نوشته شده توسط : newmiiind

آیا ترک اعتیاد به تریاک در خانه امکان پذیر است؟ تریاک یکی از شایع ترین و پرمصرف ترین مواد مخدر است که امروزه افراد زیادی درگیر اعتیاد به آن هستند. با توجه به پیامد ها و عوارض مصرف این ماده بر روی جسم و روان در بلند مدت، ترک اعتیاد به تریاک در خانه یا کمپ و مراکز ترک اعتیاد ضرورت دارد. بسیاری از افراد به هر دلیلی نسبت به ترک اعتیاد در کمپ نگرش منفی دارند و به همین دلیل ترجیح می دهند تا فرایند ترک اعتیاد را در خانه انجام دهند. توصیه می کنیم قبل از شروع ترک اعتیاد حتما با متخصصین ترک اعتیاد مشورت کنید؛ این صورت می توانید بهترین روش ترک اعتیاد را انتخاب نمایید. در این مقاله به بررسی ترک اعتیاد به تریاک در خانه پرداخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترک تریاک کلیک کنید.

منبع: ترک اعتیاد به تریاک در خانه

ترک اعتیاد به تریاک در خانه

تریاک به طور سنتی از دیرباز در کشور به روش‌های مختلف مصرف می‌‌شود و برخی آن را ماده‎‌ای بی‌خطر و حتی گاه شفا بخش می‌دانند، غافل از آثار و نشانه‌های اعتیاد آن؛ برای آشنایی با آثار مصرف تریاک کلیک کنید و در ادامه با پیامدهای نادیده گرفتن آثار آن آشنا شوید.

1. ترک اعتیاد به تریاک در خانه | خطر اعتیاد دوباره 

تقریبا۶۰ درصد افرادی که اعتیاد را به تنهایی پشت سر می‌گذارند، بعد از گذشت یک دهه مجددا معتاد می‌شوند. این درحالی است خطر اعتیاد دوباره در افرادی که از مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر استفاده کردند، بسیار کمتر است.

بیشتر بخوانید : علائم اعتیاد به تریاک

2. ترک ناموفق 

بیشتر کسانی که چند دوره ترک اعتیاد ناموفق را پشت سر می‌گذارند، دیگر تمایلی به ترک پیدا نمی‌کنند و تا آخر عمر خود معتاد باقی می‌مانند. پس ترک‌های ناموفق زنگ خطری جدی برای اعتیاد دائمی است و باید از آن جلوگیری شود.

3. خطرات جسمی

دوره 12 روزه بعد از شروع به ترک تریاک، دوره‌ای است که با درد و خماری همراه می‌شود و حتی در مواردی منجر به تشنج یا سکته نیز می‌گردد . افرادی که بدون نظارت پزشک اقدام به ترک خودسرانه می‌کنند باید از عوارض جسمی خطرناک آن نیز مطلع باشند.

4. ترک اعتیاد به تریاک در خانه | مشکلات روحی

اعتیاد علاوه بر بیماری‌های جسمی باعث بیماری‌های روحی خطرناک مثل افسردگی، اضطراب، ناتوانی در حل مسئله، افکار خودکشی و… می‌شود. افرادی که در کمپ یا زیر نظر روانشناس اقدام به ترک می‌کنند درباره این مشکلات هم صحبت کرده و به حل آن‌ها می‌پردازند. اما افرادی که در خانه بدون پشتیبانی اقدام به ترک می‌کنند مشکلات روحی بیشتری را برای خود ایجاد خواهند کرد.

5. هزینه و زمان بیشتر 

چون ترک در منزل به صورت غیر استاندارد و غیر حرفه‌ای صورت می‌گیرد، مدت زمان بیشتری طول کشیده و هزینه‌های مادی و غیر مادی بیشتری نسبت به ترک در کمپ خواهد داشت.

6. ترک اعتیاد به تریاک در خانه | اعتیادهای جدید 

برخی افراد برای ترک اعتیاد تریاک در منزل، به‌صورت خودسرانه و بدون نسخه پزشک اقدام به تهیه و مصرف داروهای مختلف از جمله متادون، بوپرنورفین و سایر داروهای مسکن می‌کنند. مصرف خودسرانه این نوع داروها نه تنها باعث ترک اعتیاد به ماده مخدر مورد مصرف نمی‌شود، بلکه در اکثر موارد بیمار علاوه بر ماده مخدر مورد مصرف، به این داروها نیز اعتیاد پیدا می‌کند. برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد

روش درست ترک تریاک در منزل

ترک اعتیاد به تریاک در خانه، اصول خود را دارد. این اصول صحیح به شرح زیر می‌باشد:

1. مشخص کردن مدت زمان مصرف

احتمال موفقیت در این نوع ترک، بیشتر برای افرادی وجود دارد که اعتیاد شدیدی به تریاک ندارند و دوز مصرفی آن‌ها پایین است. در افرادی که بیش از 1 سال و با دوز بالا مصرف کننده مواد بوده‌اند ترک در خانه جوابگو نیست و خطرات بسیار زیادی نیز دارد. 

2. ترک اعتیاد به تریاک در خانه | تحت نظر غیر مستقیم پزشک باشید

چون امکان اورژانسی شدن وضعیت بیمار و از کار افتادن علائم حیاتی در زمان سم زدایی و سیر درمان وجود دارد، بهتر است حتما با مشاور ترک اعتیاد یا پزشکتان به صورت تلفنی در ارتباط باشید یا هرروز در مطب چکاپ شوید. از طرف دیگر در دوره ترک، شما نیاز به مصرف داروهایی نظیر متادون و ب 2 و مسکن‌ها دارید . این داروها در صورت مصرف خودسرانه خطر اعتیاد جدیدی را به همراه دارند.

بیشتر بخوانید : شربت تریاک

 

ترک اعتیاد به تریاک در خانه | انواع روش های ترک

روش‌های ترک اعتیاد عبارتند از:

1. ترک ناگهانی

این روش که به ترک سقوط آزاد و یابوئی معروف است، با ترک یک باره و ناگهانی مواد انجام می‌گیرد. اصطلاح ترک يابوئي به این دلیل گفته می‌شود كه در واقع تحمل عوارض و دردهاي ناشي از قطع سريع مواد به حدي است كه قدرت و توان حيواني چون يابو را طلب مي‌كند. این نوع ترک ریسک بالایی داشته و حتی در مواردی  باعث صرع و تشنج، سکته، توهم و هذیان می‌گردد.

2. ترک سنتی یا تدریجی

برحی افراد تلاش می‌کنند که خودشان مواد مخدر را به صورت تدریجی کنار بگذارند. در این روش باید به مرور زمان میزان مصرف مواد را کاهش دهید تا در آخر نیاز به مصرف به طور کامل از بین برود. این روش از روش‌های مرسوم ترک اعتیاد به تریاک در خانه است و حتما باید زیر نظر مشاور ترک اعتیاد انجام شود.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد در خانه  [/box]

3. ترک اعتیاد به تریاک در خانه | روش‌های سنتی برای ترک تریاک

ترک اعتیاد به تریاک با اسفاده از روش‌های سنتی نیز انجام می‌گیرد که به شرح زیر هستند:

ترک تریاک با عسل

در این روش شما باید عسل یا شیره انگور را با ژل آلوورا ترکیب کنید و هر 8 ساعت یک قاشق مربا خوری از آن نوش جان کنید.

ترک تریاک با اسپند

در این روش ابتدا شاخ و برگ اسپند را پودر کرده و بعد از آن ۲ الی ۱۰ گرم از شاخ برگ پودر شده را کف دستتان بریزید و مقداری دانه‌ی اسپند به آن اضافه کنید. البته باید مراقب باشید ‌که دانه‌های اسپند پودر نشود چرا که سمی خواهند شد. آن‌ها را با انگشت شست نرم کرده و بخورید. با این روش بدون درد استخوان و خماری قادر خواهید بود تا مصرف تریاک را قطع نمایید.

ترک اعتیاد به تریاک در خانه | مایعات و دمنوش

مایعات و دمنوش‌ها با کمک به دفع سموم بدن به مرحله سم زدایی کمک می‌کنند اما مصرف آن‌ها به تنهایی کافی نیست. توصیه می‌شود که برای ترک از یک متخصص کمک بگیرید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

سندروم بعد از ترک تریاک چگونه است؟

حمله‌های هیجانی و ترسیدن، ناخوشی، بی قراری و احساس ناامنی، شکاک بودن، ناامیدی و افسردگی، سرما و لرزش بدن در اثر سرما با وجود گرم بودن بودن محیط، عطسه، آبریزش بینی و آب ریزی چشم، اسهال و استفراغ و مشکلات عروقی، بی‌حوصله بودن و خستگی و بی‌خوابی یا بدخوابی و درد نسبتا زیاد است.

بله امکان ترک اعتیاد به تریاک در خانه وجود دارد ولی باید قبل از گرفتن هر تصمیمی از یک متخصص ترک اعتیاد مشاوره بگیرید.

منبع: ترک اعتیاد به تریاک در خانه



:: برچسب‌ها: ترک اعتیاد به تریاک در خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

کشف استعداد کودکان برای هر پدر و مادری اهمیت زیادی دارد. هر کودکی دارای برتری هایی در زمینه های مختلفی است که با شناخت آن ها می‌توانید زمینه های توسعه فردی فرزندتان را فراهم کنید. گاه والدین بدون در نظر گرفتن توانایی کودک، او را در کلاس های مختلف ثبت نام کرده تا بلکه به یکی از آن ها علاقه نشان داده و یا بتوانند پیشرفت چشم گیری کنند. این روش که به آن آزمون و خطا می‌گوییم منجر به صرف هزینه های مازاد و اتلاف وقت می‌شود. خیلی اوقات هم کودک به سر مقصد نهایی خود نمی‌رسد. پس برای حل این مسائل بهتر است از همان ابتدا برای کشف استعداد کودک خود اقدام کرده و با دریافت مشاوره کودک با اطمینان قدم بردارید.

منبع: کشف استعداد کودکان

چرا باید برای کشف استعداد کودکان اقدام کرد؟

استعداد یک پدیده ذاتی است و همه با یکسری توانایی‌های بالقوه به دنیا می‌آیند، اما لزوما همه انسان‌ها از توانمندی‌های منحصر به فرد خود آگاه نمی‌شوند. در حقیقت شکوفا شدن استعدادها اتفاقی است که از تعامل فاکتورهای زیستی و محیطی پدید می‌آید. در ابتدا باید به طور زیستی یکسری از قابلیت‌ها را به ارث برد و سپس باید در محیطی قرار گرفت که زمینه پرورش این قابلیت‌ها فراهم شود.

بهترین زمان برای فراهم شدن بستر مناسب جهت پرورش استعدادها دوران کودکی است. از همین رو والدین در این دوران باید توانمندی‌های خاص فرزند خود را بهتر بشناسند و آن‌ها را در مسیری قرار دهند که احتمال موفقیت بیش از همه امکان‌پذیر است. برای آشنایی با بهترین سن استعدادیابی کودکان کلیک کنید.

روش های مناسب برای کشف استعداد در کودکان چیست؟

اگر به دنبال این هستید که استعدادهای نهفته فرزندتان را پیدا کنید کمک گرفتن از برخی راهکارهای روانشناسی راهگشا خواهد بود. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

1- حق انتخاب را به کودک بدهید

یکی از روش‌های بسیار موثر در کشف استعداد کودکان این است که به او حق انتخاب بدهید و ببینید به طور ذاتی بیشتر به سمت چه فعالیت‌هایی کشیده می شود. خیلی مهمه که در دوران کودکی کمترین سوگیری در هدایت فرزندتان داشته باشید. اجازه دهید کودک براساس استعدادهای نهفته خودش هدایت شود. برای این کار باید تا حد زیادی به رفتارهای فرزندتان دقت داشته باشید و ترجیحات رفتاری او را به درستی دریابید.

2- به انتخاب ها و سلیقه او ارج بدهید

تلاش کنید در طی مشاهدات روزمره‌ای که از فرزندتان دارید، ببینید بیشتر به چه چیزهایی علاقه نشان می‌دهد. برای مثال اگر دائما ازتون می‌خواهد برایش کتاب بخوانید، از حفظ کردن اشعار لذت می‌برد و نسبت به سنش از دایره لغات گسترده‌ای استفاده می‌کند، احتمالا از نظر کلامی هوش بالایی دارد. همچنین علاقه به درست کردن پازل، تبحر بالا در خانه سازی و کار با لگوها از هوش فضایی و بصری بالا حکایت دارد.

در نتیجه می‌توانید به بازی‌ها و علاقه مندی‌های فرزند خود دقت کرده و از آن‌ها به عنوان یک راهنمای مهم در کشف استعدادش کمک بگیرید. در میان گذاشتن این موارد با یک روانشناس متخصص در حیطه کودک می‌تواند اطلاعات بسیار بیشتری در مورد ظرفیت‌های ذهنی کودک در اختیار شما قرار دهد.

3- قبول کنید که او می تواند اشتباه کند

برخی از پدرومادرها دوست دارند فرزندشان همیشه بهترین باشد. همین مسئله باعث می‌شود که هرگز انتظار شکست و اشتباه نداشته باشند. در نتیجه تلاش می‌کنند آنچه به نظر خودشان بهتر است را برای کودک انتخاب کرده و او را در مسیرهای از پیش تعیین شده‌ای قرار دهند. این کار یکی از برگترین اشتباهاتی است که استعدادهای فرزندتان را خفه می‌کند. در نتیجه بپذیرید که فرزندتان همانند همه انسان‌ها هرگز کامل نیست. او نیاز دارد که از طریق آزمون و خطا در سنین کودکی و نوجوانی به مرور هویت دلخواه خود را پیدا کند و زمینه‌ای برای کشف و بروز استعدادهای خود بیابد.

4- به دوستان و روابط میان فردی فرزندتان توجه کنید

برخی از کودکان جدل از آموزش‌هایی که دریافت می‌کند از همان ابتدا هوش اجتماعی بالاتری از خود نشان می‌دهند. در همین راستا می‌توانند احساسات دیگران را به خوبی درک کرده و با آن‌ها همدلی نمایند. کسانی که هوش اجتماعی بالایی دارند، معمولا قادرند روابط اجتماعی گسترده‌تری برقرار کنند و در کارهای گروهی عملکرد بالاتری داشته باشند. از همین رو اگر می‌خواهید فرزندتان را به سمت فعالیت‌های اجتماعی سوق بدهید باید مهارت‌ها و توانمندی‌های او در این زمینه را لحاظ نمایید.

5- برای ارزیابی های تخصصی به مراکز مشاوره مراجعه نمایید

تست‌های هوش یکی از ابزارهای بسیار مفیدی هستند که در مورد توانمندی‌های گوناگون کودک اطلاعات بسیار مفیدی ارائه می‌کنند. با این حال توجه داشته باشید که تفسیر این تست‌ها حتما باید توسط متخصصین صورت بگیرد. برای آشنایی با انواع هوش کودک کلیک کنید.

روانشناسان بالینی از جمله متخصصینی هستند که در زمینه برگزاری آزمون‌های روانی آموزش دیده‌اند. در نتیجه یکی از راه‌های بسیار مطمئن برای کشف استعداد کودکان این است که به مراکز روانشناختی معتبر مراجعه کرده و از یک روانشناس بخواهید از فرزندتان تست‌های مربوطه را بگیرد.

آنچه که باید برای کشف و شکوفایی استعدادهای کودکان در نظر بگیرید

  • اجازه دهید خیال پردازی کند و رویاهایش را با شما در میان بگذارد.
  • در مورد چیستی پدیده‌ها از او سوال بپرسید و اجازه دهید ذهنش قدرت تحلیل بالاتری پیدا کند.
  • اجازه آزمون و خطا را به فرزندتان بدهید و همواره توقع نداشته باشید که او در همه چیز بهترین باشد.
  • فرزندتان را با علایق و سلایق خود محدود نکنید.
  • برنامه متنوعی برای گذراندن اوقات فراغتش در نظر بگیرید و تلاش کنید او را با ابعاد مختلف زندگی آشنا کنید. برای مثال پرداختن به فعالیت‌های هنری، ورزش، بازی‌های بدنی مختلف و کتابخوانی باید در برنامه زندگی کودک قرار بگیرد.
  • هرگز توانمندی‌های کودک را با دیگران مقایسه نکنید. تلاش کنید این پیام را به او منتقل نمایید که هر انسانی منحصر به فرد است و ویژگی‌های خاص خود را دارد.
  • هرگز از اجبار برای آموختن موضوعات مختلف به کودک استفاده نکنید.
  • برای نظرات و علایق خاص فرزند خود ارزش قائل باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی کودک و مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: کشف استعداد کودکان



:: برچسب‌ها: کشف استعداد کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

سن استعدادیابی کودک از جمله موضوعاتی است که پدر و مادرها حتما باید به آن توجه نمایند. بر اساس نظر متخصصان کودک بهترین زمان برای استعدادیابی کودکان حدود 3 الی 6 سالگی می‌باشد. در این بازه انجام آزمون های هوش و انواع تست های روانی مرتبط به والدین کمک می کند تا توانمندی‌های منحصر به فرد فرزند خود را بشناسند و با اطلاعات بیشتر زمینه را برای رشد این توانمندی‌ها فراهم نمایند. اگر هنوز از فرزندتان هیچ گونه تست های مربوط به استعدادیابی گرفته نشده، جای نگرانی نیست، در هر سنی که نوجوان تان هست می‌توانید اقدام کنید، اما هر چه زودتر اینکار را بکنید بهتر است. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: بهترین سن استعدادیابی کودکان

بهترین سن استعدادیابی کودک چند سالگی است؟

دوره کودکی از نظر رشدی دوره بسیار حساس و مهم زندگی است. مغز کودکان به سرعت در حال رشد و تغییر بوده و قدرت یادگیری در این سنین بسیار بالا است. این روند با افزایش سن به مرور کاهش می‌یابد به طوری که اکثر بزرگسالان درمی‌یابند دریافت مطالب در سنین پایین‌تر برای آن‌ها راحت‌تر بوده است و گویی گنجایش سنی برای پردازش مطالب گوناگون در دوره کودکی بیش از هر زمانی وجود دارد.

در نتیجه اگر به دنبال کشف استعداد فرزند خود هستید باید از همان سنین کودکی برای این کار اقدام کرده و براساس اطلاعاتی که به دست می‌آورید، بستر مناسبی را برای شکوفایی استعدادهای فرزندتان فراهم کنید. طبق نظر کارشناسان از آنجایی که کودکان در سنین 3 تا 6 سالگی هنوز تحت آموزش‌های حرفه‌ای قرار نگرفته‌اند، ذهنشان سوگیری خاصی پیدا نکرده و به عبارت دیگر کاملا بکر است. از همین رو بهتر است که استعدادیابی در این برهه زمانی انجام شوند. برای آشنایی با روش های استعدادیابی کودکان کلیک کنید.

اقداماتی که باید در هر سن برای استعدادیابی کودک خود انجام دهید

برای اینکه در سنین 3 تا 6 سالگی استعدادهای کودک خود را کشف کنید، بهترین کار این است که به یک متخصص کودک مراجعه نموده و از او بخواهید تا از فرزندتان تست هوش بگیرد. امروزه آزمون‌های بسیار پیشرفته‌ای وجود دارد که به شما کمک می‌کند با توانمندی‌های بالقوه فرزند خود در جنبه‌های مختلف آشنا شوید.

تست هوش وکسلر و تست ارزیابی هوش‌های چندگانه گاردنر از جمله رایج‌ترین ابزارهایی هستند که روانشناسان برای استعدادیابی کودکان از آن‌ها بهره می‌گیرند. متخصص به کمک مشاهده دقیق، توجه به علاقه‌مندی‌های خاص کودک و قدرت انتخاب او از همان سال‌های ابتدایی کمک می‌کند تا برترین هوش فرزندتان را کشف کرده و برای پرورش آن روش مناسبی انتخاب نمایید. برای کشف استعداد کودکان کلیک کنید.

چرا باید در سنین کودکی استعدادیابی کرد؟

استعدادها امری ذاتی هستند که منجر به وجود یکسری توانمندی‌های بالقوه در انسان می‌شوند. اما همه کسانی که در زمینه‌های مختلف استعداد دارند، لزوما به موفقیت دست پیدا نمی‌کنند. چرا که استعداد برای شکوفا شدن به بستر مناسب نیاز دارد. اگر در سنین کودکی و نوجوانی مسیر درستی برای پروش ظرفیت‌ها پیدا نشود، ممکن است هرگز از قابلیت های منحصر به فردتان مطلع نشوید و در نتیجه استعدادهایتان هدر رود. از همین رو اگر والدین باید به موقع برای استعدادیابی فرزندشان اقدام نمایند تا او شانس بیشتری در یافتن مسیر درست زندگی داشته باشند.

استعدادیابی در چه حوزه هایی صورت می گیرد؟

در گذشته بیشتر نظریه پردازان هوش و استعداد را به عنوان یک مفهوم کلی در نظر می‌گرفتند و برای ارزیابی آن نیز از یک شاخص کلی تحت عنوان ضریب هوشی یا همان IQ استفاده می‌کردند. اما به مرور زمان نظریه‌پردازانی نظیر هوارد گاردنر با مطرح کردن هوش‌های چندگانه به این موضوع پرداختند که هوش و استعداد ابعاد مختلفی دارد که هرکدام باید به طور جداگانه مورد ارزیابی قرار بگیرد.

در همین راستا گاردنر در تئوری خود به هوش‌های کلامی، منطقی و ریاضی، بصری و فضایی، موسیقیایی، بدنی و جنبشی، هوش درون فردی، برون فردی و طبیعت گرایی اشاره کرد. در نتیجه نداشتن استعداد در یک زمینه به این معنا نیست که او به طور کل نمی‌تواند آدم توانمندی در زندگی باشد. بلکه ممکن است در حوزه دیگری هوش و استعداد داشته باشد که شما هنوز آن را شناسایی نکرده‌اید.

تفاوت نتیجه استعدادیابی در سنین مختلف

استعداد امری است که به طور زیستی و بالقوه در وجود هرکس نهفته شده است. در نتیجه در هر سنی که برای استعدادیابی مراجعه کنید نتایج مشابهی به دست خواهید آورد. آنچه باعث می‌شود که سنین کودکی بیش از هر زمانی برای کشف استعدادها مورد تاکید قرار بگیرد این است درک زودتر توانمندی‌ها زمینه‌ای فراهم می‌کند که که انتخاب‌های تحصیلی و شغلی مناسب‌تری پیش رویتان قرار بگیرد و در نتیجه احتمال موفقیت در زندگی نیز بالا رود. برای آشنایی با انواع روش های استعدادیابی با توجه به سن کودک روی لینک های زیر کلیک کنید.

استعدادیابی کودک دو ساله

استعدادیابی کودک سه ساله

استعدادیابی کودک چهار ساله

استعدادیابی دانش آموزان

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

در چه سنی فرزندم را استعدادیابی باید بکنیم؟

فرزند شما در هر سنی که باشد می‌توانید برای استعدادیابی او اقدام کنید. بهترین سنین را 3 تا 6 سال عنوان کرده اند، اما در استعدادیابی در سنین نوجوانی و اوایل جوانی بسیار مفید خواهد بود.

منبع: بهترین سن استعدادیابی کودکان



:: برچسب‌ها: بهترین سن استعدادیابی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مرکز مشاوره آواژه برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

منبع: مشاوره روانشاسی آواژه



:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی آواژه ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

مشاوره روانشناسی در سنددج دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی سنددج و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی سنددج | بهترین روانشناس در سنددج

مشاوره روانشناسی سنددج

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی سنددج به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی سنددج

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره سنددج صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در سنددج برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در سنددج استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

4- مشاوره روانشناسی در سنددج برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی سنددج بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

برای دریافت خدمات مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

8- مشاوره روانشناسی در سنددج حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم. به همین خاطر بهتر است راجع به این مسئله از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

سایر خدماتی که می‌توانید از مراکز مشاوره روانشناسی دریافت کنید به شرح زیر است. مشاوره کودک ، مشاوره شغلی ، مشاوره نوجوان ، مشاوره آنلاین ، مشاوره طلاق و..

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی سنددج بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی سنددج یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در سنددج می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی سنددج | بهترین روانشناس در سنددج



:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی سنددج | بهترین روانشناس در سنددج ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

کتک زدن کودک همیشه برای خود والدین نیز آزاردهنده است. اما آیا کتک زدن کودک درست است یا عواقب سنگینی خواهد داشت؟ برای پاسخ به این سوالات در این زمینه باید بگویم که کتک زدن کودک غلط است. و عواقب سنگینی به همراه خواهد داشت. این پیامدها شامل آسیب های روحی و عاطفی، بروز اختلالات شخصیتی مثل ضداجتماعی، نمایان شدن افسردگی و اضطراب، ایجاد روابط ناامن و … می‌شود. برای پیشگیری از این اتفاقات ناگوار بهتر است تا با کمک روانشناس از شیوه های صحیح برخورد با اشتباهات کودک آگاه شوید.

منبع: کتک زدن کودک | پیامدها و عوارض زدن کودکان

کتک زدن کودک

کتک زدن کودک در دسته مهم ترین موضوعات روز روانشناسی قرار دارد. در رابطه با این موضوع بارها بحث شده‌است. متخصصین روانشناسی هرگز کتک زدن کودک را برای تنبیه و تربیت توصیه نمی‌کنند. تنبیه به نوعی تقویت رفتار اشتباه کودک است. به جای زدن کودک از روش های جایگزین و مناسب تری استفاده کنید.

برخی از والدین مدعی هستند که با کتک زدن کودک ضرری به او وارد نمی‌شود. بلکه متوجه رفتار اشتباه خود خواهد شد. اما این موضوع را به خاطر داشته باشید که تنبیه، تربیت کوتاه مدت است. قطعا این شیوه تربیتی عواقبی به همراه دارد که تا بزرگسالی همراه فرد خواهد ماند. احتمالا این جمله را زیاد شنیده‌اید که “کتک مادر گٌله!” باور نکنید. کتک علاوه بر تقویت رفتار اشتباه، باعث بی پروایی کودک می‌شود. پس برای تربیت فرزندان خود روش های بهتری را جایگزین کتک زدن کودک کنید.

عواقب کتک زدن کودک

تقریبا بیش از نیمی از کارشناسان و روانشناسان با زدن کودک مخالف هستند. چرا که این روش تربیتی ناپسند بر آینده و بزرگسالی او تاثیرگذار است. و به کودک آسیب های جبران ناپذیری وارد می‌کند. کتک زدن کودک عواقب بسیاری دارد که در ادامه توضیح داده ایم.

  • روابط نا امنی خواهد داشت.
  • کودک سرکش تر بار خواهد‌آمد.
  • ترس از تنبیه از بین خواهد رفت.
  • دست به زن در فرد رشد خواهد کرد.
  • الگوی رفتار پرخاشگرانه کودک خواهید شد.
  • کتک زدن مداوم باعث عادی سازی می‌شود.
  • افسردگی و اضطراب در کودک بروز پیدا می‌کند.
  • باعث تقویت رفتار پرخاشگرانه در فرد خواهد شد.
  • رفتارهای ضداجتماعی در فرد شکل خواهد گرفت.
  • خطر بروز مشکلات رفتاری به شدت افزایش می‌یابد.
  • باعث افزایش آسیب های فیزیکی در کودکان خواهد شد.
  • خطر ابتلا به اختلالات شناختی بسیار زیاد افزایش پیدا می‌کند.
  • رشد اجتماعی و رشد عاطفی کودک را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

راهکار جایگزین جهت کتک زدن کودک

کتک زدن کودک راه و شیوه تربیتی درستی نیست. زمانی که از رفتار فرزندان خود ناراحت می‌شوید با روش های گوناگونی می‌توانید کودک را از اشتباهاتش مطلع کنید. زدن کودک بیشتر از اینکه باعث تربیت او شود، کودک را سرکش و نترس خواهد کرد. برای تربیت کودک از روش های جایگزین استفاده کنید که نیاز به خشونت و کتک زدن کودک نیست. در ادامه راه کارهایی را ارائه داده‌ایم. که در تربیت کودکان موثر تر واقع می‌شوند.

1. برای کودک خود زمان مشخصی اختصاص دهید

رفتار و شیوه صحیح گفتار را به کودک آموزش دهید. تربیت کودکان باید متناسب با سن، عقل و منطق او صورت بگیرد. والدین برای کودکان بهترین و اصلی ترین الگو هستند. زمانی که وقت مناسبی در طول روز صرف تربیت فرزند کنید، نیاز به کتک زدن کودک نیست. شما اصل تربیتی را به درستی انجام داده اید. و نیاز نیست تا کودک رفتاری را انجام دهد که اگر اشتباه بود با پرخاش شما روبرو شود.

2. رابطه محبت آمیز به کودک داشته باشید

یکی از روش های جایگزین کتک زدن کودک، رابطه صمیمانه با کودک است. زمانی که از ابتدای تربیت، با کودک به شیوه ای رفتار کنید که رابطه والد-فرزندی صمیمانه شکل بگیرد. از هر نوع خطا و اشتباه کودک مطلع خواهید شد. و دیگر نیاز به پنهان کاری نیست. کودکی که دائم تحت کتک و پرخاشگری والدین قرار می‌گیرد، از پدر و مادر واهمه دارد و آنها را دوستان خود تلقی نمی‌کند. همه انسان ها جایز الخطا هستند. زمانی که بی انضباطی از کودک سر زد با رفتار دوستانه و آرامش به صحبت و مکالمه با کودک بپردازید. کتک زدن کودک روش مناسبی برای تربیت نیست.

3. کنترل احساسات را به فرزند آموزش دهید

یکی از اساسی ترین مشکل کتک زدن کودک، عدم آموزش مدیریت و کنترل احساسات است. والدین الگوی کودکان هستند و نحوه برخورد را به کوکان آموزش می‌دهند. مثلا اگر زمان عصبانیت شروع به کتک زدن کودک کنید، کودک یاد می‌گیرد که در زمان عصبانیت باید از خود پرخاشگری نشان دهد. در واقع کنترل احساسات و بروز صحیح احساسات منفی را یاد نمی‌گیرد. به جای کتک زدن کودک سعی کنید شیوه صحیح کنترل احساسات را به کودک آموزش دهید.

4. رفتار صحیح کودک را مورد تشویق قرار دهید

به جای کتک زدن کودک، رفتارهای صحیح او را مورد تشویق قرار دهید. اگر کودک اشتباهی انجام داد در وهله اول با حفظ آرامش در مورد اشتباه او صحبت کنید. پس از صحبت روش صحیح رفتار را آموزش دهید. زمانی که موقعیت قبلی پیش آمد. اما کودک شروع به رفتار صحیح کرد، او را تشویق کنید. با این کار رفتارهای صحیح کودک را تقویت خواهید کرد. در این شرایط فرزند شما برای کسب تشویق و جایزه رفتارهای مثبت خود را بیشتر خواهد کرد. در این مواقع برای تربیت فرزندان، دیگر نیاز به کتک زدن کودک نیست.

5. از روانشناس کودک کمک بگیرید

روانشناس کودک امداد رسان والدین است. مخصوصا والدینی که تجربه اولی هستند و نحوه برخورد با رفتارهای اشتباه کودک خود را نمی‌دانند. زمانی که از روانشناس کمک بگیرید، به جای کتک زدن کودک با هر خطا، رفتار صحیح با او را آموزش خواهید دید. کمک از روانشناس در تربیت کودکان، آینده فرزندتان را تضمین خواهد کرد.

کلام آخر

همیشه کتک زدن کودک باعث تقویت رفتارهای اشتباه می‌شود. شما با این کار هیچ آموزشی برای جایگزینی رفتار درست نمی‌دهید. در عوض به او پرخاشگری و عدم تفکر و گفتگو را می‌آموزید. به طور کل تحقیقات زیادی در حوزه روانشناسی روی زدن کودکان صورت گرفته است. طبق نتایج کتک زدن هیچ کمکی به بهود رفتار کودک در دراز مدت نمی‌کند.

به جای کتک زدن کودک، از شیوه های برخوردی دیگر استفاده کنید تا کودک به درستی و با سلامت روانی تربیت شود. کمک از روانشناس به شما در ارائه راهکار جایگزین کمک خواهد کرد. متخصصین مرکز مشاوره آواژه اطلاعات کافی به شما می‌دهند و یاری رسان روابط والد فرزندی هستند. برای ارتباط با متخصصین روانشناس مرکز ما با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کتک زدن کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی کودک و مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: کتک زدن کودک | پیامدها و عوارض زدن کودکان



:: برچسب‌ها: کتک زدن کودک | پیامدها و عوارض زدن کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 678
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 72 73 74 75 76 ... 77 صفحه بعد