عشق یک طرفه
نوشته شده توسط : newmiiind

عشق یک طرفه به دلایل مختلفی برای افراد ایجاد می‌شود. زن یا مرد فرفی ندارد در این روابط بسیار آسیب پذیر و آسیب زا هستند به طور کلی با اینکه دوست داشتن و یا دوست داشته شدن، بسیار احساس خوبی ایجاد می‌کند؛ اما گاهی این ارتباط سمی شده و باعث ناراحتی طرفین می‌گردد. در این مورد معمولا دو حالت ایجاد می‌شود که در اولی یکی از دو نفر به طور کلی از احساس طرف مقابل مطلع نیست و در حالت دوم هر دو نفر این موضوع را می‌دانند اما یکی از آنها به اندازه کافی دیگری را دوست ندارد. به همین دلیل همواره یک نفر است که تلاش می‌کند. حتی خارج شدن از چنین رابطه‌ای نیز دشوار است؛ به همین دلیل افراد باید در مورد عوامل موثر بر آن و همچنین روش‌های برخورد با این موضوع، مطلع باشند.برای دریافت مشاوره رابطه کلیک کنید.

منبع: عشق یک طرفه

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق یک طرفه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

عشق یک طرفه

فشاری که عشق یک طرفه به افراد وارد می‌کند، شاید کمتر شکست عشقی و یا حتی طلاق نباشد. مخصوصا وقتی طرف مقابل از این موضوع مطلع باشد و بازهم وانموود به بی خبری کند و یا سعی در تخریب طرف مقابل داشته باشد. برخی از افراد آن را کاملا ارادی تلقی کرده و از تحمل این فشار لذت می‌برند.

اما این حالت درست نبوده و به زودی پیامدهای زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند. فراموش نکنید که عشق یک جاده دو طرفه است که دو نفر باید در آن تلاش کرده و وقت و انرژی صرف کنند. اما برخی از افراد این بار را به تنهایی به دوش کشیده و به طرف مقابل خود بیش از حد بها می‌دهند. برای اطلاع از پیامدهای ازدواج بدون عشق کلیک کنید.

دلایل بروز عشق یک طرفه

 

افراد به دلایل مختلفی درگیر این عشق یک طرفه می‌گردند. در واقع هم ویؤگی های روانی و شخصیتی خود افراد و هم تجربیاتی که در زندگی خود داشته اند؛ آنها را مستعد چنین چیزی می‌کند. برخی از این موضوعات، شامل موارد زیر می‌شوند.

????احساسات

اولین عامل به وجود آوردنده عشق یک طرفه میزان احساسات ما به طرف مقابل است. در واقع وقتی ما بیش از حد به طرف مقابل علاقه داشته باشیم و او را دوست بداریم، بسیار احتمال دارد که طرف مقابل نیز از ما فاصله گرفته و یا همه چیز را به عهده ما بگذارد. باید در یک رابطه عاطفی میزان احساسات خود را کنترل کرده و در دوست داشتن افراط نکنیم. شاید اصلا طرف مقابل نیز نتواند شدت این احساس را تحمل کند و همین موضوع مشکل ساز شود.

????تجربیات گذشته

به طور کلی تجربیاتی که افراد در گذشته داشته در مورد عشق یک طرفه بسیار موثر هستند. هم مسائلی که فرد در گذشته در مورد روابط عاطفی تجربه کرده است و حتی نحوه تربیت او در دوران کودکی نیز در این مورد نقش دارد. گاهی افراد به دلیل شکست ها و ناکامی هایی که در دوران گذشته تجربه کرده اند؛ این موضوع را تجربه می‌کنند.

????برداشت های اشتباه

یکی دیگر از دلایل بروز عشق یک طرفه، برداشت های اشتباه از رفتارهای طرف مقایل است. در برخی از موارد به دلیل برداشتی که از رفتارهای طرف مقابل داریم، احساس می‌کنیم که او نیز به ما علاقه داشته و یا فکر می‌کند. اما در واقع اینطور نیست. به همین دلیل درگیر این عشق شده و مسائل مختلفی را تجربه می‌کنیم.

????نداشتن ارتباطات گسترده

افرادی که زیاد با دیگران ارتباط ندارند؛ نیز بیشتر احتمال دارد که درگیر عشق یک طرفه شوند. چنین افرادی در روابط خود به صورت متعدد دچار سوتفاهم شده و برداشت های اشتباهی از رفتارهای دیگران دارند. به صورت کلی بهتر است افراد با دیگران معاشرت کرده و ارتباط برقرار کنند تا دچار چنین حالتی نشوند.

نشانه های عشق یک طرفه

افرادی که در روابطی با عشق یک طرفه قرار دارند؛ نشانه هایی از خود بروز می‌دهند که به راحتی می‌توان متوجه آنها شد. البته دو نفری که در این رابطه قرار دارند؛ نمی‌توانند بینش درستی در این مورد داشته باشند و یا حتی متوجه آن نیستند. اما بهتر است اطرافیان در این مورد به آنها هشدار داده و کمک کنند.

تلاش برای راضی کردن طرف مقابل

عذرخواهی کردن به صورت مکرر

یک نفر همیشه در حال پیشنهاد دادن است

یک نفر از آینده رابطه صحبت می‌کند و حتی برای آن برنامه ریزی می‌کند

برای طرف مقابل در اولویت نیستید

طرف مقابل مشتاق دیدار مجدد نیست
تلاشی برای صحبت کردن نمی‌کند

افرادی که درگیر عشق یک طرفه می‌شوند

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است؛ مشخص گردید، که بیشتر افرادی که در این نوع رابطه را تجربه می‌کنند که طرحواره رهاشدگی و یا محرومیت هیجانی دارند و یا شکست خوردن می‌ترسند. چرا که آنها در تلاش هستند که رابطه خود را به هر قیمتی حفظ کنند حتی اگر طرف مقابل به آنها علاقه ای نداشته باشد. از طرفی برخی از افرادا به طور کلی از دیگران برای خود بت ساخته و تصور می‌کنند که با کاملترین فرد دنیا روبرو هستند. این موضوع بیشتر از عزت نفس پایین آنها نشات می‌گیرد. برای جلوگیری از بروز شکست عشقی کلیک کنید.

روش های برخورد با عشق یک طرفه

 

بعد از اطلاع از نشانه ها و همچنین دلایل بروز عشق یک طرفه بهتر است در مورد روش های مواجهه و برخورد با این موضوع نیز اطلاعاتی داشته باشید. در این قسمت به بررسی این روش ها می‌پردازیم.

????تجدید نظر در اهداف

در ابتدا بهتر است به صورت مجدد نگاهی به اهداف و انگیزه های خود برای رابطه داشته باشید. فراموش نکنید که حفظ یک رابطه عاطفی به هرقیمتی درست نیست. باید دید درستی از رابطه و شرایط آن داشته و همچنین واقع بین باشید. با اینکه احساسات در این حالت نقش مهمی بازی می‌کند اما به باید طرف مقابل و احساسات او را نیز در نظر گرفت.

????پذیرفتن حقیقت

به طور کلی پذیرش حقیقت در مورد عشق یک طرفه بسیار مهم است. در واقع افراد در چنین حالتی بیشتر خود را فریب می‌دهند که اگرکمی بیشتر تلاش کنند طرف مقابل نیز به آنها علاقه پیدا خواهد کرد. اما گاهی هرچه بیشترپیش روند؛ طرف مقابل نیز بیشتر از آنها فاصله می‌گیرند.

????مشورت گرفتن از مشاور

در مورد عشق یک طرفه، افراد می‌توانند از یک روانشناس نیز کمک بگیرند. همانطور که گفته شد؛ از آنجایی که افراد وقتی در این رابطه قرار دارند؛ متوجه برخی از مسائل نیستند و دیگران باید به آنها کمک کنند. مشاور بهترین فردی است که می‌تواند در این زمینه افراد را راهنمایی کرده و حتی به آنها کمک کند که از چنین افرادی خارج شوند.

تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه

البته راه هایی نیز برای تبدیل عشق یک طرفه به عشق دو طرفه وجود دارد. اما به طور کلی نباید در این مورد پافشاری کرد و باید به احساسات طرف مقابل احترام گذاشت. افراد می‌توانند در این مورد با طرف مقابل صحبت کرده و نظر او را نیز به صورت مستقیم بپرسند. از طرف دیگر حساسیت های طرف مقابل را شناخته و زیاد حساس نشوید. همچنین هیجانات و احساسات خود را کنترل کرده و در صورت لزوم به این موضوع پایان دهید.

سخن پایانی

در صورت احساس عشق یک طرفه در رابطه عاطفی، بهتر است قبل از هرچیز به احساسات و هیجانات خود توجه کرده و اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. در قدم بعدی به طرف مقابل نیز احترام گذاشته و پافشاری نکنید. از طرفی اگر افراد بتوانند ریشه ای مشکل را شناسایی کنند در روابط بعدی بهتر عمل کرده و به طور کلی آسیب کمتری را تجربه کنند. بهتر است در این زمان، افراد از یک مشاور کمک گرفته و سنجیده عمل کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق یک طرفه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: