه، از موضوعات قابل توجه برای شناسایی انواع رفتارهای آنان است. از آنجایی که بچه ها زمان زیادی را در مدرسه می‌گذرانند؛ باید در مورد واکنش های آنان نسبت به دیگران، حساسیت نشان داد و حتی با آنان برخورد کرد. اما نحوه برخورد با آنان بسیار مهم است.

چراکه گاهی رفتارهای اطرافیان است که سبب بروز این رفتارها می‌شود. افراد باید در ابتدا علت این موضوع را یافته و در قدم بعدی برای برطرف کردن آن تلاش کنند. همکاری خود دانش آموز نیز بسیار موثر است.

دلایل دعوای بچه ها در مدرسه

به طور کلی قلدری کردن و ابراز قدرت به روش های مختلف، احساس خوبی در افراد ایجاد می‌کند. این غریزه از سنین مدرسه و وقتی کودک با افراد هم سن و سال خود در یک مکان قرار می‌گیرد؛ بروز می‌کند. اما علاوه بر این، دلایل دیگری نیز برای دعوای بچه ها در مدرسه وجود دارد. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شود. 

????تخلیه هیجانات

کودکان در سنین مدرسه هنوز به طور کامل از مهارت تخلیه هیجانات برخوردار نیستند. به همین دلیل احساسات خود را به شیوه های نادرستی مثل گریه کردن، رفتارهای پرخاشگرانه نشان می‌دهند. به طور کلی احساساتی مثل شرم و عصبانیت باعث بروز دعوای بچه ها در مدرسه می‌شود. آنها شاید از اینکه در این دعوا هیچ شانسی ندارند هم مطلع باشند. اما تنها برای نشان دادن احساسات خود دعوا را آغاز می‌کنند.

????خلاهای عاطفی | دعوای بچه ها در مدرسه

کمبود توجه و محبت در بچه ها و همچنین برخی ازخلاهای عاطفی که آنها تجربه می‌کنند نیز از دلایل دعوای بچه ها در مدرسه است. این موضوع باعث ایجاد حس خود کم بینی در آنها شده و در غالب خشم و احساسات منفی بروز می‌کند. افراد در مقابل این هیجانات، دو نوع واکنش را انتخاب می‌کنند. آنها یا به خود آسیب می‌زنند و رفتارهای خودجرحی دارند و یا دیگران را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

????پایین بودن اعتماد به نفس

گاهی پایین بودن اعتماد به نفس به شکل پرخاشگری و دعوای بچه ها در مدرسه بروز می‌کند. آنها برای اینکه این موضوع را از دیگران پنهان کنند؛ برخلاف آن رفتار کرده و واکنش های تهاجمی از خود نشان می‌دهند. این شرم درونی باعث می‌شود بچه ها نتوانند خشم خود را کنترل کنند و تحمل آنها در مقابل مسائل کاهش می‌یابد.

????مشکلات خانوادگی

کودکانی که در محیط خانوادگی ناآرام زندگی می‌کنند؛ بیشتر از خود رفتارهای پرخاشگرانه نشان می‌دهند. از طرفی آنها با اینکار استرس و فشار درونی خود را تخلیه می‌کنند و از طرفی دیگر از رفتارهای والدین خود آموخته و آن را در مکان های مختلفی مثل مدرسه بروز می‌دهند. اختلافات خانوادگی تاثیرات بدی بر فرایند رشدی بچه ها دارد و در غالب دعوای بچه ها در مدرسه بروز می‌کند.

????وجود اختلالات یادگیری یا روانی

بر اساس تحقیقات انجام شده، کودکانی که مبتلا به اختلالات مختلف یادگیری یا روانی هستند؛ پرخاشگر تر و ناآرام تر بوده و احتمالا به دیگران آسیب می‌زنند. اگر این اختلالات به موقع تشخیص و درمان نشوند؛ مشکلات بیشتری را ایجاد می‌کنند. آنها یا بسیار منفعل و گوشه گیر شده و یا خشمگین و عصبی می‌گردند. گاهی دعوای بچه ها در مدسه از این مسئله نشات می‌گیرد. 

????وجود اختلالات یادگیری یا روانی

دوران بلوغ، سن حساسی است و افراد در این دوران تعارضات زیادی را تجربه می‌کنند. دعوای بچه ها در مدرسه در سنین بلوغ بیشتر شده و همچنین پیامدهای بزرگ تری دارد. آنها در این سنین بسیار تحریک پذیر بوده و کنترل هیجانات برای آنها سخت است. آنها نیاز به دیده شدن و پذیرفته شدن در گروه های مختلف را دارند به همین دلیل تحمل شرایط برای آنها دشوار می‌شود.

????میزان اضطراب بالا | دعوای بچه ها در مدرسه

میزان اضطرابی که بچه ها به دلایل مختلف تجربه می‌کنند؛ در دعوای بچه ها در مدرسه، اثرگذار است. دشواری موضوعات درسی، فشار خانواده و همسالان از نمونه هایی از موضوعات اضطراب آور برای بچه ها است. گاهی استرس و اضطراب در غالب چنین رفتارهایی خود را نشان می‌دهد که کاملا طبیعی است؛ اما نیاز به پیگیری دارد.

????عدم برخورداری از مهارت های ارتباطی

برخی از کودکان نحوه برقراری ارتباط به شکل درست، درخواست کردن، معذرت خواهی و حتی تشکر کردن را، نمی‌دانند. به همین دلیل برای حل کردن مشکلات خود به دعوا کردن و قلدری متوسل می‌شوند. این موضوع برای آنها دردسر ساز خواهد شد. به همین دلیل والدین و معلمین باید در مورد آداب معاشرت با دیگران و همچنین ارتباط موثر با آنها صحبت کرده و به آنها روش درست را بیاموزند.

راه های مقابله با دعوای بچه ها در مدرسه

دعوای بچه ها در مدرسه عواقب زیادی دارد که می‌تواند برای طولانی مدت باقی مانده و حتی بخشی از الگوی رفتاری آنها شود. به همین دلیل اطرافیان باید هرچه سریع تر بعد از شناسایی دلایل این موضوع، به بچه ها برای از بین بردن آنها کمک کنند.

◀صحبت کردن با آنها

در قدم اول، والدین و یا مسئولین مدرسه باید در این مورد با دانش آموز صحبت کرده و دلیل اصلی اینکار را از خود بچه ها جویا شوند. صحبت کردن با بچه ها اصولی دارد. در این شرایط آنها خود حساس و خشمگین هستند. به همین دلیل نباید با پرخاشگری با آنها رفتار کرد. توهین و سرزنش کردن نیز کمکی به آنها نمی‌کند. بهتر است با آرامش به حرف های آنان گوش کرده و در قدم بعدی واکنش درست را به آنها یادآوری کنید.

◀کمک گرفتن از مشاور مدرسه

مشاور مدرسه و یا روانشناس در مورد دعوای بچه ها در مدرسه می‌تواند نقش بزرگی ایفا کند. بچه ها شاید مایل باشند با شخص دیگری صحبت کنند و یا با او راحت تر باشند. روانشناس می‌تواند آسیب های روحی او را شناسایی کرده و همچنین به دلایل بروز چنین رفتارهایی پی ببرد. او با آموزش گام به گام مهارت های مختلف برقراری ارتباط و یا کنترل خشم، با گذشت زمان این مشکل را حل می‌کند.

◀تقویت مهارت های جسمانی

از آنجایی که یکی از دلایل دعوای بچه ها در مدرسه، خشم سرکوب شده و هیجانات منفی است؛ والدین می‌توانند از این انرژی در جهت مثبت استفاده کرده و فرزندان خود را تشویق به ورزش و فعالیت های جسمانی مختلف کنند. ثبت نام بچه ها در کلاس های ورزشی مختلف و تخلیه انرژی آنها از بروز رفتارهای نادرست در فضای مدرسه، پیشگیری می‌کند.

سخن پایانی

طبیعی است که بالارفتن میزان مشکلات و تنش های روانی، کودکان نیز از این وضعیت تاثیرگرفته و رفتارهای نامناسبی از خود نشان دهند. اما در مورد دعوای بچه ها در مدرسه، باید بسیار محتاط بود و علل آن را به درستی شناسایی کرد. این وضعیت می‌تواند عواقب بدی برای کودک و خانواده او داشته باشد؛ به همین دلیل پیشگیری از آن حائز اهمیت است. کمک گرفتن از روانشناس یکی از اقدامات ضروری در این شرایط است. والدین باید از فرزند خود حمایت کرده و به او کمک کنند تا این موضوع را پشت سر بگذارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه دعواکردن بچه ها در مدرسه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: دعوای بچه ها در مدرسه | روش برخورد با دعوای بچه ها در مدرسه



:: برچسب‌ها: دعوای بچه ها در مدرسه | روش برخورد با دعوای بچه ها در مدرسه ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ترس از طلاق یک واکنش طبیعی در مورد این موضوع است. افراد به دلایل مختلفی به طلاق و جدایی فکر می‌کنند؛ اما به طور کلی عملی کردن آن کار ساده ای نیست. برای جدایی از همسر به عوامل مختلفی توجه داشت. همچنین نمی‌توان در این مورد عجولانه تصمیم گرفت. گاهی طلاق روشی موثر تر از ادامه زندگی مشترک است؛ اما به هر حال با مشکلاتی همراه بوده و افراد را می‌ترساند.

جدایی یکی از تصمیات بزرگ و مهم در زندگی محسوب می‌شود که احتمالا تاثیرات آن برای مدت زمان طولانی در زندگی باقی می‌مانند. از طرفی کاملا یک تصمیم شخصی بوده و هیچ کس نمی‌تواند به جای شما و بهتر از شما تصمیم بگیرد. بهتر است در این زمینه تنها از دیگران مشورت گرفته و در نهایت خودتان در این مورد تصمیم بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ترس از طلاق | از طلاق گرفتن می ترسم

ترس از طلاق

همیشه در زندگی مشترک، شرایطی پدید می‌آید که ادامه زندگی مشترک را برای افراد سخت می‌کند. از طرفی ترس از طلاق نیز مانع جدایی آنها می‌گردد. این مورد هم در مردان و هم در زنان وجود دارد؛ ولی افراد، واکنش های متفاوتی نسبت به آن نشان می‌دهند. این موضوع احساسات مختلفی را درون افراد برمی‌انگیزد و حتی گاهی آنها را منصرف می‌کند.

نمی‌توان به راحتی از کنار مشکلات زناشویی گذشت؛ از طرفی گاهی افراد همه تلاش خود را کرده اند؛ اما تلاش های آنان بی فایده بوده است. به همین دلیل شاید جدایی بهتر از ادامه این رابطه باشد. کمک گرفتن از یک مشاور می‌تواند تا حد زیادی در این زمینه به شما کمک کند. 

علل ترس از طلاق

ترس از طلاق به دلایل مختلفی در افراد بروز می‌کند. تجربه این شرایط اصلا خوشاید و راحت نیست. افراد احتمالا فشار و اضطراب زیادی را در این دوران تحمل می‌کنند. از طرفی باید در این مورد تصمیم گرفته و اوضاع را کنترل کنند. شاید حتی این دلایل برای اطرافیان منطقی به نظر نرسد؛ اما به هر حال موضوعی است که برای فرد اضطراب آور است. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شود.

????وابستگی از نظر مالی

گاهی افراد به دلیل اینکه از نظر مالی آمادگی کافی برای جدایی از همسر خود را ندارند؛ ترس از طلاق را تجربه می‌کنند. این مورد در میان زنان بیشتر است. گاهی تنها به همین دلیل است که افراد تا پایان عمر به زندگی مشترک خود ادامه داده و شرایط را می‌پذیرند.

مردان نیز به دلیل مهریه ای که باید در هنگام جدایی پرداخت کنند؛ دچار نگرانی می‌شوند. این موضوعات باعث می‌شود گاهی زوجین اصلا برای جدایی اقدام نکنند. مسائل مالی در زندگی مشترک اهمیت داشته؛ اما افراد باید تا حدی استقلال و درآمد کافی نیز داشته باشند.

????ترس از مورد قضاوت قرارگرفتن

در برخی از فرهنگ ها، تصور درستی از جدایی و زندگی بعد از طلاق وجود ندارد و همین موضوع سبب ترس از طلاق می‌شود. زنان و مردان از مورد قضاوت قرار گرفتن بعد از طلاق هراس داشته و گاهی نمی‌توانند این موضوع را تحمل کنند. در واقع بعد از طلاق مشکلات اصلی خود را نشان می‌دهند و حتی موجب پشیمانی افراد می‌گردند. این فشار گاهی از طرف خانواده و اطرافیان فرد نیز اعمال می‌گردد. فراموش نکنید که این موضوع فشار روانی بیشتری را به افراد تحمیل کرده و حتی موجب انزوای آنان می‌گردد.

????به خاطر فرزندان

فرزندان یکی از اصلی ترین دلایل ترس از طلاق هستند. والدین برای آینده فرزندان خود بسیار نگران بوده و حتی گاهی به این دلیل از طلاق منصرف می‌شوند. در این شرایط نه تنها خود والدین آسیب های زیادی را به بچه ها وارد می‌کنند؛ بلکه جامعه نیز با برچسب فرزند طلاق برای آنها موجب ایجاد فشارهای زیادی می‌شود.

همچنین موضوع حضانت و سرپرستی فرزندان نیز موضوع دیگری است والدین را نگران می‌کند. بهتر است در زمان طلاق به سن بچه ها و همچنین شرایط خود توجه داشته و با توجه به آن تصمیم گیری کنید.

????نداشتن حمایت عاطفی

برخی از زوجین تنها به این دلیل ترس از طلاق را تجربه می‌کنند؛ که هیچ کس از آنها حمایت نمی‌کند. در واقع برای جدایی قبل از هر چیز نیاز به یک شبکه حمایتی هست که به فرد در مراحل مختلف کمک کنند. این شبکه متشکل از خانواده و دوستانی هستند که فرد را از جنبه های مختلف برای طلاق آماده می‌کنند. می‌توانید قبل از تصمیم گیری قطعی در این زمینه با اطرافیان خود صحبت کرده و آنها را آماده کنید. از طرفی از حمایت آنان نیز اطمینان حاصل کنید.

راه های غلبه بر ترس از طلاق

اگر تصمیم شما برای این موضوع جدی است و تنها ترس از طلاق مانع شما می‌شود؛ می‌توانید از روش هایی استفاده کرده تا بر این ترس غلبه کرده و راحت تر با این موضوع مواجه شوید. فراموش نکنید که در این مسیر بهتر است از دیگران نیز کمک گرفته و همواره با دیگران همفکری کنید. استفاده از راهکارهای زیر باعث می‌شود تا عوارض جانبی طلاق به حداقل برسد.

????فکر کردن در مورد جوانب مختلف طلاق

در ابتدا بهتر است در مورد تمام احتمالات و همچنین جنبه های مختلف طلاق فکر کنید. احتمالا بعد از این تصمیم با اتفاقات زیادی روبرو خواهید شد؛ که بهتر است برای آنها آمادگی داشته باشید. دوراندیشی در این زمان بسیار موثر است اما این به معنی نشخوار فکری و فکر کردن زیاد در مورد آینده نیست. این مورد می‌تواند تا حد زیادی از ترس از طلاق بکاهد.

???? غلبه بر ترس از طلاق با کمک مشاور

یکی دیگر از روش هایی که بهتر است برای پیشگیری از بروز ترس از طلاق از آن استفاده کنید؛ کمک گرفتن از مشاور است. طبیعی است که در این شرایط نتوانید به طرز منطقی فکر و یا تصمیم بگیرید. اما روانشناس با پیدا کردن علت این ترس و همچنین ارائه راهکارهای عملی باعث کاهش اضطراب شما می‌شود. حتی می‌توانید با همسر و یا فرزند خود برای مشاوره اقدام کنید.

????مشورت با دیگران

طلاق یک تصمیم کاملا شخصی است و معمولا تاثیری بر روابط دیگران نیز ندارد. اما از آنجایی که بعد از جدایی احتمالا نیاز به حمایت اطرافیان خود داریم بهتر است در این مورد با آنها صحبت کرده و در مورد کمک های آنان اطمینان حاصل کنیم. برای مثال از خانواده خود بپرسیم که در صورت جدایی، آیا می‌توانیم برای مدتی در کنار آنها زندگی کنیم! و یا برای مراقبت از فرزند خود شاید به کمک دیگران نیاز داشته باشیم؛ که در این صورت باید از قبل آنها را مطل کنیم.

????توانمند سازی خود

برای پیشگیری از ترس از طلاق همچنین می‌توانیم به فکر شغل و مهارتی برای خود باشیم تا نگرانی ما به دلیل مسائل مالی برطرف شود. اما این توانمند سازی تنها به معنی تامین هزینه ها نیست. بلکه باید از لحاظ روانی نیز برای این موضوع آمادگی پیدا کرده و ظرفیت روحی خود را بالا ببریم. همچنین شرایط زندگی خود را به شکلی مدیریت کنیم که تنهایی قادر به انجام کارهای خود باشیم.

سخن پایانی

ترس از طلاق در مواردی در جهت مثبت عمل کرده و باعث می‌شود تا در مورد تصمیم خود بیشتر فکر کنیم و عوامل مختلفی را در نظر بگیریم. جدایی باعث به وجود آمدن شرایط دشواری برای افراد می‌شود. حضور فرزندان نیز در این دوران بسیار موثر بوده و باید آنان را نیز در نظر گرفت. بهتر است در قدم اول آینده نگری داشته و شرایط خود را در نظر بگیرید. در مرحله بعد از دیگرانی مثل یک روانشناس کمک گرفته و شرایط را برای او شرح دهید. او به شما در این زمینه کمک خواهد کرد تا تصمیم بهتری بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: ترس از طلاق | از طلاق گرفتن می ترسم ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مراحل سوگ شامل پنج مرحله می‌شود که در شرایط مختلف آنها را تجربه می‌کنیم. مدت زمان دقیقی برای هر مرحله وجود ندارد اما معمولا ترتیب آنها یکسان است و بدون گذراندن یکی نمی‌توان به مرحله بعد رفت. برای همه ما شرایط سختی در زندگی روی می‌دهد که مواجهه با آنها آسان نیست و احتمالا دوران بدی را سپری می‌کنیم. اما همیشه شرایط یکسان نمی‌ماند و در نهایت چاره ای به جز پذیرفتن و کنارآمدن نداریم. با اینکه احتمالا در پایان این دوران شخص یا چیزی را از دست داده ایم که بسیار برایمان مهم بوده است؛ اما به طور کلی تجربه این دوران اجتناب ناپذیر است. دانشمندان مختلفی در این زمینه به تحقیق و پژوهش پرداخته اند و نظریات متفاوتی نیز ارائه داده اند. در این مقاله به بررسی سوگ و عوامل موثر بر آن می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه مراحل سوگ می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: مراحل سوگ بعد مرگ و از دست دادن نزدیکان

مراحل سوگ

کنارآمدن با ناراحتی و همچنین پشت سر گذراندن سختی ها برای هر فردی متفاوت است. افراد احتمالا احساسات مختلفی را تجربه کرده و همپنین استراتژی های متفاوتی نیز برای مواجهه با آن دارند. اما مراحل سوگ معمولا برای همه افراد یکسان است. کوبلر راس نظریه پرداز این مراحل عنوان می‌کند که شاید برخی از افراد در نهایت نتوانند با غم خود کنار بیایند از طرفی این مراحل با یکدیگر تداخل و همپوشانی های زیادی دارند.

همچنین برخی از افراد احتمالا همه مراحل سوگ را به طور کامل تجربه نکنند. اما قطعا افرادی که می‌توانند احساسات خود را مدیریت کنند؛ بعد از گذشت بحران، از حال روحی بهتری برخودار خواهند شد.

انواع مراحل سوگ

مراحل سوگ امروزه در دنیا از طرف افراد و همچنین نهادهای مختلف پذیرفته شده؛ با این حال همچنان برخی از افراد قادر به شناسایی احساسات مختلف در مورد خودشان نیستند و همین موضوع در شرایط مختلف، آنها را دچار مشکلات زیادی می‌کند. در این قسمت به توضیح مراحل مختلف سوگواری می‌پردازیم.

????انکار

انکار اولین مرحله از مراحل سوگ است و دقیقا قبل یا بعد از اتفاق ناگوار روی می‌دهد. انکار شامل احساس ترس، بی حسی عاطفی و شوک است. وقتی افراد عزیزی را از دست می‌دهند و یا اتفاق ناگواری برایشان روی می‌دهد؛ در ابتدا به راحتی نمی‌توانند آن را بپذیرند. طبیعی است که مغز ما به زمانی نیاز دارد تا واقعیت را پذیرفته و با آن کنار بیاید. در این دوران برای بهتر شدن حال روحی ما مدام دست به انکار زده و فرایند پردازش اطلاعات را کند می‌کند.

????خشم

واکنش خشم نسبت به اتفاقات ناگوار طبیعی است و تقریبا همه ما آن را تجربه می‌کنیم. خشم واکنش شدید و افراطی است که به دلیل مواجهه با احساسات دردناک بروز می‌کند. در این شرایط احتمالا خود و یا دیگران را مقصر دانسته و سعی در جبران داریم. اما گاهی جبران امکانپذیر نیست. بهتر است در این دوران احساسات خود را سرکوب نکرده و به روش درست آن را بروز دهیم. تحریک پذیری، انزوا، تنهایی، گریه کردن و آشفتگی از ویژگی های بارز این مرحله است.

????چانه زنی

چانه زنی سومین مرحله از مراحل سوگ است که نسبت به سایر مراحل کوتاه تر بوده و زودتر به پایان می‌رسد. در این مرحله فرد به صورت مداوم با دیگران و حتی با خودش کلنجار می‌رود تا شاید بتواند اوضاع را به حالت قبل برگرداند. شاید حتی تلاش ما به خاطر آن فرد نیز نباشد بلکه برای خودمان است. ما به هرروشی متوسل می‌شویم تا از درد خود بکاهیم. افراد معمولا در این شرایط به دنبال نیرویی بزرگ تر و یا مهم تر هستند تا به آنها کمک کند.

????افسردگی

بعد از گذراندن تمام مراحل ذکر شده؛ افکار افراد آرام گرفته و یک شروع به بررسی دقیق شرایط می‌کنند. در این مرحله افراد فشار روانی زیاد و غم را تجربه می‌کنند. آنها فقدان را به صورت عمیق تر و گسترده تر احساس کرده و احتمالا رفتارهای خصمانه ای از خود بروز می‌دهند.

از طرفی افسردگی باعث انزوا و گوشه گیری افراد شده و عملکرد آنها را در جنبه های مختلف زندگی تحت تاثیر قرار می‌دهد. این دوران طبیعی است اما نباید به آن اجازه طولانی شدن داد. برای اطلاع از نشانه های دلتنگی برای همسر سابق کلیک کنید.

????پذیرش

اخرین مرحله از مراحل سوگ، پذیرش است. در این مرحله افراد با عبور احساسات و مراحل مختلف، شرایط را پذیرفته و با آن کنار می‌آیند. در این برهه دیگر تلاش نمی‌کنیم و یا حتی ناراحت نیستیم. مقابل واقعیت مقاومت نکرده و آن را مواجه می‌شویم. این مرحله برای برخی از افراد سریعتر رخ می‌دهد. چراکه آنها از سلامت روانی بالاتری برخوردار بوده و می‌توانند مسائل را از یکدیگر تفکیک کنند.

عوامل موثر بر گذراندن مراحل سوگ

همانطور که گفته شد؛ گذراندن مراحل سوگ برای همه افراد یکسان نیست. افراد بسته به شرایط روانی و همچنین تجربیاتی که در زندگی کسب می‌کنند با شرایط سخت کنار می‌آیند. مدت زمان گذراندن این مراحل و همچنین شدت آنها به برخی از موارد زیر مربوط می‌شود.

????نحوه از دست دادن

حادثه ای که در اثر آن دچار احساس ناراحتی و فقدان می‌شویم؛ بسیار اهمیت دارد. در برخی مواقع اصلا انتظار چنین حادثه ای را نداشته ایم و یا این شرایط به طرز ناگواری رخ داده است. برای مثال شخصی که بیماری صعب العلاجی دارد و برای مدت زمان طولانی در بستر بیماری بوده است احتمالا اطرافیان به از دست دادن آن فکر کرده اند. اما فردی که به طور ناگهانی می‌میرد و یا بدون دلیل ما را رها می‌کند؛ شرایط سخت تری را به وجود می‌آورد. 

????میزان نزدیکی

طبیعی است که در اثر فقدان عزیزانمان بیشتر احساس ناراحتی می‌کنیم. هرچه نسبت به فرد به ما نزدیکتر باشد و یا احساسات قوی تری نسبت به آن داشته باشیم؛ احتمالا بعد از دست دادن آن فشار روانی بیشتری را متحمل می‌شویم.

????کیفیت سلامت روان افراد

به طور کلی افرادی که از وضعیت روانی بهتری برخودار هستند؛ بهتر می‌توانند با شرایط بحرانی روبرو شوند. از اهمیت برخورداری از بهداشت روانی در چنین مواقعی مطلع می‌شویم. به همین دلیل بهتر است به سلامت روان خود اهمیت داده و خود را برای شرایط سخت آماده کنیم.

برای چه اتفاقاتی مراحل سوگ را طی می‌کنیم؟

برخی تصور می‌کنند که مراحل سوگ را تنها در مرگ اطرافیان پشت سر می‌گذاریم. اما این موضوع می‌تواند برای هر از دست دادنی باشد. برای مثال حتی طلاق و جدایی از شریک عاطفی نیز نیاز به سوگواری دارد. از دست دادن یک شغل، مرگ حیوان خانگی یا گم شدن او، ابتلا به یک بیماری سخت و… همگی برای ما شرایطی را ایجاد می‌کند که نیاز به ناراحتی و افسردگی دارد.

اهمیت گذراندن مراحل سوگ در سلامت روان

گذراندن مراحل سوگ برای حفظ سلامت روان مهم و ضروری است. همانطور که ما نیاز به استراحت و شادی و دیگر احساسات داریم؛ غم نیز یکی از هیجانات مهم است. ما بدون تجربه ناراحتی نمی‌توانیم احساس خوشحالی کنیم. یا حتی قدردان دارایی های خود باشیم. به همین دلیل بسیار مهم است که چنین وضعیتی را تجربه کرده و از احساسات خود در مراحل مختلف آگاه باشیم. اگر این وضعیت را به درستی پشت سر نگذاریم احتمالا تا پایان عمر افکاری به صورت حل نشده و نامفهوم در وجود ما باقی می‌مانند.

سخن پایانی

مراحل سوگ احتمالا فراز و نشیب های زیادی خواهد داشت. همچنین افراد به دلایل مختلفی آن را تجربه می‌کنند. نمی‌توان به دلیل تجربه احساس ناراحتی شخصی را مقصر دانست و یا آن را سرزنش کرد. همچنین هیچ مدت زمان مشخصی نیز نمی‌توان برای آن در نظر گرفت.

در این شرایط اطرافیان می‌توانند نقش مهمی در پشت سرگذاشتن این دوران داشته باشند. فرد به حمایت دیگران نیاز داشته و باید خود نیز انگیزه و اراده داشته باشد. همچنین افراد می‌توانند برای طی کردن این مراحل از یک روانشناس نیز کمک بگیرند. درمانگر به آنها برای پذیرش و حتی شناسایی احساسات مختلف کمک می‌کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مراحل سوگ می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: مراحل سوگ بعد مرگ و از دست دادن نزدیکان



:: برچسب‌ها: مراحل سوگ بعد مرگ و از دست دادن نزدیکان ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

کنارآمدن با خیانت همسر آسان نیست. به طور کلی مطلع شدن از خیانت همسر شرایط زندگی مشترک را به طور کلی تغییر داده و زوجین را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند. افراد باید در زندگی مشترک خود روحیه بخشش و از خودگذشتگی داشته و به هر دلیل به جدایی فکر نکنند. اما بخشش خیانت موضوعی نیست که افراد به راحتی بتوانند از آن بگذرند. این موضوع باعث از بین رفتن اعتماد بین زوجین شده و احساسات مختلفی را به دنبال دارد. همچنین فردی که مورد خیانت واقع شده است؛ تصمیمات مختلفی در این مورد اتخاذ می‌کنند. به طور کلی افراد باید احتمالات مختلف را در نظر گرفته و در این مورد جوانب مختلفی را در نظر بگیرند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنارآمدن با خیانت همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کنارآمدن با خیانت همسر | چطور با خیانت همسر کنار بیایم

کنارآمدن با خیانت همسر

خیانت به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. تعهد و وفاداری یکی از اصلی ترین ملزومات زندگی مشترک است. افراد باید حتی پیش از ازدواج به طور واضح در مورد مرزها و خطوط قرمز خود صحبت کرده و حساسیت خود را در این مورد نشان دهند. ترمیم رابطه بعد از خیانت بسیار کار دشواری است.

به همین دلیل زوجین باید تا حد امکان از این مورد پیشگیری کرده و به اصول اخلاقی پایبند باشند. این یکی از دوراهی سخت در زندگی است. حتی گاهی باعث پشیمانی می‌‍شود. از طرفی شاید کیفیت رابطه بعد از تجربه خیانت، افزایش نیز پیدا کند اما نمی‌توان از این موضوع ساده گذشت.

روش های کنارآمدن با خیانت همسر

بعد از مطلع شدن از این موضوع، افراد باید به صورت جدی در این مورد فکر کرده و تصمیم بگیرند. گاهی افراد تصمیمات اشتباهی در این مورد اتخاذ می‌کنند و دست به روش های نادرستی می‌زنند. برای مثال انتقام گرفتن یکی از روش هایی است که برخی از زوجین از آن استفاده می‌کنند تا به طرف مقابل قدرت خود را نشان دهند.

اما به طور کلی کنارآمدن با با خیانت همسر به عوامل مختلفی بستگی دارد و افراد از راهکارهای مختلفی در این زمینه استفاده می‌کنند. برخی از این روش های موثر در این زمینه، شامل موارد زیر می‌شود. 

????عدم تصمیم گیری عجولانه

بعد از مطلع شدن در مورد خیانت، برای کنار آمدن با خیانت همسر، افراد باید از تصمیم گیری عجولانه جلوگیری کرده و آرامش خود را حفظ کنند. طبیعی است که تحمل کردن این شرایط برای افراد آسان نباشد و حتی با فکر کردن در این مورد دچار ناراحتی شوند. بسیاری از زوجین بلافاصله به فکر جدایی و ترک و خانه می‌افتند. اما اینکار درست نیست و باید بیشتر در این مورد فکر کرد. احتمال بروز پشیمانی بعد از اینکار بیشتر است.

????مدیریت احساسات

از آنجایی که افراد در زمان کنار آمدن با خیانت همسر احتمالا دچار احساساتی مختلفی می‌شوند؛ بهتر است در این مورد اقداماتی انجام دهند. چرا که احتمالا این احساسات منجر به تصمیمات درستی نمی‌شوند. به طور کلی در این زمینه نمی‌توان احساسات را نادیده گرفت. اما از طرفی تصمیم های منطقی نتایج بهتری در پی خواهند داشت. بهتر است افراد بعد از گذراندن دوره سوگواری خود، این موضوع را پذیرفته و بیشتر فکر کنند.

????کمک گرفتن از مشاور

یکی از موثر ترین روش ها در مورد کنار آمدن با خیانت همسر، کمک گرفتن از مشاور است. در واقع فردی که خارج از این موضوع است و همچنین اطلاعات زیادی در این مورد دارد؛ بهتر می‌تواند شما را راهنمایی کند. به همین دلیل حتی می‌توانید با همسر خود به مشاور مراجعه کرده و بررسی جنبه های مختلف به یک تصمیم درست برسید. البته فراموش نکنید که مشاور به جای شما تصمیم گیری نمی‌کند؛ بلکه گزینه های مختلف را به شما نشان داده و حتی در مورد مدیریت احساسات نیز به شما کمک می‌کند.

????تمرین بخشش

بخشش و از خودگذشتگی، از صفاتی هستند که افراد در زندگی مشترک باید آنها را دارا باشند. مسائل زیادی پیش خواهند آمد که نیاز به روحیه ایثار دارند. از طرفی گاهی افراد باید برخی از موضوعات را نادیده گرفته و یا فراموش کنند تا زندگی آنان حفظ شود. این موارد در مورد خیانت هم صادق هستند. فراموش نکنید که شما مقصر نیستید؛ به همین دلیل دست از سرزنش خود برداشته و به خود زمان دهید.

مزایا و معایب کنارآمدن با خیانت همسر

کنار آمدن با خیانت همسر، مزایا و معایبی دارد. به هر حال باید به عواقب این موضوع نیز فکر کرده و حتی با توجه به آنها تصمیم بگیرید. نمی‌توان صرفا علاقه و یا تنفر در زمان حال را مبنای گذشت و انتقام قرار داد. باید آینده نگر بوده و به موضوعات زیادی توجه کنید.

برای مثال یکی از معایب کنار آمدن و بخشش خیانت، احتمال بروز مجدد آن است. از طرفی شاید رابطه افراد بعد از تجربه یکبار خیانت، صمیمی تر شده و افراد دیگر اینکار را تکرار نکنند. البته نمی‌توان به دلیل مزایای اینکار، رفتار خیانت را توجیح کرد. و بهتر است در این مورد به شریک خود نیز هشدار دهید که همیشه حاضر به بخشش و دادن فرصت دوباره به او نیستید. برای اطلاع از عوامل موثر بر زندگی بعد از خیانت کلیک کنید.

مراحل کنار آمدن با خیانت همسر

بعد از فهمیدن خیانت همسر و همچنین مطمئن شدن از آن، مراحل زیادی را تا برگشتن به حالت قبل، طی می‌کنید. در این مسیر احتمالا ناامیده و سرخورده شده و شاید افکار نامناسبی به سراغ تان بیاید. اما فراموش نکینید که این احساسات طبیعی بوده و حتی بیانگر سلامت روان شماست. اگر این موضوع برای شما هیچ اهمیتی نداشته باشد؛ به معنی وجود اشکالاتی در روان شما و یا حتی رابطه است. در این قسمت به توضیح مراحل مختلف کنارآمدن با خیانت همسر می‌پردازیم.

????شوکه شدن و انکار

در ابتدا احتمالا از این موضوع تعجب کرده و شوک بدی را تجربه کنید. چرا که مبنای تصورات شما بر علاقه زیاد همسرتان و همچنین محال بودن خیانت در رابطه شما است. اما این موضوع احتمالا برای همه زوج ها اتفاق می‌افتد و در مورد آن واکنش های مختلفی را از خود نشان می‌دهند. حتی شاید ظن خود را نسبت به این موضوع نادیده بگیرید و قادر به باور کردن نباشید. اما این دورانی موقت در کنارآمدن با خیانت همسر است که به زودی از بین می‌رود.

????احساس گناه و عصبی شدن

یکی دیگر از مراحل کنارآمدن با خیانت همسر، بروز احساس گناه و عصبانی شدن از خود و همسر است. افراد در این مورد خود را نقصر دانسته و حتی احساس ناکافی می‌کنند. در این مرحله، واکنش اطرافیان و حتی خود فرد بسیار مهم است. چرا که احتمال آسیب زدن به خود و دیگران، وجود دارد.

????تمایل به جدایی

در مرحله جدایی از مراحل کنارآمدن با خیانت همسر، خشم افراد فروکش کرده و دیگر احساسات شدیدی ندارند. آنها در این زمان بهتر می‌توانند فکر کنند. اما از طرفی افکار جدایی آنها را رها نمی‌کند. جدایی بعد از خیانت همیشه راه حل خوبی نیست. چرا که افراد می‌توانند تا حدی تغییر کنند و دیگر این رفتار را از خود نشان ندهند. افراد باید به مدت زمان ماندگاری این مرحله نیز توجه داشته باشند. همچنین باید عواقب جدایی را در نطر گرفته و بر این اساس افکار خود را عملی کنند.

????پذیرش و افسردگی

در آخرین مرحله از کنارآمدن با خیانت همسر، افراد راه دیگری به جز پذیرش این موضوع ندارند. با پذیرفتن خیانت، فکر کردن و تصمیم گیری، بسیار آسان تر خواهد شد. البته پذیرش احتمالا ناراحتی زیادی را برای آنها ایجاد می‌کند. چرا که در نهایت با واقعیت روبرو شده و باید در مورد آن کاری کنند. بهتر است در این دوران برای جلوگیری از ماندگاری نشانه های افسردگی و همچنین تصمیم گیری بهتر، افراد از یک روانشناس کمک بگیرند.

سخن پایانی

مواجه شدن با خیانت و همچنین کنارآمدن با خیانت همسر، یکی از چالش های زندگی مشترک محسوب می‌شود که فقط برخی از زوجین می‌توانند آن را به درستی مدیریت کنند. هیچ راهکار قطعی و تضمینی در این زمینه وجود ندارد و افراد باید خودشناسی و همچنین مهارت حل مسئله، به حل این مشکل بپردازند. همچنین کمک گرفتن از یک روانشناس نیز برای گذر از این تجربه ناخوشایند، راه حل بسیار موثری است. این موضوع تا حد زیادی به خود افراد بستگی داشته و کاملا یک تصمیم شخصی است؛ اما مشاور نیز این فرایند را آسان تر می‌کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کنارآمدن با خیانت همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کنارآمدن با خیانت همسر | چطور با خیانت همسر کنار بیایم



:: برچسب‌ها: کنارآمدن با خیانت همسر | چطور با خیانت همسر کنار بیایم ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

از خواستگار چی بپرسم ؟ یکی از دغدغه های دختر خانم ها این است که در مراسم خواستگاری باید چه سوالاتی از فرد مقابل بپرسد. برای شروع آشنایی در مراسم خواستگاری، در اقدام اول باید مقدمه چینی صورت بگیرد. به دلیل اینکه بسیاری از دختر ها و پسر ها به شیوه سنتی ازدواج می‌کنند؛ باید نسبت به این موضوع اطلاعات داشته باشند. فرقی ندارد که با چه فردی در حال مکالمه هستید. حتما باید بدون رودروایسی از خواستگار خود سوالاتی جهت رفع ابهام بپرسید. تا برای آینده با برنامه ریزی مناسب پیش بروید. در این مقاله برای آگاهی بیشتر شما راجع به این سوالات توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز از روانشناس راهنمایی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه از خواستگار چی بپرسم می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: از خواستگار چی بپرسم | 6 موضوع برای سوال از خواستگار

از خواستگار چی بپرسم؟

به طور کلی سوال از خواستگار اگر همراه با جواب صادقانه باشد؛ شما را به شناخت نسبی از او می‌رساند. به همین دلیل در این زمینه باید خجالت را کنار بگذارید و هر چیزی که ذهن شما را درگیر کرده است بپرسید. موضوعاتی که در زمینه از خواستگار چی بپرسم قرار دارند، در دسته های گوناگونی جا گرفته اند.

حتی در این زمینه مسائل جنسی نیز نقش پر رنگی دارد. برای اینکه بدون آگاهی وارد زندگی مشترک نشوید؛ حتما باید در اقدام اول به پاسخ سوالات خود برسید. در این مقاله تمامی سوالاتی که به شما کمک می‌کند تا به شناخت نسبی برسید؛ توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

از خواستگار در زمینه های مختلف چی بپرسم؟

در پاسخ به سوال از خواستگار چی بپرسم، باید در زمینه های مختلفی توجه کرد. چند موضوع در زمینه سوال از خواستگار وجود دارد که می‌توانید با دریافت پاسخ از آنها؛ به شناخت کمی دست یابید. در این بخش مقاله زمینه های سوال از خواستگار را بررسی کرده ایم؛ و راجع به هر زمینه سوال پرسیده ایم.

???? سوالات خانوادگی که باید از خواستگار بپرسید

یکی از زمینه های از خواستگار چی بپرسم؟ سوالات خانوادگی است که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? چرا قصد ازدواج دارید؟

???? ملاک های شما برای خوشبختی چیست؟

????از نظر شما چه چیزی پدر و مادرتان را در کنار هم نگه داشته است؟

???? چرا من را برای ازدواج انتخاب کرده اید؟

???? رابطه شما با خواهر و بردارتان به چه شکلی است؟

????از کدام ویژگی والدین خود خوشتان نمی‌آید؟

???? چه کسی در خانه شما حرف اول را می‌زند؟

???? از همسرتان چه انتظاری دارید؟

????برای کارهای منزل وظیفه هر فردی چیست؟

???? نظر شما در رابطه با تعهد در زندگی مشترک چیست؟

???? در مواجهه با خیانت چه رفتاری از خود نشان می‌دهید؟

????چه مواقعی به تنهایی علاقه مند می‌شوید؟

???? چگونه دوست دارید به شما ابراز علاقه شود؟

???? سوالات در زمینه مسائل مالی

از دیگر زمینه های از خواستگار چی بپرسم؟ می‌توان به مساله مالی اشاره کرد. که بیشتر دعواهای خانوادگی در این زمینه است.

???? مسکن مناسب از نظر شما چیست؟

???? برای شما پول چه اهمیتی دارد؟

????دوست دارید که جشن عروسی را به چه شیوه ای برگزار کنید؟

???? مقدار پس انداز شما چقدر است؟

???? برای پس انداز خود چه برنامه ای دارید؟

????به نظر شما چه هزینه هایی ضروری و چه هزینه هایی غیر ضروری است؟

???? سال های آینده، زندگی را به چه شیوه ای مشاهده می‌کنید؟

???? سوالات مذهبی

سوالات مذهبی از دیگر زمینه های از خواستگار چی بپرسم می‌باشید. در این زمینه به سوالات مذهبی اشاره کرده ایم.

???? نقش دین در زندگی شما چه اهمیتی دارد؟

???? در رابطه با دین چه نظری دارید؟

????حلال و حرام تا چه حد برای شما مهم است؟

???? آیا آرایش خانم در بیرون از منزل مشکلی ایجاد می‌کند؟

???? در زندگی شما الگو و قهرمان کیست؟

????اصول اخلاقی شما چیست؟

???? آزادی را چگونه تعریف می‌کنید؟

???? نظر شما در رابطه با دوستی با جنس مخالف چیست؟

???? سوالات در رابطه با دوستان

از خواستگار چی بپرسم؟ در زمینه رابطه با دوستان نیز باید از خواستگار سوال بپرسید. که در این زمینه سوالات را توضیح داده ایم.

???? چند دوست صمیمی دارید؟ (نشان از ویژگی شخصیتی همسر است)

???? به کدام دوست صمیمی خود نزدیک تر هستید؟ و چند ساله که با او ارتباط دارید؟

???? با کدام دوست خود ارتباط کمتری دارید؟

???? باور شما در رابطه با دوست صمیمی چیست؟

????چقدر دوست خود را وارد زندگی مشترک می‌کنید؟

???? آیا بعد از ازدواج نیز به دورهمی های دوستانه علاقه دارید؟

???? تفریحات شما با دوستانتان چیست؟

????در اوقات فراغت خود چه می‌کنید؟

???? از خواستگار در زمینه فرزندان چی بپرسم؟

زمانی که خواستگار به منزل شما وارد می‌شود، لازم است که از او در رابطه با فرزند نیز صحبت کنید. در این بخش مقاله راجع به از خواستگار چی بپرسم در زمینه فرزندان، توضیح داده ایم.

???? آیا قصد بچه دار شدن دارید؟

???? علاقه دارید که چند فرزند داشته باشید؟

????جنسیت فرزند شما به چه اندازه برایتان اهمیت دارد؟

???? مایل به چند سال اختلاف سنی با فرزندان هستید؟

???? اگر نتوانیم بچه دار شویم، چه کاری انجام می‌دهید؟

????روش تربیتی شما برای فرزندان چیست؟

???? تلاش دارید تا چه مهارت هایی را به فرزندان خود آموزش دهید؟

???? از نظر شما تفاوت بین ادب و اعمال خشونت نسبت به کودک چیست؟

????به نظر شما تربیت دختر و پسر متفاوت است؟

???? چگونه به فرزند خود محبت نشان می‌دهید؟

???? چقدر به دیگران اجازه تربیت فرزندان را می‌دهید؟

???? سوال در رابطه با مسائل جنسی در خواستگاری

از خواستگار چی بپرسم؟ سوال جنسی. در زمان خواستگاری باید در رابطه با مسائل جنسی نیز صحبت شود. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و باید پرسیده شود. در این بخش مقاله راجع به این موضوع صحبت کرده ایم.

???? مقدار علاقه شما به برقراری رابطه جنسی چقدر است؟

???? نظر شما در رابطه با رابطه جنسی چیست؟

????رضایت جنسی از چه مقدار اهمیتی در شما برخوردار است؟

???? اگر از نظر جنسی با همسر تامین نشوید، چه کاری انجام می‌دهید؟

???? آیا در زمان تاهل مشاهده فیلم های جنسی مجاز است؟

????در رابطه جنسی چقدر به میزان رضایت همسر اهمیت می‌دهید؟

???? راه حل مشکلات جنسی چیست؟

???? فانتزی های شما در رابطه جنسی چیست؟

????اطلاعات جنسی شما چقدر است؟

???? از کدام رفتار های جنسی خوشتان می‌آید؟

???? کدام رفتار جنسی شما را آزار می‌دهد؟

کلام آخر

از خواستگار چی بپرسم که به شناخت مناسبی برسیم؟ سوالات زیادی در این زمینه وجود دارد که باید برای شناخت بیشتر پرسیده شود. در این زمینه می‌توانید با روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه از خواستگار چی بپرسم می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: از خواستگار چی بپرسم | 6 موضوع برای سوال از خواستگار



:: برچسب‌ها: از خواستگار چی بپرسم | 6 موضوع برای سوال از خواستگار ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

وسواس جنسی یکی از اختلالات جنسی محسوب می‌شود که تا حد زیادی تحت تاثیر مسائل روانی است. در این شرایط شرایط جسمانی افراد باعث بروز این مشکل نشده و یا در روند درمان نیز تاثیر چندانی ندارد. اما فرد به دلایل مختلفی این نوع از وسواس مبتلا شده و علاوه بر آسیب به شریک جنسی و رابطه، سلامت روان خود را نیز دچار مشکلاتی می‌کند. ماهیت افکار وسواسی، حالت اجبارگونه و ناراحت کننده دارد. افراد از وسواس فکری عملی خود در رابطه جنسی و حتی افکار خود در این زمینه، به هیچ عنوان احساس لذت نمی‌کنند؛ اما کنترلی نیز بر روی آنان ندارند. رفتارهای وسواسی در رابطه جنسی حالت سلسه مراتبی داشته و نه برای خود فرد و نه شریک او منجر به لذت بیشتر نمی‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه وسواس جنسی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: وسواس جنسی | از بین بردن وسواس در رابطه

وسواس جنسی

برای صحبت کردن در مورد وسواس جنسی باید در ابتدا دو موضوع را از یکدیگر تفیکیک کنیم. رفتارهای وسواسی در عملکرد جنسی و همچنین افکار وسواس گونه در مورد رفتارهای جنسی. برخی افراد در رابطه جنسی خود دچار وسواس بوده و باید همه چیز را کنترل کنند. آنها پس از انجام دادن فعالیت های غیرضروری قبل از رابطه جنسی، بازهم از رابطه جنسی هیچ لذتی نبرده و تنها به پایان آن فکر می‌کنند.

از طرفی در مورد دوم نیز افراد در مورد افکار خود احساس گناه زیادی کرده اما از طرف دیگر خود را ملزم به فکر کردن در مورد آنها می‌دانند. افراد هر دو دسته نساز به درمان دارند. این اختلال نشانه ها و علل زیادی دارد؛ بهتر است افراد به کمک متخصص آنها را شناسایی کرده و درمان کنند.

نشانه های وسواس جنسی

وسواس جنسی از انواع وسواس فکری محسوب شده که پیامدهای زیادی داردو از طرفی نشانه های آن به راحتی قابل تشخیص نیست. به همین دلیل فرد باید برای شناسایی دقیق آنها از یک متخصص کمک گرفته و برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر از متخصص کمک بگیرد. برخی از علائم این مشکل، شامل موارد زیر می‌شود.

????افکاری مرتبط با رابطه جنسی با حیوانات و کودکان

????فرد در مورد رابطه جنسی با محارم خیالپردازی می‌کند

????داشتن افکار خیانت

????به طور کلی داشتن افکاری در مورد رابطه جنسی به روش های غیر معمول

????بی قراری و تحریک پذیری

????اضطراب بالا

????داشتن احساس گناه شدید و اعتماد به نفس پایین

????تعیین قوانین سخت گیرانه در مورد رابطه جنسی

????داشتن مراحلی مشخص و غیرقابل تغییر برای برقراری رابطه جنسی

????تلاش فرد برای خلاصی از این افکار و رفتارها به صورت مکرر

دلایل شکل گیری وسواس جنسی

وسواس جنسی به دلایل مختلفی در افراد بروز می‌کند. زمینه خانوادگی و همچنین تجربیات خود فرد در زندگی بسیار موثر هستند. همچنین پیدا کردن علت شکل گیری این موضوع شاید در روند درمان و بهبودی تغییراتی ایجاد کند. به همین دلیل بهتر است افراد در این زمینه اقداماتی انجام دهند.

????ابتلا به دیگر اختلالات روانی

ابتلا به وسواس جنسی و به طور کلی وسواس فکری عملی در صورت وجود دیگر بیماری های روانی و شخصیتی بسیار محتمل است. برای مثال افرادی که مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر هستند؛ ممکن است به وسواس فکری عملی نیز مبتلا شوند. به طور کلی ابتلا به بیماری های مختلف روان، تاثیر بسزایی در عملکرد و زندگی جنسی افراد دارد. به همین دلیل بهتر است افراد نسبت به این موضوع حساسیت به خرج داده و به درمان اختلالات روانی خود بپردازند.

????تجربیات گذشته

تجربیات گذشته افراد نیز تا حد زیادی در شکل گیری وسواس جنسی، موثر است. برای مثال فردی که در روابط جنسی قبلی خود به بیماری های مقاربتی مبتلا شده؛ احتمالا در رفتارهای جنسی خود دقت بیشتری کرده و این موضوع را به شریک خود نیز منتقل می‌کند. این افراد معمولا از لحاظ تمیزی بسیار حساس شده و حتی زیاده روی می‌کنند. اما قطعا او از این موضوع خوشحال نیست و حتی از این موضوع احساس خجالت می‌کند. این مورد گاهی بسیار ریشه ای تر بوده و به دلیل رفتارهای سخت گیرانه ای است که والدین با آنها داشته اند.

پیامدهای وسواس جنسی در رابطه

همانطور که گفته شد؛ اگر علائم وسواس جنسی برای مدت زمان طولانی ادامه پیدا کرده و یا شدت یابد، زوجین مشکلات زیادی را تجربه خواهند کرد. آنها دیگر تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند و همچنین از نظر عاطفی نیز از یکدیگر دور می‌شوند. به طور کلی وسواس بر جنبه های مختلف زندگی مشترک تاثیر گذاشته و افراد را مستعد بروز رفتارهای مختلف می‌کند. یکی از نگرانی های افراد مبتلا به وسواس جنسی، فکر کردن و یا برقراری رابطه جنسی با هر فردی است که آنها ملاقات می‌کنند. شاید آنها هرگز اینکار را انجام ندهند؛ اما این موضوع آنها را نگران می‌کند. آنها اضطراب و شرم زیادی را تجربه کرده و همین موضوع سلامت روان آنها را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تفاوت وسواس جنسی با افکار جنسی

فراموش نکنید که وسواس جنسی با داشتن فانتزی های جنسی متفاوت است. افرادی که مبتلا به احرافات جنسی مختلف هستند و یا فانتزی های جنسی مختلفی دارند؛ از فکر کردن به این موضوعات احساس لذت کرده و با آن مشکلی ندارند. اما افراد مبتلا به وسواس جنسی، از افکار خود احساس ناراحتی می‌کنند. آنها بسیار خود را سرزنش کرده و فشار روانی زیادی را تحمل می‌کنند. همچنین اگر وسواس آنها جنبه عملی نیز داشته باشد؛ در برابر تغییر بسیار مقاوم بوده و حتی از آن می‌ترسند. اما افرادی که افکار جنسی دارند؛ تمایل به امتحان کردن روش های جدید در رابطه جنسی دارند.

درمان وسواس جنسی

وسواس جنسی نیز مانند دیگر انواع وسواس هاس فکری عملی، با روش مختلفی درمان می‌شود. در قدم اول افراد باید علت و نشانه های این اختلال را شناسایی کرده و در قدم بعدی برای درمان با کمک متخصص اقدام کنند. برخی از روش هایی که برای درمان وسواس استفاده می‌شوند شامل درمان شناختی-رفتاری، دارودرمانی، مواجهه درمانی و غرقه سازی است.

معمولا منشا همه وسواس ها اضطراب بوده؛ به همین دلیل افراد باید دلیل استرس را یافته و سعی در برطرف کردن آن داشته باشند. اینکار بهتر است توسط درمانگر انجام شود. روانشناس عوامل مختلف را پیدا کرده و متناسب با آن درمان را شروع می‌کند. برای دارودرمانی نیز افراد باید از روانپزشک کمک گرفته و از مصرف داروهای روان به صورت خودسرانه جلوگیری کنند. 

سخن پایانی

افراد مبتلا به وسواس جنسی افکار آزاردهنده زیادی داشته و احساسات مختلفی را تجربه می‌کنند. این موضوع زندگی جنسی آنها را تا حد زیادی تحت الشعاع قرار داده و دچار مشکلات زیادی می‌کند. مهم ترین ویژگی این افکار و رفتارها ناخودآگاه و غیرارادی بودن آنهاست. حتی فرد در مورد آنها احساس خجالت کرده؛ اما نمی‌تواند آنها را متوقف سازد. به همین دلیل بهتر است هرچه سریعتر برای درمان اقدام کرده و آن را متوقف سازند. در این زمینه متخصصین روانشناس و روانپزشک می‌توانند به فرد کمک کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه وسواس جنسی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: وسواس جنسی | از بین بردن وسواس در رابطه



:: برچسب‌ها: وسواس جنسی | از بین بردن وسواس در رابطه ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مصرف شیشه در بارداری تاثیرات بسیار زیادی بر جنین و خود مادر می‌گذارد. زمانی که مردان و زنان از مواد مخدر استفاده می‌کنند؛ دچار اختلالات زیادی در بارداری می‌شوند. اما مصرف شیشه در بارداری به راحتی می‌تواند بارداری را مختل کند. و همچنین اثر منفی بعد از وقوع بارداری داشته باشد. بسیاری از داروها و مواد می‌تواند بارداری را تحت تاثیر قرار دهد. حتی مصرف شیشه در مردان اسپرم های آنها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. و برای اینکه یک خانم بارداری خوبی را سپری کند، لازم است که سیستم بدنی خوبی داشته باشد.

به این دلیل که فرد معتاد به عنوان مریض شناخته می‌شود؛ بارداری در این افراد نیز با سختی های زیادی همراه است. در این مقاله به طور کامل راجع به مصرف شیشه در بارداری توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است که از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: مصرف شیشه در بارداری | 5 عارضه مصرف شیشه در بارداری

مصرف شیشه در بارداری

مصرف شیشه در بارداری اثرات جبران ناپذیری می‌گذارد. تمامی مواد مخدر و شیشه از طریق مختلفی بر بارداری خانم ها تاثیر می‌گذارد. معمولا شیشه چرخه قاعدگی خانم ها را مختل می‌کند؛ اثرات مطلوبی بر اندام های تناسلی می‌گذارد و همراه با رفتارهای جنسی پر خطر است. یکی از شایع ترین تاثیرات مصرف شیشه در خانم ها، ناهنجاری در سیستم قاعدگی است. که تا 10 ماه یا بیشتر بعد از ترک شیشه نیز باقی می‌ماند. مصرف شیشه در بارداری علاوه بر اینکه جنین را معتاد به شیشه می‌کند، باعث سقط جنین نیز می‌شود.

این ماده مخدر عوارض بسیار زیادی دارد که در بارداری نیز بروز می‌یابد. آمفتامین ها در بارداری اثراتی مانند کم خونی، خونریزی قبل از زایمان ، پارگی کیسه آب، زایمان زودرس، سقط جنین، سرطان دهانه رحم و … دارد. همچنین مصرف این ماده مخدر قبل از بارداری اثرات خود را بر جای می‌گذارد. در این مقاله تمامی ابعاد مصرف شیشه در بارداری را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شیشه در بارداری چه تاثیری دارد؟

همانطور که گفته شد، مصرف شیشه در بارداری تاثیرات جبران ناپذیری را به همراه دارد. نوزادانی که مادران معتاد به آمفتامین دارند؛ آسیب های بسیار جدی را دنبال می‌کنند. البته که میزان مصرف شیشه در بارداری نیز در آسیب های آن نقش دارد. زمانی که مادرها در ماه های اولیه بارداری شیشه مصرف کنند؛ سلول های مغز جنین را بدون تاثیر نمی‌گذارند. آسیب هایی که مصرف شیشه در بارداری به همراه دارد در این بخش مقاله توضیح داده ایم.

???? خونریزی های قبل از زایمان

???? پاره شدن کیسه آب

????زایمان زودرس

???? کم خونی بارداری

???? سرطان دهانه رحم

????سقط جنین

???? زردی نوزاد

???? احتمال انتقال ایدز به جنین

????مشکلات تنفسی

???? عفونت چشمی

???? عفونت ادراری

????کاهش وزن نوزاد

???? اختلالات ذهنی

???? تاخیر تکاملی رشد در آینده

????ناتوانی در حل مساله

علائم نوزادانی که مادرشان در بارداری شیشه مصرف کرده است

نوزادانی که مادرشان در بارداری شیشه مصرف کرده اند؛ بعد از تولد علائمی را از خود نشان می‌دهند. جنینی که مادر معتاد به شیشه دارد، به تدریج عوارض این ماده مخدر در جنین پدیدار می‌شود. این نوزادان معمولا دچار سندرم محرومیت می‌شوند و علائمی که در این بخش مقاله اشاره کرده ایم را از خود بروز می‌دهند.

???? گریه های غیر طبیعی

???? خواب زیاد

????تشنج

???? لرزش

???? تعریق

????تب

???? خمیازه های زیاد

???? گرفتگی بینی

????نفس های تند

???? استفراغ

???? اسهال

تاثیر شیشه بر جنین | مصرف شیشه در بارداری

مصرف شیشه در بارداری اثرات جبران ناپذیری را برای جنین به همراه دارد. جنینی که با مادر معتاد به شیشه در حال رشد است به احتمال بالایی با مرگ مغزی روبرو شود. اما عوارض دیگری وجود دارد که در این بخش مقاله راجع به تاثیر شیشه بر جنین صحبت کرده ایم.

???? شکاف لب یا شکاف کام

???? بد شکلی اندام ها

????نقایص دستگاه گوارش

???? ناهنجاری سیستم عصبی

???? ناهنجاری سیستم قلب

استفاده طولانی از شیشه چه تاثیری بر اسپرم دارد؟

همانطور که در رابطه با مصرف شیشه در بارداری گفته شد؛ این ماده مخدر از قبل بارداری نیز اثرات خود را به جا می‌گذارد. در این بخش مقاله راجع به اثرات شیشه بر اسپرم نیز صحبت کرده ایم.

???? سطح تستوسترون خون را کاهش می‌دهد.

???? سبب کاهش تعداد اسپرم ها می‌شود.

????تحرک اسپرم ها کاهش می‌یابد.

???? آسیب DNA شدید و جدی بر اسپرم می‌گذارد.

???? عملکرد هورمون هایی که عملکرد تولید مثل سالم را حفظ می‌کند، مهار می‌کند.

مصرف شیشه در شیردهی

علاوه بر اینکه مصرف شیشه در بارداری اثرات جبران ناپذیری به دنبال دارد؛ مصرف شیشه در دوران شیردهی نیز اثرات جدی به همراه دارد. ماده مخدر شیشه باعث آزاد سازی پرولاکتین می‌شود و در نتیجه شیر مادر را کاهش می‌دهد. علاوه بر این؛ شیشه ناخالصی و مواد سمی به همراه دارد که مصرف آن بسیار مضر است. و اثرات خود را با شیردهی به نوزاد منتقل می‌کند. به همین دلیل خانم هایی که به شیشه اعتیاد دارند نباید به فرزندان خود شیر دهند.

کلام آخر

مصرف شیشه در بارداری و داروهای غیر مجاز، بسیار زیاد است. باروری خانم ها زمانی که همراه با مصرف شیشه باشد، فرآیند لقاح را مختل می‌کند. زمانی که مصرف شیشه وجود داشته باشد تخمک گذاری، سیکل های قاعدگی، تولید هورمون از چنین غدد و دستگاه تناسلی با مشکل روبرو می‌شود.

به همین جهت حتما باید قبل از بارداری به ترک شیشه بپردازید. در این زمینه نیز از روانشناس و مشاورین متخصص در زمینه ترک اعتیاد راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: برچسب‌ها: مصرف شیشه در بارداری | 5 عارضه مصرف شیشه در بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

شوخی با همسر یکی از نکات مهم در رابطه است. به طور کلی داشتن تفریح و سرگرمی با همسر بسیار مهم است که آثار مثبتی بر رابطه دارد. حس شوخ طبعی در پیشبرد رابطه زناشویی بسیار موثر است. افراد باید علاوه بر شوخی با یکدیگر، خود نیز از این موضوع استقبال کرده و ظرفیت خود را بالا ببرند. برخی تنها با دیگران شوخی کرده و حتی گاهی آن‌ها را مسخره می‌کنند. اما اصلا تحمل شنیدن شوخی های دیگران در مورد خودشان را ندارند. زندگی مشترک بدون وجود شوخی بسیار خسته کننده و بی روح می‌شود. همسر، نزدیک ترین فرد به ما است؛ به همین دلیل باید بتوانیم با او احساس راحتی کرده و حتی شوخی کنیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوخی با همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: شوخی با همسر را از حد نگذرانید

شوخی با همسر

به طور کلی با شوخی کردن مخصوصا شوخی با همسر، تحمل شرایط آسان تر می‌شود. شوخ طبعی یکی از ویژگی های جذاب در افراد است که گاهی برای برخی تبدیل به یکی از ملاک های اصلی برای ازدواج می‌شود. اما اگر این ویژگی تبدیل به طعنه زدن و وسیله ای برای ناراحتی دیگران شود؛ نه تنها خوب نیست بلکه خود فرد را نیز تنها می‌کند. این مورد جزو مهارت های ارتباطی محسوب می‌شود که در رابطه با همسر بسیار موثر واقع می‌شود.

بهتر است برای شوخی کردن به مکان و زمان آن نیز توجه کنید. همچنین شرایط همسر را در نظر بگیرید برخی از افراد به طور طبیعی حساس تر بوده  و نسبت به این موضوع  تحریک پذیر اند.

مزایای شوخی با همسر

قطعا شوخی با همسر دارای مزایایی است که در صورت استفاده درست از آن می‌توانید تحکیم در رابطه را مشاهده کنید. اما فراموش نکنید که در این مورد به اصول اخلاقی نیز پایبند بوده و در مورد هر چیزی شوخی نکنید. شوخی با دیگری بعد از یک روز طولانی و خسته کننده می‌تواند روش خوبی برای استراحت فکری و همچنین ارتباط موثر با همسر باشد. زوجین با این روش قطعا صمیمیت بیشتری را تجربه خواهند کرد و به یکدیگر بیشتر نزدیک می‌شوند.

این موضوع مخصوصا در روزهای اول رابطه که زوجین شناخت کمتری نسبت به یکدیگر دارند؛ کمی دشوار است. اما بعد از مدتی افراد با حد و حدود یکدیگر بیشتر آشنا شده و می‌توانند از این روش استفاده کنند. شوخی کردن نشانه اعتماد به نفس بالا و همچنین احساس راحتی است. پس بهتر است در این مورد به همسر خود سخت نگرفته و حتی آن را بیاموزید. 

بایدها و نبایدهای شوخی با همسر

فراموش نکنید که شوخی با همسر نیز اصولی دارد. با اینکه افراد باید همواره با همسر خود احساس راحتی کرده و در مورد مسائل مختلف شوخی کنند. اما برخی از موضوعات برای اینکار مناسب نیستند. و یا طرف مقابل علاقه ای ندارد که در مورد آنها صحبت کند. برخی از این نکات، شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از علل بدرفتاری زن با شوهر کلیک کنید.

????بررسی حس شوخ طبعی همسر

قبل از شروع شوخی با همسر، از حس شوخ طبعی و همچنین میزان ظرفیت او، مطمئن شوید. برخی افراد به طور کلی خشک و جدی هستند و بهتر است که با آنها کمتر شوخی کرد. یا حتی برخی روحیه حساسی داشته و به راحتی از هر موضوعی ناراحت می‌شوند. به همین دلیل حتما باید در مورد افراد، تا حدی شناخت پیدا کرده و سپس از شوخی برای ارتباط استفاده کرد.

????احترام به خط قرمزها

همه افراد خط قرمز و مرزهایی در مسائل مختلف دارند. حتی حرف زدن در مورد این مسائل نیز باید با احتیاط انجام شود. بهتر است برای شوخی با همسر به سراغ اینگونه مسائل نروید. چرا که این شوخی نه تنها او را خوشحال نمی‌کند؛ بلکه باعث آزار او نیز می‌شود. در این مورد با او صحبت کرده و از این موارد اطلاع یابید. برای مثال شخصی در مورد خانواده اش بسیار حساس است و نمی‌تواند هیچ گونه حرفی را در مورد آنها تحمل کند. پس شوخی کردن با خانواده او، یک خط قرمز محسوب می‌شود.

????عدم شوخی با دستاوردها و شخصیت همسر

شوخی با همسر در مورد دستاوردها و شخصیت او اصلا کار درستی نبوده و سبب بروز مشکلاتی میان زوجین می‌گردد. بهتر است برای شوخی کردن از رفتارها و واکنش های همسر استفاده کنید و نه خصوصیات اخلاقی او. این ویژگی ها به سختی قابل تغییر هستند و یا در برخی موارد نمی‌توان در مورد آنها کاری کرد.

به همین دلیل با شوخی کردن مداوم در این مورد، تنها اوضاع را پیچیده تر می‌کنید. از طرفی هر فردی برای دستاوردها و موفقیت شخصی خود تلاش زیادی می‌کند. به همین دلیل نباید به راحتی این موضوع را زیر سوال برد و یا آن را دست کم گرفت.

چگونگی شوخی با همسر

بعد از شناخت شناخت همسر و آشنایی بیشتر با رفتارهای او، می‌توانید در مورد شوخی با همسر، هوشمندانه تر عمل کنید. نکات زیر به شما کمک می‌کند تا بتوانید در این زمینه با همسر خود ارتباط گرفته و از شوخی در زندگی مشترک استفاده کنید. 

????از خودتان شروع کنید

شوخی کردن با خود نشان دهنده عزت نفس افراد است. بهتر در قدم اول با خود شوخی کرده و واکنش همسر را مشاهده کنید. در این صورت بهتر می‌توانید در این زمینه عمل کنید. از طرفی دیگر همسر نیز بیشتر با شخصیت و حتی نحوه شوخی های شما آشنا می‌شود. او متوجه خواهد شد که شما قصد ناراحت کردن او را ندارید و می‌تواند به شما اعتماد کند.

????مسخره نکنید

مرز بین شوخی و مسخره کردن، بسیار نزدیک است. به شکلی که گاهی شوخی تبدیل به طعنه و تمسخر می‌گردد. به همین دلیل بهتر است در مورد شوخی با همسر نیز این نکته را در نظر گرفته و پارا فراتر از توقع او نگذارید. برخی در این شرایط دیگری را مقصر کرده که حساس هستند و یا جنبه شوخی ندارند. اما اینکار درست نیست. چرا که این طرف مقابل است در شوخی، زیاده روی کرده!

????زیاده روی نکنید

به طور کلی زیاده روی در شوخی با همسر منجر به از بین رفتن احترام و سوتفاهم می‌گردد. بهتر است بیش از حد اینکار را نکنید. مخصوصا اگر از حساسیت های طرف مقابل آگاهی دارید؛ این اصلا برخورد خوبی نیست. گاهی افراد به صراحت ناراحتی خود را از شوخی مطرح شده، بیان می‌کنند؛ اما این برای طرف مقابل هیچ اهمیتی ندارد.

????از شوخی برای برانگیختن حسادت استفاده نکنید

برخی از افراد از شوخی با همسر برای برانگیختن حسادت او استفاده می‌کنند. آنها از روش های مستقیم استفاده نکرده و در عوض با اینکار سبب رنجش همسر خود می‌شوند. برای مثال آنها در حین شوخی کردن به صورت مدام، به مردها و زن های دیگر اشاره کرده و آنها را با همسر خود مقایسه می‌کنند. اینکار اصلا روش مناسبی برای جلب نظر همسر نیست.

سخن پایانی

شوخی با همسر دارای آداب و همچین نکاتی است که در صورت رعایت نکردن آنها باعث ناراحتی یکدیگر می‌شوید. بهتر است در ابتدا در این زمینه با یکدیگر صحبت کرده و حد و مرزهای خود را مشخص کنید. در این صوزت دیگر جای توجیح باقی نمی‌ماند. همچنین همواره ادب را رعایت کرده و به طرف مقابل نشان دهید که اینها تنها شوخی بوده و عاملی برای صمیمیت بیشتر هستند. واکنش افراد نسبت به شوخی ها، متفاوت است و نباید ویژگی های اخلاقی آنها را بر این اساس قضاوت کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوخی با همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: شوخی با همسر را از حد نگذرانید ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تحقیر همسر در رفتار بسیاری از خانم ها نمایان می‌شود. برخی از خانم ها در زندگی زناشویی خود همیشه در حال داد و فریاد هستند و هر صحبت و خواسته ای را با تحقیر همسر پیش می‌برند. همه زندگی ها بالا و پایین های زیادی دارد؛ اما نحوه برخورد با این سختی ها مهم است. زمانی که تحقیر ادامه دار باشد، آسیب های زیادی بر روابط شما وارد می‌شود. همسرتان از شما فاصله می‌گیرد و علاقه ای به ارتباط با شما نشان نمی‌دهد.

اینکه شما از برخی رفتارهای شوهر یا زن خود ناراضی و عصبانی باشید طبیعی است، اما به جای تحقیر شوهر یا زن، به مکالمه بپردازید. باید رفتارهایی را جایگزین تخریب همسر آموزش ببینید. در این زمینه نیز می‌توانید از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره در زمینه همسر و خانواده می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: تحقیر همسر | 3 علت تحقیر همسر

تحقیر همسر

برخی از خانم ها هستند که همیشه در حال انتقاد از همسر خود هستند. اما این انتقاد ها زمانی مناسب است که منطقی باشد و باعث اذیت او نشود. زمانی که انتقاد از شریک احساسی همراه با تحقیر و مقایسه باشد، عواقب خوبی را به دنبال نخواهد داشت.

تحقیر همسر در هنگام عصبانیت و نارضایتی، شرایط را بدتر می‌کند. به جای تحقیر شوهر یا زن توصیه می‌شود که حتما به دنبال رفتارهای متفاوت تری باشید. یا اگر که شخص مورد تحقیر شما هستید، حتما باید به دنبال واکنش مناسب باشید. اگر متوجه چنین موضوعاتی شده اید؛ برای جلوگیری از آسیب به زندگی مشترک، از روانشناس راهنمایی بگیرید. در این مقاله راجع به عواقب و واکنش مناسب تحقیر همسر صحبت کرده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عواقب تحقیر همسر

زمانی که زوجین شروع به تحقیر همسر خود می‌کنند، باید مراقب مشکلات این رفتار نیز باشند. وقتی که از رفتارهای شوهر یا زن ناراحت و ناراضی می‌شوید، و شروع به تحقیر می‌کنید؛ باید به عواقب رفتار خود نیز آگاه باشید. زمانی که انتقاد از همسر به صورت مداوم باشد؛ زندگی زناشویی با مشکل روبرو خواهد شد. این رفتار آسیب های زیادی به دنبال دارد و زوجین را از یکدیگر دور می‌کند. در این شرایط امنیت و ارتباط از زوجین گرفته می‌شود و فرد مقابل احساس بی ارزشی را تجربه می‌کند. به همین دلیل است که گفته می‌شود عواقب تحقیر همسر بسیار زیان بار است.

علت تحقیر همسر چیست؟

معمولا زمانی که تحقیر همسر آغاز شود؛ دلیل دارد. افرادی که تحقیر می‌کنند فعل و انفعالاتی را در ذهن خود بررسی می‌کنند. و همیشه این سوال برای همه پیش می‌آید که علت تحقیر شوهر یا زن چیست؟ در این بخش مقاله راجع به دلیل این رفتار توضیح داده ایم.

???? احساس کمبود

یکی از علل تحقیر همسر، احساس کمبود است. برخی از زوجین در زندگی مشترک کمبود هایی را در زمینه مالی، محبت و … احساس می‌کنند که باعث افسوس آنها می‌شود. و برای غلبه بر احساس خود علاقه دارند تا با این رفتار، خود را قوی و قدرتمند نشان دهند.

???? کینه توزی

در برخی از موارد تحقیر همسر دلیل خاصی ندارد. اما در برخی از موارد این انتقاد های تند به دلیل خیانت، اتفاقات گذشته و … رخ می‌دهد. و فرد به دلیل کینه توزی هایی که از گذشته در مغز او نقش بسته است؛ دست به تحقیر شوهر یا زن می‌زند. 

???? تحقیر در گذشته

از دیگر دلایل و علل تحقیر شوهر و خانم، تحقیر در گذشته است. عده ای از افراد به دلیل اینکه در گذشته تحقیر شده اند و مورد سرزنش قرار گرفته اند؛ شروع به تحقیر می‌کنند. آنها نتوانستند تا با این رفتار مقابله کنند و با تحقیر همسر قصد دارند که خود را تخلیه کنند.

بهترین واکنش در مقابل تحقیر همسر

اگر شما فردی هستید که مورد سرزنش و تحقیر همسر قرار می‌گیرید، باید برخی از رفتارها را آموزش ببینید تا در مقابل انتقادهای تند همسر، واکنش مناسبی داشته باشید. در این بخش مقاله راجع به بهترین واکنش در مقابل تحقیر همسر، توضیح داده ایم.

✨ علت تحقیر همسر را کشف کنید

برای برخورد و واکنش بهتر با تحقیر همسر، لازم است که در اقدام اول علت را کشف کنید. اگر همسر شما فردی است که دائم انتقاد های تندی دارد، و این رفتار موجب آزار شما می‌شود؛ باید به دنبال علت باشید. در موارد کمی تحقیر علت مشخص ندارد؛ اما در بیشتر موارد این رفتار نشان از یک چیزی است. بنابراین در وهله اول باید علت رفتار همسر خود را بررسی کنید.

✨ رفتارهای خود را مورد بررسی قرار دهید

در برخورد با تحقیر همسر؛ باید رفتارهای خود را مورد بررسی قرار دهید. در این شرایط باید رفتارهای خود را با برنامه ریزی بررسی کنید؛ به آنها توجه کنید و چک کنید که در موقعیت های مختلف چه واکنشی از خود نشان می‌دهید. با بررسی رفتار گاهی به علت این موضوع پی خواهید برد.

✨ بی دفاع نباشید

تجربه تحقیر همسر بسیار سخت است. اما باید از خودتان نیز دفاع کنید. هیچ فردی نباید در مقابل ظلم، تحقیر و انتقاد سکوت کند. در این شرایط نباید بی دفاع باشید و باید از خودتان دفاع کنید. اما این دفاع بهتر است که همراه با احترام باشد. و برای دفاع از خود با عصبانیت، قهر، انتقاد کوبنده و تهدید برخورد نکنید.

✨ قابلیت های خود را نشان دهید

اگر تحقیر همسر به دلیل عدم تشکر و قدردانی است؛ بهتر است که قابلیت های خود را نشان دهید. برخی مواقع لازم است که افراد زحمات خود را به زبان بیاورند و همیشه بگویند که برای کسی چه کاری انجام داده اند.

✨ او را همراهی نکنید

زمانی که تحقیر همسر در جمع های دیگر بود، دیگر او را همراهی نکنید. مثلا اگر این رفتار در خانه مادر شوهر شما انجام شد؛ بگو بگویید که دیگر آنجا نمی‌روید! زیرا رفتار او باعث خجالت شما شده است. در این شرایط همسرتان دیگر به تحقیر شما در دورهمی ها نمی‌پردازد.

✨ از روانشناس کمک بگیرید

کمک از روانشناس یکی از مهم ترین برخورد ها با تحقیر همسر است. روانشناس به شما کمک می‌کند که ابتدا علت رفتار همسر را بررسی کنید؛ سپس راهکارهای مناسب با رفتار او را به شما آموزش می‌دهد.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، یکی از بدترین رفتارها، تحقیر همسر است. اگر همسر شما فردی است که دائم در جمع های مختلف شروع به تحقیر شما می‌کند؛ اما با برخورد های شما نیز تغییری در او ایجاد نمی‌شود؛ حتما باید از رواشناس راهنمایی بگیرید. روانشناسان به شما کمک می‌کنند تا در اقدام اول علت این مشکل را بررسی کنید؛ سپس راهکارهای مناسب برخورد با همسر را به شما آموزش می‌دهند. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسر و خانواده می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: تحقیر همسر | 3 علت تحقیر همسر



:: برچسب‌ها: تحقیر همسر | 3 علت تحقیر همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

فواید ازدواج بسیار زیاد است. به طور کلی ازدواج یکی از تصمیماتی در زندگی جوانان است که به ادامه مسیر آنها معنای تازه ای داده و حتی از بروز برخی از مشکلات جلوگیری می‌کند. از طرفی این تصمیم آسان نیست و افراد باید در مورد آن نکات زیادی را در نظر بگیرند. ازدواج موقعیتی شخصی محسوب شده اما اهمیت اجتماعی دارد. همچنین در ادیان مختلف بسیار به آن سفارش شده است و معمولا خانواده ها نیز در این زمنیه کمک های زیادی به فرزندان می‌کنند. ملاک های هر فردی برای ازدواج متفاوت است؛ اما این تفاوتی در آثار آن ایجاد نمی‌کند. افراد بعد از ازدواج به دستاوردهای زیادی در زمینه های مختلف می‌رسند که در این مقاله به بررسی آنها می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه فواید ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: فواید ازدواج از نظر روانشناسان برای خانم ها و آقایان چیست

فواید ازدواج

تحقیقات حاکی از آنند که افراد متاهل نسبت به افراد مجرد از سلامت روحی و جسمی بالاتری برخوردار بوده و همچنین در اجتماع نیز به شکل موثرتری ظاهر می‌شوند. همچنین آمار مرگ و میر نیز میان افراد مجرد در مقایسه با افراد متاهل بالاتر است. افراد برای زندگی خود تصمیمات مختلفی اتخاذ می‌کنند. اما ازدواج یکی از تصمیماتی است که نتایج آن نه تنها برای خود فرد؛ بلکه برای اطرافیان او نیز هست. اگر افراد قبل از ازدواج به خوبی فکر کرده و شرایط مختلف را در نظر بگیرند؛ این آثار در بیشتر موارد مثبت بوده و همچنین طولانی مدت هستند. خانواده و موجود یک مشاور در این زمینه می‌تواند بسیار موثر باشد.

فواید ازدواج از نظر جسمانی و روانی

همانطور که گفته شد فواید ازدواج بسیار زیاد هستند. شاید این موارد در تصمیم گیری نهایی افراد نقش داشته و برای آنها انگیزه بیشتری برای ازدواج ایجاد کند. بهتر است افراد قبل از ازدواج با توجه به این موارد و همچنین وضعیت شخصی خود برای ازدواج و میزان علاقه در این زمینه تصمیم بگیرند. برخی از این مزایا شامل موارد زیر می‌شوند. 

⭕استقلال

طبیعی است که فرزندان قبل از ازدواج به والدین خود وابسته بوده و نیاز به استقلال شخصیتی، مالی و… دارند. این موارد با ازدواج حاصل شده و سبب مستقل شدن افراد می‌شود. آنها باید در تصمیم گیری ها به تنهایی عمل کرده و خود تعیین کننده قوانین و مقررات باشند. این مورد سبب باعث افزایش احساس مسئولیت پذیری آنان می‌شود. احتمالا مجبور هستند در زمینه های مختلف خود را تغییر داده و به شکل موثر تری عمل کنند. همچنین روحیه همکاری آنان نیز تقویت می‌شود.

⭕احتمال کمتر برای ابتلا به اختلالات روانی

سرکوب احساسات مختلف و همچنین بیان نکردن آنها منجر به بروز افسردگی در افراد می‌شود. در زندگی مشترک افراد باید با یکدیگر محبت کرده و همچنین احساسات خود را بیان کنند. این موضوع تا حد زیادی از بروز افسردگی و دیگر بیماری های روانی جلوگیری کرده و از فواید ازدواج است. البته هیچ رابطه کاملی وجود ندارد؛ اما احتمالا بعد از ازدواج، زوجین اضطراب کمتری نیز در زمینه های مختلفی تجربه کنند. همین موضوع تا حد زیادی در سلامت روان آنها تاثیر دارد.

⭕ بالا رفتن کیفیت خواب از فواید ازدواج

از آنجایی که افراد استرس کمتری در زندگی مشترک دارند همچنین ترشح هورمون سروتونین به طور چشمگیری در این شرایط بالا تر است؛ افراد خواب بهتری دارند. این موضوع تا حد زیادی به رضایت زناشویی وابسته است. در پژوهشی که بر روی زنان انجام شد؛ مشخص شده است که زنانی که رضایت زناشویی بالاتری دارند؛ از کیفیت خواب بالاتری برخوردار هستند. این موضوع همچنین با زنانی که طلاق گرفته اند و یا مجرد هستند نیز مورد مقایسه قرار گرفت و همین نتایج حاصل شد.

⭕عمر طولانی تر

قطعا سلامت روانی و جسمانی بالاتر به طول عمر طولانی تر منجر می‍شود. این مورد یکی از فواید ازدواج بوده و در زمینه های مختلفی مورد آزمایش قرار گرفته است. برای مثال در مطالعه ای مشخص شد که ازدواج و وضعیت تاهل، شاخص خوبی برای اندازه گیری میزان امید به زندگی و همچنین مبارزه با بیماری های صعب العلاج مثل سرطان است. افراد متاهل بیشتر احتمال دارد که از سرطان جان سالم به در ببرند و این به دلیل حمایت اجتماعی است که از همسر خود دریافت می‌کنند.

⭕احتمال کمتر بروز رفتارهای پرخطر

یکی دیگر از فواید ازدواج، تغییر رفتار افراد به سمت الگوهای سالم تر و بهتر است. افراد مجبور هستند که در زندگی مشترک به طور بهتری عمل کرده و شخص دیگری را نیز در نظر بگیرند. به گفته دانشمندان افراد متاهل با احتیاط بیشتری زندگی کرده و سنجیده تر عمل می‌کنند. برای مثال چنین افرادی کمتر احتمال دارد که به اعتیاد گرایش پیدا کنند و یا دست به خودکشی بزنند. البته همیشه استثناهایی نیز وجود دارند و برخی از این الگو پیروی نمی‌کنند. 

فواید ازدواج از نظر اجتماعی

ازدواج از نظر اجتماعی نیز فوایدی دارد. همانطور که گفته شد ازدواج علاوه بر یک تصمیم شخصی در زندگی، ابعاد اجتماعی نیز دارد. این موارد هم برای زنان و هم برای مردان است. طبیعی است که سبک زندگی افراد بعد از ازدواج تغییر کرده و این موضوع زندگی اجتماعی آنان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

????فرزندآوری و تولید مثل

فرزندآوری و تولید مثل از دیگر فواید ازدواج از نظر اجتماعی هستند. به هر جمعیت جامعه به ازدواج و تولید مثل آنها بستگی دارد. همچنین موضوع تربیت فرزندان نیز در این زمینه بسیار اهمیت دارد. از طرفی ازدواج، اصلی ترین راه برای برطرف کردن نیازهای جنسی است. در این فرایند، زوجین باید به کامل کردن خانواده خود و همچنین اضافه کردن فردی دیگر به جامعه نیز فکر کنند. 

???? کاهش خشونت از فواید ازدواج

خشونت خانگی یکی از معضلات اجتماعی است که به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. اما به طور کلی براساس آمارها زنان متاهل در مقایسه با زنانی که در رابطه هستند اما هنوز ازدواج نکرده اند؛ کمتر در معرض خشونت خانگی قرار می‌گیرند. این موضوع تنها از طرف همسر نبوده و اعضای خانواده نیز می‌توانند منجر به آسیب برای فرد شوند. اما از طرف دیگر مردانی متاهل کمتر از مردان مجرد مرتکب رفتارهای خشونت آمیز و بزهکارانه می‌شوند. این موضوع به خوبی فواید ازدواج را از نظر اجتماعی نشان می‌دهد.

????درآمد زایی

داشتن درآمد و ثروت نیز از دیگر ابعاد اجتماعی فواید ازدواج است. معمولا افراد متاهل از وضعیت مالی بهتری نسبت به افراد مجرد برخوردار هستند. حتی اگر دو نفر هم مشغول به کار نباشند؛ اما قناعت بیشتری در زندگی کرده و همچنین برای هزینه ها و مخارج برنامه ریزی دارند. از طرفی صاحبین کسب و کار نیز برای افراد متاهل حقوق و مزایای بیشتری در نظر می‌گیرند.

سخن پایانی

فواید ازدواج در جنبه های مختلفی از زندگی موثر هستند. فراموش نکنید که در ازدواج نیز مشکلاتی وجود دارد که زوجین باید برای آنها آماده باشند. اما به طور کلی فواید آن بیشتر از معایب است. بهتر است افراد قبل از ازدواج به خوبی در مورد آن فکر کرده و شرایط شخصی و اجتماعی خود را در نظر بگیرند. داشتن آمادگی برای ازدواج بسیار مهم است. افراد باید در زندگی مشترک با یکدیگر همکاری کرده و در موضوعات مختلف به هم کمک کنند. همچنین کمک گرفتن از یک مشاور نیز می‌تواند قدم موثری برای تصمیم گیری برای ازدواج و یا ادامه زندگی مشترک باشد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه فواید ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: فواید ازدواج از نظر روانشناسان برای خانم ها و آقایان چیست



:: برچسب‌ها: فواید ازدواج از نظر روانشناسان برای خانم ها و آقایان چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تنفر از رابطه زمانی اتفاق می‌افتد که افراد تمایل خود را به رابطه جنسی به صورت ناگهانی از دست می‌دهند. این موضوع تاثیرات زیادی در زندگی جنسی افراد و حتی در کل رابطه دارد. چرا که شریک جنسی نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته و احتمالا به موضوعات مختلفی فکر می‌کند. از طرفی احتمالا خود را مقصر دانسته و یا اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهد. از طرف دیگر باید برای رفع نیاز جنسی خود به راه های دیگری فکر کند. به همین دلیل شناسایی این مشکل به صورت دقیق و به موقع بسیار اهمیت داشته و می‌تواند رابطه را حفظ کند. زوجین باید در این مورد اطلاعات کافی را کسب کرده و با یکدیگر همکاری کنند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه تنفر از رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: تنفر از رابطه | از سکس متنفرم

تنفر از رابطه

تنفر از رابطه به دلایل مختلفی ایجاد شده و عوامل زیادی بر آن موثر هستند. رابطه جنسی یکی از بخش های مهم رابطه زناشویی محسوب می‌شود و افراد نمی‌توانند با وجود این مشکل، رابطه را ادامه دهند و آن را نادیده بگیرند. حتی در صورت ادامه یافتن رابطه، بازهم شاهد آثار آن در زندگی مشترک خواهیم بود. این مورد عوارض زیادی حتی برای خود فردی که به آن مبتلاست؛ دارد.

همچنین معمولا به صورت ناگهانی رخ داده و هیچ علت مشخصی هم ندارد. در واقع مجموعه ای موقعیت ها و افکار است که فرد را نسبت به رابطه جنسی منزجر می‌کند. در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف این موضوع می‌پردازیم. 

نشانه های تنفر از رابطه

این احساس نسبت به رابطه جنسی به قدری شدید است که به وضوح می‌توان متوجه تنفر از رابطه در فرد شد. چنین فردی احتمالا بابت این موضوع احساس گناه زیادی می‌کند. اما گاهی به دلیل مسائلی که فرد تجربه کرده است؛ بروز تنفر، اجتناب ناپذیر است. شدت علائم در افراد مختلف، متفاوت بوده اما با گذشت زمان قطعا تشدید شده و پیامدهای بیشتری برای فرد ایجاد می‌کنند. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

ترس از برقراری رابطه جنسی

بهانه آوردن برای شروع رابطه جنسی

تحمل درد و فشار زیاد در حین رابطه

بروز ناراحتی حتی در صورت فکر کردن به رابطه جنسی

توقف تمام فعالیت های جنسی فرد

اجتناب از صحبت کردن در این مورد

دلایل تنفر از رابطه

در وهله اول بهتر است افراد دلیل تنفر از رابطه را در خود و یا همسرشان شناسایی کنند. با پیداکردن دقیق عامل این موضوع، می‌توان با توجه به آن درمان مناسب را انتخاب و شروع کرد. البته بهتر است افراد هم برای شناسایی علت و هم آغاز درمان، از یک متخصص کمک بگیرند.

⭕کاهش میل جنسی

یکی از دلایل اصلی تنفر از رابطه کاهش میل جنسی افراد است. میل جنسی انسان تحت تاثیر هورمون هاست و هرگونه اختلال در میزان آنها منجر به بروز پیامدهایی مثل تنفر از رابطه می‌شود. از طرفی نمی‌توان نقش عوامل روانی را در میل جنسی، در نظر نگرفت. چرا که در برخی از شرایط ویژگی های ظاهری افراد و یا حتی رفتار آنها در حین رابطه، می‌تواند تعیین کننده میل جنسی دیگری باشد.

⭕درگیری های زندگی شخصی

گاهی به دلیل مشغله های شخصی و اجتماعی افراد در زمینه های مختلف و اضطراب حاصل از آن، منجر به تنفر از رابطه می‌شود. معمولا افرادی که قادر به مدیریت برنامه های خود نیستند و یا میان فعالیت های خود و زندگی شخصی، تعادل برقرار نمی‌کنند؛ دچار بی میلی نسبت به رابطه جنسی می‌شوند. برای آنها همه چیز غیر از برطرف کردن نیاز جنسی در اولویت است. به همین دلیل بعد از مدتی به طور کلی میل خود را از دست می‌دهند. 

⭕ابتلا به اختلالات جنسی یا روانی

یکی دیگر از دلایل تنفر از رابطه، ابتلای یکی از زوجین به اختلالات روانی و یا جنسی است. برای مثال زنانی که مبتلا به واژینیسموس هستند؛ به دلیل دردی که در حین رابطه تجربه می‌کنند؛ تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند. و یا ابتلا به افسردگی، میل جنسی افراد را به طور کلی از بین می‌برد و زندگی جنسی آنها را مختل می‌کند.

⭕اعتیاد به خودارضایی و یا تماشای پورن

اعتیاد به خودارضایی و همچنین تماشای پورنوگرافی نیز منجر به تنفر از رابطه می‌شود. در چنین شرایطی چرخه جنسی افراد به طور کلی تغییر یافته و آنها دیگر قادر به برقراری رابطه جنسی با شخصی دیگر نیستند. اینگونه رفتارها در زندگی مشترک، زوجین را دچار مشکلات زیادی می‌کند. به همین دلیل بهتر است افراد، میل جنسی خود را مدیریت کرده و همچنین عادت های رفتاری خود را تغییر دهند.

⭕فرزندان

بعد از فرزندآوری و همچنین حضور بچه ها در خانه، به طور کلی زندگی جنسی افراد دچار تغییراتی می‌گردد. از طرفی آنها نگران حریم شخصی خود هستند و از طرفی مسائل مربوط به فرزندان آنها را از داشتن رابطه جنسی، منصرف می‌کند. اما افراد نباید به دلیل حضور فرزندان به زندگی جنسی خود پایان دهند. آنها باید برنامه های خو را مدیریت کرده و به همه بخش های زندگی بپردازند.

درمان تنفر از رابطه

بعد از شناسایی دلایل تنفر از رابطه، بهتر است با کمک یک متخصص به درمان این مشکل بپردازید. فراموش نکنید که برخی از اقدامات خودسرانه، تنها اوضاع را پیچیده تر می‌کنند. از طرفی بهتر است در این دوران با همسر خود همکاری کرده و به او کمک کنید. 

????مدیریت استرس

مدیریت احساسات و همچنین استرس و اضطراب، یکی از راهکارهای موثر برای درمان تنفر از رابطه است. اضطراب تاثیر زیادی در میل و همچنین عملکرد جنسی دارد. به همین دلیل بهتر است عامل استرس زا پیدا کرده و آن را از بین ببرید. برخی از افراد حتی به دلیل وجود این احساس نیز در خود احساس استرس می‌کنند. اما فراموش نکنید که این دوران موقتی بوده و به زودی برطرف خواهد شد.

???? درمان تنفر از رابطه با کمک مشاور

قطعا برای درمان تنفر از رابطه باید از یک مشاورجنسی کمک بگیرید. متخصص در ابتدا با تشخیص گذاری دقیق و همچنین شناسایی عوامل مختلف، به هر دو نفر کمک می‌کند تا با این مشکل، به صورت موثرتری برخورد کنند. همچنین تمریناتی به آنها می‌دهد تا بتوانند این فرایند را سریع تر پشت سر بگذارنند. احتمالا در ابتدا او پیشنهاد می‌کند که رابطه جنسی را برای مدتی ممنوع کنید که فشار و استرس از طرفین برداشته شود. در قدم بعدی آنها را برای مواجه شدن با این موضوع، آماده می‌کند.

????ورزش و تحرک بدنی

یکی از راهکارهای موثر برای تنظمی میزان هورمون ها ورزش و تحرک بدنی است. از طرفی آمار ابتلا به زودانزالی در میان افراد چاق بیشتر است. که این اختلال می‌تواند دلیلی برای تنفر از رابطه باشد. همچنین ورزش کردن تاثیر زیادی در روحیه و شادابی افراد دارد. به همین دلیل افراد باید برنامه ای دقیق و منظم برای ورزش داشته باشند.

????برقراری ارتباط موثر با همسر

در ابتدا افراد می‌توانند در این مورد با همسر خود صحبت کنند. برقراری ارتباطی دو نفره و موثر با همسر یکی از راه های درمان تنفر از رابطه محسوب می‌شود که کمترین عوارض جانبی را نیز دارد. چراکه افراد می‌توانند به راحتی در مورد علایق و حتی ضعف های خود در رابطه صحبت کنند و راهکارهای مختلفی را در میان بگذراند. توافق بر سر موضوعات مختلف در زندگی مشترک، رابطه جنسی را نیز تحت تاثیر قرار داده و کیفیت آن را افزایش می‌دهد.

سخن پایانی

به طور کلی تنفر از رابطه در میان زنان شایع تر است؛ اما برای مردان نیز اتفاق می‌افتد. این مورد در بیشتر مواقع موقتی بوده و بعد از مدتی رفع می‌شود. اما افراد نباید به طور کلی نسبت به آن بی تفاوت باشند. بلکه در صورت ادامه یافتن آن برای مدت زمان طولانی و حتی شدیدتر شدن این حس، باید از یک متخصص کمک بگیرند و آن را با کمک همسر خود درمان کنند. یک زندگی جنسی سالم نیاز به مراقبت و پیگیری دارد. بهتر است افراد نشانه ها را جدی گرفته و همچنین به این موضوع اهمیت دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تنفر از رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: تنفر از رابطه | از سکس متنفرم



:: برچسب‌ها: تنفر از رابطه | از سکس متنفرم ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

خودارضایی در زنان و دختران به دلیل نداشتن شریک جنسی یا به ارگاسم نرسیدن در رابطه جنسی، انجام می‌شود. معمولا در آقایون به دلیل میل جنسی بیشتر شایع تر است. اما خانوم ها از انجام آن احساس گناه بیشتری را تجربه می‌کنند و لذت کافی را نمی‌برند. دسته ای از بانوان حتی با وجود همسر یا شریک جنسی، فقط با خودارضایی ارگاسم را تجربه می‌کنند. به همین دلیل هرچقدر هم رابطه جنسی خوبی داشته باشند، باز هم به دنبال خودارضایی می‌روند.

اگر خودارضایی در زنان به صورت پی‌درپی و متوالی انجام شده باشند، به عادت تبدیل خواهد شد. به نوعی خودارضایی در دختران به اعتیاد تبدیل می‌شود. و اگر انجام نشود؛ احساس خلا تجربه خواهد شد. اما روش هایی برای ترک خودارضایی در دختران وجود دارد. که با کمک روانشناس صورت می‌گیرد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه خودارضایی در زنان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 منبع: خودارضایی در زنان | 12 نکته درباره خودارضایی دختران

خودارضایی در زنان

زنان در طول چرخه جنسی با توجه به تخمک گذاری و نوسانات هورمونی در یک ماه ممکن است دوره های بی میلی جنسی یا میل زیاد را تجربه کنند. در روز های تخمک گذاری که به دلیل ترشح هورمون استروژن میل جنسی زیادی دارد؛ شاید فقط در رابطه ی جنسی با همسر خود ارضا نشود و نیاز به دفعات بیشتری داشته باشد. در چنین شرایطی فرد می‌تواند برای جبران به ارگاسم رسیدن، خودارضایی در زنان داشته باشد.

به طور کلی خودارضایی در دختران عارضه خاصی ایجاد نمی‌کند ولی اگر به دفعات انجام شود؛ می‌تواند موجب اعتیاد شود. زنان برخلاف مردان خودارضایی را از سن بالاتری شروع می‌کنند. اما هرچقدر مدت این خودارضایی بیشتر باشد، اعتیاد به آن شدید تر نیز خواهد شد. در این مقاله علل، روش و تمامی جوانب خودارضایی در دختران را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

علل خودارضایی در زنان

نکته جالب اینجاست که فقط یک سوم زنان در رابطه جنسی ارگاسم را تجربه می‌کنند. آنها معمولا در رابطه حس سر خوردگی پیدا می‌کنند و برای از بین بردن این حس، دست به خودارضایی می‌زنند. به همین دلیل است که خودارضایی در زنان به وجود می‌آید.

شاید به دلیل ترس از دست دادن بکارت در رابطه جنسی قبل از ازدواج، دختران استمنا را شروع کنند. در بعضی از موارد، خودارضایی برای تشخیص اختلال ترس از دخول و انورگاسمیا در بانوان توصیه می‌شود. و همچنین راهی است برای کشف ناحیه تناسلی! بسیاری از بانوان برای تجربه حس سرخوشی و فانتزی که نمی‌توانند با همسر خود تجربه کنند؛ خودارضایی می‌کنند.

بعضی از آنها معتقدند خودارضایی در زنان سبب تسکین درد های میگرنی یا پریود آنها می‌شود. استمنا برای کنترل فشار و استرس یکی دیگر از دلایل مشترک بین خانوم ها و آقایون می‌باشد. معمولا زنان راحت تر می‌توانند خودارضایی را ترک کنند. که این می‌تواند نشان دهنده کنترل بیشتر آن ها بر میل جنسی شان باشد. در اسلام خودارضایی عملی حرام تلقی می‌شود که این بر دیدگاه بسیاری از دختران موثر است.

عوارض خودارضایی بر زنان

از لحاظ پزشکی، خودارضایی در زنان ضرری برای بدن ندارد. اما از نظر روانی ممکن است وابستگی ایجاد کند، یا چرخه جنسی فرد را تغییر دهد. به گونه ای که دیگر نتواند ارگاسم را در رابطه جنسی تجربه کند. خودارضایی بیش از حد برای بانوان و یا در شرایط غیر بهداشتی می‌تواند آنها را در معرض عفونت های واژینال قرار دهد. حتی خودارضایی با ابزار جنسی نامناسب به بکارت و کلیتوریس آسیب می‌رساند.

فرد شاید به طور مداوم و در همه موقعیت ها برای خودارضایی احساس نیاز داشته باشد، و خودارضایی را به رابطه جنسی با همسر ترجیح دهد. و یا فقط در خودارضایی بتواند ارگاسم را تجربه کند. اعتیاد به تماشای پورن یکی دیگر از عوارض خودارضایی در زنان است. این رفتار بعد از مدتی در خانوم ها باعث کاهش عزت نفس شان می‌شود و سلامت روان آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

تاثیر خودارضایی بر قاعدگی و بارداری

به طور کلی عمل خودارضایی در زنان، روی تخمک گذاری و بارداری تاثیری ندارد. اما در حین بارداری پر خطر بهتر است خودارضایی نداشته باشید. و برای رابطه جنسی نیز با پزشک خود مشورت کنید.

روش های خود ارضایی زنان

خودارضایی در زنان روش های مختلفی دارد. به عنوان مثال ممکن است با دست، ابزار های جنسی، فیلم های پورن یا حتی توسط همسر انجام شود. (استمنا توسط همسر بین آقایون و بانوان مشترک است.) انجام همه روش های خودارضایی برای همه امکان پذیر نیست و باعث ارگاسم نمی‌شود. اما توجه داشته باشید که مشاهده لکه خون در حین یا بعد از خودارضایی نشانه آسیب به دیواره واژن می‌باشد و جای نگرانی نیست. ولی اگر خونریزی ادامه پیدا کرد، حتما به متخصص زنان برای معاینه مراجعه فرمایید. 

خودارضایی سالم دختران

???? خودارضایی در زنان عملی است که می‌تواند تکانه های جنسی و روانی فرد را کاهش داده و موجب سرخوشی و رهایی شود.

???? برای افزایش کیفیت زندگی جنسی خود به عنوان یک زن، هرگز خودارضایی را در الویت قرار ندهید.

????هر رفتاری اگر به صورت افراطی انجام شود قطعا در دراز مدت عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت.

???? سعی کنید در طول روز فعالیت های حرکتی داشته باشید و تعداد دفعات خودارضایی را به تدریج کاهش دهید.

???? دست یا ابزار جنسی را قبل از خودارضایی، ضدعفونی کنید و از تغذیه مناسب برای بازیابی قوا غافل نشوید.

????استفاده از لوبریکانت (روان کننده) هایی که بر پایه آب هستند، در خودارضایی بهتر به شما کمک می‌کنند.

???? حتما در انتخاب ابزار های جنسی دقت کنید تا ابزار مناسبی را برای به ارگاسم رسیدن انتخاب کرده باشید.

???? دوش آب گرم جریان خون را در بدن بهبود می‌بخشد که در زمان ارگاسم موثر است.

????اگر در مورد پرده بکارت یا رابطه جنسی قبل از ازدواج محدودیتی ندارید می‌توانید روش های بیشتری را امتحان کنید.

???? در مورد انجام این کار احساس گناه نداشته باشید. مانند رابطه جنسی به خودارضایی هم زمانی مشخص اختصاص دهید.

???? عدم رضایت از رابطه جنسی با همسر شاید منجر به طلاق عاطفی افراد شود؛ در اینجاست که اهمیت خودارضایی مشخص می‌شود. اما بهتر است در این مورد حتما با همسر خود صحبت کنید.

???? اگر مجرد هستید؛ممکن است به دلیل ترس از بیماری های مقاربتی یا از دست دادن بکارت، خودارضایی انتخاب شما باشد. در هر دو صورت موازین بهداشتی را رعایت کنید تا دچار عارضه نشوید.

 

???? سن | خودارضایی در زنان

خودارضایی در زنان بستگی به سن نیز دارد. تصور می‌شود که با افزایش سن، افراد به خصوص زنان دیگر تمایلی به رابطه جنسی ندارند. یا به طور اشتباه یائسگی را پایان زندگی جنسی خود می‌دانند. از طرفی دیگر زنان جوان به دلیل نداشتن شریک جنسی از لذت جنسی، محروم می‌شوند. جالب است بدانید یائسگی هیچ تاثیری بر میل جنسی ندارد. ولی معمولا افراد بعد از این دوره مجبور به انجام خودارضایی می‌شوند. زمان به ارگاسم رسیدن در خودارضایی متغیر است و با توجه به شرایط تغییر می‌کند. در انجام آن عجله نکنید و به خودتان زمان دهید.

ترک خودارضایی

همانطور که گفته شد، خودارضایی در زنان زمانی که به صورت پیوسته باشد؛ باعث ایجاد اعتیاد و عادت می‌شود. بهتر است تعداد دفعات خودارضایی را به مرور کاهش دهید و در این مسیر از یک مشاور کمک بگیرید. دارو درمانی برای کاهش میل جنسی شما می‌تواند گزینه مناسبی باشد که تنها با تجویز پزشک باید انجام شود. از مکان هایی که میل به خودارضایی را در شما ایجاد می‌کنند دوری کنید و بیشتر از قبل با دوستان و خانواده خود وقت بگذرانید. 

سخن پایانی

به دلیل باورهای اشتباه خودارضایی در زنان بیشتر منع می‌شود. اما با توجه به شرایط خود برای زندگی جنسی تان برنامه ریزی داشته باشید و آن را مدیریت کنید. گاهی خودارضایی در دخترها فقط به دلیل ترس یا خجالت از صحبت کردن با همسر، اتفاق می‌افتد. پس بهتر است در این راه از یک روانشناس یا سکس تراپیست کمک بگیرید. و در مورد ترس ها و فانتزی ها در رابطه با همسر خود صحبت کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودارضایی در زنان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

خودارضایی روی فرایند باروری تاثیر دارد؟

خیر. خودارضایی روی تخمک گذاری، باروری و قاعدگی تاثیری ندارد.

درمان خودارضایی بانوان چیست؟

درمان خودارضایی به طور کلی بین بانوان و آقایون تفاوتی ندارد. بلکه با توجه به ریشه مشکل و روش درمانی گوناگون است. که در این مورد، در مقاله توضیح داده‌ایم.

روش های خودارضایی در بانوان کدام اند؟

خودارضایی با دست، ابزارهای جنسی، فیلم پورن و حتی توسط همسر امکان پذیر است.

منبع: خودارضایی در زنان | 12 نکته درباره خودارضایی دختران



:: برچسب‌ها: خودارضایی در زنان | 12 نکته درباره خودارضایی دختران ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ماده مخدر قارچ یا مجیک ماشروم یک ماده مخدر توهم زا بوده که بیشتر در مراسم های مذهبی و بومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده به تازگی شایع شده است و مصرف آن میان جوانان بیشتر است. این ماده تاثری مستقیمی بر مغز داشته و سلامت روانی و جسمانی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تاثیرات این دسته از مواد گاهی جبران ناپذیر بوده و حتی در صورت ترک آن نیز از بین  نمی‌رود. معمولا بیشتر افرادی که دست به مصرف این ماده می‌زنند؛ از اثرات آن به درستی مطلع نیستند. به همین دلیل کسب اطلاعات در این زمینه برای والدین و حتی فرزندان ضروری است. افراد باید از مصرف این ماده جلوگیری کرده و در صورت اعتیاد، برای ترک اقداماتی انجام دهند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ماده مخدر قارچ می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ماده مخدر قارچ | نشانه ها و عوارض قارچ چیست؟

ماده مخدر قارچ

ماده مخدر قارچ از دسته ای قارچ های چتری که دارای ماده توهم زای سایلوسایبین هستند؛ تولید می‌شوند. پس از مصرف این نوع از قارچ ماده سایلوسین در بدن آزاد شده که خاصیت روان گردانی دارد. این ماده از کشورهایی مثل آمریکا و استرالیا وارد ایران شده و با قیمت های مختلفی به فروش می‌رسد. این نوع از مواد مخدر به دو شکل در بازار موجود هستند. یا به شکل قارچ های کوچک قهوه ای رنگ یافت شده که حتی گاهی با قارچ های معمولی اشتباه گرفته می‌شوند و یا به صورت ورقه های سفید رنگ هستند. اما به طور کلی خواص آنها مشابه است و بسیار اعتیادآور هستند.

انواع ماده مخدر قارچ

تقریبا حدود 200 نوع قارچ با خاصیت روانگردانی در جهان وجود دارند. این قارچ ها بر اساس جنس های بیولوژیکی دسته بندی می‌شوند و گونه های مختلفی دارند. رایج ترین آنها شامل سیلوسایبین، ژیمنوپیلوس، پانائولوس و کوپلندیا، می‌شود. اما انواع روانگردان آنها با هاگ تیره و آبششی هستند و معمولا در مناطق گرمسیری یافت می‌شوند. انواع ماده مخدر قارچ به مناطق مختلفی از جهان منتقل شده و افراد زیادی را درگیر کرده است.

طریقه مصرف قارچ

معمولا ماده مخدر قارچ را به صورت تازه و خشک مصرف می‌کنند. به دلیل اینکه این ماده مزه تلخی داشته، بیشتر افراد آن را با چایی دم کرده و یا به همراه  غذا مصرف می‌کنند. از طرفی می‌توان قارچ خشک شده را به صورت پودر درآورده ، در کپسول ریخته و آن را قورت می‌دهند. در مواردی تزریق آن نیز دیده شده است. اما بسیار نادر است؛ چرا که بسیار خطرناک بوده و حتی کشنده است. البته احتمال اوردوز با سایر روش ها نیز وجود دارد.

نشانه های اعتیاد به ماده مخدر قارچ

اثرات مصرف ماده مخدر قارچ تقریبا تا نیم ساعت بعد از مصرف ظاهر شده و باعث بروز علائمی در فرد می‌شود. این علائم تقریبا تا 4 ال 6 ساعت ماندگاری دارند و باعث بروز تغییر رفتار و حتی نشانه های ظاهری می‌شوند. برخی از علائم آن شامل موارد زیر می‌شود.

بروز احساسات به صورت افراطی

حالت تهوع

اختلال در تشخیص فاصله ها

بروز توهمات دیداری و شنیداری

دیرسپری شدن زمان برای فرد مصرف کننده

اختلال در فعالیت های حرکتی

احساس گرما و بالا رفتن دمای بدن

افزایش ضربان قلب و فشارخون

گشادی مردمک چشم

عوارض اعتیاد به ماده مخدر قارچ

به طور کلی مصرف مواد مخدر قارچ و انواع دیگر مواد، باعث بروز اختلالات و عوارضی می‌شوند که برای مدت زمان طولانی باقی مانده و حتی گاهی از بین نمی‌روند. این ماده به اندازه سایر مخدرهای دیگر مثل شیشه و تریاک آسیب زننده بوده و حتی مصرف آن برای یکبار و یا مدتی زمانی کوتاه نیز اثرات خود را خواهد داشت.

افراد بعد از مدتی مشکلاتی مثل بی حسی و بی توجهی، گرفتگی عضلانی، روان پریشی، اضطراب، اختلال در خواب و اشتها و… تجربه می‌کنند. این ماده به دلیل اینکه به صورت خوراکی مصرف می‌شود به سرعت وارد دستگاه گوارش و جریان خون شده و سیستم عصبی را مختل می‌کند. همچنین شدت عوارض نیز در افراد متفاوت است و به مدت زمان و میزان مصرف بستگی دارد.

????اعتیاد به این ماده

قطعا یکی از اصلی ترین عوارض مصرف ماده مخدر قارچ اعتیاد و وابستگی به آن است. افراد بعد از چندبار مصرف از اثرات آن احساس لذت کرده و مقدار بیشتری مصرف می‌کنند. البته به دلیل خاصیت توهم زایی این ماده وابستگی روانی به آن بیشتر از وابستگی جسمانی است.

????بروز مشکلاتی در ترشح سروتونین

در اثر مصرف ماده مخدر قارچ، در مغز سروتونین ترشح می‌شود که برای افراد ایجاد لذت کرده و باعث مصرف دوباره این ماده و حتی تکرار عملی، می‌شود. به طور کلی اعتیاد به مواد مخدر این سیستم را مختل می‌کند. چرا که با هربار مصرف این ماده به مقدار کمتری ترشح شده و فرد باید برای دریافت همان لذت، مقدار بیشتری مصرف کند.

????تاثیر بر حواس پنجگانه

به دلیل اینکه با مصرف ماده مخدر قارچ، برای فرد توهمات دیداری و شنیداری ایجاد می‌شود؛ بعد از مدتی اختلالاتی در حواس پنجگانه فرد ایجاد می‌شود. همچنین احتمال رفتارهای پرخطر افزایش یافته و او خود را در معرض چالش های زیادی قرار می‌دهد. برای مثال با سرعت رانندگی می‌کند و یا تمایل دارد که در ارتفاع قرار گیرد.

????تاثیرات روانی و جسمانی

مصرف ماده مخدر قارچ در راز مدت باعث ابتلا به اختلالات روانی می‌شود. این موضوع تا حد زیادی به دلیل تغییراتی است که این ماده در مغز ایجاد می‌کند. افسردگی و پارانویا از مشکلات رایجی هستند که افراد معتاد به این ماده تجربه می‌کنند. از طرفی این ماده سلول های خاکستری مغز را از بین برده و باعث آسیب های جدی مغزی می‌شود. این موضوع منجر به بروز تشنج، اختلال در کارکرد کلیه، دستگاه گوارش، بینایی و… می‌شود.

????اوردوز

بر اساس تحقیقات انجام شده؛ اوردوز و مرگ حاصل از مصرف ماده مخدر قارچ، به سه شکل رخ می‌دهد. افراد یا به دلیل عوارض جانبی مثل اختلال در حواسی که در اثر این ماده تجربه می‌کنند؛ به صورت غیر مستقیم، آسیب می‌بینند. برای مثال در تصادفات جاده ای فوت می‌کنند. دسته ای دیگر در اثر مصرف این ماده افسرده شده و خودکشی می‌کنند. و در آخر برخی به دلیل مصرف اجناسی که به اسم مجیک ماشروم هستند و یا مصرف همزمان آنها با دیگر مواد، دچار مسمومیت می‌شوند.

ترک اعتیاد ماده مخدر قارچ

با توجه به عوارضی که ماده مخدر قارچ برای افراد ایجاد می‌کند؛ افراد بهتر است هر چه سریعتر این ماده را ترک کنند. ترک این ماده به روش های مختلفی صورت می‌گیرد. افراد می‌توانند به کلینیک های ترک اعتیاد مراجعه کرده و یا در خانه اینکار را انجام دهند. اما بهتر است در هر دو صورت تحت نظر متخصصین مختلف مثل روانشناس و پزشک باشند.

سخن پایانی

ادامه مصرف ماده مخدر قارچ علاوه بر عوارض گفته شده، باعث از بین رفتن حافظه و اختلال در آن نیز می‌شود و بر جنبه های مختلفی از زندگی افراد تاثیر دارد. به همین دلیل افراد باید هر چه سریعتر نشانه های اعتیاد به آن را شناسایی کرده و با کمک متخصص مصرف این ماده را ترک کنند. مصرف این ماده نیز مانند دیگر مواد مخدر دوره سم زدایی دارد که می‌تواند در خانه و یا کلینیک های ترک اعتیاد انجام شود. بهتر است افراد در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کرده و برای درمان اقدام کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ماده مخدر قارچ می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ماده مخدر قارچ | نشانه ها و عوارض قارچ چیست؟



:: برچسب‌ها: ماده مخدر قارچ | نشانه ها و عوارض قارچ چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

رابطه بدون دخول همانطور که از نام از آن مشخص است؛ زوجین تنها به تحریک یکدیگر می‌پردازند؛ اما دخولی صورت نمی‌گیرد. عده ای رابطه جنسی را تنها به دخول محدود می‌کنند و قبل و بعد از آن از هیچ روش دیگری بهره نمی‌گیرند. از طرفی گاهی به دلیل وجود مشکلات جنسی مختلف، رابطه جنسی بدون دخول، تنها روشی است که زوجین می‌توانند استفاده کنند و در واقع بخشی از فرایند درمان آنهاست. از طرفی می‌تواند لذت رابطه جنسی را دوچندان کرده و خلاقیت زوجین را برانگیزد. برخی از زوجین در دوران نامزدی و عقد، برای پیشگیری از باردار شدن از این روش ها استفاده می‌کنند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه بدون دخول می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: رابطه بدون دخول | بارداری بدون دخول ممکن است؟

رابطه بدون دخول

در رابطه بدون دخول احتمال انتقال بیماری های مقاربتی، بارداری و همچنین از بین نرفتن بکارت کمتر است. اما به هر حال باید نکات زیادی را در این مورد رعایت کرد. به طور کلی دخول به معنای ورود آلت تناسلی مرد، درون واژن است که منجر به ارگاسم می‌شود. دخول می‌تواند یا طریق واژن و یا مقعد باشد.

دخول واژینال هیچ گونه عوارضی نداشته و برای فرزندآوری نیز باید از این روش استفاده کرد. اما رابطه جنسی مقعدی، باعث بروز پیامدهای زیادی برای زنان می‌شود. از طرفی روش به ارگاسم رسیدن هر فردی متفاوت است. به همین دلیل باید در مورد روش های مختلف، اطلاعات کافی را کسب کرد. 

انواع رابطه بدون دخول

رابطه بدون دخول، طیف وسیعی از رفتارهای جنسی را در برمی‌گیرد؛ که علاوه بر لذت، عوارض آنها نیز کمتر از روش های دیگر است. از طرفی سبب آمادگی بیشتر افراد برای رابطه جنسی می‌گردد. برخی از این روش ها شامل موارد زیر می‌شود. 

????بوسیدن همسر

بوسیدن همسر، از اولین مراحل تحریک همسر برای رابطه بدون دخول است. افراد می‌توانند با شناسایی نقاط تحریک پذیر بدن همسر و با کمک بوسه، برای او لذتی در حد دخول ایجاد کنند. این موضوع مخصوصا برای زنان بیشتر اتفاق می‌افتد. تنها بخش کوچکی از زنان با دخول واژینال، ارگاسم را تجربه می‌کنند و بقیه آنها روش های دیگری دارند. بوسیدن علاوه بر افزایش میزان صمیمیت، سبب برانگیختگی همسر نیز می‌شود.

????تحریک کلیتوریس

کلیتوریس که در قسمت خارجی آلت تناسلی زنان قرار داد؛ بسیار تحریک پذیر بوده و سبب برانگیختگی در زنان می‌شود. مردان اگر بتوانند با کمک روش های مختلف این قسمت و یا نقطه جی را تحریک کنند؛ ارگاسم نیز برای زنان حاصل می‌شود. تحریک این نواحی ، یکی از روش های رابطه بدون دخول محسوب می‌شود.

????ماساژ همسر

یکی دیگر راه های رابطه بدون دخول، ماساژ همسر است. ماساژ همچنین به نوعی پیش نوازی هم محسوب می‌شود. البته برای ماساژ دادن باید به نکاتی دقت کرده و همچنین اصول آن را بیاموزید. ماساژ باید به آرامی انجام گیرد. با ماساژ می‌توان نقاط تحریکی بدن همسر را تحریک کرد و موجب لذت او شد. قبل از ماساژ دست های خود را گرم کرده و همچنین در حین آن نیز می‌توانید از بوسیدن استفاده کنید. از طرفی انجام ماساژ با کمک روغن های مخصوص، سبب لذت بیشتر همسر نیز می‌گردد.

????خودارضایی

خودارضایی در کنار همسر و یا برای او نیز، رابطه بدون دخول محسوب می‌شود. البته نباید اجازه داد که این روش جایگزین رابطه جنسی شود. و یا طرفین به آن وابستگی پیدا کنند. قطعا افراد بیشتر از هر فرد دیگری خود را می‌شناسند و از روش های لذت بیشتر آگاهند. به همین دلیل می‌توان در این مورد از همسر سوال کرد و از این طریق موجب تحریک او شد. این نوعی خودارضایی محسوب می‌شود؛ چرا که از روشی غیر از دخول استفاده می‌کنیم.

????کمک گرفتن از دست و یا ابزارهای جنسی

با تحریک می‌توان از روش های مختلفی بهره برد. دست و ابزارهای جنسی از انواع آنها هستند. برای مثال ویبراتورها نوعی از ابزارهای جنسی هستند که همسر می‌تواند از آنها برای شما استفاده کند. همچنین تحریک با دست و یا انگشتان از روش های دیگری هستند که زوجین می‌توانند از آنها برای تحریک یکدیگر استفاده کنند. لوبریکانت ها در این شرایط می‌توانند کمک کننده باشند.

????رابطه جنسی دهانی و مقعدی

رابطه جنسی دهانی و مقعدی نیز جایگزین های مناسبی برای رابطه بدون دخول هستند. در رابطه دهانی فرد با کمک دهان و یا زبان آلت تناسلی و دیگر نقاط بدن را تحریک می‌کند. در حین رابطه دهانی بتر است افراد از دنتال دم استفاده کنند. از طرفی رابطه مقعدی نیز، دخول از طریق مقعد زنان است. با اینکه این روش عوارض زیادی برای زنان دارد و همچنین میزان لذت آن نیز کمتر است؛ اما برخی از زوجین در دوران نامزدی از آن استفاده می‌کنند. 

پوزیشن های مناسب برای رابطه بدون دخول

فراموش نکنید که حتی برای رابطه بدون دخول نیز پوزیشن های مخصوصی وجود دارد. استفاده از این پوزیشن های جنسی، نه تنها به انجام اصولی رابطه کمک می‌کند؛ بلکه موجب لذت بیشتر نیز می‌گردد. با استفاده از این پوزیشن ها زوجین می‌توانند بدون دخول کامل، از رابطه جنسی خود لذت ببرند. برخی از این پوزیشن ها شامل موارد زیر می‌شوند. 

پوزیشن مار

پوزیشن ساعت

پوزیشن آویزان شدن

هاکل باک

زامبی

زئوس

میله

دوزیست

در نظر داشته باشید که انجام تمام پوزیشن ها برای زوجین امکانپذیر نیست. بهتر است افراد توانایی بدنی خود و همسر را در نظر داشته باشند و قبل از انجام هر پوزیشنی از راحتی و رضایت همسر خود اطمینان حاصل کنند.

رابطه بدون دخول و بارداری

بیشتر افراد رابطه بدون دخول را به دلیل پیشگیری از بروز بارداری انتخاب می‌کنند. اما باید این نکته را در نظر بگیرند که حتی در صورت نداشتن دخول، بازهم احتمال بارداری هست. اگر به هر نحوی اسپرم وارد واژن شود و این در زمان تخمک گذاری باشد؛ احتمالا بارداری اتفاق می‌افتد. به همین دلیل زوجین باید همواره از کاندوم و یا روش های پیشگیری دیگر استفاده نمایند.

پیامدهای رابطه بدون دخول

رابطه بدون دخول نیز، عوارض خود را برای زوجین دارد. همانطور که گفته شد در این نوع رابطه نیز احتمال بارداری وجود دارد. از طرفی احتمال انتقال بیماری های مقاربتی نیز از طریق رابطه دهانی و مقعدی را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. از طرف دیگر از آنجایی که برخی رابطه بدون دخول را کامل نمی‌دانند؛ احتمالا در این مورد دچار ناامیدی شده و دیگر تمایل خود را به رابطه جنسی از دست می‌دهند. این نوع رابطه نیز مزایا و معایب خود را دارد و نباید به صورت دائمی از آن استفاده کرد.

سخن پایانی

فراموش نکنید که ارگاسم تنها با دخول تجربه نمی‌شود؛ بلکه راه های گوناگونی برای تجربه لذت جنسی وجود دارد. افراد علایق و فانتزی های جنسی متفاوتی داشته. به همین دلیل بهتر است در این زمینه زوجین با یکدیگر صحبت کرده و همچنین شرایط را در نظر داشته باشند. استفاده از این روش در برخی موارد مفید واقع شده و سبب لذت بیشتر می‌شود و گاهی نیز سبب بروز مشکلاتی می‌گردد. می‌توانید در این زمینه از یک مشاور جنسی نیز کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه بدون دخول می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: رابطه بدون دخول | بارداری بدون دخول ممکن است؟



:: برچسب‌ها: رابطه بدون دخول | بارداری بدون دخول ممکن است؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

علائم اعتیاد به تریاک در دسته جسمانی و رفتاری وجود دارد. تریاک از قدیمی ترین مواد مخدر در جهان است. که افراد زیادی را به خود درگیر کرده است. این ماده مخدر متاسفانه برای درمان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. تریاک ماده مخدر بسیار اعتیاد آوری است که چند بار استفاده از آن فرد را به خود درگیر می‌کند.

همچنین ترک این ماده بر اساس زمان مصرف شما سخت تر خواهد شد. علائم اعتیاد به تریاک نیز تقریبا مشهود است. شیوه های مختلفی از این ماده وجود دارد که برای مصارف تهیه شده است. تریاک را به شیوه استنشاق، قرص، شربت و حل در مایعات استفاده می‌کنند. ترک این ماده سخت است و معمولا فرد معتاد به آن سخت درمان می‌شود. برای ترک حتما از روان درمانی نیز کمک بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم اعتیاد به تریاک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: علائم اعتیاد به تریاک 

تریاک چیست؟

 

تریاک ماده مخدر طبیعی و اما قدیمی است. که از شیره خشخاش به دست می‌آید. این ماده را می‌توان قدیمی ترین ماده مخدر دنیا شناخت. در گذشته از این ماده به عنوان کاهش درد استفاده می‌کردند. اما زمانی که متوجه اعتیاد این ماده شدند؛ از مصارف پزشکی منع شد. بسیاری از مخدر ها وجود دارند که از تریاک به دست می‌آیند. که معروف ترین آن هروئین است. تریاک و همه مواد مخدر افیون یا اوپیوم با تاثیر گذاری روی مغز ترشح می‌شوند. که باعث افزایش ترشح هورمون های مسکن می‌شوند. به همین منظور پس از مصرف افیون ها فرد احساس سبکی و آرامش را تجربه خواهد کرد.

از کجا متوجه مصرف تریاک یک فرد شویم؟

مصرف تریاک حتی برای بار اول همراه با نشانه هایی در رفتار و جسم فرد می‌شود. از جمله علائم اعتیاد به تریاک و مصرف آن را در این بخش مقاله توضیح داده ایم.

???? افزایش ادرار

???? کم شدن اشتها

????احساس خارش

???? احساس خواب آلودگی

???? احساس آرامش و سرحالی

????دشواری در تمرکز

???? کاهش ضربان قلب و تنفس

???? حالت تهوع و استفراغ

نشانه های رفتاری اعتیاد به تریاک

علائم اعتیاد به تریاک در رفتار فرد نیز وجود دارد. افرادی که مواد مخدر تریاک را مصرف می‌کنند از خود نشانه های رفتاری زیر را بروز می‌دهند.

???? افت توانایی های کاری

???? افت توانایی های تحصیلی

????پرخاشگری

???? تحریک پذیری

???? بی ثباتی در خلق و خو

????گوشه گیری

???? بی علاقگی برای حضور در جمع یا انجام کارهای مورد علاقه

???? ظاهر آشفته

????کاهش وزن بی دلیل

???? عدم مسئولیت پذیری

???? ناتوانی در تمرکز بر کارها

????درخواست مکرر پول از اطرافیان به دلایل مختلف

???? خود کم بینی

???? کاهش اعتماد به نفس

????کاهش عزت نفس

???? افسردگی زیاد

???? احساس غمگینی

نشانه های جسمانی اعتیاد به تریاک

علائم اعتیاد به تریاک از لحاظ جسمانی نیز قابل تشخیص است. وابستگی زیاد و اعتیاد به تریاک باعث ایجاد مشکلات جسمانی زیادی می‌شود. هرچه مدت زمان مصرف تریاک بیشتر باشد؛ احتمال بروز مشکلات جسمانی نیز بیشتر می‌شود. در این بخش مقاله راجع به علائم جسمانی اعتیاد به تریاک را توضیح داده ایم.

???? کاهش تمایلات جنسی

???? تنگ شدن مردمک چشم

????کاهش تنفس و مشکلات تنفسی

???? مشکلات بینایی

???? گیجی و منگی

????تب و لرز

???? خمیازه کشیدن و خواب آلودگی

???? بی خوابی

????بی اشتهایی

???? عرق کردن بیش از حد

???? حالت تهوع و اسهال

????اثر تزریق بر روی دست ها و پاها

???? اثر سوختگی بر روی نوک انگشتان

نحوه تشخیص علائم اعتیاد به تریاک

 

طبق نظر روانشناسان 3 نشانه به منظور تشخیص علائم اعتیاد به تریاک وجود دارد. این 3 نشانه که از آن به عنوان مثلث اعتیاد یاد می‌شود، در تشخیص علائم اعتیاد به تریاک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این بخش مقاله راجع به نحوه تشخیص علائم اعتیاد به تریاک توضیح داده ایم.

???? بروز نشانه های ترک از علائم اعتیاد به تریاک

زمانی که بیمار معتاد به تریاک برای مدت مشخصی ترک نمی‌کند و از تریاک نیز استفاده نمی‌کند؛ احساسات منفی روانی و جسمی اش شروع می‌شود. به این نشانه ها، علائم اعتیاد به تریاک در هنگام ترک می‌گویند. که دلیل دیگری برای شروع دوباره است.

???? بالا بردن میزان مصرف

یکی از روش های تشخیص علائم اعتیاد به تریاک، بالا بردن میزان مصرف است. کسانی که درگیر اعتیاد هستند، به تدریج متوجه این موضوع می‌شوند که استفاده از تریاک به اندازه گذشته برای آنها لذت بخش نیست. به همین دلیل برای کسب لذت بیشتر، مجبور به افزایش مواد می‌شوند. معتادان دائم در حال افزایش میزان مصرف هستند.

???? کاهش بهره وری

در نحوه تشخیص علائم اعتیاد به تریاک، باید به کاهش بهره وری نیز اشاره کنید. با افزایش میزان مصرف به تدریج توانایی های فرد برای زندگی در جامعه کاهش می‌یابد. افراد معتاد به تریاک بیشتر وقت خود را صرف یافتن و مصرف مواد می‌کنند.

نشانه های قطع تریاک

علائم اعتیاد به تریاک را در بخش های گذشته گفتیم. کاهش میزان مصرف یا قطع ناگهانی نیز با بروز علائم منفی همراه است. در ادامه از نشانه های ترک تریاک ذکر کرده ایم.

???? اسهال

???? حالت تهوع

????استفراغ

???? دل درد

???? احساس خواب آلودگی

????اضطراب

???? دشواری های در خواب

???? دردهای جسمانی

تست اعتیاد به تریاک

با مشاهده علائم اعتیاد به تریاک افرادی که به این ماده اعتیاد دارند؛ قابل شناسایی هستند. اگر افرادی را در اطراف خود مشاهده می‌کنید که به تریاک اعتیاد دارد؛ روش های گوناکونی برای تست اعتیاد به تریاک وجود دارد. که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? تست ادرار

????تست خون

???? تست موی سر

عوارض اعتیاد به تریاک

اعتیاد به تریاک همراه با عوارض زیادی است که به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‌شود. در این بخش مقاله به عوارض اعتیاد به تریاک اشاره کرده ایم.

عوارض کوتاه مدت

➰ یبوست

➰ احساس خستگی و رخوت

➰تهوع و استفراغ

➰ خشکی دهان

➰ انقباض عضلات

➰احساس گرما

➰ انقباض مردمک چشم و عضلات صاف بدن

➰ افت تحصیلی

➰سنگینی دست و پا

➰ کاهش درد بدن

➰ کاهش فشار خون بدن

عوارض بلند مدت

❌ اختلالات جنسی در آقایان

❌ سوء تغذیه و کاهش وزن

❌بیماری های کبدی

❌ بیماری های ریوی

❌ اختلال در چرخه قاعدگی خانم ها

❌احتمال درگیری با سایر مواد مخدر

❌ کاهش فعالیت های اجتماعی

کلام آخر

با علائم اعتیاد به تریاک آشنا شده اید. حال زمان آن رسیده است که به فکر ترک اطرافیان یا خودتان باشید. افرادی که اعتیاد به مواد مخدر دارند؛ به مرور زمان عوارض بلند مدت گریبان گیرشان می‌شود و آنها را از زندگی دور می‌کند. برای ترک حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم اعتیاد به تریاک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

چطور بفهمیم یک نفر تریاک استفاده کرده است؟

نشانه‌ها و علائم اعتیاد به تریاک مانند احساس آرامش و سرخوشی، دشواری در تمرکز، احساس خارش، کاهش اشتها و تکرر ادرار از نشانه‌های مصرف تریاک هستند.

بهترین راه برای ترک اعتیاد به تریاک چیست؟

کاهش تدریجی میزان مصرف زیر نظر یک متخصص و همین‌طور شرکت در جلسات بازپروری از مهم‌ترین کارهایی هستند که باید برای ترک اعتیاد به آن‌ها توجه کنید.

منبع: علائم اعتیاد به تریاک



:: برچسب‌ها: علائم اعتیاد به تریاک ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

نوجوان گوشه گیر از نظر اجتماعی و گروهی تنها است. این نوجوانان به سختی با دیگران دوست می‌شوند و در برقراری ارتباط با دیگران ضعیف عمل می‌کنند. حتی در فراگیری مهارت های اجتماعی به شدت بی انگیزه می‌باشند. زمانی که والدین طرز برخورد با گوشه گیری نوجوان را ندانند؛ کودک از نظر اجتماعی منزوی می‌شود و مهارت های لازم را آموزش نمی‌بیند. اما به دلیل بلوغ، در این سنین نوجوانان علاقه به تنهایی و انزوا پیدا می‌‌کنند. این رفتار مشکلات رایج و شایعی است که اکثر نوجوانان با آن درگیر هستند. اما اگر این موضوع جدی گرفته نشود و نوجوان درمان نشود، با مشکلات بیشتر و جدی تری در آینده روبرو خواهد شد. توصیه می‌کنیم که حتما از روانشناس نوجوان در این زمینه راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوان گوشه گیر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: نوجوان گوشه گیر | 3 پیامد گوشه گیری نوجوان

نوجوان گوشه گیر کیست؟

دوران بلوغ دورانی بسیار سخت است. که معمولا باعث گوشه گیری نوجوان می‌شود. به دلیل اینکه نوجوانان در این سن آرزوهای بزرگ دارند و دائم در حال تفکر هستند؛ بیشتر اوقات خود را در تنهایی سپری می‌کنند. که همین امر باعث می‌شود نوجوان گوشه گیر شود و در انزوا باشد. این موضوع شاید برای خود نوجوان لذت بخش و دلنشین باشد؛ اما والدین او آزار می‌بینند. والدین از عواقب این رفتار هراس دارند اما خود نوجوانان اطلاعی از عواقب کار خود ندارند.

نوجوان گوشه گیر پس از مدتی افسرده می‌شود و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهد. او اضطراب زیادی را در جمع تجربه می‌کند و آسیب های روانی را احساس می‌کند. به همین دلیل است که باید موضوع انزوای نوجوان جدی گرفته شود. و والدین باید از روانشناس راهنمایی بگیرند. در این مقاله راجع به علائم، عوارض و درمان انزوا در نوجوان صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

علائم گوشه گیری نوجوان

نوجوان گوشه گیر از خود نشانه هایی را بروز می‌دهد. والدین نیز باید اطلاع کافی از این علائم داشته باشند تا بتوانند با موضوع گوشه‌گیری و انزوای نوجوان به خوبی کنار بیایند. در این بخش مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر والدین جهت نشانه های انزوا در نوجوان، توضیحات لازم را ارائه داده ایم.

???? از برخورد با دیگران اجتناب می‌کند.

???? در فعالیت های گروهی فعالیت نمی‌کند.

????بدبدین و وسواسی عمل می‌کند.

???? تنهایی را اولویت خود قرار داده است.

???? به صورت دائمی احساس تنهایی دارد.

????به دلیل خجالتی بودن توانایی برقراری ارتباط با دیگران را ندارد.

???? حضور در جمع باعث سلب آرامش آنها می‌شود.

???? زمانی که در زمینه ای با شکست مواجهه شوند؛ بسیار اغراق آمیز از شکست خود صحبت می‌کنند.

علت گوشه گیری نوجوان چیست؟

معمولا این سوال پیش می‌آید که علت گوشه گیری نوجوان چیست؟ چرا این اتفاق رخ می‌دهد و برای چه نوجوان باید چنین رفتاری را از خود نشان دهد؟ در این بخش مقاله به علت گوشه‌گیری و انزوای نوجوان اشاره کرده ایم.

???? سن بلوغ

???? فقر

????طلاق و جدایی والدین

???? انتقاد های شدید از سوی والدین و معلمین

???? مشکلات ظاهری و جسمانی

????والدین سخت گیر

???? نوجوان رفتاری سرکش دارد

مشکلات و عوارض گوشه گیری نوجوان

نوجوان گوشه گیر پس از مدتی به مرور زمان عوارض و مشکلات زیادی را تجربه می‌کند. در این بخش مقاله عمده مشکلات گوشه‌گیری و انزوای نوجوان را توضیح داده ایم.

???? اضطراب

یکی از مشکلات نوجوان گوشه گیر، اضطراب است. تجربه این استرس ها به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که یکی از بارز ترین دلیل ها، انزوا طلبی می‌باشد. که این موضوع نیز آسیب های شدید روحی و روانی را به دنبال دارد. 

???? افسردگی

افسردگی از دیگر مشکلات نوجوان گوشه گیر است. که جدی ترین مشکل نامیده می‌شود. نوجوانان گوشه گیر در خیالات خود غرق می‌شوند و همین رفتارشان آغاز افسردگی های مزمن و حاد است. به همین دلیل والدین باید انزوا طلبی نوجوان را جدی بگیرند.

???? کاهش اعتماد به نفس

از دیگر مشکلات نوجوان گوشه گیر، اعتماد به نفس پایین است. نوجوانان به دلیل اینکه تنهایی را انتخاب کرده اند، در فعالیت ها مشارکت نمی‌کنند و همین امر باعث کاهش اعتماد به نفس آنها می‌شود. این نوجوانان توانایی مشارکت در اجتماع را ندارند و نمی‌توانند در جمع حضور فعالی داشته باشند.

درمان گوشه گیری نوجوان

نوجوان گوشه گیر باید تحت درمان قرار بگیرد تا با مشکلات بیشتری مواجهه نشود. به همین دلیل والدین باید این موضوع را جدی بگیرند و در رابطه با گوشه‌گیری و انزوای نوجوان اقدامات لازم را انجام دهند. در این بخش مقاله راجع به روش های درمان گوشه‌گیری و انزوای نوجوان صحبت کرده ایم.

✨ نوجوانان خود را تشویق کنید

یکی از روش های درمان نوجوان گوشه گیر، تشویق او می‌باشد. این رفتار از مهم ترین شیوه های رفتاری است که والدین باید در نظر داشته باشند. با کمی تشویق و توجه، کودک خود را به زندگی امیدوار کنید. به آنها انگیزه دهید و هدف او را جهت زندگی بهتر مشخص کنید. عدم توجه به نوجوان باعث انزوا طلبی و تنهایی نوجوان می‌شود. بنابراین توجه و تشویق فرزندان خود را جدی بگیرید.

✨ مهارت های فرزند خود را تقویت کنید

یکی از راهکارهای درمانی نوجوان گوشه گیر این است که مهارت های او را تقویت کنید. بی هدفی و بی کاری یکی از دلایل گوشه‌گیری و انزوای نوجوان است. سعی کنید که نوجوان را به سمت علایق خود سوق دهید و در زمینه مورد علاقه او را مورد حمایت خود قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح با نوجوان کلیک کنید.

✨ نوجوان خود را با دیگران مقایسه نکنید

مقایسه فرزندان با دیگران از دلایل تبدیل فرزند به نوجوان گوشه گیر می‌شود. زمانی که فرزندان خود را با دیگران مقایسه می‌کنید، احساس عدم کارآمدی به آنها می‌دهید و نوجوان را محکوم به بی فایده بودن خواهید کرد. به همین دلیل برای جلوگیری از این اتفاق باید نوجوان را مورد حمایت قرار دهید و هرگز او را با دیگران مقایسه نکنید.

✨ از روانشناس راهنمایی بگیرید

یکی از اصلی ترین روش های درمان نوجوان گوشه گیر، راهنمایی از روانشناس است. روانشناس نوجوان به شما کمک می‌کند تا در نقش والدین؛ رفتار کار آمد و مناسبی داشته باشید. همچنین برای رهایی از تنهایی و کسب مهارت برقراری ارتباط با دیگران؛ به فرزندان شما راهکارهای مناسب ارائه می‌شود.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، نوجوان گوشه گیری به دلیل برخی از اتفاقات، مانند سن بلوغ؛ چنین رفتارهایی را از خود نشان می‌دهد. اگر متوجه گوشه گیری نوجوان شدید، حتما او را مورد بررسی قرار دهید و به دنبال حل مشکل باشید. در این زمینه از روانشناس نوجوان راهنمایی بگیرید و نوجوان را به روان درمانی تشویق کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوان گوشه گیر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: نوجوان گوشه گیر | 3 پیامد گوشه گیری نوجوان



:: برچسب‌ها: نوجوان گوشه گیر | 3 پیامد گوشه گیری نوجوان ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تکرار خیانت یکی از نگرانی های افرادی است که در گذشته در معرض خیانت قرار گرفته اند. این موضوع به ویژه در ازدواج شایع تر است. چرا که به طور کلی فراموش کردن خیانت و یا بخشش آن کار ساده ای نیست. طبیعی است که حتی با وجود بخشش نیز، اعتماد افراد خدشه دار شده و نمی‌توانند به طور کامل به شریک خود اطمینان کنند. ادامه زندگی مشترک بعد از اطلاع از خیانت کار ساده ای نیست و افراد باید در این مورد به خوبی فکر کنند.

خیانت به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد و عوامل زیادی بر آن موثر هستند. اما هیچ یک توجیح خوبی برای تکرار آن نیستند. این موضوع هم برای مردان و هم زنان اتفاق می‌افتد و می‌توان با برقراری ارتباط موثر با همسر و یا تلاش در جهت بهبودی رابطه بر آن فائق شد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه تکرار خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

منبع: تکرار خیانت | می ترسم دوباره به من خیانت بکنه

تکرار خیانت

قطعا افرادی که یکبار مورد خیانت واقع شده اند؛ همواره به تکرار خیانت فکر کرده و در این مورد حساس می‌شوند. البته احتمال آن نیز دور از انتظار نیست و به ویژگی های شخصیتی همسر بستگی دارد. ادامه زندگی مشترک بعد از خیانت باید با تصمیم دو نفر باشد و هر دو در این زمینه تلاش کنند.

از طرفی ملاک های خیات برای افراد متفاوت بوده و نظرات مختلفی دارند. به همین دلیل زوجین باید در ابتدای زندگی زناشویی در مورد مرزها و خط قرمزهای خود صحبت کرده و این مورد را جدی بگیرند. با کسب آگاهی در این مورد و همچنین کمک گرفتن از مشاور می‌توان از این مورد پیشگیری کرد. 

نشانه های تکرار خیانت

خیانت همواره موضوعی بوده که روزی برملا شده و تاثیرات خود را بر رابطه نشان می‌دهد. مخصوصا در صورت اتفاق افتادن این موضوع در گذشته، افراد بیشتر به دنبال نشانه های آن هستند. گاهی برخی زوجین به این دلیل نسبت به همه چیز بسیار حساس می‌شوند و رفتارهای پارانویید گونه از خود نشان می‌دهند. با اینکه بعد از این موضوع باید بیشتر از قبل دقت کرد؛ اما حساسیت زیاد و افراط نیز باعث بروز مشکلات بیشتری می‌گردد. 

????تغییر رفتار

یکی از نشانه های تکرار خیانت، تغییر رفتار فرد است. او احتمالا اینبار با دقت بیشتری عمل می‌کند و یا از طرفی دیگر شاید دیگر مطلع شدن همسرش برای او اهمیتی نداشته باشد. برخی از مسائل در زندگی مشترک دارای مرزهای مشخصی هستند که با رد شدن از آنها دیگر نمی‌توان مانند گذشته بود. خیانت نیز یکی از این مسائل است. اما به طور کلی خیانت باعث می‌شود تا افراد با احتیاط تر رفتار کنند. آنها احتمالا یا نسبت به همسر خود بیشتر از گذشته محبت می‌کنند و یا به طور کلی نسبت به او بی توجه می‌شوند.

????عدم صداقت

در واقع دروغگویی و عدم صداقت یکی از بنیان های اصلی تکرار خیانت است. طبیعی است که همسر در مورد مسائل گوناگونی دروغ گفته و سعی در پنهان کردن رفتارش داشته باشد. برای مثال او در مورد ساعت های رفت و آمدش و یا افرادی که ملاقات می‌کند؛ صادق نیست. هیچ فردی به طور مستقیم به خیانت خود اعتراف نمی‌کند و مجبور است که آن را پنهان کند. اما برای شروع یک رابطه، باید رابطه قبلی خود را به طور کامل به اتمام برسانید.

????تلاش نکردن در رابطه

یکی دیگر از نشانه های بارز تکرار خیانت، بی تفاوتی نسبت به شرایط رابطه و یا تلاش نکردن در رابطه است. طبیعی است که افراد وقتی رابطه تازه ای را آغاز می‌کنند؛ باید وقت و انرژی کافی برای آن بگذارند و دیگر نمی‌توانند مانند گذشته رفتار کنند. آنها حتی دیگر میلی به ادامه رابطه اصلی خود ندارند و همواره به دنبال بهانه ای هستند تا آن را به پایان برسانند.

دلایل تکرار خیانت

اینکه چرا تکرار خیانت در روابط اتفاق می‌افتد؛ به دلایل مختلفی بستگی دارد. در یک رابطه دو نفر حضور دارند که هر دوی آنها نقشی داشته و به یک اندازه موثر هستند. به همین دلیل نمی‌توان همواره یک نفر را مقصر دانست و یا عوامل دیگر را در نظر نگرفت. برخی از این علت ها شامل موارد زیر می‌شود.

????ویژگی های شخصیتی فرد

گاهی شخصیت مرد یا زن، به گونه ای نیست که نمی‌تواند شخصی را برای طولانی مدت تحمل کند. برخی از افراد به طور ذاتی تنوع طلب هستند و حتی این موضوع را در روابط خود نیز وارد می‌کنند. از طرفی ابتلا به برخی از اختلالات شخصیتی و روانی نیز، بیشتر افراد را مستعد خیانت می‌کند. به همین دلیل اهمیت به سلامت روانی و همچنین خصوصیات اخلاقی یکی از نکات مهم قبل از شروع یک رابطه عاطفی است.

????باورهای اشتباه

وجود برخی از باورهای اشتباه در ناخودآگاه افراد، باعث بروز تکرار خیانت آنها می‌شود. برای مثال برخی از مردان به تک همسری اعتقاد ندارند؛ همواره تمایل دارند که با زنهای زیادی معاشرت کنند. این باور در فرهنگ های زیادی شایع بوده و مشکلات زیادی را به همراه دارد. اما توسط برخی پذیرفته شده و اجازه تکرار مجدد خیانت را به افراد می‌دهد.

????انتقام

انتقام از همسر نیز یکی دیگر از دلایل تکرار خیانت است. در این شرایط افراد یا به دلیل یک رفتار اشتباه در همسر خود دوباره دست به خیانت می‌زنند و یا در صورت مطلع شدن از خیانت طرف مقابل، آنها نیز برای قدرت نمایی و انتقام، خیانت را انتخاب می‌کنند. نه انتقام و نه خیانت، هیچ یک رفتارهای درستی نبوده و تنها اوضاع را بدتر می‌کنند.

????هیجان خواهی

گاهی افراد تنها به این دلیل که از هیجان پنهانکاری و یا برانگیختن شک فرد دیگر، لذت می‌برند؛ دست به تکرار خیانت می‌زنند. آنها حتی از شریک فعلی خود بسیار راضی هستند و یا او را دوست دارند. اما بعد از مدتی رابطه برای آنها شکل یکنواختی گرفته و تمایل دارند تا احساسات جدیدی تجربه کنند.

جلوگیری از تکرار خیانت

بعد از شناسایی نشانه ها و همچنین دلایل تکرار خیانت، بهتر است برای حفظ رابطه خود و همچنین تلاش در رابطه، اقداماتی را انجام دهید. بهتر است زوجین در این شرایط شتابزده عمل نکنند و قبل از هر کاری به خوبی در مورد پیامدهای احتمالی آن فکر کنند. کمک گرفتن از یک مشاور نیز منجر به تصمیمات بهتری خواهد شد.

روانشناس دلیل این موضوع را به دقت بررسی کرده و با ارائه راهکارهایی به دو طرف، به آنها در گذشتن از این بحران کمک می‌کند. طبیعی است که هر دونفر احساسات مختلفی را در این زمان تجربه کنند؛ اما بهتر است بر این اساس تصمیم نگرفته و عوامل بیشتری را در نظر بگیرند.

سخن پایانی

اگر از تکرار خیانت همسر خود مطلع شده اید؛ بهتر است در این زمان به رفتارهای خود نیز بیشتر فکر کنید. شرایط زندگی مشترک بعد از خیانت بسیار متفاوت می‌شود. به همین دلیل باید بیشتر از قبل نسبت به برخی از موضوعات حساس بود.

از طرفی شاید فکر کردن به این موضوع برای طولانی مدت سلامت روان شما را تحت تاثیر قرار داده و سبب بروز بی اعتمادی و حتی جدایی شود. این در شرایطی است که شاید همسر شما اصلا به انجام دوباره اینکار فکر نمی‌کند. به همین دلیل بهتر است حتما در این مورد از یک متخصص کمک بگیرید و با روانشناس مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تکرار خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: تکرار خیانت | می ترسم دوباره به من خیانت بکنه ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

سوالات جنسی کودک بخشی از کنجکاوی آنان در مورد جهان اطراف و تلاش برای شناخت بیشتر از مسائل است. معمولا کودکان برای یافتن پاسخ آنها به سراغ والدین و یا معلمان خود رفته و در قدم اول اینگونه عمل می‌کنند. تربیت جنسی کودکان، از وظایف والدین محسوب می‌شود و آنان باید در مورد این مسائل با کودک خود صحبت کنند. گاهی اطرافیان واکنش خوبی نداشته و کودک را مجبور می‌کنند تا از روش های دیگر برای یافتن پاسخ سوال خود استفاده کند. بهتر است این موضوع را نادیده نگرفته و یا آن را به عهده فرد دیگری قرار ندهیم؛ بلکه با استفاده از روش های درست و در نظر گرفتن مسائل مختلف، بهترین واکنش را داشته باشیم.

منبع: سوالات جنسی کودک

سوالات جنسی کودک

سوالات جنسی کودک معمولا به صورت ناگهانی و به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. سوال پرسیدن در کودکان رفتاری سالم و طبیعی محسوب می‌شود و نشان از تفکر آنها است. اما اینکه چرا آنان در مورد این موضوعات، کنجکاو می‌شوند؛ تا حد زیادی به فرایند رشد آنها و همچنین محیط اطرافشان، بستگی دارد. والدین باید در مواجهه با چنین موقعیتی، سنجیده عمل کرده و شرایط را پیچیده نکنند. همچنین سن آنان را نیز در نظر گرفته و با آنان صادق باشند.

انواع سوالات جنسی کودک

معمولا سوالات جنسی کودک از چند موضوع خارج نیست. طبیعی است که آنان با دریافت اطلاعات مختلفی از دوستان و یا حتی رسانه در مورد مسائل جنسی گیج شده و به دنبال پاسخ هستند. والدین باید این نکته را در نظر داشته باشند که پاسخ به این سوالات در زندگی جنسی کودکان در آینده تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل باید در این مورد با حساسیت بیشتری عمل کند. برخی از سوالات رایج آنها شامل موارد زیر می‌شود.

⭕نامگذاری اندام تناسلی

آنها معمولا در نامیدن اندام تناسلی خود، دچار سردرگمی می‌شوند و احتمالا جزو سوالات جنسی کودک است. همه اعضای بدن اسم مشخصی دارند. اما برای اینکه کودک به این ناحیه اشاره کند؛ نمی‌داند باید از چه کلمه ای استفاده کند. برخی از والدین از کلمات نامشخص و عجیب غریبی استفاده می‌کنند که روش درستی نیست. والدین باید متناسب با سن کودک نامی راحت و حتی علمی استفاده کنند. حتی باید در مورد این ناحیه آموزش هایی نیز بدهند. برای مثال به فرزند خود بگویند که دیگران اجازه ندارند این ناحیه را لمس کنند و یا نباید آن را به فرد دیگری نشان داد.

⭕سوال در مورد نحوه تولید مثل

سوال کردن در مورد نحوه تولید مثل انسانها و حتی حیوانات از دیگر سوالات جنسی کودک است. والدین نباید از داستان لک لک ها برای پاسخ به این سوال استفاده کنند. چرا که آنان در آینده دچار تعارضاتی می‌شوند. آنها ابتدا می‌توانند تنها در مورد ترکیب سول های جنسی و ایجاد لقاح صحبت کرده و با گذشت زمان، جزییات بیشتری را به او آموزش دهند. در واقع نیازی نیست که در این مورد به صورت مفصل به او توضیح دهید. کودکان در این مورد با دریافت پاسخی هرچند کوتاه از طرف والدین، راضی خواهند شد.

⭕تفاوت های جسمانی

در برخی موارد آنها بدن برهنه فرد غیرهمجنس خود را مشاهده کرده و در این مورد کنجکاو می‌شوند. تفاوت های جسمانی بین بدن زن و مرد نیز از سوالات جنسی کودک است که باید به آن پاسخ داده شود. والدین می‌توانند برای توضیح این موضوع از تفاوت های گیاهی و جانوری صحبت کنند و همچنین از محتواهای آموزشی مثل فیلم و کتاب نیز کمک بگیرند. فراموش نکنید که همه این موضوعات تاثیر زیادی سن بلوغ، سلامت جنسی و همچنین جلوگیری از بروز سواستفاده جنسی در دوران کودکی، خواهد داشت.

چگونگی پاسخ به سوالات جنسی کودک

اینکه والدین در مواجهه با سوالات جنسی کودک، چگونه عمل کنند؛ دغدغه اصلی آنها خواهد بود. بسیاری از والدین از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کرده، واکنش های تند نشان می‌دهند و یا به طور کلی بحث را عوض می‌کنند. اما اینها راهکار موثری نیستند. والدین می‌توانند از روش های زیر برای پاسخ به این سوالات استفاده نمایند. 

????حفظ آرامش و خونسردی

در صورت مشاهده سوالات جنسی کودک در خانه و یا حتی مکان های دیگر، قدم اول خونسردی خود را حفظ کرده و حتی از او به خاطر روحیه پرسشگری تشکر کنید. سریعا جبهه نگرفته و دلیل ایجاد این سوال در ذهن او را بپرسید. برای او فضایی امن و آرام فراهم کنید تا بدون ترس و احساس گناه، سوالات خود را بپرسد. همچنین در این زمینه از همسر خود نیز کمک بگیرید. 

????صادق بودن

صادق بودن در مورد پاسخ به سوالات جنسی کودک، اهمیت زیادی خواهد داشت. والدین باید همه چیز را برحسب واقعیت و به درستی پاسخ دهند. نباید در این زمینه زیاده روی کرده و یا همه چیز را با جزییات بیان کنید. اما واقعیت را به طرزی بیان کنید که برای کودک قابل درک بوده و یا آزاردهنده نباشد. طبیعی است که شما نیز احساس شرم و خجالت داشته باشید؛ اما سعی کنید بر این حس غلبه کرده و منطقی برخورد کنید.

????آموزش متناسب با سن

در تمام این مراحل برای پاسخ به سوالات جنسی کودک، سن او را نیز در نظر گرفته و آموزش های لازم را منطبق با شرایط سنی او بیان کنید. برای مثال نامیدن ناحیه تناسلی در سنین بالای شش سال با اسامی دیگر، دیگر ضرورتی ندارد. و یا در سنین دو سالگی نمی‌توان با کودک به راحتی صحبت کرد و از انتظار دریافت پاسخ را داشت. اگر آموزش ها متناسب با سن نباشند؛ کودکان علاوه بر سردرگمی، دچار مشکلات بیشتری می‌شوند.

اهمیت پاسخ به سوالات جنسی کودک

همانطور که بارها به آن اشاره شد؛ اهمیت پاسخ به سوالات جنسی کودک بسیار است. شاید بتوان گفت که بدون آن تربیت کودک، کامل نخواهد بود. البته میزان کنجکاوی کودکان نیز در این مورد متفاوت است. اما به هر حال والدین باید برای موقعیت های احتمالی آماده باشند. همچنین آماده سازی آنها برای شرایط مختلف نیز ضروری است. برای مثال اینکه چطور در مقابل غریبه ای که می‌خواهد بدن آنها لمس کند؛ رفتار کنند. یا در سنین بالاتر برای قاعدگی و یا رابطه جنسی آماده شوند. همه اینها مستلزم صحبت کردن در مورد مسائل جنسی با کودک به روشی درست خواهد بود.

سخن پایانی

بدون شک، پاسخ به سوالات جنسی کودک از چالش های والدین محسوب شده و آنان همواره به دنبال راهکار برای این موضوع هستند. جالب است بدانید که والدینی که در این مورد کودک خود را سرکوب می‌کنند و یا این مسئله را نادیده می‌گیرند؛ در آینده باید منتظر بروز مشکلات زیادی باشند. چراکه اگر کنجکاوی کودک به روش درست برطرف نشود؛ پیامدهای بدی خواهد داشت. مشورت کردن با یک مشاور کودک، کمک زیادی به والدین خواهد کرد. همچنین همکاری والدین با یکدیگر نیز در این زمینه ضرورت خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره در زمینه سوالات جنسی کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

چگونه به سوال کودک در مورد نواربهداشتی پاسخ دهیم؟

بهتر است در ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و عصبانی نشوید. در قدم بعدی از او علت پرسش این سوال را جویا شوید. همچنین با توجه به سن او در مورد تغییرات بدنی در دوران بلوغ توضیخ داده و در نهایت نحوه استفاده از نواربهداشتی را بیان کنید.



:: برچسب‌ها: سوالات جنسی کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

کابوس شبانه یکی از مشکلاتی است که در حین خواب رخ می‌دهد. اکثر افراد در طول مدت زمان خواب خود رویا می‌بینند. رویاها انواع مختلفی داشته و کابوس نیز یکی از انواع است. برای همه ما پیش آمده است که با یک خواب بد، بیدار شده و دیگر نتوانستیم بخوابیم. تجربه این مورد تا حدی طبیعی بوده و تحت تاثیر عوامل محیطی است. برای بروز کابوس ها دلایل مختلفی وجود دارد و گاهی این مشکل تا حدی پیش می‌رود که زندگی فرد را تحت الشعاع قرار می‌دهد. به همین دلیل فرد باید به دنبال علت آنها بوده و همچنین برای درمان نیز اقدام کند.

منبع: کابوس شبانه

کابوس شبانه

کابوس شابه اتفاقی آزاردهنده بوده و گاهی حتی تشخیص آن از واقعیت برای فرد سخت است. خواب مراحل مختلفی داشته و کابوس ها در مرحله    یا حرکات سریع چشم اتفاق می‌افتند. از آنجایی که حرکت چشم ها در اواخر شب بیشتر هستند؛ احتمال تجربه رویاهای بد در این هنگام بیشتر خواهد بود. افراد کابوس های مختلفی می‌بینند. اما برخی از آنها میان بزرگسالان مشترک است. افتادن از ارتفاع، از دست دادن عزیزان، تصادف و… برخی از این موضوعات هستند. فراموش نکنید که وحشت های شبانه و کابوس، هر دو باعث پریدن از خواب می‌شوند؛ اما این دو کاملا از هم متفاوت هستند. همچنین فرد شاید بعد از کابوس دیدن از خواب بیدار نشود. برخی افراد به دلیل این رویاها حتی در حین خواب، گریه نیز می‌کنند.

نشانه های کابوس شبانه

کابوس ها معولا کوتاه مدت بوده؛ اما در همین مدت زمان نیز تنش زیادی را به فرد وارد می‌کنند. در اکثر موارد، فرد بعد از کابوس شبانه از خواب  پریده و دیگر نمی‌تواند بخوابد. این نوع از رویا علائم و نشانه هایی در افراد ایجاد کزده؛ که شامل موارد زیر می‌شوند.

تکرار شدن یک خواب طولانی و ناراحت کننده که معمولا آنها را خوب به یاد می‌آوریم. محتوای این خواب ها بیشتر در زمینه فرار، تهدید و یا جنایت است.

وقتی فرد بعد از کابوس شبانه از خواب بیدار می‌شود؛ به سرعت هوشیاری خود را باز می‌یابد.

اختلالات حوزه خواب باعث بروز مشکلاتی در زندگی شخصی و حرفه ای فرد می‌شود.

علائم کابوس نباید به اثرات فیزیولوژیکی مختلف مثل اعتیاد به مواد مخدر وابسته باشد.

افزایش ضربان قلب و تعریق در اثر فشار روانی حاصل از کابوس

علت بروز کابوس شبانه

همانطور که قبلا هم ذکر شد؛ کابوس شبانه به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. معمولا کودکان و نوجوانان بیشتر کابوس می‌بیند و آمار این موضوع میان دختران بیشتر از پسران است. اما به طور کلی بیشتر افراد در زندگی خود کابوس می‌بینند. علت دقیق این موضوع هنوز مشخص نیست اما عوامل زیادی در آن دخیل هستند. گاهی افراد آنها را به مسائل زیادی مرتبط کرده و یا تعبیر می‌کنند. در این قسمت به توضیح علت بروز کابوس می‌پردازیم.

ترک مواد مخدر

افرادی که در دوران ترک هستند و یا آن را پشت سر گذاشته اند؛ کابوس شبانه را به شکل بسیار واضح و شدید تجربه می‌کنند. کابوس یکی از علائم شایع ترک است که برای فرد در این دوران مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. ساختار و عملکرد مغز فرد معتاد به دلیلی مصرف مواد مخدر دچار تغییراتی شده و همین امر سبب بروز کابوس ها می‌گردد. 

اختلالات روانی

برخی از عوامل روانی مثل استرس، افسردگی، تروما و… زمینه بروز کابوس شبانه  را فراهم می‌کنند. اختلالات روانی گاهی به صورت مستقیم وگاهی به صورت غیر مستقیم سبب ایجاد کابوس می‌شوند. برای مثال گاهی فرد به دلیل وجود ترو ما یا خاطره ای بد، یک صحنه را بارها در خواب می‌بیند. از طرف دیگر شاید به دلیل عوارض جانبی داروهایی که مصرف می‌کند؛ دچار کابوس شود. بسیار مهم است که در این شرایط فرد از یک روانشناس و یا روانپزشک کمک بگیرد. 

مشکلات خواب

اختلالات خواب یکی ار عوامل مهم در ایجاد کابوس شبانه هستند. اختلالاتی مثل وحشت شبانه، آپنه، کمبود خواب، نارکولپسی یا اضطراب در خواب، همگی باعث بروز کابوس می‌شوند. در صورت عدم وجود بهداشت و سلامت خواب، افراد دچار مشکلات زیادی می‌شوند. به همین دلیل باید این مشکلات را برطرف کرده تا کابوس نیز درمان شود.

کابوس شبانه در بارداری

مادران باردار به دلیل استرس و اضطرابی که در دوران بارداری تجربه می‌کنند؛ بیشتر احتمال دارد که دچار کابوس شبانه شوند. همچنین به دلیل شرایط جسمانی احتمالا بیشتر دچار بی خوابی شده و کابوس های بیشتری را تجربه می‌کنند. این شرایط می‌تواند برای جنین تهدید کننده باشد. مادران باید با توجه بیشتر به تغذیه و کیفیت خواب، از این موضوع پیشگیری کنند.

کابوس شبانه در کودکان

کودکان به دلیل حساسیت بیشتر و وجود ترس های بیشتر در زندگی شان، کابوس های زیادی دارند. احتمالا والدین به طور مکرر شاهد بیدار شدن کودکان خود در طول شب هستند. بخش اعظمی از این مشکل به دلیل کابوس شبانه است. این کابوس ها بیشتر در سنین 3 تا 6 سال ظهور پیدا می‌کند. در سنین مفهوم ترس برای آنها شکل گرفته و کاملا تحت تاثیر کابوس های خود قرار می‌گیرند.

درمان کابوس شبانه

برای درمان و برطرف کردن کابوس شبانه ابتدا باید دلایل آنها مشخص شود. هیچ آزمایش مشخصی در این زمینه وجود ندارد. علائم آن فقط بر اساس اظهارات فرد مشخص می‌گردند. درمان نیز بر این اساس شروع می‌شود. سابقه خانوادگی نیز در این مشکل دخیل است.  برای درمان این مشکل باید حتما به متخصص مراجعه کرده و روش های زیر را امتحان کنید.

روش های روانشناختی

روش های روانشناختی که برای درمان کابوس شبانه به کار می‌روند؛ در قدم اول بر اضطراب فرد تمرکز کرده و عوامل موثر بر آنرا شناسایی می‌کنند. با درمان اضطراب، این مشکل نیز تا حد زیادی برطرف خواهد شد. تصویر سازی نیز یکی دیگر از روش های موثر برای درمان این مشکل است. معمولا این روش برای افرادی که دچار اختلال اضطراب پس از سانحه هستند؛ بیشتر استفاده می‌شود. در این روش، روانشناس به فرد آموزش می‌دهد تا نتایج کابوس خود را به شکل دیگری تصور کند.

دارو درمانی

اگر شدن کابوس شبانه زیاد شود؛ برای درمان آن، علاوه بر روش های روانشناختی، فرد باید تحت نظر پزشک متخصص، دارو نیز مصرف کند. این داروها در اکثر موارد از گروه آرامبخش ها و یا ضداضطراب ها هستند. برای مصرف دارو حتما باید با پزشک خود مشورت کرده و از مصرف خودسرانه خودداری کنید. همچنین قرص های خواب آور نیز باعث می‌شوند تا خواب راحت تر و طولانی تری داشته و احتمال بروز کابوس را کاهش می‌دهد.

سخن پایانی

اتفاقات ناگواری که در زندگی افراد رخ می‌دهند؛ تاثیرات زیادی بر جنبه های مختلفی دارد. کابوس شبانه نیز یکی از این عوارض جانبی است. برخی تصور می‌کنند این کابوس ها فقط از افکار ما، قبل از خواب نشات می‌گیرند. اما اینگونه نبوده و عوامل زیادی سبب شکل گیری کابوس ها می‌شوند. در بیشتر موارد دوره هایی که فرد به این مشکل دچار می‌شود؛ کوتاه مدت و گذرا بوده و بدون مداخله رفع می‌شوند. اما در صورت ادامه دار شدن این مشکل و بروز عوارضی دیگر، فرد باید برای تشخیص و درمان اقدام نماید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کابوس شبانه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

علت کابوس های شبانه چیست؟

کابوس شبانه به دلایل زیادی رخ می‌دهد و هنوز علت دقیق آن مشخص نیست. اما به طورکلی برخی از عوامل موثر بر آن شامل بروز علائم ترک، ابتلا به اختلالات روانی، عوارض جانبی داروها، بارداری و مشکلات خواب، هستند.

منبع: کابوس شبانه



:: برچسب‌ها: کابوس شبانه ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مادر افسرده هرگز مادر مناسبی برای تربیت فرزندان با سلامت روانی مناسب نیستند. به دلیل اینکه غم فراوان و رنج حاصل از افسردگی باعث جلوگیری از تعاملات مثبت با کیفیت بالا در تربیت فرزندان می‌شود. مادران افسرده فرد مناسبی برای فرزند پروری نمی‌باشند. تصور کنید که کودکی مادر افسرده دارد و هر زمان که با شوق و اشتیاق به سوی مادر قدم برمی‌دارد؛ با انرژی کم، بی حالی و بی‌ حوصلگی مادر روبرو می‌شود. و اگر چند بار چنین رفتاری را انجام دهد واکنش مناسبی دریافت نخواهد کرد. بنابراین سعی می‌کند که در تنهایی خود به بازی بپردازد. مادر افسرده از رشد فرزند خود ناآگاه می‌ماند و در آینده در صورت درمان از کودکی فرزند خود اطلاعی ندارد. که به چه شیوه‌ای رشد یافته است.
مادران همیشه الگو برای فرزندان هستند و افراد بسیاری از رفتارها کردار و واکنش‌ها را از مادر آموزش می‌بیند. در صورتی که چنین آموزش‌هایی با خلل مواجه باشد؛ تربیت فرزند نیز به خوبی صورت نگرفته است. اما زمانی که مادر افسرده نسبت به اختلال خود آگاهی پیدا کرد؛ فورا باید به درمان بپردازد. تربیت فرزندان با مشکلات کمتری مواجه خواهد شد. بنابراین کمک از روانشناس را دریغ نکنید. 

منبع: مادر افسرده | 5 تاثیر مهم مادر افسرده بر کودک

مادر افسرده کیست؟

مادران تنها همدم و الگوی کودکان هستند. این مادران هستند که فرزندان خود را تربیت می‌کنند. و بسیاری از چیزها را به آنها آموزش می‌دهند. اگر مادر افسرده باشد، تربیت آموزش‌های او کامل نخواهد بود. در نهایت فرزندان محبت و توجه مناسبی از سوی والدین دریافت نخواهند کرد. که همین امر باعث آسیب‌های فراوانی در آنها خواهد شد.
مادر افسرده باید نشانه‌های خود را شناسایی کند و برای درمان حتما از یک روانشناس متخصص کمک بگیرد. در صورتی که درمان انجام نشود؛ خود مادران هستند که باید آسیب‌های رفتاری فرزندان خود را تحمل کنند و با آنها کنار بیایند. چه بسا به دنبال راه درمان گذشته رفتاری خود در فرزندان باشند. والدین نقش بسیار پررنگی در تربیت کودکان خود دارند. به همین دلیل باید به رفتار و کردار خود توجه بسیاری داشته باشند.

تاثیرات مادر افسرده بر کودک چیست؟

مادر افسرده تاثیرات بسیار پررنگی بر کودک خود می‌گذارد. که در این بخش مقاله سعی کرده‌ایم راجع به این تاثیرات و عواقب صحبت کنیم.

???? بروز اختلالات روانی

یکی از عواقب و تاثیرات مهم مادر افسرده بر کودک، بروز اختلالات روانی است. کودک آیینه رفتار مادر را انجام می‌دهد؛ و از او تقلید می‌کند. و زمانی که واکنش های مثبت محبت و لذت جویی را در خانه از مادر دریافت نمی‌کند، شادی کمتری را تجربه می‌کند. در نهایت تربیت کودک فاقد روش‌های تشویقی است. و تمامی این رفتارهای مادر افسرده باعث بروز افسردگی، اضطراب، نافرمانی و پرخاشگری در کودک می‌شود. همچنین این کودکان در سنین بالاتر همدلی کمتری را از خود نشان می‌دهند.

???? روابط اجتماعی آشفته

مادر افسرده، روابط اجتماعی آشفته را به کودک خود آموزش می‌دهد. و بر خلقیات او تاثیر منفی زیادی می‌گذارد. کودکان با مادر افسرده نتوانستند تعاملات مثبتی را با دیگران داشته باشند و به دلیل این شیوه تربیتی، خود را فردی مزاحم و دوست نداشتنی تلقی می‌کنند، و به مراتب منزوی می‌شوند. در نهایت اعتماد به دیگران برای آنها سخت می‌شود و با کاهش عزت نفس روبرو هستند. 

???? اختلال شخصیت وابسته

یکی از عوامل تاثیرگذار مادر افسرده بر کودک، ابتلا کردن فرزند به شخصیت وابسته می‌باشد. مادر افسرده حس تنهایی و طرد شدگی را در کودک افزایش می‌دهد. بنابراین افرادی که وابسته هستند به احتمال زیاد مادرانی افسرده داشتند. و در تلاش هستند که محبت دیگران را از زندگی خود کم نکنند. در نهایت خود را نادیده می‌گیرند تا دیگران از آنها راضی باشند.

???? مشکلات تحصیلی 

از تاثیرات مهم مادر افسرده بر کودک، می‌توان به مشکلات تحصیلی فرزند اشاره کرد. مادران افسرده توانایی مشارکت در رشد و پرورش فرزندان خود ندارند. و همین امر باعث می‌شود که کودکان انگیزه و انرژی کافی برای تحصیل نداشته باشند. و در نهایت با افت تحصیلی مواجه هستند.

???? پناه به روابط اجتماعی اشتباه 

یکی از بدترین تاثیرات مادر افسرده بر کودک، پناه بردن او به روابط اجتماعی غلط می‌باشد. فرزندانی که به دست مادران افسرده پرورش یافته‌اند؛ در گدایی محبت دیگران اسیر هستند. همیشه کمبود عاطفی را احساس می‌کنند و در نهایت به شخص مقابل مورد اعتماد برای دریافت محبت توجه می‌کنند.

ویژگی‌های مادر افسرده

مادر افسرده از ویژگی‌هایی برخوردار است که در این بخش مقاله راجع به آن صحبت کرده‌ایم. چنین مادرانی نسبت به بیماری خود آگاهی چندانی ندارند. اما با توجه به نشانه‌ها و تغییرات ظاهری آنها می‌توان به افسردگی شان پی برد. بر اساس تحقیقات مشخص شده که رایج‌ ترین علائم مادر افسرده، تحریک پذیری، حساسیت روانی زیاد، تمایل به انزوا و محدودیت برای پرورش نظم، انضباط و ناتوانی در ایجاد قوانین به فرزندان می‌باشد. در واقع مادر افسرده نیاز شدیدی به تنهایی و خلوت دارد و با فرزندان خود بازی نمی‌کند. در نهایت کودک یاد می‌گیرد که در تنهایی با خود سپری کند. زیرا از مادر واکنش مثبت و تشویقی دریافت نکرده است. 

کلام آخر

همانطور که راجع به مادر افسرده صحبت شد، متوجه شدید که چنین مادرانی بیش از آنکه به تربیت و واکنش مثبت فرزندان بپردازند؛ علاقه به انزوا و تنهایی دارند. به همین دلیل فرزندان آنها تا بزرگسالی به دنبال محبت و جلب توجه هستند. مادر افسرده نسبت به بیماری و اختلال خود بینش چندانی ندارد. اما با رفتارهای ناشی از این اختلال آسیب‌های فراوانی را به کودک خود وارد می‌کند. بنابراین اگر در اطراف خود با مادر افسرده در ارتباط هستید، او را برای روان درمانی تشویق کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مادر افسرده می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

تاثیرات مادر افسرده بر کودک چیست؟

از تاثیرات مهم مادر افسرده بر کودک می‌توان به بروز اختلالات روانی، روابط اجتماعی آشفته، اختلال شخصیت وابسته، مشکلات تحصیلی و پناه به روابط اجتماعی غلط اشاره کرد.

ویژگی مادر افسرده چیست؟

مادران افسرده علاقه زیادی به انزوا و تنهایی دارد. با کودکان خود بازی نمی‌کنند و کودک خود را تعلیم نمی‌دهد.

منبع: مادر افسرده | 5 تاثیر مهم مادر افسرده بر کودک

 


:: برچسب‌ها: مادر افسرده | 5 تاثیر مهم مادر افسرده بر کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مهربانی با کودکان زمانی آغاز می‌شود که پدر و مادر رابطه خوبی با فرزند خود داشته باشند. محبت با مهربانی والدین آغاز می‌شود و کودک با نوازش، بوسه و تبسم اعتماد به نفسش افزایش می‌یابد. و به مرور متوجه می‌شود که والدین بدون قید و شرط او را عاشقانه دوست دارند. و مورد حمایت والدین قرار دارند.

مهربانی با کودکان مساله ای است که هر پدر و مادری برای به دنبال آن هستند. با محبت به فرزندان محیط امنی را در خانه به وجود خواهید آورد. از اعتیاد و رفتارهای پر خطر جلوگیری می‌شود و تربیت کودک نیز بهتر پیش خواهد رفت. به طور کلی مهربانی با کودکان در تربیت آنها نقش مهمی را ایفا می‌کند. 

منبع: مهربانی با کودکان | 5 راه مهربانی با کودکان

مهربانی با کودکان چیست؟

مهربانی با کودکان باعث جلوگیری از بسیاری مشکلات و اختلافات می‌شود. همانطور که گفته شد اگر والدین در تربیت کودک مهربان باشند و محبت را از او دریغ نکنند، فرزند صالح تری را پرورش خواهند داد. جدای از این موضوع، کودک در محیط خانه احساس امنیت می‌کند و به راحتی مشغله های خود را با خانواده در میان می‌گذارد. زمانی که مهربانی با کودکان وجود داشته باشد، روابط بین والد و فرزندی صمیمانه تر می‌شود. برای اینکه روش های محبت ورزی و مهربانی با کودکان را افزایش دهید، می‌توانید از کتاب های پرورش کودک کمک بگیرید. یا اینکه برای ارتباط صمیمانه تر با کودک، از روانشناس کمک بگیرید.

برای مهربانی با کودکان چه باید کرد؟

برای مهربانی با کودک باید برخی از تکنیک ها را در نظر داشته باشید. تا کودک به راحتی محبت شما را احساس کند و حس خوبی دریافت کند. در این بخش مقاله راجع به روش های مهربانی با کودک توضیح داده ایم.

???? علایق میان خود و کودک را کشف کنید

برای مهربانی با کودک باید علایق مشترک خود را با فرزند کشف کنید. اختلاف سنی و تفاوت نسل ها فاصله زیادی را بین فرزندان و والدین به وجود آورده است. که اگر والدین نتوانند با این اختلافات هم سو شوند؛ توانایی برقراری ارتباط با کودک را نیز نخواهند داشت. به همین دلیل باید بین علایق خود با کودک به دنبال نقاط مشترک باشید و به تقویت آنها بپردازید.

???? به کودک عشق بورزید | مهربانی با کودکان

برای مهربانی با کودک باید به او عشق بورزید. عشق ورزیدن به کودک باعث ارتباط صمیمانه می‌شود. کودک متوجه می‌شود که والدین او را دوست دارند و بدون هیچ قید و شرطی او را می‌پذیرند. با نوازش، بوسه، آغوش و تبسم به کودک خود عشق بورزید. این رفتارها باعث افزایش اعتماد به نفس او می‌شود و کودک حس حمایت و امنیت را دریافت خواهد کرد.

???? والدین باید صبور باشند

یکی از روش های مهربانی با کودک، صبر والدین است. برای تربیت کودک باید صبر داشته باشید و همچنین حرص خود را بر سر او خالی نکنید. تلاش کنید که محیط شاد و پر انرژی در منزل داشته باشید و آرامش خود را در تمامی شرایط حفظ کنید. پدر و مادرانی که انرژی کافی داشته باشند و برای هر اقدامی صبر پیشه کنند، باعث ایجاد انگیزه و احساس خوش در فرزند می‌شوند. 

???? با کودک خود بازی کنید | مهربانی با کودکان

برای مهربانی با کودک، باید با او بازی کنید. حین بازی به کودک عشق بورزید و علایق خود را نشان دهید. محبت به او باعث ایجاد صمیمیت و تقویت رابطه والد و فرزندی می‌شود. هم چنین کودک درک می‌کند که والدین اوقات فراغت برای آنها تلاش می‌کنند. بازی های زمان کودکی خود را به فرزندان آموزش دهید و در کنار او قدم بردارید.

???? نظم و قانون را به کودک آموزش دهید

برای مهربانی با کودک باید نظم و قانون را به او آموزش دهید. اگر در خانه نظم و قانون وجود نداشه باشد، کودک به هر شیوه ای که دلش بخواهد رفتار می‌کند و رابطه خوبی نیز بین والد و فرزند به وجود نخواهد آمد. قانون گذاری در خانه علاوه بر ایجاد صمیمیت در خانه، کودک را نیز منظم می‌کند. 

نکاتی که باعث می‌شود کودک مهربانی شما را درک کند

برای مهربانی با کودک باید به برخی از نکات دقت داشته باشید. زمانی که ارتباط خوبی با فرزندان نداشته باشید، نباید انتظار مهربانی و احترام نیز از کودک داشته باشید. در ادامه راجع به نکات مهمی که باعث می‌شود کودک مهربانی شما را درک کند توضیح داده ایم.

???? فرزندان خود را با دیگران مقایسه نکنید.

???? کودک را به خاطر شکست هایش سرزنش نکنید.

????ابراز علاقه و محبت را به کودک نشان دهید.

???? به فرزندان خود احترام بذارید.

???? برخی از انتخابات را به کودک بسپارید.

????کودک را برای کارای خوب مورد تشویق قرار دهید.

???? انتظارات خود را با آرامش به کودک بگویید.

???? زمان انتقاد لفظ تند نداشته باشید و با مهربانی برخورد کنید.

????با کودک همدردی کنید و او را در شرایط سخت تنها نگذارید.

???? غذاهای مورد علاقه فرزندان را بپزید.

???? از کودکان خود دفاع کنید.

????به امور درسی آنها رسیدگی کنید.

???? اوقات فراغت فرزندان خود را با خود پر کنید.

کلام آخر

برای مهربانی با کودکان، والدین باید به نکات مهمی توجه کنند. توجه به اینکه کودک چه ویژگی های شخصیتی دارد و با چه رفتاری احساس خوبی را دریافت می‌کند. یا شاید یکی از رفتارهای والدین به نظر خودشان پسندیده است، اما از نظر کودک این رفتار باعث آزار او می‌شود. به طور کلی والدین باید از شخصیت کودک خود آگاه باشند و براساس آن رفتار کنند. برای شناخت ویژگی های فرزندان خود می‌توانید از روانشناس کودک کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مهربانی با کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

1.راه های مهربانی با کودکان چیست؟

برای مهربانی با کودکان باید علایق میان خود و کودک را کشف کنید، به کودک عشق بورزید، والدین باید صبور باشند، با کودک خود بازی کنید و نظم و قانون را به کودک آموزش دهید.

منبع: مهربانی با کودکان | 5 راه مهربانی با کودکان



:: برچسب‌ها: مهربانی با کودکان | 5 راه مهربانی با کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1402 | نظرات ()