نوشته شده توسط : newmiiind

سیاست های زنانه در زمینه های مختلفی قابل استفاده هستند. اینکه افراد از جنسیتی به عنوان اهرم فشاری برای انجام کارهای خود استفاده کنند؛ اخلاقی نیست. اما سیاست های زنان در مورد موضوعات مختلف به افراد کمک می‌کند تا راه حل های دیگر را امتحان کرده و خلاقانه عمل کنند. داشتن سیاست در رفتار یکی از اصول حرفه است و جزو هوش هیجانی محسوب می‌شود. گرچه برخی به صورت ذاتی بیشتر از این استعداد برخوردار هستند؛ اما می‌توان آن را کسب کرد. اینکه زنان بدانند در چه موقعیتی، چه رفتاری را از خود نشان بدهند؛ اصلا بدنبوده و حتی باعث پیشرفت آنان نیز خواهد شد.

منبع: سیاست های زنانه | کاربرد سیاست زنان در موقعیت های مختلف

سیاست های زنانه

فراموش نکنید که استفاده از سیاست های زنانه، یک موضوع کاملا وابسته به فرهنگ و شرایط اجتماعی است و نمی‌توان در مورد آن به صورت خودسرانه عمل کرد. بسیاری از افراد این ویژگی را با اغواگری و یا عدم صداقت یکسان می‌دانند؛ که این اصلا درست نیست.

زنان می‌توانند در کمال قاطعیت، صداقت و پایبندی به اصول، سیاست نیز داشته باشند. همچنین این رفتارها فقط در مورد همسر کابرد نداشته و می‌توان در زمینه های مختلفی از آن بهره گرفت. همچنین این روش برای بالابردن کیفیت سلامت روان زنان نیز موثر خواهد بود.

برخی از موارد استفاده از سیاست های زنانه

سیاست های زنانه را می‌توان در شرایط مختلفی به کار برد. در نظر گرفتن شرایط و همچنین آشنایی با قواعد استفاده از این سیاست ها بسیار اهمیت خواهد داشت. همچنین رفتار طبق این اصول به معنای دورویی و تظاهر نیست. بلکه در بسیارس از موقعیت ها می‌تواند زمینه ساز انجام سریع تر و راحت تر امور باشد.

????سیاست های زنانه در زندگی مشترک

بیشتر مورد استفاده از سیاست های زنانه از زندگی مشترک و با همسر خواهد بود. بسیاری از زنان از بی توجهی همسر خود شکایت می‌کنند و یا انتظاراتی از همسر خود دارند که برآوره نمی‌شوند. چاره همه اینها تغییر رفتار و استفاده از روش دیگری در رابطه خواهد بود. قطعا افراد باید در این مورد با یکدیگر صحبت کرده و به صورت مستقیم آن را حل نمایند. اما اگر این روش ها کارساز نبودند؛ زنان می‌توانند با استفاده از تکنیک های گوناگونی ارتباط خود را با همسر بهبود بخشند. همچنین با این روش ها می‌توانید مخالفت خود را با موضوعی به نحوه صحیح تری بیان کرده و یا خواسته های خود را اجرایی کنید. 

????فضای کاری

بکارگیری روش های سیاست های زنانه در فضای کاری، به معنی برخورد مناسب موثر با همکاران و مدیر است. همچنین چنین رفتاری در فضای کاری سبب صمیمیت بیشتر و احترام میان اعضا خواهد شد. رعایت اصول حرفه ای در محیط کار بسیار مهم است و باید حد و مرزها را حفظ کرد. اما با توجه به شرایطی که زنان در محیط کار دارند؛ می‌توانند این فضا را برای خود بهبود بخشند. بهره گیری از این رفتار به معنای گرم گرفتن با همه نیست بلکه فقط بخشی از رعایت احترام و آداب معاشرت است.

????در قبال دوستان و خانواده

سیاست های زنانه حتی در مورد دوستان و خانواده نیز قابل اجرا هستند. برای مثال وقتی خانواده درگیر مشکلی است و یا مسائلی در آن به وجود آمده است؛ می‌توان با داشتن واکنشی مناسب و همچنین کمک کردن به آنها، اوضاع را بهبود بخشید. برخی تصور می‌کنند که باید این سیاست ها را فقط در قبال همسر خود به کار ببرند. اما قبل از اصول همسرداری باید رفتار مناسبی با خانواده خود داشته و حتی از آنان مسائلی را بیاموزید. حتی در صورت تاهل نیز افراد باید ارتباط خود را با خانواده حفظ کرده و میان رابطه زناشویی با خانواده تعادل برقرار کنند.

روش های مختلف سیاست های زنانه

شاید ماهیت سیاست های زنانه به طور کلی، سوال بسیاری از افراد باشد. اینکه دقیقا به چه معناست و باید چگونه رفتار کنیم تا سیاست داشته باشیم؟ پاسخ به این سوال با انجام روش هایی که در این قسمت توضیح می‌دهیم؛ امکانپذیر است. همچنین بهره گیری از این روش ها کار سختی نبوده و با مقداری تمرین و تمرکز می‌توانید به عنوان یک زن، روابط بهتری با دیگران داشته باشید.

✅صحبت کردن با لحنی آرام و دوری از تنش

بسیاری از زنان به دلیل تصورات اشتباهی که در مورد حقوق خود در جامعه دارند و یا برخی مسائل دیگر، از مردان منزجر بوده و مدام در حال اعتراض هستند. آنها حتی در صحبت کردن و ارتباط عادی نیز، عصبی و خشن بوده و شنونده خوبی نیستند. همین موضوع بسیاری از روابط و جنبه های مختلف زندگی آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

یکی از روش های ساده وکاربردی سیاست های زنانه، صحبت کردن با لحنی آرام و ملایم است. زنان می‌توانند با روش صحبت کردن صحیح و به موقع از بروز بسیاری از تنش ها جلوگیری کنند.

✅درک کردن شرایط

سنجیدن زمان و مکان مناسب برای صحبت کردن و یا رفتارهای دیگر به هوش هیجانی نیاز دارد. هوش هیجانی نیز زمینه ساز سیاست های زنانه خواهد بود. بهتر است افراد شرایط را درک کرده و متناسب با ان رفتار کنند. برای مثال اگر شاهد ناراحتی همسر خود هستید؛ بهتر است دلیل او را پرسیده و از مطرح کردن مشکل خودتان، خودداری کنید. با اینکار نه تنها به همسر خود کمک کرده بلکه هوش و ذکاوت خود را در درک وضعیت به او نشان می‌دهید. 

✅رقتار منطقی و عاقلانه

زنان بر اساس ویژگی های ذاتی خود بیشتر برحسب احساسات رفتار کرده و یا تصمیم می‌گیرند. این موضوع در بسیاری از شرایط به ضرر آنها خواهد بود. آنها به خاطر همین ویژگی نمی‌توانند در بسیاری از مشاغل فعالیت کنند. اما از طرفی نیروی احساس و منطق در همه افراد وجود دارد و می‌توانند از آنها استفاده کنند.

زنان باید نیروی منطق را در خود تقویت کرده در صورت لزوم از آن استفاده کنند. این به معنای رفتار خشن و بدون احساس نیست. بلکه استفاده به موقع از عقل و منطق است که اهمیت دارد و از جنبه های مهم سیاست های زنانه است. برای مثال در تصمیمات مهم، بهتر است احساس را کنار گذاشته و براساس منطق، فکر کنید.

✅رعایت احترام و ادب

برای یک زن، هیچ چیز بهتر از رعایت ادب و احترام نیست. توصیه می‌شود در هر شرایطی احترام را در اولویت قرار داده و بی ادبی نکنید. حتی در جواب بی احترامی دیگران نیز باید تواضع به خرج داد و با آرامش برخورد کرد. در واقع یکی از اصلی ترین رفتارهای سیاست های زنانه رعایت ادب و احترام است. این موضوع بسیار به تربیت خانوادگی مرتبط است اما به هرحال خود افراد نیز می‌توانند در جهت عمل کردن به آن تلاش کنند. ادب افراد هم در نحوه برخورد آنها و هم در حرف زدن، مشخص می‌شود. به همین دلیل زنان باید نسبت به این مورد حساس باشند.

لزوم استفاده از سیاست های زنانه

استفاده از سیاست های زنانه اگر به روش درست انجام شوند؛ می‌توانند زندگی فرد را دگرگون کنند. این موارد به شما کمک می‌کنند تا نه تنها مورد احترام دیگران واقع شوید؛ بلکه خود نیز آرامش بیشتری را در زندگی تجربه می‌کنید. کار کردن بر روی مهارت های ارتباطی و حتی جایگزین کردن عادات خوب رفتاری، کار بسیار مفیدی است و اصلا به معنای دورویی یا سواستفاده نیست. اینکه استفاده از برخی تکنیک ها سبب تسهیل امور می‌شوند؛ ضرورت بهره گیری از سیاست ها را به خوبی نشان می‌دهد.

سخن پایانی

نمی‌توان تاثیر رفتار بر اساس سیاست های زنانه را نادیده گرفت. از طرفی افراط در اینکار، دیگران را دچار سوتفاهم می‌کند. به همین دلیل باید میانه رو بود و شرایط را در نظر گرفت. همچنین از نفوذ این رفتارها بر دیگران سواستفاده نکرده و به اخلاق پایبند باشید. می‌توانید برای یادگیری و همچنین موارد استفاده از این تکنیک ها با یک روانشناس مشورت کنید. شاید در ابتدا در مقابل تغییر مقاومت کنید و یا علاقه ای به اینکار نداشته باشید. اما با استفاده از آنها بعد از گذشت مدتی، تاثیر آنها را مشاهده خواهید کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه سیاست های زنانه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: سیاست های زنانه | کاربرد سیاست زنان در موقعیت های مختلف



:: برچسب‌ها: سیاست های زنانه | کاربرد سیاست زنان در موقعیت های مختلف ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

تربیت جنسی کودکان یکی از اصول تربیتی بوده که والدین و یا نهادهای آموزشی باید به آن بپردازند. در بسیاری از موارد این خود کودکان هستند که در این مورد کنجکاوی کرده و سوالاتی را با شما مطرح می‌کنند. اما اگر اینگونه نبود؛ بهتر است والدین در سن مناسب برخی از مسائل را با آنان در میان بگذارند. ارائه اطلاعات درست به کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است و باید با آنان صادق بود. بسیاری از والدین در این مورد نگران و دغدغه مند هستند. برخی دیگر این موضوع را به شخص دیگری واگذار کرده و یا از صحبت کردن در مورد آن سرباز می‌زنند. در این مقاله به راه‌های صحیح صحبت کردن در مورد این موضوع و اهمیت آن خواهیم پرداخت.

منبع: تربیت جنسی کودکان | روش های تربیت جنسیتی کودک

تربیت جنسی کودکان

جالب است بدانید که کنجکاوی کودکان در مورد مسائل جنسی، بخشی از فرایند رشد طبیعی آنهاست و والدین نباید در این مورد خشمگین و یا نگران شوند. تربیت جنسی کودکان نیز از این رو اهمیت دارد که آنها را از بسیاری از خطرات حفظ می‌کند. در واقع این موضوع به معنای ایجاد شناخت، احساس ارزش، بروز رفتار مناسب و قدرت تصمیم گیری است.

مطرح کردن این مسئله در فضایی امن و راحت، بسیار مهم است. به همین دلیل بهتر است خانواده در مورد این موضوع به کودک اطلاعات بدهد. در غیر این صورت کودک در معرض اطلاعاتی قرار خواهد گرفت که در مورد آنها مطمئن نبوده و حتی در آینده او نیز تاثیرگذار است.

روش های تربیت جنسی کودکان

بهتر است تربیت جنسی کودکان با روش های درست و اصولی انجام شود. اگر اطلاعات متناسب با سن آنها نباشد و یا کودک واکنش درستی دریافت نکند؛ احتمال بروز رفتارهای ناهنجار توسط کودک وجود دارد. استفاده از روش هایی که در این قسمت مطرح می‌شود؛ کمک بزرگی به والدین خواهد کرد.

????آموزش مراقبت از بدن خود

در اولین قدم برای تربیت جنسی کودکان، والدین باید به فرزند خود بیاموزند که چطور از بدن خود در مقابل دیگران محافظت کند. همچنین دوست داشتن بدن و اهمیت دادن به آن، از دیگر مسائلی است که زمینه ساز مراقبت از بدن خواهد شد. آنان باید تفاوت لمس خوب و بد را به کودک آموخته و به حتی نباید اجازه دهند که کسی بدن آنها را تماشا کند.

طبیعی است که در سن کودکی، بسیاری از افراد تمایل دارند که کودک را در آغوش بگیرند و یا او را ببوسند؛ اما باید در این مورد از کودک اجازه گرفته و با اجبار این کار را انجام ندهند. در بعضی موارد این خانواده هستند که کودک را مجبور به این رفتارها می‌کنند و حتی در صورت امتناع کودک او را مواخذه کرده و یا آن را نشانه بی ادبی تلقی می‌کنند. اما همه این رفتارها باعث می‌شود تا کودک احساس امنیت نکرده و در مورد بدن خود بی اهمیت شود.

????تربیت جنسی کودکان | حفظ حریم شخصی او

آموزش حریم شخصی به کودک یکی از اصول مهم تربیت جنسی کودکان است. والدین باید در هنگام ورود به اتاق آن‌ها در زده و از آنان بخواهند که این رفتار را انجام دهند. همچنین در صورت مشاهده آنان به صورت برهنه و یا انجام فعالیت جنسی، نباید واکنش شدید نشان دهند و آن‌ها را بترسانند. احترام به حریم خصوصی آنها باعث می‌شود تا  کودکان در این مورد حساس شوند و برای حفظ آن تلاش کنند. بنابراین در نوجوانی و جوانی نیز به خوبی از پس این کار بر خواهند آمد.

????صادق بودن و ارائه اطلاعات درست

باید در مورد سوالهایی که توسط کودک پرسیده می‌شوند؛ با صداقت جواب داد. تربیت جنسی کودکان به معنی توضیح تمام جزئیات در مورد بدن زن و مرد و یا حتی شیوه بارداری نیست. بلکه در سنین مختلف باید این موضوعات را به روش های مختلفی مطرح کرد. برای مثال می‌توانید در ابتدا از توضیح تفاوت های حیوانی و گیاهی شروع کنید و یا در مورد سلول هایی سبب تشکیل لقاح می‌شوند؛ حرف بزنید. تمام این ها به آمادگی کودک نیز برای دریافت این اطلاعات بستگی دارد.

???? تربیت جنسی کودکان | آموزش نه گفتن

نه گفتن یکی از مهارت های ضروری و بسیار مهم برای کودکان است. در مورد تربیت جنسی نیز، آنها باید بیاموزند که در صورت لزوم با صدای بلند و به صورت واضح نه بگویند. برای اینکار، والدین باید موقعیت های خطرناک را برای آنها شرح داده و در مورد اقدامات لازم توضیح بدهند. والدین نباید در این مورد زیاده روی کرده و در کودکان ایجاد ترس و اضطراب کنند. اما به طور کلی آموزش این اصول برای کودک واجب است.

????کتاب خواندن و یا فیلم دیدن

اگر هنوز کودک در این مورد با شما حرفی نزده و یا خود شما نیز برای تربیت جنسی کوکان آماده نیستید؛ می‌توانید از برخی از محتواهای آموزشی کمک بگیرید. خواندن کتاب هایی در این زمینه و یا بخش کردن فیلم های آموزشی، کودک را برای پذیرش این موضوعات، آماده ترمی‌کند. بهتر است کتاب و یا فیلم ها را متناسب با سن او انتخاب کرده و یا در ارائه آنها به کودک زیاده روی نکنید.

اهمیت تربیت جنسی کودکان

متاسفانه امروزه موارد آزارجنسی کودکان رو به افزایش است. جالب است بدانید که بیشترین تعرض جنسی به کودکان، از طرف نزدیکان و افراد مورد اطمینان خانواده صورت می‌گیرد. به همین دلیل والدین باید تربیت جنسی کودکان را از سنین کم آغاز کرده و در مورد آن حساسیت به خرج دهند.

این موضوع باعث می‌شود تا کودکان حتی در غیاب والدین نیز بتوانند از خود محافظت کرده و یا دچار سردرگمی نشوند. علاوه بر این والدین باید به فرزند خود اطمینان دهند که در هر شرایطی از او مراقبت کرده و همچنین فضایی را فراهم کنند تا آنها با اطمینان خاطر در مورد مسائل مختلف صحبت کنند. 

سن مناسب برای تربیت جنسی کودکان

همانطور که گفته شد؛ سن تاثیر زیادی در تربیت جنسی کودکان دارد. اگر آنها اطلاعات را زودتر و یا دیرتر موعد دریافت کنند؛ آسیب های زیادی را تجربه خواهند کرد. نکته جالب اینجاست که رفتار جنسی آنها از لحظه تولد آغاز شده و تا پایان عمر ادامه می‌یابد. پس واکنش درست و همچنین ارائه اطلاعات به آنان اجتناب ناپذیر خواهد بود.

????تولد تا دو سالگی

در این بازه زمانی بسیار طبیعی است که کودکان آلت تناسلی خود را لمس کرده و حتی در پسران نعوظ ایجاد شود. آنها احتمالا از برهنه بودن لذت بیشتری می‌برند و یا اندام های خصوصی والدین را نیز لمس می‌کنند. برای تربیت جنسی کودکان در این زمان، والدین باید حواس آنها را به موضوع دیگری پرت کنند و یا با لحنی آرام به آنها تذکر دهند.

????دو تا پنج سالگی

در این سنین می‌توان به آنها در مورد روند تولید مثل، توضیح مختصری داد. همچنین آنها را با تفاوت های آلت تناسلی مردانه و زنانه آشنا کرد. انتخاب اسم برای اندام تناسلی نیز یکی از مراحل تربیت جنسی کودکان است که در این سنین والدین می‌توانند آن را به کودک توضیح دهند.

????شش تا نه سالگی

در این مرحله، کودکان واکنش های مختلفی نسبت به مسائل جنسی نشان می‌دهند. آنها دوست ندارند که بدن والدین خود را به صورت برهنه ببیند و اصول اخلاقی برای آنها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به شکلی که حتی ممکن است از رابطه جنسی بترسند و یا آن را عملی نادرست بدانند. اما این مرحله در تربیت جنسی کودکان گذرا خواهد بود و والدین نباید از واکنش های کودک خود، نگران شوند.

????ده تا دوازده سالگی

با نزدیک شدن به سن بلوغ، صحبت کردن با آنها در مورد این مسائل آسان تر خواهد بود. از طرفی آنان خود اطلاعات اندکی در مورد بدن داشته و از طرف دیگر هم به دلیل تغییرات هورمونی و خلقی که در این سنین تجربه می‌کنند؛ آمادگی دریافت اطلاعات را دارند. برای تربیت جنسی کودکان در این دوره باید در مورد خودارضایی و اصول رابطه جنسی و همچنین اهمیت بهداشت جنسی، توضیح بیشتری داد.

سخن پایانی

فراموش نکنید که تربیت جنسی کودکان، یکبار برای همیشه اتفاق نمی‌افتد؛ و آنها در سنین مختلف، با مسائل متفاوتی درگیر خواهند شد. به همین دلیل در صورت تکرار سوالات و یا کنجکاوی بیشتر در این مورد، نباید عصبانی شده و یا واکنش بدی نشان دهید. باید در مواجهه با این مسئله صبور بوده و اعتماد کودک را جلب کنید. حتی می‌توانید در این زمینه از یک روانشناس کودک نیز کمک گرفته و روش درست این کار را بیاموزید. خود نیز در این زمینه اطلاعات خود را بالا برده و با آگاهی با کودک خود صحبت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تربیت جنسی کودکان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: تربیت جنسی کودکان | روش های تربیت جنسیتی کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

قهر با همسر رفتاری نادرست و بچگانه است. معمولا زوجین به دلایل مختلفی با یکدیگر قهر می‌کنند. اما با این رفتار نه تنها مشکل حل نشده بلکه اوضاع بدتر هم می‌شود. زمان دادن به یکدیگر و ایجاد فضا برای مدتی با قهر و متفاوت است. اگر آنها از مهارت های مختلفی که برای یک زندگی مشترک لازم هستند؛ برخوردار باشند، دیگر نیازی به قهر و آشتی نیست.

همچنین قطعا دعوا و مشاجره میان همه زن و شوهرها اتفاق می‌افتند و کاملا طبیعی است. اما نحوه واکنش آنها نسبت به این موضوع بسیار مهم است. این رفتار نباید به صورت مداوم تکرار شود و زوجین باید در راستای جلوگیری از آن اقداماتی انجام دهند. 

منبع: قهر با همسر | پیامد های قهر طولانی با همسر

قهر با همسر

همیشه نمی‌توان به صورت منطقی با تفاوت ها و اختلافات برخورد کرد. اما در صورت قهر با همسر هم نباید اجازه دهید این زمان طولانی شده و یا اینکار برای شما و یا همسرتان تبدیل به عادت گردد. اگر برای مدت زمان طولانی با همسر خود صحبت نکنید و یا از او فاصله بگیرید؛ دیگر نمی‌توانید مشکل به وجود آمده را حل کنید. از بین بدن چالش ها نیاز به ارتباط و همراهی دو طرف دارد. به همین دلیل زن و شوهر حتی در صورت ناراحتی از یکدیگر نیز باید ارتباط خود را حفظ کنند.

دلایل قهر با همسر

همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ قهر با همسر، دلایل مختلفی دارد. معمولا افراد معیار های متفاوتی دارند. و طرز فکر آنان نیز فرق می‌کند. معمولا با گذشت مدت کوتاهی از زمان آشنایی و یا ازدواج  دفعات قهر و آشتی ها بیشتر است. چراکه دو طرف شناخت کمتری نسبت به یکدیگر دارند و بیشتر احتمال دارد که دچار سوتفاهم شوند. برخی از دلایل قهر کردن زوجین با یکدیگر شامل موارد زیر می‌شود.

⭕عدم کنترل هیجانات و احساسات

طبیعی است که برخی از زوجین مهارت کنترل هیجانات و احساسات خود را نداشته باشند. در این صورت آنها احتمالا تمام هیجانات منفی و انرژی های منفی خود را بعد از یک روز سخت و شلوغ، به همسر خود منتقل می‌کنند. باید بدانید که همسر شما مسئول اتفاقات مختلف نیست و یا نمی‌توان او را مقصر همه چیز دانست.

بهتر است احساسات خود را به درستی شناخته و آنها را مدیریت کنید. در اینگونه موارد یکی از طرفین بدون هیچ دلیل خاصی و به صورت ناگهانی تصمیم به قهر با همسر می‌گیرد. این قطعا واکنش درستی نسبت به مسائل نیست.

⭕توقعات غیرواقعی | قهر با همسر

گروهی از زوجین برای اینکه به اهداف خود برسند؛ طرف مقابل را تحت فشار عاطفی قرار می‌دهند. معمولا هم توقعات آنها غیرواقعی است. اما برای رسیدن به آنها دست به هر کاری می‌زنند. این رفتار از کودکی آنها نشات می‌گیرد. احتمالا آنان در دوران کودکی نیز برای رسیدن به خواسته هایشان از قهر کردن استفاده می‌کردند. اما قهر با همسر کاملا متفاوت است و به معنای باجگیری عاطفی خواهد بود.

⭕تنبیه همسر

یکی دیگر از دلایل قهر با همسر، تنبیه او است. آنان خشم و کینه خود را نسبت به همسر به صورت قهر بروز می‌دهند. اما این رفتار نه تنها اثربخش نبوده، بلکه فقط خود آنان اذیت می‌شود. وقتی با همسر خود قهر هستید؛ قطعا با او در مورد دلایل آن صحبت نکرده و سکوت می‌کنید.

پس او نیز هرگز متوجه نخواهد شد که چه کار اشتباهی انجام داده است و یا دلیل عصبانیت شما چیست. اگر اینکار را برای تنبیه و جلوگیری از بروز مجدد این رفتار در همسر انجام می‌دهید؛ باید با او نیز در این مورد صحبت کنید.

⭕بی توجهی به نیازهای دیگری

خودخواهی و بی توجهی به نیازهای دیگری باعث بروز قهر با همسر خواهد شد. برخی در همه شرایط فقط به خود و نیازهایشان توجه می‌کنند. اما در زندگی مشترک، افراد باید دیگری را نیز در نظر گرفته و به خواسته های اونیز احترام بگذارند. اینگونه افراد با کوچک ترین انتقاد و یا حرفی ناراحت شده و قهر می‌کنند. قهر با همسر با اینکه رفتار صحیحی نیست؛ اما دلیل آن نیز بسیار مهم است. برای مثال وقتی شخصی صرفا به دلیل اینکه همسرش از او انتقاد کرده؛ قهر می‌کند، شریک خوبی برای زندگی نیست.

پیامدهای قهر با همسر به صورت مکرر

اگر این قهر وآشتی ها به صورت مکرر در مدت زمانی کوتاه، اتفاق بی‌افتند؛ زنگ خطری برای رابطه خواهد بود. این نشان دهنده عدم بلوغ عاطفی و فکری آنان است. همچنین به این معناست که آنها از مهارت های ارتباطی موثر برخوردار نیستند. قطعا این رفتارها عواقبی خواهد داشت که از زوجین برای آنها اقدامی نکنند؛ رابطه آنها به زودی شکست خواهد خورد.

????کم شدن صمیمیت میان دو نفر

وقتی زوجین برای حل مشکلات شان صحبت کنند و یا به طور کلی ارتباط موثری با یکدیگر نداشته باشند؛ عشق و علاقه میان آنها از بین خواهد رفت. یکی از نتایج قهر با همسر، سردی و دوری از یکدیگر است. حرف زدن در مورد مسائل مختلف، یکی از بخش های مهم رابطه است که باید به آن توجه کرد. طلاق عاطفی نیز به همین دلیل رخ می‌دهد. 

????عدم حل مشکلات | قهر با همسر

در صورت قهر با همسر، مشکلات حل نشده باقی می‌مانند و احتمال بروز مجدد آنان نیز بیشتر می‌شود. به همین دلیل قهرکردن و یا فاصله گرفتن برای مدت زمان طولانی، راه حل موثری نیست. مشکلات روی هم انباشته شده و آنها دیگر نمی‌دانند که باید به کدامیک رسیدگی کنند. در زندگی مشترک بسیار مهم است که افراد مشکلات را نادیده نگیرند و در مورد آنها با یکدیگر همفکری کنند.

????سرکوب شدن احساسات

وقتی فردی که قهر با همسر را انتخاب می‌کند؛ به این معنا است که تمایلی به بروز احساسات خود ندارد. سرکوب احساسات، عوارض بدی برای سلامت روان خواهد داشت و فرسودگی زودتر از موعد را سبب می‌شود. خشم فروخورده و یا نشخوار فکری در مورد مشکل، باعث می‌شود تا حس بدتری نسبت به همسر خود پیدا کنید. همچنین فرصت توضیح دادن و یا جبران را نیز از او می‌گیرید. بهتر است به جای قهرکردن، رفتاری دیگر را جایگزین کنید.

برای جلوگیری از قهر با همسر چه کنیم؟

قهر با همسر عادت رفتاری مخربی است که بهتر است که جنبه های مختلف زندگی مشترک را تحت تاثیر قرار خواهد داد. حتی بی میلی جنسی نیز یکی از تبعات قهرکردن با همسر خواهد بود. به همین دلیل زوجین باید در این مورد راهکارهای دیگری را امتحان کنند و این عادت را از بین ببرند. 

✅صحبت کردن با یکدیگر

در شرایط قهر با همسر، به جای سکوت کردن و یا سرکوب احساسات تان، در مورد مشکل به وجود آمده، صحبت کنید. نظرات خود را با لحنی آرام صمیمی بیان کرده و از بی احترامی خودداری کنید. همچنین به همسر نیز اجازه صحبت کردن بدهید و نیازهای اورا هم در نظر بگیرید. صحبت کردن و ارتباط موثر با او، یکی از ملزومات زندگی مشترک است که افراد قبل از ازدواج باید آن را بیاموزند.

✅کمک گرفتن از زوج درمانگر

اگر روش برخورد با قهر با همسر خود را نمی‌دانید و یا قادر به برقراری ارتباط با او نیستید؛ بهتر است از یک روانشناس کمک بگیرید. زوج درمانگر با کارکردن بر روی مهارت های ارتباطی و پیدا کردن علت مشکل، راهکارهای بهتری نسبت به قهر کردن به شما ارائه خواهد داد. در این شرایط می‌توانید به تنهایی و یا با همسرتان به مشاور مراجعه کرده و مشکل خود را بیان کنید.

سخن پایانی

قهر با همسر از رفتارهایی است که ریشه در گذشته فرد دارد. به طورکلی عادت سالمی نبوده و مشکلات دیگری را ایجاد خواهد کرد. آسیب به زندگی مشترک و خود فرد از عوارض جبران ناپذیر قهر کردن هستند. که می‌توان از آنها جلوگیری کرد. امروزه مشکل بسیاری از زوجین این است که به جای حل مشکل، صورت مسئله را به کلی پاک کرده و با یکدیگر قهر می‌کنند. اما این رفتار در مدت زمان طولانی برای زندگی مشترک، مشکل ساز خواهد شد. پیشنهاد می‌شود زوجین از یک روانشناس خانواده کمک گرفته و در این زمینه از او کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه قهر با همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: قهر با همسر | پیامد های قهر طولانی با همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

دخالت در زندگی دیگران مانع پیشرفت در زندگی خود می‌شود. احتمالا با افرادی روبرو شده اید که دائم در حال دخالت در کارهای دیگران هستند؛ اما از زندگی خود غافلند. یکی از دلایل اختلافات در زندگی ها نیز دخالت دیگران در زندگی است. این دخالت ها حتی اگر خیرخواهانه باشد و به دلیل دلسوزی باشد، مشکلات و تاثیرات بدی در زندگی دیگران بر جای می‌گذارد.

زمانی که زوجین متوجه شوند که دخالت دیگران در زندگی باعث بروز مشکلات آنها شده است، به دنبال راهکار برای جلوگیری از دخالت در زندگی هستند. جهت راهنمایی و آگاهی از روش های مقابله با دخالت در کارهای دیگران، از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید.

منبع: دخالت در زندگی دیگران | 8 دلیل دخالت در زندگی دیگران

دخالت در زندگی دیگران چیست؟

امروزه دخالت در زندگی دیگران بسیار مشاهده می‌شود. افرادی همیشه در صحنه هستند که بدون خواست افراد نظرات خود را در زندگی آنها اعمال می‌کنند و راجع به هرچیزی نظر می‌دهند. این افراد همیشه باعث دردسر و مشکلات بین زوجین می‌شوند. برای جلوگیری از دخالت دیگران در زندگی روش هایی وجود دارد که بهتر است از روانشناس کمک بگیرید. اما در این مقاله روش هایی را توضیح داده ایم که در برخورد با چنین افرادی مفید است. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

دلیل دخالت در زندگی دیگران چیست؟

دخالت در زندگی دیگران دلایلی دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? زندگی در خانواده همسر

???? عدم استقلال مالی

????وابستگی عاطفی به والدین

???? فاش کردن اسرار در زندگی زناشویی

???? عدم آشنایی زوج های جوان با مهارت های مدیریت زندگی و درخواست خود آن ها

????عدم اعتماد به مهارت های مدیریت زندگی

???? مردسالاری و نقش پررنگ بزرگ تر ها در خانواده

???? وجود اختلاف و درگیری

راهکارهایی جهت جلوگیری از دخالت در زندگی دیگران

همانطور که در قسمت قبلی از دلایل دخالت در کارهای دیگران اطلاعات کسب کردید؛ در این بخش مقاله نیز راهکارهایی جهت جلوگیری از دخالت های گوناگون توضیح داده ایم.

???? فاصله خود را با این افراد حفظ کنید

برای جلوگیری از دخالت در زندگی دیگران، باید فاصله خود را با چنین افرادی حفظ کنید. رابطه با این افراد بسیار سمی است و به مرور باعث بهم خوردن زندگی می‌شود. برای حفظ و آرامش زندگی خود بهترین گزینه و اولین اقدام دوری با این افراد است.

???? محرک نباشید | دخالت در زندگی دیگران

برای تصمیم گیری های مختلف در زندگی از دیگران مشورت نگیرید. زمانی که به جای راهنمایی از روانشناس و مشاور، به سوی کمک از اطرافیان هستید؛ اداره زندگی شما به مرور زمان از دستتان خارج می‌شود. مشورت از اطرافیان را محدود کنید و دخالت در کارهای دیگران را کاهش دهید.

???? برای هر حرفی عکس العمل نشان ندهید

برای جلوگیری از دخالت در زندگی دیگران باید برای حرف های دیگران عکس العمل نشان ندهید. خودتان را به بی خیالی بزنید، به شیوه ای که انگار چیزی نمی‌شونید و چیزی روی شما تاثیر ندارد. برای اینکه آرامش داشته باشید، از بروز هر گونه دخالت و دعوا در زندگی جلوگیری کنید. از دخالت های مختلف عبور کنید و بحث را به یک لبخند تمام کنید.

???? توجهی به اطرافیان نکنید | دخالت در زندگی دیگران

جهت رفع و جلوگیری از دخالت در کارهای دیگران، باید به صحبت و رفتار اطرافیان توجهی نکنید. اگر با افرادی که دائم در حال اظهار نظر هستند رودروایسی دارید؛ به حرف های آنها واکنش مثبت نشان دهید اما همچنان رفتارهای خود را داشته باشید.

???? برای زندگی خود مرز مشخص کنید

زمانی که دخالت در زندگی دیگران آغاز می‌شود؛ نشانگر عدم تعیین مرز برای زندگی است. در کمال آرامش به فرد دخالت کننده بگویید که مرزی برای زندگی خود تعیین کرده اید و اجازه دخالت و اظهار نظر به دیگران نمی‌دهید.

???? اختلاف های خود را با دیگران در میان نگذارید

جهت جلوگیری از دخالت در زندگی دیگران، باید اختلافات خود را در خفا حل کنید. برای زندگی خود حریم خصوصی داشته باشید و مشکلات را بین خودتان حل کنید. زمانی که اختلافات خود را جار می‌زنید، اجازه دخالت به دیگران می‌دهید. حتی اگر خودتان هم راضی به دخالت دیگران نباشید، اجازه قضاوت را به آنها داده اید.

???? برنامه های زندگی خود را با کسی در میان نگذارید

جهت جلوگیری از دخالت در کارهای دیگران، برنامه های زندگی خود را با دیگران در میان نگذارید. زمانی که جزئیات برنامه خود را به اشتراک می‌گذارید، اجازه قضاوت و دخالت به دیگران می‌دهید. آنها را تشویق می‌کنید که در رابطه با برنامه های شما پیگیری کنند و روند کار شما را زیر نظر بگیرند.

???? اعتماد به نفس خانواده خود را تقویت کنید | دخالت در زندگی دیگران

افرادی که از اعتماد به نفس کمی برخوردارند؛ اجازه دخالت بیشتری به دیگران می‌دهند. باید برای افزایش اعتماد به نفس خود تلاش کنید تا به استقلال برسید. و رشد شخصیت داشته باشید. رفتارهای خود و خانواده تان را تقویت و تشویق کنید. و فراموش نکنید که برای افزایش اعتماد به نفس باید از روانشناس کمک بگیرید.

???? جهت دوری از خانواده صبور باشید

اگر تنها گزینه و راهکار شما جهت جلوگیری از دخالت در زندگی دیگران، دوری از خانواده است. بهتر است که در این موضوع صبور باشید. منظور از صبر این است که باید برای دوری از خانواده اقدام عجولانه نداشته باشید. به مرور زمان ارتباط خود را کاهش دهید و فاصله را بیشتر کنید.

???? از روانشناس کمک بگیرید

اگر شما در دسته افرادی هستید که دائم در حال دخالت در زندگی دیگران هستید؛ باید در جهت بهبود رفتارهای خود تلاش کنید. معمولا افرادی که خصوصیات اخلاقی مانند شما دارند؛ از دیگران فاصله می‌گیرند و به مرور زمان دایره ارتباط با اطرافیان کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی باید از روانشناس کمک بگیرید. روانشناسان و مشاورین با ارائه راهکارهای مناسب به دیگران می‌توانند شما را از چنین رفتارهایی دور کنند.

کلام آخر

دخالت در زندگی دیگران در جامعه امروزی بسیار مشاهده می‌شود. معمولا افرادی که در زندگی دیگران دخالت می‌کنند؛ از زندگی خود دور می‌شوند. این افراد معمولا با مشکلات زیادی روبرو هستند و برای دیگران نیز مشکلات زیادی به وجود می‌آورند. دوری از چنین افرادی را باید اصل زندگی خود قرار دهید. برای آشنایی جهت روش های رفتاری با این افراد حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دخالت در زندگی دیگران می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: دخالت در زندگی دیگران | 8 دلیل دخالت در زندگی دیگران



:: برچسب‌ها: دخالت در زندگی دیگران | 8 دلیل دخالت در زندگی دیگران ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته یک انتخاب شخصی است و کاملا به زوجین بستگی دارد. امروزه به دلیل گسترش فرهنگی غربی، احتمال برقراری رابطه جنسی قبل از ازدواج هم در دختران و هم در پسران شکل گرفته. طبق چارچوب های اخلاقی افراد نباید گذشته شریک خود را مورد کنکاش قرار دهند و از طرفی دیگر دانستن برخی نکات برای ادامه رابطه ضروری خواهد بود.

برخی از پسران بعد از اطلاع از این موضوع، سریعا جبهه گرفته و یا نسبت به دختر سرد می‌شوند. قطعا که این نوع روابط مخرب است و عوارض زیادی دارد. اما به طور کلی نباید این مورد را مبنای تصمیم نهایی قرار داد. همه افراد در گذشته خود تجربیاتی دارند که شاید برای همه خوشایند نباشد. به همین دلیل شاید بهتر باشد که در این مورد سخت گیری نکنیم. 

منبع: ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته | ازدواج با دختری که دوست پسر داشته

ازدواج با دختری که دوست پسر داشته

صحبت در مورد گذشته، تا جایی مهم است که در زمان حال تاثیری داشته باشد. داشتن دوست پسر و یا رابطه جنسی در گذشته دختر، شاید هیچ لطمه ای به آینده او و فرد مورد نظرش وارد نکند. ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، قطعا نتایجی خواهد داشت که مدیریت آنها به عهده دو نفر است. چرا که همسر او نیز باید این موضوع را پذیرفته و با آن کنار بیاید. البته در این موارد همیشه دختران بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند. معمولا پسران به دلیل چنین تصمیماتی در گذشته مورد مواخذه قرار نمی‌گیرند. برای اطلاع از نکات موثر بر ازدواج با دوست دختر کلیک کنید.

چرایی تردید در ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته

اینکه چرا افراد در مورد ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، دچار شک و تردید می‌شوند؛ به عوامل زیادی بستگی دارد. نمی‌توان پسران در این مورد قضاوت کرد. معیارهای افراد برای انتخاب شریک زندگی متفاوت است و باید در این مورد با حساسیت تصمیم گیری کرد. با وجود علاقه و تفاهم، گذر زمان بسیاری از مشکلات را حل کرده ودیگر نیازی به نگرانی نیست.

????احتمال خیانت

برخی از پسران تصور می‌کنند که با ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، شاید مورد خیانت قرار گیرند. اگر افراد با این تفکر زندگی مشترک خود را آغاز کنند؛ نسبت به همه چیز بدبین و شکاک خواهند شد و به زودی دچار مشکلات زیادی می‌شوند. اما همیشه داشتن دوست پسر در گذشته و یا رابطه جنسی به معنای بروز چنین رفتار خیانت، نیست.

افراد بالغ روابط خود را به طور کامل تمام کرده و در گذشته نمی‌مانند. به همین دلیل اگر فرد مورد نظر شما دختری است که تمام ویژگی های اخلاقی مناسب را برای ازدواج دارد؛ بهتر است در این مورد دچار شک و تردید نشوید. 

????ابتلا به بیماری های مقاربتی | ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته

یکی دیگر از دلایل تردید پسران، مسائل بهداشتی و ابتلای دختر به بیماری های مقاربتی است. از طرفی توجه به این نکات ضروری و مهم بوده و باید این مورد را هم در نظر گرفت. در مورد ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، با انتقال بیماری های مختلف به شما، آینده جنسی شما را نیز تحت تاثیر قرار می‌‌‌دهد.

گاهی خود دختر نیز از ابتلای خود اطلاعی نداشته و یا در مورد بیماری اطلاعات درستی ندارد. به همین دلیل آن را به دیگران هم منتقل می‌کند. البته قبل از ازدواج، آزمایشاتی در این زمینه انجام می‌شود؛ اما بازهم بهتر است در مورد آن دقت کرد.

????مشغولیت ذهنی برای فرد مقابل

قطعا پسران با اطلاع از این موضوع تا مدتی دچار مشغولیت و یا نشخوار فکری خواهند شد. برای آنان دشوار است که متوجه شوند دختر مورد علاقه شان قبل از ازدواج روابطی ناسالم با دیگران داشته است. این موضوع برای عده ای اهمیتی ندارد وحتی خود نیز در گذسته چنین روابطی داشته اند. اما برخی دیگر در ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، استرس و فشار روانی زیادی را تحمل می‌کنند.

پیامدهای احتمالی ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته

همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، هم برای خود دختر و هم برای پسر، پیامدهایی خواهد داشت. بهتر است هر دو نفر در این مورد به خوبی فکر کرده و جوانب مختلف را در نظر بگیرند. ازدواج یکی از تصمیمات مهم زندگی است و نباید در مورد آن عجولانه رفتار کرد. زوجین باید این موضوع را کاملا پذیرفته و مسئولیت آن را به عهده بگیرند. برخی از عوارضی که این ازدواج خواهد داشت؛ شامل موارد زیر می‌شود.

⭕بی اعتمادی

طبیعی است که با ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، دچار بی اعتمادی شده و گاهی به گذشته او فکر کنید. احتمال خیانت او را در نظر گرفته و یا فکر می‌کنید که اودوباره این رفتار را انجام خواهد داد. در بیشتر موارد این تفکرات فقط از بدبینی شما نشات گرفته و بعد از مدتی از بین می‌روند. در واقع نباید اجازه دهید که این موضوع دید شما را نسبت به همسرتان تغییر دهد. این بی اعتمادی شما را در معرض ابتلا به وسواس فکری قرار خواهد داد. همچنین نسبت به همه چیز بدبین خواهید شد.

⭕توقع بالا در رابطه جنسی

احتمالا در ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، دچار کمبود اعتماد به نفس در مورد عملکرد جنسی خواهید شد. چرا که او احتمالا توقع بیشتری از شماخواهد داشت و یا شما را با دیگران مقایسه می‌کند. نباید اجازه دهید که این موضوع در عملکرد جنسی شما اختلال ایجاد کند. چرا که هر فردی شرایط بدنی و چرخه جنسی متفاوتی دارد. سرخوردگی در رابطه جنسی، مشکلات زیادی را برای زوجین ایجاد می‌کند که باید از آنها جلوگیری کرد.

⭕بروز اختلافات

اینکه بعد از ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، دچار اختلاف و مشکلاتی شوید؛ تا حدی طبیعی است. این موضوع احتمالا برای او سخت تر خواهد بود. او از اینکه شما گذشته او را یادآوری کنید و یا او را مورد سرزنش قرار دهید؛ می‌ترسد. اما وقتی تصمیم به ازدواج با چنین قردی می‌گیرید؛ باید شرایط او را کاملا پذیرفته و از ادامه دار شدن این مسئله برای طولانی مدت، خودداری کنید.

برای برطرف شدن تردید چه کنیم؟

برای اینکه این مشکلات را برطرف کنید و بتوانید تصمیم درست تری بگیرید؛ باید اقدامات لازم را انجام دهید. در ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، از اتمام رابطه قبلی او اطمینان حاصل کرده و مطمئن شوید که این مورد در آینده رابطه تاثیری نخواهد داشت. همچنین از یک روانشناس یا زوج درمانگر نیز کمک گرفته و شرایط را به طور کامل برای او توضیح دهید. البته اگر واقعا به دختر علاقه دارید و از طرفی رفتارهای او از ابتدای رابطه، معقول بوده، بهتر است بنا را بر اعتماد گذاشته و خود را اذیت نکنید.

سخن پایانی

واکنش درست در مقابل این قضیه و همچنین ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، نیاز به آمادگی و رفتارهای منطقی دارد. بهتر است در ابتدا با خود او به طور صادقانه صحبت کرده، به خوبی در این مورد فکر کنید و در قدم بعدی از یک روانشناس کمک بگیرید.

معمولا خانواده ها نیز این موضوع را نمی‌پذیرند. پس با موانع زیادی روبرو می‌شوید که باید برای برطرف کردن آنها آماده باشید. از قضاوت های دیگران نترسید و نگاه بلند مدت داشته باشید. همچنین علاوه بر علاقه باید بت همسر خود همراه بوده برای جبران گذشته به او کمک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته | ازدواج با دختری که دوست پسر داشته ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ترس از خیانت یکی از دغدغه های رایج میان زوجین است. از آنجایی که امروزه ارتباطات افراد بسیار گسترده تر از پیش شده است ؛ زمینه های خیانت نیز فراهم است. به هرحال شرایط آن شاید برای هر زوجی ایجاد شود. اما ترس مداوم از این موضوع پیامدهای بدتری خواهد داشت. این نوع ترس به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود؛ که گذشته نقش بزرگی در آن دارد. طبیعی است که بروز خیانت در زندگی زناشویی افراد را بی اعتماد و بدبین کند. اما نباید اجازه بروز این گونه احساسات را بدون هیچ دلیلی، داد. اینکه همواره نگران مورد خیانت قرار گرفتن باشیم؛ رفتار سالمی نبوده و تاثیرات منفی بر سلامت روان ما خواهد داشت. 

منبع: ترس از خیانت | از بین بردن ریشه ترس از خیانت

ترس از خیانت

برخی از موضوعات در زندگی مشترک هستند که صحبت کردن و حتی فکر کردن به آنها آسان نیست. ترس از خیانت نیز از این قبیل موضوعات است. اینکه چرا بدون هیچ دلیل و نشانه ای مدام در هر حال فکر کردن به این موضوع هستیم؛ برای بسیاری از افراد عجیب است. این افکار بیشتر در زنان بروز می‌کنند. اما به طور کلی نباید به راحتی در مقابل این افکار که گاها هیچ پایه و اساسی ندارند؛ تسلیم شد. برای از بین بردن ترس ها، ضعف های خود را برطرف کرده و نگران نباشید. .

دلایل ترس از خیانت

ریشه برخی از ترس ها مثل فوبیاهای مختلف، به هیچ عنوان منطقی نیستند. یعنی هیچ دلیل خاصی برای آنها وجود ندارد. در برخی موارد، ترس از خیانت نیز به همین دلیل رخ می‌هد. یکی از اقدامات مهم در جهت از بین بردن اینگونه ترس ها، ریشه یابی علت آنها است. در این قسمت به توضیح برخی از این دلایل می‌پردازیم. 

⭕تجربیات دوران کودکی

یکی از دلایل ترس از خیانت، به کودکی افراد برمی‌گردد. وقتی افراد در کودکی خود شاهد خیانت والدین خود بوده اند و یا آن را در اطرافیان خود به طور مکرر دیده اند؛ طبیعی است که در دوران بزرگسالی یا خود دست به خیانت بزنند و یا از خیانت همسر خود واهمه داشته باشند. این موضوع در دوران کودکی باعث بروز احساس ناامنی در افراد می‌شود که بزرگسالی آنان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

⭕کمبود اعتماد به نفس | ترس از خیانت

عدم احساس کافی بودن و همچنین کمبود اعتماد به نفس در روابط، سبب ایجاد ترس از خیانت خواهد شد. فراموش نکنید که همه افراد ضعف هایی دارند و هیچ کس کامل نیست. به همین دلیل نباید به دلیل ضعف های کوچک، روحیه خود را از دست داد و تسلیم شد. بهتر است به جای بزرگ کردن ایرادات کوچک، روی آنها کارکرده و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. این ویژگی در زمینه های مختلفی به شما کمک خواهد کرد و در روابط زناشویی نیز بسیار موثر خواهد بود.

⭕شکست در روابط گذشته

طبیعی است که با تجربه شکست در روابط قبلی یا حتی وجود خیانت در آن، نسبت به آینده بدبین باشید. اما ترس از خیانت در این مورد حاصل تعمیم دادن تجربیات گذشته است. قطعا همه افراد مانند یکدیگر نیستند و شما نیز در حال حاضر واکنش درست تری نسبت به این موضوع خواهید داشت. شکست در گذشته، به معنای شکست در آینده نیز نیست. با تغییر رفتارها و همچنین درس گرفتن از گذشته قطعا دیگر شاهد بروز چنین اتفاقی نخواهد بود.

⭕وابستگی افراطی به همسر | ترس از خیانت

وابستگی شدید در زمینه های مختلف و همچنین الگوی دلبستگی ناایمن، از دلایل عمده ترس از خیانت هستند. برای مثال زنانی که به همسر خود از لحاظ مالی وابستگی زیادی دارند؛ طبیعی است که ترس از دست دادن او را داشته باشند. چراکه دیگر از لحاظ مالی تامین نمی‌شوند. بهتر است بیش از حد به شریک خود وابسته نبوده و به او آزادی عمل بدهید. از طرفی خودتان نیز از استقلال روانی و عاطفی داشته باشید. با وجود این روحیه حتی در صورت بروز خیانت نیز واکنش منطقی تری نسبت به آن خواهید داشت.

نشانه های ترس از خیانت

اینکه افراد برای حفظ رابطه خود تلاش کنند؛ بسیار خوب است. در واقع ترس از خیانت تا حدی طبیعی است. اما اگر این احساس تا حد زیادی پیش رود؛ اثرات بدی خواهد داشت. برخی از نشانه های ناسالم بودن این ترس شامل موارد زیر می‌شود. 

????تهمت زدن به همسر

????کنترلگری

????پرخاشگری

????گدایی محبت و توجه

????واکنش های شدید نسبت به محرک های بی اهمیت

پیامدهای ترس از خیانت

همانطور که گفته شد؛ ترس از خیانت اگر برای مدت زمان طولانی ادامه یابد و یا شدت آن زیاد شود؛ تاثیرات جبران ناپذیری بر سلامت افراد و همچنین زندگی مشترک آنها خواهد داشت. قطعا اینکه افراد احساسات مختلف و گاها متضادی را نسبت به همسر خود داشته باشند؛ در گذر زمان سبب دلسردی و ناامیدی میان آنها خواهد شد. برای آشنایی با شرایط زندگی بعد از خیانت کلیک کنید.

????بی اعتمادی

با وجود ترس از خیانت، بی اعتمادی نیز میان زوجین شکل می‌گیرد. احتمالا یکی از آنها به صورت مداوم به دنبال نشانه ای است که خیانت همسر خود را ثابت کند. همین موضوع باعث سخت گیری و شکاکی آنها خواهد شد. با اینکه باید احتمالات مختلف را در نظر داشت؛ اما توجه بیش از حد به جزئیات، فقط اوضاع را سخت تر خواهید کرد.

????استرس و اضطراب مداوم | ترس از خیانت

وقتی در بیشتر اوقات به خیانت همسر خود فکر می‌کنید؛ این افکار در شما باعث بالارفتن میزان استرس و اضطراب خواهد شد. اضطراب تاثیرات بدی بر سلامت روان و سلامت جسمانی دارد و شما در معرض ابتلا به بیماری های مختلفی قرار خواهد داد. به همین دلیل باید استرس خود در مورد ترس از خیانت کاهش داده و همچنین از ابعاد دیگر نیز به موضوع نگاه کنید.

????از بین رفتن علاقه

ترس ازخیانت باعث از بین رفتن علاقه میان زوجین می‌شود. وقتی آنان به یکدیگر بی اعتماد بوده و مدام به پیدا کردن سرنخی برای اثبات افکار مشغول هستند؛ قطعا علاقه آنان نیز فروکش خواهد کرد. ادامه زندگی مشترک بدون علاقه غیرممکن است. شاید همین موضوع سبب بروز خیانت شود. پس رابطه کمبود علاقه با خیانت مستقیم بوده و خود علتی بر آن است.

برای از بین بردن ترس از خیانت چه کنیم؟

افراد باید برای درمان هر نوع ترس غیر منطقی که زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اقدام کنند. چراکه با ادامه یافتن این موضوع روابط آنها با دیگران نیز تحت تاثیر قرار گرفت. برخی از روش هایی که زوجین می‌توانند برای درمان ترس از خیانت از آنها استفاده کنند؛ شامل موارد زیر می‌شود.

✅کمک گرفتن از مشاور

اگر به تنهایی قادر به کنترل افکار ترس از خیانت نیستید؛ حتما به یک روانشناس مراجعه کرده و از او کمک بگیرید. درمان ترس های غیرمنطقی، کار ساده ای نیست و مواجهه ناگهانی با آنها اوضاع را بدتر خواهد کرد. به همین دلیل باید با مشاور در این مورد صحبت کرده و قدم به قدن پیش بروید. اگر این ترس خود را نادیده بگیرید و یا آن را درمان نکنید؛ این ترس بزرگ تر شده و مسائل بیشتری را ایجاد خواهد کرد. 

✅پیدا کردن ریشه ترس از خیانت

اگر بتوانید منشا دقیق این ترس را شناسایی کنید؛ برطرف کردن آن، کار ساده تری خواهد بود. همچنین محرک هایی که سبب می‌شوند ترس از خیانت در شما تقویت شود را نیز از بین ببرید. برای مثال شاید دوستی داشته باشید که مدام به ترس های شما دامن زده و بزرگ نمایی کند. سعی کنید از او فاصله گرفته روابط خود را با او محدود کنید.

سخن پایانی

برای مواجهه و از بین بردن ترس از خیانت باید هم بر روی خود کار کنید و هم از همسر خود کمک بگیرید. حتی در صورت بروز خیانت نیز فراموش نکنید که شما کاملا مقصر نیستید و این نباید باعث تخریب اعتماد به نفس تان شود. سعی کنید ارتباط خود را با همسر تقویت کنید و از یک زوج درمانگر نیز کمک بگیرید. استرس و اضطراب خود را کاهش داده و در صورت فکر کردن در مورد خیانت، حواس خود را معطوف موضوع دیگری کنید. در آخر اینکه با تغییر طرز تفکر و مثبت اندیشی می‌توان از بروز این موضوع جلوگیری کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: ترس از خیانت | از بین بردن ریشه ترس از خیانت ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

دلزدگی زناشویی و کمرنگ شدن احساسات نسبت به همسر برای هر زوجی اتفاق می‌افتد. زندگی مشترک، فراز و فرود های زیادی دارد که پشت سر گذاشتن آن‌ها شاید تغییرات بزرگی را در روند زندگی ایجاد کند. این تغییرات گاهی خوب و گاهی مخرب هستند. سرد شدن نسبت به رابطه زناشویی به دلایل مختلفی اتفاق افتاده و عوامل زیادی بر آن موثر هستند.

به طور کلی این موضوع به معنای نداشتن هیچ گونه اختلاف و دعوایی میان زوجین نیست. شاید آنها زوج کاملی هم به نظر برسند؛ اما در واقع دیگر علاقه ای به یکدیگر نداشته و یا هیچ نقطه اشتراکی ندارند. در این شرایط زوجین با همکاری یکدیگر باید رابطه را بهبود بخشند.

منبع: دلزدگی زناشویی | علائم دلزدگی مردان و زنان چیست؟

دلزدگی زناشویی

دلزدگی زناشویی معمولا در زوجینی که سال های زیادی از زندگی مشترک شان می‌گذرد؛ بیشتر دیده می‌شود. اما به طور کلی شاید حتی با گذشتن مدت زمانی کوتاه از ازدواج، زوجین به طور ناگهانی از شرایط موجود احساس سردی و فرسودگی کنند. در مواردی این احساس گذرا و کوتاه مدت استو فقط به دلیل بروز یک تعارض ایجاد می‌شود. اما اگر این حس ادامه دار شود؛ قطعا تبعات بدی در رابطه خواهد داشت. واکنش زوجین نیز نسبت به این موضوع، بسیار حائز اهمیت است. برخی با کوچک ترین نشانه این تصور می‌کنند که زندگی مشترک شان به پایان رسیده و دیگر هیچ تلاشی نمی‌کنند. 

نشانه های دلزدگی زناشویی

معمولا در روابط زناشویی، برخی از نشانه ها هشداردهنده هستند. به این معنا که با وجود آنها، زن و شوهر باید تلاش بیشتری برای رابطه بکنند. دلزدگی زناشویی نیز با نشانه هایی همراه است. زوجین باید آنها را جدی گرفته و در جهت برطرف کردن آنها تلاش کنند. برخی از این علائم، شامل موارد زیر می‌شوند.

????بی توجهی و اهمیت ندادن به زندگی مشترک

????نداشتن برنامه ای برای آینده رابطه

????بی علاقگی نسبت به وقت گذرانی با همسر و یا حتی فرزند

????بی احترامی به یکدیگر به بهانه های مختلف

????نداشتن ارتباط موثر و دعواهای دائمی

????از بین رفتن جذابیت او برای شما و یا برعکس

????نداشتن رابطه جنسی و تماس فیزیکی برای مدت زمان طولانی

????بی قراری و تحریک پذیری

علل دلزدگی زناشویی

زوجین با توجه به شرایط زندگی خود و انتظاررات و توقعات شان، دچار دلزدگی زناشویی می‌شوند. همانطور که گفته شد؛ برای این موضوع، علت های زیادی وجود دارد. اما برخی از آنها میان زن و شوهر ها رایج تر هستند. این دلایل، شامل موارد زیر می‌شوند.

????از خودگذشتگی افراطی

وقتی یکی از زوجین بیش از اندازه در مقابل خواسته های دیگری سکوت کرده و از خودگذشتگی می‌کند؛ طبیعی است که بعد از مدتی احساس ناامیدی و خستگی کند. چنین فردی تصور می‌کند که هیچ گاه به نیازهای او توجه نشده و هیچکس او را نمی‌بیند. گذشت و ایثار در زندگی مشترک بسیار مهم است. اما نباید در آن افراط کرد. برای مثال برخی از زنان در طول زندگی مشترک خود همیشه خواسته همسر و فرزند خود را رفع می‌کنند و هیچ اهمیتی به نیازهای خود نمی‌دهند. همین مورد بعد از مدتی باعث دلزدگی زناشویی خواهد شد.

????ابراز احساسات نکردن | دلزدگی زناشویی

افراد نیاز دارند تا مورد محبت و ابراز علاقه دیگران قرار گیرند. در زندگی مشترک نیز زن و شوهر باید به روش های مختلف، عشق خود را به دیگری نشان دهند. در واقع وجود و دوام احساسات است که باعث ایجاد یک رابطه پویا و موفق می‌شود. پس اگر زوجین اینکار را انجام ندهند و یا حتی در مورد آن تظاهر کنند؛ دلزدگی زناشویی ایجاد شده و اثرات بدی خواهد داشت.

????خیانت

یکی از بدترین دلایل برای دلزدگی زناشویی، خیانت است. طبیعی است که وقتی فرد سومی در رابطه حضور پیدا می‌کند؛ زوجین علاقه خود را نسبت به یکدیگر از می‌دهند. همچنین بی اعتمادی جای خود را به دوست داشتن می‌دهد. حتی اگر همسر از این موضوع باخبر نشود و یا گذشت کند؛ بازهم تاثیرات آن در رابطه مشهود خواهد بود. هیچ دلیل خوبی برای خیانت وجود ندارد و نمی‌توان آن را توجیه کرد. 

????تفاوت زیاد میان زوجین

وقتی تفاوت میان علایق و نظرات شما با همسرتان خیلی زیاد باشد؛ دلزدگی زناشویی نیز زودتر بروز خواهد کرد. تفاوت از هر نظر تاثیر خود را بر رابطه خواهد داشت. به همین دلیل قبل از ازدواج می‌گویند: کبوتر با کبوتر، باز با باز. افراد باید به ویژگی های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی همسر و حتی  خود توجه کرده و مطابق با آن تصمیم گیری کند. قطعا همیشه تفاوت هایی میان افراد وجود دارد. اما اگر این اختلاف ها فاحش باشند؛ سبب بروز مشکلات بیشتری خواهند شد.

????نداشتن فعالیت های مشترک | دلزدگی زناشویی

داشتن فعالیت های مشترک با همسر و حتی سرگرمی با او یکی از راهکارهای موثر برای جلوگیری از دلزدگی زناشویی محسوب می‌شود. در جوامع امروزی که در بیشتر موارد، زن و مرد، هر دو شاغل بوده و در طول روز همدیگر را نمی‌بینند؛ بسیار مهم است تا فعالیت هایی را با هم انجام داده و با یکدیگر وقت بگذرانند. اما بی حوصلگی و بی علاقگی افراد در این مورد، نشانه خوبی در زندگی مشترک نیست.

برای برطرف کردن دلزدگی زناشویی چه کنیم؟

اگر ادامه یافتن زندگی مشترک برای شما مهم است؛ باید اقداماتی را در این زمینه انجام دهید. فراموش نکنید که از بین رفتن دلزدگی زناشویی، نیاز به تلاش و خواست هردوی شما دارد. همچنین احتمالا بعد از مدتی این موضوع، تاثیرات بدی بر سلامت روان و حتی سلامت جسمانی شما خواهد داشت. به همین دلیل در این زمینه با کمک یکدیگر اقدام کنید.

????بکارگیری روش های جدید

امتحان کردن کارها و روش های جدید در رابطه، ابعاد تازه ای از شخصیت همسر و همچنین رابطه به شما نشان خواهد داد. برای این تغییرات نیاز به هزینه و انرژی زیادی نیست. مثلا سعی کنید برای تزیین غذای خود و همسر، سلیقه بیشتری به خرج دهید. برای گذراندن تعطیلات، به مکان های جدیدی رفته و یا لباس هایی با سبک های متفاوت را امتحان کنید. به کارگیری روش های تازه در رابطه جنسی نیز در جلوگیری از دلزدگی زناشویی موثر خواهد بود.

????کمک گرفتن ازمشاور | دلزدگی زناشویی

قطعا یکی از موثرترین راهکارها برای جلوگیری و یا از بین بردن دلزدگی زناشویی، کمک گرفتن از روانشناس است. اگر قادر به صحبت کردن با همسر خود نیستید و یا حتی روش درست آن را نمی‌دانید؛ بهتر است از مشاور کمک بگیرید. مراجعه به روانشناس به تنهایی و یا همراه با همسر تاثیر بزرگی در جهت بهبود رابطه دارد. بهتر است به طور کامل و دقیق در مورد رفتارهای خود و همسر با درمانگر صحبت کرده و تمرینات توصیه شده را انجام دهید.

????صحبت کردن با همسر

شاید اولین قدم و موثر ترین راه برای بازسازی رابطه با همسر، صحبت کردن با خود او باشد. گرچه در صورتی که این امکان فراهم نیست؛ حتما روش های دیگر را نیز امتحان کنید. در مورد احساسات خود و همچنین اتفاقاتی که رخ داده اند صادقانه صحبت کرده و به حرف های او نیز گوش دهید. دلزدگی زناشویی شاید به طور کامل با حرف زدن برطرف نشود. اما تا حد زیادی در آن موثر است. 

سخن پایانی

دلزدگی زناشویی اگر به صورت موقت باشد؛ جای نگرانی ندارد. اما گاهی زوج هایی که کمالگرا هستند و یا برحسب هیجانات رفتار می‌کنند؛ از این موضوع دچار استرس شده و اوضاع را بدتر می‌کنند. حتی برخی در این مورد دچار وسواس شده و همیشه دنبال راهی هستند تا از دلزدگی همسر خود جلوگیری کنند. اما فراموش نکنید که گاهی همین رفتارهاست که سردی که سبب می‌شود. بهتر است در مورد دغدغه ها و اضطراب خود با همسرتان صحبت کرده و منطقی فکر کنید. همچنین از یک زوج درمانگر نیز در این زمینه کمک گرفته و همسر خو را نیز برای اینکار ترغیب نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دلزدگی زناشویی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

منبع: دلزدگی زناشویی | علائم دلزدگی مردان و زنان چیست؟



:: برچسب‌ها: دلزدگی زناشویی | علائم دلزدگی مردان و زنان چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

کشف خیانت همسر زمانی به وقوع می‌پیوندد که یکی از زوجین به شک و شبه افتاده باشد. همه افراد خیانت کار تصور می‌کنند که هرگز خیانت آنها آشکار نخواهد شد و مبهم باقی خواهد ماند. اما اطلاع ندارند که نشانه های رفتاری آنها به راحتی همسرشان را به شک می‌اندازد. زمانی که یکی از زوجین به همسر خود شک کند؛ دلهره و استرس کشف واقعیت تمام رابطه را در بر می‌گیرد. با رفتارهای متداول همسر، بدون بازجویی به راحتی می‌توانید به خیانت او پی ببرید. برای تشخیص بهتر و راحت تر کشف خیانت همسر بهترین پیشنهاد، دریافت کمک روانشناس است. 

منبع: کشف خیانت همسر | از کجا بفهمم بهم خیانت می کنه

کشف خیانت همسر

برای کشف خیانت همسر باید راه و روش اصولی انتخاب کنید. هرگز تهمت نزنید که مانند همان خیانت برای رابطه آسیب زاست. اگر شک به همسر باعث کنجکاوی و نگرانی شما شده است، در ابتدا از رفتار او مطلع شوید تا مبادا دچار اشتباه و توهم شده باشید. اما به طور کلی حساسیت بیش از اندازه باعث بروز چنین رفتاری می‌شود. و زوجین را به کشف چیزهای عجیب در رابطه سوق می‌دهد.

جهت کشف خیانت همسر لازم به بررسی و توجه برخی نکات است. حتما بر اساس اصول مناسبی به کشف خیانت همسر بپردازید. از روش های این مقاله کمک بگیرید و برای کسب اطلاعات بیشتر از روانشناس و متخصصین در این حوزه کمک بگیرید. تا از روند رفتار و برخورد خود جهت کشف خیانت همسر اطمینان حاصل کنید.

آیا راهی برای کشف خیانت همسر وجود دارد؟

در برخی روابط احتمال زیادی برای خیانت همسر وجود دارد. در واقع با بررسی برخی از نشانه ها و رفتارها متوجه خواهید شد که فرد خیانت کرده است یا خیر؟ بنابراین بررسی نشانه ها باعث جلوگیری از وقوع آن خواهد شد. یا راهکارهایی را جهت بهبود روابط می‌توانید استفاده کنید.

گاهی اوقات به دلیل حساسیت بالای یکی از زوجین؛ دغدغه فکری اش، خیانت همسر است. به چنین افرادی توصیه می‌شود که در جستجوی راهی برای رهایی از این افکار باشند. زیرا باعث بروز اختلال در وجود شما و تشکیل رابطه سمی می‌شود.

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که برخی از رفتارهای همسر بوی خیانت بدهد. اما به جای کمک اصولی از روانشناس؛ دست به اقدامات ناسالم می‌زنید. در واقع از نزدیکان و اطرافیان کمک می‌گیرید که به کشف خیانت همسر بپردازید. اما این روش ها باعث آسیب به رابطه به شیوه شدید تری می‌شود.

اگر نگران رابطه و زندگی زناشویی خود هستید، حتما از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید. با کمک آنها هم از بروز آسیب و اختلال جلوگیری خواهید کرد و هم اوضاع را بهبود می‌بخشید. 

از کجا بفهمم همسرم بهم خیانت می کنه؟

برای کشف خیانت همسر راه و روش هایی وجود دارد که در این مقاله راجع به آن توضیح داده ایم. در راه کشف خیانت همسر نیازمند گذراندن برخی از مراحل هستیم. و تنها با شک و تردید نمی‌توانید به همسر خود شک و انگ خیانت بزنید. برای کسب اطلاعات در زمنیه از چگونه خیانت همسر را کشف کنیم؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

???? شریک زندگی را به حال خود رها کنید

اولین قدم برای کشف خیانت همسر، رهایی همسر به حال خودش است. شریک عاطفی خود را باید برای مدتی تنها بگذارید. برای رهایی از افکار مزاحم خیانت دو راه بیشتر پیش رو ندارید. راه اول گفتگو با همسر در رابطه با افکارتان است و راه دوم پیگیری زیرکانه رفتار همسر است.

اما در برخی از موارد شما دچار سوء تفاهم شده اید و با صحبت ساده بدون تهمت و توهین می‌توانید از بند افکار مزاحم رهایی یابید. جهت کشف خیانت همسر اگر از این رفتار اطمینان حاصل کردید؛ بهتر است او را برای مدتی تنها بگذارید و سپس به اثبات خیانت بپردازید.

???? نشانه های شریک احساسی خود را پیگیری کنید

کشف خیانت همسر نیازمند بررسی و پیگیری نشانه های رفتاری اوست. در این روند باید نحوه رفتار، پوشش، برنامه های کاری، ترک خانه و … را زیر نظر داشته باشید. در ادامه به نکاتی که در رابطه با نشانه های همسر است اشاره کرده ایم.

???? یکی از نشانه ای خیانت همسر، تغییر در نحوه رفتار اوست. در ظاهر و رفتار او تغییراتی ایجاد شده است. دائم در حال رسیدگی به خود است و حسابی به قیافه و تیپ خود می‌رسد. از عطر هایی استفاده می‌کند که قبلا به آنها پول پرداخت نمی‌کرد. به حریم خصوصی خود بسیار اهمیت قائل است و هنگام عبور از مرز مشخص او پرخاشگری می‌کند.

???? احتمالا زمانی که به کشف خیانت همسر بپردازید، او با دوستان جدید آشنا شده است. به دورهمی های مجردی دعوت می‌شود. و تا به حال سابقه چنین مهمانی هایی را نداشته است. دیر تر از محل کار خود خارج می‌شود و سرش بسیار شلوغ است. و در نهایت برنامه های غیر کاری بسیار زیادی را دارد.

???? یکی از نشانه های خیانت همسر، ترک مداوم خانه است. زمانی که همسرتان بی خبر خانه را ترک می‌کند، بی دلیل به بیرون از خانه می‌رود و یا بیشتر از گذشته به ملاقات دوستان خود می‌رود، باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد. البته زمانی این نشانه جدی است که زمان درخواست خروج از خانه باهم، همسرتان واکنش غیر معمول نشان می‌دهد.

???? ارتباطات همسرتان را زیر نظر بگیرید

برای کشف خیانت همسر باید ارتباطات او را زیر نظر بگیرید. اگر همسر شما در حال خیانت است، حتما به دنبال فرصت هایی برای ملاقات با شریک احساسی جدید است. رفت و آمدهای او را زیر نظر بگیرید و به صورت مخفیانه ارتباطات او را کنترل کنید. به صحبت های پشت تلفن همسر توجه کنید؛ زیرا با لحن متفاوت او می‌توانید خیلی چیزها را تشخیص دهید.

???? همسرتان را امتحان کنید

جهت کشف خیانت همسر یکی از گزینه ها، امتحان همسر است. خیلی یهویی و سر زده به ملاقات همسر در محل کار بروید. زمانی که دیر به خانه آمد از او تقاضای رابطه جنسی کنید. هنگامی که همسرتان خسته بود و بهانه های مختلفی آورد، به خیانت او شک کنید. خود را به خواب بزنید اما او را زیر نظر بگیرید. در این شرایط شاید با صحبت ها و رفتارهایی عجیب روبرو شوید.

???? خیانت همسرتان را اثبات کنید

اگر تمامی مراحل بالا به کشف خیانت همسر کمک کرد. و در نهایت از خیانت او مطمئن شدید؛ باید به اثبات بپردازید. برای اثبات خیانت همسر به دنبال موقعیت زمانی و مکانی مناسبی باشید. برای اعتماد از دست رفته خود آرامش بخرید و در زمان مناسب خیانت همسر را اثبات کنید. 

کلام آخر

نشانه ها و رفتارهای تضاد همسر باعث ایجاد شک و شبه می‌شود. و کشف خیانت همسر را در وجود شریک احساسی می‌پروراند. خیانت همسر آسیب های زیادی را به رابطه و شخص مقابل وارد می‌کند. شخصی که مورد خیانت قرار می‌گیرد حتما باید تحت درمان روانشناس و مشاورین قرار بگیرد تا با مشکلات ادامه دار همراه نباشد. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کشف خیانت همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید

منبع: کشف خیانت همسر | از کجا بفهمم بهم خیانت می کنه



:: برچسب‌ها: کشف خیانت همسر | از کجا بفهمم بهم خیانت می کنه ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

اضطراب جنسی نوعی از اضطراب بوده که در حین و یا حتی با فکر کردن در مورد رابطه جنسی ایجاد خواهد شد. مفهوم اضطراب در روانشناسی، حوزه های مختلفی را در برمی‌گیرد؛ که رابطه جنسی نیز در آن قرار دارد. این نوع از استرس بر کیفیت رابطه جنسی بین زوجین تاثیر منفی دارد و آنها را در معرض بروز مشکلات دیگری قرار می‌دهد.

معمولا حوزه های مختلف اضطراب بر هم تاثیر داشته و عوارضی را برای افراد ایجاد می‌کند. باورهای اشتباه زوجین در مورد رابطه جنسی و یا وجود مشکلاتی در رابطه باعث ایجاد این موضوع می‌شود. البته این اختلال درمان پذیر بوده و جای نگرانی وجود ندارد.

منبع: اضطراب جنسی را چطور کاهش دهیم؟

اضطراب جنسی

اضطراب جنسی، اصولا یک نوع اختلال جنسی شایع بوده که معمولا نادیده گرفته می‌شود و یا افراد واکنش درستی نسبت به آن ندارند. از آنجایی که رابطه جنسی همواره با مفهوم لذت همراه بوده، برخی از افراد نمی‌توانند ابتلا به اضطراب را در این هنگام درک کنند. به همین دلیل به شریک خود فشار زیادی آورده و اوضاع را بدتر می‌کنند. این موضوع افراد را هم از لحاظ روانی و هم از نظر جسمانی درگیر می‌کند. حتی در مواردی سبب جدایی و یا تصمیم به عدم ارتباط تا پایان عمر، خواهد شد.

علت ایجاد اضطراب جنسی

این نوع از اضطراب، به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. و تا زمانیکه فرد تصمیمی برای برقراری رابطه جنسی نداشته باشد؛ خود را بروز نخواهد داد. البته بعد از اطلاع از این موضوع قطعا افراد حتی از فکرکردن در مورد فعالیت جنسی نیز، دچار استرس می‌شوند. شدت اضطراب جنسی در افراد متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از دلایل وجود این استرس، به شرح زیر خواهند بود.

ابتلا به اختلال اضطراب فراگیر

ابتلا به بیماری های جنسی مختلف مثل، اختلال نعوظ، زودانزالی، واژینیسموس و… ( رابطه بین ابتلا به اختلالات جنسی با اضطراب دو طرفه است. چرا که با وجود این مشکلات فرد در حین رابطه جنسی شده و از طرفی دیگر ابتلا به اضطراب جنسی، خود باعث شکل گیری اختلالات جنسی خواهد شد.)

سابقه مورد تجاوز قرارگرفتن

وجود باورهای اشتباه در مورد رابطه جنسی

اعتیاد به خودارضایی و یا تماشای فیلم پورن

تصور بدنی منفی

تاثیر اضطراب جنسی بر رابطه

فراموش نکنید که اضطراب جنسی به هر دلیلی که رخ دهد؛ تاثیرات منفی بر رابطه خواهد داشت. رابطه جنسی یکی از بخش های مهم رابطه محسوب می‌شود که با وجود استرس در آن، دچار مشکلاتی خواهد شد. پس بر رابطه خارج از اتاق خواب نیز تاثیر خواهد داشت. وجود هرگونه اضطرابی منجر به برهم خوردن تعادل هورمون ها و آسیب به سیستم ایمنی بدن خواهد شد. از طرف دیگر همسر نیز دچار بی میلی جنسی شده و به فکر راه های دیگری برای برطرف کردن نیاز جنسی خود می‌افتد. به همین دلیل برای جلوگیری از ایجاد مشکلات شدید تر در رابطه، باید به موقع برای درمان این موضوع اقدام کرد.

علائم اضطراب جنسی

وجود اضطراب جنسی در افراد، قطعا سبب بروز نشانه های جسمانی و روانی زیادی خواهد شد. با مشاهده آنها در خود و یا شریک جنسی تان، بهتر است در مورد این موضوع صحبت کرده و علت ان را پیگیری کنید. این علائم از نظر شدت متفاوت بوده و همچنین زمان بروز آنها نیز فرق می‌کند. این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شود.

زودانزالی و یا عدم ارگاسم

تعریقو لرزش حین رابطه

احساس تنگی نفس

مشکل در ایجاد و حفظ نعوظ

بی میلی جنسی

احساس درد

بالارفتن ریتم قلبی

خشکی واژن

درمان اضطراب جنسی

مهم ترین اقدام در جهت درمان اضطراب جنسی، شناسایی علت آن و بالابردن خودآگاهی است. با شناخت بیشتر از خود و همسر می‌توان واکنش بهتری به این موضوع نشان داد و از بروز مشکلات دیگر جلوگیری کرد. در برخی موارد احساس این استرس خود باعث ایجاد ترس بیشتری در مورد مسائل مختلفی با همسر می‌شود. این چرخه تا زمانی که با روش درست متوقف نگردد؛ تاثیر خود را خواهد داشت. 

صحبت با همسر

تحقیقات انجام شده در این زمینه حاکی از آنند که در بیشتر موارد، صحبت کردن با همسر در این مورد، سبب برطرف شدن اضطراب جنسی می‌شود. و دیگری نیازی به انجام روش های دیگر نیست. گاهی افراد برای غلبه بر این استرس، خود را مجبور به رابطه جنسی می‌کنند؛ که همین مورد، اوضاع را بدتر خواهد کرد. علت اضطراب خود را با همسر در میان گذاشته و اگر باهم قادر به حل مشکل نیستید؛ از یک روانشناس یا سکستراپیست کمک بگیرید.

صحبت با روانشناس

مراجعه به روانشناس یا سکستراپیست علاوه بر اینکه علت این اضطراب را شناسایی می‌کند؛ به افراد برای داشتن ارتباط بهتر نیز کمک می‌کند. آموزش روش های ذهن آگاهی و شناخت بدن، همچنین تغییر باورهای اشتباه در مورد رابطه جنسی، اضطراب جنسی را از بین می‌برد. برای درمان این مشکل تکنیک های زیادی وجود دارند که افراد باید با یکدیگر همکاری داشته و در این مسیر به یکدیگر کمک کنند.

تغییر سبک زندگی

علاوه بر روش های ذکر شده در بالا بهتر است خود نیز از راهکارهایی در در طول روز استفاده کنند. برای مثال در طول روز به مسائل جنسی فکر کرده و ذهن خود را برای آن آماده کنید. همچنین ورزش و مراقبه از روش های بسیار موثر برای کاهش اضطراب جنسی هستند. مصرف دخانیات و الکل نیز عملکرد جنسی را تحت تاثیر قرار می‌دهند که با ترک و یا کاهش مصرف آنها می‌توان این موضوع را تا حد زیادی کنترل کرد.

دارودرمانی

داروهایی که برای درمان اضطراب جنسی تجویز می‌شوند؛ عموما برای کاهش استرس بوده و بر مشکلات جنسی تاثیری ندارند. اط رفی مصرف برخی از داروها نیز خود باعث بروز بالارفات اضطراب و یا مشکلات جنسی می‌شود. به همین دلیل پزشک با تغییر دوز و یا تغییر دارو ها به درمان این مشکل می‌پردازند. برای مصرف دارو در این زمینه حتما با پزشک مشورت کرده و از مصرف خودسرانه خودداری کنید. 

سخن پایانی

طبیعی است که عوامل زیادی سبب بروز اضطراب شوند. بروز استرس و اضطراب در مواردی طبیعی است. اما نباید اجازه داد این موضوع فراگیر شده وهمه جنبه های زندگی را تحت تاثیر قرار دهد. زندگی جنسی افراد از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به حفظ سلامت آن اهمیت داد. برای افرادی که به تازگی وارد زندگی مشترک شده اند و یا برای اولین بار رابطه جنسی را امتحان می‌کنند؛ تا حدی این استرس عادی است. اما در صورت ادامه دار شدن آن باید از یک روانشناس کمک گرفت. در این دوران با شریک خود همراه بوده و به او کمک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب جنسی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

تاثیر اضطراب بر روابط زناشویی چگونه است؟

اضطراب جنسی علاوه بر رابطه جنسی، بر جنبه های مختلفی از رابطه زناشویی تاثیر خواهد داشت. قطعا با طولانی شدن این مشکل زوجین دچار بی میلی جنسی شده و حتی شاید به جدایی نیز فکر کنند. به همین دلیل باید با مشاهده علائم آن، سریعا برای درمان اقدام کرد.

منبع: اضطراب جنسی را چطور کاهش دهیم؟



:: برچسب‌ها: اضطراب جنسی را چطور کاهش دهیم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

همدردی با دیگران کار ساده نبوده و نیاز به مهارت زیادی دارد. احتمالا برای شما هم پیش آمده که با افرادی برخورد داشته باشید که قدرت همدردی بالا و جذابیت خاصی دارند. و همین عامل بر بلوغ رفتاری آنها افزوده است. نکته ی قابل توجهی که درمورد قدرت همدلی و همدردی وجود دارد ظرفیت رشد دادن این ویژگی می باشد. شرایط سخت برای همه افراد پیش خواهد آمد و یکی از اقدامات در این دوران همدردی خواهد بود. احساسات دیگران بسیار مهم است و باید در برخورد با آنها محتاطانه عمل کرد. در ماهیت این مقاله سعی شده است در مورد همدردی و همدلی با دیگران و تکنیک های افزایش این مهارت ارتباطی بحث شود. 

منبع: چگونه با دیگران همدردی کنیم ؟

معنای همدردی با دیگران

اگر بخواهیم همدردی با دیگران را تعریف کنیم باید بیان کنیم که همدردری همان نیروی قدرتمندی است که به استحکام نظم و ارتباط اجتماعی کمک می کند. این مهارت رفتاری به شما امکان می دهد دیگران را درک کنید و با آنها ارتباط مناسب و درخوری برقرار کنند. افزایش همدردی باعث افزایش احساس اعتماد، تعلق و صمیمیت می شود. بر اساس تحقیقات افراد همدل شادترند. همدردی نوعی رفتار انسان دوستانه است. این مولفه در دراز مدت باعث افزایش حس همکاری و بخشش و کاهش پرخاشگری و قضاوت نا به جا و بهبودسلامت روانی می شود.

چرا همدردی مهم است ؟

همدردی با دیگران  نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که دیگران را درک کنید، بلکه می‌تواند انگیزه لازم برای کمک به خودتان و دیگرن را نیز برایتان به ارمغان آورد. این انگیزه می تواند به معنای دلداری دادن به یک دوست، خرید یک هدیه کوچک برای کسی که نیازمند است، یا کمک مالی برای کمک به قربانیان بلایای طبیعی باشد، در واقع همدردی زمانی مؤثرتر می شود که از آن به عنوان انگیزه ای برای رفع مشکلی استفاده کنید.

وقتی خبردار می شوید که شخصی دوران سختی را سپری می کند، حتما برای او وقت بگذارید و با همدردی کنید و به این فکر کنید که چگونه می توانید به او کمک کنید. همدردی به معنای آغاز تغییرات مثبت در زندگی خودتان و دیگران است. نکته ی  جالب در مورد همدردی این است که وقتی دیگران با کمک شما شروع به خودشکوفایی می کنند، کیفیت زندگی شما نیز به شکل قابل توجهی بهبود می یابد.

تکنیک هایی برای همدردی با دیگران

همدردی با دیگران اصول و روش هایی دارد که با کمک آنها می‌توان بهتر اطرافیان را یاری داد. برخی که با این نکات پایبند نیستند؛ شاید حتی تاثیر معکوس بر حال فرد گذاشته و شرایط او را سخت تر کنند. بهتر است در همدردی عوامل زیر را در نظر گرفته و با از آنان حمایت کنید.

????بر احساسات طرف مقابل تمرکز کنید

قبل از اینکه بتوانید با احساس دیگران ارتباط برقرار کنید، باید تشخیص دهید که ماهیت احساس آنها چیست؟ هنگامی که یک دوست خوب با شما تماس می گیرد و نیاز دارد که در مورد شکست عاطفی اخیر خود و شرایط سختی که تجربه کرده است با شما صحبت کند، معمولاً در وهله اول آنچه جلب توجه می کند انعکاس احساساتی ست که در صدای او وجود دارد.

در واقع همدردی زمانی شروع می شود که شما قصد گوش دادن و توجه کردن به برون ریزی های احساسی طرف مقابل را داشته باشید. سعی کنید به علائمی که افراد می‌دهند و می‌تواند نشان دهنده احساس آنها باشد، توجه کنید. اگر هنگامی که در حال گفتگو هستید و فقط به احساسات خود و نحوه برقراری ارتباط با آنها نگاه می کنید، ممکن است توجه کافی را برای درک آنچه در طرف مقابل می گذرد در دسترس نداشته باشید. پس مراقب باشید احساسات خودتان سد راه همدردی با دیگران نشود.

????گوش دادن فعال را تمرین کنید

گوش دادن در عین اینکه بسیار ساده به نظر می آید فنون و روش های مخصوص به خود را دارد. مثلا برای تمرین گوش دادن فعال باید سعی کنید به موقع و به جا از عبارات مشوق و حتی سکوت استفاده کنید. درضمن تلاش نکنید سریع به طرف مقابل راه حل ارائه کنید. اجازه بدهید تمام داستان را برای شما تعریف کند و سپس سعی کنید ماجرا را از دیدگاه او ببینید و احساسات عمیق او را درک کنید.

به حرکات بدن و چشمان خود دقت کنید مبادا این حس را به طرف مقابل القا کنید که حرفایش اهمیتی ندارد و حوصله ی شما را سر می برد. به لحن صدا و تغییرات ظریف تن صدا طرف مقابل توجه کنید و سعی کنید تن صدایتان را متناسب با شرایط و جملات متفاوت تغییر دهید. همدردی با دیگران بیش از اینکه به به صحبت کردن وابسته باشد؛ نیاز به گوش کردن فعالانه دارد.

????گاهی احساسات منفی خود را به اشتراک بگذارید

ارتباطات همدلانه و همدردی با دیگران یک تعامل کاملا دوطرفه است. اگر دوست دارید طرف مقابل شما احساسات خود را بیان کند شما نیز باید گاها احساسات خود، حتی گاهی احساسات منفی خود را ابراز کنید. وقتی تجربیاتی از احساسات چالش برانگیز خود مانند احساس گناه، اضطراب و شرم به اشتراک می گذارید، فرصت هایی را برای دیگران ایجاد می کنید تا با شما همدردی کنند. این نوع از اشتراک احساسات از دو جهت باعث تقویت همدردی شما می شود. اول، می تواند تعهد شما را به همدلی با دیگران عمیق تر کند و دوم باعث می شود در گفت و گو با دیگران از احساسات دردناک راحت تر عبور کنید.

????دنیا را از دریچه ی نگاه دیگران ببینید

برای اینکه همدردی بیشترین تأثیر را داشته باشد و رفاه را به حداکثر برساند، مهم است که درد دیگران را احساس کنید. و برای درک احساسات طرف مقابل باید از دریچه ی نگاه او به جهان بنگیرید و به اصطلاح با کفش های او راه بروید تا بتوانید درک خود را از آنچه تجربه کرده است بالا ببرید. همدردی با دیگران قطعا نیاز به درک بالایی خواهد داشت. چراکه باید شرایط طرف مقابل را تصور کرده و از این طریق به او کمک کنید. اگر فکر کنید که این شرایط هرگز برای شما پیش نخواهد آمد؛ نمی‌توانید به درستی او را راهنمایی کنید.

????تعاملات اجتماعی خود را افزایش دهید

بیشتر با دیگران صحبت کنید. شروع مکالمه با افرادی که در تعاملات روزمره خود ملاقات می کنید می تواند هدف گذاری مناسبی باشد. تلاش کنید در حین گفتگو، به نشانه های زبان بدن طرف مقابل توجه کافی را داشته باشید. این موضوع در هنگام همدردی با دیگران به کارتان خواهد آمد. همچنین باعث می‌شود تا ارتباط موثرتری با دیگران داشته باشید.

????دیگران را قضاوت نکنید؛ آنها را بپذیرید

پایه ی مهم همدردی با دیگران و همدلی، پذیرش کامل دیگران و سرزنش نکردن آنهاست. حتی اگر با عقایدی که دیگران بیان می کنند موافق نیسیتد لازم نیست سریعا مخالفت خود را بیان کنید. اجازه بدهید طرف مقابل به صحبت خود ادامه دهد و صرفا شنونده ی خوبی برای او باشید نه منتقد او.

به مرور و با افزایش کیفیت همدردی خود با دیگران می توانید در جایگاه فردی حمایت کننده و حامی برای دوستان خود قرار بگیرید. و با تمرین های افزایش همدردی کیفیت روابط تان با آنها را به شکل قابل توجهی بالا ببرید. به یاد داشته باشید که انسان ها به دنبال برقراری ارتباط با افراد همدل هستند و افزایش توانایی همدلی و همدردی شما می تواند به شکل قابل توجهی در رشد جایگاه اجتماعی تان موثر باشد.

سخن پایانی

هنگامی که فردی در شرایطی سخت قرار دارد؛ بیش از هر زمان دیگری آسیب پذیر بوده و نیاز به مراقبت دارد. افراد روش های مختلفی برای محافظت از دیگران و یا خودشان دارند. بهتر است با هر روشی که می‌شناسید به اطرافیان خود کمک کنید. با ادامه دار شدن شرایط بحرانی، افراد پیامدهای منفی را تجربه خواهند کرد. حتی حضور شما به عنوان یک دوست و اعضای خانواده موثر است. در این زمینه می‌توانید از یک روانشناس نیز کمک گرفته و یا دوست خود را تشویق به گرفتن مشاوره کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همدردی با دیگران می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

منبع: چگونه با دیگران همدردی کنیم ؟



:: برچسب‌ها: چگونه با دیگران همدردی کنیم ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

کودکان استثنایی در توانایی های حسی، حرکتی یا هوشی با درصد میانگین جامعه متفاوت هستند. به این افراد، کودکان با نیازهای خاص نیز گفته می‌شود. بیماری اوتیسم یا بیش فعالی نیز در دسته کودکان استثنایی نیز وجود دارشد. دلیل این نام گذاری این است که این کودکان جامعه کوچکی از افراد را در بر می‌گیرند. به همین دلیل استثنایی نامیده می‌شوند. این کودکان به دلیل عدم توانایی های مختلف باید تحت درمان و آموزش قرار بگیرند تا در انجام فعالیت های روزانه و شخصی به مهارت متوسطی برسند. در این مقاله سعی کرده ایم تا جوانب مختلف کودکان استثنایی را بررسی کنیم.

منبع: کودکان استثنایی | 3 مشکل کودکان استثنایی

کودکان استثنایی چه کسانی هستند؟

کودکان استثنایی به کودکانی گفته می‌شود که در مقایسه با کودکان معمولی جامعه در زمینه حرکتی، حسی، رفتاری و هوشی در سطح پایین تری قرار دارند. ناتوانی این کودکان درجه بندی های متفاوتی دارد و همه آنها با یکدیگر یکسان نیستند. این کودکان با اکثریت متفاوت هستند اما می‌توانند کودکان تیزهوش و با بهره هوشی بالا نیز شناخته شوند. تربیت، برخورد و درمان کودکان استثنایی باید متفاوت با دیگر کودکان باشد. این کودکان نیز نیازمند آموزش مهارت های لازم هستند. برای تربیت و برخورد با این کودکان حتما باید از روانشناس کمک بگیرید.

دسته بندی کودکان استثنایی چگونه است؟

کودکان دارای شرایط خاص در دسته‌های متفاوتی قرار دارند و بر حسب تفاوت دسته بندی شده اند. این طبقه بندی ها شامل مواردی است که در زیر توضیح داده ایم.

???? ناتوانی های حسی

ناتوانی های حسی نیز یکی از دسته های کودکان استثنایی است. در ناتوانی های حسی نیز کودک در یکی از حواس شنوایی و بینایی یا هر دوی آنها دچار مشکل می‌شود. این کودکان با ناتوانی های حسی نیز دچار ضعف های شدید در حواسشان می‌شوند. یا اینکه از یک حواس محروم می‌شوند.

???? مشکلات رفتاری

مشکلات رفتاری از دیگر دسته های کودکان استثنایی است. کودکان در این دسته به نام کودکان ناسازگار نامیده می‌شوند. کودکان دارای بیش فعال، نقص توجه، اختلالات طیف اوتیسم و … در این گروه قرار دارند. تا به امروز دلیل ابتلا به این اختلال شناخته نشده است. اما طبق نظر متخصصان، نارسایی های جدی در مغز کودکان باعث ایجاد مشکلات رفتاری می‌شود.

???? توانایی هوشی

یکی از دسته بندی های کودکان استثنایی، توانایی هوشی است. توانایی هوشی کودکان به دو گروه آهسته گام یا عقب مانده ذهنی و تیزهوش تقسیم بندی می‌شوند. که این دو گروه با توجه به میزان بهره های هوشی در دسته های متفاوت قرار دارند. این کودکان بر اساس طبقه بندی که در این گروه ها قرار دارند، آموزش مخصوص می‌گیرند. معلمان و مربیان نیز طبق این دسته بندی ها به کودکان آموزش می‌بینند.

???? ناتوانی های حرکتی

ناتوانی های حرکتی یکی از دسته های کودکان استثنایی است. کودکانی که در این دسته قرار دارند، از لحاظ توانایی های حرکتی و فعالیت های محیطی با مشکل روبرو هستند. فلج مغزی اصلی ترین دلیل برای ناتوانی های حرکتی است. البته فلج مغزی توانایی های حرکتی فرد را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، بلکه بهره هوشی کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آموزش کودکان استثنایی

دو دیدگاه در آموزش کودکان استثنایی قرار دارد. که هر کدام از این دیدگاه ها نظریه متفاوتی دارد. در این بخش مقاله راجع به آموزش کودکان استثنایی توضیح داده ایم.

???? ادغام کودکان استثنایی با سایر کودکان

یکی از دیدگاه های آموزشی کودکان خاص، این است که باید با سایر کودکان در یک محیط؛ آموزش ببینند. طرفداران این شیوه آموزشی ادعا دارند که از همان کودکی باید برقراری ارتباط و تعامل بین اعضای جامعه را بدانند. و اگر محیط آموزشی کودکان استثنایی با کودکان دیگر یکسان نباشد، ناتوانی های آنها بیشتر می‌‌شود.

???? جداسازی کودکان استثنایی از سایر کودکان

جداسازی کودکان استثنایی از سایر کودکان، روش دیگر آموزشی است. طرفداران این گروه معتقدند که کودکان خاص باید در محیط جدا از سایر کودکان آموزش ببینند. مثلا در مدارس مخصوص آموزش ببینند، با هم نوعان خود ارتباط داشته باشند و به صورت گروهی آموزش ببینند. و معتقدند که در این شرایط روابط اجتماعی آنها مطلوب تر خواهد شد.

مشکلات کودکان استثنایی چیست؟

کودکان استثنایی تا بزرگسالی مشکلات زیادی را تجربه خواهند کرد. این آسیب ها از تمامی جهات مانند جامعه، مردم، فامیل، آشنا و اطرافیان وارد می‌شود. به همین دلیل باید این کودکان تحت نظر مشاورین و روانشناسان قرار بگیرند تا با آسیب های کمتری روبرو شوند. در این بخش مقاله راجع به مشکلات کودکان استثنایی توضیح داده ایم.

???? خدمات اجتماعی مناسبی ندارند

از بزرگترین مشکلات این کودکان، نبود خدمات اجتماعی مناسب است. این کودکان امکانات رفاهی مناسبی ندارند و همیشه در خدمات اجتماعی با دشواری روبرو هستند. که همین خدمات ناکافی باعث مشکلات روحی بیشتر و تجربه مسائل بسیار می‌شود.

???? در یافتن دوست توانایی ندارند

یکی از مشکلات کودکان استثنایی، ناتوانی در یافتن دوست است. معمولا این کودکان امکان بازی در مدرسه و یا محیط های بیرون را ندارند. حتی از جانب والدین کودکان معمولی، تمایل به دوستی با این کودکان وجود ندارد. این کودکان توانایی برقراری ارتباط با دیگران را ندارند و همیشه احساس تنهایی دارند.

???? احساس کمبود و ضعف دارند

احساس کمبود و ضعف یکی از مشکلات بزرگ کودکان استثنایی است. این کودکان خود را ضعیف تر از دیگران می‌دانند. مورد بی توجهی اطرافیا قرار می‌گیرند. به همین دلیل باید آموزش های لازم برای برقراری ارتباط و تقویت روابط اجتماعی این کودکان صورت بگیرد. در

مشکلات خانواده کودکان استثنایی

خانواده و والدین کودکان استثنایی همیشه با مشکلاتی روبرو هستند. که این مشکلات در زمینه های سلامت روان و کیفیت زندگی است. در این بخش مقاله راجع به مشکلات خانواده این کودکان اشاره کرده ایم.

???? کاهش کیفیت ارتباط زوجین و مشکلات زناشویی

???? احساس نارضایتی و ناکامی در زندگی

????احساس تنش و فشار روانی به دلیل تلاش جهت تامین نیازهای مالی و مراقبتی کودکان

???? مشکلات مالی به دلیل هزینه های درمانی و آموزشی کودکان

درمان کودکان استثنایی

درمان قطعی برای کودکان استثنایی وجود ندارد. اما برای کاهش نشانه ها از درمان های دارویی و روان درمانی ها کمک می‌گیرند. در درمان این کودکان باید خانواده درمانی نیز وجود داشته باشند. هدف درمان کودکان خاص، آموزش مهارت های رفتاری، حرکتی و حسی است. و بهبودی کامل برای درمان بسیار کم است. جهت درمان حتما از خدمات روان درمانی استفاده کنید.

کلام آخر

کودکان دارای وضعیت خاص در مهارت های ارتباطی، حسی، حرکتی و … ناتوان هستند. به همین دلیل درمان آنها باید در زمینه پرورش این مهارت ها باشد. حتما از روان درمانی کمک بگیرید تا نشانه های این کودکان کاهش یابد. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: کودکان استثنایی | 3 مشکل کودکان استثنایی



:: برچسب‌ها: کودکان استثنایی | 3 مشکل کودکان استثنایی ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ازدواج با آدم خسیس عواقب زیادی را در پی خواهد داشت. بسیاری معتقدند که برای ازدواج و انتخاب همسر آینده، مادیات و پول ملاک های مناسبی نیستند. اما زندگی مشترک هزینه هایی دارد که هر دو نفر وظیف پرداخت آنها را دارند. خسیس بودن با صرفه جویی و قناعت، متفاوت است. گاهی افراد آنها را با یکدیگر اشتباه گرفته و نه تنها خود را آزار می‌دهند؛ بلکه صدماتی به اطرافیان نیز وارد می‌کنند. خسیس بودن یکی از ویژگی های شخصیتی مخرب است که هم در مردان و هم در زنان بروز می‌کند. اما نمی‌توان تنها برحسب این ویژگی برای ازدواج تصمیم گیری کرد. بهتر است عوامل مختلف را بررسی کرده و روش هایی را برای ترک این عادت بد، امتحان کنید.

منبع: ازدواج با آدم خسیس | مشکلات زندگی با شوهر خسیس

ازدواج با آدم خسیس

توجه داشته باشید که خسیس بدن یک خصوصیت نسبی محسوب می‌شود و نمی‌توان در مورد آن با قطعیت نظر داد. پس در ابتدا از وجود این ویژگی در شریک زندگی خود مطمئن شوید. شاید گاهی برحسب زیاده خواهی خود و یا قضاوت عجولانه به این نتیجه رسیده ایم. قبل از ازدواج باید رفتارهای طرف مقابل را به طور کلی  مورد تحلیل قرار داده و برحسب علاقه و اهداف مشترک برای ازدواج اقدام کرد. فراموش نکنید که ازدواج با آدم خسیس، روی شخصیت شما نیز تاثیر خواهد گذاشت و شاید به سلامت روان شما آسیب بزند. 

چرا ازدواج با آدم خسیس اشتباه است؟

اگر از این موضوع قبل از تصمیم قطعی برای ازدواج مطلع باشیم؛ و همچنان رابطه را ادامه دهیم، قطعا در آینده دچار مشکلاتی خواهیم شد. افراد نباید انتظار داشته باشند که بعد از ازدواج با آدم خسیس، او تغییر چندانی بکند. چرا که این یکی از ویژگی های شخصیتی ثابت او است و به سختی می‌توان آن را از بین برد. در ادامه به توضیح چرایی اشتباه این ازدواج، می‌پردازیم. 

⭕او بسیار مادی و منفی گرا است

بعد از ازدواج با آدم خسیس، متوجه خواهید شد که او همیشه در حال منفی گرایی و غر زدن در مورد مسائل مختلف است. او حتی در مورد مواردی که خود برای آنها پولی نمی‌پردازد نیز نگران بوده و این را به شما هم منتقل خواهد کرد. همه چیز را برحسب قیمت آنها می‌سنجد و هرگز ارزش واقعی چیزها را در نظر نمی‌گیرد. برای مثال اگر بیمار شوید؛ او فقط به هزینه های درمان می‌اندیشد و به حال شما و بهبودی اهمیتی نمی‌دهد. همچنین در مورد مسائل مالی نیز بدبین بوده و از این بابت شکایت می‌کند.

⭕هیچوقت برای شما هدیه نمی‌خرد

شاید در ظاهر، این موضوع مهم نباشد. اما در مورد ازدواج با مرد خسیس، مخصوصا در روزهای اول زندگی مشترک خریدن هدیه و انجام کارهای محبت آمیز بسیار مهم است و سبب افزایش صمیمیت خواهد شد. این بدان معنا نیست که افراد بعد از ازدواج باید همواره در حال خرید هدیه برای هم باشند. اما به هرحال این یکی از کارهای موثر در رابطه است که بر کیفیت آن نیز تاثیر می‎‌گذارد. یک همسر مناسب، به بهانه های مختلف و با توجه به شرایط اقتصادی، برای خانواده خود هدیه تهیه کرده و به فکر خوشحالی آنها است.

⭕به نیازهای خانواده اهمیتی نمی‌دهد

آدم خسیس حتی در برطرف کردن نیازهای اساسی خانواده نیز، کوتاهی می‌کند. او همیشه انتظار دارد که اعضای خانواده در مصرف هرچیزی اعم از آب و برق هم صرفه جویی کنند. صرفه جویی عملی ضروری و پسندیده است اما زیاده روی در آن خساست محسوب می‌شود. در ازدواج با آدم خسیس باید در مورد همه خرج هایی که می‌کنید؛ پاسخگو باشید. حتی اگر این مخارج برای امور خانواده باشند. هزینه هایی که برای نیازهای ضروری خرج می‌شوند؛ به هیچ عنوان خرج بیهوده نبوده و نباید در مورد آنها سختگیری کرد.

⭕از لحاظ عاطفی نیز بهره کشی می‌کند

فردی که خسیس است؛ حتی در روابط عاطفی نیز خساست به خرج داده و از افراد بهره کشی می‌کند. بهره کشی در روابط در ازدواج با آدم خسیس، به معنای ابراز احساسات نکرده، بی توجهی می‌کند و متوقع است. در زندگی مشترک با چنین فردی نباید انتظار محبت از او داشته باشید. او به خساست در هر چیزی عادت کرده و حتی با همسر خود نیز احساس راحتی زیادی نمی‌کند.

در اکثر موارد بسیار گوشه گیری و منزوی هستند و حتی علائم افسردگی از خود نشان می‌دهند. این سواستفاده شاید در مورد درآمد شما نیز صورت گیرد و اوهمیشه از شما انتظار خرج کردن داشته باشد. 

پیامدهای ناشی از ازدواج با آدم خسیس

قطعا ازدواج با آدم خسیس پیامدها و عواقب زیادی دارد. اگر تصمیم شما برای ازدواج قطعی است باید خود را برای این عوارض نیز آماده کنید. این ویژگی، به بطن رابطه نفوذ کرده و آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. حتی شاید بعد از مدتی شما نیز مانند او عمل کرده و یا به این رفتارها عادت کنید. با عادت کردن به این رفتارها احتمالا آنها را نادیده گرفته و دیگر برایتان اهمیت سابق را نخواهد داشت. این خود نوعی آسیب به سلامت روان شما خواهد بود.

❌لذت نبردن از زندگی

طبیعی است که در ازدواج با آدم خسیس، هیچ لذتی از زندگی وامکانات خود نبرده و همواره به فکر مصرف کمتر باشید. برای مثال به مسافرت نمی‌روید؛ چراکه هزینه زیادی خواهد داشت. نداشتن تفریح و خرج نکردن در هیچ موردی، باعث فرسودگی روانی خواهد شد و حتی زمینه ساز بروز اختلالات روانی می‌شود. اینکه همسرتان نیازهای شما را صرفا به دلیل مسائل مالی نادیده بگیرد و یا احساسات تان را سرکوب کند؛ خود باعث بروز مشکلات زیاد و لذت کمتر از زندگی می‌شود.

❌طرد شدن از طرف دیگران

افراد خسیس به دلیل ویژگیهای اخلاقی خاصی که دارند؛ قادر به برقراری ارتباط با دیگران نیستند. آنها همچنین در روابط شان به قدری حسابگری می‌کنند که دیگران را آزرده می‌کنند. هیچکس علاقه ای به معاشرت با آدم خسیس را ندارد. در مورد ازدواج با آدم خسیس باید این نکته را در نظر گرفته که احتمالا او بسیار منزوی است و دوستان زیادی ندارد. شما نیاز دارید که بعد از ازدواج با افراد دیگری غیر از همسرتان نیز رفت و آمد داشته باشید. اما با چنین شرایطی احتمالا این امکان را نخواهید داشت.

برای پیشگیری از بروز مشکلات در ازدواج با آدم خسیس چه کنیم؟

بهتر است در ابتدا از علت بروز این رفتار در او مطلع شده و در قدم بعدی اگر واقعا به او علاقمند هستید؛ از یک مشاور ازدواج کمک بگیرید. در ازدواج با آدم خسیس، باید خود را برای مواجهه با مشکلات زیادی آماده کنید. مراجعه به مشاور به تنهایی و یا با حضور همسر به شما بزرگی خواهد کرد تا راحت تر تصمیم گیری کنید. همچنین شاید همسرتان در این دوران در مورد رفتارهای خود تجدید نظر کند. توصیه می‌کنیم در این مورد با او صحبت کرده و او را برای کمک گرفتن از یک روانشناس قانع کنید.

سخن پایانی

روزهای بعد از ازدواج، دوران شیرینی خواهد بود که احتمالا با ازدواج با آدم خسیس، از این لذت بی بهره خواهید شد. چراکه خساست بر همه رفتارهای فرد تاثیرگذاشته و او را تبدیل به فردی غیرمنطقی می‌کند. برنامه ریزی در مورد مسائل مالی در زندگی مشترک ضروری است اما نباید حسابگری کنید و همسرتان را تحت فشار قرار دهید. در این زمینه حتما از یک روانشناس زوج یا خانواده کمک گرفته و از همسر خود نیز برای درمان، حمایت کنید. فراموش نکنید که خساست، مشکلات زیادی را برای خود فرد هم ایجاد کرده و باعث بروز فشار زیادی در رابطه می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با آدم خسیس می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

منبع: ازدواج با آدم خسیس | مشکلات زندگی با شوهر خسیس



:: برچسب‌ها: ازدواج با آدم خسیس | مشکلات زندگی با شوهر خسیس ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ازدواج با فرزند طلاق همراه با مزایا، معایب و عوامل منفی است. ازدواج امر بسیار مهمی است که نیاز به دقت و تصمیم گیری جدی دارد. همه ازدواج ها چالش هایی را به همراه دارد که باید با آگاهی کامل برای آن‌ها قدم بردارید. مخصوصا زمانی که قصد ازدواج با فرزند طلاق دارید، چالش‌های بیشتری را نیز تجربه خواهید کرد. زیرا این فرزندان شاهد جدایی والدین بوده و از نظر روانی، جسمانی و احساسی آسیب دیده‌اند. قطعا این آسیب ها در طول زندگی مشترک و آینده آن ها تاثیر خواهد داشت. پس توصیه می کنیم برای ازدواج با بچه طلاق باید دقت بالایی داشته باشید و تمامی جوانب آن را در نظر بگیرید. روانشناس و مشاورین ازدواج به شما خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

منبع: ازدواج با فرزند طلاق | 5 عامل منفی در ازدواج با فرزند طلاق

ازدواج با فرزند طلاق

همانطور که در مقدمه توضیح دادیم؛ ازدواج با فرزند طلاق چالش هایی را به دنبال دارد. این چالش ها در درجه بندی های مختلفی قرار دارد و مانند تمامی سبک های ازدواج با معایب و مزایای مختلفی همراه است. طلاق و جدایی والدین آسیب های جبران ناپذیر واضحی بر فرزندان می‌گذارد. فرزندان طلاق معمولا از لحاظ جسمانی، روانی و احساسی با مشکل روبرو هستند. و کسی که قرار است با بچه های طلاق ازدواج کند، باید تمامی این چالش ها را در نظر بگیرد. برای افزایش اطلاعات شما تمامی جوانب ازدواج با بچه طلاق را بررسی کرده ایم تا به نتیجه بهتری برای تصمیم گیری برسید.

معایب ازدواج با فرزند طلاق

هر نوع سبک ازدواج همراه با معایب متفاوت است. در این بخش مقاله نیز سعی کرده ایم تا راجع به معایب ازدواج با فرزند طلاق توضیحات تکمیلی بدهیم.

???? روحیه آسیب پذیر و لطیف

ازدواج با بچه طلاق به دلیل تجربه تلخ گذشته همراه با معایب است. این افراد روحیه بسیار حساسی دارند و در رفتار با آنها باید دقت زیادی را به خرج دهید. در واقع باید از بروز آسیب به آنها جلوگیری کنید. اما به دلیل روحیه و شخصیت متفاوتی که هر شخص دارد، میزان زودرنجی آنها متفاوت است.

???? نیازمند به تکیه گاه

از دیگر معایب ازدواج با فرزند طلاق، نیازمند به تکیه گاه است. فرزندان طلاق به دلیل اینکه در زندگی تجربه تلخی مانند جدایی والدین داشتند، مورد حمایت قرار نداشتند و همیشه به دنبال تکیه گاه هستند. بنابراین در ازدواج با این افراد باید همیشه تکیه گاه مطمئنی باشید.

???? ناتوانی در اعتماد کردن

یکی از معایب ازدواج با فرزند طلاق، ناتوانی در اعتماد کردن است. به دلیل اینکه این افراد در زندگی شاهد جدایی والدین بوده اند، سخت به دیگران اعتماد می‌کنند. حتی پس از هر اتفاق ناگواری جدایی را در نظر می‌گیرند. بنابراین جلب اعتماد این افراد بسیار دشوار است.

مزایای ازدواج با فرزند طلاق

در کنار تمامی چالش ها و معایبی که ازدواج با بچه طلاق دارد. مزایایی نیز به دنبال دارد که در این بخش مقاله راجع به آنها توضیح داده ایم.

???? فرزندان طلاق قدرشناس هستند

یکی از مزایای خوب ازدواج با فرزند طلاق، قدرشناسی آنهاست. این افراد بسیار قدرشناس هستند و به آرامش در کنار همسر بسیار اهمیت می‌دهند. فرزندان طلاق زندگی های پر چالشی را پشت سر گذاشته اند و به همین دلیل برای آرامشی که باهمسر دارند اهمیت می‌دهند. و برای دریافت آرامش و خوشبختی نیز تلاش می‌کنند.

???? مستقل و مسئولیت پذیر هستند | ازدواج با فرزند طلاق

ازدواج با فرزند طلاق همراه با مسئولیت پذیری مناسب است. به دلیل اینکه فرزند طلاق بدون نظارت مستقیم والدین رشد کرده است، آموزش دیده است که چگونه مستقل و مسئولیت پذیر باشد. به همین دلیل نیز استقلال فکری، مالی و … برای فرزند طلاق به وجود آمده است.

عوامل منفی در ازدواج با بچه های طلاق

ازدواج با فرزند طلاق عوامل منفی نیز به دنبال دارد. که در مقدمه راجع به آن اشاره کردیم. در این بخش مقاله راجع به عوامل منفی در ازدواج با بچه طلاق بیشتر توضیح داده ایم.

???? آسیب های روحی و روانی

اغلب فرزندان طلاق به آسیب های روحی و روانی مبتلا هستند. به دلیل اینکه در دوره ای از زندگی دائم شاهد بحث، دعوا و مشاجره والدین بوده اند، تنش و آسیب های روحی را تجربه کرده اند. به همین دلیل در ازدواج با فرزند طلاق باید آسیب های روحی و روانی آنها را در نظر بگیرید. 

???? عدم توانایی در پذیرش طلاق والدین | ازدواج با فرزند طلاق

در ازدواج با فرزند طلاق باید به عدم پذیرش طلاق والدین دقت کنید. فرزندان طلاق جدایی والدین را به سختی می‌پذیرند. به همین جهت باید در اولین فرصت تحت درمان قرار بگیرند. اگر بچه طلاق این موضوع را با خود حل نکند، با مشکلا متفاوتی روبرو می‌شود و در زندگی زناشویی نیز با چالش روبرو می‌شود.

???? مشکلات عاطفی و اختلالات روانی

یکی از عوامل منفی در ازدواج با فرزند طلاق، مشکلات عاطفی و اختلالات روانی است. به طور کلی همه کودکان برای تامین نیازهای عاطفی باید مورد توجه و محبت والدین قرار بگیرند. اما فرزندان طلاق به دلیل درگیری بین والدین، محبت و توجه را از سوی والدین به خوبی دریافت نکرده اند. به همین دلیل به مشکلات عاطفی دچار هستند. در ازدواج با فرزند طلاق باید مقدار توجه محبت خود را افزایش دهید تا مشکلات عاطفی همسر به مرور زمان کاهش پیدا کند.

???? روابط و مهارت های اجتماعی پایین

از دیگر عوامل منفی در ازدواج با فرزند طلاق، مهارت ها و روابط اجتماعی پایین است. فرزندان طلاق معمولا در برقراری روابط اجتماعی با ضعف روبرو هستند. اما این موضوع در اغلب فرزندان طلاق وجود ندارد و نباید همه را در این دسته قرار داد.

???? افزایش احتمال طلاق | ازدواج با فرزند طلاق

افرادی که فرزند طلاق هستند، با درصد بالاتری نسبت به دیگران به فکر طلاق و جدایی هستند. زیرا فرزندان والدین خود را الگو قرار می‌دهند و مانند آنها رفتار می‌کنند. به دلیل تنش و پرخاشگری والدین، فرزند طلاق نیز رفتارهای پر تنشی را از خود بروز می‌دهد. در ازدواج با بچه طلاق باید به این موضوع دقت کنید که احتمال جدایی بیشتر است.

کلام آخر

طلاق والدین امری ناخوشایند است. که برای فرزندان آسیب های روحی و روانی زیادی را به دنبال دارد. اما با درمان های متفاوت و تحت نظر روانشناس بودن می‌توانید آسیب ها و چالش های ازدواج با فرزند طلاق را کاهش دهید. برای ازدواج زوجین به همراه یکدیگر باید در جلسات شرکت درمان شرکت کنند تا از تمامی جنبه های ازدواج با یکدیگر آگاه شوند. برای درمان حتما از روانشناس و متخصصین روانشناس کمک بگیرید.  مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با فرزند طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: ازدواج با فرزند طلاق | 5 عامل منفی در ازدواج با فرزند طلاق



:: برچسب‌ها: ازدواج با فرزند طلاق | 5 عامل منفی در ازدواج با فرزند طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

گریه کودک به عوامل زیادی بستگی دارد. گریه کردن در کودکان یک واکنش طبیعی است که در بیشتر موارد برای برطرف کردن نیازهای اولیه آنها رخ می‌دهد. مخصوصا نوزادانی که هنوز قادر به صحبت کردن نیستند؛ بیشتر از این رفتار استفاده می‌کنند. خانواده ها نباید از گریه بی دلیل کودک نگران شوند؛ چرا که این شرایط موقت بوده و کودک به زودی آرام خواهد شد. اما اگر این شرایط برای مدت زمان طولانی ادامه یافت؛ والدین باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و علت را جویا شوند. از هر روشی برای توقف گریه کودک خود استفاده نکنید و اجازه دهید او احساسات خود را تخلیه کند. در بعضی موارد این گریه ها منشا روانی دارند و به علل گوناگونی اتفاق می‌افتند.

منبع: گریه کودک | گریه بی دلیل کودک

گریه بی دلیل کودک

جالب است بدانید؛ گریه در هر سنی اگر به جا و بیش از اندازه نباشد؛ می‌تواند مفید باشد. کودکان نیز گاهی به گریه کردن نیاز دارند. طبق مطالعات اخیر، گریه به کودک کمک می‌کند تا حس بهتری داشته باشد. پس گریه بی دلیل کودک خود را تبدیل به فاجعه نکنید. پیدا کردن دلیل گریه کودک، شاید در ابتدا برای شما دشوار باشد؛ مخصوصا اگر او، اولین فرزند شما باشد. اما با گذشت زمان، از فرزند خود و نیازهای او شناخت بیشتری پیدا خواهید کرد.

دلایل گریه کودک

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ کودکان به دلایل زیادی گریه می‌کنند. حتی این دلایل تا سن مشخصی هم یکسان است. برای مثال تا سن 5 سالگی با اینکه کودک قادر به صحبت کردن هم هست اما برای بیان کردن نیازهای خود همواره از گریه کردن استفاده می‌کند. برخی از دلایل گریه کودک به شرح زیر می‌باشند.

????گرسنگی

قطعا اولین دلیلی که برای گریه کودک به ذهن والدین می‌رسد؛ گرسنگی اوست. والدین می‌توانند با شناختن علائم گرسنگی در کودک خود قبل از شروع گریه در کودک، از آن جلوگیری کنند. برخی از نشانه های گرسنگی در کودکان شامل خارج کردن صداهایی از دهان و یا بهانه گیری می‌شود. این رفتار حتی در بزرگسالان هم مشاهده می‌شود که با گرسنگی بداخلاق می‌شوند. کودکان فعالیت های زیادی دارند و میزان سوخت و ساز بدن آنها بیشتر است به همین دلیل فاصله زمانی میان وعده های غذایی آنها باید کوتاه تر باشد.

????خستگی و خواب آلودگی

خستگی و خواب آلودگی کودک، یکی از دلایل رایج برای گریه کودک است. این عامل گاهی باعث گریه های زیاد و عصبانیت در کودکان می‌شود. کودکان نیاز به خواب بیشتری نسبت به بزرگسالان دارند؛ به همین دلیل باید والدین برای زمان استراحت و فعالیت آنها برنامه ریزی داشته باشند. گاهی والدین برای زمان بیداری کودک فعالیت های زیادی را در نظر می‌گیرند یا مانع خوابیدن آنها می‌شوند؛ همین عامل آنها را وادار به گریه کردن برای بیان خستگی می‌کند.

????جلب توجه یکی از دلایل گریه کودک

کودکان و نوزادان نیاز به توجه زیادی از طرف والدین خود دارند. گاهی علت گریه کودک بی توجهی به اوست. کودک برای گرفتن توجه شروع به گریه بی دلیل می‌کنند همچنین رفتارهایی مثل جیغ کشیدن یا پرخاشگری از خود نشان می‌دهند. هر گونه واکنشی نسبت به این گریه ها، کودکان را تشویق به انجام دوباره آنها یا ادامه دادن می‌کند.

????مشکلات جسمانی دلیل گریه کودک

برخی از مشکلات جسمانی و یا دردهای حاصل از آنها، دلیل گریه کودک هستند. طبیعی است که کودک نسبت به دردهای خود گریه کند. والدین باید علت درد را پیدا کرده و برای درمان آنها اقدام کنند. مخصوصا این واکنش در کودکان یک تا سه ساله قادر به صحبت کردن نیستند؛ بیشتر دیده می‌شود. ریفلاکس معده، گوش درد، دل درد و دردهای شایع در این سنین هستند که معمولا کودکان برای بیان آنها از گریه استفاده می‌کنند.

????محرک های محیطی

قرارگیری طولانی مدت در معرض محرک های محیطی باعث بروز گریه کودک خواهد شد. برای مثال حضور در مکان های شلوغ یا گوش کردن موسیقی با صدای بلند، دیدن افراد غریبه، دوری از والدین و… همگی می‌توانند کودک را هیجان زده کرده و بترسانند. کودک در این شرایط از خود واکنش هایی مثل گریه کردن نشان می‌دهد. در واقع گریه بی دلیل کودک در چنین شرایطی نشان دهنده ی نیاز تو برای انتقال به مکان آرام تری است.

برای رفع گریه کودک چه کنیم؟

بعد از پیدا کردن علت گریه کودک، باید برای آرام کردن اقداماتی انجام دهیم. گریه های طولانی مدت و شدید برای سلامت کودک خوب نیست و او را در معرض مشکلات زیادی قرار می‌دهد. به همین دلیل والدین باید از مهارت هایی برای آرام سازی او برخوردار باشند. در این قسمت برخی از این روش ها را ذکر خواهیم کرد.

✅برنامه ریزی برای زمان خواب و تغذیه

والدین باید از زمان غذا خوردن و استراحت فرزند خود مطلع بوده و برای آن برنامه ریزی داشته باشند. برای مثال اگر کودکی تازه از خواب بیدار شده و یا مدتی از آخرین باری که غذا خورده است؛ گذشته، والدین باید به فکر تغذیه او باشند. و یا اجازه خوابیدن بیش از حد و یا کمتر از حد را به او ندهند. تنظیم زمان غذا و استراحت از بروز گریه کودک جلوگیری خواهد کرد.

✅مهارت های آرام سازی کودک

گریه هر کودکی با روش مخصوص به او، پایان می‌یابد. برای مثال برخی از کودکان با شنیدن موسیقی خاص و یا صدای مادر خود آرام می‌شوند. یا برخی دیگر با در آغوش گرفتن عروسکی خاص، دست از گریه برمی‌دارند. والدین باید این عوامل را شناسایی کرده تا در هنگام گریه کودک، از آنها استفاده کنند. این روش ها به والدین کمک زیادی برای کنترل این موقعیت خواهند کرد.

✅مدیریت هیجانات کودک

اگر کودک شما برای جلب توجه و یا به دلیل کاهش استرس خود، گریه می‌کند؛ به او روش های دیگری را برای بیان احساسات و هیجاناتش آموزش دهید. کاهش استرس به کمک یک روانشناس کودک، گریه بی دلیل کودک را از بین خواهد برد. اگر برای حل مشکلاتش دچار مشکلش است و احساس خود را با گریه نشان می‌دهد؛ مهارت های حل مساله را به او آموزش داده و در انجام کارهای مختلف به او کمک کنید. همچنین اگر عواملی باعث برانگیختگی او می‌شود؛ آنها را از کودک دور کرده و آرامش را برای ا محیا کنید. برای مدیریت هیجانات کودک می‌توان از یک روانشناس نیز کمک گرفت.

✅کودک را شرطی نکنید

بسیاری از افراد با شروع گریه کودک، تسلیم او شده و خواسته های او را فراهم می‌کنند. اما با اینکار کودک شرطی شده و هر بار برای رسیدن به اهدافش، از گریه کردن استفاده می‎‌‌کند. در هنگام گریه کردن به دعوا و مشاجره با او نپردازید و به آموزش دهید تا با روش های دیگر، توجه شما را به خود جلب کند. واکنش های افراطی شما، اوضاع را بدتر خواهد کرد و این رفتار نیز در کودک ماندگار خواهد شد.

سخن پایانی

گریه کودک بدون دلیل خاصی، مخصوصا برای مدت زمان طولانی، والدین را خسته و کلافه می‌کند. اما نباید به راحتی تسلیم شد؛ بلکه باید علت گریه های کودک شناسایی شود. نادیده گرفتن گریه کودک برای والدین کار سختی خواهد بود. از طرف دیگر گاهی با نگرانی های بیش از حد، باعث تشدید مشکل می‌شوند. با واکنش به موقع و درست نسبت به این موضوع و کمک گرفتن از مشاور از بروز گریه های بی دلیل کودک خود جلوگیری کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه گریه کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

علت بی قراری و گریه شدید نوزاد چیست؟

برای گریه کودک دلایل زیادی وجود دارد. برخی از آنها شامل گرسنگی، خستگی، قرارگیری در معرض محرک های محیطی برای طولانی مدت، خستگی و خواب آلودگی و… برخی از این دلایل هستند که در متن به توضیح آنها پرداخته ایم.

منبع: گریه کودک | گریه بی دلیل کودک



:: برچسب‌ها: گریه کودک | گریه بی دلیل کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

محبت به همسر یکی از بخش های مهم زندگی مشترک است. افراد به شیوه های مختلفی محبت خود را ابراز می‌کنند. اما این کار از این جهت ضرورت دارد که نه تنها باعث تداوم رابطه و افزایش علاقه می‌شود؛ بلکه آثار روانی بسیاری نیز برای خودتان خواهد داشت. گاهی افراد همین که ازدواج می‌کنند یا چند سال از زندگی مشترک شان می‌گذرد؛ این کار را فراموش می‌کنند. یا به آن اهمیت نمی‌دهند. اما این نکته را فراموش نکنید که محبت به همسر از نان شب واجب تر خواهد بود. 

منبع: محبت به همسر با 13 روش ساده

محبت به همسر

محبت به همسر به معنای ابراز علاقه و اهمیت دادن به او به روش های مختلف است. بیشتر افراد معتقدند استعدادی در این کار ندارند و به صورت عملی، عشق خود را به همسر نشان می‌دهند. اما خجالت یا کمبود وقت و انرژی، دلایل خوبی برای امتناع از این کار نیستند. همسر شما نیاز دارد محبت شما را به صورت عملی و کلامی حس کند.

روش های مختلف محبت به همسر

گاهی زوجین چنان در مشکلات زندگی مشترک غرق می‌شوند که ابراز محبت و عشق به یکدیگر را فراموش می‌کنند. فراموش نکنید که محبت به همسر نیز آدابی دارد؛ و دوطرف باید در این مسیر تلاش کنند. در این مقاله به توضیح روش های مختلف محبت به همسر خواهیم پرداخت.

✅ابراز احساسات کلامی

اولین و ابتدایی ترین قدم درمسیر محبت به همسر، ابراز احساسات به صورت کلامی است. گفتن و شنیدن کلمه های محبت آمیز کمک بزرگی به حفظ رابطه می‌کند و حس خوبی را به ارمغان می‌آورد. با لحن آرام و ملایم، کلمات را بیان کنید. روزانه این کار را انجام دهید و در این کار خساست به خرج ندهید.

✅ محبت به همسر با هدیه دادن

برخی زوجین هدیه دادن را فقط به مناسبات ها محدود می‌کنند یا فقط هدیه های بزرگ و گران را قبول دارند. اما هدیه های کوچک و بی دلیل، یکی از موثر ترین راه های محبت به همسر است. این هدیه شاید یک شاخه گل  یا حتی پختن غذای مورد علاقه باشد؛ اما باز هم تاثیر خود را خواهد داشت.

✅وقت گذاشتن برای یکدیگر

مخصوصا در زوج هایی که صاحب فرزند هستند؛ کمتر شاهد وقت گذرانی زوجین با یکدیگر هستیم. انجام امور به کمک یکدیگر، قرار های دونفره یا حتی انجام فعالیت های لذت بخش، مثال هایی از محبت به همسر هستند. به روش های مختلف،به همسر خود نشان دهید که همیشه برای او وقت دارید.

✅ محبت به همسر و ابراز علاقه در جمع

نشان دادن محبت به همسر، در خارج از خانه و در جمع نیز بسیار حائز اهمیت است. همسرتان باید بداند که شما در هر شرایطی و هرمکانی به او توجه می‌کنید و برایش مهم هستید. این به معنای انجام کارهای خصوصی در جمع دوستان و خانواده نیست. بلکه احترام قائل شدن، محبت های کلامی و توجه از این قبیل هستند.

✅حمایت در شرایط دشوار

زندگی مشترک پر از چالش هایی است که دو نفربا کمک یکدیگر باید به حل آنها بپردازند. شرایط سخت یکی از بهترین موقعیت هایی است که می‌توان از همسر حمایت کرد. افراد در این شرایط آسیب پذیر تر هستند و نیاز به توجه بیشتری دارند. محبت به همسر در این موقعیت، از اهمیت زیادی برخوردار است.

✅ محبت به همسر | نوشتن پیام های محبت آمیز

در محبت به همسر خلاقیت نشان دهید. برای مثال با نوشتن یادداشت های عاشقانه، عشق خود را به او یادآوری کنید. این پیام ها را می‌توانید برای او ارسال کنید یا در قالب برگه هایی به او بدهید. با این کار او، با هربار دیدن این پیام ها به یاد شما می‌افتد.

✅تماس فیزیکی داشته باشید

بغل کردن، نوازش، بوسیدن و رابطه جنسی از راه های فیزیکی نشان دادن محبت به همسر هستند. این رفتار ها را محدود به موقعیت یا زمان خاصی نکنید. به بهانه های مختلف با همسر خود تماس فیزیکی داشته باشید. رابطه جنسی در اینجا نقش مهمی ایفا می‌کند.

✅به حریم خصوصی او احترام بگذارید

برای همه ما پیش آمده است که مدتی نیاز به تنهایی داشه باشیم. همه افراد دارای حریم خصوصی بوده و برای انجام کارهای خود نیازمند فضا هستند. این مورد را از همسر خود دریغ نکنید. مدام در حال کنکاش در زندگی شخصی و کاری او نباشید. اطمینان حاصل کنید که در صورت بروز مشکل، آن را با شما در میان خواهد گذاشت. محبت به همسر گاهی با احترام به حریم شخصی او انجام می‌شود.

✅غیر قابل پیش بینی باشید

همیشه به یک شکل ابراز احساسات نکنید. اجازه دهید که همسرتان غافلگیر شود و همیشه انتظار کارهای جدید را داشته باشد. مناسبت ها را خاص تر برگزار کرده و به جزئیات توجه کنید. اجازه ندهید محبت به همسر تبدیل به یک عادت شود.

✅محبت به همسر، بدون قید وشرط

محبت به همسر خود را مشروط به انجام یک رفتار خاص نکنید. برای مثال نگویید “اگر این کار را انجام دهی” یا “این هدیه را بخری دوستت خواهم داشت”. با این کار همسر خود را شرطی می‌کنید. عشق معامله نیست.

✅مشورت با همسر

با مشورت و کمک گرفتن در مسائل، به او نشان خواهید داد که نظرش برای شما اهمیت دارد. حتی در تصمیمات شخصی یا کاری نیز او را شریک کنید. با نادیده گرفتن او در مسائل مختلف، دلسرد خواهد شد. محبت به همسر با اهمیت دادن به جایگاه او نیز امکان پذیر است.

✅ محبت به همسر | گفتگوی موثر

گوش دادن فعال یا بیان احساسات به همسر از دیگر راه های محبت به همسر است. گفت و گو در مورد مسائل مختلف و به طور کلی مهارت صحبت کردن با همسر، متفاوت از مشورت است. نیاز به وقت و توجه کافی دارد و بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد. اگر شما یا همسرتان از این ویژگی برخوردار نیستید؛ از یک روانشناس زوج کمک بگیرید.

✅کمک گرفتن از روانشناس

برای محبت به همسر به نیاز به سواد عاطفی دارید. مخصوصا اگر زمان زیادی از زندگی مشترک شما نمی‌گذرد؛ احتمالا در زمینه های مختلف نیاز به کمک خواهید داشت. روانشناس زوج یا خانواده در این زمینه، شما را راهنمایی خواهد کرد.

نکات

شاید شما هم تبلیغاتی در زمینه افزایش محبت همسر یا راه های جلب عشق را دیده باشید. این روش ها که با جادو و طلسم همراه هستند؛ به هیچ عنوان راه های موثری نیستند. بلکه ممکن است زندگی مشترک شما را برای همیشه دچار مشکلاتی کنند. از طرف دیگر اگر بعد از مدتی شاهد کاهش علاقه همسر خود شدید؛ حتما با پیدا کردن علل آن با کمک یه مشاور، درصدد جبران آن برآیید.

سخن پایانی

اعتماد به نفس داشته باشید و فراموش نکنید شما فارغ ازهرچیزی، لایق دریافت عشق و محبت هستید. محبت به همسر مثل یک معجزه عمل می‌کند. در بسیاری از موارد جلوی بروز بسیاری از مشکلات را می‌گیرد. هر رابطه ای شرایط خودش را داشته و با روش های خاص خود باید با آن برخورد کرد. همه روش ها در یک رابطه موفقیت آمیز نخواهد بود؛ پس دست از تلاش برندارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه محبت به همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

چگونه به همسر خود ابراز احساسات کنیم؟

با روش هایی مثل هدیه دادن، ابراز احساسات کلامی، توجه به او در جمع، مشورت گرفتن و… به همسر خود، محبت کنید.

راه های افزایش مهر ومحبت همسر چیست؟

برای بالابردن دانش عاطفی خود حتما از یک روانشناس کمک بگیرید. با همسر خود در این مورد صحبت کنید. از ورود خرافات به زندگی مشترک خود، جلوگیری کنید.

منبع: محبت به همسر با 13 روش ساده



:: برچسب‌ها: محبت به همسر با 13 روش ساده ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ماساژ همسر و به طور کلی تماس فیزیکی با شریک خود، در روابط زناشویی نقش بسیار مهمی خواهد داشت. برخی فقط اینکار را مختص به رابطه جنسی می‌دانند؛ اما اینگونه نیست. البته فراموش نکنید که ماساژ دادن اصول خاصی دارد و اگر به صورت غیر استاندارد انجام شود؛ می‌تواند حتی آسیب زننده باشد. ماساژ برای همسر نیاز به وسیله و یا شرایط خاصی ندارد و بسیار برای سلامتی مفید است. لذت حاصل از اینکار روابط را محکم تر کرده و زوجین نزدیکی بیشتری را حس خواهند کرد. قبل از اینکار باید از نقاط حساس و تحریک پذیر همسر خود اطلاع پیدا کرده و تکنیک های ماساژ را بداند. در این مقاله به بررسی روش ها و عوامل موثر بر ماساژ دادن همسر، خواهیم پرداخت.

منبع: ماساژ همسر چه فوایدی دارد؟

ماساژ همسر

زوجین بعد از گذراندن یک روز طولانی و خسته کننده، می‌توانند با ماساژ همسر تجربه خوشایندی را برای همسر فراهم کنند. افراد می‌توانند با همراه کردن شرایط دیگر مثل دمای مناسب، استفاده از روغن های مخصوص و یا حتی پخش کردن موسیقی، ماساژ را دلچسب تر نیز می‌کند. ماساژ در برخی موارد نوعی راهکار درمانی نیز محسوب می‌شود و یا نوعی پیش نوازی است. در این مورد شناخت بدن همسر نیز بسیار اهمیت خواهد داشت و هر دو باید در این مورد رضایت داشته و صحبت کنند.

تکنیک های مختلف ماساژ همسر

همانطور که قبلا به هم به آن اشاره شد؛ ماساژ دارای اصول و تکنیک های خاص خود است و افراد باید هنگام انجام آن بسیار مراقب باشند. اگر ماساژ همسر به صورت غیراصولی انجام شود؛ حتی می‌تواند باعث خستگی بیشتر و یا اجتناب از رابطه جنسی شود. برخی از تکنیک هایی که می‌توانید برای اینکار استفاده کنید؛ شامل موارد زیر خواهد شد.

????روش سرخوردن

روش سرخوردن یکی از ساده ترین وکاربردی ترین روش های ماساژ همسر است. در این روش دست خود را در محل مورد نظر گذاشته و آن را با آرامی به پایین و یا بالا سر دهید. استفاده از روغن های مخصوص ماساژ حرک دست را آسان تر خواهند کرد. هنگامی که به انتهای آن بخش از بدن رسیدید؛ اینکار را دوباره تکرار کنید. این تکنیک با عث گرم شدن و آرام سازی عضلات مختلف  شده و جریان خونرسانی را بهتر خواهد کرد.

????روش اصطکاک

تکنیک اصطکاک کمی پیشرفته و پیچیده تر از روش قبلی خواهد بود. در هنگام اجرای آن باید بسیار احتیاط کرد. در این روش برای ماساژ همسر دست خود را مشت کرده و انگشت شست را از مشت خارج کنید. مشت را به نحوی بر روی بدن همسر قرار دهید که انگشت شست روی بدن قرار گیرد. سپس از قسمت مچ، دست خود را به صورت دورانی و به آرامی تکان هید. فشار کافی دست خود را کنترل کرده و انگشت شست را روی عضلات بلغزانید. بهتر است این تکنیک بعد از گرم شدن بدن به اندازه کافی، انجام شود.

????روش ورز دادن

این روش نیز مناسب مبتدیان خواهد بود و افراد می‌توانند برای ماساژ همسر از آن استفاده کنند. روش ورز دادن نیاز به قشار و قدرت بدنی زیادی ندارد و به بدن همسر نیز فشار زیادی وارد نخواهد شد. در این تکنیک با انگشت شست و سبابه قسمتی از پوست ناحیه مورد نظر را گرفته و به آرامی آن را بلند کنید. این حرکت را چندبار تکرار کرده و پوست را به سمت عقب و جلو حرکت دهید. سعی کنید فشار دست خود را در حد کم نگه داشته تا باعث ایجاد درد و یا خونمردگی نشود.

ماساژ نواحی مختلف بدن همسر

از تکنیک هایی که گفته شد؛ می‌توانید برای نواحی مختلف بدن و در موقعیت های مختلفی، استفاده کنید. ماساژ همسر فقط به تخت خواب و موقع خوابیدن محدود نمی‌شود؛ بلکه می‌توان اینکار را در شرایط دیگر نیز انجام داد. اینکار نیاز به صرف انرژی و وقت زیادی ندارد؛ اما تاثیر آن در کیفیت رابطه بسیار زیاد خواهد بود. برای شناخت نقاط تحریک پذیر مردان کلیک کنید.

⭕ماساژ پا

پا یکی از اندام های مهم بدن است که در طول روز احتمالا از آن استفاده زیادی خواهیم کرد. بعد از یک روز کاری افراد زوجین می‌توانند به صورت همزمان و یا به صورت تکی، نقاط مختلفی از پای یکدیگر را ماساژ دهند. ماساژ همسر باید به صورت دو طرفه باشد و همیشه یک نفر اینکار را انجام ندهد. اما در مورد پا افراد می‌توانند حتی به صورت همزمان اینکار را انجام دهند. از تکنیک های ورز دادن و اصطکاک می‌توانید برای ماساژ پا استفاده کنید. همچنین ماساژ این ناحیه باعث رفع شدن سریع تر خستگی خواهد شد.

⭕ماساژ صورت

برای ماساژ همسر صورت بهتر است اینکار را به صورت خوابیده انجام دهید. فرد باید به پشت دراز کشیده و حالت راحتی داشته باشد. برای ماساژ همسر ابتدا صورت او را نوازش کرده تا ماهیچه ها گرم و آماده شوند. سپس از قسمت پیشانی و ابروها شروع کرده و به آرامی پایین بیایید. از روش اصطکاک و سرخورن می‌توانید برای ماساژ سر و قسمت گردن استفاده کنید. می‌توان در هنگام ماساژ صورت از دستگاه بخور نیز استفاده کرد.

⭕ماساژ کمر

افراد همیشه بیشتر مایل هستند تا ناحیه کمر آنها مورد ماساژ قرار گیرد. در واقع حالت نشستن، خوابیدن و یا حتی کارهای روزانه، بیشتر به ناحیه ستون فقرات فشار وارد می‌کند. همسر برای دریافت ماساژ کمر می‌تواند در حال نشسته و یا خوابیده باشد. اما بهتر است در حالت نشسته سرخود را روی میزی با سطح استاندارد گذاشته و یا در حالت خوابیده، به پشت دراز بکشد.

ماساژ همسر را از گردن شروع کرده و با تکنیک های ورز دادن و اصطکاک به قسمت پایین بیایید. برای ماساژ کمر به آرامی عمل کرده و از روش های تهاجمی مثل راه رفتن روی کمر استفاده نکنید. ستون فقرات به دلیل قرارگیری نخاع در آن بسیار حساس بوده و باید برای ماساژ آن بسیار دقت کرد. معمولا افراد برای این ناحیه از روغن های مخصوص ماساژ و یا حتی دستگاه مخصوص استفاده خواهند کرد.

مزایای ماساژ همسر

قطعا ماساژ همسر فواید زیادی خواهد داشت. معمولا ماساژ یکی از روش های ریکلسین و حتی خودمراقبتی محسوب می‌شود که افراد برای مقابله با استرس از آن بهره می‌گیرند. اگر اینکار توسط همسر انجام شود؛ قطعا تاثیر آن بیشتر بوده و برای بهبود سلامت روان توصیه می‌شود.

از طرف دیگر، اینکار روحیه همدلی  زوجین تقویت کرده و باعث روابط صمیمی تر خواهد شد. ماساژ با تاثیر بر میزان جریان خون و هورمون ها نقش زیادی در خلق و خوی افراد خواهد داشت. نمی‌توان نقش ماساژ همسر را در مورد رابطه جنسی نادیده گرفت. در واقع این روش نوعی پیش نوازی و آماده سازی برای رابطه جنسی نیز خواهد بود. 

سخن پایانی

رابطه خوب در طول روز و انجام کارهایی به صورت مشترک در رابطه زناشویی، زمینه ساز یک زندگی مشترک موفق است. ماساژ همسر یکی از راه های بالابردن کیفیت این رابطه خواهد بود. اینکار در عین حال که بسیار ساده است اما دارای نکاتی نیز هست که رعایت آنها منجر به لذت بیشتر هم خواهد شد. در این زمینه می‌توانید از یک سکستراپیست نیز کمک بگیرید. این روش می‌تواند مشکلات عاطفی افراد را کاهش داده و زوجین را به یکدیگر نزدیک تر کند. از امتحان کردن راهکارهای جدید در رابطه نترسید و در این مورد نظر همسر خود را نیز جویا شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ماساژ همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

فواید ماساژ همسر چسیت؟

ماساژ همسر اگر به درستی و به صورت مرتب تکرار شود؛ می‌تواند تاثیرات شگرفی در رابطه داشته باشد. برخی از این فواید شامل رابطه جنسی بهتر، کاهش استرس و فشار روانی، برطرف شدن مشکلات عاطفی و بالارفتن روحیه همدلی بین زوجین خواهد بود.

منبع: ماساژ همسر چه فوایدی دارد؟



:: برچسب‌ها: ماساژ همسر چه فوایدی دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

‌ازدواج سنتی به ازدواجی گفته می‌شود که زن یا مرد به پیشنهاد دیگران یا خانواده تن به ازدواج بدهند. این ازدواج از نوع اجباری نیست. زیرا دختر و پسر فقط از دیگران پیشنهاد می‌گیرد و سپس به خواست خود به فرد جواب می‌دهند. در واقع ازدواج به خواست خودشان است و نظر آنها کاملا در ازدواج دخیل است.

اما ازدواج سنتی همراه با معایب و مزایای است و معمولا به دلایل خاصی رخ می‌دهد. در این مقاله سعی کرده ایم تمامی جنبه های مختلف این نوع ازدواج را در نظر بگیریم. اما به خاطر داشته باشید که در هر نوع سبک ازدواج باید از روانشناس مشورت بگیرید. 

منبع: ازدواج سنتی | 4 مزایای ازدواج سنتی

ازدواج سنتی چیست؟

ازدواج سنتی در دسته ازدواج هایی قرار دارد که کاملا با ازدواج‌ مدرن در تضاد است. در این نوع ازدواج دختر و پسر به پیشنهاد خانواده و یا اطرافیان تن به ازدواج می‌دهند. در واقع از قبل با فرد مقابل رابطه عاشقانه ای نداشتند و به پیشنهاد دیگران شریک ازدواج خود را انتخاب کرده اند. این نوع ازدواج هرگز در دسته ازدواج اجباری قرار نمی‌گیرد. زیرا زوجین به اجبار ازدواج نکرده اند؛ و با منطق خود تن به ازدواج داده اند.

ازدواج‌سنتی از جمله ازدواج هایی است که افراد پس از آشنایی به یکدیگر علاقه پیدا می‌کنند و نشانه بارز عکس ازدواج مدرن است. در این مقاله تمامی جنبه های ازدواج سنتی را بررسی کرده ایم. 

دلایل ازدواج سنتی

ازدواج سنتی به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. این دلایل برای هر فردی متفاوت از دیگری است. و برای همه یکسان نیست. در این بخش مقاله راجع به دلایل ازدواج‌سنتی توضیح داده ایم.

???? بالا رفتن سن: یکی از دلایل ازدواج سنتی، بالا رفتن سن است. برخی از افراد در سنین پایین روابط عشقانه ای نداشته اند و یا به دلایل خصوصی علاقه به ازدواج نداشته اند. زمانی که سنشان بالا می‌رود خود را مناسب روابط عاشقانه نمی‌بینند و با ازدواج‌سنتی ارتباط بهتری می‌گیرند.

???? دلایل مذهبی: از دیگر دلایل ازدواج سنتی؛ دلایل مذهبی است. گاه فرد به دلیل اعتقاداتی که دارد، علاقه به روابط عاشقانه ندارد و تنها ازدواج سنتی را مناسب خود می‌داند.

???? فقر: یکی از دلایل ازدواج سنتی، فقر است. در این مورد فرد در خانواده ای فقیر رشد پیدا کرده است و تنها با ازدواج سنتی است که پیشنهاد ازدواج می‌گیرد.

???? ملاحظات فرهنگی: برخی از افراد به دلیل عقاید و ملاحظات فرهنگی که دارند، به روابط عاشقانه قبل از ازدواج علاقه ای ندارند. به همین دلیل ازدواج سنتی را برای خود بهتر می‌دانند.

معایب ازدواج سنتی

همانطور که گفته شد، ازدواج سنتی در تضاد با ازدواج مدرن قرار دارد. در این نوع ازدواج مهم ترین معایب را می‌توان عدم علاقه در نظر گرفت. در این بخش مقاله راجع به معایب بیشتر ازدواج‌سنتی توضیح داده ایم.

???? رابطه بدون عشق وجود دارد

از معایب ازدواج سنتی می‌توان به رابطه بدون عشق اشاره کرد. در این نوع ازدواج هیچ پیش زمینه عاطفی وجود ندارد و افراد بدون عشق و علاقه با یکدیگر ازدواج می‌کنند. اما عشق و علاقه معمولا بعد از آشنایی به وجود می‌آید. چه بسا مقدار این علاقه بیشتر نیز می‌شود.

???? شناخت کافی وجود ندارد

یکی از معایب ازدواج سنتی، عدم شناخت کافی است. در ازدواج مدرن به دلیل ارتباط های طولانی حداقل شناخت هایی وجود دارد. و افراد از خصوصیات اخلاقی یکدیگر اطلاعی ندارند. اما در ازدواج سنتی به دلیل اینکه خانواده ها و اطرافیان پیشنهاد داده اند؛ و هیچ ارتباطی از قبل وجود نداشت، شناخت کافی وجود نخواهد داشت.

???? برای پاسخ باید منتظر بمانید

انتظار برای پاسخ از دیگر معایب ازدواج سنتی است. در این نوع ازدواج افراد پس از جلسه خواستگاری چند روزی را منتظر پاسخ شخص مقابل می‌مانند. و همین انتظار برای پاسخ گویی شاید باعث ناراحتی و دلخوری شود.

???? غیر قابل قبول بودن ازدواج سنتی

غیر قابل قبول بودن از دیگر معایب ازدواج سنتی است. اکثر جوانان امروزی هیچ علاقه ای به ازدواج سنتی نشان نمی‌دهند و برای اکثریت غیر قابل قبول است. بیشتر افراد نیز این نوع ازدواج را غیر قابل قبول می‌دانند. در واقع نگاه تحقیر آمیز به ازدواج‌سنتی بسیار زیاد است. 

مزایای ازدواج سنتی

ازدواج سنتی همراه با خود مزایای بسیاری دارد. این نوع ازدواج چهار نوع مزایا دارد که در این بخش مقاله راجع به آن توضیح داده ایم.

???? تفکر منطقی غالب تر است

ازدواج سنتی یک مزایای مهم و بزرگ به نام تفکر منطقی دارد. در این نوع ازدواج زمانی که خواستگاری انجام می‌شود؛ شما با فکر باز تر و منطقی تر به شخص مقابل فکر می‌کنید. تمام جنبه های رفتاری، کار و … او را می‌سنجید. و بیشتر از اینکه از روی علاقه فکر کنید؛ بر اساس عقل و منطق تصمیم می‌گیرید. در نتیجه ازدواج با خطای کمتری روبرو خواهد شد.

???? شفافیت بیشتر در این نوع ازدواج وجود دارد

از دیگر مزایای ازدواج سنتی، شفافیت بیشتر در این سبک ازدواج است. در ازدواج‌سنتی همه اعضای خانواده در جریان هستند. و روابط فرزندانشان را بیشتر بررسی می‌کنند. خانواده ها در این نوع ازدواج به تحقیق می‌پردازند و تمامی جوانب را می‌سنجند.

???? حمایت خانواده ها وجود دارد

در ازدواج سنتی حمایت خانواده ها از ابتدای وصلت وجود دارد. تمامی اعضای خانواده در تلاش برای خوشبختی فرزندان خود قدم بر می‌دارند. و البته که به دلیل تفکر منطقی؛ تمامی تناقص ها و تضادهای فرهنگی بیشتر مورد بررسی و تحقیق قرار خواهد گرفت. 

???? خطا و اشتباه کاهش می‌یابد

یکی از مزایای ازدواج سنتی، کاهش اشتباه و خطا است. در این نوع ازدواج تمامی افراد خانواده بر رفتار، کردار و شخصیت طرف مقابل نظارت دارند. در این صورت نیز ازدواج با خطای کمتری روبرو می‌شود. بنابراین از فواید و مزایای ازدواج سنتی می‌توانیم به نظارت همه اعضای خانواده اشاره کنیم.

کلام آخر

تمامی ازدواج ها ویژگی های خوب و بد زیادی دارند. و نمی‌توان آنها را در رده های خوب و بد قرار داد. در این مقاله نیز راجع به معایب، مزایا و دلایل ازدواج سنتی توضیح داده ایم. با مطالعه این مقاله شما هستید که ویژگی ها را بررسی کرده و تصمیم می‌گیرید. به طور کلی نیز هر سبک ازدواج نیازمند تحقیق و بررسی است. که اگر این بررسی توسط روانشناس و متخصص انجام شود؛ نتیجه بهتری را به دنبال خواهد داشت. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج سنتی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: ازدواج سنتی | 4 مزایای ازدواج سنتی



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

رفتار با دوست دختر قطعا یک چالش برای مردان محسوب می‌شود. این موضوع مخصوصا در روزهای اول آشنایی که دو طرف شناخت کافی نسبت به یکدیگر ندارند بیشتر به چشم می‌خورد. نحوه برخورد با فردی که به آن علاقمند هستیم؛ اصول و قواعد خاص خودش را خواهد داشت. معمولا برای مردان ابراز علاقه و نشان دادن احساسات سخت تر خواهد بود. و از طرفی دختران نیز نیاز بیشتری به شنیدن احساسات شریک خود دارند. همین کار را برای آقایون سخت تر خواهد کرد. برخی از مردان تصور می‌کنند که به دلیل هدفدار نبودن رابطه، می‎توانند به هر شکلی رفتار کرده و برخی مسائل را نادیده می‌گیرند. اما احترام گذاشتن به دیگران نیاز به دلیل ندارد؛ حتی اگر آن فرد در آینده شما حضور نداشته باشد.

منبع: رفتار با دوست دختر | چطور با دوست دخترم برخورد کنم؟

رفتار با دوست دختر

در رفتار با دوست دختر، در قدم اول باید در مورد برخی مسائل شفاف سازی کرد. صحبت در مورد مرزها و مسائل مختلفی به افراد نشان خواهد داد که چگونه باید رفتار کرده و یا واکنش نشان دهند. همچنین باید در این مورد تعادل را رعایت کرد. یعنی رفتار با فردی که نسبتی با او ندارید؛ نباید بیش از حد صمیمی و یا خیلی سرد و خشک باشد. افراط در نحوه برخورد با یکدیگر، سبب ایجاد سوتفاهماتی خواهد شد.

نحوه رفتار با دوست دختر

همانطور که گفته شد؛ رفتار با دوست دختر دارای قواعد و اصولی است که افراد برای داشتن رابطه ای بهتر، باید به آن پایبند باشند. البته نمی‌توان برای همه نسخه ای واحد پیچید و شرایط افراد گوناگون خواهد بود. اما به هر حال برخی از موارد بین همه افراد مشترک خواهد بود. در این قسمت چند نمونه از رفتارهای صحیح با دوست دختر را بیان خواهیم کرد. 

????رعایت احترام و ادب

یکی از مهم ترین نکات رفتار با دوست دختر، رعایت ادب و احترام نسبت به اوست. برای بسیاری، بی احترامی و استفاده از الفاظ توهین آمیز، شوخی محسوب شده و با آن مشکلی ندارد. اما این رفتار برای هیچ دختری جذاب نیست و بهتر است در صحبت کردن به این نکته توجه کنید. البته رعایت ادب و احترام فقط به نحوه گفتار محدود نمی‌شود؛ بلکه افراد باید در مورد مسائل مختلفی به آن بپردازند. برای مثال آداب غذاخوردن، ورود به مکانهای مختلف، رفتار با خانواده و… همگی جنبه هایی از ادب محسوب می‌شوند که باید به آنها دقت کرد.

???? رفتار با دوست دختر | وقت گذاشتن برای او

برای رفتار با دوست دختر خود به نحوی که نظر او را جلب کنید؛ باید وقت زیادی را به او اختصاص دهید. در واقع او انتظار دارد که اولویت شما باشد. اینکار همیشه امکانپذیر نیست؛ اما اگر واقعا به او علاقمند هستید باید زمانی از روز خود را برای صحبت و یا ملاقات با او اختصاص دهید. عده ای در اینکار افراط کرده و همه وقت خود را با دوست دختر خود می‌گذرانند؛ این موضوع باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. وقت گذاشتن با او سبب ایجاد علاقه ومحبت بیشتری می‌شود.

????صحبت در مورد مسائل مختلف

در یک رابطه سالم افراد باید بتوانند در مورد مسائل مختلفی با هم صحبت کنند. این حرف زدن باید دو طرفه بوده و افراد از بیان نظرات خود نترسند. گاهی برخی از پسران در رفتار با دوست دختر، پرحرفی کرده و فقط در مورد مسائل مربوط به خود صحبت می‌کنند.

با اینکار بعد از مدتی دختر علاقه خود را برای حرف زدن با شما از دست داده و حتی دیگر به حرف های شما نیز گوش نخواهد داد. از طرف دیگر دختران بیشتر جذب مردانی می‌شوند که شنونده خوبی باشند. دختر باید حس کند که از طرف شما شنیده شده و مورد قضاوت یا تمسخر قرار نمی‌گیرد.

???? رفتار با دوست دختر | به فکر تغییر دادن او نباشید

گروهی از پسران در همان ابتدای رابطه در رفتار با دوست دختر، از او توقع تغییر کردن دارند. پذیرش یکی از شروط رابطه است. افراد باید به تفاوت ها احترام گذاشته و بر مشترکات تاکید کنند. اصرار به تغییر به دختر احساس ناکافی بودن و یا عذاب وجدان خواهد داد. اگر رفتاری در او شما را آزار می‌دهد؛ بهتر است محترمانه آن را بیان کرده و یا از او تقاضای تغییر آن را داشته باشد.

اما در اینکار پافشاری نکنید. اگر شاهد تلاش او برای تغییر رفتارهایش نیستید؛ یا خود را با آن تطبیق داده و یا رابطه را به پایان برسانید. در یک رابطه دو طرف باید در جهت رشد و تغییر تلاش کنند.

????ابراز علاقه

ابراز علاقه به دوست دختر در رابطه بسیار مهم است. برخی از پسران تصور می‌کنند که رابطه بعد از بیان کردن احساسات خراب خواهد شد. اما اینگونه نیست. شنیدن کلمات محبت آمیز برای همه افراد خوشایند است. علاقه خود را نسبت به او پنهان نکرده و با روش های مختلفی به او نشان دهید که برایتان مهم است. طبیعی است که اینکار برایتان سخت باشد. اما فراموش نکنید که احساسات خوب حاصل از رفتار با دوست دختر، به شما برخواهد گشت و در مورد آن دچار پشیمانی نخواهید شد.

????تعهد | رفتار با دوست دختر

متاسفانه بی تعهدی، یکی از رفتارهای شایعی است که در روابط قبل از ازدواج و در رفتار با دوست دختر بسیار دیده می‌شود. تعهد فقط مربوط به ازدواج نیست و افراد در هر رابطه ای باید وفادار باشند. یکی از موضوعاتی که در بیشتر اوقات در ذهن دختران می‌گذرد؛ خیانت است. به همین دلیل به او نشان دهید که به او متعهد بوده و صادق هستید.

برخی تصور می‌کنند که بعضی از رفتارها خیانت محسوب نمی‌شود اما باید در این مورد نظر دوست دختر را هم جویا شد. بی تعهدی و خیانت به هر شکلی می‌تواند ضربه روحی بدی به افراد وارد نماید. به همین دلیل سعی کنید از بروز آن در رابطه جلوگیری کنید. برخی برای جلوگیری از بروز خیانت به کنترلگری روی می‌آورند که این هم رفتار سالمی محسوب نمی‌شود. 

????او را مقایسه نکنید

همیشه یکی از ترس های دختران در رابطه، مقایسه شدن با دیگران است. با اینکه همیشه افرادی هستند که از ما بهتر هستند؛ اما اگر بتوانیم خود را بپذیریم و دوست داشته باشیم؛ گرفتار احساسات منفی نخواهیم شد. افراد شرایط مختلفی دارند به همین دلیل مقایسه کردن نتیجه درستی نخواهد داشت. با اینکار نه تنها ذهن تان مشغول مسائل بیهوده می‌شود بلکه در رفتار با دوست دختر نیز به مشکل خواهید خورد. فراموش نکنید که او نیز می‌تواند شما را با دیگران مقایسه کند. به همین دلیل اگر موضوعی ذهن شما را درگیر کرده بهتر است به جای مقایسه در مورد آن صحبت کنید.

سخن پایانی

با توجه به روحیات دختران و حساسیت آن‌ها، رفتار با دوست دختر کار آسانی نخواهد بود. اما شما نیز نباید به این موضوع دامن زده و شرایط را پیچیده‌تر کنید. صادق باشید و با یکدیگر ارتباطی موثر ایجاد کنید. در قدم اول برای ارتباط با او باید شناخت بیشتری از اوکسب کنید. اگر اهداف رابطه و عقاید دو طرف به هم نزدیک باشد؛ چالش های کمتری ایجاد خواهد شد. در این زمینه می‌توانید از یک مشاور کمک گرفته و دغدغه های ذهنی خود را با او در میان بگذارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با دوست دختر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

نحوه رفتار با دوست دختر مغرور چگونه است؟

افراد ویژگی های اخلاقی متفاوتی دارند که باید به آنها احترام گذاشته شود. اما اگر او تلاشی در جهت تغییر این رفتار ها نمی‌کند و یا شدت آنها بیشتر می‌شود؛ بهتر است به طور مستقیم در این مورد با او صحبت کرده، بر تغییر پافشاری نکرده و او را با شخص دیگری مقایسه نکنید.

منبع: رفتار با دوست دختر | چطور با دوست دخترم برخورد کنم؟



:: برچسب‌ها: رفتار با دوست دختر | چطور با دوست دخترم برخورد کنم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

رابطه جنسی در دوران عقد از مواردی است که باعث بروز چالش هایی میان زوجین می‌شود. در واقع بعد از عقد، زن و شوهر کاملا به هم محرم بوده و برقراری رابطه جنسی برای آنها بلامانع است. اما برخی از زوجین بلافاصله بعد از عقد، فضایی برای خود ندارند و یا هنوز وارد زندگی مشترک نشده اند. به همین دلیل در مورد آن مردد بوده و نمی‌دانند روش صحیح برطرف کردن نیاز جنسی شان چیست. از طرف دیگر عقاید خانواده ها و یا نظرات اطرافیان نیز در ابن مورد موثر خواهد بود. اما زوجین با توجه به شرایط خود باید در مورد آن تصمیم گیری کنند.

منبع: رابطه جنسی در دوران عقد | آیا دوران عقد نزدیکی داشته باشیم؟

آیا دوران عقد نزدیکی داشته باشیم؟

در مورد رابطه جنسی در دوران عقد، بیشتر سنت ها و هنجارهای خانوادگی تعیین کننده هستند. به دلیل اینکه بارداری در این دوران مورد قبول خانواده ها نیست و یا اینکه مکان خاصی برای زوجین وجود ندارد؛ آنها با مشکلات زیادی در این زمینه روبرو خواهند شد. از طرف دیگر گاهی یکی از زوجین از این موضوع رضایت ندارد و ترجیح او داشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج است. بهتر است زوجین در مورد این موضوع توافق داشته و به چهارچوب های خانوادگی نیز احترام بگذراند. 

بایدها و نبایدهای رابطه جنسی در دوران عقد

اینکه در این دوران تا چه حد پیش روند و یا اینکه تصمیمی در مورد آن داشته باشید یا نه، کاملا شخصی است. اما بهتر است برای رابطه جنسی در دوران عقد نکاتی را رعایت کرده و همه جوانب را در نظر داشته باشید. 

????رضایت کامل

مهم ترین نکته دربرقراری رابطه جنسی در دوران عقد رضایت کامل طرفین است. با وجود رضایت، افراد می‌توانند مسئولیت کار خود را به عهده گرفته و در صورت بروز هرگونه مشکلی، پاسخگو باشند. از طرف دیگر اگر هنوز شناخت کافی از همسرتان ندارید و یا با احساس راحتی نمی‌کنید؛ بهتر است کمی بیشتر صبر کنید. در برخی موارد، افراد به دلیل اصرار و پافشاری همسر خود در این دوران مجبور به داشتن رابطه جنسی می‌شوند و همین موضوع برای آنان عواقب روانی بدی ایجاد خواهد کرد. مطمئن شوید که اختلافات و تعارضات میان شما به جدایی ختم نمی‌شود و سپس به رابطه جنسی فکر کنید.

????بارداری ناخواسته

قطعا هیچ زوجی نمی‌خواهند که رابطه جنسی در دوران عقد آنها منجر به بارداری شود. این موضوع نه تنها باب میل خانواده ها هم نیست بلکه خود زوجین نیز با داشتن فرزند بلافاصله بعد از ازدواج، فرصت شناخت کافی یکدیگر را پیدا نخواهند کرد. احتمال بارداری ناخواسته را در نظر داشته و از ابزارهای پیشگیری مناسب استفاده کنید. البته این روش ها هم همیشه به صورت کامل موثر نیستند؛ اما باید احتیاط کرد. با اینکار از انتقال بیماری های آمیزشی که شاید شما از آنها اطلاع ندارید؛ نیز جلوگیری می‌شود. برای آشنایی بیشتر با انواع و کاربردهای مختلف کاندوم کلیک کنید.

????فراهم کردن فضای مناسب

احتمالا در برقراری اولین رابطه جنسی در دوران عقد با اتفاقاتی مواجه می‌شوید که هیچ تصوری از آنها ندارید. شاید این رابطه برای شما همراه با درد و خونریزی باشد؛ به همین دلیل باید برای آن مکان و زمان مناسبی را در نظر داشته باشید. اولین قدم حفظ خونسردی و آرامش خواهد بود. اگر در این زمان با مشکلی برخوردکردید؛ نترسید و اوضاع را به درستی مدیریت کنید. سعی کنید زمانی را برای اینکار انتخاب کنید که امکان مراجعه به پزشک و یا داروخانه وجود داشته باشد.

چرا برقراری رابطه جنسی در دوران عقد لازم است؟

برخلاف تصور بسیاری از افراد، برقراری رابطه جنسی در دوران عقد نباید منع شود. چرا که همین موضوع باعث پدیدایی بسیاری از مسائل برای شما و همسرتان خواهد شد. برقراری رابطه در حد مجاز برای زن و شوهر لازم بوده و نمی‌توان جلوی آن را گرفت. اما دو طرف نیز باید اطلاعات کافی در این مورد داشته و به صورت منطقی با آن برخورد کنند.

⭕شناخت جنسی

رابطه جنسی در دوران عقد باعث خواهد شد تا از همسر خود شناخت بیشتری در زمینه جنسی پیدا کنید. شناخت جنسی به معنای مطلع شدن از علایق، فانتزی ها، توانمندی و حتی اختلالات جنسی خواهد بود. البته در برخی موراد همین مورد در دوران عقد سبب جدایی زوجین می‌شود. اما فراموش نکنید که می‌توان مشکلات جنسی را با کمک سکستراپیست و روانشاس درمان کرد. این مورد نمی‌تواند معیار خوبی برای جدایی باشد؛ چراکه با صبوری و همدلی همسر و کمک گرفتن از متخصص، قابل حل خواهد بود.

⭕برطرف شدن نیازجنسی در دوران عقد

طبیعی است که زوجین در ابتدای دوران عقد کشش جنسی زیادی نسبت به یکدیگر داشته باشند. این موضوع نباید سبب تعجب و یا دخالت خانواده ها شود. از آنجایی که گاهی دوران عقد برای مدت زمان طولانی ادامه پیدا خواهد کرد؛ نمی‌توان از آنها انتظار داشت که این نیاز طبیعی خود را به صورت کلی نادیده بگیرند و یا سرکوب کنند. از آنجایی که در فرهنگ ما، تنها راه تخلیه میل جنسی ازدواج است؛ رابطه جنسی در دوران عقد نیز بلامانع خواهد بود.

⭕افزایش صمیمیت

برقراری رابطه جنسی در دوران عقد باعث افزایش علاقه و محبت بین زوجین خواهد شد. در واقع پیوند عاطفی آنها بعد از اینکار محکم تر خواهد شد. به طور کلی رابطه جنسی در بسیاری از موارد خود باعث شکل گیری تعهد بین زوجین می‌شود. از طرف دیگر با وجود میل جنسی بیشتر در آقایون، اگر آنها به هر دلیلی در این دوران ارضا نشوند؛ شاید باعث سرد شدن و بی علاقگی آنها نسبت به همسرشان شود. اما به طور کلی افراد باید عدم رضایت جنسی خود را به دلیل عدم شناخت کافی از یکدیگر تلقی کرده و عجولانه تصمیم نگیرند.

نکاتی در رابطه با رابطه جنسی در دوران عقد

افراد شاید به دلیل شرایط دوران عقد دست به انجام کارهای خطرناکی بزنند که اثرات آنها می‌تواند جبران ناپذیر باشد. بهتر است خانواده ها اطلاعات دقیق و درست را در اختیار فرزندان خود قرار دهند؛ و در شرایط بحرانی حامی آنها باشند.

افراد نباید ضرورت تماس بدنی و معاشقه را در این دوران نادیده بگیرند و از خواسته های معقول همسر خود استقبال کنند.

احترام به ارزشهای خانوادگی ضروری بوده و زوجین نباید به خاطر این موضوع با خانواده ها مخالفت کنند.

بسیاری از زوجین در این دوران رابطه مقعدی دارند که عوارض زیادی برای زنان ایجاد می‌کنند.

سخن پایانی

حتی اگر همه چیز خوب پیش برود و این دوران به ازدواج ختم شود؛ اما بازهم به دلیل وجود اضطراب های زیادی که به دلیل رابطه جنسی در دوران عقد ایجاد می‌شوند؛ افراد لذت کافی را نخواهند برد. بهتر است اگر فاصله بین مراسم عقد با عروسی زیاد نیست؛ زوجین کمی صبر کرده و با خیال آسوده اینکار را انجام دهند. اما اگر تصمیم هر دو بر انجام این کار است؛ باید همه عوامل را در نظر گرفته و اطلاعات کافی را داشته باشند. همچنین در این دوران نیز می‌توانند از یک روانشناس برای کم کردن اضطراب و یا نحوه برخورد صحیح با این موضوع، کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه  رابطه جنسی در دوران عقد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا داشتن رابطه جنسی در دوران عقد ضروری است؟

داشتن یا نداشتن رابطه جنسی در دوران عقد کاملا بستگی به شرایط افراد دارد و یک تصمیم شخصی است. اما به هرحال این رابطه در این دوران باعث شناخت جنسی، افزایش صمیمیت و علاقه و همچنین برطرف شدن نیازجنسی دوران عقد خواهد شد.

منبع: رابطه جنسی در دوران عقد | آیا دوران عقد نزدیکی داشته باشیم؟



:: برچسب‌ها: رابطه جنسی در دوران عقد | آیا دوران عقد نزدیکی داشته باشیم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

افسردگی نهفته یا پنهان یکی از اختلالاتی است که افراد در ظاهر شاد هستند. کارهای روزانه خود را انجام می‌دهند. حتی راضی به نظر می‌رسند. اما در تنهایی هایشان؛ روحشان با افسردگی درگیر است. این اختلال منجر به ناراحتی و غم طولانی مدت در رابطه با اشتیاق فعالیت های مهم است. این نوع افسردگی با نوع افسردگی آشکار متفاوت است. تفاوت این دو نوع این است که در افسردگی پنهان فرد نشانه های خود را بروز نمی‌دهد. و اطرافیان متوجه افسردگی او نمی‌شوند. حتی این افراد به دلیل اینکه عادی به نظر بیایند، بسیار سخت تلاش می‌کنند. اگر شما نیز به کارهای روزانه خود می‌رسید، منتهی در خلوت روحتان تسخیر افسردگی می‌شود؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید.

منبع: افسردگی نهفته | افسردگی پنهان چه عوارضی دارد؟

افسردگی نهفته یا پنهان چیست؟

افسردگی نهفته یا افسردگی پنهان یک اختلال خلقی است که در طولانی مدت به غم و اندوه منجر می‌شود. در افسردگی پنهان فرد تمامی کارهای روزانه خود را انجام می‌دهد. از زندگی رضایت دارد و شاد به نظر می‌رسد؛ اما هنگام تنهایی در دام افسردگی می‌افتد. تفاوت افسردگی پنهان با افسردگی آشکار نیز در این است. که افراد مبتلا به افسردگی پنهان نشانه های خود را بروز نمی‌دهند. و برای جلوگیری از بروز علائم، به سختی تلاش می‌کنند.

اما با برخی از نشانه ها می‌توانید به افسردگی نهفته پی ببرید. مثلا اگر فرد قبلا خیلی پر حرف بوده است، الان بسیار کم حرف است. اما تنها با این نشانه نمی‌توانید بگویید که فرد مبتلا به افسردگی پنهان است. حتما باید مدت طولانی و همراه با نشانه های دیگر این علائم نمایان شود. در این مقاله سعی کرده ایم راجع به افسردگی پنهان به طور کامل توضیح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر از افسردگی پنهان تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نشانه های افسردگی نهفته

افراد مبتلا به افسردگی نهفته از خود نشانه هایی را بروز می‌دهند که به صورت آشکارا وجود ندارد. به همین دلیل تشخیص این بیماری دشوار است. البته که علائم باید بیش از دو هفته وجود داشته باشد. برخی از نشانه های افسردگی پنهان را در این بخش مقاله توضیح داده‌ایم.

???? کاهش شدید عزت نفس

???? گریه های مداوم

????ناراحتی های طولانی مدت بیش از دو هفته

???? عدم علاقه به کارها و افراد

???? تغییرات ناگهانی رفتاری و شخصیتی

????درد در نقاط مختلف

???? مشکلات گوارشی

???? کاهش میزان خنده

????افزایش جدیت

???? پشت گوش انداختن کارها

???? عدم مسئولیت پذیری

????اعتیاد به کار

???? فعالیت های اجتماعی

???? کاهش بهره وری در کارها

????گفتگوی منفی در افکار و با خود

???? خستگی مداوم

???? میزان انرژی کم

????تغییر در الگوی خواب

???? تغییر اشتها

???? کاهش شدید وزن

????گرایش به مواد مخدر

???? بد خلقی

???? واکنش سریع به هرچیزی

????احساس ناامیدی

???? اختلال حافظه

???? کاهش تمرکز

????کاهش یا عدم علاقه به رابطه جنسی

???? احساس بی ارزشی

افسردگی نهفته در مردان

افسردگی نهفته در مردان معمولا با برخی از نشانه های مخصوص نمایان می‌شود. در این بخش مقاله راجع به بارز ترین نشانه های افسردگی پنهان در مردان صحبت کرده ایم.

???? اضطراب

???? پرخاشگری

????بی علاقگی به شغلی

???? کاهش میل جنسی

???? عصبانیت

????عدم علاقه به اعضای خانواده

???? افکار خودکشی

???? تمایل به رفتارهای پر خطر

????عدم علاقه به دوستان

???? انزوا

???? سوء مصرف مواد

????گرایش به مواد مخدر

افسردگی پنهان در زنان

بر اساس آمارها، خانم ها دو برابر آقایان به افسردگی دچار می‌شوند. اما در برخی از زمان ها مانند قاعدگی، تغییرات هورمونی، بارداری، عوامل محیطی و عوامل ژنتیکی خانم ها به افسردگی نهفته دچار می‌شوند. اما این به بدان معنا نیست که در شرایط و موقعیت های دیگر خانم ها به افسردگی دچار نمی‌شوند.

عوامل افسردگی نهفته

افسردگی نهفته به دلایل مختلفی بروز می‌یابد. که در این بخش مقاله سعی کرده‌ایم راجع به مداول ترین عوامل ابتلا به افسردگی پنهان توضیح دهیم.

???? اتمام رابطه عاطفی

???? توجه بیش از اندازه به قضاوت اطرافیان

????تلاش برای جلب رضایت دیگران

???? انتظارات غیر واقعی از خود

???? درگیری بسیار زیاد با فضای مجازی

????مقایسه زندگی خود با دیگران

???? عدم رضایت درونی از زندگی

???? آسیب های دوران کودکی

????استرس مزمن

???? مرگ عزیزان

???? تغییرات شدید و ناگهانی در زندگی

دلیل مخفی کاری افراد با افسردگی پنهان چیست؟

به نظر شما دلیل اینکه افراد با افسردگی پنهان مخفی کاری می‌کنند چیست؟ در این بخش مقاله راجع به دلیل مخفی کاری این افراد توضیح داده ایم.

❌ عدم اعتماد به پزشک

❌ عدم توجه به بیماری

❌ترس از پیامدهای مشکل

❌ خجالت از بیان مشکل

❌ عدم تمایل به مصرف دارو

خطرات افسردگی پنهان چیست؟

اگر افسردگی نهفته درمان نشود خطرات بسیاری را به دنبال دارد. که در این بخش مقاله راجع به خطرات افسردگی پنهان توضیح داده ایم.

???? سکته

???? آلزایمر

????دیابت

???? بیماری های قلبی و عروقی

???? پوکی استخوان

درمان افسردگی پنهان

افسردگی نهفته یا پنهان نیز مانند افسردگی آشکار درمان یکسانی دارد. در این نوع افسردگی فرد باید نشانه های خود را شناسایی کند و به روانشناس مراجعه کند. در این بخش مقاله راجع به درمان افسردگی پنهان صحبت کرده ایم.

???? روان درمانی

یکی از روش های مهم درمان افسردگی نهفته، روان درمانی است. در جلسات روان درمانی بیمار تحت نظر روان درمانگر قرار می‌گیرد و با کمک درمان هایی مانند درمان شناختی رفتاری و … درمان می‌شود. البته که بر اساس تشخیص روانشناس، نوع درمان این افراد مشخص می‌شود. با کمک روان درمانی افراد به توانمندی های خود پی می‌برند و توانایی سازش با محیط را آموزش می‌بینند.

???? دارو درمانی

دارو درمانی اگر برای درمان افسردگی نهفته انجام شود، بهتر است که همراه با روان درمانی باشد. در دارو درمانی، پزشک با بررسی نشانه ها و عوامل مختلف بیمار داروهای مناسب برای او تجویز می‌کند. 

کلام آخر

افسردگی نهفته نوعی از افسردگی است که با نام افسردگی پنهان نیز شناخته می‌شود. همانطور که گفته شد، این افراد نشانه های مختلفی از خود بروز می‌دهند و ممکن است تجربیات یکسانی داشته باشند. که این تجربیات به دلیل عوامل ابتلای متفاوت است. اما به دلیل اینکه این افسردگی از تشخیص بسیار سختی برخوردار است. حتما در صورت مشاهده علائم از روانشناس کمک بگیرید. تا نشانه ها شدت نگیرد. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی نهفته می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

منبع: افسردگی نهفته | افسردگی پنهان چه عوارضی دارد؟



:: برچسب‌ها: افسردگی نهفته | افسردگی پنهان چه عوارضی دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

پرخاشگری نوجوان برای همه رده های سنی رخ داده است. زمانی که فرد به دوره بلوغ وارد می‌شود، پرخاشگری او نیز افزایش می‌یابد. پرخاش نوجوان بخشی از رشد طبیعی است. اما اگر این پرخاش همواره ادامه داشته باشد و به شیوه ای باشد که باعث آزار خانواده و اطرافیان باشد، عواقب خوبی به همراه نخواهد داشت. خانواده ها باید از روش های اصولی و نوین تربیت آگاه شوند و برای رشد شخصیت کودک از روش های مناسب استفاده کنند. و باید فوری در رابطه با درمان و نحوه برخورد آن از متخصص روانشناس کمک بگیرید.

منبع: پرخاشگری نوجوان چه درمانی دارد | رفتار با نوجوان پرخاشگر

پرخاشگری نوجوان چیست؟

پرخاشگری نوجوان زمانی بروز می‌یابد که نوجوان در راه رسیدن به اهداف خود با مانع روبرو شود. در واقع پرخاشگری، واکنش و پاسخ به ناکامی ها می‌باشد. نوجوان با رفتار پرخاشگرانه به طور موقت آرام می‌شود اما پس از مدتی با احساس پشیمانی مواجهه می‌شود. اما همیشه به خاطر داشته باشید که پرخاش نوجوان یک امر طبیعی است. زمانی که والدین فرزندان پرخاشگر دارند، باید روش های برخورد با آنها را بدانند و در جهت بهبود شرایط اقدام کنند. بهتر است که والدین برای جلوگیری از پرخاش حتما از روانشناس نوجوان کمک بگیرند تا از روش های نوین تربیت آگاه شوند.

دلایل پرخاشگری نوجوان

پرخاشگری‌نوجوان به دلایل مختلفی به وجود می‌آید. برای ریشه یابی، حتما باید از دلایل پرخاش نوجوان اطلاع داشته باشید. و سپس به درمان آن بپردازید. در این بخش مقاله راجع به دلایل پرخاشگری‌نوجوان توضیح داده ایم.

???? پرخاشگری از دوران کودکی

یکی از دلایل پرخاشگری نوجوان، به دوران کودکی او باز می‌گردد. در این شرایط نوجوان از دوران کودکی همراه با خود رفتارهایی دارد. که در سن نوجوانی با شدت بالاتری خود را نشان می‌دهد. 

???? تغییر در سطح هورمون های جنسی

تغییر در سطح هورمون های جنسی از دیگر دلایل پرخاشگری نوجوان است. تغییرات هورمونی روند طبیعی رشد هستند و به راحتی بر خلق و خو تاثیر می‌گذارد.

???? سوء استفاده جنسی

سوء استفاده جنسی از دلایل مهم پرخاشگری نوجوان است. نوجوانانی که در معرض آزار جنسی و تجاوز قرار گرفته اند، خشم و پرخاش بیشتری نسبت به دیگر نوجوانان نشان می‌دهند. 

???? ضربه به سر

گاهی اوقات پرخاشگری نوجوان به دلیل ضربه به سر نوجوان است. و این پرخاش ریشه در آسیب های مغزی دارد. همچنین تنبیه جسمی، تنبیه فیزیکی و فاکتورهای ژنتیکی از موارد بروز پرخاش در نوجوان هستند.

???? حساسیت غذایی

حساسیت غذایی یکی از دلایل پرخاشگری نوجوان است. حتی حساسیت های غذایی در بیش فعالی، تحریک پذیری، اضطراب و خستگی نوجوان دخیل هستند. مواد غذایی مانند ترکیبات آلرژی زا مانند گلوتن، شکر، لبنیات و … موثر هستند.

???? مصرف مواد مخدر و الکل

مصرف الکل و مواد مخدر در بروز پرخاشگری‌نوجوان دخیل است. مصرف این مواد اثرات منفی به دنبال دارد و باعث تصمیم گیری های ضعیف در نوجوان می‌شود.

???? دیگر علل ایجاد پرخاشگری نوجوان

???? وجود پارامترهای ژنتیکی

???? سابقه پرخاشگری خانواده

????توهین به نوجوان

???? نادیده گرفتن علایق

???? صحبت با لحن تحکم آمیز

????اجبار به نوجوان برای انجام فعالیت های مختلف

درمان پرخاشگری نوجوان

درمان پرخاشگری نوجوان با درصد بالایی به رفتارها خانواده بستگی دارد. زمانی که والدین از خود رفتارهای مناسب نشان نمی‌دهند، پرخاش نوجوان شدید تر می‌شود. به همین دلیل برای برخورد با نوجوان حتما باید به آگاهی برسید و روش های اصولی را پیاده سازی کنید. در این بخش مقاله راجع به روش های برخورد و درمان پرخاشگری‌نوجوان توضیح داده ایم.

✨ صبور باشید | پرخاشگری نوجوان

یکی از راه های مهم و اصلی در برخورد با پرخاشگری نوجوان، صبر است. والدین باید با صبوری با نوجوان خود برخورد کنند. اگر مانند نوجوان پرخاش داشته باشند، هرگز صلح و آرامشی بین آنها رخ نخواهد داد. بنابراین اولین و مهم ترین اقدام، صبوری کردن است.

✨ گوش شنوا داشته باشید

همه نوجوانان به دنبال درک هستند. به همین دلیل باید گوش شنوا داشته باشید. برای اینکه پرخاشگری نوجوان را کاهش دهید؛ باید به حرف ها و خواسته های او گوش دهید. اگر همچین کاری را همیشه انجام دهید، به مرور زمان نوجوان آموزش خواهید دید که به جای پرخاشگری، با شما به صورت مسالمت آمیز صحبت کند. 

✨ او را تنها بگذارید | پرخاشگری نوجوان

اگر والدین به این درک برسند که نوجوانان نیاز به تنهایی دارند؛ میزان پرخاشگری‌نوجوان نیز کاهش می‌یابد. به همین دلیل لازم است که نوجوان را تنها بگذارید و در شراط عصبانیت از او بخواهید که به تنهایی به رفتارهای خود فکر کند.

✨ زمان آرامی، با نوجوان صحبت کنید

زمانی که فرزندتان از تنهایی خود بیرون آمد، برای کاهش پرخاشگری نوجوان حتما با او صحبت کنید. صحبت با نوجوان به مرور زمان او را متوجه خواهد کرد که شما با پرخاشگری حرف های او را متوجه نمی‌شوید و تنها راه ممکن، مکالمه آرام است.

✨ هرگز از تنبیه استفاده نکنید

اگر قصد دارید که با نوجوان به شیوه تند برخورد کنید، باید آماده پرخاشگری شدیدتر او باشید. برای کاهش پرخاشگری نوجوان هرگز نباید او را تنبیه کنید. تنبیه نوجوان مساوی با افزایش تند خویی اوست. نه تنها نوجوان در این شرایط بهبود نمی‌یابد. بلکه شرایط روحی او آسیب های جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

✨ هرگز نوجوان را تحقیر نکنید | پرخاشگری نوجوان

یکی از راه های کاهش پرخاشگری‌نوجوان، عدم تحقیر اوست. والدین باید شرایط نوجوان را درک کنند و برای کمک به او تلاش کنند. اگر نوجوان درک نشود و مورد تحقیر قرار بگیرد؛ با شدت بالاتری از خود پرخاش نشان خواهد داد.

✨ از روانشناس نوجوان کمک بگیرید

یکی از مهم ترین کارهایی که والدین باید برای پرخاشگری نوجوان انجام دهند، کمک از روانشناس است. روانشناس نوجوان با بررسی دلایل این رفتار نوجوانان، به والدین کمک خواهند کرد تا از روش های نوین و اصولی برای برخورد با نوجوان استفاده کنند.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، نوجوانی دوران حساسی است. و پرخاشگری نوجوان یکی از طبیعی ترین روند های رشد است. به دلیل تغییرات هورمونی و دوران بلوغ، نوجوانان حساسیت های شدیدی از خود نشان می‌دهند که باعث نگرانی والدین می‌شود. به همین دلیل برای رهایی از این نگرانی ها، حتما باید از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پرخاشگری نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.



:: برچسب‌ها: پرخاشگری نوجوان چه درمانی دارد | رفتار با نوجوان پرخاشگر ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ازدواج با دوست دختر از اتفاقات قابل پیش بینی در رابطه است. امروزه رابطه میان دختران و پسران، شکل های مختلفی به خود گرفته است؛ که دوستی قبل از ازدواج یکی از انواع آن است. در واقع اینکار برای درک و شناخت بیشتر میان زوجین است. افراد نیازدارند تا قبل از ازدواج زمانی را با یکدیگر گذرانده و با یکدیگر در ارتباط باشند. اما مدت زمان آشنایی و یا چند ویژگی سطحی برای ازدواج و یا ادامه رابطه، کافی نیست. گاهی افراد بسیار عجولانه در این مورد تصمیم گرفته و آثار بدی را تجربه می‌کنند. به همین دلیل بهتر است بیشتر در مورد ازدواج با دوست دختر خود فکر کنید و جوانب مختلف را در نظر داشته باشید. 

منبع: ازدواج با دوست دختر

ازدواج با دوست دختر

طبیعی است که قبل از ازدواج با دوست، دچار سردرگمی ها و تردیدهایی شوید. حتی شاید بعد از مدت زمان زیادی، هنوز به شناخت کافی از شریک خود نرسید. اما این دلیل خوبی برای ازدواج نکردن نیست. از طرف دیگر دوستی با ازدواج کاملا متفاوت بوده و باید به مسائل مختلفی در آن توجه کرد. بروز تعارضاتی میان تفکر منطقی با احساسات، عادی بوده؛ اما در ازدواج، که تصمیم بزرگی است، باید هر دو را در نظر داشت.

عوامل موثر بر ازدواج با دوست دختر

قبل از تصمیم گیری بر ازدواج با دوست دختر، باید حتما به نکاتی توجه کرد. ازدواج با روش مدرن نیز، آداب خودش را دارد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با اولین فردی که وارد رابطه می‌شوند؛ مناسب ازدواج خواهد بود و یا بر اساس احساسات تصمیم می‌گیرند. اما عوامل زیادی در این مورد دخیل هستند. 

1️⃣تناسب سنی و تحصیلات

زوجین باید از نظر سن و تحصیلات به با یکدیگر تناسب داشته باشند. برخی تصور می‌کنند که سن فقط یک عدد است و یا تحصیلات مهم نیست. اما برای ازدواج با دوست دختر، با او تفاوت سنی و یا تحصیلات زیادی دارید؛ احتمال بروز مشکلات میان شما، بیشتر است. در هر صورت، افرادی که تشابهات بیشتری در هر زمینه با یکدیگر داشته باشند؛ تفاهم و سازگاری بیشتری نیز با هم خواهند داشت.

2️⃣تشابه فرهنگی و اقتصادی

قبل از ازدواج با دوست دختر باید به تشابهات فرهنگی و اقتصادی نیز بیاندیشید. اگر فاصله طبقاتی شما با دختری که به او علاقمند هستید؛ زیاد باشد؛ و یا فرهنگ های بسیار متفاوتی داشته باشید؛ رسیدن به اشتراک برایتان دشوار خواهد شد. در برخی موارد، تنها ملاک افراد برای ازدواج، سطح اقتصادی است. اما به زودی متوجه خواهید شد که برای داشتن یک زندگی مشترک موفق، فقط نباید به ثروت افراد اهمیت داد.

3️⃣یکسان بدون هدف رابطه

در روابطی که قبل از ازدواج شکل می‌گیرند؛ همه افراد، هدف یکسانی ندارند. برای مثال قصد شما از دوستی، ازدواج با دوست دختر است. اما طرف مقابلتان همچین برنامه ای ندارد؛ و مقاصد دیگری برای خود در نظر دارد. اگر این اهداف همسو نباشند؛ ازدواج شکل نخواهد گرفت. همچنین در خود رابطه نیز مشکلاتی بروز می‌کند.

4️⃣اعتماد

اعتماد اصل مهمی برای ازدواج با دوست دختر است. بسیاری از پسران به دلیل مسائلی که خود تجربه کرده اند؛ همیشه به شریک خود مشکوک هستند. این تردیدها در طولانی مدت، به روان افراد آسیب خواهد زد. احساس سوظن در اینگونه روابط بسیار دیده می‌شود که به عنوان یک پیش آگهی منفی نسبت به ازدواج تلقی می‌گردد. البته اعتماد بیش از حد به افراد نیز شما را آسیب پذیر خواهد کرد. اما این به معنی زدن عینک بدبینی نیست. در روابط خود اعتدال را رعایت کرده و از بروز بی اعتمادی جلوگیری کنید.

5️⃣احساسات

احساسات بخش مهمی از ازدواج با دوست دختر است. در واقع اگر به او علاقه ای نداشته و فقط به دلایل دیگر مایل به ازدواج با او باشید؛ ازدواج شما به شکست منجر خواهد شد. عده ای معتقدند که ازدواج با منطق، نتایج بهتری را در بر خواهد داشت. اما اینگونه نیست و همیشه باید افراد با عشق و محبت زندگی مشترک خود را آغاز کنند. علاقه شاید با گذر زمان ایجاد شود اما مسیر دشوار تری برایتان ایجاد خواهد کرد. اگر فقط به این دلیل تصمیم به ازدواج گرفته اید که مدت زیادی از رابطه تان گذشته  و یا تحت فشار خانواده هستید؛ در این مورد بیشتر فکر کنید.

ویژگی های دختر مناسب برای ازدواج

معیار های فردی متفاوت است و احتمالا هرویژگی برای یک نفر جذاب خواهد بود. اما به هر حال برخورداری از برخی از خصوصیات برای ازدواج چه برای دختر و چه برای پسر، ضروری خواهد بود. این خصوصیات اخلاقی تضمین کننده ازدواج موفق و یا خوشبختی نیستند؛ اما تاثیر زیادی در دوام زندگی مشترک خواهند داشت.

????استقلال

مستقل بدن چه از نظر مالی و چه نظر روانی، یکی از صفات مهم برای دختر مناسب ازدواج است. در حقیقت در ازدواج با دوست دختر مستقل خود، اطمینان دارید که او به دلیل برطرف کردن نیازهای روانی و یا بهره کشی مالی، با شما در رابطه نیست. استقلال به معنی بی توجهی و یا کنترلگری در رابطه نیست. بلکه چنین فردی اعتماد به نفس بالایی دارد و از پس خودش برمی‌آید.

????سلامت روانی و جسمانی

برخورداری از سلامت روانی و جسمانی برای ازدواج با دوست دختر، ضروری خواهد بود. عدم وجود سلامت روانی، باعث شکل گیری یک رابطه تاکسیک خواهد شد که افراد را دچار علاقگی می‌کند. از طرف دیگر برخورداری از سلامت جسمانی یکی از ملزومات ازدواج است. مشکلات جسمانی بر عملکرد جنسی نیز تاثیر خواهند داشت.

????قناعت

قناعت در زندگی مشترک یکی از عوامل موثر برای دوام و آرامش در ازدواج با دوست دختر خواهد بود. در دوران آشنایی می‌توان به این اخلاق افراد پی برد. خیلی از افراد، قناعت را با خساست اشتباه می‌گیرند و از طرف مقابل انتظار دارند که هیچ پولی خرج نکند. اگر فرد در زندگی قانع نباشد؛ در رزوهای سخت کنار شما نخواهد ماند و فقط به فکر منفعت خود خواهد بود. همچنین برخورداری از هوش مدیریت مالی در دختران، یکی از ویژگی های مثبت برای آنان محسوب می‌شود.

????حمایت و همدلی

ازدواج فقط روزهای خوش و تفریح نیست. یک دختر مناسب برای ازدواج باید دارای روحیه حمایتگری و همدلی باشد. او به حرفهای شما در هنگام سختی ها گوش داده و مهارت های لازم برای ارتباط موثر را خواهد داشت. در ازدواج با دوست دختر باید برای زمان مشکلات نیز آماده باشید و در هر شرایطی کنار یکدیگر بمانید. برخی تصور می‌کنند که بعد از ازدواج هم می‌توان مانند دوران دوستی رفتار کرد. اما ازدواج نیاز به آمادگی بیشتری دارد و افراد باید قبل از شروع این دوران، به خوبی برای آن آماده شوند.

سخن پایانی

انتخاب همسرمناسب برای ازدواج، کار دشواری خواهد بود. هیچ فردی کامل نیست و باید با توجه به اولویت و معیارها تصمیم گیری کرد. برخی تصور می‌کنند که ازدواج با دوست دختر قطعا به خوشبختی منجر خواهد شد؛ چراکه افراد مدت زمان زیادی را بایکدیگر در ارتباط بوده اند. اما نوع ازدواج، در آینده آن تاثیری ندارد. افراد برای کسب مهارت های مربوط به ازدواج می‌توانند از یک مشاور کمک گرفته و یا حتی برای تصمیم گیری در این مورد نیز با او مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با دوست دختر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

افراد برای ازدواج با دوست دختر باید به چه نکاتی توجه کنند؟

تصمیم گیری در این مورد کاملا به عهده زوجین است و در این شرایط باید به نکات زیادی توجه داشته باشند. برای مثال تناسب سنی، فرهنگی، اقتصادی، تحصیلات، رضایت خانواده ها، یکسان بون هدف رابطه، احساسات و اعتماد، عواملی هستند که قبل از ازدواج با دوست دختر باید به آنها دقت کرد.

منبع: ازدواج با دوست دختر



:: برچسب‌ها: ازدواج با دوست دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

پرخوری عصبی یا بولیمیا نوعی اختلال در خوردن و یا مکانسیمی در مقابله با استرس محسوب می‌شود. افراد برای کنترل استرس خود از روش های مختلفی استفاده می‌کنند. پرخوری عصبی نیز یکی از این روش ها است که نه تنها موجب کاهش اضطراب افراد نمی‌شود؛ بلکه عوارض زیادی را نیز برای آنها ایجاد خواهد کرد. در واقع هنگام شروع این رفتار هیچ گونه احساس گرسنگی وجود ندارد؛ بلکه فقط به دلیل عوامل روانی این اتفاق می‌افتد. در این نوع از پرخوری فرد بیش از اندازه و در مدت زمان کوتاهی، غذا می‌خورد. این رفتار گاهی چندبار در هفته نیز تکرار می‌شود. اختلالات خوردن بسیار تحت تاثیر سلامت روان و دیگر اختلالات هستند. 

منبع: پرخوری عصبی | سریعترین راه درمان پرخوری عصبی

پرخوری عصبی

پرخوری عصبی نوعی الگوی غذایی نامناسب است که انواع مختلفی نیز دارد. در واقع این افراد به غیر از سه وعده غذایی، هر زمان که درطول روز دچار استرس شوند؛ به صورت افراطی شروع به غذا خوردن می‌کنند. معمولا آمار ابتلا به این اختلال در میان زنان بالاتر است و همچنین در سنین نوجوانی نیز بیشتر دیده می‌شود.

این دسته افراد معمولا وزن طبیعی داشته اما به شدت خود را در مورد شکل بدنی و ظاهرشان مورد قضاوت قرار می‌دهند. اعتماد به نفس پایینی دارند و یا با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

علت پرخوری عصبی چیست؟

هنوز علت مشخصی برای پرخوری عصبی وجود ندارد. اما مجموعه ای از عوامل ژنتیکی و محیطی می‌توانند در آن دخیل باشند. در واقع اصلی ترین علت این اختلال نداشتن مهارت کنترل اضطراب است. چراکه اگر افراد بتوانند در موقعیت های مختلف اضطراب خود را کنترل کنند؛ به این بیماری دچار نخواهند شد. به طور کلی برخی از علل پرخوری عصبی در افراد شامل موارد زیر می‌شود.

????علل جسمانی

علاوه بر تاثیر ژنتیک و وراثت بر پرخوری عصبی، شواهد حاکی از آنند که هورمون ها نیز در این موضوع موثر هستند. برای مثال سروتونین یکی از هورمونهای موثر در رفتارهای نامنظم غذاخوردن است. هورمون های جنسی در زنان هم شاید بروز رفتار پرخوری شوند. برای مثال بیشتر زنان مبتلا به سندروم پلی کیستیک، بی نظمی در اشتها را تجربه خواهند کرد.

????عوامل محیطی

محرک های محیطی و عوامل اجتماعی و فرهنگی تاثیر زیادی بر تصویر بدنی و همچنین اختلالات خوردن دارند. در واقع رسانه ها برای افراد معیارهای زیبایی را تعیین می‌کنند و هرکسی که مانند آنها نباشد؛ زیبا نیست. به دلیل حساسیت سن نوجوانان و تاثیرپذیری آنها از رسانه ها، پرخوری عصبی در آنها بیشتر دیده می‌شود.

همچنین برخی از تحقیقات نشان دهنده رابطه بین سواستفاده جنسی با پرخوری عصبی هستند. همچنین این رفتار بعد از تجاوز جنسی بیشتر از بی اشتهایی عصبی دیده می‌شود. حتی در این مورد هم پرخوری عصبی، حاصل از استرس بعد از تجاوز جنسی است.

تشخیص پرخوری عصبی

قطعا برای پیگیری و شروع فرایند درمان، در ابتدا باید تشخیص دقیق پرخوری عصبی صورت گیرد. طبق معیارهای تشخیصی آخرین نسخه کتابچه راهنمای تشخیصی آماری DSM، دوره های تکراری پرخوری در که فرد بدون اراده شروع به غذا خوردن می‌کند و با اقدامات نامناسب برای جلوگیری از افزایش وزن همراه است؛ یکی از معیارهای تشخیص خواهد بود.

این رفتارها باید حداقل یکبار در هفته و در طول سه ماه بدون هیچ گونه وقفه ای اتفاق بیافتد. معمولا در پرخوری عصبی، رفتار پاکسازی بیشتر اتفاق می‌افتد. به این معنا که فرد بعد از خوردن مقدار زیادی غذا خود را مجبور به استفراغ یا مدفوع کردن می‌کند. برای مثال داروهای مسهل میخورد و یا انگشت در حلق می کند تا بالا بیاورد.

عوارض پرخوری عصبی

پرخوری عصبی نه تنها باعث بروز عوارض جسمانی می‌شود؛ بلکه عواقب روانی نیز برای افراد خواهد داشت. معمولا بیشتر افرادی که به این بیماری مبتلا هستند؛ بعد از این رفتار احساس گناه و پشیمانی می‌کنند و با رفتارهای اشتباه اینکار را جبران می‌کنند. برخی از عوارض این اختلال شامل موارد زیر می‌شود.

◀مشکل فشارخون

◀بیماری های قلبی عروقی

◀چاقی

◀سردردهای میگرنی

◀اختلال در خواب

◀مشکلات گوارشی

◀پوسیدگی دندانها

درمان پرخوری عصبی

موثر ترین راه برای درمان پرخوری عصبی، افزایش اعتماد به نفس و یا کنترل اضطراب است. اما این اقدامات به راحتی انجام نمی‌شوند و نیاز به کمک یک مشاور و حمایت اطرافیان نیز هست. این مشکل کاملا درمان پذیر بوده و قابل کنترل است. در این مسیر قدم به قدم عمل کرده و از انجام اقدامات افراطی مثل غذاخوردن برای مدت زمان طولانی خودداری کنید.

⭕شناسایی عوامل استرس زا

در اولین قدم، عوامل استرس زا را شناسایی کنید. در واقع همیشه به دلیل اتفاق و یا محرک خاصی فرد رفتار پرخوری عصبی را آغاز می‌کند. برای مثال هر زمان که به امتحانات خود می‌اندیشد؛ استرس زیادی تجربه کرده و غذاخوردن را شروع می‌کند. بعد از شناسایی این موضوع باید نحوه برخورد صحیح با آن را بیاموزید. قطعا با غذاخوردن، در امتحانات موفق نخواهید شد. پس باید به طور منطقی فکر کرده و به جای یخچال، به سراغ کتاب های خود بروید.

⭕جایگزینی

پرخوری عصبی را با عادات های مفید دیگری جایگزین کنید. از طرف دیگر احتمالا در مواقع استرس زا به سراغ موادغذایی محرک و شیرین خواهید رفت. در این شرایط نه تنها باید مواد غذایی را جایگزین کنید؛ بلکه به طورکلی با بروز اضطراب، خود را به کار دیگری مشغول کنید. با عوض کردن مواد غذایی با خوراکی های سالم، اگر هم مقدار زیادی از آنها را بخورید؛ عوارض آنها برای بدن، کمتر خواهد بود. پیاده روی، کتاب خواندن یا فیلم دیدن، استحمام، صحبت با اعضای خانواده و مشغول کردن دست ها از راهکارهای جایگزین برای این اختلال هستند.

⭕دارودرمانی

برای درمان دارویی پرخوری عصبی و همچنین کاهش عوارض آن، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. معمولا داروهایی که در این زمان تجویز می‌شوند شامل داروهای ضدافسردگی ، مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین، بوپروپیون و توپیرامات می‌شود. از مصرف خودسرانه و یا تغییر دوز این داروها خودداری کرده و همچنین مصرف دارو را در کنار روش های دیگر شروع کنید. 

⭕مراجعه به روانشناس

اگر موفق به کنترل اضطراب خود نشدید؛ حتما در این زمینه از یک روانشناس کمک بگیرید. همچنین مشاور با درمان اختلالات همزمان مثل افسردگی احتمال بروز مجدد پرخوری عصبی را کاهش خواهد داد. مشکلاتی مثل کمبود اعتماد به نفس و یا اختلال خود زشت انگاری نیز با کمک روانشناس درمان خواهند شد. او عوامل زمینه ساز و ماشه چکان را در این اختلال شناسایی کرده و با ارائه تمریناتی از این بیماری جلوگیری خواهد کرد. 

سخن پایانی

امروزه لاغری و یا داشتن اندامی زیبا، تبدیل به یک معضل اجتماعی شده است و افراد از روش های غیراستانداردی در این زمینه استفاده می‌کنند. اما پرخوری عصبی فقط به دلیل لاغری یا چاقی نیست. بلکه برخی از اختلالات روان و یا استرس های روزانه نیز، این مشکل را ایجاد خواهد کرد. در صورت ابتلا به این مشکل، از کمک گرفتن از پزشک و مشاور خجالت نکشید و حتما برای درمان اقدام کنید. متوقف کردن چرخه خوردن مقداری غذا و تخلیه آن، کار آسانی نیست. اما با کمک راهکارهای ارائه شده، می‌توان آن را کنترل کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه پرخوری عصبی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

قرص مناسب برای درمان پرخوری عصبی کدام است؟

برای درمان دارویی اختلال پرخوری عصبی باید به پزشک مراجعه کنید. اما معمولا داروهای ضدافسردگی، مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین، بوپروپیون و توپیرامات، برای درمان تجویز می‌شوند.

منبع: پرخوری عصبی | سریعترین راه درمان پرخوری عصبی



:: برچسب‌ها: پرخوری عصبی | سریعترین راه درمان پرخوری عصبی ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

پیدا کردن دوست دختر یکی از موضوعاتی است که به تازگی ذهن جوانان را به خود درگیر کرده است. داشتن گرایش به جنس مخالف یک نیاز ذاتی بوده و بسیاری افراد روابط خود را قبل از ازدواج آغاز می‌کنند. اینکار قطعا معایب و مزایایی خواهد داشت. افراد در مرحله ای از زندگی، احساس نیاز برای برطرف کردن نیازهای جسمی و روانی شان، می‌کنند. البته این نیاز همیشه به ازدواج ختم نمی‌شود. پیدا کردن فردی مناسب برای برقراری ارتباط، کار دشواری است و نمی‌توان به هرکسی، اعتماد کرد. اما به هر حال باید برای آن تمرین کرده و مهارت های لازم را بیاموزید. در این مقاله روش های برقراری ارتباط با جنس مخالف و عوامل موثر بر آن را بررسی خواهیم کرد. برای اطلاع از ویژگی های دوستی های قبل از ازدواج کلیک کنید.

منبع: پیدا کردن دوست دختر | از کجا دوست دختر پیدا کنیم

پیدا کردن دوست دختر

معمولا پسران به دلیل ویژگی های برونگرایانه ای که دارند؛ کمتر در پیدا کردن دوست دختر به مشکل می‌خورند. در واقع افراد با حضور در گروه های مختلف، روابط خود را تشکیل می‌دهند و دوستانی پیدا می‌کنند. پس در قدم اول در اطرافیان خود به دنبال پیدا کردن دوست برای رابطه باشید. از طرف دیگر این فرهنگ هنوز در بسیاری از خانواده ها مورد قبول نیست؛ و نظرات مختلفی در مورد آن وجود دارند. برای جلوگیری از ایجاد رابطه تاکسیک کلیک کنید.

چگونگی پیدا کردن دوست دختر

پیدا کردن دوست دختر، مقدمه ای برای آشنایی قبل از ازدواج است. افراد از روش های مختلفی برای ایجاد این ارتباط دارند. اما به طور کلی وسایل ارتباطی و گسترش جوامع، اینکار را برای افراد راحتر تر کرده است. برخی از مکان هایی که افراد می‌توانند در آن فرد مورد نظر خود را پیدا کنند؛ شامل موارد زیر می‌شود.

????پیدا کردن دوست دختر در شبکه های مجازی

امروزه فضای مجازی و به طور کلی وسایل ارتباطی، یکی از روش های رایج برای پیدا کردن دوست دختر هستند. افراد در این شبکه ها عکس افراد مختلف را تماشا کرده و با بخشی از زندگی آنها آشنا می‌شوند. اما فراموش نکنید که چیزی که در فضای مجازی وجود دارد؛ به طور کامل واقعی نیست. بهتر است برای شناخت بیشتر، با او معاشرت کردن و فقط بر اساس اطلاعات این فضا، تصمیم گیری نکنید.

????پیدا کردن دوست دختر در مکان های مختلف

طبیعی است که در مکانهای مختلفی با جنس مخالف خود، حضور پیدا کنیم. برای مثال دانشگاه، محل کار یا حتی در کلاس های گروهی مختلف. در همه این موقعیت ها، شاید به فردی علاقمند شده و تمایل به برقراری ارتباط بیشتر با آنها را داشته باشیم. اما مطرح کردن این پیشنهاد، و نه شنیدن، همیشه افراد را می‌ترساند. حتی اگر جواب رد هم بشنوید؛ بازهم اشکالی ندارد. به سراغ روش های دیگر رفته و روحیه خود را نبازید. برای اینکار نیاز به جل کردن توجه او به خود دارید.

روش های موثر برای پیدا کردن دوست دختر

برای پیدا کردن دوست دختر، برخورداری از برخی ویژگی های اخلاقی لازم است. افراد باید در قدم اول آداب معاشرت را رعایت کرده و به مرزها و ارشهای یکدیگر احترام بگذارند. این رفتار کاملا دو طرفه بوده و دختر و پسر هردو باید به اصولی پایبند باشند. در برخی موراد خودشان و در موارد دیگر خانواده ها وضع کننده این مقررات هستند.

????جلب کردن توجه او

برای برقراری ارتباط با دختر، در ابتدا باید نظر او را جذب کرده و او را متقاعد سازید تا شما را اننتخاب کند. برای اینکار باید از علایق او مطلع شوید و طبق آنها با او رفتار کنید. این به معنای تغییر دادن خودتان نیست. اما به هرحال باید نظرات فرد دیگری را نیز در رابطه، در نظر داشت. اگر قبلا تجربه پیدا کردن دوست دختر را نداشته اید و در زمینه اطلاعاتی ندارید. جای نگرانی وجود ندارد. فقط کافی است که از او به طور مستقیم در مورد خواسته ها و نیازهایش سوال کنید.

????آداب معاشرت را رعایت کنید.

دختران در مورد آداب معاشرت و اخلاقیات در رابطه، بسیار حساس هستند. رعایت ادب، صبوری در صحبت کردن، رعایت بهداشت شخصی، دوری از شوخی های افراطی، زبان بدن و… همگی اصولی هستند که در پیدا کردن دوست دختر بسیار موثرند. در ابتدا عجول نباشید و به خود و حتی او زمان دهید تا بیشتر یکدیگر بشناسید. با گذشت زمان، مسائل بیشتری را در مورد دختر متوجه شده و همین به شما کمک خواهد کرد.

????از او حمایت کنید

دختران به دلیل ویژگی های اخلاقی دارند؛ بیشتر آسیب پذیر بوده و نیاز به حمایت بیشتری دارند. از طرفی دیگر برخی از پسران در همان ابتدای رابطه قوانین غیرمنطقی و سختگیرانه ای برای دختر وضع می‌کنند که مانع از ایجاد علاقه می‌شود. همیشه نگاه بلند مدت تری به مسائل داشته و دوست دختر خود را برای موضوعات مختلف مورد تشویق قرار دهید. برای پیدا کردن دوست دختر باید حامی و مشوق باشید و از اینکار خودداری نکنید.

????جسارت داشته باشید.

جسور بودن را با رفتارهای بی ادبانه اشتباه نگیرید. جسارت و قاطع بودن برای پیدا کردن دوست دختر با زورگویی متفاوت هستند. از بیان کردن نیازها و خواسته هایتان در رابطه ترسی نداشته باشید. قطعا شما هم دارای نظراتی هستید که باید آنها را بیان کنید. برای اینکار باید ثبات اخلاقی داشته باشید؛ و سر حرف خود بمانبد. تعهد و وفاداری در رابطه، از جنبه های جسارت هستند. اما در اینکار زیاده روی نکنید تا فردی متعصب و دیکتاتور به نظر برسید.

????در ابراز احساسات زیاده روی نکنید

برخی از افراد در همان روزهای اول آشنایی، ابراز احساسات و علاقه خود را به طرف مقابل، آغاز می‌کنند. اینکار نه تنها برای دختران جذاب نیست؛ بلکه در مواردی باعث دفع آنها می‌شود. همیشه احساسات واقعی خود را بیان کرده و اعتدال را رعایت کنید. بدین معنی که اجازه دهید او نیز احساسات خود را به شما نشان دهد. نیازی به پیگیری بیش از اندازه برای بروز احساسات نیست. راه های بهتری در این زمینه مثل خریدن هدیه های کوچک و بی دلیل، نیز وجود دارند.

معایب و مزایای پیدا کردن دوست دختر

روابط خارج از رابطه زناشویی، همیشه دارای معایب و مزایایی هستند که با اطلاع از آنها باید در این مورد تصمیم گیری کرد. برخی از افراد فقط تحت تاثیر همسالان و دوستان خود برای پیدا کردن دوست دختر تلاش می‌کنند که اصلا دلیل مناسبی نیست.

⭕مزایا

آموختن مهارت های مختلف قبل از ازدواج

کاهش استرس و احساس شادی

گسترده شدن شبکه روابط

افزایش اعتماد به نفس

جلوگیری از احساس تنهایی

⭕معایب

بروز بی اعتمادی

بی علاقگی نسبت به ازدواج. برای اطلاع از علل مختلف ترس از ازدواج کلیک کنید.

افزایش تنش های روانی

ارضای نیازهای جسمانی و روانی به شکل غلط

همه موارد ذکر شده، کاملا به شخصیت افراد بستگی دارد و نمی‌توان آنها را تعمیم داد. چه بسا که همین روابط، گاهی پیش زمینه ازدواج هستند.

سخن پایانی

برای پیدا کردن دوست دختر مناسب، ابتدا باید خود را بشناسید. آشنایی با ملاک ها و روحیات خودتان به شما در این زمینه کمک بزرگی خواهد کرد. اینگونه روابط سبب درک و شناخت بیشتر افراد نسبت به همدیگر و حتی موضوعات مختلف می‌شود. شاید همه روابط منجر به ازدواج نشوند؛ اما نباید به این دلیل ارتباط خود را به طور کلی با جنس مخالف، قطع کرد. در همه روابط خود به ارزش ها پایبند باشید و از آسیب زدن به دیگران نیز پرهیز کنید. در این زمینه می‌توان از یک مشاور کمک گرفت و با توجه به راهنمایی های او عمل کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه پیدا کردن دوست دختر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

چگونه دوست دختر مجازی پیدا کنیم؟

امروزه یکی از راه ها برای پیدا کردن دوست دختر، شبکه های مجازی هستند. فراموش نکنید که همه چیز در این فضا واقعی نیست؛ و نمی‌توان براساس نوشته و یا عکس های افراد تصمیم گیری کرد. اما به هرحال در برقراری رابطه در این شبکه، ادب را رعایت کرده و زود دلبسته نشوید.

منبع: پیدا کردن دوست دختر | از کجا دوست دختر پیدا کنیم



:: برچسب‌ها: پیدا کردن دوست دختر | از کجا دوست دختر پیدا کنیم ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

خیانت دوست پسر یکی از اتفاقات آزاردهنده در رابطه است و اثرات بدی ایجاد خواهد کرد. بیشتران دختران نمی‌دانند تصمیم درست برای ادامه رابطه چیست. خیانت به هر دلیلی، افراد را بی اعتماد کرده و مصداق بارز بی تعهدی است. این رفتار یک بحران روانی برای افراد ایجاد می‌کند؛ که شاید تا مدت ها از بین نرود. خیانت همیشه به معنی رابطه نیست و افراد در مواجه با آن تصمیمات متفاوتی می‌گیرند. اطلاع از خیانت دوست پسر، یک بحران ویران کننده در روابط عاطفی است. واکنش هایی که افراد نسبت به این موضوع دارند بسیار مهم و تعیین کننده خواهد بود. در این مقاله به بررسی دلایل، نحوه برخورد و نشانه های خیانت دوست پسر، خواهیم پرداخت.

منبع: خیانت دوست پسر | علت و راه جلوگیری از خیانت دوست پسر

خیانت دوست پسر

قبل از تصمیم گیری و نشان دادن هرگونه واکنشی، ابتدا باید از خیانت دوست پسر خود مطمئن شویم. هر فردی از خیانت تعریف منحصر بفردی دارد. اما به طورکلی رد کردن حد و مرزها و عدم وفاداری به یک نفر، خیانت محسوب می‌شود. برای فردی تنها رابطه جنسی با فردی دیگر، خیانت محسوب می‌شود و شاید برای برخی دیگر حتی حرف زدن با دختر دیگری بی تعهدی است. به همین دلیل پرداختن به این موضوع، کاملا بستگی به شرایط رابطه دارد. 

نشانه های خیانت دوست پسر

قطعا خیانت دوست پسر با نشانه هایی همراه خواهد بود. بسیاری از دختران، به دلیل علاقه و اعتمادی که به شریک خود دارند؛ به هیچ عنوان به خیانت فکر نمی‌کنند. اما احتمال بعد از مدتی با این مسئله مواجه خواهند شد. برخی از نشانه هایی که احتمالا بیانگر خیانت هستند؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

????بی توجهی به شما

????تغییر ناگهانی رفتارها

????ابراز احساسات نکردن

????بروز رفتارهای پرخاشگرانه

????استفاده بیش از اندازه از گوشی همراه

البته همیشه هم این علائم، نشان دهنده خیانت نیستند. حتی شاید فرد، توجه و ابراز احساسات خود را به شما، نسبت به قبل بیشترهم بکند. اما بدون شک او همیشه در پنهان کردن این موضوع، موفق نخواهد شد.

دلایل خیانت دوست پسر

طبیعی است که دوست پسر، نیز دلایل منطقی برای توجیه خیانت داشته باشد. به طور کلی اتفاقاتی در رابطه، منجر به بروز خیانت دوست پسر خواهند شد. در مورد خیانت، همیشه دو نفر مقصر هستند و نمی‌توان یک طرفه به قاضی رفت. در واقع گاهی پسران از این موضوع سواستفاده کرده و همه تقصیرات را به دوش دختر می‌اندازند.

????عدم ارضای نیازهای روانی

افراد برای برطرف کردن نیازهای روانی و شناخت بیشتر دنیای پیرامون خود، وارد رابطه می‌شوند. طبیعی است که از دوست پسر یا دوست دختر خود انتظار توجه و ابراز احساسات داشته باشیم. اما گاهی در مورد این موضوعات توقعات زیادی از شریک خود داریم. یا حتی این مسائل یکطرفه خواهند شد. خیانت دوست پسر هم یکی از آثار عدم ارضای نیازهای روانی به شکل درست و یا به موقع است. بهتر است دختران در این موارد، انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان دهند.

????انتقام گیری

یکی از دلایل شایع خیانت دوست پر، انتقام گیری از دختر است. پسرانی که در گذشته شاهد خیانت شریک خود بوده اند و یا به او اطمینان کافی را ندارند؛ به فکر انتقام می‌افتند. مقابله به مثل واکنش مناسبی در برابر خیانت نیست. و افراد باید به فکر حل مشکل به صورت ریشه ای باشند. اگر دو طرف مدام به فکر جبران رفتارهای یکدیگر باشند؛ رابطه تبدیل به یک میدان جنگ دائمی خواهد شد.

????ویژگی های شخصیتی

برخی از افراد به طور ذاتی، نمی‌توانند فقط به یک نفر وفادار باشند. این یک اختلال شخصیتی محسوب شده و اطرافیان را بسیار آزار خواهد داد. معمولا آنها بارها به شریک خود خیانت کرده؛ و از این بابت ناراحت نیستند. ویژگی تنوع طلبی و زیاده خواهی، بیشتر افراد را مستعد خیانت خواهد کرد. یکی از عوامل موثر بر خیانت دوست پسر، ویژگی های شخصیتی او بوده که باید برای حضور در رابطه عاطفی، آنها را کنترل کند.

در مواجهه با خیانت دوست پسر باید چه کرد؟

بعد از پی بردن به نشانه های خیانت دوست پسر و همچنین دلایل آن، باید برای آن راه حلی اندیشید. افراد در چنین شرایطی باید تصمیم بگیرند که رابطه را ادامه دهند یا آن را به پایان برسانند. تمام کردن یک رابطه، کار ساده ای نیست و افراد باید قبل از آن روش های دیگری را هم امتحان کنند.

⭕بر نکات مثبت تمرکز کنید

بعد از اطلاع از خیانت دوست پسر، بخشیدن او کار دشواری خواهد بود. اما اگر به او علاقمند هستید و تصمیم به ادامه رابطه گرفته اید؛ برای بخشیدن او برنکات مثبت تمرکز کنید. قطعا او ویژگی های مثبتی نیز داشته است. به روزهای اول رابطه بیندیشید؛ و مسائلی که باعث علاقه شما به او شده است. نباید افراد را فقط براساس خطاهای آنان قضاوت کرد. پس دست از سرزنش کردن برداشته و ویژگی های خوب او را به یاد آورید.

⭕برای خود خط قرمز تعیین کنید

شما باید قبل از شروع رابطه و یا در طول مدت آن، در مدت خط قرمزها و اصول خود به روشنی، صحبت کنید. همچنین بعد از خیانت دوست پسر نیز در کنار بخشش، به او بفهمانید که همچنان به قوانین خود پایبند هستید و در صورت تکرار این رفتار، اقدامات دیگری انجام خواهید داد. شاید شما هرگز به او نگفته اید که چت کردن با دختری دیگر برای شما خوشایند نیست و خیانت محسوب می‌شود. همه شرایط را به او توضیح داده و چیزی را برای فهمیدن به طرف مقابل واگذار نکنید.

⭕بخشیدن مشروط

بخشیدن مشروط در خیانت دوست پسر، بدین معناست که او را بخشیده ولی همیشه احتمال بروز مجدد این رفتار را بدهید. از طرفی برای او شروطی تعیین کنید که متوجه حساسیت اوضاع بشود. برخی این موضوع را به صورت مداوم به شریک خود یادآوری کرده یا او را تهدید می‌کنند. که این رفتار اصلا درست نیست. و اتفاقا او را بیشتر ترغیب به خیانت مجدد می‌کند. یکبار به او شرایط خود را برای بخشش توضیح داده و اگر نشانه های پشیمانی را نیز در او مشاهده کردید؛ رابطه را ادامه دهید.

⭕از یک مشاور کمک بگیرید

از آنجایی که خیانت دوست پسر، آثار بدی برای افراد خواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم بعد از تجربه این موضوع، حتما از یک روانشناس کمک بگیرید. در این شرایط، احتمالا نمی‌توانید به خوبی فکر کنید؛ و یا به جوانب توجه کنید. اما روانشناس با دقت به حرف های شما گوش کردن و بی طرفانه به شما راهکارهایی ارائه خواهد داد. همچنین مشاور با تمریناتی از بروز احساس افسردگی و بی ارزشی در شما، جلوگیری خواهد کرد.

سخن پایانی

مواجهه با خیانت دوست پسر اعتماد شما را به طور کلی از بین می‌برد. احتمالا در این شرایط اعتماد به نفس خود را از دست بدهید و مدام خود را با شخص سوم رابطه مقایسه کنید. اما فراموش نکنید که این احساسات موقت هستند و نباید به آنها دامن زد. در این دوران برای تقلیل آثار روانی خیانت، حتما از یک روانشناس کمک بگیرید. بسیار مهم است که یک تصمیم قطعی گرفته و نسبت به آن پایبند بمانید. اجازه ندهید که این موضوع، افکار شما را مسموم کرده و قدرت فکر کردن را از شما بگیرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت دوست پسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

نشانه های خیانت دوست پسر کدام اند؟

احتمالا بعد از مدتی متوجه تغییر رفتار ناگهانی دوست پسر خواهید شد. برخی از این نشانه ها شامل، بی توجهی، ابراز احساسات نکردن، بروز رفتارهای عصبی و پرخاشگرانه و استفاده بیش از حد و مخفیانه از تلفن همراه می‌شود.

منبع: خیانت دوست پسر | علت و راه جلوگیری از خیانت دوست پسر



:: برچسب‌ها: خیانت دوست پسر | علت و راه جلوگیری از خیانت دوست پسر ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1402 | نظرات ()